Nee, jij zegt dat er best wel gerespecteerde wetenschappers zijn die goede kanttekeningen stellen bij de vraag of mensen global warming veroorzaken.quote:
Newt Gingrich legde het indirect eigenlijk al heel goed uit: Politiek hoeft niet over feiten te gaan; het moet gaan over de gevoelens van mensen en daarop moet men beleid baseren. GOP stuurt de gevoelens van mensen een richting uit en zeggen dan 'de mensen voelen dat zo, dus willen we zus&zo'. Veel mensen voelen het zo dat global warming onzin is (na flink wat sturing van de GOP) en dus is het onzin.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:53 schreef Mystikvm het volgende:
EDIT: ik denk namelijk dat onfeitelijkheid een veel groter gevaar is dan vooralsnog wordt aangenomen. Politiek moet gaan over feiten, niet over aperte nonsens en leugens.
Dat stelde ik niet.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:10 schreef Ludachrist het volgende:
Wel grappig trouwens dat jij dit post nadat je in een vorig topic nog stelde dat de Holocaust ook niet wetenschappelijk bewezen was.
Ik kan je heel erg de aflevering van this american life van zowel deze week als vorige week aanraden. Deze week ging een stukje over dat feiten opeens geen waarde meer lijken te hebben en hoe dat komt, vorige week een lang stuk over hoe een klein stadje opeens irrationeel en waanzinnig lijkt te worden.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:53 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Toch vind ik het raar dat ook in dit topic een aantal posters die ik altijd zeer hoog had zitten vanwege het belang wat zij hechten aan de juiste feitelijke en wetenschappelijke achtergrond bij hun posts een fantast als Trump een betere keus vinden dan Clinton.
Maakt niet uit wat voor een duivel Clinton is, maar mijn steun zal nooit naar een kandidaat gaan die in sprookjes gelooft of gewoon wetenschappelijk gezien pure onwaarheden aan het verkondigen is, zoals Trump.
EDIT: ik denk namelijk dat onfeitelijkheid een veel groter gevaar is dan vooralsnog wordt aangenomen. Politiek moet gaan over feiten, niet over aperte nonsens en leugens.
Om het on-topic te houden, Trump roept natuurlijk niet voor niks dat global warming een hoax is. Dat doet hij om stemmen te trekken. Blijkbaar is het sentiment zo sterk dat het voor veel mensen een overweging is bij hun keuzes in het stemhokje.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:18 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af of de proportie die daarin gelooft toegenomen is, of dat we ze gewoon gemakkelijker zien omdat ze opeens gelijkgestemden hebben waarmee ze het er redelijk publiekelijk over kunnen hebben. Toen ik opgroeide waren de x-files hip en geloofden ook vrij veel mensen in ufo's, pyramides die de weg wezen voor aliens en meer van dat soort fratsen, ze hadden alleen geen BNW of facebook-groepen.
Edit: geschreven tijdens Euribobs post, maar ook niet helemaal off-topic aangezien recentelijke populisten inclusief Trump op dit soort sentimenten inspelen.
Thanks, ga ik vanavond eens kijken!quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik kan je heel erg de aflevering van this american life van zowel deze week als vorige week aanraden. Deze week ging een stukje over dat feiten opeens geen waarde meer lijken te hebben en hoe dat komt, vorige week een lang stuk over hoe een klein stadje opeens irrationeel en waanzinnig lijkt te worden.
http://www.thisamericanli(...)pisode/599/seriously
Die van vorige week krijg ik niet gevonden online, wel als podcast op mijn telefoon :/
Ik heb dat fragment ook gezien. Simpelweg glashard ontkennen dat feiten belangrijk zijn. Zonder bang over te willen komen is dat ergens heel erg beangstigend. Wat is politiek en beleid nog waard als het gebaseerd is op gebakken lucht?quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:20 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Newt Gingrich legde het indirect eigenlijk al heel goed uit: Politiek hoeft niet over feiten te gaan; het moet gaan over de gevoelens van mensen en daarop moet men beleid baseren. GOP stuurt de gevoelens van mensen een richting uit en zeggen dan 'de mensen voelen dat zo, dus willen we zus&zo'. Veel mensen voelen het zo dat global warming onzin is (na flink wat sturing van de GOP) en dus is het onzin.
Luisterenquote:Op dinsdag 1 november 2016 15:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Thanks, ga ik vanavond eens kijken!
Helemaal ideaal, want dan kan ik het gewoon aanzetten tijdens mijn dagelijkse wandeling (en geeft ook maar weer aan hoe zeer we gewend zijn dat alles tegenwoordig beeldmateriaal zou moeten zijn). Dank voor de tip.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:32 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Luisteren
Wel sowieso een toffe podcast als je geintereseerd bent in maatschappelijke issues in de US, de onderwerpen gaan van superserieus en tragisch tot luchtig en grappig.
Sluit haar op!quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:37 schreef BarryOSeven het volgende:
Michelle Obama heeft alvast 4 jaar aan tweets verwijderd
https://twitter.com/michelleobama
Vandaar dat Trump zo open is met z'n tax returns.quote:
Haar tweets?quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:37 schreef BarryOSeven het volgende:
Michelle Obama heeft alvast 4 jaar aan tweets verwijderd
https://twitter.com/michelleobama
Waren die er wel of is ze gewoon gestopt met Twitter?quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:42 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Yup, na 2013 zijn er geen tweets meer.
En toen bleef het stil.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:41 schreef OMG het volgende:
[..]
Vandaar dat Trump zo open is met z'n tax returns.
Barry, ik weet niet hoe ik dit moet zeggen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:42 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Yup, na 2013 zijn er geen tweets meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |