Druk betekent niet dat er file staat en er niet doorgereden kan worden.quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:16 schreef Nizno het volgende:
[..]
1 van de drukste straten en volgens jou reed de vrachtauto harder dan 50?
bijzonder.
Dus dan reed niet alleen die vrachtauto te hard maar ook alle andere automobilisten in de drukke straat?quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Druk betekent niet dat er file staat en er niet doorgereden kan worden.
De A2 is ook één van de drukste snelwegen van Nederland, en een groot gedeelte van de weg kun je toch echt 130 km rijden.
En ik over erinquote:Op zaterdag 5 november 2016 14:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
TS had het over het UIT de auto klimmen van de 4-jarige.
En als er daardoor een ongeluk gebeurt, dan is het jouw schuld.quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:20 schreef Zolena het volgende:
Ja ik kijk uit voor ik de deur aan de straatkant open trek. Maar het is wel zo dat medeweggebruikers dan last van mij hebben en er omheen moeten rijden.
Ik heb nergens gezegd dat het op dat moment zelf ook druk was. Het was nog voor de avondspitsquote:Op zaterdag 5 november 2016 14:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dus dan reed niet alleen die vrachtauto te hard maar ook alle andere automobilisten in de drukke straat?
Vervelende situatie.
Maar goed voor de casus maakt het geen verschil.
Succes met het fiksen van de deur.
Bedankt voor de nuance en fijn dat er nog iemand gewoon normaal kan reageren.quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:21 schreef SuperWeber het volgende:
Btw, ben ik bang dat ts een beetje pech heeft voor wat betreft zijn deur.
De reacties hier zijn wel schrijnend. Met 2 kleine kinderen heb je niet veel andere keus dan ze allebei al dan niet zelf aan 1 kant te laten instappen. Hij doet het op exact dezelfde wijze als dat ik dat doe (kinderen 3 en 5). In de stad bestaan er nu eenmaal een aantal kloteplekken om je kinderen in te laten stappen en als ik dit zo lees ben ik blij dat ons kdv wel een fatsoenlijke parkeerplaats heeft, waarop ik altijd een beetje verder weg parkeer (met aan beide kanten een vrije plaats) zodat mijn kinderen de deuren ruim open kunnen zetten om in te stappen zonder anderen tot last te zijn, of andere auto's te beschadigen.
Nuance is ook niet zo jouw ding. Eerste zin van de OP:quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:25 schreef Blik het volgende:
Bedankt voor de nuance en fijn dat er nog iemand gewoon normaal kan reageren.
quote:Gisteren is mijn auto aangereden door een vrachtwagen.
Dat weet ik niet, het zal. Het is prima zichtbaar, rechte weg, niet onoverzichtelijk, als iemand er tegenaan rijdt is het op zijn minste een lomperik.quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:22 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En als er daardoor een ongeluk gebeurt, dan is het jouw schuld.
Uiteraard.quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:28 schreef Zolena het volgende:
Dat weet ik niet, het zal. Het is prima zichtbaar, rechte weg, niet onoverzichtelijk, als iemand er tegenaan rijdt is het op zijn minste een lomperik.
Soms een beetje rekening houden met elkaar, ook al heb je het recht om de deur eraf te rijden, kan ook geen kwaad.
Mijn jongste kind zat (en zit) ook linksachter, inderdaad zodat het oudere kind zelf rechts kan uitstappen. Feit blijft dat als iemand tegen de openstaande deur aanrijdt, het jouw schuld is. Zo heb ik weleens om die reden met twee wielen op de stoep geparkeerd in een drukke straat.quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Bedankt voor de nuance en fijn dat er nog iemand gewoon normaal kan reageren.
Volgens mij heb je 3 getuigen nodig.quote:Op zaterdag 5 november 2016 15:34 schreef Blik het volgende:
[..]
vriendin was bezig met nummer 2 vast te sjorren
Dat klopt inderdaad maar is een ander geval dan wat TS is overkomen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:59 schreef Noisiv het volgende:
Ik heb ooit eens gezien hoe een automobilist zijn deur open gooide zonder te kijken en deze er zo uitgereden werd door een fietser. Ik had toen uit interesse onderzoek gedaan hoe het zat met aansprakelijkheid en toen las ik dat het openen dan de deuren e.d. een bijzondere verrichting is en dat het overige verkeer niet gehinderd mag worden.
Als je zoiets wilt doen kun je bijvoorbeeld ook je auto andersom neerzetten. Heb je dat probleem ook niet. Lijkt me voor je kind ook een stuk veiliger.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik kan niet ruiken dat er een halve minuut later een vrachtwagen voorbij komt denderen. Aan de andere kant moet de vrachtwagen genoeg ruime overlaten. Let wel, de parkeerplaats waar ik stond is een speciale kiss & ride voor het kinderdagverblijf, het zijn vrij ruimte plaatsen. De vrachtwagen heeft gewoon niet genoeg ruimte overgelaten tussen zichzelf en mijn auto
Aan de andere kant van de auto kon ik overigens niet staan omdat daar al een andere kinderstoel staat en de toegang tot de maxi-cosi blokkeert
En dan het kind dat zelf uit kan stappen aan de rijbaankant uit- en in laten stappen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 16:47 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Als je zoiets wilt doen kun je bijvoorbeeld ook je auto andersom neerzetten. Heb je dat probleem ook niet. Lijkt me voor je kind ook een stuk veiliger.
En als er twee kinderen in zitten, dan haal je eerst kind 1 eruit en zet die op de stoep neer, om vervolgens zelf de auto andersom in het vak te zetten om kind 2 eruit te kunnen halen?quote:Op zaterdag 5 november 2016 16:47 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Als je zoiets wilt doen kun je bijvoorbeeld ook je auto andersom neerzetten. Heb je dat probleem ook niet. Lijkt me voor je kind ook een stuk veiliger.
Dan laat je het andere kind toch eerst instappen aan de kant van de stoep en dan fix je pas de maxicosi? Lijkt me niet echt heel moeilijk.quote:Op zaterdag 5 november 2016 16:50 schreef vannelle het volgende:
[..]
En dan het kind dat zelf uit kan stappen aan de rijbaankant uit- en in laten stappen.
Briljant plan.
Zullen we dan maar auto's met deuren aan beide kanten gewoon verbieden?quote:Op zaterdag 5 november 2016 16:51 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dan laat je het andere kind toch eerst instappen aan de kant van de stoep en dan fix je pas de maxicosi? Lijkt me niet echt heel moeilijk.
De deur openen is een bijzondere verrichting. Je moet dus alle verkeer voor laten gaan. En als je oplet en je ziet een vrachtwagen aan komen, dan doe je de deur dicht en gaat achter de auto staan, of als je niet meer weg kan, dan hou je de deur vast en maak je je zo dun mogelijk.quote:Op zaterdag 5 november 2016 17:09 schreef vannelle het volgende:
Zullen we dan maar auto's met deuren aan beide kanten gewoon verbieden?
Zoals ik hier boven al schreef is die vrachtwagenchauffeur echt wel wat te verwijten vwb afstand en snelheid.
In dit scenario kan het je zelfs overkomen als je als bestuurder in wil stappen.
Bewijs het maar.quote:Op zaterdag 5 november 2016 17:09 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zullen we dan maar auto's met deuren aan beide kanten gewoon verbieden?
Zoals ik hier boven al schreef is die vrachtwagenchauffeur echt wel wat te verwijten vwb afstand en snelheid.
In dit scenario kan het je zelfs overkomen als je als bestuurder in wil stappen.
Portier open maken is helemaal geen bijzondere verrichting.quote:Op zaterdag 5 november 2016 17:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De deur openen is een bijzondere verrichting. Je moet dus alle verkeer voor laten gaan. En als je oplet en je ziet een vrachtwagen aan komen, dan doe je de deur dicht en gaat achter de auto staan, of als je niet meer weg kan, dan hou je de deur vast en maak je je zo dun mogelijk.
Dat heeft niks te maken met welke auto er dan ook langsrijdt.
Wat moet ik bewijzen volgens jou?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |