abonnement Unibet Coolblue
pi_167908756
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 19:40 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Oké en nu deze
[..]
The _________ is calculated by adding scheduled receipts to the beginning inventory and then subtracting actual orders scheduled before the next scheduled receipt\

STP
NDP
PHP
ATP

Dit bijvoorbeeld. Begripdefinities kennen en je kunt strepen.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
  donderdag 5 januari 2017 @ 19:49:34 #27
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167908781
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 19:44 schreef mergbot het volgende:

[..]

Oke:
1. je moet weten wat internationaal publiekrecht inhoud
2. je moet weten of je aansprakelijk gesteld kan worden op internationaal publiekrecht
3. je moet weten wat het VN handvest inhoud
etc etc

ik heb die begripkennis niet, maar op het moment dat je dat leert weet je toch of de vraag en het begrip een relatie hebben of niet?
Ik raakte zeer in de war met wat ik had geleerd bij deze vraag. Er waren namelijk meerdere tegenstrijdigheden die ik meende te herinneren waardoor ik uiteindelijk voor antwoord B heb gekozen, terwijl het A moest zijn.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  donderdag 5 januari 2017 @ 19:50:40 #28
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167908808
quote:
10s.gif Op donderdag 5 januari 2017 19:48 schreef SeLang het volgende:
Ik had voor mijn TU elektro een 9 voor mijn afstuderen maar mijn vakken waren gemiddeld 8,48 of zoiets. Als ik één vak had herkanst van een 8 naar een 9 dan had ik ook cum laude gehad. Maar ja, ik had dus de keuze om een vakje te herkansen puur voor cum laude of lekker een paar weken op vakantie voordat ik ging werken (baan was al op zak). Op vakantie dus, no contest :') Fuck die hele cum laude
Ja, TU elektro... Dat zit toch wel even anders bij een rechtenopleiding. Bij ons mag je overigens voldoendes niet herkansen.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 5 januari 2017 @ 19:50:42 #29
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167908812
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 19:16 schreef Libertarisch het volgende:
Bij die multiple choice vragen heb je vaak 2 antwoorden die duidelijk verkeerd zijn en 2 die goed lijken, en dan zit er een subtiel verschil tussen het goede en verkeerde antwoord. Het is heel goed mogelijk dat je dan meerdere keren net het verkeerde antwoord aankruist, verder niks tegen te doen dan nog slimmer worden/ beter nadenken/de stof beter beheersen.

Open vragen moet je altijd zo uitgebreid mogelijk beantwoorden met vaktermen, en dan hopen dat de examinator je alle punten toekent. Maar het is geen exacte wetenschap, met een exact antwoord, dus hier komt ook wat subjectiviteit kijken,

Dit soort studies berusten vooral op memoriseren, dus hoe beter je de stof memoriseert hoe groter de kans dat je een goed cijfer haalt.
Om die reden is multiple choice dus makkelijker imo. Er is dan maar één antwoord goed, maar dat is dan ook gelijk 100% goed. Bij open vragen is er altijd ambiguïteit die jou net de 10 kan ontnemen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167908933
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 19:49 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ik raakte zeer in de war met wat ik had geleerd bij deze vraag. Er waren namelijk meerdere tegenstrijdigheden die ik meende te herinneren waardoor ik uiteindelijk voor antwoord B heb gekozen, terwijl het A moest zijn.
a. Dit is juist. Als de VN effectieve controle had over deze militairen
dan worden de handelingen van deze militairen op grond van de
Artikelen inzake Aansprakelijkheid van Internationale Organisaties
(DARIO) aan de VN toegerekend.
b. Dit is onjuist. De VN geniet immers op grond van het VN Handvest
absolute immuniteit en is daarom niet aansprakelijk voor het
handelen van deze militairen.
c. Dit is juist. Het handelen van VN militairen wordt op grond van de
Artikelen inzake Aansprakelijkheid van Internationale Organisaties
(DARIO) altijd aan de VN toegerekend ongeacht de vraag of de VN
effectieve controle had.
d. Dit is onjuist. De VN geniet immers op grond van het internationaal
gewoonterecht
functionele immuniteit en is daarom niet
aansprakelijk voor het handelen van deze militairen.

juist / onjuist = 50%
wet/regelgeving: VN handvest (25%), DARIO (50%), internation2aal gewoonterecht (25%)
functie VN: effectieve controle (50%), absolute immuniteit (25%), functionele immuniiteit (25%)

kans dat het antwoord met DARIO en met effectieve controle is omdat die begrippen beide twee keer voor komen.

zo werkt dat wel vaker met vragen
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
  donderdag 5 januari 2017 @ 19:56:22 #31
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167908989
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 19:54 schreef mergbot het volgende:

[..]

a. Dit is juist. Als de VN effectieve controle had over deze militairen
dan worden de handelingen van deze militairen op grond van de
Artikelen inzake Aansprakelijkheid van Internationale Organisaties
(DARIO) aan de VN toegerekend.
b. Dit is onjuist. De VN geniet immers op grond van het VN Handvest
absolute immuniteit en is daarom niet aansprakelijk voor het
handelen van deze militairen.
c. Dit is juist. Het handelen van VN militairen wordt op grond van de
Artikelen inzake Aansprakelijkheid van Internationale Organisaties
(DARIO) altijd aan de VN toegerekend ongeacht de vraag of de VN
effectieve controle had.
d. Dit is onjuist. De VN geniet immers op grond van het internationaal
gewoonterecht
functionele immuniteit en is daarom niet
aansprakelijk voor het handelen van deze militairen.

juist / onjuist = 50%
VN handvest (25%), DARIO (50%), internation2aal gewoonterecht (25%)
effectieve controle (50%), absolute immuniteit (25%), functionele immuniiteit (25%)

kans dat het antwoord met DARIO en met effectieve controle is omdat die begrippen beide twee keer voor komen.

zo werkt dat wel vaker met vragen
Hmm, dat is niet per se waar. Je bent geneigd dat te denken, maar bij andere vakken was juist vaak de uitzondering het goede antwoord.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167909013
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 19:56 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Hmm, dat is niet per se waar. Je bent geneigd dat te denken, maar bij andere vakken was juist vaak de uitzondering het goede antwoord.
Zo redeneer ik heel vaak. Natuurlijk check je inhoudelijk nog even en zijn er wel instinkers maar vaak gaat het goed bij mij.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_167909015
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 19:46 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Hou eens op met die achterlijke aannames van je. Ik zeg toch dat ik me er voor wil inzetten en vraag om advies, maar ik krijg van jou alleen te horen dat het überhaupt niet kan. Tief een eind op.
Je maakt zelf achterlijke aannames. Cum laude is de opperste 5%. Je denkt dat je niet goed genoeg leert en daardoor het niet haalt. Ja man, helemaal niet arrogant of zo. Dat je gelijk boos wordt als je iets te horen krijgt wat je niet wilt horen spreekt ook boekdelen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  donderdag 5 januari 2017 @ 19:59:22 #34
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167909103
quote:
7s.gif Op donderdag 5 januari 2017 19:57 schreef Rezania het volgende:

[..]

Je maakt zelf achterlijke aannames. Cum laude is de opperste 5%. Je denkt dat je niet goed genoeg leert en daardoor het niet haalt. Ja man, helemaal niet arrogant of zo. Dat je gelijk boos wordt als je iets te horen krijgt wat je niet wilt horen spreekt ook boekdelen.
Ik denk dat ik op een verkeerde manier leer, niet niet genoeg. Dat zou duidelijk zijn geworden als je de openingspost had gelezen. Probeer je te beweren dat ik de intelligentie mis om cum laude te kunnen staan of zo? Wat weet je precies allemaal van me :') ?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167909111
Mijn punt is dat cum laude niet voor iedereen is weggelegd, zo is het ontworpen. Je kan er wel keihard naar streven en jezelf constant vergelijken met anderen, maar mss bereik je het gewoon niet. Ja, vragen of hoe je leert een goede manier mag natuurlijk, maar in je OP laat je meer overkomen alsof dat volgens jou de enige reden is dat je niet cum laude staat. That's it. Realiseer je alle factoren, realiseer je ook dat niet je sommige niet of nauwelijks kan veranderen. Realiseer je trouwens ook dat cum laude in de bachelor lang niet zo belangrijk is als bij master.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_167909201
TS is echt zo'n studentje dat heel interessant wil doen, dat merk je ook aan zijn onderschrift dat natuurlijk in het Engels is.
Alsof je meer zou zijn dan een ander omdat je het Engels beheerst.
pindazakje
  donderdag 5 januari 2017 @ 20:06:37 #37
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167909267
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:03 schreef Hyaenidae het volgende:
TS is echt zo'n studentje dat heel interessant wil doen, dat merk je ook aan zijn onderschrift dat natuurlijk in het Engels is.
Alsof je meer zou zijn dan een ander omdat je het Engels beheerst.
:') , lees eens goed.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167909387
Zonder enige vorm van kennis van rechten zou ik al voor a of c zijn gegaan. De onjuist antwoorden hebben het over immuniteit. Dat zou dan toch betekenen dat de VN niet aansprakelijk zou kunnen worden gehouden voor het handelen van hun eigen militairen? Dat is toch te bizar voor woorden?

Of begrijp ik dat zelfs verkeerd?
  donderdag 5 januari 2017 @ 20:10:40 #39
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167909390
quote:
7s.gif Op donderdag 5 januari 2017 19:59 schreef Rezania het volgende:
Mijn punt is dat cum laude niet voor iedereen is weggelegd, zo is het ontworpen. Je kan er wel keihard naar streven en jezelf constant vergelijken met anderen, maar mss bereik je het gewoon niet. Ja, vragen of hoe je leert een goede manier mag natuurlijk, maar in je OP laat je meer overkomen alsof dat volgens jou de enige reden is dat je niet cum laude staat. That's it. Realiseer je alle factoren, realiseer je ook dat niet je sommige niet of nauwelijks kan veranderen. Realiseer je trouwens ook dat cum laude in de bachelor lang niet zo belangrijk is als bij master.
Hier kan ik wat mee. Wat je zegt is natuurlijk waar, maar ik heb echter heel erg het gevoel dat ik plukken kennis mis tijdens mijn toets. Veel vragen die ik fout heb beantwoord had ik goed kunnen hebben als ik op die gebieden aandachtiger had gestudeerd. Daarom vraag ik me af of de manier waarop ik nu leer (2-5 dagen, afhangende van het tentamen) met uitsluitend (niet-zelfgemaakte) samenvattingen, jurisprudentie en wetsartikelen verkeerd is.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167909477
Als je twijfelt en denkt die is het dan is die het niet, succes ^O^
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
  donderdag 5 januari 2017 @ 20:15:53 #41
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167909514
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:10 schreef wcborstel het volgende:
Zonder enige vorm van kennis van rechten zou ik al voor a of c zijn gegaan. De onjuist antwoorden hebben het over immuniteit. Dat zou dan toch betekenen dat de VN niet aansprakelijk zou kunnen worden gehouden voor het handelen van hun eigen militairen? Dat is toch te bizar voor woorden?

Of begrijp ik dat zelfs verkeerd?
De VN bezit geen eigen troepen, maar is afhankelijk van de levering van lidstaten. Daaruit heb ik beredeneerd (met hulp van het Moeders van Srebrenica-arrest) dat alleen de leverende staat aansprakelijk is en niet de VN. Daarnaast had ik ook nog ergens anders gelezen geloof ik dat de VN absolute immuniteit had, waardoor ik dacht dat de VN een uitzonderingspositie had op art. 7 DARIO. Te moeilijk beredeneerd dus blijkbaar.

Iets wat voor je gevoel heel logisch is, is niet altijd zo in het recht trouwens. De Russische ambassadeur kan een hele school uitmoorden, maar niet terecht worden gesteld (of zelfs opgepakt!) voordat Rusland daar expliciet toestemming voor heeft gegeven, om maar een voorbeeld te noemen.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167909615
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:10 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Hier kan ik wat mee. Wat je zegt is natuurlijk waar, maar ik heb echter heel erg het gevoel dat ik plukken kennis mis tijdens mijn toets. Veel vragen die ik fout heb beantwoord had ik goed kunnen hebben als ik op die gebieden aandachtiger had gestudeerd. Daarom vraag ik me af of de manier waarop ik nu leer (2-5 dagen, afhangende van het tentamen) met uitsluitend (niet-zelfgemaakte) samenvattingen, jurisprudentie en wetsartikelen verkeerd is.
Twee dagen per vak studeren is toch bij geen enkele studie die er maar bestaat genoeg voor een echt hoog cijfer? Doe je niet gewoon te weinig moeite?
  donderdag 5 januari 2017 @ 20:24:02 #43
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167909710
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:20 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Twee dagen per vak studeren is toch bij geen enkele studie die er maar bestaat genoeg voor een echt hoog cijfer? Doe je niet gewoon te weinig moeite?
Ik weet het niet. Waarschijnlijk maak ik ook gewoon te lange uren, waardoor ik de stof niet goed meer opsla. Uren als in van 14:00 - 23:00 met een uurtje pauze tussendoor.

Alleen duurt het voor de meeste vakken gewoon te lang om de boeken opnieuw te lezen voor het tentamen, dus heel anders studeren kan ik dan niet als ik eerder begin.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167910045
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:24 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Waarschijnlijk maak ik ook gewoon te lange uren, waardoor ik de stof niet goed meer opsla. Uren als in van 14:00 - 23:00 met een uurtje pauze tussendoor.

Alleen duurt het voor de meeste vakken gewoon te lang om de boeken opnieuw te lezen voor het tentamen, dus heel anders studeren kan ik dan niet als ik eerder begin.
Niet te lang achter elkaar leren, dan neem je idd niks meer op. Voetbaltijden is beter. En zie het als een werkdag, dus 9:00 tot 17:00 is een handige tijd.

Wat ik zelf doe (maar ik haal geen negens) is alle colleges nog een keer afluisteren en alle werkgroepen opnieuw maken en nakijken. Dan nog een keer zien of ik alles wat fout is snap en dan heb ik grote kans dat het een stuk beter gaat.

Een van de vakken waar ik een 8 voor had heb ik gehaald door alle leerstukken stap voor stap te leren en heel gestructureerd mijn antwoorden op te schrijven bij het tentamen. Daardoor snapte ik het zelf beter en was het veel makkelijker nakijken punten toekennen.
  donderdag 5 januari 2017 @ 20:41:44 #45
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167910204
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:37 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Niet te lang achter elkaar leren, dan neem je idd niks meer op. Voetbaltijden is beter. En zie het als een werkdag, dus 9:00 tot 17:00 is een handige tijd.

Wat ik zelf doe (maar ik haal geen negens) is alle colleges nog een keer afluisteren en alle werkgroepen opnieuw maken en nakijken. Dan nog een keer zien of ik alles wat fout is snap en dan heb ik grote kans dat het een stuk beter gaat.

Een van de vakken waar ik een 8 voor had heb ik gehaald door alle leerstukken stap voor stap te leren en heel gestructureerd mijn antwoorden op te schrijven bij het tentamen. Daardoor snapte ik het zelf beter en was het veel makkelijker nakijken punten toekennen.
Je hebt bedrijven die extra vragen aanbieden voor een klein prijsje, tezamen met antwoorden en hoe er op dat antwoord is gekomen. Kan je me zoiets aanraden?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167910489
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:41 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Je hebt bedrijven die extra vragen aanbieden voor een klein prijsje, tezamen met antwoorden en hoe er op dat antwoord is gekomen. Kan je me zoiets aanraden?
Kan je denk ik beter zelf nog een keer alle vragen maken.
Je zou wel een tentamentraining kunnen overwegen bij Capita of SSL of Repetitoren. Zelf alleen met SSL ervaring. Kwaliteit is wisselend, dat wel. Maar je krijgt wel een boekje met een samenvatting en oefenmateriaal.
  donderdag 5 januari 2017 @ 21:03:09 #47
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167910939
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:50 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Kan je denk ik beter zelf nog een keer alle vragen maken.
Je zou wel een tentamentraining kunnen overwegen bij Capita of SSL of Repetitoren. Zelf alleen met SSL ervaring. Kwaliteit is wisselend, dat wel. Maar je krijgt wel een boekje met een samenvatting en oefenmateriaal.
Samenvattingen heb ik al, maar ik mis het oefenmateriaal. Het feit is dat je in de werkgroep vaak maar 5 vragen voorgelegd krijgt over ~200 pagina's aan stof. Bij lange na niet genoeg als je het mij vraag. Dat merkte ik echter al op toen ik net met de studie begonnen was.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167912803
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 21:03 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Samenvattingen heb ik al, maar ik mis het oefenmateriaal. Het feit is dat je in de werkgroep vaak maar 5 vragen voorgelegd krijgt over ~200 pagina's aan stof. Bij lange na niet genoeg als je het mij vraag. Dat merkte ik echter al op toen ik net met de studie begonnen was.
Je kan ook je eigen vragen maken natuurlijk. Door de casus net een stukje te veranderen. Ik heb zelf een docent die dat doet. Die schrijft casussen voor die je thuis maakt, maar in het college behandelt hij ook allerlei andere situaties. Dan leer je ook buiten hetgeen te denken wat je op de werkgroep krijgt. Veel mensen blijven daarin hangen en als het dan net afwijkt op het tentamen raken ze in paniek.
pi_167912882
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 21:03 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Samenvattingen heb ik al, maar ik mis het oefenmateriaal. Het feit is dat je in de werkgroep vaak maar 5 vragen voorgelegd krijgt over ~200 pagina's aan stof. Bij lange na niet genoeg als je het mij vraag. Dat merkte ik echter al op toen ik net met de studie begonnen was.
Wij oefenen zelf wel eens met een groepje studenten door zelf wat opgaven te maken en uit te werken, zou dit niet iets zijn?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_167915426
Als je cum laude wilt afstuderen moet je niet oefenen tot je het goede antwoord bij een oefentoets maar tot je het nooit verkeerd hebt. Zijn twee hele andere insteken. Daarnaast altijd met eigen samenvattingen werken. En 2 tot 11 in de bieb voor een paar dagen is niet genoeg. Trek minstens een week uit en maak echte dagen; 9 tot 10 met in totaal 2 uur pauze oid. Dan maak je tenminste uren met genoeg rust tussen door.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')