abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166198673
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:49 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ah ja SBS was ik om de één of andere reden vergeten :@ :D
En vergeet ook WNL niet. :{

Altijd spannend als ik 's-ochtends het nieuws aanzet... krijgen we NPO of die rechts-populistische amateurs? (In dat laatste geval schakel ik meestal door naar RTL.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166198735
OP de RTL-twitterpagina
quote:
Gerrit de Koning @Gerrit49b 24 okt.
@metrix8070 @RTLNL Wetboek van strafrecht wordt straks ook vervangen door sharia daar kun je op wachten
aartsconservatisme vermengd met vreemdelingenhaat _O-
Dan krijg je wel deze hysterie/ complotdenken/ pietneurose

https://twitter.com/rtlnl/status/790477944036663301

zo... nu ga ik RTL kijken .
pi_166198760
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:35 schreef DrDentz het volgende:

1 ding snap ik niet: deze man maakte allemaal zeer verstandige opmerkingen, alleen hij ziet eruit als een Roetveegpiet terwijl hij net als ik een radicale Zwarte Piet-fundamentalist is. Roetveegpiet = slecht, Zwarte Piet = goed.
Dat soort figuren zitten hier in Enschede constant te zeiken over AZC's.

Kiek ze daar staan dan met hun geschminkte koppen, lachwekkend gewoon, op deze manier maak je het de anti pieten wel erg makkelijk.
٩๏̯͡๏)۶
pi_166198765
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:53 schreef Bluesdude het volgende:
OP de RTL-twitterpagina

[..]

aartsconservatisme vermengd met vreemdelingenhaat _O-
Dan krijg je wel deze hysterie/ complotdenken/ pietneurose

Juist ja... de ratten komen uit de holen. Op zich een verbetering: dan zijn ze tenminste zichtbaar.
pi_166198828
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Juist ja... de ratten komen uit de holen. Op zich een verbetering: dan zijn ze tenminste zichtbaar.
Ook leuke analyse: het is pietfundamentalisme
pi_166198875
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:55 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dat soort figuren zitten hier in Enschede constant te zeiken over AZC's.

Kiek ze daar staan dan met hun geschminkte koppen, lachwekkend gewoon, op deze manier maak je het de anti pieten wel erg makkelijk.
Inderdaad ben ik met je eens, als dan doe het ergens waar het niemand ziet, en willen ze je aangeven zeg dan dat jij ze opwacht ernaar!
Is als grapje bedoelt hoor, maar in het leger werkte het voor mij.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:00:44 #107
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166198914
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De Vlaamse Sinterklaas is tof. Die is ook gewoon nog streng voor kinderen en lekker belerend.
En met echte Zwarte Pieten, dat ben je ook even vergeten.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:01:11 #108
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166198924
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:35 schreef DrDentz het volgende:

1 ding snap ik niet: deze man maakte allemaal zeer verstandige opmerkingen, alleen hij ziet eruit als een Roetveegpiet terwijl hij net als ik een radicale Zwarte Piet-fundamentalist is. Roetveegpiet = slecht, Zwarte Piet = goed.
Als je een keer met je kop op TV komt, wil je natuurlijk geen anonieme piet zijn.
pi_166199144
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ook leuke analyse: het is pietfundamentalisme
Nou ja, ik denk dat het voor veel mensen meer een sociaal acceptabele manier is om te schoppen tegen 'politieke correctheid' zonder openlijk hun vreemdelingenhaat te uiten. (Terwijl ze waarschijnlijk geen drol geven om het sinterklaasfeest.)

Dat zal vast niet gelden voor alle ZP fans hier, maar ik ben ervan overtuigd dat dat ieg voor een deel daarvan geldt.
pi_166199262
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nou ja, ik denk dat het voor veel mensen meer een sociaal acceptabele manier is om te schoppen tegen 'politieke correctheid' zonder openlijk hun vreemdelingenhaat te uiten. (Terwijl ze waarschijnlijk geen drol geven om het sinterklaasfeest.)

Dat zal vast niet gelden voor alle ZP fans hier, maar ik ben ervan overtuigd dat dat ieg voor een deel daarvan geldt.
Jij bent degene die zwarte piet wil deporteren puur alleen om zijn huidskleur.
pi_166199304
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

ZP is natuurlijk alles behalve een vreemdeling.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_166201833
Sylvana laat ook weer van zich horen.

http://www.mediacourant.n(...)eds-kritisch-op-rtl/

quote:
Sylvana Simons, oud-presentatrice van RTL 4 en tegenwoordig boegbeeld van de politieke partij DENK, is ondanks het feit dat RTL Nederland stopt met Zwarte Piet nog steeds kritisch op de tv-zendergroep. Dat laat ze weten in een open brief aan RTL 7-ster Johan Derksen. RTL is volgens Simons nog steeds niet racismevrij. “Dat blijkt wel uit het feit dat datzelfde bedrijf het blijkbaar prima vindt dat jij uitspraken doet die haaks staan op wat RTL met dit besluit wenst uit te stralen.“

Simons noemt het besluit van RTL dan ook ‘zowel groots als marginaal’. “Groots, omdat het een belangrijk signaal uitzendt naar alle Nederlanders. Marginaal, omdat het waarborgen van de veiligheid van onze kinderen en kleinkinderen niet (enkel) kan worden overgelaten aan ‘de samenleving’ en commerciële partijen.”

Ze doelt erop dat er ook een verantwoordelijkheid is voor de overheid, aangezien Derksen op hetzelfde RTL nog steeds roept wat hij roept. Hij heeft in Voetbal Inside in reactie op het Zwarte Piet-besluit uitgehaald naar Simons. “Het enige nadeel aan het besluit is dat dat hysterische juffrouwtje Simons zo trots als een aapje door het land rent”, zei hij.

De presentatrice denkt dat de door DENK verzonnen Educatieve Maatregel Discriminatie wel iets is voor Derksen. “Geïnspireerd door het principe zoals we dat kennen wanneer mensen zich in het verkeer misdragen, word je uitgedaagd om je discriminerende gedrag te toetsen aan de werkelijkheid.”

“In contact met de mensen die jij doorgaans als apen kwalificeert, zul je zien en beleven wat je nou eigenlijk zegt en welk effect dat heeft. In het kader van deze maatregel nodig ik je dan ook graag uit om een dagje mee te lopen met mijn partij in het hart van de Nederlandse democratie. Zodat je met eigen ogen kunt zien hoe ‘eng’ we nou eigenlijk zijn.”

“Je bent van harte welkom. En omdat jij het bent, zal ik dan bij wijze van toenadering en uitzondering als een braaf meisje, zwart ook nog, koffie voor je halen.”

De open brief van Simons kunt u onder meer lezen via NU.nl.
pi_166202620
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:25 schreef female81 het volgende:
Sylvana laat ook weer van zich horen.

http://www.mediacourant.n(...)eds-kritisch-op-rtl/

[..]

Ik vind de vergelijking ook niet kunnen.

Hardstikke leuke beestjes, waarom zou je die met zo'n secreet willen vergelijken?
pi_166202881
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:24 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Er was geen OP en ik heb deze nieuwe met uiterste precisie en zorgvuldigheid samengesteld.
Voor #40 wel, maar goed als we dan toch full swing gaan met de herstelbetalingen achtergrond dan misstaat deze ook niet in de OP:

https://jalta.nl/wp-conte(...)aphic-ZwartePiet.jpg
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:17:42 #115
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166203744
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

Voor #40 wel, maar goed als we dan toch full swing gaan met de herstelbetalingen achtergrond dan misstaat deze ook niet in de OP:

[ afbeelding ]

Al die moeite voor zo weinig :')
Ik ook, bedankt!
pi_166203943
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jij bent degene die zwarte piet wil deporteren puur alleen om zijn huidskleur.
Doe niet zo dramatisch. ZP bestaat niet. Hebben ze je dat niet verteld?
pi_166204189
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Doe niet zo dramatisch. ZP bestaat niet. Hebben ze je dat niet verteld?
Hij bestaat niet, maar leeft wel, laat dat maar eens door je botte hersens doordringen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_166204410
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:28 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hij bestaat niet, maar leeft wel, laat dat maar eens door je botte hersens doordringen.
ai... je moet zonodig arrogant doen? Wat een morele zwakte.
Nee .. het leeft niet. Het is geen mens, het kan niet gedeporteerd worden .
Het is een denkbeeld.
pi_166204475
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ai... je moet zonodig arrogant doen? Wat een morele zwakte.
Nee .. hij leeft niet. Hij is geen mens, hij kan niet gedeporteerd worden .
Blijkbaar begrijp je de strekking niet, bij deze ben je gediskwalificeerd zeurpiet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:35:21 #120
242879 Onnoman
The On And Only
pi_166204574
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:46 schreef truthortruth het volgende:

[..]

De manier waarop is best nog wat op aan te merken, maar dat is geen reden om dan maar niet te veranderen.

Maar de reden, dat is iets wat jij of ik nooit echt zal voelen, je kan er wel voor openstaan. Een belangrijk objectief signaal zijn natuurlijk wel voorbeelden van toeristen die een racistische associatie met zwarte piet hebben.
is zo, maar racisme zal daardoor niet ophouden te bestaan
en om eerlijk te zijn heb ik geen boodschap aan toeristen
Denk dat zwarte piet juist de stereotypering is van een tolerant Nederland, waar het totaal niet uitmaakt welke kleur een mens heeft.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_166205331
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:35 schreef Onnoman het volgende:
[..]
is zo, maar racisme zal daardoor niet ophouden te bestaan
en om eerlijk te zijn heb ik geen boodschap aan toeristen
Denk dat zwarte piet juist de stereotypering is van een tolerant Nederland, waar het totaal niet uitmaakt welke kleur een mens heeft.
Prima, dat je geen boodschap hebt aan toeristen, rare stelling wel, maar ok. Echter toeristen kijken van buitenaf en kunnen dan wat objectiever oordelen over een lokale traditie.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:03:35 #122
242879 Onnoman
The On And Only
pi_166205684
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:55 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Prima, dat je geen boodschap hebt aan toeristen, rare stelling wel, maar ok. Echter toeristen kijken van buitenaf en kunnen dan wat objectiever oordelen over een lokale traditie.
rare stelling?
Dus jij gaat op vakantie naar een land om de mensen daar even een lesje te leren?
wat een arrogante eikel ben je dan
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_166205727
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

Blijkbaar begrijp je de strekking niet, bij deze ben je gediskwalificeerd zeurpiet.
alweer die arrogantie ? sta je zo zwak in je schoenen dat je dat nodig hebt?
probeer het eens met argumenten ....
ik stel een feit vast: de figuur zp is geen mens, het is een denkbeeld...
pi_166205799
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:03 schreef Onnoman het volgende:

[..]

rare stelling?
Dus jij gaat op vakantie naar een land om de mensen daar even een lesje te leren?
Als een Nederlander een stekker uit Boeddha in Birma trekt is hij een cultuurbarbaar en moet achter slot en grendel en wij moeten onze tradities afschaffen omdat we anders toeristen voor het hoofd stoten. Heerlijk tolerant. :)
pi_166205813
quote:

[..]

rare stelling?
Je kunt natuurlijk best een mening hebben over lokale tradities zonder mensen daar de les te lezen. Zo vind ik het stierenvechten in Spanje barbaars en verwerpelijk. Maar als ik daar op vakantie ben hoor je me er niet over. (Hoewel ik zulke evenementen liever wel vermijd.)
pi_166205923
Maar welke kleur hebben de pieten in zijn boek?
Wesley Sneijder schrijft sinterklaasboek
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_166206336
quote:
[..]
rare stelling?
Maar je gaat niet in op het punt van de objectievere kijk op lokale tradities...
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:28:13 #128
242879 Onnoman
The On And Only
pi_166206529
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk best een mening hebben over lokale tradities zonder mensen daar de les te lezen. Zo vind ik het stierenvechten in Spanje barbaars en verwerpelijk. Maar als ik daar op vakantie ben hoor je me er niet over. (Hoewel ik zulke evenementen liever wel vermijd.)
je kan bij elke tradities wel iets negatiefs bedenken
dat tomatenfestijn in italie kan je ook wat van vinden
of het slachtfeest of halloween
Ik zal die mensen er niet minder of meer door gaan mogen, zelfs de spanjaarden niet
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_166207141
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:28 schreef Onnoman het volgende:
[..]
je kan bij elke tradities wel iets negatiefs bedenken
dat tomatenfestijn in italie kan je ook wat van vinden
of het slachtfeest of halloween
Ik zal die mensen er niet minder of meer door gaan mogen, zelfs de spanjaarden niet
Het ging dan ook niet over een oordeel. Het gaat erom dat objectieve buitenstaanders, in dit geval toeristen objectiever kunnen oordelen over een traditie. Ik denk dat dat zo is.
pi_166207194
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:28 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Het is voor mij ieg wel een aspect van de lokale cultuur dat mij echt tegenstaat. Het zal niet doorslaggevend zijn, maar lokale cultuur speelt zeker een rol in hoe ik mijn vakantiebestemmingen uitzoek. Dat is voor jou vast niet anders.
pi_166207552
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:43 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het ging dan ook niet over een oordeel. Het gaat erom dat objectieve buitenstaanders, in dit geval toeristen objectiever kunnen oordelen over een traditie. Ik denk dat dat zo is.
Ja en nee. Ja omdat ze redelijk objectief staan tegenover tradities die niet hun eigen tradities zijn. Nee omdat ze zelf ook niet vrij zijn van eigen culturele bagage. Het hangt er helemaal vanaf waar we het dan precies over hebben. Zo denk ik niet dat mensen die wonen in landen waar de doodsstraf staat op homoseksualiteit nou zo veel objectiever kijken naar het homohuwelijk dan wij.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:59:41 #132
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166207810
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja en nee. Ja omdat ze redelijk objectief staan tegenover tradities die niet hun eigen tradities zijn. Nee omdat ze zelf ook niet vrij zijn van eigen culturele bagage. Het hangt er helemaal vanaf waar we het dan precies over hebben. Zo denk ik niet dat mensen die wonen in landen waar de doodsstraf staat op homoseksualiteit nou zo veel objectiever kijken naar het homohuwelijk dan wij.
En dat geldt wel voor mensen die wonen in landen waar racisme en discriminatie grotere problemen zijn dan in Nederland?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166207903
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat geldt wel voor mensen die wonen in landen waar racisme en discriminatie grotere problemen zijn dan in Nederland?
Ik denk niet dat inwoners van landen waar racisme normaler is dan hier objectiever zijn dan wij tav ZP, nee. Als dat je vraag is.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:06:16 #134
242879 Onnoman
The On And Only
pi_166208046
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is voor mij ieg wel een aspect van de lokale cultuur dat mij echt tegenstaat. Het zal niet doorslaggevend zijn, maar lokale cultuur speelt zeker een rol in hoe ik mijn vakantiebestemmingen uitzoek. Dat is voor jou vast niet anders.
ik weet iig zeker dat ik nooit naar islamitische landen op vakantie zal gaan :)
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_166208089
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 23:06 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Naar aanleiding van of deed jij dat sowieso al niet?
Als de berg niet tot Mohammed komt, zal Mohammed tot de berg gaan

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2016 23:08:57 ]
pi_166208095
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 23:06 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Kijk aan. Dus culturele gebruiken hebben daar wel degelijk invloed op. ;)
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:09:50 #137
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166208147
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 23:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik denk niet dat inwoners van landen waar racisme normaler is dan hier objectiever zijn dan wij tav ZP, nee. Als dat je vraag is.
Dat lijkt mij ook inderdaad.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:13:07 #138
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166208254
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit mag niet vaak genoeg herhaald worden dat ZP helemaal niet gaat om racisme, maar om herstelbetalingen over de dode ruggen van hun voorouders. Want de witman moet betalen voor alle tegenslagen die die gasten hebben gehad in het leven. Want dat is natuurlijk allemaal racisme.

Kneuzen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166208406

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2016 23:17:55 ]
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:17:31 #140
242879 Onnoman
The On And Only
pi_166208414
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 23:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kijk aan. Dus culturele gebruiken hebben daar wel degelijk invloed op. ;)
hier geldt het alom bekende spreekwoord "van een mug een olifant maken"
:D
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:36:32 #141
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166209061
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah, nog een verwensing naar de propieten. Alleen maar omdat ze een mening hebben die jullie niet zinnen. Nu zijn het weer ratten.

Gaat lekker he ^O^
1947-2016
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:37:11 #142
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166209088
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:06 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Als een Nederlander een stekker uit Boeddha in Birma trekt is hij een cultuurbarbaar en moet achter slot en grendel en wij moeten onze tradities afschaffen omdat we anders toeristen voor het hoofd stoten. Heerlijk tolerant. :)
1947-2016
pi_166209173
quote:

[..]

Jij hoeft toch niks te geven, het komt maar langs de deur en de inwoner hier die blijft de beurs maar trekken!
Eens is de maat vol maar wanneer?
  Moderator woensdag 26 oktober 2016 @ 00:33:29 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166210142
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 23:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ah, nog een verwensing naar de propieten. Alleen maar omdat ze een mening hebben die jullie niet zinnen. Nu zijn het weer ratten.

Gaat lekker he ^O^
ik wil mezelf als propiet noet gelijkstellen aan dit soort malloten hoor :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 00:45:26 #145
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166210352
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 00:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik wil mezelf als propiet noet gelijkstellen aan dit soort malloten hoor :')
Aan beide zijden van de discussie zijn er wat dubieuze lui te vinden :{
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_166210454
Ik vind dat wel een mooie openingszin van iets over het pietendebat: 'Terwijl de temperatuur buiten daalt laait de hitte van het pietendebat op..'
  Moderator woensdag 26 oktober 2016 @ 00:52:02 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166210461
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 00:45 schreef Perrin het volgende:

[..]

Aan beide zijden van de discussie zijn er wat dubieuze lui te vinden :{
overal zijn dubieuze mensen te vinden, je moet het je gewoon niet aantrekken als mensen ze lomp noemen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 01:18:50 #148
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166210818
Wat een hoop triestheid weer verzameld in dit topic, :D :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_166211151
quote:

[..]

Als een Nederlander een stekker uit Boeddha in Birma trekt is hij een cultuurbarbaar
Is dat een mening uit Birma. Of is dat jouw woord die je Birmezen in de mond legt?
Die man was onbeschoft bezig. Men vraagt gewoon netjes aan de buren stil te zijn .
En als men zegt nee... dan ga je niet het pand binnendringen.
In dit geval ging het om een religieus ritueel/ bijeenkomst.
En in dit geval nam men die ordeverstoring heel zwaar op.
Ook overdreven, natuurlijk.
Kennelijk had de man geen respect voor zijn buren of hun religie.. of snapte bij voorbaat al niet hoe men dat beleeft in dat land

quote:
wij moeten onze tradities afschaffen omdat we anders toeristen voor het hoofd stoten. Heerlijk tolerant. :)
welke traditie moet afgeschaft worden? en wiens mening is dat ? is dat een overheidswet?
en wie zijn die toeristen?
Bedoel je zwartepiet? Wie zijn die toeristen dan ? Of accepteer je donkere Nederlanders niet als gelijke Nederlander ?
Ook onbeschoft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 26-10-2016 02:32:09 ]
pi_166211797
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 23:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit mag niet vaak genoeg herhaald worden dat ZP helemaal niet gaat om racisme, maar om herstelbetalingen over de dode ruggen van hun voorouders. Want de witman moet betalen voor alle tegenslagen die die gasten hebben gehad in het leven. Want dat is natuurlijk allemaal racisme.

Kneuzen.
over kneuzen gesproken

Doe eens iets met je eigen leven :')
pi_166211817
Dat gezeik begint tegenwoordig nog eerder dan de pepernoten.
pi_166211834
Best wel gek, ik werk bij de Sinterklaas centrale ( diegene die de sinterklaas en zwarte pieten organiseert aan huis ) en we hebben het nog nooit zo druk gehad. oO/ <O) 8}
De reserveringen komen nu al binnen en na verwachting zitten we zo halverwege november al volgeboekt.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 04:58:06 #153
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166211841
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 04:50 schreef MakkieR het volgende:
Best wel gek, ik werk bij de Sinterklaas centrale ( diegene die de sinterklaas en zwarte pieten organiseert aan huis ) en we hebben het nog nooit zo druk gehad. oO/ <O) 8}
De reserveringen komen nu al binnen en na verwachting zitten we zo halverwege november al volgeboekt.
Wat voor kleuren bemiddelen jullie? Meer roetveegpieten nu?
pi_166211870
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 04:58 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Roetveeg pieten :N
ZWART *O*
Zodat de kinderen ze niet herkennen als ... hey, dat is mijn buurman of.. die piet ken ik toch, da's mijn zwemlerares :|W oO/ O+ 8} O+
  woensdag 26 oktober 2016 @ 05:43:34 #155
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166211872
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:55 schreef truthortruth het volgende:

[..]
Echter toeristen kijken van buitenaf en kunnen dan wat objectiever oordelen over een lokale traditie.
Nee. Toeristen komen om te ervaren, als ze al worden betrokken in een volksfeest. Ze zullen niet van tevoren of tijdens hun verblijf uitvoerig de achtergronden en theorieën bestuderen. Ze beschikken daarom over onvoldoende kennis voor een oordeel over een traditie. Hun reactie zal daardoor puur subjectief zijn.
Het is waar dat buitenstaanders die niet emotioneel betrokken zijn bij een traditie er een helderder oordeel over zouden kunnen geven, mits ze de traditie uitvoerig en vanuit alle perspectieven bestuderen. Dat is antropologie en het bestuderen van folklore op wetenschappelijke basis.
Het is veelzeggend dat een instituut als de VN, die dit onderzoek had kunnen initiëren, bij monde van Verena Shepard, al gelijk een ongefundeerde en gekleurde mening klaar had, waar aantoonbaar de meest basale kennis over het onderwerp ontbrak (... waarom moeten de Nederlanders twee santa clauses hebben, ze kunnen toch het niet-racistische kerstfeest vieren, dat is verder hetzelfde...).
Het probleem is eerder dat de achtergrond van de onderzoeker meestal een deel van de uitkomst bepaald, als je hypothese is, dat zwarte piet racisme is dan interpreteer je feiten veel makkelijker als bewijs voor je stelling. Dat is een wetenschappelijke valkuil, die bij goede wetenschappers bekend is.
Een ander probleem is dat de uitkomst van een onderzoek naar zwarte piet in Nederland niet geaccpteerd zal worden, omdat het onherroepelijk een van beide partijen in het gelijk stelt en daarmee de onderzoeker de schijn van partijdigheid geeft. Zelfs als de uitkomst genuanceerd is en geen duidelijke stellingname heeft, zullen de details uitvergroot worden, uit hun context worden gerukt en als wapen voor het eigen gelijk worden gebruikt. Kortom: zodra de objectieve onderzoeker een conclusie publiceert, wordt hij niet meer als objectief gezien. In elk geval niet door de beide pietenkampen.

Wat je ook krijgt zijn de Sunny Bergman-tafrelen: een persoon verkleed als zwarte piet in een buitenlands park zetten en dan vragen of het racistisch is. Krijg je een objectief oordeel over zwarte piet? Natuurlijk niet. De toevallige voorbijganger weet niet wat hij ziet. Het is niet eens Zwarte Piet, want iemand verkleed als Zwarte Piet buiten de context van het feest ìs simpelweg geen Zwarte Piet, buiten de culturele context verliest Zwarte Piet zijn betekenis en is het niet meer dan een raar verkleed persoon. Dat is zo'n beetje de antropologie 101.

Dus als je toeristen die enigszins geïnteresseerd zijn in folklore en cultuur een objectief oordeel wilt laten vormen, moet je ze goed voorlichten. Ze moeten de context van cultuur en feest kennen voor ze hun oordeel vormen. Bovendien moeten ze in staat zijn hun eigen (culturele) vooroordelen buiten beschouwing te laten, wat moeilijk kan zijn, juist omdat racisme buiten Nederland nog een echt issue is.
Ook hier: het ene kamp zal niet accepteren dat het andere kamp de voorlichting doet. Nuances, zoals het belichten van beide standpunten, zal worden opgevat als een gelijk voor een van de kampen ("als Zwarte Piet echt geen racisme was, had de wetenschapper het niet eens genoemd").
pi_166211874
quote:

[..]

Wat voor kleuren bemiddelen jullie?
Pimpelpaars met een bescheten randje.
pi_166211876
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 05:47 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Pimpelpaars met een bescheten randje.
Enkel ZWART!! :%
pi_166211878
quote:
11s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 05:41 schreef Peace99 het volgende:

[..]

ZWART *O*
Zodat de kinderen ze niet herkennen als ... hey, dat is mijn buurman of.. die piet ken ik toch, da's mijn zwemlerares :|W oO/ O+ 8} O+
Geen kind tegenwoordig gelooft nog dat ze door de schoorsteen komen die er vaak niet eens meer is.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 05:50:13 #159
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166211879
quote:
11s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 05:41 schreef Peace99 het volgende:

[..]

ZWART *O*
^O^

Als er op tv geen leuke sinterklaasshow is, wordt het blijkbaar de moeite waard om een echte Piet in te huren.
pi_166211881
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 05:50 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

^O^

Als er op tv geen leuke sinterklaasshow is, wordt het blijkbaar de moeite waard om een echte Piet in te huren.
Gaan we doen! En dat mag enkel een echte zwarte piet zijn *O* 8}
pi_166211885
quote:
12s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 05:48 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Enkel ZWART!! :%
Dat boeit die kutblagen geen reet zolang die maar snoep strooit en er wat te krijgen valt van dat vreemde duo.
pi_166211886
quote:
3s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 05:50 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Geen kind tegenwoordig gelooft nog dat ze door de schoorsteen komen die er vaak niet eens meer is.
oO/
  woensdag 26 oktober 2016 @ 05:55:02 #163
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166211887
quote:
3s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 05:50 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Boeit niet, als ze maar zwart zijn. Daar kun je ook een ander verhaal aan hangen,als de kinderen er al naar vragen. Jip en Janneke zijn immers ook zwart en dat is geen probleem voor de kindjes.

Of hoe ga jij die roetvegen verklaren als er geen schoorsteen is? Of een andere kleur?
  woensdag 26 oktober 2016 @ 05:56:29 #164
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166211888
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 05:54 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat boeit die kutblagen geen reet zolang die maar snoep strooit en er wat te krijgen valt van dat vreemde duo.
Ga jij lekker kerst vieren!
pi_166211889
quote:
16s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 05:56 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ga jij lekker kerst vieren!
Dat is ook kut, waarom niet al dat gedoe in 1x?
pi_166211890
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 05:54 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Jij hebt vast geen kinderen! o|O
pi_166211892
quote:
12s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 05:57 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Jij hebt vast geen kinderen! o|O
Kleinkinderen zelfs en ik verdom het om sinterklaas of zwarte piet te gaan spelen.
pi_166211895
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 05:59 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Kleinkinderen zelfs en ik verdom het om sinterklaas of zwarte piet te gaan spelen.
Da's dan heel jammer voor jou en je kleinkinderen :{

Moet weg :W
pi_166211905
quote:
12s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 06:01 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Da's dan heel jammer voor jou en je kleinkinderen :{

Waarom, is die Sinterklaas heilig of zo?
pi_166211906
Pieterman knecht hangt daar toch beetje aan vast.
pi_166211959
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 05:55 schreef Lunatiek het volgende:

Of hoe ga jij die roetvegen verklaren als er geen schoorsteen is?
Gewoon, vegen van het hellevuur. Wil je nog wat pepernoten ? Gemaakt van vermalen stoute kinderen :P
pi_166212001
quote:

[..]

In principe zwart, maar andere kleuren kan ook, al betaal je daar 40 euro extra voor :7
  woensdag 26 oktober 2016 @ 07:03:37 #173
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166212008
Artikel met een stukje over de heidense achtergrond van Sinterklaas en de geloofwaardigheid van heiligenlevens:
https://owlcation.com/hum(...)sins-Also-Named-Jack
pi_166212011
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 07:01 schreef MakkieR het volgende:

[..]

In principe zwart, maar andere kleuren kan ook, al betaal je daar 40 euro extra voor :7
Het is natuurlijk ook business en dat ga je niet 123 om zeep helpen.
pi_166212030
quote:
3s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 07:04 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook business en dat ga je niet 123 om zeep helpen.
In principe is de standaard prijs 100 euro voor 30 minuten een sinterklaas met schimmel en twee zwarte pieten. en vaste looproute met een door ons gegeven aanvangstijd.

Andere kleuren valt onder extra opties, daarin worden de wensen van de klant aangepast bijvoorbeeld extra kleur, meer pieten, meer tijd, aangepaste logboek, ( boek van Sinterklaas ) verhalen en gewenste aanvangstijden. dan betaal je extra 40 euro dus 140 euro in totaal.

Verder zien we vaak dat de extra 40 euro niet wordt gebruikt voor een ander kleurtje maar meer voor een afgesproken tijdstip, of meer pieten enzo.
pi_166212036
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 07:11 schreef MakkieR het volgende:

[..]

In principe is de standaard prijs 100 euro voor 30 minuten een sinterklaas met schimmel en twee zwarte pieten. en vaste looproute met een door ons gegeven aanvangstijd.

Andere kleuren valt onder extra opties, daarin worden de wensen van de klant aangepast bijvoorbeeld extra kleur, meer pieten, meer tijd, aangepaste logboek, ( boek van Sinterklaas ) verhalen en gewenste aanvangstijden. dan betaal je extra 40 euro dus 140 euro in totaal.
En voor die prijs zit Sinterklaas op een paard? De meeste komen gewoon met de auto.
pi_166212045
quote:
10s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 07:13 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

En voor die prijs zit Sinterklaas op een paard? De meeste komen gewoon met de auto.
Tja moet wel een beetje origineel blijven :P
hangt wel een beetje af van de locatie, in hartje Amsterdam gaat dit wat moeilijker met vergunningen enzo.
pi_166212065
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 07:14 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Tja moet wel een beetje origineel blijven :P
hangt wel een beetje af van de locatie, in hartje Amsterdam gaat dit wat moeilijker met vergunningen enzo.
Iedereen maakt zich druk over de kleur van Pietermanknecht, maar wat is de rol van die goedheiligman?
pi_166212103
quote:
3s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 07:20 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Iedereen maakt zich druk over de kleur van Pietermanknecht, maar wat is de rol van die goedheiligman?
Vanuit de ervaringen van onze medewerkers, hoor ik vaak dat men veel liever als Zwarte Piet gaat dan als de goedheiligman, De rol van Piet is allereerst toch kind vriendelijk, terwijl kinderen angstig zijn voor de Sinterklaas, als je op zo'n dag een stuk of 10 huizen bent langs gegaan met ieders gemiddeld 3 kinderen op de schoot, dan zul je zien dat kinderen, kinderen zijn en niet altijd even makkelijk, probeer dan maar eens een fatsoenlijk gesprek aan te gaan met een kind dat verlegen wordt, angstig is of stront vervelend. Pieten hebben daar veel minder last van, wat de nodige paracetamol scheelt haha :P
pi_166212110
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 07:29 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Vanuit de ervaringen van onze medewerkers, hoor ik vaak dat men veel liever als Zwarte Piet gaat dan als de goedheiligman, De rol van Piet is allereerst toch kind vriendelijk, terwijl kinderen angstig zijn voor de Sinterklaas, als je op zo'n dag een stuk of 10 huizen bent langs gegaan met ieders gemiddeld 3 kinderen op de schoot, dan zul je zien dat kinderen, kinderen zijn en niet altijd even makkelijk, probeer dan maar eens een fatsoenlijk gesprek aan te gaan met een kind dat verlegen wordt, angstig is of stront vervelend. Pieten hebben daar veel minder last van, wat de nodige paracetamol scheelt haha :P
Pieten hebben ook snoep in die zak en Sinterklaas is maar afwachten wat ie brengt.
pi_166212119
Ik vind het een raar feest, vroeger al als kind.
pi_166212127
Komt er een vage kerel dingen brengen waarvan je weet , hier klopt iets niet maar je speelt het spelletje vrolijk nog jaren mee.
pi_166212131
quote:
3s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 07:31 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Pieten hebben ook snoep in die zak en Sinterklaas is maar afwachten wat ie brengt.
Die heeft die verschrikkelijke boek in zijn hand waarin echt alles staat. Het is dan ook niet waar dat kinderen angstig zijn voor de jolige Zwarte Pieten, kinderen zijn veel angstiger voor Sinterklaas met zijn alles wetende boek. Daarbij verlangt Sinterklaas altijd alles van de kinderen, wat kinderen ook niet altijd erg waarderen, zoals het liedjes zingen, dansen of verhalen vertellen aan de goedheiligman. Die kinderen willen zo snel mogelijk wegwezen van de schoot van Sinterklaas :P
  woensdag 26 oktober 2016 @ 07:37:52 #184
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166212139
quote:
3s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 07:20 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De demon onder bedwang houden en contrast bieden: licht/donker, zomer/winter, leven/dood, lichaam/geest.
En een goed, vruchtbaar huwelijk natuurlijk.
pi_166212146
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 07:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik vind het een raar feest, vroeger al als kind.
Vergeet niet, het feest is zo raar als dat de ouders (opdrachtgevers) het willen, Wij van de Sinterklaas Centrale krijgen vaak de vage wensen van ouders die wij moeten uitvoeren. Zo ontstaat ook de inhoud van het Sinterklaas boek.
pi_166212187
pi_166212205
Hij ziet op die leeftijd al dat het fake is.
pi_166212402
Winterbanden zijn ruk....en consumentenvuurwerk moet verboden worden!

Oh....wacht....andere discussie....
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166212471
quote:
10s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 07:13 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik neem aan dat alle pro-piet traditiebrullers kiezen voor de duurdere paard optie. Immers, traditie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2016 08:35:47 ]
pi_166212491
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 08:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik neem aan dat alle pro-piet traditiebrullers kiezen voor de duurdere paard optie. Immers, traditie.
De witte paarden die sinterklaas er niet af flikkeren worden steeds zeldzamer.
pi_166212496
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 07:39 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Vergeet niet, het feest is zo raar als dat de ouders (opdrachtgevers) het willen, Wij van de Sinterklaas Centrale krijgen vaak de vage wensen van ouders die wij moeten uitvoeren. Zo ontstaat ook de inhoud van het Sinterklaas boek.
Doen jullie ook nog een hele strenge jaren '50 Sinterklaas waar Piet nog met de roe slaat en kinderen in de zak stopt als de ouders daar om vragen?
pi_166212505
Zwarte Piet houdt dat nog beetje in de hand, wat moet die nep bisschop zonder?
pi_166212509
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 07:39 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Doen jullie ook deze topshows?

http://www.poldertube.nl/(...)een-roodharig-sletje
pi_166212514
Zwarte Piet weg dan ook gelijk die kinderlokker van een sinterklaas.
pi_166212516
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 08:40 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Doen jullie ook deze topshows?

http://www.poldertube.nl/(...)een-roodharig-sletje
Als de ouders erom vragen... Moeten zij het uitvoeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2016 08:41:35 ]
pi_166212518
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 08:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als de ouders erom vragen...
Lekker man
pi_166212662
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 01:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is dat een mening uit Birma. Of is dat jouw woord die je Birmezen in de mond legt?
Die man was onbeschoft bezig. Men vraagt gewoon netjes aan de buren stil te zijn .
En als men zegt nee... dan ga je niet het pand binnendringen.
In dit geval ging het om een religieus ritueel/ bijeenkomst.
En in dit geval nam men die ordeverstoring heel zwaar op.
Ook overdreven, natuurlijk.
Kennelijk had de man geen respect voor zijn buren of hun religie.. of snapte bij voorbaat al niet hoe men dat beleeft in dat land

[..]

welke traditie moet afgeschaft worden? en wiens mening is dat ? is dat een overheidswet?
en wie zijn die toeristen?
Bedoel je zwartepiet? Wie zijn die toeristen dan ? Of accepteer je donkere Nederlanders niet als gelijke Nederlander ?
Ook onbeschoft.
Blijkbaar zijn er een aantal mensen in NL die de Sinterklaas traditie niet (willen) begrijpen (voor hun eigen agenda) en hoe men dat beleeft in dit land.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166212682
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 05:43 schreef Lunatiek het volgende:
Nee. Toeristen komen om te ervaren, als ze al worden betrokken in een volksfeest. Ze zullen niet van tevoren of tijdens hun verblijf uitvoerig de achtergronden en theorieën bestuderen. Ze beschikken daarom over onvoldoende kennis voor een oordeel over een traditie. Hun reactie zal daardoor puur subjectief zijn.
Maar dat is het dus met traditie, de achtergronden en theorieën maken het subjectief. Als je objectief kijkt naar zwarte piet, dan is dat een racistisch beeld. Daar kan je allerlei achtergronden bij halen, daar kan je allerlei andere interpretaties bij halen, maar dat verandert het beeld niet.
pi_166212692
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 08:57 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar dat is het dus met traditie, de achtergronden en theorieën maken het subjectief. Als je objectief kijkt naar zwarte piet, dan is dat een racistisch beeld. Daar kan je allerlei achtergronden bij halen, daar kan je allerlei andere interpretaties bij halen, maar dat verandert het beeld niet.
Als je objectief naar zwarte piet kijkt, zie je iemand met zwarte verf op zijn gezicht..
  woensdag 26 oktober 2016 @ 09:07:42 #200
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166212818
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 08:57 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee. Je zit er zo ver naast dat het hier geen zin heeft om de basis van objectief, DIKUW en wetenschap te verklaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')