In grote delen van de VS is het woord van God nog altijd meer waard dan het woord van de wetenschappers. Als je dat weet is het ineens niet zo schrikbarend meer.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:36 schreef Ludachrist het volgende:
Dat maakt die tweets van Trump niet minder lachwekkend. Het is alleen wat opvallend dat mensen die zo weinig op hebben met wetenschap überhaupt kandidaat kunnen worden van een serieuze partij.
Volgens mij wordt de wereld alleen maar dommer als ik naar de gemiddelde TV programma's kijk....mijn god wat een treurnis....quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:54 schreef Belabor het volgende:
[..]
In grote delen van de VS is het woord van God nog altijd meer waard dan het woord van de wetenschappers. Als je dat weet is het ineens niet zo schrikbarend meer.
Geef het nog een generatie, dan wordt de wereld hopelijk wat verstandiger.
Oh maar een antiwetenschappelijke houding beperkt zich verre van enkel tot religieuze groeperingen. Elke nieuwe voedselhype is een schoffering van de wetenschap, het geldt voor de antivaccinatiebeweging, homeopathie, GW-ontkenning, enzovoort.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:51 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ook de VS is aan het ontkerkelijken. Op zijn minst zijn er steeds meer mensen die zichzelf wel gelovig noemen maar eigenlijk niet-praktiserend zijn.
Idd. Vandaar ook die die pawnshop kerel die laatst voor Trump sprakquote:Op dinsdag 1 november 2016 14:57 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Volgens mij wordt de wereld alleen maar dommer als ik naar de gemiddelde TV programma's kijk....mijn god wat een treurnis....
Antropogene global warming ligt vrij genuanceerd en de materie is ook vrij complex.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:19 schreef Knipoogje het volgende:
Alleen BNW gekkies ontkennen manmade global warming nog. En het gaat sneller dan bijkans de slechtste prognoses voorspelden.
De doelgroep voor die programma's is echter ook vaak de babyboomers. De millennials kijken veel liever naar buitenlandse tv, infotainment en via het internet.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:57 schreef DUTCHKO het volgende:
Volgens mij wordt de wereld alleen maar dommer als ik naar de gemiddelde TV programma's kijk....mijn god wat een treurnis....
En dat laatste is wel een enorm probleem. Jongeren geloven in beste grote aantallen in complottheorieën omdat zij veel informatie via Youtube gepresenteerd krijgen en onvoldoende onderwezen worden in bronverificatie en gewoon openlijk gaan ontkennen wat ze op school aangeleerd krijgen omdat YT wat anders zegt.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:04 schreef Belabor het volgende:
[..]
De doelgroep voor die programma's is echter ook vaak de babyboomers. De millennials kijken veel liever naar buitenlandse tv, infotainment en via het internet.
Die krijgen over het algemeen hun informatie uit een veel breder scala aan media dan de oudere generaties. Enige nadeel is dat ze daardoor ook veel meer ongefilterde onzin voorgeschoteld krijgen.
Hier mee eens trouwens, het doet er helemaal niet toe waar global warming vandaan komt. Als de maatregelen maar een bewezen effect gaan hebben.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:05 schreef oompaloompa het volgende:
Vraag 1 en 2 zijn totaal oninteresant en is waar het meestal op gegooid wordt. Wat maakt het nou uit van wie het de schuld is? Alsof als mensen het niet veroorzaakt hebben het dan opeens geen probleem meer is
Als het niet antropogeen is, kun je je afvragen of de oplossingen die je biedt dan überhaupt wel werken.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:05 schreef oompaloompa het volgende:
Vraag 1 en 2 zijn totaal oninteresant en is waar het meestal op gegooid wordt. Wat maakt het nou uit van wie het de schuld is? Alsof als mensen het niet veroorzaakt hebben het dan opeens geen probleem meer is
Leuk, maar het ging hier juist over zijn ideeën. Jij denkt ook dat het door de Chinezen is opgezet?quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:03 schreef starla het volgende:
[..]
Antropogene global warming ligt vrij genuanceerd en de materie is ook vrij complex.
Trump laat ik hier even buiten, want hij is hors catégorie.
In 2013 en 2004 is daar nog onderzoek naar gedaan. Conclusie; vrijwel álle wetenschappers nemen aan dat mensen global warming veroorzaken.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:03 schreef starla het volgende:
[..]
Antropogene global warming ligt vrij genuanceerd en de materie is ook vrij complex.
Je hoeft geen BNW-gekkie te zijn om bij dit onderwerp een aantal kanttekeningen te plaatsen. Zo worden veel climate change skeptics onder één noemer geplaatst met 'volledige ontkenners' om ze weg te zetten als gekkies en conspiratards. Trump laat ik hier even buiten, want hij is hors catégorie. Dus ik vraag me af of je hier skeptici ook gelijk stelt aan 'ontkenners' of dat je ontkenners ziet als gastjes die het echt volledig ontkennen.
De kanttekeningen die toch een aantal gerespecteerde skeptici maken zijn;
1) Hoe groot is de antropogene bijdrage?
2) Is deze bijdrage significant te noemen als je de historische fluctuaties in ogenschouw neemt?
3) En is dit dan zo significant dat op de geopolitieke bühne mondiale aanpassingen door overheidsinstanties en autoriteiten noodzakelijk zijn?
Interessant college met veel data:
Zeg ik dat?quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:09 schreef fliert het volgende:
. Jij denkt ook dat het door de Chinezen is opgezet?
Dat zeg ik juist...quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:10 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
In 2013 en 2004 is daar nog onderzoek naar gedaan. Conclusie; vrijwel álle wetenschappers nemen aan dat mensen global warming veroorzaken.
De antivaccinatiebeweging bestaat alweer een jaartje of dertig en de Global Warming ontkenners doen ook al weer een tijdje mee.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:01 schreef Monolith het volgende:
Oh maar een antiwetenschappelijke houding beperkt zich verre van enkel tot religieuze groeperingen. Elke nieuwe voedselhype is een schoffering van de wetenschap, het geldt voor de antivaccinatiebeweging, homeopathie, GW-ontkenning, enzovoort.
Je zit hier inderdaad op of onder BNW-niveau. Of je loopt decennia achter in de discussie, dat kan ook.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:03 schreef starla het volgende:
[..]
Je hoeft geen BNW-gekkie te zijn om bij dit onderwerp een aantal kanttekeningen te plaatsen. Zo worden veel climate change skeptics onder één noemer geplaatst met 'volledige ontkenners' om ze weg te zetten als gekkies en conspiratards. Trump laat ik hier even buiten, want hij is hors catégorie. Dus ik vraag me af of je hier skeptici ook gelijk stelt aan 'ontkenners' of dat je ontkenners ziet als gastjes die het echt volledig ontkennen.
De kanttekeningen die toch een aantal gerespecteerde skeptici maken zijn;
1) Hoe groot is de antropogene bijdrage?
2) Is deze bijdrage significant te noemen als je de historische fluctuaties in ogenschouw neemt?
3) En is dit dan zo significant dat op de geopolitieke bühne mondiale aanpassingen door overheidsinstanties en autoriteiten noodzakelijk zijn?
Interessant college met veel data:
Ja moet je net in de USA wezen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:01 schreef Ulx het volgende:
Wat mij zorgen baart is de debielisering. Mensen zien niet een het verschil meer tussen reality-tv en transparantie.
Voor de volle honderd procent? Dat geloof ik niet.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:15 schreef martijnde3de het volgende:
Een week voor de verkiezingen ben ik er 100% uit. Ik steun Donald J. Trump.
Ik vraag me serieus af of de proportie die daarin gelooft toegenomen is, of dat we ze gewoon gemakkelijker zien omdat ze opeens gelijkgestemden hebben waarmee ze het er redelijk publiekelijk over kunnen hebben. Toen ik opgroeide waren de x-files hip en geloofden ook vrij veel mensen in ufo's, pyramides die de weg wezen voor aliens en meer van dat soort fratsen, ze hadden alleen geen BNW of facebook-groepen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:06 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
En dat laatste is wel een enorm probleem. Jongeren geloven in beste grote aantallen in complottheorieën omdat zij veel informatie via Youtube gepresenteerd krijgen en onvoldoende onderwezen worden in bronverificatie en gewoon openlijk gaan ontkennen wat ze op school aangeleerd krijgen omdat YT wat anders zegt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |