SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de constructeursSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning?
In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten.
Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG.
De Agenda (onder voorbehoud)
Datum Evenement Locatie
26 maart GP van Australië Melbourne
9 april GP van China Shanghai
16 april GP van Bahrein Sakhir
30 april GP van Rusland Sochi
14 mei GP van Spanje Barcelona
28 mei GP van Monaco Monte Carlo
11 juni GP van Canada Montreal
25 juni GP van Azerbeidzjan Baku
9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring
16 juli GP van Engeland Silverstone
30 juli GP van Hongarije Hungaroring
27 augustus GP van België Spa-Francorchamps
3 september GP van Italië Monza
17 september GP van Singapore Marina Bay
1 oktober GP van Maleisië Sepang
8 oktober GP van Japan Suzuka
22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas
29 oktober GP van Mexico Mexico Stad
12 november GP van Brazilië * Interlagos
26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina
De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, noch teams die er mee stoppen.Lewis Hamilton en X
Daniel Ricciardo en Max Verstappen
Sebastian Vettel en Kimi Raikkonen
Sergio Perez en Esteban Ocon
Fernando Alonso en Stoffel Vandoorne
Valtteri Bottas en Lance Stroll
Carlos Sainz en Daniil Kvyat
Romain Grosjean en Kevin Magnussen
Nico Hulkenberg en Jolyon Palmer
Marcus Ericsson en X
X en XJa doei.
Ze hebben op zich zelf gezegd geen directe haast te hebben (als in: het moet morgen), maar ik denk toch echt wel dat ze voor het eind van de maand met een aankondiging moeten komen.quote:Op maandag 5 december 2016 13:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik had toch wel verwacht dat Mercedes al een nieuwe zou hebben gepresenteerd
#maarnietheus #laatmaar.quote:
Op grond waarvan? Toto zegt dat ze de tijd nemen.quote:Op maandag 5 december 2016 13:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
quote:Op maandag 5 december 2016 13:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat, plus dat ze ook al enkele keren hadden aangegeven vandaar pas echt te starten met de zoektocht.quote:Op maandag 5 december 2016 13:35 schreef Klummie het volgende:
[..]
Op grond waarvan? Toto zegt dat ze de tijd nemen.
Toto heeft in de Duitse media gezegd dat ze er vandaag intern over discussieren. Dat hij een voorkeur heeft, maar dat het niet alleen zijn beslissing is en dat ze als ze er vandaag in grote lijnen eens over worden ze binnen enkele dagen informatie naar buiten brengen.quote:Op maandag 5 december 2016 13:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ze hebben op zich zelf gezegd geen directe haast te hebben (als in: het moet morgen), maar ik denk toch echt wel dat ze voor het eind van de maand met een aankondiging moeten komen.
Er zijn nog meer Duitse oplossingen hequote:Op maandag 5 december 2016 13:58 schreef XL het volgende:
Renault zou Mercedes hebben aangegeven dat Hülkenberg niet weg mag, in andere woorden: die oplossing voor een Duitser is te duur.
Bron?quote:Op maandag 5 december 2016 13:58 schreef XL het volgende:
Renault zou Mercedes hebben aangegeven dat Hülkenberg niet weg mag, in andere woorden: die oplossing voor een Duitser is te duur.
Hij zegt ook 'DIE' oplossingquote:Op maandag 5 december 2016 14:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Er zijn nog meer Duitse oplossingen he
Dat weet ik. Ik geef louter aan dat er meer Duitse oplossingen zijn te bedenken.quote:Op maandag 5 december 2016 14:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hij zegt ook 'DIE' oplossingniet 'DE'
Ja, dat zegt hij ook, door 'die' te gebruiken, en niet 'de'quote:Op maandag 5 december 2016 14:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik geef louter aan dat er meer Duitse oplossingen zijn te bedenken.
Ik meen dat ik het op autobild las, weet het niet meer precies.quote:
Ja, maar die worden het nietquote:Op maandag 5 december 2016 14:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik geef louter aan dat er meer Duitse oplossingen zijn te bedenken.
Als ze iemand op het oog hebben zullen ze er ook nog mee moeten onderhandelen, dat is ook niet zo even snel gebeurd. En eventueel nog een lopend contract afkopen. Ik begrijp niet waarom iedereen denkt dat dat in een paar dagen gebeurd kan/moet zijn.quote:Op maandag 5 december 2016 13:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
met de coureur zelf zal het wel snel gaan, maar het team waar hij nu zit is een ander gevalquote:Op maandag 5 december 2016 14:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als ze iemand op het oog hebben zullen ze er ook nog mee moeten onderhandelen, dat is ook niet zo even snel gebeurd. En eventueel nog een lopend contract afkopen. Ik begrijp niet waarom iedereen denkt dat dat in een paar dagen gebeurd kan/moet zijn.
Daarom zullen ze niet zo'n haast hebben denk ik ook omdat als een ander niet kan hebben ze Pascal nog die achter Lewis aan mag tuffen.quote:Op maandag 5 december 2016 14:52 schreef Rossdale het volgende:
Volgens mij is het vrij simpel. In principe wordt het Wehrlein tenzij ze een subtopper los kunnen weken bij een ander team zoals een Bottas of Perez.
Ik denk niet dat het Wehrlein wordt, iig niet eerste keus. Perez of Bottas, een van die twee moet het worden. Als ik Toto was zou ik Perez het stoeltje geven.quote:Op maandag 5 december 2016 14:52 schreef Rossdale het volgende:
Volgens mij is het vrij simpel. In principe wordt het Wehrlein tenzij ze een subtopper los kunnen weken bij een ander team zoals een Bottas of Perez.
Is geen slechte optie inderdaadquote:Op maandag 5 december 2016 14:59 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het Wehrlein wordt, iig niet eerste keus. Perez of Bottas, een van die twee moet het worden. Als ik Toto was zou ik Perez het stoeltje geven.
Ik denk nog eerder Ocon dan Wehrlein eigenlijk, maar time will tellquote:Op maandag 5 december 2016 14:59 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het Wehrlein wordt, iig niet eerste keus. Perez of Bottas, een van die twee moet het worden. Als ik Toto was zou ik Perez het stoeltje geven.
Het zou wel gaaf zijn om weer naar Verstappen vs Ocon in redelijk gelijke autos te kijken. Maar die heeft nog te weinig ervaring ben ik bang. Heeft maar een half seizoen gereden. Daarbij heeft Wehrlein al heel veel tests gedaan voor Mercedes en dus al ook al veel meer ervaring met het team dan Ocon.quote:Op maandag 5 december 2016 15:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk nog eerder Ocon dan Wehrlein eigenlijk, maar time will tell
Definitiefquote:Op maandag 5 december 2016 15:04 schreef Blik het volgende:
Definities dus nu:
http://www.nu.nl/formule-(...)alender-in-2018.html
En dat ziet er dus zo uit:
[ afbeelding ]
genoeg opties om hem af te snijden ookquote:Op maandag 5 december 2016 15:25 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Definitief
Die straight lijkt wel 3km lang zo
Neem aan dat ze die bochten halverwege erbij pakken dan.quote:Op maandag 5 december 2016 15:25 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Definitief
Daar heeft Hamilton ondertussen al genoeg ervaring meequote:Op maandag 5 december 2016 15:27 schreef franklop het volgende:
[..]
genoeg opties om hem af te snijden ook
1,8 kilometer maximaal.quote:Op maandag 5 december 2016 15:25 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Definitief
De kortste baan op Schiphol (De Oostbaan) is iets meer dan twee kilometer, maar wel langer dan de slechts 1250 meter van Lelystad bijvoorbeeld.quote:
Paul Richard heeft 167 8 configuraties als HTTT (eigenlijk 9, maar links en rechtsom dus) ik denk dat ze wel een optie vinden om er een chicane in te pompen. F1 mag toch niet te snel zijnquote:Op maandag 5 december 2016 15:25 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Definitief
Voor elke sessie een andere lay-out, om het interessant te houden.quote:Op maandag 5 december 2016 15:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Paul Richard heeft 167 8 configuraties als HTTT (eigenlijk 9, maar links en rechtsom dus) ik denk dat ze wel een optie vinden om er een chicane in te pompen. F1 mag toch niet te snel zijn
Edit:
Wiki: The track offers 167 possible configurations from 826 to 5,861 metres
quote:Op maandag 5 december 2016 15:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Paul Richard heeft 167 8 configuraties als HTTT (eigenlijk 9, maar links en rechtsom dus) ik denk dat ze wel een optie vinden om er een chicane in te pompen. F1 mag toch niet te snel zijn
Edit:
Wiki: The track offers 167 possible configurations from 826 to 5,861 metres
Tyfusbaan voor de tv kijker. LSD trip much.quote:Op maandag 5 december 2016 15:04 schreef Blik het volgende:
Definitief dus nu:
http://www.nu.nl/formule-(...)alender-in-2018.html
En dat ziet er dus zo uit:
[ afbeelding ]
Niet straatlegaal he.quote:Op maandag 5 december 2016 16:47 schreef SnowOokami het volgende:
dat geluid![]()
![]()
en dat voor een productie auto.
![]()
oh dat wist ik nietquote:Op maandag 5 december 2016 17:04 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Niet straatlegaal he.![]()
Zelfs niet legaal op sommige circuits door het lawaai.
Dat tweede geval dacht McLaren ook in 2007. Bleek toch gevalletje 1 te zijn. Wat bij Mercedes ook kan gebeuren als ze voor Wehrlein of Ocon kiezen.quote:Op maandag 5 december 2016 15:38 schreef beantherio het volgende:
Ik denk dat ze bij Mercedes eerst maar eens moeten bepalen wat hun strategie m.b.t. intern rijdersmanagement voor 2017 moet worden:
• een strategie met twee gelijkwaardige coureurs (zoals in 2016)
• een strategie met een 1e en een 2e rijder
In het eerste geval kun je voor Bottas kiezen of (als je er moeite voor wilt doen) voor Alonso of misschien Sainz. In het tweede geval kun je voor Wehrlein of Ocon kiezen. Na de perikelen van de laatste jaren kan ik me voorstellen dat ze liever voor het tweede kiezen, maar als je hetzelfde aantal punten als de laatste jaren wilt scoren dan kun je beter voor het eerste kiezen.
Inderdaad en ik zie het eerder andersom. Bottas als 2e rijder. Ocon en wehrlein zie ik dat minder gauw accepteren.quote:Op maandag 5 december 2016 19:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat tweede geval dacht McLaren ook in 2007. Bleek toch gevalletje 1 te zijn. Wat bij Mercedes ook kan gebeuren als ze voor Wehrlein of Ocon kiezen.
die chicaneslinger in de midden hoort er gewoon bijquote:Op maandag 5 december 2016 19:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hoop maar dat ze de bochten op lange rechte stuk moeten doen, anders is dit wel beetje saai lijkt me
Die landingsbaan is 1750 meterquote:
welke?quote:Op maandag 5 december 2016 21:21 schreef THEFXR het volgende:
Morgenavond dinsdag 6 december om 21.30-23..00 uur herhaling jaaroverzicht op ziggo sport
die zonder wordt aankomende zondag uitgezonden pasquote:Op maandag 5 december 2016 21:34 schreef F1gamer het volgende:
ze beweerde zondag dat ze er twee hebben. eentje met gelul van kamhues en de ander zonder
Olav zat er nog om hem in het gereel te houdenquote:Op maandag 5 december 2016 21:34 schreef F1gamer het volgende:
ze beweerde zondag dat ze er twee hebben. eentje met gelul van kamhues en de ander zonder
De verkiezing van Sportman van het Jaar duurt nog evenquote:Op maandag 5 december 2016 22:32 schreef Barlexus het volgende:
is het al bekend gemaakt dat Max het gaat worden?
Dan zal het wel iets langer dan 1,8km zijnquote:Op maandag 5 december 2016 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die chicaneslinger in de midden hoort er gewoon bij
[..]
Die landingsbaan is 1750 meter
Ja, is al besproken in het vorige topic:quote:Op maandag 5 december 2016 22:32 schreef Barlexus het volgende:
is het al bekend gemaakt dat Max het gaat worden?
SPT / [F1 Algemeen] 2016 Formula 1 GP's #179 Boem, boem, boemquote:
called it, was op zijn plaats geweestquote:Ik denk dat Mercedes volgend jaar op zich wel een plekje voor Max vrij gehad zou hebben.
Leuk om terug te lezen welquote:Op maandag 5 december 2016 22:40 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ja, is al besproken in het vorige topic:
[..]
SPT / [F1 Algemeen] 2016 Formula 1 GP's #179 Boem, boem, boem
Als ik dat had gedaan had ik iets anders geroepenquote:Op maandag 5 december 2016 22:51 schreef Blik het volgende:
Ene Peterselieman had al even met Rosberg gebabbeld over zijn toekomstplannen na dit seizoen...
[..]
called it, was op zijn plaats geweest
Had het maar wel gedaanquote:Op donderdag 5 mei 2016 10:05 schreef heywoodu het volgende:
Ik hoop overigens niet dat hij Spanje wint
Wilde gisteren na die geruchten wat inzetten op een notering van 250-300, toch maar niet gedaan "want onzin"...
Nee echt?quote:
quote:Het drukst was het in het Nederlandse twitterverkeer op 15 mei om 15.46 uur. Op dat precieze moment verschenen er 6688 tweets over Max Verstappen die die dag in Barcelona de Grand Prix van Barcelona won.
Beste 2016 filmpje tot nu toe. De rest van oa ziggo en sky waren echt bagger!quote:Op maandag 5 december 2016 14:14 schreef motorbloempje het volgende:
NICE (op de kwaliteit na, maar filmpje is tof)
Ze hebben dit jaar meer plekkenquote:Op dinsdag 6 december 2016 10:12 schreef nils7 het volgende:
Voor de liefhebber:
Red Bull Ring:
¤ 119 voor een tribune kaart met Meet&Greet met Max en een Red Bull pakket:
Max Verstappen link:
http://www.verstappen.nl/(...)&utm_medium=facebook
Directe link:
http://www.sportstadion.nl/verstappen-tribune-oostenrijk-2017
(vorig jaar in 24 uur uitverkocht)
Je klopt maar toen visten er wel een hoop achter het net.quote:Op dinsdag 6 december 2016 11:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze hebben dit jaar meer plekken
Wel jammer dat het zo ver weg is
quote:Op dinsdag 6 december 2016 11:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Je klopt maar toen visten er wel een hoop achter het net.
Wel grappig dat vorig jaar veel mensen zaten zo van "eh hoe komen we er", tjah dat had je misschien ff moeten bekijken vantevoren.
Ja het is ff een eindje kachelen maar de tribune prijs is prima te doen.
Weekje bergtocht of downhillen er aan vast plakken. Genoeg te doen in Oostenrijk. Paar dagen Wenen, op de terugweg paar dagen München eraan vast te plakken. Genoeg te bedenken voor een leuke vakantie.quote:Op dinsdag 6 december 2016 11:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is voor mij dus te reden om niet blind die kaarten te kopen. Een lekkere vakantie is er nou ook niet echt aan vast te plakken, het weer is niet gegarandeerd mooi.
Ik ben meer het 'warme weer'-type.quote:Op dinsdag 6 december 2016 11:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Weekje bergtocht of downhillen er aan vast plakken. Genoeg te doen in Oostenrijk. Paar dagen Wenen, op de terugweg paar dagen München eraan vast te plakken. Genoeg te bedenken voor een leuke vakantie.
Dan moet je naar Hongarije gaanquote:Op dinsdag 6 december 2016 12:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben meer het 'warme weer'-type.
En de kans dat ik iemand meekrijg is al zo goed als nul, dus ik gun iemand anders die plekken wel
In de zomer is het daar ook gewoon een graad of 30 hoorquote:Op dinsdag 6 december 2016 12:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben meer het 'warme weer'-type.
En de kans dat ik iemand meekrijg is al zo goed als nul, dus ik gun iemand anders die plekken wel
Dat wordt overwogenquote:Op dinsdag 6 december 2016 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan moet je naar Hongarije gaan
Dat. Als wij die kant op gaan wordt het ook gecombineerd met een wandel/hardloopvakantie.quote:Op dinsdag 6 december 2016 11:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Weekje bergtocht of downhillen er aan vast plakken. Genoeg te doen in Oostenrijk. Paar dagen Wenen, op de terugweg paar dagen München eraan vast te plakken. Genoeg te bedenken voor een leuke vakantie.
Ik stond ooit in augustus op een camping daar... nog nooit zo slecht weer gehad op vakantie.quote:Op dinsdag 6 december 2016 12:06 schreef franklop het volgende:
[..]
In de zomer is het daar ook gewoon een graad of 30 hoor
Of naar de zandbak. Daar is het gegarandeerd warmquote:Op dinsdag 6 december 2016 12:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat wordt overwogen
Maar het iemand meekrijgen-probleem blijft staan.
Ik heb m'n grenzenquote:Op dinsdag 6 december 2016 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Of naar de zandbak. Daar is het gegarandeerd warm
Nodig gewoon heel FOK uit. Vast wel een gek die ja zegtquote:Op dinsdag 6 december 2016 12:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat wordt overwogen
Je kunt besparen op het bier, want dat mag je er toch niet in de openbaarheid drinkenquote:Op dinsdag 6 december 2016 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb m'n grenzen
En ook in m'n portemonnee
quote:Op dinsdag 6 december 2016 12:14 schreef Sked het volgende:
[..]
Nodig gewoon heel FOK uit. Vast wel een gek die ja zegt
Vergeet Hangar 7 in Salzburg niet. http://www.hangar-7.com/en/quote:Op dinsdag 6 december 2016 11:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Zeker een aanrader.quote:Op dinsdag 6 december 2016 12:16 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Vergeet Hangar 7 in Salzburg niet. http://www.hangar-7.com/en/
Horeca en verzamelplek van allerlei Red Bull vliegtuigen, helicopters, F1 bolides, motoren etc etc
Precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 6 december 2016 12:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat wordt overwogen
Ik wil wel mee met iemand naar een GP, maar zoek dan ook nog een sponsor.quote:Op dinsdag 6 december 2016 12:14 schreef Sked het volgende:
[..]
Volgens mij gaat er iemand daar vaak heen (Rossdale geloof ik)...quote:Op dinsdag 6 december 2016 12:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat wordt overwogen
Ach, in het artikel op nu.nl (http://www.nu.nl/sport/43(...)ger-van-rosberg.html) staat ook nog van alles over Alonso.quote:Op dinsdag 6 december 2016 12:47 schreef Gezicht het volgende:
Volgens RTL heeft Toto Wolff laten doorschemeren dat Wehrlein Nico's stoeltje gaat krijgen.
http://www.rtlnieuws.nl/s(...)vettel-maar-wehrlein
Geen verrassing dus.
Moeten ze op gaan passen dat de pitbox niet wordt verbouwd tot een nachtclubquote:Op dinsdag 6 december 2016 12:54 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dan zal het toch echt eerder Wehrlein worden
Volgens mij heb ik iets gemistquote:Op dinsdag 6 december 2016 12:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Moeten ze op gaan passen dat de pitbox niet wordt verbouwd tot een nachtclub
Nou als Hamilton de ruimte krijgt en hem meesleept, dan wordt overal de beest uitgehangenquote:
Dat artikel is gebaseerd op de uitspraken van Wolff dat hij liever niet bestaande contracten wil verbreken. Dan kom je automatisch uit bij Wehrlein.quote:Op dinsdag 6 december 2016 12:47 schreef Gezicht het volgende:
Volgens RTL heeft Toto Wolff laten doorschemeren dat Wehrlein Nico's stoeltje gaat krijgen.
http://www.rtlnieuws.nl/s(...)vettel-maar-wehrlein
Geen verrassing dus.
Ik zie een vlucht voor 90 euro, dat is prima te doen. Alleen een hotel nog en huurauto. Tikt wel lekker aan denk ik hahaquote:Op dinsdag 6 december 2016 11:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Je klopt maar toen visten er wel een hoop achter het net.
Wel grappig dat vorig jaar veel mensen zaten zo van "eh hoe komen we er", tjah dat had je misschien ff moeten bekijken vantevoren.
Ja het is ff een eindje kachelen maar de tribune prijs is prima te doen.
Die ene zin tegen DPA is al op 1000 manieren uitgelegd. Hier heb je dezelfde quote 180 graden gedraaidquote:Op dinsdag 6 december 2016 13:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat artikel is gebaseerd op de uitspraken van Wolff dat hij liever niet bestaande contracten wil verbreken. Dan kom je automatisch uit bij Wehrlein.
Ze hebben in ieder geval de onderhandelingen met Sauber gepauzeerd.
Al is het nog maar de vraag of het Wehrlein wordt, want blijkbaar kijken ze nog naar andere coureurs zoals Alonso of Bottas.
ik denk die van 5,861 kilometerquote:Op dinsdag 6 december 2016 13:32 schreef rubbereend het volgende:
Is er al bekend welke lay out ze gaan rijden op Paul Ricard?
Of er zijn journalisten die hem elke keer naar Max vragen omdat dat leuke titels oplevert.quote:Op dinsdag 6 december 2016 13:41 schreef KillerBee4ever het volgende:
http://www.f1today.net/nl(...)-niks-minder-dan-max
![]()
Misschien kan ie het eens een keer over z'n prestaties hebben, zonder Max erbij te halen. Ik vind dit soort uitspraken (zeker als je ze vaker doet, zoals in zijn geval) neigen naar Calimero gedrag.
Je hebt helemaal gelijk, maar hij heeft wel een puntje over Brazilië natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 december 2016 13:41 schreef KillerBee4ever het volgende:
![]()
Misschien kan ie het eens een keer over z'n prestaties hebben, zonder Max erbij te halen. Ik vind dit soort uitspraken (zeker als je ze vaker doet, zoals in zijn geval) neigen naar Calimero gedrag.
Sainz moet ook nu de spotlights opzoeken. Outsider voor een Benz....quote:Op dinsdag 6 december 2016 13:41 schreef KillerBee4ever het volgende:
![]()
Nope. Strakke race gereden, dat wel. Maar ik heb hem nauwelijks zien inhalen in de regen in tegenstelling tot de show die Max gaf. Hij won vooral plekken doordat anderen de pits ingingen en hij door bleef rijden.quote:Op dinsdag 6 december 2016 13:47 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, maar hij heeft wel een puntje over Brazilië natuurlijk.
Als je een beetje een vent bent, trakteer je haar daar boven op een diner.quote:Op dinsdag 6 december 2016 12:33 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zeker een aanrader.
10 Juli (de dag na de race) hebben m'n vriendin en ik 5 jaar een relatie dus ons jubileum wordt daar gevierd
Dat is natuurlijk wel waar. Hij verdedigde zijn positie goed en had wat geluk met zijn strategie.quote:Op dinsdag 6 december 2016 14:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nope. Strakke race gereden, dat wel. Maar ik heb hem nauwelijks zien inhalen in de regen in tegenstelling tot de show die Max gaf. Hij won vooral plekken doordat anderen de pits ingingen en hij door bleef rijden.
echt stoer hoorquote:Op dinsdag 6 december 2016 14:35 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Als je een beetje een vent bent, trakteer je haar daar boven op een diner.
Kost een paar knaken,maar dan heb je ook wat.
Ben er een paar keer zakelijk geweest, volgens mij was alleen al het wijnarrangement dik in de ¤ 100,-
Dat zou op zich een verrassende naam zijn voor het beschikbare stoeltjequote:Op dinsdag 6 december 2016 13:58 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt erop dat Mercedes Mick Schumacher op gaat nemen in het ontwikkelingsprogramma.
Zo Duits als Max Nederlands is, dus het kan wel!quote:Op dinsdag 6 december 2016 17:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou op zich een verrassende naam zijn voor het beschikbare stoeltje
Ligt er ook maar net aan hoe je t opvat hé.....quote:
Als hij zich doorontwikkelt kan hij over enkele jaren in beeld komen voor een F1-stoeltjequote:Op dinsdag 6 december 2016 17:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou op zich een verrassende naam zijn voor het beschikbare stoeltje
Inderdaad, hij is immers nog maar 17, dus hij zal zich eerst nog maar een paar jaar ergens anders moeten bewijzen.quote:Op dinsdag 6 december 2016 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als hij zich doorontwikkelt kan hij over enkele jaren in beeld komen voor een F1-stoeltje
Dat niet alleen, maar dankzij ene Max Verstappen moeten anderen ook nog eens voldoende punten bij elkaar rijdenquote:Op dinsdag 6 december 2016 18:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Inderdaad, hij is immers nog maar 17, dus hij zal zich eerst nog maar een paar jaar ergens anders moeten bewijzen.
Uiteraard, ben er vorig jaar geweest en lekker gegeten. Wel buiten bij die lounge seats een lekkere burger.quote:Op dinsdag 6 december 2016 14:35 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Als je een beetje een vent bent, trakteer je haar daar boven op een diner.
Kost een paar knaken,maar dan heb je ook wat.
Ben er een paar keer zakelijk geweest, volgens mij was alleen al het wijnarrangement dik in de ¤ 100,-
Nu gaan we wel meeten hoor Waffle!quote:Op dinsdag 6 december 2016 19:19 schreef Waffle het volgende:
Kaartjes voor Oostenrijk weer binnen. Geweldige sfeer vorig jaar en voor dat geld kan je het niet laten
Het is gewoon niet mogelijk. Max kan niet naar Mercedes zonder de toestemming van Red Bull en die komt er niet. Of ze moeten Red Bull opkopen wat ik niet zie gebeuren.quote:Op dinsdag 6 december 2016 19:46 schreef Barlexus het volgende:
Even Mercedes' Niki Lauda calls Max Verstappen 'talent of the century'
[ afbeelding ]
Even Dr. Helmut Marko's arch rival Niki Lauda had to tip his famous red cap to Max Verstappen on Sunday.
As the Mercedes team chairman, Lauda was furious in Barcelona after the collision between Lewis Hamilton and Nico Rosberg opened the door for Red Bull's new recruit Max Verstappen to record an historic win.
"I have no answer except to take my cap off," the F1 legend is quoted by the German news agency DPA.
"What we are seeing is a talent of the century," Lauda added, referring to Verstappen.
For once, Lauda and his compatriot Dr. Marko - the architect of Red Bull's often controversial young driver program - completely agree.
"It is unbelievable what he (Verstappen) did," Marko told the Austrian broadcaster ORF. "The way he kept the lead with someone like Raikkonen harrying him is incredible."
Writing for Italy's La Repubblica, correspondent Marco Mensura summarized Verstappen's shock breakthrough in Spain by declaring that - like or not the methods of Marko's brutal regime - Red Bull has uncovered a true F1 star.
"Winning a race like this at 18, at a circuit like this, with someone like Raikkonen attacking for 50 laps, not just anyone can do," he wrote.
"Congratulations to him and those who have understood the talent on their hands.
"That said, I would go against the ocean of rhetoric about this guy (Verstappen) to repeat what I have said before: I would have preferred Red Bull to handle this driver change differently.
"Betting on teenagers is good marketing, but from the sporting point of view it produces one Verstappen for every 50 Alguersuari. Sportingly speaking, it is carnage," Mensura added.
TWIJFELT ER IEMAND NOG?
Persoonlijk zou ik dus nooit voor #2 kiezen, maar goedquote:De internationale autosportbond FIA heeft dinsdagavond de voorlopige startlijst voor 2017 bekendgemaakt. Hieruit valt op te maken dat debutant Lance Stroll, de 18-jarige Canadees die de plaats van de vertrokken Felipe Massa bij Williams inneemt, het getal 18 als zijn vaste startnummer heeft gekozen. Stoffel Vandoorne, die eerder dit seizoen één race mocht invallen bij McLaren en destijds het startnummer 47 gebruikte, heeft deze omgeruild voor het nummer 2.
Naja als ze Perez of Bottas nemen dan doen ze dat ook niet helemaalquote:Op dinsdag 6 december 2016 19:55 schreef F1gamer het volgende:
@Barlexus
Toto Wolff heeft al aangegeven dat ze coureurs aan hun contracten houden, dus Max is uitgesloten
Maar ja, jij hebt echt een plaat voor je kop
incluis jou?quote:Op dinsdag 6 december 2016 20:24 schreef Nattekat het volgende:
Zullen we de trolls maar gaan negeren ipv er aandacht aan schenken?
Uhh, nee. Dat heeft hij niet. Hij is EN niet door een verkeerde bandenstrategie achteraan het veld terecht gekomen en heeft dus ook geen spectaculaire opmars door het veld gereden in no time EN dat hij plaatsen is opgeschoven heeft hij vooral aan uitvallers en strategische fouten van anderen en langer doorrijden te danken. En dat laatste is niet zoooo moeilijk, (regen)banden en intermediates slijten niet zo hard in de regen. Zijn race is totaal niet te vergelijken met die van Max.quote:Op dinsdag 6 december 2016 13:47 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, maar hij heeft wel een puntje over Brazilië natuurlijk.
quote:Op dinsdag 6 december 2016 20:36 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje negeert Nattekat
Nee...quote:Op dinsdag 6 december 2016 20:37 schreef BadderHaring het volgende:
Assen wil de F1 binnen gaan halen.
Hij wordt een paar dagen voor de eerste race van seizoen 2017 18 jaar. Maar hij voldoet niet aan de overige FIA-eisen voor een F1-stoeltje. Met hij ook niet willen met de rvaring/het gebrek aan ervaring dat hij nu heeft. Ook is hij vooralsnog geen uitzonderlijk talent gebleken.quote:Op dinsdag 6 december 2016 18:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Inderdaad, hij is immers nog maar 17, dus hij zal zich eerst nog maar een paar jaar ergens anders moeten bewijzen.
Maar #3 of #33 is dan weer wel prima? Is nog verder naar achteren hoorquote:Op dinsdag 6 december 2016 20:06 schreef franklop het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik dus nooit voor #2 kiezen, maar goed
Want Bottas en Perez hebben niet reeds een contract voor 2017?quote:Op dinsdag 6 december 2016 20:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is gewoon niet mogelijk. Max kan niet naar Mercedes zonder de toestemming van Red Bull en die komt er niet. Of ze moeten Red Bull opkopen wat ik niet zie gebeuren.
Zelfde geldt voor Vettel en Alonso.
Zelf denk ik of Perez of Bottas als vervanger van Rosberg.
Las het ja, zou echt zonde zijn van het circuit. Dat al te veel aangepast is nu..quote:Op dinsdag 6 december 2016 20:37 schreef BadderHaring het volgende:
Assen wil de F1 binnen gaan halen.
Ja, echt afschuwelijk, en dan heeft Max ook nog echt de slechtstequote:Op dinsdag 6 december 2016 20:53 schreef Yashaaaaa het volgende:
https://www.facebook.com/redbullracing/videos/1237510852962068/
Daniël en Max in kerstsferen![]()
Geweldige truien hebben ze aan
I would jingle his bellsquote:Op dinsdag 6 december 2016 20:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, echt afschuwelijk, en dan heeft Max ook nog echt de slechtste
Niet echt. Eeuwige tweedequote:Op dinsdag 6 december 2016 20:06 schreef franklop het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik dus nooit voor #2 kiezen, maar goed
#2 is altijd de eerste verliezer, bedoelde dat er meer meequote:Op dinsdag 6 december 2016 20:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar #3 of #33 is dan weer wel prima? Is nog verder naar achteren hoor
Of voelt dat psychologisch anders voor je?
PS Je weet dat Max 3 wou, maar dat dat niet kon omdat RIC al #3 had en hij daarom voor 2. 3-en (= #33) koos?
Maar ook nu weer gewoon een cap erover he?quote:Op dinsdag 6 december 2016 20:55 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
I would jingle his bells(Ricciardo dan he )
Dat snapte ik wel hoorquote:Op dinsdag 6 december 2016 20:58 schreef franklop het volgende:
[..]
#2 is altijd de eerste verliezer, bedoelde dat er meer mee
Ik word liever 3e dan 2e... echt het eerste verliezer verhaal.quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat snapte ik wel hoor
Maar waarom is 3 of 5 of 33 dan psychologisch wel ok?
Hehe jaquote:Op dinsdag 6 december 2016 20:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar ook nu weer gewoon een cap erover he?![]()
![]()
Hij vindt ons te oud.quote:Op dinsdag 6 december 2016 12:14 schreef Sked het volgende:
[..]
Nee denk weer een bungalow park op ruim een uurtje rijden (geen files dus was prima).quote:Op dinsdag 6 december 2016 19:30 schreef Waffle het volgende:
[..]
Haha is goed. Deze keer ook camping?
Dat kauwen viel me ook op ja (naast dat sms-en). Geen porum idd...quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:02 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Hehe jaen dat kauwen op die kauwgom is ook geen porum maar goed ik vind de filmjes van Red bull altijd erg leuk
En heb ook het idee dat sinds dat interview tussen Daniel en Max ze veel meer met elkaar lopen te ouwehoeren enzo. Leuk om te zien
Blijft geweldig om te zienquote:
Alweer?quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:28 schreef THEFXR het volgende:
net een hart van nl preview Jos heeft een huwelijkscrisis en slaapt op een vakantiepark
Alweer? Is idd het eerste dat in me opkomt...quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:28 schreef THEFXR het volgende:
net een hart van nl preview Jos heeft een huwelijkscrisis en slaapt op een vakantiepark
Mijn excuses, op een of andere manier totaal gemist..quote:
Niks mis meequote:Op dinsdag 6 december 2016 21:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mijn excuses, op een of andere manier totaal gemist..
Dat is dus inderdaad het interview waar ik op doelde dat ze sindsdien wat closer lijkenquote:Op dinsdag 6 december 2016 21:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat kauwen viel me ook op ja (naast dat sms-en). Geen porum idd...
Heb je dat filmpje gezien met de vragen die ze elkaar moesten stellen (recent)? Duurde een half uur ofzo? Vond ik ook erg leuk; eerlijk antwoorden en geinen! Leek me oprecht.
En kunnen sprinten voor het geval hij met de auto achter je aan gaat.quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:36 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je wel tegen losse handjes kunnen
Dan hebben we het over hetzelfde en zijn het eensquote:Op dinsdag 6 december 2016 21:48 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Dat is dus inderdaad het interview waar ik op doelde dat ze sindsdien wat closer lijken
En dan alsnog met hem trouwen en een kind van hem krijgenquote:Op dinsdag 6 december 2016 21:49 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En kunnen sprinten voor het geval hij met de auto achter je aan gaat.
Fackquote:Op dinsdag 6 december 2016 22:33 schreef Waffle het volgende:
Kaartjes Oostenrijk alweer uitverkocht. Ongelooflijk hoe populair F1 door Max of geworden.
Ja.quote:Op dinsdag 6 december 2016 23:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Alleen voor de speciale tribune neem ik aan ?
Die zijn makkelijker af te kopen want Mercedes motoren en teams die geld nodig hebben.quote:Op dinsdag 6 december 2016 20:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Want Bottas en Perez hebben niet reeds een contract voor 2017?
Max had gewoon voor 15 moeten kiezen, en dan volgens de Romeinse schrijfwijze XV.quote:Op dinsdag 6 december 2016 20:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar #3 of #33 is dan weer wel prima? Is nog verder naar achteren hoor
Of voelt dat psychologisch anders voor je?
PS Je weet dat Max 3 wou, maar dat dat niet kon omdat RIC al #3 had en hij daarom voor 2. 3-en (= #33) koos?
1005quote:Op woensdag 7 december 2016 00:29 schreef Coelho het volgende:
[..]
Max had gewoon voor 15 moeten kiezen, en dan volgens de Romeinse schrijfwijze XV.
Dan had hij een hele marketinglijn op kunnen zetten met maXVerstappen
Lijkt net een racespelletje dat op een te laag niveau gespeeld wordtquote:
dat was toch al lang algemeen bekend? Als in: direct na de race?quote:Op woensdag 7 december 2016 08:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Lijkt net een racespelletje dat op een te laag niveau gespeeld wordt
Overigens, men had het vaak over een fout van het team met die bandenwissel, maar was dus wel degelijk Max die daar zelf om vroeg.
Vond het al vreemd, maar snap dan niet waarom het vaak een fout van het team genoemd werd.quote:Op woensdag 7 december 2016 08:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat was toch al lang algemeen bekend? Als in: direct na de race?
Ah, oké, dat crash-verhaal had ik gemist. Dat is wel de crux natuurlijk, als het probleem alleen sector 3 was geweest kon het nog steeds een "foute" beslissing zijn geweest van RB.quote:Op woensdag 7 december 2016 08:47 schreef Meike26 het volgende:
Was inderdaad allang bekend, wat wel de fout is van RBR, is dat ze Max ook die wissel naar Inters hebben laten maken de 2e keer, terwijl zij voldoende data en vooruitzicht hadden dat het beter was om op fullwets te blijven.
Ja en dit jaar 2500 ten op zichte van 1000 vorig jaar (terwijl die vorig jaar de dag er na nog te koop waren zijn de 2500 binnen 14 uur verkocht).quote:Op dinsdag 6 december 2016 22:33 schreef Waffle het volgende:
Kaartjes Oostenrijk alweer uitverkocht. Ongelooflijk hoe populair F1 door Max of geworden.
Leuk! Als je hem zo relaxt en grappig z'n verhaal ziet vertellen, begrijp je pas hoe ongelooflijk gespannen hij is geweest, met name de tweede helft van het seizoen.quote:Op woensdag 7 december 2016 10:33 schreef Inbox4me het volgende:
Nico vertelt nog eens een keer over de afgelopen race: https://www.autobahn.eu/2(...)-van-max-verstappen/
Die druk moet immens geweest zijn, helemaal vanaf het moment dat hij het WK eigenlijk alleen nog maar kon verliezen. Dat filmpje na afloop van de race waarin hij vertelt over "Mad Max" en dat niemand snapt hoe hoog de druk was vond ik een heel tof filmpje om te zien: menselijke emotie en een berg opluchtingquote:Op woensdag 7 december 2016 10:44 schreef Jane het volgende:
[..]
Leuk! Als je hem zo relaxt en grappig z'n verhaal ziet vertellen, begrijp je pas hoe ongelooflijk gespannen hij is geweest, met name de tweede helft van het seizoen.
Inderdaad een grootse prestatie. Ik dacht echt dat hij zou bezwijken onder de druk, maar juist op het moment van maximale druk haalt hij Max in. Niets dan respect.quote:Op woensdag 7 december 2016 10:45 schreef Inbox4me het volgende:
[..]
Die druk moet immens geweest zijn, helemaal vanaf het moment dat hij het WK eigenlijk alleen nog maar kon verliezen. Dat filmpje na afloop van de race waarin hij vertelt over "Mad Max" en dat niemand snapt hoe hoog de druk was vond ik een heel tof filmpje om te zien: menselijke emotie en een berg opluchting
quote:Op woensdag 7 december 2016 12:04 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]
Op de Max Verstappen fanpage (facebook) hebben een hele hoop mensen het fout, ook degene die het plaatste trouwensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#nattefrankAltijd onderweg naar het avontuur
[ afbeelding ]
Op de Max Verstappen fanpage (facebook) hebben een hele hoop mensen het fout, ook degene die het plaatste trouwensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
Op de Max Verstappen fanpage (facebook) hebben een hele hoop mensen het fout, ook degene die het plaatste trouwensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[ afbeelding ]
Op de Max Verstappen fanpage (facebook) hebben een hele hoop mensen het fout, ook degene die het plaatste trouwensUhm...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Please sir. When moon? When Mustang?
quote:Op woensdag 7 december 2016 12:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]deze kloptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is die camping duur. 209 euro per 2 personen.quote:Op woensdag 7 december 2016 11:19 schreef Spockjuh_ het volgende:
er is nog plaats over, ze hebben er even 2500 plaatsen bijgeplaatst
http://www.verstappen.nl/nl/article/10056/
luckassquote:
Valt toch wel mee voor 4 nachten. Formule 1 is niet voor plebs.quote:Op woensdag 7 december 2016 13:03 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Wat is die camping duur. 209 euro per 2 personen.
Is dat in Spa ook zo duur?
Gaat die weg dan?quote:Op woensdag 7 december 2016 13:41 schreef Beach het volgende:
Is al bekend wie Rosberg gaat vervangen?
Camping wel.quote:Op woensdag 7 december 2016 13:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Valt toch wel mee voor 4 nachten. Formule 1 is niet voor plebs.
Sodeju, en hoe.quote:
Ik lees Alonso of Wehrlein....quote:Op woensdag 7 december 2016 13:41 schreef Beach het volgende:
Is al bekend wie Rosberg gaat vervangen?
Hier mag je ook wel met 5 personen er op, maar dan kost het 340 euro.quote:Op woensdag 7 december 2016 14:07 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Sodeju, en hoe.
Campings bij Spa zijn wel wat makkelijker met de hoeveelheid man die erop mag (5). Prijs zou ik eigenlijk niet meer weten.
Ja, nee, voor dezelfde prijs dus. Is nu 170 voor een weekend, zo te zien.quote:Op woensdag 7 december 2016 14:09 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Hier mag je ook wel met 5 personen er op, maar dan kost het 340 euro.
Vind dat voor een camping echt belachelijk veel.
http://www.sportstadion.n(...)17-donderdag-maandagquote:Op woensdag 7 december 2016 14:10 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja, nee, voor dezelfde prijs dus. Is nu 170 voor een weekend, zo te zien.
Klopt, via daar is ook deze:quote:Op woensdag 7 december 2016 14:11 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
http://www.sportstadion.n(...)17-donderdag-maandag
Dat is de link die hun ook doorgeven.
En van vrijdag tot maandag 287 euro.
Ah zo, dan is Oostenrijk toch erg duur.quote:Op woensdag 7 december 2016 14:13 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Klopt, via daar is ook deze:
http://www.sportstadion.n(...)corchamps-f1-tickets
Maar ter plaatse ook genoeg andere kampeerplekken.
Zouden ze spygate al vergeten zijn?quote:
Ik ga daar toch niet heen, net wat te ver.quote:Op woensdag 7 december 2016 14:16 schreef nils7 het volgende:
Ik zou voor die camping of hotel gewoon even rond kijken.
Alhoewel ik wel die prijzen overal tegen kom.
Maar besef je wel dat je dag en nacht niet echt slaapt
Het hele circuit voor jou alleen, wat zeurje nou..quote:Op woensdag 7 december 2016 14:19 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ik ga daar toch niet heen, net wat te ver.
Wou volgend jaar wel naar Hockenheim, maar dan zit ik daar ook zo alleen.
Misschien mag ik zelf wel een paar rondjes rijden in mijn Daihatsu Cuorequote:Op woensdag 7 december 2016 14:21 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het hele circuit voor jou alleen, wat zeurje nou..
Doe dan de Nurburgring.quote:Op woensdag 7 december 2016 14:23 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Misschien mag ik zelf wel een paar rondjes rijden in mijn Daihatsu Cuore
Mja. Dan moet je ook weer rekening houden met parkeren en verkeer. Net wat je voorkeur heeft, qua prijzen ontloopt het elkaar volgens mij niet veel. (In het geval Spa tenminste)quote:Op woensdag 7 december 2016 14:22 schreef Sjemmert het volgende:
Wat een achterlijk bedrag voor een campingplaatsBij Spa zaten wij 2 nachten in het Apple hotel in Maastricht. Bij Hockenheim zaten we 4 nachten in een prachtig appartement 50 minuten van het circuit. Zolang je niet in de directe omgeving bivakkeert is het nog prima te betalen.
Nee, maar dat hoeft geen reden zijn om Alonso niet te nemen.quote:Op woensdag 7 december 2016 14:16 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Zouden ze spygate al vergeten zijn?Ik denk gewoon Wehrlein hoor
Heb net 700 euro gezien voor een vakantie huisje voor een week, dat wel, dus ommenabij 100 euro per dag (maximaal 6 personen) dus 117 euro per persoon voor een hele week als je met 6'en gaat.quote:Op woensdag 7 december 2016 14:22 schreef Sjemmert het volgende:
Wat een achterlijk bedrag voor een campingplaatsBij Spa zaten wij 2 nachten in het Apple hotel in Maastricht. Bij Hockenheim zaten we 4 nachten in een prachtig appartement 50 minuten van het circuit. Zolang je niet in de directe omgeving bivakkeert is het nog prima te betalen.
Ja dat is wel zo, al moet ik zeggen dat het parkeren en het verkeer in Hockenheim eigenlijk vlekkeloos was. Na de zondag reden we van de pp binnen 10 min de snelweg op waar het eigenlijk prima doorstromende gelijk. In Spa was dat wel een stuk slechter geregeld en heeft het geloof ik ruim 2 uur gekost voor we de snelweg op konden, vrijdag en zaterdag was geen probleem trouwens.quote:Op woensdag 7 december 2016 14:26 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Mja. Dan moet je ook weer rekening houden met parkeren en verkeer. Net wat je voorkeur heeft, qua prijzen ontloopt het elkaar volgens mij niet veel.
Toegegeven, een warme douche en een echte wc is me wel aardig wat waard.
Precies, 117 euro voor een hele week is toch geen geld. En dan savonds nog even lekker in de jaccuzzi, helemaal top.quote:Op woensdag 7 december 2016 14:33 schreef nils7 het volgende:
[..]
Heb net 700 euro gezien voor een vakantie huisje voor een week, dat wel, dus ommenabij 100 euro per dag (maximaal 6 personen) dus 117 euro per persoon voor een hele week als je met 6'en gaat.
En dat was een huisje met jaccuzzi.
Op een uur rijden en heb ook een appartement gezien voor 300 euro voor een hele week.
Armband? Die is nieuwquote:Op woensdag 7 december 2016 15:34 schreef Waffle het volgende:
Verschil in camping Spa en Oostenrijk is dat je op Spa voor de m2 betaalt en in Oostenrijk per persoon. Vorig jaar maakte niet uit hoeveel plek we gebruikten, alleen je moest betalen voor een armband om het terrein op te mogen. Kan me alleen niet echt herinneren of we die vaak moesten laten zien.
Ze konden het nummer van Luca Badoer niet vinden?quote:Op woensdag 7 december 2016 16:50 schreef Floriz87 het volgende:
Wolff: "Haryanto zal plaats Rosberg innemen."
Wellicht niet in de buurt tijdens een F1 weekend. Meestal verviervoudigen de prijzen dan ineens. En met in de buurt bedoel ik echt op loopafstand van het circuit of in ieder geval in het bijbehorende dorp. Zodat je echt de sfeer kunt proeven.quote:Op woensdag 7 december 2016 14:05 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ja precies, een hotelkamer heb je in die periode voor zo'n 60 euro per nacht.
TR gedaan.quote:Op woensdag 7 december 2016 16:50 schreef Floriz87 het volgende:
Godverdomme!quote:Op woensdag 7 december 2016 16:50 schreef Floriz87 het volgende:
Iedereen die hier in is getrapt is totaal dom.quote:Op woensdag 7 december 2016 16:50 schreef Floriz87 het volgende:
Dus jij was erin getrapt?quote:Op woensdag 7 december 2016 18:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Iedereen die hier in is getrapt is totaal dom.
Ik snap je opmerking nietquote:Op woensdag 7 december 2016 18:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Iedereen die hier in is getrapt is totaal dom.
Ik noemde Ricciardo of Max 10 tiopics geleden ondertussen.quote:Op dit moment stelt iedereen zichzelf de vraag: "Wie gaat Nico Rosberg vervangen bij Mercedes, volgend jaar?" Toen de kersverse wereldkampioen onverwacht zijn pensioen aankondigde, waren alle ogen opeens op de Zilverpijlen gericht om te zien wie de teamgenoot van Lewis Hamilton zal worden in 2017.
Verschillende namen doen de ronde. Mercedes heeft twee jonge coureurs in het opleidingsprogramma: Pascal Wehrlein, die momenteel geen contract heeft, en Esteban Ocon, die volgend jaar bij Force India gaat racen. Ook de naam van Ferando Alonso gaat vaak rond. Zelfs de naam van Valtteri Bottas wordt genoemd.
En dan hebben we ook Daniel Ricciardo nog.
Christian Horner, de teambaas van Red Bull, waar Ricciardo voor rijdt, probeerde eerder deze week de verhalen dat de Australiër naar Brackley gaat de kop in te drukken: "Onze coureurs hebben allebei een contract voor meerdere jaren", liet hij weten.
Dat contract van Ricciardo loopt af aan het einde van 2018. Echter, het gebeurt vaak genoeg in de topsport dat contracten worden gebroken. Dus als Mercedes écht Ricciardo wil hebben, is er altijd een kans dat dat gaat gebeuren.
Enkele zeer goed geïnformeerde journalisten die in de Formule 1 rondwaren denken dat het niet onmogelijk is dat de 27 jaar oude coureur de plek van Rosberg gaat overnemen. Hieronder wordt uitgelegd waarom.
En bij Force India, die zullen dan ook niet echt happy zijn, al maakt de poen wellicht een hoop goed.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:37 schreef Nattekat het volgende:
Ocon is er ook nog. En hij zit al bij Mercedes.
Ocon zal zonder twijfel een clausule in zijn contract met Force India hebben staan dat Mercedes het recht heeft om hem terug te roepen. Ik denk niet dat daar geld aan te pas komt.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:42 schreef Klummie het volgende:
[..]
En bij Force India, die zullen dan ook niet echt happy zijn, al maakt de poen wellicht een hoop goed.
Daar weten ze ook wel dondersgoed dat ze misschien op zoek mogen naar een nieuwe coureur.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:42 schreef Klummie het volgende:
[..]
En bij Force India, die zullen dan ook niet echt happy zijn, al maakt de poen wellicht een hoop goed.
Waarom niet? Wordt ie kanonnenvoer voor Red Bull en Ferrari.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:34 schreef Geralt het volgende:
Wehrlein verdient heel dat stoeltje niet imo.
Objection your honour! Speculation.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ocon zal zonder twijfel een clausule in zijn contract met Force India hebben staan dat Mercedes het recht heeft om hem terug te roepen. Ik denk niet dat daar geld aan te pas komt.
Niet mee eens, perfecte tweede rijder. Niet voor niets de jongste DTM kampioen ooit.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:34 schreef Geralt het volgende:
Wehrlein verdient heel dat stoeltje niet imo.
Maar als je constant tussen de 15e en de 18e plek finisht (met een Mercedes-motor) dan zegt dat misschien ook niet zoveel. Als ie 2e rijder wordt van Mercedes F1 dan wordt van hem verwacht dat ie constant op het podium eindigt. En dat lukte hem zelfs in z'n DTM-tijd op geen einden na.quote:Op woensdag 7 december 2016 22:17 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Niet mee eens, perfecte tweede rijder. Niet voor niets de jongste DTM kampioen ooit.
Vond hem ook constanter dan Ocon en Haryanto in ieder geval.
Als Christian Albers tweede kan worden in een raceklasse, kunnen we deze helaas niet serieus nemen.quote:Op woensdag 7 december 2016 22:17 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Niet mee eens, perfecte tweede rijder. Niet voor niets de jongste DTM kampioen ooit.
Vond hem ook constanter dan Ocon en Haryanto in ieder geval.
In de DTM lukt dat niemand, dus dat is geen argument. Wehrlein heeft zeker talent, behaalde niet voor niets een mooie 10e plaats in Oostenrijk. Zie in hem geen toptalent als Max, maar zeker goed genoeg om als 2e coureur te fungeren. Is sowieso de meest logische optie. Al zou het ook nog mogelijk zijn dat hij naar Force India gaat en Ocon doorschuift naar Mercedes.quote:Op woensdag 7 december 2016 22:30 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar als je constant tussen de 15e en de 18e plek finisht (met een Mercedes-motor) dan zegt dat misschien ook niet zoveel. Als ie 2e rijder wordt van Mercedes F1 dan wordt van hem verwacht dat ie constant op het podium eindigt. En dat lukte hem zelfs in z'n DTM-tijd op geen einden na.
Dat zie ik ook nog wel gebeuren.quote:Op donderdag 8 december 2016 00:07 schreef sasquatsch het volgende:
Ocon heeft minder ervaring in de F1 dan Wehrlein dus ik denk dat zijn kans kleiner is. Die mag doorschuiven als Wehrlein tegenvalt of Hamilton stopt, wat ook niet ondenkbaar is als hij volgend jaar zijn vierde titel pakt.
RIC allemaal blue flagsquote:Op donderdag 8 december 2016 00:35 schreef Yashaaaaa het volgende:
Inhaalranglijst 2016 (Data: Clip the Apex)
# Coureur Team Races Inhaalacties
1 Max Verstappen Red Bull 21 99
2 Daniel Ricciardo Red Bull 21 75
Ricciardo haalt nooit in zeikerds
Verstappen opnieuw inhaalkoning van de Formule 1
Vind wel dat Ricciardo wat meer respect verdient jaquote:Op donderdag 8 december 2016 00:35 schreef Yashaaaaa het volgende:
Inhaalranglijst 2016 (Data: Clip the Apex)
# Coureur Team Races Inhaalacties
1 Max Verstappen Red Bull 21 99
2 Daniel Ricciardo Red Bull 21 75
Ricciardo haalt nooit in zeikerds
Verstappen opnieuw inhaalkoning van de Formule 1
Alleen sukkels doen dat.quote:Op donderdag 8 december 2016 00:52 schreef Sked het volgende:
[..]
Vind wel dat Ricciardo wat meer respect verdient ja
Altijd dat gezeik en die vergelijkingen met Max..
Dat scenario ligt meest voor de hand.quote:Op donderdag 8 december 2016 02:56 schreef opreis het volgende:
Als wehrlein naar merc gaat dan zal hwt waarschijnlijk een 1jarig contract zijn met opties tot meer. Er komen te veel topcoureurs vrij volgend jaar en als wehrlein tegenvalt dan moeten ze ook makkelijk van hem af kunnen.
Hij haalde toch vijf keer Q2 met een Manor. Dat vind ik best knapquote:Op woensdag 7 december 2016 22:30 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar als je constant tussen de 15e en de 18e plek finisht (met een Mercedes-motor) dan zegt dat misschien ook niet zoveel. Als ie 2e rijder wordt van Mercedes F1 dan wordt van hem verwacht dat ie constant op het podium eindigt. En dat lukte hem zelfs in z'n DTM-tijd op geen einden na.
Tsja, ik ben er ook geen voorstander van maar omdat hij in dezelfde auto zit is die vergelijking wel het meest gemakkelijke.quote:Op donderdag 8 december 2016 00:52 schreef Sked het volgende:
[..]
Alle Max fans over de rooie wanneer ie met die Mercedes steeds 2e wordt.quote:Op donderdag 8 december 2016 08:42 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Hij haalde toch vijf keer Q2 met een Manor. Dat vind ik best knap
Vergelijking is prima, en doorstaat ricciardo glansrijk.quote:Op donderdag 8 december 2016 00:52 schreef Sked het volgende:
[..]
Verstappenregelquote:Op donderdag 8 december 2016 06:11 schreef Barlexus het volgende:
IK vind dat mercedes moet stunten en gewoon een vrouw in die wagen stoppen
Inhaalacties op ClipTheApex zijn zonder eerste ronde en inhalen van achterblijvers. So no blue flags involved.quote:Op donderdag 8 december 2016 00:46 schreef Klummie het volgende:
[..]
RIC allemaal blue flags![]()
![]()
Stoffel 7 in race, dat zijn er 147 in 21 races!![]()
![]()
![]()
Mijn geboortedorpquote:Op donderdag 8 december 2016 12:40 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Na het ontzettend toffe weekend van de statribune's (vr, za groen, zo bij de stier) vorig jaar hebben we dit keer Max Verstappen tribune kaarten voor Oostenrijk gekochtsuper zin in!
Net ook meteen een huisje bijgeboekt. Waar we vorig jaar in maart tickets + huisje boekten (echt super goedkoop) was nu alles in de regio al vol, zo ook de top huisjes die we vorig jaar hadden.
Vlag is alweer gestreken![]()
[ afbeelding ]
...quote:
Ga er nog even serieus op in.quote:Op donderdag 8 december 2016 12:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Inhaalacties op ClipTheApex zijn zonder eerste ronde en inhalen van achterblijvers. So no blue flags involved.
Als je even de laatste 2 races buiten beschouwing laat is het verschil natuurlijk wat minder grootquote:Op donderdag 8 december 2016 14:15 schreef BeamofLight het volgende:
Dat je bovenaan staat in het inhaalklassement wil ook wel iets negatiefs zeggen he. Dat je dus een snellere auto hebt dan gemiddeld maar toch vaak achteraan staat/begint...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |