abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166410157

De Republikeinse kandidaat

Donald Drumpf - New York
Donald Drumpf presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Rick Perry
Scott Walker
Bobby Jindal
Lindsey Graham
George Pataki
Mike Huckabee
Rand Paul
Rick Santorum
Carly Fiorina
Chris Christie
Jim Gilmore
Jeb Bush
Ben Carson
Marco Rubio
Ted Cruz
John Kasich

De Democratische kandidaat

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Lincoln Chafee
Jim Webb
Lawrence Lessig
Martin O'Malley
Bernie Sanders

De libertarische kandidaat

Gary Johson - New Mexico
Gary Johnson presidential campaign, 2016

De groene kandidaat

Jill Stein - Massachusetts
Jill Stein presidential campaign, 2016

United States presidential election, 2016
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

SPOILER: Voorverkiezingen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Drumpf
Hillary Clinton
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Drumpf
Hillary Clinton
Gary Johnson
Jill Stein
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Bij welke kandidaat pas jij?

De Amerikaanse stemwijzer http://www.isidewith.com/
Het Amerikaanse kieskompas https://usa.kieskompas.nl/nl/#/

OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.

Game on. *O* .
pi_166410169
Maar hoe gaat Trump het nou precies rustiger aan doen in het Midden-Oosten, Refragmental?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166410172
Te grappig om niet ook hier te plaatsen.

Teleprompter gaat stuk tijdens speech van Obama. De paniek in zijn ogen is heel goed te zien rond 00:10-00:11.
pi_166410186
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 11:29 schreef KoosVogels het volgende:
Maar hoe gaat Trump het nou precies rustiger aan doen in het Midden-Oosten, Refragmental?
Geen idee, zul je zijn beleid moeten raadplegen, als ie die al heeft.
pi_166410188
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 11:28 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik zal je moeten vragen om aub te stoppen met dat gescheld.
Als je er nu zelf niet mee begonnen was had je een punt maar enige vorm van zelfkritiek is er bij jou niet te vinden, ook niet gek voor iemand die al niet eens in kan zien dat hij zichzelf tegenspreekt :')

tipje, zeker is wat anders dan waarschijnlijk
pi_166410203
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 11:30 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je stelt het wel maar je hebt verder geen idee, heel sterk weer
pi_166410218
quote:

[..]

Jij verdedigde die stelling in het vorige topic. Ik ging er dus vanuit dat jij antwoorden had.
pi_166410252
Tijd om te stoppen hier met persoonlijke aanvallen lijkt me en laten we alsjeblieft teruggaan naar een normale discussie. L3gend had dit gisteren al gepost, maar daar heb ik verder nog weinig mensen over gehoord:

quote:
There’s been a potential breach of Hillary Clinton’s electoral firewall. And it’s come in New Hampshire, a state that we said a couple of weeks ago could be a good indicator of a Donald Trump comeback because of its large number of swing voters. Three new polls of New Hampshire released today showed a tied race, Trump ahead by 1 percentage point and Trump up by 5. There are some qualifications here: The poll showing Trump with a 5-point lead is from American Research Group, a pollster that’s had its issues over the years. And other recent polls of New Hampshire still show a Clinton ahead. But the race has clearly tightened in New Hampshire, with Clinton leading by only 2 to 3 percentage points in our forecast.

If Clinton lost New Hampshire but won her other firewall states, each candidate would finish with 269 electoral votes, taking the election to the House of Representatives. Or maybe not — if Clinton also lost the 2nd Congressional District of Maine, where polls show a tight race and where the demographics are unfavorable to her, Trump would win the Electoral College 270-268, probably despite losing the popular vote.

Couldn’t Clinton win Nevada to make up for the loss of New Hampshire? Or Florida? Or North Carolina? Well… of course she could. All those states remain highly competitive. The point, as we’ve said before, is just that Clinton’s so-called firewall is not very robust. If you’re only ahead in exactly enough states to win the Electoral College, and you’d lose if any one of them gets away, that’s less of a firewall and more of a rusting, chain-link fence.

To illustrate this, let’s compare Clinton’s current position in our polls-plus forecast1 — which gives her a 65 percent chance of winning the Electoral College — to FiveThirtyEight’s final election forecast in 2012, which gave President Obama a 91 percent chance. How could the model be so much more confident in Obama’s chances than in Clinton’s, even though we projected he’d win by 2.5 percentage points nationally and she’s ahead by 2.8? Part of it is because there are far more undecided and third-party voters this year, which could lead to a last-minute swing, or a polling error, and makes the model more cautious.2 But Obama’s and Clinton’s chances of winning the popular vote are relatively similar in our forecasts (76 percent for Clinton now, 86 percent for Obama then) despite that. The difference comes mostly in the Electoral College.

In the table below, I’ve run a head-to-head comparison showing how many electoral votes each candidate was projected to have at various margins of victory or defeat. For instance, Obama had a lead in states (and congressional districts) totalling 332 electoral votes in our final 2012 forecast. Clinton leads in states totalling only 272 electoral votes, just two more than the minimum she needs to win the Electoral College. This comparison is slightly unfair to Clinton because we have her down by just a fraction of a percentage point in Nevada, North Carolina and Florida — whereas Obama was ahead by just a fraction of a point in Florida — but you can see how Obama’s position was more secure. For instance, he had 303 electoral votes in states where he led by 2 percentage points or more in our final forecast, whereas Clinton has 272.
quote:
The differences stem from states with substantial numbers of white voters without college degrees — in particular Ohio, Iowa, Nevada and that 2nd district in Maine. (Granted, Nevada is more diverse than the other states — and it also has a history of bad polling — so I’d be careful there.) Imagine if Clinton were 3 or 4 percentage points ahead in Ohio and Iowa instead of 3 or 4 points behind, and that she were ahead by 5 or 6 points in Nevada instead of tied there. That would make for a much more robust map: losing New Hampshire would not be a problem, for instance, and she could even afford to lose Pennsylvania. Speaking of Pennsylvania, Clinton’s polling lead is narrower there than Obama’s was. It’s also much narrower in Michigan, a state that was barely even a swing state in 2012 but presents a risk to Clinton this year.

What does Clinton get in exchange? She’s polling a little better than Obama was in the highly-educated swing states of Virginia, North Carolina and Colorado. But it’s only a little bit better — not a lot better — because African-American turnout for Clinton may be lower than it was for Obama in North Carolina and Virginia, and because third-party candidates may be eating into her margin in Colorado. She also has a much better chance of winning Arizona or Georgia than Obama did. But neither Arizona or Georgia are all that close to the electoral tipping point, and Clinton will probably win them only if she’s having a strong night overall and winning all the other swing states too.

Instead, many of Clinton’s gains relative to Obama come in states that aren’t competitive at all. Clinton’s margin in our California forecast is bigger than Obama’s was four years ago, for instance. She’s polling better than him in super-well-educated Maryland and Massachusetts. And then there are her gains in red states. While Clinton’s now very unlikely to win Texas, with Trump having recovered there in recent polls, she’s still likely to make the state a lot closer than Obama did. The same goes for Utah, Alaska and South Carolina. Those could make for some extremely blue maps if Clinton were (unexpectedly at this point) to win in a landslide. But if she’s trading voters in Ohio and Iowa for those in Texas and Maryland, she’s not getting the better side of the deal.
pi_166410261
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 november 2016 11:30 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als je er nu zelf niet mee begonnen was had je een punt maar enige vorm van zelfkritiek is er bij jou niet te vinden, ook niet gek voor iemand die al niet eens in kan zien dat hij zichzelf tegenspreekt :')

tipje, zeker is wat anders dan waarschijnlijk
Begonnen?
Moet ik je verwijzen naar je eigen post waar het mee begon?

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 10:18 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nogmaals jij en anderen werd gevraagd om onderbouwing, die blijft uit.

Het is ronduit onbeschoft en typisch iets voor BNW mafklappers om te stellen "zoek het zelf maar uit" en als dat niet geaccepteerd word een wedervraag te stellen.

En ja 65000 voor hotdogs in laten vliegen in het Witte huis vind ik niet zo heel vreemd, we hebben het wel over de overheid en doe nu niet net alsof overheden niet goed zouden zijn in geld over de balk smijten.
En sindsdien heeft iedere post van je bol gestaan met gescheld en gekleineer, waar ik welgeteld 1 scheldreactie op heb teruggegeven :)
pi_166410273
Podesta is een vreemde snuiter met zijn spirit cooking, maar dat past bij een man die ook een fan is van UFO conspiracies.

De andere mails lijken me echt over eten te gaan, hoewel de hoeveelheid Pizza en Pasta opmerkelijk is en sommige zinnen ronduit vreemd zijn opgebouwd.

Ik wil echter niet geloven dat Podesta en co. een pedo sex trafficking ring runnen met gerechten als code woorden, maar echt uitsluiten kunnen we het ook niet dat het geen codewoorden zijn.
Echter kan het best zijn dat hij gewoon een swingers clubje heeft o.i.d. of net als Bill Clinton in de woorden van Colin Powell "Bimbo's dicked" . Maar dat is nog geen kinderprostitutie ring.
pi_166410306
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 november 2016 11:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Je stelt het wel maar je hebt verder geen idee, heel sterk weer
Het was een uitspraak van iemand anders, Dutchko geloof ik.
Ik ken het beleid van Trump niet. Geef alleen maar aan dat IS vernietigen vrijwel een gegeven is voor beide kandidaten en dit dus niet alleen Trump aangerekend moet worden.
pi_166410310
quote:

[..]

quote:
Peace through strength will be at the center of our foreign policy. We will achieve a stable, peaceful world with less conflict and more common ground.

Advance America’s core national interests, promote regional stability, and produce an easing of tensions in the world. Work with Congress to fully repeal the defense sequester and submit a new budget to rebuild our depleted military.

Rebuild our military, enhance and improve intelligence and cyber capabilities.
End the current strategy of nation-building and regime change.

Ensure our security procedures and refugee policy takes into account the security of the American people.

Work with our Arab allies and friends in the Middle East in the fight against ISIS.

Pursue aggressive joint and coalition military operations to crush and destroy ISIS, international cooperation to cutoff their funding, expand intelligence sharing, and cyberwarfare to disrupt and disable their propaganda and recruiting.

Defeat the ideology of radical Islamic terrorism just as we won the Cold War.

Establish new screening procedures and enforce our immigration laws to keep terrorists out of the United States.

Suspend, on a temporary basis, immigration from some of the most dangerous and volatile regions of the world that have a history of exporting terrorism.

Establish a Commission on Radical Islam to identify and explain to the American public the core convictions and beliefs of Radical Islam, to identify the warning signs of radicalization, and to expose the networks in our society that support radicalization.
https://www.donaldjtrump.(...)-and-defeating-isis/

Dit zijn de policies. Ik zie maar heel weinig dat er op lijkt dat hij zich niet met het Midden-Oosten wil gaan bemoeien. Sterker nog, een van de punten is dat hij de ideologie van de radicale islam wil uitroeien. Dan ben je zo een twee drie niet klaar.

Daarnaast uiteraard een groter leger (dat hij toch niet gaat gebruiken, want hij wil ook meer vrede). Persoonlijk snap ik niet hoe je uit zijn plannen kunt halen dat hij zich terug gaat trekken uit het Midden-Oosten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166410334
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 11:35 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Het was een uitspraak van iemand anders, Dutchko geloof ik.
Ik ken het beleid van Trump niet. Geef alleen maar aan dat IS vernietigen vrijwel een gegeven is voor beide kandidaten en dit dus niet alleen Trump aangerekend moet worden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 11:15 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Mwah, wat zou Trump anders moeten zeggen in plaats van "IS vernietigen"?
"Nog jarenlang vechten"
"Vredesonderhandelingen starten met IS"
"IS negeren"

Clinton en Trump zijn op dat gebied gelijk zoals ik al een aantal topics terug ook al heb aangegeven.
Ze moeten het doen met de erfenissen van Bush en Obama. IS is voor beiden een gegeven waar ze iets mee moeten doen, en zowat de enige realistische optie is om ze te proberen te vernietigen.

Het rustiger aan doen slaat dan ook op alle andere zaken in het midden oosten behalve de IS
Jij weet blijkbaar meer.
  Moderator vrijdag 4 november 2016 @ 11:38:13 #14
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_166410354
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 11:33 schreef skysherrif het volgende:
Tijd om te stoppen hier met persoonlijke aanvallen lijkt me en laten we alsjeblieft teruggaan naar een normale discussie. L3gend had dit gisteren al gepost, maar daar heb ik verder nog weinig mensen over gehoord:

[..]

[..]

Ik heb hier behoorlijk naar gezocht, maar de mensen die de polls bestuderen lijken nog geen eenduidig antwoord te hebben. 538 is op dit moment het meest conservatief en ziet directe gevaren voor Clinton, terwijl andere sites nog gewoon boven de 80% kans zitten voor haar.

Het wordt vandaag wel interessant om de polls uit NH in de gaten te houden. Gisteren leek er aan het einde van de dag wat beter nieuws voor Clinton te zijn en leek het FBI-nieuws weer wat uitgewerkt. Maar of dat echt een trend is....
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_166410356
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 11:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

https://www.donaldjtrump.(...)-and-defeating-isis/

Dit zijn de policies. Ik zie maar heel weinig dat er op lijkt dat hij zich niet met het Midden-Oosten wil gaan bemoeien. Sterker nog, een van de punten is dat hij de ideologie van de radicale islam wil uitroeien. Dan ben je zo een twee drie niet klaar.

Daarnaast uiteraard een groter leger (dat hij toch niet gaat gebruiken, want hij wil ook meer vrede). Persoonlijk snap ik niet hoe je uit zijn plannen kunt halen dat hij zich terug gaat trekken uit het Midden-Oosten.
Ik was niet op de hoogte van zijn plannen. Ik gaf alleen aan dat IS een gegeven is voor beide kandidaten als reactie op Koos zijn uitspraak "Hoe is de IS uitroeien rustiger aan doen in het midden oosten".

Volgen we Koos zijn redenatie dan zal Clinton het dus ook niet rustiger aan gaan doen in het midden oosten.

Even al het andere beleid negerende.
  vrijdag 4 november 2016 @ 11:38:49 #16
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166410367
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 11:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

Jij weet blijkbaar meer.
Dat was een aanname van mijn kant.
pi_166410386
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 11:38 schreef Refragmental het volgende:

Volgen we Koos zijn redenatie dan zal Clinton het dus ook niet rustiger aan gaan doen in het midden oosten.
Dat heb ik dan ook nooit beweerd.
pi_166410420
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 11:38 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik heb hier behoorlijk naar gezocht, maar de mensen die de polls bestuderen lijken nog geen eenduidig antwoord te hebben. 538 is op dit moment het meest conservatief en ziet directe gevaren voor Clinton, terwijl andere sites nog gewoon boven de 80% kans zitten voor haar.

Het wordt vandaag wel interessant om de polls uit NH in de gaten te houden. Gisteren leek er aan het einde van de dag wat beter nieuws voor Clinton te zijn en leek het FBI-nieuws weer wat uitgewerkt. Maar of dat echt een trend is....
Ben ook benieuwd naar de polls in penn, daar lijkt ze iets minder te pollen. Alhoewel ze redelijk goed polled in florida de laatste tijd.
pi_166410434
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 11:38 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik was niet op de hoogte van zijn plannen.
Waarom verdiep je jezelf eigenlijk niet in de plannen van beide kandidaten om je een beeld te vormen van wat ze willen gaan doen? Dat lijkt me toch het minste voor je meedoet in een discussie over wat ze van plan zijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166410454
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 11:34 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Begonnen?
Moet ik je verwijzen naar je eigen post waar het mee begon?

[..]

En sindsdien heeft iedere post van je bol gestaan met gescheld en gekleineer, waar ik welgeteld 1 scheldreactie op heb teruggegeven :)
Ah jij vatte bnw mafklappers persoonlijk op en dan verwijt je mij niet begrijpend te kunnen lezen?

Lees de zin nog eens goed
pi_166410463
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 11:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat heb ik dan ook nooit beweerd.
Je stelt "Hoe is IS vernietigen het rustiger aan doen in het midden oosten"
Ik ga er gemakshalve vanuit dat Clinton ook de IS wil aanpakken, aangezien ook zij daar nauwelijks opties heeft.
Trump en Clinton zullen het beiden dus niet rustiger aan doen in het midden oosten, als IS hier de gemene deler is.

Ik stel echter dat we IS hier buiten beschouwing moeten laten aangezien het voor beide kandidaten een gegeven is.

Echt blijft jij wel constant de IS erbij betrekken terwijl dat totaal niet logisch is, en deze discussie hebben we al eerder gehad.
  vrijdag 4 november 2016 @ 11:42:26 #23
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166410468
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 11:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

Jij weet blijkbaar meer.
Nou hoe Clinton dit gaat "oplossen" weet ik wel.
Die gaat een no fly zone invoeren en is binnen no time met Rusland en Syrie in oorlog.

IS wordt op dit moment gehammered in Irak door de Koerden en de Irakezen mbv. de USA.
En dan is het alleen nog Syrie wat overblijft.
En ik denk dat Trump zich niet met Syrie wenst te bemoeien.
pi_166410478
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 november 2016 11:41 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom verdiep je jezelf eigenlijk niet in de plannen van beide kandidaten om je een beeld te vormen van wat ze willen gaan doen? Dat lijkt me toch het minste voor je meedoet in een discussie over wat ze van plan zijn.
Omdat ik niks heb met beide kandidaten.
pi_166410485
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 11:42 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Omdat ik niks heb met beide kandidaten.
:D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')