abonnement Unibet Coolblue
pi_166538092
Beterschap Twix! Hopelijk mag hij snel weer naar huis! :*

Fijn dat Wolkje weer veel beter is, Lu! :)

En wat is F snel Jantina! A loopt nu langs de kasten, maar los lopen zie ik voorlopig nog niet gebeuren! Ze is sowieso niet zo snel qua grove motoriek (misschien heeft t toch met die 3mnd spreidbroekje te maken..), maar de fijne motoriek en de taalontwikkeling daarentegen... O+

Ik maak me totaal geen zorgen over Trump als president. Het is jammer dat de media zo'n doemscenario om hem heen hebben gecreëerd, maar voor - bijvoorbeeld - de "wereldvrede" is hij wel een betere (lees: minder agressieve) president dan Clinton. En het is idd wat FF zegt: het Congres is er ook nog, dus niet dat hij op eigen houtje van alles kan doen. Maak me meer zorgen om die gekken in het Midden-Oosten :N
pi_166538842
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:12 schreef Aerenia het volgende:
Beterschap Twix! Hopelijk mag hij snel weer naar huis! :*

Fijn dat Wolkje weer veel beter is, Lu! :)

En wat is F snel Jantina! A loopt nu langs de kasten, maar los lopen zie ik voorlopig nog niet gebeuren! Ze is sowieso niet zo snel qua grove motoriek (misschien heeft t toch met die 3mnd spreidbroekje te maken..), maar de fijne motoriek en de taalontwikkeling daarentegen... O+

Ik maak me totaal geen zorgen over Trump als president. Het is jammer dat de media zo'n doemscenario om hem heen hebben gecreëerd, maar voor - bijvoorbeeld - de "wereldvrede" is hij wel een betere (lees: minder agressieve) president dan Clinton. En het is idd wat FF zegt: het Congres is er ook nog, dus niet dat hij op eigen houtje van alles kan doen. Maak me meer zorgen om die gekken in het Midden-Oosten :N
Whut?!? Hoe kom je daar nu bij dan? Hoe is Clinton aggressief in internationale politiek meer dan de man die gezegd heeft dat torture een goed idee is, waterboard the hell out of them, en die tegen het antproliferatieverdrag is. Om over het ontkennen van klimaatverandering nog maar niet te spreken.
Kwak
pi_166539253
Hij is in ieder geval beste vriendjes met Poetin, dus een tweede koude oorlog zal het wel niet worden. Ik maak me wel zorgen om de baltische staten en sovjet unie 2 en inderdaad de kernwapenverdragen. En de handelsverdragen met bijv. NL die volgens hem alleen maar Amerikaanse banen kosten. Het is een raar populistisch mannetje met veel geld en rare ideeen op een heel erg machtige positie

En verder hallo :W
Ik zal vanavond eens alles bij gaan lezen, want het is druk hier en heb er nog geen tijd voor gehad.

Wel alvast een knuffel voor Malteser en Twix. Hopelijk gaat het snel beter met je mannetje.
pi_166539526
Fijn dat het beter gaat met Wolk! ^O^

Veel beterschap voor Twix! :* jeetje zeg, het zit jullie ook echt niet mee hč? ;(

Jagar, hoop dat jullie tips/hulp krijgen om allemaal wat meer slaap te krijgen! :*

SPOILER: Off topic VS rant
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_166540455
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:48 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Whut?!? Hoe kom je daar nu bij dan? Hoe is Clinton aggressief in internationale politiek meer dan de man die gezegd heeft dat torture een goed idee is, waterboard the hell out of them, en die tegen het antproliferatieverdrag is. Om over het ontkennen van klimaatverandering nog maar niet te spreken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maargoed, dit is een dreumestopic! :)
pi_166542984
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 17:46 schreef Aerenia het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maargoed, dit is een dreumestopic! :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
  woensdag 9 november 2016 @ 20:06:34 #282
409579 LuDann
All the way
pi_166544507
Ik vind het ook een zwarte dag. Al is het alleen maar om zijn uitspraken jegens vrouwen, etnische minderheden, de LGTBQ gemeenschap etc. Wat een vreselijk rolmodel.
pi_166546116
Ik weet er vrij weinig van en dat boeit me niks :6

Fijn dat het beter gaat met Wolk, hopelijk volgt Twix snel.

J lijkt ook weer beter. Gisteravond met koorts op bed gelegd, maar vanochtend goed en gewoon naar het kdv gegaan. Wel op tijd opgehaald toen het kon en het was prima gegaan, ook zonder koorts op bed gelegd vanavond. Eten wil nog niet echt, maar een halve banaan is ook avondeten, toch? O~)

Jantina, schoentjes maat 22 zijn best te krijgen. Succes met zoeken!
pi_166546321
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 20:53 schreef Hupje het volgende:
Ik weet er vrij weinig van en dat boeit me niks :6

Fijn dat het beter gaat met Wolk, hopelijk volgt Twix snel.

J lijkt ook weer beter. Gisteravond met koorts op bed gelegd, maar vanochtend goed en gewoon naar het kdv gegaan. Wel op tijd opgehaald toen het kon en het was prima gegaan, ook zonder koorts op bed gelegd vanavond. Eten wil nog niet echt, maar een halve banaan is ook avondeten, toch? O~)

Jantina, schoentjes maat 22 zijn best te krijgen. Succes met zoeken!
Die van mij heeft een halve pompoen op, dus ik reken het goed! :Y
pi_166564529
Bijna 24 uur stil hier, dat kan toch niet?

Wij zijn vandaag bij de slaapconsulente geweest. Conclusies: rigoreus stoppen met 'snachts borstvoeding geven. En heel consequent zijn met naar zijn bed brengen om te slapen. In het kort. Het voelde goed. Vanavond beginnen we nog niet, maar morgen hebben we een natuurlijk begin omdat ik de hele dag naar Zweden vlieg, en de duutser T dus sowieso naar bed moet brengen. Ze gaf fijne tips en handvaten ik zie het eigenijk best positief in..
pi_166564695
Succes Jagär! Fijn dat het goed voelt, hoop dat het helpt!
pi_166566045
Fijn Jagar!
pi_166567797
Hey Jantina, zat me vandaag nog af te vragen hoe het met je ging!(En Daui, die zat ook rond dezelfde UD, dus die onthoud je dan beter he?) Leuk weer wat van je te lezen.

Van harte gefeliciteerd met F! Zou ff langs een fysieke winkel gaan, maat 22 lijkt me echt nog wat groot ofnie? T heeft nu maat 20. Bij Schuurman hebben ze vanaf maat 18/19.


Hopen dat het helpt Jagar! (Hier had het stoppen met 's nachts drinken geven na één a twee weken effect. Was ff doorbijten maar toen sliep ie door...Soooo worth it!) Fijn dat je meteen een startmomentje hebt! Fingers crossed!

*O* voor de opknappende hummeltjes!
pi_166571577
Pfff, ik ben even op zoek naar ervaringen/tips of gewoon een hart onder de riem. ;(

Sinds een paar weken slaapt N. enorm slecht. Na het kiezendrama van voor/in de zomervakantie heeft ze daarna een paar weken heel goed geslapen, het klokje rond en op haar eigen kamer, met hooguit een keertje wakker voor een dekentje/speen/aai over de bol.

De afgelopen weken begint ze op haar eigen kamer en wordt ze ergens rond 10/11 uur wakker en wil ze niet meer verder slapen. Als man haar dan op onze kamer in het campingbedje legt slaapt ze verder, maar rond 2 uur meldt ze zich dan weer en legt man haar in ons bed,waar ze de ene keer zo verder slaapt en de andere keer pas na 1 ā 2 uur woelen weer.

Sinds een paar dagen is het nog iets erger geworden, want ze meldt zich nu rond half 9 (dan heeft ze net een uur geslapen) alweer huilend en gaat gewoon niet meer slapen zonder dat een van ons er bij gaat zitten/liggen. Dit duurt dan een half uur ongeveer en vervolgens slaapt ze tot 10/11 en herhaalt zich hetgene dat ik hiervoor schreef. Ik vind het zo erg dat we nu zelfs onze avonden niet meer hebben.

We moeten dit doorbreken, maar het lukt niet. Waar ik hier eerder (jaloers) over de 2-5-10 methode heb gelezen werkt het gewoon niet bij N. We hebben vandaag de 2-5-10-5-5-5-5-5-5-5-5-5-5 (zoiets ongeveer..) geprobeerd en het resultaat is dat ze gewoon al 1,5 uur huilt nu. Elke keer als we naar haar toe gaan begint ze hysterischer te huilen ipv dat ze kalmeert. Het werkt dus niet, maar wat moeten we dan?

Ik slaap inmiddels al weken niet meer samen met man in ons bed omdat ik (onder invloed van zwangerschapshormonen?) niet met N. op een kamer kan slapen, ik doe geen oog dicht, oordoppen helpen ook niet. Man wordt ook steeds vermoeider al blijft hij wel supergeduldig en laat hij mij heel veel beneden slapen omdat hij vindt dat ik de rust nu harder nodig heb. O+

Als er geen baby'tje bij zou komen (ze sliep zo ontzettend goed toen we besloten voor een tweede te gaan, dit had ik niet durven vrezen..) zou ik misschien gewoon balen, maar nu bekruipt me gewoon een paniekgevoel. Hoe moet dit straks en wat als ze elkaar hele nachten wakker houden?

Sorry voor dit boekwerk aan geklaag, maar ik weet het even niet meer.. :{
pi_166571875
Selvaria, dat lijkt me ook echt heel zwaar. Ik probeer even hardop mee te denken.
- Heeft ze een knuffel waar ze mee slaapt?
- Heeft ze een speendoekje waardoor ze zelf haar speen terug kan vinden?
- Rietjesbeker water in de hoek van haar bedje zodat ze een slokje water kan drinken?
- Haar beddengoed een nacht bij jullie in bed en dan daarmee haar ledikant opmaken, zodat het jullie geur heeft?
- Is ze al ooit uit logeren geweest? Wellicht dat (nog) eens doen om eea te doorbreken?
- Ze heeft blijkbaar weer even veel behoefte aan jullie nabijheid. Hoe slaapt ze als ze direct vanaf het begin bij jullie ligt?
- Een klein lampje aanlaten?
- Tegenovergestelde: is het donker genoeg voor haar of staat er toevallig een straatlantaarn voor haar raam?

Sterkte ermee :*.

Jantina, leuk om weer van je te lezen!

Jagar, fijn dat je een goed gevoel hebt bij de afspraak. Hopelijk biedt het jullie de juiste handvatten om het slapen beter te laten verlopen.
pi_166571888
Selv, ik heb geen tips nu, want zit te voeden, maar onthoud dat het fases zijn. Niets zegt dat dit voor eeuwig is. Miss nog meer kiezen, miss vielt ze versndering, miss nachtmerries, miss een ontwikkelibnsfase. Je weet het niet altijd. Het is een fase! En zwaar wordt het straks vast ook wel, maar ook dat zijn fases :*
pi_166572163
Selv, wat pittig. :*. Paar dingen die hier werken, misschien heb je er iets aan.
- Het is niet voor niets de 2/5/10-methode en niet de 2/5/10/5/5/5/5/5/5-methode. Als je steeds terug blijft komen, blijft ze wel huilen. Verzeker jezelf er bij de eerste keer kijken van dat er niets 'echt' aan de hand is: poepluier, te koud/warm, dorst, (tanden)pijn. Neem dat weg mocht het het geval zijn.
- Ik gok dat N. al heel goed begrijpt wat jullie tegen haar zeggen. Iets ontzettend simpels als: 'Probeer maar om mama of papa te zeggen als er iets is, in plaats van te huilen. Dan komen we bij je' hielp hier al héél goed om het hysterische huilen te voorkomen.
- Wees en blijf standvastig. Wij hebben ook zulke fases gehad. De eerste keer dat je kindje na een periode goed slapen 's nachts weer wakker wordt, denk je, ach, mee naar bed nemen kan geen kwaad. Totdat het voor je het weet een gewoonte geworden is en het van kwaad tot erger gaat (voor de duidelijkheid: ik heb geen enkel probleem met samen slapen. We merkten hier alleen dat zowel ik als hij beter slaapt als iedereen in zijn eigen bed ligt). Na een nacht samen slapen zijn we allebei veel vermoeider. Als je duidelijk bent, en ook bij je woorden blijft, denk ik dat N. dat heel goed begrijpt. 'Och liefje toch, kon je even niet meer slapen? Ga maar weer lekker liggen met je knuf bij je en probeer maar weer te gaan slapen. Welterusten liefje, mama houdt van je'. Elke keer alleen maar dit. Hier werkt dat geweldig. I vraagt nog wel eens om 'papamamabed' als hij eens 's nachts wakker wordt, maar als ik dan rustig vertel dat het nog nacht is en we allemaal in ons eigen bedje verder gaan slapen, accepteert hij dat echt wonderwel.

Sterkte! :*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_166572227
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 22:14 schreef Malteser het volgende:
Selvaria, dat lijkt me ook echt heel zwaar. Ik probeer even hardop mee te denken.
- Heeft ze een knuffel waar ze mee slaapt?
- Heeft ze een speendoekje waardoor ze zelf haar speen terug kan vinden?
- Rietjesbeker water in de hoek van haar bedje zodat ze een slokje water kan drinken?
- Haar beddengoed een nacht bij jullie in bed en dan daarmee haar ledikant opmaken, zodat het jullie geur heeft?
- Is ze al ooit uit logeren geweest? Wellicht dat (nog) eens doen om eea te doorbreken?
- Ze heeft blijkbaar weer even veel behoefte aan jullie nabijheid. Hoe slaapt ze als ze direct vanaf het begin bij jullie ligt?
- Een klein lampje aanlaten?
- Tegenovergestelde: is het donker genoeg voor haar of staat er toevallig een straatlantaarn voor haar raam?
-Een knuffel om mee te slapen heeft ze niet. Ze speelt overdag wel veel met haar beer, maar als ik die bij haar in bed leg merk ik eigenlijk geen verschil.
-Ze heeft een speendoekje waardoor ze makkelijk bij haar speen kan.
-Beker in bed kunnen we proberen, maar als we haar zelf een slokje uit de fles geven maakt het geen verschil.
-Ze is twee keer bij oma wezen logeren de afgelopen maanden, de vorige keer was ongeveer een maand geleden. Heeft helaas niks doorbroken.
-Als ze op onze kamer ligt vanaf het begin wordt ze alsnog ergens in de avond wakker als ze merkt dat wij er niet (meer) zijn.
-Nachtlampje heeft ze en we zijn ook aan het experimenteren met lamp op de overloop aan/uit.
-Er staat een lantaarn recht voor haar raam, waarvoor we een maand of 2 geleden rolluiken hebben laten plaatsen in de hoop dat dat een verschil zou maken, helaas. :')

We hebben echt al heel veel geprobeerd en ik wil met alle liefde een half uur naast haar bed blijven zitten als ik weet dat ze dan lekker (lang) gaat slapen, maar ook als we dat doen wordt ze dus nog een paar keer wakker tot ze uiteindelijk in ons bed ligt.

Room: ik weet dat het een fase is, maar die onduidelijkheid is zo zwaar. Duurt het nog 1 week (prima te handelen) of nog 1 jaar (niet zo prima te handelen met minibaby erbij straks)?

Verder voel ik me ook schuldig naar man dat ik 's nachts zo weinig kan betekenen. Ik slaap straks weer rustig tot half 7, beneden op het matras met oordopjes in. :@
pi_166572441
DaD, dankje voor je reactie. Ik snap dat we niet terug moeten blijven komen, maar wat doen we dan na die 10 minuten? N. kennende huilt (krijst) ze zo nog een uur of zelfs de hele nacht door dan. Als ik haar uitleg dat mama en papa in de buurt zijn of haar zeg dat ze lekker moet gaan liggen en slapen begrijpt ze heel goed wat ik bedoel, maar ze gaat dan alleen hysterischer huilen omdat ze snapt dat de volgende stap is dat ik dan weer wegloop.

Ik denk dat we het misschien nog een paar dagen moeten proberen, maar ik word een beetje bang als ik eraan denk dat het dan nog niet werkt..
pi_166573017
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 22:30 schreef Selvaria het volgende:
DaD, dankje voor je reactie. Ik snap dat we niet terug moeten blijven komen, maar wat doen we dan na die 10 minuten? N. kennende huilt (krijst) ze zo nog een uur of zelfs de hele nacht door dan. Als ik haar uitleg dat mama en papa in de buurt zijn of haar zeg dat ze lekker moet gaan liggen en slapen begrijpt ze heel goed wat ik bedoel, maar ze gaat dan alleen hysterischer huilen omdat ze snapt dat de volgende stap is dat ik dan weer wegloop.

Ik denk dat we het misschien nog een paar dagen moeten proberen, maar ik word een beetje bang als ik eraan denk dat het dan nog niet werkt..
Even heel cru hoor: ze gaat ook hysterischer huilen omdat ze weet dat je dan weer een keer terugkomt en dan daar blijft of haar meeneemt.. Consequent zijn in dat niet doen (en dus al dan niet gecontroleerd) laten huilen breekt het patroon.

Dus je neemt 2-5-10 en dan wacht je af. Als je er voor kiest elke 10 even binnen te gaan doe je steeds hetzelfde riedeltje, bijv: aai over dr bol, weltrusten, en je gaat weer. Maak zo min mogelijk contact, kijk haar niet aan, pak haar niet op. En dan steeds (elke 10 min) dezelfde riedel herhalen. Doel is vooral dat je er even bent, niet dat je haar troost. Het is echt onwijs moeilijk, maar als je er consequent in bent, leert ze uiteindelijk dat je haar niet meer meeneemt naar jullie kamer/bed.

Overigens check je tijdens de eerste keren dat je er bent wel of alles ok is natuurlijk, bij tandjespijn oid natuurlijk wel troosten etc.
pi_166574387
Wat heeft ze aan Selvaria? Wij zijn na steeds meer en vroeger wakker er nu redelijk vanaf door de dikke winterslaapzakken met mouwen.

En ja, doorzetten maar it sucks. :'(.
pi_166574781
Selv: Melle heeft ook fases met slechter slapen tussendoor gehad. Vaak was er dan wel iets aan de hand wat we soms later pas snapten (nachtmerries, té moe, kiezenleed, benauwd, koud, honger). Wij zijn nooit verder dan 10 minuten huilen gegaan.

Ik ging dan dus gewoon naar beneden met hem, en dan even laten dreutelen en na tien minuten weer naar bed. 9 van de 10 keer ging hij de tweese keer dan zonder problemen slapen.

Soms wild ik dat niet want bang om aan te wennen en dan eindigden we met zijn ledikant op onze kamer en dan werd het keten en drama. Ook wel wat slapeloze nachten gehad.

MAAR het ging wel vrij snel over, en bleek steeds toch iets tijdelijks te zijn.

Ik kan het niet, dat geen contact maken en gecontroleerd laten huilen. Gaat totaal tegen mijn gevoel in. De ervaring leert ij ons geval dat het op enkele losse avondjes dus gewoon goed blijft gaan als ik er zo op reageer.

Dikke :*
Kwak
pi_166576866
Hoe gaat ze slapen, Selveria? Advies wat wij gister kregen is dat ze eigenlijk moeten leren te gaan slapen zonder ouders in de kamer. Dus steeds wakkerder wegleggen. Nu leggen wij bijvoorbeeld T slapend in bed. Als hij dan wakker wordt is hij in paniek, omdat hij nog op m'n arm lag voordat hij in slaap viel, en nu in een keer alleen in z'n bed, en wil dan bevestiging dat wij er zijn.

T slaapt ook zonder knuffel, en we kregen het advies hem wel een knuffeltje in bed te geven, en die in het ritueel te betrekken. Weltrusten T, weltrusten knuffel. Zodat hij niet het idee heeft dat hij alleen is.

Verder, oefenen met uit de kamer gaan en weer terug komen, zodat hij weet dat we altijd komen moet het nodig zijn..
pi_166576867
Verder vlieg ik vandaag naar Zweden, voor het eerst een hele dag zonder T. Gek hoor.
pi_166576899
Spannend, Jagar! Hopelijk kunnen jullie een goede eerste stap zetten voor het slapen van T.

Selvaria, wij hebben uiteindelijk ook de 2-5-5-enz methode gedaan. Ik heb van te voren vooral benoemd dat J al een grote jongen is en dat grote jongens in hun eigen bed slapen, ook bij het slaapje overdag al. Uiteindelijk hielp dat. En inderdaad, wat DaD zegt, laatst was J ziek en maakte ik een uitzondering, maar daarna vroeg hij weer een paar nachten om ons bed. Dus consequent blijven helpt, bij ons.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')