abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166552066
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 19:58 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Net als met de Brexit, de groep tot en met 30-35 jaar laten het afweten. Dus zij kunnen niet meer janken over hun toekomst. Met een iets hogere opkomst in die leeftijdsgroep had Clinton waarschijnlijk gewonnen.
Heel 18 tot 35.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166552193
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 20:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

[..]

Dus je mag kiezen tussen anaal of vaginaal verkracht worden door je presidentskandidaten en dan nog MOET je op komen dagen. Als je op komt dagen in zo'n non keuze kun je bovendien ook nog eens genieten van aanvullende verantwoordelijkheden zoals jurydienst.

[..]

:')
Hoeveel mensen hebben op kandidaat 3 gestemd en hoeveel van het electoraat is niet op komen dagen? Denk dat dat heeel spannend zou worden.
Je hebt een optie 3, oraal.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 9 november 2016 @ 23:41:07 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_166552236
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 22:57 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Daar hebben de republikeinen hun best voor gedaan. Die zagen de demografische bom al aankomen. Best slim dus. Absolute minderheid in stemmen en toch huis,senaat en presidentschap binnenhalen. Kunnen ze het nog moeilijker maken.
God, wat zijn die democraten dom. Het gaat niet om de poppetjes, het gaat om de ideologie :')
Neuh, ideologie brengt je stemmen, de laatste 25 jaar hebben de Republikeinen maar een keer de popular vote gehad. Het voordeel is dat ze wat vaker de Senaat hebben gekregen (ze zijn sterker in down ticket voting, ja wat dat betreft is het wel enigszins ideologie; een progressieve leider is prima, maar ook weer niet te gekkig) en daardoor gerrymandering hebben kunnen doen. We hebben natuurlijk al dertig jaar lang een vlucht naar de steden, maar het kiesmannenstelsel zorgt ervoor dat het platteland nog evenveel stem heeft. En Puerto Rico en Washington DC willen met overgrote meerderheid een staat worden, maar zolang het blauwe staten zouden zijn, krijgt hun oproep geen gehoor. Taxation = representation is bij uitstek een Republikeins credo, tenzij het tegen hun keert, dan telt het niet. En de Democraten laten zich het kaas van de brood eten terwijl ze denken dat de demografie in hun voordeel is. Dat is ook zo, maar dan moeten de kaarten wel eerlijk gedeeld zijn, en dat zijn ze niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_166552544
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 20:23 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Je zou moeten onderzoeken waarom bijna 47% van de stemgerechtigden niet opkomt.
Zou het liggen aan het geloof in het politieke systeem?
De Trump stemmers geloven ook niet in de politieke elite.
Dus politieke elite 26% en anti elite 74%.

Edit: niet gaan huilen over de niet stemmers net zoals bij de Brexit, dan moet je maar komen
In de VS wordt het mensen moeilijk gemaakt om te gaan stemmen. Een paar maand van te voren registreren en lange wachtrijen bij stembureaus.
pi_166552764
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:41 schreef speknek het volgende:

[..]

Neuh, ideologie brengt je stemmen, de laatste 25 jaar hebben de Republikeinen maar een keer de popular vote gehad. Het voordeel is dat ze wat vaker de Senaat hebben gekregen (ze zijn sterker in down ticket voting, ja wat dat betreft is het wel enigszins ideologie; een progressieve leider is prima, maar ook weer niet te gekkig) en daardoor gerrymandering hebben kunnen doen. We hebben natuurlijk al dertig jaar lang een vlucht naar de steden, maar het kiesmannenstelsel zorgt ervoor dat het platteland nog evenveel stem heeft. En Puerto Rico en Washington DC willen met overgrote meerderheid een staat worden, maar zolang het blauwe staten zouden zijn, krijgt hun oproep geen gehoor. Taxation = representation is bij uitstek een Republikeins credo, tenzij het tegen hun keert, dan telt het niet. En de Democraten laten zich het kaas van de brood eten terwijl ze denken dat de demografie in hun voordeel is. Dat is ook zo, maar dan moeten de kaarten wel eerlijk gedeeld zijn, en dat zijn ze niet.
Puerto Rico kan een eind in de stront zakken. Toen het goed ging wilden ze onafhankelijk blijven, maar nu ze een Griekenlandje hebben gedaan willen ze opeens een staat worden. Niet omdat de VS nou zo tof is, maar subsidie.
pi_166552841
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:41 schreef speknek het volgende:

[..]

Als de millennials gewoon en masse gaan stemmen -grotendeels democratische inborst-, dan is de GOP voor eeuwig de verliezende partij (tot ze hun ideologie gaan pivoten naar iets progressievers). Dat bedoel ik met dat democraten weigerden naar de stembus te komen voor een poppetje, terwijl het niet om het poppetje zou moeten gaan maar om de langetermijnsrichting van je land. Clinton stemde op geloof ik 93% van de policies mee met Sanders in de tijd dat ze samen werkten en ze stemde als 1 van de meest liberale senators. Dat is de richting die millennials op willen gaan. Maar ja, moeten ze wel stemmen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_166552851
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

In de VS wordt het mensen moeilijk gemaakt om te gaan stemmen. Een paar maand van te voren registreren en lange wachtrijen bij stembureaus.
Ooit in de bak gezeten? Weg stemrecht.
Tikt ook lekker aan daar in bepaalde bevolkingsgroepen.
pi_166553314
Ik vond Asscher trouwens (als het hier nog niet is langsgekomen) mooi de afstand tussen politieke elite en volk illustreren na de column van Nico Dijkshoorn bij DWDD.

Eerst een mooie opsomming van groeperingen door Dijkshoorn die zich achtergesteld voelen door de politieke elite en daarom op bijv. Trump/Wilders stemmen, waarop Asscher even later reageert met de woorden: "mooie opsomming van freaks en belachelijke mensen......" en dan een verhaal erna, maar de mensen die zich juist met die mensen identificeren en dat zijn er meer dan je denkt, zullen zich dus weer bevestigd voelen in hun gevoel van achtergesteld zijn...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_166553435
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 00:23 schreef ender_xenocide het volgende:
Ik vond Asscher trouwens (als het hier nog niet is langsgekomen) mooi de afstand tussen politieke elite en volk illustreren na de column van Nico Dijkshoorn bij DWDD.

Eerst een mooie opsomming van groeperingen door Dijkshoorn die zich achtergesteld voelen door de politieke elite en daarom op bijv. Trump/Wilders stemmen, waarop Asscher even later reageert met de woorden: "mooie opsomming van freaks en belachelijke mensen......" en dan een verhaal erna, maar de mensen die zich juist met die mensen identificeren en dat zijn er meer dan je denkt, zullen zich dus weer bevestigd voelen in hun gevoel van achtergesteld zijn...
Opsommingen van groeperingen, Nico had het toch alleen maar over rednecks uit Texas. Vond het echt wanstaltelijk slecht van Nico.

Asscher had nog wel een aardig verhaal ja.
pi_166553446
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 00:38 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Opsommingen van groeperingen, Nico had het toch alleen maar over rednecks uit Texas. Vond het echt wanstaltelijk slecht van Nico.

Asscher had nog wel een aardig verhaal ja.
maar Asscher en jij mist dus compleet het punt van Nico, ook de onderkant van de samenleving stemt en dat zijn er meer dan de politiek, behalve Wilders, door heeft gezien hun gedragingen.
pi_166553466
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 00:40 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

maar Asscher mist dus compleet het punt van Nico, die het niet alleen over Rednecks had.
Misschien dat ik zijn punt gemist heb, was het een soort sarcasme dat hij overdreef en dat hij daarmee duidelijk maakte hoe wij die groepen al die tijd hebben gezien en afgedaan en daarom vergaten dat die mensen veel meer zijn dan alleen dat?
pi_166553499
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 00:42 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Misschien dat ik zijn punt gemist heb, was het een soort sarcasme dat hij overdreef en dat hij daarmee duidelijk maakte hoe wij die groepen al die tijd hebben gezien en afgedaan en daarom vergaten dat die mensen veel meer zijn dan alleen dat?
juist en nu nog steeds gezien de reactie van Asscher en het feit dat hij relatief nonchalant over de zwarte piet opmerking heen wil praten....

Ik ben zelf absoluut niet pro trump of wilders, maar snap heel goed waar de frustratie van de onderkant vandaan komt. Wat dat betreft was ik het wel een met Bas Heijne vanavond.
pi_166553508
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 00:48 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

juist en nu nog steeds gezien de reactie van Asscher en het feit dat hij relatief nonchalant over de zwarte piet opmerking heen wil praten....

Ik ben zelf absoluut niet pro trump of wilders, maar snap heel goed waar de frustratie van de onderkant vandaan komt. Wat dat betreft was ik het wel een met Bas Heijne vanavond.
Oh shit dan moet ik nico eventjes terugkijken straks, dan heb ik hem misschien verkeerd begrepen. Verder ben ik het ook eens met dat standpunt. Alhoewel het meer is dan alleen de onderkand van de samenleving.
pi_166553585
Ik vond Nico ook te ver gaan maar ga nu twijfelen. Denkt hij nu echt zo over die groep mensen of was het overdreven sarcastisch...

Bij nader inzien denk ik toch het tweede.
pi_166553658
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 00:49 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Oh shit dan moet ik nico eventjes terugkijken straks, dan heb ik hem misschien verkeerd begrepen. Verder ben ik het ook eens met dat standpunt. Alhoewel het meer is dan alleen de onderkand van de samenleving.
klopt wel meer dan alleen de onderkant natuurlijk, was even als benadrukking bedoelt.
pi_166553761
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 00:42 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Hij had het onder andere over iemand die klaagde dat zijn WIFI-signaal minder sterk was door de komst van de asielzoekers en ook een groep die doodsbedreigingen heeft gestuurd naar aanleiding van het Koningslied. Daar is weinig sarcastisch aan, denk ik. :P

Volgens mij was de kern van zijn verhaal de laatste zin: "Die mensen stemmen. Als dat je verbaast, heb je in de politiek niets te zoeken."
pi_166553774
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 01:24 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hij had het onder andere over iemand die klaagde dat zijn WIFI-signaal minder sterk was door de komst van de asielzoekers en ook een groep die doodsbedreigingen heeft gestuurd naar aanleiding van het Koningslied. Daar is weinig sarcastisch aan, denk ik. :P

Volgens mij was de kern van zijn verhaal de laatste zin: "Die mensen stemmen. Als dat je verbaast, heb je in de politiek niets te zoeken."
Nouja, maar dat zou me terug brengen naar mijn eerste punt, er is ook een heel scala aan slimme mensen met echte problemen die stemmen op zon populist, omdat de huidige regering ze geen hoop geeft. Daar hoef je geen conservatieve texaanse redneck voor te zijn :P

Texas begint trouwens steeds minder rood te worden.
pi_166553807
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 01:27 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Nouja, maar dat zou me terug brengen naar mijn eerste punt, er is ook een heel scala aan slimme mensen met echte problemen die stemmen op zon populist, omdat de huidige regering ze geen hoop geeft. Daar hoef je geen conservatieve texaanse redneck voor te zijn :P

Texas begint trouwens steeds minder rood te worden.
Ja, dat dringt inderdaad toch nog niet helemaal bij iedereen door.
Ook Samsom had net bij Pauw weer een opmerking waar dat uit bleek. Ik ben alleen even vergeten welke opmerking dat was. :P
pi_166553844
Zal in maart volgend jaar blijken dat in Nederland de achterban van de PVV ook werd onderschat in de peilingen (doordat stemmers niet open durfden te zijn over hun voorkeur)?
pi_166553855
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 01:47 schreef Physsic het volgende:
Zal in maart volgend jaar blijken dat in Nederland de achterban van de PVV ook werd onderschat in de peilingen (doordat stemmers niet open durfden te zijn over hun voorkeur)?
Zou me niets verbazen. Vond Duk dat goed aankaarten bij Pauw.
pi_166553911
quote:
Not my president...

tja, revoluties moeten niet altijd in Oost-Europa of het MiddenOosten plaatsvinden. Maar de Amerikanen kennende zal het niks worden.
are we infinite or am I alone
pi_166553969
grote protests nu ja
  donderdag 10 november 2016 @ 04:15:47 #74
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_166554003
Pauw was wel smullen!
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_166554005
BNONews twitterde op donderdag 10-11-2016 om 04:04:01 BREAKING: Shots fired near anti-Trump protest in Seattle, reports of multiple victims reageer retweet
BNONews twitterde op donderdag 10-11-2016 om 04:08:14 At least 4 people shot in Seattle; no immediate indication the victims were involved in anti-Trump protest in the area - Seattle Times reageer retweet
e:

BNONews twitterde op donderdag 10-11-2016 om 04:16:49 Fire official: 5 people shot in downtown Seattle, no indication incident is linked to nearby protest... https://t.co/j828cxXELG reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')