abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166167567
Wanhopige Anti-Pieten door succes Zwarte Piet

Anti-Pieten in Nederland proberen met man en macht om Nederland roet-vrij te krijgen. Men wil af van Zwarte Piet.

Onder leiding van niemand minder dan Tanja Jess, Sylvana Simons, de Eramus Universiteit. Paul de Leeuw, Angela Groothuizen en Jerry Affriyie wordt gepoogd Piet zwart te maken, alhoewel… niet letterlijk dan. Men wil af van de zwarte of bruine kleur van Zwarte Piet. Hoe vervelend het ook voor deze groep onruststokers is: hun protesten werken averechts. Zwarte Piet lijkt populairder dan ooit. 2015 is een zeer succesvol jaar voor Zwarte Piet. De Anti-Pieten zien het succes van Zwarte Piet niet zitten en doen nog een paar wanhopige pogingen Piet voor altijd te verbannen. Zonder succes. Een overzicht:

Kick Out Zwarte Piet zonder succes in Meppel
Hoe sneu moet je zijn om af te reizen naar Meppel om te demonstreren tijdens de nationale intocht, de Sintocht? Kick Out Zwarte Piet wist 4 bussen vol te proppen met ZeurPieten (pepernoten verboden) en reisde af van Rotterdam naar Meppel op zaterdag 14 november 2015. Bezoekers bleken niet onder de indruk. Dichtbij Sinterklaas kon de protestclub niet komen. De groep ging roemloos ten onder en verliet Drenthe zonder succes. Hoe hard de groep ook roept in persberichten dat deze demonstratie succesvol was. Inwoners van Meppel en Drenthe meldden ZwartePieterman dat men de club ZeurPieten onder leiding van Jerry Affriyie geen blik waardig gunde. “Negeren”, was het woord dat ZwartePieterman hoorde in Meppel.

Kick Out Zwarte Piet-protest bij Pietendorp in Enkhuizen
Bij het Nationale Pietendorp in Enkhuizen was het lekker druk het afgelopen weekend. Voor de ingang van het Zuiderzeemuseum stond een handvol ZeurPieten te demonstreren. Mensen van de actieclub Kick Out Zwarte Piet probeerden een feestje voor kinderen en hun ouders te verstoren. Ook deze keer werden de anti-Pieten volledig genegeerd. Tot groot verdriet van de perswoordvoerder van Kick Out Zwarte Piet. Die meldde dat de groep werd uitgescholden voor “apen”. Al zou dit zo zijn, is dat niet netjes. Maar is dat nou een persbericht waardig? Er kon toch ook ‘domme ezels’ geroepen worden tegen deze groep? Dat is nou eenmaal een traditionele uitspraak in Nederland. En zeg nou zelf: de meeste mensen geloven dat ze van apen afstammen. Dus is dat dan zo erg? In elk geval deed KOZP erg zielig, in de hoop nog wat media-aandacht te krijgen. Dat is gelukt: RTV NH en Spitsnieuws besteedden hier aandacht aan. Gelukkig was men dit weer snel vergeten.

Anti-Pieten gooien handdoek in de ring
De eerste anti-Piet, ook wel ZeurPiet genoemd, is de blanke blondine Sunny Bergman. Deze dame maakte vorig jaar de documentaire Zwart als Roet, waarin ze wanhopig probeert een verband te vinden tussen Zwarte Piet, racisme en slavernij. Een mislukte poging. Sunny gooit de handdoek in de ring en laat Kick Out Zwarte Piet zonder blondine achter.

Geen draagvlak politieke verandering Zwarte Piet
Ook politiek gezien zullen de anti-Pieten bot vangen. Er is geen enkel draagvlak onder politieke partijen om Zwarte Piet bij wet vast te leggen of aan te passen. Alleen de PVV wil een Zwarte Pieten-wet waarin Zwarte Piet als ‘zwart figuur’ wordt vastgelegd en beschermd. Andere partijen zijn in overgrote meerderheid geen voorstander van Zwarte Piet in de wetgeving, op welke manier dan ook.

Zwarte Piet, een archetype onder vuur.

Welkom bij de Zwarte Pietendiscussie. Bijna een traditie in ons koude kikkerlandje.
In deze reeks hebben we het over de oorsprong van onze geliefde Pieterbaas. Is het een uiting van racisme voortgekomen uit de tijd van de slavernij of is het zwart schminken van gezichten een eeuwenoud gebruik dat gekoesterd moet worden?

Het Sinterklaasfeest is onderdeel van de voor-christelijke midwinterfeesten. Het feest wordt al duizenden jaren in Europa en zelfs daarbuiten gevierd. Uiteraard zijn er uiterlijke verschillen maar er zijn verrassend veel overeenkomsten.
Er is een Sinterklaasfiguur, een oude man met lange witte haren en baard en vaak in de persoon van Sint Nicolaas. Deze wordt vergezeld door een knecht die meestal zwart geschminkt is, overal aan schoorstenen luistert of er nog stoute kinderen zijn en in het bezit is van een roe en zak.
Enkele voorbeelden:

Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:

Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
Geen twijfel: 'Zwarte Piet stamt af van kindslaven'

Gek genoeg zien we weinig van Arnold Jan Scheer zijn onderzoek naar het Sinterklaasfeest. Zijn film Wild Geraas is niet welkom bij de nationale media.
Wild Geraas: belangrijkste documentaire over Zwarte Piet van het jaar

De eenzijdige berichtgeving over het ontstaan van Zwarte Piet heeft vervelende gevolgen.
Ouders houden kinderen bewust thuis vanwege Zwarte Piet

Terwijl dat helemaal niet nodig is.
Zwarte Piet mag gewoon zwart zijn

Pietennieuws
Vergulde pieten leiden opnieuw tot discussie
Vergulde Piet lijdt ook tot ophef.

quote:
Daar wordt aan de deur geklopt
Daar wordt aan de deur geklopt,
hard geklopt, zacht geklopt.
Daar wordt aan de deur geklopt.
Wie zou dat zijn ?
Wees maar gerust mijn kind.
Ik ben een goede vrind.
Want al ben ik zwart als roet,
'k Meen het toch goed.

Disclaimer: Elke gelijkenis van Sinterklaas en Zwarte Piet met bestaande personen berust op louter toeval.

Bedankt Sinterklaas & Zwarte Piet!

Tot volgend jaar! :) :W nu verder met de Vuurwerk discussie...

Hier verder.
  maandag 24 oktober 2016 @ 11:14:29 #2
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166167597
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:09 schreef Gutmensch het volgende:
[ afbeelding ]
RTL-Piet
Zo zie je dus precies wie de persoon is die Zwarte Piet speelt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 24 oktober 2016 @ 11:15:01 #3
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166167605
Mooi dat ook RTL het licht ziet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator maandag 24 oktober 2016 @ 11:15:13 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166167609
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 14:42 schreef Manono het volgende:

[..]

Net als die 84% ;)
exact als die 84% ja ;)

dit is de grootste storm in een glas water aller tijden, zijn maar een paar mensen die het echt wat kan schelen alleen schreeuwen die super, super, superhard dat ze gelijk hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 24 oktober 2016 @ 11:16:47 #5
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166167633
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:15 schreef Copycat het volgende:
En dat nog voor de NPO.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_166167698
Nou Zwarte Piet bestaat dus (bijna) officieel niet meer nu RTL hem in de ban heeft gedaan.
What's next na de negerzoenen en nu dus zwarte piet waar wij Nederlanders aan moeten geloven.

Want Quincy Gario is nu dus ook werkeloos. Hij zal toch iets moeten vinden ?
U MAD?
pi_166167721
Jammer, hiermee gaat toch een deel van de magie (het onbekende, het duistere, het zwarte, het geheimzinnige, de niet te herkennen ome Jan) verloren.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 24 oktober 2016 @ 11:22:48 #8
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166167722
quote:
3s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:21 schreef de_boswachter het volgende:
Nou Zwarte Piet bestaat dus (bijna) officieel niet meer nu RTL hem in de ban heeft gedaan.
What's next na de negerzoenen en nu dus zwarte piet waar wij Nederlanders aan moeten geloven.
Ik denk betaald voetbal.
pi_166167730
quote:
10s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:22 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ik denk betaald voetbal.
Minimaal 6 mannen met een kleurtje op het veld.
U MAD?
pi_166167750
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:22 schreef Montagui het volgende:
Jammer, hiermee gaat toch een deel van de magie (het onbekende, het duistere, het zwarte, het geheimzinnige, de niet te herkennen ome Jan) verloren.
Denk je nou werkelijk dat dit buiten de randstad ook gaat gebeuren.
Bij de plaatselijke verhuurbare Sinterklaas en aanhang zul je nog tot in den treure een Sint met gewoon zwarte Pieten krijgen. En inderdaad; in families precies hetzelfde. Als ome Jan met roetvegen binnen komt lopen is het niet geloofwaardig meer.
U MAD?
  Moderator maandag 24 oktober 2016 @ 11:26:02 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166167762
binnen de randstad ook niet
  maandag 24 oktober 2016 @ 11:27:14 #12
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_166167782
Toen ik 6 was en voor het eerst een zwarte piet zag ben ik een discussie met mijn klasgenoten en de docent aangegaan. TOEN was ik tegen racisme en nu ook.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_166167787
quote:
3s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:25 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Als ome Jan met roetvegen binnen komt lopen is het niet geloofwaardig meer.
Niet geloofwaardig voor wie precies?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166167791
Ik snap soweiso niet waarom hier zoveel aandacht aan wordt gegeven voor de kleine groep Zeur Pieten, media sensatie
pi_166167845
quote:
15s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:14 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zo zie je dus precies wie de persoon is die Zwarte Piet speelt.
Hier zou je ook racistische kenmerken aan kunnen toevoegen. Alsof de huid van een donker gekleurd mens afwasbaar zou kunnen zijn. Dat er feitelijk geen donker gekleurde mensen bestaan maar dat onder iedere donkere huid een blanke schuilt.

Of denk ik nu teveel Quincy? :?
pi_166167889
quote:

[..]

Bij de plaatselijke verhuurbare Sinterklaas en aanhang zul je nog tot in den treure een Sint met gewoon zwarte Pieten krijgen. En inderdaad; in families precies hetzelfde. Als ome Jan met roetvegen binnen komt lopen is het niet geloofwaardig meer.
Verwacht het ook niet, maar TV is een machtig middel qua indoctrinatie.
  maandag 24 oktober 2016 @ 11:35:44 #17
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166167995
quote:

[..]

Bij de plaatselijke verhuurbare Sinterklaas en aanhang zul je nog tot in den treure een Sint met gewoon zwarte Pieten krijgen.
Totdat die blackfaces gearresteerd worden en veroordeeld wegens discriminatie. Dan is het heel snel afgelopen.
pi_166167996
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hier zou je ook racistische kenmerken aan kunnen toevoegen. Alsof de huid van een donker gekleurd mens afwasbaar zou kunnen zijn. Dat er feitelijk geen donker gekleurde mensen bestaan maar dat onder iedere donkere huid een blanke schuilt.

Volgens mij moet het erom gaan dat de Piet niet herkenbaar is voor de kinderen. Dan is het niet spannend meer. Maar je helemaal rood of geel schminken zou eigenlijk ook goed moeten zijn. Waarom wil men geen compromis sluiten?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2016 11:36:16 ]
  maandag 24 oktober 2016 @ 11:37:10 #19
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166168034
Want die kindertjes kennen de acteurs van RTL?
pi_166168091
Ik vond die morphsuits nog steeds wel een leuk voorstel:

Overigens denk ik niet dat herkenbaarheid voor de kinderen zelf een groot issue is. Zoals vaker gezegd in dit topic kunnen kinderen tot een jaar of 6 nauwelijks fantasie en werkelijkheid uit elkaar houden. Voor hen doet het er praktisch gezien niets toe of het gezicht herkenbaar is. (Dan lijkt herkenbaarheid van de stem me nog een groter probleem trouwens.)
pi_166168096
Ik vind het prima als ze Sinterklaas afschaffen. Ik vind het ook prima als ze al die pieten vastketenen aan hun witte meester, zodat het de slaaf-meester-verhouding duidelijk is. Who gives a fuck, het feestje is toch niet voor mij als volwassene.

Maar ik kan wel zeggen enorm te genieten van hoe de andere 'volwassenen' zich nu enorm druk lopen te maken om besluiten als die van RTL. Heerlijk toch.
  maandag 24 oktober 2016 @ 11:39:17 #22
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_166168100
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:27 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik snap soweiso niet waarom hier zoveel aandacht aan wordt gegeven voor de kleine groep Zeur Pieten, media sensatie
Het zijn wel altijd de tokkies die hier een punt van maken. Met argumenten als: Nederlandse traditie en wie het niet zint gaat maar weer terug naar hun eigen land.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
pi_166168123
quote:
5s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:37 schreef Copycat het volgende:
Want die kindertjes kennen de acteurs van RTL?
Nee, maar twee roetvegen is niets mysterieus aan. Niets spannends.
  maandag 24 oktober 2016 @ 11:40:58 #24
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166168142
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:39 schreef Kaas- het volgende:
Ik vind het prima als ze Sinterklaas afschaffen. Ik vind het ook prima als ze al die pieten vastketenen aan hun witte meester, zodat het de slaaf-meester-verhouding duidelijk is. Who gives a fuck, het feestje is toch niet voor mij als volwassene.

Maar ik kan wel zeggen enorm te genieten van hoe de andere 'volwassenen' zich nu enorm druk lopen te maken om besluiten als die van RTL. Heerlijk toch.
Komt meneertje weer met zijn homofantasieën.
  maandag 24 oktober 2016 @ 11:41:11 #25
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166168148
/Reya
pi_166168156
quote:
Ze kunnen de roet wat dikker aanzetten. Meer zoiets misschien:

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 24 oktober 2016 @ 11:41:42 #27
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166168161
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:40 schreef Hexxenbiest het volgende:

Voor jou als volwassene wellicht niet, een kind stelt lagere eisen.
pi_166168172
quote:
10s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:41 schreef Gutmensch het volgende:
/Reya
pi_166168284
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:40 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Voor wie niet?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_166168299
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je hanteert een drogredenering. Niet de schuld van Quinsy.
Je denkt teveel als jezelf.
pi_166168331
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:35 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Totdat die blackfaces gearresteerd worden en veroordeeld wegens discriminatie. Dan is het heel snel afgelopen.
Zwarte Piet is geen blackface en niemand die Zwarte Piet speelt zal daarom gearresteerd worden.
pi_166168339
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:41 schreef Copycat het volgende:

[..]

Voor jou als volwassene wellicht niet, een kind stelt lagere eisen.
Ik vind dat hele feest niks aan, hoor. Maar er moet toch een middenweg zijn. Waarom ben jij tegen kleurig?

quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:46 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Voor wie niet?
Kindjes. Daar gaat het toch om?

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2016 11:49:49 ]
pi_166168361
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:35 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Volgens mij moet het erom gaan dat de Piet niet herkenbaar is voor de kinderen. Dan is het niet spannend meer. Maar je helemaal rood of geel schminken zou eigenlijk ook goed moeten zijn. Waarom wil men geen compromis sluiten?
Mij boeit een rode of gele piet ook niet. Maar de vraag om een zwarte piet is nu eenmaal groter als er een piet of sint wordt ingehuurd. Waar ik op tegen ben is een totaal verbod op de zwarte piet omdat hiervoor onheuglijke argumenten worden gebruikt.

Zonder deze eindeloos herhalende discussie waren de aanpassingen al veel sneller verlopen. Nu houden beide partijen stijf hun poten in het zand.
  Moderator maandag 24 oktober 2016 @ 11:51:02 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166168398
ja als je gewoon met een groot statement mensen zelf de keuze geeft welke kleur hun piet is dan is deze hele onzindiscussie afgelopen

valt best een verhaaltje voor te bedenken

die twee paardenkoppen die stroopwafelpiet in elkaar slaan omdat hij niet zwart is kun je gewoon arresteren
pi_166168402
quote:
Hele verklaring RTL:

RTL kiest voor de Schoorsteen Piet. Deze Piet is vanaf nu de enige Piet die in de RTL programma’s te zien is. Dit besluit is genomen door de directie van RTL na de vele gesprekken die zijn gevoerd met zowel voor- als tegenstanders van Zwarte Piet. Onder andere in de bijeenkomsten gefaciliteerd door Minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken. In de laatste bijeenkomst is door voor- en tegenstanders een verklaring opgetekend waarin afstand wordt gedaan van elke vorm van bedreiging, geweld, polarisatie en agressie rond het Sinterklaasfeest en is het voornemen uitgesproken om het Sinterklaasfeest een feest te laten zijn voor alle kinderen in Nederland. Met de keuze voor de Schoorsteen Piet geeft RTL inhoud aan deze verklaring en volgt het bedrijf het voorbeeld van de Stichting Sinterklaas in Amsterdam, die in 2014 de Schoorsteen Piet introduceerde.

Schoorsteen Piet, die wij vanaf nu gewoon Piet noemen, heeft zwarte vegen op zijn gezicht, omdat hij door de schoorsteen komt. De meesten van ons zijn opgegroeid met het idee dat Piet door de schoorsteen komt. Aan dat verhaal houden wij vast, wij passen alleen zijn uiterlijk aan. Ooit hebben we afscheid genomen van de roe en we stoppen ook geen kinderen meer in de zak naar Spanje, omdat het niet meer paste in ons tijdsbeeld. In onze visie past Zwarte Piet ook niet meer in het huidige tijdsbeeld en daarom kiezen we voor Schoorsteen Piet.

Het Sinterklaasfeest is een prachtig familiefeest voor veel kinderen en gezinnen in Nederland. Een feest dat staat voor gezelligheid en saamhorigheid. De laatste jaren is door de discussie over Zwarte Piet vooral verdeeldheid en onduidelijkheid ontstaan. Voor een deel van Nederland is het beeld van Zwarte Piet discriminerend, terwijl anderen vinden dat Zwarte Piet een onlosmakelijk deel van de traditie is. RTL heeft begrip voor beide standpunten, maar vindt ook dat het in deze discussie niet zou moeten gaan over gelijk, maar over begrip hebben voor elkaar. Wij hopen dat de nieuwe Piet de harten herovert en dat het vieren van een gezellige Sinterklaasavond met het gezin, familie, vrienden, buurten en verenigingen weer centraal staat.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)pieten-met-roetvegen

Die gezelligheid is betrekkelijk. Veel pakjesavonden waren helemaal niet zo gezellig
Mensen vieren Sint toch vooral voor de kinderen? Kinderen blij met snoep en kadootjes, hun ouders en grootouders ook blij.
pi_166168414
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:27 schreef corehype het volgende:
Toen ik 6 was en voor het eerst een zwarte piet zag ben ik een discussie met mijn klasgenoten en de docent aangegaan. TOEN was ik tegen racisme en nu ook.
Sow, jij was een heel knappe intelligente jongen op die leeftijd.
Toen ik 6 was was ik gewoon een kind.
U MAD?
  maandag 24 oktober 2016 @ 11:51:52 #37
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166168418
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zwarte Piet is geen blackface en niemand die Zwarte Piet speelt zal daarom gearresteerd worden.
Daar denken ze in de VS en zelfs het VK heel anders over.
  Moderator maandag 24 oktober 2016 @ 11:52:25 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166168431
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:51 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

dan moeten ze het vooral niet vieren
pi_166168438
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:48 schreef Hexxenbiest het volgende:
Kindjes. Daar gaat het toch om?
Precies.... En die vinden het hele gedoe nog steeds hartstikke spannend, roetstrepen, paarse pieten, whatever. Daarvoor hoeft het echt geen compleet zwarte geschminkt iemand te zijn.
pi_166168442
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Niet geloofwaardig voor wie precies?
Welk antwoord wil je horen; voor de ouders ?
Of denk jij dat een kind van 6 het verschil niet ziet tussen de normale Ome Jan en Ome Jan met twee vegen op z'n gezicht ?
U MAD?
  FOK!fotograaf maandag 24 oktober 2016 @ 11:52:56 #41
842 Zorro
Z
pi_166168444
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:35 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ja en dan de Indianen en Chinezen achter je aan krijgen zeker :{w
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_166168456
quote:
3s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:52 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Welk antwoord wil je horen; voor de ouders ?
Of denk jij dat een kind van 6 het verschil niet ziet tussen de normale Ome Jan en Ome Jan met twee vegen op z'n gezicht ?
Wat ik wil horen is wat jij daarmee bedoelt.
pi_166168462
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

Mij boeit een rode of gele piet ook niet. Maar de vraag om een zwarte piet is nu eenmaal groter als er een piet of sint wordt ingehuurd. Waar ik op tegen ben is een totaal verbod op de zwarte piet omdat hiervoor onheuglijke argumenten worden gebruikt.

Zonder deze eindeloos herhalende discussie waren de aanpassingen al veel sneller verlopen. Nu houden beide partijen stijf hun poten in het zand.
Eens.
Zwart moet ook kunnen eigenlijk, maar dan zonder neger kenmerken als kroeshaar, dikke rode lippen en oorbellen.
Nu wordt het steeds kinderachtiger en gaat het alleen om winnen.
pi_166168512
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:53 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Eens.
Zwart moet ook kunnen eigenlijk, maar dan zonder neger kenmerken als kroeshaar, dikke rode lippen en oorbellen.
Nu wordt het steeds kinderachtiger en gaat het alleen om winnen.
Het niveau van kinderachtigheid is vrij constant hoog hoor.
wooblabalurg
  maandag 24 oktober 2016 @ 11:55:46 #45
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator maandag 24 oktober 2016 @ 11:56:10 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166168520
I don't get it
pi_166168539
quote:
Op RTL wellicht. Op andere zenders en in het gros van de Nederlandse huishoudens blijft die magie natuurlijk wel gewoon bestaan.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_166168559
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:52 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Precies.... En die vinden het hele gedoe nog steeds hartstikke spannend, roetstrepen, paarse pieten, whatever. Daarvoor hoeft het echt geen compleet zwarte geschminkt iemand te zijn.
Doet me opeens denken: is er al onderzoek gedaan wat de kinderen van gekleurde pieten vinden? Want we nemen steeds vanzelf aan dat het ze niets kan schelen..

quote:
6s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:52 schreef Zorro het volgende:

[..]

Ja en dan de Indianen en Chinezen achter je aan krijgen zeker :{w
Daar had ik niet aan gedacht _O-
pi_166168560
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:51 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Fijn, maar NL is geen Amerika. En het is al vaker aangegeven dat de NL geen blackface traditie heeft zoals in Amerika. Het is absurd om dat 1 op 1 te projecteren op Zwarte Piet.

Dus laat ze daar lekker denken wat ze willen denken zonder, en zolang ze zich niet in de traditie willen verdiepen hoeven we aan hen dan ook geen boodschap te hebben.
pi_166168611
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:39 schreef corehype het volgende:

[..]

Het zijn wel altijd de tokkies die hier een punt van maken. Met argumenten als: Nederlandse traditie en wie het niet zint gaat maar weer terug naar hun eigen land.
Waarom nou gelijk weer het woord Tokkie gebruiken, dat is ook gewoon discriminatie, ja klopt is toch ook een Nederlandse traditie, 16% is het hier niet mee eens tegenover 84% tokkies zoals jouw vocabulair? Moeten wij dan ook maar andere buitenlandse tradities gaan verbieden dan?
pi_166168614
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:57 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Op RTL wellicht. Op andere zenders en in het gros van de Nederlandse huishoudens blijft die magie natuurlijk wel gewoon bestaan.
Ik zou toch maar vast gaan wennen aan het idee dat de traditie 'zwarte piet als koloniale karikatuur van een neger' vroeg of laat volledig uitsterft.
pi_166168634
wat lullig: nu mag geen enkele neger meer 'zwarte' piet spelen bij RTL :(
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_166168663
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:58 schreef Hexxenbiest het volgende:
Doet me opeens denken: is er al onderzoek gedaan wat de kinderen van gekleurde pieten vinden? Want we nemen steeds vanzelf aan dat het ze niets kan schelen..
Dat wordt best een lastig onderzoek. Ik denk dat als kinderen het feest alleen maar kennen met niet zwarte pieten je een heel ander antwoord krijgt als kinderen die sinterklaas alleen maar kennen met zwarte pieten.
  maandag 24 oktober 2016 @ 12:03:15 #54
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166168673
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:48 schreef Hexxenbiest het volgende:

Ik vind dat hele feest niks aan, hoor. Maar er moet toch een middenweg zijn. Waarom ben jij tegen kleurig?

Dit is een mooie middenweg.
Ik ben niet tegen kleurig, ik ben wel tegen enkel zwartgeschminkte pieten omdat die simpelweg niet meer in deze tijd passen. En er geen enkel kinderhartje door gebroken wordt als piet niet zwart is. Sterker: ik gok dat over een jaar, maximaal twee geen enkel kind binnen de doelgroep beter weet. Tenzij ouders die zwarte legende bozig levendig houden, tenminste.
pi_166168695
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:01 schreef Leipo666 het volgende:
Dat deden ze toch al niet, want die werden gewoon herkend natuurlijk. :{w
pi_166168739
quote:
Kan me niet voorstellen dat daar veel animo voor was.
wooblabalurg
  Moderator maandag 24 oktober 2016 @ 12:07:00 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166168762
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat deden ze toch al niet, want die werden gewoon herkend natuurlijk. :{w
als je het gewoon goed zwart maakt herken je het net zo min als bij een blanke
pi_166168783
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:05 schreef Baconbus het volgende:

[..]

er zijn er genoeg die de link met racisme nooit gezien hebben en het leuk vinden om kinderen een leuke dag te bezorgen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Moderator maandag 24 oktober 2016 @ 12:08:16 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166168791
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:05 schreef Baconbus het volgende:

[..]

in het verleden meer dan nu maar of dat nu vanwege de antipieten of vanwege de propieten is durf ik niet te zeggen _O-
  maandag 24 oktober 2016 @ 12:08:29 #60
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166168794
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:39 schreef corehype het volgende:

[..]

Tokkies ja?
pi_166168799
quote:
Je denkt dat je slim bent met dit argument ?
pi_166168817
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zou toch maar vast gaan wennen aan het idee dat de traditie 'zwarte piet als koloniale karikatuur van een neger' vroeg of laat volledig uitsterft.
Dat is sowieso zo nooit de traditie geweest dus ik kan het er alleen maar mee eens zijn dat die interpretatie uitsterft. Top!
pi_166168826
RTL :').

Het is mis gegaan bij het punt dat we anti Pieters serieus zijn gaan nemen. Dit land. :')
pi_166168844
quote:

[..]

Nee, dat is het waanbeeld dat de antipieten hebben. Dat heeft niets te maken met de Sinterklaastraditie.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_166168848
Hehe, zou eens tijd worden. Laat wat RTL heeft gedaan gewoon de standaard worden. Zwarte Piet moet eruit zien als "Piet" onder het roet, zoals men altijd beweerd. Dus zonder negerlippen/gouden oorbellen enz.

De oplossing kan zo simpel zijn :)
Why stay small, if you can grow big..
pi_166168849
quote:

[..]

Ik ben voor een verandering in het zp-concept. Maar niet omdat het karakter zp koloniaal zou zijn. Ik heb niet het idee dat zp pro-kolonialisme is.
pi_166168852
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:11 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Nee, dat is het waanbeeld dat de antipieten hebben. Dat heeft niets te maken met de Sinterklaastraditie.
Maar toch, als de boze pro-pieters zich niet zo enorm hadden laten provoceren was het waarschijnlijk heel anders gegaan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_166168885
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:07 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

er zijn er genoeg die de link met racisme nooit gezien hebben en het leuk vinden om kinderen een leuke dag te bezorgen
Ignorance is idd bliss.
wooblabalurg
pi_166168887
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:11 schreef D.D.W. het volgende:
Hehe, zou eens tijd worden. Laat wat RTL heeft gedaan gewoon de standaard worden. Zwarte Piet moet eruit zien als "Piet" onder het roet, zoals men altijd beweerd. Dus zonder negerlippen/gouden oorbellen enz.

De oplossing kan zo simpel zijn :)
En nu kan ieder kindje van 4 zien dat het de lokale buurman nu de cadeautjes brengt.
pi_166168914
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:14 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
En nu kan ieder kindje van 4 zien dat het de lokale buurman nu de cadeautjes brengt.
Want de enige manier van vermommen is met zwarte schmink, kroeshaar en oorbellen?
pi_166168915
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:10 schreef Scrummie het volgende:
RTL :').

Het is mis gegaan bij het punt dat we anti Pieters serieus zijn gaan nemen. Dit land. :')
Als iemand me voortaan vraagt waar het mis is gegaan met dit land weet ik wat ik zal zeggen. De anti pieters waren het keerpunt. Begin van het einde.
wooblabalurg
pi_166168928
quote:

[..]

De lokale buurman? Is er ook een internationale buurman dan?
wooblabalurg
pi_166168937
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:16 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Want de enige manier van vermommen is met zwarte schmink, kroeshaar en oorbellen?
Nee sorry, alle andere smaken zijn op, we hebben alleen nog negerkarikatuur.
wooblabalurg
pi_166168942
Genieten dit he 16%?
  maandag 24 oktober 2016 @ 12:19:47 #75
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166168955
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:52 schreef truthortruth het volgende:

[..]

,,Hi hi, opa zijn gezicht is vies"

Weg magie.
pi_166168964
quote:

[..]

Je kunt gewoon jezelf nog zo zwart maken als je wil. Tenzij je deel gaat nemen aan de landelijke optocht ofzo
pi_166168969
Is er al opgeroepen tot een boycot van RTL?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 24 oktober 2016 @ 12:21:25 #78
39333 Zelva
pi_166168989
quote:
2s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Maar toch, als de boze pro-pieters zich niet zo enorm hadden laten provoceren was het waarschijnlijk heel anders gegaan.
Hoe naïef kun je zijn...
pi_166169000
quote:
2s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Die bozerikken waren zelf de grootste provocateurs
pi_166169037
Ik hoop dat over pakweg 5 jaar heel dit feest niet meer bestaat. Zal nooit gaan gebeuren natuurlijk, want zodra RTL merkt dat ze minder inkomsten krijgen, weten ze niet hoe snel ze Zwarte Piet weer terug laten keren.
pi_166169044
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:18 schreef WhateverWhatever het volgende:
Genieten dit he 16%?
Ga je nu geen RTL meer kijken?
wooblabalurg
pi_166169051
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die bozerikken waren zelf de grootste provocateurs
Inderdaad, dit is juist een slimme zet want die extreemlinkse anti-Pieten club had het liefst helemaal geen Sinterklaasfeest meer.

Daarnaast vind ik dat de Nederlander het moet accepteren dat eeuwenoude tradities kunnen veranderen, wat verwacht je dan als je miljoenen "buitenlanders" het land binnenhaalt in paar decennia.
pi_166169058
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
Zou wat zijn als het 'klootjesvolk' er echt wat om zou geven.
pi_166169062
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:16 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Daar is dan ook niets mis mee nee.
pi_166169076
https://www.facebook.com/rtlnieuws/posts/10155638593619852

RTL facebook heeft honderden reacties... binnen het uur
pi_166169077
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:24 schreef Scrummie het volgende:
Ik hoop dat over pakweg 5 jaar heel dit feest niet meer bestaat. Zal nooit gaan gebeuren natuurlijk, want zodra RTL merkt dat ze minder inkomsten krijgen, weten ze niet hoe snel ze Zwarte Piet weer terug laten keren.
RTL krijgt minder inkomsten omdat Piet niet meer zwart is en een negerkarikatuur. Interessante theorie.
wooblabalurg
pi_166169095
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
Het zal wel weer doodsbedreigingen regenen op de redactie.

Toch bijzonder, dat zoveel kinderen zo ontstemd zijn over de "vernietiging van het kinderfeest" dat ze doodsbedreigingen versturen.

Oh, het zijn de volwassenen? Welk belang hebben die dan bij een kinderfeestje?
pi_166169099
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:25 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Inderdaad, dit is juist een slimme zet want die extreemlinkse anti-Pieten club had het liefst helemaal geen Sinterklaasfeest meer.

Daarnaast vind ik dat de Nederlander het moet accepteren dat eeuwenoude tradities kunnen veranderen, wat verwacht je dan als je miljoenen "buitenlanders" het land binnenhaalt in paar decennia.
Dat is wel een manier om het gezicht nog een beetje te redden. Zeggen dat anders alles weg zou zijn en dat je het met een slimme zet hebt weten te behouden.
wooblabalurg
pi_166169110
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:27 schreef Bluesdude het volgende:
https://www.facebook.com/rtlnieuws/posts/10155638593619852

RTL facebook heeft honderden reacties... binnen het uur
De anti-Piet club is tenminste nog bereid de straat op te gaan in plaats van lekker vanuit de bank te klagen op Facebook met de tablet. Dat laatste is echt typisch Nederlands tegenwoordig :')
pi_166169133
RTL :r
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 24 oktober 2016 @ 12:33:31 #91
39333 Zelva
pi_166169165
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:20 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Je kunt gewoon jezelf nog zo zwart maken als je wil. Tenzij je deel gaat nemen aan de landelijke optocht ofzo
Je denkt serieus dat het gezeik stopt als de media geen Zwarte Pieten meer gebruiken?
  maandag 24 oktober 2016 @ 12:33:50 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166169169
De discussie over het christelijke kruis op de mijter hebben we toch ook al gehad? Of wordt dat nu nieuw leven ingeblazen nu de anti pieten brigade niet meer kan zeuren over zwarte piet?
pi_166169178
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:03 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dit is een mooie middenweg.
Ik ben niet tegen kleurig, ik ben wel tegen enkel zwartgeschminkte pieten omdat die simpelweg niet meer in deze tijd passen. En er geen enkel kinderhartje door gebroken wordt als piet niet zwart is. Sterker: ik gok dat over een jaar, maximaal twee geen enkel kind binnen de doelgroep beter weet. Tenzij ouders die zwarte legende bozig levendig houden, tenminste.
Slecht argument. In de jaren '30 en '40 vonden minderheden joden ook simpelweg niet meer in die tijd passen. Jij weet waar dat toe heeft geleid.
  maandag 24 oktober 2016 @ 12:35:28 #94
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_166169195
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:34 schreef maan_man het volgende:
Slecht argument. In de jaren '30 en '40 vonden minderheden joden ook simpelweg niet meer in die tijd passen. Jij weet waar dat toe heeft geleid.
GODWIN!!!!11!!!einz!!@!1! *O* *O*
pi_166169201
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:33 schreef AchJa het volgende:
De discussie over het christelijke kruis op de mijter hebben we toch ook al gehad? Of wordt dat nu nieuw leven ingeblazen nu de anti pieten brigade niet meer kan zeuren over zwarte piet?
Klopt ja. En zijn Wakker Dier inmiddels al over de schimmel en de Nederlandse tandartsen over al die zoetigheid gevallen? :')
  maandag 24 oktober 2016 @ 12:35:54 #96
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166169205
quote:
Juist

:') .
pi_166169230
Als we dan toch gaan veranderen, de naam Piet kan eigenlijk niet, mensen met die naam worden gestigmatiseerd. Zwarte Piet of Roet-Piet is een knechtje van de Sint en dan had je nog Malle Pietje, Pietje Bel (wat gewoon tuig was) en zelfs een winnaar van een olympische medaille noemen ze Piet Kleine. Laten we Zwarte Piet veranderen in Roet Mark het knechtje van Sinterklaas, dat sluit aan bij een cadeaus uitdelende premier die ook wel eens mensen vergeet bij het uitdelen.
pi_166169231
quote:

[..]

Iets een slecht argument noemen en het dan toppen met een nóg slechter argument. Chapeau!
  maandag 24 oktober 2016 @ 12:37:49 #99
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
  maandag 24 oktober 2016 @ 12:38:18 #100
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166169244
quote:

[..]

Ga je nu serieus de roep om de achterhaalde negerkarikatuut achterwege te laten vergelijken met het willen uitroeien van de joden door de nazis?
wooblabalurg
  maandag 24 oktober 2016 @ 12:39:03 #101
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166169256
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:37 schreef Wespensteek het volgende:
Als we dan toch gaan veranderen, de naam Piet kan eigenlijk niet, mensen met die naam worden gestigmatiseerd. Zwarte Piet of Roet-Piet is een knechtje van de Sint en dan had je nog Malle Pietje, Pietje Bel (wat gewoon tuig was) en zelfs een winnaar van een olympische medaille noemen ze Piet Kleine. Laten we Zwarte Piet veranderen in Roet Mark het knechtje van Sinterklaas, dat sluit aan bij een cadeaus uitdelende premier die ook wel eens mensen vergeet bij het uitdelen.
Nee.
Die Sinterklaas geeft nooit cadeautjes, al worden ze wel beloofd.
pi_166169267
nu nog de kerstbomen weg en iedereen is tevreden
  maandag 24 oktober 2016 @ 12:39:52 #103
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166169271
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:37 schreef Wespensteek het volgende:
Roet Rutte lijkt mij beter aangezien er anders kan op verwaaring is.
wooblabalurg
pi_166169276
quote:
15s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:38 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ga je nu serieus de roep om de achterhaalde negerkarikatuut achterwege te laten vergelijken met het willen uitroeien van de joden door de nazis?
Nee, maar tegen ontoetsbare argumenten als het past niet bij deze tijd. Breng ik net zo'n onweerlegbare kut-argumenten in.
  maandag 24 oktober 2016 @ 12:40:44 #105
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166169286
quote:
2s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:39 schreef Evertjan het volgende:
Vergeet de Satanische Coca Cola Kerstmanreclam niet.
wooblabalurg
  maandag 24 oktober 2016 @ 12:42:25 #106
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166169313
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:40 schreef maan_man het volgende:

[..]

Nee, maar tegen ontoetsbare argumenten als het past niet bij deze tijd. Breng ik net zo'n onweerlegbare kut-argumenten in.
Als je niet begrijpt hoe bepaalde groepen mensen nu met elkaar om wensen te gaan, snap ik dat wel.
wooblabalurg
pi_166169321
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:40 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Vergeet de Satanische Coca Cola Kerstmanreclam niet.
idd alles weg Alles moet zo neutraal mogelijk zijn en niemand het gevoel geven dat ze er niet bij horen
pi_166169330
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:40 schreef maan_man het volgende:

[..]

Anders laat je het gewoon lekker aan de kinderen over. Kijken of die er over 5 jaar ene kut om geven dat Piet misschien zwarte vegen heeft of paars is.

Misschien zou dat sowieso wel handig zijn, volwassenen die zich niet druk gaan maken om een fucking kinderfeestje. Of je nou vindt dat Piet zwart moet zijn of niet.
pi_166169334
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
,,Hi hi, opa zijn gezicht is vies"

Weg magie.
Opa als zwarte piet ? Maar goed, dan plak er nog een snor op, paars/geel/rood whatever geschminked, gekke muts op, klaar....
pi_166169349
quote:
11s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:25 schreef Baconbus het volgende:

[..]

deed ik toch al niet
  maandag 24 oktober 2016 @ 12:47:38 #111
39333 Zelva
pi_166169383
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:43 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Opa als zwarte piet ? Maar goed, dan plak er nog een snor op, paars/geel/rood whatever geschminked, gekke muts op, klaar....
Ja, of we maken er gewoon een minion van als we toch maar wat gaan aanklooien. *O*
pi_166169394
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:43 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Anders laat je het gewoon lekker aan de kinderen over. Kijken of die er over 5 jaar ene kut om geven dat Piet misschien zwarte vegen heeft of paars is.

Misschien zou dat sowieso wel handig zijn, volwassenen die zich niet druk gaan maken om een fucking kinderfeestje. Of je nou vindt dat Piet zwart moet zijn of niet.
Volgens mij kunnen de kinderen hier niet echt een beslissing in nemen. Hoe denk je dat dit moet gaan? Die worden gewoon geconfronteerd met allerhande nep-pieten op tv.

Daarnaast overstijgt deze discussie de zwarte piet discussie. Het gaat erom mogen wij onze eigen cultuur behouden of moeten wij buigen voor een kleine minderheid, die vervolgens wel de vrijheid krijgt om Kwaku en Keti Koti te vieren.

Gastvrijheid is goed, gasten de tent laten runnen gaat te ver.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 24 oktober 2016 @ 12:48:25 #113
426493 crew  PippenScottie
pi_166169397
Mooi! Nu de NPO nog!
My friends all drive horses
pi_166169406
quote:
11s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:25 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik kijk heel soms 's-ochtends naar RTL nieuws, vooral op momenten dat het nieuws op Nederland 1 wordt verzorgd door WNL in plaats van NPO. (Wat een bagger is dat, WNL.)
pi_166169417
De Godwin is eindelijk gemaakt en een betweter heeft ons daarop gewezen _O_ alle regels zijn eindelijk nageleefd

pi_166169432
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:47 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, of we maken er gewoon een minion van als we toch maar wat gaan aanklooien. *O*
Strak plan, geen kind die daar om maalt.
  maandag 24 oktober 2016 @ 12:50:50 #117
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166169438
quote:
2s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:39 schreef Evertjan het volgende:
Nu je het zegt. Als we het over godsdienst hebben en het aantal dat haar godsdienst ook serieus in acht neemt, hebben we al over een decennia of 3 meer Moslims dan Christenen. Het Christendom in Nederland is uitstervende, wordt bedreven door voornamelijk oudjes.

Dus ja, waarom vieren we dan nog Kerst, een Christelijk feest? Zou logischer zijn het te vervangen met het offerfeest. :)
pi_166169440
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:15 schreef Copycat het volgende:
Leg dit uit :

waarom is het geen racisme dat een piet alle kleuren mag hebben behalve zwart ?

:')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_166169449
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:48 schreef maan_man het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen de kinderen hier niet echt een beslissing in nemen. Hoe denk je dat dit moet gaan? Die worden gewoon geconfronteerd met allerhande nep-pieten op tv.

Daarnaast overstijgt deze discussie de zwarte piet discussie. Het gaat erom mogen wij onze eigen cultuur behouden of moeten wij buigen voor een kleine minderheid, die vervolgens wel de vrijheid krijgt om Kwaku en Keti Koti te vieren.

Gastvrijheid is goed, gasten de tent laten runnen gaat te ver.
Ik ervaar het helemaal niet dat zij de tent runnen. Kwestie van perceptie. Lijkt me dus niet dat je je eigen perceptie aan anderen op moet dringen.

Dan kun je die wel pareren met dat ik mij ook iets op laat dringen, maar er is een verschil tussen zwichten of gewoon geen ene fuck kunnen geven. Ik zit in het laatste kamp. Sinterklaasfeest is niet voor mij bedoeld dus het interesseert mij geen kut welke kleur de knecht van Sint heeft. Kinderen zal het waarschijnlijk ook niet zoveel kunnen interesseren, dus hoeven volwassenen ook niet zo'n punt van het kleurtje te maken. En dat geldt voor zowel de voor- als tegenstanders.

Alleen de tegenstanders gedragen zich als de gebeten honden die doen alsof het fundament van de samenleving onder hun wordt weggerukt. Sorry, maar dan stel je je gewoon schromelijk aan.

En zeker dat wij wel eisen stellen aan hoe buitenlanders hun feesten vieren. Onverdoofd slachten staat niet voor niets volkomen terecht ter discussie.
  maandag 24 oktober 2016 @ 12:53:47 #121
39333 Zelva
pi_166169475
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:50 schreef AchJa het volgende:
1972:

[ afbeelding ]

1994:

[ afbeelding ]

De discussie loopt al een tijdje... :')
5,25 procent rente :9~
  maandag 24 oktober 2016 @ 12:56:25 #122
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166169522
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:50 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Nu je het zegt. Als we het over godsdienst hebben en het aantal dat haar godsdienst ook serieus in acht neemt, hebben we al over een decennia of 3 meer Moslims dan Christenen. Het Christendom in Nederland is uitstervende, wordt bedreven door voornamelijk oudjes.

Dus ja, waarom vieren we dan nog Kerst, een Christelijk feest? Zou logischer zijn het te vervangen met het offerfeest. :)
We vieren grotendeels ook niet meer het Christelijke Kerstmis. We vieren het Coca Cola Kerstmis met Satan en zn malle vriendjes die alle behoeftes vervullen.
wooblabalurg
  maandag 24 oktober 2016 @ 12:56:58 #123
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166169593
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:56 schreef Baconbus het volgende:

[..]

We vieren grotendeels ook niet meer het Christelijke Kerstmis. We vieren het Coca Cola Kerstmis met Satan en zn malle vriendjes die alle behoeftes vervullen.
Oke ja. Misschien alleen de naam vervangen dan, naar het vreetfeest ofzo.
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:01:20 #126
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166169613
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:51 schreef TLC het volgende:

Leg dit uit :

waarom is het geen racisme dat een piet alle kleuren mag hebben behalve zwart ?

Volgens mij is de huidige situatie toch echt: enkel zwart.
En ik weet niet waar jij uit leest dat piet alle kleuren behalve zwart mag hebben?
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:02:27 #127
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_166169632
RTL ook maar boycotten dan :)
pi_166169637
Hahahaha! Doei Zwarte Piet!

Inmiddels wordt er geen rivier maar een complete oceaan bij elkaar gejankt door de pro-pieten. Boh lekker dit!

[ Bericht 69% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2016 13:03:39 ]
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:03:24 #129
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166169649
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:02 schreef leolinedance het volgende:
RTL ook maar boycotten dan :)
De zoveelste klap. Dag Jumbo en geen avondje RTL meer.
wooblabalurg
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:03:49 #130
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166169660
Ik zet trouwens nooit een kerstboom. Gedoe allemaal. Maar vorig jaar december was ik bij een moslimgezin (uit Afghanistan, zonder hoofddoek en zulks) op bezoek en daar pronkte me toch een feestelijke kerstboom. 'Vinden we zo knus staan".
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:04:26 #131
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166169672
quote:
9s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:03 schreef Baconbus het volgende:

Ik zag bij Lidl pepernoten in een zakje met enkel Sint en zijn schimmel.

Next!!!
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:05:02 #132
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_166169687
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:00 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Waarom nou gelijk weer het woord Tokkie gebruiken, dat is ook gewoon discriminatie, ja klopt is toch ook een Nederlandse traditie, 16% is het hier niet mee eens tegenover 84% tokkies zoals jouw vocabulair? Moeten wij dan ook maar andere buitenlandse tradities gaan verbieden dan?
zwarte piet is racisme. bange witjes die die walgelijke karikatuur in stand willen houden om zich zo nog even superieur te voelen. niet beseffend dat kleurenverschillen door het grootkapitaal worden ingezet om onze vereniging te voorkomen en het volk af te leiden van de ware vijand
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:05:29 #133
38496 Perrin
pi_166169695
quote:
13s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:05 schreef corehype het volgende:

[..]

zwarte piet is racisme. bange witjes die die walgelijke karikatuur in stand willen houden om zich zo nog even superieur te voelen. niet beseffend dat kleurenverschillen door het grootkapitaal worden ingezet om onze vereniging te voorkomen en het volk af te leiden van de ware vijand
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:02 schreef Nielsch het volgende:

Inmiddels wordt er geen rivier maar een complete oceaan bij elkaar gejankt door de pro-pieten. Boh lekker dit!
Is dit het 'begrip voor elkaar tonen' waar RTL het over heeft?
pi_166169696
quote:

Is er de laatste weken nog wat leuke televisie geweest waarin dat gejank centraal stond? Ik heb dit jaar slechts 2 keer iets van de NPO gezien dus ik ben op dat vlak nogal out of touch. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:06:17 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166169710
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Is er de laatste weken nog wat leuke televisie geweest waarin dat gejank centraal stond? Ik heb dit jaar slechts 2 keer iets van de NPO gezien dus ik ben op dat vlak nogal out of touch. ;)
Weet ik veel ik kijk alleen Netflix en rugby
pi_166169714
quote:

[..]

Ik was al begonnen met het boycotten van RTL maar dat is omdat RTL geen fatsoenlijke website heeft. Eerst moeten inloggen om een uitzending te bekijken, flikker op.
#NoDAPL
pi_166169716
quote:

[..]

Deze week nog heerlijke negerzoenen gehad ! :9 :Y)
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:06:50 #139
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166169719
quote:
18s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:05 schreef Perrin het volgende:

[..]

[..]

Is dit het 'begrip voor elkaar tonen' waar RTL het over heeft?
Daarmee bedoelde RTL uiteraard het begrip hebben voor de commerciële overwegingen achter dit besluit.
pi_166169726
quote:

:9~ :9~ :9~
pi_166169731
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Weet ik veel ik kijk alleen Netflix en rugby
Hetzelfde principe bij mij.
#NoDAPL
pi_166169742
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:06 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

[ afbeelding ] :9~ :9~ :9~
Gek genoeg is dat best wel schattig. O+
#NoDAPL
pi_166169746
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Want RTL is de baas in Nederland?
RTL is trendsetter en de publieken volgen. Dat is al jaren zo. Face it, Zwarte Piet is dood. Jullie houden hem nog even aan de beademing maar het zal niet baten.
pi_166169752
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:06 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Daarmee bedoelde RTL uiteraard het begrip hebben voor de commerciële overwegingen achter dit besluit.
Ja, als commerciële zender moeten ze de sponsors te vriend houden, zoals onze staatsomroep de overheid te vriend moet houden. Was het kijk- en luistergeld er nog maar.
#NoDAPL
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:08:22 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166169755
quote:

[..]

Voelen? Witmans is dat gewoon! :{w
pi_166169760
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:01 schreef Copycat het volgende:

[..]

Volgens mij is de huidige situatie toch echt: enkel zwart.
En ik weet niet waar jij uit leest dat piet alle kleuren behalve zwart mag hebben?
Zwarte pieten zijn zwart omdat het fucking zwarte pieten zijn, je vraagt je toch ook niet af waarom smurfen blauw zijn ? (behalve albinosmurf dan)
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:08:36 #147
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_166169763
quote:

[..]

Het grootkapitaal wil juist graag zo politiek correct mogelijk zijn, zo ook RTL.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:09:00 #148
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166169810
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Gek genoeg is dat best wel schattig. O+
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:10:11 #150
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166169817
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:08 schreef TLC het volgende:

Zwarte pieten zijn zwart omdat het fucking zwarte pieten zijn, je vraagt je toch ook niet af waarom smurfen blauw zijn ? (behalve albinosmurf dan)
En dus vervalt langzaam maar zeker het bijvoeglijk naamwoord. Tot we piet overhouden.
pi_166169818
quote:

De echte hardcore pro-Pieten zitten natuurlijk bij SBS6. Als die overstag gaan is de strijd gestreden vermoed ik.
pi_166169839
Massa media gaat ook overstag dus...Het is aan de mensen zelf om de traditionele zwart piet en sinterklaas in stand te houden.
pi_166169871
Mooi hoe de zender met Snapking en Armowasright in dienst nu het moreel kompas van de natie wil spelen :')
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:15:01 #154
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_166169908
U.N. to the Dutch: This blackface thing is a problem

https://www.washingtonpos(...)-thing-is-a-problem/
pi_166169941
quote:

[..]

quote:
8s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:04 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik zag bij Lidl pepernoten in een zakje met enkel Sint en zijn schimmel.

Next!!!
Gelukkig hoef je niet heel de supermarkt te boycotten, koop gewoon die pepernoten niet als je er moeite mee hebt en het signaal is wel duidelijk. :)
#NoDAPL
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:17:51 #156
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166169966
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Gelukkig hoef je niet heel de supermarkt te boycotten, koop gewoon die pepernoten niet als je er moeite mee hebt en het signaal is wel duidelijk. :)
Echt niet! Heel die winkel boycotten. Samen met de HEMA, Jamin en Jumbo! Godverredomme!
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:18:40 #157
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166170016
quote:
17s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:03 schreef Copycat het volgende:
Ik zet trouwens nooit een kerstboom. Gedoe allemaal. Maar vorig jaar december was ik bij een moslimgezin (uit Afghanistan, zonder hoofddoek en zulks) op bezoek en daar pronkte me toch een feestelijke kerstboom. 'Vinden we zo knus staan".
Ja ja, dat weten we allemaal wel. Er zijn Nederlanders die geen kerstboom plaatsen (prima) en er zijn moslims die wel meedoen aan (delen van) kerst. Het gaat er hier om dat een kleine minderheid met kleuterachtig gedrag probeert bij de grote meerderheid af te dwingen om een belangrijk onderdeel van de cultuur aan te passen. Dat vindt die meerderheid niet leuk en een deel van die meerderheid ageert hiertegen.
#NoDAPL
pi_166170031
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:10 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat vind ik dan weer eerder sneu, hij zou door een ander moeten worden omhelsd. ;)
#NoDAPL
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:21:00 #160
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_166170035
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

De VN houdt de zwarte Piet maar mooi bij zich ipv hem ons toe te spelen.

Wordt het spel nu ook uitgebannen trouwens?
Ach over een paar jaar mag Sint ook niet meer hier want slavenhandelaar :9

Our Colonial Hangover

Stel je eens voor dat diezelfde zwarte Piet een Ali-baba figuur zou voorstellen of dat hij een blanke Nederlandse boerin zou voorstellen en dat Sint Nicolaas een Japanse officier zou voorstellen, dan zou je een beter voorstelling krijgen van wat die Zwarte Pietfiguur eigenlijk behelst.
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:21:13 #161
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166170038
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Het gaat er hier om dat een kleine minderheid met kleuterachtig gedrag probeert bij de grote meerderheid af te dwingen om een belangrijk onderdeel van de cultuur aan te passen. Dat vindt die meerderheid niet leuk en een deel van die meerderheid ageert hiertegen.
Een belangrijk onderdeel van de cultuur?
Ben je nu serieus?
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:21:23 #162
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_166170041
Goede, dappere keus van RTL. De NPO kan nu niet achterblijven.
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:21:58 #163
38496 Perrin
pi_166170048
quote:
10s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:21 schreef Copycat het volgende:

[..]

Een belangrijk onderdeel van de cultuur?
Ben je nu serieus?
Voor jou misschien niet, voor anderen misschien wel.
pi_166170054
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:21 schreef Heufd het volgende:
Goede, dappere keus van RTL. NPO kan nu niet achterblijven.
Zo dapper vind ik het niet. RTL heeft geen leden. Dat zit met omroepen anders.
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:23:36 #165
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166170077
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:21 schreef Perrin het volgende:

Voor jou misschien niet, voor anderen misschien wel.
Misschien! Maar je bent wel gegarandeerd een halfje als dat jouw cultuurgevoel vertegenwoordigt.
pi_166170089
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:15 schreef corehype het volgende:
U.N. to the Dutch: This blackface thing is a problem

https://www.washingtonpos(...)-thing-is-a-problem/
"Most outsiders readily perceive this to be racist -- like minstrel shows, Zwarte Piet in part emerged from a history of subjugation and oppression where aping blackness carried very specific connotations."

En dat is nou precies het probleem. We kunnen wel blijven uitleggen dat het niet racistisch bedoeld is, maar dat het zo op buitenstaanders overkomt vind ik helemaal niet vreemd.

Ook als het schijn is lijkt het me toch beter om die schijn te vermijden dan keer op keer uitleggen dat we geen racisten zijn hier.
pi_166170098
Coole Piet met roetvegen. :')

#superniger2020
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:24:31 #168
38496 Perrin
pi_166170099
quote:
10s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

Misschien! Maar je bent wel gegarandeerd een halfje als dat jouw cultuurgevoel vertegenwoordigt.
"Begrip voor elkaar", toch?
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:24:53 #169
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_166170108
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

"Most outsiders readily perceive this to be racist -- like minstrel shows, Zwarte Piet in part emerged from a history of subjugation and oppression where aping blackness carried very specific connotations."

En dat is nou precies het probleem. We kunnen wel blijven uitleggen dat het niet racistisch bedoeld is, maar dat het zo op buitenstaanders overkomt vind ik helemaal niet vreemd.

Ook als het schijn is lijkt het me toch beter om die schijn te vermijden dan keer op keer uitleggen dat we geen racisten zijn hier.
tuurlijk is het racisme. Waarom kunnen we niet gewoon witte pieten nemen g? Als het om religie gaat of seksualiteit dan zij wij Nederlanders vooruitstrevend en anti-conservatief. Gaat het om één of andere gare bejaarde met negerslaven dan MOET er vast worden gehouden aan traditie.

GA TOCH PEPERNOTEN ETEN MAN
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:25:12 #170
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166170113
quote:

[..]

Ja ja, dat weten we allemaal wel. Er zijn Nederlanders die geen kerstboom plaatsen (prima) en er zijn moslims die wel meedoen aan (delen van) kerst. Het gaat er hier om dat een kleine minderheid met kleuterachtig gedrag probeert bij de grote meerderheid af te dwingen om een belangrijk onderdeel van de cultuur aan te passen. Dat vindt die meerderheid niet leuk en een deel van die meerderheid ageert hiertegen.
Die "minderheid" voelt zichzelf regelmatig ruim belangrijker dan de meerderheid. Dat zag je ook heel mooi met de Brexit en het Oekraïne verdrag voorbij komen.
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:25:30 #171
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166170122
quote:

[..]

Ja, en wat hebben wij met buitenstaanders te maken? Zij trekken zich er toch ook niks van aan als wij vinden dat hun culture gebruiken zwaar achterlijk zijn?
pi_166170125
quote:

[..]

Met het laatste deel heb je een punt: het establishment probeert altijd weer de divide et impera strategie toe te passen. Diverse groepen tegen elkaar uitspelen en ondertussen al die groepen naaien zonder dat ze georganiseerd zich ertegen kunnen verzetten omdat ze zo bezig zijn met die andere groep.
Ik ben zelf geen bang witje maar ik ben zeker van mening dat je als minderheid de cultuur en dus ook de oude traditie van de meerderheid moet accepteren. Dat wil niet zeggen dat je mogelijke gebreken niet mag aankaarten maar de anti-ZP'ers gaan helaas veel verder dan dat. Op de schaal van importantie staat dit fors lager dan een aantal andere kwesties zoals de staat van het onderwijs, de publiek gefinancierde wetenschap, de gezondheidszorg, onze veiligheid (denk ook aan bijv. de luchtkwaliteit) etc.
Dat wil niet zeggen dat je geen aandacht mag besteden aan dit onderwerp, besef alleen dat die andere onderwerpen minstens zoveel aandacht verdienen.
#NoDAPL
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:25:42 #173
38496 Perrin
pi_166170130
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:24 schreef corehype het volgende:

[..]

tuurlijk is het racisme. Waarom kunnen we niet gewoon witte pieten nemen g? Als het om religie gaat of seksualiteit dan zij wij Nederlanders vooruitstrevend en anti-conservatief. Gaat het om één of andere gare bejaarde met negerslaven dan MOET er vast worden gehouden aan traditie.

GA TOCH PEPERNOTEN ETEN MAN
Idd. Geen negers op witte feestjes, dat moet je niet willen.
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:26:43 #174
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_166170147
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Met het laatste deel heb je een punt: het establishment probeert altijd weer de divide et impera strategie toe te passen. Diverse groepen tegen elkaar uitspelen en ondertussen al die groepen naaien zonder dat ze georganiseerd zich ertegen kunnen verzetten omdat ze zo bezig zijn met die andere groep.
Ik ben zelf geen bang witje maar ik ben zeker van mening dat je als minderheid de cultuur en dus ook de oude traditie van de meerderheid moet accepteren. Dat wil niet zeggen dat je mogelijke gebreken niet mag aankaarten maar de anti-ZP'ers gaan helaas veel verder dan dat. Op de schaal van importantie staat dit fors lager dan een aantal andere kwesties zoals de staat van het onderwijs, de publiek gefinancierde wetenschap, de gezondheidszorg, onze veiligheid (denk ook aan bijv. de luchtkwaliteit) etc.
Dat wil niet zeggen dat je geen aandacht mag besteden aan dit onderwerp, besef alleen dat die andere onderwerpen minstens zoveel aandacht verdienen.
Ja, alleen daar zie je hier en elders geen topicreeksen van 40 stuks terug... meteen ook de reden waarom ik vooral de pro-pieten met argusogen bekijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_166170150
quote:

[..]

Dat vind ik dan weer eerder sneu, hij zou door een ander moeten worden omhelsd. ;)
:o
pi_166170153
Is dit voldoende voor de anti-pieten eigenlijk?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_166170160
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:25 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, en wat hebben wij met buitenstaanders te maken?
Welkom in de moderne wereld waarin we niet op een eiland leven. :{w
pi_166170162
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:10 schreef Copycat het volgende:

[..]

En dus vervalt langzaam maar zeker het bijvoeglijk naamwoord. Tot we piet overhouden.
Mogen de mensen dat alsjeblieft zelf bepalen? Ik weet dat jij erg graag erg PC doet maar besef even dat dit voor de meeste mensen een belangrijke traditie is. Het getuigt van weinig empathie om daaraan voorbij te gaan.
#NoDAPL
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:28:07 #179
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_166170166
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:22 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Zo dapper vind ik het niet. RTL heeft geen leden. Dat zit met omroepen anders.
RTL is een commerciële zender die de juist keuze maakt door Piet aan te passen, terwijl de overgrote meerderheid van Nederland Zwarte Piet graag onveranderd ziet. Dat vind ik dapper.
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:28:15 #180
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166170182
quote:
10s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:
GroenLinks wil de stoomboot gaan verbieden.
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:29:33 #182
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166170191
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Mogen de mensen dat alsjeblieft zelf bepalen? Ik weet dat jij erg graag erg PC doet maar besef even dat dit voor de meeste mensen een belangrijk onderdeel is van hun traditie.
Jij en je andere traditiederzwartepietminners mogen heus nog wel je traditie in stand houden hoor. RTL et al steunen je alleen niet meer.
pi_166170193
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daarna is onder leiding van Thieme de kerstman aan de beurt.
Eh, waarom zou Thieme iets tegen de kerstman hebben?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#NoDAPL
pi_166170194
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daarna is onder leiding van Thieme de kerstman aan de beurt.
De kerstman heeft overgewicht; slecht voorbeeld voor de kinderen. Weg ermee.
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:30:01 #185
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166170197
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:25 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, en wat hebben wij met buitenstaanders te maken? Zij trekken zich er toch ook niks van aan als wij vinden dat hun culture gebruiken zwaar achterlijk zijn?
Een heleboel? Internet? Globalisering? Open grenzen? Multiculti?

Of moet het buitenland gaan betalen voor onze muur?
wooblabalurg
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:30:06 #186
8369 speknek
Another day another slay
pi_166170200

Come gather 'round people
Wherever you roam
And admit that the waters
Around you have grown
And accept it that soon
You'll be drenched to the bone
If your time to you
Is worth savin'
Then you better start swimmin'
Or you'll sink like a stone
For the times they are a-changin'.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_166170216
quote:
11s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:30 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Of moet het buitenland gaan betalen voor onze muur?
_O_
pi_166170219
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:29 schreef Copycat het volgende:

[..]

Jij en je andere traditiederzwartepietminners mogen heus nog wel je traditie in stand houden hoor. RTL et al steunen je alleen niet meer.
Wie zegt dat ik Sinterklaas vier? ;)
We zullen zien of dat die mensen dan nog RTL en de staattelevisie steunen m.b.t. hun versie van Sinterklaas.
#NoDAPL
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:31:20 #189
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_166170222
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mogen de mensen dat alsjeblieft zelf bepalen? Ik weet dat jij erg graag erg PC doet maar besef even dat dit voor de meeste mensen een belangrijke traditie is. Het getuigt van weinig empathie om daaraan voorbij te gaan.
Hou toch op... als diezelfde mensen daadwerkelijk zo begaan waren met maatschappelijke veranderingen hadden ze ook wel verzet aangetekend tegen zaken als marktwerking in de zorg, ontslagrechtversoepeling, WW-verkorting... u weet wel, zaken die er toe doen.

Maar daar hoor je ze niet over. Is kennelijk te weinig sexy of zo om politiek incorrect de kont tegen de krib te kunnen gooien.

Serieus, de sociale zekerheid is waar het om dient te gaan. Maar dan geven deze facebookschreeuwers niet thuis; is allemaal sowieso de schuld van PvdA, Islam en buitenlanders. Maar kom niet aan Zwarte Piet.. _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:31:25 #190
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166170225
quote:
10s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Jan Smit zn moeder vreest het ergste.
wooblabalurg
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:31:36 #191
289141 Kaji
pi_166170230
De figuur Zwarte Piet an sich vind ik niet zo belangrijk, het irriteert me meer dat mainstream Nederland zich aanpast aan dat kinderachtige gezeur erover.
pi_166170235
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:30 schreef speknek het volgende:

Wherever you roam
Around you have grown
And accept it that soon
If your time to you
Is worth savin'
Wat ben jij toch oldschool met muziek. Love it. :)
#NoDAPL
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:32:09 #193
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166170238
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

We zullen zien of dat die mensen dan nog RTL en de staattelevisie steunen m.b.t. hun versie van Sinterklaas.
Dat hadden we in dit topic al gezegd: allemaal alleen nog maar SBS kijken.
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:32:10 #194
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166170239
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eh, waarom zou Thieme iets tegen de kerstman hebben?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dieren inzetten om de slee te trekken moeten we niet willen met ons allen. Voor je het weet is de hondenkar terug in het straatbeeld.
pi_166170252
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, alleen daar zie je hier en elders geen topicreeksen van 40 stuks terug... meteen ook de reden waarom ik vooral de pro-pieten met argusogen bekijk.
Begrijpelijk.
#NoDAPL
pi_166170262
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dieren inzetten om de slee te trekken moeten we niet willen met ons allen. Voor je het weet is de hondenkar terug in het straatbeeld.
_O-
#NoDAPL
pi_166170266
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:32 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ach joh, dat boycotten blijft ook maar bij een beetje roepen op Facebook. Volgende week kijken ze gewoon weer GTST en is het kankeren op de volgende supermarktketen die Zwarte Piet in de ban doet.
pi_166170281
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:32 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als die zo slim zouden zijn om hun eigen intocht te organiseren, desnoods in België. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 24-10-2016 13:42:49 ]
#NoDAPL
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:34:38 #199
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166170283
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hou toch op... als diezelfde mensen daadwerkelijk zo begaan waren met maatschappelijke veranderingen hadden ze ook wel verzet aangetekend tegen zaken als marktwerking in de zorg, ontslagrechtversoepeling, WW-verkorting... u weet wel, zaken die er toe doen.

Maar daar hoor je ze niet over. Is kennelijk te weinig sexy of zo om politiek incorrect de kont tegen de krib te kunnen gooien.

Serieus, de sociale zekerheid is waar het om dient te gaan. Maar dan geven deze facebookschreeuwers niet thuis; is allemaal sowieso de schuld van PvdA, Islam en buitenlanders. Maar kom niet aan Zwarte Piet.. _O-
Wel frappant om te zien inderdaad, dit land wordt aan alle kanten uitgekleed, mensen hebben steeds minder opties maar de waan vd dag regeert en de meeste mensen hebben het te druk met zichzelf of het wijzen naar anderen.
wooblabalurg
pi_166170284
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:28 schreef Heufd het volgende:

[..]

RTL is een commerciële zender die de juist keuze maakt door Piet aan te passen, terwijl de overgrote meerderheid van Nederland Zwarte Piet graag onveranderd ziet. Dat vind ik dapper.
Je ziet juist vanuit het bedrijfsleven een grote druk om het politiek-correcte tot uitvoer te brengen. Daarom is het niet dapper.
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:35:14 #201
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166170296
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:30 schreef speknek het volgende:

Wherever you roam
Around you have grown
And accept it that soon
If your time to you
Is worth savin'
pi_166170297
quote:

[..]

Jij vindt dat er valide redenen zijn om wel aan zwarte piet te komen?
pi_166170301
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:31 schreef Kaji het volgende:
De figuur Zwarte Piet an sich vind ik niet zo belangrijk, het irriteert me meer dat mainstream Nederland zich aanpast aan dat kinderachtige gezeur erover.
Dat we al 40 topicdelen janken over dat kinderachtige gezeur is natuurlijk helemaaaaal niet kinderachtig. :D
pi_166170311
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik was al begonnen met het boycotten van RTL maar dat is omdat RTL geen fatsoenlijke website heeft. Eerst moeten inloggen om een uitzending te bekijken, flikker op.
Terechte klacht.
#superniger2020
pi_166170313
quote:

[..]

Daar heb jij gelijk in.
#NoDAPL
pi_166170316
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dan zou je verwachten dat Zwarte Piet nog wat gouden ringen erbij kreeg in plaats van deze move.
Dat is gewoon lange termijn visie, om politiek correct te blijven. De socpolcor-politie houdt zich immers niet bezig met associaalgedrag maar wel met zaken als deze. Door het tokkiegedrag kunnen ze alsnog de kijker aan zich binden en de socpolcor-politie op lange termijn tevreden houden.
pi_166170320
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, DAAROVER wel ja... als ze zich nou net zo assertief toonden met zaken die er wel toe doen...
Mensen hebben het idee dat hun cultuur onder aanval is. Dat is voor de meeste mensen toch wel wat toegankelijker en belangrijker dan de wekelijkse middelvinger uit Den Haag.
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:36:52 #208
8369 speknek
Another day another slay
pi_166170328
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:34 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Je ziet juist vanuit het bedrijfsleven een grote druk om het politiek-correcte tot uitvoer te brengen. Daarom is het niet dapper.
Nou nee, het is toch een kleine minderheid die het voor iedereen verstiert? Die kleine minderheid kan niet zo goed commercieel kwaad doen hoor. Tenzij het echt deplorabel is natuurlijk, dat ze stiekem een punt hebben. En dat mensen dat stiekem weten. En dat het ook niet zo leuk is voor de minderheden die voor die commerciele partijen werken.

Maar het blijft natuurlijk zeer interessant, dat de commerciele partijen het voortouw nemen in wat goed is, en de overheid bij monde van Rutte nog altijd haar vingers in haar oren heeft en lalalalaala roept.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:37:02 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_166170333
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:35 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Jij vindt dat er valide redenen zijn om wel aan zwarte piet te komen?
Vent die hele discussie interesseert me niet.. Houd 'm zwart, prima... Vegen, prima... paars met reclame van de plaatselijke Jamin erop, prima.

Irritant is dat dit NON-ISSUE gebezigd wordt alsof het om heel belangrijke zaken gaat
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:37:29 #210
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_166170338
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Mensen hebben het idee dat hun cultuur onder aanval is. Dat is voor de meeste mensen toch wel wat toegankelijker en belangrijker dan de wekelijkse middelvinger uit Den Haag.
Dat is dan goed stom
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_166170346
Welke sinterklaasprogramma's heeft RTL eigenlijk?
Mag ie een keer aanschuiven bij Late Night?
pi_166170350
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die "minderheid" voelt zichzelf regelmatig ruim belangrijker dan de meerderheid. Dat zag je ook heel mooi met de Brexit en het Oekraïne verdrag voorbij komen.
Inderdaad.
#NoDAPL
pi_166170358
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dan moeten mensen misschien eens van dat idee afstappen. Wat een aanstellerij.
pi_166170360
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Vent die hele discussie interesseert me niet.. Houd 'm zwart, prima... Vegen, prima... paars met reclame van de plaatselijke Jamin erop, prima.

Irritant is dat dit NON-ISSUE gebezigd wordt alsof het om heel belangrijke zaken gaat
Je bekijkt het nogal op een simplistische manier. Het is niet wenselijk om toe te geven aan het geschreeuw van een kleine minderheid.
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:39:01 #215
8369 speknek
Another day another slay
pi_166170369
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:36 schreef vaduz het volgende:

[..]

Dat is gewoon lange termijn visie, om politiek correct te blijven. De socpolcor-politie houdt zich immers niet bezig met associaalgedrag maar wel met zaken als deze. Door het tokkiegedrag kunnen ze alsnog de kijker aan zich binden en de socpolcor-politie op lange termijn tevreden houden.
socpolcorpol.. ik heb zo langzamerhand een woordenboek nodig om de alt-right gekkies bij te kunnen houden.
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:39:17 #216
289141 Kaji
pi_166170374
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat we al 40 topicdelen janken over dat kinderachtige gezeur is natuurlijk helemaaaaal niet kinderachtig. :D
Dat veel media en steeds meer landgenoten zo makkelijk meegaan met die overdreven politieke correctheid vind ik wel een terechte klacht.
pi_166170377
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:39 schreef speknek het volgende:

[..]

socpolcorpol.. ik heb zo langzamerhand een woordenboek nodig om de alt-right gekkies bij te kunnen houden.
Het is net straattaal, maar dan anders. :{
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:39:37 #218
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_166170379
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:38 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Je bekijkt het nogal op een simplistische manier. Het is niet wenselijk om toe te geven aan het geschreeuw van een kleine minderheid.
Je bedoelt de neoliberalen die met hun beleid een grote meerderheid financieel, sociaal en politiek in een keurslijf persen?

Open daar eens een topic over. Komt nog niet eens tot een tweede reeks.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_166170392
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:39 schreef Kaji het volgende:

[..]

Dat veel media en steeds meer landgenoten zo makkelijk meegaan met die overdreven politieke correctheid vind ik wel een terechte klacht.
Twintig jaar geleden was het land veel politiek correcter. Als je ziet wat je nu allemaal gewoon kunt zeggen, dat was niet zo heel lang geleden wel heel anders.
pi_166170406
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Je bedoelt de neoliberalen die met hun beleid een grote meerderheid financieel, sociaal en politiek in een keurslijf persen?

Overgaan tot een ander onderwerp is nogal zwakjes.
pi_166170407
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:39 schreef Kaji het volgende:

[..]

Ik niet. Wat mij betreft is er geen kinderachtiger manier om over politiek te praten dan schoppen tegen 'politieke correctheid'.
pi_166170420
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:38 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dan moeten mensen misschien eens van dat idee afstappen. Wat een aanstellerij.
Als het aanstellerij was, dan was er dit jaar een Zwarte Piet op RTL. Ik kan het mij prima voorstellen als je dagelijks langs de Vomar moet en dan ook nog eens nieuwkomers op TV ziet winnen door maar hard genoeg te brullen en dreigen.
pi_166170422
quote:

[..]

Het is nogal ironsich dat een volk wat veel meer problemen met racisme heeft (zie bijv. de politie in de USA) ons beschuldigt van racisme. :')
#NoDAPL
pi_166170425
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:40 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Hypocriet zijn bij het verdedigen van je stelling dat de meerderheid nooit aan de minderheid toe moet geven ook.
pi_166170435
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:42 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Hypocriet zijn bij het verdedigen van je stelling dat de meerderheid nooit aan de minderheid toe moet geven ook.
Waar moedig ik neoliberalisme aan?
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:42:42 #226
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_166170436
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:40 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Is precies hetzelfde maat, of ga je mij vertellen dat de MEERDERHEID vóór ww-verkorting, flexwerk, langer werken, bezuinigingen op de zorg, onderwijs was?

Je ziet 't zelf niet eens... Er is inderdaad een minderheid die schreeuwt, al jaren, en de meerderheid moet zich maar aanpassen aan dat economisch rendabel denken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_166170445
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Is precies hetzelfde maat, of ga je mij vertellen dat de MEERDERHEID vóór ww-verkorting, flexwerk, langer werken, bezuinigingen op de zorg, onderwijs was?

Je ziet 't zelf niet eens... Er is inderdaad een minderheid die schreeuwt, al jaren, en de meerderheid moet zich maar aanpassen aan dat economisch rendabel denken.
1: Nee, maar waar moedig ik dat aan?

2: Ik zie het zelf niet eens? whut?
pi_166170449
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is nogal ironsich dat een volk wat veel meer problemen met racisme heeft (zie bijv. de politie in de USA) ons beschuldigt van racisme. :')
Eerder paradoxaal, maar ik begrijp het an sich wel. In de VS zijn ze zich wellicht iets meer bewust van de noodzaak om racisme te bestrijden.

Overigens gaat "buitenstaanders" hier niet in het bijzonder over Amerikanen.
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:43:31 #229
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_166170452
Als de media compleet overstapt op roet pieten dan kunnen we de discussie ook stoppen.
pi_166170457
quote:

[..]

quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:34 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wel frappant om te zien inderdaad, dit land wordt aan alle kanten uitgekleed, mensen hebben steeds minder opties maar de waan vd dag regeert en de meeste mensen hebben het te druk met zichzelf of het wijzen naar anderen.
Misschien toch ook wel best gemakkelijk te verklaren: dit is een 'leuke' afleiding van alle ellende, het is gemakkelijker om die ellende te negeren en te hopen dat het jezelf niet raakt dan je tegen die ellende te verzetten.
#NoDAPL
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:43:47 #231
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_166170458
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:43 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

1: Nee, maar waar moedig ik dat aan?

2: Ik zie het zelf niet eens? whut?
Dat er lang wordt toegegeven aan de eisen van de minderheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_166170459
quote:

[..]

Dat vind ik eigenlijk niet zo'n goed argument. We moeten juist ophouden met het importeren van Amerikaans anti-racisme en ons verweren tegen dat cultureel imperialisme. Zo'n kutwijf van de VN dat een beetje gaat verkondigen dat we geen 2 Santa's nodig hebben moet je met een fles coca cola het land uittimmeren. Sinterklaas moest ooit juist Santa Claus worden omdat ze daar geen sympathieke blackface wilden hebben. Sowieso, als je Amerikaans anti-racisme gaat importeren dan komt er ook een heleboel racisme mee.

Er is een veel beter argument voor verandering van Zwarte Piet en dat is dat alle Nederlanders zich bij het Sinterklaasgebeuren op zijn gemak moet voelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_166170462
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als het aanstellerij was, dan was er dit jaar een Zwarte Piet op RTL. Ik kan het mij prima voorstellen als je dagelijks langs de Vomar moet en dan ook nog eens nieuwkomers op TV ziet winnen door maar hard genoeg te brullen en dreigen.
Als Zwarte Piet voor iemand een belangrijk onderdeel van zijn of haar cultuur is dan valt die persoon niet heel erg serieus te nemen. Zwarte Piet is voor kinderen, niet voor volwassenen.

Dat is hetzelfde als zeggen dat K3 een belangrijk onderdeel van je muzikale identiteit is. Als volwassene niet heel erg serieus te nemen.
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:44:22 #234
8369 speknek
Another day another slay
pi_166170467
quote:

[..]

Beschuldig je een ander land nou van racisme terwijl wij nota bene een jaarlijks terugkerende racistische feestdag hebben?

SPOILER
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:44:25 #235
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_166170469
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:38 schreef Stranger het volgende:
Welke sinterklaasprogramma's heeft RTL eigenlijk?
Mag ie een keer aanschuiven bij Late Night?
Bij Telekids
pi_166170476
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat er lang wordt toegegeven aan de eisen van de minderheid.
Weet ik, en dat is in vrijwel elke context onwenselijk.

Maar hier gaat het over zwarte piet.
pi_166170477
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:42 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Waar moedig ik neoliberalisme aan?
Wat Etto zegt is dat veertig delen Zwarte Piet-geneuzel duidelijk maakt dat de prioriteiten verkeerd liggen, en dat de verontwaardiging nogal selectief is.
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:45:19 #238
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_166170482
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:44 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Weet ik, en dat is in vrijwel elke context onwenselijk.

Maar hier gaat het over zwarte piet.
Oh ja, dat is veel belangrijker :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:45:33 #239
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_166170488
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:44 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Wat Etto zegt is dat veertig delen Zwarte Piet-geneuzel duidelijk maakt dat de prioriteiten verkeerd liggen, en dat de verontwaardiging nogal selectief is.
merci.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_166170492
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh ja, dat is veel belangrijker :')
Nee, slechts het onderwerp waarover het gaat in dit topic.
pi_166170496
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:43 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Zwarte Piet is voor kinderen, niet voor volwassenen.

Intussen lijkt het meer omgekeerd.
pi_166170499
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk niet zo'n goed argument. We moeten juist ophouden met het importeren van Amerikaans anti-racisme en ons verweren tegen dat cultureel imperialisme.
Ach ja, anti-racisme is Amerikaans, daarom is anti-racisme fout, en daarom is racisme eigenlijk best wel goed.

SPOILER
pi_166170508
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:44 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Verander de collectieve mentaliteit, begin bij jezelf. ;)
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:47:02 #244
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166170512
quote:

[..]

Daarbij, wat zouden wij met buitenstaanders te maken hebben?
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:47:51 #245
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_166170528
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:46 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Verander de collectieve mentaliteit, begin bij jezelf. ;)
|:(
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_166170537
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk niet zo'n goed argument. We moeten juist ophouden met het importeren van Amerikaans anti-racisme en ons verweren tegen dat cultureel imperialisme. Zo'n kutwijf van de VN dat een beetje gaat verkondigen dat we geen 2 Santa's nodig hebben moet je met een fles coca cola het land uittimmeren. Sinterklaas moest ooit juist Santa Claus worden omdat ze daar geen sympathieke blackface wilden hebben. Sowieso, als je Amerikaans anti-racisme gaat importeren dan komt er ook een heleboel racisme mee.

Er is een veel beter argument voor verandering van Zwarte Piet en dat is dat alle Nederlanders zich bij het Sinterklaasgebeuren op zijn gemak moet voelen.
Het meest pijnlijke vond ik dat dat wicht niet in de gaten had dat de kerstman de tweede Sinterklaas is.
#NoDAPL
pi_166170538
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

|:(
Want? een goed voorbeeld doet volgen.
pi_166170543
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ach ja, anti-racisme is Amerikaans, daarom is anti-racisme fout, en daarom is racisme eigenlijk best wel goed.

SPOILER
Nee, het 'Amerikaans anti-racisme'. Het hele ''blackface" gebeuren waaruit dat 'Amerikaans anti-racisme' voorkomt kan je niet 1 op 1 overplaatsen naar NL.
pi_166170558
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:46 schreef Elzies het volgende:

[..]

Intussen lijkt het meer omgekeerd.
Daar lijkt het wel op. Geldt voor Quincy en de zijnen net zo goed als voor de pro-Pieten. Een volkomen nondiscussie want volgens mij zijn kinderen zo gewend aan een paarse piet, of worden ze niet racistisch van een zwarte piet.

Als het om de kinderen zou gaan dan hadden we allemaal begrip voor elkaar gehad. "Oh, je neemt aanstoot aan Zwarte Piet? Vind ik niet nodig, want wij zien dat helemaal niet als racistisch ding. Weet je wat, halen wij die oorbellen en dikke lippen weg, laten we hem wel lekker zwart. Prima zo? OK!"

Opgelost, niemand ontevreden, alle kinderen blij want die interesseren zich alleen maar voor cadeaus en pepernoten, niet om de verschillende tinten zwart op het gezicht van Piet.

Maar in plaats daarvan worden er slavernijverledens en massale boycots bij gehaald. Voor een kinderfeest. Lekker volwassen :')
pi_166170563
quote:

[..]

SPOILER
Nee, kerel. De Americanen zijn juist veel meer racistisch dan dat wij dat zijn. Dat waren ze in de jaren 50, dat zijn ze nog steeds.
#NoDAPL
pi_166170595
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:44 schreef speknek het volgende:

[..]

Beschuldig je een ander land nou van racisme terwijl wij nota bene een jaarlijks terugkerende racistische feestdag hebben?

SPOILER
Alleen zit er bij ons geen racistische component in het feest. Het is mogelijk dat dat ooit wel zo was (mogelijk ook niet, dat moeten historici maar uitzoeken ;)) maar dit wordt al heel erg lang niet zo ervaren door het volk.
#NoDAPL
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:51:54 #252
289141 Kaji
pi_166170602
Er is trouwens nog best veel racisme in Nederland, dat is ook op FOK! dagelijks te zien in bepaalde topics, maar Zwarte Piet is daar nou juist geen voorbeeld van. Anti-racisten hebben de verkeerde prioriteiten.
pi_166170610
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Veel meer dan 40.
#NoDAPL
pi_166170632
quote:

[..]

SPOILER
Daar kun je wel simplistisch over doen, maar die hebben een heel andere racisme-problematiek en ook heel andere 'oplossingen'. Gecombineerd met het feit dat ze niets van de rest van de wereld snappen en dan doen alsof die verschillen niet bestaan, moet je daar niet aan beginnen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:55:13 #255
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166170657
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:51 schreef Kaji het volgende:
Er is trouwens nog best veel racisme in Nederland, dat is ook op FOK! dagelijks te zien in bepaalde topics
Vind je? Negen van de tien keer komt het omdat er iets of iemand in de slachtofferrol kruipt.

Daadwerkelijk racisme wordt hier op Fok heel snel weggemod en of op slot gezet.
pi_166170667
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, kerel. De Americanen zijn juist veel meer racistisch dan dat wij dat zijn. Dat waren ze in de jaren 50, dat zijn ze nog steeds.
Ik snap de hele link met Amerika eigenlijk niet zo. Een heel groot deel van de wereld is racistischer dan wij zijn.

Laat niet weg dat ik vind dat we ook de schijn, zover die er is, zouden moeten vermijden.
pi_166170685
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar.
POL / Neoliberalisme, wat houdt het in? #8
Een kleine maar fijne groep maar het zou fijn zijn als wat meer mensen zich er druk om zouden maken.
#NoDAPL
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:57:06 #258
242879 Onnoman
The On And Only
pi_166170696
RTL doet zwarte piet in de ban..
wat ongelooflijk veel laffe tyfushonden wonen er in Nederland
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:57:27 #259
289141 Kaji
pi_166170702
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vind je? Negen van de tien keer komt het omdat er iets of iemand in de slachtofferrol kruipt.

Daadwerkelijk racisme wordt hier op Fok heel snel weggemod en of op slot gezet.
Lees dit bijv. maar eens door: NWS / Wanhoop bij Franse politie (en daar is zelfs al een aantal posts uit weggemod).
pi_166170736
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:57 schreef Onnoman het volgende:

Je kunt er veel van zeggen... maar laf? Hoe is dat laf? Gezien de aard van de maatschappelijke discussie van dit moment zou ik dat eerder omschrijven als 'dapper'.
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:02:51 #261
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_166170789
quote:
Wow. Rly?
Wat mij betreft heb je acuut verloren als dat de manier is waarop je je scheur opentrekt :N
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_166170808
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je kunt er veel van zeggen... maar laf? Hoe is dat laf? Gezien de aard van de maatschappelijke discussie van dit moment zou ik dat eerder omschrijven als 'dapper'.
De blanken bepalen wat goed is voor de negers? Ben je daar trots op?
pi_166170812
Ik vind het wel wat hebben, de roetvegen. Sluit ook veel beter aan bij het Sinterklaasverhaal.

Hulde voor RTL.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166170813
quote:
Haha ik weet sowieso niet aan welke 'kant' van de discussie jij staat uit deze opmerking, maar ik wil jou sowieso niet op een kinderfeest hebben denk ik.
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:06:00 #265
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166170838
quote:
11s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:03 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat een verdraaide logica weer. Je moet er maar opkomen. :D
wooblabalurg
pi_166170845
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:03 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het wel wat hebben, de roetvegen. Sluit ook veel beter aan bij het Sinterklaasverhaal.

Hulde voor RTL.
Als ze nu ook nog stoppen met inhoudsloze soap-series, boulevard en Ik hou van Holland wordt het misschien nog wat daar.
pi_166170855
quote:
11s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:03 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zoals wel vaker lijk je wat moeite te hebben met lezen.
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:06:54 #268
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_166170857
quote:
Sluit ook veel beter aan bij het Sinterklaasverhaal.
Ja, ik snap die keuze ook wel.
Jammer dat de toon van de discussie belangrijker is dan de discussie zelf.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:07:31 #269
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166170870
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als ze nu ook nog stoppen met inhoudsloze soap-series, boulevard en Ik hou van Holland wordt het misschien nog wat daar.
En alles waar Geer en Goor in zitten.
wooblabalurg
pi_166170871
quote:
hahaha _O- :D :s)

om dit soort reacties kom ik hier, heerlijk die tranen van woede ~O>
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:07:38 #271
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166170884
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:57 schreef Kaji het volgende:

[..]

Lees dit bijv. maar eens door: NWS / Wanhoop bij Franse politie (en daar is zelfs al een aantal posts uit weggemod).
Niets persoonlijks maar jij begrijpt het volgende niet: overal komt discriminatie, waaronder racisme, voor bij de minder ontwikkelde burgers. Het grote verschil is of dat het ook geïnsitutionaliseerd is en juist daarin onderscheiden landen zich positief of negatief t.o.v. elkaar. Zo leren de politie-agenten in de USA anno 2016 nog steeds dat donkergekleurde mensen gevaarlijker zijn. Of dat ze een donkergekleurd iemand of een 'blank' iemand een vuurwapen zien vasthouden, dat leidt tot verschillende reacties (heel erg veel concrete voorbeelden maar ook gemeten bij wetenschappelijke experimenten). Als een 'blank' iemand in de auto een beweging maakt dan wordt er niet direct gedacht dat hij een vuurwapen pakt, bij een donkergekleurd iemand wel vaak. Het verschilt tussen korpsen en tussen agenten maar systematisch gezien komt dit soort racisme erg veel voor.
Een ander voorbeeld is dat ze in slechte wijken veel fouilleren. De 'blanke' mensen in de goede wijken of middenklassewijken hebben geen probleem als ze wat jointjes of cocaïne bij zich hebben, in de slechte wijken worden ze gearresteerd als ze dat doen en krijgen ze een strafblad. Dat soort dingen.
#NoDAPL
  † In Memoriam † maandag 24 oktober 2016 @ 14:08:25 #273
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_166170885
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:08:42 #274
242879 Onnoman
The On And Only
pi_166170890
straks gaat het koningshuis ook weg omdat het teveel symboliseert aan de tijd van slavernij.
je hoeft er maar een verhaal bij te bedenken en het gaat zijn eigen leven leiden. Wat een slappe zakken wonen hier toch.
Alles waar de meeste Nederlanders waarde aan hechten wordt vernietigd door een stelletje aandachtszoekers
.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_166170891
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:06 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wat een verdraaide logica weer. Je moet er maar opkomen. :D
Het maatschappelijk debat wordt voor het overgrote deel gedomineerd door witte mensen die bepalen wat goed is voor zwarte mensen.
pi_166170898
quote:

Hulde voor RTL.
Ik hoop op 1 verhaal, niet 16 slappe varianten. Dan kun je beter in uitzending 1 Sinterklaas zijn nek omdraaien.

Maar dat zal wel weer het probleem gaan worden, AH met gele pieten, NPO met witte pieten, Jumbo zonder pieten, Plus met kaaspieten en gemeente Rotterdam met regenboogpieten en de Belgen met zwarte pieten.. Afschuwelijk
pi_166170908
quote:
17s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:07 schreef Baconbus het volgende:

[..]

En alles waar Geer en Goor in zitten.
Zitten die ook bij RTL? Kijk nauwelijks naar die zender.

Ben wel benieuwd wat de andere omroepen gaan doen. Elke zender andere Pieten kan voor de kinders wel wat verwarrend zijn. Al blijven ze toch geïnteresseerd in snoepgoed en kado's.
pi_166170910
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:08 schreef Onnoman het volgende:

Alle waar de meeste Nederlanders waarde aan hechten wordt vernietigd door een stelletje aandachtszoekers
.
Bijzonder ook hoe mensen in de illusie verkeren dat zulke zaken een kwestie zijn van 'wat de meeste Nederlanders vinden'.
pi_166170919
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Mogen dan ook meteen die drama `kijk ons een zielig zijn` programma´s weg?
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:10:27 #280
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166170923
quote:
straks gaat het koningshuis ook weg omdat het teveel symboliseert aan de tijd van slavernij.
je hoeft er maar een verhaal bij te bedenken en het gaat zijn eigen leven leiden. Wat een slappe zakken wonen hier toch.
Alles waar de meeste Nederlanders waarde aan hechten wordt vernietigd door een stelletje aandachtszoekers
.
Bij het koningshuis hoef je geen verhaal te bedenken want ze pronken er nog steeds mee op de koets. :D
wooblabalurg
pi_166170933
quote:
.
En de rest laat dat gebeuren..
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:11:46 #282
242879 Onnoman
The On And Only
pi_166170938
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bijzonder ook hoe mensen in de illusie verkeren dat zulke zaken een kwestie zijn van 'wat de meeste Nederlanders vinden'.
dat is gewoon een feit
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:11:51 #283
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166170939
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het maatschappelijk debat wordt voor het overgrote deel gedomineerd door witte mensen die bepalen wat goed is voor zwarte mensen.
Volgens mij begrijp je het zeg maar echt totaal niet.
wooblabalurg
pi_166170940
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waar haal je deze onzin vandaan? Zover ik weet zijn beide kanten van dit debat representatief vertegenwoordigd door in Nederland woonachtige rassen.
pi_166170942
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Mogen dan ook meteen die drama `kijk ons een zielig zijn` programma´s weg?
Gaarne. Eigenlijk kan die hele zender wel weg.
pi_166170943
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:10 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Bij het koningshuis hoef je geen verhaal te bedenken want ze pronken er nog steeds mee op de koets. :D
Ja, mooie koets. Afblijven dus.
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:12:48 #287
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166170951
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:09 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Zitten die ook bij RTL? Kijk nauwelijks naar die zender.

Ben wel benieuwd wat de andere omroepen gaan doen. Elke zender andere Pieten kan voor de kinders wel wat verwarrend zijn. Al blijven ze toch geïnteresseerd in snoepgoed en kado's.
Ach, toen ik klein was waren en maar 150(151) Pokemon, dat waren DE Pokemon.
Nu heb je er ik weet niet hoeveel en de kinderen lijken dat vrij normaal te vinden.
Komt wel goed dus denk ik.
wooblabalurg
pi_166170957
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:11 schreef Onnoman het volgende:

[..]

dat is gewoon een feit
Nope, dat is helemaal geen feit. Het is niet alsof ons democratisch gekozen parlement de cultuur bepaalt. Strikt genomen heeft de overheid hier niets mee te maken, en derhalve is dit ook geen democratisch vraagstuk.
pi_166170963
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:12 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Gaarne. Eigenlijk kan die hele zender wel weg.
Ja en dan SBS ook weg...
Sinterklaas journaal ook en die engerd van een Pauw en Nieuwkerk ook.
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:13:50 #290
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:14:57 #291
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166170991
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, mooie koets. Afblijven dus.
Lekker pronken met je vreselijke misdaden uit het verleden. Mooie cultuur man.
En maar zwaaien met die vlaggetjes, oh kijk daar is Max!
wooblabalurg
  † In Memoriam † maandag 24 oktober 2016 @ 14:14:57 #292
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_166170992
Best raar dat een commercieel bedrijf overstag gaat. Je zou verwachten dat die gewoon kijkcijfers willen.
Anderzijds denk ik ook niet dat er veel ouders zijn die daadwerkelijk gaan verbieden die sintsoap te kijken
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:15:09 #293
242879 Onnoman
The On And Only
pi_166170996
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nope, dat is helemaal geen feit. Het is niet alsof ons democratisch gekozen parlement de cultuur bepaalt. Strikt genomen heeft de overheid hier niets mee te maken, en derhalve is dit ook geen democratisch vraagstuk.
ik refereer graag aan de petitie..
Het is juist een groepje mensen die veel media aandacht krijgen.. het krijgt zijn eigen leven en het spreidt zich als een virus door de geesten van mensen die er geen eigen mening op durven nahouden
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_166171023
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:15 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik refereer graag op de petitie..
Dat mag je doen... maar de uitslag van zo'n petitie heeft geen enkele relevantie. Juridisch niet, staatsrechtelijk niet, cultureel niet en maatschappelijk niet.
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:16:42 #295
289141 Kaji
pi_166171027
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Misschien lees ik er overheen maar waar dan?
Bijv. NWS / Wanhoop bij Franse politie en NWS / Wanhoop bij Franse politie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')