Trump gaat dat natuurlijk nooit accepteren.quote:Op donderdag 17 november 2016 00:21 schreef monkyyy het volgende:
China threatens to cut sales of iPhones and US cars if 'naive' Trump pursues trade war
[..]
De Chinezen vuren een waarschuwingsschot. Jij gaat import tarieven heffen? Wij doen hetzelfde bij jullie. Trade war in 3... 2... 1...
You wanna play rough? OK!
China gooit dan grotendeels de eigen glazen in. Als president Trump Apple, Microsoft etc. zo gek krijgt om iPhones, laptops etc. weer in de VS te maken dan zijn de Chinezen fucked.quote:Op donderdag 17 november 2016 00:21 schreef monkyyy het volgende:
China threatens to cut sales of iPhones and US cars if 'naive' Trump pursues trade war
[..]
De Chinezen vuren een waarschuwingsschot. Jij gaat import tarieven heffen? Wij doen hetzelfde bij jullie. Trade war in 3... 2... 1...
You wanna play rough? OK!
En de Amerikanen die 4 keer zo veel gaan betalen voor hun toch al veel te dure spullen niet?quote:Op donderdag 17 november 2016 00:38 schreef Nintex het volgende:
[..]
China gooit dan grotendeels de eigen glazen in. Als president Trump Apple, Microsoft etc. zo gek krijgt om iPhones, laptops etc. weer in de VS te maken dan zijn de Chinezen fucked.
Valt in het geval van Tom Hanks wel mee. Die is opvallend genoeg altijd redelijk down to earthquote:Op woensdag 16 november 2016 23:51 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Absoluut, maar daar houdt het ook echt mee op.
Griezelig wereldje waar iedereen 10 paar oogkleppen op heeft.
twitter:THR twitterde op donderdag 17-11-2016 om 00:32:44Tom Hanks hopes Donald Trump "does such a great job that I vote for his re-election" https://t.co/9ISd66w2cN https://t.co/Y1ASvR9ukN reageer retweet
Je probeert nu iemand te overtuigen die niet eens onderscheid maakt tussen degenen die Clinton vanaf het begin steunden en de Bernie-fans die liever Clinton zagen dan Trump, dus dat gaat vast niet werken.quote:Op donderdag 17 november 2016 00:52 schreef Nintex het volgende:
[..]
Valt in het geval van Tom Hanks wel mee. Die is opvallend genoeg altijd redelijk down to earthtwitter:THR twitterde op donderdag 17-11-2016 om 00:32:44Tom Hanks hopes Donald Trump "does such a great job that I vote for his re-election" https://t.co/9ISd66w2cN https://t.co/Y1ASvR9ukN reageer retweet
Een aantal uitzonderingen daargelaten, maar er zijn diverse sterren die zo kunnen inchecken bij een inrichting.quote:Op donderdag 17 november 2016 00:52 schreef Nintex het volgende:
[..]
Valt in het geval van Tom Hanks wel mee. Die is opvallend genoeg altijd redelijk down to earthtwitter:THR twitterde op donderdag 17-11-2016 om 00:32:44Tom Hanks hopes Donald Trump "does such a great job that I vote for his re-election" https://t.co/9ISd66w2cN https://t.co/Y1ASvR9ukN reageer retweet
twitter:SarahKSilverman twitterde op woensdag 16-11-2016 om 22:02:14For a lot of people, this is the Great Depression, but this time it's emotional & physical. Our bodies r breaking down w fear & rage... reageer retweet
twitter:DebraMessing twitterde op dinsdag 15-11-2016 om 21:44:12JESUS CHRIST. NOW she wants to give racist, islamophobic, homophobic, sexist,mysogynists a chance!"Pure" 4 Bernie.… https://t.co/54rMIBg4EX reageer retweet
De Amerikanen zijn cucks als het gaat om China. Alles wat je van ze af pakt, pakken ze twee keer zo hard af van jou. Koning cuck Trump liet al dingen maken daar. Hoe gaat hij dat oplossen?quote:Op donderdag 17 november 2016 00:38 schreef Nintex het volgende:
[..]
China gooit dan grotendeels de eigen glazen in. Als president Trump Apple, Microsoft etc. zo gek krijgt om iPhones, laptops etc. weer in de VS te maken dan zijn de Chinezen fucked.
Trump ziet wat veel andere politci niet zien dat China de VS en Europa op dit moment nog steeds hard nodig heeft om de economie aan te jagen. Als Trump de Chinese groei tot een halt kan brengen krijg je daar allerlei economische en sociale ellende. Ondertussen zorgt het verplaatsen van productie terug naar de VS voor een tijdelijke economische groei. (soort van wederopbouw na een natuurramp effect).
Nooit van gehoord. Moeten we die mensen ergens van kennen?quote:Op donderdag 17 november 2016 06:43 schreef Braindead2000 het volgende:
Gisteren streden Anderson Cooper en Glenn Beck zij aan zij tegen "het grote kwaad" bij AC360. Vandaag met Megyn Kelly. Wie had dat ooit kunnen verzinnen?
Het tegengestelde is waar. De VS is juist veel afhankelijker van China, juist omdat een gigantisch deel wat denkbaar is in de vormen van elektronica, speelgoed, textielen en andere goederen uit China komt.quote:Op donderdag 17 november 2016 00:38 schreef Nintex het volgende:
Trump ziet wat veel andere politci niet zien dat China de VS en Europa op dit moment nog steeds hard nodig heeft om de economie aan te jagen. Als Trump de Chinese groei tot een halt kan brengen krijg je daar allerlei economische en sociale ellende. Ondertussen zorgt het verplaatsen van productie terug naar de VS voor een tijdelijke economische groei. (soort van wederopbouw na een natuurramp effect).
Glenn Beck is anti Trump?quote:Op donderdag 17 november 2016 06:47 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Nooit van gehoord. Moeten we die mensen ergens van kennen?
Kim Kardashian en Caitlyn "Bruce" Jenner, die ken ik wel.
Jawel. Er zijn heel wat conservatieve krachten aan de rechterkant van het politieke spectrum die in Trump geen Republikein zien.quote:Op donderdag 17 november 2016 09:06 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Glenn Beck is anti Trump?
Maar die gekkie was altijd heel erg anti Obama en Hilary. Hij leek echt een type die trum zou steunen.quote:Op donderdag 17 november 2016 09:07 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Jawel. Er zijn heel wat conservatieve krachten aan de rechterkant van het politieke spectrum die in Trump geen Republikein zien.
Voordat Trump 'Republikein' werd, was hij Democraat. En in hoe hij zich gedraagt en hoe hij zich uit past hij natuurlijk beter tussen de Demcraten, dan tussen de Republikeinen.quote:Op donderdag 17 november 2016 09:12 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Maar die gekkie was altijd heel erg anti Obama en Hilary. Hij leek echt een type die trum zou steunen.
je weet dat het Apple 150 euro aan onderdelen kost om een iPhone van 800 euro te maken. Hoeveel arbeidsuren zitten er op 1 zo een iPhone?quote:Op donderdag 17 november 2016 00:48 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En de Amerikanen die 4 keer zo veel gaan betalen voor hun toch al veel te dure spullen niet?
Apple staat te springen om minder winst maken door in de VS te gaan produceren ja.quote:Op donderdag 17 november 2016 09:16 schreef studentje7 het volgende:
[..]
je weet dat het Apple 150 euro aan onderdelen kost om een iPhone van 800 euro te maken. Hoeveel arbeidsuren zitten er op 1 zo een iPhone?
De winstmarge is in ieder geval zo groot dat het echt niet 4 keer duurder hoeft te worden.
Waar zeg ik nou weer dat Apple daar om staat te springen? Leer lezen.quote:Op donderdag 17 november 2016 09:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Apple staat te springen om minder winst maken door in de VS te gaan produceren ja.
Zeker, maar dan stond het topic vol over onderzoeken van de FBI, het pedonetwerk, corruptie en oproepen tot revolutie.quote:Op donderdag 17 november 2016 09:07 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Waren we ook op topic nr 207 nu als clinton Hillary had gewonnen?
Dat zijn alleen onderdelen, er gaan natuurlijk meer kosten in, zoals de winkels, het personeel, R&D, onderhoud, dat soort zaken.quote:Op donderdag 17 november 2016 09:16 schreef studentje7 het volgende:
[..]
je weet dat het Apple 150 euro aan onderdelen kost om een iPhone van 800 euro te maken. Hoeveel arbeidsuren zitten er op 1 zo een iPhone?
De winstmarge is in ieder geval zo groot dat het echt niet 4 keer duurder hoeft te worden.
Is dat nog ergens terug te vinden of is het vooral een gerucht?quote:Op donderdag 17 november 2016 09:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een sappige primeur:
Chuck Schumer is de persoon die Sanders verbood om in meerdere staten campagne te voeren voor down the ballot kandidaten. Zoals Cannova. Hij zei: "I will break you kneecaps if you..."
Bronnen die hij heeft, mogelijk via Turner.
Waarom zit Sanders dan in Schumers team om de senaat te leiden? Als dat echt zo is, de bovenstaande bedreiging, dan had Sanders toch nooit geaccepteerd om in Schumers senaatteam te gaan zitten?quote:Op donderdag 17 november 2016 09:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een sappige primeur:
Chuck Schumer is de persoon die Sanders verbood om in meerdere staten campagne te voeren voor down the ballot kandidaten. Zoals Cannova. Hij zei: "I will break you kneecaps if you..."
Hollywood is van oudsher een democratisch bolwerk dus niks nieuws onder de zonquote:Op woensdag 16 november 2016 23:35 schreef hunter2011 het volgende:
Een van de weinige sterren die echt ballen heeft, wetende dat ze naar alle waarschijnlijkheid op de zwarte lijst komt te staan.
Samen met Denzel Washington, James Woods, Roseanne Barr, Kirstie Alley.
Hollywood laat zich nu echt kennen, of was altijd zo geweest?
[..]
De prijzen gaan niet zeker heel erg omhoog. Winstmaximalisatie kan best dicteren dat prijzen hetzelfde, hoger of lager worden.quote:Op donderdag 17 november 2016 09:28 schreef Ludachrist het volgende:
Uiteindelijk is ongeveer 45% van een verkochte iPhone pure winst, dus $290,- van een telefoon van $650,-, zoiets. Als de kosten flink stijgen omdat ze het in Amerika moeten gaan maken zullen ze zeker de prijzen omhoog gooien, want de aandeelhouders zitten niet op dalende winsten te wachten, die willen gewoon winstmaximalisatie natuurlijk.
Als onderdelen zoals chips veel duurder worden gaat de winst omlaag. Tenzij je de prijs omhoog drijft.quote:Op donderdag 17 november 2016 10:22 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
De prijzen gaan niet zeker heel erg omhoog. Winstmaximalisatie kan best dicteren dat prijzen hetzelfde, hoger of lager worden.
Ik laat me graag uitleggen hoe jij meer winst gaat maken door enerzijds meer kosten te maken en anderzijds minder te vragen voor je product op de smartphonemarkt.quote:Op donderdag 17 november 2016 10:22 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
De prijzen gaan niet zeker heel erg omhoog. Winstmaximalisatie kan best dicteren dat prijzen hetzelfde, hoger of lager worden.
Trump kan het.quote:Op donderdag 17 november 2016 10:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik laat me graag uitleggen hoe jij meer winst gaat maken door enerzijds meer kosten te maken en anderzijds minder te vragen voor je product op de smartphonemarkt.
Nou ja, je zou wel kunnen stellen dat, als je dan toch per sé de chips in Amerika moet gaan fabriceren, je meer winst maakt door de prijzen gelijk te houden dan door de prijzen te verhogen. Dan loop je inkomen per iPhone mis, maar wellicht verkoop je er meer dan met een duurdere iPhone waardoor de winst alsnog hoger is.quote:
Keep your friends close and your enemies closer?quote:twitter:wikileaks twitterde op donderdag 17-11-2016 om 02:16:41Jesse Jackson calls for Obama to pardon Hillary Clinton https://t.co/5RUzt7Dvzi reageer retweet
quote:twitter:wikileaks twitterde op woensdag 16-11-2016 om 07:04:54Google, whose Chair Eric Schmidt helped to design Hillary's campaign, has infiltrated the Trump FTC transition team https://t.co/svSnh1auZQ reageer retweet
Als de kostprijs omhoog gaat, gaat de winst omlaag, dat klopt. De prijs omhoog drijven betekent niet per sé dat winst omhoog gaat. Als dat zo was, waarom zou niet elk bedrijf haar prijs op ~infinity stellen?quote:Op donderdag 17 november 2016 10:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als onderdelen zoals chips veel duurder worden gaat de winst omlaag. Tenzij je de prijs omhoog drijft.
Jep, grote multinationals zijn niet blij. Ze zullen meer competitie krijgen van lokale producenten in Amerika.quote:Op donderdag 17 november 2016 10:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nou ja, je zou wel kunnen stellen dat, als je dan toch per sé de chips in Amerika moet gaan fabriceren, je meer winst maakt door de prijzen gelijk te houden dan door de prijzen te verhogen. Dan loop je inkomen per iPhone mis, maar wellicht verkoop je er meer dan met een duurdere iPhone waardoor de winst alsnog hoger is.
In die zin heeft KrappeAuto wel gelijk.
Ik ga er echter vanuit dat, in het kader van diezelfde winstmaximalisatie, Apple natuurlijk geen zin heeft om extra kosten te gaan maken.
Dat klopt natuurlijk, vandaar mijn nadere uitleg. Ik had het wat onnauwkeurig geformuleerd.quote:Op donderdag 17 november 2016 10:53 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Als de kostprijs omhoog gaat, gaat de winst omlaag, dat klopt. De prijs omhoog drijven betekent niet per sé dat winst omhoog gaat. Als dat zo was, waarom zou niet elk bedrijf haar prijs op ~infinity stellen?
Dat betwijfel ik, de chip-industrie is nogal duur en zolang de grote jongens niks bij je afnemen maar ze gewoon overzees laten produceren denk ik niet dat er veel investeerders zijn die daar geld in durven te steken.quote:Jep, grote multinationals zijn niet blij. Ze zullen meer competitie krijgen van lokale producenten in Amerika.
Sterker nog, met de huidige prijs zou het ruimschoots voldoende winstgevend moeten zijn.quote:Op donderdag 17 november 2016 09:19 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Waar zeg ik nou weer dat Apple daar om staat te springen? Leer lezen.
Ik zeg alleen dat als Apple haar productie naar de VS zou moeten verhuizen ze hun producten echt niet 4 keer duurder hoeven te maken om winstgevend te blijven.
Probleem voor Trump is alleen dat China de grootste hoeveelheid dollars en Amerikaanse obligaties ter wereld bezit. Hij heeft dus niet veel te willen, kwestie van wederzijdse afhankelijkheid.quote:Op donderdag 17 november 2016 00:38 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat is nu juist de munitie die Schumers had om hem te kunnen bedreigen, hij heeft een enorme vinger in pap bij het bepalen welke functie Sanders krijgt. Herinner jij je nog dat verhaal over dat hij nr.1 op de lijst stond om het budgetcomité te leiden?quote:Op donderdag 17 november 2016 10:05 schreef Maxerazzi het volgende:
Waarom zit Sanders dan in Schumers team om de senaat te leiden?
Establishment Democratisch (bij mijn weten een eigennaaam dus met hoofdletterquote:Op donderdag 17 november 2016 10:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hollywood is van oudsher een democratisch bolwerk dus niks nieuws onder de zon
Ik denk dat dit wel aardig jouw vraag beantwoordt? Is het altijd zo geweest? Geen idee maar het is wel al lang de cultuur. Je steunt de kandidaat van de Democraten of je zwijgt. Zie de waarschuwing die die mensen kregen om het stil te houden dat ze Sanders steunden. Ze moeten maar eens samen een clubje gaan vormen als het negatieve consequenties zou gaan hebben. Ik weet dat o.a. Oliver Stone en Quentin Tarantino ook Sanders steunden.quote:Op woensdag 16 november 2016 23:35 schreef hunter2011 het volgende:
Een van de weinige sterren die echt ballen heeft, wetende dat ze naar alle waarschijnlijkheid op de zwarte lijst komt te staan.
[..]
Voor de laptops zitten ze inmiddels op 200 euro extra winst in vergelijking met de vorige editie.quote:Op donderdag 17 november 2016 09:28 schreef Ludachrist het volgende:
Uiteindelijk is ongeveer 45% van een verkochte iPhone pure winst, dus $290,- van een telefoon van $650,-, zoiets. Als de kosten flink stijgen omdat ze het in Amerika moeten gaan maken zullen ze zeker de prijzen omhoog gooien, want de aandeelhouders zitten niet op dalende winsten te wachten, die willen gewoon winstmaximalisatie natuurlijk.
Ja, Apple zou daarmee wegkomen omdat ze minder sterk op de prijs hoeven te concurreren, premium segment en zo (al zou ik dat niet over hun laptops en AIO's stellen maar in de perceptie van de klanten is dat wel zo). Apple gaat dat uiteraard niet vrijwillig doen.quote:Kortom, het zou wel kunnen, alles in Amerika produceren, maar tenzij Trump daar gigantische belastingvoordelen of iets dergelijks tegenover wil stellen denk ik niet dat hij ze zo ver krijgt omdat het Apple domweg te veel geld zou kosten.
Wat een onzin, er zijn genoeg figuren in Hollywood die openlijk Sanders steunden. Spike Lee, Mark Ruffalo, Sarah Silverman, Will Ferrell, John C. Reilly, Jeremy Piven, Neil Young, om er maar een paar te noemen.quote:Op donderdag 17 november 2016 11:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Establishment Democratisch (bij mijn weten een eigennaaam dus met hoofdletter). Als je Sanders steunde in de afgelopen verkiezingen dan werd je met de nek aangekeken, volgens o.a. Shailene Woodley, Rosario Dawson en Susan S.
Letterlijk citaat: "my friends warned me to keep it silent that I support Sanders".
Weer lees jij iets wat er niet staat!quote:Op donderdag 17 november 2016 11:25 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat een onzin, er zijn genoeg figuren in Hollywood die openlijk Sanders steunden. Spike Lee, Mark Ruffalo, Sarah Silverman, Will Ferrell, John C. Reilly, Jeremy Piven, Neil Young, om er maar een paar te noemen.
Ik heb gesteld that het werd ontraden in het Hollywood-wereldje dat je daar openlijk voor uitkomt. Dat er desalniettemin mensen zijn die het wel doent siert hen des te meer.quote:Op donderdag 17 november 2016 11:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ze moeten maar eens samen een clubje gaan vormen als het negatieve consequenties zou gaan hebben. Ik weet dat o.a. Oliver Stone en Quentin Tarantino ook Sanders steunden.
Nou ja, jij lijkt continu te insinueren dat iedereen die zegt dat hij op Sanders stemt monddood gemaakt wordt, geen werk meer krijgt of met de nek wordt aangekeken. Dat lijkt mij niet volgen uit het feit dat er gewoon een heleboel bekende mensen zijn die openlijk Sanders steunen.quote:Op donderdag 17 november 2016 11:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Weer lees jij iets wat er niet staat!
Ik heb niet gesteld dat er niet meer mensen in dat Hollywood-wereldje zijn die hem steunen. Sterker nog,
[..]
Ik heb gesteld that het werd ontraden in het Hollywood-wereldje dat je daar openlijk voor uitkomt. Dat er desalniettemin mensen zijn die het wel doent siert hen des te meer.
Wie weet het beter, iemand hier op Fok of Shailene Woodley die letterlijk aangaf dat ze het advies kreeg van haar 'Hollywood'-vrienden om erover te zwijgen?
Ruffalo heeft trouwens meer goede dingen gedaan de laatste maanden. Een goede gast.
Apple zou alleen overwegen zijn producten in de VS te produceren, als de nieuwe president besluit de importtarieven fors te verhogen. Gebeurt dat niet, dan blijft het lucratiever om in het buitenland te produceren.quote:Op donderdag 17 november 2016 10:22 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Gast, ga je nu iedere post aangrijpen om door te drammen over Sanders?quote:Op donderdag 17 november 2016 11:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Establishment Democratisch (bij mijn weten een eigennaaam dus met hoofdletter). Als je Sanders steunde in de afgelopen verkiezingen dan werd je met de nek aangekeken, volgens o.a. Shailene Woodley, Rosario Dawson en Susan S.
Letterlijk citaat: "my friends warned me to keep it silent that I support Sanders".
Ja, ze is een vrouw en ze heeft grotere ballen dan de meeste mannen.quote:Op woensdag 16 november 2016 23:35 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Ron Paul?quote:Op donderdag 17 november 2016 09:07 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Jawel. Er zijn heel wat conservatieve krachten aan de rechterkant van het politieke spectrum die in Trump geen Republikein zien.
Warren lijkt mij dan te oud, dus alleen daarom zou ik eerder Harris zien. Ik heb echter geen idee wat er nu gaat gebeuren binnen de partij na dit verlies, dus voor hetzelfde geldt trekken ze gewoon een 'standaard'-kandidaat uit de kast in plaats van iemand van de progressieve vleugel.quote:Op donderdag 17 november 2016 11:56 schreef studentje7 het volgende:
Wie wordt kandidaat in 2020 voor de Democraten?
Warren, Kamalla Harris?
Wat denken jullie?
Dat zou wel heel dom zijn. Maar bij de Democraten weet je het nooit.quote:Op donderdag 17 november 2016 11:58 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
, dus voor hetzelfde geldt trekken ze gewoon een 'standaard'-kandidaat uit de kast in plaats van iemand van de progressieve vleugel.
Het heeft ze toch gewoon de meerderheid van de stemmen opgeleverd?quote:Op donderdag 17 november 2016 12:06 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Dat zou wel heel dom zijn. Maar bij de Democraten weet je het nooit.
Dat vraag ik me af, hoor. Clinton heeft gewoon vrij veel stemmen gehaald, dus je kunt ook beargumenteren dat als ze een normale kandidaat hebben met minder smetjes, ze gewoon hadden gewonnen. Daar hoef je niet per sé een Sanders voor neer te zetten.quote:Op donderdag 17 november 2016 12:06 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Dat zou wel heel dom zijn. Maar bij de Democraten weet je het nooit.
Rond 10-11 sec., boek 'Clinton Cash' ligt op zijn bureauquote:Op woensdag 16 november 2016 19:44 schreef Nia het volgende:
Zijn rommelige werkkamer vol met sport meuk en magazine covers van hemzelf aan de muur
Leuke is ook dat Schumer en Trump elkaar al heel lang kennen. Gingen samen golfen, Schumer vroeg donaties aan Trump, kwamen op elkaars feestjes etc.quote:Op donderdag 17 november 2016 09:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een sappige primeur:
Waarom zou hij er dan ook doekjes rond winden. Aan z'n toekomstige carriere moet hij gezien zijn leeftijd in elk geval niet meer denken ...quote:Op donderdag 17 november 2016 11:53 schreef KoosVogels het volgende:
Bernie Sanders noemt Bannon een racist en roept Trump op hem uit z'n team te zetten.
Die ouwe windt er in ieder geval geen doekjes om.
Het enige wat je daaraan kan doen is een soort van taks invoeren waardoor het even duur (of duurder) wordt om die iPhone in China te maken en te importeren in de VS dan het is om die in de VS zelf te maken. Maar dan spreek je enkel over de Amerikaanse markt. Voor de rest van de wereld gaan ze die dan nog altijd in China maken ...quote:Op donderdag 17 november 2016 10:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nou ja, je zou wel kunnen stellen dat, als je dan toch per sé de chips in Amerika moet gaan fabriceren, je meer winst maakt door de prijzen gelijk te houden dan door de prijzen te verhogen. Dan loop je inkomen per iPhone mis, maar wellicht verkoop je er meer dan met een duurdere iPhone waardoor de winst alsnog hoger is.
In die zin heeft KrappeAuto wel gelijk.
Ik ga er echter vanuit dat, in het kader van diezelfde winstmaximalisatie, Apple natuurlijk geen zin heeft om extra kosten te gaan maken.
En dan mag je aannemen dat de Trumpstemmers dolblij zijn dat hun Iphone stukken duurder is dan in de rest van de wereld.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het enige wat je daaraan kan doen is een soort van taks invoeren waardoor het even duur (of duurder) wordt om die iPhone in China te maken en te importeren in de VS dan het is om die in de VS zelf te maken. Maar dan spreek je enkel over de Amerikaanse markt. Voor de rest van de wereld gaan ze die dan nog altijd in China maken ...
Trumpstemmers bellen met een derde hands Nokiaquote:Op donderdag 17 november 2016 13:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En dan mag je aannemen dat de Trumpstemmers dolblij zijn dat hun Iphone stukken duurder is dan in de rest van de wereld.
Importtarieven verhogen/gelijkstellen aan Chinese niveau (misschien samen verlagen?), gelijke klimaatregels in VS en China en die ook afdwingen, China dwingen sociale hervormingen door te voeren (minimumloon, geen kinderarbeid, veilige en 'gezonde' fabrieken, etc.), China dwingen te stoppen met forceren joint ventures bij toetreding markt; allemaal dingen die je kunt doen om internationale handel eerlijker te maken, maar die zijn nagelaten door Obama.quote:Op donderdag 17 november 2016 11:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Apple zou alleen overwegen zijn producten in de VS te produceren, als de nieuwe president besluit de importtarieven fors te verhogen. Gebeurt dat niet, dan blijft het lucratiever om in het buitenland te produceren.
Ja dan niet meer hè, dan kunnen ze eindelijk een in eigen land, door hun zelf gefabriceerde, dankzij hun net verhoogde minimumloon, een Iphone kopen!quote:Op donderdag 17 november 2016 13:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Trumpstemmers bellen nog met een Nokia
een 3310
moeten ze wel Mexicanen gaan importeren om dat werk te doen, dat gaan ze echt niet doenquote:Op donderdag 17 november 2016 13:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja dan niet meer hè, dan kunnen ze eindelijk een in eigen land, door hun zelf gefabriceerde, dankzij hun net verhoogde minimumloon, een Iphone kopen!
Was die Bannon ook die man die door CNN et al. werd neergezet als anti-semiet voordat meerdere prominente joden daartegen opkwamen?quote:Op donderdag 17 november 2016 11:53 schreef KoosVogels het volgende:
Bernie Sanders noemt Bannon een racist en roept Trump op hem uit z'n team te zetten.
Die ouwe windt er in ieder geval geen doekjes om.
Hoe denk je dat af te kunnen dwingen? Trumpisten hebben een wonderlijk wereldbeeld. Jij denkt dat Trump even het kantoor van Xi binnen komt wandelen, en hem even dwingt om maatregelen te treffen die het concurrentievoordeel van China om zeep helpen.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:21 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Importtarieven verhogen/gelijkstellen aan Chinese niveau (misschien samen verlagen?), gelijke klimaatregels in VS en China en die ook afdwingen, China dwingen sociale hervormingen door te voeren (minimumloon, geen kinderarbeid, veilige en 'gezonde' fabrieken, etc.), China dwingen te stoppen met forceren joint ventures bij toetreding markt; allemaal dingen die je kunt doen om internationale handel eerlijker te maken, maar die zijn nagelaten door Obama.
Dat is ook zoiets ja. Wie gaat het werk doen dat de Mexicanen nu nog doen?quote:Op donderdag 17 november 2016 13:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
moeten ze wel Mexicanen gaan importeren om dat werk te doen, dat gaan ze echt niet doen
Nou ja, dat hij banden heeft met de Alt-Right beweging, die het 'blanke ras' als superieur beschouwt, is natuurlijk geen geheim. Niet voor niets ging bij de KKK en de aanhang van Alt-Right de vlag uit toen hij toetrad tot de inner circle van Trump.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:26 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Was die Bannon ook die man die door CNN et al. werd neergezet als anti-semiet voordat meerdere prominente joden daartegen opkwamen?
Zijn er voorbeelden waaruit ondubbelzinnig blijkt dat Bannon een racist is?
Samenwerking met bondgenoten via het WTO om China economisch te treffen? Eventueel dreigen met afschrijving deel Chinese staatsschuld als ze regels blijven overtreden. Zijn genoeg mogelijkheden, hoor. Obama laat liever over zich heen lopen als China op economisch, militair en milieugebied de VS afslacht.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe denk je dat af te kunnen dwingen? Trumpisten hebben een wonderlijk wereldbeeld. Jij denkt dat Trump even het kantoor van Xi binnen komt wandelen, en hem even dwingt om maatregelen te treffen die het concurrentievoordeel van China om zeep helpen.
Het zou inderdaad prachtig zijn als dat lukt, maar het is een tikkeltje naïef om te denken dat dat lukt.
Bron? Dit zijn zeer grove beschuldigingen aan het adres van iemand zonder bronnen waaruit het ondubbelzinnig blijkt.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, dat hij banden heeft met de Alt-Right beweging, die het 'blanke ras' als superieur beschouwt, is natuurlijk geen geheim.
Ah, de alt-right. Die nieuwe boeman van links.quote:Niet voor niets ging bij de KKK en de aanhang van Alt-Right de vlag uit toen hij toetrad tot de inner circle van Trump.
Je trivialiseert echt racisme door al bij onschuldige zaken met 'racisme'-labels aan te komen zetten, je vernietigt het imago/leven van iemand die als racist bekend komt te staan, enzovoort. Niet iedereen ziet waarde hechten aan de waarheid als 'spastisch reageren'.quote:Waarom trouwens altijd zo spastisch reageren op de kwalificatie 'racist'? Als jij gelooft in de superioriteit van het witte ras, dan vind je het toch niet erg om racist genoemd te worden? Kom op nou zeg.
Nee, Obama snapt dat je China niet het mes op de keel moet zetten. Hij redeneert dat een economisch sterk China beter is voor de stabiliteit in de wereld dan een China dat aan de bedelstaf raakt. Een kat in het nauw maakt immers rare sprongen.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:31 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Samenwerking met bondgenoten via het WTO om China economisch te treffen? Eventueel dreigen met afschrijving deel Chinese staatsschuld als ze regels blijven overtreden. Zijn genoeg mogelijkheden, hoor. Obama laat liever over zich heen lopen als China op economisch, militair en milieugebied de VS afslacht.
Ik betwijfel of veel WTO-partners zitten te wachten op een handelsoorlog met China omdat Trump iets aan zijn kiezers heeft beloofd.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:31 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Samenwerking met bondgenoten via het WTO om China economisch te treffen? Eventueel dreigen met afschrijving deel Chinese staatsschuld als ze regels blijven overtreden. Zijn genoeg mogelijkheden, hoor. Obama laat liever over zich heen lopen als China op economisch, militair en milieugebied de VS afslacht.
Een grotse volksverhuizing van de Rust Belt naar de zuidelijke staten in het verschietquote:Op donderdag 17 november 2016 13:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is ook zoiets ja. Wie gaat het werk doen dat de Mexicanen nu nog doen?
Mensen die staan te springen om hetzelfde salaris als de Mexicanen te krijgen lijkt me.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een grotse volksverhuizing van de Rust Belt naar de zuidelijke staten in het verschiet
Dit spelletje kunnen we nog heel lang spelen. Het is ook weer typisch. Alt-Right profileert zich duidelijk als een beweging voor white supremacists, maar als de volgelingen daarmee worden geconfronteerd, weten ze plots van niets. Waarom je schamen voor je ideologie?quote:Op donderdag 17 november 2016 13:36 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Bron? Dit zijn zeer grove beschuldigingen aan het adres van iemand zonder bronnen waaruit het ondubbelzinnig blijkt.
[..]
Ah, de alt-right. Die nieuwe boeman van links.
[..]
Je trivialiseert echt racisme door al bij onschuldige zaken met 'racisme'-labels aan te komen zetten, je vernietigt het imago/leven van iemand die als racist bekend komt te staan, enzovoort. Niet iedereen ziet waarde hechten aan de waarheid als 'spastisch reageren'.
https://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Bannonquote:Op donderdag 17 november 2016 13:36 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Bron? Dit zijn zeer grove beschuldigingen aan het adres van iemand zonder bronnen waaruit het ondubbelzinnig blijkt.
En hoe is 'de vlag uit bij de KKK' relevant voor Trump? Wat heeft hij daarmee te maken? Ging bij de Black Panthers de vlag uit toen Obama president werd? En wat heeft Obama daarmee te maken?quote:Op donderdag 17 november 2016 13:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, dat hij banden heeft met de Alt-Right beweging, die het 'blanke ras' als superieur beschouwt, is natuurlijk geen geheim. Niet voor niets ging bij de KKK en de aanhang van Alt-Right de vlag uit toen hij toetrad tot de inner circle van Trump.
Waarom trouwens altijd zo spastisch reageren op de kwalificatie 'racist'? Als jij gelooft in de superioriteit van het witte ras, dan vind je het toch niet erg om racist genoemd te worden? Kom op nou zeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |