abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167317100
Het wekenlange geklaag over dat de 'linkse' media Trump te lang hebben genegeerd lijkt zijn effect te hebben. Net zoals de Fortuyn revolte het NOS Journaal richting Hart van Nederland op duwde (link).

Het viel me ook al op dat het nieuws over Rusland en het hacken van verkiezingen ver weggestopt was op de NOS site, op de dag dat dit bekend werd. Je zou toch zeggen dat dit best belangrijk nieuws is, en ook raakt aan één van de kernfuncties van een publieke omroep, namelijk het informeren en bewaken van de democratische rechtsstaat.

quote:
Je bent geen doorgeefluik van Wilders, journalist

Journalisten moeten drie keer nadenken voordat ze zonder weerwoord Wilders zijn boodschap laten vertellen, schrijft Lars Duursma.

Vrijdag werd een prominent Nederlands politicus veroordeeld wegens groepsbelediging en het aanzetten tot discriminatie. Je zou het bijna vergeten, want in de berichtgeving domineerde vooral de boodschap van Geert Wilders zelf.

Neem de NOS. Wie kort na de uitspraak op de site wilde zien waar de politicus voor veroordeeld was, kwam bedrogen uit. Het belangrijkste nieuws: Video Wilders: ‘Nederland is een ziek land geworden’. De nog voor de uitspraak opgenomen videoboodschap kreeg vijf keer zo veel ruimte op de voorpagina als het bericht over de veroordeling. Later ging alle aandacht naar de reactie van de premier: Rutte: ‘dit land is niet ziek’. Met daaronder een prominente link naar het Wilders-filmpje. Rond half vijf ’s middags verdween het nieuwsbericht over de veroordeling zelfs volledig van de voorpagina. Wél zichtbaar bleven de berichten dat Nederland ziek was, of juist niet.

Op televisie maakte verslaggever Ron Fresen het vlak na de uitspraak nog bonter. Theatraal las hij voor hoe Wilders had gereageerd op Twitter: „Drie PVV-hatende rechters verklaren Marokkanen tot ras en veroordelen mij en half Nederland. Knettergek”. Om direct te vervolgen: „En dat slaat dus op, wat hij noemt, de drie PVV-hatende rechters.” Vijftien seconden later herhaalde hij de term nogmaals: „PVV-hatende rechters”. Misschien was hij bang dat Wilders’ boodschap niet goed zou blijven hangen.

Alsof dat niet genoeg was, sprak hij vervolgens over een „politiek proces” (2x), een „politiek gemotiveerde veroordeling” en een „politieke uitspraak”. Iedereen die ooit heeft geprobeerd om niet aan een roze olifant te denken, weet wat het effect daarvan is. En nee, Fresen zei niet dat het volgens hem een politiek proces was. Maar evenmin nam hij afstand van de suggestie. Hij legde uit dat het dat volgens Wilders wel was (zonder argumentatie) en volgens de rechtbank niet. En concludeerde: „Of het nu wel of niet zo is, laat ik maar in het midden.” Zo liet hij expliciet twijfel bestaan over de integriteit van het OM en de rechtbank. Amerikanen noemen het false balance -verslaggeving: voer bij elke discussie geforceerd een voor- en tegenstander op en je krijgt een vertekend beeld van wat bekend is. We zagen het eerder bij discussies over klimaat en vaccinaties. Alsof een consensus onder wetenschappers of het oordeel van de rechtbank „ook maar een mening” is. Ik zou het knikkendeknieënjournalistiek willen noemen: het resultaat van een diepe angst om weggezet te worden als ‘linkse media’ of ‘elite’.

De boodschap van Wilders kreeg ook elders alle ruimte. Daags na het vonnis opende De Telegraaf ermee dat Wilders na de verkiezingen „schoon schip” wil maken in Nederland. „Als premier.” De ochtendkrant vond het kennelijk niet nodig om door te vragen. Het bericht werd onmiddellijk overgenomen door de NOS (ja, alweer). Met in alinea vier het volgende zinnetje: „Wat hij bedoelt met ‘schoon schip maken’ wordt overigens niet toegelicht.” Ook NRC Handelsblad nam het bericht over op haar site, zonder dat duidelijk werd wat de nieuwswaarde was van iets waarvan niemand precies wist wat het betekende.

Wilders was ongetwijfeld in z’n nopjes. In het NOS-artikel werd hij liefst zes keer als mogelijke premier genoemd. Ook werd benadrukt dat zijn partij de grootste is in de peilingen. NRC publiceerde halverwege het artikel een tweet van Wilders. We zien een gigantische foto met Wilders, omringd door fans. Erboven: „Ontzettend bedankt voor al uw steun!” Kwaliteitsmedia als gratis reclamezuil.

Maakt het uit, al die aandacht? Ja. Journalisten bagatelliseren hun invloed op verkiezingen graag, maar uit steeds meer onderzoek blijkt dat meer aandacht leidt tot hogere peilingen – in plaats van andersom. Ook interessant: Harvard-professor Thomas E. Patterson publiceerde deze zomer hoe kiezers een positievere indruk kregen van Donald Trump doordat media in meer dan de helft van alle verslaggeving z’n voorsprong in de peilingen of de grootte van z’n publiek benadrukten.

En dan is er nog iets. Het was geen toeval dat Wilders koos voor de woorden „schoon schip maken”. Met de vergelijkbare leus „drain the swamp” (pomp het moeras leeg) won Trump kiezers voor zich. Het wordt ook wel „dog-whistle politics” genoemd, naar het hoge geluid dat honden wel kunnen horen maar de meeste mensen niet. De verhulde politieke boodschappen hebben een speciale, vaak racistische lading voor ingewijden. Journalisten zouden drie keer moeten nadenken voor ze dergelijke boodschappen een breed platform geven, zéker zolang Wilders weigert toe te lichten wat hij ermee bedoelt.

Het zou oneerlijk en onterecht zijn alle journalistiek over één kam te scheren. De meeste media boden de „dog-whistle” van Wilders geen ruimte. Er is rondom het Wilders-proces uitstekend journalistiek werk verricht, juist ook door NOS en NRC. Maar in de aanloop naar de verkiezingen blijft zorgvuldigheid geboden, zeker waar politici als Wilders zich een meester tonen in het bespelen van de media. Journalisten die voor- en tegenstanders opvoeren zonder ongefundeerde aantijgingen en aantoonbare onzin recht te zetten, stimuleren en belonen degene die het hardst liegt.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ist-5763628-a1536257

In de link zelf staan concrete voorbeelden en illustraties.

Uiteraard is Joost Niemoller het hier niet mee eens:
http://joostniemoller.nl/(...)tief-vallen-wilders/

NOS Journaal gekaapt door de giftige cocktail van neoliberalisme en neofascisme? Xander van der Wulp lijkt doorgaans de voorzitter van de Rutte fanclub. Wat is de politieke kleur van de baas van de NPO? En de Raad van Bestuur? Oh wacht...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_167317346
Toch bijzonder dat Niemoller nog altijd het verschil niet snapt tussen een opiniestuk en redactioneel commentaar. De auteur van het artikel in de OP vertegenwoordigt het NRC niet in deze. Sterker, hij neemt de krant juist onder vuur.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_167317365
Ach ja, als men dat niet zou doen zou je weer horen dat de MSM aan censuur doen.
pi_167322151
Wat een stampvoetend boos wit mannetje is dat, die Lars Duursma. Het zit m wel hoog.

Enfin, in deze bananenrepubliek, waar de rechters lak hebben aan onze vrijheid van meningsuiting, staat er heel wat spannends te gebeuren, de komende tijd.

Ik voorspel een grote overwinning voor Wilders. Kan die Duursma nog bozere stukjes schrijven.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_167329414
Wat is nou exact het punt van Lars? Dat de media gekleurd is omdat ze niet à la Huffington Post bij alle PVV gerelateerde artikelen even benadrukken hoe die hard xenofoob Wilders wel niet?
pi_167331543
Ik haak alvast in op dit topic met een korte post

als npo zo pro-wilders zou zijn, dan waarom wordt er steeds europa gezegd terwijl men het heeft over de eu.
had OP al stukje gelezen vanmorgen met de schakels naar volkskrant e.d.
maar toch zeker vast deze hbo-mensen moeten het verschil toch wel weten ?
shift-knop defekt
pi_167338411
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2016 09:46 schreef Klopkoek het volgende:
Het wekenlange geklaag over dat de 'linkse' media Trump te lang hebben genegeerd lijkt zijn effect te hebben. Net zoals de Fortuyn revolte het NOS Journaal richting Hart van Nederland op duwde (link).

Het viel me ook al op dat het nieuws over Rusland en het hacken van verkiezingen ver weggestopt was op de NOS site, op de dag dat dit bekend werd. Je zou toch zeggen dat dit best belangrijk nieuws is, en ook raakt aan één van de kernfuncties van een publieke omroep, namelijk het informeren en bewaken van de democratische rechtsstaat.

Journalisten moeten drie keer nadenken voordat ze zonder weerwoord Wilders zijn boodschap laten vertellen, schrijft Lars Duursma.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ist-5763628-a1536257

In de link zelf staan concrete voorbeelden en illustraties.

Uiteraard is Joost Niemoller het hier niet mee eens:
http://joostniemoller.nl/(...)tief-vallen-wilders/

NOS Journaal gekaapt door de giftige cocktail van neoliberalisme en neofascisme? Xander van der Wulp lijkt doorgaans de voorzitter van de Rutte fanclub. Wat is de politieke kleur van de baas van de NPO? En de Raad van Bestuur? Oh wacht...
ik maak nu misschien een grote sprong, maar nadat rusland wordt beschuldigd van de golf van verkrachtingen en moorden in duitsland is het eigenlijk maar een klein hupje.
het viel me namelijk op dat sinds begin vorige week ofzo, er ineens een campagne anti-nep-nieuws werd gelanceerd.
vanmorgen wat tijd besteed aan de zogenoemde rechtse media en las dit :

The European Union has strongly signalled its intent to take action against “fake news” in recent weeks.

Despite the fact that information dealing with migrants attacking their European hosts has also been suggested to be “fake news” the media in parts of Europe routinely self-censors what they report, with journalists directed to avoid “stirring up prejudice” in their work.

http://www.breitbart.com/(...)ia-sex-mobs-germans/

een uurtje later las ik dit :

quote:
In a checklist on “responsible” reporting on migrants, Austria’s Press Council instructs journalists to omit any information that could “stir up prejudices”.
The checklist by the self-regulatory institution, which enforces a “code of ethics” for the country’s media, the Press Council, also advises journalists to leave out names if they’re foreign sounding and asks them to consider whether stories could be left open for comments “without having to fear the discussion getting out of hand”, before publishing them.

Warning that the topic of “refugees” is discussed “emotionally and controversially” not just among the general public but also by the media in Austria, the Press Council proclaims the list gives reporters a chance of “self-reflection”, and provides them with “practical guidelines”.
http://www.breitbart.com/(...)ort-stir-prejudices/

the list gives reporters a chance of “self-reflection”, and provides them with “practical guidelines”.

dat lijkt best wel veel op het argument dat Duursma maakt in het nrc

mijn gedachtesprongjetje is dus dat dit topic, dwz klopkoek, zich baseert op krantenberichten die vanuit brussel worden aangestuurd.
dat zijn geen vriendjes van de populus en dus klopt de stelling niet dat nos het doorgeefluik is van wilders.
of beter gezegd, dat maakt het een heel stuk onwaarschijnlijker.

bovendien merk ik dat discussies en nieuws uitzenden nogal door elkaar lopen.
nieuws is voor mij althans het opnoemen van feiten.
een discussie is vrijwel altijd gekleurd met een mening.

verder vind ik dat er nog weinig te klagen valt voor de gevestigde orde ; kwam net weer tegen dat iemand in iets van 5 posts achter elkaar gewoon pvv-stemmers voor fascisten uitscheldt zonder zich blijkbaar druk te hoeven maken of het hier geen gevalletje groeps-demonisering/belediging betreft

[ Bericht 0% gewijzigd door TomLuny op 15-12-2016 09:17:28 ]
shift-knop defekt
pi_167338619
Breitbart is de koning van het nepnieuws...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_167338759
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 09:26 schreef Klopkoek het volgende:
Breitbart is de koning van het nepnieuws...
misschien, op eerste oog kan ik me dat voorstellen dat dit zo opgevat wordt.
klik je echter op de schakeltjes in het artikel dan kom je bij de bron.
via via, dus het vergt enige geduld

http://www.breitbart.com/(...)-russian-propaganda/

http://www.europarl.europ(...)ist-terrorist-groups

begint erop te lijken dat de EU aan een aandachtsverleggende campagne bezig is, weg van de mona-invasie hier met alle bijkomende gruwelen en politieke drama's, naar de boze grote beer.aan het oostfront.
soort afleidingsmanoeuvre

verklaart goed dat bild-bericht dat de russen achter de verkrachtingen zitten

en ps/
via de nos werd ik trouwens gewaar van de nep-nieuws campagne
maar stond niet bij waar het vandaan kwam
het was er ineens gewoon, kwam uit de lucht vallen
geen ene melding dat dit uit brussel is opgezet
dan heb je toch iets te verbergen volgens mij

[ Bericht 3% gewijzigd door TomLuny op 15-12-2016 09:53:29 ]
shift-knop defekt
pi_167339209
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2016 09:46 schreef Klopkoek het volgende:
Het viel me ook al op dat het nieuws over Rusland en het hacken van verkiezingen ver weggestopt was op de NOS site
Dat BNW verhaal. Jij bent dus wel voor complottheorieen die goed in het anti-Rusland straatje passen?
pi_167339278
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 10:15 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dat BNW verhaal. Jij bent dus wel voor complottheorieen die goed in het anti-Rusland straatje passen?
komt mooi uit dat je dat quote
heb hier een overzicht
lijkt niet echt op wegstoppen, tenminste wat rusland betreft.
Waar de eu of brussel wordt gemeld is op die pagina niet te zien.
misschien in de artikelen zelf maar niet dat ik me kan herinneren.
zou dat nog moeten uitzoeken

http://nos.nl/zoeken/?q=nepnieuws

edit/
rusland staat ook niet op die pagina, excuus
ik zag wel de amerikaanse verkiezingen maar maakte te snel een conclusie.
shift-knop defekt
pi_167339293
Boos elite mannetje die Lars.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_167341461
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 20:28 schreef Tocadisco het volgende:
Wat is nou exact het punt van Lars? Dat de media gekleurd is omdat ze niet à la Huffington Post bij alle PVV gerelateerde artikelen even benadrukken hoe die hard xenofoob Wilders wel niet?
het punt van hem is dat je als journalist niet zomaar alles moet plaatsen als je daar zelf geen vragen bij kan stellen. met andere een tweet of filmpje van wilders (of ieder ander politicus) is een campagne middel en geen nieuws. en als je dat vervolgens zonder vragen aan diezelfde politicus gaat doorgeven ben je dus alleen maar een doorgeefluik in plaats van een journalist.

ik denk dat het voorbeeld van het wilders process wel goed is waar het er vooral werd bericht over dat Wilders de rechters knettergek vond en dat Rutte het oneens daarmee was. Maar dat je nergens kon vinden waar Wilders nou voor veroordeeld was en waarom dat was gebeurd.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_167342494
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 12:39 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

het punt van hem is dat je als journalist niet zomaar alles moet plaatsen als je daar zelf geen vragen bij kan stellen. met andere een tweet of filmpje van wilders (of ieder ander politicus) is een campagne middel en geen nieuws. en als je dat vervolgens zonder vragen aan diezelfde politicus gaat doorgeven ben je dus alleen maar een doorgeefluik in plaats van een journalist.

ik denk dat het voorbeeld van het wilders process wel goed is waar het er vooral werd bericht over dat Wilders de rechters knettergek vond en dat Rutte het oneens daarmee was. Maar dat je nergens kon vinden waar Wilders nou voor veroordeeld was en waarom dat was gebeurd.
Aha, en waarom is dat in deze situatie erg maar hier: http://nos.nl/artikel/214(...)r-vluchtelingen.html dan weer niet? Ik heb hem althans weinig horen klagen destijds.
pi_167342571
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 12:39 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ik snap wat je bedoelt
maar dat heeft wrs ook nadelen
want als ze al die twitterscheten (zo noem ik dat tenminste) uit beeld laten en enkel vraag/antwoord gesprekken in beeld gaan zetten dan blijft enkel de wekelijkse persconferentie van rutte over.
beetje zwart/wit, maar wat je dan volgens mij krijgt is dat de andere poltici nog minder spreektijd krijgen als kletskous rutte die uren achtger elkaar door mag ratelen (en ondertussen echte antwoorden van zich af laat glijden)

quote:
dat valt wel mee, toen op die vrijdagmiddag werd het hele eindslot van het proces tegen wilders wegens racisme rechtstreeks uitgezonden.
quote:
De rechtbank op Schiphol komt om 11.00 uur met het vonnis in de zaak. De uitspraak is live te volgen bij de NOS op NPO 1, op NOS.nl en op NPO Nieuws. Ook via Facebook en NPO Radio 1 is de zitting te volgen.
vonnis, ook via nos gevonden :
https://uitspraken.rechts(...):NL:RBDHA:2016:15014
volledige uitspraak via nos 23 minuten video
http://nos.nl/artikel/214(...)k-land-geworden.html

+++

nog even terugkomend op nepnieuws
heb die 17 artikelen nog eens gelezen vanaf 4-11 toen die term voor het eerst opdook
http://nos.nl/zoeken/?q=nepnieuws+&sort=timedesc
EU wordt totaal nergens genoemd
Rusland ook bijna niet, behalve hier dan aan het eind vd diareeks (26 van 30)
http://nos.nl/artikel/214(...)r-dan-we-denken.html
rusland voorspelde overwinning trump staat er.
maar wie is ipsos ?
wie betaalde dat onderzoek ?
idem mediawijzer
http://nos.nl/op3/artikel(...)t-is-gevaarlijk.html
voor mij zijn nieuwsmedia onbetrouwbaar als je niet eens kan vinden wie het artikel schrijft.
als de 'over ons' ontbreekt zeg maar of als je daar eerst 4 uur naar moet zoeken.

bijvoorbeeld bij dat wilders proces, die marokkaan die hem aanklaagde kreeg al tig jaar geleden verdekt opgesteld via oxam novib staats-subsidie om hamas te spekken.
dat zeggen ze er niet bij.

quote:
en waarom dat was gebeurd.
edit : ik onderstreepte net de verkeerde, bovenstaande ging over terugvinden.
de marokkaanse aanklager is kort antwoordje op het waarom
het waarom zit diep, ergens bij VN , OIC, , en de unesco-man

[ Bericht 4% gewijzigd door TomLuny op 15-12-2016 13:44:35 ]
shift-knop defekt
  donderdag 15 december 2016 @ 14:09:10 #16
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_167343482
De veroordeling van Wilders was een hamerstuk. Zijn reactie hierop nieuws. De NOS bracht het nieuws zoals dat hoort. Zonder het te duiden. Dat laatste is dan ook haar taak niet. Derhalve hulde voor de NOS.
Dat Wilders op deze manier nieuws is geworden is niet de NOS maar de wetgevende macht en het OM aan te rekenen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_167365011
Hebben mensen wel het artikel gelezen? Als je als NOS Journaal tien keer roept "politiek proces" en in het midden laat of het zo is, dan resulteert dat vanzelf effect.

Dit zijn Weimar toestanden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_167365054
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:16 schreef Klopkoek het volgende:
Hebben mensen wel het artikel gelezen? Als je als NOS Journaal tien keer roept "politiek proces" en in het midden laat of het zo is, dan resulteert dat vanzelf effect.

:') Dus als je het gelezen hebt dan moet je het wel eens zijn met de stupide mening van de schrijver en die van jou?
pi_167365103
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:19 schreef Chewie het volgende:

[..]

:') Dus als je het gelezen hebt dan moet je het wel eens zijn met de stupide mening van de schrijver en die van jou?
Wat is er stupide aan?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_167365161
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is er stupide aan?
Dat het nos journaal een doorgeefluik van Wilders zou zijn, zoals net ook al werd gemeld is het journaal inderdaad een doorgeefluik maar dan van het nieuws dat Wilders dat de afgelopen tijd was maakt het nog niet een doorgeefluik van deze man.

Snap wel dat jij als "goede" socialist duiding bij je nieuws wil hebben want zelf nadenken leidt natuurlijk tot onwelgevallige vrije gedachten maar gelukkig denkt de NOS daar dus anders over.
pi_167366316
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:27 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat het nos journaal een doorgeefluik van Wilders zou zijn, zoals net ook al werd gemeld is het journaal inderdaad een doorgeefluik maar dan van het nieuws dat Wilders dat de afgelopen tijd was maakt het nog niet een doorgeefluik van deze man.

Snap wel dat jij als "goede" socialist duiding bij je nieuws wil hebben want zelf nadenken leidt natuurlijk tot onwelgevallige vrije gedachten maar gelukkig denkt de NOS daar dus anders over.
Één van de punten van het artikel is dat ze dus impliciet en verborgen wel aan duiding doen. Misschien is de journalist daar niet eens bewust van; het wordt gestuurd vanuit hogerhand (dat doen/deden ze ook bij Fox).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_167366360
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 11:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Één van de punten van het artikel is dat ze dus impliciet en verborgen wel aan duiding doen. Misschien is de journalist daar niet eens bewust van; het wordt gestuurd vanuit hogerhand (dat doen/deden ze ook bij Fox).
Denk dat jij het artikel helemaal niet begrepen hebt, de schrijver verwacht namelijk duiding van het journaal en argumentatie van Wilders uitspraken, zou het journaal dat doen dan zou je een punt gehad hebben in dit geval dus niet aangezien het journaal zich keurig heeft gehouden aan haar rol van doorgeefluik van het nieuws

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2016 11:34:11 ]
pi_167367118
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:16 schreef Klopkoek het volgende:

Er is ook nog een andere verklaring: De NOS herhaalde die woorden van Geert om daarmee te zeggen "Kijk hoe gek die Wilders is". Niet wetende dat een groot deel van de bevolking het ook belachelijk vindt dat Wilders vervolgd wordt.
pi_167371065
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 12:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Er is ook nog een andere verklaring: De NOS herhaalde die woorden van Geert om daarmee te zeggen "Kijk hoe gek die Wilders is". Niet wetende dat een groot deel van de bevolking het ook belachelijk vindt dat Wilders vervolgd wordt.
Ze zijn gewoon te politiek correct om die feiten te benoemen.
  vrijdag 16 december 2016 @ 17:55:18 #25
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_167374591
Nee, de NPO is een doorgeefluik van de Staat (geworden). Ze moeten "ook" wel, willen ze niet verder een kopje kleiner worden gemaakt,. Wiens brood men eet diens woord men zal (s)preken.
Wanneer je het riedeltje maar vaak genoeg afdraait, wordt het vanzelf muziek.

De NOS en vooral de VARA, kleuren het nieuws en onderwerpen tamelijk eenzijdig. Wilders, Trump zijn het grote gevaar, de EU de heilige graal en Poetin zetten we wijdbeens voor paal. Dat is in een notendop wat je wordt voorgeschoteld en helaas ook steeds meer ziet in de dagbladen.

De laatste tijd zie je steeds meer zg. tenenkrormmende journalistieke NOS vragen die maar één antwoord toestaan.. Zoals, is Rutte nu uit de gevarenzone ?

Wat mij echt verbaast is de hielenlikkerij met d EU waarbij Poetin nu langzaam aan wordt aanduidt als slechterik die onze verkiezingen zal gaan manipuleren. Dat de verhouding vooral op scherp staan door (eigen) wispelturig gedrag (denk aan Oekraïne, Syrie etc.etc) wordt niet eens overwogen. Ik voel geen angst bij een zekerheid dat Rusland altijd zal proberen z'n hegemonie terug te willen winnen. Ik wil simpelweg een beleid zien dat we ons er niet - met zijn despotische zaken - bemoeien. We missen simpelweg de eenheid, de krachten de macht om van repliek te te dienen.
Ik, Nederland, de EU zijn niet de partij die zg. minderheden in Rusland moeten gaan redden. Laten we eerst zelf gaan beginnen onze morele waarden weer in praktijk te brengen. Te beginnen met een vrije nieuwsgaring en onafhankelijke analyse.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')