abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166348477
Aangezien het referendum nu voorbij is wordt het hoog tijd dat de OP wat wordt geactualiseerd. De motieven om voor en tegen te stemmen waren heel erg belangrijk maar nu de uitslag op tafel ligt is dat niet meer zo interessant voor de OP.
First things first. Hier de uitslag volgens onze staatsomroep: http://app.nos.nl/datavisualisatie/referendum-2016/
Een opkomstpercentage van 32% en een duidelijke nee (61 vs. 38).

De actuele stand van zaken: Spong onderzoekt of dat een rechtszaak kan worden aangespannen tegen de initiatiefnemers van het referendum, dit maakte hij bekend in de uitzending van 7 april van het televisieprogramma Pauw.
quote:
Advocaat Gerard Spong denkt er over om aangifte te doen tegen Burgercomité EU. Gisteravond noemde Spong bij tv-programma Pauw het referendum van afgelopen woensdag een ’crimineel referendum’. De advocaat is benaderd door iemand die pleit voor een strafzaak als de overheid geen onderzoek start.

De leden van het Burgercomité zouden volgens Spong onder valse voorwendselen handtekeningen hebben verzameld voor het referendum, dat over het associatieverdrag met Oekraïne ging.

Het referendum werd mogelijk gemaakt door actiegroep GeenPeil. In deze groep zaten GeenStijl, het Forum voor Democratie en Burgercomité EU. Voorzitter van het comité Arjan van Dixhoorn zei vorige week tegen het NRC dat Oekraïne hun niets kan schelen. Daarmee lieten ze blijken dat het referendum vooral als doel heeft om Nederland en de Europese Unie onder spanning te zetten.

Bij Pauw zei Spong: "Het is een misdrijf wat enkele initiatiefnemers in het NRC bekennen. Volgens artikel 98 van de wet raadgevend referendum is het verboden om onder valse voorwendselen een ondersteuningsverklaring te krijgen. Als je zegt het gaat me niet om Oekraïne maar om de EU.”
Zure druiven of rechtvaardigheidsgevoel, oordeelt u zelf maar.

In dezelfde uitzending noemde Pauw een interessant feitje: bij een peiling van Ipsos (Frans pollbedrijf) gaven de meeste mensen die niet gingen stemmen aan dat ze niet gingen stemmen omdat ze er geen vertrouwen in hebben dat de politiek iets doet met de uitslag.

Als het aan de aanvragers van dit referenda ligt dan komen er snel nieuwe referenda:
quote:
Initiatiefnemer van het Oekraïne-referendum Thierry Baudet wil premier Rutte adviseren over het aanpassen van het associatieverdrag tussen Europa en Oekraïne, dat woensdag is weggestemd door een meerderheid van de kiezers.

Baudet wil een manifest opstellen met daarin de aanpassingen in het associatieverdrag die Rutte volgens hem zou moeten uitonderhandelen in Brussel. "Dat manifest ga ik samen met andere leden van het intellectuele nee-kamp opstellen", zei hij in tv-programma Pauw.

Vandaag praat de ministerraad over de uitkomst van het referendum. Formeel kan het kabinet de uitslag naast zich neerleggen, maar premier Rutte heeft al gezegd dat Nederland wat hem betreft het verdrag met Oekraïne niet zonder meer kan ratificeren nu het nee-kamp het referendum heeft gewonnen.

In Pauw zei Baudet verder dat hij al drie onderwerpen op de plank heeft liggen waarover volgens hem ook heel goed een referendum gehouden zou kunnen worden: het TTIP-handelsverdrag tussen Europa en de VS, nieuwe financiële steun van de Europese Unie aan landen in Zuid-Europa en de Europese aanpak van het vluchtelingenprobleem.
Stuk voor stuk belangrijk, het TTIP-verdrag waarschijnlijk nog het meest.

quote:
Minister Plasterk zet vraagtekens bij de subsidies die bij een referendum worden verstrekt om campagne te voeren. Hij vindt dat er nog eens goed naar de regels moet worden gekeken.

Van de ongeveer 2 miljoen euro die voor het Oekraïne-referendum is verstrekt, is ook een deel bij politieke partijen terechtgekomen. Plasterk vraagt zich af of het nou echt de bedoeling is "dat we partijen gaan financieren, zodat ze advertenties voor zichzelf kunnen plaatsen".
Een goed punt van Plasterk, hier moet inderdaad naar worden gekeken.

Nieuwe update
Inmiddels is het duidelijk geworden dat de VVD en de PvdA hun kont afvegen aan het advies wat het volk gaf tijdens de volksraadpleging. Ze hebben moeite met de intrepretatie van het woord nee, nee beteken volgens hen blijkbaar iets anders. De partijen weigeren om met een intrekkingswet te komen ondanks dat bijna alle partijen aangaven te willen dat die intrekkingswet er komt, inclusief D66. De partijdiscipline was zeer strat en blijkbaar deden zelfs wat splintertjes van de PvdA/VVD mee.
Rutte gaat doen alsof hij stevig onderhandelt en komt met een kat in de zak terug (sorry katten). Mogelijk komen er wat cosmetische wijzigingen en als we veel geluk hebben dan komt er een minitieuze wijziging die er een heel kleine beetje toe doet maar ondertussen wordt het verdrag uitgevoerd zoals het is ondanks dat Nederland het verdrag nog niet heeft goedgekeurd. Een paar dagen later besloot de EU al om Oekraïners visavrij te laten reizen: de EU haar manier om haar middelvinger naar het Nederlandse volk op te steken. In de UK volgen ze dit alles, het is dus bepaald niet strategisch van de EU om dit te doen met het oog op het Brexit-referendum wat er binnenkort komt. Ironisch genoeg smeekten diezelfde EU-bobo's direct na het referendum de Nederlandse regering om een discussie over de uitslag over het Brexit-referendum heen te tillen uit angst dat het de kans op een Brexit groter zou maken.
I´m back.
pi_166349007
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:31 schreef KoosVogels het volgende:
De druiven zijn zuur.
Nee, hoor, hoezo?
Meneer noemt me een leugenaar, daar waar ik alleen aangeef hoe vacuumbommen in de persconferentie van Rutte vorige week geassocieerd worden met Oekraïne referendum.
En verder geloof ik er niets van dat men serieus bezig is geweest het verdrag aan te passen. Maar ook dat is een interpretatie. Als jij Rutte op zijn blauwe ogen wil geloven, moet je dat zelf weten. Ik vind dat de man wat al te veel "sorry" zegt voor iemand die ik zou moeten geloven.
I´m back.
pi_166349064
Herinner me eraan om de belastingdienst te bellen en ze te wijzen op het gevaar van vacuümbommen op kinderen als ik geen geld terug krijg.
pi_166349107
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het raadgevende correctieve referendum is een reden dat D66 is opgericht? Geef je dat gedrocht nu niet teveel eer _O-?
Nee, maar democratisering wel. Het gedrocht is een achterlijk compromis geweest, maar wel wel onderdeel van democratisering.
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:52 schreef Belabor het volgende:

[..]

Dit was een raadgevend referendum, geen bindend referendum. Bovendien was het oorspronkelijke doel van D66 ook niet om een bindend referendum te introduceren omdat dat de politiek potentieel vleugellam zou kunnen maken waardoor we hier ook deadlock-achtige toestanden zouden kunnen krijgen.

Er worden geen wetten overtreden en D66 neemt het raadgevend referendum nu nog altijd even serieus als voorheen.

Zo snel mogelijk een reactie op een ja/nee vraag is over het algemeen geen 250 dagen. Zo snel mogelijk is wel onderdeel van de wet.
pi_166349204
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Nee, maar democratisering wel. Het gedrocht is een achterlijk compromis geweest, maar wel wel onderdeel van democratisering.

[..]

Zo snel mogelijk een reactie op een ja/nee vraag is over het algemeen geen 250 dagen. Zo snel mogelijk is wel onderdeel van de wet.
Waarom loop jij je zo druk te maken om wat D66 hiervan vindt? Als de achterban baalt van hoe de partij omgaat met het Oekraïne-referendum, dan merken we dat in maart wel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166349341
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom loop jij je zo druk te maken om wat D66 hiervan vindt? Als de achterban baalt van hoe de partij omgaat met het Oekraïne-referendum, dan merken we dat in maart wel.
Ik had vroeger het idee dat mensen om principes ergens op stemden. Die jeugdige naïviteit is allang weg, maar de teleurstelling blijft. Maak jij je trouwens niet druk dat mensen nog steeds massaal stemmen op partijen waarvan ze van tevoren weten dat ze bedrogen uitkomen? D66 is vanwege persoonlijke ervaringen mijn specifieke partij waar ik jeuk van krijg.
pi_166349366
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik had vroeger het idee dat mensen om principes ergens op stemden. Die jeugdige naïviteit is allang weg, maar de teleurstelling blijft. Maak jij je trouwens niet druk dat mensen nog steeds massaal stemmen op partijen waarvan ze van tevoren weten dat ze bedrogen uitkomen? D66 is vanwege persoonlijke ervaringen mijn specifieke partij waar ik jeuk van krijg.
Ja, zo heb ik in 2010 nog op Wilders gestemd omdat hij mij beloofd had dat ik op 65e met pensioen kon.

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 02-11-2016 09:45:44 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_166349426
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

D66 hamert al geruime tijd niet meer op referenda. Het is niet langer een van de speerpunten van de partij. En gezien de positie in de peilingen en het feit dat D66 op steeds meer plekken in ons land voet aan de grond krijgt, zal de kiezer dat een zorg zijn.

Dan kun jij wel heel verontwaardigd doen, maar jij bent overduidelijk geen (potentiële) D66-stemmer, dus wat jouw oordeel zal de partij een rotzorg zijn.

Net zoals mijn mening de PVV, SGP of SP een zorg zal zijn.
pi_166349466
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe wou je bewust foutief interpreteren dan omschrijven? Als het niet liegen is, dan als bedriegen of misleiden? Ik houd het dan toch liever bij de eenvoudige term liegen, dat past het beste.
Heb jij een andere persco gezien dan dan de rest van Nederland?
pi_166349525
Ben even weg. Even een kratje bier halen bij de super voor dezelfde prijs als de aanbieding van vorige week. Als ze lastig doen wijs ik ze op het gevaar van bommen op kinderen.
pi_166349595
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, hoor, hoezo?
Meneer noemt me een leugenaar, daar waar ik alleen aangeef hoe vacuumbommen in de persconferentie van Rutte vorige week geassocieerd worden met Oekraïne referendum.
En verder geloof ik er niets van dat men serieus bezig is geweest het verdrag aan te passen. Maar ook dat is een interpretatie. Als jij Rutte op zijn blauwe ogen wil geloven, moet je dat zelf weten. Ik vind dat de man wat al te veel "sorry" zegt voor iemand die ik zou moeten geloven.
Je bent geen leugenaar, maar je maakt over het algemeen een stal varkens niet sterker door er nog eentje extra bij te halen die de pest heeft.
quote:
8s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ja, zo heb ik in 2010 nog op Wilders gestemd omdat hij mij beloofd had dat ik op 65e met pensioen kon.
Ik heb zelf niet op D66 gestemd, maar ik heb kereltje Pechtold in ongeveer een halfjaar 2x 180 graden zien draaien op een onderwerp dat ik nogal interessant vond.
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 17:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

D66 hamert al geruime tijd niet meer op referenda. Het is niet langer een van de speerpunten van de partij. En gezien de positie in de peilingen en het feit dat D66 op steeds meer plekken in ons land voet aan de grond krijgt, zal de kiezer dat een zorg zijn.

Dan kun jij wel heel verontwaardigd doen, maar jij bent overduidelijk geen (potentiële) D66-stemmer, dus wat jouw oordeel zal de partij een rotzorg zijn.

Net zoals mijn mening de PVV, SGP of SP een zorg zal zijn.
Ok.
pi_166350104
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:22 schreef Ryan3 het volgende:
Ik denk dat ik hier toch even een puntje van moet maken.

[..]

Ik stel het niet op prijs om voor leugenaar uitgemaakt te worden, als mijn interpretatie van omstandigheden en feiten niet overeenkomt met die van jou, hoor.
Volgens mij was het beter geweest als men dat al voor het tekenen gedaan had, dat had het helemaal niet gehoeven op deze manier!

Kort door de beugel, denken ze wel naar in Brussel of hoe zit dat?
pi_166350127
quote:
8s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Tegen die tijd dat jij mag dacht dat er dan alweer 3mnd bij gaan komen als ik het goed gelezen heb?

Ik ook trouwens mocht al tot 67jr komen er nog eens 3mnd bij gelukkig!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2016 17:46:22 ]
pi_166350279
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:20 schreef Ryan3 het volgende:

Een opkomstpercentage van 32% en een duidelijke nee (61 vs. 38).

.
Nou ..... 68% van de bevolking heeft zich niet duidelijk uitgesproken.
Dus er is nooit een duidelijke nee geweest.
  Moderator dinsdag 1 november 2016 @ 18:08:21 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166350516
61% is een duidelijke nee

dat het leeuwendeel van de bevolking het niet genoeg kon boeien om er zijn/haar stem over uit te spreken zegt me dat het voor de Nederlander geen zaak is om een kabinet aan op te knopen maar dat maakt de nee die er uit is gekomen niet meer of minder duidelijk lijkt mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166350614
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 17:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

68% was te lam om te gaan zul jij bedoelen, ben jij geweest en als ja waarom als nee waarom niet?

Als nee denk ik te weten waarom jij niet gegaan bent als, lekker mispoes dus dan voor jou!

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2016 18:14:06 ]
pi_166350730
quote:

[..]

Hadden ze van de bank moeten komen, toch? Nu tellen de principiële, strategische of luie niet-stemmers niet mee, en zit Rutte in een heel lastig parket.
I´m back.
pi_166350794
quote:

[..]

Er zijn Europese verkiezingen geweest met een lagere opkomst en de laatste was niet veel hoger, dus eigenlijk kunnen we wel stellen dat er voor dat verdrag ook geen mandaat is.
pi_166350825
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hadden ze van de bank moeten komen, toch? Nu tellen de principiële, strategische of luie niet-stemmers niet mee, en zit Rutte in een heel lastig parket.
Rutte zit niet in een lastig parket omdat de bevolking dit een non-referendum vond, Rutte zit in een lastig parket omdat hij en de andere fractievoorzitters met het oog op de naderende verkiezingen hebben gedaan alsof het geen non-referendum is.
pi_166350850
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

68% was te lam om te gaan zul jij bedoelen, ben jij geweest en als ja waarom als nee waarom niet?

Als nee denk ik te weten waarom jij niet gegaan bent als, lekker mispoes dus dan voor jou!
Democratie = de regering van het volk. Dit referendum is mislukt als besluitvorming van het volk, als het bindend was. Als de politiek een raadgevend verhaal wilt horen, dan moet men dus met opiniepeilingen die mogelijke mening , meningen van het volk peilen.
Dit referendum was flut, schijndemocratie.
Verder... het volk heeft niet om het referendum gevraagd. Het is hen door strot geduwd onder het mom van " democratie" Logisch dat men niet komt opdagen.
pi_166350864
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:23 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Rutte zit niet in een lastig parket omdat de bevolking dit een non-referendum vond, Rutte zit in een lastig parket omdat hij en de andere fractievoorzitters met het oog op de naderende verkiezingen hebben gedaan alsof het geen non-referendum is.
Dat klopt, dat denk ik ook.
Ze hadden gewoon meteen moeten zeggen, we gaan ons niet aan deze uitslag houden, bedankt en tot ziens.
I´m back.
pi_166350899
http://www.fort-russ.com/(...)nian-weapons-in.html

Militaire samenwerking is echt geen sprake van hoor. Er gaan geen Nederlandse militairen naar Oekraïne.
pi_166350924
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Militaire samenwerking is echt geen sprake van hoor. Er gaan geen Nederlandse militairen naar Oekraïne.
En dat zonder een in werking getreden verdrag. Wat is het drama rondom het verdrag dan waard?
pi_166350947
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Er zijn Europese verkiezingen geweest met een lagere opkomst en de laatste was niet veel hoger, dus eigenlijk kunnen we wel stellen dat er voor dat verdrag ook geen mandaat is.
Wat mij betreft mag dat Europees parlement opgeheven worden. Nu dacht ik dat het oekraineverdrag alleen door de lidstaten aangenomen kan worden.
Mijn advies aan de lidstaten. Volg het verdrag als je het aangenomen hebt en laat ruimte over aan lidstaten die het niet willen. Geen centralistische dwang.
Mjn advies aan Tweede Kamer... neem die afwijzingswet aan en ga op eigen houtje een verdrag sluiten met Oekraine. 98% van de tekst van het associatieverdrag.kan zo overgenomen worden
Die andere 2% verandering is om de neestemmers tegemoet te komen.

Als je het goed bekijkt is het een hele hoop bombarie om niks. Het is vooral de vreemdelingenhysterie die de boel opfokt.
pi_166350977
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
In het kader van een NAVO-oefening toch?
Neem aan dat we geen militairen sturen om die lui te trainen op eigen houtje. Kan me het debat daarover ook niet herinneren.
I´m back.
pi_166351035
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En dat zonder een in werking getreden verdrag. Wat is het drama rondom het verdrag dan waard?
De schijn van legaliteit en openbaar bestuur.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In het kader van een NAVO-oefening toch?
Neem aan dat we geen militairen sturen om die lui te trainen op eigen houtje. Kan me het debat daarover ook niet herinneren.
In Nederland heeft het kabinet geen debat in de kamer nodig om militairen te sturen. In de VS is er sinds de tweede wereldoorlog ook nooit meer toestemming van het congres geweest om oorlog te voeren en toch kan ik mij wat oorlogen herinneren.
pi_166351062
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag dat Europees parlement opgeheven worden. Nu dacht ik dat het oekraineverdrag alleen door de lidstaten aangenomen kan worden.
Mijn advies aan de lidstaten. Volg het verdrag als je het aangenomen hebt en laat ruimte over aan lidstaten die het niet willen. Geen centralistische dwang.
Mjn advies aan Tweede Kamer... neem die afwijzingswet aan en ga op eigen houtje een verdrag sluiten met Oekraine. 98% van de tekst van het associatieverdrag.kan zo overgenomen worden

Als je het goed bekijkt is het een hele hoop bombarie om niks. Het is vooral de vreemdelingenhysterie die de boel opfokt.
Het gaat ook meer om allerlei onduidelijke geo-politieke aspiraties van bepaalde actoren. Ik bedoel waarom haal je in je persconferentie anders de Russische vaccuumbommen erbij die op Aleppo vallen.
I´m back.
pi_166351067
quote:

[..]

Neuh. Niet stemmen was voor mij een weloverwogen keuze. Ik werk op steenworp afstand van een vast stembureau, dus met 'lamheid' had het het niets te maken.
pi_166351221
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

[..]

In Nederland heeft het kabinet geen debat in de kamer nodig om militairen te sturen. In de VS is er sinds de tweede wereldoorlog ook nooit meer toestemming van het congres geweest om oorlog te voeren en toch kan ik mij wat oorlogen herinneren.
Ja, maar in NL kun je niet zonder daar op zijn minst een debat over te houden zomaar militairen sturen naar een gebied dat in oorlog verkeert, volgens mij hoor. De mensen in die foto's houden wrs gewoon een NAVO-oefening, en daar hoef je idd niet de TK voor bijeen te roepen.
In de VS vraagt de president wel toestemming voor militair ingrijpen, volgens mij, maar kan de president gebruik maken van veto (wat electoraal niet handig is) en hij een een presidential executive beslissing maken.
I´m back.
pi_166351505
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar in NL kun je niet zonder daar op zijn minst een debat over te houden zomaar militairen sturen naar een gebied dat in oorlog verkeert, volgens mij hoor. De mensen in die foto's houden wrs gewoon een NAVO-oefening, en daar hoef je idd niet de TK voor bijeen te roepen.
In de VS vraagt de president wel toestemming voor militair ingrijpen, volgens mij, maar kan de president gebruik maken van veto (wat electoraal niet handig is) en hij een een presidential executive beslissing maken.
Ik lees nu dat de tweede kamer een informatierecht heeft, maar dat de regering soldaten mag uitzenden zonder toestemming.
https://en.wikipedia.org/(...)ared_wars_since_1945
Ook andere westerse landen doen niet meer aan oorlogsverklaringen waar toestemming voor nodig is, maar geven het eufemistische termen om de grondwet te omzeilen. Orde handhaven enzovoorts.
Maar toch dubieus hoor. Dat land is nog steeds in oorlog en zo'n oefening is partij kiezen. Je zou denken dat daar wel een debatje over gevoerd mag worden.
pi_166351619
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Op dat gebied is er toch niks mis met het verdrag? Uiteindelijk neemt onze volksvertegenwoordiging in twee Kamers gewoon het besluit.
[..]
quote:
Als je het artikel lees was het een bezoek, geen training of gevecht.
pi_166351628
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het gaat ook meer om allerlei onduidelijke geo-politieke aspiraties van bepaalde actoren. Ik bedoel waarom haal je in je persconferentie anders de Russische vaccuumbommen erbij die op Aleppo vallen.
Aha, nu vallen ze niet meer op Den Haag?
pi_166351631
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik lees nu dat de tweede kamer een informatierecht heeft, maar dat de regering soldaten mag uitzenden zonder toestemming.
https://en.wikipedia.org/(...)ared_wars_since_1945
Ook andere westerse landen doen niet meer aan oorlogsverklaringen waar toestemming voor nodig is, maar geven het eufemistische termen om de grondwet te omzeilen. Orde handhaven enzovoorts.
Ja, maar niet als er een warme oorlog aan de gang is.
En verder in NAVO-verband qua oefening hoeft dit niet. Maar als we meehelpen met een militaire actie in NAVO-verband, volget op zijn minst wel een debat hierover, lijkt me.
Als we vrede gaan handhaven in VN-verband, en we ons dus in een oorlogsomstandigheid gaan begeven, volgt ook gewoon een debat.
En als de meerderheid van TK dit niet wil dan weet ik nog net niet wat voor een situatie we krijgen. Motie van afkeur, motie van wantrouwen met meerderheid?
I´m back.
pi_166351705
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En verder in NAVO-verband qua oefening hoeft dit niet. Maar als we meehelpen met een militaire actie in NAVO-verband, volget op zijn minst wel een debat hierover, lijkt me.
Als we vrede gaan handhaven in VN-verband, en we ons dus in een oorlogsomstandigheid gaan begeven, volgt ook gewoon een debat.
En als de meerderheid van TK dit niet wil dan weet ik nog net niet wat voor een situatie we krijgen. Motie van afkeur, motie van wantrouwen met meerderheid?
Er is geen vrede in Oekraïne, dus door die troepen te trainen helpen we in NAVO verband mee aan een militaire actie. Er waren op het hoogtepunt van de oorlog ook genoeg foto's van westerse ''adviseurs''.
pi_166351724
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Voor een beleefdheidsbezoek aan de Donbass? Het is natuurlijk geen echte militaire missie.
pi_166351769
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, nu vallen ze niet meer op Den Haag?
Dat heb ik nergens gesteld. Dat er vacuumbommen vallen op Den Haag: je liegt dus. Of je bent niet in staat om een tekst begrijpelijk te lezen.
Ik heb gezegd dat als we Rusland dus zijn gang laten gaan, in die redenering, we ook vacuumbommen op ons eigen dak, hier in EU, hier in NL ook, krijgen. Lekker bang maken dus. En daarom moeten we Oekraïne zo gauw mogelijk veilig binnen onze invloedssfeer zien te krijgen.
Dat is wat anders dan er vallen vacuumbommen op ons dak.
I´m back.
pi_166351811
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Er is geen vrede in Oekraïne, dus door die troepen te trainen helpen we in NAVO verband mee aan een militaire actie. Er waren op het hoogtepunt van de oorlog ook genoeg foto's van westerse ''adviseurs''.
Volgens mij zijn ze gewoon reguliere oefeningen aan het houden. Alleen het is niet toevallig dat nu Oost-Europa: Polen, Oekraïne, Baltische staten met de grootste NAVO-oefeningen sinds mensenheugenis te maken krijgen natuurlijk. Is wel bedoeld om spierballen te tonen aan Poetin.
I´m back.
  Moderator dinsdag 1 november 2016 @ 19:12:17 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166351919
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

geeft toch niet?

de NAVO heeft niet zoveel met EU verdragen te maken natuurlijk
pi_166352219
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

geeft toch niet?

de NAVO heeft niet zoveel met EU verdragen te maken natuurlijk
Maar volgens mij is er niet sprake van bemoeienis met die burgeroorlog daar van NAVO-zijde, toch? Alleen spierballen rollen.
I´m back.
pi_166352266
Ik weet dat er sinds 2015 een referendumwet is die deze klucht heeft mogelijk gemaakt.

Maar is het volgens de nederlandse wetgeving ook mogelijk om als kabinet/tweede kamer een vrijwillig referendum te organiseren over een onderwerp of niet aangenomen wet?
pi_166352419
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:26 schreef icloud het volgende:
Ik weet dat er sinds 2015 een referendumwet is die deze klucht heeft mogelijk gemaakt.

Maar is het volgens de nederlandse wetgeving ook mogelijk om als kabinet/tweede kamer een vrijwillig referendum te organiseren over een onderwerp of niet aangenomen wet?
Volgens mij wel, zie het enige precedent: het referendum over de EU-grondwet in 2005. Moet wel dan een aparte wet voor aangenomen worden.
I´m back.
pi_166352426
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:26 schreef icloud het volgende:

Natuurlijk! EU-grondwet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Moderator dinsdag 1 november 2016 @ 19:34:14 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166352482
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar volgens mij is er niet sprake van bemoeienis met die burgeroorlog daar van NAVO-zijde, toch? Alleen spierballen rollen.
niet eens spierballen rollen, zie het als een zakenlunch

het onderhouden van de relaties
pi_166352522
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet eens spierballen rollen, zie het als een zakenlunch

het onderhouden van de relaties
Ja, nou ja, komt wel net in een tijd van opgelopen spanningen tussen het geo-politieke blok het westen en Rusland. Als je slaande ruzie hebt met je vrouw ga je ook niet gezellig picknicken natuurlijk.
I´m back.
  Moderator dinsdag 1 november 2016 @ 19:43:12 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166352741
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou ja, komt wel net in een tijd van opgelopen spanningen tussen het geo-politieke blok het westen en Rusland. Als je slaande ruzie hebt met je vrouw ga je ook niet gezellig picknicken natuurlijk.
dan is het juist belangrijk

gezellig picknicken met je vrouw tijdens de wittebroodsweken is leuk en aardig maar ze zal het pas echt waarderen als je gezellig met haar gaat picknicken als ze net dr baan kwijt is en tegelijkertijd dr liefste hont heeft moeten laten inslapen
pi_166352920
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan is het juist belangrijk

gezellig picknicken met je vrouw tijdens de wittebroodsweken is leuk en aardig maar ze zal het pas echt waarderen als je gezellig met haar gaat picknicken als ze net dr baan kwijt is en tegelijkertijd dr liefste hont heeft moeten laten inslapen
Nou nee, meer dat je vrouw je achter het behang wil plakken, omdat je tot 3 uur 's nachts een serie aan het bingen was (2 nachten achter elkaar) of dan gezellig picknicken voor de hand ligt.
Volgens mij klopt deze vergelijking niet. :D.
I´m back.
  Moderator dinsdag 1 november 2016 @ 19:52:53 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166353009
we willen de oekrainers toch niet achter het behang plakken

de Oekraine heeft een vervelende ex die haar achter het behang wil plakken en de hont wil inpikken

dan kun je best ff picknicken en over leuke dingen praten ... zo rollen vrienden

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 01-11-2016 19:58:36 ]
pi_166353808
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Democratie = de regering van het volk. Dit referendum is mislukt als besluitvorming van het volk, als het bindend was. Als de politiek een raadgevend verhaal wilt horen, dan moet men dus met opiniepeilingen die mogelijke mening , meningen van het volk peilen.
Dit referendum was flut, schijndemocratie.
Verder... het volk heeft niet om het referendum gevraagd. Het is hen door strot geduwd onder het mom van " democratie" Logisch dat men niet komt opdagen.
En zo had men er mee om behoren te gaan, dat deed men echter niet dus wat was het vanaf toen, maar mij was al bekend dat deze niet weet wat die doet!
pi_166353851
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh. Niet stemmen was voor mij een weloverwogen keuze. Ik werk op steenworp afstand van een vast stembureau, dus met 'lamheid' had het het niets te maken.
Als jij kunt lezen zie jij die tweede regel die bevestigd dat wat jij deed of niet?
pi_166354264
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als jij kunt lezen zie jij die tweede regel die bevestigd dat wat jij deed of niet?
Als je nou eerst eens gaat nadenken over je eigen beweringen en pas als je dat onder de knie hebt gaat denken voor anderen, dan worden je reacties wellicht wat minder infantiel.
pi_166358620
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij speculeert weer totaal ongefundeerd wat de redenen zijn van de "nee". Daar moet en mag je niet naar speculeren, "nee" houdt in dat je heel het verdrag afwijst, niet slechts 2%.
#NoDAPL
pi_166358888
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 22:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij speculeert weer totaal ongefundeerd wat de redenen zijn van de "nee". Daar moet en mag je niet naar speculeren, "nee" houdt in dat je heel het verdrag afwijst, niet slechts 2%.
Ik meen me te herinneren dat jij nog iets heel anders riep toen je tijdens het campagnevoeren twijfelaars, die an sich niets tegen een verdrag met de Oekraïne hadden maar details ervan wellicht te ver vonden gaan, over de streep probeerde te trekken om toch vooral "Nee" te stemmen.
pi_166359350
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:37 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als je nou eerst eens gaat nadenken over je eigen beweringen en pas als je dat onder de knie hebt gaat denken voor anderen, dan worden je reacties wellicht wat minder infantiel.
Wat Koos vraagt en tevens op een quote aan iemand anders dus.

quote:

[..]

Dankje dat ga ik niet ieder daar heen gelopen toelichten als hun verstand niet reikt!
Ze mogen lezen en reageren vragen staat een iedere vrij een antwoord hoeft men van mij niet te verwachten!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2016 22:58:57 ]
  dinsdag 1 november 2016 @ 23:00:27 #54
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_166359438
quote:
Wat een kortzichtige mening.

Als ik voor de Tweede Kamer stem kies ik ook niet voor een kandidaat waar ik het 100% mee eens ben, ik kies voor een kandidaat waar ik me het meest mee identificeer.

Zo'n referendum is niet anders: ik kies de optie waar ik het voor het grootste deel mee eens ben. Mijn voor-stem betekende niet dat ik het verdrag voor de volle 100% steun, enkel dat ik het belang van het verdrag voor Oekraïne erken en dat ik het over het algemeen een goed verdrag vond.

Je zou als tegen-stemmer blij moeten zijn dat de overheid je stem serieus neemt en dus nog steeds aan het onderhandelen is om het verdrag aan te passen zodat het de belangrijkste bezwaren weg kan nemen.

Dat is de beste oplossing voor alle partijen. En dat is exact wat politiek en democratie is, compromissen sluiten waar de meerderheid akkoord mee kan gaan.
pi_166359507
quote:

[..]

Ohhh heb je alles gelezen dan ? Wie wel.? De meeste mensen stemden Nee vanuit vreemdelingenangst. Er zijn een paar passages die je kunt verwijderen om deze onzinangst af te dempen..dat is die 2% . Die andere 98% is normale afspraken van handel en verkeer die landen altijd maken. Als je daar tegen ben, dan ben je hysterisch.

Wth.... dan verander je 10% van de tekst om zeker te zijn dat de nee-stemmers geen argumenten meer hebben.
pi_166359907
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 23:00 schreef Belabor het volgende:

[..]

Wat een kortzichtige mening.

Als ik voor de Tweede Kamer stem kies ik ook niet voor een kandidaat waar ik het 100% mee eens ben, ik kies voor een kandidaat waar ik me het meest mee identificeer.

Zo'n referendum is niet anders: ik kies de optie waar ik het voor het grootste deel mee eens ben. Mijn voor-stem betekende niet dat ik het verdrag voor de volle 100% steun, enkel dat ik het belang van het verdrag voor Oekraïne erken en dat ik het over het algemeen een goed verdrag vond.
Jij vergelijkt een stem voor een one-issue-item met een stem voor een partij of in een zeldzaam geval een parlementariër? :?
De mensen stemden voor of tegen het gehele verdrag, bijna 2/3de van de mensen stemde tegen het verdrag. Meer valt er echt niet over te zeggen.
Ik vind het best als ze het verdrag niet ondertekenen, een eigen verdrag opstellen en dan dit voorleggen aan het volk maar wel eerst het nieuwe verdrag voorleggen aan het volk dan!

quote:
Je zou als tegen-stemmer blij moeten zijn dat de overheid je stem serieus neemt
De overheid heeft onze stem NIET serieus genomen! De VVD, de PvdA, de D66 en het CDA veegden hun gat af aan de uitslag van het referendum en Mark Rutte stak zijn middelvinger op naar het Nederlandse volk. Ze hebben gewoon hun zin gedaan. Dat mag juridisch gezien maar daar blijkt wel uit dat het slechts valse beloftes waren die ze deden toen ze zwetsten dat ze het advies serieus zouden nemen. Ze hebben zelfs niets aangepast aan het verdrag. Nu wist ik al langer dat Nederland nog veel te leren heeft op het democratische vlak maar zo bont hadden ze het niet gemaakt sinds dat ze schijt hadden aan het EU-referendum en alsnog de EU-grondwet (VvL) ondertekenden.

We weten nu waar we aan toe zijn. Heb je "tegen" het associatieverdrag gestemd stem dan de volgende keer niet op de VVD, de PvdA, de D66 of het CDA, want deze partijen respecteren je stem niet.
#NoDAPL
pi_166360081
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 23:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

De overheid heeft onze stem NIET serieus genomen!
Kijk eerst naar je eigen... 80,5 % van de bevolking heeft niet jouw favoriete Nee gestemd.
En die 80% neem je niet serieus.
Waar maak jij je eigenlijk druk om met dat verdrag.
Die idiote angst dat het een verkapte toegang is tot het EU-lidmaatschap. ?
pi_166360177
Hoeveel hebben er niet gestemd op de VVD of de Pvda en al helemaal niet op een gedoog partij?

Hebben die twee eerder genoemde partijen het volk om toestemming gevraagd om via een gedoog partij iets te ondernemen?

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2016 23:27:12 ]
  dinsdag 1 november 2016 @ 23:32:04 #59
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_166360293
quote:

[..]

Jij vergelijkt een stem voor een one-issue-item met een stem voor een partij of in een zeldzaam geval een parlementariër? :?
Ja, want het principe van een stem veranderd niet als het onderwerp veranderd. Dus die vergelijking is heel logisch.
quote:
De mensen stemden voor of tegen het gehele verdrag, bijna 2/3de van de mensen stemde tegen het verdrag. Meer valt er echt niet over te zeggen.
Weet je wel waarom veel mensen niet zijn gaan stemmen? Juist omdat de vraag het hele verdrag in een voor of tegen stelling stopte.

Oversimplificatie van een serieus politiek onderwerp trekt mensen die gevoelig zijn voor populisme aan, maar de rest van de Nederlanders voelen er niet zo veel voor.

Daarnaast was het verdrag zo veelomvattend dat het veel mensen afschrikt om zich daar in te verdiepen.
quote:
Ik vind het best als ze het verdrag niet ondertekenen, een eigen verdrag opstellen en dan dit voorleggen aan het volk maar wel eerst het nieuwe verdrag voorleggen aan het volk dan!
Nee, laten we elke individuele beslissing die onze overheid maakt maar toetsen aan de hand van een referendum, daar hebben we echt behoefte aan.

GeenPeil had dat referendum beter vorm moeten geven door ook een uitgebreid bevolkingsonderzoek te doen onder de tegenstanders waarom zij tegen zijn. Maar ja, dat lieten ze na.
quote:
De overheid heeft onze stem NIET serieus genomen! De VVD, de PvdA, de D66 en het CDA veegden hun gat af aan de uitslag van het referendum en Mark Rutte stak zijn middelvinger op naar het Nederlandse volk.
Wat een dramatisch populistisch gebral. Met zulke inhoudsloze kreten neem ik je dus direct al niet meer serieus.
quote:
Ze hebben gewoon hun zin gedaan. Dat mag juridisch gezien maar daar blijkt wel uit dat het slechts valse beloftes waren die ze deden toen ze zwetsten dat ze het advies serieus zouden nemen. Ze hebben zelfs niets aangepast aan het verdrag.
Even quoten uit het nieuws van vorige week:

"Rutte heeft daarom een compromis bedacht: er zou een aanvulling op het verdrag moeten komen om 'gehoor te geven aan de nee-stem'. In die aanvulling moet bijvoorbeeld staan dat het verdrag niet vanzelf leidt tot toetreding van Oekraïne tot de Europese Unie."

Er is dus wel een plan, maar dat wordt nog over onderhandeld. Dus wel degelijk een aanpassing.
quote:
We weten nu waar we aan toe zijn. Heb je "tegen" het associatieverdrag gestemd stem dan de volgende keer niet op de VVD, de PvdA, de D66 of het CDA, want deze partijen respecteren je stem niet.
Dat klopt dus niet. Ze respecteren het wel, maar beseffen zich ook wel dat het simpelweg blokkeren van dit verdrag gevolgen heeft en dat een amendement voor alle partijen een betere optie is.

Daarom vertegenwoordigen zij ons in de Tweede Kamer, om de meest verstandige beslissingen te maken voor ons als Nederlanders en de landen om ons heen.
pi_166360337
quote:

[..]
Heb je tegen het associatieverdrag gestemd en ben je tegen elke vorm van Europese samenwerking (de destructieve nee), stem dan de volgende keer niet op de VVD, de PVDA, de D66 of het CDA, maar dat deed je dan vermoedelijk toch al niet.

Heb je tegen het associatieverdrag gestemd om genuanceerdere reden (de constructieve nee), dan is de kans groot dat je eigenlijk best tevreden bent met de oplossing die Rutte cum suis nu hopen te leveren.
pi_166360679
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 23:33 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Heb je tegen het associatieverdrag gestemd en ben je tegen elke vorm van Europese samenwerking (de destructieve nee), stem dan de volgende keer niet op de VVD, de PVDA, de D66 of het CDA, maar dat deed je dan vermoedelijk toch al niet.

Heb je tegen het associatieverdrag gestemd om genuanceerdere reden (de constructieve nee), dan is de kans groot dat je eigenlijk best tevreden bent met de oplossing die Rutte cum suis nu hopen te leveren.
Zo simpel is het.
pi_166360697
Als het zo simpel is of was had het er ook al van te voren in kunnen staan toch?

Het zou evt nog simpeler zijn geweest als deze gezegd had ik doe met deze uitslag niet veel of niet?

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2016 23:52:03 ]
  woensdag 2 november 2016 @ 00:02:17 #63
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_166360874
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 november 2016 23:50 schreef 99.999 het volgende:
Zo simpel is het.
Juist, maar verkeerde verwoording.

De mening van "het volk" is simpelweg gecompliceerder en diverser dan wat GeenPeil en zijn legertje populisten stelt.

Net zoals het hele Oekraïne-verdrag en de huidige onderhandelingen trouwens.
pi_166361010
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 00:02 schreef Belabor het volgende:

[..]

Juist, maar verkeerde verwoording.

De mening van "het volk" is simpelweg gecompliceerder en diverser dan wat GeenPeil en zijn legertje populisten stelt.

Net zoals het hele Oekraïne-verdrag en de huidige onderhandelingen trouwens.
Maar doet die mening ertoe au fond dan? Nee is nee, en ja is ja, volgens mij. Nee, is uiteindelijk een minderheid.
Ik denk dat geo-politiek gesproken de mening van een volkje zoals NL'ers er niet toe doet. Powers that be zullen wars van de eventuele mening van een volkje toch doorzetten wat ze van plan zijn. Zie je bij CETA ook. Denk je: wat maakt het uit hoeveel inwoners heeft Canada? Gaat erom dat alle VS-multinationals hun kantoortjes hebben staan in Canada en via CETA dan hun producten hier kunnen slijten onder voorwaarden van CETA.
De verkiezingen in NL zullen hoogstwrs staan in het teken van VVD of PVV grootste partij, links doet straks al helemaal niet meer mee. Linkse stemmer al helemaal niet meer.
I´m back.
pi_166361060
Zelfs links kan het niet meer terug draaien toch!
Of rechts of centrum of wat dan ook het is geweest, straks weer vlees met antibiotica erin toch, daar het daar niet verboden is toch?
  woensdag 2 november 2016 @ 08:40:44 #66
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_166362761
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 00:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar doet die mening ertoe au fond dan? Nee is nee, en ja is ja, volgens mij. Nee, is uiteindelijk een minderheid.
Ik denk dat geo-politiek gesproken de mening van een volkje zoals NL'ers er niet toe doet. Powers that be zullen wars van de eventuele mening van een volkje toch doorzetten wat ze van plan zijn.
Zeker doen die meningen er wel toe. Daarom wordt er nu aan de hand van een amendement gepoogd aan de belangrijkste bezwaren te voldoen.

Dat is wat anders dan simpelweg het hele verdrag afwijzen of afwijzen of alsnog zonder enige aanpassing ratificeren. Als alleen ja of nee ertoe deden, dan had Rutte maar twee opties, maar wat er nu gebeurd is dus al een derde optie.
pi_166363108
Heel vaak komen de volgende argumenten terug: ja, maar 68% heeft niet gestemd. Of maar 19% va de bevolking heeft nee gestemd!.

Die 68% die niet gestemd heeft, heeft gewoon elk invloed op de discussie verloren. Of ze nou Ja of Nee gestemd hadden, boeit helemaal niet meer. Dat is een bewuste keuze geweest, stemmen of niet-stemmen. En met niet-stemmen, heb je er bewust voor gekozen op voorhand om de uitkomst niet te beinvloeden. Dan moet je er ook niet na de tijd ermee bemoeien.

Daarnaast de 19% heeft maar nee gestemd. Zie bovenstaand waarom dit al niet klopt. Maar volgens diezelfde logica heeft maar 14% voor gestemd.

Rutte maakt het helemaal mooi. van de 3 opties die er zijn geweest (ja, nee, of niet-stemmen).maakt hij nog een 4e: Nee, maar mits ik steun krijg en blabla. Bullshit. Het is nee, de voor of tegenargumenten doen voor het verdrag doen er niet meer toe. Als hij het had willen wijzigen, had hij dat voor het referendum moeten doen. het referendum is gegaan over het verdrag wat al goedgekeurd was en wat er al lag, om nu uitwegen te zoeken om maar te pleasen (Brussel of het volk) omdat je een onhandige belofte uit ijdelheid hebt gedaan, is gewoon zwak.

Een echte leider zou zeggen, doen we, of doen we niet, en dat on the spot na het referendum. Dit is gewoon uitstellen, vertragen, hopen dat er iets gebeurt waardoor het weg te moffelen valt. Liefst over de verkiezingen heen dragen, want dan probleem van een ander.

Wat er daadwerlijk zou moeten gebeuren, is dat er rechterlijke dwang komt. Immers Rutte (en het kabinet) overtreedt artikel 12.2 van de referendumwet. En iedereen dient zich aan de wet te houden. Ook een minister president.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_166363155
Een lage opkomst heeft natuurlijk gewoon invloed op de discussie. Zeker omdat het slechts een raadgevend referendum betreft.
  woensdag 2 november 2016 @ 09:21:40 #69
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166363252
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 09:16 schreef 99.999 het volgende:
Een lage opkomst heeft natuurlijk gewoon invloed op de discussie. Zeker omdat het slechts een raadgevend referendum betreft.
Zeker omdat de opkomst een factor van belang was zijn veel mensen expres thuisgebleven, wellicht zelfs meer dan tegen hebben gestemd.

Deze referendumwet zit zo slecht in elkaar dat het negeren van deze uitslag gewoon het verstandigste is.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_166363395
quote:
7s.gif Op woensdag 2 november 2016 09:21 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Zeker omdat de opkomst een factor van belang was zijn veel mensen expres thuisgebleven, wellicht zelfs meer danntegennhebben gestemd.

Deze referendumwet zit zo slecht in elkaar dat het negeren van deze uitslag gewoon het verstandigste is.
Negeren is niet goed. Maar ik zou het zeker niet willen zien als eeuwige en absolute waarheid. Het is een advies en dat zal men serieus moeten nemen.
  woensdag 2 november 2016 @ 09:30:37 #71
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166363423
quote:
2s.gif Op woensdag 2 november 2016 09:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Negeren is niet goed. Maar ik zou het zeker niet willen zien als eeuwige en absolute waarheid. Het is een advies en dat zal men serieus moeten nemen.
Deze wet is zo brak dat iedereen het er over eens is dat ie veranderd moet worden.
  woensdag 2 november 2016 @ 09:32:42 #72
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_166363457
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 09:12 schreef Bensel het volgende:
*Knip*
Je hele argument werkt niet omdat het een raadgevend referendum is en geen dwingend referendum.

Maar dat heb ik verder een paar posts eerder al uitgelegd.
pi_166363539
quote:
7s.gif Op woensdag 2 november 2016 09:30 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Deze wet is zo brak dat iedereen het er over eens is dat ie veranderd moet worden.
Niet iedereen. Voor de populisten is dit een perfect model :P
  woensdag 2 november 2016 @ 09:42:01 #74
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166363590
quote:
7s.gif Op woensdag 2 november 2016 09:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Niet iedereen. Voor de populisten is dit een perfect model :P
Ok, anti-democratische opportunisten uitgesloten. Maar er is wel een grote meerderheid in het parlement voor aanpassing van deze wet. Ik vermoed dat dat dan ook zal gebeuren voordat ie ooit weer gebruikt gaat worden.
pi_166363788
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 09:32 schreef Belabor het volgende:

[..]

Je hele argument werkt niet omdat het een raadgevend referendum is en geen dwingend referendum.

Maar dat heb ik verder een paar posts eerder al uitgelegd.
mja, de belofte van rutte was dat ze de uitslag van het referendum zou respecteren. Net als alle andere partijen. Daarmee hebben ze voor hun eigen geloofwaardigheid een bindend referendum van gemaakt. maw, ze hebben gegokt, en verloren. Nu daar op terugkomen zou hun (al niet bestaande, maar dat terzijde) geloofwaardigheid teniet doen. Het klopt, het is een raadgevend referendum, en ik heb geen probleem ermee als ze om die reden de uitslag niet zouden respecteren. Maar dat is nu juist wat ze maar niet doen.
Twitch.tv/bensel15
pi_166363827
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 09:16 schreef 99.999 het volgende:
Dat is natuurlijk bullshit. De drempel die vooraf gesteld is als redelijk, is gehaald. Daarmee is het legitiem geworden, en iedereen die gegokt heeft op een te lage opkomst en op deze manier het referendum wou saboteren omdat het resultaat wel eens zou kunnen tegenvallen, heeft gewoon domweg verloren en bewust elk vorm van invloed weg gegeven.
Twitch.tv/bensel15
pi_166363906
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 09:57 schreef Bensel het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk bullshit. De drempel die vooraf gesteld is als redelijk, is gehaald. Daarmee is het legitiem geworden, en iedereen die gegokt heeft op een te lage opkomst en op deze manier het referendum wou saboteren omdat het resultaat wel eens zou kunnen tegenvallen, heeft gewoon domweg verloren en bewust elk vorm van invloed weg gegeven.
Nogmaals, het is slechts een raadgevend referendum en het is aan de volksvertegenwoordiging wat ze met die raad doen en hoe ze wat meewegen. Als die de opkomst mee willen wegen is dat aan hen. Als de opkomst 70% was geweest hadden de partijen vast andere keuzes gemaakt.
Bij een opkomst van 30% vooral uit de gelederen van de boze populisten is een andere interpretatie wellicht logischer.
pi_166363927
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 09:55 schreef Bensel het volgende:

[..]

mja, de belofte van rutte was dat ze de uitslag van het referendum zou respecteren. Net als alle andere partijen. Daarmee hebben ze voor hun eigen geloofwaardigheid een bindend referendum van gemaakt. maw, ze hebben gegokt, en verloren. Nu daar op terugkomen zou hun (al niet bestaande, maar dat terzijde) geloofwaardigheid teniet doen. Het klopt, het is een raadgevend referendum, en ik heb geen probleem ermee als ze om die reden de uitslag niet zouden respecteren. Maar dat is nu juist wat ze maar niet doen.
Volgens mij heeft Rutte dergelijke beloftes vooraf niet gedaan. Alle oppositiepartijen wel.
pi_166364132
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 09:12 schreef Bensel het volgende:

Die 68% die niet gestemd heeft, heeft gewoon elk invloed op de discussie verloren.
Dat is een anti-democratische gedachte . Vooral bedoeld om de mening van een minderheid door te drukken. Dictatuur van een minderheid.
pi_166364162
quote:
7s.gif Op woensdag 2 november 2016 10:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nogmaals, het is slechts een raadgevend referendum en het is aan de volksvertegenwoordiging wat ze met die raad doen en hoe ze wat meewegen. Als die de opkomst mee willen wegen is dat aan hen. Als de opkomst 70% was geweest hadden de partijen vast andere keuzes gemaakt.
Bij een opkomst van 30% vooral uit de gelederen van de boze populisten is een andere interpretatie wellicht logischer.
en nogmaals, opkomst is totaal irreleveant als de drempel gewoon gehaald word. Vooraf afgesproken, voor iedereen duidelijk, 30% was het minimum, is gehaald. Of het raadgevend was of niet, de uitslag is duidelijk geweest. Als de kamer zou zeggen: tis raadgevend, om die reden negeren we de uitslag, dan zou het prima zijn. Nu zit men in een spagaat. De kamer heeft gezegd het te respecteren (en idd, rutte niet, net nagezocht, hij zei 'niet zondermeer'). Elke vorm van besluitvorming ontbreekt, en dat is hetgene waar men nu zo kwaad om is. Respecteer de uitslag, of niet, leef met de gevolgen. Uitstel leidt echt niet tot afstel in dit geval, is immers wettelijk bepaald.
Twitch.tv/bensel15
pi_166364188
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 10:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is een anti-democratische gedachte . Vooral bedoeld om de mening van een minderheid door te drukken. Dictatuur van een minderheid.
waarom, iedereen heeft de kans gehad om te stemmen. Dat niet eidereen dat gedaan heeft, is eigen keus. Gevolgen zijn dat je geen invloed op de uitkomst hebt gehad of zult hebben. Deal with it.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 2 november 2016 @ 10:20:19 #82
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166364213
quote:

[..]

Onzin, als je te lui bent om te stemmen moet je niet achteraf gaan miepen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_166364241
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 10:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

Een grove misvatting. Voor veel kiezers - zoals ik - was het een weloverwogen keuze, omdat zij niet geloven in referenda.
pi_166364262
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 10:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een grove misvatting. Voor veel kiezers - zoals ik - was het een weloverwogen keuze, omdat zij niet geloven in referenda.
Mooi. Dan vind je het dus ook geen probleem dat de uitslag nu is wat het is?
Twitch.tv/bensel15
pi_166364294
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 10:22 schreef Bensel het volgende:

[..]

Nope. Noch heb ik er problemen mee dat Rutte feitelijk z'n reet afveegt met het referendum en ratificatie toch doorzet.
pi_166364380
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 10:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

Tuurlijk wel.. Dit referendum is het volk opgedrongen, onder het mom van " democratie" .
Maar het volk had niet zoveel zin in deze onbenullige kwestie.
Mensen het recht op een mening of een meningsuiting ontzeggen omdat zij niet meededen aan een schijndemocratisch ritueel is dus de democratie ondermijnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 02-11-2016 10:40:36 ]
pi_166364440
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 10:17 schreef Bensel het volgende:

[..]

en nogmaals, opkomst is totaal irreleveant als de drempel gewoon gehaald word. Vooraf afgesproken, voor iedereen duidelijk, 30% was het minimum, is gehaald. Of het raadgevend was of niet, de uitslag is duidelijk geweest. Als de kamer zou zeggen: tis raadgevend, om die reden negeren we de uitslag, dan zou het prima zijn. Nu zit men in een spagaat. De kamer heeft gezegd het te respecteren (en idd, rutte niet, net nagezocht, hij zei 'niet zondermeer'). Elke vorm van besluitvorming ontbreekt, en dat is hetgene waar men nu zo kwaad om is. Respecteer de uitslag, of niet, leef met de gevolgen. Uitstel leidt echt niet tot afstel in dit geval, is immers wettelijk bepaald.
Die besluitvorming komt nog wel. En dan mag de volksvertegenwoordiging toch echt zelf beslissen wat ze al of niet laten meewegen in hun besluitvorming. Hoe boos jij daar ook over bent... of hoe irrelevant jij het ook vindt...
pi_166364457
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 10:22 schreef Bensel het volgende:

[..]

De raad is gegeven inderdaad. Wat kabinet en volksvertegenwoordiging daarmee doen moeten ze vervolgens zelf weten.
  woensdag 2 november 2016 @ 10:40:45 #89
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_166364504
quote:

[..]

Wat een afschuwelijk domme redenering. :')
pi_166364544
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2016 10:40 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Wat een afschuwelijk domme redenering. :')
Kun je nog je mening beargumenteren?
  woensdag 2 november 2016 @ 10:45:07 #91
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_166364568
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 10:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Kun je nog je mening beargumenteren?
Voor jouw hersenloze stelling? Nee, dat heeft toch geen zin vermoed ik zo.
pi_166364580
quote:
2s.gif Op woensdag 2 november 2016 10:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De raad is gegeven inderdaad. Wat kabinet en volksvertegenwoordiging daarmee doen moeten ze vervolgens zelf weten.
niet helemaal. Ze moeten zo spoedig mogelijk met een wet tot intrekking of ratificatie komen. Dat is een wettelijke verplichting. Zo vrijblijvend is het dus ook weer niet. En zo spoedig mogelijk is niet als er al een door de kamer opgegeven deadline verstreken is.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 2 november 2016 @ 10:48:51 #93
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_166364606
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 09:55 schreef Bensel het volgende:
mja, de belofte van rutte was dat ze de uitslag van het referendum zou respecteren.
Dat doet hij ook, er moet een amendement komen. Zonder referendum was dat er niet gekomen. Dus hulde aan de nee-stemmers, er wordt rekening met jullie gehouden en jullie mening wordt gerespecteerd door opnieuw naar de bezwaren te kijken.

Dat is toch alleen maar goed? Gek genoeg hoor je daar niemand over.
quote:
Net als alle andere partijen. Daarmee hebben ze voor hun eigen geloofwaardigheid een bindend referendum van gemaakt. maw, ze hebben gegokt, en verloren.
Er is helemaal nergens iets bindends van gemaakt. Dat is enkel de opvatting die jij de politiek nu op wilt dwingen omdat jij van mening bent dat het dwingend zou moeten zijn.
  woensdag 2 november 2016 @ 10:49:47 #94
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_166364618
Ik snap dat het politiek gezien misschien niet handig was geweest, maar hij had al veel eerder die hele referendum uitslag zijn middelvinger moeten geven. :D

Het gegil van Jan Roos en Geenpeil is hilarisch. Jammer dat sommige mensen zo vatbaar zijn voor wat 'anti establishment' en 'de politieke elite ditdat' oneliners.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_166364682
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 10:48 schreef Belabor het volgende:

[..]

Dat doet hij ook, er moet een amendement komen. Zonder referendum was dat er niet gekomen. Dus hulde aan de nee-stemmers, er wordt rekening met jullie gehouden en jullie mening wordt gerespecteerd door opnieuw naar de bezwaren te kijken.

Dat is toch alleen maar goed? Gek genoeg hoor je daar niemand over.

[..]

Er is helemaal nergens iets bindends van gemaakt. Dat is enkel de opvatting die jij de politiek nu op wilt dwingen omdat jij van mening bent dat het dwingend zou moeten zijn.
Probleem is dat het geen amendement is, maar een verklaring. Een verklaring die verder niet zorgt voor een wijziging. Bovendien ging het over het verdrag zoals deze er al lag. Keuze was binair, wel of niet ratificeren. Niet een verklaring toevoegen en alsnog ratificeren.

Ten tweede,zoals ik al gezegd hebt, ik vind het geen probleem als ze zouden zeggen: het is raadgevend, dus dikke vinger. Probleem is alleen dat ze met hun uitspraken en beloftes zo klem hebben gezet, dat het voor hen enorme gevolgen heeft als ze dat nu zouden gaan beslissen. Daarom wordt er zo moeilijk gedaan, ze zijn bang hierdoor electoraat te verliezen. Ze hebben het voor zichzelf dwingend gemaakt, omdat ze zo arrogant en naief waren voor en na het referendum met hun stellingen. het referendum is een groot punt voor veel mensen, iets dat later stemgedrag zeker zal beinvloeden. Daarom zijn ze zo bang
Twitch.tv/bensel15
pi_166364709
quote:
6s.gif Op woensdag 2 november 2016 10:49 schreef SicSicSics het volgende:
Ik snap dat het politiek gezien misschien niet handig was geweest, maar hij had al veel eerder die hele referendum uitslag zijn middelvinger moeten geven. :D

Het gegil van Jan Roos en Geenpeil is hilarisch. Jammer dat sommige mensen zo vatbaar zijn voor wat 'anti establishment' en 'de politieke elite ditdat' oneliners.
pi_166364727
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 10:54 schreef Bensel het volgende:

[..]

Probleem is dat het geen amendement is, maar een verklaring. Een verklaring die verder niet zorgt voor een wijziging. Bovendien ging het over het verdrag zoals deze er al lag. Keuze was binair, wel of niet ratificeren. Niet een verklaring toevoegen en alsnog ratificeren.

Ten tweede,zoals ik al gezegd hebt, ik vind het geen probleem als ze zouden zeggen: het is raadgevend, dus dikke vinger. Probleem is alleen dat ze met hun uitspraken en beloftes zo klem hebben gezet, dat het voor hen enorme gevolgen heeft als ze dat nu zouden gaan beslissen. Daarom wordt er zo moeilijk gedaan, ze zijn bang hierdoor electoraat te verliezen. Ze hebben het voor zichzelf dwingend gemaakt, omdat ze zo arrogant en naief waren voor en na het referendum met hun stellingen. het referendum is een groot punt voor veel mensen, iets dat later stemgedrag zeker zal beinvloeden. Daarom zijn ze zo bang
Nogmaals, Rutte heeft vooraf volgens mij geen harde beloftes gedaan. En het lijkt erop dat het Associatieverdrag erdoorheen kan worden gedrukt met de steun van meerdere Eerste Kamerfracties.

Kun je wel heel boos doen, maar procedureel is het allemaal in orde.
pi_166364806
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 10:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, Rutte heeft vooraf volgens mij geen harde beloftes gedaan. En het lijkt erop dat het Associatieverdrag erdoorheen kan worden gedrukt met de steun van meerdere Eerste Kamerfracties.

Kun je wel heel boos doen, maar procedureel is het allemaal in orde.
nou dat laatste is wel heel erg twijfelachtig, gezien artikel 12.2 van de de referendumwet.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 2 november 2016 @ 11:04:32 #99
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_166364810
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 10:54 schreef Bensel het volgende:
Probleem is dat het geen amendement is, maar een verklaring. Een verklaring die verder niet zorgt voor een wijziging.
Dat staat helemaal nog niet vast, de onderhandelingen zijn nog bezig.
quote:
Bovendien ging het over het verdrag zoals deze er al lag. Keuze was binair, wel of niet ratificeren. Niet een verklaring toevoegen en alsnog ratificeren.
Gemiste kans van GeenPeil inderdaad. Als ze nou wel die derde optie toegevoegd hadden en een gedegen bevolkingsonderzoek gedaan hadden dan was er niks aan de hand geweest.

In plaats daarvan kozen ze er voor om het te oversimplificeren en nu is nog niet eens een vijfde van het electoraat pissig.
quote:
het referendum is een groot punt voor veel mensen, iets dat later stemgedrag zeker zal beinvloeden. Daarom zijn ze zo bang
Nog niet eens een vijfde van het electoraat. Mensen die zeer waarschijnlijk toch al op oppositiepartijen stemden.

Storm in een glas water.
pi_166364842
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:04 schreef Bensel het volgende:

[..]

nou dat laatste is wel heel erg twijfelachtig, gezien artikel 12.2 van de de referendumwet.
Het is en blijft een raadgevend referendum. Het kabinet heeft inmiddels een reactie gegeven op de uitslag en de volgende stappen uiteen gezet. Als er in zowel de Tweede als Eerste Kamer een meerderheid wordt gevonden, dan is de ratificatie een feit.
pi_166364868
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:04 schreef Belabor het volgende:

[..]

Dat staat helemaal nog niet vast, de overleveringen zijn nog bezig.

[..]

Gemiste kans van GeenPeil inderdaad. Als ze nou wel die derde optie toegevoegd hadden en een gedegen bevolkingsonderzoek gedaan hadden dan was er niks aan de hand geweest.

In plaats daarvan kozen ze er voor om het te oversimplificeren en nu is nog niet eens een vijfde van het electoraat pissig.

[..]

Nog niet eens een vijfde van het electoraat. Mensen die zeer waarschijnlijk toch al op oppositiepartijen stemden.

Storm in een glas water.
Rutte heeft het zelf aangegeven bij het toespreken van de 1e kamer dat een verklaring geen invloed zal hebben op de inhoud van het verdrag.

euh, die 3e optie staat niet in de referendumwet, kan Geenpeil niets aan doen. Het is wel of niet ratificeren van het verdrag waarover een referendum uitgeschreven kan worden.

Een 5de van het electoraat (en feitelijk veel meer, want het gaat om voor en tegenstemmers, en zelfs veel niet stemmers houden dit in de gaten) is enorm ten opzichte van de 'normale' onderwerpen waarover gesteggeld wordt.
Twitch.tv/bensel15
pi_166364903
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is en blijft een raadgevend referendum. Het kabinet heeft inmiddels een reactie gegeven op de uitslag en de volgende stappen uiteen gezet. Als er in zowel de Tweede als Eerste Kamer een meerderheid wordt gevonden, dan is de ratificatie een feit.
daar gaat het niet om, het is het zsm deel in dat artikel.. Wel of niet ratificeren; zo spoedig mogelijk. Oftewel, bij de eerst volgende mogelijkheid. Dat is waarom mensen zo boos zijn, of de uitslag wel of niet gerespecteerd word vinden de meesten ivm dat raadgevend deel niet eens zo boeiend. Het is het hele gedraal eromheen.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 2 november 2016 @ 11:17:23 #103
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_166364987
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:08 schreef Bensel het volgende:
Rutte heeft het zelf aangegeven bij het toespreken van de 1e kamer dat een verklaring geen invloed zal hebben op de inhoud van het verdrag.
Maar niet dat het geen aanvulling op kan zijn. Alleen dat wat er nu in staat niet gewijzigd zal worden.

Verschillende dingen.

quote:
euh, die 3e optie staat niet in de referendumwet, kan Geenpeil niets aan doen. Het is wel of niet ratificeren van het verdrag waarover een referendum uitgeschreven kan worden.
Aanvullend bevolkingsonderzoek, bijlage bij het referendum, exit polls met motiveringsvragen of zelfs een focusgroep.

Allemaal mogelijk. Niets mee gedaan.

quote:
Een 5de van het electoraat (en feitelijk veel meer, want het gaat om voor en tegenstemmers, en zelfs veel niet stemmers houden dit in de gaten) is enorm ten opzichte van de 'normale' onderwerpen waarover gesteggeld wordt.
Daar is absoluut geen bewijs voor. Zo kan ik ook alle jongeren onder de 18 die op GeenStijl zitten te fitten wel meerekenen.
pi_166365136
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:17 schreef Belabor het volgende:

[..]

Maar niet dat het geen aanvulling op kan zijn. Alleen dat wat er nu in staat niet gewijzigd zal worden.

Verschillende dingen.

[..]

Aanvullend bevolkingsonderzoek, bijlage bij het referendum, exit polls met motiveringsvragen of zelfs een focusgroep.

Allemaal mogelijk. Niets mee gedaan.

[..]

Daar is absoluut geen bewijs voor. Zo kan ik ook alle jongeren onder de 18 die op GeenStijl zitten te fitten wel meerekenen.
een verklaring die geen zaken wijzigt heeft geen enkel toegevoegde waarde, en is dus geen waardige invulling van de nee stem, waar rutte zo voor pleit

Het was de wens niet van geenpeil voor een stemverklaring, bijlages, verklaringen,bevolkingsonderzoeken, enquetes. Die wens komt uit de regering. Zij hebben het referendum uiteindelijk zonder deze toevoegingen uitgevoerd. Wederom dus geen schuld van geenpeil.

laatste punt: bewijs maar dat dat een significante groep is dan. Daar zou dan ook geen bewijs voor zijn.
Twitch.tv/bensel15
pi_166365164

[ Bericht 100% gewijzigd door Bensel op 02-11-2016 11:28:16 (domme edit/quote verwisseling) ]
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 2 november 2016 @ 11:35:46 #106
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_166365368
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:27 schreef Bensel het volgende:
een verklaring die geen zaken wijzigt heeft geen enkel toegevoegde waarde, en is dus geen waardige invulling van de nee stem, waar rutte zo voor pleit
Nee, dat je die mening hebt en dat ik je daar niet van af ga brengen heb ik inmiddels door.

Prima, ik zie het probleem persoonlijk niet zo omdat één van de voornaamste bezwaren was dat Oekraïne snel lid zou gaan worden van de EU, maar dat dit bezwaar met een aanvulling in één klap weggenomen kan worden.

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld door te bepalen dat er geen verdere Nederlandse bijdragen geleverd worden aan de opbouw van het Oekraïense leger. Heel simpel.

quote:
Het was de wens niet van geenpeil voor een stemverklaring, bijlages, verklaringen,bevolkingsonderzoeken, enquetes. Die wens komt uit de regering. Zij hebben het referendum uiteindelijk zonder deze toevoegingen uitgevoerd. Wederom dus geen schuld van geenpeil.
Nee, de wens was er inderdaad niet van GeenPeil. Jammer, want dan had dat referendum veel meer waarde gehad voor het electoraat en de Tweede Kamer. Nu is het een verdeling tussen ja en nee zonder context.
quote:
laatste punt: bewijs maar dat dat een significante groep is dan. Daar zou dan ook geen bewijs voor zijn.
Altijd leuk, jij maakt een claim en dan moet ik je ongelijk gaan bewijzen. Ga ik niet op in verder.
pi_166365446
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 10:46 schreef Bensel het volgende:

[..]

niet helemaal. Ze moeten zo spoedig mogelijk met een wet tot intrekking of ratificatie komen. Dat is een wettelijke verplichting. Zo vrijblijvend is het dus ook weer niet. En zo spoedig mogelijk is niet als er al een door de kamer opgegeven deadline verstreken is.
Ach, die formele besluitvorming komt wel een keer. Dat vind ik niet zo spannend. Uiteindelijk gaat het om de inhoud en hoe men omgaat met de raad. Dat komt dus neer op een oplegger bij het verdrag om de voornaamste zorgen weg te nemen. Redelijke oplossing voor een mislukt eerste experiment met de nieuwe referendumwet. En nu snel die wet gaan evalueren en afschaffen of verbeteren.
pi_166365571
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:10 schreef Bensel het volgende:

[..]

daar gaat het niet om, het is het zsm deel in dat artikel.. Wel of niet ratificeren; zo spoedig mogelijk. Oftewel, bij de eerst volgende mogelijkheid. Dat is waarom mensen zo boos zijn, of de uitslag wel of niet gerespecteerd word vinden de meesten ivm dat raadgevend deel niet eens zo boeiend. Het is het hele gedraal eromheen.
Wat daadwerkelijk zo spoedig mogelijk is kan je jaren over discussiëren. Als ze het dit jaar redden na een referendum in maart vind ik dat vrij spoedig. Zeker omdat we te maken hebben met een stuk of dertig verdragspartijen.
pi_166365584
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:35 schreef Belabor het volgende:

[..]

Nee, dat je die mening hebt en dat ik je daar niet van af ga brengen heb ik inmiddels door.

Prima, ik zie het probleem persoonlijk niet zo omdat één van de voornaamste bezwaren was dat Oekraïne snel lid zou gaan worden van de EU, maar dat dit bezwaar met een aanvulling in één klap weggenomen kan worden.

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld door te bepalen dat er geen verdere Nederlandse bijdragen geleverd worden aan de opbouw van het Oekraïense leger. Heel simpel.
Dat bezwaar is helemaal niet weggenomen, want het staat gewoon in het verdrag, daar doet een verklaring echt niets aan af. Die verklaring zal gewoon genegeerd gaan worden, er zit totaal geen gevolgen aan om dat te doen.
quote:
[..]

Nee, de wens was er inderdaad niet van GeenPeil. Jammer, want dan had dat referendum veel meer waarde gehad voor het electoraat en de Tweede Kamer. Nu is het een verdeling tussen ja en nee zonder context.
dan zou ik gewoon stoppen met Geenpeil de schuld te geven van zaken waar ze geen enkel schuld of verplichting toe hebben.
quote:
[..]

Altijd leuk, jij maakt een claim en dan moet ik je ongelijk gaan bewijzen. Ga ik niet op in verder.
en jij maakt een tegenclaim, en vervolgens onderwerp ik die claim aan dezelfde criteria als je voor mijn claim stelt.
Twitch.tv/bensel15
pi_166365678
quote:
7s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat daadwerkelijk zo spoedig mogelijk is kan je jaren over discussiëren. Als ze het dit jaar redden na een referendum in maart vind ik dat vrij spoedig. Zeker omdat we te maken hebben met een stuk of dertig verdragspartijen.
zo speodig mogelijk betekent bij de eerst volgende mogelijkheid. Dat was het debat nav de uitslag. Het referendum had een hele simpele uitkomst. Men had al lang kunnen beslissen voor de uitkomst van het referendum wat ze in beide gevallen zouden gaan doen.

Sterker nog, in het debat waar de deadline van 1 november bepaalt werd (een deadline dmv motie waarmee akkoord gegaan is, en waarbij dat geen probleem zou zijn, waarmee het termijn nogmaals bevestigd werd als haalbaar), werd aangegeven door Rutte, dat het idd snel moet gaan gebeuren omdat er een reele kans is op rechtzaken.
Twitch.tv/bensel15
pi_166366010
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:51 schreef Bensel het volgende:

[..]

zo speodig mogelijk betekent bij de eerst volgende mogelijkheid. Dat was het debat nav de uitslag. Het referendum had een hele simpele uitkomst. Men had al lang kunnen beslissen voor de uitkomst van het referendum wat ze in beide gevallen zouden gaan doen.
Volgens mij moest er bij intrekking een wet ingediend worden.
Het proces van idee tot stemming over een wet kan zo meerdere jaren in beslag nemen. Dan is alles binnen het jaar afronden helemaal niet zo gek. Bij het eerste debat na de stembusgang een wet in stemming brengen getuigt niet echt van zorgvuldig bestuur.
quote:
Sterker nog, in het debat waar de deadline van 1 november bepaalt werd (een deadline dmv motie waarmee akkoord gegaan is, en waarbij dat geen probleem zou zijn, waarmee het termijn nogmaals bevestigd werd als haalbaar), werd aangegeven door Rutte, dat het idd snel moet gaan gebeuren omdat er een reele kans is op rechtzaken.
En die deadline wordt nu met steun van de volksvertegenwoordiging overschreden. Blijkbaar neemt ons hoogste orgaan het dus niet zo zwaar op.

Wat ook goed is, liever een doordacht besluit dan een overhaast en slecht besluit.
pi_166366178
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij moest er bij intrekking een wet ingediend worden.
Het proces van idee tot stemming over een wet kan zo meerdere jaren in beslag nemen. Dan is alles binnen het jaar afronden helemaal niet zo gek. Bij het eerste debat na de stembusgang een wet in stemming brengen getuigt niet echt van zorgvuldig bestuur.

[..]

En die deadline wordt nu met steun van de volksvertegenwoordiging overschreden. Blijkbaar neemt ons hoogste orgaan het dus niet zo zwaar op.

Wat ook goed is, liever een doordacht besluit dan een overhaast en slecht besluit.
het is een wet voor ratificatie (of niet). Niet over het verdrag zelf. Zulke wetten worden in een namiddag opgesteld en doorgestuurd voor stemming. Is echt niet bijzonder te noemen. De wet zelf zal niet eens een a4tje in beslag nemen.

Er is aangegeven bij de motie dat het geen probleem zou zijn voor 1 november een antwoord te hebben, nota bene door Rutte zelf. Dat er geen politieke gevolgen aan zitten van de schending, betekent nog niet dat het niet in een rechtszaak een gevolg zou hebben voor het bepalen van de betekenis van zo spoedig mogelijk.
Twitch.tv/bensel15
pi_166366255
Ga er vooral een kansloze rechtszaak over voeren zou ik zeggen. Levert in elk geval weer vermaak op met al die boze mannetjes tegen een lachend kabinet.
pi_166366278
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:19 schreef 99.999 het volgende:
Ga er vooral een kansloze rechtszaak over voeren zou ik zeggen. Levert in elk geval weer vermaak op met al die boze mannetjes tegen een lachend kabinet.
Denk alleen dat het resultaat, net als bij het referendum, je erg zal tegenvallen ;)
Twitch.tv/bensel15
pi_166366351
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:20 schreef Bensel het volgende:

[..]

Denk alleen dat het resultaat, net als bij het referendum, je erg zal tegenvallen ;)
Dat denk ik niet.
Overigens was de uitslag van het referendum vrijwel exact wat ik had verwacht. Zo rond de dertig procent opkomst en een Nee als uitkomst. De PVV en SP aanhang zijn vooral op komen dagen.
pi_166366479
quote:
7s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De PVV en SP aanhang zijn vooral op komen dagen.
Wat had jij dan verwacht, als het zo zou zijn, dat er aanhang van de (gedoogpartners) waren komen op dagen?
PVV en SP een oppositie die immers niks voorstelt toch?
  woensdag 2 november 2016 @ 12:30:15 #117
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166366717
quote:
7s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat denk ik niet.
Overigens was de uitslag van het referendum vrijwel exact wat ik had verwacht. Zo rond de dertig procent opkomst en een Nee als uitkomst. De PVV en SP aanhang zijn vooral op komen dagen.
Uiteindelijk draait het om de opkomst. Ruim 61% van die opkomst stemde tegen dit verdrag met Oekraïne. Wie niet de moeite heeft genomen om niet te stemmen moet achteraf niet zeuren.

Rutte liegt als hij denkt tegenmoet te willen komen aan de wensen van de NEE! stemmer. Er zijn helemaal geen wensen die tegemoet komen aan de uitkomst van dit verdrag. NEE! =NEE! Er bestaat maar één wens en dat is dat Nederland niet ratificeert.

Rutte heeft de keuze de uitslag van dit referendum naast zich neer te leggen, maar dat betekent het rollen van zijn politieke kop. Nu probeert Rutte met leugen en bedrog het onvermijdelijke uit te stellen. Via achterkamertjes gekonkel alsnog dit verdrag proberen te ratificeren en daar doen al die partijen (die zogenaamd nu moeilijk doen voor de camera)allemaal aan mee. Want dat is het, één groot toneelspel. Buma speelt de moeilijke politicus, terwijl de CDA senatoren feitelijk al hebben ingestemd.

Maar de kiezer is niet gek. Die ziet precies wat er gebeurd en dat zal tot aan maart 2017 iedere dag verwoord en beschreven worden. Onze nationaal zittende regering die buigt voor Brussel en die de uitkomst van een landelijk referendum voor de tweede maal veronachtzaamd.
pi_166366787
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:39 schreef Elzies het volgende:

[..]

Uiteindelijk draait het om de opkomst. Ruim 61% van die opkomst stemde tegen dit verdrag met Oekraïne. Wie niet de moeite heeft genomen om niet te stemmen moet achteraf niet zeuren.

En daarmee ontzeg je 68% van de bevolking het recht op meningsuiting over deze schijndemocratie..
  Forum Admin woensdag 2 november 2016 @ 12:43:36 #120
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_166366816
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En daarmee ontzeg je 68% van de bevolking het recht op meningsuiting over deze schijndemocratie..
Ah jonge niet deze vent weer. Hoe krijg je dit uberhaupt uit je vingers? Niet stemmen = je bek houden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_166366857
quote:

[..]

Nee, ze hadden het democratische recht om te stemmen. Als ze dat vervolgens niet doen heeft dat juridisch beschouwd geen invloed op de uitslag van dit referendum.

Laten we overigens niet hypocriet doen. Alsof bij alle andere verkiezingen de opkomst zo hoog is. Steeds minder burgers gaan überhaupt stemmen omdat ze het vertrouwen in de politiek zijn verloren of omdat het ze geen zier interesseert. Dan gaan we toch ook niet al die uitkomsten achteraf in twijfel trekken?
pi_166366913
Hihi, ik ben niet wezen stemmen, maar toch kiest Rutte de koers die mijn voorkeur heeft.
pi_166366921
quote:
6s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:48 schreef KoosVogels het volgende:
Hihi, ik ben niet wezen stemmen, maar toch kiest Rutte de koers die mijn voorkeur heeft.
Het zal in maart zijn politieke kop gaan kosten. Hi, hi.
pi_166366938
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nee, ze hadden het democratische recht om te stemmen. Als ze dat vervolgens niet doen heeft dat juridisch beschouwd geen invloed op de uitslag van dit referendum.

Laten we overigens niet hypocriet doen. Alsof bij alle andere verkiezingen de opkomst zo hoog is. Steeds minder burgers gaan überhaupt stemmen omdat ze het vertrouwen in de politiek zijn verloren of omdat het ze geen zier interesseert. Dan gaan we toch ook niet al die uitkomsten achteraf in twijfel trekken?
Bij de laatste TK-verkiezingen was de opkomst 74,6 procent.
pi_166366941
quote:

[..]

Nee dat doet men niet dat die 68 % niet komen opdagen is een ander verhaal?

Maar zoals al eerder vermeld die dachten waarschijnlijk dat halen ze nooit?
pi_166366968
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ach welnee, de kiezers die nu heel boos worden, waren toch al niet van plan om op Rutte te stemmen.
pi_166366973
De voorkeur doet er voor mij niet zo toe, gezichts verlies is voor mij voor groter belang!
pi_166367013
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach welnee, de kiezers die nu heel boos worden, waren toch al niet van plan om op Rutte te stemmen.
En die welke ze boos werden toen die dat regeer akkoord had met de Pvda?

Over het zorgplan van eerder genoemde partij, die zijn dat vergeten, of krijgen die steeds maar weer een bevestiging, of vragen zich af of die wel weet wat die aan het doen is?
pi_166367034
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

En die welke ze boos werden toen die dat regeer akkoord had met de Pvda?

Over het zorgplan van eerder genoemde partij, die zijn dat vergeten, of krijgen die steeds maar weer een bevestiging, of vragen zich af of die wel weet wat die aan het doen is?
Geen idee wat hier staat.
pi_166367051
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik hoop het.
pi_166367065
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geen idee wat hier staat.
Dan doe jij maar gewoon alsof er niks staat, voor mij staat het er, die wat het nog weten pakken dat wel op hoor!
pi_166367092
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan doe jij maar gewoon alsof er niks staat, voor mij staat het er, die wat het nog weten pakken dat wel op hoor!
Prima man.
pi_166367173
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nee dat doet men niet
Dat doet Elzies wel.
pi_166367196
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat doet Elzies wel.
Ik ook ze hebben zich dat langs de neus laten gaan , oftewel bewust of onbewust!

Fijne aanhang is dat, welke denken Rutte knap het je maar op toch?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2016 13:08:27 ]
  woensdag 2 november 2016 @ 13:16:39 #135
116015 SicSicSics
pi_166367574
Iemand al een ambulance voor john gebeld? Lijkt op een tia! :o

Of komt john niet uit Nederland?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_166367650
quote:
3s.gif Op woensdag 2 november 2016 13:16 schreef SicSicSics het volgende:
Iemand al een ambulance voor john gebeld? Lijkt op een tia! :o

Of komt john niet uit Nederland?
Waarom bel jij niet, jij schijnt alles te weten, zelfs schijn jij te weten waar ik woon, of wou je bellen met geen info?

Maar wat wil ik verwachten hier denkt ja niemand of wel?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2016 13:22:29 ]
  woensdag 2 november 2016 @ 13:26:47 #137
116015 SicSicSics
pi_166367805
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 13:20 schreef john2406 het volgende:
Waarom bel jij niet, jij schijnt alles te weten, zelfs schijn jij te weten waar ik woon, of wou je bellen met geen info?

Sorry, het was een niet zo grappig grapje.

Maar ik begrijp je niet. :)
Fine, fuck you then!
pi_166367810
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 13:20 schreef john2406 het volgende:

[..]

Gewoon uit nieuwsgierigheid John, ben jij een Nederlander met een migratie achtergrond ?
pi_166367815
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bron?
Uit de peilingen rondom het referendum bleek dat de tegenstem bij die partijen het beste vertegenwoordigd was. Is toch ook niet zo onlogisch?
pi_166367844
quote:
6s.gif Op woensdag 2 november 2016 13:26 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Sorry, het was een niet zo grappig grapje.

Maar ik begrijp je niet. :)
Neem ik jou helemaal niet kwalijk dat jij het niet begrijpt!

Dan heb ik iets te doen met het verstand wat hier allemaal is of hangt!
pi_166368298
Moest lachen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166368343
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 13:48 schreef BoneThugss het volgende:
Moest lachen.
Moest of mocht jij lachen, is een wereld van verschil of niet?
pi_166368420
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 13:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Moest of mocht jij lachen, is een wereld van verschil of niet?
Ja.

Mocht ik niet lachen van jou?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166368445
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 13:53 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ja.

Mocht ik niet lachen van jou?
Van mij mag jij blijven lachen!
pi_166368484
quote:

[..]

Uiteindelijk draait het om de opkomst.
Die is helemaal niet zo spannend. Die opkomst bepaald enkel of het raadgevende referendum geldig of ongeldig is. Het zegt niet wat men met die raad moet doen.
quote:
Ruim 61% van die opkomst stemde tegen dit verdrag met Oekraïne. Wie niet de moeite heeft genomen om niet te stemmen moet achteraf niet zeuren.
Ook dat is onzin, de volksvertegenwoordiging neemt het referendum mee als raad in haar beraadslagingen maar mag ook allerlei andere factoren meenemen bij het bepalen van de koers.
quote:
Rutte liegt als hij denkt tegenmoet te willen komen aan de wensen van de NEE! stemmer. Er zijn helemaal geen wensen die tegemoet komen aan de uitkomst van dit verdrag. NEE! =NEE! Er bestaat maar één wens en dat is dat Nederland niet ratificeert.
Dat is natuurlijk niet echt wat er naar voren kwam uit de maatschappelijke debatten voor en na het referendum. Er kwamen een aantal belangrijke knelpunten en bezwaren naar voren. Daar heeft Rutte geprobeerd aan tegemoet te komen. Leuk dat je heel boos NEE=NEE blijft roepen maar dat gaat volstrekt voorbij aan de politieke realiteit. Ik snap je woede maar we leven in een democratie waarin uiteindelijk de volksvertegenwoordiging beslist en dan kan een nee uit een raadgevend referendum best geïnterpreteerd worden als een Ja, tenzij.

quote:
Rutte heeft de keuze de uitslag van dit referendum naast zich neer te leggen, maar dat betekent het rollen van zijn politieke kop.
Dat lijkt wel mee te vallen.

quote:
Nu probeert Rutte met leugen en bedrog het onvermijdelijke uit te stellen. Via achterkamertjes gekonkel alsnog dit verdrag proberen te ratificeren en daar doen al die partijen (die zogenaamd nu moeilijk doen voor de camera)allemaal aan mee. Want dat is het, één groot toneelspel. Buma speelt de moeilijke politicus, terwijl de CDA senatoren feitelijk al hebben ingestemd.
Ruim mandaat in de volksvertegenwoordiging dus voor de gekozen koers. Ik snap je woede vanuit de PVV-achtergrond maar uiteindelijk wordt het open en netjes gespeeld, daar waar het hoort dus in de volksvertegenwoordiging.
quote:
Maar de kiezer is niet gek. Die ziet precies wat er gebeurd en dat zal tot aan maart 2017 iedere dag verwoord en beschreven worden. Onze nationaal zittende regering die buigt voor Brussel en die de uitkomst van een landelijk referendum voor de tweede maal veronachtzaamd.
Ze nemen de uitslag juist serieus, dat blijkt ook wel uit het handelen van het kabinet. En ja, de PVV zal best groeien volgend jaar ze verloren immers nogal de vorige keer. Maar de kans is groot dat ook het volgende kabinet geleid zal gaan worden door Rutte..
pi_166368531
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nee maar het is niet meer dan logisch dat de volksvertegenwoordiging het wel meeneemt in hun interpretatie van de door middel van het referendum afgegeven raad.
quote:
Dat is ook triest en beperkt in mijn ogen ook de democratische legitimiteit.
pi_166368677
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 13:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

Van mij mag jij blijven lachen!
Dank daarvoor!
pi_166368701
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 14:02 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dank daarvoor!
Dank daarvoor, in wat voor een land denk jij dat wij verblijven?
pi_166368872
Onnavolgbaar weer.
pi_166369323
quote:

[..]

Bovendien bleek uit een onderzoekje dat van de voltallige stemgerechtigde bevolking ongeveer hetzelfde deel tegen het verdrag is. Niet dat het ertoe doet (spelregels en zo) maar heel dat opkomstargument slaat dus als een tang op een varken.

quote:
Rutte liegt als hij denkt tegenmoet te willen komen aan de wensen van de NEE! stemmer.
Rutte tekent exact hetzelfde verdrag, er wordt dus duidelijk niet tegenmoet gekomen aan de wensen van de NEE!-stemmer. Staatsrechtelijk gezien is dat toegestaan maar het maakt wel een huichelaar van minister-president Mark Rutte aangezien hij een half jaar geleden met droge ogen beweerde dat hij de uitslag serieus zou nemen.
Merk op dat het "nee"-kamp met een zeer grote meerderheid (ongeveer 2:1) heeft gewonnen.

quote:
NEE! =NEE!
links wel en rechts niet een spatie is lelijk, mensen houden van symmetrie. ;)
Voor de mensen die logisch nadenken wel, voor onze niet logisch denkende politici betekent "nee" blijkbaar "nee, tenzij", "nee, maar" of iets dergelijks. Nu wisten we al langer dat politici in Nederland slecht zijn in logisch denken maar nu wordt het wel heel erg pijnlijke gedemonstreerd.

quote:
Er bestaat maar één wens en dat is dat Nederland niet ratificeert.
Dat was het 'advies' van het volk. Nogmaals, het staat het parlement vrij om dat advies te negeren maar zeg dan voorafgaande aan dit nepreferendum en vanaf dag 1 na het nepreferendum dat het niet uitmaakt wat het volk stemt. In ieder geval is het dan transparant dat ze niet democratisch handelen. Nu hebben ze een showtje opgevoerd omdat ze als de dood zijn stemmen te verliezen. Ofwel, ze zijn hypocriete huichelaars, Mark Rutte en Alexander Pechtold voorop.

quote:
Rutte heeft de keuze de uitslag van dit referendum naast zich neer te leggen, maar dat betekent het rollen van zijn politieke kop. Nu probeert Rutte met leugen en bedrog het onvermijdelijke uit te stellen. Via achterkamertjes gekonkel alsnog dit verdrag proberen te ratificeren en daar doen al die partijen (die zogenaamd nu moeilijk doen voor de camera)allemaal aan mee. Want dat is het, één groot toneelspel. Buma speelt de moeilijke politicus, terwijl de CDA senatoren feitelijk al hebben ingestemd.
Correct.

quote:
Maar de kiezer is niet gek.
Op de hele lange termijn niet, het valt helaas niet uit te sluiten dat 6 weken propaganda voorafgaande aan de verkiezingen - vooral de VVD is hier goed in en ze nemen flink wat extra geld aan, via andere stichtingen (om juridische redenen), om die campagne te bekostigen - en valse beloftes over 1000 euro voor de hardwerkende Nederlander en demagogische uitspraken zoals dat je inbrekers het ziekenhuis in mag slaan de VVD-kiezers die neigen om op de PVV te stemmen overhalen om toch maar weer op de VVD te stemmen. Idem voor SP/PvdD en PvdA/D66 etc.
Nederlandse kiezers zijn erg hardleers. Vroeg of laat trappen ze er niet meer in maar dat kan heel erg lang duren.

quote:
Die ziet precies wat er gebeurd en dat zal tot aan maart 2017 iedere dag verwoord en beschreven worden.
Ik zal in ieder geval iedereen eraan herinneren tot aan de verkiezingen en erna.

quote:
Onze nationaal zittende regering die buigt voor Brussel en die de uitkomst van een landelijk referendum voor de tweede maal veronachtzaamd.
Inderdaad, die EU-grondwet is ook ingevoerd, en dit terwijl in meerdere landen de bevolking tegen de grondwet stemde, in de meeste landen mochten ze niet eens stemmen.
Hier zie je mijn grootste bezwaar tegen de EU, het is een ondemocratische organisatie die wel ons regeert. Snel uit de weg ruimen!
#NoDAPL
  woensdag 2 november 2016 @ 14:34:31 #151
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_166369493
Via de Facebook van Kees Verhoeven (D66):
quote:
Extra tijd voor goede oplossing Oekraine-referendum is verstandig.

Op 6 april was het referendum over het Associatieakkoord tussen de Europese Unie (EU) en Oekraïne. Anders dan kabinetspartijen VVD en PvdA heeft D66 volop campagne voor het verdrag gevoerd maar desondanks was de uitslag teleurstellend: 61% Nee en 39% Ja.

D66 heeft vanaf het begin gezegd dit raadgevend referendum zeer serieus te nemen en de uitslag zwaar te laten wegen. Wat je ook vindt van het referendum en de campagne, er moet inhoudelijk recht gedaan worden aan de bezwaren van de Nee-stemmers. Niet luisteren naar de bevolking is geen optie.

De belangrijkste bezwaren, die in de campagne keer op keer terug kwamen, waren: de vermeende opstap naar een EU-lidmaatschap van Oekraïne; de vrees dat er extra geld naar Oekraïne zou gaan; de zorg dat Oekraïense werknemers toegang zouden krijgen tot de Europese arbeidsmarkt en de (reikwijdte van de) verdragsartikelen over de militaire samenwerking en veiligheid. Aan deze bezwaren moet het kabinet tegemoet komen.

Op basis van de referendumwet had D66 daarom het liefst gezien dat het kabinet zo spoedig mogelijk na het referendum een intrekkingswet naar het parlement had gestuurd om daarna in overleg te treden met het Nee-kamp en de andere 27 lidstaten van de Europese Unie. Dat was het meest zorgvuldig geweest. Voor D66 was een spoedige intrekkingswet dus nooit het eindpunt maar juist het beginpunt van het proces richting een inhoudelijke oplossing. Wat anderen ook allemaal beweren, niet ratificeren om vervolgens geen stap meer zetten richting een oplossing is voor D66 nimmer een gewenste aanpak geweest.

D66 heeft dit destijds ook duidelijk naar voren gebracht tijdens het Kamerdebat over de referendumuitslag op 13 april. Echter, gesteund door een Kamermeerderheid van VVD en PvdA heeft het kabinet er voor gekozen geen intrekkingswet te sturen maar wel in overleg te treden met de Europese Unie.

Inmiddels treuzelt Rutte nu al zeven maanden om met een oplossing te komen en hij geeft nu aan nog meer tijd nodig te hebben. Het liefst hadden we nu een antwoord gezien, maar als hij kansen ziet om tot een goede oplossing te komen dan geven wij hem die tijd.

Nogmaals, voor D66 zijn twee zaken van cruciaal belang. Enerzijds moet het kabinet inhoudelijk tegemoet komen aan de zorgen van de nee-stem. Het is heel belangrijk dat de Europese Unie zorgen van Nederlanders serieus neemt. Anderzijds moet Europa niet uit elkaar gespeeld worden en mogen we Poetin niet de mogelijkheid geven Oekraïne te destabiliseren en de veiligheid aan de grenzen van Europa in gevaar te brengen.

Daarom is D66 bereid premier Rutte de ruimte te geven om alsnog tot een afspraak te komen met de andere 27 landen, die tegemoet komt aan deze twee voorwaarden van D66. Dit alles laat onverlet dat het beter was geweest als Rutte actief campagne had gevoerd en toen voor alle Nederlanders de gevolgen van een nee-stem had geschetst.
Met de kennis van nu natuurlijk, maar desondanks een weloverwogen opstelling vind ik.
  woensdag 2 november 2016 @ 14:36:44 #152
116015 SicSicSics
pi_166369540
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 14:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Rutte tekent exact hetzelfde verdrag, er wordt dus duidelijk niet tegenmoet gekomen aan de wensen van de NEE!-stemmer.
Welke eenduidige :')_! wensen? En welke NEE!-stemmer?

Die waren toch niet onverdeeld in hun redenen. Bovendien heeft hij geprobeerd te achterhalen welke wensen het waren en daarvoor heeft hij/ laat hij een amandement opnemen. Een voetnoot die moet borgen dat de redenen die hij boven water heeft gekregen om NEE! te stemmen sowieso gewaarborgd zijn.

Als dat geen succesvol poldermodel is?..

quote:
Staatsrechtelijk gezien is dat toegestaan maar het maakt wel een huichelaar van minister-president Mark Rutte aangezien hij een half jaar geleden met droge ogen beweerde dat hij de uitslag serieus zou nemen.
Wat is 'serieus nemen'? :D

quote:
Voor de mensen die logisch nadenken wel, voor onze niet logisch denkende politici betekent "nee" blijkbaar "nee, tenzij", "nee, maar" of iets dergelijks. Nu wisten we al langer dat politici in Nederland slecht zijn in logisch denken maar nu wordt het wel heel erg pijnlijke gedemonstreerd.
Alleen mensen die het met mij eens zijn kunnen logisch nadenken. _O- Pareltje!
Fine, fuck you then!
pi_166369619
quote:
6s.gif Op woensdag 2 november 2016 14:36 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Welke eenduidige :')_! wensen? En welke NEE!-stemmer?
Ik heb het woord eenduidig niet gebruikt. :?

quote:
Alleen mensen die het met mij eens zijn kunnen logisch nadenken. Alleen mensen die het met mij eens zijn kunnen logisch nadenken.
Ik merk dat jij er ook moeite mee hebt.
Ik heb gesteld dat politici in het algemeen moeite hebben met logisch te denken. Ik heb gesteld dat nee = nee voor ieder ander dan onze politici duidelijk is en dat het interpreteren van nee = nee als "nee, maar" of "nee, tenzij" erg onlogisch is. Dat is iets heel anders dan wat jij ervan maakt.

[ Bericht 28% gewijzigd door Bram_van_Loon op 02-11-2016 14:49:33 ]
#NoDAPL
pi_166369636
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 14:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bovendien bleek uit een onderzoekje dat van de voltallige stemgerechtigde bevolking ongeveer hetzelfde deel tegen het verdrag is. Niet dat het ertoe doet (spelregels en zo) maar heel dat opkomstargument slaat dus als een tang op een varken.

Dus ook jouw belachelijke rekensom waarbij je degenen die principieel niet waren gaan stemmen op onnavolgbare wijze bij de opkomst optelde?
quote:
Rutte tekent exact hetzelfde verdrag, er wordt dus duidelijk niet tegenmoet gekomen aan de wensen van de NEE!-stemmer.
Het is niet exact hetzelfde, er komt immers een bindende oplegger bij. Daarin worden alle in de campagne genoemde knelpunten besproken. (Dat het inhoudelijk niet afwijkt is logisch, de nee-campagne draaide immers zoals bekend op leugens).
quote:
Staatsrechtelijk gezien is dat toegestaan maar het maakt wel een huichelaar van minister-president Mark Rutte aangezien hij een half jaar geleden met droge ogen beweerde dat hij de uitslag serieus zou nemen.
quote:
Merk op dat het "nee"-kamp met een zeer grote meerderheid (ongeveer 2:1) heeft gewonnen.

Gecombineerd met een zeer lage opkomst (ongeveer 1:2)
quote:
Ik zal in ieder geval iedereen eraan herinneren tot aan de verkiezingen en erna.

Zoals je gebruikelijk je leugens blijft herhalen totdat je er zelf wel in gelooft?
quote:
Inderdaad, die EU-grondwet is ook ingevoerd, en dit terwijl in meerdere landen de bevolking tegen de grondwet stemde, in de meeste landen mochten ze niet eens stemmen.
Hier zie je mijn grootste bezwaar tegen de EU, het is een ondemocratische organisatie die wel ons regeert. Snel uit de weg ruimen!
Je beseft dat het de landelijke parlementen uiteindelijk hebben ingestemd? Of heb je er uberhaubt geen besef van hoe de besluitvorming werkt?
  woensdag 2 november 2016 @ 14:45:38 #155
116015 SicSicSics
pi_166369720
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 14:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb het woord eenduidig niet gebruikt. :?
Dat vond ik inderdaad leuk als toevoeging. Vooral omdat je spreekt over '...de wensen van...' dat hint al naar saamhorigheid.

Ik dacht, ik maak het nog wat duidelijker. Voor komische doeleinden. :D

Maar was dat je enige reactie? :D
Fine, fuck you then!
pi_166369745
quote:
6s.gif Op woensdag 2 november 2016 14:36 schreef SicSicSics het volgende:
Die waren toch niet onverdeeld in hun redenen. Bovendien heeft hij geprobeerd te achterhalen
Allemaal speculatie! Het enige wat zeker is is dat een grote meerderheid van de burgers tegen het verdrag was.
Kijk, je mag proberen te achterhalen wat hun motieven waren. Dat deed Rutte dan wel op een buitengewoon slechte manier, hij hiervoor moeten praten met de mensen van GeenStijl, in het bijzonder met Jan Roos zelf, met VNl en met de andere initiatiefnemers van het referendum. Dat deed hij voor zo ver wij dat weten niet.
Echter is de enige logische uitkomst waarvoor je dat mag gebruiken om een nieuw verdrag op te stellen en dit weer voor te leggen aan het volk. Alleen dan weet je of dat het nieuwe verdrag wel wordt aanvaard door het volk.
Het is m.i. zelfs twijfelachtig of dat dit een zuivere gang van zaken zou zijn maar als je met dat doel in kaart brengt waarom het volk tegen het verdrag was dan zou ik het me kunnen voorstellen. Wat niet kan is het proberen te achterhalen, proberen het verdrag op wat puntjes te wijzigen en het dan alsnog tekenen. Eerst terug naar het volk! We weten waarom Rutte dat niet doet:
- Vanuit de EU wordt er veel druk op hem uitgeoefend. Ze willen dat het verdrag snel wordt ondertekend.
- Ruitte weet dat ook bij dat volgende nepreferendum (want niet correctief) het volk tegen zou stemmen.
#NoDAPL
pi_166369894
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 14:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Allemaal speculatie! Het enige wat zeker is is dat een grote meerderheid van de burgers tegen het verdrag was.
Dat is pas speculatie! Je weet enkel iets van de pakweg een derde van de mensen die de moeite had genomen op te komen dagen. Waarvan een onevenredig groot deel toch al zeer teleurgesteld was in het kabinet omdat ze als PVV'ers of SP'er zo slecht hun zin krijgen.
quote:
Kijk, je mag proberen te achterhalen wat hun motieven waren. Dat deed Rutte dan wel op een buitengewoon slechte manier, hij hiervoor moeten praten met de mensen van GeenStijl, in het bijzonder met Jan Roos zelf, met VNl en met de andere initiatiefnemers van het referendum. Dat deed hij voor zo ver wij dat weten niet.
Dat heeft Rutte aangeboden en geprobeerd. Die figuren weigerden echter omdat ze enkel maar autistisch NEE=NEE wilden blijven roeptoeteren...
Was uitgebreid in het nieuws toen overigens, dat heb je niet gevolgd blijkbaar?

quote:
Echter is de enige logische uitkomst waarvoor je dat mag gebruiken om een nieuw verdrag op te stellen en dit weer voor te leggen aan het volk. Alleen dan weet je of dat het nieuwe verdrag wel wordt aanvaard door het volk.
Daar zit weinig logica achter.
quote:
Het is m.i. zelfs twijfelachtig of dat dit een zuivere gang van zaken zou zijn maar als je met dat doel in kaart brengt waarom het volk tegen het verdrag was dan zou ik het me kunnen voorstellen. Wat niet kan is het proberen te achterhalen, proberen het verdrag op wat puntjes te wijzigen en het dan alsnog tekenen.
Dat kan prima. Dat blijkt ook wel. Is gezien de uitkomst van de volksraadpleging achteraf vermoedelijk ook de enige realistische reactie.
quote:
Eerst terug naar het volk! We weten waarom Rutte dat niet doet:
- Vanuit de EU wordt er veel druk op hem uitgeoefend. Ze willen dat het verdrag snel wordt ondertekend.
- Ruitte weet dat ook bij dat volgende nepreferendum (want niet correctief) het volk tegen zou stemmen.
Gelul natuurlijk.
pi_166370005
quote:

[..]

Waarom zou Jan Roos, GeenStijl, VNI of de andere initiatiefnemers van het referendum weten waarom de Nee-stemmer "nee" gestemd heeft?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2016 15:00:32 ]
pi_166370025
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 14:59 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Waarom zou Jan Roos, GeenStijl, VNI of de andere initiatiefnemres van het referendum weten waarom de Nee-stemmer "nee" gestemd heeft?
Weten niet maar ze hebben een succesvolle campagne opgezet. Dat geeft met wat graven tussen de drogredenen wel een indicatie van de voornaamste pijnpunten
  woensdag 2 november 2016 @ 15:01:29 #160
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166370038
quote:
2s.gif Op woensdag 2 november 2016 13:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uit de peilingen rondom het referendum bleek dat de tegenstem bij die partijen het beste vertegenwoordigd was. Is toch ook niet zo onlogisch?
Ik heb die peilingen dan naw gemist, daarom gaarne een bron.
  woensdag 2 november 2016 @ 15:01:37 #161
116015 SicSicSics
pi_166370040
quote:

Dan weet jij minder dan ik. :D
Jan Roos kreeg een uitnodiging van Koenders om mee te onderhandelen over aanpassingen in het verdrag, weet je wat zijn reactie was?

(en ik parafraseer)

Fuck you! Niet mijn probleem. Zoek het zelf maar uit. :')_!
quote:
Gelukkig hebben wij een 'representatieve democratie' en hoeven we niet voor elke knipscheet "het volk" lastig te vallen. O+
quote:
Het is m.i. zelfs twijfelachtig of dat dit een zuivere gang van zaken zou zijn maar als je met dat doel in kaart brengt waarom het volk tegen het verdrag was dan zou ik het me kunnen voorstellen. Wat niet kan is het proberen te achterhalen, proberen het verdrag op wat puntjes te wijzigen en het dan alsnog tekenen. Eerst terug naar het volk! We weten waarom Rutte dat niet doet:
Wat een speculaties! :D
Fine, fuck you then!
pi_166370062
quote:
2s.gif Op woensdag 2 november 2016 15:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Weten niet maar ze hebben een succesvolle campagne opgezet. Dat geeft met wat graven tussen de drogredenen wel een indicatie van de voornaamste pijnpunten
Daarvoor hoef je ze niet te spreken, dat blijkt wel uit hun campagne.
pi_166370065
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 15:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb die peilingen dan naw gemist, daarom gaarne een bron.
Was toen wel in de media. Veel dieper ga ik er niet naar op zoek. Daarvoor is het mij te logisch.
pi_166370103
quote:
6s.gif Op woensdag 2 november 2016 15:01 schreef SicSicSics het volgende:

Jan Roos kreeg een uitnodiging van Koenders om mee te onderhandelen over aanpassingen in het verdrag,
Baudet toch ook? Weet niet wat zijn reactie was.
pi_166370126
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 15:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Daarvoor hoef je ze niet te spreken, dat blijkt wel uit hun campagne.
Ik zie het dan ook als een mooie tegemoetkoming aan de bezwaarmakers. Die ze vervolgens hooghartig afwezen zodat ze nu weer kunnen miepen :+.
  woensdag 2 november 2016 @ 15:07:55 #166
116015 SicSicSics
pi_166370191
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 15:03 schreef Wombcat het volgende:
Baudet toch ook? Weet niet wat zijn reactie was.
Klopt. Reactie was vergelijkbaar.
Fine, fuck you then!
pi_166370210
quote:
6s.gif Op woensdag 2 november 2016 15:07 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Klopt. Reactie was vergelijkbaar.
Gelukkig kunnen we op hen stemmen straks *O*
  woensdag 2 november 2016 @ 15:09:52 #168
116015 SicSicSics
pi_166370236
http://www.geenstijl.nl/m(...)haha_nee_ga_weg.html

quote:
Wij - GeenPeil - waren slechts de drijvende krachten achter het afdwingen van een referendum.
Pareltje :')

Wij hebben helemaal geen NEE!-campagne gevoerd. Wij hebben alleen een referendum afgedwongen. _O-
Fine, fuck you then!
pi_166370275
quote:
6s.gif Op woensdag 2 november 2016 15:09 schreef SicSicSics het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)haha_nee_ga_weg.html

[..]

Pareltje :')

Wij hebben helemaal geen NEE!-campagne gevoerd. Wij hebben alleen een referendum afgedwongen. _O-
The denial is strong is this one.
  woensdag 2 november 2016 @ 15:13:10 #170
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166370747
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 14:59 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Waarom zou Jan Roos, GeenStijl, VNI of de andere initiatiefnemers van het referendum weten waarom de Nee-stemmer "nee" gestemd heeft?
Eh, omdat die maandenlang hebben gecommuniceerd met die kiezers? Omdat ze actief campagne voerden?
quote:
6s.gif Op woensdag 2 november 2016 15:01 schreef SicSicSics het volgende:

[quote]
Dan weet jij minder dan ik. :D
Jan Roos kreeg een uitnodiging van Koenders om mee te onderhandelen over aanpassingen in het verdrag, weet je wat zijn reactie was?

Fuck you! Niet mijn probleem. Zoek het zelf maar uit. :')_!
Omdat hij tegen aanpassing van het verdrag is. Als ze hem gewoon hadden benaderd met de vraag om eens te praten over wat er precies leefde bij die kiezers dan was zijn reactie allicht anders geweest. De politici maakten echter vanaf seconde 1 duidelijk dat ze het verdrag op minimale puntjes zouden proberen aan te passen en dan alsnog zouden tekenen, natuurlijk zegt Roos dan nee. Dat is immers ondemocratisch en huichelarij.
Bovendien had Rutte de afgelopen weken nota bene in het parlementsgebouw Roos kunnen opzoeken, hij was er regelmatig als medewerker van een politieke partij.

quote:
Gelukkig hebben wij een 'representatieve democratie' en hoeven we niet voor elke knipscheet "het volk" lastig te vallen. O+
Doe die duiding op persoonlijke titel! Ik denk juist dat het goed zou zijn als we meer directe democratie zouden hebben.
Het probleem is dat de VVD, de D66, de PvdA en het CDA deden alsof ze de uitslag serieus zouden nemen, dat hebben ze niet gedaan. Ze waren hypocriete huichelaars: schone schijn ophouden uit angst voor stemmenverlies en daarom proberen te camoufleren dat ze schijt hadden aan de uitslag van het nepreferendum.
terwijl ze dat niet hebben gedaan.
#NoDAPL
  woensdag 2 november 2016 @ 15:41:15 #172
116015 SicSicSics
pi_166370882
Het enige dat je jezelf kunt verwijten is dat je jouw verwachtingen onrealistisch gemanaged hebt, dat je dat nu bij de politiek neerlegt zegt meer over jou dan over de politiek. :D
Fine, fuck you then!
pi_166370918
quote:
6s.gif Op woensdag 2 november 2016 15:41 schreef SicSicSics het volgende:
Het enige dat je jezelf kunt verwijten is dat je jouw verwachtingen onrealistisch gemanaged hebt, dat je dat nu bij de politiek neerlegt zegt meer over jou dan over de politiek. :D
Dit lijkt me wel een correcte constatering.
pi_166370969
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 15:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eh, omdat die maandenlang hebben gecommuniceerd met die kiezers? Omdat ze actief campagne voerden?

Als zenders, niet als ontvangers.
pi_166371072
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 15:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Doe die duiding op persoonlijke titel! Ik denk juist dat het goed zou zijn als we meer directe democratie zouden hebben.
En daar ga je de mist in, Bram. Leuk dat jij dat vindt, maar we hebben op dit moment niet 'meer' directe democratie. De referendumwet voorziet alleen in raadgevende volksraadplegingen.
pi_166371485
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 14:34 schreef Belabor het volgende:
Extra tijd voor goede oplossing Oekraine-referendum is verstandig.

Op 6 april was het referendum over het Associatieakkoord tussen de Europese Unie (EU) en Oekraïne. Anders dan kabinetspartijen VVD en PvdA heeft D66 volop campagne voor het verdrag gevoerd maar desondanks was de uitslag teleurstellend: 61% Nee en 39% Ja.

D66 heeft vanaf het begin gezegd dit raadgevend referendum zeer serieus te nemen en de uitslag zwaar te laten wegen. Wat je ook vindt van het referendum en de campagne, er moet inhoudelijk recht gedaan worden aan de bezwaren van de Nee-stemmers. Niet luisteren naar de bevolking is geen optie.

De belangrijkste bezwaren, die in de campagne keer op keer terug kwamen, waren: de vermeende opstap naar een EU-lidmaatschap van Oekraïne; de vrees dat er extra geld naar Oekraïne zou gaan; de zorg dat Oekraïense werknemers toegang zouden krijgen tot de Europese arbeidsmarkt en de (reikwijdte van de) verdragsartikelen over de militaire samenwerking en veiligheid. Aan deze bezwaren moet het kabinet tegemoet komen.

Op basis van de referendumwet had D66 daarom het liefst gezien dat het kabinet zo spoedig mogelijk na het referendum een intrekkingswet naar het parlement had gestuurd om daarna in overleg te treden met het Nee-kamp en de andere 27 lidstaten van de Europese Unie. Dat was het meest zorgvuldig geweest. Voor D66 was een spoedige intrekkingswet dus nooit het eindpunt maar juist het beginpunt van het proces richting een inhoudelijke oplossing. Wat anderen ook allemaal beweren, niet ratificeren om vervolgens geen stap meer zetten richting een oplossing is voor D66 nimmer een gewenste aanpak geweest.

D66 heeft dit destijds ook duidelijk naar voren gebracht tijdens het Kamerdebat over de referendumuitslag op 13 april. Echter, gesteund door een Kamermeerderheid van VVD en PvdA heeft het kabinet er voor gekozen geen intrekkingswet te sturen maar wel in overleg te treden met de Europese Unie.

Inmiddels treuzelt Rutte nu al zeven maanden om met een oplossing te komen en hij geeft nu aan nog meer tijd nodig te hebben. Het liefst hadden we nu een antwoord gezien, maar als hij kansen ziet om tot een goede oplossing te komen dan geven wij hem die tijd.

Nogmaals, voor D66 zijn twee zaken van cruciaal belang. Enerzijds moet het kabinet inhoudelijk tegemoet komen aan de zorgen van de nee-stem. Het is heel belangrijk dat de Europese Unie zorgen van Nederlanders serieus neemt. Anderzijds moet Europa niet uit elkaar gespeeld worden en mogen we Poetin niet de mogelijkheid geven Oekraïne te destabiliseren en de veiligheid aan de grenzen van Europa in gevaar te brengen.

Daarom is D66 bereid premier Rutte de ruimte te geven om alsnog tot een afspraak te komen met de andere 27 landen, die tegemoet komt aan deze twee voorwaarden van D66. Dit alles laat onverlet dat het beter was geweest als Rutte actief campagne had gevoerd en toen voor alle Nederlanders de gevolgen van een nee-stem had geschetst.
Vertaling.
"De verkiezingen komen eraan. Als wij nu zo ostentatief onze middelvinger richting de kiezer opsteken dan verliezen wij teveel stemmen, daarom kiezen we ervoor om nog wat langer tijd te rekken en aldoende de volksverlakkerij over de verkiezingen heen te tillen."
#NoDAPL
pi_166371733
quote:

[..]

Dat deed Rutte dan wel op een buitengewoon slechte manier, hij hiervoor moeten praten met de mensen van GeenStijl, in het bijzonder met Jan Roos zelf
Jan Roos heeft na het referendum in de media aangegeven helemaal geen zin te hebben in zulke gesprekken. Logisch ook natuurlijk, van iemand die er prat op gaat het verdrag niet te hebben gelezen hoef je geen inhoudelijke gesprekken erover te verwachten.
pi_166372654
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 16:20 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Jan Roos heeft na het referendum in de media aangegeven helemaal geen zin te hebben in zulke gesprekken. Logisch ook natuurlijk, van iemand die er prat op gaat het verdrag niet te hebben gelezen hoef je geen inhoudelijke gesprekken erover te verwachten.
Het ging Roos er meer om dat hij geen mandaat van de kiezer had.
pi_166372840
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 16:20 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waarom zou je het verdrag helemaal moeten lezen om er inhoudelijke gesprekken over te kunnen voeren?
pi_166372934
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 14:34 schreef Belabor het volgende:
Via de Facebook van Kees Verhoeven (D66):

[..]

Met de kennis van nu natuurlijk, maar desondanks een weloverwogen opstelling vind ik.
Gadverredamme, wat een engerd is die Verhoeven. :r
  woensdag 2 november 2016 @ 18:21:13 #181
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_166373731
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 16:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vertaling.
"De verkiezingen komen eraan. Als wij nu zo ostentatief onze middelvinger richting de kiezer opsteken dan verliezen wij teveel stemmen, daarom kiezen we ervoor om nog wat langer tijd te rekken en aldoende de volksverlakkerij over de verkiezingen heen te tillen."
Creatieve vertaling.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 17:29 schreef Braindead2000 het volgende:
Gadverredamme, wat een engerd is die Verhoeven. :r
Jij hebt hem duidelijk nog nooit gesproken en je was ook niet aanwezig toen hij hier in 2012 (toch?) op Fok! een groot aantal vragen heeft beantwoord.

Je kent waarschijnlijk zijn speerpunten ook niet, want dan zou je niet met zo'n baggerreactie komen.

Leuke vent. Wat minder schreeuwerig dan Klaver, maar zeker net zo gepassioneerd.
  woensdag 2 november 2016 @ 18:33:22 #182
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166373975
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 18:33 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, ook in dit topic is het pro-kamp weer de luidruchtigste club...

De uitslag verandert echt niet als je veel lawaai maakt.
Lawaai maken is ook nergens voor nodig. Die ratificatie komt er toch wel.
pi_166373998
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 18:33 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, ook in dit topic is het pro-kamp weer de luidruchtigste club...

De uitslag verandert echt niet als je veel lawaai maakt.
Is er dan iemand die dat denkt? De uitslag is er en de gegeven raad wordt door de volksvertegenwoordiging en het kabinet op hun eigen wijze geïnterpreteerd.
Hoe vaak er bijvoorbeeld ook NEE=NEE wordt geschreeuwd of hoeveel wraakacties er door GeenStijl ook worden opgezet ;).
  woensdag 2 november 2016 @ 18:46:35 #185
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166374257
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 18:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is er dan iemand die dat denkt? De uitslag is er en de gegeven raad wordt door de volksvertegenwoordiging en het kabinet op hun eigen wijze geïnterpreteerd.
Hoe vaak er bijvoorbeeld ook NEE=NEE wordt geschreeuwd of hoeveel wraakacties er door GeenStijl ook worden opgezet ;).
Stembusuitslagen interpreteren. :')
pi_166374260
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 18:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

woensdag 2 november 2016 @ 18:56:30 #188
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166374317
Weg met die referendumwet, je krijgt er alleen maar meer teleurgestelde kiezers en meer polarisatie van.
pi_166374345
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 18:52 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Stembusuitslagen interpreteren. :')
Zo werkt dat nu eenmaal. Ook bij de verkiezingen voor bijvoorbeeld gemeenteraad of parlement.
pi_166374347
In maart zijn er verkiezingen maar ik heb vernomen dat de coalitie pas in 2018 de uitslag gaat interpreteren en ze waarschijnlijk in 2019 tot de conclusie komen dat de VVD 73 zetels gehaald heeft en de PVDA 72. Kan allemaal tegenwoordig.
pi_166374406
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2016 18:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zo werkt dat nu eenmaal. Ook bij de verkiezingen voor bijvoorbeeld gemeenteraad of parlement.
Vertel me nog eens een keer waarom de PVV nou zo ondemocratisch is. Wacht even, dan pak ik eerst even de popcorn erbij.
pi_166374433
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 19:01 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Vertel me nog eens een keer waarom de PVV nou zo ondemocratisch is. Wacht even, dan pak ik eerst even de popcorn erbij.
Dat kunnen ze je veel beter zelf vertellen, van de week wel een interessant interview gelezen met die voormalig woordvoerder die zijn cokeverslaving bekostigde met de provinciale partijpinpas.
  woensdag 2 november 2016 @ 19:07:08 #194
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166374516
Hahaha, die Braindead helemaal over de zeik, heer-lijk _O-
pi_166374626
quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2016 18:59 schreef Braindead2000 het volgende:
In maart zijn er verkiezingen maar ik heb vernomen dat de coalitie pas in 2018 de uitslag gaat interpreteren en ze waarschijnlijk in 2019 tot de conclusie komen dat de VVD 73 zetels gehaald heeft en de PVDA 72. Kan allemaal tegenwoordig.
Bizarre reactie wel.
pi_166374635
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2016 19:07 schreef Gutmensch het volgende:
Hahaha, die Braindead helemaal over de zeik, heer-lijk _O-
Ik overleef wel hoor in een maatschappij waar het ieder voor zichzelf is en god voor allen. Niet mijn eerste keus maar daar gaan we wel naartoe met leugenachtige, criminele, politici die dit land in de verkoop doen vanwege betere carrièrekansen.
pi_166374656
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 19:01 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij nooit gesteld dat de PVV ondemocratisch zou zijn. De stijl van die club bevalt me niet en ik denk dat hun plannen slecht zijn voor het land maar ik zal je clubje niet zomaar als ondemocratisch afschilderen.
pi_166374702
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2016 19:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij nooit gesteld dat de PVV ondemocratisch zou zijn. De stijl van die club bevalt me niet en ik denk dat hun plannen slecht zijn voor het land maar ik zal je clubje niet zomaar als ondemocratisch afschilderen.
Je geloofsgenoten die dat wel doen zijn daarentegen opvallend stil nu criminele politici de democratie verkrachten en we zelfs een premier hebben die dreigt met bommen op kinderen als hij zijn zin niet krijgt.
  woensdag 2 november 2016 @ 19:31:37 #202
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166375055
Je bent ook een beetje boos omdat Hyves niet meer bestaat, is het niet Braindead?
pi_166375088
Dit topic :P
pi_166376538
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 19:15 schreef Braindead2000 het volgende:
nu criminele politici de democratie verkrachten
Wat zeg je me nou... is Wilders alweer bezig. ????
Maar de PVV is natuurlijk wel een ondemocratische partij. Ze hebben ene democratieverkrachter als autoritaire leider en wie hem tegenspreekt wordt afgesnauwd en afgevoerd bij de volgende verkiezingen

quote:
en we zelfs een premier hebben die dreigt met bommen op kinderen als hij zijn zin niet krijgt.
Bron? Linkje?
Het zal toch niet je grote duim zijn ? Nee toch !!!
pi_166376543
De democratie is uitgehold door de landverraders.

Nee = Nee
pi_166376648
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:23 schreef Nintex het volgende:

Nee = Nee
Ik vind het toch wel te ver gaan om Wilders te verketteren tot landverrader.
Het is een haatzaaiende lul, dat wel.
  woensdag 2 november 2016 @ 20:27:17 #207
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_166376684
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:23 schreef Nintex het volgende:

Nee = Nee
Ben benieuwd of je ook zo absurd stellig geweest was als de uitslag van het referendum ja geweest was.

Vast niet. Dan had je het weer zo gedraaid dat de overheid geen rekening houdt met die minderheid die toch duidelijk tegen gestemd had.

Zo doorzichtig.
pi_166376813
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:27 schreef Belabor het volgende:

[..]

Ben benieuwd of je ook zo absurd stellig geweest was als de uitslag van het referendum ja geweest was.

Vast niet. Dan had je het weer zo gedraaid dat de overheid geen rekening houdt met die minderheid die toch duidelijk tegen gestemd had.
_O-
Conscience do cost.
  woensdag 2 november 2016 @ 20:36:02 #209
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166376977
quote:

[..]

Zo doorzichtig.
:')

De methode waar het pro-kamp zich al sinds de uitslag van bedient? Dat soort sentimenten bedoel je?
pi_166377060
quote:

[..]

Zo doorzichtig.
Wat een onzin. Het gaat er juist om dat zo'n referendum een antwoord geeft op de discussie.
De berichten die uit Oekraine en van Rutte komen geven het nee-kamp alleen hun gelijk.

Het gaat niet om een handelsverdrag, maar een NAVO/EU-pact om druk uit te oefenen op het regime van Putin. Tientallen miljoenen Europeanen worden als pionnen gebruikt door Washington en Brussel om meer geopolitieke macht en invloed te krijgen.
  woensdag 2 november 2016 @ 20:39:43 #211
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_166377097
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:36 schreef AchJa het volgende:
:')

De methode waar het pro-kamp zich al sinds de uitslag van bedient? Dat soort sentimenten bedoel je?
Spijker en kop!
pi_166377273
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat zeg je me nou... is Wilders alweer bezig. ????
Maar de PVV is natuurlijk wel een ondemocratische partij. Ze hebben ene democratieverkrachter als autoritaire leider en wie hem tegenspreekt wordt afgesnauwd en afgevoerd bij de volgende verkiezingen

[..]

Bron? Linkje?
Het zal toch niet je grote duim zijn ? Nee toch !!!
Als de PVV ondemocratisch zo zijn dan zouden ze jou erelid maken gezien je gegoochel met cijfers.
  woensdag 2 november 2016 @ 20:45:33 #213
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166377331
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:43 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als de PVV ondemocratisch zo zijn dan zouden ze jou erelid maken gezien je gegoochel met cijfers.
Nou ja, de PVV heeft geen leden. Juist dat maakt ze omdemocratisch.
pi_166377860
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:45 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Nou ja, de PVV heeft geen leden. Juist dat maakt ze omdemocratisch.
Je moet ze nageven dat een partijlid nergens zo veel te vertellen heeft als bij de PVV.
  woensdag 2 november 2016 @ 21:13:28 #215
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166378198
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 21:01 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je moet ze nageven dat een partijlid nergens zo veel te vertellen heeft als bij de PVV.
Dat is waar, Enig lid Wilders beslist alles binnen die nationaal-populistische beweging.
pi_166379295
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:43 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus je vindt dat de PVV democratisch georganiseerd is ?
Kijk .. dat noem ik nou goochelen met de feiten.
Een autoritaire man die zijn eigen partij manipuleert, afsnauwt, bedriegt, mensen de mond snoert en de partij uitwerkt, deugt natuurlijk niet als minister.
pi_166379314
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 21:01 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

oei... het duurde even dat ik dit door kreeg.
welldone _O_
pi_166379557
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 21:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dus je vindt dat de PVV democratisch georganiseerd is ?
Kijk .. dat noem ik nou goochelen met de feiten.
Een autoritaire man die zijn eigen partij manipuleert, afsnauwt, bedriegt, mensen de mond snoert en de partij uitwerkt, deugt natuurlijk niet als minister.
Hij hoeft zijn partij niet te manipuleren want hij is de keizer. Bij de PVV weet je tenminste waar je aan toe ben. Bij de PVDA, VVD en D66 is het alleen maar gekronkel en gehuichel.
  woensdag 2 november 2016 @ 22:01:12 #219
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166379707
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 21:56 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hij hoeft zijn partij niet te manipuleren want hij is de keizer. Bij de PVV weet je tenminste waar je aan toe ben. Bij de PVDA, VVD en D66 is het alleen maar gekronkel en gehuichel.
Omdat de PVV de facto één persoon is en geen groep waarbinnen gedebatteerd wordt over het uit te dragen beleid.

Dat was ook het aantrekkelijke van Hitler met z'n NSDAP. Maar ja, we weten wat voor een ellende dat heeft gebracht.
pi_166379907
quote:
7s.gif Op woensdag 2 november 2016 22:01 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Omdat de PVV de facto één persoon is en geen groep waarbinnen gedebatteerd wordt over het uit te dragen beleid.

Dat was ook het aantrekkelijke van Hitler met z'n NSDAP. Maar ja, we weten wat voor een ellende dat heeft gebracht.
Jij zou democratie nog niet herkennen als je erover struikelde. Elk ondemocratisch aspect van de EU praat je goed. Je negeert liegende en chanterende politici. Je verwerpt het referendum, een onderdeel van onze democratie. Je hebt (of hebt overwogen) niet gestemd om dit onderdeel van onze democratie te frustreren. Vergeef me als ik jouw definitie van democratie dan niet zo serieus neem.
  woensdag 2 november 2016 @ 22:08:40 #221
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166379947
quote:

[..]

En daar is de Godwin... *O*
pi_166380529
quote:
Dat was ook het aantrekkelijke van Hitler met z'n NSDAP
Dat waren onder ons gezegd en gezwegen wel heel andere tijden. Diep inktzwarte crisis en de standpunten en keuzemogelijkheden werden steeds meer met bruut geweld afgedwongen. Laat ons hopen dat die tijd nooit meer terugkeert. En AchJa heeft er wel gelijk in dat je een Godwin doet.

In feite klopt het wel wat je zegt m.i. dat de PVV "weinig" democratisch is maar de associatie is niet terecht.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 2 november 2016 @ 22:39:59 #223
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166381079
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2016 22:07 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jij zou democratie nog niet herkennen als je erover struikelde. Elk ondemocratisch aspect van de EU praat je goed. Je negeert liegende en chanterende politici. Je verwerpt het referendum, een onderdeel van onze democratie. Je hebt (of hebt overwogen) niet gestemd om dit onderdeel van onze democratie te frustreren. Vergeef me als ik jouw definitie van democratie dan niet zo serieus neem.
Noem de ondemocratische aspecten van de EU dan eens voor me op?
pi_166381112
quote:
7s.gif Op woensdag 2 november 2016 18:56 schreef Gutmensch het volgende:
Weg met die referendumwet, je krijgt er alleen maar meer teleurgestelde kiezers en meer polarisatie van.
Zolang het ook teleurgestelde politici oplevert ben ik er tevreden mee!
pi_166383765
quote:
7s.gif Op woensdag 2 november 2016 22:39 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Noem de ondemocratische aspecten van de EU dan eens voor me op?
Waar zullen we beginnen? De bedrijven die verdragen zoals TTIP schrijven terwijl EU-parlementariërs die verdragen niet op een fatsoenlijke wijze mogen bestuderen, de lobbyïsten van bedrijven voor wie de rode loper wordt uitgerold, het feit dat wij niet mogen kiezen op EU-parlements-kandidaten van andere landen, het feit dat het EU-parlement nog steeds veel te weinig bevoegdheden heeft (wetsvoorstellen indienen, EU-ministers (je weet wel, de EU-commissarissen) naar huissturen...), het feit dat de EU-grondwet die werd afgewezen er toch door werd gedrukt onder de naam Verdrag van Lissabon of iets anders? :s)
#NoDAPL
pi_166383811
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 22:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

En daar is de Godwin... *O*
En een klassieke Godwin waar geen enkele rechtvaardiging voor is. De vergelijking is zo krom als dat enkel een PC gutmensch die in de grachtengordel woont kan maken. Blijkbaar wil Gutmensch niet serieus genomen worden, dat is namelijk nogal lastig als iemand Geert Wilders met Adolf Hitler en de PVV met de NSDAP vergelijkt. _O-
#NoDAPL
  donderdag 3 november 2016 @ 10:07:16 #227
116015 SicSicSics
pi_166386588
Mensen die hun politieke standpunten en argumenten uit Southpark halen. Dan heb je het begrepen hoor! :D
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 00:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Waar zullen we beginnen?
Begin eens realistisch zou ik zeggen. :)
quote:
De bedrijven die verdragen zoals TTIP schrijven terwijl EU-parlementariërs die verdragen niet op een fatsoenlijke wijze mogen bestuderen.
De lobbyïsten van bedrijven voor wie de rode loper wordt uitgerold.
Véél te kort door de bocht en ver bezuiden de waarheid. Fijne retoriek, maar als je denkt dat het zo gaat heb je nog veel te leren.
quote:
Het feit dat wij niet mogen kiezen op EU-parlements-kandidaten van andere landen,
Waarom is dat 'ondemocratisch'? Tevens worden dit soort hervormingen besproken. Verwachten dat dit 'wel even snel geregeld' kan worden getuigd weer van weinig realiteitszin. Politiek is ook een hoop geduld.
quote:
Het feit dat het EU-parlement nog steeds veel te weinig bevoegdheden heeft (wetsvoorstellen indienen, EU-ministers (je weet wel, de EU-commissarissen) naar huissturen...)
Ben ik helemaal met je eens. Meer EU! *O* Maar ook hier geldt; veranderingen gebeuren niet van de ene op de andere dag. Zeker niet bij een EU. Ja, het is bureaucratisch. Nee, dat is niet voor de lol.
quote:
Het feit dat de EU-grondwet die werd afgewezen er toch door werd gedrukt onder de naam Verdrag van Lissabon of iets anders? :s)
Daar geldt hetzelfde als hier bij het referendum. Slecht verwachtingen management. :D

Ook dit referendum was raadgevend.
Ook dit verdrag is aangepast op een aantal punten voor het geratificeerd werd.

Dat veel mensen ervoor kiezen om die nuance te negeren, zodat ze kunnen blijven roepen dat we gepiepeld worden, betekend niet dat dit ook zo is. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door SicSicSics op 03-11-2016 10:13:06 ]
Fine, fuck you then!
pi_166387350
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2016 10:07 schreef SicSicSics het volgende:
Mensen die hun politieke standpunten en argumenten uit Southpark halen. Dan heb je het begrepen hoor! :D

[..]

[..]

.
[..]

[..]

[..]

Daar geldt hetzelfde als hier bij het referendum. Slecht verwachtingen management. :D

Ook dit referendum was raadgevend.
Ook dit verdrag is aangepast op een aantal punten voor het geratificeerd werd.

Dat veel mensen ervoor kiezen om die nuance te negeren, zodat ze kunnen blijven roepen dat we gepiepeld worden, betekend niet dat dit ook zo is. ;)
Rutte zegt namens de NEE! stemmer aanpassingen te willen doen om ze tegenmoet te komen. Dat is gewoon ordinair liegen omdat de NEE! stemmer geen achterkamertjes aanpassingen wil en NEE! gewoon NEE! is. Dat betekent het NIET ratificeren van dit associatieverdrag met Oekraïne door Nederland. Heel simpel, zonder enige poespas.

Of je legt dit referendum naast je neer omdat de wet voorschrijft dat het een raadgevend referendum is. Daarmee veronachtzaam je op een open maar eerlijke wijze de mening van een meerderheid aan kiezers die NEE! hebben gestemd. (61% wel te verstaan)

Of je ratificeert niet en geef je gehoor aan de meerderheid van kiezers die NEE! hebben gestemd.

Maar dit opgevoerde toneelspelletje is natuurlijk hét schoolvoorbeeld waarom Nederlanders steeds meer aversie ontwikkelen voor die verderfelijke ondemocratische EU. Een premier die buigt voor Brussel is een premier onwaardig.
  donderdag 3 november 2016 @ 11:04:25 #229
116015 SicSicSics
pi_166387529
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 10:54 schreef Elzies het volgende:
Rutte zegt namens de NEE! stemmer aanpassingen te willen doen om ze tegenmoet te komen. Dat is gewoon ordinair liegen [..]
Volgens mij snap ik dan niet wat liegen is?..
Hij doet toch wat hij beloofd? Dat niet iedereen het daarmee eens is, maakt hem toch geen liegbeest? :D
quote:
[..] omdat de NEE! stemmer geen achterkamertjes aanpassingen wil en NEE! gewoon NEE! is. Dat betekent het NIET ratificeren van dit associatieverdrag met Oekraïne door Nederland. Heel simpel, zonder enige poespas.
'De NEE!-stemmer'? Wie is de NEE!-stemmer en waarom denk jij dat de NEE!-stemmer(s) eensgezind zijn.

Bovendien, nogmaals, tot in den treuren. Je kunt zoveel willen, maar als iets wat je graag wil onmogelijk blijkt, dan ga je toch op zoek naar alternatieven?

En het blijft een raadgevend referendum. Volgens mij is er nooit beloofd dat er niet geratificeerd zou worden?
quote:
Of je legt dit referendum naast je neer omdat de wet voorschrijft dat het een raadgevend referendum is. Daarmee veronachtzaam je op een open maar eerlijke wijze de mening van een meerderheid aan kiezers die NEE! hebben gestemd. (61% wel te verstaan)

Of je ratificeert niet en geef je gehoor aan de meerderheid van kiezers die NEE! hebben gestemd.
Of je gaat polderen, zoals gebruikelijk in Nederland en zoekt de compromis. Dat maakt je nog geen leugenaar.

Zoals ik al zei; als je zo zwart wit in de discussie staat dan heb je onrealistische verwachtingen en geen flauw idee hoe politiek werkt. :)
quote:
Maar dit opgevoerde toneelspelletje is natuurlijk hét schoolvoorbeeld waarom Nederlanders steeds meer aversie ontwikkelen voor die verderfelijke ondemocratische EU. Een premier die buigt voor Brussel is een premier onwaardig.
Stoere taal, maar het slaat nergens op. Ik ben het met je eens dat Rutte dit anders aan had kunnen pakken. (Hij had meteen moeten zeggen: Fuck you met je referendum uitslag, ik ratificeer. Klaar!)

Maar 'buigen voor Brussel'? Wat bedoel je daar precies mee? Het bekt lekker, maar leg het eens uit, want ik snap het niet.
Fine, fuck you then!
pi_166387629
quote:
6s.gif Op donderdag 3 november 2016 11:04 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Volgens mij snap ik dan niet wat liegen is?..
Hij doet toch wat hij beloofd? Dat niet iedereen het daarmee eens is, maakt hem toch geen liegbeest? :D

[..]

Rutte probeert zijn politieke hachje te redden door te doen voorkomen alsof hij de NEE! stemmer tegemoet probeert te komen. Wat Rutte werkelijk doet is via een omweg en achterkamertjespolitiek dit verdrag er alsnog door drukken.

Wees dan een vent en zeg gewoon dat je de uitkomst van dit referendum naast je neerlegt. Maar ga niet allerlei omwegen bedenken en daarbij nog het lef hebben dit te doen namens de NEE! stemmer. Dan ben je gewoon een politieke leugenaar. Benoem het gewoon zoals het is zonder omwegen en uitvluchten. Rutte buigt voor Brussel en veronachtzaamd de NEE! stem van de Nederlandse kiezer. Dat heeft Rutte bij de kwestie Griekenland ook gedaan en zo zijn er nog zoveel voorbeelden op te noemen.
  donderdag 3 november 2016 @ 11:20:07 #231
116015 SicSicSics
pi_166387786
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 11:11 schreef Elzies het volgende:
Rutte probeert zijn politieke hachje te redden door te doen voorkomen alsof hij de NEE! stemmer tegemoet probeert te komen. Wat Rutte werkelijk doet is via een omweg en achterkamertjespolitiek dit verdrag er alsnog door drukken.
Zijn de 'tegen'-stemmers dan niet tegemoet gekomen? Ze hebben hun best gedaan om eerst te achterhalen wat de bezwaren precies waren en deze hebben ze vervolgens met een amendement weggenomen.

Hoe is dat 'niet tegemoet komen aan'?

Ik ben het met je eens dat het gros van de toevoegingen onzinnig is, maar dat komt omdat het gros van de bezwaren onzinnig waren. :)
quote:
Wees dan een vent en zeg gewoon dat je de uitkomst van dit referendum naast je neerlegt. Maar ga niet allerlei omwegen bedenken en daarbij nog het lef hebben dit te doen namens de NEE! stemmer.
Eens met het eerste. Dat tweede is een beetje hol want er worden geen omwegen genomen en hij doet het niet namens de NEE! stemmer, maar om (een deel) van de NEE! stemmers tegemoet te komen.

Was het trouwens niet een 'Tegen' stem en geen NEE! stem? :D
quote:
Dan ben je gewoon een politieke leugenaar.
Een politiek leugenaar is dus wat anders dan een gewone leugenaar? Een politiek leugenaar hoeft niet per sé te liegen om een politiek leugenaar te zijn?
quote:
Benoem het gewoon zoals het is zonder omwegen en uitvluchten. Rutte buigt voor Brussel en veronachtzaamd de NEE! stem van de Nederlandse kiezer.
'Buigen voor Brussel'? Wat bedoel je daar precies mee? Het bekt lekker, maar leg het eens uit, want ik snap het niet.
Fine, fuck you then!
pi_166388764
quote:
6s.gif Op donderdag 3 november 2016 11:20 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Zijn de 'tegen'-stemmers dan niet tegemoet gekomen? Ze hebben hun best gedaan om eerst te achterhalen wat de bezwaren precies waren en deze hebben ze vervolgens met een amendement weggenomen.

Hoe is dat 'niet tegemoet komen aan'?

Ik ben het met je eens dat het gros van de toevoegingen onzinnig is, maar dat komt omdat het gros van de bezwaren onzinnig waren. :)

[..]

[..]

'Buigen voor Brussel'? Wat bedoel je daar precies mee? Het bekt lekker, maar leg het eens uit, want ik snap het niet.
Allereerst is dit geen handelsverdrag (het land is straatarm en corrupt) maar een verkapt geopolitiek verdrag waarmee de EU invloed probeert te kopen in Oekraïne. Oekraïne is het geopolitieke speelveld tussen Rusland en de EU geworden. Daar draait het hele verdrag om. Het verdrag is wel terdege een opmaat naar EU -lidmaatschap en militaire samenwerking met de NAVO. Er staat nergens zwart op wit dat dit nooit zal gebeuren. Zelfs zo'n aanhangsel zal juridisch beschouwd niets meer zijn dan symboolpolitiek wat de EU gewoon naast zich zal neerleggen.

Rutte staat in dienst van Brussel. Zoals veel nationale politici die als het verlengstuk van Brussel zich mogen conformeren met de landelijke politiek. Ze mogen voor het eigen publiek politieke toneelspelletjes voeren als ze uiteindelijk maar de wil van Brussel uitvoeren. Dat is buigen voor Brussel.
pi_166388906
Rutte _O_
  donderdag 3 november 2016 @ 13:00:03 #234
116015 SicSicSics
pi_166389609
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 12:14 schreef Elzies het volgende:
Allereerst is dit geen handelsverdrag (het land is straatarm en corrupt) maar een verkapt geopolitiek verdrag waarmee de EU invloed probeert te kopen in Oekraïne. Oekraïne is het geopolitieke speelveld tussen Rusland en de EU geworden. Daar draait het hele verdrag om. Het verdrag is wel terdege een opmaat naar EU -lidmaatschap en militaire samenwerking met de NAVO. Er staat nergens zwart op wit dat dit nooit zal gebeuren. Zelfs zo'n aanhangsel zal juridisch beschouwd niets meer zijn dan symboolpolitiek wat de EU gewoon naast zich zal neerleggen.
Allereerst, dat klopt. Het is een associatieverdrag, geen handelsverdrag. Ten tweede, ja... Als jij dat gelooft, dan kan ik daar niet zoveel tegenin brengen. Behalve dat het niet zo is. :D
quote:
Rutte staat in dienst van Brussel. Zoals veel nationale politici die als het verlengstuk van Brussel zich mogen conformeren met de landelijke politiek. Ze mogen voor het eigen publiek politieke toneelspelletjes voeren als ze uiteindelijk maar de wil van Brussel uitvoeren. Dat is buigen voor Brussel.
Zoiets vermoedde ik al, maar ook dat is volledig jouw perceptie. Nergens op gestoeld. Kan ik verder niet zoveel mee.

Verder zijn wij Brussel (in mijn ogen) en is jouw standpunt dus al redelijk idioot.

En... Wat Koos zegt! :D
Fine, fuck you then!
pi_166389648
quote:
6s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:00 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Verder zijn wij Brussel (in mijn ogen) en is jouw standpunt dus al redelijk idioot.

Als we dat al zijn?
Dan behoeven die hier niet meer te zijn, en kunnen die de bijstand in?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2016 13:04:00 ]
  donderdag 3 november 2016 @ 13:05:26 #236
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_166389694
Rutte buigt niet voor Brussel..uiteindelijk is het de Europese Raad ( https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Europese_Raad ) die de richting van de EU uitzet ..en daar zit Rutte als pm gewoon in.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 3 november 2016 @ 13:10:56 #237
116015 SicSicSics
pi_166389772
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:02 schreef john2406 het volgende:
Als we dat al zijn?
Dan behoeven die hier niet meer te zijn, en kunnen die de bijstand in?
Dat is een gevolgtrekking die ik niet volg. :)
Wij zijn Brussel, want wij zijn een wezenlijk onderdeel van de EU. Zoals nixxx hierboven ook al even aanstipt.

Rutte maakt dus eigenlijk een diepe buiging voor zichzelf. :D
Fine, fuck you then!
  donderdag 3 november 2016 @ 13:14:14 #238
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_166389829
quote:
6s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:10 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is een gevolgtrekking die ik niet volg. :)
Wij zijn Brussel, want wij zijn een wezenlijk onderdeel van de EU. Zoals nixxx hierboven ook al even aanstipt.

Rutte maakt dus eigenlijk een diepe buiging voor zichzelf. :D
Het is wel een huichelaar natuurlijk wanneer hij dan weer eens naar Brussel wijst
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 3 november 2016 @ 13:21:52 #239
321876 Cherna
Fuck the System
pi_166389975
quote:

[..]

Allereerst, dat klopt. Het is een associatieverdrag, geen handelsverdrag. Ten tweede, ja... Als jij dat gelooft, dan kan ik daar niet zoveel tegenin brengen. Behalve dat het niet zo is. :D

[..]

Zoiets vermoedde ik al, maar ook dat is volledig jouw perceptie. Nergens op gestoeld. Kan ik verder niet zoveel mee.

Waar haal je uit dat het niet zo is. Je bent ervan overtuigd als je dit zo stelt.

http://www.ad.nl/dossier-(...)eu-verdrag~a724c2a7/
Maar waarom brengen alle andere lidsataten dan niet dit aanhangsel als het toch niet de bedoeling is om uiteindelijk de Oekraine lid te maken?
Nederland alleen heeft geen macht :) dus dat aanhangsel stelt niets voor. :) Een giller

Met andere woorden de Oekraine kan wel degelijk lid worden in de toekomst. Het is iets anders om te stellen dat het daadwerkelijk plaats gaat vinden maar de mogelijkheid blijft open.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 3 november 2016 @ 13:26:14 #240
116015 SicSicSics
pi_166390076
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:14 schreef nixxx het volgende:
Het is wel een huichelaar natuurlijk wanneer hij dan weer eens naar Brussel wijst
Dat vind ik inderdaad wel kwalijke politieke trucjes. Wanneer het je uitkomt roepen: Dat moet van Brussel, mijn handen zijn gebonden.
Fine, fuck you then!
  donderdag 3 november 2016 @ 13:32:33 #241
116015 SicSicSics
pi_166390220
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:21 schreef Cherna het volgende:
Waar haal je uit dat het niet zo is. Je bent ervan overtuigd als je dit zo stelt.
Dat wat niet zo is?

Er wordt in het verdrag zelf nergens gesproken over toetreding tot de EU. Als je dan zegt dat het heus wel een opmaat is naar aansluiting bij de EU. Tjah...

quote:
Maar waarom brengen alle andere lidsataten dan niet dit aanhangsel als het toch niet de bedoeling is om uiteindelijk de Oekraine lid te maken?
Nederland alleen heeft geen macht :) dus dat aanhangsel stelt niets voor. :) Een giller

Met andere woorden de Oekraine kan wel degelijk lid worden in de toekomst. Het is iets anders om te stellen dat het daadwerkelijk plaats gaat vinden maar de mogelijkheid blijft open.
Natuurlijk kan Oekraine in de toekomst wel lid worden... Rusland ook! :D Dat komt omdat er over het algemeen geen uitsluitverdragen worden gemaakt en getekend. Wat verwacht je?

In die zin kan Duitsland ook nog steeds de 13e provincie worden. Staat nergens in een verdrag dat het niet kan. _O-

Lidmaatschap is geen onderdeel van het verdrag. Wat snap je daar niet aan? Waarom zou je dan als ander land (of als Nederland) zo'n aanhangsel willen? Dat het aanhangsel weinig voorstelt, dat had ik hierboven ook al gezegd. :D Dat komt overigens weer omdat het bezwaar idioot is. ;)
Fine, fuck you then!
pi_166390518
quote:
6s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:32 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Er wordt in het verdrag zelf nergens gesproken over toetreding tot de EU.
Ik ben het met je eens hoor, maar dat bepaalde zaken niet besproken worden betekent ook niet automatisch dat het geen onderdeel ervan uitmaakt. Als Amerika een basis opent dichtbij de grens van Rusland dan geven ze ook niet als reden aan dat de bedoeling is om Rusland te demotiveren om militaire zaken te ondernemen hoewel dat in de kern natuurlijk wel een beetje/grotendeels de motivatie is.

Zo ook met dit verdrag, hoe (vermeend) nietszeggend het ook is. Het haalt de betrekkingen met Oekraïne aan en hoewel dat niet meteen hoeft te eindigen in daadwerkelijke toetreding tot de EU zou je het in geopolitieke taal wat mij betreft best kunnen vertalen tot een aanloop naar hechtere relaties wat uiteindelijk kan ontplooien tot toetreding.

Dus nee, het wordt niet expliciet genoemd. Maar het lijkt me ook wat te eenvoudig om te stellen dat het er compleet los van staat.
Conscience do cost.
  donderdag 3 november 2016 @ 13:57:23 #243
116015 SicSicSics
pi_166390785
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:46 schreef ems. het volgende:
Ik ben het met je eens hoor, maar dat bepaalde zaken niet besproken worden betekent ook niet automatisch dat het geen onderdeel ervan uitmaakt. Als Amerika een basis opent dichtbij de grens van Rusland dan geven ze ook niet als reden aan dat de bedoeling is om Rusland te demotiveren om militaire zaken te ondernemen hoewel dat in de kern natuurlijk wel een beetje/grotendeels de motivatie is.

Zo ook met dit verdrag, hoe (vermeend) nietszeggend het ook is. Het haalt de betrekkingen met Oekraïne aan en hoewel dat niet meteen hoeft te eindigen in daadwerkelijke toetreding tot de EU zou je het in geopolitieke taal wat mij betreft best kunnen vertalen tot een aanloop naar hechtere relaties wat uiteindelijk kan ontplooien tot toetreding.

Dus nee, het wordt niet expliciet genoemd. Maar het lijkt me ook wat te eenvoudig om te stellen dat het er compleet los van staat.
Dat het om hechtere banden gaat moge duidelijk zijn. Het is een associatieverdrag ;) Dat is gericht op verregaande samenwerking. Ze streven zelfs naar afstemming van wetgeving (wat voor de handel weer van belang is).

Zo'n verdrag is overigens vaak juist een middel, of in ieder geval een poging, om corruptie te bestrijden. Wij doen zaken met jullie, tenzij... :) Geldt ook voor Oekraïne.

Natuurlijk is geopolitiek en ligging ook van belang, je hoort immers niemand angstig roepen over toetreding van Chili, terwijl die wel een vergelijkbaar akkoord hebben. Het is ook geen garantie dat het nooit gaat gebeuren, maar dat is het niet ratificeren van het verdrag ook niet.
Fine, fuck you then!
pi_166390808
Het gaat inderdaad om het aanhalen van de banden met Oekraïne. Maar enige relatie met ooit eventueel lid worden van de EU is er niet. Dat is bepaald niet afhankelijk van dit verdrag.
pi_166391710
quote:
6s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:57 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat het om hechtere banden gaat moge duidelijk zijn. Het is een associatieverdrag ;) Dat is gericht op verregaande samenwerking. Ze streven zelfs naar afstemming van wetgeving (wat voor de handel weer van belang is).

Zo'n verdrag is overigens vaak juist een middel, of in ieder geval een poging, om corruptie te bestrijden. Wij doen zaken met jullie, tenzij... :) Geldt ook voor Oekraïne.

Natuurlijk is geopolitiek en ligging ook van belang, je hoort immers niemand angstig roepen over toetreding van Chili, terwijl die wel een vergelijkbaar akkoord hebben. Het is ook geen garantie dat het nooit gaat gebeuren, maar dat is het niet ratificeren van het verdrag ook niet.
Dat begreep ik en ben ik ook helemaal met je eens. Maar dat een meerderheid van de mensen dus tegen het verdrag waren kan dus ook berust zijn op dat zij betere connecties met een schommelend land als Oekraïne (of het provoceren van Rusland) niet wenselijk vinden voor Nederland en/of EU in het algemeen.

Of het uiteindelijk gaat lijden tot toetreding tot de EU vind ik eigenlijk ook helemaal niet zo'n interessante kwestie. Dat dit verdrag, ondanks dat het niet expliciet genoemd wordt, een stap in de richting van inlijving van Oekraïne in de invloedssferen van EU is wat mij betreft ook hetgeen waar de discussie of het een goed idee is of niet over moet gaan.
Conscience do cost.
  donderdag 3 november 2016 @ 20:16:19 #246
321876 Cherna
Fuck the System
pi_166398154
quote:
6s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:32 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat wat niet zo is?

Er wordt in het verdrag zelf nergens gesproken over toetreding tot de EU. Als je dan zegt dat het heus wel een opmaat is naar aansluiting bij de EU. Tjah...

[..]

Natuurlijk kan Oekraine in de toekomst wel lid worden... Rusland ook! :D Dat komt omdat er over het algemeen geen uitsluitverdragen worden gemaakt en getekend. Wat verwacht je?

In die zin kan Duitsland ook nog steeds de 13e provincie worden. Staat nergens in een verdrag dat het niet kan. _O-

Lidmaatschap is geen onderdeel van het verdrag. Wat snap je daar niet aan? Waarom zou je dan als ander land (of als Nederland) zo'n aanhangsel willen? Dat het aanhangsel weinig voorstelt, dat had ik hierboven ook al gezegd. :D Dat komt overigens weer omdat het bezwaar idioot is. ;)
Dat geopolitiek geen rol speelt.

Het probleem is dat de politiek niet transparant is. Geopolitiek word niet benoemd terwijl dat wel een rol speelt. Dan doet het er inderdaad niet toe of dit verdrag daarbij een rol speelt.
Maar waar het mij om gaat is een situatie gelijk aan Griekenland waarbij later zelfs Neelie Smit Kroes toegaf dat het hierbij ging om geopolitiek wetende dat Griekenland niet zijn zaken op orde had en nooit had mogen toetreden. maw Griekenland laten toetreden was een geopolitieke keuze ongeacht de toestand van dat land.
Ik hoop niet op een gelijke situatie zoals Griekenland waarbij ondanks de EU nog steeds corruptie plaats vond en de boeken niet klopte. Wetende dat Oekraine verdeeld is en nog steeds corrupt is en ook Kiev niet deugt. Ik hoop voor de voorstanders dat dit verdrag dit allemaal gaat verhinderen maar ik vrees dat dat niet het geval zal zijn. Het spijt me maar na al die jaren Brussel is het blind vertrouwen op dat Brussel er niet meer bij mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 03-11-2016 20:25:39 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_166398265
NOS twitterde op donderdag 03-11-2016 om 20:16:28 PvdA-Kamerlid Monasch dreigt met motie van wantrouwen tegen eigen kabinet om Oekraïne-referendum.https://t.co/6cslejv1TG reageer retweet
  Forum Admin donderdag 3 november 2016 @ 20:20:17 #248
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_166398281
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 20:19 schreef Houtenbeen het volgende:
NOS twitterde op donderdag 03-11-2016 om 20:16:28 PvdA-Kamerlid Monasch dreigt met motie van wantrouwen tegen eigen kabinet om Oekraïne-referendum.https://t.co/6cslejv1TG reageer retweet
Marcouch _O_
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_166400516
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 20:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Marcouch _O_
Wat heeft die ermee te maken?
pi_166404325
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 20:19 schreef Houtenbeen het volgende:
Zijn er nog meer PvdA'ers die zijn standpunt delen of stemt hij straks helemaal in zijn uppie voor een motie van wantrouwen?
pi_166405037
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 23:09 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Zijn er nog meer PvdA'ers die zijn standpunt delen of stemt hij straks helemaal in zijn uppie voor een motie van wantrouwen?
De oppositie wil de motie indienen, samen met minasch, rest stemt tegen.

Ik ga er vanuit zonder cda en d66
pi_166408496
quote:

[..]

[..]

Je kunt wel gemakshalve opschrijven dat het niet zo is, maar er nergens staat zwart op wit de garantie dat Oekraïne nooit lid van de EU zal worden. Dat er nooit intensieve samenwerking met de NAVO zal gaan plaatsvinden. Ook zo'n aanhangsel wat Rutte propageert is louter symboolpolitiek wat in de praktijk kan worden neergelegd.

Het associatieverdrag afdoen als een handelsverdrag (wat wel degelijk is gebeurd) is een farce te noemen. Het is een geopolitiek verdrag als respons op Rusland en de ontwikkelingen op de Krim en Oost-Oekraïne. Het overgebleven West-Oekraïne is de laatste stuk taart wat nog overgebleven is voor de EU en waar het zijn invloedssfeer kan laten gelden. Dat doet het met dit verdrag en dat zal de Nederlandse belastingbetaler linksom of rechtsom geld kosten, net als bij het debacle Griekenland waarvoor elk te geven 'steunpakket' hetzelfde politieke toneelstukje wordt opgevoerd.

Dat Rutte braaf uitvoert wat Brussel dicteert is geen onderbuik gevoel, maar gewoon een te verifiëren te volgen lijn. Met Griekenland deed Rutte het al en nu met dit verdrag. Bij twee uitkomsten van twee landelijke referendums stemde een overgrote meerderheid NEE! (beide boven de 60%) Dat betekent dat de NEE! stemmers oververtegenwoordigd waren. Dat de voorstanders zich gemakshalve vereenzelvigen met het aantal wat niet kwam stemmen (of er geen interesse in toonde) doet niets af aan beide uitslagen.
pi_166416339
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 09:36 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je kunt wel gemakshalve opschrijven dat het niet zo is, maar er nergens staat zwart op wit de garantie dat Oekraïne nooit lid van de EU zal worden.
Die garantie ga je ook nooit krijgen. Weet jij hoe de wereld er over 50 jaar uitziet?

Na WO2 moest Duitsland opgesplitst worden, zodat ze nooit meer een grote oorlog zouden veroorzaken. 50 jaar later zijn ze weer samengevoegd.
pi_166426201
Reconstructie Oekraïne-referendum: Hoe de nee-stem een ja wordt
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ee-stem-een-ja-wordt
pi_166427707
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 17:07 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die garantie ga je ook nooit krijgen. Weet jij hoe de wereld er over 50 jaar uitziet?

Als je die garantie niet kunt waarborgen (een mening die ik overigens deel) dan moet je als premier niet de schijn proberen op te houden dat je die garantie wel kunt bieden. Vervolgens ook nog eens over de ruggen van al die NEE! stemmers, die overigens helemaal niet zitten te wachten op dit soort verwerpelijke achterkamertjes-aanpassingen om zodoende het verdrag er alsnog door te drukken. NEE! blijft NEE!.
pi_166427714
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 08:54 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als je die garantie niet kunt waarborgen (een mening die ik overigens deel) dan moet je als premier niet de schijn proberen op te houden dat je die garantie wel kunt bieden. Vervolgens ook nog eens over de ruggen van al die NEE! stemmers, die overigens helemaal niet zitten te wachten op achterkamertjes-aanpassingen om zodoende het verdrag er alsnog door te drukken. NEE! blijft NEE!.
Ook als dit hele verdrag wordt afgeschoten, heb je niet de garantie dat de Oekraïne nooit lid wordt van de EU.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2016 08:55:11 ]
pi_166427739
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 08:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ook als dit hele verdrag wordt afgeschoten, heb je niet de garantie dat de Oekraïne nooit lid wordt van de EU.
Klopt maar dan staat Nederland hierbuiten. Dat betekent dat van Nederlandse kant geen cent richting dit straatarme en door en door corrupte land gaat. Geld waarmee de EU geopolitieke invloed in die regio probeert af te kopen in zijn conflict met Rusland.
pi_166427759
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 08:57 schreef Elzies het volgende:

[..]

Klopt maar dan staat Nederland hierbuiten. Dat betekent dat van Nederlandse kant geen cent richting dit straatarme en door en door corrupte land gaat. Geld waarmee de EU geopolitieke invloed in die regio probeert af te kopen in zijn conflict met Rusland.
Nee, ook als dit verdrag door NL niet getekend wordt, kan er over een 15 jaar een ander verdrag worden gesloten waarbij de Oekraïne wel verdere toenadering tot de EU zoekt en krijgt. En dat verdrag kan ook door NL getekend worden.
pi_166427842
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 08:59 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, ook als dit verdrag door NL niet getekend wordt, kan er over een 15 jaar een ander verdrag worden gesloten waarbij de Oekraïne wel verdere toenadering tot de EU zoekt en krijgt. En dat verdrag kan ook door NL getekend worden.
Over 15 jaar bestaat er geen EU meer. Althans niet meer in de huidige vorm. Europa zal dan het toneel zijn van verschillende oorlogsvoeringen.

-Ideologische oorlogsvoering (etnisch en religieuze conflicten waarvan de aanslagengolven van 2015-2016 de opmaat is voor meer-zeker als IS straks is verslagen op eigen terrein)

-Territoriale oorlogsvoering (het geopolitieke conflict in Oekraïne, maar ook energie gerelateerde conflicten zoals het olierijke en betwiste Noordpoolgebied)

-Economische oorlogsvoering, waarbij de nu genomen maatregelingen door de ECB zullen leiden tot meerdere depressies binnen verschillende lidstaten. Dit leidt tot een domino-effect zoals bij de vorige crisis (die feitelijk nog gaande is) en zich als een smeulend brandend vuur gaat verspreiden. Ook hier zie je al een opmaat in met name de zuidelijke lidstaten als Italië en natuurlijk Griekenland.
pi_166427856
Voorspellen is moeilijk, zeker als het om de toekomst gaat.
pi_166428355
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 08:57 schreef Elzies het volgende:

[..]

Weet je wat ik nou zo mooi aan dit hele gebeuren vind? Dat er op hetzelfde moment ook dezelfde verdragen zijn gesloten met Moldavië en Georgië. Twee nog armere en evenzo corrupte landen die wel geld ontvangen nu. Geld waarmee wij als EU ook geopolitieke invloed krijgen _O-

En so what dat zoiets gebeurt, wij de invloed, zij het geld. Win-win situatie. Snap niet dat jij denkt dat we als EU maar een mak lammetje zouden moeten uithangen en je Poetin zo fantastisch vindt dat hij geopolitieke invloed zoekt overal.
pi_166430470
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 10:18 schreef Frits_Teddy het volgende:

[..]

Weet je wat ik nou zo mooi aan dit hele gebeuren vind? Dat er op hetzelfde moment ook dezelfde verdragen zijn gesloten met Moldavië en Georgië. Twee nog armere en evenzo corrupte landen die wel geld ontvangen nu. Geld waarmee wij als EU ook geopolitieke invloed krijgen _O-

En so what dat zoiets gebeurt, wij de invloed, zij het geld. Win-win situatie. Snap niet dat jij denkt dat we als EU maar een mak lammetje zouden moeten uithangen en je Poetin zo fantastisch vindt dat hij geopolitieke invloed zoekt overal.
Voor die twee landen zou bij een vergelijkbaar referendum de uitkomst precies hetzelfde zijn geweest. Alleen worden dit soort verdragen achter de rug van de betalende burger afgesloten. Het is dat Geen Stijl een referendum organiseerde voor dit associatieverdrag, want anders was dit verdrag ook stilzwijgend doorgevoerd.

Landen die corrupt zijn en geen enkele culturele overeenkomst hebben met onze Westerse normen, regels en waarden. Toch gaat daar miljarden euro's aan invloedgelden heen. Hier mogen onze hulpbehoevende ouderen door kaalslag en bezuinigingen plas-contracten afsluiten, terwijl de daar zittende dictators in hun vuistje lachen om dat gekke gulle en vooral naïeve Europa.

Dan is het op zijn minst een beetje vreemd te noemen dat pro-Europeanen de invloedkaart eenzijdig bij Poetin willen leggen. Dit is gewoon doorzichtige pro-Europese propaganda die zichzelf projecteert op de Russische. Trap er niet in.
pi_166430513
Haha, ik kon alles afstrepen en bingo roepen bij de post van Elzies.
pi_166430608
Spong heeft geen zaak.. wat een fantast..

Crimineel? EU = Oekraine = EU, dat is pas crimineel. De hele opzet van dat verdrag is 100% EU beleid en dient geen enkele natiestaat.. enkel de EU zelf.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_166430624
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:21 schreef Elzies het volgende:

[..]

Voor die twee landen zou bij een vergelijkbaar referendum de uitkomst precies hetzelfde zijn geweest. Alleen worden dit soort verdragen achter de rug van de betalende burger afgesloten. Het is dat Geen Stijl een referendum organiseerde voor dit associatieverdrag, want anders was dit verdrag ook stilzwijgend doorgevoerd.

Landen die corrupt zijn en geen enkele culturele overeenkomst hebben met onze Westerse normen, regels en waarden. Toch gaat daar miljarden euro's aan invloedgelden heen. Hier mogen onze hulpbehoevende ouderen door kaalslag en bezuinigingen plas-contracten afsluiten, terwijl de daar zittende dictators in hun vuistje lachen om dat gekke gulle en vooral naïeve Europa.

Dan is het op zijn minst een beetje vreemd te noemen dat pro-Europeanen de invloedkaart eenzijdig bij Poetin willen leggen. Dit is gewoon doorzichtige pro-Europese propaganda die zichzelf projecteert op de Russische. Trap er niet in.
Ah je bent er toch nog *O*

Maar dat bedoel ik dus, de verontwaardiging is volledig selectief weer. De overheid zwijgt er niet ver, in de media was er gewoon over te lezen. Maar de gemiddelde debiel hier in dit land neemt zich niet de moeite zelf eens wat meer te lezen. Al het nieuws en meningen moeten in hapklare brokjes komen. Zelf initiatief zit er net meer bij.

Dat jij denkt dat hier ouderen minder geld krijgen toont al aan dat je geen verstand van zaken hebt. Die bezuinigingen waren er hier dan ook gekomen. En als je nu nog eens wat verder had gelezen had je ook geweten dat het plascontract weer een storm in een glas water was.

Maar ja, verder lezen waardoor je mening misschien niet gediend word is lastig voor je. Net als je niet snapt dat er genoeg geld naar de ouderenzorg gaat, het management besteed het alleen soms verkeerd. Dat komt nu mooi naar voren. De meeste ouderenzorg organisaties doen het gewoon goed. Pas ook nog aangetoond door het tevredenheidscijfer van ouderen in tehuizen, dat was ruim boven de 7.

En volgens mij ben jij toch echt degene die de invloedkaart eenzijdig trekt. Van Poetin praat je alles goed zodra hij zijn invloed wilt uitbreiden. Van de EU, die dat via de Neighborhoodpolicy openlijk doet is het meteen moord en brand.
pi_166430805
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:30 schreef Frits_Teddy het volgende:

[..]

Ah je bent er toch nog *O*

Maar dat bedoel ik dus, de verontwaardiging is volledig selectief weer. De overheid zwijgt er niet ver, in de media was er gewoon over te lezen. Maar de gemiddelde debiel hier in dit land neemt zich niet de moeite zelf eens wat meer te lezen. Al het nieuws en meningen moeten in hapklare brokjes komen. Zelf initiatief zit er net meer bij.

Dat jij denkt dat hier ouderen minder geld krijgen toont al aan dat je geen verstand van zaken hebt. Die bezuinigingen waren er hier dan ook gekomen. En als je nu nog eens wat verder had gelezen had je ook geweten dat het plascontract weer een storm in een glas water was.

Maar ja, verder lezen waardoor je mening misschien niet gediend word is lastig voor je. Net als je niet snapt dat er genoeg geld naar de ouderenzorg gaat, het management besteed het alleen soms verkeerd. Dat komt nu mooi naar voren. De meeste ouderenzorg organisaties doen het gewoon goed. Pas ook nog aangetoond door het tevredenheidscijfer van ouderen in tehuizen, dat was ruim boven de 7.

En volgens mij ben jij toch echt degene die de invloedkaart eenzijdig trekt. Van Poetin praat je alles goed zodra hij zijn invloed wilt uitbreiden. Van de EU, die dat via de Neighborhoodpolicy openlijk doet is het meteen moord en brand.
Als ik zie hoeveel miljarden er naar andere lidstaten gaan dan blijft het een relevante stelling eerst eens naar het eigen huis te kijken. Daar is nog genoeg aan te verbouwen, maar Rutte moest en zou precies aan die 3% norm komen omdat Brussel dat opdroeg. Realiteit is dat landen als Frankrijk daar een broertje maling aan hadden en Nederland zich onterecht kapot heeft bezuinigd.

Met ruim 36.000 gedwongen ontslagen in de ouderenzorg deel ik toch echt een andere mening, maar dat lijkt me iets voor een andere te openen topic.

Ik praat echt niet al het beleid van Poetin goed, maar tegelijkertijd ben ik niet zo naïef de Russen eenzijdig als the bad guy neer te zetten en de EU als the good guy. Het is een wederzijds geopolitiek conflict met wederzijdse belangen.

Ik vermelde al eerder de militair strategische plek in de Zwarte Zee waar de Russische Vloot zit. Als de Krim onder deze Oekraïense pro-Europese regering had gezeten dan waren deze Russische belangen in gevaar gekomen. Dus ik begrijp dat Rusland de Krim weer heeft opgenomen in zijn oorspronkelijke grondgebied, natuurlijk tegen het zere been van de EU en de NAVO die een kans verloren zagen gaan.

Deze EU deed niets toen de regering in Kiev burgerdoelen bombardeerde in Oost-Oekraïne. Dat maakt de daar aanwezige separatisten heus geen lieverdjes, maar heb dan als EU de mond niet vol over mensenrechten als je toeziet hoe je partner flatgebouwen vol woonachtige burgers bombardeert.
pi_166434497
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:29 schreef Peachbird het volgende:
Spong heeft geen zaak.. wat een fantast..

Crimineel? EU = Oekraine = EU, dat is pas crimineel. De hele opzet van dat verdrag is 100% EU beleid en dient geen enkele natiestaat.. enkel de EU zelf.
dom geklets... alsof duizenden toppolitici in Europa niet door zouden hebben als de belangen van hun land zijn buitengesloten.
pi_166441062
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dom geklets... alsof duizenden toppolitici in Europa niet door zouden hebben als de belangen van hun land zijn buitengesloten.
Alsof die politici er voor hun eigen natiestaten zitten...
-
pi_166441187
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:29 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Alsof die politici er voor hun eigen natiestaten zitten...
Zeker wel. Dat ook. naast het plakkenaanhetpluchegevoel.
Maar ik had het over duizenden politici in het eigen land primair, niet over politici in een eu-orgaan.
pi_166441981
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zeker wel. Dat ook. naast het plakkenaanhetpluchegevoel.
Maar ik had het over duizenden politici in het eigen land primair, niet over politici in een eu-orgaan.
Volgens mij weet jij niet hoe de politiek werkt. Dat is meedoen met het narratief of buitengesloten worden.
-
pi_166456320
fout topic :)
pi_166505594
Rutte nu bij Eenvandaag als wij verdrag niet tekenen, zijn wij de eerste die met de ogen knipperen en heeft Rusland gewonnen. Goede argumenten...
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 november 2016 @ 18:42:31 #273
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166505750
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 18:35 schreef maan_man het volgende:
Rutte nu bij Eenvandaag als wij verdrag niet tekenen, zijn wij de eerste die met de ogen knipperen en heeft Rusland gewonnen. Goede argumenten...
Ze moeten eens kappen met Rusland als de vijand zien...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166505834
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 18:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ze moeten eens kappen met Rusland als de vijand zien...
Wie zijn "ze"?
Overigens is het natuurlijk gewoon zo dat Rusland in Oekraïne als agressor optreedt. Daarmee vormt Rusland een bedreiging voor de veiligheid op ons continent. Ik zou niet weten waarom "ze" dat niet mogen benoemen.
pi_166505864
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 18:35 schreef maan_man het volgende:
Hij heeft natuurlijk wel gewoon gelijk. Het is niet erg verstandig om hier door de Russen tweespalt te laten ontstaan.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 november 2016 @ 18:51:49 #276
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166505975
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 november 2016 18:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wie zijn "ze"?
Overigens is het natuurlijk gewoon zo dat Rusland in Oekraïne als agressor optreedt. Daarmee vormt Rusland een bedreiging voor de veiligheid op ons continent. Ik zou niet weten waarom "ze" dat niet mogen benoemen.
De politiek.

Ik zeg niet dat Rusland vrijuit gaat, maar Rusland is nog altijd (nog wel) een bondgenoot. En het is nou ook niet zo dat Europa vrijuit gaat, in tegendeel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166506029
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 november 2016 18:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij heeft natuurlijk wel gewoon gelijk. Het is niet erg verstandig om hier door de Russen tweespalt te laten ontstaan.
Haha, gewoon zelf nadenken en je niet bang laten maken. Wij steunen een staatsgreep en dan vinden wij het raar dat daar een reactie op komt.

Gewoon doen wat goed is voor Nederland. Verdrag de prullenbak in.
pi_166506098
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 18:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De politiek.
Oh, die snappen het op Poetinvriendjes Wilders en Roemer na gelukkig prima.
quote:
Ik zeg niet dat Rusland vrijuit gaat, maar Rusland is nog altijd (nog wel) een bondgenoot. En het is nou ook niet zo dat Europa vrijuit gaat, in tegendeel.
Welke schuld wou je hier Europa in de schoenen schuiven :X? Het annexeren van een stuk buurland? Het militair steunen en sturen van "rebellen" in hun buurland? Het faciliteren van het neerhalen van een passagiersvliegtuig?
pi_166506164
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 18:53 schreef maan_man het volgende:

[..]

Haha, gewoon zelf nadenken en je niet bang laten maken. Wij steunen een staatsgreep en dan vinden wij het raar dat daar een reactie op komt.
Een president verliest de steun in het parlement en als reactie annexeert Rusland een stuk buurland en veroorzaken veel ellende in het land. Dat is me nogal een respons en er blijkt uit dat de Russen op dit moment niet echt een betrouwbare partner zijn.
quote:
Gewoon doen wat goed is voor Nederland. Verdrag de prullenbak in.
Hoe zie je voor je dat dat goed zou zijn voor Nederland?
Immers als handelsland hebben wij juist veel belang bij dit verdrag.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 november 2016 @ 19:01:17 #280
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166506219
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 november 2016 18:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, die snappen het op Poetinvriendjes Wilders en Roemer na gelukkig prima.

[..]

Welke schuld wou je hier Europa in de schoenen schuiven :X? Het annexeren van een stuk buurland? Het militair steunen en sturen van "rebellen" in hun buurland? Het faciliteren van het neerhalen van een passagiersvliegtuig?
Europa heeft een staatsgreep gesteund... nog voor alle ellende begon.

Hetzelfde wat nu in Syrië gebeurt en eerder al Libië verkloot heeft.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166506276
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 november 2016 18:58 schreef 99.999 het volgende:

Hoe zie je voor je dat dat goed zou zijn voor Nederland?
Immers als handelsland hebben wij juist veel belang bij dit verdrag.
Handel is belangrijk, maar je handelspartner moet wel wat te besteden hebben.
pi_166506310
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 19:03 schreef maan_man het volgende:

[..]

Handel is belangrijk, maar je handelspartner moet wel wat te besteden hebben.
Er liggen dus meer dan genoeg kansen voor ons bedrijfsleven.
pi_166506316
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 19:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Europa heeft een staatsgreep gesteund... nog voor alle ellende begon.

Hetzelfde wat nu in Syrië gebeurt en eerder al Libië verkloot heeft.
Vermakelijk stukje revisionisme :)
pi_166506357
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 november 2016 19:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vrij triest is het eigenlijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 november 2016 @ 19:06:43 #285
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166506364
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 november 2016 19:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er liggen dus meer dan genoeg kansen voor ons bedrijfsleven.
Behoorlijk naïef dit idee.

Oekraïne heeft niks te besteden, dus is het enige waar zo'n handelsverdrag voor zorgt dat goedkope producten uit Oekraïne hier makkelijker op de markt komen. Denk je dat dat extra geld bij de uitgebuitte werknemers in Oekraïne komt?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166506402
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 19:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Behoorlijk naïef dit idee.

Oekraïne heeft niks te besteden, dus is het enige waar zo'n handelsverdrag voor zorgt dat goedkope producten uit Oekraïne hier makkelijker op de markt komen. Denk je dat dat extra geld bij de uitgebuitte werknemers in Oekraïne komt?
Het is een land met tientallen miljoenen redelijk opgeleide mensen. Als jedaarin geen kansen ziet ben je juist zeer naïef lijkt me...
pi_166506410
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 november 2016 19:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Vrij triest is het eigenlijk.
Correct.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 november 2016 @ 19:09:08 #288
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166506429
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 november 2016 19:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oja, want Libië was zo'n enorme bende voor de opstand... een democratie is niet de enige goede staatsvorm, vergeet dat maar.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 november 2016 @ 19:10:20 #289
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166506458
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 19:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is een land met tientallen miljoenen redelijk opgeleide mensen. Als jedaarin geen kansen ziet ben je juist zeer naïef lijkt me...
Kansen? Ja. Maar daar gaat het niet over, het gaat over een handelsverdrag dat helemaal niks toevoegt voor het normale volk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166506468
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 19:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Redelijk opgeleid, maar een docent Engels mag blij zijn met een salaris van ¤ 100.
pi_166507568
Debat is onderweg.

VNL torpedeerde meteen het debat met een Motie van Wantrouwen. Redelijk dom want het is beter om Rutte uit te knijpen bij zíjn eerste termijn.
SP is zoals gewoonlijk NEE is NEE.
VVD doet een bangmaakshowtje zoals Rutte ook doet.
Dierenpoes Thieme grillt even Rutte om de deadline en zijn houding in Europa.
  dinsdag 8 november 2016 @ 19:44:35 #292
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_166507653
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 19:42 schreef Ajacied422 het volgende:
Debat is onderweg.

Dierenpoes Thieme grillt even Rutte om de deadline en zijn houding in Europa.
En wilde tevens een einde aan de bio-industrie.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_166507693
Mag ik een compliment geven aan thiemen? Hoe zij het voor elkaar krijgt om werkelijk elk onderwerp te draaien richting de bio industrie, megastallen en mileu.
pi_166507739
PVV slapt Rutte om de bangmaakretoriek.
pi_166507809
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 19:46 schreef Ajacied422 het volgende:
PVV slapt Rutte om de bangmaakretoriek.
De pvv vergeet dat het 61% is van de 32% die is komen opdagen.

Daarnaast snappen weinig leden wat een raadgevend referendum is!!!!
pi_166507826
http://www.hantenbroeke.n(...)-uitkomst-referendum

Hier de bangmaakretoriek van de VVD.
pi_166507864
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 19:48 schreef icloud het volgende:

[..]

1) De opkomst is gehaald
2) Rutte durft geen fel standpunt te nemen en durft niet een duidelijke keuze te maken door gewoon te ratificeren. Lekker schimmig en gek doen. Nederlander/oppositie wegzetten als bommen op Aleppo die onze sguld zijn.
pi_166507886
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 19:48 schreef Ajacied422 het volgende:
http://www.hantenbroeke.n(...)-uitkomst-referendum

Hier de bangmaakretoriek van de VVD.
Naar dit kabinet ben ik niet meer voor veel bang, of heb ik angst voor!
pi_166507915
quote:

[..]

Juist omdat de PVV weet dat haar achterban er de ballen van begrijpt is zo'n debat zo makkelijk scoren voor ze.
pi_166507941
Houdt de CU nou de deur weer open :')?

Wat een schijtbak.
pi_166507945
quote:

[..]

Volgens mij had Rutte het ook niet door?
pi_166507946
Vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')