abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166371323
Al die ruimtereizen... Sjaak is vooral dingen richting de maan aan het gooien en wil er naartoe vliegen om er tegenaan te trappen ^O^

Alle verhalen over alle kinderen zijn leuk. Ze inspireren mij ook om nieuwe dingen met Sjaak te gaan doen, ik blijf vaak in hetzelfde hangen. Dus blijf vooral delen!!
pi_166371446
:W

Malteser, wat mooi van Twix O+ Heel veel sterkte!

Hier is het heel druk, of nouja, ik heb het heel druk. Maar M gaat als een speer met woordjes en rennen en vliegen en klimmen. We kunnen erg om haar lachen O+ :D
Gisteravond laat werd ze wakker en huilde ze, was al een keer geweest en toen werd ze wel weer rustig, maar ze begon opnieuw. Huilen en mama, mama, mama roepen. Dus ik liep naar haar toe en ik fluisterde 'Rustig maar meisje. Wat wil je?' Is ze ineens klaar wakker, kijkt me aan en zegt 'Broodje!' :D Euhm.. misschien niet om 23.15 uur. Naast ons in bed gelegd en sliep na 10 seconden weer :+
pi_166371657
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 16:01 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind de drama-momenten eigenlijk vooral leuk om te lezen en herkenbaar. :+ De buggy-planking bijvoorbeeld, en het dramatisch zichzelf op de grond gooien als ze iets niet mogen, waarbij de dreumes vervolgens ook z'n kop stoot en dat voor nog meer drama zorgt, enz. _O-
Dit! Hij wil NIET in de wandelwagen. Niet vooruit kijkend, niet achteruit kijkend.

Als hij er eenmaal inzit en ik ermee ga lopen, kijkt hij heerlijk rond, zwaait "daah" naar iedereen, wijst met priemend vingertje alles aan "die, die, die, DIEHIE" net zo lang tot ik benoem wat het is.
Maar owee owee, als ik ook maar heel even stil ga staan om iets uit het schap te pakken/te bekijken/sta te wachten op het verkeerslicht.
pi_166371704
Over wandelwagen gesproken: wij wandelden net samen naar het tuincentrum. Twix keek zijn ogen uit op de Kerstafdeling en heeft ook nog een dik kwartier ademloos gekeken naar het opgebouwde Kerstdorp. Kortom, ons uitje voor de komende weken is geregeld!
pi_166371779
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 16:19 schreef Malteser het volgende:
Over wandelwagen gesproken: wij wandelden net samen naar het tuincentrum. Twix keek zijn ogen uit op de Kerstafdeling en heeft ook nog een dik kwartier ademloos gekeken naar het opgebouwde Kerstdorp. Kortom, ons uitje voor de komende weken is geregeld!
Lichtjes en glitters O+

Ik kijk zo uit naar het maken van onze eigen feesttradities. Schoentje zetten, pakjesavond, kerstboom versieren...

Vorig jaar was R er natuurlijk ook bij, maar toen had ze nog geen idee.
pi_166372312
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 16:01 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind de drama-momenten eigenlijk vooral leuk om te lezen en herkenbaar. :+ De buggy-planking bijvoorbeeld, en het dramatisch zichzelf op de grond gooien als ze iets niet mogen, waarbij de dreumes vervolgens ook z'n kop stoot en dat voor nog meer drama zorgt, enz. _O-
Ja! Check! Dat hebben we hier ook allemaal. Deze fase gaat nog even duren dus? -O-

W. heeft trouwens al driftbuien sinds 'ie 6 maanden was, omdat 'iets wilde dat ik niet wou geven bijvoorbeeld, inclusief adem inhouden en blauw aanlopen. Ik houd echt m'n hart vast voor de "ik zeg nee"-fase.
pi_166372468
Nee duurt nog wel even ja. :P

Hier wordt op het moment gehuild bij de voordeur. Pappa moet thuiskomen van d'r, want daar mag ze wel Sesamstraat van kijken. :D
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_166372932
Ik hield net even de baby van een vriendin vast. HOE DURF JE MAMA! Sjaak stond aan mijn benen te stervende-zwanen, het was ver-schrikkelijk! Dreumes? Hoezo...

Ik ben blij dat hij nog steeds geen 'nee' kan zeggen :')
pi_166373273
Ik vind álles leuk om te lezen want allemaal kindjes van dezelfde leeftijd met zoveel verschillende interesses en features O+ En vooral leuk om te van jou te lezen nu IMA, want ik wil al een week posten of je er nog was :) Mijn telepathische gedachten zijn gelukkig wel overgekomen :+
  woensdag 2 november 2016 @ 17:54:23 #135
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_166373284
Ik heb af en toe 2 stervende zwanen tegelijk. Allebei willen ze bij mij zitten, maar de ander mag er absoluut niet bij. Heel handig. En elkaar dan weg proberen te duwen. Verder zijn ze wel lief voor elkaar hoor ;)
Vooral L is de stervende zwaan. Als ik 'nee' durf te zeggen, laat ze zich eerst op haar knieën vallen en dan gaan de armen naar voren en ligt ze helemaal op de grond. En lekker hard krijgen. Waarom ze bij de geboorte surfactant heeft gekregen? (om de longblaasjes te rijpen) Dat is overbodig geweest. Ze zijn nu overontwikkelt :)
pi_166374151
Ik vind het juist ook leuk om alle verschillen (en overeenkomsten) te lezen. Zķ herkenbaar of juist nog wat ons nog te wachten staat.

Bij het kdv zeiden ze vandaag juist dat J 'nee' al zo goed beheerst :') En toen we naar huis gingen meldde J "Kippie. Hek. Bofuop. Abei". (Er zaten buiten twee kippen op het hek) Lieten we de leidsters flabbergasted achter :P
pi_166374191
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 17:53 schreef Mineola het volgende:
Ik vind álles leuk om te lezen want allemaal kindjes van dezelfde leeftijd met zoveel verschillende interesses en features O+ En vooral leuk om te van jou te lezen nu IMA, want ik wil al een week posten of je er nog was :) Mijn telepathische gedachten zijn gelukkig wel overgekomen :+
Aw lief :) hoe is het bij jullie

Afgelopen weken waren nogal druk op het werk en ben nog met m'n opleiding bezig. Vorige week bijna 60u gewerkt geloof ik, en deze week begon ook alweer heel hectisch. Maar opleiding is bijna klaar!

Hier komen de woordjes met drie lettergrepen ook op trouwens! Aabeitje, slabbetje, jompetje (rompertje). En mrIMA heeft een learning tower gemaakt naar idee van Baard en DaD, dat is een hit. Ze klimt er zelf op en af en staat dan bij het aanrecht te klooien met papiertjes. Of ze krijgt een bakje noni (droge pasta/macaroni).
  woensdag 2 november 2016 @ 20:24:09 #138
409579 LuDann
All the way
pi_166376564
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 14:54 schreef Mariposas het volgende:

Ludann, ik vind niet dat jij moet omgaan met de onzekerheid van anderen of daar rekening mee moet houden. Althans, niet hier. Ik vind overigens ook niet dat hier bijvoorbeeld een opschep-cultuur heerst ofzo.
Ja, nou ja, ik denk dat een beetje rekening houden met elkaar geen kwaad kan op zich. Met de opschepcultuur valt het hier wel mee denk ik ja. Dat is op FB soms wel anders... Laatst zag ik ook een post van iemand a la 'kijk eens wat lief, mijn kind doet *dit*' en als reactie zoiets als 'oh ja leuk hoor! Die van mij kan dat al 2 maanden' :')
  woensdag 2 november 2016 @ 20:25:19 #139
409579 LuDann
All the way
pi_166376603
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 17:53 schreef Mineola het volgende:
Ja, dit. O+

Hupje, dat is inderdaad knap zeg! Superleuk, die leidsters versteld doen staan. ;)

Ik herken het planken trouwens niet, eigenlijk. Wolk wil tegenwoordig graag in de kinderwagen. Gekke dreumes. :') Ik gebruik hem maar weinig, maar als ik hem tevoorschijn haal dan probeert ze er meteen in te klimmen. Maar in de supermarkt wil ze er vervolgens wel weer uit dan om lekker alle schappen overhoop te trekken.
  woensdag 2 november 2016 @ 21:13:40 #140
56471 pinquit
oh my lama!
pi_166378204
Ik wil ook 't patroon van de Learning tower! Al denk ik dat A nog 't liefst bovenop 't aanrecht klimt, maar 't is vast beter dan niks voor 'm :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_166379318
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 17:28 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik hield net even de baby van een vriendin vast. HOE DURF JE MAMA! Sjaak stond aan mijn benen te stervende-zwanen, het was ver-schrikkelijk! Dreumes? Hoezo...

Ik ben blij dat hij nog steeds geen 'nee' kan zeggen :')
Hahaha dat doet A ook als onze kat op mijn schoot zit. Dat. Kan. Echt. Niet. _O-
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_166381689
Ik heb dus echt 3x getwijfeld over mijn post over het praten van de Minion; júíst omdat ik niet wil dat iemand zich er onzeker door voelt...

Ik vind het ook zo tof om al jullie verhalen te lezen, zonder vergelijkingen of waarde-oordelen, maar gewoon omdat dreumesen O+ O+
pi_166381835
Ja ik sluit me bij jullie aan hoor. Ook ik lees graag over nieuwe features enzo. Ik heb me nog nooit onzeker of wat dan ook gevoelt door een verhaal van hier.
Lekker doorposten allemaal!
pi_166381920
Ik heb de fout gemaakt om Mies alle onderdelen van de Poes te leren.
Het arme beest wordt knettergek van haar omdat ze constant haar neus, oren en staart wil aanwijzen. Maar ze krijgt ook constant kusjes O+
pi_166382053
Haha MLB herkenbaar! :D
Zo hebben wij nog steeds spijt dat we dr navel hebben aangewezen :') dacht ook dat dat wel minder interessant zou worden na een paar dagen :N
En kwaad dat ze wordt als ze 'm niet kan vinden omdat dr romper in de weg zit :( _O-
pi_166385820
Over 7 weken en nogwat dagen zit ik ook met een dreumes, en het ding begint echt een ongeduldige driftkikker te worden de afgelopen weken. ;(

Verschonen is haast niet te doen en zodra er voedsel in zijn blikveld komt of als zijn eten op is, zijn ook de rapen gaar (hij is echt een vreetzak).

Hij luistert verder wel redelijk goed naar nee (en als hij dat na drie keer niet doet, zet ik hem in de box), dus dat is wel positief. Mja, ik weet niet precies hoe ik moet reageren bij een driftbui. Blijf tot nog toe vrij geduldig en reageer er niet echt op, maar wil wel ergens een lijn trekken en er een consequentie op zetten als hij zo doet.

Wat doen jullie?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2016 09:21:34 ]
pi_166386143
Net wat je er in wil Myrr. Wij reageren niet op de driftbui. Wel reageren we op haar gevoelens. Dat het vervelend is dat ze haar zin niet krijgt. Of dat ze best boos mag zijn. En als ze wil kan ze altijd een knuffel krijgen. Maar straf of een time out doe ik niet aan. Driftbuien horen er mijns inziens bij en ik laat d'r haar gang gaan.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_166386229
Ik doe hetzelfde als kris. Al hebben we hier niet zo heel veel driftbuien.

Ik ga op zoek naar hulp bij het slapen. Zoals het nu gaat kan het niet meer. Vannacht sliep hij van 19.00, 23.00, 02.00, 04.00 (wakker tot 05.30) en 06.30. Gelukkig wel uitgeslapen tot 7.45, maar dit is niet meer leuk, zeker niet omdat ik aan het werk ben en m'n concentratie moet vinden....
  donderdag 3 november 2016 @ 10:21:59 #149
409579 LuDann
All the way
pi_166386817
Wij laten Wolk gewoon uitrazen, zeggen bijvoorbeeld dat we begrijpen dat ze boos is en dat het niet leuk is als je iets niet mag. Klaarstaan om een knuffel te geven als het weer over is.

Op deze leeftijd overkomt zo'n driftbui ze gewoon, daar doe je verder weinig aan. En het is mijn inziens ook gewoon onderdeel van de ontwikkeling.
  donderdag 3 november 2016 @ 10:23:18 #150
409579 LuDann
All the way
pi_166386842
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:46 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik doe hetzelfde als kris. Al hebben we hier niet zo heel veel driftbuien.

Ik ga op zoek naar hulp bij het slapen. Zoals het nu gaat kan het niet meer. Vannacht sliep hij van 19.00, 23.00, 02.00, 04.00 (wakker tot 05.30) en 06.30. Gelukkig wel uitgeslapen tot 7.45, maar dit is niet meer leuk, zeker niet omdat ik aan het werk ben en m'n concentratie moet vinden....
Dat lijkt me een goed idee Jagar. Heb je enig idee waar je heenkunt met dit probleem? Ga je naar de huisarts? Want er is niet zoiets als een consultatiebureau he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')