abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166348477
Aangezien het referendum nu voorbij is wordt het hoog tijd dat de OP wat wordt geactualiseerd. De motieven om voor en tegen te stemmen waren heel erg belangrijk maar nu de uitslag op tafel ligt is dat niet meer zo interessant voor de OP.
First things first. Hier de uitslag volgens onze staatsomroep: http://app.nos.nl/datavisualisatie/referendum-2016/
Een opkomstpercentage van 32% en een duidelijke nee (61 vs. 38).

De actuele stand van zaken: Spong onderzoekt of dat een rechtszaak kan worden aangespannen tegen de initiatiefnemers van het referendum, dit maakte hij bekend in de uitzending van 7 april van het televisieprogramma Pauw.
quote:
Advocaat Gerard Spong denkt er over om aangifte te doen tegen Burgercomité EU. Gisteravond noemde Spong bij tv-programma Pauw het referendum van afgelopen woensdag een ’crimineel referendum’. De advocaat is benaderd door iemand die pleit voor een strafzaak als de overheid geen onderzoek start.

De leden van het Burgercomité zouden volgens Spong onder valse voorwendselen handtekeningen hebben verzameld voor het referendum, dat over het associatieverdrag met Oekraïne ging.

Het referendum werd mogelijk gemaakt door actiegroep GeenPeil. In deze groep zaten GeenStijl, het Forum voor Democratie en Burgercomité EU. Voorzitter van het comité Arjan van Dixhoorn zei vorige week tegen het NRC dat Oekraïne hun niets kan schelen. Daarmee lieten ze blijken dat het referendum vooral als doel heeft om Nederland en de Europese Unie onder spanning te zetten.

Bij Pauw zei Spong: "Het is een misdrijf wat enkele initiatiefnemers in het NRC bekennen. Volgens artikel 98 van de wet raadgevend referendum is het verboden om onder valse voorwendselen een ondersteuningsverklaring te krijgen. Als je zegt het gaat me niet om Oekraïne maar om de EU.”
Zure druiven of rechtvaardigheidsgevoel, oordeelt u zelf maar.

In dezelfde uitzending noemde Pauw een interessant feitje: bij een peiling van Ipsos (Frans pollbedrijf) gaven de meeste mensen die niet gingen stemmen aan dat ze niet gingen stemmen omdat ze er geen vertrouwen in hebben dat de politiek iets doet met de uitslag.

Als het aan de aanvragers van dit referenda ligt dan komen er snel nieuwe referenda:
quote:
Initiatiefnemer van het Oekraïne-referendum Thierry Baudet wil premier Rutte adviseren over het aanpassen van het associatieverdrag tussen Europa en Oekraïne, dat woensdag is weggestemd door een meerderheid van de kiezers.

Baudet wil een manifest opstellen met daarin de aanpassingen in het associatieverdrag die Rutte volgens hem zou moeten uitonderhandelen in Brussel. "Dat manifest ga ik samen met andere leden van het intellectuele nee-kamp opstellen", zei hij in tv-programma Pauw.

Vandaag praat de ministerraad over de uitkomst van het referendum. Formeel kan het kabinet de uitslag naast zich neerleggen, maar premier Rutte heeft al gezegd dat Nederland wat hem betreft het verdrag met Oekraïne niet zonder meer kan ratificeren nu het nee-kamp het referendum heeft gewonnen.

In Pauw zei Baudet verder dat hij al drie onderwerpen op de plank heeft liggen waarover volgens hem ook heel goed een referendum gehouden zou kunnen worden: het TTIP-handelsverdrag tussen Europa en de VS, nieuwe financiële steun van de Europese Unie aan landen in Zuid-Europa en de Europese aanpak van het vluchtelingenprobleem.
Stuk voor stuk belangrijk, het TTIP-verdrag waarschijnlijk nog het meest.

quote:
Minister Plasterk zet vraagtekens bij de subsidies die bij een referendum worden verstrekt om campagne te voeren. Hij vindt dat er nog eens goed naar de regels moet worden gekeken.

Van de ongeveer 2 miljoen euro die voor het Oekraïne-referendum is verstrekt, is ook een deel bij politieke partijen terechtgekomen. Plasterk vraagt zich af of het nou echt de bedoeling is "dat we partijen gaan financieren, zodat ze advertenties voor zichzelf kunnen plaatsen".
Een goed punt van Plasterk, hier moet inderdaad naar worden gekeken.

Nieuwe update
Inmiddels is het duidelijk geworden dat de VVD en de PvdA hun kont afvegen aan het advies wat het volk gaf tijdens de volksraadpleging. Ze hebben moeite met de intrepretatie van het woord nee, nee beteken volgens hen blijkbaar iets anders. De partijen weigeren om met een intrekkingswet te komen ondanks dat bijna alle partijen aangaven te willen dat die intrekkingswet er komt, inclusief D66. De partijdiscipline was zeer strat en blijkbaar deden zelfs wat splintertjes van de PvdA/VVD mee.
Rutte gaat doen alsof hij stevig onderhandelt en komt met een kat in de zak terug (sorry katten). Mogelijk komen er wat cosmetische wijzigingen en als we veel geluk hebben dan komt er een minitieuze wijziging die er een heel kleine beetje toe doet maar ondertussen wordt het verdrag uitgevoerd zoals het is ondanks dat Nederland het verdrag nog niet heeft goedgekeurd. Een paar dagen later besloot de EU al om Oekraïners visavrij te laten reizen: de EU haar manier om haar middelvinger naar het Nederlandse volk op te steken. In de UK volgen ze dit alles, het is dus bepaald niet strategisch van de EU om dit te doen met het oog op het Brexit-referendum wat er binnenkort komt. Ironisch genoeg smeekten diezelfde EU-bobo's direct na het referendum de Nederlandse regering om een discussie over de uitslag over het Brexit-referendum heen te tillen uit angst dat het de kans op een Brexit groter zou maken.
I´m back.
pi_166349007
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:31 schreef KoosVogels het volgende:
De druiven zijn zuur.
Nee, hoor, hoezo?
Meneer noemt me een leugenaar, daar waar ik alleen aangeef hoe vacuumbommen in de persconferentie van Rutte vorige week geassocieerd worden met Oekraïne referendum.
En verder geloof ik er niets van dat men serieus bezig is geweest het verdrag aan te passen. Maar ook dat is een interpretatie. Als jij Rutte op zijn blauwe ogen wil geloven, moet je dat zelf weten. Ik vind dat de man wat al te veel "sorry" zegt voor iemand die ik zou moeten geloven.
I´m back.
pi_166349064
Herinner me eraan om de belastingdienst te bellen en ze te wijzen op het gevaar van vacuümbommen op kinderen als ik geen geld terug krijg.
pi_166349107
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het raadgevende correctieve referendum is een reden dat D66 is opgericht? Geef je dat gedrocht nu niet teveel eer _O-?
Nee, maar democratisering wel. Het gedrocht is een achterlijk compromis geweest, maar wel wel onderdeel van democratisering.
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:52 schreef Belabor het volgende:

[..]

Dit was een raadgevend referendum, geen bindend referendum. Bovendien was het oorspronkelijke doel van D66 ook niet om een bindend referendum te introduceren omdat dat de politiek potentieel vleugellam zou kunnen maken waardoor we hier ook deadlock-achtige toestanden zouden kunnen krijgen.

Er worden geen wetten overtreden en D66 neemt het raadgevend referendum nu nog altijd even serieus als voorheen.

Zo snel mogelijk een reactie op een ja/nee vraag is over het algemeen geen 250 dagen. Zo snel mogelijk is wel onderdeel van de wet.
pi_166349204
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Nee, maar democratisering wel. Het gedrocht is een achterlijk compromis geweest, maar wel wel onderdeel van democratisering.

[..]

Zo snel mogelijk een reactie op een ja/nee vraag is over het algemeen geen 250 dagen. Zo snel mogelijk is wel onderdeel van de wet.
Waarom loop jij je zo druk te maken om wat D66 hiervan vindt? Als de achterban baalt van hoe de partij omgaat met het Oekraïne-referendum, dan merken we dat in maart wel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166349341
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom loop jij je zo druk te maken om wat D66 hiervan vindt? Als de achterban baalt van hoe de partij omgaat met het Oekraïne-referendum, dan merken we dat in maart wel.
Ik had vroeger het idee dat mensen om principes ergens op stemden. Die jeugdige naïviteit is allang weg, maar de teleurstelling blijft. Maak jij je trouwens niet druk dat mensen nog steeds massaal stemmen op partijen waarvan ze van tevoren weten dat ze bedrogen uitkomen? D66 is vanwege persoonlijke ervaringen mijn specifieke partij waar ik jeuk van krijg.
pi_166349366
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik had vroeger het idee dat mensen om principes ergens op stemden. Die jeugdige naïviteit is allang weg, maar de teleurstelling blijft. Maak jij je trouwens niet druk dat mensen nog steeds massaal stemmen op partijen waarvan ze van tevoren weten dat ze bedrogen uitkomen? D66 is vanwege persoonlijke ervaringen mijn specifieke partij waar ik jeuk van krijg.
Ja, zo heb ik in 2010 nog op Wilders gestemd omdat hij mij beloofd had dat ik op 65e met pensioen kon.

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 02-11-2016 09:45:44 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_166349426
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

D66 hamert al geruime tijd niet meer op referenda. Het is niet langer een van de speerpunten van de partij. En gezien de positie in de peilingen en het feit dat D66 op steeds meer plekken in ons land voet aan de grond krijgt, zal de kiezer dat een zorg zijn.

Dan kun jij wel heel verontwaardigd doen, maar jij bent overduidelijk geen (potentiële) D66-stemmer, dus wat jouw oordeel zal de partij een rotzorg zijn.

Net zoals mijn mening de PVV, SGP of SP een zorg zal zijn.
pi_166349466
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe wou je bewust foutief interpreteren dan omschrijven? Als het niet liegen is, dan als bedriegen of misleiden? Ik houd het dan toch liever bij de eenvoudige term liegen, dat past het beste.
Heb jij een andere persco gezien dan dan de rest van Nederland?
pi_166349525
Ben even weg. Even een kratje bier halen bij de super voor dezelfde prijs als de aanbieding van vorige week. Als ze lastig doen wijs ik ze op het gevaar van bommen op kinderen.
pi_166349595
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, hoor, hoezo?
Meneer noemt me een leugenaar, daar waar ik alleen aangeef hoe vacuumbommen in de persconferentie van Rutte vorige week geassocieerd worden met Oekraïne referendum.
En verder geloof ik er niets van dat men serieus bezig is geweest het verdrag aan te passen. Maar ook dat is een interpretatie. Als jij Rutte op zijn blauwe ogen wil geloven, moet je dat zelf weten. Ik vind dat de man wat al te veel "sorry" zegt voor iemand die ik zou moeten geloven.
Je bent geen leugenaar, maar je maakt over het algemeen een stal varkens niet sterker door er nog eentje extra bij te halen die de pest heeft.
quote:
8s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ja, zo heb ik in 2010 nog op Wilders gestemd omdat hij mij beloofd had dat ik op 65e met pensioen kon.
Ik heb zelf niet op D66 gestemd, maar ik heb kereltje Pechtold in ongeveer een halfjaar 2x 180 graden zien draaien op een onderwerp dat ik nogal interessant vond.
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 17:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

D66 hamert al geruime tijd niet meer op referenda. Het is niet langer een van de speerpunten van de partij. En gezien de positie in de peilingen en het feit dat D66 op steeds meer plekken in ons land voet aan de grond krijgt, zal de kiezer dat een zorg zijn.

Dan kun jij wel heel verontwaardigd doen, maar jij bent overduidelijk geen (potentiële) D66-stemmer, dus wat jouw oordeel zal de partij een rotzorg zijn.

Net zoals mijn mening de PVV, SGP of SP een zorg zal zijn.
Ok.
pi_166350104
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:22 schreef Ryan3 het volgende:
Ik denk dat ik hier toch even een puntje van moet maken.

[..]

Ik stel het niet op prijs om voor leugenaar uitgemaakt te worden, als mijn interpretatie van omstandigheden en feiten niet overeenkomt met die van jou, hoor.
Volgens mij was het beter geweest als men dat al voor het tekenen gedaan had, dat had het helemaal niet gehoeven op deze manier!

Kort door de beugel, denken ze wel naar in Brussel of hoe zit dat?
pi_166350127
quote:
8s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Tegen die tijd dat jij mag dacht dat er dan alweer 3mnd bij gaan komen als ik het goed gelezen heb?

Ik ook trouwens mocht al tot 67jr komen er nog eens 3mnd bij gelukkig!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2016 17:46:22 ]
pi_166350279
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:20 schreef Ryan3 het volgende:

Een opkomstpercentage van 32% en een duidelijke nee (61 vs. 38).

.
Nou ..... 68% van de bevolking heeft zich niet duidelijk uitgesproken.
Dus er is nooit een duidelijke nee geweest.
  Moderator dinsdag 1 november 2016 @ 18:08:21 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166350516
61% is een duidelijke nee

dat het leeuwendeel van de bevolking het niet genoeg kon boeien om er zijn/haar stem over uit te spreken zegt me dat het voor de Nederlander geen zaak is om een kabinet aan op te knopen maar dat maakt de nee die er uit is gekomen niet meer of minder duidelijk lijkt mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166350614
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 17:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

68% was te lam om te gaan zul jij bedoelen, ben jij geweest en als ja waarom als nee waarom niet?

Als nee denk ik te weten waarom jij niet gegaan bent als, lekker mispoes dus dan voor jou!

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2016 18:14:06 ]
pi_166350730
quote:

[..]

Hadden ze van de bank moeten komen, toch? Nu tellen de principiële, strategische of luie niet-stemmers niet mee, en zit Rutte in een heel lastig parket.
I´m back.
pi_166350794
quote:

[..]

Er zijn Europese verkiezingen geweest met een lagere opkomst en de laatste was niet veel hoger, dus eigenlijk kunnen we wel stellen dat er voor dat verdrag ook geen mandaat is.
pi_166350825
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hadden ze van de bank moeten komen, toch? Nu tellen de principiële, strategische of luie niet-stemmers niet mee, en zit Rutte in een heel lastig parket.
Rutte zit niet in een lastig parket omdat de bevolking dit een non-referendum vond, Rutte zit in een lastig parket omdat hij en de andere fractievoorzitters met het oog op de naderende verkiezingen hebben gedaan alsof het geen non-referendum is.
pi_166350850
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

68% was te lam om te gaan zul jij bedoelen, ben jij geweest en als ja waarom als nee waarom niet?

Als nee denk ik te weten waarom jij niet gegaan bent als, lekker mispoes dus dan voor jou!
Democratie = de regering van het volk. Dit referendum is mislukt als besluitvorming van het volk, als het bindend was. Als de politiek een raadgevend verhaal wilt horen, dan moet men dus met opiniepeilingen die mogelijke mening , meningen van het volk peilen.
Dit referendum was flut, schijndemocratie.
Verder... het volk heeft niet om het referendum gevraagd. Het is hen door strot geduwd onder het mom van " democratie" Logisch dat men niet komt opdagen.
pi_166350864
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:23 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Rutte zit niet in een lastig parket omdat de bevolking dit een non-referendum vond, Rutte zit in een lastig parket omdat hij en de andere fractievoorzitters met het oog op de naderende verkiezingen hebben gedaan alsof het geen non-referendum is.
Dat klopt, dat denk ik ook.
Ze hadden gewoon meteen moeten zeggen, we gaan ons niet aan deze uitslag houden, bedankt en tot ziens.
I´m back.
pi_166350899
http://www.fort-russ.com/(...)nian-weapons-in.html

Militaire samenwerking is echt geen sprake van hoor. Er gaan geen Nederlandse militairen naar Oekraïne.
pi_166350924
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Militaire samenwerking is echt geen sprake van hoor. Er gaan geen Nederlandse militairen naar Oekraïne.
En dat zonder een in werking getreden verdrag. Wat is het drama rondom het verdrag dan waard?
pi_166350947
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Er zijn Europese verkiezingen geweest met een lagere opkomst en de laatste was niet veel hoger, dus eigenlijk kunnen we wel stellen dat er voor dat verdrag ook geen mandaat is.
Wat mij betreft mag dat Europees parlement opgeheven worden. Nu dacht ik dat het oekraineverdrag alleen door de lidstaten aangenomen kan worden.
Mijn advies aan de lidstaten. Volg het verdrag als je het aangenomen hebt en laat ruimte over aan lidstaten die het niet willen. Geen centralistische dwang.
Mjn advies aan Tweede Kamer... neem die afwijzingswet aan en ga op eigen houtje een verdrag sluiten met Oekraine. 98% van de tekst van het associatieverdrag.kan zo overgenomen worden
Die andere 2% verandering is om de neestemmers tegemoet te komen.

Als je het goed bekijkt is het een hele hoop bombarie om niks. Het is vooral de vreemdelingenhysterie die de boel opfokt.
pi_166350977
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
In het kader van een NAVO-oefening toch?
Neem aan dat we geen militairen sturen om die lui te trainen op eigen houtje. Kan me het debat daarover ook niet herinneren.
I´m back.
pi_166351035
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En dat zonder een in werking getreden verdrag. Wat is het drama rondom het verdrag dan waard?
De schijn van legaliteit en openbaar bestuur.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In het kader van een NAVO-oefening toch?
Neem aan dat we geen militairen sturen om die lui te trainen op eigen houtje. Kan me het debat daarover ook niet herinneren.
In Nederland heeft het kabinet geen debat in de kamer nodig om militairen te sturen. In de VS is er sinds de tweede wereldoorlog ook nooit meer toestemming van het congres geweest om oorlog te voeren en toch kan ik mij wat oorlogen herinneren.
pi_166351062
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag dat Europees parlement opgeheven worden. Nu dacht ik dat het oekraineverdrag alleen door de lidstaten aangenomen kan worden.
Mijn advies aan de lidstaten. Volg het verdrag als je het aangenomen hebt en laat ruimte over aan lidstaten die het niet willen. Geen centralistische dwang.
Mjn advies aan Tweede Kamer... neem die afwijzingswet aan en ga op eigen houtje een verdrag sluiten met Oekraine. 98% van de tekst van het associatieverdrag.kan zo overgenomen worden
Die andere 2% verandering is om de neestemmers tegemoet te komen.

Als je het goed bekijkt is het een hele hoop bombarie om niks. Het is vooral de vreemdelingenhysterie die de boel opfokt.
Het gaat ook meer om allerlei onduidelijke geo-politieke aspiraties van bepaalde actoren. Ik bedoel waarom haal je in je persconferentie anders de Russische vaccuumbommen erbij die op Aleppo vallen.
I´m back.
pi_166351067
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Neuh. Niet stemmen was voor mij een weloverwogen keuze. Ik werk op steenworp afstand van een vast stembureau, dus met 'lamheid' had het het niets te maken.
pi_166351221
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

[..]

In Nederland heeft het kabinet geen debat in de kamer nodig om militairen te sturen. In de VS is er sinds de tweede wereldoorlog ook nooit meer toestemming van het congres geweest om oorlog te voeren en toch kan ik mij wat oorlogen herinneren.
Ja, maar in NL kun je niet zonder daar op zijn minst een debat over te houden zomaar militairen sturen naar een gebied dat in oorlog verkeert, volgens mij hoor. De mensen in die foto's houden wrs gewoon een NAVO-oefening, en daar hoef je idd niet de TK voor bijeen te roepen.
In de VS vraagt de president wel toestemming voor militair ingrijpen, volgens mij, maar kan de president gebruik maken van veto (wat electoraal niet handig is) en hij een een presidential executive beslissing maken.
I´m back.
pi_166351505
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar in NL kun je niet zonder daar op zijn minst een debat over te houden zomaar militairen sturen naar een gebied dat in oorlog verkeert, volgens mij hoor. De mensen in die foto's houden wrs gewoon een NAVO-oefening, en daar hoef je idd niet de TK voor bijeen te roepen.
In de VS vraagt de president wel toestemming voor militair ingrijpen, volgens mij, maar kan de president gebruik maken van veto (wat electoraal niet handig is) en hij een een presidential executive beslissing maken.
Ik lees nu dat de tweede kamer een informatierecht heeft, maar dat de regering soldaten mag uitzenden zonder toestemming.
https://en.wikipedia.org/(...)ared_wars_since_1945
Ook andere westerse landen doen niet meer aan oorlogsverklaringen waar toestemming voor nodig is, maar geven het eufemistische termen om de grondwet te omzeilen. Orde handhaven enzovoorts.
Maar toch dubieus hoor. Dat land is nog steeds in oorlog en zo'n oefening is partij kiezen. Je zou denken dat daar wel een debatje over gevoerd mag worden.
pi_166351619
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Op dat gebied is er toch niks mis met het verdrag? Uiteindelijk neemt onze volksvertegenwoordiging in twee Kamers gewoon het besluit.
[..]
quote:
Als je het artikel lees was het een bezoek, geen training of gevecht.
pi_166351628
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het gaat ook meer om allerlei onduidelijke geo-politieke aspiraties van bepaalde actoren. Ik bedoel waarom haal je in je persconferentie anders de Russische vaccuumbommen erbij die op Aleppo vallen.
Aha, nu vallen ze niet meer op Den Haag?
pi_166351631
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik lees nu dat de tweede kamer een informatierecht heeft, maar dat de regering soldaten mag uitzenden zonder toestemming.
https://en.wikipedia.org/(...)ared_wars_since_1945
Ook andere westerse landen doen niet meer aan oorlogsverklaringen waar toestemming voor nodig is, maar geven het eufemistische termen om de grondwet te omzeilen. Orde handhaven enzovoorts.
Ja, maar niet als er een warme oorlog aan de gang is.
En verder in NAVO-verband qua oefening hoeft dit niet. Maar als we meehelpen met een militaire actie in NAVO-verband, volget op zijn minst wel een debat hierover, lijkt me.
Als we vrede gaan handhaven in VN-verband, en we ons dus in een oorlogsomstandigheid gaan begeven, volgt ook gewoon een debat.
En als de meerderheid van TK dit niet wil dan weet ik nog net niet wat voor een situatie we krijgen. Motie van afkeur, motie van wantrouwen met meerderheid?
I´m back.
pi_166351705
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En verder in NAVO-verband qua oefening hoeft dit niet. Maar als we meehelpen met een militaire actie in NAVO-verband, volget op zijn minst wel een debat hierover, lijkt me.
Als we vrede gaan handhaven in VN-verband, en we ons dus in een oorlogsomstandigheid gaan begeven, volgt ook gewoon een debat.
En als de meerderheid van TK dit niet wil dan weet ik nog net niet wat voor een situatie we krijgen. Motie van afkeur, motie van wantrouwen met meerderheid?
Er is geen vrede in Oekraïne, dus door die troepen te trainen helpen we in NAVO verband mee aan een militaire actie. Er waren op het hoogtepunt van de oorlog ook genoeg foto's van westerse ''adviseurs''.
pi_166351724
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Voor een beleefdheidsbezoek aan de Donbass? Het is natuurlijk geen echte militaire missie.
pi_166351769
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, nu vallen ze niet meer op Den Haag?
Dat heb ik nergens gesteld. Dat er vacuumbommen vallen op Den Haag: je liegt dus. Of je bent niet in staat om een tekst begrijpelijk te lezen.
Ik heb gezegd dat als we Rusland dus zijn gang laten gaan, in die redenering, we ook vacuumbommen op ons eigen dak, hier in EU, hier in NL ook, krijgen. Lekker bang maken dus. En daarom moeten we Oekraïne zo gauw mogelijk veilig binnen onze invloedssfeer zien te krijgen.
Dat is wat anders dan er vallen vacuumbommen op ons dak.
I´m back.
pi_166351811
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Er is geen vrede in Oekraïne, dus door die troepen te trainen helpen we in NAVO verband mee aan een militaire actie. Er waren op het hoogtepunt van de oorlog ook genoeg foto's van westerse ''adviseurs''.
Volgens mij zijn ze gewoon reguliere oefeningen aan het houden. Alleen het is niet toevallig dat nu Oost-Europa: Polen, Oekraïne, Baltische staten met de grootste NAVO-oefeningen sinds mensenheugenis te maken krijgen natuurlijk. Is wel bedoeld om spierballen te tonen aan Poetin.
I´m back.
  Moderator dinsdag 1 november 2016 @ 19:12:17 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166351919
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

geeft toch niet?

de NAVO heeft niet zoveel met EU verdragen te maken natuurlijk
pi_166352219
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

geeft toch niet?

de NAVO heeft niet zoveel met EU verdragen te maken natuurlijk
Maar volgens mij is er niet sprake van bemoeienis met die burgeroorlog daar van NAVO-zijde, toch? Alleen spierballen rollen.
I´m back.
pi_166352266
Ik weet dat er sinds 2015 een referendumwet is die deze klucht heeft mogelijk gemaakt.

Maar is het volgens de nederlandse wetgeving ook mogelijk om als kabinet/tweede kamer een vrijwillig referendum te organiseren over een onderwerp of niet aangenomen wet?
pi_166352419
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:26 schreef icloud het volgende:
Ik weet dat er sinds 2015 een referendumwet is die deze klucht heeft mogelijk gemaakt.

Maar is het volgens de nederlandse wetgeving ook mogelijk om als kabinet/tweede kamer een vrijwillig referendum te organiseren over een onderwerp of niet aangenomen wet?
Volgens mij wel, zie het enige precedent: het referendum over de EU-grondwet in 2005. Moet wel dan een aparte wet voor aangenomen worden.
I´m back.
pi_166352426
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:26 schreef icloud het volgende:

Natuurlijk! EU-grondwet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Moderator dinsdag 1 november 2016 @ 19:34:14 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166352482
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar volgens mij is er niet sprake van bemoeienis met die burgeroorlog daar van NAVO-zijde, toch? Alleen spierballen rollen.
niet eens spierballen rollen, zie het als een zakenlunch

het onderhouden van de relaties
pi_166352522
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet eens spierballen rollen, zie het als een zakenlunch

het onderhouden van de relaties
Ja, nou ja, komt wel net in een tijd van opgelopen spanningen tussen het geo-politieke blok het westen en Rusland. Als je slaande ruzie hebt met je vrouw ga je ook niet gezellig picknicken natuurlijk.
I´m back.
  Moderator dinsdag 1 november 2016 @ 19:43:12 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166352741
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou ja, komt wel net in een tijd van opgelopen spanningen tussen het geo-politieke blok het westen en Rusland. Als je slaande ruzie hebt met je vrouw ga je ook niet gezellig picknicken natuurlijk.
dan is het juist belangrijk

gezellig picknicken met je vrouw tijdens de wittebroodsweken is leuk en aardig maar ze zal het pas echt waarderen als je gezellig met haar gaat picknicken als ze net dr baan kwijt is en tegelijkertijd dr liefste hont heeft moeten laten inslapen
pi_166352920
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan is het juist belangrijk

gezellig picknicken met je vrouw tijdens de wittebroodsweken is leuk en aardig maar ze zal het pas echt waarderen als je gezellig met haar gaat picknicken als ze net dr baan kwijt is en tegelijkertijd dr liefste hont heeft moeten laten inslapen
Nou nee, meer dat je vrouw je achter het behang wil plakken, omdat je tot 3 uur 's nachts een serie aan het bingen was (2 nachten achter elkaar) of dan gezellig picknicken voor de hand ligt.
Volgens mij klopt deze vergelijking niet. :D.
I´m back.
  Moderator dinsdag 1 november 2016 @ 19:52:53 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166353009
we willen de oekrainers toch niet achter het behang plakken

de Oekraine heeft een vervelende ex die haar achter het behang wil plakken en de hont wil inpikken

dan kun je best ff picknicken en over leuke dingen praten ... zo rollen vrienden

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 01-11-2016 19:58:36 ]
pi_166353808
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Democratie = de regering van het volk. Dit referendum is mislukt als besluitvorming van het volk, als het bindend was. Als de politiek een raadgevend verhaal wilt horen, dan moet men dus met opiniepeilingen die mogelijke mening , meningen van het volk peilen.
Dit referendum was flut, schijndemocratie.
Verder... het volk heeft niet om het referendum gevraagd. Het is hen door strot geduwd onder het mom van " democratie" Logisch dat men niet komt opdagen.
En zo had men er mee om behoren te gaan, dat deed men echter niet dus wat was het vanaf toen, maar mij was al bekend dat deze niet weet wat die doet!
pi_166353851
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh. Niet stemmen was voor mij een weloverwogen keuze. Ik werk op steenworp afstand van een vast stembureau, dus met 'lamheid' had het het niets te maken.
Als jij kunt lezen zie jij die tweede regel die bevestigd dat wat jij deed of niet?
pi_166354264
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als jij kunt lezen zie jij die tweede regel die bevestigd dat wat jij deed of niet?
Als je nou eerst eens gaat nadenken over je eigen beweringen en pas als je dat onder de knie hebt gaat denken voor anderen, dan worden je reacties wellicht wat minder infantiel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')