SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Dover en Thames t/m 11quote:Op zondag 20 november 2016 10:53 schreef ZaZoe het volgende:
twitter:BBCBreaking twitterde op zondag 20-11-2016 om 10:50:30A 200-metre cargo ship is taking on water after hitting barge at Samphire Hoe near Dover; some crew being evacuated https://t.co/pYhH8HFf7V reageer retweet
http://www.bbc.com/weathe(...)ing_forecast#area-12quote:Cyclonic severe gale 9 to violent storm 11 at first, decreasing 6 to gale 8, becoming variable 3 or 4 for a time.
Ja, hoogtepunt voor Zuid en West Nederland ligt tussen 13:00 en 14:00quote:Op zondag 20 november 2016 11:54 schreef d.k. het volgende:
Het regent nu stormoverlast meldingen in Brabant. Gaat ook best hard hier voor binnenlandse begrippen. Gaat nog erger worden, toch?
polderbaan?quote:
En daar was de landing, prima!quote:
mooie landing van die city hopperquote:
oei oei oei die al el heeft er moeite meequote:
http://www.airlive.net/livestream/quote:Op zondag 20 november 2016 12:32 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
mooie landing van die city hopper
twitter:ANWBverkeer twitterde op zondag 20-11-2016 om 12:45:02Omgewaaide bomen op A9 bij Amstelveen ► Diemen RT @s_idhi: https://t.co/aVF8zy0HGT reageer retweet
Oepsquote:Op zondag 20 november 2016 12:47 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]twitter:ANWBverkeer twitterde op zondag 20-11-2016 om 12:45:02Omgewaaide bomen op A9 bij Amstelveen ► Diemen RT @s_idhi: https://t.co/aVF8zy0HGT reageer retweet
daar komt die al el weerquote:
twitter:DennisVanEersel twitterde op zondag 20-11-2016 om 12:50:26Er wordt bekeken of het wel veilig is om vandaag in De Kuip te spelen. Door de harde wind is al een reclamebord naar beneden gevallen. reageer retweet
Gewoon het dak dicht doen, hoe lastig wil je het maken?quote:Op zondag 20 november 2016 12:55 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:DennisVanEersel twitterde op zondag 20-11-2016 om 12:50:26Er wordt bekeken of het wel veilig is om vandaag in De Kuip te spelen. Door de harde wind is al een reclamebord naar beneden gevallen. reageer retweet
op een poot geland na 2 rondjes te hebben gemaakt,.quote:
Darnquote:Op zondag 20 november 2016 12:47 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]twitter:ANWBverkeer twitterde op zondag 20-11-2016 om 12:45:02Omgewaaide bomen op A9 bij Amstelveen ► Diemen RT @s_idhi: https://t.co/aVF8zy0HGT reageer retweet
mooie schaar landing,quote:
Dit is een grap toch?quote:Op zondag 20 november 2016 12:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon het dak dicht doen, hoe lastig wil je het maken?
Met een reclamebord op je kop.quote:
A9 bij Akersloot richting Haarlem ook al bomen op de weg nu. Mijn ouders zijn net gekeerd en terug naar huis, waren op weg naar mij in Bleiswijk.quote:Op zondag 20 november 2016 12:47 schreef aloa het volgende:
Dan zorg je ervoor dat dit niet kan gebeurenquote:
heb er al een paar een go around zien maken ja.quote:Op zondag 20 november 2016 13:46 schreef aloa het volgende:
Die vliegtuigen op schiphol hebben het er maar moeilijk mee
quote:
De rechter rijstrook van de A7 tussen Frieschepalen en Marum is afgesloten. Er is een boom omgewaaid. Rond half drie 's middags staat er vier kilometer file.
De boom hangt boven de weg en dreigt om te waaien. Uit voorzorg is de rijstrook afgezet. Wanneer de boom worden weggehaald, is onduidelijk.
Volgens weerman Piet Paulusma trekt in het tweede deel van de middag de wind aan. Op het land wordt het windkracht 7 à 8. Langs de kust 8 tot 9.
Tot en met het begin van de avond moet het verkeer rekening houden met zware windstoten. http://www.rtvnoord.nl/ni(...)r-omgewaaide-boom-A7
Af en toe nog wel windstoten hier op Tholen hoor, maar niet zoals vanmorgen inderdaad.quote:Op zondag 20 november 2016 14:42 schreef zoem het volgende:
De wind is weer op z'n retour in Zeeland. Vanochtend flinke windstoten, nu vrij rustig.
quote:
Dakdelen waaien weg door storm
Op verschillende plaatsen in de provincie waaien loszittende delen van gebouwen weg. Onder meer in Groningen en Hoogezand was het raak.
Bij een flatgebouw aan de Venuslaan in Groningen raakte een deel van de dakbedekking los. De brandweer probeerde het stuk met behulp van een hoogwerker weg te halen.
In Hoogezand liet een stuk dak los van de tennishal van tennisclub De Kalkwijck.
De brandweer roept mensen op alleen in noodgevallen contact met de brandweer. In de meeste gevallen moeten mensen maandag contact zoeken met hun gemeente.
Volgens weerman Piet Paulusma duurt de storm tot in ieder geval zondagavond zeven uur. Het verkeer moet rekening houden met zware windstoten.http://www.rtvnoord.nl/ni(...)aaien-weg-door-storm
ovonde van Quatrebrasquote:Op zondag 20 november 2016 17:04 schreef MaLo het volgende:
[..]
Sowieso Waldnet
http://www.waldnet.nl/wn/(...)onde_omgevallen.html
" Lief dagboek",
Viel hier ook mee, de echte storm zat aan de westkust. Wel een paar flinke windstoten gehad, maar alles staat nogquote:Op zondag 20 november 2016 18:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
Een 88.5km/h![]()
Uiteindelijk viel het best wel mee. Geef mij maar die van 2013, dat was pas een storm
Slag bij Quatre-Bras. oa. Willem van Oranje-Nassau = Willem II.quote:Op zondag 20 november 2016 18:11 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
ovonde van Quatrebras
De wat van de wat?![]()
De wind mag wel gaan liggen, kan ik de kaarten gaan maken die al sinds vanochtend bezig isquote:Op zondag 20 november 2016 19:13 schreef aloa het volgende:
[..]
Viel hier ook mee, de echte storm zat aan de westkust. Wel een paar flinke windstoten gehad, maar alles staat nog
ik morgen over 4 wekenquote:Op zondag 20 november 2016 21:52 schreef Bienelientjee het volgende:
Over 2 weekjes liever geen storm OK? Dan zit ik in zo'n propellor![]()
![]()
Ok, storm staat op het boodschappenlijstje.quote:Op zondag 20 november 2016 21:52 schreef Bienelientjee het volgende:
Over 2 weekjes liever geen storm OK? Dan zit ik in zo'n propellor![]()
![]()
Polar Vortexquote:Op zondag 20 november 2016 21:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Eerst dubbele cijfers komende week, daarna kouder.
Hoop het ook.quote:Op zondag 20 november 2016 22:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Polar Vortex
Hopelijk is de aftermath positief
Weet wel zekerquote:Op zondag 20 november 2016 22:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk dat we allebei wat anders hopen.
Oja, het gaat nog steeds kouder wordenquote:Op zondag 20 november 2016 22:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
het is pas november, kom eind januari nog eens vragen
quote:Op zondag 20 november 2016 22:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
het is pas november, kom eind januari nog eens vragen
Helaas wel ja. Ik ben de regen en wind nu al spuugzat.quote:
Scheelt dat bij de vorige "koude" periode het lekker droog en zonnig was.quote:Op zondag 20 november 2016 23:02 schreef Infection het volgende:
[..]
[..]
Helaas wel ja. Ik ben de regen en wind nu al spuugzat.
quote:Op zondag 20 november 2016 23:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
http://iturl.nl/snPp-TQ]B(...)et KNMI en Weerplaza
Wel stiekem een linkje naar Weerwoord, geen zin om nog eens alles hier in te pleuren
Doet niet veel: Oeps er is een fout opgetreden!quote:Op zondag 20 november 2016 23:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
http://iturl.nl/snPp-TQ]B(...)et KNMI en Weerplaza
Wel stiekem een linkje naar Weerwoord, geen zin om nog eens alles hier in te pleuren
\quote:Op zondag 20 november 2016 23:29 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Doet niet veel: Oeps er is een fout opgetreden!
Heb het aangepast, nu werkt die welquote:
Mooi manquote:Op zondag 20 november 2016 23:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
BFT / M/S / Windstoot kaartenverloop van het KNMI en Weerplaza]
Ik had je hoog zitten, maar nu ik weet dat je op weerwoord komt...quote:Op zondag 20 november 2016 23:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
quote:Op zondag 20 november 2016 23:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had je hoog zitten, maar nu ik weet dat je op weerwoord komt...
Mooi werk Speedy.quote:Op zondag 20 november 2016 23:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Weerwoord is niet meer van vroeger, vroeger was het gezellig en als je een leuke foto had dan reageerde iedereen eropquote:Op maandag 21 november 2016 00:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Gewoon iets van ''setting'' of ''trend'' of ''kans'' of ''winter'' in je titel zetten en de reacties stromen binnen, maakt daar toch geen zak uit. Topic over storm(kansen) ging welgeteld 2 posts over die storm en daarna begon dat compulsief obessieve gezanik over kou weer.
Het is kut dat ik (o.a) aangewezen ben op dat autistenbolwerk om een beetje bij te blijven en te leren over klimaat en meteorologie. In de zomer is het er compleet dood.
Dankje welquote:
Ik maak elk jaar diezelfde fout door te denken dat het na oud en nieuw weer warmer wordtquote:Op zondag 20 november 2016 22:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Oja, het gaat nog steeds kouder wordenVoor m'n gevoel moet het al bijna weer warmer gaan worden
Zelfde tendens als op Fok! in feitequote:Op maandag 21 november 2016 00:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]hou me hoog dan blijf ik droog!
![]()
Weerwoord, tja ieder zijn mening natuurlijk, ik post heel al en toe wat maar zoals kaarten etc ga ik denk ik niet meer doen, ja voor hier dan![]()
151 keer bekeken en 0 reacties tegenover 25x bekeken en 2 reactiesdat zegt wel genoeg natuurlijk
![]()
Maar zo gaat het veel vaker, en steeds meer mensen trekken daar weg, zal niet lang duren aan mijn kant ben ik bang.
Gifjesquote:Op zondag 20 november 2016 23:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Haha ik ook! Gevoelsmatig heb je dan de winter gehad en ga je weer naar het voorjaar, maar de echte ellende moet dan meestal nog komenquote:Op maandag 21 november 2016 04:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik maak elk jaar diezelfde fout door te denken dat het na oud en nieuw weer warmer wordt
Na oud en nieuw wordt het ook weer warmer. Duurt dan nog wel een paar maandenquote:Op maandag 21 november 2016 09:16 schreef MaLo het volgende:
[..]
Haha ik ook! Gevoelsmatig heb je dan de winter gehad en ga je weer naar het voorjaar, maar de echte ellende moet dan meestal nog komen.
In de winter verwachten de meeste mensen kou. 20 graden ga je niet krijgen hier.quote:Op maandag 21 november 2016 07:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Zelfde tendens als op Fok! in feite
Daar compulsief obsessief over koude, hier (generaal, niet WKN) over weer andere zaken. Maakt het voor de gewone buitenstaander inderdaad niet leuk. Heb het met weerwoord ook. Kwam er graag maar inmiddels raakt alles ondergesneeuwd over de kleinste minieme kaartjes die iets van koude willen voorspellen. Leren doe je er dus ook niet meer, behalve de meest extreme verwachtingen gebaseerd op niets uit een kaart te halen. Wat precies is wat je eigenlijk niet moet willen
Ik voel me een buitenstaander, zoveel verstand heb ik nou iik weer niet, misschien maar goed ook hoef me er dan ook niet in te mengenquote:Op maandag 21 november 2016 07:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Zelfde tendens als op Fok! in feite
Daar compulsief obsessief over koude, hier (generaal, niet WKN) over weer andere zaken. Maakt het voor de gewone buitenstaander inderdaad niet leuk. Heb het met weerwoord ook. Kwam er graag maar inmiddels raakt alles ondergesneeuwd over de kleinste minieme kaartjes die iets van koude willen voorspellen. Leren doe je er dus ook niet meer, behalve de meest extreme verwachtingen gebaseerd op niets uit een kaart te halen. Wat precies is wat je eigenlijk niet moet willen
Gifjes zijn altijd leuk, en zolang je de juiste middelen hebt van het qua tijd wel mee.quote:
Ik Ben er op zich niet heel serieus mee bezig. Meer wat kaarten achter elkaar zetten etc.quote:Op maandag 21 november 2016 09:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik voel me een buitenstaander, zoveel verstand heb ik nou iik weer niet, misschien maar goed ook hoef me er dan ook niet in te mengen
Ik leef met de dag, en ja paar dagen vooruit kijken mag maar niet ergens volgende week of de volgende maand.
Zulke posten zorgen inderdaad wel voor dat alles snel van het overzicht is verdwenen.
Het forum loopt achter, leuk voor tijdelijke berichten maar terug lezen gebeurd bijna niet, tenminste ik niet.
[..]
Gifjes zijn altijd leuk, en zolang je de juiste middelen hebt van het qua tijd wel mee.
Het was voor mij in het begin even puzzelen omdat de methode die ik vroeger gebruikte niet meer werkt.
Ik kan met seqdownload heel makkelijk onbeperkt afbeeldingen opslaan, had de ophaal tijd op 5min staan waardoor ik niks miste![]()
Ik hoef dus gelukkig niet om de 10min die kaartjes handmatig op te slaan :p
Aan elkaar plakken doe ik in de videobewerkingsprogramma dat was even uitzoeken omdat ik dat nog nooit op die manier heb gedaan.
Was wel in 10min klaar, mede dank aan de trage pcwant het had makkelijk in 3min gekunt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |