abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167409586
Ik heb het gevoel dat ik pas vrij ben wanneer de grenzen die bestaan om het dagelijks leven te doorstaan doorbroken zijn - dat pas dan het creatieve vrijelijk zijn gang kan gaan. Zodra mijn intelligentie niet langer tegen mijn innerlijke ik strijd, maar juist in harmonie op kan gaan in al dat wat verder in mij schuilt, de onderdrukte herinneringen, de anders genegeerde gelegde verbanden, de stroom aan normaliter weggewoven gedachten, voelt het alsof mijn brein optimaal, zoals bedoeld, functioneert - alsof ik alleen in de beschonken staat van zijn kan denken en doen wat ik 'moet' doen teneinde de actualisering van wie ik ben. In deze herkenning schuilt een gevaar; alcoholisme. Ik ben ver, heel ver, verwijderd van zo een diagnose maar ik hoor de lonkende geluiden alsmaar luider. Ze trachten me in het donker - of het licht, te lokken.

Wie herkent dit op enige wijze? Tot welke keuzes en conclusies ben jij gekomen? Ik ben momenteel even radeloos.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2016 00:35:30 ]
pi_167409667
Herkenbaar. Ik word trouwens iets patseriger met drank op. Maar normaal gesproken heb ik af en toe ook wel een grote muil zegmaar :')
pi_167409757
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 00:33 schreef Fatoeman het volgende:
Herkenbaar. Ik word trouwens iets patseriger met drank op. Maar normaal gesproken heb ik af en toe ook wel een grote muil zegmaar :')
Dat heb ik ook ja :D. Soms zelfs tot in het iets veel te extreme. Zelfde m.b.t. vrouwen. Zodra ik in die juiste staat terecht kom, dan ontkomt geen vrouw aan wie ik op dat moment ben. Nuchter aan de andere kant zijn er zelfs dagen dat ik ze nauwelijks in de ogen kan aankijken. Het overgewicht dat ik als zodoende ervaar in die staat lijkt het absoluut tegenovergestelde van wat ik -met afwisseling- ervaar in de normale staat. Na een paar drankjes ben ik pas op het niveau van de niet belemmerde, na nog een paar drankjes ben ik ieder overstegen.
  zondag 18 december 2016 @ 00:40:26 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_167409788
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 00:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat heb ik ook ja :D. Soms zelfs tot in het iets veel te extreme. Zelfde m.b.t. vrouwen. Zodra ik in die juiste staat terecht kom, dan ontkomt geen vrouw aan wie ik op dat moment ben. Nuchter aan de andere kant zijn er zelfs dagen dat ik ze nauwelijks in de ogen kan aankijken. Het overgewicht dat ik als zodoende ervaar in die staat lijkt het absoluut tegenovergestelde van wat ik -met afwisseling- ervaar in de normale staat. Na een paar drankjes ben ik pas op het niveau van de niet belemmerde, na nog een paar drankjes ben ik ieder overstegen.
Van te veel pannenkoeken krijg je overgewicht. Te veel alcohol leidt tot zelfoverschatting.
The love you take is equal to the love you make.
pi_167409816
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 00:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Van te veel pannenkoeken krijg je overgewicht. Te veel alcohol leidt tot zelfoverschatting.
Je zou het tot dit kunnen reduceren, maar dat lijkt mij niet geheel, slechts ten dele, terecht. Ik denk dat ik veeleer tot het punt kom van zelfwaardering i.p.v. overschatting.
  zondag 18 december 2016 @ 00:44:15 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_167409851
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 00:41 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je zou het tot dit kunnen reduceren, maar dat lijkt mij niet geheel, slechts ten dele, terecht. Ik denk dat ik veeleer tot het punt kom van zelfwaardering i.p.v. overschatting.
Als nuchtere observant denk ik daar anders over.
The love you take is equal to the love you make.
pi_167409871
Wat ontzettend mooi beschreven... Ik denk voor velen herkenbaar. Dat is de aanlokkelijkheid van verdovende middelen en hun relaxerende werking.
pi_167409949
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 00:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als nuchtere observant denk ik daar anders over.
Misschien ligt het probleem dan wel in het nuchtere van de observant.
pi_167409965
Grenzen vervagen als je beschonken bent. Hè verwacht het niet.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_167409992
quote:
14s.gif Op zondag 18 december 2016 00:52 schreef Rezania het volgende:
Grenzen vervagen als je beschonken bent. Hè verwacht het niet.
Maar dat bedoel ik. Waar ik nuchter het kleine kleinzerige Nederland ben, ben ik in deze staat als het Vierde Rijk.
pi_167410105
quote:
14s.gif Op zondag 18 december 2016 00:54 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Maar dat bedoel ik. Waar ik nuchter het kleine kleinzerige Nederland ben, ben ik in deze staat als het Vierde Rijk.
:D Nee, hoe meer je drinkt hoe minder realistisch je beeld van jezelf en je omgeving.
pi_167410191
quote:
5s.gif Op zondag 18 december 2016 00:29 schreef LelijKnap het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik pas vrij ben wanneer de grenzen die bestaan om het dagelijks leven te doorstaan doorbroken zijn - dat pas dan het creatieve vrijelijk zijn gang kan gaan. Zodra mijn intelligentie niet langer tegen mijn innerlijke ik strijd, maar juist in harmonie op kan gaan in al dat wat verder in mij schuilt, de onderdrukte herinneringen, de anders genegeerde gelegde verbanden, de stroom aan normaliter weggewoven gedachten, voelt het alsof mijn brein optimaal, zoals bedoeld, functioneert - alsof ik alleen in de beschonken staat van zijn kan denken en doen wat ik 'moet' doen teneinde de actualisering van wie ik ben. In deze herkenning schuilt een gevaar; alcoholisme. Ik ben ver, heel ver, verwijderd van zo een diagnose maar ik hoor de lonkende geluiden alsmaar luider. Ze trachten me in het donker - of het licht, te lokken.

Wie herkent dit op enige wijze? Tot welke keuzes en conclusies ben jij gekomen? Ik ben momenteel even radeloos.
:D hoeveel heb je op?
pi_167410327
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 01:01 schreef Rezania het volgende:

[..]

:D Nee, hoe meer je drinkt hoe minder realistisch je beeld van jezelf en je omgeving.
Tenzij het omgekeerde waar is. Jaren van onderdrukking d.m.v. psychologische oorlogsvoering kan resulteren in het omgekeerde; een compleet onrealistisch beeld van mijzelf - waar drank mij de vrijheid geeft te ontsnappen aan tot wat ik gevormd was te zijn in nuchtere staat.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2016 01:18:28 ]
pi_167410334
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 01:07 schreef Biekuh het volgende:

[..]

:D hoeveel heb je op?
Flesje wit, half flesje rood.
pi_167410342
_O- Ik weet vrij zeker dat de nadelige invloed van alcohol op je inzicht en rationeel denken objectief te meten is.
pi_167410354
quote:
5s.gif Op zondag 18 december 2016 00:29 schreef LelijKnap het volgende:

Ik denk dat bij jou dieper zit. Je moet eerst remmingen wegnemen voordat je - voorzichtig - los komt. Nare ervaring in je jeugd gehad?

[ Bericht 1% gewijzigd door Samzz op 18-12-2016 10:57:45 ]
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_167410357
quote:
3s.gif Op zondag 18 december 2016 01:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Vandaag is Rood, de kleur van jouw levverrrr
pi_167410381
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 00:45 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Wat ontzettend mooi beschreven... Ik denk voor velen herkenbaar. Dat is de aanlokkelijkheid van verdovende middelen en hun relaxerende werking.
Mooie reactie. Eindelijk enige tegemoetkoming. Daarvoor hartelijk dank :Y
pi_167410422
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 01:20 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

Ik denk dat bij jou dieper zit. Je moet eerst remmingen wegnemen voordat je - voorzichtig - los komt. Nare ervaring in je jeugd gehad?
Dat zou kunnen. Daartegenover zou je kunnen vragen; zitten die capaciteiten niet gewoon heel diep? Nare ervaringen, jazeker. Meer dan genoeg. Genoeg voor meerdere mensenlevens.

[ Bericht 4% gewijzigd door Samzz op 18-12-2016 10:58:08 ]
pi_167410989
Enigzins herkenbaar, maar dat hoor je vaker bij veelgebruikers... Dat wordt in de volksmond ook wel een verslaving genoemd...
  zondag 18 december 2016 @ 07:08:06 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_167411573
Ah, dus deze TS is een alcoholist. Verrassend :D :D :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 18 december 2016 @ 07:13:09 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_167411576
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 02:25 schreef MadJackthePirate het volgende:
Enigzins herkenbaar, maar dat hoor je vaker bij veelgebruikers... Dat wordt in de volksmond ook wel een verslaving genoemd...
Een verslaving die je terughelpt om op '0' te komen in plaat van zoals niet-alcoholisten naar '+5' te gaan.

Kappen met die teringzooi, dan ben je op den duur in nuchtere staat ook niet meer de '-5' die je nu bent.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_167411915
Volgens mij is dat iets dat je voornamelijk denkt te ervaren, maar dat je (nuchtere) omgeving niet zo mee krijgt ;)

Sinds ik alcohol uit mijn leven gebannen heb, functioneer ik toch een stuk beter. Met alcohol op word ik een emotioneel hoopje ellende, terwijl ik nuchter gelukkig ben
  zondag 18 december 2016 @ 10:11:29 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167412354
rationalisering van misbruik gebeurt ook meestal onder invloed...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 18 december 2016 @ 10:14:19 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167412391
quote:
3s.gif Op zondag 18 december 2016 01:18 schreef LelijKnap het volgende:

Ik zou er nog wat cocaïne bij doen, dan pas ben je echt op de top van je kunnen. Zonder artificiale arrogantie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_167412415
quote:
17s.gif Op zondag 18 december 2016 10:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik zou er nog wat cocaïne bij doen, dan pas ben je echt op de top van je kunnen. Zonder artificiale arrogantie.
Dit. Met cocaïne ben je pas echt volledig jezelf.
pi_167412427
Maar eigenlijk maakt alcohol je gewoon dommer en minder zelfbewust en dat vind je prettig, in een notendop.
pi_167412476
Als alcohol je al vrij laat voelen, dan is er nog een hele wereld te ontdekken!

geestverruimend>geestvernauwend
pi_167412547
https://www.jellinek.nl/v(...)r-alcohol-beinvloed/

Nou ja, dit dus eigenlijk. Het is fijn dat je angsten onderdrukt worden, in die zin kun je wellicht meer jezelf zijn, maar het is verder natuurlijk gewoon een chemische reactie waarbij bepaalde delen onderdrukt en anderen gestimuleerd worden. En onderschat alcohol niet: het is en blijft een harddrug.
pi_167412642
Het kan best wel eens leuk zijn om met drugs of drank de gesloten kamertjes eens te openen.
Als je weer nuchter bent, deurtje dicht en weer contact krijgen met de realiteit.

Als je denkt dat je hoofd beter floreert met drank op maak je een denkfout, aangezien het gevoel wat je in je hoofd hebt giftige stoffen zijn die je lever afscheid.

Oftewel, train je hoofd om die deurtjes nuchter open te krijgen en ten volle benutten en ga geen drogredenen zoeken om je drankgebruik een positieve draai te geven.

Een dag van een goed verhaal begint zelden met een glas melk, een dag van een goed leven begint zelden met een glas alcohol.

(schud ik gewoon even uit mijn mouw he)
Hell To The Liars
  zondag 18 december 2016 @ 10:36:23 #31
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_167412664
Alcohol is een harddrug, erger dan wiet of een pilletje.

Als je echt onder de invloed wil zijn, doe dan een molly. Veel prettiger en veel minder schadelijk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 18 december 2016 @ 10:36:29 #32
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_167412665
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 10:28 schreef -Strawberry- het volgende:
https://www.jellinek.nl/v(...)r-alcohol-beinvloed/

Nou ja, dit dus eigenlijk. Het is fijn dat je angsten onderdrukt worden, in die zin kun je wellicht meer jezelf zijn, maar het is verder natuurlijk gewoon een chemische reactie waarbij bepaalde delen onderdrukt en anderen gestimuleerd worden. En onderschat alcohol niet: het is en blijft een harddrug.
Steeds meer nodig om 'normaal' te functioneren. En voila. Een zware alcoholist is geboren. En niet in willen zien dat de angsten grotendeels juist door het alcoholgebruik ontstaan.

Sommige mensen zijn niet gemaakt om alcohol te gebruiken. Ik ben er één van. TS blijkbaar ook. Maar blijft hij volharden dat de alcohol eigenlijk een medicijn in plaats van de ziekte is dan is er nog een lange weg te gaan.
pi_167412667
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 01:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Tenzij het omgekeerde waar is. Jaren van onderdrukking d.m.v. psychologische oorlogsvoering kan resulteren in het omgekeerde; een compleet onrealistisch beeld van mijzelf - waar drank mij de vrijheid geeft te ontsnappen aan tot wat ik gevormd was te zijn in nuchtere staat.
Week 51 en daar is ie weer

Schematherapie FTW!!
Hell To The Liars
pi_167412699
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 10:36 schreef Dven het volgende:

[..]

Steeds meer nodig om 'normaal' te functioneren. En voila. Een zware alcoholist is geboren. En niet in willen zien dat de angsten grotendeels juist door het alcoholgebruik ontstaan.

Sommige mensen zijn niet gemaakt om alcohol te gebruiken. Ik ben er één van. TS blijkbaar ook. Maar blijft hij volharden dat de alcohol eigenlijk een medicijn in plaats van de ziekte is dan is er nog een lange weg te gaan.
Mocht jij er ook door schande achter gekomen te zijn dat alcohol niet in jouw leven paste, gefeliciteerd en vergeet ook vandaag niet dat je een held bent door iedere de dag strijd aan te gaan.
Hell To The Liars
  zondag 18 december 2016 @ 10:48:00 #35
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_167412829
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 10:38 schreef Droopie het volgende:

[..]

Mocht jij er ook door schande achter gekomen te zijn dat alcohol niet in jouw leven paste, gefeliciteerd en vergeet ook vandaag niet dat je een held bent door iedere de dag strijd aan te gaan.
Ik heb al een lange vervelende historiek met alcohol. Maar het is nu niet echt een gevecht meer. Enige lastige is dat ik buiten koffie water en bier nooit echt iets anders gedronken heb en het op stap nu lastig kiezen is :+

Verbaas me ook steeds meer over de hoeveelheid alcohol die mn vrienden er dikwijls ingooien en ikzelf dus ook deed. Zes halve liters op een gemiddelde doordeweekse avond in de stamkroeg is niets bijzonders. Moet er toch echt niet meer aan denken.
pi_167413072
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 00:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Alsof je god bent zegmaar :P
pi_167413087
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 10:36 schreef Keep_Walking het volgende:

Als je echt onder de invloed wil zijn, doe dan een molly. Veel prettiger en veel minder schadelijk.
Met je serotonine fucken als je last hebt van angsten is niet zo'n goed idee. Maar eigenlijk geldt dat voor elke drug. Het goed voelen is dan maar tijdelijk, maar je problemen worden vervolgens groter.

Kan je beter gewoon medicatie gebruiken.
pi_167413169
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 10:48 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik heb al een lange vervelende historiek met alcohol. Maar het is nu niet echt een gevecht meer. Enige lastige is dat ik buiten koffie water en bier nooit echt iets anders gedronken heb en het op stap nu lastig kiezen is :+

Verbaas me ook steeds meer over de hoeveelheid alcohol die mn vrienden er dikwijls ingooien en ikzelf dus ook deed. Zes halve liters op een gemiddelde doordeweekse avond in de stamkroeg is niets bijzonders. Moet er toch echt niet meer aan denken.
Vrijdag kerstdiner met werk gehad.
Iedereen lekker drinken en daarna auto in.

Nou ik zeg er wat van, maar vind het wel triest.
Hell To The Liars
pi_167413234
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 11:12 schreef Droopie het volgende:

[..]

Vrijdag kerstdiner met werk gehad.
Iedereen lekker drinken en daarna auto in.

Nou ik zeg er wat van, maar vind het wel triest.
:{
Dat is niet triest, dat is levensgevaarlijk.
  zondag 18 december 2016 @ 12:40:44 #40
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_167414532
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 10:17 schreef -Strawberry- het volgende:
Maar eigenlijk maakt alcohol je gewoon dommer en minder zelfbewust en dat vind je prettig, in een notendop.
Echt dommer wordt je pas na een bepaalde hoeveelheid drank, dan worden je hersenen verdoofd, je zicht wordt minder, je beoordelingsvermogen minder etc. Dat is toch wel als je echt richting dronkenschap gaat. Daar zitten nog wat stadia voor. Ik ken wel wat TO zegt. Ik heb ook altijd na 2 glazen wijn of zo dat ik een soort gevoel krijg dat ik wel eens noem: 'me weer helemaal kunnen verzoenen met het leven' O+ Ik word er ook altijd vrolijk van.
Ook niet raar, het werkt gewoon ontspannend, en de draaiprogramma's in je hoofd gaan liggen.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_167414593
Met 2 glazen drank komen de ideeen, met 2 koppen koffie voer je ze uit.
Hell To The Liars
pi_167416008
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 10:36 schreef Keep_Walking het volgende:

Op dit forum mag drugsgebruik niet worden aangemoedigd.
1 + 1 = blauw
pi_167416232
Ken ik helemaal niet, bij bepaalde drugs kan ik het me nog voorstellen. Bij drank voel ik mezelf vooral geleidelijk incapaciteren naarmate ik meer drink (wat bij tijd en wijle heel fijn kan zijn), maar niet dat ik positieve dingen ontsluit.

Het smeert de omgang met mensen natuurlijk wel, maar dat heeft er vooral mee te maken dat beide partijen drinken.
pi_167416545
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 12:40 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Echt dommer wordt je pas na een bepaalde hoeveelheid drank, dan worden je hersenen verdoofd, je zicht wordt minder, je beoordelingsvermogen minder etc. Dat is toch wel als je echt richting dronkenschap gaat. Daar zitten nog wat stadia voor. Ik ken wel wat TO zegt. Ik heb ook altijd na 2 glazen wijn of zo dat ik een soort gevoel krijg dat ik wel eens noem: 'me weer helemaal kunnen verzoenen met het leven' O+ Ik word er ook altijd vrolijk van.
Ook niet raar, het werkt gewoon ontspannend, en de draaiprogramma's in je hoofd gaan liggen.
Dat heb ik ook (al heb ik daar soms wel meer dan 2 glazen voor nodig), maar voor de rest herken ik niet wat TS schrijft. Ik word er juist vooral een vrolijke, maar tegelijk sentimentele en geile, maar tegelijk motorisch gehandicapte 'retard' van. :')

Ik krijg van drank vooral een gevoel van "laissezr faire", niet van "onoverwinnelijkheid".
Tails tell tales
  zondag 18 december 2016 @ 14:46:22 #45
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_167416938
quote:
13s.gif Op zondag 18 december 2016 13:56 schreef Kamina het volgende:

[..]

Op dit forum mag drugsgebruik niet worden aangemoedigd.
Hmmmz ik raad regelmatig mensen aan om aan de drugs te beginnen als ze niet gelukkig zijn, en ben er nog nooit op aangesproken hoor.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_167417033
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 14:46 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Hmmmz ik raad regelmatig mensen aan om aan de drugs te beginnen als ze niet gelukkig zijn, en ben er nog nooit op aangesproken hoor.
In theorie klopt je bewering dat MDMA ongelukkige mensen gelukkiger kan maken, mits in de juiste dosering.

Maar als ik TS zo lees, lijkt een bezoek aan de dokter mij een beter advies ;)

Zijn opmerking "ver verwijderd van een diagnose" lijkt alleen maar te wijten aan de drempel die hij ziet om eens een goed gesprek te hebben met een hulpverlener.
Hell To The Liars
pi_167417285
Ik drink overigens maar zelden (veel), want slecht voor de gezondheid (incl. hersenen) en de lijn ( :') ), ik verafschuw katers, EDIT: ik vind de smaak van alcohol helemaal niet lekker :') en ik ben ook niet iemand die drank nodig heeft om het leuk te hebben/sociaal te zijn, maar een páár keer per jaar laat ik mij op dit vlak wel even redelijk gaan en ja, op zich is dat dan wel even heel lekker. :)

Wat veel mensen een verschrikkelijk gevoel vinden, maar ik juist heel leuk: dat 'draaien' (met dat gevoel in je buik alsof je in een achtbaan zit) wat je op een gegeven moment kan krijgen. Velen moeten rond dat moment ook kotsen geloof ik, maar ik heb volgens mij nog maar éénmaal in mijn leven van drank moeten overgeven (bij één van de zéér weinige keren dat ik echt ládderzat was, met ook stukken van mijn geheugen kwijt enzo... ook op die enkele momenten per jaar dat ik mij nog met drank laat gaan, trek ik normaliter wel een duidelijke grens).

@ TS
Het lijkt mij dat je er vooral aan moet gaan werken -eventueel met behulp van professionele hulp- om ook zonder drank (en/of drugs) -zo veel mogelijk- 'jezelf' (jezelf zonder allerlei belemmeringen) te zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Forbry op 18-12-2016 15:31:05 ]
Tails tell tales
pi_167418696
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 11:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

:{
Dat is niet triest, dat is levensgevaarlijk.
En misdadig.
pi_167418794
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 15:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En misdadig.
Eens :{
Tails tell tales
pi_167418974
Ook eens..maar ja, behalve was opmerkingen maken als.

als je je mes net zo behandeld als je stuur kan je beter je werk alvast overdragen, kan ik ook niet doen naar mijn werkgever toe.

begrenzing van verantwoordelijkheid en schuld.

maar beetje offtopic :)
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')