SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Dover en Thames t/m 11quote:Op zondag 20 november 2016 10:53 schreef ZaZoe het volgende:
twitter:BBCBreaking twitterde op zondag 20-11-2016 om 10:50:30A 200-metre cargo ship is taking on water after hitting barge at Samphire Hoe near Dover; some crew being evacuated https://t.co/pYhH8HFf7V reageer retweet
http://www.bbc.com/weathe(...)ing_forecast#area-12quote:Cyclonic severe gale 9 to violent storm 11 at first, decreasing 6 to gale 8, becoming variable 3 or 4 for a time.
Ja, hoogtepunt voor Zuid en West Nederland ligt tussen 13:00 en 14:00quote:Op zondag 20 november 2016 11:54 schreef d.k. het volgende:
Het regent nu stormoverlast meldingen in Brabant. Gaat ook best hard hier voor binnenlandse begrippen. Gaat nog erger worden, toch?
polderbaan?quote:
En daar was de landing, prima!quote:
mooie landing van die city hopperquote:
oei oei oei die al el heeft er moeite meequote:
http://www.airlive.net/livestream/quote:Op zondag 20 november 2016 12:32 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
mooie landing van die city hopper
twitter:ANWBverkeer twitterde op zondag 20-11-2016 om 12:45:02Omgewaaide bomen op A9 bij Amstelveen ► Diemen RT @s_idhi: https://t.co/aVF8zy0HGT reageer retweet
Oepsquote:Op zondag 20 november 2016 12:47 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]twitter:ANWBverkeer twitterde op zondag 20-11-2016 om 12:45:02Omgewaaide bomen op A9 bij Amstelveen ► Diemen RT @s_idhi: https://t.co/aVF8zy0HGT reageer retweet
daar komt die al el weerquote:
twitter:DennisVanEersel twitterde op zondag 20-11-2016 om 12:50:26Er wordt bekeken of het wel veilig is om vandaag in De Kuip te spelen. Door de harde wind is al een reclamebord naar beneden gevallen. reageer retweet
Gewoon het dak dicht doen, hoe lastig wil je het maken?quote:Op zondag 20 november 2016 12:55 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:DennisVanEersel twitterde op zondag 20-11-2016 om 12:50:26Er wordt bekeken of het wel veilig is om vandaag in De Kuip te spelen. Door de harde wind is al een reclamebord naar beneden gevallen. reageer retweet
op een poot geland na 2 rondjes te hebben gemaakt,.quote:
Darnquote:Op zondag 20 november 2016 12:47 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]twitter:ANWBverkeer twitterde op zondag 20-11-2016 om 12:45:02Omgewaaide bomen op A9 bij Amstelveen ► Diemen RT @s_idhi: https://t.co/aVF8zy0HGT reageer retweet
mooie schaar landing,quote:
Dit is een grap toch?quote:Op zondag 20 november 2016 12:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon het dak dicht doen, hoe lastig wil je het maken?
Met een reclamebord op je kop.quote:
A9 bij Akersloot richting Haarlem ook al bomen op de weg nu. Mijn ouders zijn net gekeerd en terug naar huis, waren op weg naar mij in Bleiswijk.quote:Op zondag 20 november 2016 12:47 schreef aloa het volgende:
Dan zorg je ervoor dat dit niet kan gebeurenquote:
heb er al een paar een go around zien maken ja.quote:Op zondag 20 november 2016 13:46 schreef aloa het volgende:
Die vliegtuigen op schiphol hebben het er maar moeilijk mee
quote:
De rechter rijstrook van de A7 tussen Frieschepalen en Marum is afgesloten. Er is een boom omgewaaid. Rond half drie 's middags staat er vier kilometer file.
De boom hangt boven de weg en dreigt om te waaien. Uit voorzorg is de rijstrook afgezet. Wanneer de boom worden weggehaald, is onduidelijk.
Volgens weerman Piet Paulusma trekt in het tweede deel van de middag de wind aan. Op het land wordt het windkracht 7 à 8. Langs de kust 8 tot 9.
Tot en met het begin van de avond moet het verkeer rekening houden met zware windstoten. http://www.rtvnoord.nl/ni(...)r-omgewaaide-boom-A7
Af en toe nog wel windstoten hier op Tholen hoor, maar niet zoals vanmorgen inderdaad.quote:Op zondag 20 november 2016 14:42 schreef zoem het volgende:
De wind is weer op z'n retour in Zeeland. Vanochtend flinke windstoten, nu vrij rustig.
quote:
Dakdelen waaien weg door storm
Op verschillende plaatsen in de provincie waaien loszittende delen van gebouwen weg. Onder meer in Groningen en Hoogezand was het raak.
Bij een flatgebouw aan de Venuslaan in Groningen raakte een deel van de dakbedekking los. De brandweer probeerde het stuk met behulp van een hoogwerker weg te halen.
In Hoogezand liet een stuk dak los van de tennishal van tennisclub De Kalkwijck.
De brandweer roept mensen op alleen in noodgevallen contact met de brandweer. In de meeste gevallen moeten mensen maandag contact zoeken met hun gemeente.
Volgens weerman Piet Paulusma duurt de storm tot in ieder geval zondagavond zeven uur. Het verkeer moet rekening houden met zware windstoten.http://www.rtvnoord.nl/ni(...)aaien-weg-door-storm
ovonde van Quatrebrasquote:Op zondag 20 november 2016 17:04 schreef MaLo het volgende:
[..]
Sowieso Waldnet
http://www.waldnet.nl/wn/(...)onde_omgevallen.html
" Lief dagboek",
Viel hier ook mee, de echte storm zat aan de westkust. Wel een paar flinke windstoten gehad, maar alles staat nogquote:Op zondag 20 november 2016 18:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
Een 88.5km/h![]()
Uiteindelijk viel het best wel mee. Geef mij maar die van 2013, dat was pas een storm
Slag bij Quatre-Bras. oa. Willem van Oranje-Nassau = Willem II.quote:Op zondag 20 november 2016 18:11 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
ovonde van Quatrebras
De wat van de wat?![]()
De wind mag wel gaan liggen, kan ik de kaarten gaan maken die al sinds vanochtend bezig isquote:Op zondag 20 november 2016 19:13 schreef aloa het volgende:
[..]
Viel hier ook mee, de echte storm zat aan de westkust. Wel een paar flinke windstoten gehad, maar alles staat nog
ik morgen over 4 wekenquote:Op zondag 20 november 2016 21:52 schreef Bienelientjee het volgende:
Over 2 weekjes liever geen storm OK? Dan zit ik in zo'n propellor![]()
![]()
Ok, storm staat op het boodschappenlijstje.quote:Op zondag 20 november 2016 21:52 schreef Bienelientjee het volgende:
Over 2 weekjes liever geen storm OK? Dan zit ik in zo'n propellor![]()
![]()
Polar Vortexquote:Op zondag 20 november 2016 21:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Eerst dubbele cijfers komende week, daarna kouder.
Hoop het ook.quote:Op zondag 20 november 2016 22:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Polar Vortex
Hopelijk is de aftermath positief
Weet wel zekerquote:Op zondag 20 november 2016 22:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk dat we allebei wat anders hopen.
Oja, het gaat nog steeds kouder wordenquote:Op zondag 20 november 2016 22:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
het is pas november, kom eind januari nog eens vragen
quote:Op zondag 20 november 2016 22:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
het is pas november, kom eind januari nog eens vragen
Helaas wel ja. Ik ben de regen en wind nu al spuugzat.quote:
Scheelt dat bij de vorige "koude" periode het lekker droog en zonnig was.quote:Op zondag 20 november 2016 23:02 schreef Infection het volgende:
[..]
[..]
Helaas wel ja. Ik ben de regen en wind nu al spuugzat.
quote:Op zondag 20 november 2016 23:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
http://iturl.nl/snPp-TQ]B(...)et KNMI en Weerplaza
Wel stiekem een linkje naar Weerwoord, geen zin om nog eens alles hier in te pleuren
Doet niet veel: Oeps er is een fout opgetreden!quote:Op zondag 20 november 2016 23:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
http://iturl.nl/snPp-TQ]B(...)et KNMI en Weerplaza
Wel stiekem een linkje naar Weerwoord, geen zin om nog eens alles hier in te pleuren
\quote:Op zondag 20 november 2016 23:29 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Doet niet veel: Oeps er is een fout opgetreden!
Heb het aangepast, nu werkt die welquote:
Mooi manquote:Op zondag 20 november 2016 23:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
BFT / M/S / Windstoot kaartenverloop van het KNMI en Weerplaza]
Ik had je hoog zitten, maar nu ik weet dat je op weerwoord komt...quote:Op zondag 20 november 2016 23:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
quote:Op zondag 20 november 2016 23:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had je hoog zitten, maar nu ik weet dat je op weerwoord komt...
Mooi werk Speedy.quote:Op zondag 20 november 2016 23:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Weerwoord is niet meer van vroeger, vroeger was het gezellig en als je een leuke foto had dan reageerde iedereen eropquote:Op maandag 21 november 2016 00:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Gewoon iets van ''setting'' of ''trend'' of ''kans'' of ''winter'' in je titel zetten en de reacties stromen binnen, maakt daar toch geen zak uit. Topic over storm(kansen) ging welgeteld 2 posts over die storm en daarna begon dat compulsief obessieve gezanik over kou weer.
Het is kut dat ik (o.a) aangewezen ben op dat autistenbolwerk om een beetje bij te blijven en te leren over klimaat en meteorologie. In de zomer is het er compleet dood.
Dankje welquote:
Ik maak elk jaar diezelfde fout door te denken dat het na oud en nieuw weer warmer wordtquote:Op zondag 20 november 2016 22:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Oja, het gaat nog steeds kouder wordenVoor m'n gevoel moet het al bijna weer warmer gaan worden
Zelfde tendens als op Fok! in feitequote:Op maandag 21 november 2016 00:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]hou me hoog dan blijf ik droog!
![]()
Weerwoord, tja ieder zijn mening natuurlijk, ik post heel al en toe wat maar zoals kaarten etc ga ik denk ik niet meer doen, ja voor hier dan![]()
151 keer bekeken en 0 reacties tegenover 25x bekeken en 2 reactiesdat zegt wel genoeg natuurlijk
![]()
Maar zo gaat het veel vaker, en steeds meer mensen trekken daar weg, zal niet lang duren aan mijn kant ben ik bang.
Gifjesquote:Op zondag 20 november 2016 23:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Haha ik ook! Gevoelsmatig heb je dan de winter gehad en ga je weer naar het voorjaar, maar de echte ellende moet dan meestal nog komenquote:Op maandag 21 november 2016 04:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik maak elk jaar diezelfde fout door te denken dat het na oud en nieuw weer warmer wordt
Na oud en nieuw wordt het ook weer warmer. Duurt dan nog wel een paar maandenquote:Op maandag 21 november 2016 09:16 schreef MaLo het volgende:
[..]
Haha ik ook! Gevoelsmatig heb je dan de winter gehad en ga je weer naar het voorjaar, maar de echte ellende moet dan meestal nog komen.
In de winter verwachten de meeste mensen kou. 20 graden ga je niet krijgen hier.quote:Op maandag 21 november 2016 07:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Zelfde tendens als op Fok! in feite
Daar compulsief obsessief over koude, hier (generaal, niet WKN) over weer andere zaken. Maakt het voor de gewone buitenstaander inderdaad niet leuk. Heb het met weerwoord ook. Kwam er graag maar inmiddels raakt alles ondergesneeuwd over de kleinste minieme kaartjes die iets van koude willen voorspellen. Leren doe je er dus ook niet meer, behalve de meest extreme verwachtingen gebaseerd op niets uit een kaart te halen. Wat precies is wat je eigenlijk niet moet willen
Ik voel me een buitenstaander, zoveel verstand heb ik nou iik weer niet, misschien maar goed ook hoef me er dan ook niet in te mengenquote:Op maandag 21 november 2016 07:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Zelfde tendens als op Fok! in feite
Daar compulsief obsessief over koude, hier (generaal, niet WKN) over weer andere zaken. Maakt het voor de gewone buitenstaander inderdaad niet leuk. Heb het met weerwoord ook. Kwam er graag maar inmiddels raakt alles ondergesneeuwd over de kleinste minieme kaartjes die iets van koude willen voorspellen. Leren doe je er dus ook niet meer, behalve de meest extreme verwachtingen gebaseerd op niets uit een kaart te halen. Wat precies is wat je eigenlijk niet moet willen
Gifjes zijn altijd leuk, en zolang je de juiste middelen hebt van het qua tijd wel mee.quote:
Ik Ben er op zich niet heel serieus mee bezig. Meer wat kaarten achter elkaar zetten etc.quote:Op maandag 21 november 2016 09:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik voel me een buitenstaander, zoveel verstand heb ik nou iik weer niet, misschien maar goed ook hoef me er dan ook niet in te mengen
Ik leef met de dag, en ja paar dagen vooruit kijken mag maar niet ergens volgende week of de volgende maand.
Zulke posten zorgen inderdaad wel voor dat alles snel van het overzicht is verdwenen.
Het forum loopt achter, leuk voor tijdelijke berichten maar terug lezen gebeurd bijna niet, tenminste ik niet.
[..]
Gifjes zijn altijd leuk, en zolang je de juiste middelen hebt van het qua tijd wel mee.
Het was voor mij in het begin even puzzelen omdat de methode die ik vroeger gebruikte niet meer werkt.
Ik kan met seqdownload heel makkelijk onbeperkt afbeeldingen opslaan, had de ophaal tijd op 5min staan waardoor ik niks miste![]()
Ik hoef dus gelukkig niet om de 10min die kaartjes handmatig op te slaan :p
Aan elkaar plakken doe ik in de videobewerkingsprogramma dat was even uitzoeken omdat ik dat nog nooit op die manier heb gedaan.
Was wel in 10min klaar, mede dank aan de trage pcwant het had makkelijk in 3min gekunt.
Dan kan kloppen idd, maar we hebben wel wat aantal jaren gehad dat het pas ging sneeuwen in januarie of februarie. Dus het winters gevoel wordt daardoor wel juist sterker.quote:Op maandag 21 november 2016 09:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Na oud en nieuw wordt het ook weer warmer. Duurt dan nog wel een paar maanden
Dat is meestal zo. Januari en februari zijn tenslotte de echte wintermaanden, december telt vaker niet dan wel mee.quote:Op maandag 21 november 2016 09:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dan kan kloppen idd, maar we hebben wel wat aantal jaren gehad dat het pas ging sneeuwen in januarie of februarie. Dus het winters gevoel wordt daardoor wel juist sterker.
Februarirecord staat op 20.4C dus het kan welquote:Op maandag 21 november 2016 09:25 schreef aloa het volgende:
[..]
In de winter verwachten de meeste mensen kou. 20 graden ga je niet krijgen hier.
Op Fok gaat het tenminste het hele jaar wel door. Onweer online etc valt niet heel veel meer te beleven.
In Maastricht zeker?quote:Op maandag 21 november 2016 10:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Februarirecord staat op 20.4C dus het kan wel![]()
Het weer loopt inderdaad iets achter bij de zonnecyclus. Voordeel is wel dat de zon rap aansterkt waardoor februari toch al lekker zacht kan zijn. Wat dat betreft zijn de laatste weken december / eerste weken januari wel het toppunt qua droevigheid.quote:Op maandag 21 november 2016 09:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dan kan kloppen idd, maar we hebben wel wat aantal jaren gehad dat het pas ging sneeuwen in januarie of februarie. Dus het winters gevoel wordt daardoor wel juist sterker.
Oost-Maarland. Zelfs nog (iets) zuidelijker dan Maastrichtquote:
Toch wel enigszins teleurstellende cijfers.quote:De Bilt registreerde op 13 januari 1993 een maximumtemperatuur van 15,1 graden, de vroegste datum boven de 15 graden. Op 4 februari 2004 noteerde het KNMI 16,6 graden, op 28 februari 1959 werd 17,3 graden gemeten en op 20 februari 1990 was 16,9 graden het maximum
Ik teken voor.quote:Op maandag 21 november 2016 10:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Oost-Maarland. Zelfs nog (iets) zuidelijker dan Maastricht
Voor De Bilt
[..]
Toch wel enigszins teleurstellende cijfers.
Ik kan me dan ook niet veel gehuil herinneren de voorbije tijd hier betreffende zonuren.quote:Op maandag 21 november 2016 12:37 schreef Elan het volgende:
Voor alle huilies. Deze herfst staat tot nu toe in de top van zonnige herfsten.
Dan heb je zitten slapen.quote:Op maandag 21 november 2016 12:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik kan me dan ook niet veel gehuil herinneren de voorbije tijd hier betreffende zonuren.
mooi ff tussen de buien door stuk gewandeld netquote:Op maandag 21 november 2016 12:36 schreef Infection het volgende:
Wat een contrast met gisteren. Top weer vandaag.
Nog geen buien gezien hier in het midden van het land. Komt wel wat aan als ik buienradar moet geloven.quote:Op maandag 21 november 2016 13:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
mooi ff tussen de buien door stuk gewandeld net
Leuk die control, zelfs overdag 0 graden. Ik teken.quote:Op maandag 21 november 2016 12:53 schreef Dven het volgende:
Balkanzakker wordt steeds reëeler. Niet fijn voor mij, kans wordt steeds groter dat er matige tot strenge vorst aankomt.
[ afbeelding ]
Klopt, de gemiddelde temperatuur is ook lager in die maanden.quote:Op maandag 21 november 2016 10:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is meestal zo. Januari en februari zijn tenslotte de echte wintermaanden, december telt vaker niet dan wel mee.
tis hier al donker hoorquote:Op dinsdag 22 november 2016 16:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Super zonsondergang hier. Echt geweldig
Tis niet voor niets omgeving Winterswijk daarquote:
Best fris inderdaad. Op de plantjes Letten dus.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:09 schreef aloa het volgende:
Dinsdag wordt een koude nacht.![]()
[ afbeelding ]
Twee koude nachten, daarna weer even wat warmer.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Best fris inderdaad. Op de plantjes Letten dus.
Is dat er nu al?quote:Op donderdag 24 november 2016 10:46 schreef MaLo het volgende:
Wij gaan naar de kerstmarkt morgenen het wordt fris en zonnig dus ik ben blij
.
Ja in Duitsland zijn er al een aantal begonnenquote:Op donderdag 24 november 2016 10:48 schreef aloa het volgende:
[..]
Is dat er nu al?
Mooi weer nu trouwens. Zon
Welke ga je? En laat even een review achterquote:Op donderdag 24 november 2016 10:59 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ja in Duitsland zijn er al een aantal begonnen. Ik heb nog niet echt een kerstgevoel
maar vind die Duitse kerstmarkten meestal heel erg leuk.
Als we dit weer morgen ook hebben:
Staat er nou iemand op die brugquote:
Ik denk Straatcommandoquote:
Ik hoop het.quote:Op donderdag 24 november 2016 10:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jaja, we weten het wel.
Maar wordt het zonnig?
Wat een weer in delen van de Alpen.quote:
In de Queyras gooit men nu wegen dicht. Ristolas is afgesloten van de buitenwereld, en Abries vannacht waarschijnlijk ook. Op hoogte is daar 1,6 meter sneeuw gevallen en de lokale meteo france verwacht daar vannacht nog een meter bij!quote:
quote:
Bedoel je dat filmpje in die sneeuw? Lijkt mij ook echt wel een keer machtig mooiquote:Op donderdag 24 november 2016 20:22 schreef Adrie072 het volgende:
Tis zelfkastijding, maar man wat vind ik dat mooi om te zien!
Filmpje, foto`s da`s toch genieten!quote:Op donderdag 24 november 2016 20:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Bedoel je dat filmpje in die sneeuw? Lijkt mij ook echt wel een keer machtig mooi
Beter dit dan grijs, motregen of mist icm kou. Warmer mag wel, maar zonder wind zou het mistig zijn, dus dan maar zon.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:09 schreef Nattekat het volgende:
Is het een keer zonnig, is het ijzig koud
Zon is goed toch?!quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:09 schreef Nattekat het volgende:
Is het een keer zonnig, is het ijzig koud
Van achter glas is dit wel veel beter jaquote:Op vrijdag 25 november 2016 11:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Beter dit dan grijs, motregen of mist icm kou. Warmer mag wel, maar zonder wind zou het mistig zijn, dus dan maar zon.
Gelukkig is dat huis net gerenoveerd...quote:Op donderdag 24 november 2016 21:19 schreef INViCTuS het volgende:
Keerzijde is ook veel regen ipv sneeuw.
Normaal:
[ afbeelding ]
Nu:
[ afbeelding ]
Toch fascinerend dat jojo klimaat daar..quote:Op vrijdag 25 november 2016 14:21 schreef Dven het volgende:
Vandaag had de warmste dag van de week moeten worden met 15 graden.. Helaas gooit de mist die ten noorden vsn de balkan blijft hangen roet in het eten. 3,5 graden hier30 km naar het zuiden is het 16 graden
Nou, wat een jojo zegquote:Op vrijdag 25 november 2016 19:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Toch fascinerend dat jojo klimaat daar..
Ja dit.quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:50 schreef Greys het volgende:
Lekker zo ja! Lekker knisperende koud maar geen snijdende wind en ook nog een zonnetje.
De hele middag net ten zuiden van Nijmegen, aan de andere kant van de Maas geweest. Daar merkte je hoe plaatselijk het was. Het trok dicht en een uur later weer open. En op een ritje van 15 km was het van helder naar amper zicht naar weer helder. Linke soep.quote:Op zaterdag 26 november 2016 20:12 schreef fotostarter het volgende:
Hier omgeving Nijmegen ook flink mistig.
Niet echt koud, maar dat komt vooral omdat er amper wind staat.
Dan ben je in Cuijk geweest?quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:05 schreef d.k. het volgende:
[..]
De hele middag net ten zuiden van Nijmegen, aan de andere kant van de Maas geweest. Daar merkte je hoe plaatselijk het was. Het trok dicht en een uur later weer open. En op een ritje van 15 km was het van helder naar amper zicht naar weer helder. Linke soep.
Nu weer thuis rond Eindhoven. Wel mistig maar niet extreem. En het vriest, dus koud.
Prachtige foto.quote:Op zondag 27 november 2016 09:32 schreef Fred0w het volgende:
Nog een foto van gisteravond:
[ afbeelding ]
Vandaag gaan we de zon helaas niet zien.
Beers, Gassel of Grave(maar dat ligt allang niet meer onder Nijmegen he ;-)quote:
Beter dit dan 10 graden warmer, grijs en regen idd!!quote:Op maandag 28 november 2016 09:22 schreef Greys het volgende:
Koud. Krabben. En toch geen vervelend weer (vind ik). Geen wind, mooi flets zonnetje erbij.
Eerste 'handschoenen aan op de fiets' dagquote:Op maandag 28 november 2016 09:22 schreef Greys het volgende:
Koud. Krabben. En toch geen vervelend weer (vind ik). Geen wind, mooi flets zonnetje erbij.
Jij fietst niet zo vaak, of wel?quote:Op maandag 28 november 2016 10:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Eerste 'handschoenen aan op de fiets' dag
elke dagquote:Op maandag 28 november 2016 10:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij fietst niet zo vaak, of wel?
Yes!quote:Op maandag 28 november 2016 09:23 schreef noodgang het volgende:
[..]
Beter dit dan 10 graden warmer, grijs en regen idd!!
Gewoon iedere 5 graden dikkere handschoenenquote:Op maandag 28 november 2016 10:21 schreef Frutsel het volgende:
Probeer het altijd zo lang mogelijk te rekken... vergroot de weerstand tegen de kou (voor me gevoel dan he) en zo kan je uiteindelijk langer/beter tegen de kou die nog moet komen
hmmm dan wordt het bij 30 graden wel erg warmquote:Op maandag 28 november 2016 10:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon iedere 5 graden dikkere handschoenen
quote:Op maandag 28 november 2016 10:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
hmmm dan wordt het bij 30 graden wel erg warm
http://www.rtvutrecht.nl/(...)-gaat-sneuvelen.htmlquote:PROVINCIE UTRECHT - De laagste novembertemperatuur gemeten in deze eeuw was -8,3 graden. De komende nacht kan dit record wel eens verbroken worden. Kortom, pak de kruik, wollen muts en handschoenen er maar bij.
De ijzige kou komt door een hogedrukgebied dat pal boven Nederland ligt. Ook waait er een noordoostelijke wind. Zo stroomt koude en ook zeer droge lucht binnen. Dinsdagmiddag wordt het slechts twee of drie graden maximaal.
In de vorige eeuw is het nog een stuk kouder geweest. Zo was er in 1921 twee dagen op rij sprake van min vijftien graden, eind november in De Bilt.
quote:Op maandag 28 november 2016 16:51 schreef Pagan het volgende:
Het begint buiten zo zoetjesaan toch te koud te worden voor sandalen.
ik ben te lui om ze te zoeken. Liggen ergens in de kelderquote:Op maandag 28 november 2016 10:21 schreef Frutsel het volgende:
Probeer het altijd zo lang mogelijk te rekken... vergroot de weerstand tegen de kou (voor me gevoel dan he) en zo kan je uiteindelijk langer/beter tegen de kou die nog moet komen
Heeft vaak te maken met het vaak onbewust optrekken van je schouders als het koud is. Dan gaan die spieren in het gebied van schouders/nek/kaken een beetje verkrampen.quote:Op maandag 28 november 2016 17:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Zelf krijg ik al heel snel last van mijn kaakgewrichten als er een beetje koude wind op staat, zoals op de fiets of brommer. Maar zelfs lopend kan ik het al krijgen. Lang genoeg en ik krijg er hoofdpijn van.
Mij interne snilometer zegt dat er snil op komst isquote:Op maandag 28 november 2016 18:30 schreef Nattekat het volgende:
Koud
Mijn interne thermometer zegt dat het vriest.
Kan goed kloppen, ik voel dat dan ook in mijn schouders inderdaad. Weet ook niet hoe er af te komen. Dat doe ik dus onbewustquote:Op maandag 28 november 2016 18:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Heeft vaak te maken met het vaak onbewust optrekken van je schouders als het koud is. Dan gaan die spieren in het gebied van schouders/nek/kaken een beetje verkrampen.
Hoax.quote:Op maandag 28 november 2016 18:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Mij interne snilometer zegt dat er snil op komst is
ik ookquote:Op maandag 28 november 2016 21:05 schreef Koelkastje het volgende:
-4,4
Zo even lekker rondje wandelen
quote:Op maandag 28 november 2016 18:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Heeft vaak te maken met het vaak onbewust optrekken van je schouders als het koud is. Dan gaan die spieren in het gebied van schouders/nek/kaken een beetje verkrampen.
Op de één of andere manier krijg ik juist weer last van littekens zodra het goed koud is,quote:Op maandag 28 november 2016 17:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Zelf krijg ik al heel snel last van mijn kaakgewrichten als er een beetje koude wind op staat, zoals op de fiets of brommer. Maar zelfs lopend kan ik het al krijgen. Lang genoeg en ik krijg er hoofdpijn van.
Duurde bij mij vrij lang voordat ik de link met kou legde omdat de pijn pas wat later kwam steeds, niet meteen in de kou.quote:Op maandag 28 november 2016 18:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kan goed kloppen, ik voel dat dan ook in mijn schouders inderdaad. Weet ook niet hoe er af te komen. Dat doe ik dus onbewust
Nog ff wachtenquote:Op maandag 28 november 2016 23:27 schreef Nattekat het volgende:
Schrale lippen, gadverdamme
En ik kom al amper buiten
Wanneer is het weer 20 graden?
Toch kan ik inmiddels snil meldenquote:
Voorlopig lijkt het nieuwe ensemble van GFS weer kouder te worden voor regio NL. Hier weer warmer. Beetje stuivertje wisselen. Hier beetje koud of teringkoud. NL redelijk koud of herfst. Modellen hebben het er alleszins erg zwaar mee.quote:
Echt duidelijk is het allemaal niet.quote:Op maandag 28 november 2016 23:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Voorlopig lijkt het nieuwe ensemble van GFS weer kouder te worden voor regio NL. Hier weer warmer. Beetje stuivertje wisselen. Hier beetje koud of teringkoud. NL redelijk koud of herfst. Modellen hebben het er alleszins erg zwaar mee.
Koop een snorfiets/brommer/autoquote:Op dinsdag 29 november 2016 08:11 schreef dick_laurent het volgende:
Godsklere.... min 7
En ik mag zo daar tien kilometer lang doorheen gaan fietsen. Dat wordt weer pijn en ellende.
Echt, mensen die dit soort klote kou "lekker" vinden .... naja die zullen tepelklemmen en zweepjes waarschijnlijk dan ook wel waarderen want dat lijkt me hetzelfde level aan ongemak waar je dan "opgewonden" van raakt
Omdat wij het verre binnenland zijn, dichterbij de toendraquote:Op dinsdag 29 november 2016 08:28 schreef Lonaa het volgende:
Waarom is het alleen in Twente echt stervenskoud?
Omdat wij de bikkels zijn die daar tegen kunnenquote:Op dinsdag 29 november 2016 08:28 schreef Lonaa het volgende:
Waarom is het alleen in Twente echt stervenskoud?
Oh, is dat het.quote:Op dinsdag 29 november 2016 08:32 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Omdat wij het verre binnenland zijn, dichterbij de toendra
Man ik las laatst dat het 20 graden te warm is op de noordpool. Waarom is het hier dan geen 20 graden nu?
Jammer dat het niet blijft liggenquote:Op dinsdag 29 november 2016 06:59 schreef Dven het volgende:
Sneeuw al de hele nacht. Maar blijft zoals verwacht niet echt liggen. Slechts op bepaalde plekken ligt wat. Kan nog wel gevolgen hebben voor de temperatuur die minder hard zal dalen, aangezien de modellen rekening hielden met een sneeuwdek.
Omdat het daar zo warm is, is het hier zo koudquote:Op dinsdag 29 november 2016 08:32 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Omdat wij het verre binnenland zijn, dichterbij de toendra
Man ik las laatst dat het 20 graden te warm is op de noordpool. Waarom is het hier dan geen 20 graden nu?
Hoezo nachtdienst? Was hier al acht uur tijdens mijn post hequote:Op dinsdag 29 november 2016 08:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jammer dat het niet blijft liggen![]()
Had je nachtdienst ofzo?
O omdat je zei dat het de hele nacht al sneeuwde dacht ik dat je de nacht wakker was geweest bijv door nachtdienstquote:Op dinsdag 29 november 2016 08:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Hoezo nachtdienst? Was hier al acht uur tijdens mijn post he
Nee mar gezien bij het naar bed gaan het aan het sneeuwen was en het nog geen seconde bleef liggen en er 's morgen op plekken een redelijk laagje lag, samen met de kaarten die er stonden... Heeft het wel de hele nacht moeten sneeuwenquote:Op dinsdag 29 november 2016 09:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
O omdat je zei dat het de hele nacht al sneeuwde dacht ik dat je de nacht wakker was geweest bijv door nachtdienst
Dit lijkt me dan wel es leuk...quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee mar gezien bij het naar bed gaan het aan het sneeuwen was en het nog geen seconde bleef liggen en er 's morgen op plekken een redelijk laagje lag, samen met de kaarten die er stonden... Heeft het wel de hele nacht moeten sneeuwen
Een snorfiets bevries je nog 10X harder opquote:
Ik moet van Oost Leiden naar west Leiden. Rijdt altijd lekker doorquote:Op dinsdag 29 november 2016 10:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Een snorfiets bevries je nog 10X harder op
En ik woon in de stad. Met de auto naar werk gaan is een drama voor mij, dan sta ik langer vast dan dat ik rijd.
Ik van NW Utrecht naar ZO (uithof). Ik heb gemiddeld om de 200 meter een stoplicht. En op de uithof sta je (zeker op de dinsdag) serieus vast. Dan doe je al een half uur soms over een stukje van een kilometer.quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik moet van Oost Leiden naar west Leiden. Rijdt altijd lekker door
De winter kan heel mooi zijnquote:Op dinsdag 29 november 2016 10:22 schreef MaLo het volgende:
Wat was de wereld mooi vanmorgen.
Alles onder de rijp, zonnetje, laaghangende bewolking over de weilanden
Je zou de kou er haast om tolereren.
Eromheen rijden een optie?quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik van NW Utrecht naar ZO (uithof). Ik heb gemiddeld om de 200 meter een stoplicht. En op de uithof sta je (zeker op de dinsdag) serieus vast. Dan doe je al een half uur soms over een stukje van een kilometer.
Dus ja, dan liever maar 40 lagen kleding aan en even heel hard fietsen
Nee. Dan wordt de route zo'n 14km ipv 10 km, en de ringweg die ik dan moet nemen staat s'ochtends ook standaard hartstikke vastquote:
Het was idd mooi weer. Er was hier ook steeds laag hangende mist/bewolking vanaf 30 meter hoogte.quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:22 schreef MaLo het volgende:
Wat was de wereld mooi vanmorgen.
Alles onder de rijp, zonnetje, laaghangende bewolking over de weilanden
Je zou de kou er haast om tolereren.
quote:Op dinsdag 29 november 2016 11:22 schreef Nattekat het volgende:
Mijn auto was een ijsklomp
Dacht slim te zijn door hem in de zon te zetten. Helaas was de zon pas rond mijn vertrek eindelijk hoog genoeg om boven de huizen aan de overkant uit te komen
Ik had zo'n ijsdeken over mijn voorruit, hoefde dus alleen de zijruitjes maar te krabbenquote:Op dinsdag 29 november 2016 12:07 schreef WEST het volgende:
[..]![]()
Ik had een hoes om de auto heen kon dus zo weg rijden vanmorgen
Bij degene die te laat een nieuwe accu heeft gekocht!quote:Op dinsdag 29 november 2016 14:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Drie keer raden wiens auto niet startte en dus 20km op de brommer moest.
Met uitzondering van het fietsen-stuk, klopt het aardig voor mijquote:Op dinsdag 29 november 2016 13:42 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb een overdekte parkeerplaats bij mijn huis, waar mijn auto dus heel droog en ijsvrij stond vanmorgen. En alsnog ben ik gaan fietsen...
[ afbeelding ]
Was niet de accu, anders had ik mezelf wel voor de kop kunnen slaanquote:Op dinsdag 29 november 2016 20:22 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Bij degene die te laat een nieuwe accu heeft gekocht!
ooit wordt het weer zomerquote:Op dinsdag 29 november 2016 20:27 schreef kebabkever het volgende:
Wat zeggen de lange termijn voorspellingen over het weer? Iemand een idee?
Kan alle kanten op. Valt nu nog weinig over te zeggen.quote:Op dinsdag 29 november 2016 20:27 schreef kebabkever het volgende:
Hogedruk...het is afwachten waar de kern komt te liggen. Dat bepaalt zo'n beetje het weer de komende tijd.quote:Op dinsdag 29 november 2016 20:27 schreef kebabkever het volgende:
Duitslandquote:Op dinsdag 29 november 2016 22:18 schreef aloa het volgende:
[..]
Hogedruk...het is afwachten waar de kern komt te liggen. Dat bepaalt zo'n beetje het weer de komende tijd.
Je kan ook winterweer zonder een scandihoog krijgen. Zelfs met sneeuw... het is het enige weersysteem waar ik oprecht een hekel aan heb.quote:Op dinsdag 29 november 2016 22:35 schreef aloa het volgende:
De weerkaarten zien er op zich zeer positief uit voor winterweer. Het probleem is dat de hogedrukgebieden goed moeten gaan liggen. Meer hogedruk in het noorden ipv de lage druk die steeds boven Scandinavië ligt.
Dat snap ik, maar dan is het vaak van korte duur. Een standvastig hogedrukgebied boven Scandinavië, waardoor een oostelijke stroming op gang komt is onmisbaar voor echt winterweer. En dan heb je ook weinig sneeuw.quote:Op dinsdag 29 november 2016 22:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan ook winterweer zonder een scandihoog krijgen. Zelfs met sneeuw... het is het enige weersysteem waar ik oprecht een hekel aan heb.
quote:In september was het in Nederland uitzonderlijk zonnig. Normaal gesproken schijnt het zonnetje ongeveer 320 uur, maar dit jaar kwam het aantal zonuren uit op 422. ,,Door het groot aantal zonuren eindigt de herfst van dit jaar op de vierde plaats van zonnigste najaarseizoenen van de afgelopen eeuw", weet weervrouw Diana Woei.
Deze lijn zette zich door: ook in oktober en november scheen vaker dan gemiddeld de zon. Bovendien regende het deze herfst minder dan gemiddeld: 245 millimeter is gemiddeld, maar deze herfst kwam het tot 180 millimeter.
quote:Op woensdag 30 november 2016 11:54 schreef Jor_Dii het volgende:
De herfst is toch beter verlopen dan je soms hier doet vermoeden met alle azijnpissers over regen/wind/grijs weer:
[..]
nicequote:Op woensdag 30 november 2016 11:43 schreef Dven het volgende:
Ruim 24 uur flinke sneeuw gehad. Helaas veel te warm om een mooi dek te geven.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bovenste is net uit een sprookjequote:Op woensdag 30 november 2016 11:43 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verdomme koud sprookje welquote:
Deze gozer snapt.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:42 schreef dick_laurent het volgende:
Beste scenario is lente.... en snel
Dat was toch wel duidelijk? September was nog volop zomer en oktober ook heel mooi. Geen azijnpissers over gezien hier eigenlijk.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:54 schreef Jor_Dii het volgende:
De herfst is toch beter verlopen dan je soms hier doet vermoeden met alle azijnpissers over regen/wind/grijs weer:
[..]
Beweert iemand iets anders dan?quote:Op woensdag 30 november 2016 11:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Net de Wintereftelingquote:Op woensdag 30 november 2016 11:43 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zijn geen blaadjes om te bewegen.quote:Op woensdag 30 november 2016 15:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier in Hilversum bewegen de blaadjes amper.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |