Inderdaad.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:48 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb met een aantal (hoog-opgeleide) Amerikanen in de Rust Belt gesproken, en die leken als een blok achter Hillary te staan. Wat ik een beetje proefde, was dat men de weg die Obama had ingeslagen, graag zou willen blijven volgen.
Sanders was iets te veel van het goede, leek het wel.
Bij de lager opgeleiden proefde ik een enorm wantrouwen tegen alles wat politiek was.
Dat men in Nederland rechtser is, betwijfel ik, maar dit coverartikel van The Atlantic van een tijdje terug gaat in op de verlinksing van de VS. Is wel interessant leesvoer.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In 2001, toen ik er voor het eerst woonde, was het zeker een zeer rechts land.
Nu weet ik het eigenlijk niet zo.
Ik heb het gevoel, maar ja, dat is maar een gevoel, dat men in Nederland rechtser is dan in de VS.
Naar trekje van je, mensen praktisch vertellen waar ze op moeten stemmen, anders zijn ze zelfhatende negers/latino's of slechte verliezers.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vreemde actie. Dan ben je wel een heel slechte verliezer.
Primaries zijn natuurlijk andere koek dan landelijke verkiezingen.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:43 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Meer dan 40% van de stemmen... niet populair genoeg. Wtf man!
Niet als blijkt dat alles gerigged is, Hillary heeft Bernie gewoon genaaid. Keihard.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vreemde actie. Dan ben je wel een heel slechte verliezer.
Mwah, ook onder de Sanders aan hang heb je de complot-denkers. Kijk ook maar naar een Jill Stein die zegt dat ze Trump boven Clinton verkiest, ondanks dat ze kwa standpunten veel dichter bij Clinton staat. Ze roept zelfs dat climate change het grootste probleem sinds de 2e wereld oorlog is en kiest toch voor de kandidaat die climate change ontkent.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk, maar wie weet! Je houdt de moed er in ieder geval goed in.
Dat klopt, maar ik denk niet dat er veel zijn. Misschien dat je er een paar duizend hebt die op Trump zullen stemmen, maar ik verwacht, en dat is een verwachting zonder verdere onderbouwing, dat het gros alsnog gewoon op de kandidaat van de Democraten gaat stemmen.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:52 schreef kipknots het volgende:
[..]
Mwah, ook onder de Sanders aan hang heb je de complot-denkers. Kijk ook maar naar een Jill Stein die zegt dat ze Trump boven Clinton verkiest, ondanks dat ze kwa standpunten veel dichter bij Clinton staat. Ze roept zelfs dat climate change het grootste probleem sinds de 2e wereld oorlog is en kiest toch voor de kandidaat die climate change ontkent.
Dat soort idioten bestaan gewoon.
Blijft Trump trouwens achter zijn uitspraak staan?quote:Op donderdag 3 november 2016 09:52 schreef kipknots het volgende:
[..]
Mwah, ook onder de Sanders aan hang heb je de complot-denkers. Kijk ook maar naar een Jill Stein die zegt dat ze Trump boven Clinton verkiest, ondanks dat ze kwa standpunten veel dichter bij Clinton staat. Ze roept zelfs dat climate change het grootste probleem sinds de 2e wereld oorlog is en kiest toch voor de kandidaat die climate change ontkent.
Dat soort idioten bestaan gewoon.
Wees gerust, ik denk niet dat er veel Amerikaanse stemgerechtigden meelezen.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:50 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Naar trekje van je, mensen praktisch vertellen waar ze op moeten stemmen, anders zijn ze zelfhatende negers/latino's of slechte verliezers.
Om deze even niet te laten ondersneeuwen.quote:Op donderdag 3 november 2016 08:10 schreef Refragmental het volgende:
De puzzelstukjes vallen langzaam maar zeker op hun plaats en laten gaandeweg zien hoe corrupt het zooitje is.
Wallstreet Journal meldt het volgende:
[ afbeelding ]
FBI dacht genoeg materiaal te hebben voor een grondig onderzoek naar de Clinton Foundation, DoJ heeft de boel echter vanaf het begin gefrustreerd.
99% kans dat er ten minste 5 entiteiten zijn geweest die de Clinton servers hebben gehackt
Vanaf 3:18
En het lijkt erop dat Iran 1 van die entiteiten is.
Verklaart namelijk de redelijk eenzijdige deals die Obama met Iran heeft gemaakt.
Economische sancties die worden opgeheven, 1.5miljard dollars, Iraanse bevroren assets en bankrekeningen weer beschikbaar gemaakt. Iran Nuclear Deal. Iran die binnen 5 jaar atoomwapens kan maken, Iraanse fighterjets die vliegdekschepen kunnen lastig vallen, gijzelneming van VS mariniers. etc.
Obama werd hier gewoon geblackmailed.
En dan vallen een aantal andere puzzelstukjes op hun plaats.
Podesta email:
https://wikileaks.org/podesta-emails/emailid/727
Over de Iran Nuclear Deal:
[..]
Podesta's reactie daarop, "Yup"
En verklaart ook waarom Clinton zo staat te popelen om oorlog met Iran, ze hebben daar haar vuile was natuurlijk.
Maar uiteraard allemaal geen keihard bewijs. Dus we kunnen dit het beste compleet negeren.
Hier maak je dus een denkfout, waarop je vervolgens je gehele betoog op baseert.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De enige reden dat een Bernie-supporter op Trump zou stemmen, is uit ressentiment.
Wat is dan een ideologische reden om van Bernie naar Trump te gaan?quote:Op donderdag 3 november 2016 09:57 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hier maak je dus een denkfout, waarop je vervolgens je gehele betoog op baseert.
Donald Trump noemt het een "New Movement".quote:Op donderdag 3 november 2016 09:54 schreef oompaloompa het volgende:
In mijn indruk:
Amerika heeft een andere soort van rechts. Het is atm liberaler qua rechten, maar ook qua plichten op veel gebieden (a la oude vvd), tegelijkertijd is het super conservatief wat religie / christendom betreft. Dus het is een vreemde mix van "linkser" dan NL op sommige liberale punten (legale wiet bv), rechtser als in mensen krijgen minder steun (wat ook liberaler is) en super christelijk (abortus is letterlijk de duivel).
Die verschillen zijn dan ook weer niet netjes verdeeld. extreem christelijke staten zijn ironisch genoeg ook vaak "fuck you got mine" staten, de blauwe staten zijn meer vergelijkbaar met nederland. (chill mbt wiet en alcohol en tevens enigzins caring voor de minder bedeelden in de staat).
Grappig. Volgens de Polls had hij meer kans dan Clinton.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk dat Sanders geen kans had gemaakt.
Toon mij mijn denkfout. Welke standpunten van Trump doen het goed bij de aanhang van Sanders? Hooguit zijn ogenschijnlijke afkeer van Wall Street, maar om daar nou je stem op te baseren. Het overige deel van zijn programma is gewoon traditioneel Republikeins.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:57 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hier maak je dus een denkfout, waarop je vervolgens je gehele betoog op baseert.
MOETEN ze dan op Clinton stemmen volgens jouw?quote:Op donderdag 3 november 2016 09:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wees gerust, ik denk niet dat er veel Amerikaanse stemgerechtigden meelezen.
Verder moeten mensen helemaal niets van mij, ik geef slechts aan dat een Trump-stemmende Bernie-supporter mij bevreemdt. Lijkt mij een zeer legitieme mening, daar de standpunten van Trump (en vooral zijn partij) haaks staan op die van de zeer linkse Sanders. De enige reden dat een Bernie-supporter op Trump zou stemmen, is uit ressentiment. Dergelijke figuren hebben er zo de balen in dat hun kandidaat heeft verloren, dat ze het hokje inkleuren van iemand die ideologisch veel en veel verder van hun held is verwijderd dan Clinton.
Het is een beetje als tijdens het WK Voetbal juichen voor Duitsland in plaats van Argentinie, alleen omdat wij van die laatste hebben verloren.
Dan ben je in mijn optiek dus een slechte verliezer.
Er zijn miljoenen Bernie supporters, ieder met eigen beweegredenen.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:57 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Wat is dan een ideologische reden om van Bernie naar Trump te gaan?
quote:Op donderdag 3 november 2016 10:00 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
MOETEN ze dan op Clinton stemmen volgens jouw?
Dacht 't niet......
quote:Op donderdag 3 november 2016 09:55 schreef KoosVogels het volgende:
Verder moeten mensen helemaal niets van mij
Ik vraag je gewoon om een reden.quote:Op donderdag 3 november 2016 10:01 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Er zijn miljoenen Bernie supporters, ieder met eigen beweegredenen.
Ik kan er wel een paar bedenken. Jij niet?
Ook voor jou:quote:Op donderdag 3 november 2016 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toon mij mijn denkfout. Welke standpunten van Trump doen het goed bij de aanhang van Sanders? Hooguit zijn ogenschijnlijke afkeer van Wall Street, maar om daar nou je stem op te baseren. Het overige deel van zijn programma is gewoon traditioneel Republikeins.
Bron?quote:Op donderdag 3 november 2016 09:59 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Grappig. Volgens de Polls had hij meer kans dan Clinton.
Dat jij dat gemist hebt zeg....wonderlijk....
Wat is "veel"?quote:Op donderdag 3 november 2016 09:46 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Veel Bernie Sanders fans gaan op Trump stemmen, als teken van protest.
Ik vraag jou of je er zelf geen kunt bedenken.quote:Op donderdag 3 november 2016 10:01 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik vraag je gewoon om een reden.
Het is alsof een SP-stemmer overstapt naar de VVD omdat hij het niet eens is met de keuze voor Roemer.quote:Op donderdag 3 november 2016 10:01 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ook voor jou:
Er zijn miljoenen Bernie supporters, ieder met eigen beweegredenen.
Ik kan er wel een paar bedenken. Jij niet?
Beetje vreemd om dan te zeggen dat ressentiment de enige reden is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |