abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 november 2016 @ 14:18:23 #101
62913 Blik
The one and Only!
pi_166431328
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 november 2016 14:16 schreef Nizno het volgende:

[..]

1 van de drukste straten en volgens jou reed de vrachtauto harder dan 50?
bijzonder.
Druk betekent niet dat er file staat en er niet doorgereden kan worden.

De A2 is ook één van de drukste snelwegen van Nederland, en een groot gedeelte van de weg kun je toch echt 130 km rijden.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 5 november 2016 @ 14:20:47 #102
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_166431372
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 14:18 schreef Blik het volgende:

[..]

Druk betekent niet dat er file staat en er niet doorgereden kan worden.

De A2 is ook één van de drukste snelwegen van Nederland, en een groot gedeelte van de weg kun je toch echt 130 km rijden.
Dus dan reed niet alleen die vrachtauto te hard maar ook alle andere automobilisten in de drukke straat?
Vervelende situatie.

Maar goed voor de casus maakt het geen verschil.

Succes met het fiksen van de deur. :*
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_166431373
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 14:12 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

TS had het over het UIT de auto klimmen van de 4-jarige.
En ik over erin :+

Ik wou alleen maar zeggen dat het met 2 kinderen soms wel de beste optie is.

Ja ik kijk uit voor ik de deur aan de straatkant open trek. Maar het is wel zo dat medeweggebruikers dan last van mij hebben en er omheen moeten rijden.
  zaterdag 5 november 2016 @ 14:21:36 #104
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_166431386
Btw, ben ik bang dat ts een beetje pech heeft voor wat betreft zijn deur.
De reacties hier zijn wel schrijnend. Met 2 kleine kinderen heb je niet veel andere keus dan ze allebei al dan niet zelf aan 1 kant te laten instappen. Hij doet het op exact dezelfde wijze als dat ik dat doe (kinderen 3 en 5). In de stad bestaan er nu eenmaal een aantal kloteplekken om je kinderen in te laten stappen en als ik dit zo lees ben ik blij dat ons kdv wel een fatsoenlijke parkeerplaats heeft, waarop ik altijd een beetje verder weg parkeer (met aan beide kanten een vrije plaats) zodat mijn kinderen de deuren ruim open kunnen zetten om in te stappen zonder anderen tot last te zijn, of andere auto's te beschadigen.
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_166431401
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 14:20 schreef Zolena het volgende:
Ja ik kijk uit voor ik de deur aan de straatkant open trek. Maar het is wel zo dat medeweggebruikers dan last van mij hebben en er omheen moeten rijden.
En als er daardoor een ongeluk gebeurt, dan is het jouw schuld.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 5 november 2016 @ 14:22:55 #106
62913 Blik
The one and Only!
pi_166431409
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 november 2016 14:20 schreef Nizno het volgende:

[..]

Dus dan reed niet alleen die vrachtauto te hard maar ook alle andere automobilisten in de drukke straat?
Vervelende situatie.

Maar goed voor de casus maakt het geen verschil.

Succes met het fiksen van de deur. :*
Ik heb nergens gezegd dat het op dat moment zelf ook druk was. Het was nog voor de avondspits
  zaterdag 5 november 2016 @ 14:25:59 #107
62913 Blik
The one and Only!
pi_166431453
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 14:21 schreef SuperWeber het volgende:
Btw, ben ik bang dat ts een beetje pech heeft voor wat betreft zijn deur.
De reacties hier zijn wel schrijnend. Met 2 kleine kinderen heb je niet veel andere keus dan ze allebei al dan niet zelf aan 1 kant te laten instappen. Hij doet het op exact dezelfde wijze als dat ik dat doe (kinderen 3 en 5). In de stad bestaan er nu eenmaal een aantal kloteplekken om je kinderen in te laten stappen en als ik dit zo lees ben ik blij dat ons kdv wel een fatsoenlijke parkeerplaats heeft, waarop ik altijd een beetje verder weg parkeer (met aan beide kanten een vrije plaats) zodat mijn kinderen de deuren ruim open kunnen zetten om in te stappen zonder anderen tot last te zijn, of andere auto's te beschadigen.
Bedankt voor de nuance en fijn dat er nog iemand gewoon normaal kan reageren. ^O^
pi_166431471
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 14:25 schreef Blik het volgende:
Bedankt voor de nuance en fijn dat er nog iemand gewoon normaal kan reageren. ^O^
Nuance is ook niet zo jouw ding. Eerste zin van de OP:
quote:
Gisteren is mijn auto aangereden door een vrachtwagen.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_166431487
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 14:22 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En als er daardoor een ongeluk gebeurt, dan is het jouw schuld.
Dat weet ik niet, het zal. Het is prima zichtbaar, rechte weg, niet onoverzichtelijk, als iemand er tegenaan rijdt is het op zijn minste een lomperik.
Soms een beetje rekening houden met elkaar, ook al heb je het recht om de deur eraf te rijden, kan ook geen kwaad.
pi_166431499
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 14:28 schreef Zolena het volgende:
Dat weet ik niet, het zal. Het is prima zichtbaar, rechte weg, niet onoverzichtelijk, als iemand er tegenaan rijdt is het op zijn minste een lomperik.
Soms een beetje rekening houden met elkaar, ook al heb je het recht om de deur eraf te rijden, kan ook geen kwaad.
Uiteraard.
Maar had het over ALS er een ongeluk gebeurt.
pi_166431771
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 14:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Mijn jongste kind zat (en zit) ook linksachter, inderdaad zodat het oudere kind zelf rechts kan uitstappen. Feit blijft dat als iemand tegen de openstaande deur aanrijdt, het jouw schuld is. Zo heb ik weleens om die reden met twee wielen op de stoep geparkeerd in een drukke straat.

Andere optie die ik nog steeds toepas is met de rechter voorzijde meer naar rechts parkeren en de linkerachterkant iets uitsteekt op de weg. De achterkant valt beter op en laat mensen vanzelf meer naar links sturen.
.
pi_166431858
Waarschijnlijk heeft de vrachtwagen chauffeur het niet eens doorgehad omdat de deur waarschijnlijk in zijn dodenhoek zat.

Ik heb ooit eens gezien hoe een automobilist zijn deur open gooide zonder te kijken en deze er zo uitgereden werd door een fietser. Ik had toen uit interesse onderzoek gedaan hoe het zat met aansprakelijkheid en toen las ik dat het openen dan de deuren e.d. een bijzondere verrichting is en dat het overige verkeer niet gehinderd mag worden. Ik geloof dat je bij bijzondere verrichtingen zoals achteruit rijden, parkeren, e.d. ook zelf altijd schuldig bent als er iets fout gaat maar dit kan je beter aan een expert/professional voorleggen i.p.v. hier.
pi_166432135
Heb je wel getuigen?
  zaterdag 5 november 2016 @ 15:34:40 #114
62913 Blik
The one and Only!
pi_166432228
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 15:25 schreef Artbij2 het volgende:
Heb je wel getuigen?
vriendin was bezig met nummer 2 vast te sjorren
  zaterdag 5 november 2016 @ 15:49:01 #115
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_166432410
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 15:34 schreef Blik het volgende:

[..]

vriendin was bezig met nummer 2 vast te sjorren
Volgens mij heb je 3 getuigen nodig.
pi_166432812
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 14:59 schreef Noisiv het volgende:

Ik heb ooit eens gezien hoe een automobilist zijn deur open gooide zonder te kijken en deze er zo uitgereden werd door een fietser. Ik had toen uit interesse onderzoek gedaan hoe het zat met aansprakelijkheid en toen las ik dat het openen dan de deuren e.d. een bijzondere verrichting is en dat het overige verkeer niet gehinderd mag worden.
Dat klopt inderdaad maar is een ander geval dan wat TS is overkomen.
Deur van TS stónd namelijk al open en hij was bezig zijn kind vast te zetten.
Moet je dan iedere keer dat er iemand langs komt rijden de deur dicht doen? Nee, natuurlijk niet.
Die vrachtwagenchauffeur heeft als het goed is ook wel gezien dat de deur open stond.

En als hij de deur raakt met voorbij rijden dan is hij er écht te dicht langs gegaan als het verschil tussen wel of niet raken slechts een klein stukje verder open gaan van de deur is.
En al helemaal als het verder open gaan van de deur het gevolg is van de rijwind van de vrachtwagen......

Dat betekent dus dat hij er op hoge snelheid rakelings langs wou rijden voor de deur verder open waaide.
Men kan wel proberen TS te bekritiseren maar dat vind ik in deze niet terecht.
Je moet toch verdorie je kind veilig in de auto kunnen zetten?
Die vrachtwagenchauffeur had z'n snelheid sowieso aan moeten passen als hij geen ruimte had om uit te wijken ivm tegenliggers.

Niet alles op het bordje van TS schuiven.
pi_166433008
TS, monsterd had het eerder over afspraken gemaakt tussen verzekeraars over dat de schuld ligt bij degene die de portier laat openstaan.

Misschien is het een idee om je verzekeraar te bellen, het verhaal te vertellen en aan hen vragen hoe dit soort zaken normaal gesproken worden opgelost?
Even los van dit geval: Volgens mij is het sowieso de bedoeling dat als je schade hebt je dit zo snel mogelijk bij de verzekeraar meldt. Ook wanneer je geen gegevens hebt van de andere partij, want stel dat die gegevens op een later tijdstip toch bekend worden, dan kan je na bijvoorbeeld 2 maanden niet echt meer bij je verzekering aankloppen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Physsic op 05-11-2016 16:52:18 ]
pi_166433065
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:15 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik kan niet ruiken dat er een halve minuut later een vrachtwagen voorbij komt denderen. Aan de andere kant moet de vrachtwagen genoeg ruime overlaten. Let wel, de parkeerplaats waar ik stond is een speciale kiss & ride voor het kinderdagverblijf, het zijn vrij ruimte plaatsen. De vrachtwagen heeft gewoon niet genoeg ruimte overgelaten tussen zichzelf en mijn auto

Aan de andere kant van de auto kon ik overigens niet staan omdat daar al een andere kinderstoel staat en de toegang tot de maxi-cosi blokkeert
Als je zoiets wilt doen kun je bijvoorbeeld ook je auto andersom neerzetten. Heb je dat probleem ook niet. Lijkt me voor je kind ook een stuk veiliger.
pi_166433113
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:47 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Als je zoiets wilt doen kun je bijvoorbeeld ook je auto andersom neerzetten. Heb je dat probleem ook niet. Lijkt me voor je kind ook een stuk veiliger.
En dan het kind dat zelf uit kan stappen aan de rijbaankant uit- en in laten stappen.
Briljant plan.
pi_166433122
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:47 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

En als er twee kinderen in zitten, dan haal je eerst kind 1 eruit en zet die op de stoep neer, om vervolgens zelf de auto andersom in het vak te zetten om kind 2 eruit te kunnen halen?
pi_166433130
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:50 schreef vannelle het volgende:

[..]

En dan het kind dat zelf uit kan stappen aan de rijbaankant uit- en in laten stappen.
Briljant plan.
Dan laat je het andere kind toch eerst instappen aan de kant van de stoep en dan fix je pas de maxicosi? Lijkt me niet echt heel moeilijk.
pi_166433372
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:51 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dan laat je het andere kind toch eerst instappen aan de kant van de stoep en dan fix je pas de maxicosi? Lijkt me niet echt heel moeilijk.
Zullen we dan maar auto's met deuren aan beide kanten gewoon verbieden?
Zoals ik hier boven al schreef is die vrachtwagenchauffeur echt wel wat te verwijten vwb afstand en snelheid.
In dit scenario kan het je zelfs overkomen als je als bestuurder in wil stappen.
pi_166433421
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:09 schreef vannelle het volgende:
Zoals ik hier boven al schreef is die vrachtwagenchauffeur echt wel wat te verwijten vwb afstand en snelheid.
In dit scenario kan het je zelfs overkomen als je als bestuurder in wil stappen.
De deur openen is een bijzondere verrichting. Je moet dus alle verkeer voor laten gaan. En als je oplet en je ziet een vrachtwagen aan komen, dan doe je de deur dicht en gaat achter de auto staan, of als je niet meer weg kan, dan hou je de deur vast en maak je je zo dun mogelijk.
Dat heeft niks te maken met welke auto er dan ook langsrijdt.
pi_166433468
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:09 schreef vannelle het volgende:

[..]

Bewijs het maar.
.
pi_166433641
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De deur openen is een bijzondere verrichting. Je moet dus alle verkeer voor laten gaan. En als je oplet en je ziet een vrachtwagen aan komen, dan doe je de deur dicht en gaat achter de auto staan, of als je niet meer weg kan, dan hou je de deur vast en maak je je zo dun mogelijk.
Dat heeft niks te maken met welke auto er dan ook langsrijdt.
Portier open maken is helemaal geen bijzondere verrichting. :')
http://maxius.nl/reglemen(...)0-rvv-1990/artikel54

Bovendien stond het portier al open. Spring jij iedere keer als er verkeer nadert als een haasje achter je auto als je in wil stappen? Dan duurt het naast een drukke weg wel even voordat jij in je auto zit.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:20 schreef Fer het volgende:

[..]

Bewijs het maar.
Wat moet ik bewijzen volgens jou?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')