SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Nee, want de zon schijnt nietquote:Op maandag 31 oktober 2016 06:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
kom dan eens van je zolderkamertje af joh
Echt een topweekend inderdaad. Eind deze week wel temperaturen die onder de 10 graden schieten met meer kans op regen, tijd voor een echte herfststormquote:Op maandag 31 oktober 2016 10:34 schreef Greys het volgende:
Vrijdag tm vandaag in boshuisje in Beekbergen gezeten. PRACHTIG WEER gehad en nu nog. Gewandeld in het bos zonder jas met de honden in de zon. Geen wind, geen regen.
Ja heerlijk, zo'n echte bulderende storm. Zin in.quote:Op maandag 31 oktober 2016 10:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Echt een topweekend inderdaad. Eind deze week wel temperaturen die onder de 10 graden schieten met meer kans op regen, tijd voor een echte herfststorm
Je verheugt je serieus op 10 graden en regen?quote:Op maandag 31 oktober 2016 10:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Echt een topweekend inderdaad. Eind deze week wel temperaturen die onder de 10 graden schieten met meer kans op regen, tijd voor een echte herfststorm
Dat is net zoiets als verbaasd vragen waarom sommige mensen zich verheugen op snijdende oostenwind en gevoelstemperaturen van -20quote:Op maandag 31 oktober 2016 10:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je verheugt je serieus op 10 graden en regen?
Goed punt.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als verbaasd vragen waarom sommige mensen zich verheugen op snijdende oostenwind en gevoelstemperaturen van -20
Niks mis mee.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als verbaasd vragen waarom sommige mensen zich verheugen op snijdende oostenwind en gevoelstemperaturen van -20
Dacht dat je me ondertussen wel kende..quote:Op maandag 31 oktober 2016 10:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je verheugt je serieus op 10 graden en regen?
Kan nu ook.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Niks mis mee.
Pan boerenkool op het vuur en lekker films kijken.
Boerenkool moet eerst de vorst over heen.quote:
Kou helpt niet tegen ongedierte. Das ook zo'n mythe die maar terug blijft komen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Boerenkool moet eerst de vorst over heen.
Sowieso is kou goed/slecht voor het ongedierte in de zomer straks.
Vrieskou zijn ze op geëvolueerd. Kwakkelweer kunnen ze minder goed tegen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Welnee, ligt nu al in de supermarkt.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Wou het net zeggen. Die hoax blijven winterlovers ook maar steeds aangrijpen om te roepen dat vorst "goed" is. Is inderdaad niks van waar.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kou helpt niet tegen ongedierte. Das ook zo'n mythe die maar terug blijft komen.
Ik ga echt een keer de discussie op weerwoord aan. Kijken hoe lang het duurt tot ik ze helemaal gek heb gemaaktquote:Op maandag 31 oktober 2016 11:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja wat ik dus zei.. Dat zijn cijferfetisjisten. Die zitten binnen te geilen op kaartjes en cijfertjes in een circlejerk. Denk maar niet dat die buiten moeten fietsen of werken ofzo.
Gaan we nu drie maanden dagelijks deze nonsens van je horen?quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja wat ik dus zei.. Dat zijn cijferfetisjisten. Die zitten binnen te geilen op kaartjes en cijfertjes in een circlejerk. Denk maar niet dat die buiten moeten fietsen of werken ofzo.
Of 40 km enkele reis door sneeuw, ijzel en andere gladheid moeten rijdenquote:Op maandag 31 oktober 2016 11:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Drie weken vorst en drie weken 15 graden kun je prima als kwakkelweer beschouwen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vrieskou zijn ze op geëvolueerd. Kwakkelweer kunnen ze minder goed tegen.
Jaquote:Op maandag 31 oktober 2016 12:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Gaan we nu drie maanden dagelijks deze nonsens van je horen?![]()
Dit. Hardlopen in besneeuwde poldersquote:Op maandag 31 oktober 2016 15:29 schreef Blik het volgende:
Als het lekker winter is, dan ga ik juist naar buiten. Dus de sneeuw in, buiten wandelen, genieten van de heerlijke koude kucht en knisperende sneeuw.
Hebben we de laatste jaren niet tot nauwelijks gehad, wordt weer eens tijd!
Ik koop boerenkool uit de diepvries. Vorst genoeg.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:23 schreef Elan het volgende:
[..]
12 graden en zon de hele winter doorquote:Op maandag 31 oktober 2016 13:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Drie weken vorst en drie weken 15 graden kun je prima als kwakkelweer beschouwen.
Alles beter dan 12 graden gemiddeld tot het voorjaar zonder serieuze vorstperiode of stormen.
-12quote:Op maandag 31 oktober 2016 17:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
12 graden en zon de hele winter door
quote:Komende winter met pak sneeuw
Elk jaar kom ik vaak al in oktober met mijn voorlopige wintervoorspelling. De definitieve voorspelling komt op 1 december, het begin van de meteorologische winter. Vandaag op 1 november kom ik met mijn voorlopige wintervoorspelling.
De kop zegt genoeg. Ik verwacht de komende winter een of meerdere keren een pak sneeuw. Dat zal regionaal verschillend uitpakken. Verder wordt het een wisselende winter met soms een grillig weertype. Er komt dan ook van alles voorbij. Van storm tot rustig weer, mist, sneeuw, gladheid, koude(re) perioden tot echt zacht weer. Vaak overlast voor het verkeer.
Ik ben positief als het gaat om de kans om op natuurijs te kunnen schaatsen. Dat moet deze winter wel lukken. De winter kan in december al wel eens gaan opspelen en misschien al in deze maand november. Aan de andere kant wordt het ook een winter van net niet of net wel.
Op internet staan meerdere winterverwachtingen. Ik spreek van een voorspelling en op 1 december kom ik met de definitieve wintervoorspelling.
Zo'n voorspelling kan ik ook maken.quote:Op dinsdag 1 november 2016 07:23 schreef Pino112 het volgende:
http://www.pietsweer.nl/p(...)nter-met-pak-sneeuw/
[..]
Zoals Jan Pelleboer 50 jaar geleden al zei. "Het kan vriezen en het kan dooien"quote:Op dinsdag 1 november 2016 08:10 schreef noodgang het volgende:
[..]
Zo'n voorspelling kan ik ook maken.Het kan sneeuwen, vriezen, maar ook warm zijn of regenen.
Ja dat heb je weleens met herfst.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:22 schreef Stefanovich het volgende:
Gelukkig wel! Maar het is wel erg grijs vandaag zeg...en de bomen worden steeds kaler
Ik vond het afgelopen tijd eigenlijk wel een prima gulden middenwegquote:
Niet te doen zo'n voorspelling.quote:Op dinsdag 1 november 2016 08:10 schreef noodgang het volgende:
[..]
Zo'n voorspelling kan ik ook maken.Het kan sneeuwen, vriezen, maar ook warm zijn of regenen.
Het is gewoon totale bullshit wat de echte, weliswaar experimentele, lange termijn voorspellingen compleet te kakken zet. Zet voor de grap eens de voorspellingen van afgelopen jaren achter elkaar, ongeacht welk seizoen. Er klopt geen flikkert vanquote:
idd er klopt echt geen flikker van, dikke bullshit is het. Alles is gewoon dikke vette onzinquote:Op dinsdag 1 november 2016 18:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is gewoon totale bullshit wat de echte, weliswaar experimentele, lange termijn voorspellingen compleet te kakken zet. Zet voor de grap eens de voorspellingen van afgelopen jaren achter elkaar, ongeacht welk seizoen. Er klopt geen flikkert van
Nou, doorgaans is een winter in Nederland een saaie, niet echt koude bal ellende. Dat bekt alleen niet zo lekker.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:15 schreef aloa het volgende:
[..]
idd er klopt echt geen flikker van, dikke bullshit is het. Alles is gewoon dikke vette onzin![]()
Voor Nederland is het niet te voorspellen, dat maakt de winter ook zo interessant weertechnisch gezien
Dat is dan weer waarquote:Op dinsdag 1 november 2016 21:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou, doorgaans is een winter in Nederland een saaie, niet echt koude bal ellende. Dat bekt alleen niet zo lekker.
Hier is het net andersom. Gisteren de hele dag zon en nu grijs en regen.quote:Op woensdag 2 november 2016 08:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
In de twee minuten die ik wakker ben al meer zon gezien dan gister op mijn gehele vrije dag.
quote:Op woensdag 2 november 2016 09:14 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hier is het net andersom. Gisteren de hele dag zon en nu grijs en regen.
Prachtig plaatje weer.quote:Op woensdag 2 november 2016 08:12 schreef Dven het volgende:
Eerste wit op de bergen hier gespot. Vannacht was weer fris maar temperatuur bleef wel steken op een halve graad boven nul. LT is weer verbeterd, met een beetje geluk halen we volgende week de 25 graden. Sneeuw hier gaat dus nog wel eventjes op zich laten wachten.
[ afbeelding ]
Lekker oostblokkerig hequote:
Zelfs zuid en oostelijk Nederland zouden de eerste dwarrels misschien wel kunnen gaan verwachten. Veel indicaties dat het vanaf volgende week ´s nachts licht tot plaatselijk matig kan vriezen in de nacht terwijl ook de neerslagkansen niet helemaal nihil zijn.quote:Op woensdag 2 november 2016 10:44 schreef Frutsel het volgende:
Wat een bladeren lagen er overal zeg.... wat een verschil met die dagen ervoor![]()
Las al dat de Ardennen de eerste sneeuw kunnen gaan krijgen
Cijferautist gespot.quote:Op woensdag 2 november 2016 12:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Komt u maar Koning Winter
Mensen als nattekat gaan een zware tijd tegemoet.quote:Op woensdag 2 november 2016 12:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is toch geen winter manquote:
quote:Op woensdag 2 november 2016 12:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Over een week loopt de oper anders vrij conform de gemiddelde waardes voor een Nederlandse winterquote:Op woensdag 2 november 2016 13:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is toch geen winter man
.. het is herfst, metereologisch en astrologisch gezien.quote:Op woensdag 2 november 2016 13:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Over een week loopt de oper anders vrij conform de gemiddelde waardes voor een Nederlandse winter
De reacties zeggen wat anders.quote:Op woensdag 2 november 2016 13:40 schreef Dven het volgende:
Van vijf graden midden november moet trouwens niemand blij worden. Zowel winterfanaten als zomergekkies niet
... Dús was de 'kom maar winter' opmerking niet zo gek bij die lijn.quote:Op woensdag 2 november 2016 13:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
.. het is herfst, metereologisch en astrologisch gezien.
Juist wel, maar dat zal een verschil van definitie zijn.quote:Op woensdag 2 november 2016 13:43 schreef Greys het volgende:
[..]
... Dús was de 'kom maar winter' opmerking niet zo gek bij die lijn.
Dat kloptquote:Op woensdag 2 november 2016 13:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
.. het is herfst, metereologisch en astrologisch gezien.
Toewerken naar de eerstequote:De reacties zeggen wat anders.vandaar dat ik cijferautist best wel op zijn plek vind. Heeft geen zak met echt winterweer te maken, maar alles met het brandende verlangen om de cijfertjes zo laag mogelijk te zien. Hoe dan ook, ook al is het verder kansloos ruk weer. Het is in ieder geval ''koud''
Nederlanders kunnen niet autorijden. Gisteren was, met motregen, de langste avondspits van dit jaarquote:Op woensdag 2 november 2016 13:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat klopt
[..]
Toewerken naar de eerstesnil
1. 15 januari 2013 (1000 kilometer file in de ochtendspits) door sneeuwvalquote:Op woensdag 2 november 2016 13:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nederlanders kunnen niet autorijden. Gisteren was, met motregen, de langste avondspits van dit jaar![]()
![]()
Ik rijd in een goed druk jaar iets richting een ton aan kilometers. Die hele bende kan me gestolen worden.
Ik durf er bijna een krat bier op in te zetten dat autisme veel meer voorkomt onder winterliefhebbers. Desalniettemin word het hier, hoop ik, gekscherend gezegt. In mijn geval wel in ieder geval.quote:Op woensdag 2 november 2016 13:46 schreef Greys het volgende:
Ik vind mensen te pas en te onpas maar autist noemen sowieso net zo sneu als dat ge'kanker', maar dat is persoonlijk. Daar zal ik wel te oud voor zijn om dat tof te vinden.
/OmaMekkert
Ik vind een paar nachten onder de nul ook nog niet iets om van te gaan jubelen verder. Zeg ik, als wintergekkie.
Dat bedoel ikquote:Op woensdag 2 november 2016 13:47 schreef Dven het volgende:
[..]
1. 15 januari 2013 (1000 kilometer file in de ochtendspits) door sneeuwval
2. 8 februari 1999 (975 kilometer file in de ochtendspits), door sneeuwval en gekantelde vrachtwagens
3. 25 maart 2008 (888 kilometer file in de ochtendspits), door sneeuw de dag na Pasen
4. 29 november 2010 (871 kilometer file in de avondspits), door de eerste sneeuw in het midden van het land en de Randstad
5. 3 februari 2012 (831 kilometer file in de middag), door sneeuw in de Randstad.
6. 25 november 2005 (810 kilometer file in de avondspits) door sneeuw
7. 26 februari 2004 (760 kilometer in de ochtendspits) door winterweer en sneeuw
8. 17 december 2010 (753 kilometer file in de avondspits), door sneeuw in de Randstad
9. 17 december 2009 (670 kilometer file in de ochtendspits) door sneeuwval
10. 6 maart 2006 (660 kilometer in de ochtendspits) door sneeuwval en het einde van de voorjaarsvakantie
Top tien hevigste spitsen ooit in Nederland.
Met tien keersnil
als boosdoener
Niet met gele sneeuw?quote:
Ik vind de eerste vorst altijd wel memorabel. Heeft toch een intrinsieke waarde, Het voor de belevenis schiften der seizoenen, de eerste randjes ijs, koude die je gezicht prikkelt terwijl je jezelf in rookwolkjes omhult. Mooi manquote:Op woensdag 2 november 2016 13:46 schreef Greys het volgende:
Ik vind mensen te pas en te onpas maar autist noemen sowieso net zo sneu als dat ge'kanker', maar dat is persoonlijk. Daar zal ik wel te oud voor zijn om dat tof te vinden.
/OmaMekkert
Ik vind een paar nachten onder de nul ook nog niet iets om van te gaan jubelen verder. Zeg ik, als wintergekkie.
Winter bij jou is ook daadwerkelijk winter..quote:Op woensdag 2 november 2016 13:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik vind de eerste vorst altijd wel memorabel. Heeft toch een intrinsieke waarde, Het voor de belevenis schiften der seizoenen, de eerste randjes ijs, koude die je gezicht prikkelt terwijl je jezelf in rookwolkjes omhult. Mooi man![]()
Kijk er toch wel een beetje naar uit, ondanks alle hindernissen die het met zich meebrengt. Hier nog niet echt gebeurd trouwens, het is wel een uur nipt onder nul geweest maar die tel ik nog niet echt mee
Oh ja, die van 29 november 2010 herinner ik me nog wel. Ik moest terug naar Twente vanuit Arnhem. Praktisch de hele a50 en a1 niet harder dan 50 km per uur gereden. Het enige wat ik zag was snil en auto's, bijna 3 uur lang.quote:
Probleem zit hem overigens met name in de de winterbandenhebikhelemaalnietnodigmentaliteit.quote:
Ik woon in Arnhem. Hier hoeft een demente egel maar een keutel op een van de wegen te deponeren en iedereen en zijn schoonmoeder trapt op de rem of botst tegen een vuilnisbak aan.quote:Op woensdag 2 november 2016 13:55 schreef MaLo het volgende:
[..]
Oh ja, die van 29 november 2010 herinner ik me nog wel. Ik moest terug naar Twente vanuit Arnhem. Praktisch de hele a50 en a1 niet harder dan 50 km per uur gereden. Het enige wat ik zag was snil en auto's, bijna 3 uur lang.
Oh man, did you struck gold. Dat is zeker waar en daar kan ik me helemaal kapot aan ergeren.quote:Op woensdag 2 november 2016 13:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Probleem zit hem overigens met name in de de winterbandenhebikhelemaalnietnodigmentaliteit.
Lees jij ook 'De Gruwelijke Winter' ?quote:Op woensdag 2 november 2016 13:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Als het dan toch koud moet worden, doe dan record koud. Meters sneeuw. Dan is het nog bijzonder. Net als warmterecords, die moeten ook gewoon blaartrekkend heet zijn. Alles er tussenin is saai.
Jaquote:Op woensdag 2 november 2016 13:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Lees jij ook 'De Gruwelijke Winter' ?
Best treurig eigenlijk, als je er zo over nadenkt.quote:Op woensdag 2 november 2016 13:47 schreef Dven het volgende:
[..]
1. 15 januari 2013 (1000 kilometer file in de ochtendspits) door sneeuwval
2. 8 februari 1999 (975 kilometer file in de ochtendspits), door sneeuwval en gekantelde vrachtwagens
3. 25 maart 2008 (888 kilometer file in de ochtendspits), door sneeuw de dag na Pasen
4. 29 november 2010 (871 kilometer file in de avondspits), door de eerste sneeuw in het midden van het land en de Randstad
5. 3 februari 2012 (831 kilometer file in de middag), door sneeuw in de Randstad.
6. 25 november 2005 (810 kilometer file in de avondspits) door sneeuw
7. 26 februari 2004 (760 kilometer in de ochtendspits) door winterweer en sneeuw
8. 17 december 2010 (753 kilometer file in de avondspits), door sneeuw in de Randstad
9. 17 december 2009 (670 kilometer file in de ochtendspits) door sneeuwval
10. 6 maart 2006 (660 kilometer in de ochtendspits) door sneeuwval en het einde van de voorjaarsvakantie
Top tien hevigste spitsen ooit in Nederland.
Met tien keersnil
als boosdoener
Ik noem het meer een psychotische achtbaan tussen Siberische en Spanjequote:Op woensdag 2 november 2016 13:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Winter bij jou is ook daadwerkelijk winter..
Ik heb de hoop inmiddels opgegeven me in die discussie te mengen. Geen beginnen aan.quote:Op woensdag 2 november 2016 13:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oh man, did you struck gold. Dat is zeker waar en daar kan ik me helemaal kapot aan ergeren.
Mij ook. Met als voordeel van het scenario dat de winter in ZO-Europa volgens de auteur overwegend warm verlooptquote:Op woensdag 2 november 2016 13:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jabeste bult fantasie, maar dat lijkt me dan wel weer gaaf om mee te maken.
Tja meestal is het het een of het ander. Zelfde verhaal met de VS en Europa.quote:Op woensdag 2 november 2016 14:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Mij ook. Met als voordeel van het scenario dat de winter in ZO-Europa volgens de auteur overwegend warm verloopt
quote:Op woensdag 2 november 2016 14:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tja meestal is het het een of het ander. Zelfde verhaal met de VS en Europa.
Ik hoop oprecht dat we dat een paar dagen mee gaan maken de komende winter. Lijkt me weer eens fantastisch, zo'n echt 'insneeuwen' scenario. Dat je lopend boodschappen moet halen en even aan de bejaarde achterburen vraagt of ze nog wat nodig hebben. Dat je hond tot aan zijn oren in de sneeuw zakt.quote:Op woensdag 2 november 2016 13:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Als het dan toch koud moet worden, doe dan record koud. Meters sneeuw. Dan is het nog bijzonder. Net als warmterecords, die moeten ook gewoon blaartrekkend heet zijn. Alles er tussenin is saai.
Ik heb afgelopen winter nog lopend boodschappen moeten doen, vanwege spekgladde wegen door ijzel. Oprecht een horrorwinterdag. Twee mensen afgevoerd zien worden door een ambulance na een valpartij en een auto een schuurtje in zien rijden/glijden.quote:Op woensdag 2 november 2016 14:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoop oprecht dat we dat een paar dagen mee gaan maken de komende winter. Lijkt me weer eens fantastisch, zo'n echt 'insneeuwen' scenario. Dat je lopend boodschappen moet halen en even aan de bejaarde achterburen vraagt of ze nog wat nodig hebben. Dat je hond tot aan zijn oren in de sneeuw zakt.
Ja, het is lastig voor degenen die de weg op moeten. Maar recordbloedhitte is ook kut voor dieren en bejaarden etc en toch is het degenen die er wel van houden gegund. Gun mij dan ook een weekje horrorwinter
quote:Op woensdag 2 november 2016 16:38 schreef Anthonie24 het volgende:
waarom regent het toch de hele tijd. ik had vandaag plannen om mijn auto te lakken. daar komt nu helemaal niks meer van terecht.
Hier ook, was eerste week van het jaar toch? Wat een horror. Glijdend naar het werk (halfuurtje voor 800m) en zelfde wijze weer terug. Bijna leeg kantoor omdat de meesten van ver komenquote:Op woensdag 2 november 2016 17:14 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen winter nog lopend boodschappen moeten doen, vanwege spekgladde wegen door ijzel. Oprecht een horrorwinterdag. Twee mensen afgevoerd zien worden door een ambulance na een valpartij en een auto een schuurtje in zien rijden/glijden.
Maar dat is natuurlijk ook iets anders dan waar Straatcommando en ik het over hadden met metersdikke sneeuw. Ijzel en ambulances hoeft van mij ook niet.quote:Op woensdag 2 november 2016 17:14 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen winter nog lopend boodschappen moeten doen, vanwege spekgladde wegen door ijzel. Oprecht een horrorwinterdag. Twee mensen afgevoerd zien worden door een ambulance na een valpartij en een auto een schuurtje in zien rijden/glijden.
Een weekjequote:Op woensdag 2 november 2016 14:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoop oprecht dat we dat een paar dagen mee gaan maken de komende winter. Lijkt me weer eens fantastisch, zo'n echt 'insneeuwen' scenario. Dat je lopend boodschappen moet halen en even aan de bejaarde achterburen vraagt of ze nog wat nodig hebben. Dat je hond tot aan zijn oren in de sneeuw zakt.
Ja, het is lastig voor degenen die de weg op moeten. Maar recordbloedhitte is ook kut voor dieren en bejaarden etc en toch is het degenen die er wel van houden gegund. Gun mij dan ook een weekje horrorwinter
Ik was mild, voor de sneeuwhaters.quote:Op woensdag 2 november 2016 17:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Een weekje![]()
Doe maar drie maanden![]()
Drie jaar geen winter gehad...op de ijzel na idd. IJzel hoeft van mij dan ook weer niet. Spekglad was het hier.
Die sneeuwhaters moeten niet zeurenquote:Op woensdag 2 november 2016 17:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik was mild, voor de sneeuwhaters.
Stiekem wil ik zelf ook veel langer dan een weekje.
Heb bijna vijf jaar geleden nieuwe schaatsen gekocht, ik heb ze tot nu toe in totaal maar liefst 3 weken kunnen gebruiken op natuurijs.quote:Op woensdag 2 november 2016 17:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Een weekje![]()
Doe maar drie maanden![]()
Drie jaar geen winter gehad...op de ijzel na idd. IJzel hoeft van mij dan ook weer niet. Spekglad was het hier.
Dat bedoel ik...mag het een keer winter zijn.quote:Op woensdag 2 november 2016 17:58 schreef Kaji het volgende:
[..]
Heb bijna vijf jaar geleden nieuwe schaatsen gekocht, ik heb ze tot nu toe in totaal maar liefst 3 weken kunnen gebruiken op natuurijs.
Ik zag gisteren een aankondiging op tv en vond dat stukje er echt verrassend goed uitzien!quote:Op donderdag 3 november 2016 14:21 schreef Frutsel het volgende:
TV Tip voor de kille zaterdagavond
TV / Als de dijken breken
Nog niet thuis?quote:Op woensdag 2 november 2016 18:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zodra ik thuis ben, ga ik dit plaatje fixen.
Pfff altijd die slachtofferrol van de winter-lovers alsof het in geen honderd jaar meer koud of sneeuwrijk is geweest. Slecht geheugen hebben jullie toch....quote:Op woensdag 2 november 2016 18:03 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat bedoel ik...mag het een keer winter zijn.
Moet je de hittegekkies eens horen als het maar één (!) zomer niet eens een weekje flink warm is. Pluh!quote:Op donderdag 3 november 2016 15:43 schreef dick_laurent het volgende:
POE HEE, het duurt nu al bijna DRIE jaar sinds het echt koud is geweest. Wat een oneindige en bizar lange periode
hahaquote:Op donderdag 3 november 2016 15:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Pfff altijd die slachtofferrol van de winter-lovers alsof het in geen honderd jaar meer koud of sneeuwrijk is geweest. Slecht geheugen hebben jullie toch....
Januari 2010? -0,5 gemmideld, dik onder normaal dus. Dec 2010? -1,1 met ladingen sneeuw en talloze ijsdagen
Februari 2012? Een reeks ijs en ijskoude dagen in de eerste helft van de maand
Jan/feb/maart 2013? Alle drie te koude maanden, waarvan maart 2013 een van de koudste maart maanden was in weet ik veel hoe lang.
Vervolgens is het daarna idd 2 winters achtereen veel te zacht geweest. Dus ja. POE HEE, het duurt nu al bijna DRIE jaar sinds het echt koud is geweest. Wat een oneindige en bizar lange periode
of het regent een paar dagenquote:Op donderdag 3 november 2016 16:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Moet je de hittegekkies eens horen als het maar één (!) zomer niet eens een weekje flink warm is. Pluh!
Daar heb ik nog nooit iemand over gehoord.quote:Op donderdag 3 november 2016 16:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Moet je de hittegekkies eens horen als het maar één (!) zomer niet eens een weekje flink warm is. Pluh!
Het is dan ook altijd warm in de zomer.quote:Op donderdag 3 november 2016 17:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar heb ik nog nooit iemand over gehoord.
Ik ga het opnemenquote:Op donderdag 3 november 2016 14:21 schreef Frutsel het volgende:
TV Tip voor de kille zaterdagavond
TV / Als de dijken breken
En nu zonder te lachen!quote:Op donderdag 3 november 2016 17:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar heb ik nog nooit iemand over gehoord.
Als we dan ook eens een échte winter zouden krijgen zoals jullie een échte zomer, hoefden we niet te klagen. In de winter dan. Wel in de zomer natuurlijk. Klagen is lekker.quote:Op donderdag 3 november 2016 18:07 schreef bloodymary1 het volgende:
In de zomer wordt er geklaagd dat het te warm is en in de winter dat het niet koud genoeg is. Dus dat zijn echt die wintergekkies.
Dus tot maart telkens rond het vriespunt en in maart gaan we een half weekje de diepvries in.quote:Op donderdag 3 november 2016 18:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Als we dan ook eens een échte winter zouden krijgen zoals jullie een échte zomer, hoefden we niet te klagen. In de winter dan. Wel in de zomer natuurlijk. Klagen is lekker.
Dit. Verongelijkt volk met een selectief geheugen als een zeef is het.quote:Op donderdag 3 november 2016 18:07 schreef bloodymary1 het volgende:
In de zomer wordt er geklaagd dat het te warm is en in de winter dat het niet koud genoeg is. Dus dat zijn echt die wintergekkies.
Storm? Word het dan lekker koud?quote:Op donderdag 3 november 2016 18:35 schreef Elan het volgende:
Dit topic begint echt flauw te worden zo.
Tijd voor een Storm des Doods om de boel eens flink wakker te schudden.
Als jij dan stopt met zeuren wel.quote:Op donderdag 3 november 2016 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Storm? Word het dan lekker koud?![]()
Het word dus niet koudquote:
Misschien als het Hogedrukgebied de depressie zodanig weet te blokkeren dat deze oostwaarts over Frankrijk trekt. Als dat gebeurt gaat het zeker een paar dagen nachtvorst betekenenquote:Op donderdag 3 november 2016 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Storm? Word het dan lekker koud?![]()
Mensen die op dergelijke sites/topics reageren willen toch ook gewoon extreem weer.quote:Op donderdag 3 november 2016 18:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Schitterend voorbeeld gisteren op weerwoord. Topic over eventuele koude kaarten helemaal platgespamd en de pluim die gewoon in de redelijke termijn ligt (en toevallig vrij zacht was) geen ENKELE reactie
Nee.. Ze willen kou, of dat nou gepaard gaat met wind bewolking of zon. Vertel mij anders wat er zo te bejubelen valt aan de komende periode met 5 gradenquote:Op donderdag 3 november 2016 18:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen die op dergelijke sites/topics reageren willen toch ook gewoon extreem weer.
In de zomer ging het hier ook alleen maar over aanstaande hittegolven of onweer des doods.
Over onweer gesproken, heeft het hier al een poosje niet echt gedaan
Oh geweldig. Dat nieuwe klimaatquote:Op donderdag 3 november 2016 18:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Misschien als het Hogedrukgebied de depressie zodanig weet te blokkeren dat deze oostwaarts over Frankrijk trekt. Als dat gebeurt gaat het zeker een paar dagen nachtvorst betekenen
Anders zien we dadelijk nog dit:quote:Op donderdag 3 november 2016 18:35 schreef Elan het volgende:
Daarom kijk ik er nooit...quote:Op donderdag 3 november 2016 18:48 schreef Nattekat het volgende:
Waarom heeft weerwoord zo'n achterlijke Reddit-layout maar dan nog slechter?
Ik wilde een felle discussie straten, maar neh. Waar zitten verder nog winterfappers?
Eens. Met allebei je opmerkingen.quote:Op donderdag 3 november 2016 18:35 schreef Elan het volgende:
Ik ga daar ook maar eens weer wat vaker kijken. Op zich is het qua kwaliteit en berichtgeving wel beter geworden nu ze met Alpenweerman samenwerken. Ik volg Johann al heel lang en vind dat hij er veel kennis van heeft en dat goed kan verwoorden op een normale kijk.quote:Op donderdag 3 november 2016 19:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Onweer online, Nattekat. Vooral Roberto koopman is een pareltje
Absoluut dat zijn mensen met kennis.quote:Op donderdag 3 november 2016 19:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik ga daar ook maar eens weer wat vaker kijken. Op zich is het qua kwaliteit en berichtgeving wel beter geworden nu ze met Alpenweerman samenwerken. Ik volg Johann al heel lang en vind dat hij er veel kennis van heeft en dat goed kan verwoorden op een normale kijk.
Ik heb het idee dat op onweer online zaken beter en uitgebreider uitgelegd worden, door diegene die dat kunnen dan. Het is er wel minder actief, maar als je alle bagger wegschraapt van weerwoord blijft er ook weinig over.quote:Op donderdag 3 november 2016 19:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik ga daar ook maar eens weer wat vaker kijken. Op zich is het qua kwaliteit en berichtgeving wel beter geworden nu ze met Alpenweerman samenwerken. Ik volg Johann al heel lang en vind dat hij er veel kennis van heeft en dat goed kan verwoorden op een normale kijk.
quote:Op donderdag 3 november 2016 19:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Eens. Met allebei je opmerkingen.
Storm
Sorryquote:Op donderdag 3 november 2016 18:51 schreef aloa het volgende:
[..]
Het wordt wel koud. Volgende week nachtvorstAutoruiten krabben
Begin dit jaar met die ijzel...quote:Op donderdag 3 november 2016 22:47 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Sorryvd zomer een standkachel ingebouwd
![]()
Hier net onder de grote rivieren amper iets van winter gezien. Wel ruiten bevroren(toen afgedekt met plastic) maar dat was het dan ook welquote:Op donderdag 3 november 2016 23:00 schreef aloa het volgende:
[..]
Begin dit jaar met die ijzel...Niet te doen dat autoruitkrabben
Dikke laag ijs op de auto hier...er zijn wat krabbers gesneuveldquote:Op donderdag 3 november 2016 23:08 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Hier net onder de grote rivieren amper iets van winter gezien. Wel ruiten bevroren(toen afgedekt met plastic) maar dat was het dan ook wel
Vanmorgen was het dak vd auto trouwens ook bevroren, de ruiten niet.
Die site had ik wel hoog zitten... meen je nietquote:Op donderdag 3 november 2016 19:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Onweer online, Nattekat. Vooral Roberto koopman is een pareltje
Het is de eerste atmquote:Op donderdag 3 november 2016 23:43 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik stem voor die laatste
Komt wel goed.quote:Op donderdag 3 november 2016 23:47 schreef FredvZ het volgende:
Storm
Van het weekend storm op de Noordzee. De verschillende modellen zijn er nog niet over uit of we er ook in Nederland last van krijgen.
[..]
Het is de eerste atm
of heel WKN waait weg, dat kan ook nog...quote:Op donderdag 3 november 2016 18:45 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Anders zien we dadelijk nog dit:
WKN weggewaaid van het forum
Is Johann weer weg bij Meteoservice dan? Heb op beide sites al een tijd niet meer gekekenquote:Op donderdag 3 november 2016 19:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, daar is hij al een hele tijd weg. Hij richtte zich eerst op zijn eigen Alpenweerman.nl site en dat is flink uitgebreid. Voorheen was dat ook voornamelijk in de winter actief. Nu hebben ze een samenwerking met onweer-online en plaatst hij daar ook berichten.quote:Op vrijdag 4 november 2016 08:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Is Johann weer weg bij Meteoservice dan? Heb op beide sites al een tijd niet meer gekeken
Ah kiek an... nou ik zal binnenkort weer eens mijn account opscharrelen. Als dat nog werktquote:Op vrijdag 4 november 2016 09:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, daar is hij al een hele tijd weg. Hij richtte zich eerst op zijn eigen Alpenweerman.nl site en dat is flink uitgebreid. Voorheen was dat ook voornamelijk in de winter actief. Nu hebben ze een samenwerking met onweer-online en plaatst hij daar ook berichten.
he gadverdammequote:Op vrijdag 4 november 2016 10:15 schreef INViCTuS het volgende:
Lange termijn: De absolute winter temperaturen zijn we kwijt maar het wordt zeker niet terug echt zacht. Bovendien lijkt de westcirculatie op gang te komen met regelmatig depressies en bijhorende neerslagzones. We schakelen dus over van winterweer op herfstweer tegen het einde van de week.
Dat is waarquote:
Was er dan van winterweer sprake? Ja ok, een paar dagen vrij koud met een graadje vorst snachts... maar zelfs een winterhater als ik vind dat nog wel do-able.quote:
Ik vond het ook wat vreemd lezen. 'De absolute wintertemperaturen'. Ik heb nog niet een keer mijn ruiten hoeven krabben.quote:Op vrijdag 4 november 2016 11:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Was er dan van winterweer sprake? Ja ok, een paar dagen vrij koud met een graadje vorst snachts... maar zelfs een winterhater als ik vind dat nog wel do-able.
Ik wel, één keer. Maar dat was meer aangevroren water. Zo'n heel dun, irritant laagje.quote:Op vrijdag 4 november 2016 11:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vond het ook wat vreemd lezen. 'De absolute wintertemperaturen'. Ik heb nog niet een keer mijn ruiten hoeven krabben.
Ah dank, dan is het al iets meer duidelijk.quote:Op vrijdag 4 november 2016 11:06 schreef INViCTuS het volgende:
dat bericht had dan wel meer betrekking op de Alpen, maar een westcirculatie geldt hier natuurlijk net zo. Het wordt daar echt winter en in de loop van volgende week lijkt de WC met de bijbehorende depressietrein op gang te komen. Daar krijgen wij dan wel mee te maken.
Het ligt er dan wel aan hoe die straalstroom loopt. Komt deze vanaf de Noordpool, dan heb je nog geen hoge temperaturen.quote:Op vrijdag 4 november 2016 11:28 schreef INViCTuS het volgende:
WC betekent dan wel veel hogere temperaturen. Al gaat dat dan wel gepaard met regelmatig regen en vaak veel wind.
Tikkeltje winters vind ik het doordeweeks de komende week toch zeker wel. Temperaturen tussen de 3 en 7 graden vind ik nou niet bepaald warm ofzo.
Oh ja, wij liepen half december op de kerstmarkt in Munster. In zomerjas. 15 graden was het. En volop zonneschijn. Op een kerstmarktquote:Op vrijdag 4 november 2016 14:01 schreef Straatcommando. het volgende:
De getoonde kaart is wat mij betreft een pak erger dan een echte WC. Opnieuw hoge temperaturen en zonnig weer, zit ik echt niet op te wachten na de walgelijke december van verleden jaar. Nee, laat het dan maar goed waaien en regenen!
Dat koude prikje is trouwens helemaal afgebrokkeld. Weinig van over.
Wat hij zegtquote:Op vrijdag 4 november 2016 19:04 schreef Basekid_NZ het volgende:
Hoge temperaturen en zon in november
Als de zon schijnt, is het nog wel te doen hoor.quote:
quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:22 schreef aloa het volgende:
Klein winters prikje in aantocht...
[ afbeelding ]
Hier niet aan de ordequote:
Sundog?quote:Op zondag 6 november 2016 11:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier niet aan de orde![]()
[ afbeelding ]
Dit buitje:
[ afbeelding ]
Hier (Zeeland) eigenlijk al sinds 10u regen.quote:Op zondag 6 november 2016 15:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dit weer is echt schijt irritant
Weert helaas al vrij vroeg in de ochtend grijs en dat werd steeds iets grijzer totdat het ging regenen.quote:Op zondag 6 november 2016 17:44 schreef computergirl het volgende:
[..]
tussen de buien door toch ook blauwe luchten gezien hier te Adam
Nope dat was niet van toepassingquote:
En zo gaat het weer de hele winter door. Niks in het westen. alles in het oosten.quote:Op maandag 7 november 2016 08:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Er is een kansje op sneeuw in het noorden / noordoosten.
Heb jij voorkennis voor de komende winter?quote:Op maandag 7 november 2016 08:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
En zo gaat het weer de hele winter door. Niks in het westen. alles in het oosten.![]()
Nee, maar dat hoef je ook niet te hebben want het is toch ieder jaar hetzelfde liedje. Ook niet heel vreemd in Nederland trouwens, maar goed.quote:Op maandag 7 november 2016 08:24 schreef Canopus het volgende:
[..]
Heb jij voorkennis voor de komende winter?
Het is vaker storm en regen in Nederland dan sneeuw enz.quote:Op maandag 7 november 2016 08:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Nee, maar dat hoef je ook niet te hebben want het is toch ieder jaar hetzelfde liedje. Ook niet heel vreemd in Nederland trouwens, maar goed.
Als je dat na enkele dagen met wat regen al hebt heb ik echt medelijden met je dat je in Nederland woont.quote:Op maandag 7 november 2016 09:06 schreef Stefanovich het volgende:
Pow ik merk echt dat ik het zwaar heb met dit donkere en grijze weer. Deprimerend.
Het wilt nog niet echt vlotten met die winter daar bij jou he?quote:Op maandag 7 november 2016 08:29 schreef Dven het volgende:
Afgelopen nacht niet onder de 13 graden geweest. Om 00:00 was het zelfs nog 17 graden... Bizar warm aangezien de gemiddelde minimumtempratuur momenteel rond de 4 graden ligt.
Niet echt neequote:Op maandag 7 november 2016 09:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het wilt nog niet echt vlotten met die winter daar bij jou he?
Laat het maar lekker warm zijn ja, die winter komt vast vanzelf wel.quote:Op maandag 7 november 2016 09:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Opzich ook niets mis mee.
Ja, sommige mensen hebben dat nu eenmaal, waaronder ondergetekende.quote:Op maandag 7 november 2016 09:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je dat na enkele dagen met wat regen al hebt heb ik echt medelijden met je dat je in Nederland woont.
Heb ik ook met mezelfquote:Op maandag 7 november 2016 09:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je dat na enkele dagen met wat regen al hebt heb ik echt medelijden met je dat je in Nederland woont.
Echt genieten man! Zeiknat aankomen op het werk, en hele dag met doorweekte broek op kantoorquote:Op maandag 7 november 2016 10:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Oh het is trouwens lekker 5 graden met regen. Echt heerlijk genieten dit
[ afbeelding ]
Hahaquote:Op maandag 7 november 2016 10:49 schreef Djeez het volgende:
[..]
Echt genieten man! Zeiknat aankomen op het werk, en hele dag met doorweekte broek op kantoor
Ik heb het al 2 maanden. Vorige week zondag liep ik nog in een t-shirt, toen was het heel even over.quote:Op maandag 7 november 2016 09:12 schreef Greys het volgende:
[..]
verkeerde topic of wat?quote:Op maandag 7 november 2016 11:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Weet iemand hoe lang het duurt als je online je boodschappen bestelt???
Straatcommando is van suiker. Kan niet naar buiten als het een beetje fris en nat is.quote:
Wat een mentaliteit ook. Waar zijn de echte bikkels zoals jij en ik gebleven?quote:Op maandag 7 november 2016 11:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Straatcommando is van suiker. Kan niet naar buiten als het een beetje fris en nat is.
ligt eraan wat je voor leverdatum hebt ingevuldquote:Op maandag 7 november 2016 11:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Weet iemand hoe lang het duurt als je online je boodschappen bestelt???
We zijn helaas van een uitstervend ras.quote:Op maandag 7 november 2016 11:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wat een mentaliteit ook. Waar zijn de echte bikkels zoals jij en ik gebleven?
quote:Op maandag 7 november 2016 11:55 schreef Dven het volgende:
[..]
We zijn helaas van een uitstervend ras.
[ afbeelding ]
Ik ben alleen maar op de weg, maar aangezien Nederlanders al een rolberoerte krijgen bij een beetje motregen weet je al genoeg.quote:Op maandag 7 november 2016 11:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Straatcommando is van suiker. Kan niet naar buiten als het een beetje fris en nat is.
Bikkels lopen niet altijd te janken over dat "het oosten" altijd alles krijgt.quote:Op maandag 7 november 2016 11:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wat een mentaliteit ook. Waar zijn de echte bikkels zoals jij en ik gebleven?
Mallerd. Eind september was het 's nachts nog 17 graden en overdag ruim boven de 20.quote:Op maandag 7 november 2016 11:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb het al 2 maanden. Vorige week zondag liep ik nog in een t-shirt, toen was het heel even over.
Dan heb je nog zoiets als een paraplu. En anders neem je maar een droge broek mee naar kantoorquote:Op maandag 7 november 2016 10:49 schreef Djeez het volgende:
[..]
Echt genieten man! Zeiknat aankomen op het werk, en hele dag met doorweekte broek op kantoor
Regenpak! Niet modieus maar een prachtige uitvindingquote:Op maandag 7 november 2016 13:20 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Dan heb je nog zoiets als een paraplu. En anders neem je maar een droge broek mee naar kantoor
Helpt ook tegen de windquote:Op maandag 7 november 2016 13:40 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Regenpak! Niet modieus maar een prachtige uitvinding!
Ik loop tien minuten naar kantoor (vanaf de auto) en dan is een regenpak wat... Apartquote:Op maandag 7 november 2016 13:40 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Regenpak! Niet modieus maar een prachtige uitvinding!
1 maand dan, voelt als twee.quote:Op maandag 7 november 2016 13:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Mallerd. Eind september was het 's nachts nog 17 graden en overdag ruim boven de 20.
Met je twee maanden.![]()
Verder is het ook nog een paar weekenden achter elkaar prachtig weer geweest van half tot eind oktober als ik het wel heb. Zon en droog en niet koud.
Of trap ik erin en maakte je een grap?
Ze verwachten dat de mist op gaat vriezen aan de weg.quote:Op maandag 7 november 2016 22:16 schreef Greys het volgende:
Er wordt hier in Bleiswijk driftig gestrooid. Is dat niet wat overdreven?
quote:Op maandag 7 november 2016 22:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Snap het niet hoor, ik vind het echt meer dan prima nu. Beetje veel regen wel zo nu en dan.
Niet buitenquote:Op maandag 7 november 2016 23:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1. Je geeft antwoord op je eigen vraag
2. Jij komt vast niet eens buiten
Houd afstandbediening van standkachel paraatquote:
sneu voor jequote:Op maandag 7 november 2016 23:57 schreef Slobeend het volgende:
[..]
En uitgerekend nu is hier de verwarming uitgevallen vanavond.
Gewoon eerst thuis werken en dan pas om 09:00 naar kantoor rijden.quote:
rond 6:15 hoefde ik nog niet te krabben.quote:
Ik dus rond 23.30 en vanochtend om 7.30 weerquote:Op dinsdag 8 november 2016 10:30 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
rond 6:15 hoefde ik nog niet te krabben.
Kon zo instappen en wegrijden
Lekker hoor, Enjoy!quote:Op dinsdag 8 november 2016 10:01 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
In Barcelona wel. En daar ga ik toevallig dit weekend naar toe!
Misschien toch een beetje natte sneeuw morgenquote:De neerslag die woensdagnacht en -ochtend vooral boven het midden en zuiden valt kan de luchtkolom ver genoeg doen afkoelen dat de regen overgaat in sneeuw. Het signaal in Harmonie38 is overigens vrijwel volledig vloeibaar, net als in de vorige runs. Dit verschil is echter niet duidelijk zichtbaar in de progtemps, die beneden 1500 voet maar net boven het vriespunt liggen. Sneeuwfractie in Harmonie en in ECEPS overigens vrij klein, meestal in de orde van 25%. Accumulatie die je in dit soort situaties kunt verwachten is hoogstens zeer tijdelijk bij voldoende intensiteit (nog maar zeer de vraag), in hoger gelegen gebieden op vegetatie. Uiteindelijk smelt alles gewoon weer weg.
Daar zullen ze vast niet moeilijk over doenquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:40 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Dank u!
Als het door de douane heen komt neem ik mooi weer mee terug!
http://www.rtvutrecht.nl/(...)middennederland.htmlquote:PROVINCIE UTRECHT - Bewoners van het midden, oosten en zuiden van Nederland moeten woensdag rekening houden met sneeuwbuien. Dat meldt Weeronline in Zeist.
Dinsdagochtend vroeg viel er voor het eerst dit seizoen sneeuw. Dat gebeurde in Groningen en Friesland. Later op de dag kwamen er ook meldingen van natte sneeuw binnen uit Noord-Holland. Woensdag houden de buien volgens het weerbureau aan, maar dit keer wordt de winterse neerslag in het midden, oosten en zuiden van het land verwacht.
"Op de wegen leidt dit niet tot gladheid, maar het landschap kan in hoger gelegen gebieden zoals de Veluwe en de Limburgse heuvels tijdelijk wit kleuren", aldus Weeronline.
Jaaaaaaaaquote:Op dinsdag 8 november 2016 17:48 schreef Infection het volgende:
Winterse buien verwacht in Midden-Nederland
[..]
http://www.rtvutrecht.nl/(...)middennederland.html
Voor 1 of 2 dagen is het wel leuk ja.quote:Op dinsdag 8 november 2016 18:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jaaaaaaaa
Een heel dun laagje sneeuw op de daken en auto's
Bevroren handen op de fiets
Naar buiten als Michelinmannetje
Gladheid en getrut op de weg
Jaaaaaaaa
Maar het vriest wel mooi twee hele graden in de nachtquote:Op dinsdag 8 november 2016 19:15 schreef MissionPhailed het volgende:
Onaangenaam koud vandaag, de CV staat te loeien. Ik prefereer dan toch het actuele Bulgaarse weer boven het kille vleesch-noch-visch gebeuren hier
Ik lees sarcasme?quote:Op dinsdag 8 november 2016 18:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jaaaaaaaa
Een heel dun laagje sneeuw op de daken en auto's
Bevroren handen op de fiets
Naar buiten als Michelinmannetje
Gladheid en getrut op de weg
Jaaaaaaaa
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |