abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166543042

Actuele stand in Kiesmannen:

Trump: 289 kiesmannen
Clinton: 218 kiesmannen

(270 kiesmannen nodig om te winnen)

Staten per kandidaat

quote:

Trump: nu is het tijd voor Amerika om wonden te helen

Donald Trump heeft de Amerikaanse verkiezingen gewonnen. Om 08.30 uur werd bekend dat de Republikein tegen alle verwachtingen in de staat Wisconsin heeft binnengehaald. Daarmee heeft hij 276 kiesmannen, zes meer dan de benodigde 270.

Clinton heeft met Trump gebeld om haar verlies toe te geven. Kort daarna kwam Trump met zijn gezin het podium oplopen in het Hilton Hotel in Manhattan waar de Republikeinen de uitslagen afwachtten.

Trump sloeg meteen een verzoenende toon aan en bedankte Clinton voor haar inzet voor het land en de felle campagne van de afgelopen maanden.

"Nu is het tijd om de wonden van de verdeeldheid te helen", zei Trump. "Tegen alle Democraten, Republikeinen en onafhankelijken zeg ik: laten we samenkomen als één verenigd volk. Ik beloof dat ik een president zal zijn voor iedere Amerikaan. Dat is heel belangrijk voor me."

Trump: nu is het tijd voor Amerika om wonden te helen Video afspelen 01:06
Trump richtte zich ook kort op het buitenland in zijn toespraak. "Ik wil de wereldgemeenschap zeggen: we zullen Amerika's belang altijd voorop stellen, maar we willen eerlijk met iedereen omgaan. Elk volk, elk land. We zoeken naar wat ons bindt, geen vijandschap. Partnerschap, geen conflict."

Verder bedankte Trump de mensen die altijd in hem hebben geloofd, zoals zijn familie en politici als Rudy Giuliani en Chris Christie. Trump zei dat zijn gooi naar het presidentschap geen campagne was, maar het begin van een beweging. "De vergeten mannen en vrouwen zullen niet meer vergeten worden."

Hij verliet het podium met het Rolling Stones-nummer You can't always get what you want.
Volg alle ontwikkelingen, uitslagen en reacties in ons liveblog. De uitslagen per staat kun je hier live volgen.

Onverwacht

De toespraak van Trump kwam na een ongekend spannende kiesnacht, waarin Trump steeds meer belangrijke swing states binnenhaalde: eerst Ohio, toen Florida, daarna North Carolina en Iowa. Clintons winst in Virginia en Colorado gaven haar aanhangers hoop, maar het verlies van Pennsylvania om 07.37 uur kon ze niet meer te boven komen.

Vlak voordat de verkiezingsuitslag bekend werd gemaakt stuurde de campagneleider van Clinton aanhangers die in Manhattan de uitslag afwachtten naar huis. "Vanavond hebben we niets meer te zeggen", zei John Podesta tegen de menigte. "Ga allemaal naar huis, ga slapen. Morgen hebben we meer nieuws."

Kort daarna kwam het nieuws dat Clinton had verloren. Zij heeft zich nog niet laten zien sinds dat nieuws bekend werd.
ZIE OOK
Fok Live Presidentsverkiezingen
POL-topicreeks Amerika Kiest Livetopic

[ Bericht 6% gewijzigd door superniger op 09-11-2016 19:33:31 ]
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_166543112
Let the games begin *O* *O* *O*
pi_166543127
Echt genieten, een hele uitzending vol met onthutste DWDDeugdebielen. _O-
pi_166543147
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 19:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als jij graag een windmolen wil neerzetten ben je voor vrij weinig mensen automatisch een slecht mens. Als je pro Trump bent of PVV wil stemmen mag je vooral in hoogopgeleide kringen rekenen op mensen die denken dat je een grap maakt. Zo'n keuze is helemaal niet serieus te nemen voor veel mensen.
Ik wil wel wat meer dan een windmolen neerzetten. En sorry, er is een deel van de rechtsen die "links" wel degelijk als slecht ziet (net als andersom gebeurd, laten we daar geen vergissing over laten bestaan).
Toch zie ik maar bar weinig stiekeme linksertjes, maar is dat bij de rechtse kant iets wat verbazingwekkend veel voorkomt, zoveel dat je er dus niet eens peilingen op los kan laten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166543316
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 19:06 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Heel Afrika en MO verwelkomen maar grenzenschennis door Putin vrezen? Eh. :?
Ik verwelkom niet heel Afrika en het Mo (ik ben alleen niet voor het geheel en al sluiten van de grenzen en iedereen het maar zelf uit te laten zoeken zonder enige hulp en steun). Maar zelfs dan gaat je vergelijking niet op, ik zou meer ruimte voor bv Iran of SA ook niet zien zitten. Ben ook geen voorstander van de vriendjespolitiek met bv dat SA, laat staan dat dat uitgebreid zou worden terwijl tegelijkertijd de banden met andere westerse landen verminderd worden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 9 november 2016 @ 19:38:59 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_166543637
231,556,622 eligible voters

46.9% didn't vote
25.6% voted for Clinton
25.5% voted for Trump
1.7% voted for Johnson

8)7.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 9 november 2016 @ 19:40:22 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166543678
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 19:38 schreef speknek het volgende:

46.9% didn't vote
25.6% voted for Clinton
25.5% voted for Trump
1.7% voted for Johnson

8)7.
da's best veel :o
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_166543780
quote:

46.9% didn't vote
25.6% voted for Clinton
25.5% voted for Trump
1.7% voted for Johnson

8)7.
Je moet je registreren om te kunnen stemmen. Da's veel moeite doen.
pi_166544152
quote:

46.9% didn't vote
25.6% voted for Clinton
25.5% voted for Trump
1.7% voted for Johnson

8)7.
Wat een sukkels. Maakt niet uit of je je moet registreren, je komt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166544251
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 19:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Net als met de Brexit, de groep tot en met 30-35 jaar laten het afweten. Dus zij kunnen niet meer janken over hun toekomst. Met een iets hogere opkomst in die leeftijdsgroep had Clinton waarschijnlijk gewonnen.
pi_166544255
quote:

46.9% didn't vote
25.6% voted for Clinton
25.5% voted for Trump
1.7% voted for Johnson

8)7.
Die zouden eigenlijk voor Hillary zijn, dus Hillary heeft gewoon gewonnen.
pi_166544262
De elite denkt dat het alleen maar door economische positie komt van mensen dat ze Wilders of Trump gaan stemmen. Je hoorde het net bij DWDD. Mensen die zelf bezeten zijn van geld denken dat iedereen bezeten is van geld. Maar economische positie is niet het belangrijkste. Veiligheid en angst zijn het belangrijkste. Is totaal niet aan de orde gekomen bij DWDD net. Misschien zijn ze bang om het aan de orde te stellen, maar ik denk dat ze oprecht denken dat het alleen met economische positie te maken heeft.
Men leek ook totaal niet te weten wat de Wildersstemmers en Trumpstemmers bezielt. Als journalisten het niet weten, waarom dan niet eens die mensen geënqueteerd? Vraag anoniem waarom ze Wilders of Trump gestemd hebben. Anoniem durven mensen hun mening wel te geven.
Wat komt daar uit volgens mij? Angst voor de islam, angst voor terrorisme, afschuw Isis die naar hier geimporteerd wordt etc. Ik weet het ook niet zeker, maar als je het niet weet, moet je het die mensen gaan vragen.
Links krijgt het te verduren, evenals de media, werd gezegd. Ja vind je het vreemd? Er wordt maar één geluid gehoord op tv door de vele mediaprogramma's die één mening, namelijk die van de elite vertegenwoordigen: Buitenhof, DWDD, Pauw, Eenvandaag, Nieuwsuur. Een programma als Powned zit in de marge, is erg radicaal, daar kijken ouderen niet naar. Wat ontbreekt zijn mainstream discussieprogramma's die een wat rechtser geluid laten horen. Vroeger had je die.

[ Bericht 15% gewijzigd door Loekie1 op 09-11-2016 20:11:40 ]
pi_166544327
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 19:58 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, het gros was voor geen van beiden.
pi_166544341
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 19:59 schreef Loekie1 het volgende:
De elite denkt dat het alleen maar door economische positie komt van mensen dat ze Wilders of Trump gaan stemmen. Je hoorde het net bij DWDD. Mensen die zelf bezeten zijn van geld denken dat iedereen bezeten is van geld. Maar economische positie is niet het belangrijkste. Veiligheid en angst zijn het belangrijkste. Is totaal niet aan de orde gekomen bij DWDD net. Misschien zijn ze bang om het aan de orde te stellen, maar ik denk dat ze oprecht denken dat het alleen met economische positie te maken heeft.
Ja, dat vrouwtje kwam weer met "de laagopgeleiden en ouderen".
Terwijl het bij de meeste politici de afgelopen weken is doorgedrongen dat je die groep juist níet op die manier moet wegzetten. _O-
Daar wordt het alleen maar erger van.
pi_166544531
quote:
.. Ik weet het ook niet zeker, maar als je het niet weet, moet je het die mensen gaan vragen.
in je eigen bubbel blijven en er op los speculeren geeft veel meer voldoening denk ik :P
..///
pi_166544551
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 20:01 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, dat vrouwtje kwam weer met "de laagopgeleiden en ouderen".
Terwijl het bij de meeste politici de afgelopen weken is doorgedrongen dat je die groep juist níet op die manier moet wegzetten. _O-
Daar wordt het alleen maar erger van.
Alsof laagopgeleiden geen recht van spreken hebben. Je moet gestudeerd hebben voor een waardevolle mening.
  woensdag 9 november 2016 @ 20:08:22 #17
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_166544579
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 20:07 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Alsof laagopgeleiden geen recht van spreken hebben. Je moet gestudeerd hebben voor een waardevolle mening.
:?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_166544661
quote:

[..]

Behalve als je in NY woont en je geen rijbewijs hebt, dan kan je je niet registeren :P
pi_166544669
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 20:08 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

:?
Volgens de elite.
  woensdag 9 november 2016 @ 20:10:47 #20
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_166544680
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 20:10 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Volgens de elite.
Ohh, schrok al.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 9 november 2016 @ 20:13:04 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_166544747
quote:
Men leek ook totaal niet te weten wat de Wildersstemmers en Trumpstemmers bezielt. Als journalisten het niet weten, waarom dan niet eens die mensen geënqueteerd? Vraag anoniem waarom ze Wilders of Trump gestemd hebben. Anoniem durven mensen hun mening wel te geven.
Wat komt daar uit volgens mij? Angst voor de islam, angst voor terrorisme, afschuw Isis die naar hier geimporteerd wordt etc. Ik weet het ook niet zeker, maar als je het niet weet, moet je het die mensen gaan vragen.
Links krijgt het te verduren, evenals de media, werd gezegd. Ja vind je het vreemd? Er wordt maar één geluid gehoord op tv door de vele mediaprogramma's die één mening, namelijk die van de elite vertegenwoordigen: Buitenhof, DWDD, Pauw, Eenvandaag. Een programma als Powned zit in de marge, is erg radicaal, daar kijken ouderen niet naar. Wat ontbreekt zijn discussieprogramma's die een wat rechtser geluid laten horen. Vroeger had je die.
Veiligheid en angst zijn een direct gevolg van economische positie. Er is een reden waarom in Utrecht bijvoorbeeld D66 en GroenLinks verreweg de grootste zijn, terwijl ze ook het hoogste percentage Marokkanen hebben. Ze laten zich de pis niet lauw maken omdat ze rijk genoeg zijn te verkassen mocht het misgaan. Daarentegen hebben arme dorpskerntjes vrijwel geen last van buitenlanders, maar ze stemmen allemaal PVV, omdat ze nooit een andere plek kunnen betalen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_166544932
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 19:58 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Net als met de Brexit, de groep tot en met 30-35 jaar laten het afweten. Dus zij kunnen niet meer janken over hun toekomst. Met een iets hogere opkomst in die leeftijdsgroep had Clinton waarschijnlijk gewonnen.
quote:

[..]

Dus je mag kiezen tussen anaal of vaginaal verkracht worden door je presidentskandidaten en dan nog MOET je op komen dagen. Als je op komt dagen in zo'n non keuze kun je bovendien ook nog eens genieten van aanvullende verantwoordelijkheden zoals jurydienst.
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 19:58 schreef Physsic het volgende:

[..]

:')
pi_166544983
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 20:13 schreef speknek het volgende:

[..]

Veiligheid en angst zijn een direct gevolg van economische positie. Er is een reden waarom in Utrecht bijvoorbeeld D66 en GroenLinks verreweg de grootste zijn, terwijl ze ook het hoogste percentage Marokkanen hebben. Ze laten zich de pis niet lauw maken omdat ze rijk genoeg zijn te verkassen mocht het misgaan. Daarentegen hebben arme dorpskerntjes vrijwel geen last van buitenlanders, maar ze stemmen allemaal PVV, omdat ze nooit een andere plek kunnen betalen.
Mensen met gewone banen vinden dat helemaal niet erg, zij genieten van de kleine dingen in het leven en inderdaad, zij willen en moeten in Nederland blijven en zijn geen globetrotters zoals de elitemensen. Als je dan een parallele samenleving ziet ontstaan om je heen, maakt dat angstig.
Maar het is niet allemaal egoisme, het is niet allemaal boosheid, zoals de elite denkt. Gewone mensen willen een veilig Nederland nu en in de toekomst. De elite kan op elk moment zijn biezen pakken, deze mensen niet. In feite hebben gewone mensen veel meer hart voor Nederland. De elite moet eens leren haar vooroordelen los te laten over laagopgeleide mensen.
pi_166545037
Had ik vorig jaar maar wat geld ingezet op Trump president, de Brexit en Leicester kampioen..
pi_166545064
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 20:21 schreef DrDentz het volgende:
Had ik vorig jaar maar wat geld ingezet op Trump president, de Brexit en Leicester kampioen..
En winst van de Cubs in de world series natuurlijk.
pi_166545090
Trump = vrede

Hij is vrienden met Poetin, hoe kan er dan ooit een wereldoorlog komen?
pi_166545119
quote:

46.9% didn't vote
25.6% voted for Clinton
25.5% voted for Trump
1.7% voted for Johnson

8)7.
Je zou moeten onderzoeken waarom bijna 47% van de stemgerechtigden niet opkomt.
Zou het liggen aan het geloof in het politieke systeem?
De Trump stemmers geloven ook niet in de politieke elite.
Dus politieke elite 26% en anti elite 74%.

Edit: niet gaan huilen over de niet stemmers net zoals bij de Brexit, dan moet je maar komen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_166545164
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 20:23 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik hoorde dat je uren in de rij moet staan voordat je kan stemmen. Dat helpt ook niet echt.
pi_166545328
Krijg je in de VS geen verlof van je baas om te stemmen? Met die stapelbanen van die working poor daar lijkt het me best moeilijk om een stem uit te kunnen brengen.
pi_166545402
quote:

46.9% didn't vote
25.6% voted for Clinton
25.5% voted for Trump
1.7% voted for Johnson

8)7.
wow! de helft heeft bijna niet gestemd!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_166545501
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 20:30 schreef Nia het volgende:
Krijg je in de VS geen verlof van je baas om te stemmen? Met die stapelbanen van die working poor daar lijkt het me best moeilijk om een stem uit te kunnen brengen.
Jawel, maar dan hoef je niet meer terug te komen :+
pi_166545539
quote:
En op de degradatie van Cambuur :s)
pi_166545540
quote:
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 9 november 2016 @ 20:38:36 #34
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_166545590
quote:
11s.gif Op woensdag 9 november 2016 20:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

wow! de helft heeft bijna niet gestemd!
Da's vrijwel altijd zo hoor.

Stukje uit 2000. Verklaart het allemaal wel.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)g-veel-te-laag.dhtml
pi_166546135
'Ken uzelf, zo kent u de mens'

Als je verstand hebt van de politiek, dan zou het ook niet moeilijk moeten zijn om de nieuwe president van Amerika te voorspellen. "At your service, mr. Trump!"
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_166547736
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 20:20 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Mensen met gewone banen vinden dat helemaal niet erg, zij genieten van de kleine dingen in het leven en inderdaad, zij willen en moeten in Nederland blijven en zijn geen globetrotters zoals de elitemensen. Als je dan een parallele samenleving ziet ontstaan om je heen, maakt dat angstig.
Maar het is niet allemaal egoisme, het is niet allemaal boosheid, zoals de elite denkt. Gewone mensen willen een veilig Nederland nu en in de toekomst. De elite kan op elk moment zijn biezen pakken, deze mensen niet. In feite hebben gewone mensen veel meer hart voor Nederland. De elite moet eens leren haar vooroordelen los te laten over laagopgeleide mensen.
'de elite'

Wie bedoel je daar precies mee?
  woensdag 9 november 2016 @ 21:30:24 #37
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166547805
Trump _O_
Wilders _O_
pi_166547913
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:30 schreef Sunri5e het volgende:
Trump _O_
Wilders _O_
:D *O* *O* w/ w/
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  woensdag 9 november 2016 @ 21:33:16 #39
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_166547922
Ik ben nog het meest blij met dat de media uiteindelijk de grote verliezers zijn en politieke correctheid langzaam verdwijnt
  woensdag 9 november 2016 @ 21:37:17 #40
8369 speknek
Another day another slay
pi_166548063
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:28 schreef snorauto het volgende:

[..]

'de elite'

Mensen zonder 'gewone baan' natuurlijk.
  woensdag 9 november 2016 @ 21:44:16 #41
22565 asco
Los in deze tent
pi_166548292
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:33 schreef warp995 het volgende:
Ik ben nog het meest blij met dat de media uiteindelijk de grote verliezers zijn en politieke correctheid langzaam verdwijnt
Dat hoopte ik in 2002 ook...
pi_166548299
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:33 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

:D *O* *O* w/ w/

Why stay small, if you can grow big..
  woensdag 9 november 2016 @ 21:48:03 #43
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_166548409
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:30 schreef Sunri5e het volgende:
Trump _O_
Wilders _O_
Wilders minister-president van Nederland!! w/ w/ _O_
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
  woensdag 9 november 2016 @ 21:58:55 #44
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_166548714
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:48 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Wilders minister-president van Nederland!! w/ w/ _O_
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_166548775
quote:
they took steve jobz :( :( :(
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_166549719
quote:

46.9% didn't vote
25.6% voted for Clinton
25.5% voted for Trump
1.7% voted for Johnson

8)7.
Wow... wat shocking veel mensen die niet hebben gestemd! :o
Tails tell tales
pi_166549784
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 22:27 schreef Forbry het volgende:

[..]

Wow... wat shocking veel mensen die niet hebben gestemd! :o
Yup! zeker voor een land wat zichzelf altijd op de borst slaat qua democratie.
pi_166550240
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 22:29 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Yup! zeker voor een land wat zichzelf altijd op de borst slaat qua democratie.
De top 2 minst populaire kandidaten ooit in een race voor het presidentschap. Al die Amerikanen die niet stemden of stemden op de minst kwade zouden eens na moeten denken over een stem op een alternatieve partij. Als dat al gebeurd gaat dat vooral republikeinen stemmen kosten als ik al die ''FUCK Bernie bro's en third party voters'' reacties mag geloven.
pi_166550654
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 19:44 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Je moet je registreren om te kunnen stemmen. Da's veel moeite doen.
Daar hebben de republikeinen hun best voor gedaan. Die zagen de demografische bom al aankomen. Best slim dus. Absolute minderheid in stemmen en toch huis,senaat en presidentschap binnenhalen. Kunnen ze het nog moeilijker maken.
God, wat zijn die democraten dom. Het gaat niet om de poppetjes, het gaat om de ideologie :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_166551131
SJW's,Hollywood sterren en elites die huilies doen. _O-
pi_166552066
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 19:58 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Heel 18 tot 35.
1947-2016
pi_166552193
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 20:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

[..]

Dus je mag kiezen tussen anaal of vaginaal verkracht worden door je presidentskandidaten en dan nog MOET je op komen dagen. Als je op komt dagen in zo'n non keuze kun je bovendien ook nog eens genieten van aanvullende verantwoordelijkheden zoals jurydienst.

[..]

Hoeveel mensen hebben op kandidaat 3 gestemd en hoeveel van het electoraat is niet op komen dagen? Denk dat dat heeel spannend zou worden.
Je hebt een optie 3, oraal.
1947-2016
  woensdag 9 november 2016 @ 23:41:07 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_166552236
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 22:57 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Daar hebben de republikeinen hun best voor gedaan. Die zagen de demografische bom al aankomen. Best slim dus. Absolute minderheid in stemmen en toch huis,senaat en presidentschap binnenhalen. Kunnen ze het nog moeilijker maken.
God, wat zijn die democraten dom. Het gaat niet om de poppetjes, het gaat om de ideologie :')
Neuh, ideologie brengt je stemmen, de laatste 25 jaar hebben de Republikeinen maar een keer de popular vote gehad. Het voordeel is dat ze wat vaker de Senaat hebben gekregen (ze zijn sterker in down ticket voting, ja wat dat betreft is het wel enigszins ideologie; een progressieve leider is prima, maar ook weer niet te gekkig) en daardoor gerrymandering hebben kunnen doen. We hebben natuurlijk al dertig jaar lang een vlucht naar de steden, maar het kiesmannenstelsel zorgt ervoor dat het platteland nog evenveel stem heeft. En Puerto Rico en Washington DC willen met overgrote meerderheid een staat worden, maar zolang het blauwe staten zouden zijn, krijgt hun oproep geen gehoor. Taxation = representation is bij uitstek een Republikeins credo, tenzij het tegen hun keert, dan telt het niet. En de Democraten laten zich het kaas van de brood eten terwijl ze denken dat de demografie in hun voordeel is. Dat is ook zo, maar dan moeten de kaarten wel eerlijk gedeeld zijn, en dat zijn ze niet.
pi_166552544
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 20:23 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Edit: niet gaan huilen over de niet stemmers net zoals bij de Brexit, dan moet je maar komen
In de VS wordt het mensen moeilijk gemaakt om te gaan stemmen. Een paar maand van te voren registreren en lange wachtrijen bij stembureaus.
pi_166552764
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:41 schreef speknek het volgende:

[..]

Neuh, ideologie brengt je stemmen, de laatste 25 jaar hebben de Republikeinen maar een keer de popular vote gehad. Het voordeel is dat ze wat vaker de Senaat hebben gekregen (ze zijn sterker in down ticket voting, ja wat dat betreft is het wel enigszins ideologie; een progressieve leider is prima, maar ook weer niet te gekkig) en daardoor gerrymandering hebben kunnen doen. We hebben natuurlijk al dertig jaar lang een vlucht naar de steden, maar het kiesmannenstelsel zorgt ervoor dat het platteland nog evenveel stem heeft. En Puerto Rico en Washington DC willen met overgrote meerderheid een staat worden, maar zolang het blauwe staten zouden zijn, krijgt hun oproep geen gehoor. Taxation = representation is bij uitstek een Republikeins credo, tenzij het tegen hun keert, dan telt het niet. En de Democraten laten zich het kaas van de brood eten terwijl ze denken dat de demografie in hun voordeel is. Dat is ook zo, maar dan moeten de kaarten wel eerlijk gedeeld zijn, en dat zijn ze niet.
Puerto Rico kan een eind in de stront zakken. Toen het goed ging wilden ze onafhankelijk blijven, maar nu ze een Griekenlandje hebben gedaan willen ze opeens een staat worden. Niet omdat de VS nou zo tof is, maar subsidie.
pi_166552841
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:41 schreef speknek het volgende:

[..]

Als de millennials gewoon en masse gaan stemmen -grotendeels democratische inborst-, dan is de GOP voor eeuwig de verliezende partij (tot ze hun ideologie gaan pivoten naar iets progressievers). Dat bedoel ik met dat democraten weigerden naar de stembus te komen voor een poppetje, terwijl het niet om het poppetje zou moeten gaan maar om de langetermijnsrichting van je land. Clinton stemde op geloof ik 93% van de policies mee met Sanders in de tijd dat ze samen werkten en ze stemde als 1 van de meest liberale senators. Dat is de richting die millennials op willen gaan. Maar ja, moeten ze wel stemmen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_166552851
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

In de VS wordt het mensen moeilijk gemaakt om te gaan stemmen. Een paar maand van te voren registreren en lange wachtrijen bij stembureaus.
Ooit in de bak gezeten? Weg stemrecht.
Tikt ook lekker aan daar in bepaalde bevolkingsgroepen.
pi_166553314
Ik vond Asscher trouwens (als het hier nog niet is langsgekomen) mooi de afstand tussen politieke elite en volk illustreren na de column van Nico Dijkshoorn bij DWDD.

Eerst een mooie opsomming van groeperingen door Dijkshoorn die zich achtergesteld voelen door de politieke elite en daarom op bijv. Trump/Wilders stemmen, waarop Asscher even later reageert met de woorden: "mooie opsomming van freaks en belachelijke mensen......" en dan een verhaal erna, maar de mensen die zich juist met die mensen identificeren en dat zijn er meer dan je denkt, zullen zich dus weer bevestigd voelen in hun gevoel van achtergesteld zijn...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_166553435
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 00:23 schreef ender_xenocide het volgende:
Ik vond Asscher trouwens (als het hier nog niet is langsgekomen) mooi de afstand tussen politieke elite en volk illustreren na de column van Nico Dijkshoorn bij DWDD.

Eerst een mooie opsomming van groeperingen door Dijkshoorn die zich achtergesteld voelen door de politieke elite en daarom op bijv. Trump/Wilders stemmen, waarop Asscher even later reageert met de woorden: "mooie opsomming van freaks en belachelijke mensen......" en dan een verhaal erna, maar de mensen die zich juist met die mensen identificeren en dat zijn er meer dan je denkt, zullen zich dus weer bevestigd voelen in hun gevoel van achtergesteld zijn...
Opsommingen van groeperingen, Nico had het toch alleen maar over rednecks uit Texas. Vond het echt wanstaltelijk slecht van Nico.

Asscher had nog wel een aardig verhaal ja.
pi_166553446
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 00:38 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Opsommingen van groeperingen, Nico had het toch alleen maar over rednecks uit Texas. Vond het echt wanstaltelijk slecht van Nico.

Asscher had nog wel een aardig verhaal ja.
maar Asscher en jij mist dus compleet het punt van Nico, ook de onderkant van de samenleving stemt en dat zijn er meer dan de politiek, behalve Wilders, door heeft gezien hun gedragingen.
pi_166553466
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 00:40 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

maar Asscher mist dus compleet het punt van Nico, die het niet alleen over Rednecks had.
Misschien dat ik zijn punt gemist heb, was het een soort sarcasme dat hij overdreef en dat hij daarmee duidelijk maakte hoe wij die groepen al die tijd hebben gezien en afgedaan en daarom vergaten dat die mensen veel meer zijn dan alleen dat?
pi_166553499
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 00:42 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Misschien dat ik zijn punt gemist heb, was het een soort sarcasme dat hij overdreef en dat hij daarmee duidelijk maakte hoe wij die groepen al die tijd hebben gezien en afgedaan en daarom vergaten dat die mensen veel meer zijn dan alleen dat?
juist en nu nog steeds gezien de reactie van Asscher en het feit dat hij relatief nonchalant over de zwarte piet opmerking heen wil praten....

Ik ben zelf absoluut niet pro trump of wilders, maar snap heel goed waar de frustratie van de onderkant vandaan komt. Wat dat betreft was ik het wel een met Bas Heijne vanavond.
pi_166553508
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 00:48 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

juist en nu nog steeds gezien de reactie van Asscher en het feit dat hij relatief nonchalant over de zwarte piet opmerking heen wil praten....

Ik ben zelf absoluut niet pro trump of wilders, maar snap heel goed waar de frustratie van de onderkant vandaan komt. Wat dat betreft was ik het wel een met Bas Heijne vanavond.
Oh shit dan moet ik nico eventjes terugkijken straks, dan heb ik hem misschien verkeerd begrepen. Verder ben ik het ook eens met dat standpunt. Alhoewel het meer is dan alleen de onderkand van de samenleving.
pi_166553585
Ik vond Nico ook te ver gaan maar ga nu twijfelen. Denkt hij nu echt zo over die groep mensen of was het overdreven sarcastisch...

Bij nader inzien denk ik toch het tweede.
pi_166553658
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 00:49 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Oh shit dan moet ik nico eventjes terugkijken straks, dan heb ik hem misschien verkeerd begrepen. Verder ben ik het ook eens met dat standpunt. Alhoewel het meer is dan alleen de onderkand van de samenleving.
klopt wel meer dan alleen de onderkant natuurlijk, was even als benadrukking bedoelt.
pi_166553761
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 00:42 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Hij had het onder andere over iemand die klaagde dat zijn WIFI-signaal minder sterk was door de komst van de asielzoekers en ook een groep die doodsbedreigingen heeft gestuurd naar aanleiding van het Koningslied. Daar is weinig sarcastisch aan, denk ik. :P

Volgens mij was de kern van zijn verhaal de laatste zin: "Die mensen stemmen. Als dat je verbaast, heb je in de politiek niets te zoeken."
pi_166553774
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 01:24 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hij had het onder andere over iemand die klaagde dat zijn WIFI-signaal minder sterk was door de komst van de asielzoekers en ook een groep die doodsbedreigingen heeft gestuurd naar aanleiding van het Koningslied. Daar is weinig sarcastisch aan, denk ik. :P

Volgens mij was de kern van zijn verhaal de laatste zin: "Die mensen stemmen. Als dat je verbaast, heb je in de politiek niets te zoeken."
Nouja, maar dat zou me terug brengen naar mijn eerste punt, er is ook een heel scala aan slimme mensen met echte problemen die stemmen op zon populist, omdat de huidige regering ze geen hoop geeft. Daar hoef je geen conservatieve texaanse redneck voor te zijn :P

Texas begint trouwens steeds minder rood te worden.
pi_166553807
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 01:27 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Nouja, maar dat zou me terug brengen naar mijn eerste punt, er is ook een heel scala aan slimme mensen met echte problemen die stemmen op zon populist, omdat de huidige regering ze geen hoop geeft. Daar hoef je geen conservatieve texaanse redneck voor te zijn :P

Texas begint trouwens steeds minder rood te worden.
Ja, dat dringt inderdaad toch nog niet helemaal bij iedereen door.
Ook Samsom had net bij Pauw weer een opmerking waar dat uit bleek. Ik ben alleen even vergeten welke opmerking dat was. :P
pi_166553844
Zal in maart volgend jaar blijken dat in Nederland de achterban van de PVV ook werd onderschat in de peilingen (doordat stemmers niet open durfden te zijn over hun voorkeur)?
pi_166553855
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 01:47 schreef Physsic het volgende:
Zal in maart volgend jaar blijken dat in Nederland de achterban van de PVV ook werd onderschat in de peilingen (doordat stemmers niet open durfden te zijn over hun voorkeur)?
Zou me niets verbazen. Vond Duk dat goed aankaarten bij Pauw.
pi_166553911
quote:
Not my president...

tja, revoluties moeten niet altijd in Oost-Europa of het MiddenOosten plaatsvinden. Maar de Amerikanen kennende zal het niks worden.
are we infinite or am I alone
pi_166553969
grote protests nu ja
  donderdag 10 november 2016 @ 04:15:47 #74
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_166554003
Pauw was wel smullen!
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_166554005
BNONews twitterde op donderdag 10-11-2016 om 04:04:01 BREAKING: Shots fired near anti-Trump protest in Seattle, reports of multiple victims reageer retweet
BNONews twitterde op donderdag 10-11-2016 om 04:08:14 At least 4 people shot in Seattle; no immediate indication the victims were involved in anti-Trump protest in the area - Seattle Times reageer retweet
e:

BNONews twitterde op donderdag 10-11-2016 om 04:16:49 Fire official: 5 people shot in downtown Seattle, no indication incident is linked to nearby protest... https://t.co/j828cxXELG reageer retweet
pi_166554007
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:59 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dat is de richting die millennials op willen gaan. Maar ja, moeten ze wel stemmen.
Liever niet, want het zijn verwende rotkinderen die meestal niks van de wereld weten.
pi_166554011
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 04:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
BNONews twitterde op donderdag 10-11-2016 om 04:04:01 BREAKING: Shots fired near anti-Trump protest in Seattle, reports of multiple victims reageer retweet
BNONews twitterde op donderdag 10-11-2016 om 04:08:14 At least 4 people shot in Seattle; no immediate indication the victims were involved in anti-Trump protest in the area - Seattle Times reageer retweet
e:

BNONews twitterde op donderdag 10-11-2016 om 04:16:49 Fire official: 5 people shot in downtown Seattle, no indication incident is linked to nearby protest... https://t.co/j828cxXELG reageer retweet
Ah zijn nog mee rmensen die wakker zijn die het meekrijgen.
pi_166554013
KrisB_KVUE twitterde op woensdag 09-11-2016 om 21:22:30 RIGHT NOW: UT students protesting Donald Trump's election have SHUT DOWN bridge in Downtown Austin https://t.co/YhrGV5w2qM reageer retweet
pgcornwell twitterde op donderdag 10-11-2016 om 04:06:50 The shooting in downtown Seattle appears to be unrelated to the #notmypresident protest. reageer retweet
pi_166554014
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:33 schreef warp995 het volgende:
En H de grootste verliezer zelf natuurlijk die decennialang met niks ander bezig was, trouwde voor de politieke carriere, als first lady zich probeerde te profileren, een paar voorronden heeft moeten verliezen en genoegen moest nemen met een Secretary baantje en dan op het moment waar ze decennialang naartoe heeft geleefd, miljarden heeft verspild voor media en de banken, mogelijk stemfraude heeft gepleegd, bij alles en iedereen geslijmd heeft en valse glimlach aan ieder moest laten zien, en allerlei corruptieschandalen probeerde te overwinnen, zelfs de popular vote haalt maarrrr........ op het laatste moment verslagen wordt door een buitenstaander zonder ervaring of al te veel politieke inhoud en helemaal niet jarenlang bezig was met slijmen, maar gewoon zijn politiek incorrecte zelf was en oogde alsof hij het niet eens al te hard probeerde.

_O- _O- _O-
_O- _O- _O-
_O- _O- _O-

_O- _O- _O-
_O- _O- _O-
_O- _O- _O-

_O- _O- _O-
_O- _O- _O-
_O- _O- _O-
pi_166554015
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 04:24 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ah zijn nog mee rmensen die wakker zijn die het meekrijgen.
En dan sprak de linkse mensch schande dat Trump de uitslag niet zou respecteren wanneer hij zou verliezen. Z _O- Hyp _O- criet!
pi_166554018
pzf twitterde op donderdag 10-11-2016 om 04:25:47 BREAKING NEWS: Active Shooter reported at LA Valley College. reageer retweet
pi_166554021

[ Bericht 100% gewijzigd door Braindead2000 op 10-11-2016 04:44:14 ]
  donderdag 10 november 2016 @ 05:01:57 #84
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_166554033
En waarom is dat heerlijk?

Je username zegt al wel genoeg eigenlijk
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 10 november 2016 @ 05:04:04 #85
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_166554037
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 04:28 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

En H de grootste verliezer zelf natuurlijk die decennialang met niks ander bezig was, trouwde voor de politieke carriere, als first lady zich probeerde te profileren, een paar voorronden heeft moeten verliezen en genoegen moest nemen met een Secretary baantje en dan op het moment waar ze decennialang naartoe heeft geleefd, miljarden heeft verspild voor media en de banken, mogelijk stemfraude heeft gepleegd, bij alles en iedereen geslijmd heeft en valse glimlach aan ieder moest laten zien, en allerlei corruptieschandalen probeerde te overwinnen, zelfs de popular vote haalt maarrrr........ op het laatste moment verslagen wordt door een buitenstaander zonder ervaring of al te veel politieke inhoud en helemaal niet jarenlang bezig was met slijmen, maar gewoon zijn politiek incorrecte zelf was en oogde alsof hij het niet eens al te hard probeerde.

_O- _O- _O-
_O- _O- _O-
_O- _O- _O-

_O- _O- _O-
_O- _O- _O-
_O- _O- _O-

_O- _O- _O-
_O- _O- _O-
_O- _O- _O-
Holy shit volg je alleen maar breitbart dat je met deze achterlijke 'feiten' komt? Zielig figuur. Je lijkt Trump wel met je geraaskal en misinformatie. fucking om te kotsen dit.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 10 november 2016 @ 05:30:49 #86
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_166554059
Amy Schumer zegt 'grapje' met betrekking tot haar belofte om te verhuizen als Trump president zou worden.
pi_166554065
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 05:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Amy Schumer zegt 'grapje' met betrekking tot haar belofte om te verhuizen als Trump president zou worden.
Nu zijn er vast een aantal Trump-stemmers boos omdat ze voor niets op Trump hebben gestemd. :P Loze belofte..
  donderdag 10 november 2016 @ 05:45:49 #88
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_166554079
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 05:38 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nu zijn er vast een aantal Trump-stemmers boos omdat ze voor niets op Trump hebben gestemd. :P Loze belofte..
:D maar was te verwachten natuurlijk. Zou me verbazen als zelfs 1 persoon van de enorme lijst mensen die zei te gaan verhuizen dat ook daadwerkelijk zou doen.

Het is net zoals met Brexit, mensen maken allerlei grote beloftes omdat ze eigenlijk denken dat het onmogelijk is dat het echt gebeurd.

Veel mensen zullen zich eens achter de oren moeten krabben en beseffen dat ze in een bubbel leven. Uiteraard doen beide kampen dat. Ik probeer altijd zoveel mogelijk kanten te zien. Bijvoorbeeld door zowel Joop.nl als Geenstijl te lezen, en zowel de Telegraaf als het NRC en de Groene Amsterdammer bijvoorbeeld.

Maar heb het idee dat zoveel mensen alleen in hun eigen wereld rondkijken en dan de fout maken door te denken dat dat de hele wereld is die ze zien. Mijn ouders bijvoorbeeld kijken alleen maar DWDD. Ze checken nooit eens Geenstijl of iets wat niet in hun straatje past. Maar zelfs als je het niet met die denkbeelden eens bent is het goed om ze wel te lezen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 10-11-2016 05:51:19 ]
  donderdag 10 november 2016 @ 05:46:38 #89
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_166554080
TheAnonnMessage twitterde op donderdag 10-11-2016 om 04:55:41 BREAKING NEWS: New York Anti-Trump Protests grow to 100,000. Likely to last through the night. #TrumpProtest https://t.co/cjm3deyKg6 reageer retweet
fc slechte verliezer
RED ONS HENNIEGOD
  donderdag 10 november 2016 @ 05:52:52 #90
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_166554085
quote:
9s.gif Op donderdag 10 november 2016 05:46 schreef PowerLoungen het volgende:
TheAnonnMessage twitterde op donderdag 10-11-2016 om 04:55:41 BREAKING NEWS: New York Anti-Trump Protests grow to 100,000. Likely to last through the night. #TrumpProtest https://t.co/cjm3deyKg6 reageer retweet
fc slechte verliezer
Tsja, aan de andere kant hebben mensen ook gewoon het recht om te demonstreren. Zolang men niet gaat rellen is het prima lijkt me.

Kijk, nu Trump aan de macht is gekomen zal hij ook niet dezelfde fout moeten maken als de democraten gedaan hebben, door het andere kamp compleet te negeren!
pi_166554087
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 05:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Tsja, aan de andere kant hebben mensen ook gewoon het recht om te demonstreren.
Maar ze demonstreren tegen een democratisch gekozen president? En ik vraag me af of ze allemaal gestemt hebben. Als je niet gestemt hebt, heb je geen recht om te protesteren.
  donderdag 10 november 2016 @ 06:05:14 #92
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_166554091
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 06:00 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Maar ze demonstreren tegen een democratisch gekozen president? En ik vraag me af of ze allemaal gestemt hebben. Als je niet gestemt hebt, heb je geen recht om te protesteren.
Misschien volgens jou idealen niet. Maar wettelijk gezien zit daar geen verband tussen. Maar dat niet iedereen dezelfde idealen volgt lijkt me wel duidelijk ;)
pi_166554092
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 06:00 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

In welk wetsartikel is geregeld dat je recht op demonstratie vervalt als je niet gestemd hebt?
pi_166554097
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 06:05 schreef Toefjes het volgende:

[..]

In welk wetsartikel is geregeld dat je recht op demonstratie vervalt als je niet gestemd hebt?
Lijkt me dat je niet tegen alles mag demonstreren.
pi_166554109
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 06:11 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Lijkt me dat je niet tegen alles mag demonstreren.
Ik vroeg om iets heel eenvoudigs: Waar staat dat je recht op demonstratie vervalt als je niet gestemd hebt? Ik vind het nogal een bewering, die ik vaker terug lees. Alleen een pasklaar antwoord op de vraag kan niemand mij geven.
pi_166554110
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 05:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Tsja, aan de andere kant hebben mensen ook gewoon het recht om te demonstreren. Zolang men niet gaat rellen is het prima lijkt me.

Kijk, nu Trump aan de macht is gekomen zal hij ook niet dezelfde fout moeten maken als de democraten gedaan hebben, door het andere kamp compleet te negeren!
Ik weet nog hoe verontwaardigd de media reageerde toen het gerucht ging dat als Hillary zou winnen dat de fans van Trump dat niet zouden accepteren en dit is dan wel goed?

Dit zijn gewoon slechte verliezers, kleuters...
pi_166554124
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 06:18 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik vroeg om iets heel eenvoudigs: Waar staat dat je recht op demonstratie vervalt als je niet gestemd hebt? Ik vind het nogal een bewering, die ik vaker terug lees. Alleen een pasklaar antwoord op de vraag kan niemand mij geven.
Dat mag gewoon. Je kan je wel afvragen waarom ze demonstreren. Als je demonstreert dan wil je wat zien veranderen. Wat willen ze veranderen? Dat Trump toch geen president wordt? Ik vraag me af of dat mag.
pi_166554152
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 06:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat mag gewoon. Je kan je wel afvragen waarom ze demonstreren. Als je demonstreert dan wil je wat zien veranderen. Wat willen ze veranderen? Dat Trump toch geen president wordt? Ik vraag me af of dat mag.
Ik zou niet inzien waarom niet. Als ze met duizenden naar de Trump Towers trekken en die dingen in de fik zouden steken: Dat mag dan weer niet.
pi_166554155

langere video met muziek ipv normale audio.

[ Bericht 59% gewijzigd door ClapClapYourHands op 10-11-2016 06:42:09 ]
pi_166554162
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:28 schreef snorauto het volgende:

[..]

'de elite'

Iedereen die de poen heeft of de mogelijkheid om in no time weg te wezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Loekie1 op 10-11-2016 06:50:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')