Heel voorzichtigquote:Op vrijdag 9 december 2016 19:50 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Hoe fok je uberhaupt mobiel? Ik kan daar het geduld niet voor opbrengen
Nu een beetje mosterd na de maaltijd he?quote:Op donderdag 8 december 2016 16:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat moet je met de FA's opnemen, daar weet ik verder niks van.
Ja goed, like I said, ik weet daar verder niks van en je komt er zelf nu meequote:Op vrijdag 9 december 2016 22:54 schreef Godshand het volgende:
[..]
Nu een beetje mosterd na de maaltijd he?
Maar goed, misschien wil bij de volgende verkiezingsronde mij iemand vantevoren inlichten wie ik moet omkopen
quote:Op vrijdag 9 december 2016 22:56 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja goed, like I said, ik weet daar verder niks van en je komt er zelf nu mee.
Ik stuur je mijn nummer.
Dat kan.quote:Op zondag 11 december 2016 16:30 schreef Keep_Walking het volgende:
Kan mijn topic geopend worden? Dan haal ik dat stukje over ik wil dood weg.
Bovenstaande kan je toch ook aangeven zonder direct de post te verwijderen?quote:Op maandag 12 december 2016 13:43 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Hier kan het ook erger van worden bij mensen die veel nadenken, dus kijk uit met je adviezen.
Getwijfeld erover, overleg gehad achter de schermen... maar deze post is russisch roulette, dus in overleg verwijderd. Dit zijn gevaarlijke posts voor in R&P. Begrijp me niet verkeerd hoewel het kán werken kan TS ook paniekaanvallen en alles krijgen door dat advies op te volgen. En dan zijn we verder van huis.quote:Op maandag 12 december 2016 14:21 schreef viceversa het volgende:
[..]
Bovenstaande kan je toch ook aangeven zonder direct de post te verwijderen?
Niets diagnosticerend aan; TS heeft het zelf aangegeven, lees maar terug.quote:Op dinsdag 13 december 2016 20:14 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Beetje (ver)oordelende diagnotiserende reacties die niet van toepassing zijn op dit topic.
Daarom verwijderd.
Gesprek gehad met TS, het is niet duidelijk of de professionele diagnose borderline of ADHD is, want dat wordt nog wel eens door elkaar gehaald. Jij maakt hem ook uit voor leugenaar.quote:Op dinsdag 13 december 2016 20:17 schreef Kamina het volgende:
[..]
Niets diagnosticerend aan; TS heeft het zelf aangegeven, lees maar terug.
Opvallend hoe je het framed, zeker wat betreft de timing, gezien dat vrijwel precies is waar ik jou op wees in dat oordelen-topic. Getuigt niet van integriteit dit.
Zeker wel; ts vraagt om hulp maar schuift alleen de diagnose naar voren die hij het leukst vindt. Hij was al over de diagnose ADHD aan het obsederen voordat hij de diagnose had. Nu doet hij alsof zijn vorige diagnose niet meer speelt en fout is. Wat typisch is voor borderliners: liegen, de waarheid verdraaien en mensen manipuleren (zoals zijn therapeuten).quote:Op dinsdag 13 december 2016 20:18 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Gesprek gehad met TS, het is niet duidelijk of de professionele diagnose borderline of ADHD is, want dat wordt nog wel eens door elkaar gehaald. Jij maakt hem ook uit voor leugenaar.
Het één heeft niets met het ander te maken.
Zo kunnen we elk topic in twijfel trekken en elke TS leugenaar noemen, want we weten niet zeker of het waar is, op die manier kan je iedereen borderline toeschrijven op dit forum.quote:Op dinsdag 13 december 2016 20:23 schreef Kamina het volgende:
[..]
Zeker wel; ts vraagt om hulp maar schuift alleen de diagnose naar voren die hij het leukst vindt. Hij was al over de diagnose ADHD aan het obsederen voordat hij de diagnose had. Nu doet hij alsof zijn vorige diagnose niet meer speelt en fout is. Wat typisch is voor borderliners: liegen, de waarheid verdraaien en mensen manipuleren (zoals zijn therapeuten).
Wil ts goed advies, dan moet hij het hele plaatje schetsen.
Hij. Heeft. Het. Zelf. Aangegeven.quote:Op dinsdag 13 december 2016 20:25 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Zo kunnen we elk topic in twijfel trekken en elke TS leugenaar noemen, want we weten niet zeker of het waar is, op die manier kan je iedereen borderline toeschrijven op dit forum.
Als de ene dokter het één zegt, en de volgende dokter trekt het in twijfel, kan het zijn dat de diagnose verandert, wat hij ook gezegd heeft.quote:Op dinsdag 13 december 2016 20:27 schreef Kamina het volgende:
[..]
Hij. Heeft. Het. Zelf. Aangegeven.
Maar tot die tijd blijft de diagnose staan.quote:Op dinsdag 13 december 2016 20:29 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Als de ene dokter het één zegt, en de volgende dokter trekt het in twijfel, kan het zijn dat de diagnose verandert, wat hij ook gezegd heeft.
De TS geeft aan dat zijn diagnose dus nu meer richting ADHD ligt, door professionals, dus daar gaan we voor nu vanuit.quote:Op dinsdag 13 december 2016 20:37 schreef Kamina het volgende:
[..]
Maar tot die tijd blijft de diagnose staan.
Je zou het zo geloven (ware het niet dat borderliners beruchte leugenaars zijn).quote:Op dinsdag 13 december 2016 20:37 schreef EggsTC het volgende:
[..]
De TS geeft aan dat zijn diagnose dus nu meer richting ADHD ligt, door professionals, dus daar gaan we voor nu vanuit.
Generalisatie.quote:Op dinsdag 13 december 2016 20:41 schreef Kamina het volgende:
[..]
Je zou het zo geloven (ware het niet dat borderliners beruchte leugenaars zijn).
Dat zal ik dan ook niet meer doen. Heeft ie toch weer mooi voor elkaar gekregen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 20:43 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Generalisatie.
Misschien heb je gelijk, maar je bent niet verplicht te reageren in zijn topic he, als de casus je niet aanstaat.
Hoezo is dat typisch voor borderliners?quote:Op dinsdag 13 december 2016 20:23 schreef Kamina het volgende:
[..]
Zeker wel; ts vraagt om hulp maar schuift alleen de diagnose naar voren die hij het leukst vindt. Hij was al over de diagnose ADHD aan het obsederen voordat hij de diagnose had. Nu doet hij alsof zijn vorige diagnose niet meer speelt en fout is. Wat typisch is voor borderliners: liegen, de waarheid verdraaien en mensen manipuleren (zoals zijn therapeuten).
Wil ts goed advies, dan moet hij het hele plaatje schetsen.
Dat rijtje staat ook niet in de DSM, dat is gewoon iets wat mensen er zelf van maken om iemand af te kunnen kraken.quote:Op dinsdag 13 december 2016 22:52 schreef Allures het volgende:
[..]
Hoezo is dat typisch voor borderliners?
Ik weet dat het mosterd na de maaltijd is maar ik erger me de laatste tijd nogal aan dat die amateuristische invullingen van diagnoses en dat dat wel gewoon mag
ja precies maar ik vind dat nogal blokkerend werken en niet thuis horen in een redelijk serieus forum als R&Pquote:Op dinsdag 13 december 2016 22:55 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dat rijtje staat ook niet in de DSM, dat is gewoon iets wat mensen er zelf van maken om iemand af te kunnen kraken.
Ja ook dat. Terwijl een diagnose zich in zoveel verschillende manieren kan uiten. En soms klopt de oorspronkelijke diagnose ook niet. Dan gaat men later dieper onderzoeken en komt er iets heel anders uit. Dus het is niet gek dat hij eerst zegt dat hij de diagnose borderline kreeg, en dat het later is bijgesteld naar ADHD. Kan prima, dat komt vaker voor.quote:Op dinsdag 13 december 2016 22:59 schreef Allures het volgende:
[..]
ja precies maar ik vind dat nogal blokkerend werken en niet thuis horen in een redelijk serieus forum als R&P
En het versterkt zichzelf ook steeds. Mensen lezen op internet dat dat standaard is bij een bepaalde diagnose, slaan dat op en herhalen het zelf ook weer ooit.
Uit eindelijk is het bij zo ongeveer elke diagnose een vergelijkbaartikel rijtje dat uit de lucht gegrepen is
We houden t in de gatenquote:Op woensdag 14 december 2016 00:10 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik weet niet, maar misschien gaat dit topic een beetje de verkeerde kant op: R&P / Ontspanning
Ja, ik was misschien wat voorbarig. Mijn excusesquote:Op woensdag 14 december 2016 09:14 schreef Samzz het volgende:
[..]
We houden t in de gaten. Maar voor nu valt 't mee.
No problemo.quote:Op woensdag 14 december 2016 09:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja, ik was misschien wat voorbarig. Mijn excuses
En zo nog een aantal Posts van hem in dat topic over misbruik van TSquote:
Thanks! Even gebezemd.quote:Op zondag 18 december 2016 10:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En zo nog een aantal Posts van hem in dat topic over misbruik van TS
Waaruit bestaat de twijfel?quote:Op dinsdag 20 december 2016 16:39 schreef Dr.Mikey het volgende:
Een meisje dat ik een beetje ken heeft gisteren verteld dat ze vroeger als puber sexueele dingen deed met haar vader.
Nu twijfel ik of hier een topic over moet maken of niet.
Of ik er wel een goed samenhangend verhaal van kan maken. Misschien beetje discussie volgens haar was het altijd vrijwillig bijvoorbeeld.quote:
Probeer het eens en dan zien we vanzelf hoe het loopt. Wel een gevoelig onderwerp.quote:Op dinsdag 20 december 2016 16:47 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Of ik er wel een goed samenhangend verhaal van kan maken. Misschien beetje discussie volgens haar was het altijd vrijwillig bijvoorbeeld.
Maar volgens mij kan je daar op je dertien nog geen goeie inschatting van maken.
Link het topic even hier zodra je m zet svp. Dat is een uitdagende... Dan kunnen we m scherp in de gaten houden. Bedankt.quote:Op dinsdag 20 december 2016 16:59 schreef Dr.Mikey het volgende:
Heb het voorlopig al van me af kunnen schrijven.
Denk er nog even over,
Absoluut. Voel je vrij er een topic over te openen.quote:Op donderdag 22 december 2016 08:24 schreef dimmak het volgende:
[..]
Leek mij wel iets voor een goede discussie.
quote:Op donderdag 22 december 2016 08:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Absoluut. Voel je vrij er een topic over te openen.
quote:Op dinsdag 20 december 2016 16:47 schreef Dr.Mikey het volgende:
Of ik er wel een goed samenhangend verhaal van kan maken. Misschien beetje discussie volgens haar was het altijd vrijwillig bijvoorbeeld.
Maar volgens mij kan je daar op je dertien nog geen goeie inschatting van maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door _I op 22-12-2016 09:36:09 ]
Bedankt voor de tip. We gaan t bekijken en evtl. toevoegen.quote:Op woensdag 4 januari 2017 19:56 schreef Angst het volgende:
Ik ben onlangs bezig geweest met https://moodgym.anu.edu.au/welcome
Een zelfhulpsite waarmee je zelf aan de slag gaat met cognitieve therapie.
Misschien iets voor het hulpvering topic? Hoewel ik daar niet iets soortgelijks tussen zag staan.
Ik zie het probleem ook en zal het morgenochtend even bespreken.quote:Op maandag 9 januari 2017 23:44 schreef Toto69 het volgende:
Hier dan maar.
Beste Droopie,
Dan wordt het tijd om DIJZ / Deezertje te weren uit het datingtopic. Want blijkbaar hoort hij er niet thuis. Mensen die serieuze tips geven zien nu ook hun posts verdwijnen en dat is zonde. Maar blijkbaar blijft Deezer zich maar herhalen en als dat niet gewaardeerd wordt moet er wat aan gedaan worden lijkt me.
Verder no hard feelings naar jou toe.
Ik sluit me hierbij aan.quote:Op maandag 9 januari 2017 23:44 schreef Toto69 het volgende:
Hier dan maar.
Beste Droopie,
Dan wordt het tijd om DIJZ / Deezertje te weren uit het datingtopic. Want blijkbaar hoort hij er niet thuis. Mensen die serieuze tips geven zien nu ook hun posts verdwijnen en dat is zonde. Maar blijkbaar blijft Deezer zich maar herhalen en als dat niet gewaardeerd wordt moet er wat aan gedaan worden lijkt me.
Verder no hard feelings naar jou toe.
Aight mattie. Fijne avond nog.quote:Op maandag 9 januari 2017 23:48 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik zie het probleem ook en zal het morgenochtend even bespreken.
Tnx voor je bericht en begrip.
Je had ook een goede bijdrage, hopelijk begrijp jij ook waarom ik de bezem er door haalde.quote:
Ik begrijp het zeker. Het scheelt dat ik verder nooit aanvaringen heb met een mod verder, maar het is wel jammer als bijdragende content geschrapt word terwijl dat eigenlijk niet noodzakelijk is.quote:Op maandag 9 januari 2017 23:52 schreef Droopie het volgende:
[..]
Je had ook een goede bijdrage, hopelijk begrijp jij ook waarom ik de bezem er door haalde.
Dit is ook mijn eerste keer als moderator hier :pquote:Op maandag 9 januari 2017 23:56 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ik begrijp het zeker. Het scheelt dat ik verder nooit aanvaringen heb met een mod verder, maar het is wel jammer als bijdragende content geschrapt word terwijl dat eigenlijk niet noodzakelijk is.
Anderzijds, leuk hier eens gepost te hebben. Had ik niet verwacht
Jij wekt ook sympathie op. Het is bij jou niet: Ok. Dit zijn de regels, zoek het verder maar uit en ga weg met je gezeur.quote:Op maandag 9 januari 2017 23:58 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dit is ook mijn eerste keer als moderator hier :p
Mag ik een teiltje ouwe gabber.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 00:00 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Jij wekt ook sympathie op. Het is bij jou niet: Ok. Dit zijn de regels, zoek het verder maar uit en ga weg met je gezeur.
Nee, je toont dat je ook een mens bent, ook wel eens iets verkeerd inschat en dat je echt je best doet om dingen te verbeteren, waaronder R&P. Mooi man.
* Toto69 geeft teiltje.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 00:05 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Mag ik een teiltje ouwe gabber.
Een serieus topic? Je topic over alleen zitten en daarom twijfelen of iemand van je houdt?quote:Op woensdag 11 januari 2017 12:20 schreef Argo het volgende:
Waarom gaat mijn serieuze topic dicht omdat mensen niet serieus reageren. Is dit het nieuwe beleid?
Even in haast gemaakt in een opwelling van emotie. Dacht dat dit R&P was waar men ook even terecht kan als het moeilijkt loopt. Dit is mijn eerste vriendin ik weet me geen raad maar goed fijne dag verder.quote:Op woensdag 11 januari 2017 12:25 schreef Samzz het volgende:
[..]
Een serieus topic? Je topic over alleen zitten en daarom twijfelen of iemand van je houdt?
Sorry. Maar die hele OP slaat nergens op.
Probeer het nog eens met een fatsoenlijke OP, je topic leek een troltopic.quote:Op woensdag 11 januari 2017 12:28 schreef Argo het volgende:
[..]
Even in haast gemaakt in een opwelling van emotie. Dacht dat dit R&P was waar men ook even terecht kan als het moeilijkt loopt. Dit is mijn eerste vriendin ik weet me geen raad maar goed fijne dag verder.
Oh okay, het leek een trolltopic. Prima ik maak thuis wel een uitgebreide op... Maar kun je me dan garantie geven dat je hard gaat optreden tegen trolls?quote:Op woensdag 11 januari 2017 12:34 schreef Samzz het volgende:
[..]
Probeer het nog eens met een fatsoenlijke OP, je topic leek een troltopic.
Ehm. Het is niet zo dat hoe meer moeite je in je OP steekt, hoe meer de mods hier jouw persoonlijke forum-bodyguards worden he.quote:Op woensdag 11 januari 2017 12:57 schreef Argo het volgende:
[..]
Oh okay, het leek een trolltopic. Prima ik maak thuis wel een uitgebreide op... Maar kun je me dan garantie geven dat je hard gaat optreden tegen trolls?
Heb nu een fatsoenlijke op maar ik weet zeker mensen gaan alleen maar zieken over het leeftijdsverschil maar hier goes nothing. Sowieso hoe kan ik een fatsoenlijke op maken in de klas waar iedereen vrolijk op je scherm kijkt? Fatsoenlijke op dit dat.... Leuk dat je een duit in het zakje doet, maar stel jij schrikt je behoorlijk en wil even snel een topic voor snel advies maken, ik hoop dat mensen je dan ook gaan trollen. Omdat je wat meer moeite in je op had kunnen steken.quote:Op woensdag 11 januari 2017 13:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ehm. Het is niet zo dat hoe meer moeite je in je OP steekt, hoe meer de mods hier jouw persoonlijke forum-bodyguards worden he.
Je zit in R&P. JIJ hebt blijkbaar hulp nodig, dan zul je moeten zorgen voor een fatsoenlijke OP. Die fatsoenlijke OP geeft je echter geen recht op 'meer hulp' van mods in jouw topic hoor.
quote:Op woensdag 11 januari 2017 13:07 schreef Argo het volgende:
[..]
Heb nu een fatsoenlijke op maar ik weet zeker mensen gaan alleen maar zieken over het leeftijdsverschil maar hier goes nothing. Sowieso hoe kan ik een fatsoenlijke op maken in de klas waar iedereen vrolijk op je scherm kijkt? Fatsoenlijke op dit dat.... Leuk dat je een duit in het zakje doet, maar stel jij schrikt je behoorlijk en wil even snel een topic voor snel advies maken, ik hoop dat mensen je dan ook gaan trollen. Omdat je wat meer moeite in je op had kunnen steken.
Edit: en het barst al los, zie je de korte op was gewoon veel beter, nu begint iedereen weer lullig te doen en heb ik nog niks aan het hele topic.
Garanties geven doen we niet, we verkopen geen wasmachines.quote:Op woensdag 11 januari 2017 12:57 schreef Argo het volgende:
[..]
Oh okay, het leek een trolltopic. Prima ik maak thuis wel een uitgebreide op... Maar kun je me dan garantie geven dat je hard gaat optreden tegen trolls?
Dat snap ik, maar jij snapt ook dat als er 3 troll reacties in het begin staan de rest sowieso in hetzelfde kader gaat zijn. Als ik het soort reacties wil dat ik nu zou krijg zou ik naar KLB gaan.quote:Op woensdag 11 januari 2017 13:13 schreef Droopie het volgende:
[..]
[..]
Garanties geven doen we niet, we verkopen geen wasmachines.
Als het een normaal topic is zullen we iedereen zo goed mogelijk proberen tevreden te houden.
Kleine tip (in het kader van transparantie) je hebt
A. de schijn al wel een beetje tegen
B. haastige spoed is zelden goed, ook voor topics
C. niet iedereen hoef kusjekroel reacties te geven, jij weet net zoals ons hoe users kunnen zijn hier
Maar ik ga eens even kijken.
Dat jij de reacties niet leuk vindt betekent niet dat het per definitie troll-reacties zijn hè? Je kent FOK! inmiddels goed genoeg om te weten dat mensen ook geowon zeggen wat ze vinden verder, dus als je dat soort dingen niet wilt horen, dan moet je er geen topic over openen op FOK!...quote:Op woensdag 11 januari 2017 13:07 schreef Argo het volgende:
euk dat je een duit in het zakje doet, maar stel jij schrikt je behoorlijk en wil even snel een topic voor snel advies maken, ik hoop dat mensen je dan ook gaan trollen. Omdat je wat meer moeite in je op had kunnen steken.
Juist, dat ze te jong is etc prima kan ik tegen. MAar niet dat getroll wat leidt in meer getroll en waardoor ik geen fatsoenlijke reacties krijg ik wil fatsoenlijke reacties. 4 fatsoenlijke is al genoeg al krijg ik dan een emmer stront over mij heen dat boeit niet.quote:Op woensdag 11 januari 2017 13:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat jij de reacties niet leuk vindt betekent niet dat het per definitie troll-reacties zijn hè? Je kent FOK! inmiddels goed genoeg om te weten dat mensen ook geowon zeggen wat ze vinden verder, dus als je dat soort dingen niet wilt horen, dan moet je er geen topic over openen op FOK!...
Nou weet je, laat ik hem open, hopelijk vind je er een paar fatsoenlijke tussen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 13:16 schreef Argo het volgende:
[..]
Juist, dat ze te jong is etc prima kan ik tegen. MAar niet dat getroll wat leidt in meer getroll en waardoor ik geen fatsoenlijke reacties krijg ik wil fatsoenlijke reacties. 4 fatsoenlijke is al genoeg al krijg ik dan een emmer stront over mij heen dat boeit niet.
Bedankt voor de feedback, overigens vond ik dat de vorige mods een bijzonder goed team was dus ik herken niet wat je daarin bedoelt.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 09:54 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik vind dat op R&P nog wat strenger gemodereerd moet worden. Al is dat wellicht een zware taak.
Hier maken mensen topics als ze serieuze problemen hebben. Er reageren mensen die serieus betrokken zijn en proberen mee te denken met de situatie. Maar er reageren vervolgens ook mensen die het nodig vinden door bijvoorbeeld te zeggen dat de TS lui is en gewoon wat ballen moet kweken. Of ze gaan de pseudopsycholoog spelen en de zaak helemaal verdraaien om daarmee de TS alsnog naar beneden te trappen. Spreek je ze daarop aan, dan krijg je een reactie als "ik ben nou eenmaal direct en niet van het kusjekroel". Ze vinden zichzelf blijkbaar helemaal geweldig met hun 'eerlijke' en 'to-the-point'-reacties, maar ik vind het getuigen van gebrek aan inlevingsvermogen.
Degenen die zo reageren zijn vaak dezelfde users die vaak op R&P zijn. Jarenlang betrof het de mods zelf, maar gelukkig merkte de FOK!-crew dat ook op en hebben ze daar goede maatregelen in getroffen. De sfeer is hier echt wel verbeterd en voor zover ik heb gezien doen de mods die er nu zijn het goed
Neemt helaas niet weg dat het 'afzeik-sfeertje' nog teveel aanwezig is hier.
Als het mijzelf betreft, doet het soms best wel pijn, maar ik ben wel in staat om het te kunnen relativeren en dat soort comments niet te persoonlijk aan te trekken.
Ik heb echter in mijn leven buiten FOK! meegemaakt dat tactloze reacties enorme gevolgen kunnen hebben. Ik denk dat het daarom nodig is dat het modereren nog strenger wordt hier.
Met alle respect, maar je neemt een subjectieve, persoonlijke beleving uit jouw directe omgeving als onderbouwing waarom er op een forum op internet strenger moet worden gemodereerd.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 09:54 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik vind dat op R&P nog wat strenger gemodereerd moet worden. Al is dat wellicht een zware taak.
Hier maken mensen topics als ze serieuze problemen hebben. Er reageren mensen die serieus betrokken zijn en proberen mee te denken met de situatie. Maar er reageren vervolgens ook mensen die het nodig vinden door bijvoorbeeld te zeggen dat de TS lui is en gewoon wat ballen moet kweken. Of ze gaan de pseudopsycholoog spelen en de zaak helemaal verdraaien om daarmee de TS alsnog naar beneden te trappen. Spreek je ze daarop aan, dan krijg je een reactie als "ik ben nou eenmaal direct en niet van het kusjekroel". Ze vinden zichzelf blijkbaar helemaal geweldig met hun 'eerlijke' en 'to-the-point'-reacties, maar ik vind het getuigen van gebrek aan inlevingsvermogen.
Degenen die zo reageren zijn vaak dezelfde users die vaak op R&P zijn. Jarenlang betrof het de mods zelf, maar gelukkig merkte de FOK!-crew dat ook op en hebben ze daar goede maatregelen in getroffen. De sfeer is hier echt wel verbeterd en voor zover ik heb gezien doen de mods die er nu zijn het goed
Neemt helaas niet weg dat het 'afzeik-sfeertje' nog teveel aanwezig is hier.
Als het mijzelf betreft, doet het soms best wel pijn, maar ik ben wel in staat om het te kunnen relativeren en dat soort comments niet te persoonlijk aan te trekken.
Ik heb echter in mijn leven buiten FOK! meegemaakt dat tactloze reacties enorme gevolgen kunnen hebben. Ik denk dat het daarom nodig is dat het modereren nog strenger wordt hier.
quote:Op zaterdag 14 januari 2017 11:44 schreef EggsTC het volgende:
neem bijvoorbeeld Coolguy als voorbeeld. Hij kan bijzonder sarcastisch of cynisch uit de hoek komen, maar raakt over het algemeen wel exact de snaar waar het mis gaat in relaties. En soms is dat júist precies wat mensen nodig hebben om tot een inzicht te komen. Dus dit is voor ons ook een erg moeilijke taak om dat van elkaar te onderscheiden.
Erg vreemd dit, want volgens mij is FB juist bij uitstek hét topic om dit soort dingen in te bespreken, zodat die (gezonde) discussie niet de topics zelf zal vervuilen. En jij zegt dat omdat jouw mening is dat dat hier niet nodig is, we dat dus niet moeten doen.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 14:46 schreef Samzz het volgende:
Top dat jullie je mening geven, we doen ons best eerlijk te modden en volgens mij lukt dat goed.
Dus ook in de gevallen die PBR aansnijdt gaan we er met een open blik naar kijken en a.d.h.d. al dan niet actie ondernemen. En volgens mij is dat goed.
Verdere discussie over hoe iemand iets opvat of hoe iets moet gaan is imo hier niet nodig en ik wil jullie dan ook vragen het hierbij te laten. Thanks.
Willekeurig en met weinig aandacht?quote:Op zaterdag 14 januari 2017 14:46 schreef Samzz het volgende:
We gaan er met een open blik naar kijken en a.d.h.d. al dan niet actie ondernemen. En volgens mij is dat goed.
FB is voor feedback naar moderators toe, niet voor discussies tussen users over hoe posts opgevat worden of hoe er gepost moet wordenquote:Op zaterdag 14 januari 2017 14:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Erg vreemd dit, want volgens mij is FB juist bij uitstek hét topic om dit soort dingen in te bespreken, zodat die (gezonde) discussie niet de topics zelf zal vervuilen. En jij zegt dat omdat jouw mening is dat dat hier niet nodig is, we dat dus niet moeten doen.
Erg vreemd, maar goed, prima.
Waar dan wel?
Omg, puur toevalquote:Op zaterdag 14 januari 2017 14:58 schreef Kamina het volgende:
[..]
Willekeurig en met weinig aandacht?
Ga ik ook even over nadenken, meepraten en denken hoe het beter kan is altijd goed.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 14:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Erg vreemd dit, want volgens mij is FB juist bij uitstek hét topic om dit soort dingen in te bespreken, zodat die (gezonde) discussie niet de topics zelf zal vervuilen. En jij zegt dat omdat jouw mening is dat dat hier niet nodig is, we dat dus niet moeten doen.
Erg vreemd, maar goed, prima.
Waar dan wel?
Ja, inderdaad om Blue Mondayquote:Op maandag 16 januari 2017 09:58 schreef Copycat het volgende:
Zijn al die depressieve topics met reden sticky gezet? Omdat Blue Monday? En morgen?
Zijn de topics net gewist en opnieuw gestart?quote:Op maandag 16 januari 2017 10:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, inderdaad om Blue Monday.
De topics blijven deze week sticky staan en gaan daarna weer op normaal.
Er zijn twee topics opnieuw geplaatst omdat er iets mis was gegaan. Nu klopt het weerquote:Op maandag 16 januari 2017 10:00 schreef Elvi het volgende:
[..]
Zijn de topics net gewist en opnieuw gestart?
Volgens mij stond in een van die twee topics al een post van iemand? Die zie ik niet terug in het topic van EggsTCquote:Op maandag 16 januari 2017 10:01 schreef Samzz het volgende:
[..]
Er zijn twee topics opnieuw geplaatst omdat er iets mis was gegaan. Nu klopt het weer.
Kaminaquote:Op maandag 16 januari 2017 10:19 schreef BrandX het volgende:
[..]
Volgens mij stond in een van die twee topics al een post van iemand? Die zie ik niet terug in het topic van EggsTC
Korte naam iets met een v volgens mij
Ja, klopt. Maar dat is geregeldquote:Op maandag 16 januari 2017 10:19 schreef BrandX het volgende:
[..]
Volgens mij stond in een van die twee topics al een post van iemand? Die zie ik niet terug in het topic van EggsTC
Kamina met een v.quote:Op maandag 16 januari 2017 10:19 schreef BrandX het volgende:
[..]
Suicidale gedachten gaan altijd weg.quote:Op maandag 16 januari 2017 20:15 schreef Drug het volgende:
waarom werd mijn post in hoe voel je je gewist?
o maar dat was het niet, dat was een duidelijk stijlfiguur, zeker in die context. maar prima verder.quote:Op maandag 16 januari 2017 20:16 schreef Samzz het volgende:
[..]
Suicidale gedachten gaan altijd weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |