Maar in ruil daarvoor krijgen de rijken een belastingvoordeel. Dat is toch ook wat waard?quote:Op woensdag 9 november 2016 19:18 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
Ze naaien Obama de reet in. Waar hij voor heeft gewerkt, is pats, weg.
Social desirability bias sowieso, maar wat vooral heel moeilijk te voorspellen is en echt heel belangrijk is bij peilingen is de opkomst van verschillende groepen. Dat gaf ook bij de Brexit de doorslag, en het speelde ook toen een grote rol bij het falen van de peilingen.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Heb jij ondertussen al een verklaring waar het mis is gegaan bij de pollsters en hoe trump vooral won en zij verloor?
Zelf nog niet echt naar gekeken, mono gaf johnson voters aan die toch voor Trump gingen, heb gelezen veel witte obama stemmers die nu republikeins stemden.
twitter:KING5Seattle twitterde op woensdag 09-11-2016 om 18:32:11NOW: Thousands of students at Berkeley High School in CA walked out of class with their teachers, to say that he is… https://t.co/A4dphjakHI reageer retweet
Dat lijkt me wat te optimistisch. Zo makkelijk is het niet om dingen terug te draaien.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:18 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
Ze naaien Obama de reet in. Waar hij voor heeft gewerkt, is pats, weg.
berkeleyquote:Op woensdag 9 november 2016 19:20 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:KING5Seattle twitterde op woensdag 09-11-2016 om 18:32:11NOW: Thousands of students at Berkeley High School in CA walked out of class with their teachers, to say that he is… https://t.co/A4dphjakHI reageer retweet
Betalen ze toch al niet.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar in ruil daarvoor krijgen de rijken een belastingvoordeel. Dat is toch ook wat waard?
Fijn hé, jarenlang je inzetten tot de asymptoot van overspanning aan toe en dan in je rug gestoken worden door de helft van je bevolking waar je voor opkomt.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:21 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wat te optimistisch. Zo makkelijk is het niet om dingen terug te draaien.
Ik heb nog geen diepe anallyse gedaan of gelezen, maar op basis van de resultaten denk ik niet dat de Johnson stem een grote rol heeft gespeeld, hij zakte al in de laatste polls. De polls blijken vooral mis te hebben in de midwest. In het westen in staten als Nevada (daar hebben ze zelfs Clinton beetje onderschat), Arizona en Colorado bleken ze het juist te hebben. Ik denk dat de pollsters niet in staat zijn in staten om in de midwest goed te pollen en het aandeel blanke kiezers op Trump flink te hebben onderschat.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Heb jij ondertussen al een verklaring waar het mis is gegaan bij de pollsters en hoe trump vooral won en zij verloor?
Zelf nog niet echt naar gekeken, mono gaf johnson voters aan die toch voor Trump gingen, heb gelezen veel witte obama stemmers die nu republikeins stemden.
Ik ben strenger dan jij.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:07 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Hij is ook zeker niet perfect. Als ik hem naar Nederlandse maatstaven moet beoordelen zou ik hem misschien zelfs een onvoldoende geven. Maar als ik hem beoordeel als Amerikaanse President, moet ik toch even een andere maatstaf hanteren denk ik en kijken naar de politieke situatie daar en hem vergelijken met andere Amerikaanse presidenten. En als ik er zo naar kijk, ga ik hem toch wel missen de komende vier jaar.
Maar Iran is ook echt zeker wel een heel goed punt. Als je ook ziet hoe snel hij kon regelen dat Amerikaanse soldaten weer bevrijd werden.
En je kunt je afvragen in hoe verre een president verantwoordelijk is voor een situatie zoals in Flint. Daarbij falen heel wat meer mensen die er dichter bij staan.
We zeiden het nog hequote:Op woensdag 9 november 2016 19:13 schreef Nintex het volgende:
DONALD J TRUMP PRESIDENT ELECT
Wat een rollercoaster gisteren. Na een dagje hard werken eindelijk even bijkomen, de speeches kijken en genieten van de winst, de blije gezichten en de zure gezichten.
twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 11-10-2016 om 16:48:29Disloyal R's are far more difficult than Crooked Hillary. They come at you from all sides. They don’t know how to win - I will teach them! reageer retweet
Democratie, geweldig!quote:Op woensdag 9 november 2016 19:20 schreef Houtenbeen het volgende:
Maar in vergelijking met Sanders zijn ze zo'n beetje allemaal rot.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben strenger dan jij.
Hij had natuurlijk veel meer kunnen doen voor Flint met alle bevoegdheden en leiderschap die hij heeft, wat hij in ND had kunnen doen heeft Sanders hem in een brief uitgelegd.
October 28, 2016quote:Op woensdag 9 november 2016 19:07 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Hij is ook zeker niet perfect. Als ik hem naar Nederlandse maatstaven moet beoordelen zou ik hem misschien zelfs een onvoldoende geven. Maar als ik hem beoordeel als Amerikaanse President, moet ik toch even een andere maatstaf hanteren denk ik en kijken naar de politieke situatie daar en hem vergelijken met andere Amerikaanse presidenten. En als ik er zo naar kijk, ga ik hem toch wel missen de komende vier jaar.
Maar Iran is ook echt zeker wel een heel goed punt. Als je ook ziet hoe snel hij kon regelen dat Amerikaanse soldaten weer bevrijd werden.
En je kunt je afvragen in hoe verre een president verantwoordelijk is voor een situatie zoals in Flint. Daarbij falen heel wat meer mensen die er dichter bij staan.
Paul Ryan/Romneyquote:Op woensdag 9 november 2016 19:23 schreef antiderivative het volgende:
Profetische tweet, kunnen we ons dit moment nog herinneren:twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 11-10-2016 om 16:48:29Disloyal R's are far more difficult than Crooked Hillary. They come at you from all sides. They don’t know how to win - I will teach them! reageer retweet
quote:Op woensdag 9 november 2016 19:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat is toch duidelijk joh...quote:Op woensdag 9 november 2016 19:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
.
Bedankt Hans.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:25 schreef Raram het volgende:
[..]
[..]
Dat is toch duidelijk joh...
Je moet in de politiek niet de inhoud hebben tegenwoordig..
Mensen stemmen graag op populische prietpraat....
Hoe debieler hoe meer stemmen....
Het geertwilderssyndroom noem ik het....
Zie de brief. Hij krijgt op een presenteerblaadje aangereikt hoe hij het kan oplossen, hij doet niets! Het interesseet hem niet.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:24 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Maar in vergelijking met Sanders zijn ze zo'n beetje allemaal rot.
Denk dat die jongelui nog niet mochten stemmen.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:23 schreef Zorro het volgende:
[..]
Democratie, geweldig!
Tenminste zolang je je zin krijgt
Dit meen je niet serieus hoop ik?quote:Op woensdag 9 november 2016 19:22 schreef S-te-Fan het volgende:
[..]
Fijn hé, jarenlang je inzetten tot de asymptoot van overspanning aan toe en dan in je rug gestoken worden door de helft van je bevolking waar je voor opkomt.
Maarja, that's politics.
Klopt inderdaad, ik denk dat ze in die regio een soort wanhoops stem hebben gegeven aan trump. Wellicht een boel democraten die op obama stemden, misschien ook wel bill clinton en hun hoop in de democraten kwijt zijn.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:22 schreef L3gend het volgende:
[..]
Ik heb nog geen diepe anallyse gedaan of gelezen, maar op basis van de resultaten denk ik niet dat de Johnson stem een grote rol heeft gespeeld, hij zakte al in de laatste polls. De polls blijken vooral mis te hebben in de midwest. In het westen in staten als Nevada (daar hebben ze zelfs Clinton beetje onderschat), Arizona en Colorado bleken ze het juist te hebben. Ik denk dat de pollsters niet in staat zijn in staten om in de midwest goed te pollen en het aandeel blanke kiezers op Trump flink te hebben onderschat.
En toch doen de Republikeinen er alles aan om daar zaken aan banden te leggen. Het is ironisch genoeg juist de elite die wat dat soort kwesties de politiek onder druk zet door te dreigen met het niet vestigen van of verhuizen van bedrijfslocaties in bepaalde staten.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:18 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze inmiddels wel door hebben dat ze zich daarmee niet populair maken, en dat is toch waar ze zich primair mee bezig houden want anders worden ze niet herkozen. Het is een verloren zaak voor ze, net als het homohuwelijk.
Sowieso relatie hebben met Marilyn Manson is nogal vaag. Wel lekker wijf.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
[ afbeelding ]
Deze meid is wel tragisch dom.
quote:Op woensdag 9 november 2016 19:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
[ afbeelding ]
Deze meid is wel tragisch dom.
twitter:RHoogland twitterde op woensdag 09-11-2016 om 08:30:47Dus, Twan en consorten: ruil je zelfgenoegzaamheid in voor zelfreflectie. reageer retweet
Dat is niet helemaal waar wat je nu zegt. Of eigenlijk, is het wel waar, maar er mist nogal wat informatie. Er zijn vanuit de federale overheid wel degelijk stappen gezet om de constructie stil te leggen en naar alternatieven te zoeken.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zie de brief. Hij krijgt op een presenteerblaadje aangereikt hoe hij het kan oplossen, hij doet niets! Het interesseet hem niet.
October 28, 2016
President Barack Obama
The White House
1600 Pennsylvania Ave
Washington, DC 20500
Dear President Obama,
I write to respectfully but urgently request your intervention in the very troubling situation unfolding at and around the Standing Rock Sioux reservation in North Dakota. As you know, over the past day, scores of law enforcement officers dressed in riot gear and supported by military style vehicles forcibly removed hundreds of peaceful protesters who had gathered to oppose the Dakota Access Pipeline. There are disturbing reports of officers using sound cannons, pepper spray and rubber bullets. The authorities have already arrested at least 140 people.
The first priority must be protecting the safety of the peaceful protesters. That is why I urge you to direct the Department of Justice to send observers to protect the protestors’ First Amendment rights to protest the pipeline. I also urge you to request that North Dakota Governor Jack Dalrymple remove the National Guard from the camp, as the military presence only threatens to inflame an already tense situation even more. Lastly, I urge you to direct the Army Corps of Engineers to stop construction within a mile between Highway 1806 and the Missouri River to help reduce tension.
The second priority is suspending all federal permits for this project until the Army Corps of Engineers completes a full cultural and environmental review. To my mind, the Corps should have never approved this project on an expedited basis in the first place. If Completed, the pipeline will transport nearly 20 million gallons of crude oil every day, potentially threatening dozens of bodies of water, including Lake Oahe on the Missouri River. Since the Missouri River provides drinking water for 10 states and 28 tribes, a major spill from this pipeline cold threaten the drinking water of million of people. That is a risk we simply cannot afford to take.
The Dakota Access Pipeline would also be a huge blow to our fight against climate change. According to one report, burning the oil transported through the pipeline would produce carbon emissions equivalent to 21 million cars or 30 coal plants. If we have any hope of avoiding the worst consequences of climate change, we should not be building new oil pipelines that lock us into burning fossil fuels for generations to come. Rather, we should be building clean energy infrastructure to transform our energy system away from climate change causing fossil fuels and toward renewable sources of energy.
Moreover, it is deeply distressing to me that the federal government is putting the profits of the oil industry ahead of the treaty and sovereign rights of Native American communities. I understand the Standing Rock Sioux have sued to stop the pipeline, citing the very serious environmental concerns, encroachment on culturally sensitive lands, and violations of tribal treaty rights to a meaningful consultative role in the federal permitting process. To my mind, it is simply unacceptable to build a project like this, in one of the poorest counties in the nation, without the approval of the Native American residents who live there.
Mr. President, you took a bold and principled stand against the Keystone pipeline – I ask you to take a similar stand against the Dakota Access Pipeline. In the meantime, I urge you to take all appropriate measures to protect the safety of the Native American protesters and their supporters who have gathered peacefully to oppose the construction of the pipeline.
Sincerely,
Bernard Sanders
United States Senator
Obama zijn reactie: "we'll let it play out".
Klopt er hebben veel democraten op Trump gestemd in de midwest. Kijk bijvoorbeeld naar Macomb County in Michigan, een typische blue collar county. Daar heeft Trump maar liefst 20% beter gedaan dan Romney in 2012.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:27 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, ik denk dat ze in die regio een soort wanhoops stem hebben gegeven aan trump. Wellicht een boel democraten die op obama stemden, misschien ook wel bill clinton en hun hoop in de democraten kwijt zijn.
Ohhh verdomdquote:Op woensdag 9 november 2016 19:32 schreef Postbus100 het volgende:
Zitten we nou DWDD te bespreken buiten het DWDD-topic?
quote:Op woensdag 9 november 2016 19:35 schreef Raram het volgende:
\het zal me echt helemaal niets verbazen als Trump over een half jaar zegt dat hij er mee stopt...
Hij doet gewoon waar hij zin in heeft. Ik zie hem echt niet uit zijn bed komen als er in Amerika ergens een moordpartij plaats vindt en dat hij dan midden in de nacht zijn bed uit stapt om het Amerikaanse volk toe te spreken.
Dit is gewoon 1 grote grap van deze man.
quote:A new report from the New York Times Magazine goes behind the scenes of the VP selection process and claims that Trump's first choice was his former rival, Ohio Gov. John Kasich. Perhaps more interestingly, the report sheds light on the unprecedented level of power Trump plans to delegate to his vice president if elected. According to the Times, Trump's son, Donald Trump Jr., was responsible for vetting the potential candidates. Here's a scene from one conservation he had with a Kasich adviser.
Did he have any interest in being the most powerful vice president in history?
When Kasich’s adviser asked how this would be the case, Donald Jr. explained that his father’s vice president would be in charge of domestic and foreign policy.
Then what, the adviser asked, would Trump be in charge of?
"Making America great again" was the casual reply.
Natuurlijk wel. De Parijsakkoorden zijn niet gesloten met een instantie die bv straffen geeft bij niet nakoming.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:21 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wat te optimistisch. Zo makkelijk is het niet om dingen terug te draaien.
Onzin pratenquote:Op woensdag 9 november 2016 19:38 schreef Terreros85 het volgende:
Wat doet die Asscher daaar in godsnaam?
Hij wil zichzelf graag groot maken. Amerika helemaal niet. Ik denk dat ie niet eens begrijpt wat daarmee bedoeld zou moeten worden.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:35 schreef Raram het volgende:
\het zal me echt helemaal niets verbazen als Trump over een half jaar zegt dat hij er mee stopt...
Hij doet gewoon waar hij zin in heeft. Ik zie hem echt niet uit zijn bed komen als er in Amerika ergens een moordpartij plaats vindt en dat hij dan midden in de nacht zijn bed uit stapt om het Amerikaanse volk toe te spreken.
Dit is gewoon 1 grote grap van deze man.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |