16 maanden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 22:17 schreef SaskiaR het volgende:
Gefeliciteerd Shop!!!
En welkom m87! Hoe oud is je meisje?
Wij hadden Sjaak ook wat langer opgehouden (45 minuten), maar dat had dus averechts effect.quote:Op zondag 30 oktober 2016 07:52 schreef mousemicky het volgende:
Mijn dreumes kan klokkijken, en werd vandaag netjes om 7.00u nieuwe tijd wakkerHij is gereset!
Ok, het kan er ook iets mee te maken hebben dat ie gisteren pas om 20.30u in bed lag...
Ik durf het haast niet te zeggen, maar de meeste nachten wel ja! We leggen haar nu wakker weg en ze wordt doorgaans nog maar 1 keer wakker snachts en dat is om bij mij te drinken. Daarna slaapt ze meteen weer door dus dat vind ik geen enkel probleem. Soms is er nog wat gedoe bij het in slaap vallen (te moe of nog niet moe genoeg weggelegd) en er zit nog wel eens een lastige nacht tussen maar het lijkt steeds beter te gaan.quote:
Haha, helaas kunnen we niet deze ochtend. En het is te ver weg voor een middagje.quote:Op zondag 30 oktober 2016 08:26 schreef LuDann het volgende:
Jaaaaa, naar Artis! Wij hebben nu een abbo dus ik ben voor.
Pff, zeg dat! Slaap doet echt goed. Het zal nog wel een paar weken duren voordat ik echt goed bijgeslapen ben, ik duik er de meeste avonden nog vroeg in. Maar het verschil is al duidelijk merkbaar! Uit eten gaan na een dagje Artis was eerst echt uitgesloten.quote:Op zondag 30 oktober 2016 08:37 schreef geppie het volgende:
Fijn om te lezen zeg! Wat knap je er van op he als ze het truukje eenmaal een beetje doorkrijgen?!
Ik heb vanmiddag ook al plannen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 08:38 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Haha, helaas kunnen we niet deze ochtend. En het is te ver weg voor een middagje.
Wij ook! Zondag dan, de andere dagen kunnen we niet. We appen wel evenquote:Op zondag 30 oktober 2016 08:47 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag ook al plannen.
Maar volgende week vrijdag, zaterdag of zondag kan ik wel.
ehhh ik heb maar wat geprobeerd!quote:Op maandag 31 oktober 2016 12:40 schreef Vieve6 het volgende:
Leuke foto's kwak! Die discodip taart ziet er leuk uit zeg!! Heb je daar een receptje van?
Oh Pinquit! Dat klinkt inderdaad niet echt als een goede dag tot nu toe! Hopelijk is de middag beter! Even wandelen in het zonnetje miss?
L was gisteren half 8 wakker en vandaag half 9. Prima dus. Ging alleen gisteren wat minder goed naar bed in de avond. Maar dat kan altijd wel eens.
Jagar Hoe is het met T?
Nee, meneer krijgt een tand en is de hele dag aan het poepen en brullen. En verder gaat het ook niet goed, maar dat heeft niets met mr. T te maken.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een geweldig nieuws! Wow, wat zullen jullie daarvan bijkomen zeg.quote:Op zondag 30 oktober 2016 08:26 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik durf het haast niet te zeggen, maar de meeste nachten wel ja! We leggen haar nu wakker weg en ze wordt doorgaans nog maar 1 keer wakker snachts en dat is om bij mij te drinken. Daarna slaapt ze meteen weer door dus dat vind ik geen enkel probleem. Soms is er nog wat gedoe bij het in slaap vallen (te moe of nog niet moe genoeg weggelegd) en er zit nog wel eens een lastige nacht tussen maar het lijkt steeds beter te gaan.
Zeg dat! Net nu we over anderhalve week de eerste afspraak hebben om gericht advies te krijgen over het slaapprobleem.quote:Op maandag 31 oktober 2016 22:50 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Wat een geweldig nieuws! Wow, wat zullen jullie daarvan bijkomen zeg..
Het duurt hier ook nog tot februariquote:Op dinsdag 1 november 2016 12:51 schreef Vieve6 het volgende:
Sara veel sterkte! Erg heftig zeg...
Ludann wat superfijn van de betere nachten. Eindelijk. Dat gun ik jullie van harte!
Phaidra bijna een peuter! Wat leuk zeg! Dat klinkt hier nog heel ver weg.
Volgens mij telt dat voor het CB ook gewoon mee hoor! Ik twijfel of A met 1,5 al 3 woorden zei. Soms was ik ervan overtuigd dat hij iets onder de knie had, en daarna weigerde hij weer een paar weken om dat woord te zeggen. Had ik me het dan ingebeeld? Rare business... Mijn oudste maakte rond de 2 jaar al zinnetjes van 3-4 woorden. Echt heel gek. De laatste 2 maanden is het met A ineens hard gegaan met woordjes. Maar nog steeds zal een buitenstaander er weinig van begrijpen denk ikquote:Op dinsdag 1 november 2016 13:47 schreef LuDann het volgende:
Is het niet ook een kwestie van interpretatie wat nu echt woordjes zeggen is?
Wolk zegt ongeveer 30 verschillende woorden, maar ik denk dat je haar vaak moet zien om ze te herkennen. "Draaien" (een van haar eerste woorden) spreekt ze uit als "daaie" bijvoorbeeld, "eten" als "etuh" en "auto" als "aata". Sja, officieel zijn het niet helemaal woorden natuurlijk, maar ik keur het goed.
Met ook nog een dergelijke intonatie erbij dat het soms lastig te herkennen is als een woord.
Nou, dat! Ik sta er ook versteld van wat Ketel allemaal al snapt, ook al kan hij het nog niet uitdrukken.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:50 schreef Sara82 het volgende:
Maar da's allemaal leuk enzo, maar wat ik helemaal geweldig vind is wat ze allemaal al begrijpen nu.
"Zullen we een boekje lezen?"
*T loopt naar de kast en brengt een boek*
Dan zit ik dus echt met grote ogen te kijken.
Oh ja, die rommelquote:Op dinsdag 1 november 2016 17:30 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Die cavia komt gewoon door die speelgoedcavias van furreal friend die je pas had, MevrC. Sjaak vond ze blijkbaar erg leuk. Jammer dat je ze hebt weggeven aan faptist
Je omschrijving van A had ook over Frits kunnen gaan. Ik vind het zo leuk om een knuffelkoning te hebben.quote:Op dinsdag 1 november 2016 09:45 schreef Phaidra het volgende:
LuDann, wat een fijne update om te lezen! Het is je zo ontzettend gegund!![]()
Sara.
Ik merk hier dat we hard richting de peuterleeftijd gaan. A weet al heel goed wat hij wil (en niet wil), kan heerlijk ondeugend zijn, klimt het liefst de hele dag op de bank of op tafel, praat steeds meer, al is het meeste nog niet heel duidelijk verstaanbaar en hij komt vaak gezellig iedereen een knuffel geven.
quote:Op dinsdag 1 november 2016 21:55 schreef Aerenia het volgende:
Ooh twist, wat een lieve foto!![]()
LuDann: zo fijn voor jullie dat wolk nu goed slaapt!
A kent ondertussen ook al behoorlijk wat woordjes (heb ik vernomen). Als ik lees hoe jullie omschrijven hoe jullie dreumesjes al die nieuwe woordjes uitspreken word ik gewoon jaloers!Dat lijkt me ook een heel moeilijke reality checkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
Š loveli
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijkt me ook heel moeilijk Aerenia.
W. zegt al best wat denk ik voor zijn leeftijd. Sowieso al een tijd papa en mama. Alles op 4 poten is "Poesje". Verder roept ie regelmatig "kijk!" En "deze!" Of "die!"
"Hey" en "daag" doet 'ie ook. En ik betrap hem sinds een dag of wat op iets wat verdacht veel lijkt op opa.
[ Bericht 26% gewijzigd door silliegirl op 02-11-2016 07:12:16 ]
Dat doet Wolk ook wel eens. Ik weet zeker dat ze een week of twee geleden TikTak kon zeggen maar nu doet ze het niet meer. Nu is het weer 'die!'quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Volgens mij telt dat voor het CB ook gewoon mee hoor! Ik twijfel of A met 1,5 al 3 woorden zei. Soms was ik ervan overtuigd dat hij iets onder de knie had, en daarna weigerde hij weer een paar weken om dat woord te zeggen. Had ik me het dan ingebeeld? Rare business... Mijn oudste maakte rond de 2 jaar al zinnetjes van 3-4 woorden. Echt heel gek. De laatste 2 maanden is het met A ineens hard gegaan met woordjes. Maar nog steeds zal een buitenstaander er weinig van begrijpen denk ik.
quote:Op dinsdag 1 november 2016 21:55 schreef Aerenia het volgende:
Ooh twist, wat een lieve foto!![]()
LuDann: zo fijn voor jullie dat wolk nu goed slaapt!
A kent ondertussen ook al behoorlijk wat woordjes (heb ik vernomen). Als ik lees hoe jullie omschrijven hoe jullie dreumesjes al die nieuwe woordjes uitspreken word ik gewoon jaloers!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom sillie! W. 1 jaar alweer!Zo gaat dat hier ook, echt vet handig! Ik vraag zowel overdag als in de avond of Wolk wil slapen en dat is of 'neh!' + hoofdschudden of naar de deur lopen en ja knikken en het gebaar voor slapen maken. En dan dag zeggen inderdaad.quote:Op woensdag 2 november 2016 10:26 schreef kazy het volgende:
Vraag ik 's avonds: zullen we naar boven gaan? (Om naar bed te gaan.) Laat M. vervolgens haar speelgoed vallen en loopt zwaaiend en 'da' zeggend richting de woonkamerdeurZe geeft zo ook aan wanneer ze klaar is met douchen (onderdeel van bedritueel) of eten, dan zegt ze 'kla!' en maakt het gebaar erbij.
Hoewel ze soms als ze het eten niet lekker vindt al meteen 'kla!' roept.![]()
Ik heb hier een lichttherapie bak, daar schuif ik Wolk gewoon even voor. Gaat ze later slapen.quote:Op woensdag 2 november 2016 10:58 schreef maxamius het volgende:
Heeft iemand hier al een oplossing voor de wintertijd, onze dreumes werd altijd tussen 6 en half 7 wakker. Sinds afgelopen weekend is dit 5 uur.
Voor het tegengeluid: mijne is nauwelijks ouder dan T en zegt alleen papa, mamamammamamammamamma, op en ap (hap). En hij loopt ook nog niet los. Dus T wintquote:Op woensdag 2 november 2016 11:37 schreef Jagärtrut het volgende:
ik word echt een beetje onzeker van wat al die dreumessen die ongeveer net zo oud zijn als T al zeggen/doen. Rationeel weet ik wel dat dat niet hoeft, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan...
Oh, T hoeft helemaal neit te winnen hoor. Rationeel weet ik ook wel dat het allemaal hartstikke goed gaat. Maar soms ben ik wat gevoelig voor onzekerheden....quote:Op woensdag 2 november 2016 11:41 schreef Mineola het volgende:
[..]
Voor het tegengeluid: mijne is nauwelijks ouder dan T en zegt alleen papa, mamamammamamammamamma, op en ap (hap). En hij loopt ook nog niet los. Dus T wint![]()
quote:Op woensdag 2 november 2016 11:44 schreef Mineola het volgende:
En Sillie gefeliciteerd! Lieve fotos![]()
W is nou echt zo'n dreumes (jaja) die in mijn hoofd al weken 1 is, schelen de onzen echt twee maanden!
Gaat het groeien ook nog niet beter op de nieuwe flesvoeding Malteser? Of is dat nog te kort om er iets over te zeggen?quote:Op woensdag 2 november 2016 11:56 schreef Malteser het volgende:
Twix kletst volop, soms herkenbare woorden, maar loopt nog niet los en groeit niet. Ze ontwikkelen allemaal op hun eigen manier en in hun eigen tempo.
Sillie, gefeliciteerd met W en welkom hier!
LuDann, balen van de nachten.
Dat is nog wat te kort om er iets over te zeggen. En om te voorkomen dat het ons teveel gaat beheersen, hebben we besloten tussendoor niet te wegen maar de afspraak in het ziekenhuis netjes af te wachten.quote:Op woensdag 2 november 2016 11:59 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Gaat het groeien ook nog niet beter op de nieuwe flesvoeding Malteser? Of is dat nog te kort om er iets over te zeggen?
Tweetalig opvoeden zorgt wel vaak voor een vertraging hequote:Op woensdag 2 november 2016 11:37 schreef Jagärtrut het volgende:
ik word echt een beetje onzeker van wat al die dreumessen die ongeveer net zo oud zijn als T al zeggen/doen. Rationeel weet ik wel dat dat niet hoeft, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan...
quote:Op woensdag 2 november 2016 11:32 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik heb hier een lichttherapie bak, daar schuif ik Wolk gewoon even voor. Gaat ze later slapen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Malteser:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het lastig om te bedenken hoe ik om moet gaan met de onzekerheid die hier genoemd wordt. Ik snap het heel goed en ik probeer er ook wel rekening mee te houden, ik post hier sommige dingen dan toch maar niet. Aan de andere kant wordt ik ook wel onzeker van het goede slapen van andere kindjes, wat doen wij dan fout? En dan voelt het oneerlijk tegenover Wolk om hier alleen maar te posten over de dingen die niet goed gaan, zoals het slapen. Ik stel me dan voor dat ze dit later terugleest bijvoorbeeld (je weet maar nooit) en dan alleen maar dat soort dingen leest.
En ook, tja, ik ben zelf jammer genoeg niet een van de meest sensitieve woordkunstenaars.Soms wil ik iets er gewoon uitgooien en sta ik niet zo stil bij wat dat met andere mensen kan doen.
![]()
quote:Op woensdag 2 november 2016 12:40 schreef Aerenia het volgende:
LuDann:De reden dat wij, ondanks geen slechthorendheid wel nederlands met gebaren hebben gedaan (babygebaren) is dat kindjes zich motorisch sneller kunnen uiten dan met spraak. Het kan dus frustratie voorkomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast geeft het kunnen uiten van je gedachten en wensen, het communiceren met gebaren, baby's zelfvertrouwen waardoor ze vaak sneller leren praten en vooral sneller woorden verwerven dan niet gebarende kinderen.
Als de spraakinput er gewoon is, naast gebaren, dan wil een kind in een sprekende omgeving sowieso leren praten. Ons zoontje gebaarde veel tussen de 9 en 15 maanden en ging vanaf ongeveer hetzelfde moment ook steeds meer praten. Gebaren doet hij niet meer nu hij exht behoorlijk goed praat (zinnen van 4-5 woorden met net twee jaar).
Als je zelf wel vleoeind bent in gebarentaal en je man spreekt (of was jij nou alleen?) dan zou je tweetalig opvoeden kunnen overwegen. Dat heeft juist cognitieve voordelen voor de ontwikkeling. Al snap ik je afkeur wegens het moeten wel.Kwak
Mijnes is vorige maand geweest, maar ik wil het er niet inwrijven hoor...quote:Op woensdag 2 november 2016 15:06 schreef Krisvc het volgende:
Mijnes gaat volgende maand anders op ruimtereis voor een wandelingetje over de maan. Die van jullie zijn nog hier zo ver dus?![]()
Dit! Hij wil NIET in de wandelwagen. Niet vooruit kijkend, niet achteruit kijkend.quote:Op woensdag 2 november 2016 16:01 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind de drama-momenten eigenlijk vooral leuk om te lezen en herkenbaar.De buggy-planking bijvoorbeeld, en het dramatisch zichzelf op de grond gooien als ze iets niet mogen, waarbij de dreumes vervolgens ook z'n kop stoot en dat voor nog meer drama zorgt, enz.
Lichtjes en glittersquote:Op woensdag 2 november 2016 16:19 schreef Malteser het volgende:
Over wandelwagen gesproken: wij wandelden net samen naar het tuincentrum. Twix keek zijn ogen uit op de Kerstafdeling en heeft ook nog een dik kwartier ademloos gekeken naar het opgebouwde Kerstdorp. Kortom, ons uitje voor de komende weken is geregeld!
Ja! Check! Dat hebben we hier ook allemaal. Deze fase gaat nog even duren dus?quote:Op woensdag 2 november 2016 16:01 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind de drama-momenten eigenlijk vooral leuk om te lezen en herkenbaar.De buggy-planking bijvoorbeeld, en het dramatisch zichzelf op de grond gooien als ze iets niet mogen, waarbij de dreumes vervolgens ook z'n kop stoot en dat voor nog meer drama zorgt, enz.
Aw liefquote:Op woensdag 2 november 2016 17:53 schreef Mineola het volgende:
Ik vind álles leuk om te lezen want allemaal kindjes van dezelfde leeftijd met zoveel verschillende interesses en featuresEn vooral leuk om te van jou te lezen nu IMA, want ik wil al een week posten of je er nog was
Mijn telepathische gedachten zijn gelukkig wel overgekomen
![]()
Ja, nou ja, ik denk dat een beetje rekening houden met elkaar geen kwaad kan op zich. Met de opschepcultuur valt het hier wel mee denk ik ja. Dat is op FB soms wel anders... Laatst zag ik ook een post van iemand a la 'kijk eens wat lief, mijn kind doet *dit*' en als reactie zoiets als 'oh ja leuk hoor! Die van mij kan dat al 2 maanden'quote:Op woensdag 2 november 2016 14:54 schreef Mariposas het volgende:
Ludann, ik vind niet dat jij moet omgaan met de onzekerheid van anderen of daar rekening mee moet houden. Althans, niet hier. Ik vind overigens ook niet dat hier bijvoorbeeld een opschep-cultuur heerst ofzo.
Ja, dit.quote:Op woensdag 2 november 2016 17:53 schreef Mineola het volgende:
Ik vind álles leuk om te lezen want allemaal kindjes van dezelfde leeftijd met zoveel verschillende interesses en featuresEn vooral leuk om te van jou te lezen nu IMA, want ik wil al een week posten of je er nog was
Mijn telepathische gedachten zijn gelukkig wel overgekomen
![]()
Hahaha dat doet A ook als onze kat op mijn schoot zit. Dat. Kan. Echt. Niet.quote:Op woensdag 2 november 2016 17:28 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik hield net even de baby van een vriendin vast. HOE DURF JE MAMA! Sjaak stond aan mijn benen te stervende-zwanen, het was ver-schrikkelijk! Dreumes? Hoezo...
Ik ben blij dat hij nog steeds geen 'nee' kan zeggen
Dat lijkt me een goed idee Jagar. Heb je enig idee waar je heenkunt met dit probleem? Ga je naar de huisarts? Want er is niet zoiets als een consultatiebureau he?quote:Op donderdag 3 november 2016 09:46 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik doe hetzelfde als kris. Al hebben we hier niet zo heel veel driftbuien.
Ik ga op zoek naar hulp bij het slapen. Zoals het nu gaat kan het niet meer. Vannacht sliep hij van 19.00, 23.00, 02.00, 04.00 (wakker tot 05.30) en 06.30. Gelukkig wel uitgeslapen tot 7.45, maar dit is niet meer leuk, zeker niet omdat ik aan het werk ben en m'n concentratie moet vinden....
Ja en hier snap ik het verhaal dus niet. (Ligt aan mij hoor, ik ben echt zwakzinnig qua opvoeden geloof ik soms).quote:Op donderdag 3 november 2016 09:41 schreef Krisvc het volgende:
Net wat je er in wil Myrr. Wij reageren niet op de driftbui. Wel reageren we op haar gevoelens. Dat het vervelend is dat ze haar zin niet krijgt. Of dat ze best boos mag zijn. En als ze wil kan ze altijd een knuffel krijgen. Maar straf of een time out doe ik niet aan. Driftbuien horen er mijns inziens bij en ik laat d'r haar gang gaan.
quote:Op donderdag 3 november 2016 13:45 schreef Sara82 het volgende:
Ja, "niet reageren op" bedoel ik dan eigenlijk met negeren. Was niet zozeer aan jou gericht hoor, maar meer dat ik echt niet snap wat daar toch altijd mee bedoeld wordt.
Maargoed, je moet er dus juist wél op reageren eigenlijk? Dan heb ik dat altijd verkeerd begrepen. Pfff.
Dat hele consequent zijn is wat mij betreft de grootste opvoedhoax ooit. Ik kan het niet in ieder geval, en ik vind het eigenlijk ook onzin. Het past niet bij mij. Gelukkig sta ik daar niet alleen in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://ontspannenopvoeden.nl/de-mythe-van-het-consequent-zijn/
Verder is naast Janet Lansbury (volg ik op FB!), de website van Kiind wel een goede qua praktische tips. Soms slaan ze een tikje door in de natuurlijke hippie de pippie aanpak dus daar moet je maar een beetje overheen lezen en eruit pikken wat je aanstaat.
http://kiind.nl/article179/
Ik zeg als het gebeurt een keer wat ik zie (niet zielig of arme melle, maar 'oh jij bent boos he, je wil nog Peppa kijken. Ja, dat vind je heel jammer'.quote:Op donderdag 3 november 2016 12:12 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Ja en hier snap ik het verhaal dus niet. (Ligt aan mij hoor, ik ben echt zwakzinnig qua opvoeden geloof ik soms).
Hoe kan ik nou zo'n bui negeren als ik er aandacht aan ga geven door het te benoemen? Hoe dan? Het is toch of praten ķf negeren? Of moet ik dan ondertussen tegen de muur vertellen dat T boos is? Wat bedoelt iedereen dan met negeren?
(You see, echt zwakzinnig.)
quote:Op donderdag 3 november 2016 13:45 schreef Sara82 het volgende:
Ja, "niet reageren op" bedoel ik dan eigenlijk met negeren. Was niet zozeer aan jou gericht hoor, maar meer dat ik echt niet snap wat daar toch altijd mee bedoeld wordt.
Maargoed, je moet er dus juist wél op reageren eigenlijk? Dan heb ik dat altijd verkeerd begrepen. Pfff.
Je kunt ook rustig zijn hand vastpakken/je neus beschermen en de actie blokkeren en zeggen 'dat mag niet, ik vind dat niet leuk want je doet me pijn', hoef je hem niet neer te zettenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Of hem omdraaienquote:Op donderdag 3 november 2016 16:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Je kunt ook rustig zijn hand vastpakken/je neus beschermen en de actie blokkeren en zeggen 'dat mag niet, ik vind dat niet leuk want je doet me pijn', hoef je hem niet neer te zetten
Hij is duidelijk niet fit. Maar dat zou ik ook niet zijn als ik zo moest overgeven en diarree had. Uitzieken maar weer.quote:Op donderdag 3 november 2016 15:39 schreef LuDann het volgende:
He bah Malteser, wat vreselijk rot zeg.Is hij ook echt ziek?
[..]
Dat hele consequent zijn is wat mij betreft de grootste opvoedhoax ooit. Ik kan het niet in ieder geval, en ik vind het eigenlijk ook onzin. Het past niet bij mij. Gelukkig sta ik daar niet alleen in.
Verder is naast Janet Lansbury (volg ik op FB!), de website van Kiind wel een goede qua praktische tips. Soms slaan ze een tikje door in de natuurlijke hippie de pippie aanpak dus daar moet je maar een beetje overheen lezen en eruit pikken wat je aanstaat.
Maar ligt het er ook niet aan wat je onder 'consequent' zijn verstaat? Want in die eerste link lees ik vooral dat het een probleem is als consequent zijn voor jezelf spanningen oplevert. Maar op dezelfde pagina wordt uitgelegd dat het wel goed is om gewoontes te hebben, omdat je dan vanzelf consequent bent.quote:Op donderdag 3 november 2016 15:39 schreef LuDann het volgende:
He bah Malteser, wat vreselijk rot zeg.Is hij ook echt ziek?
[..]
Dat hele consequent zijn is wat mij betreft de grootste opvoedhoax ooit. Ik kan het niet in ieder geval, en ik vind het eigenlijk ook onzin. Het past niet bij mij. Gelukkig sta ik daar niet alleen in.
sterkte meis, het is ook altijd wat hé.. Hoop dat ze snel beter is!quote:Op vrijdag 4 november 2016 01:31 schreef LuDann het volgende:
Weer in 't ziekenhuis met Wolk.Misschien een longontsteking.
Oh nee! Sterkte en beterschap voor Wolk! Zijn jullie de nacht een beetje doorgekomen?quote:Op vrijdag 4 november 2016 01:31 schreef LuDann het volgende:
Weer in 't ziekenhuis met Wolk.Misschien een longontsteking.
Nou is dit toevallig iets wat wel aardig gelukt is hier. Een ander bakje is misschien ook een goed idee hoor, had ik nog niet eens aan gedacht.quote:Op vrijdag 4 november 2016 09:59 schreef Jagärtrut het volgende:
één van de dingen waar wij opvoedkundig al een tijde tegen aan lopen is een dreumes die het eten op de grond gooit.We proberen hem weinig eten in 1 keer te geven, zodat hij niet overweldigd is door de keuze. Gister heb ik geprobeerd om een extra bakje neer te zetten waar hij dingen in kan doen die hij niet wil. Dit wil ik nog even doorzetten, maar verwacht hier ook geen wonderen van... Hoe gaan jullie hier mee om?
Ik heb me er eigenlijk een beetje bij neergelegd in die fase: wel zeggen dat gooien met eten niet de bedoeling is, maar eigenlijk was het idee: laat haar maar lekker prutsen. Het gaat om de gezelligheid. Een zeiltje onder de stoel leggen, zodat het makkelijk op te ruimen is. Ik merkte dat I vanzelf de 'tafelmanieren' van ons wilde gaan overnemen: eten met bestek bijvoorbeeld, en dat dan netjes proberen te doen.quote:Op vrijdag 4 november 2016 09:59 schreef Jagärtrut het volgende:
één van de dingen waar wij opvoedkundig al een tijde tegen aan lopen is een dreumes die het eten op de grond gooit.We proberen hem weinig eten in 1 keer te geven, zodat hij niet overweldigd is door de keuze. Gister heb ik geprobeerd om een extra bakje neer te zetten waar hij dingen in kan doen die hij niet wil. Dit wil ik nog even doorzetten, maar verwacht hier ook geen wonderen van... Hoe gaan jullie hier mee om?
Ja, het is mijn inziens afhankelijk van wat je onder consequent opvoeden verstaat. Vaak is dat toch wel het exact hetzelfde reageren wat bedoeld lijkt te worden en daar ben ik een tikje allergisch voor.quote:Op donderdag 3 november 2016 19:55 schreef twist02 het volgende:
[..]
Maar ligt het er ook niet aan wat je onder 'consequent' zijn verstaat? Want in die eerste link lees ik vooral dat het een probleem is als consequent zijn voor jezelf spanningen oplevert. Maar op dezelfde pagina wordt uitgelegd dat het wel goed is om gewoontes te hebben, omdat je dan vanzelf consequent bent.
Consequent zijn is voor mij niet altijd exact hetzelfde reageren in elke situatie (dat lijkt me inderdaad vrij onhoudbaar), maar vooral dezelfde regels hanteren. Als iets vandaag niet mag, mag het morgen ook niet.
Dat ik er vandaag een beetje kribbig op reageer en morgen wel de tijd neem om het rustig uit te leggen, doet wat mij betreft niets af aan consequent zijn. Maar misschien vat ik het dan gewoon anders op
Die tweede link vind ik wel een mooie manier; dat zijn ook wel dingen die ik voor ogen probeer te houden
In het algemeen hebben wij sowieso eigenlijk niet 1 'methode' die we volgen ofzo, dat werkt voor ons niet. Maar ik probeer wel stil te staan bij hoe ik dingen aanpak, en verdiep me wel in verschillende visies/methoden. Ik haal overal uit wat bij me past en probeer dat zo goed mogelijk toe te passen.
Bwuh, nu klink ik ook behoorlijk hippie-de-pippie geloof ik
Fijn dat het beter lijkt te gaan met de ab!quote:
Ze verdeelt het iig eerlijk!quote:Op zondag 6 november 2016 12:43 schreef SaskiaR het volgende:
N had geen last van de 14 maanden prikken. Maarja, van andere prikken ook niet.
Wel een meld voor de ziekenboeg, eerst mama ondergespuugd, daarna in een café anderhalf uur op mijn schoot geslapen, en daarna papa ondergespuugd.
Beterschap iedereen
2-1 voor mama nuquote:
Ah dank je. Dat scheelt wel. Ik bel ze sowieso morgenochtend even voor hun meningquote:Op zondag 6 november 2016 12:15 schreef FlyingFish het volgende:
MB, van de inentingen die hij deze keer krijgt, wordt hij pas later ziek van (als hij dat wordt), na 5~10 dagen. Dat vertelde iig onze cb-arts. Wellicht iets wat invloed heeft op je overweging? En bellen om te overleggen kan altijd natuurlijk.
Dat heeft helaas met het effect op het immuunsysteem weinig van doen. Ik zou met een verminderde weerstand/kwakkelen zeker niet prikken. Zonder je bang te willen maken is de bmr+menc combinatie wel de heftigste van het stel en is het mazelen vaccin het enige levende vaccin dat gegeven wordt. Ik zou m'n kindje eerst lekker laten opknappen MB, die paar extra weekjes kunnen echt geen kwaadquote:Op zondag 6 november 2016 13:14 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ah dank je. Dat scheelt wel. Ik bel ze sowieso morgenochtend even voor hun mening
Hier exact hetzelfde. Als de speciale voeding al voor extra's had gezorgd, is hij dat nu weer kwijt. Echt weer een ingevallen buikje en ribben tellen terwijl we juist dachten dat zijn buikje eindelijk wat boller werd.quote:Op zondag 6 november 2016 09:17 schreef LuDann het volgende:
Pannekoeken gaan hier ook goed, het is het enige waar Wolk een hapje van wil nu. Ze valt echt zienderogen af, ik hoop dat ze snel weer wil eten.
Malteser, wat vreselijk rot dat Twix weer zo ziek is. Hoe gaat het nu? Opname of toch thuis?
Agos! Zo sneu hč.... Sterkte en beterschap!quote:Op zondag 6 november 2016 18:09 schreef SaskiaR het volgende:
3-1 voor mamawat een hoeveelheid kan er uit zo'n maagje komen... en zo zielig jammeren, mijn moederhart
Hoe gaat het met Wolk en Twix? En de andere sneutjes?
Oh joh! Dank je wel, dan volg ik idd mijn gevoel en laat hem eerst lekker aansterken.quote:Op zondag 6 november 2016 14:19 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Dat heeft helaas met het effect op het immuunsysteem weinig van doen. Ik zou met een verminderde weerstand/kwakkelen zeker niet prikken. Zonder je bang te willen maken is de bmr+menc combinatie wel de heftigste van het stel en is het mazelen vaccin het enige levende vaccin dat gegeven wordt. Ik zou m'n kindje eerst lekker laten opknappen MB, die paar extra weekjes kunnen echt geen kwaad
Wij hebben deze prikken uitgesteld tot Sjaak 2 jaar oud is. Omdat ik het niet zag zitten om voor zieke vrouw en ziek kind te zorgen als dat niet nodig was. Was ook geen probleem, behalve als er in de tussentijd een epidemie uitbreekt. Prima dusquote:Op zondag 6 november 2016 18:36 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Oh joh! Dank je wel, dan volg ik idd mijn gevoel en laat hem eerst lekker aansterken.
Sterkte voor alle zieke kindjes
Dat vergt handigheid, in sommige moet je een soort van bijten en een soort zuigbeweging maken, wil er wat uitkomen. Wij hadden Nuby bekers. Kijk eens naar de Flip 'n Sip oid. Dat was de enige rietjesbeker die hier werd gesnapt. Heb je al eens een open bekertje geprobeerd?quote:Op zondag 6 november 2016 19:20 schreef Vieve6 het volgende:
Oh wat een zieken allemaal : (! Heel veel beterschap voor alle kleintjes en natuurlijk ook voor alle mama's!
Ik denk dat ik afgelopen week ook de griep heb gehad. Dinsdag de hele dag erg misselijk geweest inclusief spugen. Ik dacht eerst dat het door de zwangerschap kwam, maar misschien toch griep. Wel een hele korte dan...
Heeft iemand tips om je kindje uit een rietjesbeker te leren drinken?
Voordoen werkte hier goed!quote:Op zondag 6 november 2016 19:20 schreef Vieve6 het volgende:
Heeft iemand tips om je kindje uit een rietjesbeker te leren drinken?
You're only human...quote:Op maandag 7 november 2016 13:07 schreef Jagärtrut het volgende:
oh, dat is zo balen hupje. En nog steeds ziek, wat sneu.
Hier trok ik het vanmorgen even niet meer. Dreumes die elke anderhalf uur wakker was, plus er om 4 uur een uur over deed om weer te gaan slapen, die vervolgens smorgens baldadig alle stukjes brood en z'n bordje op de grond smeet. Ik ben tegen hem uitgevallen, en heb m'n ontbijt in de slaapkamer opgegeten omdat ik ook nog ruzie maakte met de duutser. Boh, wat baal ik daar van dat ik m'n geduld zo kwijt raak om zo iets onbenulligs.
Het was iig gezellig hier vanmorgen.
Zo spreekt N. het woordje 'otter' (een van de random onwaarschijnlijke dieren die ze al wel zegtquote:Op maandag 7 november 2016 14:14 schreef Krisvc het volgende:
D'r nieuwste favo woord is Auto, alleen spreekt ze het heel erg Haags uit als Atâaaaah.Van ons heeft ze het niet, maar ik vind het hilarisch.
Nog gefeliciteerd!quote:Op maandag 7 november 2016 16:40 schreef silliegirl het volgende:
Beterschap voor de zieken!![]()
En van mij mag dat testalarm ook af, W. werd er ook wakker van.
Goede tip Sara, W. vindt sleutels en deurklinken ook mega interessant. Zal de kinderstoel daar ook is bijzetten.
Gisteren W's verjaardag gevierd, hij is goed verwend. De halve zoefzoef-dierenboel woont nu bij ons, heeft er nog iemand goede speelgoed-opruim tips?
Nog een vraag; hoeveel dutjes doen jullie dreumessen nog? Ik zit er mee te kloten; W. is rond 7 uur wakker en dan om 10 alweer moe. Hij slaapt dan zo'n 1,5 a 2 uur. Maar dan is 'ie rond 15:30 meestal weer moe, maar gaat dan gewoon niet slapen. Ik ben dan of een uur bezig om 'm in slaap te krijgen, of ik geef het op en hou 'm wakker.
In het eerste geval zit ik tot 22:00 met een wakkere dreumes want niet moe, in het tweede geval is 'ie om 18 niet meer te genieten, weigert dan z'n avondeten. Dan naar bed resulteert in een wakkere dreumes om 4;30, dus dat is ook niet alles.. kortom; hoe gaat dat bij jullie?
Ja, hij probeert dan weg te rennen en moet lachen...quote:Op maandag 7 november 2016 21:31 schreef twist02 het volgende:
Haha, snapt T. het ook als je 'm gaat vangen?
Want onze Minion komt juist keihard op me af rennen als ik zeg dat ik 'r ga pakken
Wel handig als ze weg wil lopen en ik dat niet wil
Hij is nog steeds groter dan gemiddeld, maar minder extreem bovenin de curve. Laatste keer CB (14 maanden) zat hij ruim op +1,5. In plaats van boven de 2,5 zoals hij als baby zat.quote:Op maandag 7 november 2016 20:25 schreef Missladybug het volgende:
Slaaps voor Luna en swingketel!
Is Ketel nog steeds een saurus eigenlijk? Hij was als baby heel groot toch?
Wij deden juist bij die overgang om 10.00u even de tv aan, even rust bieden. Half uurtje, met een bakje fruit oid. Daarna weer actief, 11.30u lunchen en daarna naar bed. In de middag herhaalden we het tv-truckje nog een keer. Dan voor het eten nog even buiten wandelen, na het eten in bad en nog een fle. Maar ja, die overgang is heul vervelend.quote:Op maandag 7 november 2016 20:35 schreef silliegirl het volgende:
Thanks voor de tips allemaal!
Hem langer wakker houden in de ochtend werkt hier tot op heden nog niet echt. Hij slaapt dan zeg maar de tijd die hij wakker is korter. Vandaag gerekt (tot 11;00 ipv 10;00), maar toen was alsnog om 12 weer wakker. 12 uur is hier ook steevast lunchtijd, dus dan wil 'ie z'n boterham. Misschien maar is proberen om hem zn boterham rond 11:30 te geven en dan daarna naar bed..
Ahh tof, precies zoals z'n vrouwquote:Op maandag 7 november 2016 21:41 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Hij is nog steeds groter dan gemiddeld, maar minder extreem bovenin de curve. Laatste keer CB (14 maanden) zat hij ruim op +1,5. In plaats van boven de 2,5 zoals hij als baby zat.
Wij logeren alweer twee nachten in het ziekenhuis. Maar het lijkt wat beter te gaan!quote:Op woensdag 9 november 2016 00:06 schreef FlyingFish het volgende:
Fijn van de goede nacht Jagar! Op naar de volgende!
Ik heb O vanmorgen om half 9 wakker moeten maken... Die was doodmoe van elk uur spoken s nachts denk ik. En ik verwacht nu weer zo'n nacht gezien zijn gepiep af en toe gedurende de avond al.
Hoefde ze geen prikken dan Kris? Of was je daarvoor vorige maand ofzo al geweest? Maar fijn dat ze een sticker heeft verdiend!
LuDann en Malteser, hoe gaat het bij jullie?
Geen schoenenwinkels in de buurt? Ziengs, Omoda?quote:Op woensdag 9 november 2016 12:54 schreef JantinaGr het volgende:
Hoi! Lange tijd niet geweest hier.Alles gaat eigenlijk erg goed. F. is een super vrolijk meisje en ook nog eens erg makkelijk, maar het is wel zo druk dat ik nog weinig tijd heb om op FOK! te zitten.
Ze is net 1 geworden en loopt inmiddels al zo goed, dat we niet langer kunnen wachten met de eerste schoentjes.
Heeft iemand tips betreffende waar naartoe te gaan (er lijken weinig fysieke winkels te zijn met de echt kleine maten)? Haar voeten zijn 13cm, men zegt geloof ik om 1cm er bovenop te tellen, dus dan kom je uit op maat 22?
Maat 22 is wel te vinden hoor! Mijn netpeuter had maat 18/19 toen ze liep, dat was wel vrij onmogelijk. Ik zou gewoon eens een schoenenwinkel binnenlopen, een goede meting is heel belangrijkquote:Op woensdag 9 november 2016 12:54 schreef JantinaGr het volgende:
Hoi! Lange tijd niet geweest hier.Alles gaat eigenlijk erg goed. F. is een super vrolijk meisje en ook nog eens erg makkelijk, maar het is wel zo druk dat ik nog weinig tijd heb om op FOK! te zitten.
Ze is net 1 geworden en loopt inmiddels al zo goed, dat we niet langer kunnen wachten met de eerste schoentjes.
Heeft iemand tips betreffende waar naartoe te gaan (er lijken weinig fysieke winkels te zijn met de echt kleine maten)? Haar voeten zijn 13cm, men zegt geloof ik om 1cm er bovenop te tellen, dus dan kom je uit op maat 22?
Whut?!? Hoe kom je daar nu bij dan? Hoe is Clinton aggressief in internationale politiek meer dan de man die gezegd heeft dat torture een goed idee is, waterboard the hell out of them, en die tegen het antproliferatieverdrag is. Om over het ontkennen van klimaatverandering nog maar niet te spreken.quote:Op woensdag 9 november 2016 16:12 schreef Aerenia het volgende:
Beterschap Twix! Hopelijk mag hij snel weer naar huis!![]()
Fijn dat Wolkje weer veel beter is, Lu!![]()
En wat is F snel Jantina! A loopt nu langs de kasten, maar los lopen zie ik voorlopig nog niet gebeuren! Ze is sowieso niet zo snel qua grove motoriek (misschien heeft t toch met die 3mnd spreidbroekje te maken..), maar de fijne motoriek en de taalontwikkeling daarentegen...![]()
Ik maak me totaal geen zorgen over Trump als president. Het is jammer dat de media zo'n doemscenario om hem heen hebben gecreëerd, maar voor - bijvoorbeeld - de "wereldvrede" is hij wel een betere (lees: minder agressieve) president dan Clinton. En het is idd wat FF zegt: het Congres is er ook nog, dus niet dat hij op eigen houtje van alles kan doen. Maak me meer zorgen om die gekken in het Midden-Oosten
SPOILER: Off topic VS rantOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 9 november 2016 16:48 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Whut?!? Hoe kom je daar nu bij dan? Hoe is Clinton aggressief in internationale politiek meer dan de man die gezegd heeft dat torture een goed idee is, waterboard the hell out of them, en die tegen het antproliferatieverdrag is. Om over het ontkennen van klimaatverandering nog maar niet te spreken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maargoed, dit is een dreumestopic!![]()
quote:Op woensdag 9 november 2016 17:46 schreef Aerenia het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maargoed, dit is een dreumestopic!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Die van mij heeft een halve pompoen op, dus ik reken het goed!quote:Op woensdag 9 november 2016 20:53 schreef Hupje het volgende:
Ik weet er vrij weinig van en dat boeit me niks![]()
Fijn dat het beter gaat met Wolk, hopelijk volgt Twix snel.
J lijkt ook weer beter. Gisteravond met koorts op bed gelegd, maar vanochtend goed en gewoon naar het kdv gegaan. Wel op tijd opgehaald toen het kon en het was prima gegaan, ook zonder koorts op bed gelegd vanavond. Eten wil nog niet echt, maar een halve banaan is ook avondeten, toch?![]()
Jantina, schoentjes maat 22 zijn best te krijgen. Succes met zoeken!
-Een knuffel om mee te slapen heeft ze niet. Ze speelt overdag wel veel met haar beer, maar als ik die bij haar in bed leg merk ik eigenlijk geen verschil.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:14 schreef Malteser het volgende:
Selvaria, dat lijkt me ook echt heel zwaar. Ik probeer even hardop mee te denken.
- Heeft ze een knuffel waar ze mee slaapt?
- Heeft ze een speendoekje waardoor ze zelf haar speen terug kan vinden?
- Rietjesbeker water in de hoek van haar bedje zodat ze een slokje water kan drinken?
- Haar beddengoed een nacht bij jullie in bed en dan daarmee haar ledikant opmaken, zodat het jullie geur heeft?
- Is ze al ooit uit logeren geweest? Wellicht dat (nog) eens doen om eea te doorbreken?
- Ze heeft blijkbaar weer even veel behoefte aan jullie nabijheid. Hoe slaapt ze als ze direct vanaf het begin bij jullie ligt?
- Een klein lampje aanlaten?
- Tegenovergestelde: is het donker genoeg voor haar of staat er toevallig een straatlantaarn voor haar raam?
Even heel cru hoor: ze gaat ook hysterischer huilen omdat ze weet dat je dan weer een keer terugkomt en dan daar blijft of haar meeneemt.. Consequent zijn in dat niet doen (en dus al dan niet gecontroleerd) laten huilen breekt het patroon.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:30 schreef Selvaria het volgende:
DaD, dankje voor je reactie. Ik snap dat we niet terug moeten blijven komen, maar wat doen we dan na die 10 minuten? N. kennende huilt (krijst) ze zo nog een uur of zelfs de hele nacht door dan. Als ik haar uitleg dat mama en papa in de buurt zijn of haar zeg dat ze lekker moet gaan liggen en slapen begrijpt ze heel goed wat ik bedoel, maar ze gaat dan alleen hysterischer huilen omdat ze snapt dat de volgende stap is dat ik dan weer wegloop.
Ik denk dat we het misschien nog een paar dagen moeten proberen, maar ik word een beetje bang als ik eraan denk dat het dan nog niet werkt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |