abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167570252
Sylvana Simons verlaat Denk en begint nieuwe partij

Simons kan zich niet meer vinden in de koers van de partij

Sylvana Simons verlaat Denk en begint een nieuwe partij onder de naam Artikel 1. Dat maakt ze vandaag bekend in een interview met de Volkskrant. Simons kan zich naar eigen zeggen niet meer vinden in de koers van de partij. 'Denk appelleert aan boosheid en gedijt bij polarisatie', aldus de politica. Ook Ian van der Kooye, tot vandaag campagneleider van Denk, stapt uit de partij en sluit zich aan bij Artikel 1.

(....)

De partijnaam, Artikel 1, verwijst naar het eerste wetsartikel in de grondwet dat stelt dat iedereen recht heeft op een gelijke behandeling. Met Artikel 1 beogen Simons en Van der Kooye naar een naleving van dit wetsartikel en naar meer verbinding in de samenleving. 'Artikel 1 van de grondwet, het fundament van onze rechtsstaat, staat onder druk. En als we niet solidair zijn en thema's die in de Kamer worden besproken niet consequent aan deze wet toetsen, dan rijden we straks als samenleving het ravijn in.'

Meer:
http://www.volkskrant.nl/(...)uwe-partij~a4439257/

Je verwacht het niet! Ik dacht dat een partij met Sylvana, die 2 Erdogan-Turken en de zaalvoetbal Marokkaan tot in de eeuwigheid zou bestaan en succesvol zou zijn. Maar blijkbaar niet..
pi_167570260
Valt het clubje nu al uit elkaar?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_167570269
Pas alleen even op met volkskrant volledig quoten. (als in FOK! is hiervoor op de vingers getikt geloof ik)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_167570277
:D!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167570283
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 december 2016 01:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Pas alleen even op met volkskrant volledig quoten. (als in FOK! is hiervoor op de vingers getikt geloof ik)
Zal 't even inkorten.
pi_167570304
Was Sylvana dan toch in de social media valkuil van DENK gevallen?

pi_167570307
Het zal mij oprecht verbazen als daar ook maar een dozijn mensen op gaan stemmen. Met DENK had ze waarschijnlijk nog wel in de kamer kunnen komen, maar dit kun je rustig omschrijven als een schot in eigen voet.
pi_167570320
1 kaart

pi_167570339
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 01:51 schreef Hathor het volgende:
Het zal mij oprecht verbazen als daar ook maar een dozijn mensen op gaan stemmen. Met DENK had ze waarschijnlijk nog wel in de kamer kunnen komen, maar dit kun je rustig omschrijven als een schot in eigen voet.
Ik denk juist dat DENK nog wel een kansje maakte juist door Sylvana.(publiciteit = publiciteit) En dat DENK nu juist ineen zal storten. Maar wie weet.
pi_167570351
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 december 2016 01:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik denk juist dat DENK nog wel een kansje maakte juist door Sylvana.(publiciteit = publiciteit) En dat DENK nu juist ineen zal storten. Maar wie weet.
DENK heeft altijd nog een flinke Turkse achterban en die zullen schijt hebben aan wat Sylvana doet.
  zaterdag 24 december 2016 @ 01:56:19 #12
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_167570364
Je verwacht het niet
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
  zaterdag 24 december 2016 @ 01:56:22 #13
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_167570366
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 01:55 schreef Hathor het volgende:

[..]

DENK heeft altijd nog een flinke Turkse achterban en die zullen schijt hebben aan wat Sylvana doet.
Flink weet ik niet. Maar je hebt een punt.
pi_167570372
Ik vind het overigens persoonlijk eigenlijk helemaal niet kunnen dat BN-ers een politieke partij oprichten of sowieso de politiek in gaan (jaja, politici zijn ook BN-ers, maar je snapt wat ik bedoel }:| ).

Er zijn genoeg stemmers die denken: "ow hij kan echt heel goed zingen, ik stem op hem!" of misschien wel: "ja hij presenteert dat programma altijd zo leuk" etc etc, you get my point.

Beter nog zou zijn om die mensen hun stemrecht af te pakken, maarja dat is ook weer zowat.

Sorry voor de lichtelijke offtopic :@
pi_167570378
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 01:51 schreef Hathor het volgende:
precies, niet dat ze met denk in de kamer had gekomen. Stond 5e op de lijst oid?
pi_167570381
Waarom is Sylvana's hand op het bovenstaande plaatje helemaal onderop, zijn (donkere) vrouwen inferieur bij DENK? Symbolisch was het beter geweest om Sylvana's hand bovenop te leggen denk ik.
pi_167570392
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2016 01:56 schreef Geralt het volgende:
Ik vind het overigens persoonlijk eigenlijk helemaal niet kunnen dat BN-ers een politieke partij oprichten of sowieso de politiek in gaan (jaja, politici zijn ook BN-ers, maar je snapt wat ik bedoel }:| ).

Er zijn genoeg stemmers die denken: "ow hij kan echt heel goed zingen, ik stem op hem!" of misschien wel: "ja hij presenteert dat programma altijd zo leuk" etc etc, you get my point.

Beter nog zou zijn om die mensen hun stemrecht af te pakken, maarja dat is ook weer zowat.

Sorry voor de lichtelijke offtopic :@
Nouja, ongeveer elke celebrity was tegen Trump en wie won er? :P
  zaterdag 24 december 2016 @ 01:59:01 #18
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_167570395
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2016 01:56 schreef Geralt het volgende:
Ik vind het overigens persoonlijk eigenlijk helemaal niet kunnen dat BN-ers een politieke partij oprichten of sowieso de politiek in gaan (jaja, politici zijn ook BN-ers, maar je snapt wat ik bedoel ).
Alsof dat Sylvana stemmen gaat opleveren _O-

BN'er zijn werkt bij haar juist eerder tegen haar.
pi_167570398
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 december 2016 01:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Flink weet ik niet. Maar je hebt een punt.
Ik reken eigenlijk op een zetel of 3, minimaal. Ik denk dat ook veel jonge Marokkanen zich wel kunnen identificeren met DENK, maar ik betwijfel of er ook maar 1 Turk of Marokkaan is die zich kan identificeren met Sylvana en haar nieuwe idee.
pi_167570411
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 01:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik reken eigenlijk op een zetel of 3, minimaal. Ik denk dat ook veel jonge Marokkanen zich wel kunnen identificeren met DENK, maar ik betwijfel of er ook maar 1 Turk of Marokkaan is die zich kan identificeren met Sylvana en haar nieuwe idee.
Nee die mocros zijn helemaal niet bezig met politiek joh. Die stemmen alleen als Badr Hari meedoet.
pi_167570414
Badr Hari naar DENK, dat zou wel serieus veel stemmen opleveren, en zijn bokscarrière is toch al zo'n beetje ten einde.
pi_167570419
HAHAHAH wat _O-
(she/her)
  Moderator zaterdag 24 december 2016 @ 02:01:21 #23
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_167570420
:') te triest dit
pi_167570421
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 01:59 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Alsof dat Sylvana stemmen gaat opleveren _O-

BN'er zijn werkt bij haar juist eerder tegen haar.
Het was meer in het algemeen. :)
pi_167570425
GENOTSTOPIC
Sylvana :r
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: