abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167289883
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 14:28 schreef visbox het volgende:

[..]

Veel geleuter; snapt er inderdaad ZERO van. Het mooie eraan is dat iedereen erdoor nog beter ervaren waarom ze op de goede weg zitten.
Schuldgevoel of schuldigheid voor optreden voorouders?; super grootst mogelijke ONZIN. Ontwikkelingshulp---afschaffen. PVV staat voor: realiteitszin, tij keren.
Als je alleen leest wat je wil lezen kan je alles als onzin interpreteren. Ik heb het over de gevolgen van kolonialisme, die tot op de dag van vandaag doorgaan. Ongelijkheden die in stand gehouden worden waar de PVV niets aan wil doen. Het wil niet eens de belastingontwijking waardoor ontwikkelingslanden miljarden aan belastinginkomsten mislopen aanpakken. Hun bijdrage: het verbieden van het gebruik van het woord 'belastingparadijs'. Een partij die voor vrijheid van meningsuiting zegt te staan nota bene. :')
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_167290382
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 21:50 schreef keste010 het volgende:

Dat is inderdaad een lastige keuze. In een conflict dat cultureel/historische factoren heeft zou ik in ieder geval alleen militair ingrijpen in het geval van uiterste noodzaak. Daarmee bedoel ik vooral het massaal uitmoorden van onschuldige burgers door een aantoonbare partij.
Het belangrijkste is om te zorgen dat er humanitaire hulp komt voor slachtoffers en opvang voor vluchtelingen die het conflict meebrengt.
ben met je eens, er is geen makkelijke oplossing.
ken jij trouwens voorbeelden waar vluchtelingen vanuit land A naar land B vervolgens dat land weer in conflict of andere ingrijpende problemen heeft gebracht ?

quote:
En verder natuurlijk het verbreken van alle economische banden met deelnemende partijen. In het geval van Syrië betekent dit bijv. het niet meer kopen van olie uit velden die door IS beheerd worden (een motie hiervoor werd helaas verworpen door het tegenstemmen van o.a. SP, PVV, VVD en CDA).
ik vermoed dat er in die niet motie niet stond : we blijven olie kopen van isil, - ja/nee
shift-knop defekt
pi_167290495
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 21:55 schreef keste010 het volgende:

Als je alleen leest wat je wil lezen kan je alles als onzin interpreteren. Ik heb het over de gevolgen van kolonialisme, die tot op de dag van vandaag doorgaan. Ongelijkheden die in stand gehouden worden waar de PVV niets aan wil doen. Het wil niet eens de belastingontwijking waardoor ontwikkelingslanden miljarden aan belastinginkomsten mislopen aanpakken.
Hun bijdrage: het verbieden van het gebruik van het woord 'belastingparadijs'. Een partij die voor vrijheid van meningsuiting zegt te staan nota bene. :')
waar las je dat ? heb pvv+bel.par. even gekeken maar vind niks
shift-knop defekt
pi_167290813
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 22:15 schreef TomLuny het volgende:

[..]

waar las je dat ? heb pvv+bel.par. even gekeken maar vind niks
Ik kan de motie zelf even niet meer terugvinden, maar hij is door van Vliet (PVV) gedaan. Zie bijv. dit artikel: https://www.nrc.nl/nieuws(...)dijs-1378007-a645863
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_167290912
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 22:11 schreef TomLuny het volgende:

[..]

ben met je eens, er is geen makkelijke oplossing.
ken jij trouwens voorbeelden waar vluchtelingen vanuit land A naar land B vervolgens dat land weer in conflict of andere ingrijpende problemen heeft gebracht ?

[..]

ik vermoed dat er in die niet motie niet stond : we blijven olie kopen van isil, - ja/nee
Helaas stond het er min of meer wel zo in. Heb een foto van de uitslag op second screen, maar kan die helaas niet uploaden. Je kan wel dit artikel bekijken. Daarin staat ongeveer halverwege de motie + de partijen die voor en tegen stemden.

http://www.joop.nl/opinies/politiek-nl-iets-is-doet
pi_167291142
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 22:27 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ik kan de motie zelf even niet meer terugvinden, maar hij is door van Vliet (PVV) gedaan. Zie bijv. dit artikel: https://www.nrc.nl/nieuws(...)dijs-1378007-a645863
Voor wie erover twijfelt: Nederland is dus geen belastingparadijs. Dat besloot de Tweede Kamer vorig jaar in een stemming. In een motie verzocht PVV-Kamerlid Roland Van Vliet de term belastingparadijs te verwerpen en gesprekspartners te corrigeren als ze deze „kwalijke kwalificatie” per ongeluk toch bezigen.

die man heeft wat met woordjes
is nogal gauw van het verbieden, dat was de reden dat die opbonjoerde, gw had niet 3x minder mogen vragen.
http://nos.nl/artikel/625973-van-vliet-uit-pvv-fractie.html
shift-knop defekt
pi_167291186
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 22:38 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Voor wie erover twijfelt: Nederland is dus geen belastingparadijs. Dat besloot de Tweede Kamer vorig jaar in een stemming. In een motie verzocht PVV-Kamerlid Roland Van Vliet de term belastingparadijs te verwerpen en gesprekspartners te corrigeren als ze deze „kwalijke kwalificatie” per ongeluk toch bezigen.

die man heeft wat met woordjes
is nogal gauw van het verbieden, dat was de reden dat die opbonjoerde, gw had niet 3x minder mogen vragen.
http://nos.nl/artikel/625973-van-vliet-uit-pvv-fractie.html
Wiebes holde vrolijk met hem mee. Het is tekenend dat in tijden waarin de vrijheid van meningsuiting en het publieke debat zo onder druk staan, nota bene de partij die zegt daar het meest onder te lijden een motie indient om politici monddood te maken. En het is al helemaal bizar dat die gesteund wordt.
pi_167291337
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 22:27 schreef keste010 het volgende:
[..]
de motie staat hier :
https://www.tweedekamer.n(...)n&clusterName=Moties
stukje naar onder, nummer 25087-35
shift-knop defekt
pi_167291561
Wilders zit al bijna 20 jaar in de kamer die gaat echt niks bereiken.

Dijkhoff for president.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_167292042
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 22:31 schreef keste010 het volgende:

Helaas stond het er min of meer wel zo in. Heb een foto van de uitslag op second screen, maar kan die helaas niet uploaden. Je kan wel dit artikel bekijken. Daarin staat ongeveer halverwege de motie + de partijen die voor en tegen stemden.

http://www.joop.nl/opinies/politiek-nl-iets-is-doet
motie wassenberg
dat is dezelfde kerel die levend koken van kreeften wil verbieden
https://www.tweedekamer.n(...)n&clusterName=Moties
dat stuk van yilmaz heb ik niet verder gelezen, kan er niet tegen als mensen het woord daesh gaan gebruiken om de islam uit isil te halen.
zijn nog meer dingen maar laten we het bij de motie houden
https://www.tweedekamer.n(...)12161&did=2016D25053
nadeel is, als je de motie wil lezen wordt die gelijk op je computer geplant
ik heb het gelezen , idd vreemd
je kan in zo'n motie echter niet lezen wat de motivatie daarachter is, dan zal het debat teruggekeken moeten worden of de transcriptie daarvan

[ Bericht 0% gewijzigd door TomLuny op 12-12-2016 23:26:29 ('de' geschrapt) ]
shift-knop defekt
pi_167292344
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 22:40 schreef keste010 het volgende:
[..]
Wiebes holde vrolijk met hem mee. Het is tekenend dat in tijden waarin de vrijheid van meningsuiting en het publieke debat zo onder druk staan, nota bene de partij die zegt daar het meest onder te lijden een motie indient om politici monddood te maken. En het is al helemaal bizar dat die gesteund wordt.
ja, in die tijd leven we nu eenmaal, waar de pol.corr. op hol is geslagen, iedereen wordt erdoor besmet.
het is niet helemaal monddood maken, het is gedachten vervagen.
belastingparadijs moet dan taxatievriendelijk gaan heten ofzo.
kwam niet tegen welk alternatief hij zelf voorstelde
shift-knop defekt
pi_167547997
Stel : er staat in een nederlandse krant , CPB maakt bekend dat 41% van de vrouwen niet meer alleen over straat durven in Gelderland.
Zou waarschijnlijk als bom inslaan. Maar hetzelfde komt net naar buiten in zweden met een vergelijkbaar gebied in oppervlakte.
Die feiten worden nergens gemeld, terwijl het toch onze buren zijn.

dacht eerst, zal vast nepnieuws zijn van schimmige web , maar nee, dus niet :

http://speisa.com/modules(...)to-go-out-alone.html

quote:
Via Speisa:

“Swedish women feel unsafe. An entire 41% of women in Skåne County (which include Malmö) say that they do not dare to go out alone anymore. They are afraid of being raped. New figures from the Public Health Agency for the years 2013-2016 show that hundreds of thousands of Swedes are terrified throughout Sweden. Nationally a staggering 35% of the women in Sweden are afraid to go out alone.

A total of 26 percent of people in Skåne say they do not dare to go out alone.
Among women it is 41 percent and among men 11 percent.

– What we tend to highlight is the fear of becoming a victim of a sexual abuse. It is larger in women than in men, says Anita Heber, a researcher of criminology at Stockholm University, to SVT.

For men it is the likelihood of ending up in an unfair fight that scares the most.”

eerst direkt gezocht op Public Health Agency sweden, maar geen rapport hierover kunnen vinden.
Nogal slordig van de schrijvers vh artikel
toen naar speisa :
http://speisa.com/modules(...)to-go-out-alone.html

quote:
In Sweden, thousands of sexual crimes are reported each year, and 53% of these have occurred in public places. Therefore it is no irrational fear that makes Swedish women no longer dare go out alone. The danger is as real as the horror.
maar ook hier geen rapport }:|
toen naar Anita Heber gezocht :

http://24blekinge.se/2016(...)r-att-ga-ut-ensamma/

ik ken heel goed zweeds natuurlijk en heb het even vertaald naar engels voor de lezers :+

quote:
- What you tend to highlight is the fear of being the victim of a sexual offense. It is larger in women than men, says Anita Heber , a researcher in criminology at Stockholm University , the news agency Siren.

Are you most afraid of Västmanland . There, 43 percent of women said they are afraid to go out alone and 14 percent of men. Even in Skåne and Örebro , the figure is over 40 percent. The lowest figure is in Västerbotten and Jämtland.
http://24blekinge.se/2016(...)r-att-ga-ut-ensamma/

Västmanland Oppervlakte: 5.146 km²
Gelderland Oppervlakte 4968,22

quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 15:58 schreef Nober het volgende:
Wilders zegt dit zojuist dus hij gaat uit van 30 zetels...

Neemt hij peilingen serieus? :?
ik weet niet hoeveel waarde wilders schenkt aan peilingen, hoewel hij er vaak mee schermt, de term nep-parlement is erop gebaseerd.
Maar weet wel dat gw (en dus pvv-kern) sterk internationaal georienteerd zijn met contacten in diverse landen, neem ukip bijvoorbeeld.
die zien ook allemaal dat dit soort wantoestanden in het buitenland onder een groen klaver tapijtje worden geschoven in de nl-media.
alleen daarom zou je al pvv gaan stemmen
shift-knop defekt
pi_167548774
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 22:52 schreef BoneThugss het volgende:
Wilders zit al bijna 20 jaar in de kamer die gaat echt niks bereiken.

Dijkhoff for president.
Dat komt door ons parlementaire systeem, die o.a. de versplintering van partijen toestaat en geen mogelijkheid geeft om snel een regering te vormen. In Griekenland zijn ze in staat om binnen 3 dagen een regering te vormen, De winnaar van de verkiezingen krijgt 50 bonus zetels, zodat er vaak makkelijk een coalitie met maar 1 partij nodig is. Komen ze er niet in 3 dagen uit dan zijn ze in Griekenland in staat om binnen 3 weken weer een verkiezing uit te schrijven.
Nederland loopt gewoon ver achter
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_167548804
Ik denk trouwens dat de TT gewijzigd mag worden in 1 op de 4 :)
Exaudi orationem meam
  vrijdag 23 december 2016 @ 12:19:00 #240
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_167548838
Ik vraag me af welke coalitie er te vormen is. Als we uitgaan van de peilingen zie ik geen enkele coalitie. (Mijn aanname is dan wel dat CDA niet mee wil doen. Als ze wel mee willen doen zou misschien PVV/VVD/50+/CDA mogelijk zijn.)

Als dit klopt, dan is een stem op de PVV eigenlijk een stem op Groen Links of PvdA, want er is dan waarschijnlijk 1 of 2 meer van PvdA/GL nodig om een coalitie te vormen dan anders het geval was.
pi_167548864
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 12:16 schreef Oud_student het volgende:
Ik denk trouwens dat de TT gewijzigd mag worden in 1 op de 4 :)
Ik hoop het! Zou goed zijn, even Wilders aan de macht en iedereen weer met beide benen op de grond als de pleuris uitbreekt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_167548875
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 12:15 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat komt door ons parlementaire systeem, die o.a. de versplintering van partijen toestaat en geen mogelijkheid geeft om snel een regering te vormen. In Griekenland zijn ze in staat om binnen 3 dagen een regering te vormen, De winnaar van de verkiezingen krijgt 50 bonus zetels, zodat er vaak makkelijk een coalitie met maar 1 partij nodig is. Komen ze er niet in 3 dagen uit dan zijn ze in Griekenland in staat om binnen 3 weken weer een verkiezing uit te schrijven.
Welnee, een systeem met 50 bonuszetels is achterlijk en doet totaal geen recht aan evenredige vertegenwoordiging. Alleen een aristocraat kan hier blij mee zijn. Je gooit het kind met het badwater weg met zo'n 'oplossing'.
pi_167548880
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2016 12:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik hoop het! Zou goed zijn, even Wilders aan de macht en iedereen weer met beide benen op de grond als de pleuris uitbreekt.
Denk dat er meer aanslagen zullen komen :?
Exaudi orationem meam
  vrijdag 23 december 2016 @ 12:21:42 #244
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_167548895
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 12:15 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik ben hier eigenlijk wel blij mee. Anders krijg je toestanden zoals in Polen waar ~35% stemt op een partij die de absolute meerderheid krijgt aan zetels en dan heb je ineens god-koning Wilders of in het verleden alleenheersers CDA of VVD.
pi_167548900
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 12:21 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat is een optie. Een andere optie is dat groepen mensen het op een gegeven moment zat zijn om telkenmale als untermensch weggezet te worden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_167548908
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 12:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik vraag me af welke coalitie er te vormen is. Als we uitgaan van de peilingen zie ik geen enkele coalitie. (Mijn aanname is dan wel dat CDA niet mee wil doen. Als ze wel mee willen doen zou misschien PVV/VVD/50+/CDA mogelijk zijn.)

Als dit klopt, dan is een stem op de PVV eigenlijk een stem op Groen Links of PvdA, want er is dan waarschijnlijk 1 of 2 meer van PvdA/GL nodig om een coalitie te vormen dan anders het geval was.
Een stem op de PVV kan 2 dingen betekenen:
- een weggegooide stem. Niemand wil met hem samenwerken.
- een stem op de gevestigde elite. Alleen VVD en CDA zullen eventueel met hem samenwerken. Business as usual dus, wellicht met een beetje een xenofoob sausje eroverheen.
pi_167549007
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 12:21 schreef Oud_student het volgende:
[..]
soortement van verkapt dreigementje lijkt het mij op ?
daar zal de verstandhouding wel niet veel beter van worden indien zo :N
shift-knop defekt
pi_167549041
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 12:27 schreef TomLuny het volgende:

[..]

soortement van verkapt dreigementje lijkt het mij op ?
daar zal de verstandhouding wel niet veel beter van worden indien zo :N
Focus jij je maar op de openlijke bedreigingen van de PVV en daarmee kennelijk 1 op de 5 aan het adres van bepaalde migrantengroepen.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 23 december 2016 @ 12:32:44 #249
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_167549115
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 12:22 schreef keste010 het volgende:

[..]

Een stem op de PVV kan 2 dingen betekenen:
- een weggegooide stem. Niemand wil met hem samenwerken.
- een stem op de gevestigde elite. Alleen VVD en CDA zullen eventueel met hem samenwerken. Business as usual dus, wellicht met een beetje een xenofoob sausje eroverheen.
Naja, een stem op Wilders zie ik sowieso al als een stem op gevestigde elite. Hij is zowat het langst zittende kamerlid en heeft meerdere keren in een regeringscoalitie gezeten.
pi_167549217
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2016 12:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk dat er eigenlijk niet zo heel veel gebeurd als Wilders aan de macht komt. Het is niet dat hij absolute macht krijgt.
ROBODEMONS..................|:(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')