abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166435182
Ik geef toe smalle parkeerplek.
Maar bij een 2 baans weg verwachten dat een vrachtwagen stapvoets gaat rijden slaat ook nergens op.

Ik had mijn auto sowieso daar niet staan uitladen, maar dat is mijn mening. Of het officieel mag is dan nog een andere vraag.
Hell To The Liars
  zaterdag 5 november 2016 @ 18:58:46 #152
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_166435273
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:54 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Enig idee hoeveel wind een 50km/u rijdende vrachtwagen veroorzaakt?
Ik niet. Met welke windkracht is dat vergelijken?
  zaterdag 5 november 2016 @ 19:02:19 #153
62913 Blik
The one and Only!
pi_166435360
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:54 schreef Droopie het volgende:
Ik geef toe smalle parkeerplek.
Maar bij een 2 baans weg verwachten dat een vrachtwagen stapvoets gaat rijden slaat ook nergens op.

Ik had mijn auto sowieso daar niet staan uitladen, maar dat is mijn mening. Of het officieel mag is dan nog een andere vraag.
Nonsens, de gemiddelde parkeerplek in een woonwijk is smaller, veel smaller zelfs. Zeg ik al vanaf het begin. En ik heb nooit gezegd dat de vrachtwagen stapvoets had moeten rijden, maar minder dicht langs was fijn geweest. Ik stond gewoon naast de auto en toch heeft die vrachtwagen het voor elkaar gekregen om mijn portier te raken. Dan is er niet veel ruimte over toch?

En ik mag daar staan, is er speciaal voor gemaakt. Ook pas 3x gezegd ofzo :')
  zaterdag 5 november 2016 @ 19:05:07 #154
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_166435408
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:02 schreef Blik het volgende:

[..]

Nonsens, de gemiddelde parkeerplek in een woonwijk is smaller, veel smaller zelfs. Zeg ik al vanaf het begin. En ik heb nooit gezegd dat de vrachtwagen stapvoets had moeten rijden, maar minder dicht langs was fijn geweest. Ik stond gewoon naast de auto en toch heeft die vrachtwagen het voor elkaar gekregen om mijn portier te raken. Dan is er niet veel ruimte over toch?

Correctie: heeft het portier kans gezien de vrachtwagen te raken.
pi_166435439
https://vvn.nl/node/5193

Desondanks wijzen wij er op dat 'Kiss & Ride'-zones alleen goed werken onder een aantal voorwaarden:

De kinderen moeten aan de kant van de school kunnen uitstappen
De ouders die de 'Kiss & Ride'-strook gebruiken, moeten ook echt direct weer doorrijden
Hell To The Liars
pi_166435462
quote:

Ik stond gewoon naast de auto en toch heeft die vrachtwagen het voor elkaar gekregen om mijn portier te raken. Dan is er niet veel ruimte over toch?

Dat schreef ik ook al een paar keer maar daar wordt handig overheen gelezen.

De algemene mening is blijkbaar dat jij een eikel bent die zo nodig de tijd moet nemen om je kind vast te zetten in de auto en verzaakt hebt alles en iedereen in de gaten te houden.
Wat ook niet nodig is want niemand doet iets fout, zijn allemaal engeltjes in het verkeer.
Behalve jij.

Snap jij het nog?
pi_166435477
Het is onnodig om een portier te laten openstaan. Ook is een vrachtwagen veel breder dan een personenwagen dus die heeft die ruimte gewoon niet.
pi_166435488
Dat het wettelijk mag zal best (weet het niet).

Jij gebruikt hem niet goed en zou beter even ergens anders kunnen parkeren.
de belangerijkste reden: de veiligheid van jouw gezin
Hell To The Liars
pi_166435513
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:07 schreef machtpen het volgende:
Het is onnodig om een portier te laten openstaan. Ook is een vrachtwagen veel breder dan een personenwagen dus die heeft die ruimte gewoon niet.
Heb jij ooit wel eens een maxicosy vastgezet in een auto? Denk het niet.
pi_166435568
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:39 schreef Halle_Luja het volgende:
HIerzo? https://www.google.nl/map(...)7:0xe61c664b76573aaa

Oogt redelijk smal. Oplossing: volgende keer je auto net even een stukje op de stoep parkeren.
Foute oplossing.

De juiste oplossing is de kinderen zodanig plaatsen dat je ze beide vanaf de stoep/passagierskant in de auto kunt zetten. Dat is immers in vrijwel elke situatie met langsparkeren het veiligste, omdat je normaal gesproken rechts van de weg parkeert.

Je kan dus kiezen voor 1 kind voorin en 1 kind achterin.
Of het vaste stoeltje aan de bestuurderskant, waarbij je dat kind laat instappen aan de bijrijderskant en zelf half over de achterkant klautert om het kind vast te zetten. Als dit kind vast zit, maxicosi er in en ook vast zetten.
pi_166435573
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:09 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dan moet je een ander zitje gebruiken waarbij de verkeersveiligheid niet in gevaar komt. Lekker onverantwoord zo.
pi_166435630
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:07 schreef vannelle het volgende:

[..]

De algemene mening is blijkbaar dat jij een eikel bent die zo nodig de tijd moet nemen om je kind vast te zetten in de auto en verzaakt hebt alles en iedereen in de gaten te houden.
Wat ook niet nodig is want niemand doet iets fout, zijn allemaal engeltjes in het verkeer.
Behalve jij.

Snap jij het nog?
De vrachtwagen reed langs een stilstaande auto. Dat die auto plots begint te bewegen, om welke reden dan ook, is niet de vrachtwagenchauffeur aan te rekenen.
  zaterdag 5 november 2016 @ 19:14:50 #163
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_166435657
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:07 schreef vannelle het volgende:

[..]

Behalve jij.

Snap jij het nog?
De algemene mening is denk ik eerder dat TS zn auto dermate heeft geparkeerd, dat het een risico was om daar meer te doen dan snel in- en uit te stappen. Op je dooie gemak daar je kind in een kinderzitje vast te zetten lijkt me geen prettig idee mar goed, ik begrijp dat het beeld op Google maps enorm vertekent. Het oogt smal.

Ben het wel eens; een Kiss & ride is een afscheidskus, deur open, passagier eruit, deur dicht. En dan nog even lief zwaaien natuurlijk. En als je dan uitstapt, kijk je even voordat je de deur openzwiept omdat je direct naast een drukke (denk ik, want tweebaans) weg staat. En dan zwiep je die deur ook niet op zn max. open. Nouja, ik niet.
pi_166435716
quote:

[..]
Je mag er inderdaad staan, maar wel alléén zodanig dat het geen gevaar of hinder oplevert voor jou en/of het overige verkeer.

Als een vrachtwagen die op de doorgaande rijstrook rijdt naar jouw idee moet uitwijken of afremmen, dan veroorzaak je simpelweg hinder voor die vrachtwagen. Dus je deed iets fout.
pi_166435752
Heeft TS al gelijk gekregen?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_166435888
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
er was iemand het niet helemaal oneens.
Maar dat was het dan wel
Hell To The Liars
pi_166436195
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:41 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik zit even niet in mijn laboratorium om allerlei proefopstellingen te maken (het is voor mij nu ook weekend) maar te dichtbij is sowieso een logisch gegeven.
Hoe kun je er anders een deur uit rijden?
En dat terwijl ook nog eens naast zijn auto staat? Dat is echt to close for comfort.
En bovendien herhaal ik qua zuiging alleen de bewering van TS, het is niet iets wat ik zelf bedenk of zo.
Nu ga je ervanuit dat de het gegaan is zoals TS vertelt. Maar stel dat deze zaak eens bij een rechter terecht zou komen, die een onafhankelijk oordeel zou moeten vellen. Dan moet er wel bewezen worden dat het echt door de zuiging kwam en niet dat TS met zijn dikke bips per ongeluk die deur verder opende, terwijl hij worstelde met de maxi.

Al zou de trucker een bepaalde verantwoordelijkheid hebben, het blijft in de praktijk een onhaalbare zaak.
.
pi_166436278
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik heb hem al gelijk gegeven. Helaas gaat het gedram nog steeds door.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_166436336
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:39 schreef Fer het volgende:

[..]

Nu ga je ervanuit dat de het gegaan is zoals TS vertelt. Maar stel dat deze zaak eens bij een rechter terecht zou komen, die een onafhankelijk oordeel zou moeten vellen. Dan moet er wel bewezen worden dat het echt door de zuiging kwam en niet dat TS met zijn dikke bips per ongeluk die deur verder opende, terwijl hij worstelde met de maxi.

Al zou de trucker een bepaalde verantwoordelijkheid hebben, het blijft in de praktijk een onhaalbare zaak.
Niet mijn taak om te bewijzen dat het enige verhaal dat we te horen krijgen ook daadwerkelijk klopt.
Maar gezien de reacties gaat het gros er wel van uit dat het verhaal valide is.
pi_166436358
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:09 schreef vannelle het volgende:

[..]

Het is inmiddels alweer bijna 10 jaar terug, maar ik kan mij wel een keer herinneren, dat ik met mijn linkerhand op de tast de riem vastklikte, terwijl de deur bijna dicht was en ik richting de achterkant keek om het aan het aankomende verkeer in de gaten te houden.

Overigens komt hierna een kinderzitje met 5 puntsgordel, die is pas echt lastig.
.
pi_166436472
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:43 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik heb hem al gelijk gegeven. Helaas gaat het gedram nog steeds door.
Dan trekken we er nog eentje open.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_166436482
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:46 schreef Fer het volgende:

Overigens komt hierna een kinderzitje met 5 puntsgordel, die is pas echt lastig.
Oh man hou op, met die plastic dingetjes die precies goed moeten zitten anders klikt ie niet vast.
Leuk als het donker is. :(
  zaterdag 5 november 2016 @ 20:13:30 #173
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_166437027
Het wordt steeds gekker hier...

Misschien moet ik het puntsgewijs opschrijven.

1. TS parkeert op een extra brede parkeerplaats.
2. TS komt terug van kdv met 2 kinderen en laadt kind 1 vanaf stoepzijde in.
3. Kind 2 zit in een maxi-cosi en wordt vanaf de andere zijde ingeladen.
4. Op dat moment rijdt er een vrachtwagen erg dicht langs de auto van TS en door de zuigende werking van de vrachtwagen wordt de deur van de auto van TS tegen de vrachtauto aangezogen waardoor er schade ontstaat. De vrachtauto rijdt door
5. TS is van mening dat de vrachtwagen is doorgereden na een ongeval en doet hiervan aangifte. Daarnaast vraagt TS of hij nog meer kan doen om de schade vergoed te krijgen.

Persoonlijk ben ik bang dat ts als hij de bestuurder van de vrachtwagen niet kan achterhalen de schade sowieso niet vergoed zal krijgen (los van de schuldvraag).

Daarnaast is het belachelijk dat velen vinden dat ts hier volledig zelf voor verantwoordelijk is. Hij parkeert bij een kdv op een plek waarbij er rekening wordt gehouden met het feit dat er kinderen in een auto worden geladen. Om deze reden zijn deze plaatsen extra breed gemaakt. Beide kinderen aan 1 kant inladen is lang niet altijd mogelijk. Sommige automerken vinden dat kinderen op de achterbank horen en om deze reden kan de passagiers airbag niet uitgeschakeld worden (geef ze eens ongelijk). De vrachtwagenchauffeur had ook vaart kunnen minderen bij het zien van de half openstaande deur en/of meer ruimte kunnen laten bij het passeren.

In ieder geval vind ik het een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_166437096
1. Het ziet er niet zo breed uit
2. Het is een kiss en ride, geen losplaats
3. Het is 2 baansweg waar hij staat
4. Een vrachtwagen rijd in zijn baan de toegestane snelheid.
Hell To The Liars
  zaterdag 5 november 2016 @ 20:20:15 #175
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_166437188
Weet je wat vervelend is? mensen die de merknaam Maxi-Cosi als term gebruiken als ze een kinderzitje bedoelen. Merkverwatering......
Where law ends, tyrrany begins.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')