abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_167031578


WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

De afgestudeerde arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat)
• Eriksd
• Ryon
• Sideshowbobbie (Emeritus Novietenhoeder II)
• Ansu
• Phaelanx_NL
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder I)
• IkeDubaku99

Ook leuk: de studenten. De lijst met universiteiten is gestorteerd op tofheid:
Rijksuniversiteit Groningen
• Valid
• Etsu (Novietenhoeder II)
• Paxcon
• Ties02 (Novietenhoeder I)
• Joosie200
• Accursius
• underground1009
• IPA35

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel Floormanager)
• MaJo

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock

Erasmus Universiteit Rotterdam
• Keyos

Universiteit Leiden
• Monnet
• DoubleDip
• KetchupFTW

Universiteit Utrecht
• Blistering

Radboud Universiteit
• Boterbartje

Maastricht University
• GeneraalAdmiraal



Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.
pi_167032210
Hallo!
pi_167032251
Papillon

Het ging hier om een concern bestaande uit een Franse moedermaatschappij, een Nederlandse dochtermaatschappij en een Franse kleindochtermaatschappij. Zij willen in Frankrijk een Franse fiscale eenheid vormen op basis van de intégration fiscale, de Franse fiscale integratieregeling. De Nederlandse dochtermaatschappij is echter niet onderworpen aan Franse vennootschapsbelasting, nu zij niet in Frankrijk is gevestigd en aldaar ook geen vaste inrichting heeft. Volgens het HvJ EU ging het weigeren van de integratieregeling verder dan nodig. Frankrijk moet een fiscale eenheid met een buitenlandse dochter toestaan.
pi_167032257
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:12 schreef Actaeon het volgende:
Hallo!
Hoi!
pi_167032718
Hoe is het hier?
pi_167039335
EDIT: ik moet dingen niet moeilijker maken dan ze zijn

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2016 02:30:08 ]
pi_167092868
Iemand ervaring met een deeltijd/voltijd studie naast deeltijd/voltijd wo rechten?
Ik overweeg om hbo informatica naast fiscaal recht te volgen
pi_167094695
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 13:11 schreef Suppaguy het volgende:
Iemand ervaring met een deeltijd/voltijd studie naast deeltijd/voltijd wo rechten?
Ik overweeg om hbo informatica naast fiscaal recht te volgen
Waarom hbo en niet wo informatica?
Ik ken wel mensen die fiscaal recht met rechten combineren. Maar dat is anders want eigenlijk doe je in de bachelor dan anderhalve studie.
pi_167095410
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 14:15 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Waarom hbo en niet wo informatica?
Ik ken wel mensen die fiscaal recht met rechten combineren. Maar dat is anders want eigenlijk doe je in de bachelor dan anderhalve studie.
SES / Wiskunde b en WO informatica

Waarschijnlijk zal de wo opleiding niets voor mij zijn, maar dat zie ik dan dus op de meeloopdag. Is het niet zo de eerste 1.5-2jr van rechten en fiscaal recht hetzelfde zijn?
pi_167096401
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 14:47 schreef Suppaguy het volgende:

[..]

SES / Wiskunde b en WO informatica

Waarschijnlijk zal de wo opleiding niets voor mij zijn, maar dat zie ik dan dus op de meeloopdag. Is het niet zo de eerste 1.5-2jr van rechten en fiscaal recht hetzelfde zijn?
Eerste jaar aan de EUR is wel hetzelfde, daarna scheiden de wegen. Vraag het aan je uni dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2016 15:34:09 ]
pi_167097499
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 14:47 schreef Suppaguy het volgende:

[..]

SES / Wiskunde b en WO informatica

Waarschijnlijk zal de wo opleiding niets voor mij zijn, maar dat zie ik dan dus op de meeloopdag. Is het niet zo de eerste 1.5-2jr van rechten en fiscaal recht hetzelfde zijn?
Eerste jaar of 1,5 jaar zijn gelijk ja.
pi_167153095
Even een korte vraag: A verpandt al zijn huidige en toekomstige zaken ten behoeve van B. Als C dan een zaak aan A overdraagt onder voorbehoud van het pandrecht, wordt er door B toch "slechts" een tweede pandrecht op die zaak verkregen?
pi_167155040
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 december 2016 20:49 schreef Pokkelmans het volgende:
Even een korte vraag: A verpandt al zijn huidige en toekomstige zaken ten behoeve van B. Als C dan een zaak aan A overdraagt onder voorbehoud van het pandrecht, wordt er door B toch "slechts" een tweede pandrecht op die zaak verkregen?
In principe gaat een ouder pandrecht altijd voor een latere, tenzij het oudste een stil pandrecht is en de nieuwe een vuistpand. Als A zaken verpandt tbv B gaat dat pandrecht dus voor een later stil pandrecht van A. Althans, dat heb ik onthouden van goederenrecht.
pi_167155063
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 14:47 schreef Suppaguy het volgende:

[..]

SES / Wiskunde b en WO informatica

Waarschijnlijk zal de wo opleiding niets voor mij zijn, maar dat zie ik dan dus op de meeloopdag. Is het niet zo de eerste 1.5-2jr van rechten en fiscaal recht hetzelfde zijn?
Verschilt per uni. Op de UvA zijn iets meer dan 2 jaar hetzelfde, op andere uni's krijg je in het tweede jaar al fiscale vakken.
pi_167155857
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 21:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

In principe gaat een ouder pandrecht altijd voor een latere, tenzij het oudste een stil pandrecht is en de nieuwe een vuistpand. Als A zaken verpandt tbv B gaat dat pandrecht dus voor een later stil pandrecht van A. Althans, dat heb ik onthouden van goederenrecht.
Volgens mij klopt mijn aanname wel aardig. Het voorbehouden maakt dat het "eerder" bestaat dan het bij voorbaat gevestigde (of in ieder geval hoger in rang is). HR Potharst/Serree.
pi_167156093
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 december 2016 22:06 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Volgens mij klopt mijn aanname wel aardig. Het voorbehouden maakt dat het "eerder" bestaat dan het bij voorbaat gevestigde (of in ieder geval hoger in rang is). HR Potharst/Serree.
Ik lees wat jij zegt ook in dat arrest maar ik snap niet zo goed waar de HR het vandaan haalt. Op basis van 2:238 lid 2 zou je veronderstellen dat wat jij zegt niet kan, tenzij A ter goeder trouw is (maar hij heeft het eerdere pandrecht zelf gevestigd, dus dat kan niet).
pi_167156140
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 21:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Verschilt per uni. Op de UvA zijn iets meer dan 2 jaar hetzelfde, op andere uni's krijg je in het tweede jaar al fiscale vakken.
Op bepaalde universiteiten vanaf eerste jaar.
pi_167156909
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 22:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik lees wat jij zegt ook in dat arrest maar ik snap niet zo goed waar de HR het vandaan haalt. Op basis van 2:238 lid 2 zou je veronderstellen dat wat jij zegt niet kan, tenzij A ter goeder trouw is (maar hij heeft het eerdere pandrecht zelf gevestigd, dus dat kan niet).
Omdat C een pandrecht "voorbehoudt" en slechts de rest van het eigendom overdraagt ontstaat het eerder dan dat A er een pandrecht ten behoeve van B op kan vestigen, denk ik? A is op het moment van levering slechts beschikkingsbevoegd geworden over een zaak waar al een pandrecht op rust.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2016 22:33:01 ]
pi_167157162
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 22:14 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Op bepaalde universiteiten vanaf eerste jaar.
Hij heeft het niet over Inleiding Belastingrecht maar alles wat daarna komt. Dat is altijd vanaf het tweede jaar.
pi_167157375
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 22:36 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hij heeft het niet over Inleiding Belastingrecht maar alles wat daarna komt. Dat is altijd vanaf het tweede jaar.
waarom wordt dat niet meegetelt?
pi_167161754
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 22:40 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

waarom wordt dat niet meegetelt?
Het is een beetje basis, beetje verkennen wat fiscaal recht inhoudt. Maar zo boeiend is het ook weer niet. Het is niet gericht op 1 deel van het belastingrecht, zoals BTW, formeel belastingrecht of vpb (zegmaar alle vakken die je vanaf je tweede jaar krijgt).
pi_167171192
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 08:39 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Het is een beetje basis, beetje verkennen wat fiscaal recht inhoudt. Maar zo boeiend is het ook weer niet. Het is niet gericht op 1 deel van het belastingrecht, zoals BTW, formeel belastingrecht of vpb (zegmaar alle vakken die je vanaf je tweede jaar krijgt).
O zo. Iemand nog tips voor Bestuursrecht?
pi_167171318
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:16 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

O zo. Iemand nog tips voor Bestuursrecht?
Ben je dan toch nog met de studie bezig?
pi_167171657
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:22 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ben je dan toch nog met de studie bezig?
Andere universiteit.
pi_167171677
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:39 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Andere universiteit.
Hoe heb je dat nou weer geregeld dan?

Je hebt toch geen propedeuse of zo behaald?
pi_167171754
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:40 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Hoe heb je dat nou weer geregeld dan?

Je hebt toch geen propedeuse of zo behaald?
Begin aan cd-traject, Bestuursrecht staat op programma voor eerste bloc.
pi_167171757
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:39 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Andere universiteit.
Hoe dan? je kan toch niet zomaar instromen?
pi_167171939
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:43 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Begin aan cd-traject, Bestuursrecht staat op programma voor eerste bloc.
Maar je was toch juist bij de UvA al binnengekomen met zo'n colloquium doctum?
pi_167172137
quote:
15s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:52 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Maar je was toch juist bij de UvA al binnengekomen met zo'n colloquium doctum?
Ja maar bij UvA bestond dat traject uit halen van vwo-certificaten.
pi_167172180
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 19:02 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Ja maar bij UvA bestond dat traject uit halen van vwo-certificaten.
Maar begrijp ik goed dat je dan bij de UvA binnen bent gekomen op de rechtenopleiding via zo'n colloquim doctum-traject, je vervolgens na anderhalve maand de brui hebt gegeven aan die opleiding, en nu via een nieuw colloquium doctum traject op een andere universiteit weer binnen probeert te komen op een rechtenopleiding?
pi_167172351
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 19:04 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Maar begrijp ik goed dat je dan bij de UvA binnen bent gekomen op de rechtenopleiding via zo'n colloquim doctum-traject, je vervolgens na anderhalve maand de brui hebt gegeven aan die opleiding, en nu via een nieuw colloquium doctum traject op een andere universiteit weer binnen probeert te komen op een rechtenopleiding?
Ja, reageer er zo uitgebreid op.
pi_167172919
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 19:13 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Ja, reageer er zo uitgebreid op.
Vaag verhaal dan.
pi_167177089
Ik ben ook wel benieuwd moet ik zeggen.
pi_167180781
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:57 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd moet ik zeggen.
Op UvA moet je je P in één jaar halen, via cd-traject aan mijn nieuwe universiteit mag dat binnen twee jaar want traject bestaat uit eerstejaarsbachelorcourses halen. Bovendien hoef ik niet in een dure stad te gaan wonen, eerder fiscale courses etc.
pi_167180815
Jullie tips verdient?
pi_167186137
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 23:53 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Op UvA moet je je P in één jaar halen, via cd-traject aan mijn nieuwe universiteit mag dat binnen twee jaar want traject bestaat uit eerstejaarsbachelorcourses halen. Bovendien hoef ik niet in een dure stad te gaan wonen, eerder fiscale courses etc.
Waar ga je nu studeren dan?
pi_167195432
Fiscalisten aanwezig?

quote:
Bv M vormt samen met bv D een fiscale eenheid en is tevens eigenaar van een pand waarin een stille reserve van ¤ 900.000 schuil gaat. Bv M wenst het pand te verkopen aan een derde (een niet-gevoegde koper). Om de heffing van VPB tegen te gaan, brengt bv M het pand eerst binnen de fiscale eenheid tegen boekwaarde, ¤ 100.000, in de overigens lege vennootschap bv D in (in het jargon dat behoort bij art. 15ai Wet VPB 1969 is dit de besmette transactie). De overdracht binnen de fiscale eenheid verloopt voor de VPB geruisloos). Na korte tijd verkoopt bv M de aandelen in bv D aan de derde.

Door de verkoop van de aandelen eindigt de fiscale eenheid en vormen de aandelen in bv D voor bv M op het bijna ondeelbare moment tussen ontvoeging en vervreemding een deelneming. Dit betekent voor bv M dat de deelnemingsvrijstelling op de aandelen bv D van
toepassing wordt. De voor de aandelen betaalde prijs, die overeenkomt met de waarde in het
economische verkeer van de bv D blijft derhalve buiten de heffing van de VPB. De deelnemingswinst die kan worden berekend op ¤ 800.000[172] is derhalve vrijgesteld.

--
[172] Er is geen rekening gehouden met VPB-latenties.
Het boek geeft dit als voorbeeld wat er zou gebeuren als artikel 15ai Vpb niet bestond. Waarom is de deelnemingswinst geen 900.000? Ik mis 100K in deze som en ik kom er niet uit. :{
pi_167197207
Moet er niet over dat pand worden afgeschreven? 15ai lid 2 jo. 15ah lid 2? Dus WEV minus afschrijving voor toepassing 15ai?
pi_167218683
Iemand die eerstejaars Rechten studeert aan de HvA of iemand kent? Zit met een aantal vragen m.b.t. het curriculum en studiedruk :')
pi_167218724
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 19:36 schreef Riot- het volgende:
Iemand die eerstejaars Rechten studeert aan de HvA of iemand kent? Zit met een aantal vragen m.b.t. het curriculum en studiedruk :')
Dit is WO Rechten.
hbo rechtenstudenten ken ik niet, maar volgens mij is Fatoeman nu eerstejaars.
  zaterdag 10 december 2016 @ 16:47:26 #41
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167235880
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 19:36 schreef Riot- het volgende:
Iemand die eerstejaars Rechten studeert aan de HvA of iemand kent? Zit met een aantal vragen m.b.t. het curriculum en studiedruk :')
Poepie-makkelijk.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167236407
Ik wil graag een nuttig bijbaantje ( in de zin van dat het iets toevoegt op mn CV) Ben 1e jaar en stage etc. zit er dus nog niet in. Iemand tips voor een baantje dat wel nuttig is voor een Rechtenstudent?
pi_167236590
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 19:36 schreef Riot- het volgende:
Iemand die eerstejaars Rechten studeert aan de HvA of iemand kent? Zit met een aantal vragen m.b.t. het curriculum en studiedruk :')
gewoon niet doen
pi_167236605
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 17:15 schreef Platinumgoat het volgende:
Ik wil graag een nuttig bijbaantje ( in de zin van dat het iets toevoegt op mn CV) Ben 1e jaar en stage etc. zit er dus nog niet in. Iemand tips voor een baantje dat wel nuttig is voor een Rechtenstudent?
rechtswinkel, eigen ondernemer
  zaterdag 10 december 2016 @ 17:36:46 #45
165633 eriksd
The grand facade...
pi_167236823
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 17:15 schreef Platinumgoat het volgende:
Ik wil graag een nuttig bijbaantje ( in de zin van dat het iets toevoegt op mn CV) Ben 1e jaar en stage etc. zit er dus nog niet in. Iemand tips voor een baantje dat wel nuttig is voor een Rechtenstudent?
Ik denk dat je de meeste vruchten plukt van een gezellige studentenbijbaan. Je persoonlijke ontwikkeling is in de eerste jaren van je studie van veel groter belang dan een geforceerde "relevante" bijbaan die inhoudelijk toch geen reet toevoegt omdat je nog geen benul hebt van het recht.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_167236908
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 17:15 schreef Platinumgoat het volgende:
Ik wil graag een nuttig bijbaantje ( in de zin van dat het iets toevoegt op mn CV) Ben 1e jaar en stage etc. zit er dus nog niet in. Iemand tips voor een baantje dat wel nuttig is voor een Rechtenstudent?
Als sjaars kun je beter commissies ofzo gaan doen.
Het wordt pas interessant om een studiegerelateerde bijbaan te zoeken als je eind bachelor of masterstudent bent.

Tot die tijd idd commissies en gewone bijbaantjes zoals promotiewerk of horeca.
Je zou ook samenvattingen kunnen schrijven, als je dan zonodig met je studie bezig wilt zijn.
  zaterdag 10 december 2016 @ 18:04:29 #47
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_167237470
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 17:36 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik denk dat je de meeste vruchten plukt van een gezellige studentenbijbaan. Je persoonlijke ontwikkeling is in de eerste jaren van je studie van veel groter belang dan een geforceerde "relevante" bijbaan die inhoudelijk toch geen reet toevoegt omdat je nog geen benul hebt van het recht.
Wat adviseer je aan een masterstudent fiscaal recht zoals doubledip en ik?
Ongetwijfeld werkstudent bij een big-4 maar die nemen ook maar 1 op 5 aan voor werkstudent gok ik. Dus wat is dan slim? @Platinumgoat, 1e jaar gewoon commissies en genieten.
En proberen hoge cijfers te halen maar inhoudelijk werk duurt nog even.
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_167237529
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 18:04 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Wat adviseer je aan een masterstudent fiscaal recht zoals doubledip en ik?
Ongetwijfeld werkstudent bij een big-4 maar die nemen ook maar 1 op 5 aan voor werkstudent gok ik. Dus wat is dan slim? @Platinumgoat, 1e jaar gewoon commissies en genieten.
En proberen hoge cijfers te halen maar inhoudelijk werk duurt nog even.
Werkstudent of stagiair bij een klein of middelgroot kantoor kan ook prima.
Heb een sollicitatie lopen bij een klein kantoor en daar denk ik dat ik ook veel kan leren.
Het is niet alsof je niks bent als je niet bij de big4 stage hebt gelopen.
Advocatuur kan trouwens ook nog gewoon.
pi_167239406
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 december 2016 17:25 schreef Yreal het volgende:
gewoon niet doen
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:47 schreef KetchupFTW het volgende:
Poepie-makkelijk.
Is niet voor mezelf, doe zelf mooi een WO master. Broertje van een kennis weet niet precies wat ie wil maar denk zelf dat jurist goed bij hem past. Wil eerst de stof zien van de HvA voor ik hem dit aanraad, er is alleen geen HBO Rechten draadje dus excuses :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 17:15 schreef Platinumgoat het volgende:
Ik wil graag een nuttig bijbaantje ( in de zin van dat het iets toevoegt op mn CV) Ben 1e jaar en stage etc. zit er dus nog niet in. Iemand tips voor een baantje dat wel nuttig is voor een Rechtenstudent?
Zoals hiervoor gezegd staan Rechtswinkel en Ondernemerschap het best op je CV. Loop een jaartje mee bij een winkeltje en start daarna je eigen Rechtswinkel :D

Verder zijn je cijfers enorm belangrijk. Probeer boven de 7,5 gemiddeld te zitten. Boven de 8 zit je goed. Je zou daarnaast ook kunnen kijken naar zomerstages in het buitenland of summer school, dit staat ook goed op je CV.

Wat heb je nog meer... Honoursprogramma zweren sommigen bij, vond het zelf kak en hoor recruiters er niet veel over zeggen. Commissietje binnen een vereniging is altijd een leuke extra en/of een bestuursjaar, alhoewel 'standaard' geworden, weegt ook nog mee.

Meldt je tevens direct aan bij een debatvereniging of een pleitgenootschap, dit leukt je CV op en je ontwikkelt jezelf er enorm mee :)

[ Bericht 40% gewijzigd door Riot- op 10-12-2016 19:51:40 ]
  zaterdag 10 december 2016 @ 23:50:07 #50
165633 eriksd
The grand facade...
pi_167247042
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 18:06 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Werkstudent of stagiair bij een klein of middelgroot kantoor kan ook prima.
Heb een sollicitatie lopen bij een klein kantoor en daar denk ik dat ik ook veel kan leren.
Het is niet alsof je niks bent als je niet bij de big4 stage hebt gelopen.
Advocatuur kan trouwens ook nog gewoon.
Big 4, lekker relevant. Zoveel wrakhout daar.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_167248861
Wat een kuttopic is dit ook geworden zeg
pi_167255316
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 00:38 schreef Ties02 het volgende:
Wat een kuttopic is dit ook geworden zeg
Kom vechten dan, als je er iets aan wil doen.
  zondag 11 december 2016 @ 15:14:09 #53
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167257069
quote:
15s.gif Op zondag 11 december 2016 13:40 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Kom vechten dan, als je er iets aan wil doen.
Een echte jurist zou dit anders oplossen...
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167257081
quote:
15s.gif Op zondag 11 december 2016 15:14 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Een echte jurist zou dit anders oplossen...
Hoezo? Zo'n rugzak vol wettenbundels komt hard aan.
pi_167271379
Volgens mij snap ik het arrest Gunning q.q./ING niet helemaal. Of klopt het gewoon dat die hele ongein te voorkomen was geweest als de ING gewoon een pandrecht op de koopsom had gevestigd omdat ze dan gewoon hadden kunnen verrekenen o.g.v. Mulder q.q/CLBN?
pi_167271547
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 23:51 schreef Pokkelmans het volgende:
Volgens mij snap ik het arrest Gunning q.q./ING niet helemaal. Of klopt het gewoon dat die hele ongein te voorkomen was geweest als de ING gewoon een pandrecht op de koopsom had gevestigd omdat ze dan gewoon hadden kunnen verrekenen o.g.v. Mulder q.q/CLBN?
Ja, dat klopt volgens mij. Doordat ING zekerheidsrechten opgaf in ruil voor voldoening van de som verloren ze hun voorrangspositie bij faillissement en (neem ik aan) ook het daaruit voortvloeiende verrekeningsrecht in Mulder/CLBN.
pi_167271631
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 00:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, dat klopt volgens mij. Doordat ING zekerheidsrechten opgaf in ruil voor voldoening van de som verloren ze hun voorrangspositie bij faillissement en (neem ik aan) ook het daaruit voortvloeiende verrekeningsrecht in Mulder/CLBN.
Ah, ik het arrest maar lezen met het idee dat het punt van ING nog ergens logisch zou zijn.

En dan bedoel ik niet dat ik de wens van ING niet snap, maar toch :P

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2016 00:08:10 ]
  maandag 12 december 2016 @ 00:07:23 #58
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167271646
Ik krijg echt spontane paniekaanvallen als ik bovenstaande lees.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167271704
quote:
15s.gif Op maandag 12 december 2016 00:06 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ah, ik het arrest maar lezen met het idee dat het punt van ING nog ergens logisch zou zijn.

En dan bedoel ik niet dat ik de wens van ING niet snap, maar toch :P
http://kvdl.nl/wp-content/uploads/2016/01/De-terugkijk-met-.pdf

Wel leuk om te lezen, kwam net een artikel tegen van de curator in die zaak. Die was net zo verbaasd als jij, kort gezegd. Het klinkt mij haast aan alsof het opgeven van het zekerheidsrecht door ING per ongeluk was of in elk geval niet de normale gang van zaken.
pi_167271784
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 00:09 schreef Tchock het volgende:

[..]

http://kvdl.nl/wp-content/uploads/2016/01/De-terugkijk-met-.pdf

Wel leuk om te lezen, kwam net een artikel tegen van de curator in die zaak. Die was net zo verbaasd als jij, kort gezegd.
Wehe.

quote:
Het gebeurt me nog wel eens dat mensen mijn naam herkennen van een van deze arresten, wat wel geinig is.
Laatst ook een verhaal van de prof. goederenrecht die een huis ging kopen en daar herkend werd door de dienstdoend notaris, die zich toen -volgens de professor althans- wat nerveus begon te gedragen alsof hij op de vingers werd gekeken.
pi_167271817
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 00:09 schreef Tchock het volgende:

[..]

http://kvdl.nl/wp-content/uploads/2016/01/De-terugkijk-met-.pdf

Wel leuk om te lezen, kwam net een artikel tegen van de curator in die zaak. Die was net zo verbaasd als jij, kort gezegd. Het klinkt mij haast aan alsof het opgeven van het zekerheidsrecht door ING per ongeluk was of in elk geval niet de normale gang van zaken.
Tsja, snap wel dat je liever hebt dat de eigenaar de tent zelf verkoopt ipv dat je met een executieverkoop aan de haal moet. Maar vestig dan gewoon een pandrecht op de koopsom. Las net dat directe betaling aan de bank (door de notaris) ook nog een optie is geweest. Daar had ik zelf dan nog niet aan gedacht, maar is natuurlijk ook een weg om art. 54 Fw.
pi_167276358
https://fd.nl/economie-po(...)aneilanden-nederland

Walgelijk Erik dat jij aan deze praktijken meewerkt
  maandag 12 december 2016 @ 12:19:17 #63
165633 eriksd
The grand facade...
pi_167276574
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 12:10 schreef Ties02 het volgende:
https://fd.nl/economie-po(...)aneilanden-nederland

Walgelijk Erik dat jij aan deze praktijken meewerkt
Wat een dramatisch artikel weer van het FD.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_167277037
Moet al die arresten nog lezen. Gelukkig redelijk wat overlap tussen goederenrecht en insolventierecht dit blok.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_167277910
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 12:10 schreef Ties02 het volgende:
https://fd.nl/economie-po(...)aneilanden-nederland

Walgelijk Erik dat jij aan deze praktijken meewerkt
Weten we toch allang.

Net tentamen vpb gehad, ging redelijk. Wel paar valstrikken helaas.
  maandag 12 december 2016 @ 15:23:10 #66
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167280532
Was ik maar Erik.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167280962
quote:
9s.gif Op maandag 12 december 2016 15:23 schreef KetchupFTW het volgende:
Was ik maar Erik.
Tentamen gefaald?
  maandag 12 december 2016 @ 16:34:36 #68
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167281867
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 15:49 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Tentamen gefaald?
Neuh, ik wil gewoon Erik zijn.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  maandag 12 december 2016 @ 16:35:01 #69
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167281879
Strafprocesrecht lijkt me dusver een stuk ingewikkelder dan strafrecht, of zie ik dat verkeerd?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167282066
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 16:35 schreef KetchupFTW het volgende:
Strafprocesrecht lijkt me dusver een stuk ingewikkelder dan strafrecht, of zie ik dat verkeerd?
Strafprocesrecht/formeel strafrecht is ook strafrecht. Je bedoelt waarschijnlijk de tegenstelling materieel strafrecht.

Ik vind persoonlijk materieel strafrecht in ieder geval een stuk leuker.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2016 16:46:16 ]
  maandag 12 december 2016 @ 16:47:48 #71
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167282095
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 16:46 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Strafprocesrecht/formeel strafrecht is ook strafrecht. Je bedoelt waarschijnlijk de tegenstelling materieel strafrecht.

Ik vind persoonlijk materieel strafrecht in ieder geval een stuk leuker.
Dat bedoel ik inderdaad. Het boek heeft het echter vaak over straf(proces)recht, vandaar.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167282290
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 16:47 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Dat bedoel ik inderdaad. Het boek heeft het echter vaak over straf(proces)recht, vandaar.
Dan bedoelen ze dus (materieel) strafrecht en (formeel) straprocesrecht.

Formeel (straf)recht vinden veel mensen lastig inderdaad. Als je vragen hebt hoor ik het wel.
pi_167282512
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 12:44 schreef IPA35 het volgende:
Moet al die arresten nog lezen. Gelukkig redelijk wat overlap tussen goederenrecht en insolventierecht dit blok.
Master insolventierecht?
pi_167282527
Zijn er überhaupt mensen die formeel recht leuker vinden dan materieel?
pi_167282548
quote:
15s.gif Op maandag 12 december 2016 17:12 schreef Pokkelmans het volgende:
Zijn er überhaupt mensen die formeel recht leuker vinden dan materieel?
Hell no. :{w
pi_167282722
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 16:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan bedoelen ze dus (materieel) strafrecht en (formeel) straprocesrecht.

Formeel (straf)recht vinden veel mensen lastig inderdaad. Als je vragen hebt hoor ik het wel.
Heb jij verstand van art. 446 Sv (rechtsmiddelen van het OM tegen beschikkingen)?

edit: laat maar, volgens mij ben ik er al uit

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2016 17:45:55 ]
pi_167283504
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 17:22 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Heb jij verstand van art. 446 Sv (rechtsmiddelen van het OM tegen beschikkingen)?

edit: laat maar, volgens mij ben ik er al uit
Hey je huiswerk maak je maar zelf
pi_167283848
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 17:11 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Master insolventierecht?
Nee zijn gewoon twee vakken.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 12 december 2016 @ 20:25:22 #79
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167286591
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 16:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan bedoelen ze dus (materieel) strafrecht en (formeel) straprocesrecht.

Formeel (straf)recht vinden veel mensen lastig inderdaad. Als je vragen hebt hoor ik het wel.
Ik heb nu een inleiding op het voorbereidend onderzoek en het afsluitend onderzoek. Niet zozeer lastig, maar wel heel veel schakelbepalingen en ik heb geen idee hoe ik dat allemaal in mijn koppie ga krijgen.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167287338
quote:
15s.gif Op maandag 12 december 2016 20:25 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ik heb nu een inleiding op het voorbereidend onderzoek en het afsluitend onderzoek. Niet zozeer lastig, maar wel heel veel schakelbepalingen en ik heb geen idee hoe ik dat allemaal in mijn koppie ga krijgen.
Niet. Zorg dat alles goed staat aangegeven in je bundel. Focus je op de hoofdzaken maar ga geen dingen uit je hoofd leren die in de wet staan.

Veel nuttiger dan schakelbepalingen leren is schema's maken per onderwerp wat waar in de wet staat. Lees elke relevante bepaling goed door en markeer/onderstreep wat belangrijk is. Zet goede juncto's.
pi_167288179
quote:
15s.gif Op maandag 12 december 2016 17:12 schreef Pokkelmans het volgende:
Zijn er überhaupt mensen die formeel recht leuker vinden dan materieel?
valit en andere Litigation juristen.
pi_167289065
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 21:06 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

valit en andere Litigation juristen.
Wat is dit in het Nederlands?
pi_167289276
quote:
10s.gif Op maandag 12 december 2016 21:32 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Wat is dit in het Nederlands?
pi_167290692
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 21:38 schreef Ties02 het volgende:
Valid
En wat doen die?
pi_167290732
quote:
15s.gif Op maandag 12 december 2016 22:23 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

En wat doen die?
Procederen
pi_167290758
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 22:24 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Procederen
Kijk aan. Dit zet zoden aan de dijk.
pi_167291677
Inleiding verbintenissenrecht vind ik echt een drama. Beginselen Strafrecht daarintegen gaat me vrij makkelijk af.

Iemand nog tips voor verbintenissenrecht? Hoe het beste een casus aan te pakken, altijd 6:217 noemen?
  maandag 12 december 2016 @ 23:15:58 #89
165633 eriksd
The grand facade...
pi_167292235
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 00:38 schreef Ties02 het volgende:
Wat een kuttopic is dit ook geworden zeg
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_167292719
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 16:46 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Strafprocesrecht/formeel strafrecht is ook strafrecht. Je bedoelt waarschijnlijk de tegenstelling materieel strafrecht.

Ik vind persoonlijk materieel strafrecht in ieder geval een stuk leuker.
Materieel is gewoon een beetje lullen.
pi_167292788
quote:
6s.gif Op maandag 12 december 2016 23:38 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Materieel is gewoon een beetje lullen.
Als dit maar goedkomt
pi_167292869
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2016 23:15 schreef eriksd het volgende:

[..]

Jij moet al helemaal je bek houden.
pi_167292894
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 22:56 schreef Platinumgoat het volgende:
Inleiding verbintenissenrecht vind ik echt een drama. Beginselen Strafrecht daarintegen gaat me vrij makkelijk af.

Iemand nog tips voor verbintenissenrecht? Hoe het beste een casus aan te pakken, altijd 6:217 noemen?
6:217 moet je alleen noemen als een verbintenis voortkomt uit een overeenkomst.
pi_167292943
quote:
15s.gif Op maandag 12 december 2016 23:46 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Jij moet al helemaal je bek houden.
_O-
  dinsdag 13 december 2016 @ 08:47:20 #95
165633 eriksd
The grand facade...
pi_167295364
quote:
15s.gif Op maandag 12 december 2016 23:46 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Jij moet al helemaal je bek houden.
Stoere praat voor iemand die met zijn bachelor begon in het jaar dat ons Staatshoofd in het huwelijk trad, en nog steeds tegen zijn essay aanhikt.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_167299299
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 december 2016 08:47 schreef eriksd het volgende:

[..]

Stoere praat voor iemand die met zijn bachelor begon in het jaar dat ons Staatshoofd in het huwelijk trad, en nog steeds tegen zijn essay aanhikt.
Meneer wordt door z'n moeder even genomineerd voor een essayprijsje en meent meteen iedereen de maat te kunnen nemen? Je zal hem uiteindelijk wel niet gewonnen hebben, want het is de laatste tijd verdacht stil rond op dat vlak.
  dinsdag 13 december 2016 @ 13:29:25 #97
165633 eriksd
The grand facade...
pi_167299677
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:03 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Meneer wordt door z'n moeder even genomineerd voor een essayprijsje en meent meteen iedereen de maat te kunnen nemen? Je zal hem uiteindelijk wel niet gewonnen hebben, want het is de laatste tijd verdacht stil rond op dat vlak.
Ik verwijs naar mijn vorige reactie.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_167299751
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:29 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik verwijs naar mijn vorige reactie.
Beetje lafjes hoor.

Wat wil je nou van me horen dan? Dat ik met mijn essay's gemiddeld een 8 sta?
pi_167299795
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:33 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Beetje lafjes hoor.

Wat wil je nou van me horen dan? Dat ik met mijn essay's gemiddeld een 8 sta?
Laat die troll joh.
  dinsdag 13 december 2016 @ 13:35:34 #100
165633 eriksd
The grand facade...
pi_167299807
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:33 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Beetje lafjes hoor.

Wat wil je nou van me horen dan? Dat ik met mijn essay's gemiddeld een 8 sta?
Ik wil juist minder van je horen. Totdat je je bachelor op zak hebt.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_167299915
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:35 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik wil juist minder van je horen. Totdat je je bachelor op zak hebt.
Jaja, een beetje met twee maten meten zeker. Ik moet m'n bek houden tot ik een bachelor op zak heb, maar ondertussen geen genoeg kunnen krijgen van Phil Collins.
  dinsdag 13 december 2016 @ 13:59:38 #102
165633 eriksd
The grand facade...
pi_167300228
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:42 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Jaja, een beetje met twee maten meten zeker. Ik moet m'n bek houden tot ik een bachelor op zak heb, maar ondertussen geen genoeg kunnen krijgen van Phil Collins.
Phil _O_

DoubleDip wordt boos overigens, dat moeten we niet hebben.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_167300361
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:59 schreef eriksd het volgende:

[..]

Phil _O_

DoubleDip wordt boos overigens, dat moeten we niet hebben.
Dan moet je DoubeDip maar even bekennen dat je mij eigenlijk een onwijs mieterse kerel vindt (of hoe zegt men dat in jaren '80-taal?), zodat ze geen reden heeft om boos te worden.
pi_167300518
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:59 schreef eriksd het volgende:

[..]

Phil _O_

DoubleDip wordt boos overigens, dat moeten we niet hebben.
Klopt.
  dinsdag 13 december 2016 @ 14:25:04 #105
165633 eriksd
The grand facade...
pi_167300698
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 december 2016 14:07 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Dan moet je DoubeDip maar even bekennen dat je mij eigenlijk een onwijs mieterse kerel vindt (of hoe zegt men dat in jaren '80-taal?), zodat ze geen reden heeft om boos te worden.
Welnee, die negatieve energie leidt hopelijk tot geweldige studieprestaties _O_
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_167300834
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 december 2016 14:25 schreef eriksd het volgende:

[..]

Welnee, die negatieve energie leidt hopelijk tot geweldige studieprestaties _O_
Omdat je mij dat gunt en weet dat ik het in me heb.
pi_167300888
Irrelevante bijbaantjes, wel of niet specifiek op cv vermelden bij zoektocht naar studentstage? Ik heb afgelopen zomer een paar weken daken gemonteerd, riolering aangelegd, en opritten bestraat. Zulke zooi lijkt me prima onder het kopje "overige" kunnen, toch? Ik bedoel, leuk dat je daar dan tot je knieën aan in de stront staat te luisteren naar Nederlandstalige kutmuziek uit zo'n gele bouwradio, maar weinig spannend om specifiek uit te lichten, lijkt me?
pi_167300934
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 14:35 schreef Pokkelmans het volgende:
Irrelevante bijbaantjes, wel of niet specifiek op cv vermelden bij zoektocht naar studentstage? Ik heb afgelopen zomer een paar weken daken gemonteerd, riolering aangelegd, en opritten bestraat. Zulke zooi lijkt me prima onder het kopje "overige" kunnen, toch? Ik bedoel, leuk dat je daar dan tot je knieën aan in de stront staat te luisteren naar Nederlandstalige kutmuziek uit zo'n gele bouwradio, maar weinig spannend om specifiek uit te lichten, lijkt me?
Ja lijkt me wel. Ik zou het er wel opzetten, maar niet nodig om het heel prominent uit te lichten nee.
  dinsdag 13 december 2016 @ 14:41:22 #109
165633 eriksd
The grand facade...
pi_167301025
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 14:35 schreef Pokkelmans het volgende:
Irrelevante bijbaantjes, wel of niet specifiek op cv vermelden bij zoektocht naar studentstage? Ik heb afgelopen zomer een paar weken daken gemonteerd, riolering aangelegd, en opritten bestraat. Zulke zooi lijkt me prima onder het kopje "overige" kunnen, toch? Ik bedoel, leuk dat je daar dan tot je knieën aan in de stront staat te luisteren naar Nederlandstalige kutmuziek uit zo'n gele bouwradio, maar weinig spannend om specifiek uit te lichten, lijkt me?
Zou het een leuke omschrijving geven. Ik vind het een plus.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_167301127
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 14:41 schreef eriksd het volgende:

[..]

Zou het een leuke omschrijving geven. Ik vind het een plus.
Executive waste disposal facilitator?
  Moderator dinsdag 13 december 2016 @ 14:56:42 #111
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_167301340
Gezellig hier :')

Tijdje niet gepost omdat ik even niks aan de studie deed maar nu weer volle bak bezig *O* moet ook wel want ik moet nog veel inhalen :X

Na internationaal recht nu Europees recht, vind het wel interessant :s)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_167301405
En klusjes voor ondernemingen van kennissen/vrienden? Heb bijvoorbeeld verschillende kantonzaakjes gedaan voor de zorginstelling van een bekende. Vermelden? Zo ja: hoe?
  dinsdag 13 december 2016 @ 15:29:39 #113
165633 eriksd
The grand facade...
pi_167301997
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 15:00 schreef Pokkelmans het volgende:
En klusjes voor ondernemingen van kennissen/vrienden? Heb bijvoorbeeld verschillende kantonzaakjes gedaan voor de zorginstelling van een bekende. Vermelden? Zo ja: hoe?
De kunst met dit soort dingen is om het wel enige lading te geven, maar weer niet teveel om " :') " te voorkomen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_167302493
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 15:29 schreef eriksd het volgende:

[..]

De kunst met dit soort dingen is om het wel enige lading te geven, maar weer niet teveel om " :') " te voorkomen.
Daarom ben ik op zoek naar tips :P. Om mezelf nou weer als "legal consultant" te betitelen gaat wat ver, maar ik heb wel "iets" gedaan natuurlijk. Als ik er neerzet dat ik "op vrijwillige basis enkele ondernemingen heb vertegenwoordigd bij een kantonprocedure" (goed, voor een kratje bier dan) lijkt dat ook weer zo abstract, maar ik ben ook niet "in dienst" van de onderneming geweest.
pi_167302500
Editje.

[ Bericht 37% gewijzigd door DoubleDip op 13-12-2016 16:03:33 ]
pi_167302551
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 15:51 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Daarom ben ik op zoek naar tips :P. Om mezelf nou weer als "legal consultant" te betitelen gaat wat ver, maar ik heb wel "iets" gedaan natuurlijk. Als ik er neerzet dat ik "op vrijwillige basis enkele ondernemingen heb vertegenwoordigd bij een kantonprocedure" (goed, voor een kratje bier dan) lijkt dat ook weer zo abstract, maar ik ben ook niet "in dienst" van de onderneming geweest.
Je kan het onder Overige neerzetten? Iets van Vertegenwoordiging enkele ondernemingen bij kantonzaken (maar dan wat beter opgeschreven zegmaar o+).
  woensdag 14 december 2016 @ 11:31:07 #117
263417 Keyos
Like a Boss
pi_167318667
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:42 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Jaja, een beetje met twee maten meten zeker. Ik moet m'n bek houden tot ik een bachelor op zak heb, maar ondertussen geen genoeg kunnen krijgen van Phil Collins.
Snap dat gehaat om Phil Collins nooit zo. Volgens mij luisteren de grootste haters alleen maar naar "love songs" van artiesten volgens mij.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 15:29 schreef eriksd het volgende:

[..]

De kunst met dit soort dingen is om het wel enige lading te geven, maar weer niet teveel om " :') " te voorkomen.
Heb dat een beetje met van die mensen die een halve pagina besteden aan 'bedankjes' na een kantoorbezoek en vervolgens elke masterclass van nog geen halve dag op de CV + linkedin moeten vermelden. Ik zie dit het laatste jaar in ieder geval veel meer gebeuren dan 3 jaar terug.

[ Bericht 19% gewijzigd door Keyos op 14-12-2016 11:38:00 ]
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  woensdag 14 december 2016 @ 14:55:25 #118
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_167322034
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 11:31 schreef Keyos het volgende:

[..]

Snap dat gehaat om Phil Collins nooit zo. Volgens mij luisteren de grootste haters alleen maar naar "love songs" van artiesten volgens mij.

[..]

Heb dat een beetje met van die mensen die een halve pagina besteden aan 'bedankjes' na een kantoorbezoek en vervolgens elke masterclass van nog geen halve dag op de CV + linkedin moeten vermelden. Ik zie dit het laatste jaar in ieder geval veel meer gebeuren dan 3 jaar terug.
Haha dat is vrij kansloos.
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_167330063
Zoektocht naar werkstudentschap is losgebarsten.
Morgenochtend nader kennismaken met iemand van een middelgroot kantoor.
En vrijdag sollicitatie bij een klein kantoor.
Gaat wel lekker zo. Nou nog hopen dat t echt lukt.
  woensdag 14 december 2016 @ 23:03:17 #120
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_167334860
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:42 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Jaja, een beetje met twee maten meten zeker. Ik moet m'n bek houden tot ik een bachelor op zak heb, maar ondertussen geen genoeg kunnen krijgen van Phil Collins.
hoeveelste jaars dan?
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_167335090
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 23:03 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

hoeveelste jaars dan?
Wehe, begonnen in 2010. Maar heb er ruim twee jaar uitgelegen ivm ziekte. Dus relatieve studievertraging is "slechts" een jaar.
  woensdag 14 december 2016 @ 23:15:30 #122
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_167335238
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 23:10 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Wehe, begonnen in 2010. Maar heb er ruim twee jaar uitgelegen ivm ziekte. Dus relatieve studievertraging is "slechts" een jaar.
2 jaar.. tenzij die twee jaar die je noemt echt een heleee ruime twee jaren zijn.
Maar care en vooral heel zuur dat je zo ziek was. TOen ze dan niet moeilijk met punten vervallen ofzo?
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  woensdag 14 december 2016 @ 23:18:50 #123
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_167335322
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 23:10 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Wehe, begonnen in 2010. Maar heb er ruim twee jaar uitgelegen ivm ziekte. Dus relatieve studievertraging is "slechts" een jaar.
Maar je laat wel doorzettingsvermogen in pure vorm zien. Ondanks ziekte en tegenstand gewoon doorbeuken en alsnog gewoon op stages etc. sollicteren.
Je inspireert me. En dit keer troll ik voor de verandering eens niet.
Welterusten
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  zaterdag 17 december 2016 @ 15:51:51 #124
263417 Keyos
Like a Boss
pi_167394462
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2016 20:48 schreef DoubleDip het volgende:
Zoektocht naar werkstudentschap is losgebarsten.
Morgenochtend nader kennismaken met iemand van een middelgroot kantoor.
En vrijdag sollicitatie bij een klein kantoor.
Gaat wel lekker zo. Nou nog hopen dat t echt lukt.
Hoe is het allemaal gegaan? Het is altijd wel lekker zoiets in the pocket te hebben om (voornamelijk) je werkervaring op te krikken. Heb vorige week goed nieuws gehad van de Belastingdienst (stage), dat lucht echt ontzettend op als je al een baan hebt opgezegd bij de vorige werkgever om op zoek te gaan naar fiscaal werk.

Weet vanzelfsprekend nog niet of ik daar na mijn opleiding werkzaam zou willen zijn, maar dat soort stages/werkstudentschappen dragen wel bij aan mogelijkheden bij andere werkgevers. Het is alleen zo moeilijk om die allereerste baan te pakken te krijgen (zo kreeg ik mijn huidige baan bij een advocatenkantoor door fulltime stage bij een ander advocatenkantoor, alles is gelinked aan elkaar).

[ Bericht 6% gewijzigd door Keyos op 17-12-2016 16:10:41 ]
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_167419865
Heeft iemand hier ervaring met arbitragerecht (investeringsarbitrage, internationale commerciële arbitrage, vernietigingsprocedures etc.)? Het lijkt me een machtig mooi rechtsgebied, maar helaas bieden ze bij mij op de uni geen vak aan dat specifiek op dit rechtsgebied is gericht. Ik hoor in de wandelgangen dat het, zeker in Nederland, een klein wereldje is waarin het moeilijk is om binnen te komen. Iemand die dit kan bevestigen? :)
pi_167443429
Vraagje. Als een inhoudingsplichtige bezwaar maakt tegen de afdracht van belasting en hij wordt in het gelijk gesteld, moet hij dan terugbetalen aan de belastingplichtige? Hoe werkt dat?
  maandag 19 december 2016 @ 17:38:54 #127
165633 eriksd
The grand facade...
pi_167448187
Hangt denk ik af van het object waarover geheven is. Eindheffing naar de inhoudingsplichtige, loonheffingen naar de werknemer.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_167476518
Heeft er iemand hier wel eens (vrijwillig) gewerkt in een rechtswinkel? Zo ja, hoe was dat?
  dinsdag 20 december 2016 @ 17:44:14 #129
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_167477970
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 december 2016 16:37 schreef Bolasie het volgende:
Heeft er iemand hier wel eens (vrijwillig) gewerkt in een rechtswinkel? Zo ja, hoe was dat?
Ik ben daar dusdanig weggepest dat ik er na een keer mee ben gestopt
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_167478478
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 17:44 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Ik ben daar dusdanig weggepest dat ik er na een keer mee ben gestopt
Hoe dat?
  dinsdag 20 december 2016 @ 18:08:02 #131
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_167478511
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:06 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Hoe dat?
Een dusdanig studentikoos sfeertje dat aan het eind van de dag een bal het leuk vond om met appels naar mij te gaan gooien. Heb toen de deur dicht gesmeten en ben daar nooit meer teruggekomen. Maar dat was in mijn stad, kan natuurlijk per stad verschillen.
Gewoon gaan en als het bij je past zeker doen!
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_167478557
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:08 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Een dusdanig studentikoos sfeertje dat aan het eind van de dag een bal het leuk vond om met appels naar mij te gaan gooien. Heb toen de deur dicht gesmeten en ben daar nooit meer teruggekomen. Maar dat was in mijn stad, kan natuurlijk per stad verschillen.
Gewoon gaan en als het bij je past zeker doen!
Wtf. _O-
pi_167479860
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:08 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Een dusdanig studentikoos sfeertje dat aan het eind van de dag een bal het leuk vond om met appels naar mij te gaan gooien. Heb toen de deur dicht gesmeten en ben daar nooit meer teruggekomen. Maar dat was in mijn stad, kan natuurlijk per stad verschillen.
Gewoon gaan en als het bij je past zeker doen!
ik zou ook appels naar je gooien.
  dinsdag 20 december 2016 @ 19:04:01 #134
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_167479990
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik zou ook appels naar je gooien.
Tja dat is een geheel ander verhaal. Betrof ook wel een studentikoze stad. Daarom blij dat ik den master in Tilburg doe.
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_167498804
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik zou ook appels naar je gooien.
pi_167501128
Even een vraagje. Zojuist tentamen goederenrecht gemaakt en er was een vraag waar ik niet uitkwam.

X levert onder eigendomsvoorbehoud een automatisch afdeksysteem voor de kas van tuinbouwer Y. Het gaat dan om zo'n soort zonnescherm dat over lengte van de hele kas onder het dak kan worden uitgerold waardoor het te felle zonlicht buiten kan worden gehouden. Tuinbouwer Y heeft een lening bij Bank A, en tot zekerheid van terugbetaling daarvan een hypotheekrecht gevestigd op haar grond. Y voldoet de koopprijs niet en wil zijn eigendomsvoorbehoud inroepen. Jij bent de advocaat van Bank A en moet twee grondslagen aandragen waarop het scherm tot het hypotheekrecht is gaan behoren.

Ik ben dus aanvankelijk aan de slag gegaan met een natrekkingsconstructie, Dépex, "in constructief opzicht op elkaar afgestemd", enzovoort, waardoor het scherm bestanddeel van de kas is geworden, die op zijn beurt weer wordt nagetrokken door de grond.

Een tweede grondslag kon ik niet bedenken. Iemand hier?
pi_167512351
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 december 2016 16:37 schreef Bolasie het volgende:
Heeft er iemand hier wel eens (vrijwillig) gewerkt in een rechtswinkel? Zo ja, hoe was dat?
Ja, jarenlang. Staat bijzonder goed op je CV en je steekt er een hoop van op. Als je vertrouwen hebt in je eigen discipline zou ik direct solliciteren.

Op een oppervlakkige manier leer je de praktijk kennen, fouten worden vaak door je mede-rechtswinkeliers onderschept en gecorrigeerd. En al maak je een onverbeterlijke fout, beter dat je die maakt bij de rechtswinkel dan straks bij je werkgever. Een beetje fatsoenlijke rechtswinkel organiseert bovendien ook gratis scholingen/kantoorbezoekjes/borrels/uitjes etc. dus je ervaart veel.

Daarnaast word je ook direct met de belangrijkste juridische les geconfronteerd, je eigen cliënt is je grootste vijand. Ben zo vaak voorgelogen en bedrogen door m'n eigen cliënten. Hele dagvaardingen in elkaar gestoken om erachter te komen dat cliënt helemaal geen slachtoffer is maar een gore leugenaar die onder een betaling uit probeert te komen. Onmisbare mensenkennis, mag je niet missen! :D
  donderdag 22 december 2016 @ 11:26:31 #138
263417 Keyos
Like a Boss
pi_167521899
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:50 schreef Pokkelmans het volgende:
Even een vraagje. Zojuist tentamen goederenrecht gemaakt en er was een vraag waar ik niet uitkwam.

X levert onder eigendomsvoorbehoud een automatisch afdeksysteem voor de kas van tuinbouwer Y. Het gaat dan om zo'n soort zonnescherm dat over lengte van de hele kas onder het dak kan worden uitgerold waardoor het te felle zonlicht buiten kan worden gehouden. Tuinbouwer Y heeft een lening bij Bank A, en tot zekerheid van terugbetaling daarvan een hypotheekrecht gevestigd op haar grond. Y voldoet de koopprijs niet en wil zijn eigendomsvoorbehoud inroepen. Jij bent de advocaat van Bank A en moet twee grondslagen aandragen waarop het scherm tot het hypotheekrecht is gaan behoren.

Ik ben dus aanvankelijk aan de slag gegaan met een natrekkingsconstructie, Dépex, "in constructief opzicht op elkaar afgestemd", enzovoort, waardoor het scherm bestanddeel van de kas is geworden, die op zijn beurt weer wordt nagetrokken door de grond.

Een tweede grondslag kon ik niet bedenken. Iemand hier?
Zitten ze hier ook niet een beetje te hengelen naar Rabobank/Reuser? Vrij nieuwe (interessante) zaak natuurlijk dus kan me voorstellen dat faculteiten die zaak in ieder geval in een tentamenvraag willen stoppen.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_167524933
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:26 schreef Keyos het volgende:

[..]

Zitten ze hier ook niet een beetje te hengelen naar Rabobank/Reuser? Vrij nieuwe (interessante) zaak natuurlijk dus kan me voorstellen dat faculteiten die zaak in ieder geval in een tentamenvraag willen stoppen.
En hoe zou je dat naar een hypotheekrecht toe moeten breien? Volgens mij ging Rabobank/Reuser over de mogelijkheid tot verpanding als voorwaardelijk eigenaar?
  donderdag 22 december 2016 @ 13:54:52 #140
263417 Keyos
Like a Boss
pi_167525037
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:50 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

En hoe zou je dat naar een hypotheekrecht toe moeten breien? Volgens mij ging Rabobank/Reuser over de mogelijkheid tot verpanding als voorwaardelijk eigenaar?
Klopt, was ook maar een hersenspinsel. Ben een beetje te lang uit het goederenrecht.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_167527884
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:17 schreef Riot- het volgende:

[..]

Ja, jarenlang. Staat bijzonder goed op je CV en je steekt er een hoop van op. Als je vertrouwen hebt in je eigen discipline zou ik direct solliciteren.

Op een oppervlakkige manier leer je de praktijk kennen, fouten worden vaak door je mede-rechtswinkeliers onderschept en gecorrigeerd. En al maak je een onverbeterlijke fout, beter dat je die maakt bij de rechtswinkel dan straks bij je werkgever. Een beetje fatsoenlijke rechtswinkel organiseert bovendien ook gratis scholingen/kantoorbezoekjes/borrels/uitjes etc. dus je ervaart veel.

Daarnaast word je ook direct met de belangrijkste juridische les geconfronteerd, je eigen cliënt is je grootste vijand. Ben zo vaak voorgelogen en bedrogen door m'n eigen cliënten. Hele dagvaardingen in elkaar gestoken om erachter te komen dat cliënt helemaal geen slachtoffer is maar een gore leugenaar die onder een betaling uit probeert te komen. Onmisbare mensenkennis, mag je niet missen! :D
Thanks voor je reactie. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2016 16:16:47 ]
pi_167536595
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:54 schreef Keyos het volgende:

[..]

Klopt, was ook maar een hersenspinsel. Ben een beetje te lang uit het goederenrecht.
Ja, ik had in ieder geval geen idee waar ik het moest zoeken. Bedankt voor je suggestie.
  donderdag 22 december 2016 @ 22:21:44 #143
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167538627
https://studiegids.leiden(...)/honours-college-law

Ik moet eerdaags uit één van deze vakken kiezen. Suggesties?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167538737
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik zou ook appels naar je gooien.
pi_167538762
Stage bijna voorbij! Nog wel even na de kerst weer naar kantoor.. :{
pi_167542646
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 22:21 schreef KetchupFTW het volgende:
https://studiegids.leiden(...)/honours-college-law

Ik moet eerdaags uit één van deze vakken kiezen. Suggesties?
Ik weet toch niet wat jij leuk vindt.
  vrijdag 23 december 2016 @ 02:08:13 #147
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167543916
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 december 2016 00:05 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ik weet toch niet wat jij leuk vindt.
Ik ook niet. Misschien heb je ooit een dergelijk vak gevolgd en kan je er wat meer over vertellen. Vind het allemaal wel interessant klinken namelijk.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167557945
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 22:21 schreef KetchupFTW het volgende:
https://studiegids.leiden(...)/honours-college-law

Ik moet eerdaags uit één van deze vakken kiezen. Suggesties?
Ik zou je tijd niet verspillen aan honours. Genoeg mensen gehoord die het spuugzat waren na korte tijd. En zoveel leerden ze nou ook weer niet. Kun je beter stage gaan lopen ofzo.
pi_167559937
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 22:24 schreef Ties02 het volgende:
Stage bijna voorbij! Nog wel even na de kerst weer naar kantoor.. :{
Hoe heb je het ervaren?
Lekker decemberdrukte?:P
  vrijdag 23 december 2016 @ 23:00:25 #150
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167566623
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 19:16 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik zou je tijd niet verspillen aan honours. Genoeg mensen gehoord die het spuugzat waren na korte tijd. En zoveel leerden ze nou ook weer niet. Kun je beter stage gaan lopen ofzo.
Ook genoeg mensen die het juist heel leuk vonden.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167582967
Zitten er onder deze FOK!ers HBO propedeusers tussen? Zo ja, hoe ervaarden jullie dat jaar?
pi_167585941
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 22:24 schreef Ties02 het volgende:
Stage bijna voorbij! Nog wel even na de kerst weer naar kantoor.. :{
Vakantie Cuba voorbij :{ Heb nu wel Cubaanse sigaren en rum thuis. :7
mag het weten
  zondag 25 december 2016 @ 11:00:32 #153
165633 eriksd
The grand facade...
pi_167593635
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 20:00 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
Zitten er onder deze FOK!ers HBO propedeusers tussen? Zo ja, hoe ervaarden jullie dat jaar?
Ervaarden?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_167594172
quote:
9s.gif Op zondag 25 december 2016 11:00 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ervaarden?
Ervoeren?
pi_167618141
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 20:22 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Hoe heb je het ervaren?
Lekker decemberdrukte?:P
Erg leuk kantoor! Heb wel een voorkeur voor een van de twee secties waar ik gezeten heb overigens. Maar is goed bevallen. Nu hopen op een goede beoordeling..

Ja de kano's hebben het erg druk :9 en alle fiscalisten zijn op vakantie. :(
pi_167618147
quote:
15s.gif Op zondag 25 december 2016 11:27 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:

[..]

Ervoeren?
Goede username
pi_167766204
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 20:00 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
Zitten er onder deze FOK!ers HBO propedeusers tussen? Zo ja, hoe ervaarden jullie dat jaar?
  zaterdag 31 december 2016 @ 00:45:41 #158
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167769955
Kan 'C' zich ook beroepen op art. 3:86 BW als het om iets anders dan de titel gaat, dus bezit of levering?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167772824
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 00:45 schreef KetchupFTW het volgende:
Kan 'C' zich ook beroepen op art. 3:86 BW als het om iets anders dan de titel gaat, dus bezit of levering?
Nee, er staat in 3:86 specifiek "Ondanks onbevoegdheid van de vervreemder". Het werkt dus alleen voor een derde die geleverd heeft gekregen door een beschikkingsonbevoegde. Een gebrek in de titel of levering wordt niet hersteld.
  zaterdag 31 december 2016 @ 22:10:28 #160
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167797352
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 02:13 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Nee, er staat in 3:86 specifiek "Ondanks onbevoegdheid van de vervreemder". Het werkt dus alleen voor een derde die geleverd heeft gekregen door een beschikkingsonbevoegde. Een gebrek in de titel of levering wordt niet hersteld.
Oké bedankt. Hoop dat het tentamen goed gaat 3 januari. Lastig dat burgerlijk recht :{
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167797645
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 22:10 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Oké bedankt. Hoop dat het tentamen goed gaat 3 januari. Lastig dat burgerlijk recht :{
Het zit allemaal vrij logisch in elkaar, je moet alleen de samenhang goed voor je hebben.

Welke onderwerpen heb je allemaal, en wat vind je nog lastig? Heb recentelijk goederenrecht nog gehad dus kan je wellicht nog helpen met dingen die je lastig vindt.
  zaterdag 31 december 2016 @ 22:41:56 #162
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167797883
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 22:30 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Het zit allemaal vrij logisch in elkaar, je moet alleen de samenhang goed voor je hebben.

Welke onderwerpen heb je allemaal, en wat vind je nog lastig? Heb recentelijk goederenrecht nog gehad dus kan je wellicht nog helpen met dingen die je lastig vindt.
Dat merk ik inderdaad nu ik het aandachtig aan bestuderen ben. Wat ik vooral lastig vind is de vele verschillende artikelen waarmee je tegelijkertijd rekening mee moet houden: juncto's plaatsen helpt niet altijd daarbij, want een klein detail in de casus kan er al voor zorgen dat je geheel andere artikelen moet gebruiken.

Het goedenrechtelijk gedeelte van familierecht bijvoorbeeld is vrij kut. Intellectueel eigendom vond ik daarentegen weer heel leuk.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167802447
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 22:41 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Dat merk ik inderdaad nu ik het aandachtig aan bestuderen ben. Wat ik vooral lastig vind is de vele verschillende artikelen waarmee je tegelijkertijd rekening mee moet houden: juncto's plaatsen helpt niet altijd daarbij, want een klein detail in de casus kan er al voor zorgen dat je geheel andere artikelen moet gebruiken.

Het goedenrechtelijk gedeelte van familierecht bijvoorbeeld is vrij kut. Intellectueel eigendom vond ik daarentegen weer heel leuk.
Goederenrechtelijk gedeelte van familierecht?

Ja, daarvoor kan ik niet echt een gouden tip geven. Gewoon veel mee bezig zijn.
  zondag 1 januari 2017 @ 15:05:27 #164
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167808077
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 02:42 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Goederenrechtelijk gedeelte van familierecht?

Ja, daarvoor kan ik niet echt een gouden tip geven. Gewoon veel mee bezig zijn.
Heb ik goed begrepen dat bij een huwelijk met gemeenschappelijke goederen in het geval dat A met haar bedrijf schulden heeft gemaakt, haar man B niet aansprakelijk is maar wel draagplichtig? En als A een schuld had gemaakt die betrekking heeft op het huishouden haar man B wel aansprakelijk zou zijn geweest?

Heb ik daarop volgend ook goed begrepen dat wanneer het huwelijk ontbonden wordt of dreigt ontbonden te worden in de (nabije) toekomst, op basis van artikel 1:102 BW B nu wel aansprakelijk zou zijn voor de schulden?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167809892
quote:
5s.gif Op zondag 1 januari 2017 15:05 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Heb ik goed begrepen dat bij een huwelijk met gemeenschappelijke goederen in het geval dat A met haar bedrijf schulden heeft gemaakt, haar man B niet aansprakelijk is maar wel draagplichtig? En als A een schuld had gemaakt die betrekking heeft op het huishouden haar man B wel aansprakelijk zou zijn geweest?

Heb ik daarop volgend ook goed begrepen dat wanneer het huwelijk ontbonden wordt of dreigt ontbonden te worden in de (nabije) toekomst, op basis van artikel 1:102 BW B nu wel aansprakelijk zou zijn voor de schulden?
Personen- en familierecht is weer een tijdje geleden voor me, dus dat heb ik allemaal niet zo helder.

In beginsel zijn schulden die zijn ontstaan voor en tijdens de gemeenschap gewoon gemeenschapsgoederen. Verschil zit hem in schulden die zodanig in verband staan met de persoon dat ze niet binnen de gemeenschap vallen (1:94 lid 3). Ik weet niet of schulden uit bedrijf daar onder vallen
  zondag 1 januari 2017 @ 20:38:25 #166
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167815241
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 16:49 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Personen- en familierecht is weer een tijdje geleden voor me, dus dat heb ik allemaal niet zo helder.

In beginsel zijn schulden die zijn ontstaan voor en tijdens de gemeenschap gewoon gemeenschapsgoederen. Verschil zit hem in schulden die zodanig in verband staan met de persoon dat ze niet binnen de gemeenschap vallen (1:94 lid 3). Ik weet niet of schulden uit bedrijf daar onder vallen
Nee. Bij verknochte goederen moet je denken aan een geerfd geldbedrag of een familiestuk die al generaties overgaat.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167815282
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 20:38 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Nee. Bij verknochte goederen moet je denken aan een geerfd geldbedrag of een familiestuk die al generaties overgaat.
Ja, ik bedoel in het kader van schulden. De voorbeelden die ik destijds kreeg waren bijvoorbeeld alimentatieverplichtingen. Maar of bedrijfsmatige schulden ook dermate aan een persoon verknocht zijn dat ze niet tot de gemeenschap behoren weet ik niet. Zou zomaar kunnen. Is alweer lang geleden :P
  zondag 1 januari 2017 @ 20:43:01 #168
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167815397
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 20:39 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ja, ik bedoel in het kader van schulden. De voorbeelden die ik destijds kreeg waren bijvoorbeeld alimentatieverplichtingen. Maar of bedrijfsmatige schulden ook dermate aan een persoon verknocht zijn dat ze niet tot de gemeenschap behoren weet ik niet. Zou zomaar kunnen. Is alweer lang geleden :P
Schulden zijn zover ik weet niet verknocht. Ze vallen dus in de gemeenschap.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167816560
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 20:43 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Schulden zijn zover ik weet niet verknocht. Ze vallen dus in de gemeenschap.
1:94 lid 3.
  zondag 1 januari 2017 @ 21:27:41 #170
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167816731
quote:
14s.gif Op zondag 1 januari 2017 21:21 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

1:94 lid 3.
Oké, laten we er gemakshalve even vanuit gaan dat ze niet verknocht zijn.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167819877
Hebben jullie DoubleDip nog gezien, ik zie haar nooit meer posten terwijl ze voorheen altijd actief aanwezig was? Weten jullie meer?
pi_167828580
quote:
10s.gif Op zondag 1 januari 2017 21:27 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Oké, laten we er gemakshalve even vanuit gaan dat ze niet verknocht zijn.
En hoe zijn ze dan uitgesloten van gemeenschap?

Aansprakelijkheid voor huishoudelijke schulden blijkt uit 1:85, dus het laatste gedeelte van je aanname lijkt mij juist, maar het begin weet ik zo niet.
  maandag 2 januari 2017 @ 15:07:52 #173
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167829514
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 14:19 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

En hoe zijn ze dan uitgesloten van gemeenschap?

Aansprakelijkheid voor huishoudelijke schulden blijkt uit 1:85, dus het laatste gedeelte van je aanname lijkt mij juist, maar het begin weet ik zo niet.
Heb het nog even nagevraagd/opgezocht elders en die eerste bewering blijkt dus wel te kloppen. Echter vraag ik me dan af waarom er na ontbinding van het huwelijk wel aansprakelijkheid wordt verondersteld?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167874605
quote:
15s.gif Op zondag 1 januari 2017 23:07 schreef 0906 het volgende:
Hebben jullie DoubleDip nog gezien, ik zie haar nooit meer posten terwijl ze voorheen altijd actief aanwezig was? Weten jullie meer?
Nee.
pi_167875488
quote:
15s.gif Op zondag 1 januari 2017 23:07 schreef 0906 het volgende:
Hebben jullie DoubleDip nog gezien, ik zie haar nooit meer posten terwijl ze voorheen altijd actief aanwezig was? Weten jullie meer?
Is zwanger
pi_167877447
quote:
6s.gif Op woensdag 4 januari 2017 12:24 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Is zwanger
O dat wist ik niet, bedankt voor het melden.
  woensdag 4 januari 2017 @ 15:16:52 #177
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167878634
Staten en de vertegenwoordigers van die staten kennen absolute immuniteit, maar in art. 27 van het Statuut van Rome staat dat het internationaal strafhof wel bevoegd is deze personen te vervolgen?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  woensdag 4 januari 2017 @ 15:20:36 #178
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_167878704
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 15:16 schreef KetchupFTW het volgende:
Staten en de vertegenwoordigers van die staten kennen absolute immuniteit, maar in art. 27 van het Statuut van Rome staat dat het internationaal strafhof wel bevoegd is deze personen te vervolgen?
Lid twee toch:
quote:
2. Immuniteit of bijzondere procedurele regels die mogelijk verbonden zijn aan de officiële hoedanigheid van een persoon, krachtens nationaal of internationaal recht, vormen voor het Hof geen beletsel voor het uitoefenen van zijn rechtsmacht over deze persoon.
Heeft te maken met de ernst van de vergrijpen waar het Hof overziet.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 4 januari 2017 @ 15:44:57 #179
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167879199
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 15:20 schreef Ryon het volgende:

[..]

Lid twee toch:

[..]

Heeft te maken met de ernst van de vergrijpen waar het Hof overziet.
Ja, dus wel bevoegd. Maar dat gaat toch direct in tegen hun immuniteit?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  woensdag 4 januari 2017 @ 15:53:08 #180
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_167879396
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 15:44 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ja, dus wel bevoegd. Maar dat gaat toch direct in tegen hun immuniteit?
Euh.. het is een tijd terug, maar staatsimmuniteit slaat toch op het verbieden van het uitoefenen van rechtsmacht over een staat door een andere staat of derde partij? Dat is een andere vraag dan een bevoegdheidsvraag.

Uit mijn hoofd is die immuniteitsregel nooit absoluut geformuleerd en kunnen bepalingen als lid 2 van artikel 27 die immuniteit voor verdragspartijen ook uitsluiten. Bijvoorbeeld in het geval van genocide.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_167881831
Je kan het ook teleologisch benaderen: de immuniteit van staatshoofden en -vertegenwoordigers is (vooral) bedoeld zodat vervolging door andere lidstaten niet gebruikt kan worden als pressiemiddel binnen de diplomatie. Die vlieger gaat niet op wanneer het gaat over een intergouvernementele organisatie. Tenminste: zolang het een vertegenwoordiger van een verdragspartij betreft. Anders krijg je moeilijkheden, dat blijkt ook uit art. 98 van het Statuut.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2017 17:19:57 ]
  woensdag 4 januari 2017 @ 18:05:51 #182
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167882986
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 15:53 schreef Ryon het volgende:

[..]

Euh.. het is een tijd terug, maar staatsimmuniteit slaat toch op het verbieden van het uitoefenen van rechtsmacht over een staat door een andere staat of derde partij? Dat is een andere vraag dan een bevoegdheidsvraag.

Uit mijn hoofd is die immuniteitsregel nooit absoluut geformuleerd en kunnen bepalingen als lid 2 van artikel 27 die immuniteit voor verdragspartijen ook uitsluiten. Bijvoorbeeld in het geval van genocide.
Het is geconcretiseerd in art. 16 WIM en geldt als internationaal gewoonterecht. Het komt ook naar voren in het Arrest warant-arrest
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  woensdag 4 januari 2017 @ 18:34:32 #183
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_167883715
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 18:05 schreef KetchupFTW het volgende:
art. 16 WIM
Ja.. Dat heeft toch niets met het Statuut te maken? WIM ziet niet toe op genocide en is ook nog eens aanzienlijk lager recht dan het Statuut :P. Daarnaast kunnen landen zich niet altijd beroepen op staatsimmuniteit (het is zoals ik al zei niet absoluut geformuleerd). Zeker niet als ze als verdragspartij zijn waarin een bepaling nadrukkelijk die immuniteit onder bepaalde omstandigheden laat verdwijnen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_167885132
quote:
6s.gif Op woensdag 4 januari 2017 12:24 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Is zwanger
_O-
pi_167885138
quote:
15s.gif Op zondag 1 januari 2017 23:07 schreef 0906 het volgende:
Hebben jullie DoubleDip nog gezien, ik zie haar nooit meer posten terwijl ze voorheen altijd actief aanwezig was? Weten jullie meer?
Wie ben jij dan weer?
pi_167898511
Hallo beste Fokkers,
Is er een rechtenstudent hier die een uurtje of twee vrij heeft om te helpen met een opdracht van privaatrecht?
Opdracht is van de rechtenstudie op het HBO dus moet eigenlijk meevallen voor jullie.
Ik heb er een redelijke vergoeding voor over.
  donderdag 5 januari 2017 @ 14:46:07 #187
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167902094
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 18:34 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja.. Dat heeft toch niets met het Statuut te maken? WIM ziet niet toe op genocide en is ook nog eens aanzienlijk lager recht dan het Statuut :P. Daarnaast kunnen landen zich niet altijd beroepen op staatsimmuniteit (het is zoals ik al zei niet absoluut geformuleerd). Zeker niet als ze als verdragspartij zijn waarin een bepaling nadrukkelijk die immuniteit onder bepaalde omstandigheden laat verdwijnen.
Heb ik het er gisteren nog over, vergeet ik hem te noemen bij de casusopdracht :'(.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167904084
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 12:22 schreef twitpunt het volgende:
Hallo beste Fokkers,
Is er een rechtenstudent hier die een uurtje of twee vrij heeft om te helpen met een opdracht van privaatrecht?
Opdracht is van de rechtenstudie op het HBO dus moet eigenlijk meevallen voor jullie.
Ik heb er een redelijke vergoeding voor over.
hbo*
Gewoon zelf maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2017 16:12:36 ]
pi_167904560
Hoppa, weer een vakje gehaald.

Nog eentje en een scriptie, einde is in zicht. :)
pi_167904669
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 16:36 schreef DoubleDip het volgende:
Hoppa, weer een vakje gehaald.

Nog eentje en een scriptie, einde is in zicht. :)
Goedzo, welke?

Ik heb vandaag de boeken opgehaald voor mijn laatste vak (IPR). Even een planning maken en dan gaan met die banaan! Lang geleden dat studeren :{ wel weer zin in op de een of andere manier.
pi_167905405
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 16:40 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Goedzo, welke?

Ik heb vandaag de boeken opgehaald voor mijn laatste vak (IPR). Even een planning maken en dan gaan met die banaan! Lang geleden dat studeren :{ wel weer zin in op de een of andere manier.
Ook laatste loodjes dus. Ja het is altijd weer wennen, maar het motiveert als je bijna klaar bent.
Moet alleen nog Internationaal Belastingrecht doen. Vreselijk struikelblok dus weinig vertrouwen in komend hertentamen. Gelukkig kan ik een mondeling aanvragen in het geval mijn scriptie in de eindfase zit. Dus er is nog geen man overboord. Heb sowieso nog anderhalf jaar voordat er problemen zouden ontstaan met betrekking tot geldigheid van cijfers. Maar zover komt het waarschijnlijk niet eens.
  donderdag 5 januari 2017 @ 20:21:03 #192
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167909629
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 16:40 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Goedzo, welke?

Ik heb vandaag de boeken opgehaald voor mijn laatste vak (IPR). Even een planning maken en dan gaan met die banaan! Lang geleden dat studeren :{ wel weer zin in op de een of andere manier.
IPR heb ik net gehad. Als je nog hulp nodig hebt :+
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  donderdag 5 januari 2017 @ 20:21:48 #193
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167909644
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 16:36 schreef DoubleDip het volgende:
Hoppa, weer een vakje gehaald.

Nog eentje en een scriptie, einde is in zicht. :)
Netjes hoor! ^O^
Succes met je andere vakken.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167909881
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:21 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

IPR heb ik net gehad. Als je nog hulp nodig hebt :+
Waarschijnlijk bedoelt hij Internationaal Privaatrecht en niet Inleiding publiekrecht of welk P-vakje dan ook.

En thanks, ik hoef dus nog maar 1 vak maar over een week kan ik er theoretisch vanaf zijn.
  donderdag 5 januari 2017 @ 20:32:11 #195
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167909907
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:31 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Waarschijnlijk bedoelt hij Internationaal Privaatrecht en niet Inleiding publiekrecht of welk P-vakje dan ook.
:'(. Dacht ik even slim te zijn hoor. Trouwens DoubleDip, kan je me hiermee helpen:

SES / Hoe haal je een 9 bij een talige studie?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  donderdag 5 januari 2017 @ 20:33:25 #196
165633 eriksd
The grand facade...
pi_167909943
quote:
15s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:32 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

:'(. Dacht ik even slim te zijn hoor. Trouwens DoubleDip, kan je me hiermee helpen:

SES / Hoe haal je een 9 bij een talige studie?
Denk dat Doubledip meer ervaring heeft met de omgekeerde 9.

Hihi flauw, excuus.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 5 januari 2017 @ 20:33:51 #197
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167909953
quote:
6s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:33 schreef eriksd het volgende:

[..]

Denk dat Doubledip meer ervaring heeft met de omgekeerde 9.

Hihi flauw, excuus.
Jij mag me ook helpen hoor, opa.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  donderdag 5 januari 2017 @ 20:35:55 #198
165633 eriksd
The grand facade...
pi_167910010
quote:
15s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:33 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Jij mag me ook helpen hoor, opa.
Te lang geleden.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 5 januari 2017 @ 20:38:03 #199
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167910071
quote:
15s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:35 schreef eriksd het volgende:

[..]

Te lang geleden.
Hoe studeert men effektief?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167910105
quote:
6s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:33 schreef eriksd het volgende:

[..]

Denk dat Doubledip meer ervaring heeft met de omgekeerde 9.

Hihi flauw, excuus.
Ik haal graag studentennegens.
pi_167910118
quote:
15s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:35 schreef eriksd het volgende:

[..]

Te lang geleden.
Smoesjes.
  donderdag 5 januari 2017 @ 20:40:00 #202
165633 eriksd
The grand facade...
pi_167910142
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:39 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Smoesjes.
Klopt. Was maar een middelmatige student overigens, dus niet zoveel ervaring met 9-ens.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_167910156
quote:
6s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:40 schreef eriksd het volgende:

[..]

Klopt. Was maar een middelmatige student overigens, dus niet zoveel ervaring met 9-ens.
Wel met omgekeerde negens zeker?
  donderdag 5 januari 2017 @ 20:43:18 #204
165633 eriksd
The grand facade...
pi_167910259
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:40 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wel met omgekeerde negens zeker?
1tje.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_167911121
quote:
6s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:40 schreef eriksd het volgende:

[..]

Klopt. Was maar een middelmatige student overigens, dus niet zoveel ervaring met 9-ens.
Jij middelmatig? Volgens mij was jij de crème de la crème
  donderdag 5 januari 2017 @ 21:09:19 #206
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167911202
quote:
15s.gif Op donderdag 5 januari 2017 21:07 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Jij middelmatig? Volgens mij was jij de crème de la crème
Ik zie Erik al voor me binnen komen in zijn kekke pakkie.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  donderdag 5 januari 2017 @ 21:10:36 #207
165633 eriksd
The grand facade...
pi_167911249
quote:
15s.gif Op donderdag 5 januari 2017 21:07 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Jij middelmatig? Volgens mij was jij de crème de la crème
Welnee, ik begin nu tot wasdom te komen. Wanneer kom je nou naar de zuidas?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_167911277
quote:
15s.gif Op donderdag 5 januari 2017 21:10 schreef eriksd het volgende:

[..]

Welnee, ik begin nu tot wasdom te komen. Wanneer kom je nou naar de zuidas?
Mei
pi_167913525
quote:
6s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:40 schreef eriksd het volgende:

[..]
Was maar een middelmatige student overigens
Er is hoop voor ons allen.

Al zal ik het predikaat "middelmatig" nooit meer halen. Dus "hoop voor jullie" is waarschijnlijk beter.
pi_167913765
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 22:26 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Er is hoop voor ons allen.

Al zal ik het predikaat "middelmatig" nooit meer halen. Dus "hoop voor jullie" is waarschijnlijk beter.
Wat versta je onder middelmatig?
pi_167913914
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 22:36 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wat versta je onder middelmatig?
Met milde afgunst, en angst voor het totaal falen van de eigen carrière, kijken naar de strebers die nominaal door de studie banjeren en cum laude afstuderen. Het gevoel hebben het spul te snappen, maar dan na een tentamen met een 6'je het deksel op de neus te krijgen. Momenten waarop je fantaseert over een mooie functie na afstuderen afwisselen met momenten waarop je de hete adem van de DUO in je nek voelt.

Dat ongeveer.
pi_167915603
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 22:42 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Met milde afgunst, en angst voor het totaal falen van de eigen carrière, kijken naar de strebers die nominaal door de studie banjeren en cum laude afstuderen. Het gevoel hebben het spul te snappen, maar dan na een tentamen met een 6'je het deksel op de neus te krijgen. Momenten waarop je fantaseert over een mooie functie na afstuderen afwisselen met momenten waarop je de hete adem van de DUO in je nek voelt.

Dat ongeveer.
Wat is jouw ervaring met solliciteren dan? Want bij mij is er wel naar mijn gemiddelde gevraagd en welke vakken ik hoge cijfers had, maar bij alle bedrijven waar ik op gesprek mocht is er nooit minachtend gedaan over mijn (geef ik toe: lage) gemiddelde. Als je je gemiddelde en uitloop van je studie kunt verklaren met nevenactiviteiten of persoonlijke omstandigheden kom je ook wel aan een leuke baan. En over een paar jaar boeit het niemand meer.

Ik ken iemand die bijna 10 jaar deed over Rechten en direct na zijn afstuderen vanuit een stage een baan had gevonden op niveau en in zijn vakgebied. Zolang je het niet op de Zuidas probeert en je open en geinteresseerd opstelt komt het wel goed denk ik maar.
pi_167915646
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 23:40 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wat is jouw ervaring met solliciteren dan? Want bij mij is er wel naar mijn gemiddelde gevraagd en welke vakken ik hoge cijfers had, maar bij alle bedrijven waar ik op gesprek mocht is er nooit minachtend gedaan over mijn (geef ik toe: lage) gemiddelde. Als je je gemiddelde en uitloop van je studie kunt verklaren met nevenactiviteiten of persoonlijke omstandigheden kom je ook wel aan een leuke baan. En over een paar jaar boeit het niemand meer.

Ik ken iemand die bijna 10 jaar deed over Rechten en direct na zijn afstuderen vanuit een stage een baan had gevonden op niveau en in zijn vakgebied. Zolang je het niet op de Zuidas probeert en je open en geinteresseerd opstelt komt het wel goed denk ik maar.
Geen ervaring op dat gebied. Ben nog met de laatste loodjes van de bachelor bezig.
pi_167915689
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 23:42 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Geen ervaring op dat gebied. Ben nog met de laatste loodjes van de bachelor bezig.
Maak je niet te druk zou ik zeggen. Ook als je niet gelijk komt waar je heen wilt lukt het soms ook gewoon via een omweg. Het enige wat mogelijk lastig wordt is de Zuidas. Maar dat geldt voor heel veel studenten.
pi_167915737
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 23:43 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Maak je niet te druk zou ik zeggen. Ook als je niet gelijk komt waar je heen wilt lukt het soms ook gewoon via een omweg. Het enige wat mogelijk lastig wordt is de Zuidas. Maar dat geldt voor heel veel studenten.
Daar heb ik toch niet echt ambities voor, moet ik zeggen :P Jij wel?
pi_167919608
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 23:45 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Daar heb ik toch niet echt ambities voor, moet ik zeggen :P Jij wel?
Absoluut niet. Was er vorige maand nog op kantoorbezoek. Geen onaardig kantoor op zich, maar nee dankje, niks voor mij.
  zondag 8 januari 2017 @ 18:29:25 #217
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167982301
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 10:27 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Absoluut niet. Was er vorige maand nog op kantoorbezoek. Geen onaardig kantoor op zich, maar nee dankje, niks voor mij.
Wat viel je zo tegen?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  zondag 8 januari 2017 @ 20:25:51 #218
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167986084
Wordt er in het cito-arrest een criterium voor poging tot of uitvoering uitgelegd?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167992194
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 18:29 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Wat viel je zo tegen?
Nogal veel:
- mensen die proberen elkaar af te troeven
- uren niet per uur maar per zes minuten schrijven
- pas na 6 jaar voor het eerst een klant te spreken krijgen
- lange werkweken, vind 40-45 uur meer dan genoeg
pi_167992215
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 20:25 schreef KetchupFTW het volgende:
Wordt er in het cito-arrest een criterium voor poging tot of uitvoering uitgelegd?
Ging dat niet over een begin van uitvoering? (tijdje geleden hoor)
  zondag 8 januari 2017 @ 23:38:33 #221
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167993996
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 22:52 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ging dat niet over een begin van uitvoering? (tijdje geleden hoor)
Dat is dus mijn vraag :D. Uitvoering dus en niet poging tot uitvoering?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  zondag 8 januari 2017 @ 23:42:03 #222
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167994090
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 22:51 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nogal veel:
- mensen die proberen elkaar af te troeven
- uren niet per uur maar per zes minuten schrijven
- pas na 6 jaar voor het eerst een klant te spreken krijgen
- lange werkweken, vind 40-45 uur meer dan genoeg
Lekker competitief inderdaad :P. Hoe zit dat met je derde punt? Wat doe je dan de eerste 6 jaar? Je tweede punt snap ik niet.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167999271
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 23:42 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Lekker competitief inderdaad :P. Hoe zit dat met je derde punt? Wat doe je dan de eerste 6 jaar? Je tweede punt snap ik niet.
Tweede punt houdt in dat je per zes minuten noteert wat je hebt gedaan (de klant betaalt blijkbaar per zes minuten). Eerste zes jaar help je wel mee met advies schrijven maar je gaat dus nog niet mee naar besprekingen met de klant zelf.
  maandag 9 januari 2017 @ 11:58:47 #224
165633 eriksd
The grand facade...
pi_168000065
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:13 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Tweede punt houdt in dat je per zes minuten noteert wat je hebt gedaan (de klant betaalt blijkbaar per zes minuten). Eerste zes jaar help je wel mee met advies schrijven maar je gaat dus nog niet mee naar besprekingen met de klant zelf.
Die zes minuten spelen meer een rol bij de kleine kantoren lijkt mij, aangezien daar juist kritisch naar een factuur wordt gekeken. Ik schrijf niet met dit soort decimalen en eigenlijk niemand bij ons.

Klantcontact na zes jaar herken ik ook niet.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_168010260
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:58 schreef eriksd het volgende:

[..]

Die zes minuten spelen meer een rol bij de kleine kantoren lijkt mij, aangezien daar juist kritisch naar een factuur wordt gekeken. Ik schrijf niet met dit soort decimalen en eigenlijk niemand bij ons.

Klantcontact na zes jaar herken ik ook niet.
Dan zijn mij op dat bezoek zeker leugens verteld ofzo.
Het was niet bij jou, wel een groot kantoor.
  maandag 9 januari 2017 @ 19:46:37 #226
165633 eriksd
The grand facade...
pi_168011258
Leugens, leugens. Ik kan ook 0,1tjes schrijven. Gebeurt alleen niet. Ik kan me ook niet voorstellen dat je zes jaar niemand buiten kantoor spreekt. Misschien focus je je wat teveel op de spookverhalen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_168013264
Ja, ooit eens een geschil gevoerd bij de orde van advocaten voor iemand die ontevreden was over de geleverde diensten. Die had ook een factuur tot enkele minuten nauwkeurig. En dan hebben we het over een klein kantoortje in De Rest Van Nederland.
  maandag 9 januari 2017 @ 20:43:03 #228
165633 eriksd
The grand facade...
pi_168013378
Verkeerde topicje.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_168013398
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 20:25 schreef KetchupFTW het volgende:
Wordt er in het cito-arrest een criterium voor poging tot of uitvoering uitgelegd?
Eh...

Cito gaat over de vraag wanneer er een begin van uitvoering is. Een begin van uitvoering maakt het verschil tussen "slechts" voorbereidingshandelingen en poging tot. Je gaat van voorbereiding naar poging door dat begin van uitvoering.

In Cito is bepaald dat daar sprake van is zodra een handeling naar uiterlijke verschijningsvormen gericht is op voltooiing van dat delict.
pi_168013551
quote:
Verkeerde SC?

Maar goed: nog een vraag van mij dan: heb niet meer zo duidelijk hoe het zit met de verschillende vervolgstappen na kort geding en de effecten daarvan op de dwangsom.

Stel je voor: in kort geding wordt je iets verboden op straffe van een dwangsom, maar je gaat toch door met de verboden gedraging waardoor er dwangsom wordt verbeurd. Als je dan in bodemprocedure in het gelijk wordt gesteld, ben je alsnog dwangsom verschuldigd omdat je je niet aan het k.g-vonnis hebt gehouden (Kempkes/Samson). Maar als je in hoger beroep zou gaan (tegen dat k.g.-vonnis), zou dat k.g.-vonnis vernietigd worden zou de dwangsom achteraf dus niet betaald hoeven worden? Indien correct: waar blijkt dit uit de wet/jurisprudentie?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2017 21:00:16 ]
pi_168017524
Dit topic loopt niet zo hard meer hè.
pi_168017751
quote:
15s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:25 schreef Etsu het volgende:
Dit topic loopt niet zo hard meer hè.
De 1000 mijlpaal is gehaald. En dat is dan dat. Hoe is het in de VS? Of ben je alweer in het 'hoge' Noorden? ;)
mag het weten
pi_168017855
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:30 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

De 1000 mijlpaal is gehaald. En dat is dan dat. Hoe is het in de VS? Of ben je alweer in het 'hoge' Noorden? ;)
Ik was de vorige maand een dagje in Groningen, verder ben ik alleen maar op reis. Heb nu een maand vakantie. Ben in Canada, New York, Noorwegen en Portugal geweest, en sinds gisteren op de Bahama's. :7
Volgende week weer naar de VS en begint de tweede helft. Ben toegelaten tot Amerikaans recht, heb alles van Engels gehaald met 92% of hoger, dus gaat heel erg goed.

Daar met jou ook? :s)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2017 22:37:49 ]
pi_168018021
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:33 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik was de vorige maand een dagje in Groningen, verder ben ik alleen maar op reis. Heb nu een maand vakantie. Ben in Canada, New York, Noorwegen en Portugal geweest, en sinds gisteren op de Bahama's. :7
Volgende week weer naar de VS en begint de tweede helft. Ben toegelaten tot Amerikaans recht, heb alles van Engels gehaald met 92% of hoger, dus gaat heel erg goed.

Daar met jou ook? :s)
Lekker man. Mooie vakantie ook. Denk dat ik ook maar zo'n mooie reis ga maken als ik afstudeer.
pi_168018024
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:33 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik was de vorige maand een dagje in Groningen, verder ben ik alleen maar op reis. _O- Heb nu een maand vakantie. Ben in Canada, New York, Noorwegen en Portugal geweest, en sinds gisteren op de Bahama's. :7
Volgende week weer naar de VS en begint de tweede helft. Ben toegelaten tot Amerikaans recht, heb alles van Engels gehaald met 92% of hoger, dus gaat heel erg goed. :7

Daar ook? :s)
Kijk aan, Etsu goes Yreal :7 Netjes hoor ^O^ Is het lastig om te volgen Anglo-Amerikaans recht als je zo gewend bent aan het Nederlandse recht?

Ik ben van 7 tot 23 december in Cuba geweest. In Trv/travel vind je mijn verslag terug. Dus ik ben tweemaal rakelings langs de kust bij Boston, Halifax gevlogen :P Hier nu als vanouds januari - tentamens. Februari start tweede semester met nieuwe vakken en de masterscriptie.
mag het weten
pi_168018244
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:37 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Lekker man. Mooie vakantie ook. Denk dat ik ook maar zo'n mooie reis ga maken als ik afstudeer.
Doen!
In maart nog een weekje vrij, ik weet nog niet waar ik heen ga. In mei kom ik terug en ga ik verhuizen naar Amsterdam. Ik heb voor in de zomer een stage op een notariskantoor gefixt en ik ga met iemand samen een artikel publiceren. Daarna met de master beginnen. Ik heb wel mezelf beloofd dat ik niet meer op vakantie mag/ga voordat ik mijn master heb. _O-

Oh, en in Canada een superleuke jongen ontmoet, en ergens dit jaar komt hij naar Amsterdam en ga ik naar Toronto. O+

Gaat ook alles goed met jou?

quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:37 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Kijk aan, Etsu goes Yreal :7 Netjes hoor ^O^ Is het lastig om te volgen Anglo-Amerikaans recht als je zo gewend bent aan het Nederlandse recht?

Ik ben van 7 tot 23 december in Cuba geweest. In Trv/travel vind je mijn verslag terug. Dus ik ben tweemaal rakelings langs de kust bij Boston, Halifax gevlogen :P Hier nu als vanouds januari - tentamens. Februari start tweede semester met nieuwe vakken en de masterscriptie.
Ik heb geen idee, ik ben nog niet begonnen natuurlijk. Ik heb iig o.a. Amerikaans staatsrecht gekozen.
Cuba! Een vriend van me is daar ook recentelijk geweest, schijnt mooi te zijn. Staat ook op mijn to-do-list.
Gaat de master goed? Alles gehaald?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2017 22:54:45 ]
pi_168018739
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:44 schreef Etsu het volgende:
[..]

Ik heb geen idee, ik ben nog niet begonnen natuurlijk. Ik heb iig o.a. Amerikaans staatsrecht gekozen.
Cuba! Een vriend van me is daar ook recentelijk geweest, schijnt mooi te zijn. Staat ook op mijn to-do-list.
Gaat de master goed? Alles gehaald?
Goede planning maar zeg nooit nooit. Als je zoveel reizen achter de rug hebt begint het tijdens de master echt wel weer te kriebelen :P

True, wel staats 3/2b gehad op de rug? Dan heb je iig een introductie al. Wel interessant om te studeren, leuk! Cuba stond jarenlang op mijn lijstje. Retourtje van Keulen naar Varadero voor 300 euro, 48 euro met de trein naar Keulen. Not too shabby. :7 Is het ook, maar niet overal. Aanrader zijn Vinales/Trinidad en dan de buitengebieden. Playa Larga bij de varkensbaai want historische grond. En Baracoa door de prachtige natuur en omgeving, eten.

Master gaat zijn gangetje. Werk bij Sbb is ten einde dus ik heb nu mijn volle aandacht en tijd voor de master. Hopelijk red ik alles voor de zomer af te ronden *O*
mag het weten
pi_168018758
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:44 schreef Etsu het volgende:

Doen!
In maart nog een weekje vrij, ik weet nog niet waar ik heen ga. In mei kom ik terug en ga ik verhuizen naar Amsterdam. Ik heb voor in de zomer een stage op een notariskantoor gefixt en ik ga met iemand samen een artikel publiceren. Daarna met de master beginnen. Ik heb wel mezelf beloofd dat ik niet meer op vakantie mag/ga voordat ik mijn master heb. _O-

Oh, en in Canada een superleuke jongen ontmoet, en ergens dit jaar komt hij naar Amsterdam en ga ik naar Toronto. O+

Gaat ook alles goed met jou?
Klinkt goed allemaal. Een hoop voor de boeg iig.
Met mij gaat het prima, nog 1 vak te gaan. Donderdag tentamen, maar ga er niet vanuit dat ik die haal :') Struikelblok van de eeuw dat, echt :'(. Daarna alleen nog de scriptie. Over een week sollicitatie voor een werkstudentschap per februari, is het tweede gesprek dus nog ff spannend. Gelukkig na donderdag (voorlopig) van de tentamens af.
pi_168018852
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 23:01 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Goede planning maar zeg nooit nooit. Als je zoveel reizen achter de rug hebt begint het tijdens de master echt wel weer te kriebelen :P

True, wel staats 3/2b gehad op de rug? Dan heb je iig een introductie al. Wel interessant om te studeren, leuk! Cuba stond jarenlang op mijn lijstje. Retourtje van Keulen naar Varadero voor 300 euro, 48 euro met de trein naar Keulen. Not too shabby. :7 Is het ook, maar niet overal. Aanrader zijn Vinales/Trinidad en dan de buitengebieden. Playa Larga bij de varkensbaai want historische grond. En Baracoa door de prachtige natuur en omgeving, eten.

Master gaat zijn gangetje. Werk bij Sbb is ten einde dus ik heb nu mijn volle aandacht en tijd voor de master. Hopelijk red ik alles voor de zomer af te ronden *O*
Gelukkig is de master maar een jaartje. Ik trek er anderhalfjaar voor uit, schuif ik Goederenrecht CS en de scriptie naar het tweede jaar en ben ik in februari 2019, hopelijk, klaar.
Geen staats2/3 gehad, maar op de uni in de VS hebben ze niet zoveel juridische vakken en aangezien ik aan 15 credits/30 ECTS moet komen i.v.m. fondsen, heb ik het maar erbij genomen. :') Zal wel zien wat ik ervan bak.

Klinkt goed iig! Wat is Sbb? En wie had dat gedacht: 5 jaar over de bachelor doen en dan gewoon de master in 1 jaar afronden. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2017 23:08:01 ]
pi_168018913
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 23:01 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Klinkt goed allemaal. Een hoop voor de boeg iig.
Met mij gaat het prima, nog 1 vak te gaan. Donderdag tentamen, maar ga er niet vanuit dat ik die haal :') Struikelblok van de eeuw dat, echt :'(. Daarna alleen nog de scriptie. Over een week sollicitatie voor een werkstudentschap per februari, is het tweede gesprek dus nog ff spannend. Gelukkig na donderdag (voorlopig) van de tentamens af.
Ja, een hoop dingen te doen, maar goed, dat is het leven hè. ;)
Welk vak is het? Al enig idee waar je je scriptie over gaat hebben?
pi_168019243
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 23:07 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ja, een hoop dingen te doen, maar goed, dat is het leven hè. ;)
Welk vak is het? Al enig idee waar je je scriptie over gaat hebben?
Internationaal belastingrecht. Echt een rampvak. :')
Scriptie-opzet moet nog worden goedgekeurd, maar onderwerp weet ik wel ja. DM je wel ff.
pi_168019455
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 23:19 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Internationaal belastingrecht. Echt een rampvak. :')
Scriptie-opzet moet nog worden goedgekeurd, maar onderwerp weet ik wel ja. DM je wel ff.
Ik zal donderdag voor je duimen vanuit het roze strand van de Bahama's. ^O^
pi_168019465
Ik heb trouwens besloten dat ik zand ga sparen. Heb al een doosje voor roze zand.
pi_168019928
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 23:26 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik zal donderdag voor je duimen vanuit het roze strand van de Bahama's. ^O^
Dankje. Zal aan je denken als ik een casus krijg over misbruik. :P
quote:
6s.gif Op maandag 9 januari 2017 23:26 schreef Etsu het volgende:
Ik heb trouwens besloten dat ik zand ga sparen. Heb al een doosje voor roze zand.
Leuk! Ik ken idd ook iemand die dat deed. Best wel grappig hoe verschillend het is.
pi_168020083
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 23:41 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dankje. Zal aan je denken als ik een casus krijg over misbruik. :P
:D

quote:
[..]

Leuk! Ik ken idd ook iemand die dat deed. Best wel grappig hoe verschillend het is.
Haha, ja. Als ik een eigen huisje heb in Amsterdam, wil ik een glazen eettafel laten maken en dan verschillende kleuren zand erin doen zodat je het kan zien. Lijkt me zo mooi. O+

Roze is een beginnetje. Je hebt ook nog zwart, groen, rood, etc. :P

Deed? Is die gestopt?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2017 23:48:42 ]
pi_168020591
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 23:47 schreef Etsu het volgende:

[..]

:D

[..]

Haha, ja. Als ik een eigen huisje heb in Amsterdam, wil ik een glazen eettafel laten maken en dan verschillende kleuren zand erin doen zodat je het kan zien. Lijkt me zo mooi. O+

Roze is een beginnetje. Je hebt ook nog zwart, groen, rood, etc. :P

Deed? Is die gestopt?
Denk t niet, geen idee. Ken diegene verder niet, maar bekende van familie, dus vandaar.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 05:09:46 #247
263417 Keyos
Like a Boss
pi_168021850
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 23:19 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Internationaal belastingrecht. Echt een rampvak. :')
Scriptie-opzet moet nog worden goedgekeurd, maar onderwerp weet ik wel ja. DM je wel ff.
Hier ook redelijk wat stress gehad om het scriptievoorwerp, er is op de EUR een harde deadline dat je onderwerp formeel moet worden goedgekeurd/aangemeld voor eind januari want anders is het eerstvolgende afstudeermoment pas zomer 2018. Vorige week met de (vermoedelijke) begeleider gezeten en die heeft godzijdank het onderwerp goedgekeurd en hebben het samen gefine-tuned.

Ben wel in mijn nopjes overigens, begeleider wordt waarschijnlijk Reinout Kok, had het volgens mij op de EUR niet beter kunnen treffen. Scriptieonderwerp gaat over wetsimplementatie van de anti-misbruikbepaling van de ATAD, MD-richtlijn etc ivm Nederlandse Fraus Legis en of Nederland gehouden is de wet n.a.v ATAD aan te passen. Zit er op dit moment nog niet helemaal in maar het is wel redelijk actueel allemaal, dat scheelt.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 08:32:40 #248
165633 eriksd
The grand facade...
pi_168022991
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 05:09 schreef Keyos het volgende:

[..]

Hier ook redelijk wat stress gehad om het scriptievoorwerp, er is op de EUR een harde deadline dat je onderwerp formeel moet worden goedgekeurd/aangemeld voor eind januari want anders is het eerstvolgende afstudeermoment pas zomer 2018. Vorige week met de (vermoedelijke) begeleider gezeten en die heeft godzijdank het onderwerp goedgekeurd en hebben het samen gefine-tuned.

Ben wel in mijn nopjes overigens, begeleider wordt waarschijnlijk Reinout Kok, had het volgens mij op de EUR niet beter kunnen treffen. Scriptieonderwerp gaat over wetsimplementatie van de anti-misbruikbepaling van de ATAD, MD-richtlijn etc ivm Nederlandse Fraus Legis en of Nederland gehouden is de wet n.a.v ATAD aan te passen. Zit er op dit moment nog niet helemaal in maar het is wel redelijk actueel allemaal, dat scheelt.
Wanneer wil je het afhebben? Consultatie is na de zomer begreep ik, ga je dat afwachten?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 08:59:46 #249
263417 Keyos
Like a Boss
pi_168023204
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 08:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wanneer wil je het afhebben? Consultatie is na de zomer begreep ik, ga je dat afwachten?
In het meest ideale geval wil ik na de zomer ergens in dienst treden dus dan zou ik begin juli de definitieve versie in moeten leveren. Geen tijd dus om dat af te wachten.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 11:23:09 #250
165633 eriksd
The grand facade...
pi_168025277
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 08:59 schreef Keyos het volgende:

[..]

In het meest ideale geval wil ik na de zomer ergens in dienst treden dus dan zou ik begin juli de definitieve versie in moeten leveren. Geen tijd dus om dat af te wachten.
Doelde meer op een scenario dat je er bijna bent en dan dat erdoorheen gemarcheerd komt. Zou het zodoende proberen ruim voor de zomer af te hebben.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 11:36:14 #251
263417 Keyos
Like a Boss
pi_168025470
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 11:23 schreef eriksd het volgende:

[..]

Doelde meer op een scenario dat je er bijna bent en dan dat erdoorheen gemarcheerd komt. Zou het zodoende proberen ruim voor de zomer af te hebben.
Is er dan ook een scenario dat het nog voor juli wordt besproken? Of zit ik met een inleverdatum in de eerste week van juli nog veilig?
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 12:19:51 #252
165633 eriksd
The grand facade...
pi_168026190
Vind ik lastig in te schatten. Het is buitengewoon complexe materie, dus een consultatieronde na de zomer lijkt mij rijkelijk laat en het gaat dan ook gelijk met een belastingplan door het parlement waardoor het weer onder druk behandeld moet worden. Kan me zo voorstellen dat men probeert het zo spoedig mogelijk op tafel te hebben.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_168068950
Zo tentamen. Struikelvak dus heb weinig hoop, maar als ik het haal hoef ik nooit meer te verkleumen in het steenkoude sportcentrum.
pi_168075464
Tentamen ging oke. Het ging dacht ik best goed, totdat ik een docent wat antwoorden hoorde geven. Gelukkig waren dat niet heel veel punten. Als de rest wel goed is gegaan heb ik goede hoop op een voldoende.
pi_168077552
Nog steeds geen scriptieonderwerp ;(
pi_168121855
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:56 schreef DoubleDip het volgende:
Tentamen ging oke. Het ging dacht ik best goed, totdat ik een docent wat antwoorden hoorde geven. Gelukkig waren dat niet heel veel punten. Als de rest wel goed is gegaan heb ik goede hoop op een voldoende.
Laten we duimen op een voldoende.

Ik ben vandaag naar het roze strand geweest. Heb nu een tasje met roze zand. *O*
Het schijnt dat een ander eiland ook een Pig Beach heeft, een strand waar varkens in het water zwemmen. _O- Jammer genoeg heb ik daar geen tijd voor.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2017 01:51:39 ]
pi_168171320
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 01:50 schreef Etsu het volgende:

[..]

Laten we duimen op een voldoende.

Ik ben vandaag naar het roze strand geweest. Heb nu een tasje met roze zand. *O*
Het schijnt dat een ander eiland ook een Pig Beach heeft, een strand waar varkens in het water zwemmen. _O- Jammer genoeg heb ik daar geen tijd voor.
Dankje.

Tof dat roze zand. Wist niks van een Pig Beach, jammer dat het niet lukt maar wie weet voor je bucketlist. :P
pi_168179753
Wie kan me meer vertellen over het tweede gesprek als je voor een stage of werkstudentschap solliciteert? Ik heb komende week een tweede gesprek bij een kantoor, alleen ik heb nog nooit een tweede gesprek gehad. Waar ik eerder gesolliciteerd heb was ofwel 1 gesprek ofwel ik kwam niet tot het tweede gesprek. Wat kan ik verwachten? Het kan nogal verschillen lees ik nl.
pi_168198239


Wat een brakke vraag. Het antwoord op vraag b is volgens het antwoordmodel "Vraag b
Afrekenen over 100.000, waarvan 50.000 onttrekking". Hoe komen ze daar nou bij. :{
pi_168199659
quote:
11s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:40 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een brakke vraag. Het antwoord op vraag b is volgens het antwoordmodel "Vraag b
Afrekenen over 100.000, waarvan 50.000 onttrekking". Hoe komen ze daar nou bij. :{
lekker duidelijk ja
pi_168199702
quote:
10s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

lekker duidelijk ja
Enig idee? Het antwoord op a is 100.000 omdat over de goodwill afgerekend moet worden als stakingswinst. Akkoord. Maar dan b? :?
pi_168199762
quote:
11s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:40 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een brakke vraag. Het antwoord op vraag b is volgens het antwoordmodel "Vraag b
Afrekenen over 100.000, waarvan 50.000 onttrekking". Hoe komen ze daar nou bij. :{
Vage vraag idd. Ik zou zeggen dat het EV van 25.000 eigenlijk 125.000 is. Als je dan voor 75.000 verkoopt heb je een vrijval van de goodwill voor 100.000, maar heb je tegelijkertijd een winst van 50.000 die je in je zak steekt. Als het geld van de onderneming naar Jennifer gaat is het een onttrekking voor 50.000.

Lijkt dit ergens op? Ik kan zo ook geen andere verklaring bedenken. Als de getallen anders zouden zijn misschien nog wel.
pi_168199882
quote:
11s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:40 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een brakke vraag. Het antwoord op vraag b is volgens het antwoordmodel "Vraag b
Afrekenen over 100.000, waarvan 50.000 onttrekking". Hoe komen ze daar nou bij. :{
nouja ze willen iets met een gift richting de zus. 25 aan boekwaarde en 100 aan goodwill maakt, 125 en als je dat voor 75 weg doet kom je dus op 50 uit. Maar hoe ze hem hier precies bedoelen is mij een raadsel.
pi_168199921
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:18 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Vage vraag idd. Ik zou zeggen dat het EV van 25.000 eigenlijk 125.000 is. Als je dan voor 75.000 verkoopt heb je een vrijval van de goodwill voor 100.000, maar heb je tegelijkertijd een winst van 50.000 die je in je zak steekt. Als het geld van de onderneming naar Jennifer gaat is het een onttrekking voor 50.000.

Lijkt dit ergens op? Ik kan zo ook geen andere verklaring bedenken. Als de getallen anders zouden zijn misschien nog wel.
Als EV 125 is en je verkoopt voor 75 heb je een negatieve goodwill (badwill) van 50. Je maakt dan dus geen stakingswinst dus hoeft niet af te rekenen.
pi_168199993
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als EV 125 is en je verkoopt voor 75 heb je een negatieve goodwill (badwill) van 50. Je maakt dan dus geen stakingswinst dus hoeft niet af te rekenen.
Ja daarom klopt mijn antwoord denk ik ook niet. Maar t is de enige verklaring die ik zo kan bedenken.
  maandag 16 januari 2017 @ 19:42:42 #266
165633 eriksd
The grand facade...
pi_168200787
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als EV 125 is en je verkoopt voor 75 heb je een negatieve goodwill (badwill) van 50. Je maakt dan dus geen stakingswinst dus hoeft niet af te rekenen.
In familiesfeer, dus waarom zou dat niet verzakelijkt moeten worden?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 16 januari 2017 @ 19:43:14 #267
165633 eriksd
The grand facade...
pi_168200811
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:18 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Vage vraag idd. Ik zou zeggen dat het EV van 25.000 eigenlijk 125.000 is. Als je dan voor 75.000 verkoopt heb je een vrijval van de goodwill voor 100.000, maar heb je tegelijkertijd een winst van 50.000 die je in je zak steekt. Als het geld van de onderneming naar Jennifer gaat is het een onttrekking voor 50.000.

Lijkt dit ergens op? Ik kan zo ook geen andere verklaring bedenken. Als de getallen anders zouden zijn misschien nog wel.
Vrijval van goodwill. Interessant.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 16 januari 2017 @ 19:43:15 #268
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_168200813
quote:
11s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:40 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een brakke vraag. Het antwoord op vraag b is volgens het antwoordmodel "Vraag b
Afrekenen over 100.000, waarvan 50.000 onttrekking". Hoe komen ze daar nou bij. :{
De overwinst is 100.000, namelijk de goodwill ofwel de waarde van de onderneming minus het eigen vermogen. De waarde van de onderneming is 125.000, namelijk waarde activa minus het vreemd vermogen.
Nu je de onderneming verkoopt aan een familielid wordt de verkoopprijs fictief verzakelijkt, dus 125.000, daarbij wordt een een onttrekking van het verschil tussen de zakelijke prijs en de werkelijke verkoopprijs aangenomen.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  maandag 16 januari 2017 @ 19:43:57 #269
165633 eriksd
The grand facade...
pi_168200838
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:43 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

De overwinst is 100.000, namelijk de goodwill ofwel de waarde van de onderneming minus het eigen vermogen. De waarde van de onderneming is 125.000, namelijk waarde activa minus het vreemd vermogen.
Nu je de onderneming verkoopt aan een familielid wordt de verkoopprijs fictief verzakelijkt, dus 125.000, daarbij wordt een een onttrekking van het verschil tussen de zakelijke prijs en de werkelijke verkoopprijs aangenomen.
Juist.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_168200923
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:43 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

De overwinst is 100.000, namelijk de goodwill ofwel de waarde van de onderneming minus het eigen vermogen. De waarde van de onderneming is 125.000, namelijk waarde activa minus het vreemd vermogen.
Nu je de onderneming verkoopt aan een familielid wordt de verkoopprijs fictief verzakelijkt, dus 125.000, daarbij wordt een een onttrekking van het verschil tussen de zakelijke prijs en de werkelijke verkoopprijs aangenomen.
Ah, thanks. Het antwoordmodel was zo summer dat ik het er niet uit haalde maar dit klopt.
pi_168201838
quote:
11s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:40 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een brakke vraag. Het antwoord op vraag b is volgens het antwoordmodel "Vraag b
Afrekenen over 100.000, waarvan 50.000 onttrekking". Hoe komen ze daar nou bij. :{
Ik word hier helemaal niet vrolijk van
pi_168225848
Wiebes wil de regeling afschaffen waar ik mijn masterscriptie over heb geschreven. Al die uren werk zijn straks net zo relevant voor de rechtswetenschap als mijn ontbijt. :')
pi_168229660
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:43 schreef Tchock het volgende:
Wiebes wil de regeling afschaffen waar ik mijn masterscriptie over heb geschreven. Al die uren werk zijn straks net zo relevant voor de rechtswetenschap als mijn ontbijt. :')
:D
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:40:48 #275
165633 eriksd
The grand facade...
pi_168229683
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:43 schreef Tchock het volgende:
Wiebes wil de regeling afschaffen waar ik mijn masterscriptie over heb geschreven. Al die uren werk zijn straks net zo relevant voor de rechtswetenschap als mijn ontbijt. :')
Dat geldt over een paar jaar voor mijn hele master.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_168243544
Net tweede gesprek gehad, ging goed en ze waren positief zeiden ze. Nog wel een assessment doen om het beeld dat ze van mij hebben te bevestigen, maar had de indruk dat het al min of meer geregeld is. Als het goed afloopt volgende maand beginnen.
  woensdag 18 januari 2017 @ 14:55:09 #277
165633 eriksd
The grand facade...
pi_168244418
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 14:12 schreef DoubleDip het volgende:
Net tweede gesprek gehad, ging goed en ze waren positief zeiden ze. Nog wel een assessment doen om het beeld dat ze van mij hebben te bevestigen, maar had de indruk dat het al min of meer geregeld is. Als het goed afloopt volgende maand beginnen.
Is dit allemaal voor een werkstudentschap?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_168244429
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 14:55 schreef eriksd het volgende:

[..]

Is dit allemaal voor een werkstudentschap?
Ja.
  woensdag 18 januari 2017 @ 14:56:04 #279
165633 eriksd
The grand facade...
pi_168244434
Gedoetje zeg. Nouja, goed gedaan.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_168244464
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 14:56 schreef eriksd het volgende:
Gedoetje zeg. Nouja, goed gedaan.
Klopt, alleen de insteek is om het na einde studie om te zetten in een dienstverband. Dus mocht alles goedkomen dan hoeft het assessment na mijn studie ook niet meer. Kwestie van nog even een gesprek met de toekomstige mede-adviseurs en dan beginnen.

Maar goed, eerst maar eens assessment doen en dan kijken of het feest doorgaat.
  woensdag 18 januari 2017 @ 15:52:31 #281
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_168245683
Arrghgmbrl..

Heb tot nu toe 5 tentamens gemaakt, 2 x 8,5, 2 x 8, 1 x 6,5. Vanochtend even bij de inzage van die 6,5 geweest, het antwoord volgens het antwoordmodel verwees naar art. 2e lid 2 sub f UBLB, maar.. dit artikel staat niet in de (voorgeschreven) kluwer pocket. Ik kreeg voor de subvraag 0,25 i.p.v. 0,5 punten, had 3 alternatieven genoemd, maar niet het gevraagde artikel, omdat dit niet in de bundel stond. Docente geeft eerst toe dat ze me hiervoor best 0,5 punten mag geven, dus ze zegt me dit toe, later overlegt ze met een andere docent en houden ze het plots van 0,25, want: het artikel was tijdens het college eens genoemd.

Met dat kwart puntje zou ik afronden naar een 7 en dus nog Cum Laude de master kunnen behalen, met die 6,5 wordt dat lastiger, tenzij ik het vak laat vallen en een ander vak in de vrije keuze ruimte ga doen, voel me wel genaaid nu.
Maar eens kijken of ik het de moeite vind bezwaar te maken tegen de uitslag, nu het gevraagde artikel niet is opgenomen in de bundel. Je kunt die bundels net zo goed afschaffen als de repliek luidt dat het in college een keer is genoemd. :(
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  woensdag 18 januari 2017 @ 15:59:55 #282
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_168245884
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 14:57 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Klopt, alleen de insteek is om het na einde studie om te zetten in een dienstverband. Dus mocht alles goedkomen dan hoeft het assessment na mijn studie ook niet meer. Kwestie van nog even een gesprek met de toekomstige mede-adviseurs en dan beginnen.

Maar goed, eerst maar eens assessment doen en dan kijken of het feest doorgaat.
Netjes, succes met je assessment!
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_168245954
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:52 schreef Kopstoot het volgende:
Arrghgmbrl..

Heb tot nu toe 5 tentamens gemaakt, 2 x 8,5, 2 x 8, 1 x 6,5. Vanochtend even bij de inzage van die 6,5 geweest, het antwoord volgens het antwoordmodel verwees naar art. 2e lid 2 sub f UBLB, maar.. dit artikel staat niet in de (voorgeschreven) kluwer pocket. Ik kreeg voor de subvraag 0,25 i.p.v. 0,5 punten, had 3 alternatieven genoemd, maar niet het gevraagde artikel, omdat dit niet in de bundel stond. Docente geeft eerst toe dat ze me hiervoor best 0,5 punten mag geven, dus ze zegt me dit toe, later overlegt ze met een andere docent en houden ze het plots van 0,25, want: het artikel was tijdens het college eens genoemd.

Met dat kwart puntje zou ik afronden naar een 7 en dus nog Cum Laude de master kunnen behalen, met die 6,5 wordt dat lastiger, tenzij ik het vak laat vallen en een ander vak in de vrije keuze ruimte ga doen, voel me wel genaaid nu.
Maar eens kijken of ik het de moeite vind bezwaar te maken tegen de uitslag, nu het gevraagde artikel niet is opgenomen in de bundel. Je kunt die bundels net zo goed afschaffen als de repliek luidt dat het in college een keer is genoemd. :(
Heeft jouw universiteit geen optie om een voldoende te herkansen? In Leiden kan het niet, weet niet waar jij studeert maar geloof dat het op sommige andere universiteiten wel kan. Zitten wel voorwaarden aan.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:59 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Netjes, succes met je assessment!
Dankje!
  woensdag 18 januari 2017 @ 16:05:42 #284
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_168246053
UvA, ik kan die voldoende wel herkansen, maar bij herkansen vervalt cum laude sowieso, dus daar ben ik niet mee geholpen. Dit was een vak in de gebonden keuzeruimte, dus ga nu het andere vak maar extra goed proberen te maken, want wilde het sowieso toch al volgen.

Cum Laude zou voor mij ultiem zijn, werk er fulltime bij, dus als dat lukt.. Het is geen must, maar als het dan dichterbij komt voel je je genaaid als het wegglipt door een futiliteit waar je verder weinig aan kunt doen.. ;)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_168246810
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:05 schreef Kopstoot het volgende:
UvA, ik kan die voldoende wel herkansen, maar bij herkansen vervalt cum laude sowieso, dus daar ben ik niet mee geholpen. Dit was een vak in de gebonden keuzeruimte, dus ga nu het andere vak maar extra goed proberen te maken, want wilde het sowieso toch al volgen.

Cum Laude zou voor mij ultiem zijn, werk er fulltime bij, dus als dat lukt.. Het is geen must, maar als het dan dichterbij komt voel je je genaaid als het wegglipt door een futiliteit waar je verder weinig aan kunt doen.. ;)
Ja begrijpelijk. Vervelend wel. Knap trouwens dat dat je lukt met een fulltime baan ernaast.
  woensdag 18 januari 2017 @ 16:58:33 #286
165633 eriksd
The grand facade...
pi_168247370
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:05 schreef Kopstoot het volgende:
UvA, ik kan die voldoende wel herkansen, maar bij herkansen vervalt cum laude sowieso, dus daar ben ik niet mee geholpen. Dit was een vak in de gebonden keuzeruimte, dus ga nu het andere vak maar extra goed proberen te maken, want wilde het sowieso toch al volgen.

Cum Laude zou voor mij ultiem zijn, werk er fulltime bij, dus als dat lukt.. Het is geen must, maar als het dan dichterbij komt voel je je genaaid als het wegglipt door een futiliteit waar je verder weinig aan kunt doen.. ;)
Men kan toch niet in redelijkheid verlangen dat je dit soort specifieke artikelen uit uitvoeringsbesluiten die een keer genoemd zijn gaat onthouden. Als er zoveel voor je van afhangt zou ik zeker een avondje aan een bezwaarschrift wagen. Komop zeg.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 18:47:19 #287
365082 IPA35
Patriarch
pi_168300110
Iemand vandaag Goederenrecht c.s. gemaakt?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 20 januari 2017 @ 19:00:32 #288
365082 IPA35
Patriarch
pi_168300425
Art. 5:114 lid fucking DRIE :') :') :') :') :') :') |:( |:( |:( |:( }) }) 8)7 8)7
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_168305075
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 18:47 schreef IPA35 het volgende:
Iemand vandaag Goederenrecht c.s. gemaakt?
Nee.
pi_168321408
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 18:47 schreef IPA35 het volgende:
Iemand vandaag Goederenrecht c.s. gemaakt?
Is dat vak vergelijkbaar met RGR?
pi_168322475
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 15:07 schreef Etsu het volgende:

[..]

Is dat vak vergelijkbaar met RGR?
Nee
pi_168342315
Assessment is goed gegaan, kreeg gelijk rapport.
Persoonlijkheid enzo klopte ook met wat ik heb gezegd in het gesprek.
Dus komende week hoor ik meer.
  maandag 23 januari 2017 @ 17:49:56 #293
365082 IPA35
Patriarch
pi_168377103
Nee. Kleine overlap maar. Meer overlap met insolventierecht. Dat ging pas echt kut. Ga die in de her wel voor het eggie doen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_168400031
Wat staat beter op je cv als fiscalist een stage bij een big four of de belastingdienst?
pi_168407867
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 18:31 schreef maastricht12345 het volgende:
Wat staat beter op je cv als fiscalist een stage bij een big four of de belastingdienst?
Waar wil je uiteindelijk terecht komen?
Big4 staat altijd goed, belastingdienst ook omdat je het allemaal van de andere kant ziet.
Maar stage moet je niet doen voor je cv maar voor de ervaring. Vraag is dus: wat wil je?
En natuurlijk sluiten B4 en BD elkaar niet uit, ken ook mensen die beide doen/deden.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 23:26:30 #296
365082 IPA35
Patriarch
pi_168409063
Welke kantoren in NL zijn groot v.w.b. vastgoed?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_168418369
American Constitutional Law _O_ Gister de zaak United States v. Nixon geanalyseerd ivm het Watergate-schandaal.

Vind het best tof allemaal. :7

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2017 14:55:32 ]
pi_168419584
Net gebeld, contract komt eind van de week/begin volgende week mijn kant uit.
pi_168419602
quote:
6s.gif Op woensdag 25 januari 2017 14:55 schreef Etsu het volgende:
American Constitutional Law _O_ Gister de zaak United States v. Nixon geanalyseerd ivm het Watergate-schandaal.

Vind het best tof allemaal. :7
Chill! Hoe is het daar, alles goed gegaan met vakken/tentamens enzo? Wanneer ben je eigenlijk weer in NL?
pi_168421724
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 15:52 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Chill! Hoe is het daar, alles goed gegaan met vakken/tentamens enzo? Wanneer ben je eigenlijk weer in NL?
Ben weer ruim een week in DC, vorige week zijn de lessen begonnen. Vind het best wel leuk tot nu toe. Ik heb American Constitutional Law, Legislative Process, Basic American Government en American Foreign Policy gekozen. Ik had eerst 5 vakken gekozen, maar heb afgelopen maandag eentje uit mijn vakkenpakket geschopt omdat het een beetje teveel werd. Engels is ook wel op op hoog niveau, dus Google Translate is mijn beste vriend op dit moment. _O-

De hoeveelheden werk dat je moet verzetten, is niet te vergelijken met de RUG. Daar is een tentamen voldoende om een vak te halen, hier heb je ook nog essays, thesis, examens, aanwezigheidsplicht, huiswerk etc. en dat wordt dan 1 cijfer.

Heb al 3 essays af, dus loop al erg vooruit met 1 vak. Morgen een presentatie; iets over mezelf vertellen en Amerikaanse politiek erbij betrekken. Ik zou mezelf als moderate beschouwen, dus beetje in het midden. :+

Ik denk dat ik 15 mei weer naar Nederland ga. Ben 5 mei klaar, daarna nog even op reis naar ergens en naar Madrid voor een voetbalwedstrijd van Real Madrid, dan ben ik klaar met mijn avontuur - denk ik. Binnenkort maar even vliegtickets boeken voor in maart. Ik wil ergens heel graag heen, maar ik weet niet of ik zin heb om ruim 20 uur in het vliegtuig te zitten. :D
pi_168421727
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 15:51 schreef DoubleDip het volgende:
Net gebeld, contract komt eind van de week/begin volgende week mijn kant uit.
Lekker bezig.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')