SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de constructeursSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning?
In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten.
Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG.
De Agenda (onder voorbehoud)
Datum Evenement Locatie
26 maart GP van Australië Melbourne
9 april GP van China Shanghai
16 april GP van Bahrein Sakhir
30 april GP van Rusland Sochi
14 mei GP van Spanje Barcelona
28 mei GP van Monaco Monte Carlo
11 juni GP van Canada Montreal
25 juni GP van Azerbeidzjan Baku
9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring
16 juli GP van Engeland Silverstone
30 juli GP van Hongarije Hungaroring
27 augustus GP van België Spa-Francorchamps
3 september GP van Italië Monza
17 september GP van Singapore Marina Bay
1 oktober GP van Maleisië Sepang
8 oktober GP van Japan Suzuka
22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas
29 oktober GP van Mexico Mexico Stad
12 november GP van Brazilië * Interlagos
26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina
De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, noch teams die er mee stoppen.Lewis Hamilton en X
Daniel Ricciardo en Max Verstappen
Sebastian Vettel en Kimi Raikkonen
Sergio Perez en Esteban Ocon
Fernando Alonso en Stoffel Vandoorne
Valtteri Bottas en Lance Stroll
Carlos Sainz en Daniil Kvyat
Romain Grosjean en Kevin Magnussen
Nico Hulkenberg en Jolyon Palmer
Marcus Ericsson en X
X en XJa doei.
Ze hebben op zich zelf gezegd geen directe haast te hebben (als in: het moet morgen), maar ik denk toch echt wel dat ze voor het eind van de maand met een aankondiging moeten komen.quote:Op maandag 5 december 2016 13:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik had toch wel verwacht dat Mercedes al een nieuwe zou hebben gepresenteerd
#maarnietheus #laatmaar.quote:
Op grond waarvan? Toto zegt dat ze de tijd nemen.quote:Op maandag 5 december 2016 13:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik had toch wel verwacht dat Mercedes al een nieuwe zou hebben gepresenteerd
quote:Op maandag 5 december 2016 13:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik had toch wel verwacht dat Mercedes al een nieuwe zou hebben gepresenteerd
Dat, plus dat ze ook al enkele keren hadden aangegeven vandaar pas echt te starten met de zoektocht.quote:Op maandag 5 december 2016 13:35 schreef Klummie het volgende:
[..]
Op grond waarvan? Toto zegt dat ze de tijd nemen.
Toto heeft in de Duitse media gezegd dat ze er vandaag intern over discussieren. Dat hij een voorkeur heeft, maar dat het niet alleen zijn beslissing is en dat ze als ze er vandaag in grote lijnen eens over worden ze binnen enkele dagen informatie naar buiten brengen.quote:Op maandag 5 december 2016 13:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ze hebben op zich zelf gezegd geen directe haast te hebben (als in: het moet morgen), maar ik denk toch echt wel dat ze voor het eind van de maand met een aankondiging moeten komen.
Er zijn nog meer Duitse oplossingen hequote:Op maandag 5 december 2016 13:58 schreef XL het volgende:
Renault zou Mercedes hebben aangegeven dat Hülkenberg niet weg mag, in andere woorden: die oplossing voor een Duitser is te duur.
Bron?quote:Op maandag 5 december 2016 13:58 schreef XL het volgende:
Renault zou Mercedes hebben aangegeven dat Hülkenberg niet weg mag, in andere woorden: die oplossing voor een Duitser is te duur.
Hij zegt ook 'DIE' oplossingquote:Op maandag 5 december 2016 14:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Er zijn nog meer Duitse oplossingen he
Dat weet ik. Ik geef louter aan dat er meer Duitse oplossingen zijn te bedenken.quote:Op maandag 5 december 2016 14:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hij zegt ook 'DIE' oplossingniet 'DE'
Ja, dat zegt hij ook, door 'die' te gebruiken, en niet 'de'quote:Op maandag 5 december 2016 14:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik geef louter aan dat er meer Duitse oplossingen zijn te bedenken.
Ik meen dat ik het op autobild las, weet het niet meer precies.quote:
Ja, maar die worden het nietquote:Op maandag 5 december 2016 14:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik geef louter aan dat er meer Duitse oplossingen zijn te bedenken.
Als ze iemand op het oog hebben zullen ze er ook nog mee moeten onderhandelen, dat is ook niet zo even snel gebeurd. En eventueel nog een lopend contract afkopen. Ik begrijp niet waarom iedereen denkt dat dat in een paar dagen gebeurd kan/moet zijn.quote:Op maandag 5 december 2016 13:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik had toch wel verwacht dat Mercedes al een nieuwe zou hebben gepresenteerd
met de coureur zelf zal het wel snel gaan, maar het team waar hij nu zit is een ander gevalquote:Op maandag 5 december 2016 14:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als ze iemand op het oog hebben zullen ze er ook nog mee moeten onderhandelen, dat is ook niet zo even snel gebeurd. En eventueel nog een lopend contract afkopen. Ik begrijp niet waarom iedereen denkt dat dat in een paar dagen gebeurd kan/moet zijn.
Daarom zullen ze niet zo'n haast hebben denk ik ook omdat als een ander niet kan hebben ze Pascal nog die achter Lewis aan mag tuffen.quote:Op maandag 5 december 2016 14:52 schreef Rossdale het volgende:
Volgens mij is het vrij simpel. In principe wordt het Wehrlein tenzij ze een subtopper los kunnen weken bij een ander team zoals een Bottas of Perez.
Ik denk niet dat het Wehrlein wordt, iig niet eerste keus. Perez of Bottas, een van die twee moet het worden. Als ik Toto was zou ik Perez het stoeltje geven.quote:Op maandag 5 december 2016 14:52 schreef Rossdale het volgende:
Volgens mij is het vrij simpel. In principe wordt het Wehrlein tenzij ze een subtopper los kunnen weken bij een ander team zoals een Bottas of Perez.
Is geen slechte optie inderdaadquote:Op maandag 5 december 2016 14:59 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het Wehrlein wordt, iig niet eerste keus. Perez of Bottas, een van die twee moet het worden. Als ik Toto was zou ik Perez het stoeltje geven.
Ik denk nog eerder Ocon dan Wehrlein eigenlijk, maar time will tellquote:Op maandag 5 december 2016 14:59 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het Wehrlein wordt, iig niet eerste keus. Perez of Bottas, een van die twee moet het worden. Als ik Toto was zou ik Perez het stoeltje geven.
Het zou wel gaaf zijn om weer naar Verstappen vs Ocon in redelijk gelijke autos te kijken. Maar die heeft nog te weinig ervaring ben ik bang. Heeft maar een half seizoen gereden. Daarbij heeft Wehrlein al heel veel tests gedaan voor Mercedes en dus al ook al veel meer ervaring met het team dan Ocon.quote:Op maandag 5 december 2016 15:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk nog eerder Ocon dan Wehrlein eigenlijk, maar time will tell
Definitiefquote:Op maandag 5 december 2016 15:04 schreef Blik het volgende:
Definities dus nu:
http://www.nu.nl/formule-(...)alender-in-2018.html
En dat ziet er dus zo uit:
[ afbeelding ]
genoeg opties om hem af te snijden ookquote:Op maandag 5 december 2016 15:25 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Definitief
Die straight lijkt wel 3km lang zo
Neem aan dat ze die bochten halverwege erbij pakken dan.quote:Op maandag 5 december 2016 15:25 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Definitief
Die straight lijkt wel 3km lang zo
Daar heeft Hamilton ondertussen al genoeg ervaring meequote:Op maandag 5 december 2016 15:27 schreef franklop het volgende:
[..]
genoeg opties om hem af te snijden ook
1,8 kilometer maximaal.quote:Op maandag 5 december 2016 15:25 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Definitief
Die straight lijkt wel 3km lang zo
De kortste baan op Schiphol (De Oostbaan) is iets meer dan twee kilometer, maar wel langer dan de slechts 1250 meter van Lelystad bijvoorbeeld.quote:
Paul Richard heeft 167 8 configuraties als HTTT (eigenlijk 9, maar links en rechtsom dus) ik denk dat ze wel een optie vinden om er een chicane in te pompen. F1 mag toch niet te snel zijnquote:Op maandag 5 december 2016 15:25 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Definitief
Die straight lijkt wel 3km lang zo
Voor elke sessie een andere lay-out, om het interessant te houden.quote:Op maandag 5 december 2016 15:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Paul Richard heeft 167 8 configuraties als HTTT (eigenlijk 9, maar links en rechtsom dus) ik denk dat ze wel een optie vinden om er een chicane in te pompen. F1 mag toch niet te snel zijn
Edit:
Wiki: The track offers 167 possible configurations from 826 to 5,861 metres
quote:Op maandag 5 december 2016 15:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Paul Richard heeft 167 8 configuraties als HTTT (eigenlijk 9, maar links en rechtsom dus) ik denk dat ze wel een optie vinden om er een chicane in te pompen. F1 mag toch niet te snel zijn
Edit:
Wiki: The track offers 167 possible configurations from 826 to 5,861 metres
Tyfusbaan voor de tv kijker. LSD trip much.quote:Op maandag 5 december 2016 15:04 schreef Blik het volgende:
Definitief dus nu:
http://www.nu.nl/formule-(...)alender-in-2018.html
En dat ziet er dus zo uit:
[ afbeelding ]
Niet straatlegaal he.quote:Op maandag 5 december 2016 16:47 schreef SnowOokami het volgende:
dat geluid![]()
![]()
en dat voor een productie auto.
![]()
oh dat wist ik nietquote:Op maandag 5 december 2016 17:04 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Niet straatlegaal he.![]()
Zelfs niet legaal op sommige circuits door het lawaai.
Dat tweede geval dacht McLaren ook in 2007. Bleek toch gevalletje 1 te zijn. Wat bij Mercedes ook kan gebeuren als ze voor Wehrlein of Ocon kiezen.quote:Op maandag 5 december 2016 15:38 schreef beantherio het volgende:
Ik denk dat ze bij Mercedes eerst maar eens moeten bepalen wat hun strategie m.b.t. intern rijdersmanagement voor 2017 moet worden:
• een strategie met twee gelijkwaardige coureurs (zoals in 2016)
• een strategie met een 1e en een 2e rijder
In het eerste geval kun je voor Bottas kiezen of (als je er moeite voor wilt doen) voor Alonso of misschien Sainz. In het tweede geval kun je voor Wehrlein of Ocon kiezen. Na de perikelen van de laatste jaren kan ik me voorstellen dat ze liever voor het tweede kiezen, maar als je hetzelfde aantal punten als de laatste jaren wilt scoren dan kun je beter voor het eerste kiezen.
Inderdaad en ik zie het eerder andersom. Bottas als 2e rijder. Ocon en wehrlein zie ik dat minder gauw accepteren.quote:Op maandag 5 december 2016 19:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat tweede geval dacht McLaren ook in 2007. Bleek toch gevalletje 1 te zijn. Wat bij Mercedes ook kan gebeuren als ze voor Wehrlein of Ocon kiezen.
die chicaneslinger in de midden hoort er gewoon bijquote:Op maandag 5 december 2016 19:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hoop maar dat ze de bochten op lange rechte stuk moeten doen, anders is dit wel beetje saai lijkt me
Die landingsbaan is 1750 meterquote:
welke?quote:Op maandag 5 december 2016 21:21 schreef THEFXR het volgende:
Morgenavond dinsdag 6 december om 21.30-23..00 uur herhaling jaaroverzicht op ziggo sport
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |