Update: Originele filmpje is inmiddels verwijderd. Wel nog te vinden via GeenStijl:quote:De politieke beweging DENK maakt zich ernstige zorgen over de veiligheid van Sylvana Simons. De partij zal morgen in een gesprek met de veiligheidsdiensten maatregelen eisen.
Op sociale media circuleert een filmpje waarin gemonteerde foto's te zien zijn van Simons. Haar hoofd is onder meer geplakt in een oude foto van de Ku Klux Klan waarin ze zogenaamd is opgehangen. "Het is verschrikkelijk en walgelijk. Ik heb hier geen woorden voor", zegt DENK-voorman Tunahan Kuzu.
'Concrete maatregelen'
De partij zegt morgen in gesprek te gaan met de autoriteiten op het gebied van veiligheid, onder meer met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). "We verwachten concrete veiligheidsmaatregelen rondom het onveiligheidsgevoel van mevrouw Simons. De overheid moet een veilige gevoel aan alle burgers geven," zegt Kuzu. Om wat voor maatregelen het precies gaat, zegt de partij niet.
Simons gaat aangifte doen. Dat is niet voor het eerst, zegt Kuzu. "Toen ze zich in mei aansloot bij DENK kreeg ze 20.000 racistische opmerkingen over haar heen. We hebben nooit meer iets van die aangifte gehoord."
'Simons verdient ook bescherming'
Ongehoord, vindt Kuzu. "Er is geen daad gesteld. Politie en het OM moeten de schuldigen pakken en aan de schandpaal nagelen. Kenneth Vermeer is het zelfde overgekomen. Toen zijn er binnen afzienbare tijd verdachten opgepakt. Bij Simons blijft dat achter. Zij verdient ook bescherming."
Kuzu vindt dat het kabinet in deze discussie veel te stil blijft. Volgens de DENK-voorman worden 'haat en het vijandsbeeld steeds verder aangewakkerd. Hij wil dat premier Rutte en vice-premier Asscher zich uitspreken. "Waar is Rutte? Waar is Asscher? Ik hoor ze helemaal niet. Zeker de premier moet het land laten weten dat dit veel te ver gaat."
'Oh Sylvana'
In het filmpje dat op sociale media circuleert zijn beelden gemonteerd onder een carnavalsliedje met de titel Oh Sylvana. Haar gezicht is gefotoshopt in racistische en beledigende karikaturen. Simons wordt onder meer afgebeeld als Zwarte Piet en naakte Afrikaanse vrouw. Ook is haar hoofd geplakt in beelden die verwijzen naar de lynchpartijen van de Ku Klux Klan, de racistische organisatie die in de VS met geweld protesteerde tegen de afschaffing van de slavernij en de burgerrechtenbeweging van Afro-Amerikanen.
Het liedje Oh Sylvana gaat volgens zanger Rob Daal niet over Sylvana Simons maar over een Russisch meisje dat uitgezwaaid wordt door haar vriendje. Simons heeft zelf nog niet gereageerd.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)enk-eist-maatregelen
PVV'ers hebben er nogal een handje van om feiten te ontkennen om hun racistische wereldbeeld in stand te kunnen houden.quote:Op maandag 28 november 2016 19:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Linkse mensen hebben er wel een handje van om anderen te diskwaliferen als dom, onwetend, racist etc.
Zie je niet alleen bij Sylvana.
En jij vindt na deze opmerking dat ik generaliseer m.b.t. bepaalde groepen?quote:Op maandag 28 november 2016 19:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
PVV'ers hebben er nogal een handje van om feiten te ontkennen om hun racistische wereldbeeld in stand te kunnen houden.
Ik ben overigens niet links.
Daar doe je het. Je kwalificeert PVV'ers als racisten.quote:Op maandag 28 november 2016 19:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
PVV'ers hebben er nogal een handje van om feiten te ontkennen om hun racistische wereldbeeld in stand te kunnen houden.
Ik ben overigens niet links.
Natuurlijk niet. Afwijkend gedrag dat gepast en wettig is, wordt hier gewoon geaccepteerd. Hooguit een keer giechelig op gereageerd misschien maar kan daar eigenlijk al geen realistisch voorbeeld bij bedenken.quote:Op maandag 28 november 2016 19:02 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, van afwijkend gedrag.
Dat ongepast en onwettig verzin je er zelf bij.
Bepaalde groepen zijn prima te generaliseren op bepaalde vlakken. Op andere niet.quote:Op maandag 28 november 2016 19:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En jij vindt na deze opmerking dat ik generaliseer m.b.t. bepaalde groepen?
Haha, goeie wel.
Ja. Antiracisten die PVV stemmen. Zie je het voor je?quote:Op maandag 28 november 2016 19:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar doe je het. Je kwalificeert PVV'ers als racisten.
Dus je hebt alleen racisten en anti-racisten?quote:Op maandag 28 november 2016 19:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja. Antiracisten die PVV stemmen. Zie je het voor je?
Als blanke man heb je eigenlijk geen recht van spreken wat betreft racisme?quote:Op maandag 28 november 2016 19:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Waar het relevant is doe je dat inderdaad en waar het gaat om het aan de kaak stellen van racisme heb je als witte man nu eenmaal een extreem veel beperkter perspectief.
Nou ja, tenzij je om een andere reden gediscrimineerd wordt. Omdat je transgender bent of zo.
Nou, dan is er niks aan de hand toch?quote:Op maandag 28 november 2016 19:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Bepaalde groepen zijn prima te generaliseren op bepaalde vlakken. Op andere niet.
Dat kan toch ook moeilijk anders als je leest wat Wilders allemaal heeft gezegd en geschreven. Dat politiek correcte gedoe dat je het beestje niet bij zijn naam mag noemen is toch ouderwets.quote:Op maandag 28 november 2016 19:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar doe je het. Je kwalificeert PVV'ers als racisten.
Hangt van de situatie af. Ik ben een blanke man en ik kan racisme prima ter sprake brengen. Maar als ik zwarte mensen ga vertellen dat ze hun ervaren racisme verkeerd ter sprake brengen... Ja, dat zou nogal vreemd zijn.quote:Op maandag 28 november 2016 19:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als blanke man heb je eigenlijk geen recht van spreken wat betreft racisme?
In bepaalde gevallen wel; in andere niet.quote:Op maandag 28 november 2016 19:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nou, dan is er niks aan de hand toch?
Onderscheid maken op basis van religie of nationaliteit is iets anders dan racisme.quote:Op maandag 28 november 2016 19:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat kan toch ook moeilijk anders als je leest wat Wilders allemaal heeft gezegd en geschreven. Dat politieke correcte gedoe dat je het beestje niet bij zijn naam mag noemen is toch ouderwets.
Ligt er maar net aan hoe dom en agressief een zwart persoon racisme ter sprake brengt.quote:Op maandag 28 november 2016 19:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hangt van de situatie af. Ik ben een blanke man en ik kan racisme prima ter sprake brengen. Maar als ik zwarte mensen ga vertellen dat ze hun ervaren racisme verkeerd ter sprake brengen... Ja, dat zou nogal vreemd zijn.
Nee hoor dat is precies hetzelfde als je kijkt naar het verdrag tegen rassendiscriminatie en de Nederlandse wet.quote:Op maandag 28 november 2016 19:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Onderscheid maken op basis van religie of nationaliteit is iets anders dan racisme.
Je kan afstand nemen van je religie of nationaliteit, dat kan je niet met je afkomst/ras.
Ja en blijkbaar komt het op veel mensen dom en agressief over als een zwarte vrouw dat doet. Vind ik wel tekenend.quote:Op maandag 28 november 2016 19:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan hoe dom en agressief een zwart persoon racisme ter sprake brengt.
Ik denk niet dat het simpelweg aan Sylvana's huidskleur ligt.quote:Op maandag 28 november 2016 19:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja en blijkbaar komt het op veel mensen dom en agressief over als een zwarte vrouw dat doet. Vind ik wel tekenend.
Het vrouw-zijn helpt ook niet.quote:Op maandag 28 november 2016 19:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het simpelweg aan Sylvana's huidskleur ligt.
Zie mezelf als niet bepaald rechts, zit meer in het midden. Ben van mening dat Zwarte Piet een achterhaalde traditie is die met de tijd mee moet. Kan Sylvana Simons alsnog absoluut niet uitstaan. Ze is gewoon een zwarte kopie van Wilders, op hoge toon dingen brullen, smijt links en rechts met het woord racisme waardoor het het meest gedevalueerde woord van het afgelopen jaar is geworden. 't is gewoon extreem veel en belerend geblaat met maar heel erg weinig wol. Betwijfel of ik de enige ben die zich daarom hard aan haar ergert.quote:Op maandag 28 november 2016 19:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Update: Originele filmpje is inmiddels verwijderd. Wel nog te vinden via GeenStijl:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ijst_niet_halen.html
Wat heeft Sylvana Simons eigenlijk gedaan dat tot zoveel haat richting haar heeft geleid? Of wat heeft denk gedaan?
Ben ik niet met je eens.quote:Op maandag 28 november 2016 19:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het vrouw-zijn helpt ook niet.
Maar vergelijk bijvoorbeeld in dat filmpje dat eerder voorbijkwam Genee eens met Simons. Puur op stijl. Genee doet echt heel veel irritanter, maar toch wordt er vooral over Simons gevallen. Ik vind dat vreemd.
De juridische betekenis van racisme volgt niet de letterlijke biologische definitie. Dat zou ook niet zinvol zijn als het wel zo was, omdat er maar één mensenras is. Discriminatie op grond van etniciteit, afkomst of nationaliteit valt in de meeste landen gelukkig ook onder het begrip racisme.quote:Op maandag 28 november 2016 19:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Onderscheid maken op basis van religie of nationaliteit is iets anders dan racisme.
Je kan afstand nemen van je religie of nationaliteit, dat kan je niet met je afkomst/ras.
Dat grappig bedoelde ziekstijltje.quote:Op maandag 28 november 2016 19:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens.
Hoezo doet Wilfred echt heel veel irritanter?
Nationaliteit is nog iets anders dan afkomst of ras.quote:Op maandag 28 november 2016 19:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De juridische betekenis van racisme volgt niet de letterlijke biologische definitie. Dat zou ook niet zinvol zijn als het wel zo was, omdat er maar één mensenras is. Discriminatie op grond van etniciteit, afkomst of nationaliteit valt in de meeste landen gelukkig ook onder het begrip racisme.
leesvoer
Zal vast, maar kun je dan het woord 'ras' eens definiëren?quote:Op maandag 28 november 2016 19:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De juridische betekenis van racisme volgt niet de letterlijke biologische definitie. Dat zou ook niet zinvol zijn als het wel zo was, omdat er maar één mensenras is. Discriminatie op grond van etniciteit, afkomst of nationaliteit valt in de meeste landen gelukkig ook onder het begrip racisme.
leesvoer
De meest bizarre vraag:quote:Op maandag 28 november 2016 19:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat grappig bedoelde ziekstijltje.
'Is Johan Derksen een racist?'
'Dat weet ik niet, maar die opmerking was dat wel.'
'Maar is hij een racist?'
'Dat weet ik niet. Maar al was hij dat wel. Dat recht heeft hij, maar als hij het gaat uitdragen, dan vind ik dat inderdaad niet kunnen.'
'Dus je vindt Derksen een racist. Moet hij nu van de televisie af?'
Nee, niet letterlijk, maar die stijl. Dat doorzieken.
Klopt. Vandaar de toevoeging: 'dat stijltje'.quote:Op maandag 28 november 2016 19:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De meest bizarre vraag:
'Moet hij nu van televisie af'
Bedenk je gewoon.
Oh dan moet je mijn post nog een keer lezen. Op zowel je opmerking over nationaliteit als de vraag over Marokkanen staat het antwoord er in.quote:Op maandag 28 november 2016 19:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nationaliteit is nog iets anders dan afkomst of ras.
Er zijn Marokkanen die nog blanker zijn dan ik, terwijl er ook Marokkanen zijn die roetzwart zijn. Hoezo zijn Marokkanen dan een ras?
Ik vond Sylvana uitermate zwak in dat interview.quote:Op maandag 28 november 2016 19:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Klopt. Vandaar de toevoeging: 'dat stijltje'.
Waar zegt ze dat?quote:Op maandag 28 november 2016 19:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar dan is het opeens niet aan Wilfred om er iets van te zeggen, omdat hij een witte man is.
Ja, daar hadden we het net ook al over, maar dat allemaal nog eens herhalen lijkt me niet zo nuttig.quote:Op maandag 28 november 2016 19:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vond Sylvana uitermate zwak in dat interview.
Eerst stellen dat het niet om haar, maar de boodschap gaat.
Vervolgens stelt Wilfred dat de boodschap zoveel beter, minder irritant kan. Maar dan is het opeens niet aan Wilfred om er iets van te zeggen, omdat hij een witte man is.
En dan Sylvana met: moet ik mijn boodschap veranderen? Zodat jij je beter voelt?quote:Op maandag 28 november 2016 19:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, daar hadden we het net ook al over, maar dat allemaal nog eens herhalen lijkt me niet zo nuttig.
Terechte vraag, lijkt me.quote:Op maandag 28 november 2016 19:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dan Sylvana met: moet ik mijn boodschap veranderen? Zodat jij je beter voelt?
Ik kreeg niet het idee dat Wilfred die vraag stelde omdat hij met zijn gevoel in de knoop zit.quote:
Waarom dan?quote:Op maandag 28 november 2016 19:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik kreeg niet het idee dat Wilfred die vraag stelde omdat hij met zijn gevoel in de knoop zit.
Oh ik heb het al gevonden. Ze zegt wel "jij als witte man", maar ze zegt niet dat het daarom aan hem is er iets over te zeggen. Ze vraagt wel hoe hij haar boodschap beter zou willen overbrengen.quote:
Hij voelt zich beter als zij iets met zijn ongevraagde advies doet.quote:Op maandag 28 november 2016 19:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik kreeg niet het idee dat Wilfred die vraag stelde omdat hij met zijn gevoel in de knoop zit.
En zeg vooral niets over racisme als donkere vrouw.quote:Op maandag 28 november 2016 19:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wilfred gaf een prima advies. Laat je persoonlijkheid zien en doe gewoon warm en aardig.
Beetje zoals andere politici, noem een...? Cohen?quote:Op maandag 28 november 2016 19:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wilfred gaf een prima advies. Laat je persoonlijkheid zien en doe gewoon warm en aardig.
Ja, daar kan ik in meekomen. Maar hij zei ook dat hij haar boodschap inhoudelijk heel goed vindt. En dat ben ik ook met hem eens.quote:Op maandag 28 november 2016 19:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het ging meer zo.quote:Op maandag 28 november 2016 19:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Oh ik heb het al gevonden. Ze zegt wel "jij als witte man", maar ze zegt niet dat het daarom aan hem is er iets over te zeggen. Ze vraagt wel hoe hij haar boodschap beter zou willen overbrengen.
Nee! Jezus. Moet ik als rasechte Sylvanafoob het nou voor haar gaan opnemen ook nog? Zij, of welke vrouw, politicus of wie dan ook, hoeft niet warm en aardig te doen. Dat is gewoon een ranzige seksistische opmerking.quote:Op maandag 28 november 2016 19:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee zo ging het niet. Daarom heb ik het teruggekeken, omdat ik wilde weten hoe het wel ging.quote:Op maandag 28 november 2016 19:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het ging meer zo.
Ga jij het nu aan mij vertellen.
Omdat jij een witte man bent?
We vergeten de mensen even die mij steunen?
Ik vind dat er erg vreemde dingen in de boodschap van Sylvana en Denk zitten.quote:Op maandag 28 november 2016 19:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ja, daar kan ik in meekomen. Maar hij zei ook dat hij haar boodschap inhoudelijk heel goed vindt. En dat ben ik ook met hem eens.
Institutioneel racisme ja, klopt. Goed punt van die club.quote:Op maandag 28 november 2016 20:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind dat er erg vreemde dingen in de boodschap van Sylvana en Denk zitten.
O.a. over Zwarte Piet, het racisistische systeem dat hier zou gelden
En dat zijn dan weer redenen waarom ik er echt niet op zou stemmen.quote:en de Armeense genocide.
En het totale gebrek aan kritisch vermogen. Hoe Kuzu draaide om Erdogan maar niet negatief te zien omtrent de misdaden na de coup bijvoorbeeld.
Het gaat hier in dit topic niet over Denk, Kuzu, Erdogan of de Armeense genocide. Het gaat er om dat Sylvana wordt lastiggevallen en bedreigd omdat gebruikt maakt van het fundamentele recht haar mening te uiten.quote:Op maandag 28 november 2016 20:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind dat er erg vreemde dingen in de boodschap van Sylvana en Denk zitten.
O.a. over Zwarte Piet, het racisistische systeem dat hier zou gelden en de Armeense genocide.
En het totale gebrek aan kritisch vermogen. Hoe Kuzu draaide om Erdogan maar niet negatief te zien omtrent de misdaden na de coup bijvoorbeeld.
Geef eens een voorbeeld van institutioneel racisme in NL. Of nou ja, geef er maar meteen een stuk of 5 trouwens.quote:Op maandag 28 november 2016 20:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Institutioneel racisme ja, klopt. Goed punt van die club.
[..]
En dat zijn dan weer redenen waarom ik er echt niet op zou stemmen.
Toen Wilfred antwoordde met: "en getrouwd met een Iraanse vrouw"quote:
Lijkt me wel duidelijk dat Sylvana de wereld opdeelt in witte en zwarte mensen, waarbij witte mensen het beste hun mond kunnen houden omtrent racisme.quote:Op maandag 28 november 2016 20:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee zo ging het niet. Daarom heb ik het teruggekeken, omdat ik wilde weten hoe het wel ging.
Wauw.quote:Op maandag 28 november 2016 19:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En zeg vooral niets over racisme als donkere vrouw.
Leuk stukje: klik.quote:Op maandag 28 november 2016 20:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van institutioneel racisme in NL. Of nou ja, geef er maar meteen een stuk of 5 trouwens.
De limiet van 5 gratis artikelen per maand is bereikt.quote:
Ah, schijn je browser even op anoniem te moeten zetten.quote:Op maandag 28 november 2016 20:19 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
[..]
De limiet van 5 gratis artikelen per maand is bereikt.
Neem een abonnement om verder te lezen.
Vanwege dit
Ja, niet hier. Maar ik snap niet dat je dat niet even uit een kunt zetten in het kort, als je er toch mee schermt. Inclusief natuurlijk de definitie van dat begrip.quote:Op maandag 28 november 2016 20:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ah, schijn je browser even op anoniem te moeten zetten.
Nou ja, dat hij een Perzische vrouw heeft zegt op zichzelf niet zo veel.quote:Op maandag 28 november 2016 20:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lijkt me wel duidelijk dat Sylvana de wereld opdeelt in witte en zwarte mensen, waarbij witte mensen het beste hun mond kunnen houden omtrent racisme.
Dit terwijl Wilfred nog duidelijk tegen racisme is ook.
http://www.debalie.nl/age(...)_9782575/p_11767642/
Op 50.17 zegt Sylvana:
''Omdat jij het kan weten.''
''Omdat jij een witte man bent.''
Genee zegt nog die getrouwd is met een Perzische vrouw.
Zegt Sylvana: ''oja, disclaimer''.
Zegt er nog iets bij. Maar als je dat weg laat, zoals je hier doet dan suggereer je iets dat er niet is. Wat je eerder beweerde, dat Sylvana zou hebben gezegd dat Genée er niks over mocht zeggen omdat hij een witte man is, is er niet. Dat heeft ze niet gezegd en iets van gelijke strekking was er ook niet. Iedereen die het interview terugkijkt kan dat overigens zelf constateren.quote:Op maandag 28 november 2016 20:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lijkt me wel duidelijk dat Sylvana de wereld opdeelt in witte en zwarte mensen, waarbij witte mensen het beste hun mond kunnen houden omtrent racisme.
Dit terwijl Wilfred nog duidelijk tegen racisme is ook.
http://www.debalie.nl/age(...)_9782575/p_11767642/
Op 50.17 zegt Sylvana:
''Omdat jij het kan weten.''
''Omdat jij een witte man bent.''
Genee zegt nog die getrouwd is met een Perzische vrouw.
Zegt Sylvana: ''oja, disclaimer''.
Dat hoef je ook niet te snappen. Ik vind dat stuk van Özdil simpelweg beter dan wat ik zou kunnen schrijven als antwoord op die vraag.quote:Op maandag 28 november 2016 20:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, niet hier. Maar ik snap niet dat je dat niet even uit een kunt zetten in het kort, als je er toch mee schermt. Inclusief natuurlijk de definitie van dat begrip.
Okee, joh.quote:Op maandag 28 november 2016 20:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat hoef je ook niet te snappen. Ik vind dat stuk van Özdil simpelweg beter dan wat ik zou kunnen schrijven als antwoord op die vraag.
Precies, dus gaat het wel om de inhoud die niet aanstaat. Dat ze niet vaak lacht of niet zo aardig is zijn allemaal irrelevante randzaken die er bij worden gehaald om het niet over de inhoud te hebben.quote:Op maandag 28 november 2016 20:07 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Toen Wilfred antwoordde met: "en getrouwd met een Iraanse vrouw"
Waarop irritante Sylvana weer antwoordde met: "a ja, gooi die disclaimer er maar in"
Sylvana is een niet erg intelligente vrouw want ze snapt geen bal van hoe ze mensen kan winnen voor haar boodschap. Dat doe je namelijk wel door aardig te zijn, charmant te zijn, niet drammerig te zijn en vooral niet door te verklaren dat alle witte mannen van Nederland racisten te zijn.
De werkelijke situatie was nog achterlijker.quote:Op maandag 28 november 2016 20:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Zegt er nog iets bij. Maar als je dat weg laat, zoals je hier doet dan suggereer je iets dat er niet is. Wat je eerder beweerde, dat Sylvana zou hebben gezegd dat Genée er niks over mocht zeggen omdat hij een witte man is, is er niet. Dat heeft ze niet gezegd en iets van gelijke strekking was er ook niet. Iedereen die het interview terugkijkt kan dat overigens zelf constateren.
quote:Op maandag 28 november 2016 20:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan niet. Vraag er dan ook niet naar.
Ik zie ook een betaalmuur.quote:Op maandag 28 november 2016 20:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan niet. Vraag er dan ook niet naar.
Wilfred had geen kritiek op de boodschap; hij erkende dat hij de boodschap goed vindt. "Maar dat het de toon is die de muziek maakt", waarmee hij aansluit op de geluiden dat Sylvana nooit lacht of 'wat aardiger' mag en kan doen.quote:Op maandag 28 november 2016 20:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De werkelijke situatie was nog achterlijker.
Sylvana zegt eerst dat het niet om haar gaat. Maar om de boodschap.
Vervolgens heeft Wilfred kritiek op de boodschap en doet alsof Wilfred gekwetst is en de mensen vergeet die haar wel fantastisch vinden.
Echt, Sylvana heeft in mijn ogen een slechte beurt gemaakt.
Maar goed, sommigen hebben kennelijk iets anders gezien.
Je verzint het. Wilfried zegt meerdere malen letterlijk dat hij de boodschap erg goed vindt.quote:Op maandag 28 november 2016 20:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vervolgens heeft Wilfred kritiek op de boodschap
Ik vrees dat hetzelfde als de nauwelijks gedefinieerde term 'cultuur', de term 'institutioneel racisme' niet veel inhoudt of althans dat je in een moeras wordt getrokken. Ja, dat laatste misschien in de staat South-Carolina, maar in NL.....?quote:Op maandag 28 november 2016 20:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zie ook een betaalmuur.
Daarbij vind ik het maar makkelijk.
Iemand vraagt iets, geef dan tenminste één voorbeeld.
Ik heb het zelf gekeken en zelfs de link geplaatst.quote:Op maandag 28 november 2016 20:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je verzint het. Wilfried zegt meerdere mslen letterlijk dat hij de boodschap erg goed vindt.
Voor wie wil weten wat er echt is gezegd raad ik aan om het interview zelf even te kijken.
Ik gaf ook gewoon antwoord, maar Ryan vond dat ik naar zijn huis moest komen om het op muziek onder zijn balkon te komen zingen of zo.quote:Op maandag 28 november 2016 20:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zie ook een betaalmuur.
Daarbij vind ik het maar makkelijk.
Iemand vraagt iets, geef dan tenminste één voorbeeld.
Wat is institutioneel racisme überhaupt, als dit je voorbeeld is?quote:Op maandag 28 november 2016 20:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik gaf ook gewoon antwoord, maar Ryan vond dat ik naar zijn huis moest komen om het op muziek onder zijn balkon te komen zingen of zo.
Maar goed, knip-plakje:
"Daarom is het zo makkelijk voor politici om racistische afleidingsretoriek te gebruiken. En Wilders is maar een amateur. De professionals vind je bij andere partijen. Zo was het Sabine Uitslag (CDA) die in 2010 de nieuwskop ‘Turken ontvangen thuiszorg in Turkije’ gebruikte om een grote bezuiniging op de AWBZ te verkopen. Niemand in Nederland, inclusief Turkse Nederlanders, die besefte dat die Turken gewoon Nederlanders zijn, net als Henk en Ingrid met hun thuiszorg aan de Costa Brava."
Dan weet je ook dat Wilfried helemaal geen kritiek op de boodschap had.quote:Op maandag 28 november 2016 20:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb het zelf gekeken en zelfs de link geplaatst.
Het racisme in Nederland lijkt me juist niet institutioneel.quote:Op maandag 28 november 2016 20:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vrees dat hetzelfde als de nauwelijks gedefinieerde term 'cultuur', de term 'institutioneel racisme' niet veel inhoudt of althans dat je in een moeras wordt getrokken. Ja, dat laatste misschien in de staat South-Carolina, maar in NL.....?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |