Ik heb geen hekel aan wetenschap, integendeel. Het zijn juist de liberalen die allergisch lijken te zijn voor feiten en logica. In het Kyotorapport gaven de wetenschappers die het betreft aan dat ze van negen van de twaalf aandachtsgebieden een 'very low leven of scientific understanding' hadden. Daar zij de mensen van dat verdrag nogal mee aan de haal gegaan.quote:Op zondag 6 november 2016 17:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De maatregelen zijn uiteraard politiek. Maar de achterliggende onderzoeken zijn gewoon wetenschappelijk hoor. Maar dat Trumpfans een hekel hebben aan wetenschap zal niemand verbazen
Dat geldt dan volgens mij voor erg veel dingen. We worden voor erg veel dingen bang gemaakt.quote:Op zondag 6 november 2016 17:32 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Deze klimaatakkoorden bestaan dan ook vooral vanwege voorzorg, niet zozeer wetenschappelijke zekerheid.
O mijn god, krijgen we deze ellende volgend jaar weer?quote:Op zondag 6 november 2016 17:27 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Volgens mij doen ze elk jaar iets in de Melkweg tijdens de verkiezingsnacht.
Scherp!quote:Op zondag 6 november 2016 17:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
O mijn god, krijgen we deze ellende volgend jaar weer?
Ik ben tegen alle internationale verdragen.quote:Op zondag 6 november 2016 17:25 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het terugdraaien van klimaatakkoorden vind jij de goede kant uit
Tweede kamer he, Rutte nam al een voorschot met zijn vacuumbommen.quote:Op zondag 6 november 2016 17:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat doen ze dan?quote:Op zondag 6 november 2016 17:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Mee eens. Sinds de Vrede van Munster gaat het hard achteruit op deze planeet.quote:Op zondag 6 november 2016 17:41 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik ben tegen alle internationale verdragen.
Inderdaad.quote:Op zondag 6 november 2016 17:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Mee eens. Sinds de Vrede van Munster gaat het hard achteruit op deze planeet.
Dream on.quote:Op zondag 6 november 2016 17:45 schreef monkyyy het volgende:
Sommige mensen hebben liever dat energie vanuit het instabiele midden oosten moet komen in plaats dat energie zelfstandig wordt opgewekt.
Sommige mensen hebben liever oorlogen vanwege water te korten.
Sommige mensen hebben liever miljoenen klimaat vluchtelingen vanwege die water tekorten, te hete woestijngebieden en omhoog schietende voedselprijzen vanwege verwoeste oosten.
Ik zie liever dat we afstappen van fossiel en overstappen op renewables.
Het is mede dankzij Obama gelukt om windenergie goedkoper te maken dan fossiel in Texas. Ik zie die trend graag doorgezet worden.quote:Op zondag 6 november 2016 17:46 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dream on.
Zolang multinationals uitmaken hoe wij moeten leven is er geen kans op renewables.
quote:Like Benenati, Dawn Selak, an energy department spokeswoman, told us the estimated cost of coal in 2015 was around $59/MWh, a figure she attributed to Bloomberg research. So, Selak said, "the cost of wind (including in Texas) is less than the cost of coal even with the $23/MWh" tax credit factored in.
Daarom heb je overheden nodig om dat te forceren. Bedrijven verzinnen zelden nieuwe technologie. Maar ze zijn meestal wel beter in verbeteren zodra de infrastructuur of de standaarden er zijn.quote:Op zondag 6 november 2016 17:46 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dream on.
Zolang multinationals uitmaken hoe wij moeten leven is er geen kans op renewables.
En als de olie opraakt (over een paar honderd jaar, dan wordt de zonne energie lekker duur en uitgemolken over onze ruggen)quote:Op zondag 6 november 2016 17:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daarom heb je overheden nodig om dat te forceren. Bedrijven verzinnen zelden nieuwe technologie. Maar ze zijn meestal wel beter in verbeteren zodra de infrastructuur of de standaarden er zijn.
Ik denk dat je in veel gevallen de Chinese overheid moet bedanken, als het om de kostprijs van alternatieve energie gaat.quote:Op zondag 6 november 2016 17:50 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Het is mede dankzij Obama gelukt om windenergie goedkoper te maken dan fossiel in Texas. Ik zie die trend graag doorgezet worden.
http://www.politifact.com(...)eaper-texas-power-d/
[..]
Ze doen ook wel eens goede dingenquote:
En daarvoor heb je ook overheden die zorgen dat er genoeg aanbieders van zonne-energie zijn en geen handvol monopolisten.quote:Op zondag 6 november 2016 17:55 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En als de olie opraakt (over een paar honderd jaar, dan wordt de zonne energie lekker duur en uitgemolken over onze ruggen)
Of denken jullie nu echt dat multinationals iets goedkoops gaan aanbieden wat de mensen nodig hebben?
Juist dit. Daar moet een eind aan komen en met Trump is de kans dat de macht van de multinationals gebroken wordt veel groter dan met Clinton.quote:Op zondag 6 november 2016 17:46 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dream on.
Zonneenergie is nou juist iets dat je onafhankelijk kan maken van bedrijven. Of van overheden.quote:Op zondag 6 november 2016 17:55 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En als de olie opraakt (over een paar honderd jaar, dan wordt de zonne energie lekker duur en uitgemolken over onze ruggen)
Of denken jullie nu echt dat multinationals iets goedkoops gaan aanbieden wat de mensen nodig hebben?
Nog steeds duur om in te voeren. Ik weet dat er een enorm aantal aan zonn-energie producten wordt gemaakt in China maar dat geld ook voor Griekenland en Turkije.quote:Op zondag 6 november 2016 17:55 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Ik denk dat je in veel gevallen de Chinese overheid moet bedanken, als het om de kostprijs van alternatieve energie gaat.
(@Dutchko: en vooral zonne energie - de Chinese overheid heeft diverse Chinese producten gewoon opgegeven dat ze en masse moesten produceren, of de vraag er nou was of niet - met als gevolg een enorme kostprijs reductie)
In ieder geval niet je beleggingen.
Praten we eens over iets zonnigs mag het weer niet. LOLquote:Op zondag 6 november 2016 17:59 schreef Euribob het volgende:
Laatste keer dat ik keek was dit nog het Amerikaanse verkiezingentopic. Houd het bij het onderwerp mensen.
Ok. Clinton wil verder met duurzaam. Trump zegt: We should just take their oil.quote:Op zondag 6 november 2016 17:59 schreef Euribob het volgende:
Laatste keer dat ik keek was dit nog het Amerikaanse verkiezingentopic. Houd het bij het onderwerp mensen.
Wordplayquote:Op zondag 6 november 2016 18:00 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Praten we eens over iets zonnigs mag het weer niet. LOL
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |