abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167317100
Het wekenlange geklaag over dat de 'linkse' media Trump te lang hebben genegeerd lijkt zijn effect te hebben. Net zoals de Fortuyn revolte het NOS Journaal richting Hart van Nederland op duwde (link).

Het viel me ook al op dat het nieuws over Rusland en het hacken van verkiezingen ver weggestopt was op de NOS site, op de dag dat dit bekend werd. Je zou toch zeggen dat dit best belangrijk nieuws is, en ook raakt aan één van de kernfuncties van een publieke omroep, namelijk het informeren en bewaken van de democratische rechtsstaat.

quote:
Je bent geen doorgeefluik van Wilders, journalist

Journalisten moeten drie keer nadenken voordat ze zonder weerwoord Wilders zijn boodschap laten vertellen, schrijft Lars Duursma.

Vrijdag werd een prominent Nederlands politicus veroordeeld wegens groepsbelediging en het aanzetten tot discriminatie. Je zou het bijna vergeten, want in de berichtgeving domineerde vooral de boodschap van Geert Wilders zelf.

Neem de NOS. Wie kort na de uitspraak op de site wilde zien waar de politicus voor veroordeeld was, kwam bedrogen uit. Het belangrijkste nieuws: Video Wilders: ‘Nederland is een ziek land geworden’. De nog voor de uitspraak opgenomen videoboodschap kreeg vijf keer zo veel ruimte op de voorpagina als het bericht over de veroordeling. Later ging alle aandacht naar de reactie van de premier: Rutte: ‘dit land is niet ziek’. Met daaronder een prominente link naar het Wilders-filmpje. Rond half vijf ’s middags verdween het nieuwsbericht over de veroordeling zelfs volledig van de voorpagina. Wél zichtbaar bleven de berichten dat Nederland ziek was, of juist niet.

Op televisie maakte verslaggever Ron Fresen het vlak na de uitspraak nog bonter. Theatraal las hij voor hoe Wilders had gereageerd op Twitter: „Drie PVV-hatende rechters verklaren Marokkanen tot ras en veroordelen mij en half Nederland. Knettergek”. Om direct te vervolgen: „En dat slaat dus op, wat hij noemt, de drie PVV-hatende rechters.” Vijftien seconden later herhaalde hij de term nogmaals: „PVV-hatende rechters”. Misschien was hij bang dat Wilders’ boodschap niet goed zou blijven hangen.

Alsof dat niet genoeg was, sprak hij vervolgens over een „politiek proces” (2x), een „politiek gemotiveerde veroordeling” en een „politieke uitspraak”. Iedereen die ooit heeft geprobeerd om niet aan een roze olifant te denken, weet wat het effect daarvan is. En nee, Fresen zei niet dat het volgens hem een politiek proces was. Maar evenmin nam hij afstand van de suggestie. Hij legde uit dat het dat volgens Wilders wel was (zonder argumentatie) en volgens de rechtbank niet. En concludeerde: „Of het nu wel of niet zo is, laat ik maar in het midden.” Zo liet hij expliciet twijfel bestaan over de integriteit van het OM en de rechtbank. Amerikanen noemen het false balance -verslaggeving: voer bij elke discussie geforceerd een voor- en tegenstander op en je krijgt een vertekend beeld van wat bekend is. We zagen het eerder bij discussies over klimaat en vaccinaties. Alsof een consensus onder wetenschappers of het oordeel van de rechtbank „ook maar een mening” is. Ik zou het knikkendeknieënjournalistiek willen noemen: het resultaat van een diepe angst om weggezet te worden als ‘linkse media’ of ‘elite’.

De boodschap van Wilders kreeg ook elders alle ruimte. Daags na het vonnis opende De Telegraaf ermee dat Wilders na de verkiezingen „schoon schip” wil maken in Nederland. „Als premier.” De ochtendkrant vond het kennelijk niet nodig om door te vragen. Het bericht werd onmiddellijk overgenomen door de NOS (ja, alweer). Met in alinea vier het volgende zinnetje: „Wat hij bedoelt met ‘schoon schip maken’ wordt overigens niet toegelicht.” Ook NRC Handelsblad nam het bericht over op haar site, zonder dat duidelijk werd wat de nieuwswaarde was van iets waarvan niemand precies wist wat het betekende.

Wilders was ongetwijfeld in z’n nopjes. In het NOS-artikel werd hij liefst zes keer als mogelijke premier genoemd. Ook werd benadrukt dat zijn partij de grootste is in de peilingen. NRC publiceerde halverwege het artikel een tweet van Wilders. We zien een gigantische foto met Wilders, omringd door fans. Erboven: „Ontzettend bedankt voor al uw steun!” Kwaliteitsmedia als gratis reclamezuil.

Maakt het uit, al die aandacht? Ja. Journalisten bagatelliseren hun invloed op verkiezingen graag, maar uit steeds meer onderzoek blijkt dat meer aandacht leidt tot hogere peilingen – in plaats van andersom. Ook interessant: Harvard-professor Thomas E. Patterson publiceerde deze zomer hoe kiezers een positievere indruk kregen van Donald Trump doordat media in meer dan de helft van alle verslaggeving z’n voorsprong in de peilingen of de grootte van z’n publiek benadrukten.

En dan is er nog iets. Het was geen toeval dat Wilders koos voor de woorden „schoon schip maken”. Met de vergelijkbare leus „drain the swamp” (pomp het moeras leeg) won Trump kiezers voor zich. Het wordt ook wel „dog-whistle politics” genoemd, naar het hoge geluid dat honden wel kunnen horen maar de meeste mensen niet. De verhulde politieke boodschappen hebben een speciale, vaak racistische lading voor ingewijden. Journalisten zouden drie keer moeten nadenken voor ze dergelijke boodschappen een breed platform geven, zéker zolang Wilders weigert toe te lichten wat hij ermee bedoelt.

Het zou oneerlijk en onterecht zijn alle journalistiek over één kam te scheren. De meeste media boden de „dog-whistle” van Wilders geen ruimte. Er is rondom het Wilders-proces uitstekend journalistiek werk verricht, juist ook door NOS en NRC. Maar in de aanloop naar de verkiezingen blijft zorgvuldigheid geboden, zeker waar politici als Wilders zich een meester tonen in het bespelen van de media. Journalisten die voor- en tegenstanders opvoeren zonder ongefundeerde aantijgingen en aantoonbare onzin recht te zetten, stimuleren en belonen degene die het hardst liegt.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ist-5763628-a1536257

In de link zelf staan concrete voorbeelden en illustraties.

Uiteraard is Joost Niemoller het hier niet mee eens:
http://joostniemoller.nl/(...)tief-vallen-wilders/

NOS Journaal gekaapt door de giftige cocktail van neoliberalisme en neofascisme? Xander van der Wulp lijkt doorgaans de voorzitter van de Rutte fanclub. Wat is de politieke kleur van de baas van de NPO? En de Raad van Bestuur? Oh wacht...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_167317346
Toch bijzonder dat Niemoller nog altijd het verschil niet snapt tussen een opiniestuk en redactioneel commentaar. De auteur van het artikel in de OP vertegenwoordigt het NRC niet in deze. Sterker, hij neemt de krant juist onder vuur.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_167317365
Ach ja, als men dat niet zou doen zou je weer horen dat de MSM aan censuur doen.
pi_167322151
Wat een stampvoetend boos wit mannetje is dat, die Lars Duursma. Het zit m wel hoog.

Enfin, in deze bananenrepubliek, waar de rechters lak hebben aan onze vrijheid van meningsuiting, staat er heel wat spannends te gebeuren, de komende tijd.

Ik voorspel een grote overwinning voor Wilders. Kan die Duursma nog bozere stukjes schrijven.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_167329414
Wat is nou exact het punt van Lars? Dat de media gekleurd is omdat ze niet à la Huffington Post bij alle PVV gerelateerde artikelen even benadrukken hoe die hard xenofoob Wilders wel niet?
pi_167331543
Ik haak alvast in op dit topic met een korte post

als npo zo pro-wilders zou zijn, dan waarom wordt er steeds europa gezegd terwijl men het heeft over de eu.
had OP al stukje gelezen vanmorgen met de schakels naar volkskrant e.d.
maar toch zeker vast deze hbo-mensen moeten het verschil toch wel weten ?
shift-knop defekt
pi_167338411
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2016 09:46 schreef Klopkoek het volgende:
Het wekenlange geklaag over dat de 'linkse' media Trump te lang hebben genegeerd lijkt zijn effect te hebben. Net zoals de Fortuyn revolte het NOS Journaal richting Hart van Nederland op duwde (link).

Het viel me ook al op dat het nieuws over Rusland en het hacken van verkiezingen ver weggestopt was op de NOS site, op de dag dat dit bekend werd. Je zou toch zeggen dat dit best belangrijk nieuws is, en ook raakt aan één van de kernfuncties van een publieke omroep, namelijk het informeren en bewaken van de democratische rechtsstaat.

Journalisten moeten drie keer nadenken voordat ze zonder weerwoord Wilders zijn boodschap laten vertellen, schrijft Lars Duursma.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ist-5763628-a1536257

In de link zelf staan concrete voorbeelden en illustraties.

Uiteraard is Joost Niemoller het hier niet mee eens:
http://joostniemoller.nl/(...)tief-vallen-wilders/

NOS Journaal gekaapt door de giftige cocktail van neoliberalisme en neofascisme? Xander van der Wulp lijkt doorgaans de voorzitter van de Rutte fanclub. Wat is de politieke kleur van de baas van de NPO? En de Raad van Bestuur? Oh wacht...
ik maak nu misschien een grote sprong, maar nadat rusland wordt beschuldigd van de golf van verkrachtingen en moorden in duitsland is het eigenlijk maar een klein hupje.
het viel me namelijk op dat sinds begin vorige week ofzo, er ineens een campagne anti-nep-nieuws werd gelanceerd.
vanmorgen wat tijd besteed aan de zogenoemde rechtse media en las dit :

The European Union has strongly signalled its intent to take action against “fake news” in recent weeks.

Despite the fact that information dealing with migrants attacking their European hosts has also been suggested to be “fake news” the media in parts of Europe routinely self-censors what they report, with journalists directed to avoid “stirring up prejudice” in their work.

http://www.breitbart.com/(...)ia-sex-mobs-germans/

een uurtje later las ik dit :

quote:
In a checklist on “responsible” reporting on migrants, Austria’s Press Council instructs journalists to omit any information that could “stir up prejudices”.
The checklist by the self-regulatory institution, which enforces a “code of ethics” for the country’s media, the Press Council, also advises journalists to leave out names if they’re foreign sounding and asks them to consider whether stories could be left open for comments “without having to fear the discussion getting out of hand”, before publishing them.

Warning that the topic of “refugees” is discussed “emotionally and controversially” not just among the general public but also by the media in Austria, the Press Council proclaims the list gives reporters a chance of “self-reflection”, and provides them with “practical guidelines”.
http://www.breitbart.com/(...)ort-stir-prejudices/

the list gives reporters a chance of “self-reflection”, and provides them with “practical guidelines”.

dat lijkt best wel veel op het argument dat Duursma maakt in het nrc

mijn gedachtesprongjetje is dus dat dit topic, dwz klopkoek, zich baseert op krantenberichten die vanuit brussel worden aangestuurd.
dat zijn geen vriendjes van de populus en dus klopt de stelling niet dat nos het doorgeefluik is van wilders.
of beter gezegd, dat maakt het een heel stuk onwaarschijnlijker.

bovendien merk ik dat discussies en nieuws uitzenden nogal door elkaar lopen.
nieuws is voor mij althans het opnoemen van feiten.
een discussie is vrijwel altijd gekleurd met een mening.

verder vind ik dat er nog weinig te klagen valt voor de gevestigde orde ; kwam net weer tegen dat iemand in iets van 5 posts achter elkaar gewoon pvv-stemmers voor fascisten uitscheldt zonder zich blijkbaar druk te hoeven maken of het hier geen gevalletje groeps-demonisering/belediging betreft

[ Bericht 0% gewijzigd door TomLuny op 15-12-2016 09:17:28 ]
shift-knop defekt
pi_167338619
Breitbart is de koning van het nepnieuws...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_167338759
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 09:26 schreef Klopkoek het volgende:
Breitbart is de koning van het nepnieuws...
misschien, op eerste oog kan ik me dat voorstellen dat dit zo opgevat wordt.
klik je echter op de schakeltjes in het artikel dan kom je bij de bron.
via via, dus het vergt enige geduld

http://www.breitbart.com/(...)-russian-propaganda/

http://www.europarl.europ(...)ist-terrorist-groups

begint erop te lijken dat de EU aan een aandachtsverleggende campagne bezig is, weg van de mona-invasie hier met alle bijkomende gruwelen en politieke drama's, naar de boze grote beer.aan het oostfront.
soort afleidingsmanoeuvre

verklaart goed dat bild-bericht dat de russen achter de verkrachtingen zitten

en ps/
via de nos werd ik trouwens gewaar van de nep-nieuws campagne
maar stond niet bij waar het vandaan kwam
het was er ineens gewoon, kwam uit de lucht vallen
geen ene melding dat dit uit brussel is opgezet
dan heb je toch iets te verbergen volgens mij

[ Bericht 3% gewijzigd door TomLuny op 15-12-2016 09:53:29 ]
shift-knop defekt
pi_167339209
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2016 09:46 schreef Klopkoek het volgende:
Het viel me ook al op dat het nieuws over Rusland en het hacken van verkiezingen ver weggestopt was op de NOS site
Dat BNW verhaal. Jij bent dus wel voor complottheorieen die goed in het anti-Rusland straatje passen?
pi_167339278
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 10:15 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dat BNW verhaal. Jij bent dus wel voor complottheorieen die goed in het anti-Rusland straatje passen?
komt mooi uit dat je dat quote
heb hier een overzicht
lijkt niet echt op wegstoppen, tenminste wat rusland betreft.
Waar de eu of brussel wordt gemeld is op die pagina niet te zien.
misschien in de artikelen zelf maar niet dat ik me kan herinneren.
zou dat nog moeten uitzoeken

http://nos.nl/zoeken/?q=nepnieuws

edit/
rusland staat ook niet op die pagina, excuus
ik zag wel de amerikaanse verkiezingen maar maakte te snel een conclusie.
shift-knop defekt
pi_167339293
Boos elite mannetje die Lars.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_167341461
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 20:28 schreef Tocadisco het volgende:
Wat is nou exact het punt van Lars? Dat de media gekleurd is omdat ze niet à la Huffington Post bij alle PVV gerelateerde artikelen even benadrukken hoe die hard xenofoob Wilders wel niet?
het punt van hem is dat je als journalist niet zomaar alles moet plaatsen als je daar zelf geen vragen bij kan stellen. met andere een tweet of filmpje van wilders (of ieder ander politicus) is een campagne middel en geen nieuws. en als je dat vervolgens zonder vragen aan diezelfde politicus gaat doorgeven ben je dus alleen maar een doorgeefluik in plaats van een journalist.

ik denk dat het voorbeeld van het wilders process wel goed is waar het er vooral werd bericht over dat Wilders de rechters knettergek vond en dat Rutte het oneens daarmee was. Maar dat je nergens kon vinden waar Wilders nou voor veroordeeld was en waarom dat was gebeurd.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_167342494
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 12:39 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

het punt van hem is dat je als journalist niet zomaar alles moet plaatsen als je daar zelf geen vragen bij kan stellen. met andere een tweet of filmpje van wilders (of ieder ander politicus) is een campagne middel en geen nieuws. en als je dat vervolgens zonder vragen aan diezelfde politicus gaat doorgeven ben je dus alleen maar een doorgeefluik in plaats van een journalist.

ik denk dat het voorbeeld van het wilders process wel goed is waar het er vooral werd bericht over dat Wilders de rechters knettergek vond en dat Rutte het oneens daarmee was. Maar dat je nergens kon vinden waar Wilders nou voor veroordeeld was en waarom dat was gebeurd.
Aha, en waarom is dat in deze situatie erg maar hier: http://nos.nl/artikel/214(...)r-vluchtelingen.html dan weer niet? Ik heb hem althans weinig horen klagen destijds.
pi_167342571
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 12:39 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ik snap wat je bedoelt
maar dat heeft wrs ook nadelen
want als ze al die twitterscheten (zo noem ik dat tenminste) uit beeld laten en enkel vraag/antwoord gesprekken in beeld gaan zetten dan blijft enkel de wekelijkse persconferentie van rutte over.
beetje zwart/wit, maar wat je dan volgens mij krijgt is dat de andere poltici nog minder spreektijd krijgen als kletskous rutte die uren achtger elkaar door mag ratelen (en ondertussen echte antwoorden van zich af laat glijden)

quote:
dat valt wel mee, toen op die vrijdagmiddag werd het hele eindslot van het proces tegen wilders wegens racisme rechtstreeks uitgezonden.
quote:
De rechtbank op Schiphol komt om 11.00 uur met het vonnis in de zaak. De uitspraak is live te volgen bij de NOS op NPO 1, op NOS.nl en op NPO Nieuws. Ook via Facebook en NPO Radio 1 is de zitting te volgen.
vonnis, ook via nos gevonden :
https://uitspraken.rechts(...):NL:RBDHA:2016:15014
volledige uitspraak via nos 23 minuten video
http://nos.nl/artikel/214(...)k-land-geworden.html

+++

nog even terugkomend op nepnieuws
heb die 17 artikelen nog eens gelezen vanaf 4-11 toen die term voor het eerst opdook
http://nos.nl/zoeken/?q=nepnieuws+&sort=timedesc
EU wordt totaal nergens genoemd
Rusland ook bijna niet, behalve hier dan aan het eind vd diareeks (26 van 30)
http://nos.nl/artikel/214(...)r-dan-we-denken.html
rusland voorspelde overwinning trump staat er.
maar wie is ipsos ?
wie betaalde dat onderzoek ?
idem mediawijzer
http://nos.nl/op3/artikel(...)t-is-gevaarlijk.html
voor mij zijn nieuwsmedia onbetrouwbaar als je niet eens kan vinden wie het artikel schrijft.
als de 'over ons' ontbreekt zeg maar of als je daar eerst 4 uur naar moet zoeken.

bijvoorbeeld bij dat wilders proces, die marokkaan die hem aanklaagde kreeg al tig jaar geleden verdekt opgesteld via oxam novib staats-subsidie om hamas te spekken.
dat zeggen ze er niet bij.

quote:
en waarom dat was gebeurd.
edit : ik onderstreepte net de verkeerde, bovenstaande ging over terugvinden.
de marokkaanse aanklager is kort antwoordje op het waarom
het waarom zit diep, ergens bij VN , OIC, , en de unesco-man

[ Bericht 4% gewijzigd door TomLuny op 15-12-2016 13:44:35 ]
shift-knop defekt
  donderdag 15 december 2016 @ 14:09:10 #16
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_167343482
De veroordeling van Wilders was een hamerstuk. Zijn reactie hierop nieuws. De NOS bracht het nieuws zoals dat hoort. Zonder het te duiden. Dat laatste is dan ook haar taak niet. Derhalve hulde voor de NOS.
Dat Wilders op deze manier nieuws is geworden is niet de NOS maar de wetgevende macht en het OM aan te rekenen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_167365011
Hebben mensen wel het artikel gelezen? Als je als NOS Journaal tien keer roept "politiek proces" en in het midden laat of het zo is, dan resulteert dat vanzelf effect.

Dit zijn Weimar toestanden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_167365054
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:16 schreef Klopkoek het volgende:
Hebben mensen wel het artikel gelezen? Als je als NOS Journaal tien keer roept "politiek proces" en in het midden laat of het zo is, dan resulteert dat vanzelf effect.

:') Dus als je het gelezen hebt dan moet je het wel eens zijn met de stupide mening van de schrijver en die van jou?
pi_167365103
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:19 schreef Chewie het volgende:

[..]

:') Dus als je het gelezen hebt dan moet je het wel eens zijn met de stupide mening van de schrijver en die van jou?
Wat is er stupide aan?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_167365161
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is er stupide aan?
Dat het nos journaal een doorgeefluik van Wilders zou zijn, zoals net ook al werd gemeld is het journaal inderdaad een doorgeefluik maar dan van het nieuws dat Wilders dat de afgelopen tijd was maakt het nog niet een doorgeefluik van deze man.

Snap wel dat jij als "goede" socialist duiding bij je nieuws wil hebben want zelf nadenken leidt natuurlijk tot onwelgevallige vrije gedachten maar gelukkig denkt de NOS daar dus anders over.
pi_167366316
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:27 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat het nos journaal een doorgeefluik van Wilders zou zijn, zoals net ook al werd gemeld is het journaal inderdaad een doorgeefluik maar dan van het nieuws dat Wilders dat de afgelopen tijd was maakt het nog niet een doorgeefluik van deze man.

Snap wel dat jij als "goede" socialist duiding bij je nieuws wil hebben want zelf nadenken leidt natuurlijk tot onwelgevallige vrije gedachten maar gelukkig denkt de NOS daar dus anders over.
Één van de punten van het artikel is dat ze dus impliciet en verborgen wel aan duiding doen. Misschien is de journalist daar niet eens bewust van; het wordt gestuurd vanuit hogerhand (dat doen/deden ze ook bij Fox).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_167366360
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 11:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Één van de punten van het artikel is dat ze dus impliciet en verborgen wel aan duiding doen. Misschien is de journalist daar niet eens bewust van; het wordt gestuurd vanuit hogerhand (dat doen/deden ze ook bij Fox).
Denk dat jij het artikel helemaal niet begrepen hebt, de schrijver verwacht namelijk duiding van het journaal en argumentatie van Wilders uitspraken, zou het journaal dat doen dan zou je een punt gehad hebben in dit geval dus niet aangezien het journaal zich keurig heeft gehouden aan haar rol van doorgeefluik van het nieuws

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2016 11:34:11 ]
pi_167367118
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:16 schreef Klopkoek het volgende:

Er is ook nog een andere verklaring: De NOS herhaalde die woorden van Geert om daarmee te zeggen "Kijk hoe gek die Wilders is". Niet wetende dat een groot deel van de bevolking het ook belachelijk vindt dat Wilders vervolgd wordt.
pi_167371065
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 12:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Er is ook nog een andere verklaring: De NOS herhaalde die woorden van Geert om daarmee te zeggen "Kijk hoe gek die Wilders is". Niet wetende dat een groot deel van de bevolking het ook belachelijk vindt dat Wilders vervolgd wordt.
Ze zijn gewoon te politiek correct om die feiten te benoemen.
  vrijdag 16 december 2016 @ 17:55:18 #25
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_167374591
Nee, de NPO is een doorgeefluik van de Staat (geworden). Ze moeten "ook" wel, willen ze niet verder een kopje kleiner worden gemaakt,. Wiens brood men eet diens woord men zal (s)preken.
Wanneer je het riedeltje maar vaak genoeg afdraait, wordt het vanzelf muziek.

De NOS en vooral de VARA, kleuren het nieuws en onderwerpen tamelijk eenzijdig. Wilders, Trump zijn het grote gevaar, de EU de heilige graal en Poetin zetten we wijdbeens voor paal. Dat is in een notendop wat je wordt voorgeschoteld en helaas ook steeds meer ziet in de dagbladen.

De laatste tijd zie je steeds meer zg. tenenkrormmende journalistieke NOS vragen die maar één antwoord toestaan.. Zoals, is Rutte nu uit de gevarenzone ?

Wat mij echt verbaast is de hielenlikkerij met d EU waarbij Poetin nu langzaam aan wordt aanduidt als slechterik die onze verkiezingen zal gaan manipuleren. Dat de verhouding vooral op scherp staan door (eigen) wispelturig gedrag (denk aan Oekraïne, Syrie etc.etc) wordt niet eens overwogen. Ik voel geen angst bij een zekerheid dat Rusland altijd zal proberen z'n hegemonie terug te willen winnen. Ik wil simpelweg een beleid zien dat we ons er niet - met zijn despotische zaken - bemoeien. We missen simpelweg de eenheid, de krachten de macht om van repliek te te dienen.
Ik, Nederland, de EU zijn niet de partij die zg. minderheden in Rusland moeten gaan redden. Laten we eerst zelf gaan beginnen onze morele waarden weer in praktijk te brengen. Te beginnen met een vrije nieuwsgaring en onafhankelijke analyse.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_167395743
Ik kan niet beweren dat het altijd zo is, maar in dit nos-bericht zie ik geen enkel woord wat gw zou helpen. Integendeel :

De aanslagen van Parijs, in het spoor van de daders

quote:
GESCHREVEN DOOR
Joris van Poppel
Correspondent België
12-11-16

Frédéric Van Leeuw kreeg midden in de nacht telefoon uit Parijs.
"Het zijn Belgen'',
hoorde de topman van het Belgische Openbaar Ministerie aan de andere kant van de lijn.

De aanslagen in Parijs, dit weekend een jaar geleden, zijn bedacht, voorbereid en uitgevoerd door Belgen.

En dat allemaal in opdracht van Islamitische Staat.

Eenmaal in Parijs splitst de groep zich op.
Het zijn in totaal zes Belgen en vijf niet-Belgen die hen komen helpen.

Drie leden van de groep blazen zichzelf op bij het Stade de France,
een van hen is de jonge Belg Bilal Hadfi.
Drie anderen rijden naar het centrum van Parijs, onder wie Abaaoud. Ze lopen langs terrassen en bistro’s en schieten willekeurig mensen dood. Brahim Abdeslam loopt een café binnen en blaast zichzelf op.

zoek je met trefwoord dan is het resultaat :
belg 15x
islam 1x (verwerkt in islamitische staat
marok 0x
jihad 0x
moslim 0x

is toch geen verslaggeving van feiten meer dit hoor
nog een voorbeeldje (hoewel dit niet zozeer te maken heeft met wilders

http://nos.nl/artikel/214(...)ie-aanhoudingen.html

Volgens de FIOD maakten drie bestuurders van de onderwijsstichting, waarvan de naam niet is bekendgemaakt, misbruik van de status van algemeen nut beogende instelling (ANBI).

en dan vinden ze het zeker raar dat mensen op faceboek e.d. gaan speculeren welke instelling dat is.
als je geen nepnieuws wilt dan moet je vooral dit niet doen
bovendien imo is de pers er juist voor om uit te gaan zoeken wie de corruptelingen zijn.

ps/
quote:
Over de omstandigheden waaronder verdachte op 19 maart 2014 de uitlatingen heeft gedaan, overweegt de rechtbank als volgt:
- Verdachte heeft zijn uitlatingen gedaan op een moment dat hij er zeker van was dat audiovisuele media deze zouden vastleggen en zouden uitzenden op de nationale televisie.
Het EHRM heeft in meerdere uitspraken verwezen naar de impact die uitlatingen door het gebruik van audiovisuele media kunnen hebben,25 op het kiezerspubliek dat via de nationale televisie kan worden bereikt,26 de omstandigheid dat een uitlating kan doordringen tot de intimiteit van de woning27 en de omstandigheid dat een publiek, onder wie minderjarigen, niet of nauwelijks aan een uitlating kan ontkomen.28
https://uitspraken.rechts(...):NL:RBDHA:2016:15014
nos als doorgeefluikje werd dus wilders zn galg

[ Bericht 2% gewijzigd door TomLuny op 17-12-2016 18:04:05 ]
shift-knop defekt
pi_167437074
mogge

Misschien mag ik nog een voorbeeld geven.
Het gaat niet helemaal over het doorgeven van wat gw heeft gezegd of digitaal heeft losgelaten maar het toont m.i. wel aan dat nos dingen uit het nieuws houdt die gunstig kunnen uitpakken voor een immigratie-kritische partij.
En het is niet de eerste keer, maar heb ze niet bijgehouden dus zal moeten volstaan met een voorbeeld.
Iedereen heeft zn eigen krantje en die van mij is nos en een buitenlandse web waar ik de hoofdlijnen probeer te volgen als bron.
Op de buitenlandse web kom ik vaak dingen tegen die ik via nos niet vermeld heb zien worden.
Soms is dat normaal, nieuws over een familiemoord in ottawa bijvoorbeeld haalt hier de meeste kranten niet.
Wordt echter anders als ze niet gaan berichten over gebeurtenissen die nederland op zn fundamenten laat schokken.
Ik kijk dan eerst of het in andere nl-talige wel wordt vermeld, soms is dat zo, soms niet.
kortom, via express kwam ik hier :

Migrant who 'raped' teen now faces ATTEMPTED MURDER charge after 'trying to DROWN victim'

ik vind dat terug op ad, oost, flevoland, stentor en de brug
bij nos is het foetsie
http://nos.nl/zoeken/?q=kampen&sort=timedesc

quote:
The horrifying incident, which took place in September, happened when the teenage girl was reportedly pulled from her bicycle and sexually assaulted by the 33--year-old Sudanese migrant in Kampen, the Netherlands.

Resident Antje van Werkendam told a local newspaper: "They should throw them in the nearby river, no matter if it is a migrant or not."

Police confirmed tempers are running high in the town, with the case being eerily similar to that of German student Maria Ladenburger, who was raped and found murdered in a river in October by an Afghan asylum seeker in the south-western German university city of Freiburg.

A spokesman of the Kampen police said: "We have seen a lot of anger on social media. If it is needed, we are prepared to take measures against individuals or groups who might take matters into their own hands."

Some politicians were quick to react to the sex attack.

Geert WildersGETTY
Geert Wilders condemned the Dutch PM over immigration

Geert Wilders, the controversial leader of the far-right Party for Freedom who wants to ban the Quran and halt all immigration, said his predictions were tragically once again proven right at the expense of Dutch citizens.

He said: "When our PM allowed them all into our country and I said they were testosterone bombs, they laughed at me. Now they are after our daughters."

The next Dutch parliamentary elections are planned in March 2017. Wilder's Freedom Party currently leads all other parties by a wide margin in polls, although forming a coalition government might prove difficult for the outspoken politician.
Bij nader inzien gaat het dus toch over het doorgeven van wat gw losgelaten heeft want ik had nog niet gezien dat gw er rechtsstreeks commentaar op heeft gegeven.

En blijkt dat dit nos-doorgeefluikje gesloten was, dat mag duidelijk zijn.
shift-knop defekt
pi_167438991
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 09:08 schreef TomLuny het volgende:

verder vind ik dat er nog weinig te klagen valt voor de gevestigde orde ; kwam net weer tegen dat iemand in iets van 5 posts achter elkaar gewoon pvv-stemmers voor fascisten uitscheldt zonder zich blijkbaar druk te hoeven maken of het hier geen gevalletje groeps-demonisering/belediging betreft
Idd merkwaardig, maar dat is blijkbaar het klimaat in Nederland

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 12:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het valt mij ook op hoe ver de NOS van het gewone volk af staat. Ik kan nog begrijpen dat je het niet met Henk en Ingrid eens bent en dat je jouw mening als moreel superieur beschouwd, maar als je zo weinig geestelijke souplesse en inlevingsvermogen hebt om te kunnen begrijpen dat het door de staatsomroep in elkaar geflantste bericht juist omgekeerd aankomt bij de doelgroep dan ben je een nog slechtere journalist dan Koos Vogels
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_167541912
quote:
dan ben je een nog slechtere journalist
deze nos-journalist (incognito) kan niet rekenen :

Anis Amri is op dit moment zonder twijfel de meest gezochte persoon isl. jihad terrorist in Europa.
De 24-jarige Tunesiër kwam als minderjarige jongen aan in Europa.
Vijf jaar geleden :? ...werd hij als bootvluchteling van de Middellandse Zee geplukt.
Amri kwam vervolgens terecht op het Italiaanse eiland Lampedusa.
Het opvangcentrum zit regelmatig overvol en er zijn berichten over misstanden.
Het asielzoekerscentrum op het eiland zit vol met Tunesische jongeren, die de onrust in eigen land willen ontvluchten.
Amri was betrokken bij een brandstichting in het asielzoekerscentrum, in september van 2011.
Hij zat daarna vier jaar vast !!! in de gevangenis in Palermo.
"De Italiaanse justitie noemt hem een onruststoker, een lastige jongen", 8)7

Amri verdween naar Duitsland, naar Freiburg. "Hij komt daar in radicale kringen terecht", vertelt Zoutberg. Maar ook als Duitsland de jongen wil terugsturen naar Tunesië, krijgen ze nul op het rekest.

http://nos.nl/artikel/214(...)erreurverdachte.html

nos weet van de gruwelijkste isl. jihad mensenpletters nog het zielige jongetje te maken.
en dit is niet de eerste keer, zoek maar terug op die hakbijl isl. idioot in duitse trein.
heb dat eens opgeteld, stond iets van 8x jongen in dat artikel van niet eens een kwart a4'tje
shift-knop defekt
pi_167542023
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 10:35 schreef Oud_student het volgende:
Het valt mij ook op hoe ver de NOS van het gewone volk af staat.
Dat was toch al lang bekend? Hoeveel was een modaal salaris volgens Jinek ook al weer?
:P
pi_167542283
quote:
Het wekenlange geklaag over dat de 'linkse' media Trump te lang hebben genegeerd lijkt zijn effect te hebben.
Hoe bedoel je dit precies? Het ging non-stop over Trump (en in negatieve zin)?
pi_167542474
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 23:44 schreef vaduz het volgende:

[..]

Dat was toch al lang bekend? Hoeveel was een modaal salaris volgens Jinek ook al weer?
Die was toen WNL presentatrice
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_167542527
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 23:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Die was toen WNL presentatrice
Boeiend. Daarvoor werkte ze voor de NOS. Toont maar goed aan, hoe ver ze daar van de wereld af staan.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 13:14:29 #34
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_167854160
De media beginnen steeds meer op de jaren 30 te lijken. Of je nu de NOS, Radio 1 of Volkskrant neemt; allen benadrukken de bevolkingstoename als gevolg van immigratie. Dat er meer emigratie dan immigratie was wordt minder nadruk op gelegd of staat in de kleine lettertjes.

De intimidatie tactieken lijken te werken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_167854331
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 13:14 schreef Klopkoek het volgende:
De media beginnen steeds meer op de jaren 30 te lijken. Of je nu de NOS, Radio 1 of Volkskrant neemt; allen benadrukken de bevolkingstoename als gevolg van immigratie. Dat er meer emigratie dan immigratie was wordt minder nadruk op gelegd of staat in de kleine lettertjes.

Hoe kom je er bij dat er meer emigratie zou zijn dan immigratie?

Volgens het CBS, waar alle nieuwsbronnen zich op baseren, zijn er 87000 meer binnen gekomen dan vertrokken

Of ben je weer de door jouw gewenste realiteit aan het schetsen?

Gezien de cijfers van het CBS geven de nieuwsbronnen het nieuws correct weer, jij wil er blijkbaar wat anders van maken

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2017 13:22:17 ]
pi_167854394
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 13:14 schreef Klopkoek het volgende:

In de jaren 30 benadrukte de media ook de bevolkingstoename als gevolg van migratie? Lijkt me wat vreemd.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 13:36:08 #37
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_167854681

Baseerde me op deze grafiek.

Los daarvan is het extreem-rechtse stemmingmakerij.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 3 januari 2017 @ 13:38:17 #38
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_167854724
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 13:23 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

In de jaren 30 benadrukte de media ook de bevolkingstoename als gevolg van migratie? Lijkt me wat vreemd.
Ja, veel Joden kwamen in Nederland hun heil zoeken.

Drie keer raden waar Colijn en zijn rechtse kornuiten stonden.

(Israël was tot en met de jaren 70 inderdaad een relatief beschaafd land, sindsdien niet meer).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_167854736
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 13:36 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]

Baseerde me op deze grafiek.

Los daarvan is het extreem-rechtse stemmingmakerij.
Dan baseer je je dus op een verkeerde grafiek :')

En hoe zijn die cijfers nu weer "extreem-rechtse stemmingmakerij" of ben je nu echt alle grip op de realiteit verloren?
  dinsdag 3 januari 2017 @ 13:42:41 #40
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_167854803
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 13:38 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dan baseer je je dus op een verkeerde grafiek :')

En hoe zijn die cijfers nu weer "extreem-rechtse stemmingmakerij" of ben je nu echt alle grip op de realiteit verloren?
Issue salience, issue ownership.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_167854929
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 13:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Issue salience, issue ownership.
Hoe is dat een antwoord?

Nogmaals wat is er extreem-rechts aan de correcte conclusie dat de bevolkingsgroei is toe te schrijven aan immigratie? De cijfers laten dat toch duidelijk zien?

Dat jij je mening baseert op een foutje in de VK, die ik overigens als jouw denkwijze er op na zou houden prima kan omschrijven als "linkse stemmingmakerij om de werkelijkheid er rooskleuriger uit te laten zien" maar zo'n complotgekkie ben ik nu ook weer niet en ik ga er dus vanuit dat de VK per abuis een 2 voor een 1 heeft vervangen.

Je had natuurlijk zelf ook wel snel kunnen zien dat er een fout zit in het plaatje van de VK door simpelweg de emigratiecijfers af te trekken van de immigratiecijfers, de groei is dan namelijk geen 111.000. Maar blijkbaar vind je het makkelijker om het gelijk maar weer op "extreem-rechtse stemmingmakerij" (van de VK ook :') ) te gooien.
pi_167854966
Dit lijkt me eerder een zuur stukje van een journalist en zijn angst om 'wilders aandacht en daarmee stemmen te geven', dan dat de NOS na jarenlang toch een vrij politiek correcte en wellicht zelfs ietwat linkse omroep (wat helemaal niet zo erg is zolang het er allemaal niet te dik bovenop ligt) te zijn, opeens 180 graden draait uit angst om uitgemaakt te worden waar ze al jaren voor uitgemaakt worden.

De hekel aan Wilders (of wellicht eerder, de angst voor een sterke verkiezingsuitslag voor de PVV) vanuit de journalist is duidelijk aanwezig. Dat voorbeeld over de verslaggeving van zijn proces, waaruit dus zou moeten blijken dat de NOS opeens ten faveure van 'extreem rechts' haar nieuws brengt, vind ik eigenlijk nogal mager. Zelfs al is het luie / voorzichtige journalistiek geweest doordat men bij de NOS niet kritisch genoeg was, vind ik dat één voorbeeld nou niet echt getuigt van hetgeen waar de schrijver de NOS van beschuldigt.

Ik bedoel, als er hier een rechts-georienteerde user een artikel over omroep X neer zou plempen met als insteek 'Omroep X is een doorgeefluik van links', en daarbij één situatie aan zou dragen waarin de journalistiek wellicht niet kritisch genoeg was over, ik zeg wat, het zorgplan van de SP. Dan zou elke user dat simpelweg van de hand doen met; anekdotisch bewijs is geen bewijs, of iets van die strekking.

Maar omdat het nieuws veelal over zijn slotrede (en de reacties daarop) ging en een stuk minder over de veroordeling an sich, zou de NOS opeens een doorgeefluik van Wilders zijn. Riiiiiiight.

Samengevat: Één voorbeeld is geen bewijs van iets systematisch.
"Pools are perfect for holding water"
pi_167855103
De NOS is vooral een kleurloze omroep geworden, die zonder enige kritisch tegengeluid de 'mening van de straat' voortkauwt. Dit kan natuurlijk door beide kanten als linkse of rechtse propaganda worden gezien, maar het is vooral het inboeten aan kwaliteit en het onmogelijk maken van kritische noten vanuit publieke media.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_167855233
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 13:56 schreef keste010 het volgende:
De NOS is vooral een kleurloze omroep geworden, die zonder enige kritisch tegengeluid de 'mening van de straat' voortkauwt. Dit kan natuurlijk door beide kanten als linkse of rechtse propaganda worden gezien, maar het is vooral het inboeten aan kwaliteit en het onmogelijk maken van kritische noten vanuit publieke media.
Kijk, als de schrijver dit nou als standpunt had genomen, was zijn stelling iig een stuk beter te ondersteunen. Maar om daar nou één situatie uit te lichten, en bij een gebrek aan kritische verslaggeving dan dus maar meteen te stellen dat de NOS kleur bekent, is simpelweg enorm overtrokken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_167859144
@stemmingmakerij discussie

de term linkse of rechtse feiten is lelijk en beledigend
er zijn geen linkse of rechtse feiten
feiten zijn feiten

was getekend
erdogan

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 17:55 schreef Vallon het volgende:
Nee, de NPO is een doorgeefluik van de Staat (geworden). Ze moeten "ook" wel, willen ze niet verder een kopje kleiner worden gemaakt,. Wiens brood men eet diens woord men zal (s)preken.
Wanneer je het riedeltje maar vaak genoeg afdraait, wordt het vanzelf muziek.

De NOS en vooral de VARA, kleuren het nieuws en onderwerpen tamelijk eenzijdig. Wilders, Trump zijn het grote gevaar, de EU de heilige graal en Poetin zetten we wijdbeens voor paal. Dat is in een notendop wat je wordt voorgeschoteld en helaas ook steeds meer ziet in de dagbladen.

prima post, ik kan me hier helemaal in vinden.
heb zelfs eens een klacht ingediend bij een ministerie ergens over dat eenzijdige nos-gelul tijdens brexit.
kan me er nu minder druk om maken, slecht voor mn gezondheid.

hier wel iemand die dag en nacht zich zit op te vreten :

Blik Op NOSjournaal

maar ja, die schiet weer door te ver naar de andere kant.
zo vaak bezoek ik dat niet, nauwelijks nog.
shift-knop defekt
pi_167859670
quote:
ik vind dat het juist een kleurloze omroep moet zijn eigenlijk.
iedereen in nederland betaalt mee aan die zender dus dan is kleur kiezen totaal ongepast.
dat was ook mijn klacht, waarom moet ik meebetalen aan anti-brexiteer propaganda en hel en verdoemenis profeten -
(over trump nog niet eens gesproken, zou ook het licht uitgaan).
ik heb het trouwens uitsluitend over de geschreven nos, tv heb ik allang geleden het raam uitgesmeten.
wat ik dan vaak tegenkom is meningsvorming met opgetrommelde experts en een hoog bambi-gehalte tav de immigranten-toevloed en de daarbij bijkomstige problematiek.

en je kan er niet op reageren nee
hoewel, mss via faceboek maar ga daar geen lid van worden.

ps/
keste, je had het laatst over de isil-olie-motie
kwam deze tegen, heb voor je bewaard, zit schakel in naar officieel usa-rapport

http://www.clarionproject(...)%E2%80%99s-doorsteps

[quote]ISIS’ largest source of income is still oil, previously estimated at close to $500 million per year and now about half of that figure. The report notes significantly much of the oil being sold by ISIS is still clandestinely crossed into Turkey.
[/quote]
shift-knop defekt
  dinsdag 3 januari 2017 @ 17:37:17 #47
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_167859971
quote:
Die 'mening van de straat' wordt wel enorm gefilterd. Je zult nooit horen "de rijken worden rijker, de armen worden armer" (een volkse en populistische uitspraak maar wel grotendeels waar). Je hoort daarentegen wel heel vaak "het land wordt steeds voller" en "criminaliteit rukt op". Men filtert het enorm. Dat is het Hart van Nederland aspect.

Ook de nos doet aan stuur en focusgroepen.

Sowieso is het al een keuze om PVV en oplossingen in één zin te gebruiken. Dat is helemaal niet in hun belang. Deze politieke scheidslijn willen ze tot in lengte van dagen uitbuiten. Het allochtonen probleem bestaat al 15 jaar in het publieke discours en er is nul bereidheid bij rechts om daar daadwerkelijk wat aan te doen. De scheidslijn exploiteren en verdeel en heers is het devies. Veel Palpatines bij de VVD.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 3 januari 2017 @ 17:39:43 #48
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_167860005
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 17:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Die 'mening van de straat' wordt wel enorm gefilterd. Je zult nooit horen "de rijken worden rijker, de armen worden armer" (een volkse en populistische uitspraak maar wel grotendeels waar). Je hoort daarentegen wel heel vaak "het land wordt steeds voller" en "criminaliteit rukt op". Men filtert het enorm. Dat is het Hart van Nederland aspect.

Ook de nos doet aan stuur en focusgroepen.

Sowieso is het al een keuze om PVV en oplossingen in één zin te gebruiken. Dat is helemaal niet in hun belang. Deze politieke scheidslijn willen ze tot in lengte van dagen uitbuiten. Het allochtonen probleem bestaat al 15 jaar in het publieke discours en er is nul bereidheid bij rechts om daar daadwerkelijk wat aan te doen. De scheidslijn exploiteren en verdeel en heers is het devies. Veel Palpatines bij de VVD.
De armen en de rijken worden beiden rijker. Een wereldwijde trend.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_167860798
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 17:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
misschien maakt onze eigen ingenomenheid ten dele de nos gekleurd
ik lees dat bericht heel anders namelijk
ik merk een toejuiching van bevolkingsgroei (door immigratie) door termen te gebruiken zoals 'we zitten in de lift' ipv 'op hol geslagen raket' en een laag inwonertal te benoemen als 'dieptepunt' ipv 'nog leefbaar'.
en dan aan het eind nog maar een paar zeldzame moerasgebiedjes er bij te slepen om toch maar te kunnen benadrukken dat we fel vergrijzen.

http://nos.nl/artikel/215(...)ng-niet-zo-snel.html

ik vind dit artikel juist goed passen in wat ik heb gedoopt de 020x2 agenda :

'Inwonertal Amsterdam moet verdubbelen voor economische groei'

hier zien we waar links en vvd ineens goeie maatjes worden
de tweede kan mooi zichzelf en zn vriendjes spekken met pretparken omtoveren in azc's e.d. en de eerste kan zich lekker volvreten aan de asielindustrie machine
shift-knop defekt
pi_167860943
quote:
Deze Ts vindt de Volkskrant extreemrechts... Het beste is hem te negeren.
Whatever...
  dinsdag 3 januari 2017 @ 18:35:27 #51
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_167861156
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 18:27 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Deze Ts vindt de Volkskrant extreemrechts... Het beste is hem te negeren.
Een lange tijd was de opinie redactie wel degelijk gekaapt door rechtse journalisten. Chris Rutenfrans, Sommer, Wansink vormden de redactie.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 3 januari 2017 @ 18:36:33 #52
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_167861178
quote:
Ze benadrukken toch ook hoe primitief ISIS is?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_167861811
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 18:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ze benadrukken toch ook hoe primitief ISIS is?
Briljant vergelijkingsmateriaal.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 19:16:27 #54
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_167862155
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 19:04 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Briljant vergelijkingsmateriaal.
Wilders is een slecht man en gifspuier. Een bendeleider van vrouwenmeppers en brievenbusplassers. En een mossad infiltrant.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 3 januari 2017 @ 19:52:11 #55
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_167863274
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 17:39 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De armen en de rijken worden beiden rijker. Een wereldwijde trend.
Scherp, hoewel er wel een bekende nuance in zit wat rijker worden betekent voor betrokkenen zelf ..... het eeuwenoude dilemma dat 10% rijker voor een rijkaard een andere dimensie heeft dan 10% winst op het (on)vermogen van een armoedzaaier .
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_167874741
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 19:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wilders is een slecht man en gifspuier. Een bendeleider van vrouwenmeppers en brievenbusplassers. En een mossad infiltrant.
Ja dat zal allemaal wel maar waarom het bericht over de bevolkingsgroei "extreem-rechtse stemmingmakerij" zou zijn kun je blijkbaar nog steeds niet beantwoorden.

Of probeer je stiekem je eigen "nepnieuws" te creeren zodat je vast kunt blijven houden aan je eigen fabeltje?
  woensdag 4 januari 2017 @ 11:53:11 #57
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_167874915
quote:
10s.gif Op woensdag 4 januari 2017 11:43 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja dat zal allemaal wel maar waarom het bericht over de bevolkingsgroei "extreem-rechtse stemmingmakerij" zou zijn kun je blijkbaar nog steeds niet beantwoorden.

Of probeer je stiekem je eigen "nepnieuws" te creeren zodat je vast kunt blijven houden aan je eigen fabeltje?
Je weet best wat issue salience en issue ownership betekent.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_167874973
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 11:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je weet best wat issue salience en issue ownership betekent.
Jawel maar dat is geen antwoord op de vraag waarom een typefoutje volgens jou "extreem-rechtse stemmingmakerij" zou zijn.

De enige die aan stemmingmakerij doet aan de hand van dat bericht ben jij namelijk, maar dat wil je vast niet inzien net zoals je niet in wil zien dat er aan die berichtgeving niks extreem-rechts is.

Geef gewoon toe dat je er falikant naast zat en dat immigratie gewoon de oorzaak is van de groei en dat er meer mensen immigreren dan emigreren.
pi_168046204
weer een actueel voorbeeld dat nos vooral meer links als rechts is.
het gaat over islam - alweer - maar dat is niet opzettelijk, maar omdat ik dat nu eenmaal volg vallen die dingen mij op.
ook voor pvv is islamproblematiek een hoofdpuntje.dus het past wel binnen dit topic.

het gaat om dit :

Kandidaat-minister Sessions: ik ben geen racist

Sessions moest verder tekst en uitleg geven over een prijs die hij vorig jaar kreeg van een uiterst rechtse denktank, ;(
het Center for Security Policy, die meent dat radicale moslims erop uit zijn om de regering omver te werpen en de sharia in te voeren in de VS.
Hij zei dat hij zich vereerd voelde door de prijs, maar dat hij de opvattingen van de denktank niet deelt.

de achteloze lezer denkt nu meteen dat dat Center een soort van aluhoedje complotfantasten zijn.
dat is echter ver naast de waarheid, het is wel een islam complot maar geen complottheorie meer, want het is bewezen voor de rechter en bepaalde van die radicale moslims zitten nu nog in de cel.

andere sleutelfiguren zijn ermee weggekomen als unindicted co-conspirators en zijn onder een ander naampje verder gegaan met hun ondermijnende werk. (zoals cair)
dus het genoemde Center is net zo min 'uiterst-rechts' als dat het aluhoedje zou zijn.
indien nos onpartijdig was geweest dan hadden ze minstens kunnen verwijzen naar de holy land foundation processen die goede doelen geld bij de miljoenen vanuit de VS in de zakken van Hamas - een geregistreerde terreurorganisatie - wist te storten.
Bovendien zijn er statuten gevonden waarop meerderjarenplannen stonden beschreven om de VS 'van binnenuit en door hun eigen hand' omver te werpen.

hier een fragmentje daaruit :

http://www.centerforsecuritypolicy.org/tag/holy-land-foundation/

en zeer spijtig dat Sessions afstand neemt van deze klokkeluiders
dat voorspelt al meteen weinig goeds :{

zie verder deze :

Center Victorious in 'Clockboy' Lawsuit Aimed at Suppressing Free Speech, Defeating Sharia-Supremacism

C.A.I.R. IS HAMAS

en deze :

Jeff Sessions: America's Attorney General

ps/
vrolijk nootje tussendoor
sessions komt van alabama
daar hebben ze het oh susannah liedje uitgevonden

weet trouwens niet welke enorme slag in de lucht nieuws de nos nu weer verspreidt, maar als zo doorgaat en trump krijgt al bij voorbaat de nixon toegeschoven dan lijkt mij een herhaling van 1861 niet denkbeeldig :{

'We moeten een kolossale slag om de arm houden'

quote:
Opvallend detail is dat een van degenen die het verhaal voor CNN hebben gemaakt Carl Bernstein is, een van de twee journalisten die in de jaren 70 de Watergate-affaire rond toenmalig president Nixon onthulden. Die kwestie leidde in 1974 tot Nixons aftreden.

[ Bericht 1% gewijzigd door TomLuny op 11-01-2017 17:11:25 ]
shift-knop defekt
pi_168057194
NOS vs Breitbart

N:

B:

N:
In ruil voor de afspraak wilde Turkije drie miljard euro,
B:
The European Union’s six-billion-euro deal with Turkey

N:
http://nos.nl/artikel/215(...)-naar-duitsland.html
B:
http://www.breitbart.com/(...)s-europe-taken-back/

wil de echte nep-nieuws opstaan svp ?
persoonlijk hecht ik minder waarde aan bambi-sprookjes
shift-knop defekt
  vrijdag 13 januari 2017 @ 08:34:18 #61
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_168096840
Schandalige VVD en PVV propaganda bij WNL!
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_168212569
Aanval op nepnieuws bij Nos

zag dat er inmiddels een topic 'eerlijke media' is, maar ja, die moet ik dan eerst helemaal bijlezen.
dus daarom maar hier.
de algehele trend is toch dat het kritiek op bestaand (wan)beleid de kop moet indrukken ; dit onder de noemer nepnieuws.

Nos pakt uit met eigen filmpje :

http://nos.nl/artikel/215(...)t-tot-duitsland.html

op minuut 00:45 (nav breitbart bericht) :

'' de kerk stond niet in brand en er waren geen duizend mensen"

en bam! , er wordt een stempel NEP op geslagen.

op dat breitbart verslag is al enkele dagen discussie en zware kritiek op
deze bijvoorbeeld, van 5 januari :

https://www.thelocal.de/2(...)iolence-on-new-years

en wat lezen we daar ?
dit :

There was in fact a total of around 1,000 people gathered to celebrate New Year’s Eve in Leeds Square, including “large and small groups” of young, foreign men as well as families with children, according to Ruhr Nachrichten.
The original report by the local news site from that night describes how some individuals did start launching fireworks from within the crowd towards police,
a small fire had started on some netting on scaffolding around the church
The fire was small and lasted 12 minutes before firefighters put it out,

Conclusie
Er was een grote rellende menigte aldaar en de kerk stond in de fik
Dus Nos verpreidt zelf nep nieuws en doet mee - zoals we zagen op instructies vanuit brussel - aan het censureren van berichten die niet binnen het grotere plan vallen om west-europa te verhervervolken en meer in het algemeen om 'rechts getinte' berichten te onderdrukken

VN roept nu: apocalyptische omvolking Europa moet versnellen!

of bovenstaande bericht nep is, mag iedereen zelf uitzoeken.
lijkt me beter idee als dat de Staat dat voor ons gaat doen :{

[ Bericht 0% gewijzigd door TomLuny op 17-01-2017 07:37:29 ]
shift-knop defekt
pi_168212630
Je draait nogal door tomluny. Is een transfer naar BNW wellicht niet beter voor je?
pi_168212641
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 07:41 schreef 99.999 het volgende:
Je draait nogal door tomluny. Is een transfer naar BNW wellicht niet beter voor je?
ja ook goeiemorgen 99 :)

ik schreef toch, zoek zelf maar uit aangaande dat laatste bericht
staat tegenover dat de nepnieuwscampagne wel degelijk uit brussel komt want dat is aangetoond.
dus probeer mij svp geen aluhoedje op de pet te drukken svp :7
shift-knop defekt
pi_168212657
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 07:29 schreef TomLuny het volgende:
a small fire had started on some netting on scaffolding around the church
Er was een grote rellende menigte aldaar en de kerk stond in de fik
De kerk stond helemaal niet in de fik dus. :)
Tenzij jij vindt dat je benen in de fik staan als er alleen een klein stukje van je broek in brand staat.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_168212673
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 07:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Tenzij jij vindt dat je benen in de fik staan als er alleen een klein stukje van je broek in brand staat.
nou, vind het meer iets alsof iemand zn balkon in vlam en vuur staat en er wordt dan bericht dat zn huis in brand stond, dat er dan weinig gelogen wordt.
en dat zagen we wel in het nos filmpje met die censuurstempel brandmerk alsof het totale onzin was.
shift-knop defekt
pi_168212678
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 07:44 schreef TomLuny het volgende:

[..]

ja ook goeiemorgen 99 :)

ik schreef toch, zoek zelf maar uit aangaande dat laatste bericht
staat tegenover dat de nepnieuwscampagne wel degelijk uit brussel komt want dat is aangetoond.
dus probeer mij svp geen aluhoedje op de pet te drukken svp :7
Ja, Breitbart rukt vanuit extreemrechtse motieven een bericht compleet uit het verband om stelling te kunnen nemen. Dan zou het hier ook in de stad ook bijna mis zijn gegaan omdat tijdens de donderdagmarkt voor oud en nieuw vuurwerk voor een klein brandje zorgde in de dakgoot van de kerk zodat de brandweer uit moest rukken.
pi_168212692
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 07:50 schreef TomLuny het volgende:

[..]

nou, vind het meer iets alsof iemand zn balkon in vlam en vuur staat en er wordt dan bericht dat zn huis in brand stond, dat er dan weinig gelogen wordt.
en dat zagen we wel in het nos filmpje met die censuurstempel brandmerk alsof het totale onzin was.
Er stond een klein stukje van de netten die aan de buitenkant van een steiger hangen die tegen de kerk aanstond. Je moet het niet groter willen maken dan het is.
pi_168212697
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 07:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, Breitbart rukt vanuit extreemrechtse motieven een bericht compleet uit het verband om stelling te kunnen nemen. Dan zou het hier ook in de stad ook bijna mis zijn gegaan omdat tijdens de donderdagmarkt voor oud en nieuw vuurwerk voor een klein brandje zorgde in de dakgoot van de kerk zodat de brandweer uit moest rukken.
Heeul die kerk in de fik jongûh!
pi_168212703
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 07:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
tja, ben niet eens met extreemrechts, maar het kan best zo zijn dat breitbart teveel sensatie erin gegooid heeft.
zag nog meer berichten erover, heb die nog niet gelezen en doet er eigenlijk ook niet toe.
wat wel opvalt, je hebt het over klein brandje enzo
de 'aanslag' op de moskee in enschede stelde ook geen flut voor.
kregen wel 4 jaar cel wegens terrorisme en land stond op zn kop
had je toen ook die opmerking van 'klein brandje, opgeblazen wol'?
shift-knop defekt
pi_168212774
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 07:54 schreef TomLuny het volgende:

[..]

tja, ben niet eens met extreemrechts, maar het kan best zo zijn dat breitbart teveel sensatie erin gegooid heeft.
zag nog meer berichten erover, heb die nog niet gelezen en doet er eigenlijk ook niet toe.
wat wel opvalt, je hebt het over klein brandje enzo
de 'aanslag' op de moskee in enschede stelde ook geen flut voor.
kregen wel 4 jaar cel wegens terrorisme en land stond op zn kop
had je toen ook die opmerking van 'klein brandje, opgeblazen wol'?
Overdrijf je niet ook nu weer de ophef?
pi_168213266
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 08:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Overdrijf je niet ook nu weer de ophef?
met 'het hele land op zn kop' ?
veel mensen zal het niks hebben geïnteresseerd, dat neem ik gerust van je aan.
maar mag duidelijk zijn dat het geen klein wisselgeld was .. en is.
wie mij de schade kan laten zien aan de moskee met een foto die geef ik een tientje.
is namelijk niet te vinden want die is er niet.

daarmee zeg ik niet dat het dan maar niet vervolgd moet worden want ik ben geen supporter van brandstichters.
enige wat ik graag zou willen zien is dat nos - waar ik verplicht aan me emoet betalen - zich niet voor het gevestigde orde karretje laat spannen.
kijk bijvoorbeeld wat rijxman hier nog glashard uit dr neus loopt te liegen :

Wij zijn als Nederlanders bevoorrecht met onze pluriforme pers en een onafhankelijke Nederlandse publieke omroep. Dat is iets om te koesteren”, stelde Rijxman.

De publieke omroep moet volgens Rijxman alle geluiden laten horen en alle Nederlanders in staat stellen hun mening en gedachten te vormen: “Juist door onze onafhankelijkheid kunnen we het debat in ere houden, alle geluiden en de diversiteit van onze samenleving laten zien en horen. Juist door onze onafhankelijkheid zijn we bovendien in staat weerstand te bieden aan de waan van de dag, nepnieuws door te prikken en te laten zien dat feiten belangrijker zijn dan beeldvorming.”

http://www.nederlandsmedi(...)dig-voor-democratie/

nepnieuws doorprikken
is dat tegenwoordig de taak van de nos
soort kruistocht gaan voeren tegen bladen zoals prive en story ?
wie trok zich daar ooit iets van aan tien jaar geleden

onafhankelijk is kwatsch, dat zijn ze niet dus is grove leugen van rijxman.
en nepnieuws doorprikken blijkt dus klokkeluiders van het kerkdak af gooien te worden

het is echt te simpel - en bijzonder kwalijk - om dat berciht van breitbart af te stempelen met nepnieuws.
want er was wel degelijk iets aan de hand daar in dortmund.
als men dan gaat zeiken of er 999 akbars rondliepen of 1000 dan wordt het hele punt gemist.

kijk zelf :
http://www.breitbart.com/(...)r-church-fire-story/

zal er twee bijzetten die daar tegen in gaan.
maar hoe dan ook, zelfs zij nemen nog de tijd en moeite waarom het volgens hun nepnieuws is.
nos doet dat niet eens, bam!! en stempel nep erop met woorden als ER WAS GEEN BRAND en er liepen geen 1000 man.
als men een aanval doet op journalistiek die niet bevalt dan moet je dat toch minstens onderbouwd en zorgvuldig doen want doe je dat niet en je gaat websites bestempelen als NEP dan ben je bezig met sovjet- en stasi dictatuur censuur.
zo zie ik dat althans

https://mediamatters.org/(...)-church-story/214961

https://www.washingtonpos(...)m_term=.0e328c35eacd
shift-knop defekt
  dinsdag 17 januari 2017 @ 09:12:33 #73
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168213358
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 07:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Maar de NOS reporter zegt wel "er waren daar geen duizend mensen", terwijl dat zowat het enige was dat Breitbart correct had overgenomen...
Alleen was dat de groep waarin zich ook vrouwen en kinderen bevonden, en veel van het vuurwerk dat vanuit die menigte gegooid werd belandde in diezelfde menigte.

Breitbart maakte daarvan: een groep van 1000 die vuurwerk gooiden naar vrouwen en kinderen die uit de kerk kwamen.
are we infinite or am I alone
pi_168257968
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 09:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar de NOS reporter zegt wel "er waren daar geen duizend mensen", terwijl dat zowat het enige was dat Breitbart correct had overgenomen...
Alleen was dat de groep waarin zich ook vrouwen en kinderen bevonden, en veel van het vuurwerk dat vanuit die menigte gegooid werd belandde in diezelfde menigte.

Breitbart maakte daarvan: een groep van 1000 die vuurwerk gooiden naar vrouwen en kinderen die uit de kerk kwamen.
maar vergelijken tussen nos en bb gaat mss niet helemaal op.
dat er rechtse en linkse kranten zijn zal niemand verbazen of tegen de borst stoten.
maar nos hoort noch links of rechts te zijn want ze krijgen hun fondsen van de hele nederlandse bevolking.
zoals we zagen zegt ryxman zelf dat ze onafhankelijk zijn.
maar vraag me toch wel af waarom dat dan nergens uit blijkt

bijvoorbeeld over linkse terror steun operatie amnesty international
veel kritiek daarop ben ik bij nos nog niet tegengekomen
eerder integendeel , dat AI konstant als dé morele factor scheids in het spel wordt geschakeld..

alleen vandaag al zijn daarvan twee voorbeelden :

quote:
Zonder tussenkomst van een rechter kan een reis-, contact- of gebiedsverbod worden opgelegd. Een enkelband of opsluiting is ook mogelijk zonder tussenkomst van de rechter.
"Door dit soort bevoegdheden zonder controle, is het risico groot dat dit leidt tot willekeur, omdat iemand tot een bepaalde groep behoort of een bepaalde huidskleur heeft", zegt Nazarski. "Dat is slecht voor het gevoel samen een samenleving te vormen."
http://nos.nl/artikel/215(...)voor-democratie.html

laten we dat eens omdraaien :

"Door dit soort ongecontroleerde isl. jihad terror spijkerbommen , is het risico groot dat dit leidt tot nog meer willekeurige massa slachtpartijen , enkel omdat iemand tot een bepaalde westers gezinde groep behoort of een bepaalde westerse opvatting heeft", zegt Nazarski.
"Dat is slecht voor het gevoel samen een samenleving te vormen."

maar dat zei hij dus niet

dit zegt hij wel :

Volgens de politie reed een Israëlische Arabier met zijn voertuig op een groep politiemensen in, waarbij een politieman om het leven kwam, en werd hij daarna doodgeschoten.

Inwoners van het dorp zeggen dat de politie excessief geweld gebruikte om demonstranten te verwijderen. Daarbij werd ook geschoten. De bestuurder zou de controle over zijn auto zijn kwijtgeraakt nadat de politie hem had beschoten.
Amnesty International heeft om een onderzoek naar het politie-optreden gevraagd. ;(

http://nos.nl/artikel/215(...)-bedoeienendorp.html

dus AI gaat opnieuw in het offensief om de terror-trucker vrij te pleiten
dat deden ze bij deze figuur ook al :

Wanted in Russia: EU court blocked suspected Istanbul attack mastermind from extradition in 2010

In 2010, Chataev was arrested in Ukraine with his mobile phone files containing a demolition technique instruction and photos of people killed in a blast. Russia requested his extradition on terrorism-related charges but the European Court for Human Rights ordered Ukraine not to hand him over to Russia with Amnesty International also urging Ukrainian authorities to halt extradition as Chataev “could face an unfair trial and would be at risk of torture and other ill-treatment.”

The fatal attack on the Istanbul airport that took lives of 44 people and left more than 230 injured
https://www.rt.com/news/349063-istanbul-attack-mastermind-asylum/

het bloed kleeft aan linkse handen :{
shift-knop defekt
pi_168259484
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 22:47 schreef TomLuny het volgende:

Wat is er precies links aan de Oekraine of het ECHR (waar Rusland lid van is)?

En sinds wanneer is RT een bron van betrouwbaar nieuws?
In the beginning there was nothing, which exploded.
  donderdag 19 januari 2017 @ 02:24:02 #76
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168261076
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 22:47 schreef TomLuny het volgende:

[..]

maar vergelijken tussen nos en bb gaat mss niet helemaal op.
dat er rechtse en linkse kranten zijn zal niemand verbazen of tegen de borst stoten.
maar nos hoort noch links of rechts te zijn want ze krijgen hun fondsen van de hele nederlandse bevolking.
zoals we zagen zegt ryxman zelf dat ze onafhankelijk zijn.
maar vraag me toch wel af waarom dat dan nergens uit blijkt

bijvoorbeeld over linkse terror steun operatie amnesty international
veel kritiek daarop ben ik bij nos nog niet tegengekomen
eerder integendeel , dat AI konstant als dé morele factor scheids in het spel wordt geschakeld..

alleen vandaag al zijn daarvan twee voorbeelden :

[..]

http://nos.nl/artikel/215(...)voor-democratie.html
De Raad voor de Rechtspraak wijst er in haar advies op dat een onwetende burger verregaande vrijheidsbeperkingen kan worden opgelegd door de wet. De Raad stelt ook vast dat een gelijkaardig voorstel in 2011 werd ingetrokken, omdat er geen noodzaak bestond aan de voorgestelde maatregelen, mede door nadere strafbepalingen die tot stand gekomen waren. De indieners geven niet aan waarom ze nu wel noodzakelijk zouden zijn.
Van de Raad van Europa zijn er ook heel wat kritische opmerkingen gekomen. Die mensen geven geen interviews en doen geen persmededelingen, AI wel, en die herhalen grotendeels dezelfde bezwaren. Misschien dat de NOS liever woordvoerders dan adviezen van officiële organisaties als bron gebruikt. Anders moet de NOS zelf de ambtelijke tekst samenvatten, worden ze misschien van partijdigheid beschuldigd...
quote:
Volgens de politie reed een Israëlische Arabier met zijn voertuig op een groep politiemensen in, waarbij een politieman om het leven kwam, en werd hij daarna doodgeschoten.

Inwoners van het dorp zeggen dat de politie excessief geweld gebruikte om demonstranten te verwijderen. Daarbij werd ook geschoten. De bestuurder zou de controle over zijn auto zijn kwijtgeraakt nadat de politie hem had beschoten.
Amnesty International heeft om een onderzoek naar het politie-optreden gevraagd. ;(

http://nos.nl/artikel/215(...)-bedoeienendorp.html

dus AI gaat opnieuw in het offensief om de terror-trucker vrij te pleiten
Ze vragen een onderzoek. Een aanwezig parlementslid zegt door de politie beschoten te zijn geweest, er zijn twee doden gevallen, de aanwezigen spreken de versie van de politie tegen, dan lijkt me logisch dat de zaak onderzocht wordt.
quote:
dat deden ze bij deze figuur ook al :

Wanted in Russia: EU court blocked suspected Istanbul attack mastermind from extradition in 2010

In 2010, Chataev was arrested in Ukraine with his mobile phone files containing a demolition technique instruction and photos of people killed in a blast. Russia requested his extradition on terrorism-related charges but the European Court for Human Rights ordered Ukraine not to hand him over to Russia with Amnesty International also urging Ukrainian authorities to halt extradition as Chataev “could face an unfair trial and would be at risk of torture and other ill-treatment.”

The fatal attack on the Istanbul airport that took lives of 44 people and left more than 230 injured
https://www.rt.com/news/349063-istanbul-attack-mastermind-asylum/

De man kreeg elf jaar geleden reeds asiel in Oostenrijk, terwijl hij op de wanted list van de Russen stond. In 2008 heeft ie in Zweden vastgezeten, is niet uitgewezen. In 2010 verbiedt het ECRH Oekraine om de man aan Rusland uit te leveren. Later wordt ie nog enkele keren aangehouden, en AI wijst erop dat ie niet uitgeleverd kan worden. En jij denkt dat zonder tussenkomst van AI, iemand van de overheid zou besloten hebben, "fuck it, we weten dat het onwettelijk is, maar wat maakt het uit dat we hier later misschien voor veroordeeld worden, we doen het toch"?

Het zijn de overheden die verantwoordelijk zijn voor de wetten waaraan ze zich moeten houden, ze hebben ze zelf ingesteld of geratificeerd. Oostenrijk gaf de man asiel. De rechters van het ECHR verboden Oekraine de man uit te leveren, de regering van Oekraine nam de beslissing om die uitspraak te respecteren. En de man had ongetwijfeld advocaten die hem verdedigden. Maar ipv hen mede verantwoordelijk te stellen voor de aanslag in Turkije wijs je naar Amnesty, die niet meer deden dan de zaak enige publiciteit te geven.

Natuurlijk zijn er gevallen te vinden waar AI iemand verdedigd heeft die later een misdrijf pleegt. Die vind je bij advocaten ook, ze verdedigen mensen die beschuldigd worden, je verwacht toch niet dat die altijd onschuldig zijn? Amnesty verdedigt de mensenrechten, en die gelden voor iedereen, je kan niet kiezen wie ze wel of niet verdient. Dat is het fundament van onze rechtstaat, dat is het principe dat in elke(?) Westerse grondwet ingeschreven staat. Dat aanhangers van IS daar niet om geven kan ik begrijpen, maar de kritiek op Amnesty komt meestal van degenen die het luidst roepen dat we onze Westerse waarden moeten verdedigen. Ze moeten verdedigd worden, maar wie ze toepast krijgt kritiek.
are we infinite or am I alone
pi_168266238
@CM
Je hebt er een fraaie post van gemaakt, heb het met plezier gelezen en natuurlijk je hebt op diverse punten gelijk. Ik heb momenteel niet de tijd om veel terug te zoeken over de zaak Chataev maar meen toch wel te herinneren dat AI een iets grotere rol speelde als enkel wat publiciteit rondspreiden. Het gaat me ook niet enkel om AI, het is de gehele tendens bij de Nos die naar links uitslaat. Klopkoek vindt dat niet, maar ik ervaar dat wel zo.
Vaak is het niet eens subtiel maar ligt het er dik bovenop.
Zoals gisteren weer, worden populisten gelijkgesteld aan SS-nazikampbeulen.
staat er echt, al gaat het dan geslepen via weer een opgetrommelde expert.
quotatietekens ontbreken echter :

quote:
Mentaliteit
"Onze kennis is nu gebaseerd op het materiaal van de slachtoffers van Auschwitz, op de kampadministratie en op de documenten van de naoorlogse rechtszaken tegen de stafmedewerkers van het kamp", aldus de directeur.

Hij hoopt dat zijn staf meer inzicht krijgt in de mentaliteit van de daders door het lezen van dagboeken en brieven van de nazi's die in de kampen werkten.
Met die nieuwe kennis kunnen de komende generaties beter gefundeerd worden gewaarschuwd voor populisme en haat zaaien, ;(
verwacht de museumdirecteur. Hij belooft de inzenders van het SS-materiaal volledige anonimiteit.
http://nos.nl/artikel/215(...)van-kamp-ss-ers.html

kan dit toch geen pro-wilders uitspraak noemen .... 9.gif
shift-knop defekt
pi_168267218
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 23:31 schreef Tijger_nootje het volgende:

Wat is er precies links aan de Oekraine of het ECHR (waar Rusland lid van is)?

En sinds wanneer is RT een bron van betrouwbaar nieuws?
RT nepnieuws is een lastercampagne van juist de nos aangestuurd door brussel
maar als je RT niet wil geloven, prima, die EU-beschermde isl. jihad terrorist Chataev staat zo'n beetje op iedere bekende krant te vinden.
zoals deze maar ook bij het blaadje van AI zelf, zit linkje in daarnaartoe

http://www.zerohedge.com/(...)gee-protected-europe

en hier zelfs in het nederlands :

https://www.amnesty.nl/ni(...)chte-ahmed-chataev-i

Nos herkent helaas de naam niet eens, ligt ergens onder groen klaver tapijtje :z

http://nos.nl/zoeken/?q=chataev

Geen resultaten
shift-knop defekt
  donderdag 19 januari 2017 @ 14:06:00 #79
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168267531
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:27 schreef TomLuny het volgende:
NOS vs Breitbart

N:
In ruil voor de afspraak wilde Turkije drie miljard euro,
B:
The European Union’s six-billion-euro deal with Turkey

wil de echte nep-nieuws opstaan svp ?
persoonlijk hecht ik minder waarde aan bambi-sprookjes
Je kunt gewoon naar de bron gaan voor de cijfers:

Hier is de factsheet rondom de deal.

We lezen daar:

quote:
6) The EU will, in close cooperation with Turkey, further speed up the disbursement of the initially allocated ¤3 billion under the Facility for Refugees in Turkey. Once these resources are about to be used in full, the EU will mobilise additional funding for the Facility up to an additional ¤3 billion to the end of 2018;
Dus 3 miljard met een eventuele uitloop naar een additionele 3 miljard.
pi_168267589
Goh best prima hoor dat je de NOS als niet betrouwbaar ziet maar om dan RT als betrouwbaar te zien is dan wel heel erg zeldzaam dom :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2017 14:09:36 ]
pi_168267852
quote:
Keurig ingeburgerd intussen zie ik al. Er zijn Nederlanders die zich misdadiger gedragen tijdens nieuwjaarsnacht. ;)

Maar even serieus, die kerk stond niet in brand (op basis van je foto en het bericht van de plaatselijke krant) en er waren geen 1000 mensen die rellen schopten en zich tegen de politie keerden. Het verhaal is niet compleet verzonnen maar zo uit zijn verband gerukt dat er alleen maar tendentieuze rommel overblijft. Dat noem ik toch wel aardig nepnieuws.
pi_168304082
Walgelijke linkse media verklaren DDS de oorlog, gebruiken 'nepnieuws'-mythe om concurrentie kapot te maken

valt me tegen dat DDS niet blijkt te weten dat de nepcampagne uit brussel wordt aangestuurd.
die denken zeker dat npo op eigen houtje functioneert ...... |:(

MEPs sound alarm on anti-EU propaganda

EWK bedankt, ik wist al vrijwel zeker dat 3 miljard te laag was, bedankt voor bevestiging.

@Chewie
ik bekijk een artikel per stuk , dus ook bij RT
niet alles is verzonnen

@archito
heb de video gekeken en zag al die pijlen richting kerkdak gaan, was geen toeval
afin, hoe dan ook, ik heb voor dat isl. tuig geen welkom matje neergelegd
heb daarom ook niets goed te praten
mss komt het daardoor B-)

deze is ook leuk, beetje randje off-topic mss

Report: 'Jihadi Brides' Researcher at Dutch University Is Islamic State Sympathiser

http://www.breitbart.com/(...)ty-isis-sympathiser/

nos bleef weer zwijgen, niks van gezien
groen tapijtje }:|

[ Bericht 9% gewijzigd door TomLuny op 20-01-2017 20:50:01 ]
shift-knop defekt
pi_168377280
niet helemaal op-topic maar best interessant
gaat over elite-media en nep-actualiteiten
en gezien bijeenkomst wildres en frauke en le penn en het toegang weigeren van ard en zdf, niet eens zover af van het onderwerp

The "Fake News" Censorship Industry

Name a single person or organisation you trust to control your speech. Whom would you trust to control what you can read, or make decisions on what is true and what is false for you? Whom do you trust to police what you think?

The German government thinks it knows exactly who should be the arbiter of truth and what articles you should be allowed to post. Itself!

This would lead to a monopolisation of the media industry. One or two large platforms would dominate the public debate; fringe voices would be ignored or cast aside.

Who is to police the police? Facebook, caught out, already had to dismiss those compiling their trending stories, when it was revealed that they had a runaway political bias and were routinely suppressing (conservative) material with which they did not agree.

The whole censorship industry is open to abuse; presumably, that is what censorship is for in the first place.

Robbie Travers, a political commentator and consultant, is Executive Director of Agora, former media manager at the Human Security Centre, and a law student at the University of Edinburgh.

schrijver is zelf een linkse hippie zo te zien :{

Robbie Travers
http://drrichswier.com/20(...)ponents-of-islamism/

uiterlijk bedriegt :7

[ Bericht 4% gewijzigd door TomLuny op 23-01-2017 18:10:08 ]
shift-knop defekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')