abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 november 2016 @ 14:18:23 #101
62913 Blik
The one and Only!
pi_166431328
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 november 2016 14:16 schreef Nizno het volgende:

[..]

1 van de drukste straten en volgens jou reed de vrachtauto harder dan 50?
bijzonder.
Druk betekent niet dat er file staat en er niet doorgereden kan worden.

De A2 is ook één van de drukste snelwegen van Nederland, en een groot gedeelte van de weg kun je toch echt 130 km rijden.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 5 november 2016 @ 14:20:47 #102
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_166431372
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 14:18 schreef Blik het volgende:

[..]

Druk betekent niet dat er file staat en er niet doorgereden kan worden.

De A2 is ook één van de drukste snelwegen van Nederland, en een groot gedeelte van de weg kun je toch echt 130 km rijden.
Dus dan reed niet alleen die vrachtauto te hard maar ook alle andere automobilisten in de drukke straat?
Vervelende situatie.

Maar goed voor de casus maakt het geen verschil.

Succes met het fiksen van de deur. :*
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_166431373
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 14:12 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

TS had het over het UIT de auto klimmen van de 4-jarige.
En ik over erin :+

Ik wou alleen maar zeggen dat het met 2 kinderen soms wel de beste optie is.

Ja ik kijk uit voor ik de deur aan de straatkant open trek. Maar het is wel zo dat medeweggebruikers dan last van mij hebben en er omheen moeten rijden.
  zaterdag 5 november 2016 @ 14:21:36 #104
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_166431386
Btw, ben ik bang dat ts een beetje pech heeft voor wat betreft zijn deur.
De reacties hier zijn wel schrijnend. Met 2 kleine kinderen heb je niet veel andere keus dan ze allebei al dan niet zelf aan 1 kant te laten instappen. Hij doet het op exact dezelfde wijze als dat ik dat doe (kinderen 3 en 5). In de stad bestaan er nu eenmaal een aantal kloteplekken om je kinderen in te laten stappen en als ik dit zo lees ben ik blij dat ons kdv wel een fatsoenlijke parkeerplaats heeft, waarop ik altijd een beetje verder weg parkeer (met aan beide kanten een vrije plaats) zodat mijn kinderen de deuren ruim open kunnen zetten om in te stappen zonder anderen tot last te zijn, of andere auto's te beschadigen.
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_166431401
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 14:20 schreef Zolena het volgende:
Ja ik kijk uit voor ik de deur aan de straatkant open trek. Maar het is wel zo dat medeweggebruikers dan last van mij hebben en er omheen moeten rijden.
En als er daardoor een ongeluk gebeurt, dan is het jouw schuld.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 5 november 2016 @ 14:22:55 #106
62913 Blik
The one and Only!
pi_166431409
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 november 2016 14:20 schreef Nizno het volgende:

[..]

Dus dan reed niet alleen die vrachtauto te hard maar ook alle andere automobilisten in de drukke straat?
Vervelende situatie.

Maar goed voor de casus maakt het geen verschil.

Succes met het fiksen van de deur. :*
Ik heb nergens gezegd dat het op dat moment zelf ook druk was. Het was nog voor de avondspits
  zaterdag 5 november 2016 @ 14:25:59 #107
62913 Blik
The one and Only!
pi_166431453
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 14:21 schreef SuperWeber het volgende:
Btw, ben ik bang dat ts een beetje pech heeft voor wat betreft zijn deur.
De reacties hier zijn wel schrijnend. Met 2 kleine kinderen heb je niet veel andere keus dan ze allebei al dan niet zelf aan 1 kant te laten instappen. Hij doet het op exact dezelfde wijze als dat ik dat doe (kinderen 3 en 5). In de stad bestaan er nu eenmaal een aantal kloteplekken om je kinderen in te laten stappen en als ik dit zo lees ben ik blij dat ons kdv wel een fatsoenlijke parkeerplaats heeft, waarop ik altijd een beetje verder weg parkeer (met aan beide kanten een vrije plaats) zodat mijn kinderen de deuren ruim open kunnen zetten om in te stappen zonder anderen tot last te zijn, of andere auto's te beschadigen.
Bedankt voor de nuance en fijn dat er nog iemand gewoon normaal kan reageren. ^O^
pi_166431471
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 14:25 schreef Blik het volgende:
Bedankt voor de nuance en fijn dat er nog iemand gewoon normaal kan reageren. ^O^
Nuance is ook niet zo jouw ding. Eerste zin van de OP:
quote:
Gisteren is mijn auto aangereden door een vrachtwagen.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_166431487
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 14:22 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En als er daardoor een ongeluk gebeurt, dan is het jouw schuld.
Dat weet ik niet, het zal. Het is prima zichtbaar, rechte weg, niet onoverzichtelijk, als iemand er tegenaan rijdt is het op zijn minste een lomperik.
Soms een beetje rekening houden met elkaar, ook al heb je het recht om de deur eraf te rijden, kan ook geen kwaad.
pi_166431499
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 14:28 schreef Zolena het volgende:
Dat weet ik niet, het zal. Het is prima zichtbaar, rechte weg, niet onoverzichtelijk, als iemand er tegenaan rijdt is het op zijn minste een lomperik.
Soms een beetje rekening houden met elkaar, ook al heb je het recht om de deur eraf te rijden, kan ook geen kwaad.
Uiteraard.
Maar had het over ALS er een ongeluk gebeurt.
pi_166431771
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 14:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Mijn jongste kind zat (en zit) ook linksachter, inderdaad zodat het oudere kind zelf rechts kan uitstappen. Feit blijft dat als iemand tegen de openstaande deur aanrijdt, het jouw schuld is. Zo heb ik weleens om die reden met twee wielen op de stoep geparkeerd in een drukke straat.

Andere optie die ik nog steeds toepas is met de rechter voorzijde meer naar rechts parkeren en de linkerachterkant iets uitsteekt op de weg. De achterkant valt beter op en laat mensen vanzelf meer naar links sturen.
.
pi_166431858
Waarschijnlijk heeft de vrachtwagen chauffeur het niet eens doorgehad omdat de deur waarschijnlijk in zijn dodenhoek zat.

Ik heb ooit eens gezien hoe een automobilist zijn deur open gooide zonder te kijken en deze er zo uitgereden werd door een fietser. Ik had toen uit interesse onderzoek gedaan hoe het zat met aansprakelijkheid en toen las ik dat het openen dan de deuren e.d. een bijzondere verrichting is en dat het overige verkeer niet gehinderd mag worden. Ik geloof dat je bij bijzondere verrichtingen zoals achteruit rijden, parkeren, e.d. ook zelf altijd schuldig bent als er iets fout gaat maar dit kan je beter aan een expert/professional voorleggen i.p.v. hier.
pi_166432135
Heb je wel getuigen?
  zaterdag 5 november 2016 @ 15:34:40 #114
62913 Blik
The one and Only!
pi_166432228
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 15:25 schreef Artbij2 het volgende:
Heb je wel getuigen?
vriendin was bezig met nummer 2 vast te sjorren
  zaterdag 5 november 2016 @ 15:49:01 #115
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_166432410
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 15:34 schreef Blik het volgende:

[..]

vriendin was bezig met nummer 2 vast te sjorren
Volgens mij heb je 3 getuigen nodig.
pi_166432812
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 14:59 schreef Noisiv het volgende:

Ik heb ooit eens gezien hoe een automobilist zijn deur open gooide zonder te kijken en deze er zo uitgereden werd door een fietser. Ik had toen uit interesse onderzoek gedaan hoe het zat met aansprakelijkheid en toen las ik dat het openen dan de deuren e.d. een bijzondere verrichting is en dat het overige verkeer niet gehinderd mag worden.
Dat klopt inderdaad maar is een ander geval dan wat TS is overkomen.
Deur van TS stónd namelijk al open en hij was bezig zijn kind vast te zetten.
Moet je dan iedere keer dat er iemand langs komt rijden de deur dicht doen? Nee, natuurlijk niet.
Die vrachtwagenchauffeur heeft als het goed is ook wel gezien dat de deur open stond.

En als hij de deur raakt met voorbij rijden dan is hij er écht te dicht langs gegaan als het verschil tussen wel of niet raken slechts een klein stukje verder open gaan van de deur is.
En al helemaal als het verder open gaan van de deur het gevolg is van de rijwind van de vrachtwagen......

Dat betekent dus dat hij er op hoge snelheid rakelings langs wou rijden voor de deur verder open waaide.
Men kan wel proberen TS te bekritiseren maar dat vind ik in deze niet terecht.
Je moet toch verdorie je kind veilig in de auto kunnen zetten?
Die vrachtwagenchauffeur had z'n snelheid sowieso aan moeten passen als hij geen ruimte had om uit te wijken ivm tegenliggers.

Niet alles op het bordje van TS schuiven.
pi_166433008
TS, monsterd had het eerder over afspraken gemaakt tussen verzekeraars over dat de schuld ligt bij degene die de portier laat openstaan.

Misschien is het een idee om je verzekeraar te bellen, het verhaal te vertellen en aan hen vragen hoe dit soort zaken normaal gesproken worden opgelost?
Even los van dit geval: Volgens mij is het sowieso de bedoeling dat als je schade hebt je dit zo snel mogelijk bij de verzekeraar meldt. Ook wanneer je geen gegevens hebt van de andere partij, want stel dat die gegevens op een later tijdstip toch bekend worden, dan kan je na bijvoorbeeld 2 maanden niet echt meer bij je verzekering aankloppen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Physsic op 05-11-2016 16:52:18 ]
pi_166433065
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:15 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik kan niet ruiken dat er een halve minuut later een vrachtwagen voorbij komt denderen. Aan de andere kant moet de vrachtwagen genoeg ruime overlaten. Let wel, de parkeerplaats waar ik stond is een speciale kiss & ride voor het kinderdagverblijf, het zijn vrij ruimte plaatsen. De vrachtwagen heeft gewoon niet genoeg ruimte overgelaten tussen zichzelf en mijn auto

Aan de andere kant van de auto kon ik overigens niet staan omdat daar al een andere kinderstoel staat en de toegang tot de maxi-cosi blokkeert
Als je zoiets wilt doen kun je bijvoorbeeld ook je auto andersom neerzetten. Heb je dat probleem ook niet. Lijkt me voor je kind ook een stuk veiliger.
pi_166433113
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:47 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Als je zoiets wilt doen kun je bijvoorbeeld ook je auto andersom neerzetten. Heb je dat probleem ook niet. Lijkt me voor je kind ook een stuk veiliger.
En dan het kind dat zelf uit kan stappen aan de rijbaankant uit- en in laten stappen.
Briljant plan.
pi_166433122
quote:

[..]

En als er twee kinderen in zitten, dan haal je eerst kind 1 eruit en zet die op de stoep neer, om vervolgens zelf de auto andersom in het vak te zetten om kind 2 eruit te kunnen halen?
pi_166433130
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:50 schreef vannelle het volgende:

[..]

En dan het kind dat zelf uit kan stappen aan de rijbaankant uit- en in laten stappen.
Briljant plan.
Dan laat je het andere kind toch eerst instappen aan de kant van de stoep en dan fix je pas de maxicosi? Lijkt me niet echt heel moeilijk.
pi_166433372
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:51 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dan laat je het andere kind toch eerst instappen aan de kant van de stoep en dan fix je pas de maxicosi? Lijkt me niet echt heel moeilijk.
Zullen we dan maar auto's met deuren aan beide kanten gewoon verbieden?
Zoals ik hier boven al schreef is die vrachtwagenchauffeur echt wel wat te verwijten vwb afstand en snelheid.
In dit scenario kan het je zelfs overkomen als je als bestuurder in wil stappen.
pi_166433421
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:09 schreef vannelle het volgende:
Zoals ik hier boven al schreef is die vrachtwagenchauffeur echt wel wat te verwijten vwb afstand en snelheid.
In dit scenario kan het je zelfs overkomen als je als bestuurder in wil stappen.
De deur openen is een bijzondere verrichting. Je moet dus alle verkeer voor laten gaan. En als je oplet en je ziet een vrachtwagen aan komen, dan doe je de deur dicht en gaat achter de auto staan, of als je niet meer weg kan, dan hou je de deur vast en maak je je zo dun mogelijk.
Dat heeft niks te maken met welke auto er dan ook langsrijdt.
pi_166433468
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:09 schreef vannelle het volgende:

[..]

Bewijs het maar.
.
pi_166433641
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De deur openen is een bijzondere verrichting. Je moet dus alle verkeer voor laten gaan. En als je oplet en je ziet een vrachtwagen aan komen, dan doe je de deur dicht en gaat achter de auto staan, of als je niet meer weg kan, dan hou je de deur vast en maak je je zo dun mogelijk.
Portier open maken is helemaal geen bijzondere verrichting. :')
http://maxius.nl/reglemen(...)0-rvv-1990/artikel54

Bovendien stond het portier al open. Spring jij iedere keer als er verkeer nadert als een haasje achter je auto als je in wil stappen? Dan duurt het naast een drukke weg wel even voordat jij in je auto zit.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:20 schreef Fer het volgende:

[..]

Bewijs het maar.
Wat moet ik bewijzen volgens jou?
  zaterdag 5 november 2016 @ 17:37:28 #126
62913 Blik
The one and Only!
pi_166433740
quote:

[..]

Ja, spookrijden lijkt me een hele goede tip op een 2x 2-baansweg met kinderen achterin
pi_166433804
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Ja, spookrijden lijkt me een hele goede tip op een 2x 2-baansweg met kinderen achterin
"Maar dat is veiliger met in- en uitstappen!"
  zaterdag 5 november 2016 @ 17:44:12 #128
62913 Blik
The one and Only!
pi_166433864
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Bijzondere verrichting :') Daarnaast was de portier al open en in complete stilstand, en ik zat met mijn hoofd naar binnen om veilig mijn kind vast te zetten. Je mag verwachten dat mensen voorbijgaan met genoeg afstand. De vrachtwagen zorgt ervoor dat mijn portier open waait omdat die heel dicht langs mijn auto rijdt. Daarnaast rijdt die ook nog eens door, dus even los van wie er schuld heeft is die sowieso al fout
pi_166433882
Jij bent gewoon hardstikke fout , alleen kun of wil je dat niet begrijpen.
pi_166433918
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:32 schreef vannelle het volgende:

[..]

Portier open maken is helemaal geen bijzondere verrichting. :')
http://maxius.nl/reglemen(...)0-rvv-1990/artikel54

Bovendien stond het portier al open. Spring jij iedere keer als er verkeer nadert als een haasje achter je auto als je in wil stappen? Dan duurt het naast een drukke weg wel even voordat jij in je auto zit.

[..]

Wat moet ik bewijzen volgens jou?
Dat de deur door zuiging opengetrokken is, omdat de trucker moedwillig te hard en te dichtbij gereden heeft.
.
  Moderator zaterdag 5 november 2016 @ 17:48:47 #131
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zaterdag 5 november 2016 @ 17:51:31 #132
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166433996
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:01 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is mijn schuld dat ik geparkeerd sta aan de kant van de weg op een parkeerplaats en er een vrachtwagen tegen mijn auto aanrijdt?
zo te lezen reed die vrachtauto niet tegen jouw auto aan maar werd jouw deur nogal opgewonden van de Kiss & Ride plek waardoor die die vrachtwagen kuste. En dat die vrachtwagen niets merkte is nog aannemelijk ook.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 5 november 2016 @ 17:58:50 #133
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166434143
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Probeer je advies te krijgen of je gelijk te halen?
Dat laatste natuurlijk nu ik dit vermakelijke topic eens van voor tot achter doorlees.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 5 november 2016 @ 18:09:30 #134
62913 Blik
The one and Only!
pi_166434379
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:48 schreef jitzzzze het volgende:
Mooi verhaal TS. Lekker kort ook, maar zonder naam of kenteken van de bewuste vrachtauto kan je helemaal niks verhalen.
nee, dat begrijp ik.
Hooguit waarborgfonds, maar die keren ook slechts sporadisch uit
  zaterdag 5 november 2016 @ 18:11:43 #135
62913 Blik
The one and Only!
pi_166434415
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:58 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat laatste natuurlijk nu ik dit vermakelijke topic eens van voor tot achter doorlees.
Ik vroeg sowieso niet om meningen, ik vroeg wat ik nog meer kon doen. Een simpel antwoord met niks was ook voldoende geweest.
pi_166434460
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:11 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik vroeg sowieso niet om meningen, ik vroeg wat ik nog meer kon doen. Een simpel antwoord met niks was ook voldoende geweest.
Want dan was je er natuurlijk niet 135 posts lang over doorgegaan.

:')
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 5 november 2016 @ 18:20:08 #137
62913 Blik
The one and Only!
pi_166434577
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Want dan was je er natuurlijk niet 135 posts lang over doorgegaan.

:')
Dan had ik niks gehad om op te reageren ;)
  zaterdag 5 november 2016 @ 18:25:31 #138
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_166434665
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Een 2x 2 baans weg met direct eraan een parkeerplek. Nou ben ik toch wel benieuwd daarnaar.
  zaterdag 5 november 2016 @ 18:27:59 #139
27167 SuperWeber
pi_166434694
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:11 schreef Blik het volgende:

[..]

Eens... Ik heb recentelijk een akkefietje gehad met een voertuig zonder kenteken waarvan de bestuurder in eerste instantie geen schadeformulier wilde invullen. Niet helemaal hetzelfde, maar mijn verzekeraar verzocht mij om aangifte te doen en dat was eigenlijk alles. Verder kun je niets doen. Heb je de naam van dr transporteur wel gezien?
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  zaterdag 5 november 2016 @ 18:28:42 #140
62913 Blik
The one and Only!
pi_166434708
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:25 schreef Halle_Luja het volgende:

[..]

Een 2x 2 baans weg met direct eraan een parkeerplek. Nou ben ik toch wel benieuwd daarnaar.
Cartesiusweg, Utrecht bij station Zuilen. Kiss and ride plekken. Kijk maar op google maps
pi_166434771
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Dan had ik niks gehad om op te reageren ;)
Hmhm, ligt natuurlijk aan een ander ..
  zaterdag 5 november 2016 @ 18:36:51 #142
62913 Blik
The one and Only!
pi_166434838
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:33 schreef probeer het volgende:

[..]

Hmhm, ligt natuurlijk aan een ander ..
De knipoog was best duidelijk toch?
  zaterdag 5 november 2016 @ 18:39:07 #143
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_166434885
HIerzo? https://www.google.nl/map(...)7:0xe61c664b76573aaa

Oogt redelijk smal. Oplossing: volgende keer je auto net even een stukje op de stoep parkeren.
pi_166434907
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:36 schreef Blik het volgende:

[..]

De knipoog was best duidelijk toch?
Nou ja ik weet niet .. je bent hier toch al een poosje over aan het doordrammen. Dan kan je er wel leuk een knipoog-emoticon achter gooien als een soort van 'ik snap het echt wel hoor', maar de rest van je posts getuigen toch echt van het tegendeel.
pi_166434917
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:47 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat de deur door zuiging opengetrokken is, omdat de trucker moedwillig te hard en te dichtbij gereden heeft.
Ik zit even niet in mijn laboratorium om allerlei proefopstellingen te maken (het is voor mij nu ook weekend) maar te dichtbij is sowieso een logisch gegeven.
Hoe kun je er anders een deur uit rijden?
En dat terwijl ook nog eens naast zijn auto staat? Dat is echt to close for comfort.
En bovendien herhaal ik qua zuiging alleen de bewering van TS, het is niet iets wat ik zelf bedenk of zo.
pi_166434947
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:39 schreef Halle_Luja het volgende:

Oogt redelijk smal. Oplossing: volgende keer je auto net even een stukje op de stoep parkeren.
Of 5 meter er voor even linksaf die straat inslaan en hem daar in alle rust neerzetten. Kan de oudste leuk naar de locomotief kijken. Het is daar toch echt vrij ruimtelijk allemaal, dus waarom TS dan rechtstreeks naast die 2-baans weg stopt terwijl hij weet dat hij eventjes bezig gaat zijn met het in/uitladen van de koters. Kiss & ride betekent letterlijk een kus geven en uitstappen. Handeling van 30 seconden. Dat is iets anders dan enkele minuten staan kloten met zo'n stoeltje en 2 kinderen.

Maw; zat mogelijkheden om meer ruimte op te zoeken.
  zaterdag 5 november 2016 @ 18:45:32 #147
62913 Blik
The one and Only!
pi_166435000
quote:

Het is aan de andere kant, en het zijn echt brede parkeerplaatsen. Dit beeld vertekent best wel.
pi_166435028
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:42 schreef probeer het volgende:

Kiss & ride betekent letterlijk een kus geven en uitstappen.
Alsof er dan geen portier open hoeft.

Godsamme wat lopen veel mensen toch te zeuren en te zaniken, alsof TS het expres heeft gedaan om die vrachtwagen te pesten.
  zaterdag 5 november 2016 @ 18:49:51 #149
62913 Blik
The one and Only!
pi_166435076
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:42 schreef probeer het volgende:

[..]

Of 5 meter er voor even linksaf die straat inslaan en hem daar in alle rust neerzetten. Kan de oudste leuk naar de locomotief kijken. Het is daar toch echt vrij ruimtelijk allemaal, dus waarom TS dan rechtstreeks naast die 2-baans weg stopt terwijl hij weet dat hij eventjes bezig gaat zijn met het in/uitladen van de koters. Kiss & ride betekent letterlijk een kus geven en uitstappen. Handeling van 30 seconden. Dat is iets anders dan enkele minuten staan kloten met zo'n stoeltje en 2 kinderen.

Maw; zat mogelijkheden om meer ruimte op te zoeken.
Die plekken zijn speciaal gemaakt voor de mensen die naar het kdv gaan of iemand afzetten bij het station. Dit omdat het er 's ochtends vaak helemaal volstaat.

Ik sta overigens ook vaak genoeg naast de locomotief, maar bijvoorbeeld niet als ik weer de andere kant door moet. En de plekken recht tegenover het kdv zijn eigenlijk altijd vol omdat er ook veel bewoners hun auto neerzetten. Dus de plekken bij de locomotief en de kiss&ride plekken zijn de enige optie.

En je hebt me nooit horen klagen over gebrek aan parkeerplaatsen. Dus dat is verder een argument dat er verder niet echt toe doet.
pi_166435179
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Minder hard voorbij rijden en meer ruimte laten, het is een 50 km weg maar het zou me niks verbazen dat die fors te hard reed.
Enig idee hoeveel wind een 50km/u rijdende vrachtwagen veroorzaakt?

Die hoeveelheid wind had jij, terwijl je je bezig hield met in/uitstappen rekening mee moeten houden. Er wordt een hoeveelheid lucht van 2,5m breed en 3,5 tot 4m hoog opzij gestuwd aan de voorkant van de vrachtwagen en aan de achterkant weer aangezogen. Dat zijn in elk geval heel veel liters luchtverplaatsing per seconde.

Het is sowieso een doodzonde om kinderen aan de straatkant te doen of laten in- en uitstappen. Juist vanwege het gevaar in combinatie met langsrazend verkeer.

Altijd je kinderen laten in- en uitstappen aan de kant van de stoep of berm. In jouw geval dus de auto zo parkeren dat de maxicosi-kant zich langs de stoep bevindt. Dan kan eerst koter 1 in het kinderzitje vastgezet worden (vanaf de stoep kant!) en daarna koter 2 met maxicosi op de plek naast het portier.

[ Bericht 40% gewijzigd door Ivo1985 op 05-11-2016 19:01:48 ]
pi_166435182
Ik geef toe smalle parkeerplek.
Maar bij een 2 baans weg verwachten dat een vrachtwagen stapvoets gaat rijden slaat ook nergens op.

Ik had mijn auto sowieso daar niet staan uitladen, maar dat is mijn mening. Of het officieel mag is dan nog een andere vraag.
Hell To The Liars
  zaterdag 5 november 2016 @ 18:58:46 #152
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_166435273
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:54 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Enig idee hoeveel wind een 50km/u rijdende vrachtwagen veroorzaakt?
Ik niet. Met welke windkracht is dat vergelijken?
  zaterdag 5 november 2016 @ 19:02:19 #153
62913 Blik
The one and Only!
pi_166435360
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:54 schreef Droopie het volgende:
Ik geef toe smalle parkeerplek.
Maar bij een 2 baans weg verwachten dat een vrachtwagen stapvoets gaat rijden slaat ook nergens op.

Ik had mijn auto sowieso daar niet staan uitladen, maar dat is mijn mening. Of het officieel mag is dan nog een andere vraag.
Nonsens, de gemiddelde parkeerplek in een woonwijk is smaller, veel smaller zelfs. Zeg ik al vanaf het begin. En ik heb nooit gezegd dat de vrachtwagen stapvoets had moeten rijden, maar minder dicht langs was fijn geweest. Ik stond gewoon naast de auto en toch heeft die vrachtwagen het voor elkaar gekregen om mijn portier te raken. Dan is er niet veel ruimte over toch?

En ik mag daar staan, is er speciaal voor gemaakt. Ook pas 3x gezegd ofzo :')
  zaterdag 5 november 2016 @ 19:05:07 #154
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_166435408
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:02 schreef Blik het volgende:

[..]

Nonsens, de gemiddelde parkeerplek in een woonwijk is smaller, veel smaller zelfs. Zeg ik al vanaf het begin. En ik heb nooit gezegd dat de vrachtwagen stapvoets had moeten rijden, maar minder dicht langs was fijn geweest. Ik stond gewoon naast de auto en toch heeft die vrachtwagen het voor elkaar gekregen om mijn portier te raken. Dan is er niet veel ruimte over toch?

Correctie: heeft het portier kans gezien de vrachtwagen te raken.
pi_166435439
https://vvn.nl/node/5193

Desondanks wijzen wij er op dat 'Kiss & Ride'-zones alleen goed werken onder een aantal voorwaarden:

De kinderen moeten aan de kant van de school kunnen uitstappen
De ouders die de 'Kiss & Ride'-strook gebruiken, moeten ook echt direct weer doorrijden
Hell To The Liars
pi_166435462
quote:

Ik stond gewoon naast de auto en toch heeft die vrachtwagen het voor elkaar gekregen om mijn portier te raken. Dan is er niet veel ruimte over toch?

Dat schreef ik ook al een paar keer maar daar wordt handig overheen gelezen.

De algemene mening is blijkbaar dat jij een eikel bent die zo nodig de tijd moet nemen om je kind vast te zetten in de auto en verzaakt hebt alles en iedereen in de gaten te houden.
Wat ook niet nodig is want niemand doet iets fout, zijn allemaal engeltjes in het verkeer.
Behalve jij.

Snap jij het nog?
pi_166435477
Het is onnodig om een portier te laten openstaan. Ook is een vrachtwagen veel breder dan een personenwagen dus die heeft die ruimte gewoon niet.
pi_166435488
Dat het wettelijk mag zal best (weet het niet).

Jij gebruikt hem niet goed en zou beter even ergens anders kunnen parkeren.
de belangerijkste reden: de veiligheid van jouw gezin
Hell To The Liars
pi_166435513
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:07 schreef machtpen het volgende:
Het is onnodig om een portier te laten openstaan. Ook is een vrachtwagen veel breder dan een personenwagen dus die heeft die ruimte gewoon niet.
Heb jij ooit wel eens een maxicosy vastgezet in een auto? Denk het niet.
pi_166435568
quote:

Foute oplossing.

De juiste oplossing is de kinderen zodanig plaatsen dat je ze beide vanaf de stoep/passagierskant in de auto kunt zetten. Dat is immers in vrijwel elke situatie met langsparkeren het veiligste, omdat je normaal gesproken rechts van de weg parkeert.

Je kan dus kiezen voor 1 kind voorin en 1 kind achterin.
Of het vaste stoeltje aan de bestuurderskant, waarbij je dat kind laat instappen aan de bijrijderskant en zelf half over de achterkant klautert om het kind vast te zetten. Als dit kind vast zit, maxicosi er in en ook vast zetten.
pi_166435573
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:09 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dan moet je een ander zitje gebruiken waarbij de verkeersveiligheid niet in gevaar komt. Lekker onverantwoord zo.
pi_166435630
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:07 schreef vannelle het volgende:

[..]

De algemene mening is blijkbaar dat jij een eikel bent die zo nodig de tijd moet nemen om je kind vast te zetten in de auto en verzaakt hebt alles en iedereen in de gaten te houden.
Wat ook niet nodig is want niemand doet iets fout, zijn allemaal engeltjes in het verkeer.
Behalve jij.

Snap jij het nog?
De vrachtwagen reed langs een stilstaande auto. Dat die auto plots begint te bewegen, om welke reden dan ook, is niet de vrachtwagenchauffeur aan te rekenen.
  zaterdag 5 november 2016 @ 19:14:50 #163
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_166435657
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:07 schreef vannelle het volgende:

[..]

Behalve jij.

Snap jij het nog?
De algemene mening is denk ik eerder dat TS zn auto dermate heeft geparkeerd, dat het een risico was om daar meer te doen dan snel in- en uit te stappen. Op je dooie gemak daar je kind in een kinderzitje vast te zetten lijkt me geen prettig idee mar goed, ik begrijp dat het beeld op Google maps enorm vertekent. Het oogt smal.

Ben het wel eens; een Kiss & ride is een afscheidskus, deur open, passagier eruit, deur dicht. En dan nog even lief zwaaien natuurlijk. En als je dan uitstapt, kijk je even voordat je de deur openzwiept omdat je direct naast een drukke (denk ik, want tweebaans) weg staat. En dan zwiep je die deur ook niet op zn max. open. Nouja, ik niet.
pi_166435716
quote:

[..]
Je mag er inderdaad staan, maar wel alléén zodanig dat het geen gevaar of hinder oplevert voor jou en/of het overige verkeer.

Als een vrachtwagen die op de doorgaande rijstrook rijdt naar jouw idee moet uitwijken of afremmen, dan veroorzaak je simpelweg hinder voor die vrachtwagen. Dus je deed iets fout.
pi_166435752
Heeft TS al gelijk gekregen?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_166435888
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
er was iemand het niet helemaal oneens.
Maar dat was het dan wel
Hell To The Liars
pi_166436195
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:41 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik zit even niet in mijn laboratorium om allerlei proefopstellingen te maken (het is voor mij nu ook weekend) maar te dichtbij is sowieso een logisch gegeven.
Hoe kun je er anders een deur uit rijden?
En dat terwijl ook nog eens naast zijn auto staat? Dat is echt to close for comfort.
En bovendien herhaal ik qua zuiging alleen de bewering van TS, het is niet iets wat ik zelf bedenk of zo.
Nu ga je ervanuit dat de het gegaan is zoals TS vertelt. Maar stel dat deze zaak eens bij een rechter terecht zou komen, die een onafhankelijk oordeel zou moeten vellen. Dan moet er wel bewezen worden dat het echt door de zuiging kwam en niet dat TS met zijn dikke bips per ongeluk die deur verder opende, terwijl hij worstelde met de maxi.

Al zou de trucker een bepaalde verantwoordelijkheid hebben, het blijft in de praktijk een onhaalbare zaak.
.
pi_166436278
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik heb hem al gelijk gegeven. Helaas gaat het gedram nog steeds door.
pi_166436336
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:39 schreef Fer het volgende:

[..]

Nu ga je ervanuit dat de het gegaan is zoals TS vertelt. Maar stel dat deze zaak eens bij een rechter terecht zou komen, die een onafhankelijk oordeel zou moeten vellen. Dan moet er wel bewezen worden dat het echt door de zuiging kwam en niet dat TS met zijn dikke bips per ongeluk die deur verder opende, terwijl hij worstelde met de maxi.

Al zou de trucker een bepaalde verantwoordelijkheid hebben, het blijft in de praktijk een onhaalbare zaak.
Niet mijn taak om te bewijzen dat het enige verhaal dat we te horen krijgen ook daadwerkelijk klopt.
Maar gezien de reacties gaat het gros er wel van uit dat het verhaal valide is.
pi_166436358
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:09 schreef vannelle het volgende:

[..]

Het is inmiddels alweer bijna 10 jaar terug, maar ik kan mij wel een keer herinneren, dat ik met mijn linkerhand op de tast de riem vastklikte, terwijl de deur bijna dicht was en ik richting de achterkant keek om het aan het aankomende verkeer in de gaten te houden.

Overigens komt hierna een kinderzitje met 5 puntsgordel, die is pas echt lastig.
.
pi_166436472
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:43 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik heb hem al gelijk gegeven. Helaas gaat het gedram nog steeds door.
Dan trekken we er nog eentje open.
pi_166436482
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:46 schreef Fer het volgende:

Overigens komt hierna een kinderzitje met 5 puntsgordel, die is pas echt lastig.
Oh man hou op, met die plastic dingetjes die precies goed moeten zitten anders klikt ie niet vast.
Leuk als het donker is. :(
  zaterdag 5 november 2016 @ 20:13:30 #173
27167 SuperWeber
pi_166437027
Het wordt steeds gekker hier...

Misschien moet ik het puntsgewijs opschrijven.

1. TS parkeert op een extra brede parkeerplaats.
2. TS komt terug van kdv met 2 kinderen en laadt kind 1 vanaf stoepzijde in.
3. Kind 2 zit in een maxi-cosi en wordt vanaf de andere zijde ingeladen.
4. Op dat moment rijdt er een vrachtwagen erg dicht langs de auto van TS en door de zuigende werking van de vrachtwagen wordt de deur van de auto van TS tegen de vrachtauto aangezogen waardoor er schade ontstaat. De vrachtauto rijdt door
5. TS is van mening dat de vrachtwagen is doorgereden na een ongeval en doet hiervan aangifte. Daarnaast vraagt TS of hij nog meer kan doen om de schade vergoed te krijgen.

Persoonlijk ben ik bang dat ts als hij de bestuurder van de vrachtwagen niet kan achterhalen de schade sowieso niet vergoed zal krijgen (los van de schuldvraag).

Daarnaast is het belachelijk dat velen vinden dat ts hier volledig zelf voor verantwoordelijk is. Hij parkeert bij een kdv op een plek waarbij er rekening wordt gehouden met het feit dat er kinderen in een auto worden geladen. Om deze reden zijn deze plaatsen extra breed gemaakt. Beide kinderen aan 1 kant inladen is lang niet altijd mogelijk. Sommige automerken vinden dat kinderen op de achterbank horen en om deze reden kan de passagiers airbag niet uitgeschakeld worden (geef ze eens ongelijk). De vrachtwagenchauffeur had ook vaart kunnen minderen bij het zien van de half openstaande deur en/of meer ruimte kunnen laten bij het passeren.

In ieder geval vind ik het een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
pi_166437096
1. Het ziet er niet zo breed uit
2. Het is een kiss en ride, geen losplaats
3. Het is 2 baansweg waar hij staat
4. Een vrachtwagen rijd in zijn baan de toegestane snelheid.
Hell To The Liars
  zaterdag 5 november 2016 @ 20:20:15 #175
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_166437188
Weet je wat vervelend is? mensen die de merknaam Maxi-Cosi als term gebruiken als ze een kinderzitje bedoelen. Merkverwatering......
Where law ends, tyrrany begins.
  zaterdag 5 november 2016 @ 20:26:00 #176
27167 SuperWeber
pi_166437373
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:16 schreef Droopie het volgende:
1. Het ziet er niet zo breed uit
2. Het is een kiss en ride, geen losplaats
3. Het is 2 baansweg waar hij staat
4. Een vrachtwagen rijd in zijn baan de toegestane snelheid.
1. Hier moet ik afgaan op het oordeel van TS, ik ben er nooit geweest. Een Google Street view plaatje is sowieso vertekend.
2. Bij een kiss and ride voor een kdv ligt dat naar mijn mening iets genuanceerder. Ik heb nl. nog nooit een kind van 3 maanden zelfstandig een kdv zien binnenwandelen.
4. Jij rijdt ook altijd met 130 km/h in op de file, want dat is de toegestane snelheid? Voor zover ik weet moet je de snelheid altijd aanpassen aan de omstandigheden.
pi_166437406
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik sta op een parkeerplaats met mijn open portier ook nog ruim op de parkeerplaats, en dus niet op de rijweg. Lijkt mij dat een vrachtwagen ook extra bewust moet zijn van het feit dat hij een luchtdrukverschil creëert (dat hoger wordt naarmate die harder rijdt) en genoeg ruimte tussen een auto en zijn eigen vrachtwagen moet houden.
Ik snap dat je geschrokken bent en baalt van de schade, maar deze redenering zou ik eerder omdraaien. De weg is om te rijden. Kennelijk sta jij net wel/niet op de weg om iets in te laden. Dan is het zaak om extra uit te kijken en op te letten wat er om je heen gebeurt. Natuurlijk kon je die vrachtwagen niet 30 seconden vooraf al voorzien, maar als die eraan komt kun je ook zelf bedenken dat je deur het zwaar gaat krijgen. Hij doet immers gewoon wat ie moet doen: rijden. Dat jij hem daarbij hindert en andere zaken doet, dat kan. Maar het is niet zijn schuld dat jouw deur open waait. Als je niet wil dat dat kan gebeuren moet je de deur vasthouden of je auto elders parkeren waar geen groot verkeer langs jouw deur komt.

Het is niet zijn schuld dat jij je deur open hebt staan en 'm niet goed vasthoudt.
Schip ahoy!
  zaterdag 5 november 2016 @ 20:28:22 #178
62913 Blik
The one and Only!
pi_166437458
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:13 schreef SuperWeber het volgende:
Het wordt steeds gekker hier...

Misschien moet ik het puntsgewijs opschrijven.

1. TS parkeert op een extra brede parkeerplaats.
2. TS komt terug van kdv met 2 kinderen en laadt kind 1 vanaf stoepzijde in.
3. Kind 2 zit in een maxi-cosi en wordt vanaf de andere zijde ingeladen.
4. Op dat moment rijdt er een vrachtwagen erg dicht langs de auto van TS en door de zuigende werking van de vrachtwagen wordt de deur van de auto van TS tegen de vrachtauto aangezogen waardoor er schade ontstaat. De vrachtauto rijdt door
5. TS is van mening dat de vrachtwagen is doorgereden na een ongeval en doet hiervan aangifte. Daarnaast vraagt TS of hij nog meer kan doen om de schade vergoed te krijgen.

Persoonlijk ben ik bang dat ts als hij de bestuurder van de vrachtwagen niet kan achterhalen de schade sowieso niet vergoed zal krijgen (los van de schuldvraag).

Daarnaast is het belachelijk dat velen vinden dat ts hier volledig zelf voor verantwoordelijk is. Hij parkeert bij een kdv op een plek waarbij er rekening wordt gehouden met het feit dat er kinderen in een auto worden geladen. Om deze reden zijn deze plaatsen extra breed gemaakt. Beide kinderen aan 1 kant inladen is lang niet altijd mogelijk. Sommige automerken vinden dat kinderen op de achterbank horen en om deze reden kan de passagiers airbag niet uitgeschakeld worden (geef ze eens ongelijk). De vrachtwagenchauffeur had ook vaart kunnen minderen bij het zien van de half openstaande deur en/of meer ruimte kunnen laten bij het passeren.

In ieder geval vind ik het een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Beste samenvatting en spot on

Ik heb bij feedback gevraagd om het topic te closen. Alles is denk ik wel gezegd. Het is me duidelijk geworden dat de kans erg klein is dat ik ook maar iets van geld terug ga zien, tenzij er toevallig iets op een camera staat, en zelfs dan is het maar de vraag wie de schuldige is.

Bedankt iedereen voor het benoemen dat ik onverantwoordelijk zou zijn geweest, niet goed op heb gelet, dat ik dom ben, dat ik een huisvrouw ben die ook een keer de auto pakt, dat ik mijn auto niet goed parkeer, dat de enige die fout is ikzelf ben, etc etc etc. Zeer waardevol om te zien dat je zelfs in WGR niet eens meer iets fatsoenlijks kunt vragen.

Oh ja, en dan heb ik het continue alles in twijfel trekken nog niet genoemd.
  zaterdag 5 november 2016 @ 20:29:47 #179
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_166437498
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:26 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

1. Hier moet ik afgaan op het oordeel van TS, ik ben er nooit geweest. Een Google Street view plaatje is sowieso vertekend.
2. Bij een kiss and ride voor een kdv ligt dat naar mijn mening iets genuanceerder. Ik heb nl. nog nooit een kind van 3 maanden zelfstandig een kdv zien binnenwandelen.
4. Jij rijdt ook altijd met 130 km/h in op de file, want dat is de toegestane snelheid? Voor zover ik weet moet je de snelheid altijd aanpassen aan de omstandigheden.
Is die Kiss and ride voor het KDV, of voor het naastgelegen station. Ik gok op het laatste en dat het KDV er ligt leuk is , maar niet meer dan leuk.

Maar, iemand die kan vertellen hoelang het duurt voordat zo ń maxi-cosi in je auto vastgegespt is? Daar hebben we misschien wat meer aan. Misschien kunnen we TS dan verwijten dat ie wel heel erg treuzelfde en dat ie eerst even naar links moest kijken of er geen verkeersstroom aankwam.

En, met welke windkracht die deur opengezwiept is en of dat een beetje in de lijn ligt met wat de autofabrikant voor ogen had?
  zaterdag 5 november 2016 @ 20:30:21 #180
62913 Blik
The one and Only!
pi_166437512
quote:
19s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:20 schreef Gunner het volgende:
Weet je wat vervelend is? mensen die de merknaam Maxi-Cosi als term gebruiken als ze een kinderzitje bedoelen. Merkverwatering......
Nope, het is een maxi-cosi
pi_166437513
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:26 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

1. vooruit
2. dan is de kiss en ride misschien niet bestemd voor TS
3. die mis ik ;)
4. jij rijd 30 km/u als er een auto op de vluchtstrook staat op de snelweg om rekening te houden met anderen, ja ik haal vaak voet van het gas maar dat is het ook wel
Hell To The Liars
pi_166437550
Topics waarin de ts gaat lopen miepen dat hij niet krijgt te horen wat hij wil horen vind ik altijd zo gezellig. Lekker knus bij een haardvuur, lekker drankje erbij en dan zo'n topic terwijl de regen tegen het raam tikt.
  zaterdag 5 november 2016 @ 20:32:30 #183
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_166437585
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:28 schreef Blik het volgende:
Bedankt iedereen voor het benoemen dat ik onverantwoordelijk zou zijn geweest, niet goed op heb gelet, dat ik dom ben, dat ik een huisvrouw ben die ook een keer de auto pakt, dat ik mijn auto niet goed parkeer, dat de enige die fout is ikzelf ben, etc etc etc. Zeer waardevol om te zien dat je zelfs in WGR niet eens meer iets fatsoenlijks kunt vragen.
Oei. Je kreeg het verwachte antwoord niet en bent nu hevig teleurgesteld in WGR en de gebruikers.
:X

Maar uh, ik denk dat het volgende keer verstandiger is als je beide kinderen gewoon plaatst aan de straatzijde. Eentje op de passagiersstoel voor, de andere op de passagiersstoel achter. Gewoon, omdat dat het meest veilige is. Sta je ook niet met je rug naar het verkeer toe ook.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 5 november 2016 @ 20:34:14 #184
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_166437628
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:28 schreef Blik het volgende:
Ik heb bij feedback gevraagd om het topic te closen. Alles is denk ik wel gezegd.
topics sluiten is niet nodig, niet reageren dan zakt het vanzelf weg.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator zaterdag 5 november 2016 @ 21:39:53 #185
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_166439623
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:49 schreef Blik het volgende:

[..]

Die plekken zijn speciaal gemaakt voor de mensen die naar het kdv gaan of iemand afzetten bij het station. Dit omdat het er 's ochtends vaak helemaal volstaat.
Fixed.

Sorry, maar die plekken zijn echt niet bedoeld voor het kdv. En je kan van een vrachtwagen ook niet verwachten dat die weet dat verscholen achter de bomenhaag een kdv zit verborgen.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
  zaterdag 5 november 2016 @ 21:46:45 #186
62913 Blik
The one and Only!
pi_166439833
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:39 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Fixed.

Sorry, maar die plekken zijn echt niet bedoeld voor het kdv. En je kan van een vrachtwagen ook niet verwachten dat die weet dat verscholen achter de bomenhaag een kdv zit verborgen.
Het is dat ik de brief van het kdv niet hier heb liggen, maar het is echt zo. 4 jaar geleden waren die plekken daar nog niet en was het een afslag. Vanwege de parkeerproblematiek bij het kdv gecombineerd met het station hebben ze daar die plekken gecreëerd.
pi_166442704
Weet ik nog steeds niet waarom TS vind dat het de schuld van een ander is als er dingen van zijn auto afwaaien/openwaaien.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_166444349
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is dat ik de brief van het kdv niet hier heb liggen, maar het is echt zo. 4 jaar geleden waren die plekken daar nog niet en was het een afslag. Vanwege de parkeerproblematiek bij het kdv gecombineerd met het station hebben ze daar die plekken gecreëerd.
Dus eigenlijk adviseert het kdv om de K&R plekken bij het station te misbruiken om er te parkeren (want ik neem aan dat je kleine in de Maxi-Cosi niet zelfstandig van en naar het kdv loopt).

Vreemd, heel vreemd :{
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_166448787
Ik vraag me wel af waarom ze er een speciaal gebied van maken maar niet de snelheid verlagen naar 30.
  Moderator zondag 6 november 2016 @ 15:25:46 #190
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_166453898
Als ik zo naar de verkeerssituatie kijk zijn die plekken helemaal niet bedoeld voor het KDV, maar om mensen af te zetten die naar het station gaan. Leuk dat het KDV dat adviseert, maar niet waar die plekken voor bedoeld zijn.

Maar goed, jij moet zorgen dat jouw deur niet kan openwaaien door langskomend verkeer. De auto (of vrachtwagen) die de schade veroorzaakt is verantwoordelijk voor de schade. Als ik het zo lees kon de vrachtwagen er gewoon langs, maar is jouw portier tijdens het passeren open gewaaid.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_166455221
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:45 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is aan de andere kant, en het zijn echt brede parkeerplaatsen. Dit beeld vertekent best wel.
Als.het brede parkeer plaatsen zijn stond jouw auto dus niet ver genoeg naar rechts. Anders kan jouw deur nooit over de rijstrook van de vrachtwagen hangen. En dus jouw deur ook nooit kunnen raken.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_166455901
Waarom TS denkt dat dit een plek is, speciaal gemaakt voor het KDV, om je kinderen te kunnen in- en uitladen is mij echt een raadsel.
pi_166456031
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 16:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarom TS denkt dat dit een plek is, speciaal gemaakt voor het KDV, om je kinderen te kunnen in- en uitladen is mij echt een raadsel.
Omdat er een bordje naast hangt waarschijnlijk.
pi_166456053
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 16:57 schreef Physsic het volgende:

[..]

Er hangt geen bordje naast.
Niet op streetview in elk geval.
  zondag 6 november 2016 @ 17:20:30 #195
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_166456650
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 16:57 schreef Physsic het volgende:

[..]

Die K+R is voor het centraal station, niet voor het kdv. Overheid legt namelijk geen parkeerplaatsen aan op openbaar terrein voor een privé instelling. Wat een ander al terecht opmerkte: bij een K+R gooi je je kind van 4 er uit en die loopt dan zelf de 100meter naar het kdv?
Enige wat ik eigenlijk aan TS wil vragen, op welke plek van de deur is de initiële schade?
Als de schade een centimeter of 40 voorbij de scharnieren is dan heeft TS erg dicht bij de weg geparkeerd of is de vrachtwagen inderdaad erg strak langs de auto op gereden.
Als de schade aan het einde van de deur begint zou ik mijzelf eerder afvragen of de windvangers niet al aan gort zijn.
pi_166457042
quote:
14s.gif Op zondag 6 november 2016 17:20 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Die K+R is voor het centraal station, niet voor het kdv. Overheid legt namelijk geen parkeerplaatsen aan op openbaar terrein voor een privé instelling. Wat een ander al terecht opmerkte: bij een K+R gooi je je kind van 4 er uit en die loopt dan zelf de 100meter naar het kdv?
Enige wat ik eigenlijk aan TS wil vragen, op welke plek van de deur is de initiële schade?
Als de schade een centimeter of 40 voorbij de scharnieren is dan heeft TS erg dicht bij de weg geparkeerd of is de vrachtwagen inderdaad erg strak langs de auto op gereden.
Als de schade aan het einde van de deur begint zou ik mijzelf eerder afvragen of de windvangers niet al aan gort zijn.
Buiten dat. Als zijn deur volledig openstaat en daarmee op de rijstrook van de vrachtwagen hangt, kan je moeilijk de vrachtwagen de schuld geven.
  zondag 6 november 2016 @ 17:42:59 #197
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_166457230
Zit even opnieuw de foto's van de locatie te bekijken. Vind de rijbaan toch redelijk smal, als ik naar de auto kijk die ook op de foto zichtbaar is. Een vrachtwagen is wat breder dan een normale auto, en die heeft echt aan beide zijden van de weg naar een kleine 40cm over of gok ik als ie in het midden van de weg rijdt?

Maar wat ik me meer afvraag: is het wel een Kiss and ride plaats. Dr hangt ook een onderbord onder met een pijl en die wijst naar de overkant? Die kruizen, moeten dat parkeerplaatsen voorstellen? Ik weet het even niet eigenlijk.
  zondag 6 november 2016 @ 17:43:40 #198
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_166457243
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 17:35 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Buiten dat. Als zijn deur volledig openstaat en daarmee op de rijstrook van de vrachtwagen hangt, kan je moeilijk de vrachtwagen de schuld geven.
Er wordt gesproken over een deur die open gezogen wordt door de zuiging van een passerend voertuig. Dus niet een volledig openstaande deur.
pi_166457344
quote:
14s.gif Op zondag 6 november 2016 17:43 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Er wordt gesproken over een deur die open gezogen wordt door de zuiging van een passerend voertuig. Dus niet een volledig openstaande deur.
Dat maakt voor het verhaal niet uit.
Als ie over de streep komt kan de vrachtwagen daar niks aan doen. Jij hebt gewoon te zorgen dat je auto met of zonder.open deur niet op andermans rijstrook komt.
  zondag 6 november 2016 @ 17:49:29 #200
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_166457414
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 17:47 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Dat maakt voor het verhaal niet uit.
Als ie over de streep komt kan de vrachtwagen daar niks aan doen. Jij hebt gewoon te zorgen dat je auto met of zonder.open deur niet op andermans rijstrook komt.
Maakt voor het verhaal wel uit aangezien je niet weet of de deur over de streep komt, of dat de vrachtwagen over de streep gekomen is.
En Halle_Luja maakt ook een terechte opmerking. De pijl wijst naar de overkant (waar tevens kruizen te vinden zijn op de plekken). Centraal Utrecht wijst ook enkel de plaatsen aan de overkant van de weg aan als K+R en gemeente Utrecht hetzelfde. Dus niet de plekken waar TS over spreekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')