Ik heb helemaal niets van herstel betalingen gehad. Ik ben wel opgegroeid zonder opa, maar ik zal het wel uit mijn hoofd laten om een Duitser die er nooit voor heeft gekozen erop aan te kijken.quote:Op zaterdag 10 december 2016 21:52 schreef keste010 het volgende:
[..]
De Tweede Wereldoorlog is geëindigd in 1945 en Duitsland heeft herstelbetalingen gedaan. Bij de kolonisatie is dit nooit gebeurd. De betreffende landen zijn weliswaar onafhankelijk geworden, maar zijn continu in de wurggreep van Westerse landen gebleven. Jarenlang aan gebonden hulp zijn voor het Afrikaanse continent absoluut geen voordeel gebleken.
zeg je nu eigenlijk dat het maar beter is om geen hulp te geven ?quote:Op zaterdag 10 december 2016 21:52 schreef keste010 het volgende:
[..]
De Tweede Wereldoorlog is geëindigd in 1945 en Duitsland heeft herstelbetalingen gedaan. Bij de kolonisatie is dit nooit gebeurd. De betreffende landen zijn weliswaar onafhankelijk geworden, maar zijn continu in de wurggreep van Westerse landen gebleven.
Jarenlang aan gebonden hulp zijn voor het Afrikaanse continent absoluut geen voordeel gebleken.
islamitisch imperialisme dusquote:De strijd van extremistische moslims in Nigeria is al zeven jaar aan de gang en heeft meer dan 20.000 mensen het leven gekost. Meer dan 2,5 miljoen mensen zijn voor het geweld op de vlucht geslagen.
hier nog eenquote:Op zaterdag 10 december 2016 22:44 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niets van herstel betalingen gehad. Ik ben wel opgegroeid zonder opa, maar ik zal het wel uit mijn hoofd laten om een Duitser die er nooit voor heeft gekozen erop aan te kijken.
Dat kan dus wel, geen enkel probleem.quote:Op zaterdag 10 december 2016 04:03 schreef keste010 het volgende:
[..]
Als je het eens bent met de rechter kan je niet op Wilders stemmen.
Wat is je punt? Je leeft in een land dat na de Tweede Wereldoorlog er weer goed bovenop kwam. Zoiets heeft een Afrikaan na de dekolonalisering zelden mee mogen maken..quote:Op zaterdag 10 december 2016 22:44 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niets van herstel betalingen gehad. Ik ben wel opgegroeid zonder opa, maar ik zal het wel uit mijn hoofd laten om een Duitser die er nooit voor heeft gekozen erop aan te kijken.
Verre van. Ik zeg dat het ontzettend belangrijk is om eens een keer daadwerkelijk aan samenwerking te doen ('hulp' als term is veel te neerbuigend).quote:Op zaterdag 10 december 2016 22:51 schreef TomLuny het volgende:
[..]
zeg je nu eigenlijk dat het maar beter is om geen hulp te geven ?
suriname kreeg gigantische herstel :
'Bruidsschat Suriname was wellicht te groot'
en nu zijn er nogal wat die nog meer willen trekken met hun slavernij aanspraak van uit de middeleeuwen.
andere oorzaak afrika : isl.terreur
'Het probleem Boko Haram is absoluut nog niet voorbij'
[..]
islamitisch imperialisme dus
[ afbeelding ]
Nee, vooral voor jouzelf een raadsel. Als je op Wilders stemt, zal je dus hoe dan ook moeten leven met het idee dat je een leider steunt die volgens de rechtstaat van je eigen land niet door de beugel kunnen. Oftewel, je kiest een leider die losstaat van het systeem. Die er de ballen verstand van heeft, en daar terecht veroordeeld door wordt.quote:Op zondag 11 december 2016 00:29 schreef kzomba het volgende:
[..]
Dat kan dus wel, geen enkel probleem.
Ik vind dat Wilders die uitspraak niet had mogen doen en ben het volledig eens met de rechter.
Maar ik sta ook 100% achter mijn stem op Wilders.
Voor jou een groot raadsel om te achterhalen hoe dat nu kan....
Je kan mensen niet verantwoordelijk houden voor keuzes die ze nooit gehad hebben. Je belast en ontwricht op basis van geschiedenis.quote:Op zondag 11 december 2016 03:28 schreef keste010 het volgende:
[..]
Wat is je punt? Je leeft in een land dat na de Tweede Wereldoorlog er weer goed bovenop kwam. Zoiets heeft een Afrikaan na de dekolonalisering zelden mee mogen maken..
Het is niet een fenomeen dat nu al over is. De verschillen die tijdens kolonisatie zijn ontstaan bestaan nog altijd en worden continu opnieuw bekracht. Voorbeelden zijn de ongelijke positie van ontwikkelingslanden in internationale instituties zoals het IMF en de uitbuiting van natuurlijke hulpbronnen. Zolang zulke verschillen in stand blijven is ontwikkelingssamenwerking een morele plicht van het westen.quote:Op zondag 11 december 2016 10:13 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je kan mensen niet verantwoordelijk houden voor keuzes die ze nooit gehad hebben. Je belast en ontwricht op basis van geschiedenis.
Dat is een andere discussie, wat we nu kunnen doen en de keuzes die we nu maken. Dat is niet waar ik op reageerde.quote:Op zondag 11 december 2016 10:18 schreef keste010 het volgende:
[..]
Het is niet een fenomeen dat nu al over is. De verschillen die tijdens kolonisatie zijn ontstaan bestaan nog altijd en worden continu opnieuw bekracht. Voorbeelden zijn de ongelijke positie van ontwikkelingslanden in internationale instituties zoals het IMF en de uitbuiting van natuurlijke hulpbronnen. Zolang zulke verschillen in stand blijven is ontwikkelingssamenwerking een morele plicht van het westen.
Voor meer: https://www.carnegiecounc(...)_eia19-1_pogge01.pdf
Jij stelde dat we niet langer een verantwoordelijkheid zouden hebben over de gevolgen van kolonisatie. Ik zeg dat we dat, vanwege de langslepende gevolgen, wel hebben. Hoe is dat een andere discussie?quote:Op zondag 11 december 2016 10:23 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie, wat we nu kunnen doen en de keuzes die we nu maken. Dat is niet waar ik op reageerde.
Laat ik het dan eens heel anders zeggen, hou jij iedere moslim verantwoordelijk voor aanslagen uit naam van de islam?quote:Op zondag 11 december 2016 10:25 schreef keste010 het volgende:
[..]
Jij stelde dat we niet langer een verantwoordelijkheid zouden hebben over de gevolgen van kolonisatie. Ik zeg dat we dat, vanwege de langslepende gevolgen, wel hebben. Hoe is dat een andere discussie?
Absoluut niet. Wat heeft dat hiermee te maken?quote:Op zondag 11 december 2016 10:27 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Laat ik het dan eens heel anders zeggen, hou jij iedere moslim verantwoordelijk voor aanslagen uit naam van de islam?
Dat jij andere mensen verantwoordelijk houdt voor keuzes die ze niet hebben gemaakt. Als je steun wilt voor ontwikkelingslanden dan moet dat komen uit welwillendheid, niet uit schuldgevoel. Daarmee sla je plank mis en zorg je alleen maar voor meer weerstand.quote:Op zondag 11 december 2016 10:27 schreef keste010 het volgende:
[..]
Absoluut niet. Wat heeft dat hiermee te maken?
Ik stel dan ook niet dat jij die keuzes bewust en expliciet maakt, maar je bent wel onderdeel van een systeem dat deze ongelijkheid in stand houdt. Dat loopt deels via de Nederlandse overheid (zie bijv. mijn punt over het IMF) of via onze consumptie van goederen. Afrikanen worden nog steeds stelselmatig van onze markten geweerd door het protectionisme van de EU. Zolang daar niets tegen gebeurd gaat kolonisatie eigenlijk gewoon continu door. En dat is misschien een vervelende boodschap die veel mensen niet aanstaat, maar het is wel de realiteit.quote:Op zondag 11 december 2016 10:31 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat jij andere mensen verantwoordelijk houdt voor keuzes die ze niet hebben gemaakt. Als je steun wilt voor ontwikkelingslanden dan moet dat komen uit welwillendheid, niet uit schuldgevoel. Daarmee sla je plank mis en zorg je alleen maar voor meer weerstand.
Het is wel complexer dan dat, Afrikaanse machthebbers, groeperingen etc etc hebben net zo goed een vinger in de pap. Vergeet verder de Chinese inmenging niet, die met allerlei omkoop praktijken een dikke vinger in de pap hebben. Nogmaals, uit schuldgevoel roep je alleen maar weerstand op en het is ook nog eens niet terecht.quote:Op zondag 11 december 2016 10:34 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ik stel dan ook niet dat jij die keuzes bewust en expliciet maakt, maar je bent wel onderdeel van een systeem dat deze ongelijkheid in stand houdt. Dat loopt deels via de Nederlandse overheid (zie bijv. mijn punt over het IMF) of via onze consumptie van goederen. Afrikanen worden nog steeds stelselmatig van onze markten geweerd door het protectionisme van de EU. Zolang daar niets tegen gebeurd gaat kolonisatie eigenlijk gewoon continu door. En dat is misschien een vervelende boodschap die veel mensen niet aanstaat, maar het is wel de realiteit.
Je probeert alleen maar de verantwoordelijkheid af te schuiven. De ongelijkheid wordt primair door het westen in stand te houden. Iets zoals de Europese landbouwsubsidies (die Afrikaanse boeren geen eerlijke kans op onze markt geven) kan je gewoon morgen afschaffen.quote:Op zondag 11 december 2016 10:37 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het is wel complexer dan dat, Afrikaanse machthebbers, groeperingen etc etc hebben net zo goed een vinger in de pap. Vergeet verder de Chinese inmenging niet, die met allerlei omkoop praktijken een dikke vinger in de pap hebben. Nogmaals, uit schuldgevoel roep je alleen maar weerstand op en het is ook nog eens niet terecht.
De afgelopen 40 jaar is ook door het westen miljarden naar Afrika gestuurd aan ontwikkelingsgeld. Het is echt wel complexer dan jij stelt.quote:Op zondag 11 december 2016 10:39 schreef keste010 het volgende:
[..]
Je probeert alleen maar de verantwoordelijkheid af te schuiven. De ongelijkheid wordt primair door het westen in stand te houden. Iets zoals de Europese landbouwsubsidies (die Afrikaanse boeren geen eerlijke kans op onze markt geven) kan je gewoon morgen afschaffen.
Dat veel mensen het schuldgevoel niet zien zitten begrijp ik, maar het is helaas een pijnlijke realiteit. We hebben jarenlang ontwikkelingslanden uitgebuit en gaan daar nog steeds mee door. Hoeveel China's daar ook aan meedoen, dat doet niets af aan onze verantwoordelijkheid.
Dat is echt een schijntje vergeleken met welk geld ze mislopen door de ongelijkheid. Alleen al door belastingontwijking lopen ontwikkelingslanden jaarlijks bedragen mis die groter zijn dan onze afdracht aan ontwikkelingssamenwerking. Om over de andere factoren nog maar niet te spreken. Lees dat artikel van Pogge eens, dan weet je al veel meer.quote:Op zondag 11 december 2016 10:42 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De afgelopen 40 jaar is ook door het westen miljarden naar Afrika gestuurd aan ontwikkelingsgeld. Het is echt wel complexer dan jij stelt.
In samenwerking met Afrikaanse machthebbers.quote:Op zondag 11 december 2016 10:44 schreef keste010 het volgende:
Dat het complexer zit dat klopt; maar dat doet niets af aan het punt dat het Westen verantwoordelijkheid draagt voor het klein houden van ontwikkelingslanden.
Ten delen. Maar wat doet dat af aan het punt dat je bijv. Europese landbouwsubsidies nog vandaag stop zou moeten zetten?quote:Op zondag 11 december 2016 10:47 schreef truthortruth het volgende:
[..]
In samenwerking met Afrikaanse machthebbers.
Niets, ik zou daar voorstander van zijn. Maar verwacht er niet de verandering van die je denkt dat het zou moeten veroorzaken. Als Afrika zelfstandig wil worden, concurrerend, dan zal daar heel generiek gezegd wel een cultuur verandering moeten plaatsvinden. Het leven bij de dag zal dan moeten veranderen.quote:Op zondag 11 december 2016 10:49 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ten delen. Maar wat doet dat af aan het punt dat je bijv. Europese landbouwsubsidies nog vandaag stop zou moeten zetten?
dat woord gebruikte je zelf, 'gebonden hulp'quote:Op zondag 11 december 2016 03:31 schreef keste010 het volgende:
[..]
Verre van. Ik zeg dat het ontzettend belangrijk is om eens een keer daadwerkelijk aan samenwerking te doen ('hulp' als term is veel te neerbuigend).
Ja, 'gebonden hulp' is dan ook een concept dat ik zelf niet bedacht heb. Nogmaals, ik praat zelf liever niet over hulp.quote:Op zondag 11 december 2016 11:05 schreef TomLuny het volgende:
[..]
dat woord gebruikte je zelf, 'gebonden hulp'
maar ben dat gegoochel met woorden inmiddels wel gewend, integreren moet wederzijdse acceptie worden etc.
Verkiezingsprogramma DENK: term 'integratie' schrappen
Over het kwalijke effect van policor is al ander topic voor dus zal daar niet teveel nadruk op leggen en bovendien met jouw 'gegoochel' heb je niet geheel ongelijk.
laat me dan vragen, met welke partij tijdens een conflict moeten wij dan gaan samenwerken ?
we zagen immers net dat dat conflict 2.5 miljoen mensen op de vlucht liet slaan en er nu hongersnood gaande is vanwege die (burger)oorlog.
Altijd maar die 'cultuurverandering'. Over een heel continent nota bene. Wat bedoel je daar precies mee?quote:Op zondag 11 december 2016 10:56 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Niets, ik zou daar voorstander van zijn. Maar verwacht er niet de verandering van die je denkt dat het zou moeten veroorzaken. Als Afrika zelfstandig wil worden, concurrerend, dan zal daar heel generiek gezegd wel een cultuur verandering moeten plaatsvinden. Het leven bij de dag zal dan moeten veranderen.
quote:Op zondag 11 december 2016 10:39 schreef keste010 het volgende:
[..]
Je probeert alleen maar de verantwoordelijkheid af te schuiven. De ongelijkheid wordt primair door het westen in stand te houden. Iets zoals de Europese landbouwsubsidies (die Afrikaanse boeren geen eerlijke kans op onze markt geven) kan je gewoon morgen afschaffen.
Dat veel mensen het schuldgevoel niet zien zitten begrijp ik, maar het is helaas een pijnlijke realiteit. We hebben jarenlang ontwikkelingslanden uitgebuit en gaan daar nog steeds mee door. Hoeveel China's daar ook aan meedoen, dat doet niets af aan onze verantwoordelijkheid.
protectionisme kennen ze daar net zo goed.quote:Ik stel dan ook niet dat jij die keuzes bewust en expliciet maakt, maar je bent wel onderdeel van een systeem dat deze ongelijkheid in stand houdt. Dat loopt deels via de Nederlandse overheid (zie bijv. mijn punt over het IMF) of via onze consumptie van goederen. Afrikanen worden nog steeds stelselmatig van onze markten geweerd door het protectionisme van de EU. Zolang daar niets tegen gebeurd gaat kolonisatie eigenlijk gewoon continu door. En dat is misschien een vervelende boodschap die veel mensen niet aanstaat, maar het is wel de realiteit.
Kijk eens naar de situatie daar..quote:Op zaterdag 10 december 2016 17:20 schreef keste010 het volgende:
[..]
En je hebt vast wel goede bronnen om dit belachelijke standpunt te staven, of niet?
nou, ik kan namen gaan noemen maar dan zeggen sommigen dat ik met een kruistocht bezig ben.quote:Op zondag 11 december 2016 11:34 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ja, 'gebonden hulp' is dan ook een concept dat ik zelf niet bedacht heb. Nogmaals, ik praat zelf liever niet over hulp.
Wat bedoel je met 'met welke partij moeten wij dan gaan samenwerken?'
Je kan je afvragen of hoe wij hier leven de juiste manier van leven is, maar het is wel de meest efficiënte, een op competitie gerichte kapitalistische samenleving. Als je daarmee wil concurreren, in dit geval Afrika dus, dan zal je dus een mentaliteit moeten hebben die minsten net zo op competitie en kapitalisme gericht is als het westen. Doe je dat niet zoals Afrika dan zullen ze altijd het onderspit delven. Geldstromen aanpassen zoals ontwikkelingsgeld of subsidies zijn alleen maar lapmiddelen, zorgen niet voor verandering.quote:Op zondag 11 december 2016 11:34 schreef keste010 het volgende:
[..]
Altijd maar die 'cultuurverandering'. Over een heel continent nota bene. Wat bedoel je daar precies mee?
waar ik was, daar was competitie genoegquote:Op zondag 11 december 2016 11:54 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je kan je afvragen of hoe wij hier leven de juiste manier van leven is, maar het is wel de meest efficiënte, een op competitie gerichte kapitalistische samenleving. Als je daarmee wil concurreren, in dit geval Afrika dus, dan zal je dus een mentaliteit moeten hebben die minsten net zo op competitie en kapitalisme gericht is als het westen. Doe je dat niet zoals Afrika dan zullen ze altijd het onderspit delven. Geldstromen aanpassen zoals ontwikkelingsgeld of subsidies zijn alleen maar lapmiddelen, zorgen niet voor verandering.
Competitie op globaal niveau.quote:Op zondag 11 december 2016 12:29 schreef TomLuny het volgende:
[..]
waar ik was, daar was competitie genoeg
straatverkopers, kappers, kledingmakers, monteurs, elektriciens, chauffeurs etc.
meestal zzp toen dat woord hier nog niet bestond
ging ook makkelijker daar want men had niet die papierberg zoals hier.
misschien denk jij aan ander deel van afrika ?
ok, maar dat is op zich niet zo vreemdquote:
Snap je uberhaupt wel het punt dat Truth wil maken? Als ik je reacties zo lees niet.quote:Op zondag 11 december 2016 13:16 schreef TomLuny het volgende:
[..]
ok, maar dat is op zich niet zo vreemd
als men bij monoply begint met de ene speler al 10 hotels op de vakjes dan haal je de finish niet.
en in andere vorm is die wereldwijde competitie er wel
namelijk de afrikaanse emigrant, de pionnetjes worden uitgespreid.
Ik zou nu niet willen zeggen dat de Afrikaanse migrant enorm in competitie is, jij wel? En het klopt dat er een achterstand is, maar dat is niet perse een negatief iets in competitie. Disruptors zijn tenslotte niet voor niets het modewoord.quote:Op zondag 11 december 2016 13:16 schreef TomLuny het volgende:
ok, maar dat is op zich niet zo vreemd
als men bij monoply begint met de ene speler al 10 hotels op de vakjes dan haal je de finish niet.
en in andere vorm is die wereldwijde competitie er wel
namelijk de afrikaanse emigrant, de pionnetjes worden uitgespreid.
de italiaanse landbouw schijnt er op te draaienquote:Op zondag 11 december 2016 14:06 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik zou nu niet willen zeggen dat de Afrikaanse migrant enorm in competitie is, jij wel? En het klopt dat er een achterstand is, maar dat is niet perse een negatief iets in competitie. Disruptors zijn tenslotte niet voor niets het modewoord.
het kan natuurlijk zo zijn dat ik enigzins ben afgedwaaldquote:Op zondag 11 december 2016 13:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Snap je uberhaupt wel het punt dat Truth wil maken? Als ik je reacties zo lees niet.
Het enige wat ik heb gezien aangaande dit onderwerp is ene use die de naam keste010 heeft aangenomen en op alle topics reageert waar de PVV ter sprake komt en die er totaal niets van begrijpt, dat is mij wel heel duidelijk geworden.quote:Op zondag 11 december 2016 03:32 schreef keste010 het volgende:
[..]
Nee, vooral voor jouzelf een raadsel. Als je op Wilders stemt, zal je dus hoe dan ook moeten leven met het idee dat je een leider steunt die volgens de rechtstaat van je eigen land niet door de beugel kunnen. Oftewel, je kiest een leider die losstaat van het systeem. Die er de ballen verstand van heeft, en daar terecht veroordeeld door wordt.
Veel geleuter; snapt er inderdaad ZERO van. Het mooie eraan is dat iedereen erdoor nog beter ervaren waarom ze op de goede weg zitten.quote:Op maandag 12 december 2016 00:17 schreef kzomba het volgende:
[..]
Het enige wat ik heb gezien aangaande dit onderwerp is ene use die de naam keste010 heeft aangenomen en op alle topics reageert waar de PVV ter sprake komt en die er totaal niets van begrijpt, dat is mij wel heel duidelijk geworden.
Als we sommige mensen moeten geloven dan zijn wij:quote:Op maandag 12 december 2016 14:28 schreef visbox het volgende:
[..]
Veel geleuter; snapt er inderdaad ZERO van. Het mooie eraan is dat iedereen erdoor nog beter ervaren waarom ze op de goede weg zitten.
Schuldgevoel of schuldigheid voor optreden voorouders?; super grootst mogelijke ONZIN. Ontwikkelingshulp---afschaffen. PVV staat voor: realiteitszin, tij keren.
quote:Op maandag 12 december 2016 15:23 schreef kzomba het volgende:
Er zijn heel weinig werkelijke racisten, PVV stemmers zijn dat per definitie niet
Ja, de "echte racisten" zijn de mensen die opkomen voor minderheden.quote:
Er bestaat geen racistisch profiel op basis van kleur. Donkere mensen zijn even racistisch als blanke mensen dat zijn. Dus zo groot het probleem onder de blanke bevolking is zo groot is eveneens het probleem onder de donkere bevolking.quote:Op maandag 12 december 2016 16:48 schreef sc00p het volgende:
[..]
Ja, de "echte racisten" zijn de mensen die opkomen voor minderheden.Witte genocide je weet het
Dat is inderdaad een lastige keuze. In een conflict dat cultureel/historische factoren heeft zou ik in ieder geval alleen militair ingrijpen in het geval van uiterste noodzaak. Daarmee bedoel ik vooral het massaal uitmoorden van onschuldige burgers door een aantoonbare partij.quote:Op zondag 11 december 2016 11:50 schreef TomLuny het volgende:
[..]
nou, ik kan namen gaan noemen maar dan zeggen sommigen dat ik met een kruistocht bezig ben.
in dit geval is dat niet nodig, stel, simpel conflict met twee partijen a en b.
land verscheurd, miljoenen op de vlucht en hongersnood.
nou stel jij dat wij meer moeten samenwerken met afrikanen.
maar ja, lastig samenwerken terwijl de bommen om je heen inslaan dus eerst moet het conflict uit de wereld.
dan zijn er twee keuzes, men gaat er tussenin staan met witte vn-helm op, wat nog nooit heeft geholpen of men kiest partij en vernietigt partij b , of partij a.
of men laat het doormodderen, haalt de schouders op en zegt ze zoeken het maar uit.
welke keuze ben jij dan voor ?
Ik ken een hoop Afrikanen die staan te trappelen om aan de gang te gaan hoor. Ik vind het wat merkwaardig om te stellen dat het kennelijk velen aan het arbeidsethos zou ontbreken. Verder hoef je natuurlijk helemaal niet mee te gaan in die ratrace. Wij hebben in het Westen namelijk nog een hoop noten te kraken, dus onze ontwikkeling als leidraad nemen is allerminst het beste idee.quote:Op zondag 11 december 2016 11:54 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je kan je afvragen of hoe wij hier leven de juiste manier van leven is, maar het is wel de meest efficiënte, een op competitie gerichte kapitalistische samenleving. Als je daarmee wil concurreren, in dit geval Afrika dus, dan zal je dus een mentaliteit moeten hebben die minsten net zo op competitie en kapitalisme gericht is als het westen. Doe je dat niet zoals Afrika dan zullen ze altijd het onderspit delven. Geldstromen aanpassen zoals ontwikkelingsgeld of subsidies zijn alleen maar lapmiddelen, zorgen niet voor verandering.
Als je alleen leest wat je wil lezen kan je alles als onzin interpreteren. Ik heb het over de gevolgen van kolonialisme, die tot op de dag van vandaag doorgaan. Ongelijkheden die in stand gehouden worden waar de PVV niets aan wil doen. Het wil niet eens de belastingontwijking waardoor ontwikkelingslanden miljarden aan belastinginkomsten mislopen aanpakken. Hun bijdrage: het verbieden van het gebruik van het woord 'belastingparadijs'. Een partij die voor vrijheid van meningsuiting zegt te staan nota bene.quote:Op maandag 12 december 2016 14:28 schreef visbox het volgende:
[..]
Veel geleuter; snapt er inderdaad ZERO van. Het mooie eraan is dat iedereen erdoor nog beter ervaren waarom ze op de goede weg zitten.
Schuldgevoel of schuldigheid voor optreden voorouders?; super grootst mogelijke ONZIN. Ontwikkelingshulp---afschaffen. PVV staat voor: realiteitszin, tij keren.
ben met je eens, er is geen makkelijke oplossing.quote:Op maandag 12 december 2016 21:50 schreef keste010 het volgende:
Dat is inderdaad een lastige keuze. In een conflict dat cultureel/historische factoren heeft zou ik in ieder geval alleen militair ingrijpen in het geval van uiterste noodzaak. Daarmee bedoel ik vooral het massaal uitmoorden van onschuldige burgers door een aantoonbare partij.
Het belangrijkste is om te zorgen dat er humanitaire hulp komt voor slachtoffers en opvang voor vluchtelingen die het conflict meebrengt.
ik vermoed dat er in die niet motie niet stond : we blijven olie kopen van isil, - ja/neequote:En verder natuurlijk het verbreken van alle economische banden met deelnemende partijen. In het geval van Syrië betekent dit bijv. het niet meer kopen van olie uit velden die door IS beheerd worden (een motie hiervoor werd helaas verworpen door het tegenstemmen van o.a. SP, PVV, VVD en CDA).
waar las je dat ? heb pvv+bel.par. even gekeken maar vind niksquote:Op maandag 12 december 2016 21:55 schreef keste010 het volgende:
Als je alleen leest wat je wil lezen kan je alles als onzin interpreteren. Ik heb het over de gevolgen van kolonialisme, die tot op de dag van vandaag doorgaan. Ongelijkheden die in stand gehouden worden waar de PVV niets aan wil doen. Het wil niet eens de belastingontwijking waardoor ontwikkelingslanden miljarden aan belastinginkomsten mislopen aanpakken.
Hun bijdrage: het verbieden van het gebruik van het woord 'belastingparadijs'. Een partij die voor vrijheid van meningsuiting zegt te staan nota bene.
Ik kan de motie zelf even niet meer terugvinden, maar hij is door van Vliet (PVV) gedaan. Zie bijv. dit artikel: https://www.nrc.nl/nieuws(...)dijs-1378007-a645863quote:Op maandag 12 december 2016 22:15 schreef TomLuny het volgende:
[..]
waar las je dat ? heb pvv+bel.par. even gekeken maar vind niks
Helaas stond het er min of meer wel zo in. Heb een foto van de uitslag op second screen, maar kan die helaas niet uploaden. Je kan wel dit artikel bekijken. Daarin staat ongeveer halverwege de motie + de partijen die voor en tegen stemden.quote:Op maandag 12 december 2016 22:11 schreef TomLuny het volgende:
[..]
ben met je eens, er is geen makkelijke oplossing.
ken jij trouwens voorbeelden waar vluchtelingen vanuit land A naar land B vervolgens dat land weer in conflict of andere ingrijpende problemen heeft gebracht ?
[..]
ik vermoed dat er in die niet motie niet stond : we blijven olie kopen van isil, - ja/nee
Voor wie erover twijfelt: Nederland is dus geen belastingparadijs. Dat besloot de Tweede Kamer vorig jaar in een stemming. In een motie verzocht PVV-Kamerlid Roland Van Vliet de term belastingparadijs te verwerpen en gesprekspartners te corrigeren als ze deze „kwalijke kwalificatie” per ongeluk toch bezigen.quote:Op maandag 12 december 2016 22:27 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ik kan de motie zelf even niet meer terugvinden, maar hij is door van Vliet (PVV) gedaan. Zie bijv. dit artikel: https://www.nrc.nl/nieuws(...)dijs-1378007-a645863
Wiebes holde vrolijk met hem mee. Het is tekenend dat in tijden waarin de vrijheid van meningsuiting en het publieke debat zo onder druk staan, nota bene de partij die zegt daar het meest onder te lijden een motie indient om politici monddood te maken. En het is al helemaal bizar dat die gesteund wordt.quote:Op maandag 12 december 2016 22:38 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Voor wie erover twijfelt: Nederland is dus geen belastingparadijs. Dat besloot de Tweede Kamer vorig jaar in een stemming. In een motie verzocht PVV-Kamerlid Roland Van Vliet de term belastingparadijs te verwerpen en gesprekspartners te corrigeren als ze deze „kwalijke kwalificatie” per ongeluk toch bezigen.
die man heeft wat met woordjes
is nogal gauw van het verbieden, dat was de reden dat die opbonjoerde, gw had niet 3x minder mogen vragen.
http://nos.nl/artikel/625973-van-vliet-uit-pvv-fractie.html
de motie staat hier :quote:Op maandag 12 december 2016 22:27 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ik kan de motie zelf even niet meer terugvinden, maar hij is door van Vliet (PVV) gedaan. Zie bijv. dit artikel: https://www.nrc.nl/nieuws(...)dijs-1378007-a645863
motie wassenbergquote:Op maandag 12 december 2016 22:31 schreef keste010 het volgende:
Helaas stond het er min of meer wel zo in. Heb een foto van de uitslag op second screen, maar kan die helaas niet uploaden. Je kan wel dit artikel bekijken. Daarin staat ongeveer halverwege de motie + de partijen die voor en tegen stemden.
http://www.joop.nl/opinies/politiek-nl-iets-is-doet
ja, in die tijd leven we nu eenmaal, waar de pol.corr. op hol is geslagen, iedereen wordt erdoor besmet.quote:Op maandag 12 december 2016 22:40 schreef keste010 het volgende:
[..]
Wiebes holde vrolijk met hem mee. Het is tekenend dat in tijden waarin de vrijheid van meningsuiting en het publieke debat zo onder druk staan, nota bene de partij die zegt daar het meest onder te lijden een motie indient om politici monddood te maken. En het is al helemaal bizar dat die gesteund wordt.
eerst direkt gezocht op Public Health Agency sweden, maar geen rapport hierover kunnen vinden.quote:Via Speisa:
“Swedish women feel unsafe. An entire 41% of women in Skåne County (which include Malmö) say that they do not dare to go out alone anymore. They are afraid of being raped. New figures from the Public Health Agency for the years 2013-2016 show that hundreds of thousands of Swedes are terrified throughout Sweden. Nationally a staggering 35% of the women in Sweden are afraid to go out alone.
A total of 26 percent of people in Skåne say they do not dare to go out alone.
Among women it is 41 percent and among men 11 percent.
– What we tend to highlight is the fear of becoming a victim of a sexual abuse. It is larger in women than in men, says Anita Heber, a researcher of criminology at Stockholm University, to SVT.
For men it is the likelihood of ending up in an unfair fight that scares the most.”
maar ook hier geen rapportquote:In Sweden, thousands of sexual crimes are reported each year, and 53% of these have occurred in public places. Therefore it is no irrational fear that makes Swedish women no longer dare go out alone. The danger is as real as the horror.
http://24blekinge.se/2016(...)r-att-ga-ut-ensamma/quote:- What you tend to highlight is the fear of being the victim of a sexual offense. It is larger in women than men, says Anita Heber , a researcher in criminology at Stockholm University , the news agency Siren.
Are you most afraid of Västmanland . There, 43 percent of women said they are afraid to go out alone and 14 percent of men. Even in Skåne and Örebro , the figure is over 40 percent. The lowest figure is in Västerbotten and Jämtland.
ik weet niet hoeveel waarde wilders schenkt aan peilingen, hoewel hij er vaak mee schermt, de term nep-parlement is erop gebaseerd.quote:Op woensdag 23 november 2016 15:58 schreef Nober het volgende:
Wilders zegt dit zojuist dus hij gaat uit van 30 zetels...
Neemt hij peilingen serieus?
Dat komt door ons parlementaire systeem, die o.a. de versplintering van partijen toestaat en geen mogelijkheid geeft om snel een regering te vormen. In Griekenland zijn ze in staat om binnen 3 dagen een regering te vormen, De winnaar van de verkiezingen krijgt 50 bonus zetels, zodat er vaak makkelijk een coalitie met maar 1 partij nodig is. Komen ze er niet in 3 dagen uit dan zijn ze in Griekenland in staat om binnen 3 weken weer een verkiezing uit te schrijven.quote:Op maandag 12 december 2016 22:52 schreef BoneThugss het volgende:
Wilders zit al bijna 20 jaar in de kamer die gaat echt niks bereiken.
Dijkhoff for president.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |