abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166644964
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 10:31 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

- Alleen tekst;
- Geen CNN-, CBS-, NBC-, MSNBC-artikelen (allemaal anti-Trump, dat ze wel Fox News meenemen geeft al iets aan);
- De methodologie is een stuk uit de tekst pakken en dat door een computer laten analyseren, oftewel alle nuance en toon worden gemist;
- Politico wordt als zeer pro-Trump geanalyseerd (lol);

Dat is wat ik in 5 minuten kan vinden. Ik zou er dus niet al te veel waarde aan hechten.
Fox blijkt minder anti-Trump dan de NYT en WP pro-Clinton zijn. Verder missen ze inderdaad nuance (maar ook satire, bijvoorbeeld) maar omdat er zoveel stukken worden geanalyseerd zal dat op het gemiddelde een minimale invloed hebben.

Wat Politico betreft, dat was ze zelf ook opgevallen:

quote:
Politico stands out here for appearing to be pro-Trump, though conventional wisdom would say that it’s a very liberal publication. Our hypothesis for the discrepancy is that, during the race for the Democratic nomination, Politico might have treated Bernie Sanders favorably at Clinton’s expense. More investigation, including sentiment analysis of Politico articles mentioning Mr. Sanders, would be required to further explore this point.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166644980
quote:
2s.gif Op maandag 14 november 2016 10:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Fox blijkt minder anti-Trump dan de NYT en WP pro-Clinton zijn. Verder missen ze inderdaad nuance (maar ook satire, bijvoorbeeld) maar omdat er zoveel stukken worden geanalyseerd zal dat op het gemiddelde een minimale invloed hebben.

[..]

Sowieso is 'als het niet strookt met mijn onderbuik, dan is het niet waar', een vrij beroerde maatstaf.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_166645127
quote:

[..]

- Alleen tekst;
- Geen CNN-, CBS-, NBC-, MSNBC-artikelen (allemaal anti-Trump, dat ze wel Fox News meenemen geeft al iets aan);
- De methodologie is een stuk uit de tekst pakken en dat door een computer laten analyseren, oftewel alle nuance en toon worden gemist;

Dat is wat ik in 5 minuten kan vinden. Ik zou er dus niet al te veel waarde aan hechten.
Ik heb ook zo mijn twijfels. Monolith lust er wel pap van, lijkt het, dus ik heb het idee dat hun manier van werken een zweem van 538 heeft, met Captain Nate Silver, ahoy matey!
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_166645227
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 10:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Sowieso is 'als het niet strookt met mijn onderbuik, dan is het niet waar', een vrij beroerde maatstaf.
Politico scoort bijvoorbeeld, op de emotie-schaal die ze hanteren van -1 tot 1, een 0.0951 voor Trump en een 0.0856 voor Clinton. Dan kan dat verschil wel significant zijn, dat maakt ze niet meteen 'zeer pro-Trump', zoals KrappeAuto lijkt te denken. Slate scoort daar bijvoorbeeld 0.0994, de NYT 0.0934. Allemaal redelijk dicht bij elkaar dus.
pi_166645396
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 10:50 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik heb ook zo mijn twijfels. Monolith lust er wel pap van, lijkt het, dus ik heb het idee dat hun manier van werken een zweem van 538 heeft, met Captain Nate Silver, ahoy matey!
Lekker zwakzinnig weer LBtje. Ik geef gewoon aan dat de methodologie transparant is bij de grafiekjes afkomstig van het Shorenstein center. Maar goed, een inhoudelijke reactie lijkt weer eens te veel gevraagd.
Mijn reactie ging bovendien over een heel ander onderzoek / analyse dan jij citeert.
  maandag 14 november 2016 @ 11:40:02 #106
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_166645929
Oh oh...

https://www.theguardian.c(...)-no-longer-the-enemy
quote:
The Kremlin needed Trump, but as a loser, not a winner. They wanted to be able to continue to oppose the international mainstream, not be a part of it. Now Putin’s main foreign policy objective must be to fall out with Trump, because without that, the Kremlin will have no one to blame for Russia’s problems but Russia.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_166645952
quote:
2s.gif Op maandag 14 november 2016 10:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

Het punt is dat als je iets als dit wilt doen, wat niet kan want je kunt nooit tienduizenden artikelen adequaat analyseren met de technologie van nu, het logisch is dat je de platforms die de meeste gebruikers hebben pakt voor je dataset. Je wilt immers de impact van de verslaggeving meten, niet slechts het aantal pro-/anti-Trump/Clinton-artikelen. 1 artikel op CNN.com heeft veel meer impact dan 100+ artikelen op een willekeurige blog.

Dit is gewoon ruis en je zou de kamer uitgelachen worden als je dit zou willen publiceren.

quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 10:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dus ik moet geloven dat een industrie waarin 4 vier zoveel Democraten als Republikeinen werken en waarin 95%+ van de kranten Hillary Clinton heeft geendorsed, in grote mate meer positief was over Trump dan over Clinton? Blind vertrouwen in de zogenaamde experts en gezond verstand op nul, dit is ook de reden waarom je faliekant naast de uitslag zat.
pi_166646000
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 11:42 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Het punt is dat als je iets als dit wilt doen, wat niet kan want je kunt nooit tienduizenden artikelen adequaat analyseren met de technologie van nu, het logisch is dat je de platforms die de meeste gebruikers hebben pakt voor je dataset. Je wilt immers de impact van de verslaggeving meten, niet slechts het aantal pro-/anti-Trump/Clinton-artikelen. 1 artikel op CNN.com heeft veel meer impact dan 100+ artikelen op een willekeurige blog.

Dit is gewoon ruis en je zou de kamer uitgelachen worden als je dit zou willen publiceren.
Hoe wil jij precies de impact van verslaggeving meten? Dat lijkt me nog lastiger te doen dan gewoon bekijken of een artikel positief of negatief was.
pi_166646115
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 11:42 schreef KrappeAuto het volgende:
Dus ik moet geloven dat een industrie waarin 4 vier zoveel Democraten als Republikeinen werken en waarin 95%+ van de kranten Hillary Clinton heeft geendorsed, in grote mate meer positief was over Trump dan over Clinton?
Dat is ook een beetje je probleem. Je hebt al een conclusie en wat er niet strookt met die conclusie kan onmogelijk juist zijn. Politico berichtte bijvoorbeeld vrij uitgebreid over de Wikileaks, emails en de Clinton niet zo gunstig gezinde tracking polls. Sterker nog, zelfs de WaPo berichtte vrij kritisch over de emails van Clinton, maar veel mensen zijn niet in staat door hun al gevorme oordeel over een medium heen te kijken.

quote:
Blind vertrouwen in de zogenaamde experts en gezond verstand op nul, dit is ook de reden waarom je faliekant naast de uitslag zat.
In tegendeel, de uitslag was prima in lijn met de 30% kans in de FiveThirtyEight forecast, maar dat lijkt een beetje lastig voor veel users hier.
  maandag 14 november 2016 @ 12:04:57 #110
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_166646263
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 02:49 schreef MakkieR het volgende:
Ik hoorde net van NBC dat Trump niet gaat afwijken van de standpunten "de muur en alle illegalen eruit" Ik zie nu al veel Amerikanen heel zenuwachtig worden _O-
Ocharme al die republikeinen die hun goedkope tuinman en dienstmeid kwijtraken. Wie was die presidentskandidaat die illegalen aan het werk had in z'n huis, was dat Romney?
are we infinite or am I alone
  maandag 14 november 2016 @ 12:10:34 #111
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_166646325
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 11:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is ook een beetje je probleem. Je hebt al een conclusie en wat er niet strookt met die conclusie kan onmogelijk juist zijn. Politico berichtte bijvoorbeeld vrij uitgebreid over de Wikileaks, emails en de Clinton niet zo gunstig gezinde tracking polls. Sterker nog, zelfs de WaPo berichtte vrij kritisch over de emails van Clinton, maar veel mensen zijn niet in staat door hun al gevorme oordeel over een medium heen te kijken.

[..]

In tegendeel, de uitslag was prima in lijn met de 30% kans in de FiveThirtyEight forecast, maar dat lijkt een beetje lastig voor veel users hier.
Nee joh, datgene waarvan de kans het hoogst wordt ingeschat, wordt het toch 100%? :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  maandag 14 november 2016 @ 12:18:16 #112
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_166646417
quote:
Oleg Kashin, opvallende journalist, hoopte enerzijds op een orange revolutie in Rusland, anderzijds zei hij van Politkovskaya dat ze een nieuwsmaker ipv -verslaggever was, en beschuldigde hij het "commitee van soldatenmoeders" van het verspreiden van verzinsels om het leger in discrediet te brengen.
are we infinite or am I alone
pi_166646528
quote:
2s.gif Op maandag 14 november 2016 11:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hoe wil jij precies de impact van verslaggeving meten? Dat lijkt me nog lastiger te doen dan gewoon bekijken of een artikel positief of negatief was.
Precies, het is dus vrijwel onmogelijk te stellen wie meer positieve of negatieve verslaggeving heeft ontvangen door dit soort dingen te doen.

Dan kun je dus beter de vraag stellen: is het aannemelijk dat een industrie waarin de voorkeur zeer erg uitgaat naar Hillary Clinton (getuige de politieke voorkeur van de mensen die er in werken en endorsements) in grote mate positiever over Trump dan Clinton was?

Zelfs al zou het nettoaantal positieve artikelen groter zijn voor Trump en Clinton, het feit dat de kranten vervolgens toch besloten hebben massaal achter Clinton te staan geeft heel sterk aan dat de impact van bepaalde artikelen dus veel belangrijker is dan het simpele totaal aantal.

quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 11:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mijn positie is meer dat als zogenaamde experts met wankele uitkomsten komen die totaal ingaan tegen hetgeen gezond verstand zou laten zien, je zeer voorzichtig moet zijn de conclusies over te nemen. Ludachrist zat met deze statistieken rond te zwaaien in dit topic als bewijs dat positiever over Trump dan Clinton werd bericht. Dat is ongepast.

Wat betreft Politico, het zou goed kunnen dat het aantal positieve berichten voor Trump meer was dan voor Clinton. Dit is een nutteloos gegeven.

quote:
Jouw voorspelling op 8 oktober:

De daadwerkelijke uitslag een maand later:

Wat jij beschrijft als 'onderbuik' is het gezonde verstand van mensen die niet massaal zonder gêne verdachte conclusies van pseudowetenschappers overnemen.
pi_166646620
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 12:23 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Precies, het is dus vrijwel onmogelijk te stellen wie meer positieve of negatieve verslaggeving heeft ontvangen door dit soort dingen te doen.

Dan kun je dus beter de vraag stellen: is het aannemelijk dat een industrie waarin de voorkeur zeer erg uitgaat naar Hillary Clinton (getuige de politieke voorkeur van de mensen die er in werken en endorsements) in grote mate positiever over Trump dan Clinton was?

Zelfs al zou het nettoaantal positieve artikelen groter zijn voor Trump en Clinton, het feit dat de kranten vervolgens toch besloten hebben massaal achter Clinton te staan geeft heel sterk aan dat de impact van bepaalde artikelen dus veel belangrijker is dan het simpele totaal aantal.
Nee hoor, je kan prima analyseren of de berichten positief danwel negatief waren. Of de impact van die berichten gelijk is lijkt me lastig te analyseren, maar je kan er wel uit concluderen dat de New York Times bijvoorbeeld helemaal niet alleen maar pro-Clinton stukken schreven.
pi_166646731
quote:

[..]

- Alleen tekst;

Lees de post boven je eens:
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 10:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

[..]

(Je moet even naar de oorspronkelijke post om de quotes te lezen.) Ze geven juist zelf aan dat het mensenwerk is en dus NIET door de computer is geanalyseerd. Het zijn dus menselijke beoordelingen.
pi_166646757
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 12:23 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

[..]

Mijn positie is meer dat als zogenaamde experts met wankele uitkomsten komen die totaal ingaan tegen hetgeen gezond verstand zou laten zien, je zeer voorzichtig moet zijn de conclusies over te nemen. Ludachrist zat met deze statistieken rond te zwaaien in dit topic als bewijs dat positiever over Trump dan Clinton werd bericht. Dat is ongepast.

Wat betreft Politico, het zou goed kunnen dat het aantal positieve berichten voor Trump meer was dan voor Clinton. Dit is een nutteloos gegeven.
Het is inderdaad een vrij natuurlijke positie om alles categorisch af te wijzen wat niet strookt met je eigen opvattingen. Maar dat is nu juist het punt. Kritiek op ontransparante methodiek is natuurlijk prima, iets a priori afserveren omdat het niet in je eigen wereldbeeld past leidt tot een zekere tunnelvisie.

quote:
[..]

Jouw voorspelling op 8 oktober:

[ afbeelding ]

De daadwerkelijke uitslag een maand later:

[ afbeelding ]

Wat jij beschrijft als 'onderbuik' is het gezonde verstand van mensen die niet massaal zonder gêne verdachte conclusies van pseudowetenschappers overnemen.
Klopt, wat daarbij lijkt te ontbreken is de nuance dat ik vrij duidelijk aangeef waarop dat gebaseerd was. Dat was op het hoogtepunt van het Trumpschandaal. Ik gokte op een iets verdere verergering, maar uiteindelijk wist het redelijk te verstommen en kwam er dankzij Comey zelfs nog een mooie negatieve boost voor Clinton. Ik heb de voorspellingen daarbij niet meer aangepast. Dat zou je in een daadwerkelijke forecast natuurlijk wel doen. Mensen die op elk moment exact roepen te weten wat de uitslag is zitten er sowieso naast, want het is nogal afhankelijk van een groot aantal omgevingsvariabelen. Dat bij bepaalde mensen de wens toevallig werkelijkheid wordt, zegt verder vrij weinig over de mate waarin men de situatie ten allen tijde correct bevatte natuurlijk.
pi_166646789
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 12:34 schreef Operc het volgende:

[..]

Lees de post boven je eens:

[..]

(Je moet even naar de oorspronkelijke post om de quotes te lezen.) Ze geven juist zelf aan dat het mensenwerk is en dus NIET door de computer is geanalyseerd. Het zijn dus menselijke beoordelingen.
Dat is een ander onderzoek.
pi_166646795
quote:
2s.gif Op maandag 14 november 2016 12:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is een ander onderzoek.
Ah, dat verklaart. :P
pi_166646918
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 12:38 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik had het over deze, die ook aangehaald werd:
http://shorensteincenter.(...)ump-clinton-sanders/
pi_166646937
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 12:38 schreef Operc het volgende:

[..]

Conclusies komen wel redelijk overeen, hoor.

De media is lang niet zo anti-Trump of pro-Clinton als het beeld dat veel mensen hebben.
pi_166647122
quote:
2s.gif Op maandag 14 november 2016 12:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee hoor, je kan prima analyseren of de berichten positief danwel negatief waren. Of de impact van die berichten gelijk is lijkt me lastig te analyseren, maar je kan er wel uit concluderen dat de New York Times bijvoorbeeld helemaal niet alleen maar pro-Clinton stukken schreven.
Je focust te veel op het aantal, in plaats van impact. Ook het feit dat als je iets als dit goed wilt doen je moet controleren voor ontzettend veel variabelen maakt dit 'onderzoek' tot nutteloos. Misschien dat een voorbeeld helpt:

1) WikiLeaks heeft zeer veel diskwalificerende informatie gepubliceerd over Clinton.

2) Veel vrouwen zijn naar voren gekomen met ongeloofwaardige verhalen over seksueel misbruik een maand voor de verkiezingen.

In jouw wereld betekent dat als media even veel artikelen publiceren over punt 1) en 2), die media allebei de kandidaten gelijke verslaggeving geven. Ik stel echter dat dit geen rekening houdt met de 'belangrijkheid' van de inhoud. Meer verslag zou moeten worden gedaan naar diskwalificerende informatie dan naar ongeloofwaardige informatie. Daarom zou bij een gelijk aantal artikelen de media pro-Clinton zijn in dit geval.

Zie je dat het niet zo kant-en-klaar is als het totaal aantal artikelen opsommen? Het is nutteloze statistiek, man.
pi_166647138
Voorlopig ben ik wel blij met het Trump effect:
http://nos.nl/artikel/214(...)en-rente-omhoog.html

quote:
Tegen alle verwachtingen in veroorzaakt Donald Trump stijgende koersen op de financiële markten. De koers van de Amerikaanse dollar loopt op, de beurzen zijn goedgemutst de nieuwe week begonnen, en de obligatierente stijgt.

De euro zakte vanmorgen even naar 1,0729 dollar: de laagste koers in bijna een jaar. Een goedkope euro is gunstig voor de export naar de Verenigde Staten en voor bedrijven die een deel van hun omzet in dollars of uit de Verenigde Staten halen, zoals Ahold Delhaize, Philips en Shell. Een duurdere dollar is niet zo fijn voor wie met de camper wilt rondrijden in de VS of een weekendje New York boekt.
pi_166647226
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 12:55 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Je focust te veel op het aantal, in plaats van impact. Ook het feit dat als je iets als dit goed wilt doen je moet controleren voor ontzettend veel variabelen maakt dit 'onderzoek' tot nutteloos. Misschien dat een voorbeeld helpt:

1) WikiLeaks heeft zeer veel diskwalificerende informatie gepubliceerd over Clinton.

2) Veel vrouwen zijn naar voren gekomen met ongeloofwaardige verhalen over seksueel misbruik een maand voor de verkiezingen.

In jouw wereld betekent dat als media even veel artikelen publiceren over punt 1) en 2), die media allebei de kandidaten gelijke verslaggeving geven. Ik stel echter dat dit geen rekening houdt met de 'belangrijkheid' van de inhoud. Meer verslag zou moeten worden gedaan naar diskwalificerende informatie dan naar ongeloofwaardige informatie. Daarom zou bij een gelijk aantal artikelen de media pro-Clinton zijn in dit geval.

Zie je dat het niet zo kant-en-klaar is als het totaal aantal artikelen opsommen? Het is nutteloze statistiek, man.
Mijn ervaring is dat mensen die in extremen praten over onderzoek, vaak niet precies weten hoe onderzoek werkt. Duidingen als 'nutteloos' en 'pseudowetenschappers' zijn veel te kort door de bocht.
  maandag 14 november 2016 @ 13:02:47 #124
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_166647240
quote:
2s.gif Op maandag 14 november 2016 12:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Conclusies komen wel redelijk overeen, hoor.

[ afbeelding ]

De media is lang niet zo anti-Trump of pro-Clinton als het beeld dat veel mensen hebben.
Nietszeggend dit. Dit hangt er namelijk maar net vanaf wat je negatief vindt.

Vermoedelijk vindt dit onderzoek het negatief als in het nieuws gemeld wordt dat het onderzoek naar Clinton aangevuld moet worden en vindt dit onderzoek het negatiefals er gemeld wordt dat ze ernstig ziek afgevoerd moest worden terwijl dit gewoon feiten zijn en alleen een negatief effect kunnen hebben ipv het zijn.

Ik durf te wedden dat als je enkel meningen pakt, wat de media van de kandidaten vindt, de verhoudingen heel anders liggen.

Wat dit onderzoek wél aantoont is dat Clinton veel meer aandacht kreeg
Laffe huichelaar
pi_166647325
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 13:02 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Vermoedelijk vindt dit onderzoek het negatief als in het nieuws gemeld wordt dat het onderzoek naar Clinton aangevuld moet worden en vindt dit onderzoek het negatiefals er gemeld wordt dat ze ernstig ziek afgevoerd moest worden terwijl dit gewoon feiten zijn en alleen een negatief effect kunnen hebben ipv het zijn.

Ik durf te wedden dat als je enkel meningen pakt, wat de media van de kandidaten vindt, de verhoudingen heel anders liggen.

POL / [AMV] Amerikaanse verkiezingen 2016 #204 President Trump
pi_166647338
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 12:55 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Het gaat niet over het aantal artikelen. Het gaat over de toon van die artikelen. Stel, ze analyseren duizend artikelen van de NYT. Dan kijken ze domweg hoeveel van die artikelen positief zijn, en hoeveel van die artikelen negatief zijn. Daaruit krijg je een gemiddelde score over hoe positief de media in de berichtgeving staat tegenover een bepaalde kandidaat.

Zoals al tien keer uitgelegd, de conclusie die ik daaruit trek is slechts dat 'De Media' niet anti-Trump was, of allemaal pro-Clinton, en dat je het dus niet zo zwart-wit moet zien. Dat jij daar steeds op reageert met zwart-wit reacties toont aan dat je dat blijkbaar in zijn geheel niet kan. Je denigrerende toontje mag je verder bij je houden, ik ben wel weer klaar met reageren op dit soort onzin.
pi_166647503
quote:
2s.gif Op maandag 14 november 2016 12:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik ben geabonneerd op de NYT en het schreef echt voor 90% positieve stukken over Clinton. Het was gewoon zwaar overdreven.

Over Trump had je daarentegen 1000 opiniestukken over hoe verschrikkelijk mensen hem vonden.
pi_166647644
Ludachrist

Een poll van USA today 75% van de stemmers geloven dat de media in favour is van Clinton. Zelfs de meerderheid van haar eigen supporters gelooft dit.

http://thehill.com/media/(...).WBjCWjUuKQM.twitter
pi_166647731
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 05:47 schreef tochnietweer het volgende:

[..]

Heeft Clinton al de acties van haar supporters veroordeeld?
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 09:29 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Sneller dan Obama, die moet de plunderingen als 'protest' tegen Trump nog steeds veroordelen.
Want dat zijn alleen Democrats? Daar kunnen geen Jill Stein of Gary Johnson supporters, never Trump lui, of wat dan ook meelopen? Dan zou iedere verliezer wel iets ergens over moeten zeggen. Daarnaast niks mis met protesten, wel met het lastig vallen van mensen op basis van huidskleur, geslacht, etc.

Ook mooi trouwens dat hij met z'n "stop it" gericht aan supporters soort van toegeeft er nare White supremacist supporters op na te houden, precies zo'n groep die helemaal wild van hem was.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_166647795
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 13:23 schreef studentje7 het volgende:
Ludachrist

Een poll van USA today 75% van de stemmers geloven dat de media in favour is van Clinton. Zelfs de meerderheid van haar eigen supporters gelooft dit.

je beide stukken missen echter nog steeds het punt. Dat 'het publiek' vindt dat 'de media' biased zijn, zegt verder niets over een eventuele bias van inviduele publicaties of zenders. En ironisch genoeg is ook het beeld van de media onderhevig aan bias.
pi_166647866
quote:
Ja, dat is leuk en aardig, maar dat is dus het punt. Mensen denken dat het zo is, maar het valt wel mee.

Overigens zijn het ook in deze poll voornamelijk Trump-supporters die denken dat de media biased is, vergelijkbaar met wat we hier op Fok! zien dus.
  maandag 14 november 2016 @ 13:34:04 #133
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166647870
Het lachen zal Netanyahu wel vergaan zijn nu Bannon op zijn post zit :')
pi_166647898
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 13:02 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Indeed.

Linkse sites hebben al vaker met dit bijltje gehakt, en zijn niet bekend met confirmation bias.

En belangrijker, niet bekend met selection bias.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_166647899
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 13:23 schreef studentje7 het volgende:
Ludachrist

Deze poll gaat over wie de media graag ziet winnen, niet of ze in hun berichtgeving bevoordeeld zijn. Dat de media liever Clinton zag winnen is geen geheim, zie alle endorsements die ze gekregen heeft.
pi_166647913
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 13:28 schreef OMG het volgende:

[..]

[..]

Want dat zijn alleen Democrats? Daar kunnen geen Jill Stein of Gary Johnson supporters, never Trump lui, of wat dan ook meelopen? Dan zou iedere verliezer wel iets ergens over moeten zeggen. Daarnaast niks mis met protesten, wel met het lastig vallen van mensen op basis van huidskleur, geslacht, etc.

Ook mooi trouwens dat hij met z'n "stop it" gericht aan supporters soort van toegeeft er nare White supremacist supporters op na te houden, precies zo'n groep die helemaal wild van hem was.
Lachwekkend.
pi_166647919
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 13:31 schreef Monolith het volgende:

En ironisch genoeg is ook het beeld van de media onderhevig aan bias.
Dat zag je hier ook wel door users die opeens Fox news als objectief gingen bestempelen en ook totaal niet in wilden zien dat dit de best bekeken nieuwszender in de VS is.
pi_166647949
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 13:02 schreef Operc het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat mensen die in extremen praten over onderzoek, vaak niet precies weten hoe onderzoek werkt. Duidingen als 'nutteloos' en 'pseudowetenschappers' zijn veel te kort door de bocht.
Leg eens uit waarom dit nuttig is? Alleen al de dataset shopping (het feit dat ze niet gewoon de platforms hebben gekozen met de meeste bezoekers) en de publishing bias (andere mensen hebben misschien ook wel een dergelijk 'onderzoek' geprobeerd maar kregen geen interessante resultaten en dus publiceerden ze het niet, dus krijgen wij alleen dit te zien) zijn zeer grote problemen. Het zijn pseudowetenschappers want normale wetenschappers weten dat als je hier mee aan komt zetten bij een vakblad je carrière voorbij is. Dit is clickbait.
pi_166647953
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 13:36 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat zag je hier ook wel door users die opeens Fox news als objectief gingen bestempelen en ook totaal niet in wilden zien dat dit de best bekeken nieuwszender in de VS is.
Er was een moderator die de HuffPuff als objectief bestempelde.
pi_166647959
quote:
2s.gif Op maandag 14 november 2016 13:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Deze poll gaat over wie de media graag ziet winnen, niet of ze in hun berichtgeving bevoordeeld zijn. Dat de media liever Clinton zag winnen is geen geheim, zie alle endorsements die ze gekregen heeft.
Dus.... als een media iemand liever ziet winnen zegt dat toch automatisch dat dezelfdr media biased is... ze hebben immers iemand die ze willen zien winnen.
pi_166647977
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 13:36 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Lachwekkend.
Hier al een fapje op gemaakt, knul?

http://www.indystar.com/s(...)ized-slurs/93772448/
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_166647981
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 13:34 schreef Hexagon het volgende:
Het lachen zal Netanyahu wel vergaan zijn nu Bannon op zijn post zit :')
Elk nadeel heeft zijn voordeel.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_166647996
quote:
2s.gif Op maandag 14 november 2016 13:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, dat is leuk en aardig, maar dat is dus het punt. Mensen denken dat het zo is, maar het valt wel mee.

Ik vind het helemaal niet meevallen. Puur uit mijn eigen ervaring als een buitenstaander die vaak Amerikaans nieuws bekijkt zie ik dat er duidelijk een Clinton bias is in veel publicaties. Overigens ook in de primaries.
pi_166648004
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 13:37 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Dus.... als een media iemand liever ziet winnen zegt dat toch automatisch dat dezelfdr media biased is... ze hebben immers iemand die ze willen zien winnen.
Nee hoor, je kunt prima objectief verslag doen terwijl je voor een bepaalde kandidaat bent.

En wederom, ik zeg niet dat er in zijn geheel geen bias was, ik zeg alleen dat die lang niet zo erg was als veel mensen hier roepen.
pi_166648009
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 13:38 schreef OMG het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Nee, maar jij wel. Kan je daar de komende 10 topics weer over klagen.
pi_166648017
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 13:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

je beide stukken missen echter nog steeds het punt. Dat 'het publiek' vindt dat 'de media' biased zijn, zegt verder niets over een eventuele bias van inviduele publicaties of zenders. En ironisch genoeg is ook het beeld van de media onderhevig aan bias.
En ik vind dat Jij een Clinton bias hebt als je niet ziet dat de media wel degelijk een bias had voor haar.
pi_166648056
Maar serieus je hoeft alleen een week NYT te lezen om te zien dat er iets scheef zit qat betreft coverage.
pi_166648069
quote:
2s.gif Op maandag 14 november 2016 13:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het gaat niet over het aantal artikelen. Het gaat over de toon van die artikelen. Stel, ze analyseren duizend artikelen van de NYT. Dan kijken ze domweg hoeveel van die artikelen positief zijn, en hoeveel van die artikelen negatief zijn. Daaruit krijg je een gemiddelde score over hoe positief de media in de berichtgeving staat tegenover een bepaalde kandidaat.
De score die je krijgt is enkel een opsomming van positieve/negatieve artikelen. Dit is nutteloos. Je krijgt geen score over hoe positief de media in de berichtgeving staat jegens de kandidaten, dit is een veel te brede conclusie die niet onderstaafd kan worden met dit 'onderzoek'.

quote:
Zoals al tien keer uitgelegd, de conclusie die ik daaruit trek is slechts dat 'De Media' niet anti-Trump was, of allemaal pro-Clinton, en dat je het dus niet zo zwart-wit moet zien.
Dat kun je dus niet opmaken hieruit. Als Clinton iemand vermoordt en de media berichten daar niet over en de nettoscore positieve berichten voor Trump is uiteindelijk meer dan Clinton dan zou jij concluderen dat Trump positieve verslaggeving heeft genoten (terwijl de verslaggeving over moord diskwalificerend zou moeten zijn en dus extreem nadelig is voor Trump dat het niet bericht wordt).

quote:
Dat jij daar steeds op reageert met zwart-wit reacties toont aan dat je dat blijkbaar in zijn geheel niet kan. Je denigrerende toontje mag je verder bij je houden, ik ben wel weer klaar met reageren op dit soort onzin.
Ik ben juist degene die nuance probeert aan te brengen bij het conclusies trekken uit dit onderzoek. Als er iemand is die zwart-wit conclusies overneemt ben jij het.
  maandag 14 november 2016 @ 13:43:23 #149
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_166648086
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 13:38 schreef OMG het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Kan je je blinde hysterische haat misschien buiten dit topic laten? Je bent sinds de uitslag alleen maar iedereen aan het aanvallen als een dolle hond.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_166648121
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 13:43 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Kan je je blinde hysterische haat misschien buiten dit topic laten? Je bent sinds de uitslag alleen maar iedereen aan het aanvallen als een dolle hond.
Voor de uitslag was het niet veel beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')