abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166367625
Wat lijkt me dat moeilijk om A. niet te kunnen horen, Aerenia. Maar wat zijn jullie goed bezig en wat knap van haar dat ze dat soort dingen al zo goed doorheeft, en het bijzonder! O+

N. heeft besloten dat ze haar peuterpuberteit ook best al kan starten vlak voor ze 1,5 is. :{w Gottegottegod, vanochtend moest ze perse haar schoenen onder haar pyjama aan maar het duurde even voor ik doorhad wat ze wilde, dus daar gingen 5 stervende zwanen aan vooraf. In onze AH staan dansende poppen van Mickey & Minnie Mouse en Donald Duck en ik reed de kar er niet snel genoeg naartoe voor haar gevoel. En toen ook nog eens gillen toen ze niet uit de kar mocht om mee te dansen. _O- Pick your battles uiteraard, maar het lukt me niet zo heel goed meer om achter haar aan te rennen met mijn steeds dikker wordende buik, dus ze moest toch echt blijven zitten. Verder de laatste dagen standaard huilen, gillen en ander drama als:
-Het eten niet snel genoeg op tafel staat
-Ze geen Sesamstraat mag kijken
-Haar jas aanmoet als ik haar mee wil nemen bij de GO
-Ik niet snel genoeg met haar meedans als zij staat te swingen
-Ze even niet zelf mag lopen in de stad/winkel/waar dan ook.

Zucht, dit is vast een lange fase he? :') Neemt niet weg dat ik wel heel erg geniet van haar pit en het stiekem heel erg grappig vind waarom die kleintjes zich toch druk kunnen maken. :D Minder is het als ze zich echt plat op de grond laat glijden en bij elke poging tot oppakken stuk blijft planken of juist wurmen, wederom niet zo makkelijk icm mijn buik. :')
pi_166368222
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:32 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik heb hier een lichttherapie bak, daar schuif ik Wolk gewoon even voor. Gaat ze later slapen. :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
  woensdag 2 november 2016 @ 13:47:29 #113
327807 Mariposas
יה&#14
pi_166368270
Gefeliciteerd sillie, met W! *O*

Ik vind het altijd zo jammer als mensen onzeker worden doordat andere kinderen meer kunnen. Ik post het eigenlijk ook nooit hier en deel het ook nooit met leeftijdsgenoten van L, als hij iets nieuws kan. En ik negeer de 'kunnen'-posts ook eigenlijk een beetje. Niet dat ik er iets op tegen heb, maar ik merk dat ik het eigenlijk fijner vind om me er niet mee bezig te houden. Neemt niet weg dat ik natuurlijk wel supertrots ben als dreumes iets nieuws kan en ik dat wel meteen deel met mijn familie, die hem sowieso briljant vinden. :+
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_166368804
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166369158
Sterkte Malteser! Wat mooi dat Twix het leek aan te voelen. Fijn dat jullie op zo'n manier afscheid hebben kunnen nemen!

Ben het wel eens met Mariposas wat betreft het onderling vergelijken. In mijn omgeving zijn meerdere mensen met een dreumes/baby rond de leeftijd van A. Het valt mij ook vaak op dat het soms wel een wedstrijd lijkt wiens baby het snelst iets kan. Maar zoals Sillie ook al zei: ze ontwikkelen zich allemaal in hun eigen tempo. Dus niet onzeker worden hoor! :)

Haha Selvaria, wat een fase. Ik hoop dat die buien hier enigszins mee gaan vallen... Wel leuk om te zien, maar het lijkt me wel wat minder leuk als dat in het openbaar gebeurt :D
pi_166369333
Wat mooi Malteser!

Gefeliciteerd Sillie! Leuke collage!

O zegt ook nog steeds niks. Alleen af en toe miauw. Papa en mama is hij na twee dagen weer mee gestopt. Maar hij begrijpt wel heel veel woorden: cracker, fles, chippie, drinken, eten... Eigenlijk alles wat met eten te maken heeft. Het is wel duidelijk waar zijn interesses liggen :')
  woensdag 2 november 2016 @ 14:41:00 #117
409579 LuDann
All the way
pi_166369630
Aerenia:

SPOILER
Malteser:

SPOILER
Ik vind het lastig om te bedenken hoe ik om moet gaan met de onzekerheid die hier genoemd wordt. Ik snap het heel goed en ik probeer er ook wel rekening mee te houden, ik post hier sommige dingen dan toch maar niet. Aan de andere kant wordt ik ook wel onzeker van het goede slapen van andere kindjes, wat doen wij dan fout? En dan voelt het oneerlijk tegenover Wolk om hier alleen maar te posten over de dingen die niet goed gaan, zoals het slapen. Ik stel me dan voor dat ze dit later terugleest bijvoorbeeld (je weet maar nooit) en dan alleen maar dat soort dingen leest.

En ook, tja, ik ben zelf jammer genoeg niet een van de meest sensitieve woordkunstenaars. :') Soms wil ik iets er gewoon uitgooien en sta ik niet zo stil bij wat dat met andere mensen kan doen. :@
  woensdag 2 november 2016 @ 14:54:29 #118
327807 Mariposas
יה&#14
pi_166369908
Malteser, wat mooi om dat moment mee te maken, hoe dubbel ook.

Ludann, ik vind niet dat jij moet omgaan met de onzekerheid van anderen of daar rekening mee moet houden. Althans, niet hier. Ik vind overigens ook niet dat hier bijvoorbeeld een opschep-cultuur heerst ofzo.
pi_166369920
Jongens, mijn onzekerheid niet te serieus nemen hoor. Rationeel weet ik dat er helemaal niets aan de hand is. Ik lig er ook absoluut niet wakker van oid. Niet idngen niet posten of wel posten of anders posten, gewoon lekker zo blijven doorgaan.

Zo, nu ga ik mijn lekkere ding weer ophalen van het kdv.
pi_166370099
Ik ben ook wel eens onzeker, maar niet echt, want ik weet verstandelijk wel dat het goed gaat. N kan bijv nog niet los lopen (bijna 15 mnd nu) en dat vind ik wel eens zorgelijk. Ook valt ze nog steeds alleen aan de borst in slaap, daar moeten we ook eens wat mee doen.
Maar ze kan wel goed klimmen, en praten gaat ook best goed. Dus het zal wel goed zijn. En we slapen allemaal genoeg.
Anders lijkt het me idd als je kind niet goed groeit, of bij slaapproblemen. Dat zijn wel echt reden tot zorg.

Dreumesbuien hier ook al! Ze wil nu vaak niet in de buggy, maar er ook niet achter lopen... Dus dan draag ik haar op mn arm en duw de lege buggy :{ of ik hijs er een krijsend kind in, als ik een moeie arm krijg.
Ook als ik haar weghaal als ze iets doet wat niet mag (boeken eten...) is het gillen. Gelukkig is ze makkelijk af te leiden ;)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_166370162
Mijnes gaat volgende maand anders op ruimtereis voor een wandelingetje over de maan. Die van jullie zijn nog hier zo ver dus? :{w

Malteser, wat mooi. Je Twixje en je Oma. O+ Sterkte!
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_166370211
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:40 schreef Aerenia het volgende:
LuDann:
SPOILER
De reden dat wij, ondanks geen slechthorendheid wel nederlands met gebaren hebben gedaan (babygebaren) is dat kindjes zich motorisch sneller kunnen uiten dan met spraak. Het kan dus frustratie voorkomen.

Daarnaast geeft het kunnen uiten van je gedachten en wensen, het communiceren met gebaren, baby's zelfvertrouwen waardoor ze vaak sneller leren praten en vooral sneller woorden verwerven dan niet gebarende kinderen.

Als de spraakinput er gewoon is, naast gebaren, dan wil een kind in een sprekende omgeving sowieso leren praten. Ons zoontje gebaarde veel tussen de 9 en 15 maanden en ging vanaf ongeveer hetzelfde moment ook steeds meer praten. Gebaren doet hij niet meer nu hij exht behoorlijk goed praat (zinnen van 4-5 woorden met net twee jaar).

Als je zelf wel vleoeind bent in gebarentaal en je man spreekt (of was jij nou alleen?) dan zou je tweetalig opvoeden kunnen overwegen. Dat heeft juist cognitieve voordelen voor de ontwikkeling. Al snap ik je afkeur wegens het moeten wel.
Kwak
pi_166370834
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 15:06 schreef Krisvc het volgende:
Mijnes gaat volgende maand anders op ruimtereis voor een wandelingetje over de maan. Die van jullie zijn nog hier zo ver dus? :{w

Mijnes is vorige maand geweest, maar ik wil het er niet inwrijven hoor...

R speelt graag voor stervende zwaan, slaapt na een goede periode weer de halve nachten bij ons (of zit tussen ons in te zingen en te klappen), is enorm eenkennig ineens en gaat nog steeds niet richting de 10 kilo. Buiten dat gaat het lekker. :)
pi_166371009
Ik vind het juist heel erg leuk om te lezen wat al onze dreumesjes doen/leren, het is zo'n leuke periode (voordat alle drama hier begon :+ ). Ik vind het heel bijzonder om te zien hoe elk kindje zijn eigen tempo heeft en zijn eigen weg volgt en dat iedereen op een gegeven moment toch min of meer op hetzelfde punt belandt. Ik vind het ook leuk om te vertellen over wat N. kan/doet, totaal niet om op te scheppen inderdaad; ook de minder fijne dingen vind ik fijn om (hier) kwijt te kunnen.

Kris, die van mij is al een tijdje bezig met uitzoeken hoe we Mars het beste kunnen koloniseren, maar L. is natuurlijk ietsje jonger en dus op de goede weg. ^O^
  woensdag 2 november 2016 @ 16:01:08 #125
327807 Mariposas
יה&#14
pi_166371292
Ik vind de drama-momenten eigenlijk vooral leuk om te lezen en herkenbaar. :+ De buggy-planking bijvoorbeeld, en het dramatisch zichzelf op de grond gooien als ze iets niet mogen, waarbij de dreumes vervolgens ook z'n kop stoot en dat voor nog meer drama zorgt, enz. _O-
pi_166371323
Al die ruimtereizen... Sjaak is vooral dingen richting de maan aan het gooien en wil er naartoe vliegen om er tegenaan te trappen ^O^

Alle verhalen over alle kinderen zijn leuk. Ze inspireren mij ook om nieuwe dingen met Sjaak te gaan doen, ik blijf vaak in hetzelfde hangen. Dus blijf vooral delen!!
pi_166371446
:W

Malteser, wat mooi van Twix O+ Heel veel sterkte!

Hier is het heel druk, of nouja, ik heb het heel druk. Maar M gaat als een speer met woordjes en rennen en vliegen en klimmen. We kunnen erg om haar lachen O+ :D
Gisteravond laat werd ze wakker en huilde ze, was al een keer geweest en toen werd ze wel weer rustig, maar ze begon opnieuw. Huilen en mama, mama, mama roepen. Dus ik liep naar haar toe en ik fluisterde 'Rustig maar meisje. Wat wil je?' Is ze ineens klaar wakker, kijkt me aan en zegt 'Broodje!' :D Euhm.. misschien niet om 23.15 uur. Naast ons in bed gelegd en sliep na 10 seconden weer :+
pi_166371657
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 16:01 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind de drama-momenten eigenlijk vooral leuk om te lezen en herkenbaar. :+ De buggy-planking bijvoorbeeld, en het dramatisch zichzelf op de grond gooien als ze iets niet mogen, waarbij de dreumes vervolgens ook z'n kop stoot en dat voor nog meer drama zorgt, enz. _O-
Dit! Hij wil NIET in de wandelwagen. Niet vooruit kijkend, niet achteruit kijkend.

Als hij er eenmaal inzit en ik ermee ga lopen, kijkt hij heerlijk rond, zwaait "daah" naar iedereen, wijst met priemend vingertje alles aan "die, die, die, DIEHIE" net zo lang tot ik benoem wat het is.
Maar owee owee, als ik ook maar heel even stil ga staan om iets uit het schap te pakken/te bekijken/sta te wachten op het verkeerslicht.
pi_166371704
Over wandelwagen gesproken: wij wandelden net samen naar het tuincentrum. Twix keek zijn ogen uit op de Kerstafdeling en heeft ook nog een dik kwartier ademloos gekeken naar het opgebouwde Kerstdorp. Kortom, ons uitje voor de komende weken is geregeld!
pi_166371779
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 16:19 schreef Malteser het volgende:
Over wandelwagen gesproken: wij wandelden net samen naar het tuincentrum. Twix keek zijn ogen uit op de Kerstafdeling en heeft ook nog een dik kwartier ademloos gekeken naar het opgebouwde Kerstdorp. Kortom, ons uitje voor de komende weken is geregeld!
Lichtjes en glitters O+

Ik kijk zo uit naar het maken van onze eigen feesttradities. Schoentje zetten, pakjesavond, kerstboom versieren...

Vorig jaar was R er natuurlijk ook bij, maar toen had ze nog geen idee.
pi_166372312
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 16:01 schreef Mariposas het volgende:
Ja! Check! Dat hebben we hier ook allemaal. Deze fase gaat nog even duren dus? -O-

W. heeft trouwens al driftbuien sinds 'ie 6 maanden was, omdat 'iets wilde dat ik niet wou geven bijvoorbeeld, inclusief adem inhouden en blauw aanlopen. Ik houd echt m'n hart vast voor de "ik zeg nee"-fase.
pi_166372468
Nee duurt nog wel even ja. :P

Hier wordt op het moment gehuild bij de voordeur. Pappa moet thuiskomen van d'r, want daar mag ze wel Sesamstraat van kijken. :D
pi_166372932
Ik hield net even de baby van een vriendin vast. HOE DURF JE MAMA! Sjaak stond aan mijn benen te stervende-zwanen, het was ver-schrikkelijk! Dreumes? Hoezo...

Ik ben blij dat hij nog steeds geen 'nee' kan zeggen :')
pi_166373273
Ik vind álles leuk om te lezen want allemaal kindjes van dezelfde leeftijd met zoveel verschillende interesses en features O+ En vooral leuk om te van jou te lezen nu IMA, want ik wil al een week posten of je er nog was :) Mijn telepathische gedachten zijn gelukkig wel overgekomen :+
  woensdag 2 november 2016 @ 17:54:23 #135
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_166373284
Ik heb af en toe 2 stervende zwanen tegelijk. Allebei willen ze bij mij zitten, maar de ander mag er absoluut niet bij. Heel handig. En elkaar dan weg proberen te duwen. Verder zijn ze wel lief voor elkaar hoor ;)
Vooral L is de stervende zwaan. Als ik 'nee' durf te zeggen, laat ze zich eerst op haar knieën vallen en dan gaan de armen naar voren en ligt ze helemaal op de grond. En lekker hard krijgen. Waarom ze bij de geboorte surfactant heeft gekregen? (om de longblaasjes te rijpen) Dat is overbodig geweest. Ze zijn nu overontwikkelt :)
pi_166374151
Ik vind het juist ook leuk om alle verschillen (en overeenkomsten) te lezen. Zķ herkenbaar of juist nog wat ons nog te wachten staat.

Bij het kdv zeiden ze vandaag juist dat J 'nee' al zo goed beheerst :') En toen we naar huis gingen meldde J "Kippie. Hek. Bofuop. Abei". (Er zaten buiten twee kippen op het hek) Lieten we de leidsters flabbergasted achter :P
pi_166374191
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 17:53 schreef Mineola het volgende:
Ik vind álles leuk om te lezen want allemaal kindjes van dezelfde leeftijd met zoveel verschillende interesses en features O+ En vooral leuk om te van jou te lezen nu IMA, want ik wil al een week posten of je er nog was :) Mijn telepathische gedachten zijn gelukkig wel overgekomen :+
Aw lief :) hoe is het bij jullie

Afgelopen weken waren nogal druk op het werk en ben nog met m'n opleiding bezig. Vorige week bijna 60u gewerkt geloof ik, en deze week begon ook alweer heel hectisch. Maar opleiding is bijna klaar!

Hier komen de woordjes met drie lettergrepen ook op trouwens! Aabeitje, slabbetje, jompetje (rompertje). En mrIMA heeft een learning tower gemaakt naar idee van Baard en DaD, dat is een hit. Ze klimt er zelf op en af en staat dan bij het aanrecht te klooien met papiertjes. Of ze krijgt een bakje noni (droge pasta/macaroni).
  woensdag 2 november 2016 @ 20:24:09 #138
409579 LuDann
All the way
pi_166376564
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 14:54 schreef Mariposas het volgende:

Ludann, ik vind niet dat jij moet omgaan met de onzekerheid van anderen of daar rekening mee moet houden. Althans, niet hier. Ik vind overigens ook niet dat hier bijvoorbeeld een opschep-cultuur heerst ofzo.
Ja, nou ja, ik denk dat een beetje rekening houden met elkaar geen kwaad kan op zich. Met de opschepcultuur valt het hier wel mee denk ik ja. Dat is op FB soms wel anders... Laatst zag ik ook een post van iemand a la 'kijk eens wat lief, mijn kind doet *dit*' en als reactie zoiets als 'oh ja leuk hoor! Die van mij kan dat al 2 maanden' :')
  woensdag 2 november 2016 @ 20:25:19 #139
409579 LuDann
All the way
pi_166376603
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 17:53 schreef Mineola het volgende:
Ja, dit. O+

Hupje, dat is inderdaad knap zeg! Superleuk, die leidsters versteld doen staan. ;)

Ik herken het planken trouwens niet, eigenlijk. Wolk wil tegenwoordig graag in de kinderwagen. Gekke dreumes. :') Ik gebruik hem maar weinig, maar als ik hem tevoorschijn haal dan probeert ze er meteen in te klimmen. Maar in de supermarkt wil ze er vervolgens wel weer uit dan om lekker alle schappen overhoop te trekken.
  woensdag 2 november 2016 @ 21:13:40 #140
56471 pinquit
oh my lama!
pi_166378204
Ik wil ook 't patroon van de Learning tower! Al denk ik dat A nog 't liefst bovenop 't aanrecht klimt, maar 't is vast beter dan niks voor 'm :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_166379318
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 17:28 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik hield net even de baby van een vriendin vast. HOE DURF JE MAMA! Sjaak stond aan mijn benen te stervende-zwanen, het was ver-schrikkelijk! Dreumes? Hoezo...

Ik ben blij dat hij nog steeds geen 'nee' kan zeggen :')
Hahaha dat doet A ook als onze kat op mijn schoot zit. Dat. Kan. Echt. Niet. _O-
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_166381689
Ik heb dus echt 3x getwijfeld over mijn post over het praten van de Minion; júíst omdat ik niet wil dat iemand zich er onzeker door voelt...

Ik vind het ook zo tof om al jullie verhalen te lezen, zonder vergelijkingen of waarde-oordelen, maar gewoon omdat dreumesen O+ O+
pi_166381835
Ja ik sluit me bij jullie aan hoor. Ook ik lees graag over nieuwe features enzo. Ik heb me nog nooit onzeker of wat dan ook gevoelt door een verhaal van hier.
Lekker doorposten allemaal!
pi_166381920
Ik heb de fout gemaakt om Mies alle onderdelen van de Poes te leren.
Het arme beest wordt knettergek van haar omdat ze constant haar neus, oren en staart wil aanwijzen. Maar ze krijgt ook constant kusjes O+
pi_166382053
Haha MLB herkenbaar! :D
Zo hebben wij nog steeds spijt dat we dr navel hebben aangewezen :') dacht ook dat dat wel minder interessant zou worden na een paar dagen :N
En kwaad dat ze wordt als ze 'm niet kan vinden omdat dr romper in de weg zit :( _O-
pi_166385820
Over 7 weken en nogwat dagen zit ik ook met een dreumes, en het ding begint echt een ongeduldige driftkikker te worden de afgelopen weken. ;(

Verschonen is haast niet te doen en zodra er voedsel in zijn blikveld komt of als zijn eten op is, zijn ook de rapen gaar (hij is echt een vreetzak).

Hij luistert verder wel redelijk goed naar nee (en als hij dat na drie keer niet doet, zet ik hem in de box), dus dat is wel positief. Mja, ik weet niet precies hoe ik moet reageren bij een driftbui. Blijf tot nog toe vrij geduldig en reageer er niet echt op, maar wil wel ergens een lijn trekken en er een consequentie op zetten als hij zo doet.

Wat doen jullie?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2016 09:21:34 ]
pi_166386143
Net wat je er in wil Myrr. Wij reageren niet op de driftbui. Wel reageren we op haar gevoelens. Dat het vervelend is dat ze haar zin niet krijgt. Of dat ze best boos mag zijn. En als ze wil kan ze altijd een knuffel krijgen. Maar straf of een time out doe ik niet aan. Driftbuien horen er mijns inziens bij en ik laat d'r haar gang gaan.
pi_166386229
Ik doe hetzelfde als kris. Al hebben we hier niet zo heel veel driftbuien.

Ik ga op zoek naar hulp bij het slapen. Zoals het nu gaat kan het niet meer. Vannacht sliep hij van 19.00, 23.00, 02.00, 04.00 (wakker tot 05.30) en 06.30. Gelukkig wel uitgeslapen tot 7.45, maar dit is niet meer leuk, zeker niet omdat ik aan het werk ben en m'n concentratie moet vinden....
  donderdag 3 november 2016 @ 10:21:59 #149
409579 LuDann
All the way
pi_166386817
Wij laten Wolk gewoon uitrazen, zeggen bijvoorbeeld dat we begrijpen dat ze boos is en dat het niet leuk is als je iets niet mag. Klaarstaan om een knuffel te geven als het weer over is.

Op deze leeftijd overkomt zo'n driftbui ze gewoon, daar doe je verder weinig aan. En het is mijn inziens ook gewoon onderdeel van de ontwikkeling.
  donderdag 3 november 2016 @ 10:23:18 #150
409579 LuDann
All the way
pi_166386842
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:46 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik doe hetzelfde als kris. Al hebben we hier niet zo heel veel driftbuien.

Ik ga op zoek naar hulp bij het slapen. Zoals het nu gaat kan het niet meer. Vannacht sliep hij van 19.00, 23.00, 02.00, 04.00 (wakker tot 05.30) en 06.30. Gelukkig wel uitgeslapen tot 7.45, maar dit is niet meer leuk, zeker niet omdat ik aan het werk ben en m'n concentratie moet vinden....
Dat lijkt me een goed idee Jagar. Heb je enig idee waar je heenkunt met dit probleem? Ga je naar de huisarts? Want er is niet zoiets als een consultatiebureau he?
pi_166387073
Ik kan hem niet genoeg aanraden op fok, de site/blog van Janet Lansbury.

Anti time out, pro grenzen stellen. Een driftbui is vaak de enige manier voor een kleintje om emoties te reguleren en tussen 1,5 en ... zijn die emoties vaak heel heftig. Melba had ze ook al met anderhalf maar (hier komt een wachtmaar) OMG ik wist niet dat het zo erg kon worden als nu hij een peuter is :')

Wat Ludann bescrhijft doen wij ook, maar heb aan diensite veel gehad als back up voor dat idee (ik wil graag weten waarom iets een goed idee is) en nig wat andere praktische tips (over beperkte keuzes geven, grenzen stellen, uninterrupted play etc).
Kwak
pi_166387536
Nee, consultatiebureau is er hier niet. En ik denk niet dat de kinderarts er wat mee doet. Er zijn privae mensen die slaaphulp aanbieden, en als het echt heel erg is kun je naar het spreekuur voor huilbaby's in het ziekenhuis, geloof ik. Ik denk dat we de private route kiezen...Goed slapen is me wel 100 euro waard.
pi_166388118
Kwak, kssst met je wachtmaar, je maakt me bang. ;( Vanochtend werd N. al wakker met "Hizzy!"(Lizzy, de poes van de GO) en toen we op het punt stonden om te gaan: "Kom N., pak je schoentjes maar, we gaan naar Lizzy" "NEENEEENEEENEENEEEEEEEJ :'( " inclusief huilend rollen over de grond terwijl ik er achteraan hobbelde om haar in haar schoenen en jas te krijgen. Toen we eenmaal goed en wel in de auto zaten zat ze weer te trommelen in haar stoel terwijl ze lachend "Hizzy!" riep. :')

Het lukt me tot nu toe wel makkelijk om geduldig te blijven, emoties te benoemen en vooral niet in lachen uit te barsten, maar god, wat hebben die kleintjes het toch moeilijk. O+

Och Jagar, ik hoop zo dat er iemand is die jullie kan helpen, het klinkt echt vreselijk zwaar. :*
pi_166388724
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:41 schreef Krisvc het volgende:
Net wat je er in wil Myrr. Wij reageren niet op de driftbui. Wel reageren we op haar gevoelens. Dat het vervelend is dat ze haar zin niet krijgt. Of dat ze best boos mag zijn. En als ze wil kan ze altijd een knuffel krijgen. Maar straf of een time out doe ik niet aan. Driftbuien horen er mijns inziens bij en ik laat d'r haar gang gaan.
Ja en hier snap ik het verhaal dus niet. (Ligt aan mij hoor, ik ben echt zwakzinnig qua opvoeden geloof ik soms).

Hoe kan ik nou zo'n bui negeren als ik er aandacht aan ga geven door het te benoemen? Hoe dan? Het is toch of praten ķf negeren? Of moet ik dan ondertussen tegen de muur vertellen dat T boos is? Wat bedoelt iedereen dan met negeren?

(You see, echt zwakzinnig.)
pi_166388921
Ik ga niet mee in haar driftbui en reageer daar niet op. Zeg niet dat ze zich niet moet aanstellen. Ga haar niet oppakken om uit de driftbui te raken. Probeer niet actief haar zich anders te laten gedragen en laat haar inderdaad uitrazen. Maar ik ben er wel bij, praat wel kalm tegen haar.

Dus wel: Ik begrijp dat je verdrietig bent dat het niet gaat zoals je wilt
En niet: Doe eens even normaal, stel je niet zo aan. Er is niks aan de hand.

Negeren noem ik nergens. Ik doe niet aan negeren.
pi_166390510
Ja, "niet reageren op" bedoel ik dan eigenlijk met negeren. Was niet zozeer aan jou gericht hoor, maar meer dat ik echt niet snap wat daar toch altijd mee bedoeld wordt.

Maargoed, je moet er dus juist wél op reageren eigenlijk? Dan heb ik dat altijd verkeerd begrepen. Pfff.

SPOILER
pi_166390848
Poe Jagar, dat breekt inderdaad op zeg... Was een lichamelijke oorzaak uitgesloten? (Omdat je niet denkt dat de kinderarts er iets mee doet? Weet het ff niet meer, sorry)

Zal straks eens even die site bekijken van kwakzor!
pi_166391107
Dat je kind calorierijke voeding krijgt maar sinds vannacht alles uitkotst dan wel vloeibaar poept. Heul niet goed voor extra grammen, heul niet goed voor zijn humeur.
Maar hé, de energieleverancier vaart er wel bij! #wasnummer6
  donderdag 3 november 2016 @ 15:39:36 #159
409579 LuDann
All the way
pi_166392433
He bah Malteser, wat vreselijk rot zeg. -O- Is hij ook echt ziek?

quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:45 schreef Sara82 het volgende:
Ja, "niet reageren op" bedoel ik dan eigenlijk met negeren. Was niet zozeer aan jou gericht hoor, maar meer dat ik echt niet snap wat daar toch altijd mee bedoeld wordt.

Maargoed, je moet er dus juist wél op reageren eigenlijk? Dan heb ik dat altijd verkeerd begrepen. Pfff.

SPOILER
Dat hele consequent zijn is wat mij betreft de grootste opvoedhoax ooit. Ik kan het niet in ieder geval, en ik vind het eigenlijk ook onzin. Het past niet bij mij. Gelukkig sta ik daar niet alleen in. :P

http://ontspannenopvoeden.nl/de-mythe-van-het-consequent-zijn/

Verder is naast Janet Lansbury (volg ik op FB!), de website van Kiind wel een goede qua praktische tips. Soms slaan ze een tikje door in de natuurlijke hippie de pippie aanpak dus daar moet je maar een beetje overheen lezen en eruit pikken wat je aanstaat. :Y

http://kiind.nl/article179/
pi_166392734
Beterschap voor Twix Malteser :* Het mag jullie nu ook wel een keer meezitten hoor..!

Hippie de pippie > daar moest ik om lachen :D Wij doen maar wat geloof ik. Ik probeer M. te leren waar ze bijv. wel en niet aan mag zitten in huis. En ja, dat levert tegenwoordig drama op. Meestal doe ik dan met name mijn best om mijn gezicht in de plooi te houden. Voor de rest is uitrazen hier de beste remedie of uit de situatie halen (kijk de poes!).

Ik herken wel het uitleggen waarom iets bijv. niet kan of mag, benoemen dat het vervelend is voor haar en dat ze zo verdrietig/boos is. Ook vraag ik nu wel eens wat ze dan wil (bij voor mij onduidelijk drama) en of ze het kan aanwijzen (laatst bleek dat een appel te zijn). (En soms roep ik ook gewoon 'wat een draaaaama!' als ze ineens weer op de grond ligt te dweilen.)

Edit: nu moet ik er ook wel bij zeggen dat ik eerst goed kijk of ze echt boos is of gewoon nepbrult. Dat laatste kan ze ook heul goed en is bij afleiding ook direct over. Dramaqueen :')
pi_166393622
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 12:12 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Ja en hier snap ik het verhaal dus niet. (Ligt aan mij hoor, ik ben echt zwakzinnig qua opvoeden geloof ik soms).

Hoe kan ik nou zo'n bui negeren als ik er aandacht aan ga geven door het te benoemen? Hoe dan? Het is toch of praten ķf negeren? Of moet ik dan ondertussen tegen de muur vertellen dat T boos is? Wat bedoelt iedereen dan met negeren?

(You see, echt zwakzinnig.)
Ik zeg als het gebeurt een keer wat ik zie (niet zielig of arme melle, maar 'oh jij bent boos he, je wil nog Peppa kijken. Ja, dat vind je heel jammer'.

Daarna stop ik met erover praten en sussen, want dan duurt de bui langer en wordt erger. Ik ben wel fysiek in de buurt.

Als hij kalmeert zeg ik nog eens 'zo, jij was echt heel boos en verdrietig he? Het was zo jammer dat we geen peppa meer gingen kijken. Kom je met mama een boekje lezen?'
Kwak
pi_166393651
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:45 schreef Sara82 het volgende:

SPOILER
Je kunt ook rustig zijn hand vastpakken/je neus beschermen en de actie blokkeren en zeggen 'dat mag niet, ik vind dat niet leuk want je doet me pijn', hoef je hem niet neer te zetten
Kwak
  donderdag 3 november 2016 @ 17:10:51 #163
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166393927
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 16:52 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Je kunt ook rustig zijn hand vastpakken/je neus beschermen en de actie blokkeren en zeggen 'dat mag niet, ik vind dat niet leuk want je doet me pijn', hoef je hem niet neer te zetten
Of hem omdraaien :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_166395087
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:39 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dat hele consequent zijn is wat mij betreft de grootste opvoedhoax ooit. Ik kan het niet in ieder geval, en ik vind het eigenlijk ook onzin. Het past niet bij mij. Gelukkig sta ik daar niet alleen in. :P

Verder is naast Janet Lansbury (volg ik op FB!), de website van Kiind wel een goede qua praktische tips. Soms slaan ze een tikje door in de natuurlijke hippie de pippie aanpak dus daar moet je maar een beetje overheen lezen en eruit pikken wat je aanstaat. :Y

Hij is duidelijk niet fit. Maar dat zou ik ook niet zijn als ik zo moest overgeven en diarree had. Uitzieken maar weer.
pi_166397489
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:39 schreef LuDann het volgende:

[..]

Maar ligt het er ook niet aan wat je onder 'consequent' zijn verstaat? Want in die eerste link lees ik vooral dat het een probleem is als consequent zijn voor jezelf spanningen oplevert. Maar op dezelfde pagina wordt uitgelegd dat het wel goed is om gewoontes te hebben, omdat je dan vanzelf consequent bent.

Consequent zijn is voor mij niet altijd exact hetzelfde reageren in elke situatie (dat lijkt me inderdaad vrij onhoudbaar), maar vooral dezelfde regels hanteren. Als iets vandaag niet mag, mag het morgen ook niet.
Dat ik er vandaag een beetje kribbig op reageer en morgen wel de tijd neem om het rustig uit te leggen, doet wat mij betreft niets af aan consequent zijn. Maar misschien vat ik het dan gewoon anders op :)

Die tweede link vind ik wel een mooie manier; dat zijn ook wel dingen die ik voor ogen probeer te houden :Y

In het algemeen hebben wij sowieso eigenlijk niet 1 'methode' die we volgen ofzo, dat werkt voor ons niet. Maar ik probeer wel stil te staan bij hoe ik dingen aanpak, en verdiep me wel in verschillende visies/methoden. Ik haal overal uit wat bij me past en probeer dat zo goed mogelijk toe te passen.

Bwuh, nu klink ik ook behoorlijk hippie-de-pippie geloof ik :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')