alle personen die daar aangehouden waren waren al ruim 6 maanden in duitsland...quote:
oh, nu zijn ze slechts aangewezen en verdachtequote:Op donderdag 15 december 2016 14:54 schreef RM-rf het volgende:
[..]
De voorvallen waarbij asielzoekers als dader aangewezen worden (of verdachte zijn) hebben niks te maken met het beleid dat Merkel anderhalf jaar terug aankondigde om de problemen bij de aanstroom van vluchtelingen onder controle te brengen...
nou, dat is dan helemaal een teken dat het beleid misluktquote:Het is ook onzin te beweren op een goedkope wijze dat als Merkel anderhalf jaar terug maar in paniek geraakt was en geroepen had dat duitsland de grenzen onmiddelijk dicht zou gaan gooien en geen enkele vluchteling meer op zou nemen, deze geweldsdaden of voorvallen niet gebeurd zouden zijn (bv de verdachte van de moord n Freiburg was al lang in duitsland, evenals de daders van de aanslagen in Wurzburg of Ansbach en ook zo goed als alle daders van de misdrijven in de sylvesternacht van Koln waren al in duitsland ver voor die persconferentie...
ja, en dus de grens verschoofquote:Wel heeft het beleid van Merkel duidelijk voor het stoppen van de aanstroom geleid, de misstanden in de registratie waardoor toen steeds meer illegalen dit uitnutten om een tijdelijke opvangsmogelijkheid te verkrijgen, en ook tegen het misbruik door criminele organisaties is beter opgetreden...
tegelijkertijd heeft Merkel er ook voor gezorgd dat de 'zwaartse last' niet op zwakke europese landen, specifiek griekenland terecht zou komen omdat dat indirekt de europese problemen enkel zou vergroten.
RM, ik vind het prima hoor, ik ga er geen pingpong van maken want je merkt al dat mijn antwoorden bot worden terwijl jij het wil aanscherpen met onderbouwde posts.quote:Ja, Duitsland zal nog zeker jarenlang veel moeite hebben om een succesvol integratiebeleid te voeren en deels ook ernaar moeten streven dat de meerderheid van deze vluchtelingen die nu komen hooguit tijdelijk blijven...
Dat klopt, maar ook dat is een beleid dat de Bondskanselier nooit tegengesproken heeft en juist duidelijk aangegeven.
zie vorige postquote:Op donderdag 15 december 2016 15:36 schreef RM-rf het volgende:
[..]
alle personen die daar aangehouden waren waren al ruim 6 maanden in duitsland...
dat argument heb ik nog niet eerder gehoord.quote:het was nu juist een groot probleem dat de opvangcapaciteiten al lang dusdanig overbelast waren dat men ver achterliep in registraties en veel illegalen uit bv zuidfrankrijk dat uitnutten om naar duitsland te komen
er zijn van merkel ook zat ideologische uitspraken terug te vinden.quote:Het belangrijkste probleem dat eind Augustus Merkel op de persconferentie aansprak was hoe die problemen in de verwerking van die aanstroom het beste te behandelen waren, en juist hierop richtte zich het beleid dat ze toen aankondigde...
helaas hebben er later (ook een aantal linkse personen) een soort van ideologische 'Opening van de grenzen' gemaakt maar waarover Merkel het op de betreffende persconferentie vooral had en waarop het vluchtelingenbeleid zich richtte was weer orde in de opvang en registratie te krijgen...
hongarije is oost-europees en die wist het prima zelf op te lossenquote:Hooguit was Merkel duidelijk erin dat het 'afsluiten' van grenzen daar niet toe behoorde (en daarin had ze heel gelijk, al was dat ook uit puur praktische redenen, duitsland had weinig te winnen eraan als zij hun problemen op andere oost- en zuid-europese afwentelen zouden omdat dan de problemen alsnog terugkaatsen naar duitsland zelf)...
ja, en daar vragen ze geen asiel aan.quote:daarom draait het ook bij het controleren van de vluchtelingenstroom in Europees zicht...
Het is idioot en erg dom om te denken dat je bv asielzoekers aan de duitse of nederlandse grens kunt 'tegenhouden'...
Als die zover gekomen zijn stopppen die niet van een slagboompje en een geuniformeerde bromsnor...
Het vuchtelngenprobleem los je juist op aan de buitengrenzen van europa en in de regionen waar de stromen doorheen komen, waarbij het ook mijn voorkeur zou hebben bv te streven naar opvang (en verwerking en registratie van aanvragen in noordafrika of bv 'tussenlanden')
zo dom is dat niet eigenlijkquote:Op donderdag 15 december 2016 10:55 schreef RM-rf het volgende:
[..]
wat een faliekante nonsens die je volledig uit je duim zuigt![]()
![]()
-De duitse regering is niet verantwoordelijk voor de Irakoorlog... zelfs schröder was hiertegen openlijk in oppositie en Duitsland dat toen in de veiligheidsraad zat stemde blanco toen die resolutie doorgevoerd werd, en weigerde mee te doen.
- Wat betreft Afghanistan hebben de regering Schröder wel meegewerkt, maar het mandaat van de Bundeswehr was ontzettend beperkt en duitse troepen mochten geen gevechtshandelingen doen ..; dat was alles ver vor Merkel en zeker de huidige regering
Het is erg dom zomaar te gaan roeptoeteren dat Duitsland schuld zou zijn aan vluchtelingen die uit Syrie en andere middenoosten landen via Turkije naar europa komen
Dus zwarten zijn te lui om te werken ?quote:Op woensdag 14 december 2016 09:00 schreef vipergts het volgende:
Die is simpel op te lossen maak gekleurde pietjes en vertel die kinderen dat zwarte piet niet meer wilde werken.
Dat is niet een "er valt hier niets te halen beleid"quote:Een terugkeer beleid hoef je niet te voeren je kunt ook een er valt hier niets te halen beleid gaan voeren.
Bed en brood tot ze mogen werken en de dag dat ze mogen werken meldt je ze aan bij een uitzendbureau en laat je ze asperges steken oid, kwestie van slecht naar de zin maken en aanbieden om op staatskosten terug te vliegen naar het land van herkomst.
Zolang wij aanzienlijk meer welvaart en welzijn hebben blijft dat aanlokkelijk voor veel mensen. Dus welk beleid je voert maakt niet zoveel uit.quote:Op donderdag 15 december 2016 16:45 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat blijft gewoon faciliteren en bevorderen van massa-immigratie.
Ga je het de minister van veiligheid en justitie ook persoonlijk kwalijk nemen als er bij jou wordt ingebroken? Dat lijkt me sterk. Dat lijkt me hier ook voor gelden.quote:Op donderdag 15 december 2016 15:01 schreef TomLuny het volgende:
[..]
1. nee, maar dankzij dat opendeur beleid is het aantal sexuele geweldplegingen wel enorm toegenomen.
vraag het aan de mensen in ter apel wie ze verantwoordelijk houdenquote:Op donderdag 15 december 2016 17:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ga je het de minister van veiligheid en justitie ook persoonlijk kwalijk nemen als er bij jou wordt ingebroken? Dat lijkt me sterk. Dat lijkt me hier ook voor gelden.
Ik zie regelmatig geluiden voorbij komen dat men Rutte en Merkel bijvoorbeeld verantwoordelijk houden voor de criminaliteit die afkomstig is van asielzoekers. Het is totaal niet logisch en bovendien erg hypocriet, want ik heb nog nooit iemand bij wie is ingebroken gehoord dat-ie de minister van Veiligheid en Justitie dat aanrekent. Gek genoeg werkt dat wel zo bij asielzoekers.quote:Op donderdag 15 december 2016 17:05 schreef TomLuny het volgende:
[..]
vraag het aan de mensen in ter apel wie ze verantwoordelijk houden
ik heb hier gelukkig geen azc naast de deur
ben dat niet helemaal met je eensquote:Op donderdag 15 december 2016 17:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik zie regelmatig geluiden voorbij komen dat men Rutte en Merkel bijvoorbeeld verantwoordelijk houden voor de criminaliteit die afkomstig is van asielzoekers. Het is totaal niet logisch en bovendien erg hypocriet, want ik heb nog nooit iemand bij wie is ingebroken gehoord dat-ie de minister van Veiligheid en Justitie dat aanrekent. Gek genoeg werkt dat wel zo bij asielzoekers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bovendien wil ik niet de suggestie wekken dat de roerganger de fout maakte en de kapitein onterecht wordt ontslagen.
zoals ik het zie zetten rutte en merkel de koers uit.
tja, als je die heel scherp zet langs de klippen dan is vragen om problemen
[ Bericht 10% gewijzigd door TomLuny op 15-12-2016 17:20:20 ]shift-knop defekt
Zo'n Alekto-dude denkt dat er 200.000 moslims zijn binnengekomen, terwijl ruim de helft van die 200.000 uit Europa en andere westerse landen komt.quote:Op donderdag 15 december 2016 11:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Een dikke 200.000 vreemdelingen, wat is daar nu weer mis mee. We zitten in de EU en als Duitsers, Belgen en andere EU burgers hier willen wonen dan mag dat gewoon net als Nederlanders nu in die landen mogen gaan wonen. Het totaalplaatje is totaal niet van belang voor het onderwerp waarover werd gesproken en het is vrij logisch dat hij het daar niet over had. Het is pas misleidend als hij die cijfers wel zou gebruiken bij dat onderwerp.
maar is het dan geen taak voor de 'betrouwbare en anti-nepnieuws pers' om dit te verduidelijken ?quote:Op donderdag 15 december 2016 11:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee er zijn veel meer vreemdelingen bijgekomen alleen had Dijkhoff het over dit jaar en asielzoekers:
Het staat er erg duidelijk als mensen niet weten wat woorden betekenen moeten ze Nederlands leren. De site van het CBS is wat dat betreft ook wel duidelijk.quote:Op donderdag 15 december 2016 19:03 schreef TomLuny het volgende:
[..]
maar is het dan geen taak voor de 'betrouwbare en anti-nepnieuws pers' om dit te verduidelijken ?
want ik zie ze hier geen enkele poging toe doen , eerder gooien ze nog meer rookbommen om nog dichtere mist op te werpen
Volgens de staatssecretaris zijn dit jaar tot nu toe ruim 22.000 vreemdelingen vertrokken die niet in Nederland mochten blijven. Onder hen zijn zo'n 1350 Marokkanen en Algerijnen; alleen in de maand november waren dat er al 350. Er kwamen dit jaar tot nu toe zo'n 28.000 asielzoekers het land binnen.
quote:De uitdrukking ‘vreemdeling’ is een juridische term voor een niet-Nederlander: iemand die niet de Nederlandse nationaliteit heeft. Het CBS gebruikt de term niet-Nederlander in plaats van vreemdeling.
ja, nou, heel erg bedanktquote:Op donderdag 15 december 2016 19:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het staat er erg duidelijk als mensen niet weten wat woorden betekenen moeten ze Nederlands leren. De site van het CBS is wat dat betreft ook wel duidelijk.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)uitenlandse-migratie
[..]
Onzin, dat verdrag tegen rassendiscriminatie stamt al van de jaren 70. Het is gewoon heel opvallend dat erg veel van de mensen die enorm hard schreeuwen over dingen er totaal geen verstand van hebben en niet weten hoe de regels nu werken. Dat vind ik vrij tragisch. Als je je zo druk maakt om dingen is het eerste wat je moet doen uitzoeken hoe het werkt en vervolgens kun je voorstellen doen het te verbeteren. Als je niet weet hoe het werkt ben je gewoon dom aan het roeptoeteren.quote:Op donderdag 15 december 2016 19:10 schreef TomLuny het volgende:
[..]
ja, nou, heel erg bedankt
jij bent zeker makelaar met je kleine lettertjes scherpheid
en wat woordjes betekenen weet al niemand meer na 30 jaar pc afbraak
het woord racisme is bijvoorbeeld nog geen week geleden geherverherdefinieerd
Heb op facebook gestaan zeker?quote:Op donderdag 15 december 2016 19:10 schreef TomLuny het volgende:
en wat woordjes betekenen weet al niemand meer na 30 jaar pc afbraak
het woord racisme is bijvoorbeeld nog geen week geleden geherverherdefinieerd
blufpoker gaat je niet helpenquote:Op donderdag 15 december 2016 19:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Onzin, dat verdrag tegen rassendiscriminatie stamt al van de jaren 70. Het is gewoon heel opvallend dat erg veel van de mensen die enorm hard schreeuwen over dingen er totaal geen verstand van hebben en niet weten hoe de regels nu werken. Dat vind ik vrij tragisch. Als je je zo druk maakt om dingen is het eerste wat je moet doen uitzoeken hoe het werkt en vervolgens kun je voorstellen doen het te verbeteren. Als je niet weet hoe het werkt ben je gewoon dom aan het roeptoeteren.
http://wetten.overheid.nl/BWBV0002911/1972-01-09quote:Op donderdag 15 december 2016 19:20 schreef TomLuny het volgende:
[..]
blufpoker gaat je niet helpen![]()
leg je kaarten maar op tafel dan
begin maar met de 7(0)
(ps, hoeft niet gelijk nu, ik heb de tijd
nou nee, dat stond in de uitspraak van de nederlandse rechterquote:Op donderdag 15 december 2016 19:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heb op facebook gestaan zeker?
morgen, dan ga ik lezenquote:Op donderdag 15 december 2016 19:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
http://wetten.overheid.nl/BWBV0002911/1972-01-09
Kan ik me voorstellen, je ziet immers meteen dat het verdrag in de jaren 70 is geratificeerd. De feiten kunnen wel eens vermoeiend zijn voor die mensen met een grote bek.quote:
kalm wespquote:Op donderdag 15 december 2016 19:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen, je ziet immers meteen dat het verdrag in de jaren 70 is geratificeerd. De feiten kunnen wel eens vermoeiend zijn voor die mensen met een grote bek.
Je bent nonsens aan het toeteren.quote:Op donderdag 15 december 2016 19:22 schreef TomLuny het volgende:
[..]
nou nee, dat stond in de uitspraak van de nederlandse rechter
marokkanen zijn ontdekt als nieuw ras
vroeger had je de homo sapiens en de cro-magnonmens en de neanderthaler enzo als mensenrassen.
nu hebben we de mocromagneetmens erbij
Je begon zelf over blufpoker en de kaarten op tafel leggen, nu ze er liggen loop je snel weg?quote:Op donderdag 15 december 2016 19:29 schreef TomLuny het volgende:
[..]
kalm wesp
anders stuur ik een spin op je af
ja sorryquote:Op donderdag 15 december 2016 19:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je begon zelf over blufpoker en de kaarten op tafel leggen, nu ze er liggen loop je snel weg?
Geen rechtszaak nodig hoor:quote:Op donderdag 15 december 2016 19:34 schreef TomLuny het volgende:
[..]
ja sorry
ik kan beetje uit mn dop grijpen maar heb geen puf meer rechtszaken te voeren
ben op
+++
@bluesdude
de aanklacht van om bevatte racisme, aanzetten tot haat en groepsbelediging e..d
zover ik herinner is gw vrijgesproken voor aanzetten tot haat
dus racisme blijft staan
Ik zal het relevante deel ook nog even citeren:quote:Geldend van 09-01-1972 t/m heden
quote:In dit Verdrag wordt onder „rassendiscriminatie” verstaan elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |