Noem eens wat praktijkvoorbeelden hiervan.quote:Op zaterdag 10 december 2016 14:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Lol.
Zonder de kolonisatie was Afrika helemaal niets. Alle goede wegen en alle fraaie gebouwen zijn door westerlingen gerealiseerd. Herkolonisatie is niet alleen een zegen, maar ook de enige goede oplossing voor de Afrikaan zelf.
En je hebt vast wel goede bronnen om dit belachelijke standpunt te staven, of niet?quote:Op zaterdag 10 december 2016 14:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Lol.
Zonder de kolonisatie was Afrika helemaal niets. Alle goede wegen en alle fraaie gebouwen zijn door westerlingen gerealiseerd. Herkolonisatie is niet alleen een zegen, maar ook de enige goede oplossing voor de Afrikaan zelf.
Moet ik dan ook maar duitse jongeren boos aankijken omdat mijn opa in wo2 is gefusilleerd? Erfzonde is schadelijk.quote:Op zaterdag 10 december 2016 04:06 schreef keste010 het volgende:
[..]
Boete doen voor het eeuwenlang (neo)kolonariseren van Afrika is de oplossing. En in de Westerse wereld de toenemende ongelijkheid aanpakken. Dat zorgt ervoor dat we nog enigzins van een gelijkwaardige wereld zullen kunnen gaan spreken.
Ongelijkheid is geen gevolg, maar oorzaak.
die ongein komt allemaal uit de cultureel marxisme doctrine.quote:Op zaterdag 10 december 2016 17:24 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Moet ik dan ook maar duitse jongeren boos aankijken omdat mijn opa in wo2 is gefusilleerd? Erfzonde is schadelijk.
Gloria Wekker is er nog zo'n eentjequote:Wat bedoelt Sylvana Simons hiermee? Giel Beelen gelooft volgens haar in de “mythe” van “witte onschuld”. Sylvana leent hier een term uit het handboek van de critical theory-beweging, die betoogt dat alle blanken medeplichtig zijn aan de onderdrukking van zwarten. “Witte onschuld” is volgens deze beweging dan ook een mythe – alle blanken zijn schuldig aan racisme en onderdrukking.
De Tweede Wereldoorlog is geëindigd in 1945 en Duitsland heeft herstelbetalingen gedaan. Bij de kolonisatie is dit nooit gebeurd. De betreffende landen zijn weliswaar onafhankelijk geworden, maar zijn continu in de wurggreep van Westerse landen gebleven. Jarenlang aan gebonden hulp zijn voor het Afrikaanse continent absoluut geen voordeel gebleken.quote:Op zaterdag 10 december 2016 17:24 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Moet ik dan ook maar duitse jongeren boos aankijken omdat mijn opa in wo2 is gefusilleerd? Erfzonde is schadelijk.
Ik heb helemaal niets van herstel betalingen gehad. Ik ben wel opgegroeid zonder opa, maar ik zal het wel uit mijn hoofd laten om een Duitser die er nooit voor heeft gekozen erop aan te kijken.quote:Op zaterdag 10 december 2016 21:52 schreef keste010 het volgende:
[..]
De Tweede Wereldoorlog is geëindigd in 1945 en Duitsland heeft herstelbetalingen gedaan. Bij de kolonisatie is dit nooit gebeurd. De betreffende landen zijn weliswaar onafhankelijk geworden, maar zijn continu in de wurggreep van Westerse landen gebleven. Jarenlang aan gebonden hulp zijn voor het Afrikaanse continent absoluut geen voordeel gebleken.
zeg je nu eigenlijk dat het maar beter is om geen hulp te geven ?quote:Op zaterdag 10 december 2016 21:52 schreef keste010 het volgende:
[..]
De Tweede Wereldoorlog is geëindigd in 1945 en Duitsland heeft herstelbetalingen gedaan. Bij de kolonisatie is dit nooit gebeurd. De betreffende landen zijn weliswaar onafhankelijk geworden, maar zijn continu in de wurggreep van Westerse landen gebleven.
Jarenlang aan gebonden hulp zijn voor het Afrikaanse continent absoluut geen voordeel gebleken.
islamitisch imperialisme dusquote:De strijd van extremistische moslims in Nigeria is al zeven jaar aan de gang en heeft meer dan 20.000 mensen het leven gekost. Meer dan 2,5 miljoen mensen zijn voor het geweld op de vlucht geslagen.
hier nog eenquote:Op zaterdag 10 december 2016 22:44 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niets van herstel betalingen gehad. Ik ben wel opgegroeid zonder opa, maar ik zal het wel uit mijn hoofd laten om een Duitser die er nooit voor heeft gekozen erop aan te kijken.
Dat kan dus wel, geen enkel probleem.quote:Op zaterdag 10 december 2016 04:03 schreef keste010 het volgende:
[..]
Als je het eens bent met de rechter kan je niet op Wilders stemmen.
Wat is je punt? Je leeft in een land dat na de Tweede Wereldoorlog er weer goed bovenop kwam. Zoiets heeft een Afrikaan na de dekolonalisering zelden mee mogen maken..quote:Op zaterdag 10 december 2016 22:44 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niets van herstel betalingen gehad. Ik ben wel opgegroeid zonder opa, maar ik zal het wel uit mijn hoofd laten om een Duitser die er nooit voor heeft gekozen erop aan te kijken.
Verre van. Ik zeg dat het ontzettend belangrijk is om eens een keer daadwerkelijk aan samenwerking te doen ('hulp' als term is veel te neerbuigend).quote:Op zaterdag 10 december 2016 22:51 schreef TomLuny het volgende:
[..]
zeg je nu eigenlijk dat het maar beter is om geen hulp te geven ?
suriname kreeg gigantische herstel :
'Bruidsschat Suriname was wellicht te groot'
en nu zijn er nogal wat die nog meer willen trekken met hun slavernij aanspraak van uit de middeleeuwen.
andere oorzaak afrika : isl.terreur
'Het probleem Boko Haram is absoluut nog niet voorbij'
[..]
islamitisch imperialisme dus
[ afbeelding ]
Nee, vooral voor jouzelf een raadsel. Als je op Wilders stemt, zal je dus hoe dan ook moeten leven met het idee dat je een leider steunt die volgens de rechtstaat van je eigen land niet door de beugel kunnen. Oftewel, je kiest een leider die losstaat van het systeem. Die er de ballen verstand van heeft, en daar terecht veroordeeld door wordt.quote:Op zondag 11 december 2016 00:29 schreef kzomba het volgende:
[..]
Dat kan dus wel, geen enkel probleem.
Ik vind dat Wilders die uitspraak niet had mogen doen en ben het volledig eens met de rechter.
Maar ik sta ook 100% achter mijn stem op Wilders.
Voor jou een groot raadsel om te achterhalen hoe dat nu kan....
Je kan mensen niet verantwoordelijk houden voor keuzes die ze nooit gehad hebben. Je belast en ontwricht op basis van geschiedenis.quote:Op zondag 11 december 2016 03:28 schreef keste010 het volgende:
[..]
Wat is je punt? Je leeft in een land dat na de Tweede Wereldoorlog er weer goed bovenop kwam. Zoiets heeft een Afrikaan na de dekolonalisering zelden mee mogen maken..
Het is niet een fenomeen dat nu al over is. De verschillen die tijdens kolonisatie zijn ontstaan bestaan nog altijd en worden continu opnieuw bekracht. Voorbeelden zijn de ongelijke positie van ontwikkelingslanden in internationale instituties zoals het IMF en de uitbuiting van natuurlijke hulpbronnen. Zolang zulke verschillen in stand blijven is ontwikkelingssamenwerking een morele plicht van het westen.quote:Op zondag 11 december 2016 10:13 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je kan mensen niet verantwoordelijk houden voor keuzes die ze nooit gehad hebben. Je belast en ontwricht op basis van geschiedenis.
Dat is een andere discussie, wat we nu kunnen doen en de keuzes die we nu maken. Dat is niet waar ik op reageerde.quote:Op zondag 11 december 2016 10:18 schreef keste010 het volgende:
[..]
Het is niet een fenomeen dat nu al over is. De verschillen die tijdens kolonisatie zijn ontstaan bestaan nog altijd en worden continu opnieuw bekracht. Voorbeelden zijn de ongelijke positie van ontwikkelingslanden in internationale instituties zoals het IMF en de uitbuiting van natuurlijke hulpbronnen. Zolang zulke verschillen in stand blijven is ontwikkelingssamenwerking een morele plicht van het westen.
Voor meer: https://www.carnegiecounc(...)_eia19-1_pogge01.pdf
Jij stelde dat we niet langer een verantwoordelijkheid zouden hebben over de gevolgen van kolonisatie. Ik zeg dat we dat, vanwege de langslepende gevolgen, wel hebben. Hoe is dat een andere discussie?quote:Op zondag 11 december 2016 10:23 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie, wat we nu kunnen doen en de keuzes die we nu maken. Dat is niet waar ik op reageerde.
Laat ik het dan eens heel anders zeggen, hou jij iedere moslim verantwoordelijk voor aanslagen uit naam van de islam?quote:Op zondag 11 december 2016 10:25 schreef keste010 het volgende:
[..]
Jij stelde dat we niet langer een verantwoordelijkheid zouden hebben over de gevolgen van kolonisatie. Ik zeg dat we dat, vanwege de langslepende gevolgen, wel hebben. Hoe is dat een andere discussie?
Absoluut niet. Wat heeft dat hiermee te maken?quote:Op zondag 11 december 2016 10:27 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Laat ik het dan eens heel anders zeggen, hou jij iedere moslim verantwoordelijk voor aanslagen uit naam van de islam?
Dat jij andere mensen verantwoordelijk houdt voor keuzes die ze niet hebben gemaakt. Als je steun wilt voor ontwikkelingslanden dan moet dat komen uit welwillendheid, niet uit schuldgevoel. Daarmee sla je plank mis en zorg je alleen maar voor meer weerstand.quote:Op zondag 11 december 2016 10:27 schreef keste010 het volgende:
[..]
Absoluut niet. Wat heeft dat hiermee te maken?
Ik stel dan ook niet dat jij die keuzes bewust en expliciet maakt, maar je bent wel onderdeel van een systeem dat deze ongelijkheid in stand houdt. Dat loopt deels via de Nederlandse overheid (zie bijv. mijn punt over het IMF) of via onze consumptie van goederen. Afrikanen worden nog steeds stelselmatig van onze markten geweerd door het protectionisme van de EU. Zolang daar niets tegen gebeurd gaat kolonisatie eigenlijk gewoon continu door. En dat is misschien een vervelende boodschap die veel mensen niet aanstaat, maar het is wel de realiteit.quote:Op zondag 11 december 2016 10:31 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat jij andere mensen verantwoordelijk houdt voor keuzes die ze niet hebben gemaakt. Als je steun wilt voor ontwikkelingslanden dan moet dat komen uit welwillendheid, niet uit schuldgevoel. Daarmee sla je plank mis en zorg je alleen maar voor meer weerstand.
Het is wel complexer dan dat, Afrikaanse machthebbers, groeperingen etc etc hebben net zo goed een vinger in de pap. Vergeet verder de Chinese inmenging niet, die met allerlei omkoop praktijken een dikke vinger in de pap hebben. Nogmaals, uit schuldgevoel roep je alleen maar weerstand op en het is ook nog eens niet terecht.quote:Op zondag 11 december 2016 10:34 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ik stel dan ook niet dat jij die keuzes bewust en expliciet maakt, maar je bent wel onderdeel van een systeem dat deze ongelijkheid in stand houdt. Dat loopt deels via de Nederlandse overheid (zie bijv. mijn punt over het IMF) of via onze consumptie van goederen. Afrikanen worden nog steeds stelselmatig van onze markten geweerd door het protectionisme van de EU. Zolang daar niets tegen gebeurd gaat kolonisatie eigenlijk gewoon continu door. En dat is misschien een vervelende boodschap die veel mensen niet aanstaat, maar het is wel de realiteit.
Je probeert alleen maar de verantwoordelijkheid af te schuiven. De ongelijkheid wordt primair door het westen in stand te houden. Iets zoals de Europese landbouwsubsidies (die Afrikaanse boeren geen eerlijke kans op onze markt geven) kan je gewoon morgen afschaffen.quote:Op zondag 11 december 2016 10:37 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het is wel complexer dan dat, Afrikaanse machthebbers, groeperingen etc etc hebben net zo goed een vinger in de pap. Vergeet verder de Chinese inmenging niet, die met allerlei omkoop praktijken een dikke vinger in de pap hebben. Nogmaals, uit schuldgevoel roep je alleen maar weerstand op en het is ook nog eens niet terecht.
De afgelopen 40 jaar is ook door het westen miljarden naar Afrika gestuurd aan ontwikkelingsgeld. Het is echt wel complexer dan jij stelt.quote:Op zondag 11 december 2016 10:39 schreef keste010 het volgende:
[..]
Je probeert alleen maar de verantwoordelijkheid af te schuiven. De ongelijkheid wordt primair door het westen in stand te houden. Iets zoals de Europese landbouwsubsidies (die Afrikaanse boeren geen eerlijke kans op onze markt geven) kan je gewoon morgen afschaffen.
Dat veel mensen het schuldgevoel niet zien zitten begrijp ik, maar het is helaas een pijnlijke realiteit. We hebben jarenlang ontwikkelingslanden uitgebuit en gaan daar nog steeds mee door. Hoeveel China's daar ook aan meedoen, dat doet niets af aan onze verantwoordelijkheid.
Dat is echt een schijntje vergeleken met welk geld ze mislopen door de ongelijkheid. Alleen al door belastingontwijking lopen ontwikkelingslanden jaarlijks bedragen mis die groter zijn dan onze afdracht aan ontwikkelingssamenwerking. Om over de andere factoren nog maar niet te spreken. Lees dat artikel van Pogge eens, dan weet je al veel meer.quote:Op zondag 11 december 2016 10:42 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De afgelopen 40 jaar is ook door het westen miljarden naar Afrika gestuurd aan ontwikkelingsgeld. Het is echt wel complexer dan jij stelt.
In samenwerking met Afrikaanse machthebbers.quote:Op zondag 11 december 2016 10:44 schreef keste010 het volgende:
Dat het complexer zit dat klopt; maar dat doet niets af aan het punt dat het Westen verantwoordelijkheid draagt voor het klein houden van ontwikkelingslanden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |