Update: Originele filmpje is inmiddels verwijderd. Wel nog te vinden via GeenStijl:quote:De politieke beweging DENK maakt zich ernstige zorgen over de veiligheid van Sylvana Simons. De partij zal morgen in een gesprek met de veiligheidsdiensten maatregelen eisen.
Op sociale media circuleert een filmpje waarin gemonteerde foto's te zien zijn van Simons. Haar hoofd is onder meer geplakt in een oude foto van de Ku Klux Klan waarin ze zogenaamd is opgehangen. "Het is verschrikkelijk en walgelijk. Ik heb hier geen woorden voor", zegt DENK-voorman Tunahan Kuzu.
'Concrete maatregelen'
De partij zegt morgen in gesprek te gaan met de autoriteiten op het gebied van veiligheid, onder meer met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). "We verwachten concrete veiligheidsmaatregelen rondom het onveiligheidsgevoel van mevrouw Simons. De overheid moet een veilige gevoel aan alle burgers geven," zegt Kuzu. Om wat voor maatregelen het precies gaat, zegt de partij niet.
Simons gaat aangifte doen. Dat is niet voor het eerst, zegt Kuzu. "Toen ze zich in mei aansloot bij DENK kreeg ze 20.000 racistische opmerkingen over haar heen. We hebben nooit meer iets van die aangifte gehoord."
'Simons verdient ook bescherming'
Ongehoord, vindt Kuzu. "Er is geen daad gesteld. Politie en het OM moeten de schuldigen pakken en aan de schandpaal nagelen. Kenneth Vermeer is het zelfde overgekomen. Toen zijn er binnen afzienbare tijd verdachten opgepakt. Bij Simons blijft dat achter. Zij verdient ook bescherming."
Kuzu vindt dat het kabinet in deze discussie veel te stil blijft. Volgens de DENK-voorman worden 'haat en het vijandsbeeld steeds verder aangewakkerd. Hij wil dat premier Rutte en vice-premier Asscher zich uitspreken. "Waar is Rutte? Waar is Asscher? Ik hoor ze helemaal niet. Zeker de premier moet het land laten weten dat dit veel te ver gaat."
'Oh Sylvana'
In het filmpje dat op sociale media circuleert zijn beelden gemonteerd onder een carnavalsliedje met de titel Oh Sylvana. Haar gezicht is gefotoshopt in racistische en beledigende karikaturen. Simons wordt onder meer afgebeeld als Zwarte Piet en naakte Afrikaanse vrouw. Ook is haar hoofd geplakt in beelden die verwijzen naar de lynchpartijen van de Ku Klux Klan, de racistische organisatie die in de VS met geweld protesteerde tegen de afschaffing van de slavernij en de burgerrechtenbeweging van Afro-Amerikanen.
Het liedje Oh Sylvana gaat volgens zanger Rob Daal niet over Sylvana Simons maar over een Russisch meisje dat uitgezwaaid wordt door haar vriendje. Simons heeft zelf nog niet gereageerd.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)enk-eist-maatregelen
PVV'ers hebben er nogal een handje van om feiten te ontkennen om hun racistische wereldbeeld in stand te kunnen houden.quote:Op maandag 28 november 2016 19:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Linkse mensen hebben er wel een handje van om anderen te diskwaliferen als dom, onwetend, racist etc.
Zie je niet alleen bij Sylvana.
En jij vindt na deze opmerking dat ik generaliseer m.b.t. bepaalde groepen?quote:Op maandag 28 november 2016 19:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
PVV'ers hebben er nogal een handje van om feiten te ontkennen om hun racistische wereldbeeld in stand te kunnen houden.
Ik ben overigens niet links.
Daar doe je het. Je kwalificeert PVV'ers als racisten.quote:Op maandag 28 november 2016 19:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
PVV'ers hebben er nogal een handje van om feiten te ontkennen om hun racistische wereldbeeld in stand te kunnen houden.
Ik ben overigens niet links.
Natuurlijk niet. Afwijkend gedrag dat gepast en wettig is, wordt hier gewoon geaccepteerd. Hooguit een keer giechelig op gereageerd misschien maar kan daar eigenlijk al geen realistisch voorbeeld bij bedenken.quote:Op maandag 28 november 2016 19:02 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, van afwijkend gedrag.
Dat ongepast en onwettig verzin je er zelf bij.
Bepaalde groepen zijn prima te generaliseren op bepaalde vlakken. Op andere niet.quote:Op maandag 28 november 2016 19:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En jij vindt na deze opmerking dat ik generaliseer m.b.t. bepaalde groepen?
Haha, goeie wel.
Ja. Antiracisten die PVV stemmen. Zie je het voor je?quote:Op maandag 28 november 2016 19:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar doe je het. Je kwalificeert PVV'ers als racisten.
Dus je hebt alleen racisten en anti-racisten?quote:Op maandag 28 november 2016 19:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja. Antiracisten die PVV stemmen. Zie je het voor je?
Als blanke man heb je eigenlijk geen recht van spreken wat betreft racisme?quote:Op maandag 28 november 2016 19:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Waar het relevant is doe je dat inderdaad en waar het gaat om het aan de kaak stellen van racisme heb je als witte man nu eenmaal een extreem veel beperkter perspectief.
Nou ja, tenzij je om een andere reden gediscrimineerd wordt. Omdat je transgender bent of zo.
Nou, dan is er niks aan de hand toch?quote:Op maandag 28 november 2016 19:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Bepaalde groepen zijn prima te generaliseren op bepaalde vlakken. Op andere niet.
Dat kan toch ook moeilijk anders als je leest wat Wilders allemaal heeft gezegd en geschreven. Dat politiek correcte gedoe dat je het beestje niet bij zijn naam mag noemen is toch ouderwets.quote:Op maandag 28 november 2016 19:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar doe je het. Je kwalificeert PVV'ers als racisten.
Hangt van de situatie af. Ik ben een blanke man en ik kan racisme prima ter sprake brengen. Maar als ik zwarte mensen ga vertellen dat ze hun ervaren racisme verkeerd ter sprake brengen... Ja, dat zou nogal vreemd zijn.quote:Op maandag 28 november 2016 19:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als blanke man heb je eigenlijk geen recht van spreken wat betreft racisme?
In bepaalde gevallen wel; in andere niet.quote:Op maandag 28 november 2016 19:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nou, dan is er niks aan de hand toch?
Onderscheid maken op basis van religie of nationaliteit is iets anders dan racisme.quote:Op maandag 28 november 2016 19:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat kan toch ook moeilijk anders als je leest wat Wilders allemaal heeft gezegd en geschreven. Dat politieke correcte gedoe dat je het beestje niet bij zijn naam mag noemen is toch ouderwets.
Ligt er maar net aan hoe dom en agressief een zwart persoon racisme ter sprake brengt.quote:Op maandag 28 november 2016 19:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hangt van de situatie af. Ik ben een blanke man en ik kan racisme prima ter sprake brengen. Maar als ik zwarte mensen ga vertellen dat ze hun ervaren racisme verkeerd ter sprake brengen... Ja, dat zou nogal vreemd zijn.
Nee hoor dat is precies hetzelfde als je kijkt naar het verdrag tegen rassendiscriminatie en de Nederlandse wet.quote:Op maandag 28 november 2016 19:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Onderscheid maken op basis van religie of nationaliteit is iets anders dan racisme.
Je kan afstand nemen van je religie of nationaliteit, dat kan je niet met je afkomst/ras.
Ja en blijkbaar komt het op veel mensen dom en agressief over als een zwarte vrouw dat doet. Vind ik wel tekenend.quote:Op maandag 28 november 2016 19:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan hoe dom en agressief een zwart persoon racisme ter sprake brengt.
Ik denk niet dat het simpelweg aan Sylvana's huidskleur ligt.quote:Op maandag 28 november 2016 19:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja en blijkbaar komt het op veel mensen dom en agressief over als een zwarte vrouw dat doet. Vind ik wel tekenend.
Het vrouw-zijn helpt ook niet.quote:Op maandag 28 november 2016 19:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het simpelweg aan Sylvana's huidskleur ligt.
Zie mezelf als niet bepaald rechts, zit meer in het midden. Ben van mening dat Zwarte Piet een achterhaalde traditie is die met de tijd mee moet. Kan Sylvana Simons alsnog absoluut niet uitstaan. Ze is gewoon een zwarte kopie van Wilders, op hoge toon dingen brullen, smijt links en rechts met het woord racisme waardoor het het meest gedevalueerde woord van het afgelopen jaar is geworden. 't is gewoon extreem veel en belerend geblaat met maar heel erg weinig wol. Betwijfel of ik de enige ben die zich daarom hard aan haar ergert.quote:Op maandag 28 november 2016 19:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Update: Originele filmpje is inmiddels verwijderd. Wel nog te vinden via GeenStijl:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ijst_niet_halen.html
Wat heeft Sylvana Simons eigenlijk gedaan dat tot zoveel haat richting haar heeft geleid? Of wat heeft denk gedaan?
Ben ik niet met je eens.quote:Op maandag 28 november 2016 19:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het vrouw-zijn helpt ook niet.
Maar vergelijk bijvoorbeeld in dat filmpje dat eerder voorbijkwam Genee eens met Simons. Puur op stijl. Genee doet echt heel veel irritanter, maar toch wordt er vooral over Simons gevallen. Ik vind dat vreemd.
De juridische betekenis van racisme volgt niet de letterlijke biologische definitie. Dat zou ook niet zinvol zijn als het wel zo was, omdat er maar één mensenras is. Discriminatie op grond van etniciteit, afkomst of nationaliteit valt in de meeste landen gelukkig ook onder het begrip racisme.quote:Op maandag 28 november 2016 19:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Onderscheid maken op basis van religie of nationaliteit is iets anders dan racisme.
Je kan afstand nemen van je religie of nationaliteit, dat kan je niet met je afkomst/ras.
Dat grappig bedoelde ziekstijltje.quote:Op maandag 28 november 2016 19:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens.
Hoezo doet Wilfred echt heel veel irritanter?
Nationaliteit is nog iets anders dan afkomst of ras.quote:Op maandag 28 november 2016 19:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De juridische betekenis van racisme volgt niet de letterlijke biologische definitie. Dat zou ook niet zinvol zijn als het wel zo was, omdat er maar één mensenras is. Discriminatie op grond van etniciteit, afkomst of nationaliteit valt in de meeste landen gelukkig ook onder het begrip racisme.
leesvoer
Zal vast, maar kun je dan het woord 'ras' eens definiëren?quote:Op maandag 28 november 2016 19:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De juridische betekenis van racisme volgt niet de letterlijke biologische definitie. Dat zou ook niet zinvol zijn als het wel zo was, omdat er maar één mensenras is. Discriminatie op grond van etniciteit, afkomst of nationaliteit valt in de meeste landen gelukkig ook onder het begrip racisme.
leesvoer
De meest bizarre vraag:quote:Op maandag 28 november 2016 19:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat grappig bedoelde ziekstijltje.
'Is Johan Derksen een racist?'
'Dat weet ik niet, maar die opmerking was dat wel.'
'Maar is hij een racist?'
'Dat weet ik niet. Maar al was hij dat wel. Dat recht heeft hij, maar als hij het gaat uitdragen, dan vind ik dat inderdaad niet kunnen.'
'Dus je vindt Derksen een racist. Moet hij nu van de televisie af?'
Nee, niet letterlijk, maar die stijl. Dat doorzieken.
Klopt. Vandaar de toevoeging: 'dat stijltje'.quote:Op maandag 28 november 2016 19:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De meest bizarre vraag:
'Moet hij nu van televisie af'
Bedenk je gewoon.
Oh dan moet je mijn post nog een keer lezen. Op zowel je opmerking over nationaliteit als de vraag over Marokkanen staat het antwoord er in.quote:Op maandag 28 november 2016 19:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nationaliteit is nog iets anders dan afkomst of ras.
Er zijn Marokkanen die nog blanker zijn dan ik, terwijl er ook Marokkanen zijn die roetzwart zijn. Hoezo zijn Marokkanen dan een ras?
Ik vond Sylvana uitermate zwak in dat interview.quote:Op maandag 28 november 2016 19:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Klopt. Vandaar de toevoeging: 'dat stijltje'.
Waar zegt ze dat?quote:Op maandag 28 november 2016 19:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar dan is het opeens niet aan Wilfred om er iets van te zeggen, omdat hij een witte man is.
Ja, daar hadden we het net ook al over, maar dat allemaal nog eens herhalen lijkt me niet zo nuttig.quote:Op maandag 28 november 2016 19:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vond Sylvana uitermate zwak in dat interview.
Eerst stellen dat het niet om haar, maar de boodschap gaat.
Vervolgens stelt Wilfred dat de boodschap zoveel beter, minder irritant kan. Maar dan is het opeens niet aan Wilfred om er iets van te zeggen, omdat hij een witte man is.
En dan Sylvana met: moet ik mijn boodschap veranderen? Zodat jij je beter voelt?quote:Op maandag 28 november 2016 19:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, daar hadden we het net ook al over, maar dat allemaal nog eens herhalen lijkt me niet zo nuttig.
Terechte vraag, lijkt me.quote:Op maandag 28 november 2016 19:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dan Sylvana met: moet ik mijn boodschap veranderen? Zodat jij je beter voelt?
Ik kreeg niet het idee dat Wilfred die vraag stelde omdat hij met zijn gevoel in de knoop zit.quote:
Waarom dan?quote:Op maandag 28 november 2016 19:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik kreeg niet het idee dat Wilfred die vraag stelde omdat hij met zijn gevoel in de knoop zit.
Oh ik heb het al gevonden. Ze zegt wel "jij als witte man", maar ze zegt niet dat het daarom aan hem is er iets over te zeggen. Ze vraagt wel hoe hij haar boodschap beter zou willen overbrengen.quote:
Hij voelt zich beter als zij iets met zijn ongevraagde advies doet.quote:Op maandag 28 november 2016 19:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik kreeg niet het idee dat Wilfred die vraag stelde omdat hij met zijn gevoel in de knoop zit.
En zeg vooral niets over racisme als donkere vrouw.quote:Op maandag 28 november 2016 19:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wilfred gaf een prima advies. Laat je persoonlijkheid zien en doe gewoon warm en aardig.
Beetje zoals andere politici, noem een...? Cohen?quote:Op maandag 28 november 2016 19:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wilfred gaf een prima advies. Laat je persoonlijkheid zien en doe gewoon warm en aardig.
Ja, daar kan ik in meekomen. Maar hij zei ook dat hij haar boodschap inhoudelijk heel goed vindt. En dat ben ik ook met hem eens.quote:Op maandag 28 november 2016 19:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het ging meer zo.quote:Op maandag 28 november 2016 19:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Oh ik heb het al gevonden. Ze zegt wel "jij als witte man", maar ze zegt niet dat het daarom aan hem is er iets over te zeggen. Ze vraagt wel hoe hij haar boodschap beter zou willen overbrengen.
Nee! Jezus. Moet ik als rasechte Sylvanafoob het nou voor haar gaan opnemen ook nog? Zij, of welke vrouw, politicus of wie dan ook, hoeft niet warm en aardig te doen. Dat is gewoon een ranzige seksistische opmerking.quote:Op maandag 28 november 2016 19:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee zo ging het niet. Daarom heb ik het teruggekeken, omdat ik wilde weten hoe het wel ging.quote:Op maandag 28 november 2016 19:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het ging meer zo.
Ga jij het nu aan mij vertellen.
Omdat jij een witte man bent?
We vergeten de mensen even die mij steunen?
Ik vind dat er erg vreemde dingen in de boodschap van Sylvana en Denk zitten.quote:Op maandag 28 november 2016 19:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ja, daar kan ik in meekomen. Maar hij zei ook dat hij haar boodschap inhoudelijk heel goed vindt. En dat ben ik ook met hem eens.
Institutioneel racisme ja, klopt. Goed punt van die club.quote:Op maandag 28 november 2016 20:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind dat er erg vreemde dingen in de boodschap van Sylvana en Denk zitten.
O.a. over Zwarte Piet, het racisistische systeem dat hier zou gelden
En dat zijn dan weer redenen waarom ik er echt niet op zou stemmen.quote:en de Armeense genocide.
En het totale gebrek aan kritisch vermogen. Hoe Kuzu draaide om Erdogan maar niet negatief te zien omtrent de misdaden na de coup bijvoorbeeld.
Het gaat hier in dit topic niet over Denk, Kuzu, Erdogan of de Armeense genocide. Het gaat er om dat Sylvana wordt lastiggevallen en bedreigd omdat gebruikt maakt van het fundamentele recht haar mening te uiten.quote:Op maandag 28 november 2016 20:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind dat er erg vreemde dingen in de boodschap van Sylvana en Denk zitten.
O.a. over Zwarte Piet, het racisistische systeem dat hier zou gelden en de Armeense genocide.
En het totale gebrek aan kritisch vermogen. Hoe Kuzu draaide om Erdogan maar niet negatief te zien omtrent de misdaden na de coup bijvoorbeeld.
Geef eens een voorbeeld van institutioneel racisme in NL. Of nou ja, geef er maar meteen een stuk of 5 trouwens.quote:Op maandag 28 november 2016 20:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Institutioneel racisme ja, klopt. Goed punt van die club.
[..]
En dat zijn dan weer redenen waarom ik er echt niet op zou stemmen.
Toen Wilfred antwoordde met: "en getrouwd met een Iraanse vrouw"quote:
Lijkt me wel duidelijk dat Sylvana de wereld opdeelt in witte en zwarte mensen, waarbij witte mensen het beste hun mond kunnen houden omtrent racisme.quote:Op maandag 28 november 2016 20:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee zo ging het niet. Daarom heb ik het teruggekeken, omdat ik wilde weten hoe het wel ging.
Wauw.quote:Op maandag 28 november 2016 19:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En zeg vooral niets over racisme als donkere vrouw.
Leuk stukje: klik.quote:Op maandag 28 november 2016 20:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van institutioneel racisme in NL. Of nou ja, geef er maar meteen een stuk of 5 trouwens.
De limiet van 5 gratis artikelen per maand is bereikt.quote:
Ah, schijn je browser even op anoniem te moeten zetten.quote:Op maandag 28 november 2016 20:19 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
[..]
De limiet van 5 gratis artikelen per maand is bereikt.
Neem een abonnement om verder te lezen.
Vanwege dit
Ja, niet hier. Maar ik snap niet dat je dat niet even uit een kunt zetten in het kort, als je er toch mee schermt. Inclusief natuurlijk de definitie van dat begrip.quote:Op maandag 28 november 2016 20:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ah, schijn je browser even op anoniem te moeten zetten.
Nou ja, dat hij een Perzische vrouw heeft zegt op zichzelf niet zo veel.quote:Op maandag 28 november 2016 20:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lijkt me wel duidelijk dat Sylvana de wereld opdeelt in witte en zwarte mensen, waarbij witte mensen het beste hun mond kunnen houden omtrent racisme.
Dit terwijl Wilfred nog duidelijk tegen racisme is ook.
http://www.debalie.nl/age(...)_9782575/p_11767642/
Op 50.17 zegt Sylvana:
''Omdat jij het kan weten.''
''Omdat jij een witte man bent.''
Genee zegt nog die getrouwd is met een Perzische vrouw.
Zegt Sylvana: ''oja, disclaimer''.
Zegt er nog iets bij. Maar als je dat weg laat, zoals je hier doet dan suggereer je iets dat er niet is. Wat je eerder beweerde, dat Sylvana zou hebben gezegd dat Genée er niks over mocht zeggen omdat hij een witte man is, is er niet. Dat heeft ze niet gezegd en iets van gelijke strekking was er ook niet. Iedereen die het interview terugkijkt kan dat overigens zelf constateren.quote:Op maandag 28 november 2016 20:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lijkt me wel duidelijk dat Sylvana de wereld opdeelt in witte en zwarte mensen, waarbij witte mensen het beste hun mond kunnen houden omtrent racisme.
Dit terwijl Wilfred nog duidelijk tegen racisme is ook.
http://www.debalie.nl/age(...)_9782575/p_11767642/
Op 50.17 zegt Sylvana:
''Omdat jij het kan weten.''
''Omdat jij een witte man bent.''
Genee zegt nog die getrouwd is met een Perzische vrouw.
Zegt Sylvana: ''oja, disclaimer''.
Dat hoef je ook niet te snappen. Ik vind dat stuk van Özdil simpelweg beter dan wat ik zou kunnen schrijven als antwoord op die vraag.quote:Op maandag 28 november 2016 20:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, niet hier. Maar ik snap niet dat je dat niet even uit een kunt zetten in het kort, als je er toch mee schermt. Inclusief natuurlijk de definitie van dat begrip.
Okee, joh.quote:Op maandag 28 november 2016 20:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat hoef je ook niet te snappen. Ik vind dat stuk van Özdil simpelweg beter dan wat ik zou kunnen schrijven als antwoord op die vraag.
Precies, dus gaat het wel om de inhoud die niet aanstaat. Dat ze niet vaak lacht of niet zo aardig is zijn allemaal irrelevante randzaken die er bij worden gehaald om het niet over de inhoud te hebben.quote:Op maandag 28 november 2016 20:07 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Toen Wilfred antwoordde met: "en getrouwd met een Iraanse vrouw"
Waarop irritante Sylvana weer antwoordde met: "a ja, gooi die disclaimer er maar in"
Sylvana is een niet erg intelligente vrouw want ze snapt geen bal van hoe ze mensen kan winnen voor haar boodschap. Dat doe je namelijk wel door aardig te zijn, charmant te zijn, niet drammerig te zijn en vooral niet door te verklaren dat alle witte mannen van Nederland racisten te zijn.
De werkelijke situatie was nog achterlijker.quote:Op maandag 28 november 2016 20:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Zegt er nog iets bij. Maar als je dat weg laat, zoals je hier doet dan suggereer je iets dat er niet is. Wat je eerder beweerde, dat Sylvana zou hebben gezegd dat Genée er niks over mocht zeggen omdat hij een witte man is, is er niet. Dat heeft ze niet gezegd en iets van gelijke strekking was er ook niet. Iedereen die het interview terugkijkt kan dat overigens zelf constateren.
quote:Op maandag 28 november 2016 20:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan niet. Vraag er dan ook niet naar.
Ik zie ook een betaalmuur.quote:Op maandag 28 november 2016 20:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan niet. Vraag er dan ook niet naar.
Wilfred had geen kritiek op de boodschap; hij erkende dat hij de boodschap goed vindt. "Maar dat het de toon is die de muziek maakt", waarmee hij aansluit op de geluiden dat Sylvana nooit lacht of 'wat aardiger' mag en kan doen.quote:Op maandag 28 november 2016 20:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De werkelijke situatie was nog achterlijker.
Sylvana zegt eerst dat het niet om haar gaat. Maar om de boodschap.
Vervolgens heeft Wilfred kritiek op de boodschap en doet alsof Wilfred gekwetst is en de mensen vergeet die haar wel fantastisch vinden.
Echt, Sylvana heeft in mijn ogen een slechte beurt gemaakt.
Maar goed, sommigen hebben kennelijk iets anders gezien.
Je verzint het. Wilfried zegt meerdere malen letterlijk dat hij de boodschap erg goed vindt.quote:Op maandag 28 november 2016 20:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vervolgens heeft Wilfred kritiek op de boodschap
Ik vrees dat hetzelfde als de nauwelijks gedefinieerde term 'cultuur', de term 'institutioneel racisme' niet veel inhoudt of althans dat je in een moeras wordt getrokken. Ja, dat laatste misschien in de staat South-Carolina, maar in NL.....?quote:Op maandag 28 november 2016 20:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zie ook een betaalmuur.
Daarbij vind ik het maar makkelijk.
Iemand vraagt iets, geef dan tenminste één voorbeeld.
Ik heb het zelf gekeken en zelfs de link geplaatst.quote:Op maandag 28 november 2016 20:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je verzint het. Wilfried zegt meerdere mslen letterlijk dat hij de boodschap erg goed vindt.
Voor wie wil weten wat er echt is gezegd raad ik aan om het interview zelf even te kijken.
Ik gaf ook gewoon antwoord, maar Ryan vond dat ik naar zijn huis moest komen om het op muziek onder zijn balkon te komen zingen of zo.quote:Op maandag 28 november 2016 20:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zie ook een betaalmuur.
Daarbij vind ik het maar makkelijk.
Iemand vraagt iets, geef dan tenminste één voorbeeld.
Wat is institutioneel racisme überhaupt, als dit je voorbeeld is?quote:Op maandag 28 november 2016 20:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik gaf ook gewoon antwoord, maar Ryan vond dat ik naar zijn huis moest komen om het op muziek onder zijn balkon te komen zingen of zo.
Maar goed, knip-plakje:
"Daarom is het zo makkelijk voor politici om racistische afleidingsretoriek te gebruiken. En Wilders is maar een amateur. De professionals vind je bij andere partijen. Zo was het Sabine Uitslag (CDA) die in 2010 de nieuwskop ‘Turken ontvangen thuiszorg in Turkije’ gebruikte om een grote bezuiniging op de AWBZ te verkopen. Niemand in Nederland, inclusief Turkse Nederlanders, die besefte dat die Turken gewoon Nederlanders zijn, net als Henk en Ingrid met hun thuiszorg aan de Costa Brava."
Dan weet je ook dat Wilfried helemaal geen kritiek op de boodschap had.quote:Op maandag 28 november 2016 20:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb het zelf gekeken en zelfs de link geplaatst.
Het racisme in Nederland lijkt me juist niet institutioneel.quote:Op maandag 28 november 2016 20:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vrees dat hetzelfde als de nauwelijks gedefinieerde term 'cultuur', de term 'institutioneel racisme' niet veel inhoudt of althans dat je in een moeras wordt getrokken. Ja, dat laatste misschien in de staat South-Carolina, maar in NL.....?
Sylvana zou in Wilfred een bondgenoot kunnen zien. Dat zie je niet aan de beelden terug.quote:Op maandag 28 november 2016 20:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dan weet je ook dat Wilfried helemaal geen kritiek op de boodschap had.
Ja maar ja maar! Een amateur is letterlijk een liefhebber. Letterlijk staat er dat Wilders maar een liefhebber is [van institutioneel racisme].quote:Op maandag 28 november 2016 20:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat is institutioneel racisme überhaupt, als dit je voorbeeld is?
Klopt, dat bedoel ik idd. Institutioneel racisme duidt niet op individueel racisme, maar een vorm van racisme dat officieel is, in de instituties zit dus ahw. Maar dat kan in NL niet het geval zijn, meer, lijkt me.quote:Op maandag 28 november 2016 20:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het racisme in Nederland lijkt me juist niet institutioneel.
Er is nergens vastgelegd dat donkere mensen bijvoorbeeld geen onderwijs of huurtoeslag krijgen.
Daar gaat het niet om. Je schrijft dat hij kritiek had op jaar boodschap. Dat is pertinent onjuist. Integendeel zelfs.quote:Op maandag 28 november 2016 20:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Sylvana zou in Wilfred een bondgenoot kunnen zien. Dat zie je niet aan de beelden terug.
Waar is dit überhaupt een antwoord op? Die Turken krijgen daar toch thuiszorg, dus juist geen institutioneel racisme? Dat Sabientje dat niet leuk vond, is geen institutioneel racisme maar eventueel persoonlijk racisme.quote:Op maandag 28 november 2016 20:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ja maar ja maar! Een amateur is letterlijk een liefhebber. Letterlijk staat er dat Wilders maar een liefhebber is [van institutioneel racisme].
En daarom leek die tekst van Özdil me dus heel zinnig om te plaatsen.quote:Op maandag 28 november 2016 20:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat is institutioneel racisme überhaupt, als dit je voorbeeld is?
Ik bedoelde inderdaad de manier hoe de boodschap werd verteld.quote:Op maandag 28 november 2016 20:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Je schrijft dat hij kritiek had op jaar boodschap. Dat is pertinent onjuist. Integendeel zelfs.
Plaats het dam maar, want ik kan hem niet lezen. Overigens zo'n ontzettend slimme jongen zoals jij, die iedereen overal de les leest en die iedereen beschuldigt van van alles en nog wat, kan dat ook even snel in 5 puntjes samenvatten, volgens mij. #draintheswamp hè.quote:Op maandag 28 november 2016 20:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En daarom leek die tekst van Özdil me dus heel zinnig om te plaatsen.
Doeg.quote:Op maandag 28 november 2016 20:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Plaats het dam maar, want ik kan hem niet lezen. Overigens zo'n ontzettend slimme jongen zoals jij,
Maar goed, ik hou hier mee op, deze mensen verlagen je naar een niveau waarbij ze een ander altijd te baas zijn.quote:Op maandag 28 november 2016 20:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik bedoelde inderdaad de manier hoe de boodschap werd verteld.
Essentieel, want dat onderscheid is precies waar het om ging. En vervolgens noemt ze hem een witte man, dat is waar en ik vind het niet bijster sterk, maar ze zegt hem niet dat ie er daarom niks over mag zeggen. Anyway, dit wordt een beetje een herhaling van zetten. Wie geinteresseerd is kijkt het zelf maar na.quote:Op maandag 28 november 2016 20:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik bedoelde inderdaad op de manier hoe de boodschap werd verteld.
Wow, dit begint pseudo-wetenschap te worden.quote:Op maandag 28 november 2016 20:39 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed, nog een knip-plakje dan. Institutioneel racisme:
"(...) of uit de geaggregeerde inertielle discriminerende werking van individuen binnen een niet-diverse groep gunste van gelijkgestemde individuen."
Als je semantiek pseudowetenschap wil noemen... Ja, kan natuurlijk.quote:Op maandag 28 november 2016 20:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wow, dit begint pseudo-wetenschap te worden.
Ja, kom op. Je hebt zelf ook Google hè...quote:Op maandag 28 november 2016 20:42 schreef luxerobots het volgende:
Wat is de geaggregeerde inertielle discriminerende werking?
Cumulatieve effect?quote:Op maandag 28 november 2016 20:39 schreef Jigzoz het volgende:
"Een vorm van raciale ongelijkheid resulteert niet uit bewuste discriminatie, maar van het cumulatieve effect van onbewuste racisme en / of uit de geaggregeerde inertielle discriminerende werking van individuen binnen een niet-diverse groep gunste van gelijkgestemde individuen."
Niets. Er is geen racisme in Nederland. Geen land met zo veel gekleurde mensen en geen land waar mensen van buiten zo veel kansen krijgen.quote:Op maandag 28 november 2016 20:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Cumulatieve effect?
En de werking van individuen binnen een niet-diverse groep gunste van gelijkgestemde individuen?
Ik denk dat er normaal omschreven maar weinig overblijft van het institutionele racisme in Nederland.
Sylvana, het is op FOK! niet toegestaan om met het account van een ander te posten. Wil je mee discussiëren, maak dan zelf een account aan.quote:Op maandag 28 november 2016 20:39 schreef Jigzoz het volgende:
"Een vorm van raciale ongelijkheid resulteert niet uit bewuste discriminatie, maar van het cumulatieve effect van onbewuste racisme en / of uit de geaggregeerde inertielle discriminerende werking van individuen binnen een niet-diverse groep gunste van gelijkgestemde individuen."
Onzin.quote:Op maandag 28 november 2016 20:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er is geen racisme in Nederland.
Nou ja, er is natuurlijk wel racisme in Nederland. Racisme is overal, in elk deel van de wereld. Maar ik denk inderdaad dat het in Nederland relatief gesproken wel meevalt. Wat dat betreft zijn we vrij open en tolerant hier, er zijn meer dan genoeg landen in de wereld waar veel meer onderhuidse spanningen zijn.quote:Op maandag 28 november 2016 20:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Niets. Er is geen racisme in Nederland. Geen land met zo veel gekleurde mensen en geen land waar mensen van buiten zo veel kansen krijgen.
Daarom moet racisme uit het wetboek van strafrecht. Het wordt nu misbruikt door types als Sylvana.
Als wetenschappelijke en maatschappelijke these is dat er niet. Denk je van wel, waar dan?quote:
Er zijn hier gelijke kansen.quote:Op maandag 28 november 2016 20:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nou ja, er is natuurlijk wel racisme in Nederland. Racisme is overal, in elk deel van de wereld. Maar ik denk inderdaad dat het in Nederland relatief gesproken wel meevalt. Wat dat betreft zijn we vrij open en tolerant hier, er zijn meer dan genoeg landen in de wereld waar veel meer onderhuidse spanningen zijn.
Beetje erg beledigend ook nog eens, wat mij betreft. Ik bedoel ik denk dat iedereen in NL na WO2 is opgevoed en onderwijs heeft gekregen waarbij we het racisme van de nazi's zagen als een aberratie die heeft geleid tot een genocide, bij wijze van spreken waarbij we zelf (niet echt uiteraard) stonden toe te kijken: dat nooit meer. En dan wordt nu door iemand gezegd dat desondanks het racisme de tumor is van de NLse samenleving? Echt? Is dit waar?quote:Op maandag 28 november 2016 20:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Racisme als tumor in de Nederlandse samenleving... dat mens is geschift![]()
quote:Op maandag 28 november 2016 21:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er zijn hier gelijke kansen.
Zwarten vielen zich gediscrimineerd maar dat is voornamelijk cultureel slachtoffergedrag om eigen falen goed te praten. De enige groep die aantoonbaar gediscrimineerd wordt is de Nederlander.
Ik heb genoeg topics op Fok! gezien waar onderscheid op basis van huidskleur wordt gemaakt. Ook termen als "zandapen" heb je vast wel een keer voorbij zien komen. Om over de golf van "white genocide" geklaag nog maar te zwijgen, of alle pseudowetenschappelijk racistische theorietjes waar "IQ and the Wealth of Nations" bij wordt gesleept. Hardstikke racistisch en ook in Nederland.quote:Op maandag 28 november 2016 20:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als wetenschappelijke en maatschappelijke these is dat er niet. Denk je van wel, waar dan?
Een niet-bestaand probleem vergelijken met een tumor, waaraan veel mensen een dierbare hebben verloren, is buitengewoon ongepast.quote:Op maandag 28 november 2016 21:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beetje erg beledigend ook nog eens, wat mij betreft. Ik bedoel ik denk dat iedereen in NL na WO2 is opgevoed en onderwijs heeft gekregen waarbij we het racisme van de nazi's zagen als een aberratie die heeft geleid tot een genocide, bij wijze van spreken (niet echt uiteraard) waarbij we zelf stonden toe te kijken: dat nooit meer. En dan wordt nu door iemand gezegd dat desondanks het racisme de tumor is van de NLse samenleving? Echt? Is dit waar?
Sylvana is Nederlander.quote:Op maandag 28 november 2016 21:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er zijn hier gelijke kansen.
Zwarten vielen zich gediscrimineerd maar dat is voornamelijk cultureel slachtoffergedrag om eigen falen goed te praten. De enige groep die aantoonbaar gediscrimineerd wordt is de Nederlander.
Het feit dat je chemotherapie hebt en de kanker even weg leek betekent niet dat het nooit terug kan komen, niet?quote:Op maandag 28 november 2016 21:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beetje erg beledigend ook nog eens, wat mij betreft. Ik bedoel ik denk dat iedereen in NL na WO2 is opgevoed en onderwijs heeft gekregen waarbij we het racisme van de nazi's zagen als een aberratie die heeft geleid tot een genocide, bij wijze van spreken waarbij we zelf (niet echt uiteraard) stonden toe te kijken: dat nooit meer. En dan wordt nu door iemand gezegd dat desondanks het racisme de tumor is van de NLse samenleving? Echt? Is dit waar?
Sws, maar ze extrapoleren bepaalde dingen uit de VS naar de NLse toestand. Als je ze vraagt voorbeelden te geven, zijn die er niet eens. Ik vind het ergens walgelijk.quote:Op maandag 28 november 2016 21:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Een niet-bestaand probleem vergelijken met een tumor, waaraan veel mensen een dierbare hebben verloren, is buitengewoon ongepast.
Er zijn geen voorbeelden van racisme in Nederland?quote:Op maandag 28 november 2016 21:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sws, om ze extrapoleren bepaalde dingen uit de VS naar de NLse toestand. Als je ze vraagt voorbeelden te geven, zijn die er niet eens. Ik vind het ergens walgelijk.
Volgens mij zijn wij het voor het eerst met elkaar ergens over eens.quote:Op maandag 28 november 2016 21:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sws, om ze extrapoleren bepaalde dingen uit de VS naar de NLse toestand. Als je ze vraagt voorbeelden te geven, zijn die er niet eens. Ik vind het ergens walgelijk.
Oh je leest mijn voorbeelden waar je om vroeg niet eens?quote:Op maandag 28 november 2016 21:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sws, maar ze extrapoleren bepaalde dingen uit de VS naar de NLse toestand. Als je ze vraagt voorbeelden te geven, zijn die er niet eens. Ik vind het ergens walgelijk.
Institutioneel racisme, ik vroeg om 5 voorbeelden plus een definitie.quote:Op maandag 28 november 2016 21:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Er zijn geen voorbeelden van racisme in Nederland?
Vast wel, maar het is geen groot probleem dat zo erg is dat je het een "tumor" kunt noemen.quote:Op maandag 28 november 2016 21:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Er zijn geen voorbeelden van racisme in Nederland?
Er zijn echt honderdduizenden voorbeelden.quote:Op maandag 28 november 2016 21:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Institutioneel racisme, ik vroeg om 5 voorbeelden plus een definitie.
Met deze opmerking laat je zien geen enkel gevoel te hebben voor de verhoudingen.quote:Op maandag 28 november 2016 21:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Het feit dat je chemotherapie hebt en de kanker even weg leek betekent niet dat het nooit terug kan komen, niet?
Daarnaast is racisme een tumor in elke samenleving , dus ook in de onze.
Je zegt net dat het niet aantoonbaar bestaat. En nu opeens weer wel. Goed verhaal man.quote:Op maandag 28 november 2016 21:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Vast wel, maar het is geen groot probleem dat zo erg is dat je het een "tumor" kunt noemen.
Bel de politie maar, meneer hij heeft geen gevoel voor verhoudingen en is ook niet echt Nederlands, oppakken.quote:Op maandag 28 november 2016 21:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Met deze opmerking laat je zien geen enkel gevoel te hebben voor de verhoudingen.
Okee, wat is dan de definitie en geef dan 5 voorbeelden uit de losse pols, als je er meer geeft ook okee. Ik ben weliswaar ook mensen van kleur voor een deel, maar ken het niet. Niet institutioneel althans.quote:Op maandag 28 november 2016 21:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Er zijn echt honderdduizenden voorbeelden.
Etnische minderheden worden niet aantoonbaar op grote schaal gediscrimineerd. Nederlanders wel, kijk maar naar vacatureteksten van overheidsinstellingen waarin allochtonen voorrang krijgen. En de black-archievement month, dus op televisie op grond van je huidskleur. Allemaal onversneden racisme jegens de Nederlander en concrete gevallen. Alle gevallen waar Sylvana het over heeft zijn uitsluitend gebaseerd op een onderbuik gevoel.quote:Op maandag 28 november 2016 21:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Je zegt net dat het niet aantoonbaar bestaat. En nu opeens weer wel. Goed verhaal man.
Uh, sinds wanneer zijn allochtonen een ras?quote:Op maandag 28 november 2016 21:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Zelfs FNV is racistisch: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)or-allochtonen.dhtml
Een wat recenter voorbeeld: http://www.ad.nl/dossier-(...)llicitatie~aaca5ea6/
Geen onderbuik gevoel, maar reëel racisme.
Dat heet positieve discriminatie. Racisme is net even iets anders.quote:Op maandag 28 november 2016 21:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Citaatje:quote:Op maandag 28 november 2016 21:19 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Uh, sinds wanneer zijn allochtonen een ras?
Iemand die zegt: "Ik loop hier in een prachtig wit gebouw. Helaas geldt dat niet voor de binnenkant" dan is Nederland te klein.quote:,Dat is schandalig laag,'' meent de wethouder. ,,Ik loop hier in het stadhuis, een prachtig wit gebouw. Maar helaas geldt dat niet alleen voor de buiten-, maar ook voor de binnenkant.''
quote:Op maandag 28 november 2016 20:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf nogal tegen.quote:Op maandag 28 november 2016 21:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik wel hoor. Mensen die me te dominant vonden.quote:Op maandag 28 november 2016 21:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb mij nog nooit gediscrimineerd gevoeld in Nederland.
Klopt. Correctie: Er is niet op grote schaal concreet en aantoonbaar racisme jegens zwarten.quote:Op maandag 28 november 2016 21:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
[..]
Je spreekt jezelf nogal tegen.
Waar verwijs je naar dan?quote:Op maandag 28 november 2016 21:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Oh je leest mijn voorbeelden waar je om vroeg niet eens?
Larie. Ik heb een paar posts geleden op verzoek van Ryan een paar voorbeelden gegeven.quote:Op maandag 28 november 2016 21:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Klopt. Correctie: Er is niet op grote schaal concreet en aantoonbaar racisme jegens zwarten.
Die stellen niets voor.quote:Op maandag 28 november 2016 21:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Larie. Ik heb een paar posts geleden op verzoek van Ryan een paar voorbeelden gegeven.
Ja, of je geeft die post even aan, of niet, want ik zie je nergens 5 voorbeelden van institutioneel racisme opgeven plus een definitie.quote:Op maandag 28 november 2016 21:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ja dit wordt vermoeiend. Of je leest wat ik schrijf of je leest het niet. Toedels.
Je bent vermoeiend. Dit hieronder was de exacte reeks posts waar het om gaat. Dan kan je gaan stampvoeten om een definitie of dat je niet de 5 voorbeelden hebt gekregen waar je een ander om vroeg, maar daar kan ik niks mee.quote:Op maandag 28 november 2016 21:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, of je geeft die post even aan, of niet, want ik zie je nergens 5 voorbeelden van institutioneel racisme opgeven plus een definitie.
#draintheswamp, begint dat nu ook al bij jou van toepassing te zijn, ben je wel veranderd sedert 12 jaar geleden.
Maar goed, vandaag "linkse rat" genoemd nog, zei mijn vrouw, op twitter.. Dat ben ik ook nog steeds, een rat en links, voor sommige mensen althans.
quote:Op maandag 28 november 2016 20:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
quote:
quote:Op maandag 28 november 2016 20:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als wetenschappelijke en maatschappelijke these is dat er niet. Denk je van wel, waar dan?
quote:Op maandag 28 november 2016 21:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik heb genoeg topics op Fok! gezien waar onderscheid op basis van huidskleur wordt gemaakt. Ook termen als "zandapen" heb je vast wel een keer voorbij zien komen. Om over de golf van "white genocide" geklaag nog maar te zwijgen, of alle pseudowetenschappelijk racistische theorietjes waar "IQ and the Wealth of Nations" bij wordt gesleept. Hardstikke racistisch en ook in Nederland.
Dit is geen institutioneel racisme, als in dat racisme voorkomt in onze instituties, want dat is volgens mij de definitie, Onze instituties zijn neutraal mbt afkomst. Of ras wat wetenschappelijk gezien niet eens bestaat.quote:Op maandag 28 november 2016 21:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb genoeg topics op Fok! gezien waar onderscheid op basis van huidskleur wordt gemaakt. Ook termen als "zandapen" heb je vast wel een keer voorbij zien komen. Om over de golf van "white genocide" geklaag nog maar te zwijgen, of alle pseudowetenschappelijk racistische theorietjes waar "IQ and the Wealth of Nations" bij wordt gesleept. Hardstikke racistisch en ook in Nederland
"Zandapen" is zeker niet een woord van mij.quote:Op maandag 28 november 2016 21:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik heb genoeg topics op Fok! gezien waar onderscheid op basis van huidskleur wordt gemaakt. Ook termen als "zandapen" heb je vast wel een keer voorbij zien komen. Om over de golf van "white genocide" geklaag nog maar te zwijgen, of alle pseudowetenschappelijk racistische theorietjes waar "IQ and the Wealth of Nations" bij wordt gesleept. Hardstikke racistisch en ook in Nederland.
Lees je wel waar ik op reageer?quote:Op maandag 28 november 2016 21:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit is geen institutioneel racisme, als in dat racisme voorkomt in onze instituties, want dat is volgens mij de definitie, Onze instituties zijn neutraal mbt afkomst. Of ras wat wetenschappelijk gezien niet eens bestaat.
Ras bestaat wel, maar als je dat woord liever niet gebruikt dan is dat meestal niet eens nodig. Of je nou zegt "Mensen van het Afrikaanse ras" of "Afrikanen", dat maakt niet zoveel uit. Er zijn talloze gedegen wetenschappelijke onderzoeken die dingen aantonen die door politiek correct volk als 'racisme' wordt geduid. Het is prima om te twijfelen aan wetenschappelijke publicaties, maar doe dan tegenonderzoek. Er is nog geen enkel wetenschappelijk onderzoek geweest waaruit blijkt dat Afrikanen net zo intelligent zijn als Aziaten en Europeanen.quote:Op maandag 28 november 2016 21:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit is geen institutioneel racisme, als in dat racisme voorkomt in onze instituties, want dat is volgens mij de definitie, Onze instituties zijn neutraal mbt afkomst. Of ras wat wetenschappelijk gezien niet eens bestaat.
Ja, dit is geen institutioneel racisme dat je aanhaalt:quote:Op maandag 28 november 2016 21:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Lees je wel waar ik op reageer?
Dit is individueel racisme en het is weerlegd en onwaar en absoluut niet geïnstitutionaliseerd. Ik krijg de indruk dat jij überhaupt niet leest wat ik schrijf.quote:Ik heb genoeg topics op Fok! gezien waar onderscheid op basis van huidskleur wordt gemaakt. Ook termen als "zandapen" heb je vast wel een keer voorbij zien komen. Om over de golf van "white genocide" geklaag nog maar te zwijgen, of alle pseudowetenschappelijk racistische theorietjes waar "IQ and the Wealth of Nations" bij wordt gesleept. Hardstikke racistisch en ook in Nederland.
White genocide is een pseudowetenschappelijke theorie van blanke racisten. Zie het "White Genocide Manifesto" van white supremacist David Lane. Racistischer dan dat krijg je het echt niet.quote:Op maandag 28 november 2016 21:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
"Zandapen" is zeker niet een woord van mij.
White genocide is een feit, verdiep je maar eens in de situatie in Zuid-Afrika.
Wetenschappers die conclusies trekken die niet in jouw straatje passen racistisch noemen is triest en ook gevaarlijk. Het zorgt er voor dat we over andere etniciteiten niets negatiefs meer mogen zeggen, want racisme.
Ras is onzin op het niveau van DNA. De kans dat ik ongeveer hetzelfde DNA heb als iemand uit Japan is net zo groot als ik hetzelfde DNA heb van een NL'er uit Appingedam. Het is echt gewoon onzin met een verlengsnoer.quote:Op maandag 28 november 2016 21:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ras bestaat wel, maar als je dat woord liever niet gebruikt dan is dat meestal niet eens nodig. Of je nou zegt "Mensen van het Afrikaanse ras" of "Afrikanen", dat maakt niet zoveel uit. Er zijn talloze gedegen wetenschappelijke onderzoeken die dingen aantonen die door politiek correct volk als 'racisme' wordt geduid. Het is prima om te twijfelen aan wetenschappelijke publicaties, maar doe dan tegenonderzoek. Er is nog geen enkel wetenschappelijk onderzoek geweest waaruit blijkt dat Afrikanen net zo intelligent zijn als Aziaten en Europeanen.
Onze instituties zijn in de regel neutraal. Als ze dat niet zijn, is dat nooit in het voordeel van blanke mensen (asielzoekers die voorrang krijgen op huurwoningen, voorrang bij sollicitaties, kruisje dragen mag niet hoofddoek wel etc..).
White Genocide is een algemeen gebruikte term. Het zal vast wel door wat minder frisse figuren worden gebruikt, maar over het algemeen wordt hiermee het verschijnsel bedoeld dat de witte bevolking steeds kleiner wordt en uiteindelijk eindigt als onderdrukte minderheid. Zuid-Afrika is daar een gruwelijk voorbeeld van maar het is ook wat ons hier te wachten staat als er niet snel wat verandert.quote:Op maandag 28 november 2016 21:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
White genocide is een pseudowetenschappelijke theorie van blanke racisten. Zie het "White Genocide Manifesto" van white supremacist David Lane. Racistischer dan dat krijg je het echt niet.
Onzin wat je nu beweert. Natuurlijk zijn er rassen, omdat groepen mensen zich binnen een land met elkaar voortplanten al duizenden jaren lang. Niet voor niets zijn Afrikanen zwart, Chinezen geel en mensen uit Oost-Europa wit. Het mengen is iets van de laatste jaren.quote:Op maandag 28 november 2016 21:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ras is onzin op het niveau van DNA. De kans dat ik ongeveer hetzelfde DNA heb als iemand uit Japan is net zo groot als ik hetzelfde DNA heb van een NL'er uit Appingedam. Het is echt gewoon onzin met een verlengsnoer.
Nee, is geen onzin.quote:Op maandag 28 november 2016 21:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Onzin wat je nu beweert. Natuurlijk zijn er rassen, omdat groepen mensen zich binnen een land met elkaar voortplanten al duizenden jaren lang. Niet voor niets zijn Afrikanen zwart, Chinezen geel en mensen uit Oost-Europa wit. Het mengen is iets van de laatste jaren.
Hoe verklaar je dan de verschillen?quote:Op maandag 28 november 2016 21:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, is geen onzin.
En trouwens Chinezen zijn niet geel, zelfde huidskleur als ik in de winter.
Niet door DNA iig.quote:Op maandag 28 november 2016 21:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan de verschillen?
Zelfs als je zo dom bent om te twijfelen aan verschillen in intelligentie, dan nog kun je niet heen om grote verschillen in uiterlijke kenmerken en veel gemeenschappelijke uiterlijke kenmerken binnen een continent.
Waarom denk je dat Afrikanen donker zijn?quote:Op maandag 28 november 2016 21:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan de verschillen?
Zelfs als je zo dom bent om te twijfelen aan verschillen in intelligentie, dan nog kun je niet heen om grote verschillen in uiterlijke kenmerken en veel gemeenschappelijke uiterlijke kenmerken binnen een continent.
Rasspecifiek kenmerk. Is door evolutie ontstaan.quote:Op maandag 28 november 2016 21:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Afrikanen donker zijn?
Natuurlijk niet. Een Afrikaanse baby die wegens adoptie naar Nederland wordt gehaald blijft donker. De huidskleur wordt bij het verwekken van het kind al bepaald.quote:
Kunnen we nu eindelijk eens kappen met steeds aandacht te geven aan die jankneger??quote:Op maandag 28 november 2016 19:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Update: Originele filmpje is inmiddels verwijderd. Wel nog te vinden via GeenStijl:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ijst_niet_halen.html
Wat heeft Sylvana Simons eigenlijk gedaan dat tot zoveel haat richting haar heeft geleid? Of wat heeft denk gedaan?
Ja, nou ja, dat kan hoor, ik heb ook alleen maar verschillende wetenschappers daarover gevolgd (en die ga ik nu niet quoten hier allemaal, want dat heb ik in het verleden wel in allerlei topics overvloedig gedaan), maakt niet uit. Gelukkig ben ik wel verbaal begaafd dan weer.quote:Op maandag 28 november 2016 21:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dit begint lachwekkend te worden.
Nog iets meer dan een week, dan heeft ze ook paar maanden geen issue meer.quote:Op maandag 28 november 2016 21:50 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Kunnen we nu eindelijk eens kappen met steeds aandacht te geven aan die jankneger??
Dit land begint onderhand "Sylvana moe" te worden van dat geklaag om elke scheet van haar.![]()
No shit.quote:Op maandag 28 november 2016 21:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Een Afrikaanse baby die wegens adoptie naar Nederland wordt gehaald blijft donker. De huidskleur wordt bij het verwekken van het kind al bepaald.
Ja, en dat is denk ik precies de soort "normalisering" waar Sylvana het ook over heeft. Want de hele onderbouwing van deze conspiracytheorie wordt ook meegenomen naar het grotere publiek, dat vaak de waarde daarvan niet goed kan beoordelen. En zo vinden uitermate kwalijke en onware racistische theorieën hun weg naar de grote massa. En voor je het weet trap je er zelf ook in en denk je dat het allemaal nog waar is ook. Terwijl het in feite bedacht is door neo-nazi's en white supremacists als David Lane.quote:Op maandag 28 november 2016 21:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
White Genocide is een algemeen gebruikte term.
Nee, want NL wordt steeds lager opgeleid en kan dat soort dingen niet meer op waarde inschatten hè.quote:Op maandag 28 november 2016 21:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ja, en dat is denk ik precies de soort "normalisering" waar Sylvana het ook over heeft. Want de hele onderbouwing van deze conspiracytheorie wordt ook meegenomen naar het grotere publiek, dat vaak de waarde daarvan niet goed kan beoordelen. En zo vinden uitermate kwalijke en onware racistische theorieën hun weg naar de grote massa. En voor je het weet trap je er zelf ook in en denk je dat het allemaal nog waar is ook. Terwijl het in feite bedacht is door neo-nazi's en white supremacists als David Lane.
Wat hier af en toe op Fok! over wordt gepost wijkt in essentie niet veel af van wat er op Stormfront over white genocide wordt geschreven. En daarmee zeg ik niet dat de posters op Fok! ook allemaal neo-nazi's zijn. Wellicht zijn ze gewoon naïef en geloven ze een overtuigend gebracht kulverhaal.
Dat zeg ik helemaal niet.quote:Op maandag 28 november 2016 21:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, want NL wordt steeds lager opgeleid en kan dat soort dingen niet meer op waarde inschatten hè..
Flauwekul. Er worden al decennia lang gigantische aantallen donkere mensen naar Europa gehaald. Dit gebeurt doelbewust. De geboortecijfers van die mensen zijn enorm hoog en de west-Europese regeringen stimuleren het met forse kinderbijslag. Op steeds meer plekken is de witte Europeaan in de minderheid. In hoeverre je dat 'white genocide' moet noemen, daar kun je over discussiëren, maar dat er in enkele decennia gigantische demografische veranderingen hebben plaatsgevonden in Europa dat is zeker geen complottheorie.quote:Op maandag 28 november 2016 21:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ja, en dat is denk ik precies de soort "normalisering" waar Sylvana het ook over heeft. Want de hele onderbouwing van deze conspiracytheorie wordt ook meegenomen naar het grotere publiek, dat vaak de waarde daarvan niet goed kan beoordelen. En zo vinden uitermate kwalijke en onware racistische theorieën hun weg naar de grote massa. En voor je het weet trap je er zelf ook in en denk je dat het allemaal nog waar is ook. Terwijl het in feite bedacht is door neo-nazi's en white supremacists als David Lane.
Wat hier af en toe op Fok! over wordt gepost wijkt in essentie niet veel af van wat er op Stormfront over white genocide wordt geschreven. En daarmee zeg ik niet dat de posters op Fok! ook allemaal neo-nazi's zijn. Wellicht zijn ze gewoon naïef en geloven ze een overtuigend gebracht kulverhaal.
Wat is het grote voordeel hier van dan?quote:Op maandag 28 november 2016 21:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Flauwekul. Er worden al decennia lang gigantische aantallen donkere mensen naar Europa gehaald. Dit gebeurt doelbewust. De geboortecijfers van die mensen zijn enorm hoog en de west-Europese regeringen stimuleren het met forse kinderbijslag. Op steeds meer plekken is de witte Europeaan in de minderheid. In hoeverre je dat 'white genocide' moet noemen, daar kun je over discussiëren, maar dat er in enkele decennia gigantische demografische veranderingen hebben plaatsgevonden in Europa dat is zeker geen complottheorie.
De mods op FOK! zijn zeer streng en voordat het ook maar in de buurt komt van Stormfront is er al ingegrepen. Overigens is Stormfront volgens mij vooral neonazi en anti-semitisch. Dat heeft niets te maken met de strijd voor het behoud van de monoculturele Europese natiestaten.
Hiermee zeg je dat:quote:
quote:Ja, en dat is denk ik precies de soort "normalisering" waar Sylvana het ook over heeft. Want de hele onderbouwing van deze conspiracytheorie wordt ook meegenomen naar het grotere publiek, dat vaak de waarde daarvan niet goed kan beoordelen.
Welk voordeel?quote:Op maandag 28 november 2016 21:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat is het grote voordeel hier van dan?
Gastarbeiders ja, maar de theorie dat onze machthebbers al generaties lang een kwaadaardig plan hebben dat er op gericht is om de blanke genenpool te vernietigen is samenzweringsnonsens.quote:Op maandag 28 november 2016 21:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Flauwekul. Er worden al decennia lang gigantische aantallen donkere mensen naar Europa gehaald. Dit gebeurt doelbewust.
Jawel intrinsiek wel:quote:Op maandag 28 november 2016 21:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik zeg niks over opleidingsniveau. Dat vul je echt zelf in.
Ik geef toe fraaier dan Jigzoz doet et. al., maar toch.quote:[..]het grotere publiek [..]
Illegale immigranten. Gastarbeiders is allang niet meer aan de orde.quote:Op maandag 28 november 2016 21:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Gastarbeiders ja, maar de theorie dat onze machthebbers al generaties lang een kwaadaardig plan hebben dat er op gericht is om de blanke genenpool te vernietigen is samenzweringsnonsens.
Uitstekende en lezenswaardige stukken. Dat onderzoek is nooit gedebunked.quote:Op maandag 28 november 2016 22:01 schreef Kosmoproleet het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)t_gewoon_kunnen.html
https://www.geenstijl.nl/(...)_cafes.html#comments
Hier wat onvervalst racisme van een salonfähige website, die ook nog een gesubsidieerde omroep heeft.
Samenvatting: negers zijn gentisch dommer, volgens Geenstijl. Gebaseerd op onderzoek dat al lang en breed debunked is.
Wat is dit voor valsheid van je dan?quote:Op maandag 28 november 2016 22:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jawel intrinsiek wel:
[..]
Ik geef toe fraaier dan Jigzoz doet et. al., maar toch.
Jawel.quote:Op maandag 28 november 2016 22:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Uitstekende en lezenswaardige stukken. Dat onderzoek is nooit gedebunked.
Nee, het woord "dom" wordt in geen van die onderzoeken gebruikt.quote:Op maandag 28 november 2016 22:03 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Jawel.
Maar jij denkt dus dat donkere mensen genetisch dommer zijn?
quote:Op maandag 28 november 2016 22:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee, het woord "dom" wordt in geen van die onderzoeken gebruikt.
Niet van mij, je ziet dat steeds terug, terwijl mijn perceptie is dat de NLse bevolking steeds hoger opgeleid is, scheelt echt veel straten in vergelijking met toen ik jong was.quote:Op maandag 28 november 2016 22:01 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee dat zegt hij niet, dat is echt jouw achilleshiel lijkt het, je ziet het overal in terug.
Waarom afspraken maken met Turkije over het terugdringen van de vluchtelingenstroom als het doel van onze politici is om de blankmens een minderheid te maken in Europa?quote:Op maandag 28 november 2016 22:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Illegale immigranten. Gastarbeiders is allang niet meer aan de orde.
Technisch gezien is die horde prima tegen te houden, maar ze laten ze gewoon binnen. Frontex is een veerdienst voor illegale immigranten. Dat is bewuste opzet, want anders hadden ze dit allang gestopt.
Een laag IQ betekent niet per definitie "dom", een erg negatief geladen begrip. Het zorgt er wel voor dat bepaalde vaardigheden minder aanwezig zijn. Dat is de verklaring waarom de meeste Afrikaanse staten niet functioneren.quote:
Jan zegt hierboven dat we voor de eerste keer dezelfde mening hebben, geeft al aan dat-ie dan mijn vriend niet is. En het ging over de term institutioneel racisme. Want volgens mij bestaat dat niet in NL.quote:Op maandag 28 november 2016 22:03 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Jawel.
Maar jij denkt dus dat donkere mensen genetisch dommer zijn?
Misschien ook leuk om te weten voor je vriendje Ryan3, kunnen jullie weer tegen elkaar zeggen dat racisme niet bestaat.
Omdat ze heel erg op moeten passen dat Wilders, LePen en andere patriotten geen enorme verkiezingsoverwinningen gaan behalen. Het volk moet wel in de waan blijven dat ze er echt wat tegen willen doen.quote:Op maandag 28 november 2016 22:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom afspraken maken met Turkije over het terugdringen van de vluchtelingenstroom als het doel van onze politici is om de blankmens een minderheid te maken in Europa?
Wie beweert dan precies het tegendeel?quote:Op maandag 28 november 2016 22:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niet van mij, je ziet dat steeds terug, terwijl mijn perceptie is dat de NLse bevolking steeds hoger opgeleid is, scheelt echt veel straten in vergelijking met toen ik jong was.
Zijn dat niet de juiste partijen voor dit masterplan?quote:Op maandag 28 november 2016 22:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Omdat ze heel erg op moeten passen dat Wilders, LePen en andere patriotten geen enorme verkiezingsoverwinningen gaan behalen. Het volk moet wel in de waan blijven dat ze er echt wat tegen willen doen.
Ik weet niet precies welk onderzoek dan?quote:Op maandag 28 november 2016 22:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Je denkt dat Wilders en LePen marionetten zijn? Je kunt het niet uitsluiten, maar ik denk het niet. De overwinningen van Brexit en Trump laten zien dat ze de grip op de situatie kwijt aan het raken zijn.quote:Op maandag 28 november 2016 22:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zijn dat niet de juiste partijen voor dit masterplan?
Nee Jan, white genocide is een fabeltje. Een hersenspinsel van nare racisten.quote:Op maandag 28 november 2016 22:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Omdat ze heel erg op moeten passen dat Wilders, LePen en andere patriotten geen enorme verkiezingsoverwinningen gaan behalen. Het volk moet wel in de waan blijven dat ze er echt wat tegen willen doen.
Nee, nee en nog eens nee. Ik bedoel daar mee dat dit niet bij het domein van de algemene kennis hoort en dat daarom een beperkt deel van de mensen de parate kennis heeft om dit soort aannemelijk geformuleerde onzin op waarde te kunnen schatten. Net zoals niet iedereen verstand heeft van auto's of kan beoordelen welke verf je het beste op je muur kan smeren. Met een overtuigend verhaal kun je die mensen overtuigen, ook al verkoop je onzin.quote:Op maandag 28 november 2016 22:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jawel intrinsiek wel:
[..]
Ik geef toe fraaier dan Jigzoz doet et. al., maar toch.
Zou wel wat zijn he, zo'n meesterlijk complot.quote:Op maandag 28 november 2016 22:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Je denkt dat Wilders en LePen marionetten zijn? Je kunt het niet uitsluiten, maar ik denk het niet. De overwinningen van Brexit en Trump laten zien dat ze de grip op de situatie kwijt aan het raken zijn.
Ja, maar dat denk ik dus niet hè, mensen worden steeds hoger opgeleid in NL en kunnen los of ze hier wel specifiek van gehoord hebben er al kritisch op reageren. En dat was 40 jaar geleden echt anders.quote:Op maandag 28 november 2016 22:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee, nee en nog eens nee. Ik bedoel daar mee dat dit niet bij het domein van de algemene kennis hoort en dat daarom een beperkt deel van de mensen de parate kennis heeft om dit soort aannemelijk geformuleerde onzin op waarde te kunnen schatten. Net zoals niet iedereen verstand heeft van auto's of kan beoordelen welke verf je het beste op je muur kan smeren. Met een overtuigend verhaal kun je die mensen overtuigen, ook al verkoop je onzin.
Natuurlijk word je dat. Ik heb eerder in dit topic een link geplaatst van een recent voorbeeld van allochtonen voortrekken.quote:Op maandag 28 november 2016 22:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee Jan, white genocide is een fabeltje. Een hersenspinsel van nare racisten.
En misschien eens uit die slachtofferrol kruipen. Als blanke wordt je niet gediscrimineerd in Nederland. Klaar.
De diploma's worden steeds minder waard. Nederlanders zijn slechts op papier hoger opgeleid.quote:Op maandag 28 november 2016 22:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar dat denk ik dus niet hè, mensen worden steeds hoger opgeleid in NL en kunnen los of ze hier wel specifiek van gehoord hebben er al kritisch op reageren. En dat was 40 jaar geleden echt anders.
Kwalijke onzin. "IQ and the Wealth of Nations" is wat dat betreft al vaak genoeg onder het vergrootglas gehouden en volledig onderuit gehaald. Daar blijft niks van overeind.quote:Op maandag 28 november 2016 22:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ja, okee, klopt ook wel idd. Moeilijk te meten, maar zijn wel heel erg veel leuke diploma's bij gekomen.quote:Op maandag 28 november 2016 22:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De diploma's worden steeds minder waard. Nederlanders zijn slechts op papier hoger opgeleid.
Klopt idd.quote:Op maandag 28 november 2016 22:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Kwalijke onzin. "IQ and the Wealth of Nations" is wat dat betreft al vaak genoeg onder het vergrootglas gehouden en volledig onderuit gehaald. Daar blijft niks van overeind.
Dat doet er niet toe. Ik vind het uitermate vervelend dat je me net zo lang woorden in de mond legt tot je weer een ander draadje hebt om aan te trekken. Dat is echt een hele nare manier van discussieren.quote:Op maandag 28 november 2016 22:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar dat denk ik dus niet hè, mensen worden steeds hoger opgeleid in NL en kunnen los of ze hier wel specifiek van gehoord hebben er al kritisch op reageren. En dat was 40 jaar geleden echt anders.
Maar dat wordt gedaan om het personeelsbestand iets meer in balans te brengen. Het ambtenarenapparaat bestaat voor het overgrote deel uit autochtonen, en sommige gemeenten vinden dat dat anders moet. Ik ben hier geen voorstander van, maar ik voel mij hier ook niet door gediscrimineerd.quote:Op maandag 28 november 2016 22:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Natuurlijk word je dat. Ik heb eerder in dit topic een link geplaatst van een recent voorbeeld van allochtonen voortrekken.
Het is precies andersom, want ik vroeg naar institutioneel racisme en heb nog steeds geen antwoord, plus definitie, en dat heb jij niet vastgesteld en ik wacht dus nog steeds op 5 pakkende NLse voorbeelden en een definitie. Maar wrs als ik me vanaf nu niet meer zou scheren dat mijn baard ongeveer aan de stoeptegels zullen raken.quote:Op maandag 28 november 2016 22:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe. Ik vind het uitermate vervelend dat je me net zo lang woorden in de mond legt tot je weer een ander draadje hebt om aan te trekken. Dat is echt een hele nare manier van discussieren.
Je vroeg het niet aan mij en ik reageerde in eerste instantie niet op jou.quote:Op maandag 28 november 2016 22:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is precies andersom, want ik vroeg naar institutioneel racisme en heb nog steeds geen antwoord, plus definitie, en dat heb jij niet vastgesteld en ik wacht dus nog steeds op 5 pakkende NLse voorbeelden en een definitie. Maar wrs als ik me vanaf nu niet meer zou scheren dat mijn baard ongeveer aan de stoeptegels zullen raken.
Gemeen ook weer ergens.
Daar ging het om, daar haakte je op in, schalk.quote:Op maandag 28 november 2016 22:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je vroeg het niet aan mij en ik reageerde in eerste instantie niet op jou.
Zegt niets intrinsiek over IQ.quote:Op maandag 28 november 2016 22:25 schreef luxerobots het volgende:
Overigens zijn diverse etniciteiten (of beter gezegd subgroepen) vanwege isolatie weldegelijk anders geëvolueerd dan anderen.
Niet leuk voor de politiek correcten, maar wel de waarheid.
Noem eens enkele idiote theorieën die men in 1976 geloofde...quote:Op maandag 28 november 2016 22:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat? Dachten ze dat serieus?quote:Op maandag 28 november 2016 22:37 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Noem eens enkele idiote theorieën die men in 1976 geloofde...
Hmm, "babies kunnen geen pijn voelen"? Nee, dat was de overtuiging van dokters en chirurgen, kan je moeilijk laag opgeleid noemen. Toen het "gewone volk" dat hoorde, en dat babies zonder narcose geopereerd werden, veranderde de medische wereld al snel van mening...
Door de evolutie hebben we allemaal andere lichamen gekregen. Dat blijft niet beperkt tot je lengte, breedte, de vorm van je gezicht, neus, voorhoofd etc.quote:
Racisme?quote:Op maandag 28 november 2016 22:37 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Noem eens enkele idiote theorieën die men in 1976 geloofde...
Hmm, "babies kunnen geen pijn voelen"? Nee, dat was de overtuiging van dokters en chirurgen, kan je moeilijk laag opgeleid noemen. Toen het "gewone volk" dat hoorde, en dat babies zonder narcose geopereerd werden, veranderde de medische wereld al snel van mening...
NY Times, 1987: Infants' Sense of Pain Is Recognized, Finallyquote:
Niet ook, maar enkel de medische wetenschap dacht (of beweerde) dat.quote:Op maandag 28 november 2016 22:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ook de medische wetenschap dacht dat.
Sommigen binnen de medische wetenschap dachten dat.quote:Op maandag 28 november 2016 22:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
NY Times, 1987: Infants' Sense of Pain Is Recognized, Finally
[..]
Niet ook, maar enkel de medische wetenschap dacht (of beweerde) dat.
Bizar dat ze dat toen dachten.quote:Op maandag 28 november 2016 22:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Ja, akkoord, dat klopt, dankzij die medische wetenschap dacht iedereen dat.quote:Op maandag 28 november 2016 22:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Jij bent dan ook een kind uit de tijd van de maakbaarheidsgedachte.quote:Op maandag 28 november 2016 22:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, akkoord, dat klopt, dankzij die medische wetenschap dacht iedereen dat.
Maar dat zegt niets over het IQ, ik denk werkelijk waar dat dat niet gebonden is aan afkomst.
Waar haal je dat vandaan? Het was een moeder wiens baby zonder narcose een openhartoperatie ondergaan had die het uitbracht (in 85 of zo), en het waren de reacties van de "gewone mensen" waardoor die praktijk stopte, want die vonden (terecht) dat de claim dat babies geen pijn voelden onzin was.quote:Op maandag 28 november 2016 22:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, akkoord, dat klopt, dankzij die medische wetenschap dacht iedereen dat.
Ik kan je wel vertellen over een Nederlands ziekenhuis dat in de jaren '80 operaties op baby's uitvoerde mét narcose.quote:Op maandag 28 november 2016 22:59 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Het was een moeder wiens baby zonder narcose een openhartoperatie ondergaan had die het uitbracht (in 85 of zo), en het waren de reacties van de "gewone mensen" waardoor die praktijk stopte, want die vonden (terecht) dat de claim dat babies geen pijn voelden onzin was.
Dat was de gebruikelijke gang van zaken toch zonder verdoving?quote:Op maandag 28 november 2016 22:59 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Het was een moeder wiens baby zonder narcose een openhartoperatie ondergaan had die het uitbracht (in 85 of zo), en het waren de reacties van de "gewone mensen" waardoor die praktijk stopte, want die vonden (terecht) dat de claim dat babies geen pijn voelden onzin was.
Nee.quote:Op maandag 28 november 2016 23:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat was de gebruikelijke gang van zaken toch zonder verdoving?
Ik heb nog wel op een ICU kinderen gewerkt als bijbaan in die jaren kan het me niet meer herinneren, maar las wel later dat het zonder verdoving werd uitgevoerd, tot een aantal maanden na de geboorte. Ben geen deskundige hierin.quote:Op maandag 28 november 2016 23:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik kan je wel vertellen over een Nederlands ziekenhuis dat in de jaren '80 operaties op baby's uitvoerde mét narcose.
Ja, maar dat vertelde men de ouders niet.quote:Op maandag 28 november 2016 23:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat was de gebruikelijke gang van zaken toch zonder verdoving?
Ik zeg al heb baan gehad op ICU kinderen, in het AMC, heb dat ook niet echt helder meer, > 30 jaar geleden.quote:Op maandag 28 november 2016 23:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ja, maar dat vertelde men de ouders niet.
Pijnstillers of niet, als je maar niet de spierverslappers vergatquote:Op maandag 28 november 2016 23:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zeg al heb baan gehad op ICU kinderen, in het AMC, heb dat ook niet echt helder meer, > 30 jaar geleden.
Ik heb altijd de hulpeloosheid voor me, mijn vader die niet meer kon praten na een VCA, dieren, die sws niet kunnen praten.
Ja, ik kan me er als niet-medicus niet echt over uitlaten eigenlijk.quote:Op maandag 28 november 2016 23:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Pijnstillers of niet, als je maar niet de spierverslappers vergat
Grootste racist van Nederland gaat ver maar ik ben het met jou eens dat zij zelf racistisch handelt.quote:Op maandag 28 november 2016 18:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Sterkernog, Sylvana Simons is de grootste racist van Nederland en zij hebben ze gevraagd om zich verkiesbaar te stellen.
Sylvana Simons is racistisch omdat ze bij zo'n beetje elk onderwerp 'zwart' en 'wit' tegenover elkaar zet.
Dit is natuurlijk onzin. Je vangt simpelweg meer vliegen met honing dan met azijn.quote:Op maandag 28 november 2016 19:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En zeg vooral niets over racisme als donkere vrouw.
Ik heb het 3 seconden uitgehoudenquote:Op dinsdag 29 november 2016 20:21 schreef frietenstamp het volgende:
YOU, WHITE PEOPLE, LISTEN TO THIS WORD SALAD!!!11!
http://politiek.tpo.nl/2016/11/29/sylvana-simons-vlogt-engels/
Weer worden? Dat is het van meet af aan al. En is het niet in dit topic, dan is het wel in al die andere topics over deze vrouw waar men zich zo mateloos aan ergert. Sadomasochisme much?quote:Op woensdag 30 november 2016 08:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Gaat het weer een sneu Sylvana-bashtopic worden?
Kennelijk vinden bepaalde mensen het belangrijker om iemand op een nogal sneue manier af te zeiken dan om aandacht te hebben voor bedreigingen omdat iemand van een fundamenteel recht gebruik maakt. Dat laatste was ooit het onderwerp van dit topic.quote:Op woensdag 30 november 2016 08:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Weer worden? Dat is het van meet af aan al. En is het niet in dit topic, dan is het wel in al die andere topics over deze vrouw waar men zich zo mateloos aan ergert. Sadomasochisme much?
Het is Sylvana, dat is voor velen voldoende reden om er blind op in te hakken. Want Sylvana-hahahaha. Scoort altijd.quote:Op woensdag 30 november 2016 08:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Kennelijk vinden bepaalde mensen het belangrijker om iemand op een nogal sneue manier af te zeiken dan om aandacht te hebben voor bedreigingen omdat iemand van een fundamenteel recht gebruik maakt.
Nope, Kwinsie Gario kreeg ook die aandacht.quote:Op woensdag 30 november 2016 08:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Weer worden? Dat is het van meet af aan al. En is het niet in dit topic, dan is het wel in al die andere topics over deze vrouw waar men zich zo mateloos aan ergert. Sadomasochisme much?
Aan dat wonder maak jij helaas een einde.quote:Op donderdag 1 december 2016 11:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Meer dan 24 uur geen reactie in deze draad. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Jammer dat je liever blijft hangen in een ander verwijten dat hij offtopic gaat, dan weer ontopic reageren. Zo werk je het probleem zelf ook in de hand natuurlijkquote:Op woensdag 30 november 2016 08:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Kennelijk vinden bepaalde mensen het belangrijker om iemand op een nogal sneue manier af te zeiken dan om aandacht te hebben voor bedreigingen omdat iemand van een fundamenteel recht gebruik maakt. Dat laatste was ooit het onderwerp van dit topic.
Ik denk dat het grote probleem van Nederland is dat we wel erg graag willen focussen op deze mensen (genre Quincy Gario, Sylvana Simons). Dan hoeven we niet te luisteren naar het genuanceerde verhaal.quote:Op maandag 28 november 2016 23:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Grootste racist van Nederland gaat ver maar ik ben het met jou eens dat zij zelf racistisch handelt.
quote:Op zaterdag 24 december 2016 01:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Sylvana Simons verlaat Denk en begint nieuwe partij
http://www.volkskrant.nl/(...)uwe-partij~a4439257/
Lijkt erop dat DENK opeens uit elkaar valt...
Ik vind het best bizar. Ook de campagneleider van DENK kapt ermee. Lijkt me toch wel het einde van DENK ook meteen...quote:
Dit verdient een eigen topic. Sylvana gerelateerd dus nieuws.quote:Op zaterdag 24 december 2016 01:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik vind het best bizar. Ook de campagneleider van DENK kapt ermee. Lijkt me toch wel het einde van DENK ook meteen...
Als je een visie, waar je het toevallig niet mee eens bent, zo makkelijk wegzet als inhoudsloos, dan ben je niet beter dan die halve Nederturkse goegemeente - waarvan je nog maar moet afwachten of die wel daadwerkelijk over haar heen zal vallen.quote:Op zaterdag 24 december 2016 03:39 schreef Andromache het volgende:
Op inhoud is het mens natuurlijk inmiddels totaal niet meer serieus te nemen. Maar vanuit een medelevend aspect maak ik me nu extra zorgen om wat de Erdogan-gekkies in de lage landen van haar vertrek gaan vinden. Met een beetje pech krijgt ze de halve Nederturkse goegemeente over zich heen (figuurlijk). Niet mals wat er rondom de Turkse staatsgreep aan bedreigingen over en weer is langsgekomen. Ik gun het haar niet dat haar dit ook zou gebeuren, hoop dat ze hiervan gevrijwaard blijft en dat ze in veiligheid aan de verkiezingen mee mag doen met haar inhoudelijk kansloze projectje.
Nou, stijgt ze toch weer een beetje in mijn achting.quote:Op zaterdag 24 december 2016 01:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Sylvana Simons verlaat Denk en begint nieuwe partij
http://www.volkskrant.nl/(...)uwe-partij~a4439257/
Lijkt erop dat DENK opeens uit elkaar valt...
Ze heeft haar positie onmogelijk gemaakt door Denk. Daar verloor ze haar evt. achterban al.quote:Op zaterdag 24 december 2016 08:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, stijgt ze toch weer een beetje in mijn achting.
Al heeft ze duidelijk wel erg veel tijd nodig gehad om dit te zien.
Ik verwacht niet dat ze succesvol gaat zijn met haar partij, maar in ieder geval is ze weg bij een partij die alleen maar boos is en niets toevoegt aan Nederland.quote:Op zaterdag 24 december 2016 08:19 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ze heeft haar positie onmogelijk gemaakt door Denk. Daar verloor ze haar evt. achterban al.
Die zelfoverschatting. Daar schrik ik wel van.quote:Op zaterdag 24 december 2016 08:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat ze succesvol gaat zijn met haar partij, maar in ieder geval is ze weg bij een partij die alleen maar boos is en niets toevoegt aan Nederland.
Ik was al vaker geschrokken van haar. Dit valt nu dus mee.quote:Op zaterdag 24 december 2016 08:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die zelfoverschatting. Daar schrik ik wel van.
In basis lijkt het mij geen onaardig mens. Maar je zal een blanke vriend van haar zijn.quote:Op zaterdag 24 december 2016 08:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik was al vaker geschrokken van haar. Dit valt nu dus mee.
Mij lijkt het een heel vermoeiende tante.quote:Op zaterdag 24 december 2016 08:57 schreef Jaroon het volgende:
[..]
In basis lijkt het mij geen onaardig mens. Maar je zal een blanke vriend van haar zijn.
Een onbekende zanger vertelt over een zeer zwak 'liedje' dat het over een onbelangrijk maar controversiele BN'er ging. Interessant.quote:Op vrijdag 30 december 2016 23:30 schreef Arcee het volgende:
Zanger Rob van Daal vertelt de waarheid:Lied Oh Sylvana ging ’natuurlijk’ over Sylvana Simons
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |