quote:Daar wordt aan de deur geklopt
Daar wordt aan de deur geklopt,
hard geklopt, zacht geklopt.
Daar wordt aan de deur geklopt.
Wie zou dat zijn ?
Wees maar gerust mijn kind.
Ik ben een goede vrind.
Want al ben ik zwart als roet,
'k Meen het toch goed.
Zo zie je dus precies wie de persoon is die Zwarte Piet speelt.quote:
exact als die 84% jaquote:
Ik denk betaald voetbal.quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:21 schreef de_boswachter het volgende:
Nou Zwarte Piet bestaat dus (bijna) officieel niet meer nu RTL hem in de ban heeft gedaan.
What's next na de negerzoenen en nu dus zwarte piet waar wij Nederlanders aan moeten geloven.
Denk je nou werkelijk dat dit buiten de randstad ook gaat gebeuren.quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:22 schreef Montagui het volgende:
Jammer, hiermee gaat toch een deel van de magie (het onbekende, het duistere, het zwarte, het geheimzinnige, de niet te herkennen ome Jan) verloren.
Niet geloofwaardig voor wie precies?quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:25 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Als ome Jan met roetvegen binnen komt lopen is het niet geloofwaardig meer.
Hier zou je ook racistische kenmerken aan kunnen toevoegen. Alsof de huid van een donker gekleurd mens afwasbaar zou kunnen zijn. Dat er feitelijk geen donker gekleurde mensen bestaan maar dat onder iedere donkere huid een blanke schuilt.quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo zie je dus precies wie de persoon is die Zwarte Piet speelt.
Verwacht het ook niet, maar TV is een machtig middel qua indoctrinatie.quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:25 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat dit buiten de randstad ook gaat gebeuren.
Bij de plaatselijke verhuurbare Sinterklaas en aanhang zul je nog tot in den treure een Sint met gewoon zwarte Pieten krijgen. En inderdaad; in families precies hetzelfde. Als ome Jan met roetvegen binnen komt lopen is het niet geloofwaardig meer.
Totdat die blackfaces gearresteerd worden en veroordeeld wegens discriminatie. Dan is het heel snel afgelopen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:25 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat dit buiten de randstad ook gaat gebeuren.
Bij de plaatselijke verhuurbare Sinterklaas en aanhang zul je nog tot in den treure een Sint met gewoon zwarte Pieten krijgen.
Volgens mij moet het erom gaan dat de Piet niet herkenbaar is voor de kinderen. Dan is het niet spannend meer. Maar je helemaal rood of geel schminken zou eigenlijk ook goed moeten zijn. Waarom wil men geen compromis sluiten?quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Hier zou je ook racistische kenmerken aan kunnen toevoegen. Alsof de huid van een donker gekleurd mens afwasbaar zou kunnen zijn. Dat er feitelijk geen donker gekleurde mensen bestaan maar dat onder iedere donkere huid een blanke schuilt.
Of denk ik nu teveel Quincy?
Het zijn wel altijd de tokkies die hier een punt van maken. Met argumenten als: Nederlandse traditie en wie het niet zint gaat maar weer terug naar hun eigen land.quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:27 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik snap soweiso niet waarom hier zoveel aandacht aan wordt gegeven voor de kleine groep Zeur Pieten, media sensatie
Nee, maar twee roetvegen is niets mysterieus aan. Niets spannends.quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:37 schreef Copycat het volgende:
Want die kindertjes kennen de acteurs van RTL?
Komt meneertje weer met zijn homofantasieën.quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:39 schreef Kaas- het volgende:
Ik vind het prima als ze Sinterklaas afschaffen. Ik vind het ook prima als ze al die pieten vastketenen aan hun witte meester, zodat het de slaaf-meester-verhouding duidelijk is. Who gives a fuck, het feestje is toch niet voor mij als volwassene.
Maar ik kan wel zeggen enorm te genieten van hoe de andere 'volwassenen' zich nu enorm druk lopen te maken om besluiten als die van RTL. Heerlijk toch.
Ze kunnen de roet wat dikker aanzetten. Meer zoiets misschien:quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:22 schreef Montagui het volgende:
Jammer, hiermee gaat toch een deel van de magie (het onbekende, het duistere, het zwarte, het geheimzinnige, de niet te herkennen ome Jan) verloren.
Voor jou als volwassene wellicht niet, een kind stelt lagere eisen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:40 schreef Hexxenbiest het volgende:
Nee, maar twee roetvegen is niets mysterieus aan. Niets spannends.
Voor wie niet?quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:40 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Nee, maar twee roetvegen is niets mysterieus aan. Niets spannends.
Je hanteert een drogredenering. Niet de schuld van Quinsy.quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Hier zou je ook racistische kenmerken aan kunnen toevoegen. Alsof de huid van een donker gekleurd mens afwasbaar zou kunnen zijn. Dat er feitelijk geen donker gekleurde mensen bestaan maar dat onder iedere donkere huid een blanke schuilt.
Of denk ik nu teveel Quincy?
Zwarte Piet is geen blackface en niemand die Zwarte Piet speelt zal daarom gearresteerd worden.quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:35 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Totdat die blackfaces gearresteerd worden en veroordeeld wegens discriminatie. Dan is het heel snel afgelopen.
Ik vind dat hele feest niks aan, hoor. Maar er moet toch een middenweg zijn. Waarom ben jij tegen kleurig?quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Voor jou als volwassene wellicht niet, een kind stelt lagere eisen.
Kindjes. Daar gaat het toch om?quote:
Mij boeit een rode of gele piet ook niet. Maar de vraag om een zwarte piet is nu eenmaal groter als er een piet of sint wordt ingehuurd. Waar ik op tegen ben is een totaal verbod op de zwarte piet omdat hiervoor onheuglijke argumenten worden gebruikt.quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:35 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Volgens mij moet het erom gaan dat de Piet niet herkenbaar is voor de kinderen. Dan is het niet spannend meer. Maar je helemaal rood of geel schminken zou eigenlijk ook goed moeten zijn. Waarom wil men geen compromis sluiten?
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)pieten-met-roetvegenquote:Hele verklaring RTL:
RTL kiest voor de Schoorsteen Piet. Deze Piet is vanaf nu de enige Piet die in de RTL programma’s te zien is. Dit besluit is genomen door de directie van RTL na de vele gesprekken die zijn gevoerd met zowel voor- als tegenstanders van Zwarte Piet. Onder andere in de bijeenkomsten gefaciliteerd door Minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken. In de laatste bijeenkomst is door voor- en tegenstanders een verklaring opgetekend waarin afstand wordt gedaan van elke vorm van bedreiging, geweld, polarisatie en agressie rond het Sinterklaasfeest en is het voornemen uitgesproken om het Sinterklaasfeest een feest te laten zijn voor alle kinderen in Nederland. Met de keuze voor de Schoorsteen Piet geeft RTL inhoud aan deze verklaring en volgt het bedrijf het voorbeeld van de Stichting Sinterklaas in Amsterdam, die in 2014 de Schoorsteen Piet introduceerde.
Schoorsteen Piet, die wij vanaf nu gewoon Piet noemen, heeft zwarte vegen op zijn gezicht, omdat hij door de schoorsteen komt. De meesten van ons zijn opgegroeid met het idee dat Piet door de schoorsteen komt. Aan dat verhaal houden wij vast, wij passen alleen zijn uiterlijk aan. Ooit hebben we afscheid genomen van de roe en we stoppen ook geen kinderen meer in de zak naar Spanje, omdat het niet meer paste in ons tijdsbeeld. In onze visie past Zwarte Piet ook niet meer in het huidige tijdsbeeld en daarom kiezen we voor Schoorsteen Piet.
Het Sinterklaasfeest is een prachtig familiefeest voor veel kinderen en gezinnen in Nederland. Een feest dat staat voor gezelligheid en saamhorigheid. De laatste jaren is door de discussie over Zwarte Piet vooral verdeeldheid en onduidelijkheid ontstaan. Voor een deel van Nederland is het beeld van Zwarte Piet discriminerend, terwijl anderen vinden dat Zwarte Piet een onlosmakelijk deel van de traditie is. RTL heeft begrip voor beide standpunten, maar vindt ook dat het in deze discussie niet zou moeten gaan over gelijk, maar over begrip hebben voor elkaar. Wij hopen dat de nieuwe Piet de harten herovert en dat het vieren van een gezellige Sinterklaasavond met het gezin, familie, vrienden, buurten en verenigingen weer centraal staat.
Sow, jij was een heel knappe intelligente jongen op die leeftijd.quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:27 schreef corehype het volgende:
Toen ik 6 was en voor het eerst een zwarte piet zag ben ik een discussie met mijn klasgenoten en de docent aangegaan. TOEN was ik tegen racisme en nu ook.
Daar denken ze in de VS en zelfs het VK heel anders over.quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zwarte Piet is geen blackface en niemand die Zwarte Piet speelt zal daarom gearresteerd worden.
dan moeten ze het vooral niet vierenquote:Op maandag 24 oktober 2016 11:51 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Daar denken ze in de VS en zelfs het VK heel anders over.
Precies.... En die vinden het hele gedoe nog steeds hartstikke spannend, roetstrepen, paarse pieten, whatever. Daarvoor hoeft het echt geen compleet zwarte geschminkt iemand te zijn.quote:
Welk antwoord wil je horen; voor de ouders ?quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Niet geloofwaardig voor wie precies?
Ja en dan de Indianen en Chinezen achter je aan krijgen zekerquote:Op maandag 24 oktober 2016 11:35 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Volgens mij moet het erom gaan dat de Piet niet herkenbaar is voor de kinderen. Dan is het niet spannend meer. Maar je helemaal rood of geel schminken zou eigenlijk ook goed moeten zijn. Waarom wil men geen compromis sluiten?
Wat ik wil horen is wat jij daarmee bedoelt.quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:52 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Welk antwoord wil je horen; voor de ouders ?
Of denk jij dat een kind van 6 het verschil niet ziet tussen de normale Ome Jan en Ome Jan met twee vegen op z'n gezicht ?
Eens.quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:49 schreef Elzies het volgende:
[..]
Mij boeit een rode of gele piet ook niet. Maar de vraag om een zwarte piet is nu eenmaal groter als er een piet of sint wordt ingehuurd. Waar ik op tegen ben is een totaal verbod op de zwarte piet omdat hiervoor onheuglijke argumenten worden gebruikt.
Zonder deze eindeloos herhalende discussie waren de aanpassingen al veel sneller verlopen. Nu houden beide partijen stijf hun poten in het zand.
Het niveau van kinderachtigheid is vrij constant hoog hoor.quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:53 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Eens.
Zwart moet ook kunnen eigenlijk, maar dan zonder neger kenmerken als kroeshaar, dikke rode lippen en oorbellen.
Nu wordt het steeds kinderachtiger en gaat het alleen om winnen.
Op RTL wellicht. Op andere zenders en in het gros van de Nederlandse huishoudens blijft die magie natuurlijk wel gewoon bestaan.quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:22 schreef Montagui het volgende:
Doet me opeens denken: is er al onderzoek gedaan wat de kinderen van gekleurde pieten vinden? Want we nemen steeds vanzelf aan dat het ze niets kan schelen..quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:52 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Precies.... En die vinden het hele gedoe nog steeds hartstikke spannend, roetstrepen, paarse pieten, whatever. Daarvoor hoeft het echt geen compleet zwarte geschminkt iemand te zijn.
Daar had ik niet aan gedachtquote:Op maandag 24 oktober 2016 11:52 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ja en dan de Indianen en Chinezen achter je aan krijgen zeker
Fijn, maar NL is geen Amerika. En het is al vaker aangegeven dat de NL geen blackface traditie heeft zoals in Amerika. Het is absurd om dat 1 op 1 te projecteren op Zwarte Piet.quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:51 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Daar denken ze in de VS en zelfs het VK heel anders over.
Waarom nou gelijk weer het woord Tokkie gebruiken, dat is ook gewoon discriminatie, ja klopt is toch ook een Nederlandse traditie, 16% is het hier niet mee eens tegenover 84% tokkies zoals jouw vocabulair? Moeten wij dan ook maar andere buitenlandse tradities gaan verbieden dan?quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:39 schreef corehype het volgende:
[..]
Het zijn wel altijd de tokkies die hier een punt van maken. Met argumenten als: Nederlandse traditie en wie het niet zint gaat maar weer terug naar hun eigen land.
Ik zou toch maar vast gaan wennen aan het idee dat de traditie 'zwarte piet als koloniale karikatuur van een neger' vroeg of laat volledig uitsterft.quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:57 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Op RTL wellicht. Op andere zenders en in het gros van de Nederlandse huishoudens blijft die magie natuurlijk wel gewoon bestaan.
Dat wordt best een lastig onderzoek. Ik denk dat als kinderen het feest alleen maar kennen met niet zwarte pieten je een heel ander antwoord krijgt als kinderen die sinterklaas alleen maar kennen met zwarte pieten.quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:58 schreef Hexxenbiest het volgende:
Doet me opeens denken: is er al onderzoek gedaan wat de kinderen van gekleurde pieten vinden? Want we nemen steeds vanzelf aan dat het ze niets kan schelen..
Dit is een mooie middenweg.quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:48 schreef Hexxenbiest het volgende:
Ik vind dat hele feest niks aan, hoor. Maar er moet toch een middenweg zijn. Waarom ben jij tegen kleurig?
Dat deden ze toch al niet, want die werden gewoon herkend natuurlijk.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:01 schreef Leipo666 het volgende:
wat lullig: nu mag geen enkele neger meer 'zwarte' piet spelen bij RTL
Kan me niet voorstellen dat daar veel animo voor was.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:01 schreef Leipo666 het volgende:
als je het gewoon goed zwart maakt herken je het net zo min als bij een blankequote:Op maandag 24 oktober 2016 12:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat deden ze toch al niet, want die werden gewoon herkend natuurlijk.
er zijn er genoeg die de link met racisme nooit gezien hebben en het leuk vinden om kinderen een leuke dag te bezorgenquote:Op maandag 24 oktober 2016 12:05 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat daar veel animo voor was.
in het verleden meer dan nu maar of dat nu vanwege de antipieten of vanwege de propieten is durf ik niet te zeggenquote:Op maandag 24 oktober 2016 12:05 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat daar veel animo voor was.
Tokkies ja?quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:39 schreef corehype het volgende:
[..]
Het zijn wel altijd de tokkies die hier een punt van maken. Met argumenten als: Nederlandse traditie en wie het niet zint gaat maar weer terug naar hun eigen land.
Je denkt dat je slim bent met dit argument ?quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:01 schreef Leipo666 het volgende:
Dat is sowieso zo nooit de traditie geweest dus ik kan het er alleen maar mee eens zijn dat die interpretatie uitsterft. Top!quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:00 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zou toch maar vast gaan wennen aan het idee dat de traditie 'zwarte piet als koloniale karikatuur van een neger' vroeg of laat volledig uitsterft.
Nee, dat is het waanbeeld dat de antipieten hebben. Dat heeft niets te maken met de Sinterklaastraditie.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:00 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zou toch maar vast gaan wennen aan het idee dat de traditie 'zwarte piet als koloniale karikatuur van een neger' vroeg of laat volledig uitsterft.
Ik ben voor een verandering in het zp-concept. Maar niet omdat het karakter zp koloniaal zou zijn. Ik heb niet het idee dat zp pro-kolonialisme is.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:00 schreef Molurus het volgende:
[..]
Maar toch, als de boze pro-pieters zich niet zo enorm hadden laten provoceren was het waarschijnlijk heel anders gegaan.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:11 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nee, dat is het waanbeeld dat de antipieten hebben. Dat heeft niets te maken met de Sinterklaastraditie.
Ignorance is idd bliss.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:07 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
er zijn er genoeg die de link met racisme nooit gezien hebben en het leuk vinden om kinderen een leuke dag te bezorgen
En nu kan ieder kindje van 4 zien dat het de lokale buurman nu de cadeautjes brengt.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:11 schreef D.D.W. het volgende:
Hehe, zou eens tijd worden. Laat wat RTL heeft gedaan gewoon de standaard worden. Zwarte Piet moet eruit zien als "Piet" onder het roet, zoals men altijd beweerd. Dus zonder negerlippen/gouden oorbellen enz.
De oplossing kan zo simpel zijn
Want de enige manier van vermommen is met zwarte schmink, kroeshaar en oorbellen?quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:14 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
En nu kan ieder kindje van 4 zien dat het de lokale buurman nu de cadeautjes brengt.
Als iemand me voortaan vraagt waar het mis is gegaan met dit land weet ik wat ik zal zeggen. De anti pieters waren het keerpunt. Begin van het einde.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:10 schreef Scrummie het volgende:
RTL.
Het is mis gegaan bij het punt dat we anti Pieters serieus zijn gaan nemen. Dit land.
De lokale buurman? Is er ook een internationale buurman dan?quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:14 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
En nu kan ieder kindje van 4 zien dat het de lokale buurman nu de cadeautjes brengt.
Nee sorry, alle andere smaken zijn op, we hebben alleen nog negerkarikatuur.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:16 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Want de enige manier van vermommen is met zwarte schmink, kroeshaar en oorbellen?
,,Hi hi, opa zijn gezicht is vies"quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:52 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Precies.... En die vinden het hele gedoe nog steeds hartstikke spannend, roetstrepen, paarse pieten, whatever. Daarvoor hoeft het echt geen compleet zwarte geschminkt iemand te zijn.
Je kunt gewoon jezelf nog zo zwart maken als je wil. Tenzij je deel gaat nemen aan de landelijke optocht ofzoquote:Op maandag 24 oktober 2016 12:14 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Hoe naïef kun je zijn...quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar toch, als de boze pro-pieters zich niet zo enorm hadden laten provoceren was het waarschijnlijk heel anders gegaan.
Die bozerikken waren zelf de grootste provocateursquote:Op maandag 24 oktober 2016 12:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar toch, als de boze pro-pieters zich niet zo enorm hadden laten provoceren was het waarschijnlijk heel anders gegaan.
Inderdaad, dit is juist een slimme zet want die extreemlinkse anti-Pieten club had het liefst helemaal geen Sinterklaasfeest meer.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die bozerikken waren zelf de grootste provocateurs
Zou wat zijn als het 'klootjesvolk' er echt wat om zou geven.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
Is er al opgeroepen tot een boycot van RTL?
Daar is dan ook niets mis mee nee.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:16 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Want de enige manier van vermommen is met zwarte schmink, kroeshaar en oorbellen?
RTL krijgt minder inkomsten omdat Piet niet meer zwart is en een negerkarikatuur. Interessante theorie.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:24 schreef Scrummie het volgende:
Ik hoop dat over pakweg 5 jaar heel dit feest niet meer bestaat. Zal nooit gaan gebeuren natuurlijk, want zodra RTL merkt dat ze minder inkomsten krijgen, weten ze niet hoe snel ze Zwarte Piet weer terug laten keren.
Het zal wel weer doodsbedreigingen regenen op de redactie.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
Is er al opgeroepen tot een boycot van RTL?
Dat is wel een manier om het gezicht nog een beetje te redden. Zeggen dat anders alles weg zou zijn en dat je het met een slimme zet hebt weten te behouden.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:25 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Inderdaad, dit is juist een slimme zet want die extreemlinkse anti-Pieten club had het liefst helemaal geen Sinterklaasfeest meer.
Daarnaast vind ik dat de Nederlander het moet accepteren dat eeuwenoude tradities kunnen veranderen, wat verwacht je dan als je miljoenen "buitenlanders" het land binnenhaalt in paar decennia.
De anti-Piet club is tenminste nog bereid de straat op te gaan in plaats van lekker vanuit de bank te klagen op Facebook met de tablet. Dat laatste is echt typisch Nederlands tegenwoordigquote:Op maandag 24 oktober 2016 12:27 schreef Bluesdude het volgende:
https://www.facebook.com/rtlnieuws/posts/10155638593619852
RTL facebook heeft honderden reacties... binnen het uur
Je denkt serieus dat het gezeik stopt als de media geen Zwarte Pieten meer gebruiken?quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:20 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Je kunt gewoon jezelf nog zo zwart maken als je wil. Tenzij je deel gaat nemen aan de landelijke optocht ofzo
Slecht argument. In de jaren '30 en '40 vonden minderheden joden ook simpelweg niet meer in die tijd passen. Jij weet waar dat toe heeft geleid.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:03 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dit is een mooie middenweg.
Ik ben niet tegen kleurig, ik ben wel tegen enkel zwartgeschminkte pieten omdat die simpelweg niet meer in deze tijd passen. En er geen enkel kinderhartje door gebroken wordt als piet niet zwart is. Sterker: ik gok dat over een jaar, maximaal twee geen enkel kind binnen de doelgroep beter weet. Tenzij ouders die zwarte legende bozig levendig houden, tenminste.
GODWIN!!!!11!!!einz!!@!1!quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:34 schreef maan_man het volgende:
Slecht argument. In de jaren '30 en '40 vonden minderheden joden ook simpelweg niet meer in die tijd passen. Jij weet waar dat toe heeft geleid.
Klopt ja. En zijn Wakker Dier inmiddels al over de schimmel en de Nederlandse tandartsen over al die zoetigheid gevallen?quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:33 schreef AchJa het volgende:
De discussie over het christelijke kruis op de mijter hebben we toch ook al gehad? Of wordt dat nu nieuw leven ingeblazen nu de anti pieten brigade niet meer kan zeuren over zwarte piet?
Juistquote:Op maandag 24 oktober 2016 12:34 schreef maan_man het volgende:
Slecht argument. In de jaren '30 en '40 vonden minderheden joden ook simpelweg niet meer in die tijd passen. Jij weet waar dat toe heeft geleid.
Iets een slecht argument noemen en het dan toppen met een nóg slechter argument. Chapeau!quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:34 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ga je nu serieus de roep om de achterhaalde negerkarikatuut achterwege te laten vergelijken met het willen uitroeien van de joden door de nazis?quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:34 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nee.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:37 schreef Wespensteek het volgende:
Als we dan toch gaan veranderen, de naam Piet kan eigenlijk niet, mensen met die naam worden gestigmatiseerd. Zwarte Piet of Roet-Piet is een knechtje van de Sint en dan had je nog Malle Pietje, Pietje Bel (wat gewoon tuig was) en zelfs een winnaar van een olympische medaille noemen ze Piet Kleine. Laten we Zwarte Piet veranderen in Roet Mark het knechtje van Sinterklaas, dat sluit aan bij een cadeaus uitdelende premier die ook wel eens mensen vergeet bij het uitdelen.
Roet Rutte lijkt mij beter aangezien er anders kan op verwaaring is.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:37 schreef Wespensteek het volgende:
Als we dan toch gaan veranderen, de naam Piet kan eigenlijk niet, mensen met die naam worden gestigmatiseerd. Zwarte Piet of Roet-Piet is een knechtje van de Sint en dan had je nog Malle Pietje, Pietje Bel (wat gewoon tuig was) en zelfs een winnaar van een olympische medaille noemen ze Piet Kleine. Laten we Zwarte Piet veranderen in Roet Mark het knechtje van Sinterklaas, dat sluit aan bij een cadeaus uitdelende premier die ook wel eens mensen vergeet bij het uitdelen.
Nee, maar tegen ontoetsbare argumenten als het past niet bij deze tijd. Breng ik net zo'n onweerlegbare kut-argumenten in.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:38 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ga je nu serieus de roep om de achterhaalde negerkarikatuut achterwege te laten vergelijken met het willen uitroeien van de joden door de nazis?
Vergeet de Satanische Coca Cola Kerstmanreclam niet.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:39 schreef Evertjan het volgende:
nu nog de kerstbomen weg en iedereen is tevreden
Als je niet begrijpt hoe bepaalde groepen mensen nu met elkaar om wensen te gaan, snap ik dat wel.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:40 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nee, maar tegen ontoetsbare argumenten als het past niet bij deze tijd. Breng ik net zo'n onweerlegbare kut-argumenten in.
idd alles weg Alles moet zo neutraal mogelijk zijn en niemand het gevoel geven dat ze er niet bij horenquote:Op maandag 24 oktober 2016 12:40 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Vergeet de Satanische Coca Cola Kerstmanreclam niet.
Anders laat je het gewoon lekker aan de kinderen over. Kijken of die er over 5 jaar ene kut om geven dat Piet misschien zwarte vegen heeft of paars is.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:40 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nee, maar tegen ontoetsbare argumenten als het past niet bij deze tijd. Breng ik net zo'n onweerlegbare kut-argumenten in.
Opa als zwarte piet ? Maar goed, dan plak er nog een snor op, paars/geel/rood whatever geschminked, gekke muts op, klaar....quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
,,Hi hi, opa zijn gezicht is vies"
Weg magie.
Ja, of we maken er gewoon een minion van als we toch maar wat gaan aanklooien.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:43 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Opa als zwarte piet ? Maar goed, dan plak er nog een snor op, paars/geel/rood whatever geschminked, gekke muts op, klaar....
Volgens mij kunnen de kinderen hier niet echt een beslissing in nemen. Hoe denk je dat dit moet gaan? Die worden gewoon geconfronteerd met allerhande nep-pieten op tv.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:43 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Anders laat je het gewoon lekker aan de kinderen over. Kijken of die er over 5 jaar ene kut om geven dat Piet misschien zwarte vegen heeft of paars is.
Misschien zou dat sowieso wel handig zijn, volwassenen die zich niet druk gaan maken om een fucking kinderfeestje. Of je nou vindt dat Piet zwart moet zijn of niet.
Ik kijk heel soms 's-ochtends naar RTL nieuws, vooral op momenten dat het nieuws op Nederland 1 wordt verzorgd door WNL in plaats van NPO. (Wat een bagger is dat, WNL.)quote:
Strak plan, geen kind die daar om maalt.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:47 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, of we maken er gewoon een minion van als we toch maar wat gaan aanklooien.![]()
Nu je het zegt. Als we het over godsdienst hebben en het aantal dat haar godsdienst ook serieus in acht neemt, hebben we al over een decennia of 3 meer Moslims dan Christenen. Het Christendom in Nederland is uitstervende, wordt bedreven door voornamelijk oudjes.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:39 schreef Evertjan het volgende:
nu nog de kerstbomen weg en iedereen is tevreden
Leg dit uit :quote:
Ik ervaar het helemaal niet dat zij de tent runnen. Kwestie van perceptie. Lijkt me dus niet dat je je eigen perceptie aan anderen op moet dringen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen de kinderen hier niet echt een beslissing in nemen. Hoe denk je dat dit moet gaan? Die worden gewoon geconfronteerd met allerhande nep-pieten op tv.
Daarnaast overstijgt deze discussie de zwarte piet discussie. Het gaat erom mogen wij onze eigen cultuur behouden of moeten wij buigen voor een kleine minderheid, die vervolgens wel de vrijheid krijgt om Kwaku en Keti Koti te vieren.
Gastvrijheid is goed, gasten de tent laten runnen gaat te ver.
5,25 procent rentequote:Op maandag 24 oktober 2016 12:50 schreef AchJa het volgende:
1972:
[ afbeelding ]
1994:
[ afbeelding ]
De discussie loopt al een tijdje...![]()
We vieren grotendeels ook niet meer het Christelijke Kerstmis. We vieren het Coca Cola Kerstmis met Satan en zn malle vriendjes die alle behoeftes vervullen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:50 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Nu je het zegt. Als we het over godsdienst hebben en het aantal dat haar godsdienst ook serieus in acht neemt, hebben we al over een decennia of 3 meer Moslims dan Christenen. Het Christendom in Nederland is uitstervende, wordt bedreven door voornamelijk oudjes.
Dus ja, waarom vieren we dan nog Kerst, een Christelijk feest? Zou logischer zijn het te vervangen met het offerfeest.
Prima verklaring.quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)pieten-met-roetvegen
Oke ja. Misschien alleen de naam vervangen dan, naar het vreetfeest ofzo.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:56 schreef Baconbus het volgende:
[..]
We vieren grotendeels ook niet meer het Christelijke Kerstmis. We vieren het Coca Cola Kerstmis met Satan en zn malle vriendjes die alle behoeftes vervullen.
Volgens mij is de huidige situatie toch echt: enkel zwart.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:51 schreef TLC het volgende:
Leg dit uit :
waarom is het geen racisme dat een piet alle kleuren mag hebben behalve zwart ?
Ik zag bij Lidl pepernoten in een zakje met enkel Sint en zijn schimmel.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:03 schreef Baconbus het volgende:
De zoveelste klap. Dag Jumbo en geen avondje RTL meer.
zwarte piet is racisme. bange witjes die die walgelijke karikatuur in stand willen houden om zich zo nog even superieur te voelen. niet beseffend dat kleurenverschillen door het grootkapitaal worden ingezet om onze vereniging te voorkomen en het volk af te leiden van de ware vijandquote:Op maandag 24 oktober 2016 12:00 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Waarom nou gelijk weer het woord Tokkie gebruiken, dat is ook gewoon discriminatie, ja klopt is toch ook een Nederlandse traditie, 16% is het hier niet mee eens tegenover 84% tokkies zoals jouw vocabulair? Moeten wij dan ook maar andere buitenlandse tradities gaan verbieden dan?
quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:05 schreef corehype het volgende:
[..]
zwarte piet is racisme. bange witjes die die walgelijke karikatuur in stand willen houden om zich zo nog even superieur te voelen. niet beseffend dat kleurenverschillen door het grootkapitaal worden ingezet om onze vereniging te voorkomen en het volk af te leiden van de ware vijand
Is dit het 'begrip voor elkaar tonen' waar RTL het over heeft?quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:02 schreef Nielsch het volgende:
Hahahaha! Doei Zwarte Piet!
Inmiddels wordt er geen rivier maar een complete oceaan bij elkaar gejankt door de pro-pieten. Boh lekker dit!
Is er de laatste weken nog wat leuke televisie geweest waarin dat gejank centraal stond? Ik heb dit jaar slechts 2 keer iets van de NPO gezien dus ik ben op dat vlak nogal out of touch.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:02 schreef Nielsch het volgende:
Inmiddels wordt er geen rivier maar een complete oceaan bij elkaar gejankt door de pro-pieten. Boh lekker dit!
Weet ik veel ik kijk alleen Netflix en rugbyquote:Op maandag 24 oktober 2016 13:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is er de laatste weken nog wat leuke televisie geweest waarin dat gejank centraal stond? Ik heb dit jaar slechts 2 keer iets van de NPO gezien dus ik ben op dat vlak nogal out of touch.
Ik was al begonnen met het boycotten van RTL maar dat is omdat RTL geen fatsoenlijke website heeft. Eerst moeten inloggen om een uitzending te bekijken, flikker op.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:03 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Deze week nog heerlijke negerzoenen gehad !quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:05 schreef corehype het volgende:
[..]
zwarte piet is racisme. bange witjes die die walgelijke karikatuur in stand willen houden om zich zo nog even superieur te voelen. niet beseffend dat kleurenverschillen door het grootkapitaal worden ingezet om onze vereniging te voorkomen en het volk af te leiden van de ware vijand
Daarmee bedoelde RTL uiteraard het begrip hebben voor de commerciële overwegingen achter dit besluit.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
[..]
Is dit het 'begrip voor elkaar tonen' waar RTL het over heeft?
quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:02 schreef Nielsch het volgende:
Hetzelfde principe bij mij.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Weet ik veel ik kijk alleen Netflix en rugby
Gek genoeg is dat best wel schattig.quote:
RTL is trendsetter en de publieken volgen. Dat is al jaren zo. Face it, Zwarte Piet is dood. Jullie houden hem nog even aan de beademing maar het zal niet baten.quote:
Ja, als commerciële zender moeten ze de sponsors te vriend houden, zoals onze staatsomroep de overheid te vriend moet houden. Was het kijk- en luistergeld er nog maar.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:06 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Daarmee bedoelde RTL uiteraard het begrip hebben voor de commerciële overwegingen achter dit besluit.
Voelen? Witmans is dat gewoon!quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:05 schreef corehype het volgende:
[..]
Zwarte pieten zijn zwart omdat het fucking zwarte pieten zijn, je vraagt je toch ook niet af waarom smurfen blauw zijn ? (behalve albinosmurf dan)quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Volgens mij is de huidige situatie toch echt: enkel zwart.
En ik weet niet waar jij uit leest dat piet alle kleuren behalve zwart mag hebben?
Het grootkapitaal wil juist graag zo politiek correct mogelijk zijn, zo ook RTL.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:05 schreef corehype het volgende:
[..]
Gvd...quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
RTL is trendsetter en de publieken volgen.
quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Gek genoeg is dat best wel schattig.
En dus vervalt langzaam maar zeker het bijvoeglijk naamwoord. Tot we piet overhouden.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:08 schreef TLC het volgende:
Zwarte pieten zijn zwart omdat het fucking zwarte pieten zijn, je vraagt je toch ook niet af waarom smurfen blauw zijn ? (behalve albinosmurf dan)
De echte hardcore pro-Pieten zitten natuurlijk bij SBS6. Als die overstag gaan is de strijd gestreden vermoed ik.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:02 schreef Nielsch het volgende:
quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:03 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Gelukkig hoef je niet heel de supermarkt te boycotten, koop gewoon die pepernoten niet als je er moeite mee hebt en het signaal is wel duidelijk.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik zag bij Lidl pepernoten in een zakje met enkel Sint en zijn schimmel.
Next!!!
Echt niet! Heel die winkel boycotten. Samen met de HEMA, Jamin en Jumbo! Godverredomme!quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Gelukkig hoef je niet heel de supermarkt te boycotten, koop gewoon die pepernoten niet als je er moeite mee hebt en het signaal is wel duidelijk.
De VN houdt de zwarte Piet maar mooi bij zich ipv hem ons toe te spelen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:15 schreef corehype het volgende:
U.N. to the Dutch: This blackface thing is a problem
https://www.washingtonpos(...)-thing-is-a-problem/
Ja ja, dat weten we allemaal wel. Er zijn Nederlanders die geen kerstboom plaatsen (prima) en er zijn moslims die wel meedoen aan (delen van) kerst. Het gaat er hier om dat een kleine minderheid met kleuterachtig gedrag probeert bij de grote meerderheid af te dwingen om een belangrijk onderdeel van de cultuur aan te passen. Dat vindt die meerderheid niet leuk en een deel van die meerderheid ageert hiertegen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:03 schreef Copycat het volgende:
Ik zet trouwens nooit een kerstboom. Gedoe allemaal. Maar vorig jaar december was ik bij een moslimgezin (uit Afghanistan, zonder hoofddoek en zulks) op bezoek en daar pronkte me toch een feestelijke kerstboom. 'Vinden we zo knus staan".
Dat vind ik dan weer eerder sneu, hij zou door een ander moeten worden omhelsd.quote:
Ach over een paar jaar mag Sint ook niet meer hier want slavenhandelaarquote:Op maandag 24 oktober 2016 13:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
De VN houdt de zwarte Piet maar mooi bij zich ipv hem ons toe te spelen.
Wordt het spel nu ook uitgebannen trouwens?
Een belangrijk onderdeel van de cultuur?quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het gaat er hier om dat een kleine minderheid met kleuterachtig gedrag probeert bij de grote meerderheid af te dwingen om een belangrijk onderdeel van de cultuur aan te passen. Dat vindt die meerderheid niet leuk en een deel van die meerderheid ageert hiertegen.
Voor jou misschien niet, voor anderen misschien wel.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Een belangrijk onderdeel van de cultuur?
Ben je nu serieus?
Zo dapper vind ik het niet. RTL heeft geen leden. Dat zit met omroepen anders.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:21 schreef Heufd het volgende:
Goede, dappere keus van RTL. NPO kan nu niet achterblijven.
Misschien! Maar je bent wel gegarandeerd een halfje als dat jouw cultuurgevoel vertegenwoordigt.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:21 schreef Perrin het volgende:
Voor jou misschien niet, voor anderen misschien wel.
"Most outsiders readily perceive this to be racist -- like minstrel shows, Zwarte Piet in part emerged from a history of subjugation and oppression where aping blackness carried very specific connotations."quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:15 schreef corehype het volgende:
U.N. to the Dutch: This blackface thing is a problem
https://www.washingtonpos(...)-thing-is-a-problem/
"Begrip voor elkaar", toch?quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Misschien! Maar je bent wel gegarandeerd een halfje als dat jouw cultuurgevoel vertegenwoordigt.
tuurlijk is het racisme. Waarom kunnen we niet gewoon witte pieten nemen g? Als het om religie gaat of seksualiteit dan zij wij Nederlanders vooruitstrevend en anti-conservatief. Gaat het om één of andere gare bejaarde met negerslaven dan MOET er vast worden gehouden aan traditie.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
"Most outsiders readily perceive this to be racist -- like minstrel shows, Zwarte Piet in part emerged from a history of subjugation and oppression where aping blackness carried very specific connotations."
En dat is nou precies het probleem. We kunnen wel blijven uitleggen dat het niet racistisch bedoeld is, maar dat het zo op buitenstaanders overkomt vind ik helemaal niet vreemd.
Ook als het schijn is lijkt het me toch beter om die schijn te vermijden dan keer op keer uitleggen dat we geen racisten zijn hier.
Die "minderheid" voelt zichzelf regelmatig ruim belangrijker dan de meerderheid. Dat zag je ook heel mooi met de Brexit en het Oekraïne verdrag voorbij komen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja ja, dat weten we allemaal wel. Er zijn Nederlanders die geen kerstboom plaatsen (prima) en er zijn moslims die wel meedoen aan (delen van) kerst. Het gaat er hier om dat een kleine minderheid met kleuterachtig gedrag probeert bij de grote meerderheid af te dwingen om een belangrijk onderdeel van de cultuur aan te passen. Dat vindt die meerderheid niet leuk en een deel van die meerderheid ageert hiertegen.
Ja, en wat hebben wij met buitenstaanders te maken? Zij trekken zich er toch ook niks van aan als wij vinden dat hun culture gebruiken zwaar achterlijk zijn?quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
"Most outsiders readily perceive this to be racist -- like minstrel shows, Zwarte Piet in part emerged from a history of subjugation and oppression where aping blackness carried very specific connotations."
En dat is nou precies het probleem. We kunnen wel blijven uitleggen dat het niet racistisch bedoeld is, maar dat het zo op buitenstaanders overkomt vind ik helemaal niet vreemd.
Ook als het schijn is lijkt het me toch beter om die schijn te vermijden dan keer op keer uitleggen dat we geen racisten zijn hier.
Met het laatste deel heb je een punt: het establishment probeert altijd weer de divide et impera strategie toe te passen. Diverse groepen tegen elkaar uitspelen en ondertussen al die groepen naaien zonder dat ze georganiseerd zich ertegen kunnen verzetten omdat ze zo bezig zijn met die andere groep.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:05 schreef corehype het volgende:
[..]
Idd. Geen negers op witte feestjes, dat moet je niet willen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:24 schreef corehype het volgende:
[..]
tuurlijk is het racisme. Waarom kunnen we niet gewoon witte pieten nemen g? Als het om religie gaat of seksualiteit dan zij wij Nederlanders vooruitstrevend en anti-conservatief. Gaat het om één of andere gare bejaarde met negerslaven dan MOET er vast worden gehouden aan traditie.
GA TOCH PEPERNOTEN ETEN MAN
Ja, alleen daar zie je hier en elders geen topicreeksen van 40 stuks terug... meteen ook de reden waarom ik vooral de pro-pieten met argusogen bekijk.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met het laatste deel heb je een punt: het establishment probeert altijd weer de divide et impera strategie toe te passen. Diverse groepen tegen elkaar uitspelen en ondertussen al die groepen naaien zonder dat ze georganiseerd zich ertegen kunnen verzetten omdat ze zo bezig zijn met die andere groep.
Ik ben zelf geen bang witje maar ik ben zeker van mening dat je als minderheid de cultuur en dus ook de oude traditie van de meerderheid moet accepteren. Dat wil niet zeggen dat je mogelijke gebreken niet mag aankaarten maar de anti-ZP'ers gaan helaas veel verder dan dat. Op de schaal van importantie staat dit fors lager dan een aantal andere kwesties zoals de staat van het onderwijs, de publiek gefinancierde wetenschap, de gezondheidszorg, onze veiligheid (denk ook aan bijv. de luchtkwaliteit) etc.
Dat wil niet zeggen dat je geen aandacht mag besteden aan dit onderwerp, besef alleen dat die andere onderwerpen minstens zoveel aandacht verdienen.
quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer eerder sneu, hij zou door een ander moeten worden omhelsd.
Welkom in de moderne wereld waarin we niet op een eiland leven.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:25 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, en wat hebben wij met buitenstaanders te maken?
Mogen de mensen dat alsjeblieft zelf bepalen? Ik weet dat jij erg graag erg PC doet maar besef even dat dit voor de meeste mensen een belangrijke traditie is. Het getuigt van weinig empathie om daaraan voorbij te gaan.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dus vervalt langzaam maar zeker het bijvoeglijk naamwoord. Tot we piet overhouden.
RTL is een commerciële zender die de juist keuze maakt door Piet aan te passen, terwijl de overgrote meerderheid van Nederland Zwarte Piet graag onveranderd ziet. Dat vind ik dapper.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:22 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Zo dapper vind ik het niet. RTL heeft geen leden. Dat zit met omroepen anders.
Daarna is onder leiding van Thieme de kerstman aan de beurt.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:21 schreef corehype het volgende:
[..]
Ach over een paar jaar mag Sint ook niet meer hier want slavenhandelaar
GroenLinks wil de stoomboot gaan verbieden.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Is dit voldoende voor de anti-pieten eigenlijk?
Jij en je andere traditiederzwartepietminners mogen heus nog wel je traditie in stand houden hoor. RTL et al steunen je alleen niet meer.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mogen de mensen dat alsjeblieft zelf bepalen? Ik weet dat jij erg graag erg PC doet maar besef even dat dit voor de meeste mensen een belangrijk onderdeel is van hun traditie.
Eh, waarom zou Thieme iets tegen de kerstman hebben?quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daarna is onder leiding van Thieme de kerstman aan de beurt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
De kerstman heeft overgewicht; slecht voorbeeld voor de kinderen. Weg ermee.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daarna is onder leiding van Thieme de kerstman aan de beurt.
Een heleboel? Internet? Globalisering? Open grenzen? Multiculti?quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:25 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, en wat hebben wij met buitenstaanders te maken? Zij trekken zich er toch ook niks van aan als wij vinden dat hun culture gebruiken zwaar achterlijk zijn?
quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:30 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Of moet het buitenland gaan betalen voor onze muur?
Wie zegt dat ik Sinterklaas vier?quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jij en je andere traditiederzwartepietminners mogen heus nog wel je traditie in stand houden hoor. RTL et al steunen je alleen niet meer.
Hou toch op... als diezelfde mensen daadwerkelijk zo begaan waren met maatschappelijke veranderingen hadden ze ook wel verzet aangetekend tegen zaken als marktwerking in de zorg, ontslagrechtversoepeling, WW-verkorting... u weet wel, zaken die er toe doen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mogen de mensen dat alsjeblieft zelf bepalen? Ik weet dat jij erg graag erg PC doet maar besef even dat dit voor de meeste mensen een belangrijke traditie is. Het getuigt van weinig empathie om daaraan voorbij te gaan.
Jan Smit zn moeder vreest het ergste.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Is dit voldoende voor de anti-pieten eigenlijk?
Wat ben jij toch oldschool met muziek. Love it.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:30 schreef speknek het volgende:
Come gather 'round people
Wherever you roam
And admit that the waters
Around you have grown
And accept it that soon
You'll be drenched to the bone
If your time to you
Is worth savin'
Then you better start swimmin'
Or you'll sink like a stone
For the times they are a-changin'.
Dat hadden we in dit topic al gezegd: allemaal alleen nog maar SBS kijken.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
We zullen zien of dat die mensen dan nog RTL en de staattelevisie steunen m.b.t. hun versie van Sinterklaas.
quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eh, waarom zou Thieme iets tegen de kerstman hebben?Dieren inzetten om de slee te trekken moeten we niet willen met ons allen. Voor je het weet is de hondenkar terug in het straatbeeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Begrijpelijk.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, alleen daar zie je hier en elders geen topicreeksen van 40 stuks terug... meteen ook de reden waarom ik vooral de pro-pieten met argusogen bekijk.
quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dieren inzetten om de slee te trekken moeten we niet willen met ons allen. Voor je het weet is de hondenkar terug in het straatbeeld.
Ach joh, dat boycotten blijft ook maar bij een beetje roepen op Facebook. Volgende week kijken ze gewoon weer GTST en is het kankeren op de volgende supermarktketen die Zwarte Piet in de ban doet.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat hadden we in dit topic al gezegd: allemaal alleen nog maar SBS kijken.
Als die zo slim zouden zijn om hun eigen intocht te organiseren, desnoods in België.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat hadden we in dit topic al gezegd: allemaal alleen nog maar SBS kijken.
Wel frappant om te zien inderdaad, dit land wordt aan alle kanten uitgekleed, mensen hebben steeds minder opties maar de waan vd dag regeert en de meeste mensen hebben het te druk met zichzelf of het wijzen naar anderen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hou toch op... als diezelfde mensen daadwerkelijk zo begaan waren met maatschappelijke veranderingen hadden ze ook wel verzet aangetekend tegen zaken als marktwerking in de zorg, ontslagrechtversoepeling, WW-verkorting... u weet wel, zaken die er toe doen.
Maar daar hoor je ze niet over. Is kennelijk te weinig sexy of zo om politiek incorrect de kont tegen de krib te kunnen gooien.
Serieus, de sociale zekerheid is waar het om dient te gaan. Maar dan geven deze facebookschreeuwers niet thuis; is allemaal sowieso de schuld van PvdA, Islam en buitenlanders. Maar kom niet aan Zwarte Piet..
Je ziet juist vanuit het bedrijfsleven een grote druk om het politiek-correcte tot uitvoer te brengen. Daarom is het niet dapper.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:28 schreef Heufd het volgende:
[..]
RTL is een commerciële zender die de juist keuze maakt door Piet aan te passen, terwijl de overgrote meerderheid van Nederland Zwarte Piet graag onveranderd ziet. Dat vind ik dapper.
quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:30 schreef speknek het volgende:
Come gather 'round people
Wherever you roam
And admit that the waters
Around you have grown
And accept it that soon
You'll be drenched to the bone
If your time to you
Is worth savin'
Then you better start swimmin'
Or you'll sink like a stone
For the times they are a-changin'.
Jij vindt dat er valide redenen zijn om wel aan zwarte piet te komen?quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hou toch op... als diezelfde mensen daadwerkelijk zo begaan waren met maatschappelijke veranderingen hadden ze ook wel verzet aangetekend tegen zaken als marktwerking in de zorg, ontslagrechtversoepeling, WW-verkorting... u weet wel, zaken die er toe doen.
Maar daar hoor je ze niet over. Is kennelijk te weinig sexy of zo om politiek incorrect de kont tegen de krib te kunnen gooien.
Serieus, de sociale zekerheid is waar het om dient te gaan. Maar dan geven deze facebookschreeuwers niet thuis; is allemaal sowieso de schuld van PvdA, Islam en buitenlanders. Maar kom niet aan Zwarte Piet..
Dat we al 40 topicdelen janken over dat kinderachtige gezeur is natuurlijk helemaaaaal niet kinderachtig.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:31 schreef Kaji het volgende:
De figuur Zwarte Piet an sich vind ik niet zo belangrijk, het irriteert me meer dat mainstream Nederland zich aanpast aan dat kinderachtige gezeur erover.
Terechte klacht.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik was al begonnen met het boycotten van RTL maar dat is omdat RTL geen fatsoenlijke website heeft. Eerst moeten inloggen om een uitzending te bekijken, flikker op.
Daar heb jij gelijk in.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is gewoon lange termijn visie, om politiek correct te blijven. De socpolcor-politie houdt zich immers niet bezig met associaalgedrag maar wel met zaken als deze. Door het tokkiegedrag kunnen ze alsnog de kijker aan zich binden en de socpolcor-politie op lange termijn tevreden houden.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dan zou je verwachten dat Zwarte Piet nog wat gouden ringen erbij kreeg in plaats van deze move.
Mensen hebben het idee dat hun cultuur onder aanval is. Dat is voor de meeste mensen toch wel wat toegankelijker en belangrijker dan de wekelijkse middelvinger uit Den Haag.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, DAAROVER wel ja... als ze zich nou net zo assertief toonden met zaken die er wel toe doen...
Nou nee, het is toch een kleine minderheid die het voor iedereen verstiert? Die kleine minderheid kan niet zo goed commercieel kwaad doen hoor. Tenzij het echt deplorabel is natuurlijk, dat ze stiekem een punt hebben. En dat mensen dat stiekem weten. En dat het ook niet zo leuk is voor de minderheden die voor die commerciele partijen werken.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:34 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Je ziet juist vanuit het bedrijfsleven een grote druk om het politiek-correcte tot uitvoer te brengen. Daarom is het niet dapper.
Vent die hele discussie interesseert me niet.. Houd 'm zwart, prima... Vegen, prima... paars met reclame van de plaatselijke Jamin erop, prima.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:35 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Jij vindt dat er valide redenen zijn om wel aan zwarte piet te komen?
Dat is dan goed stomquote:Op maandag 24 oktober 2016 13:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mensen hebben het idee dat hun cultuur onder aanval is. Dat is voor de meeste mensen toch wel wat toegankelijker en belangrijker dan de wekelijkse middelvinger uit Den Haag.
Inderdaad.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die "minderheid" voelt zichzelf regelmatig ruim belangrijker dan de meerderheid. Dat zag je ook heel mooi met de Brexit en het Oekraïne verdrag voorbij komen.
Dan moeten mensen misschien eens van dat idee afstappen. Wat een aanstellerij.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mensen hebben het idee dat hun cultuur onder aanval is. Dat is voor de meeste mensen toch wel wat toegankelijker en belangrijker dan de wekelijkse middelvinger uit Den Haag.
Je bekijkt het nogal op een simplistische manier. Het is niet wenselijk om toe te geven aan het geschreeuw van een kleine minderheid.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vent die hele discussie interesseert me niet.. Houd 'm zwart, prima... Vegen, prima... paars met reclame van de plaatselijke Jamin erop, prima.
Irritant is dat dit NON-ISSUE gebezigd wordt alsof het om heel belangrijke zaken gaat
socpolcorpol.. ik heb zo langzamerhand een woordenboek nodig om de alt-right gekkies bij te kunnen houden.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:36 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dat is gewoon lange termijn visie, om politiek correct te blijven. De socpolcor-politie houdt zich immers niet bezig met associaalgedrag maar wel met zaken als deze. Door het tokkiegedrag kunnen ze alsnog de kijker aan zich binden en de socpolcor-politie op lange termijn tevreden houden.
Dat veel media en steeds meer landgenoten zo makkelijk meegaan met die overdreven politieke correctheid vind ik wel een terechte klacht.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat we al 40 topicdelen janken over dat kinderachtige gezeur is natuurlijk helemaaaaal niet kinderachtig.
Het is net straattaal, maar dan anders.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:39 schreef speknek het volgende:
[..]
socpolcorpol.. ik heb zo langzamerhand een woordenboek nodig om de alt-right gekkies bij te kunnen houden.
Je bedoelt de neoliberalen die met hun beleid een grote meerderheid financieel, sociaal en politiek in een keurslijf persen?quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:38 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Je bekijkt het nogal op een simplistische manier. Het is niet wenselijk om toe te geven aan het geschreeuw van een kleine minderheid.
Twintig jaar geleden was het land veel politiek correcter. Als je ziet wat je nu allemaal gewoon kunt zeggen, dat was niet zo heel lang geleden wel heel anders.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:39 schreef Kaji het volgende:
[..]
Dat veel media en steeds meer landgenoten zo makkelijk meegaan met die overdreven politieke correctheid vind ik wel een terechte klacht.
Overgaan tot een ander onderwerp is nogal zwakjes.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je bedoelt de neoliberalen die met hun beleid een grote meerderheid financieel, sociaal en politiek in een keurslijf persen?
Open daar eens een topic over. Komt nog niet eens tot een tweede reeks.
Ik niet. Wat mij betreft is er geen kinderachtiger manier om over politiek te praten dan schoppen tegen 'politieke correctheid'.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:39 schreef Kaji het volgende:
[..]
Dat veel media en steeds meer landgenoten zo makkelijk meegaan met die overdreven politieke correctheid vind ik wel een terechte klacht.
Als het aanstellerij was, dan was er dit jaar een Zwarte Piet op RTL. Ik kan het mij prima voorstellen als je dagelijks langs de Vomar moet en dan ook nog eens nieuwkomers op TV ziet winnen door maar hard genoeg te brullen en dreigen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:38 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dan moeten mensen misschien eens van dat idee afstappen. Wat een aanstellerij.
Het is nogal ironsich dat een volk wat veel meer problemen met racisme heeft (zie bijv. de politie in de USA) ons beschuldigt van racisme.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hypocriet zijn bij het verdedigen van je stelling dat de meerderheid nooit aan de minderheid toe moet geven ook.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:40 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Overgaan tot een ander onderwerp is nogal zwakjes.
Waar moedig ik neoliberalisme aan?quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Hypocriet zijn bij het verdedigen van je stelling dat de meerderheid nooit aan de minderheid toe moet geven ook.
Is precies hetzelfde maat, of ga je mij vertellen dat de MEERDERHEID vóór ww-verkorting, flexwerk, langer werken, bezuinigingen op de zorg, onderwijs was?quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:40 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Overgaan tot een ander onderwerp is nogal zwakjes.
1: Nee, maar waar moedig ik dat aan?quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is precies hetzelfde maat, of ga je mij vertellen dat de MEERDERHEID vóór ww-verkorting, flexwerk, langer werken, bezuinigingen op de zorg, onderwijs was?
Je ziet 't zelf niet eens... Er is inderdaad een minderheid die schreeuwt, al jaren, en de meerderheid moet zich maar aanpassen aan dat economisch rendabel denken.
Eerder paradoxaal, maar ik begrijp het an sich wel. In de VS zijn ze zich wellicht iets meer bewust van de noodzaak om racisme te bestrijden.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is nogal ironsich dat een volk wat veel meer problemen met racisme heeft (zie bijv. de politie in de USA) ons beschuldigt van racisme.
quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien toch ook wel best gemakkelijk te verklaren: dit is een 'leuke' afleiding van alle ellende, het is gemakkelijker om die ellende te negeren en te hopen dat het jezelf niet raakt dan je tegen die ellende te verzetten.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:34 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Wel frappant om te zien inderdaad, dit land wordt aan alle kanten uitgekleed, mensen hebben steeds minder opties maar de waan vd dag regeert en de meeste mensen hebben het te druk met zichzelf of het wijzen naar anderen.
Dat er lang wordt toegegeven aan de eisen van de minderheid.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:43 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
1: Nee, maar waar moedig ik dat aan?
2: Ik zie het zelf niet eens? whut?
Dat vind ik eigenlijk niet zo'n goed argument. We moeten juist ophouden met het importeren van Amerikaans anti-racisme en ons verweren tegen dat cultureel imperialisme. Zo'n kutwijf van de VN dat een beetje gaat verkondigen dat we geen 2 Santa's nodig hebben moet je met een fles coca cola het land uittimmeren. Sinterklaas moest ooit juist Santa Claus worden omdat ze daar geen sympathieke blackface wilden hebben. Sowieso, als je Amerikaans anti-racisme gaat importeren dan komt er ook een heleboel racisme mee.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als Zwarte Piet voor iemand een belangrijk onderdeel van zijn of haar cultuur is dan valt die persoon niet heel erg serieus te nemen. Zwarte Piet is voor kinderen, niet voor volwassenen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als het aanstellerij was, dan was er dit jaar een Zwarte Piet op RTL. Ik kan het mij prima voorstellen als je dagelijks langs de Vomar moet en dan ook nog eens nieuwkomers op TV ziet winnen door maar hard genoeg te brullen en dreigen.
Beschuldig je een ander land nou van racisme terwijl wij nota bene een jaarlijks terugkerende racistische feestdag hebben?quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is nogal ironsich dat een volk wat veel meer problemen met racisme heeft (zie bijv. de politie in de USA) ons beschuldigt van racisme.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Bij Telekidsquote:Op maandag 24 oktober 2016 13:38 schreef Stranger het volgende:
Welke sinterklaasprogramma's heeft RTL eigenlijk?
Mag ie een keer aanschuiven bij Late Night?
Weet ik, en dat is in vrijwel elke context onwenselijk.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat er lang wordt toegegeven aan de eisen van de minderheid.
Wat Etto zegt is dat veertig delen Zwarte Piet-geneuzel duidelijk maakt dat de prioriteiten verkeerd liggen, en dat de verontwaardiging nogal selectief is.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:42 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Waar moedig ik neoliberalisme aan?
Oh ja, dat is veel belangrijkerquote:Op maandag 24 oktober 2016 13:44 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Weet ik, en dat is in vrijwel elke context onwenselijk.
Maar hier gaat het over zwarte piet.
merci.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:44 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat Etto zegt is dat veertig delen Zwarte Piet-geneuzel duidelijk maakt dat de prioriteiten verkeerd liggen, en dat de verontwaardiging nogal selectief is.
Nee, slechts het onderwerp waarover het gaat in dit topic.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh ja, dat is veel belangrijker
Intussen lijkt het meer omgekeerd.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:43 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zwarte Piet is voor kinderen, niet voor volwassenen.
Ach ja, anti-racisme is Amerikaans, daarom is anti-racisme fout, en daarom is racisme eigenlijk best wel goed.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk niet zo'n goed argument. We moeten juist ophouden met het importeren van Amerikaans anti-racisme en ons verweren tegen dat cultureel imperialisme.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer aanwezig in dit forum.
Verander de collectieve mentaliteit, begin bij jezelf.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:44 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat Etto zegt is dat veertig delen Zwarte Piet-geneuzel duidelijk maakt dat de prioriteiten verkeerd liggen, en dat de verontwaardiging nogal selectief is.
Daarbij, wat zouden wij met buitenstaanders te maken hebben?quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:46 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Verander de collectieve mentaliteit, begin bij jezelf.
Het meest pijnlijke vond ik dat dat wicht niet in de gaten had dat de kerstman de tweede Sinterklaas is.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk niet zo'n goed argument. We moeten juist ophouden met het importeren van Amerikaans anti-racisme en ons verweren tegen dat cultureel imperialisme. Zo'n kutwijf van de VN dat een beetje gaat verkondigen dat we geen 2 Santa's nodig hebben moet je met een fles coca cola het land uittimmeren. Sinterklaas moest ooit juist Santa Claus worden omdat ze daar geen sympathieke blackface wilden hebben. Sowieso, als je Amerikaans anti-racisme gaat importeren dan komt er ook een heleboel racisme mee.
Er is een veel beter argument voor verandering van Zwarte Piet en dat is dat alle Nederlanders zich bij het Sinterklaasgebeuren op zijn gemak moet voelen.
quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ach ja, anti-racisme is Amerikaans, daarom is anti-racisme fout, en daarom is racisme eigenlijk best wel goed.Nee, het 'Amerikaans anti-racisme'. Het hele ''blackface" gebeuren waaruit dat 'Amerikaans anti-racisme' voorkomt kan je niet 1 op 1 overplaatsen naar NL.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“To destroy a people you must first sever their roots.”
Daar lijkt het wel op. Geldt voor Quincy en de zijnen net zo goed als voor de pro-Pieten. Een volkomen nondiscussie want volgens mij zijn kinderen zo gewend aan een paarse piet, of worden ze niet racistisch van een zwarte piet.quote:
[..]
Ach ja, anti-racisme is Amerikaans, daarom is anti-racisme fout, en daarom is racisme eigenlijk best wel goed.Nee, kerel. De Americanen zijn juist veel meer racistisch dan dat wij dat zijn. Dat waren ze in de jaren 50, dat zijn ze nog steeds.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Beschuldig je een ander land nou van racisme terwijl wij nota bene een jaarlijks terugkerende racistische feestdag hebben?Alleen zit er bij ons geen racistische component in het feest. Het is mogelijk dat dat ooit wel zo was (mogelijk ook niet, dat moeten historici maar uitzoekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.) maar dit wordt al heel erg lang niet zo ervaren door het volk.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Veel meer dan 40.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat we al 40 topicdelen janken over dat kinderachtige gezeur is natuurlijk helemaaaaal niet kinderachtig.
[..]
Ach ja, anti-racisme is Amerikaans, daarom is anti-racisme fout, en daarom is racisme eigenlijk best wel goed.Daar kun je wel simplistisch over doen, maar die hebben een heel andere racisme-problematiek en ook heel andere 'oplossingen'. Gecombineerd met het feit dat ze niets van de rest van de wereld snappen en dan doen alsof die verschillen niet bestaan, moet je daar niet aan beginnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
Vind je? Negen van de tien keer komt het omdat er iets of iemand in de slachtofferrol kruipt.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:51 schreef Kaji het volgende:
Er is trouwens nog best veel racisme in Nederland, dat is ook op FOK! dagelijks te zien in bepaalde topics
Ik snap de hele link met Amerika eigenlijk niet zo. Een heel groot deel van de wereld is racistischer dan wij zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, kerel. De Americanen zijn juist veel meer racistisch dan dat wij dat zijn. Dat waren ze in de jaren 50, dat zijn ze nog steeds.
Dat is niet helemaal waar.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je bedoelt de neoliberalen die met hun beleid een grote meerderheid financieel, sociaal en politiek in een keurslijf persen?
Open daar eens een topic over. Komt nog niet eens tot een tweede reeks.
Lees dit bijv. maar eens door: NWS / Wanhoop bij Franse politie (en daar is zelfs al een aantal posts uit weggemod).quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vind je? Negen van de tien keer komt het omdat er iets of iemand in de slachtofferrol kruipt.
Daadwerkelijk racisme wordt hier op Fok heel snel weggemod en of op slot gezet.
Je kunt er veel van zeggen... maar laf? Hoe is dat laf? Gezien de aard van de maatschappelijke discussie van dit moment zou ik dat eerder omschrijven als 'dapper'.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:57 schreef Onnoman het volgende:
RTL doet zwarte piet in de ban..
wat ongelooflijk veel laffe tyfushonden wonen er in Nederland
Wow. Rly?quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:57 schreef Onnoman het volgende:
De blanken bepalen wat goed is voor de negers? Ben je daar trots op?quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je kunt er veel van zeggen... maar laf? Hoe is dat laf? Gezien de aard van de maatschappelijke discussie van dit moment zou ik dat eerder omschrijven als 'dapper'.
Haha ik weet sowieso niet aan welke 'kant' van de discussie jij staat uit deze opmerking, maar ik wil jou sowieso niet op een kinderfeest hebben denk ik.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:57 schreef Onnoman het volgende:
Wat een verdraaide logica weer. Je moet er maar opkomen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De blanken bepalen wat goed is voor de negers? Ben je daar trots op?
Als ze nu ook nog stoppen met inhoudsloze soap-series, boulevard en Ik hou van Holland wordt het misschien nog wat daar.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:03 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het wel wat hebben, de roetvegen. Sluit ook veel beter aan bij het Sinterklaasverhaal.
Hulde voor RTL.
Zoals wel vaker lijk je wat moeite te hebben met lezen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De blanken bepalen wat goed is voor de negers? Ben je daar trots op?
Ja, ik snap die keuze ook wel.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:03 schreef KoosVogels het volgende:
Sluit ook veel beter aan bij het Sinterklaasverhaal.
En alles waar Geer en Goor in zitten.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als ze nu ook nog stoppen met inhoudsloze soap-series, boulevard en Ik hou van Holland wordt het misschien nog wat daar.
hahahaquote:Op maandag 24 oktober 2016 13:57 schreef Onnoman het volgende:
Misschien lees ik er overheen maar waar dan?quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:57 schreef Kaji het volgende:
[..]
Lees dit bijv. maar eens door: NWS / Wanhoop bij Franse politie (en daar is zelfs al een aantal posts uit weggemod).
Niets persoonlijks maar jij begrijpt het volgende niet: overal komt discriminatie, waaronder racisme, voor bij de minder ontwikkelde burgers. Het grote verschil is of dat het ook geïnsitutionaliseerd is en juist daarin onderscheiden landen zich positief of negatief t.o.v. elkaar. Zo leren de politie-agenten in de USA anno 2016 nog steeds dat donkergekleurde mensen gevaarlijker zijn. Of dat ze een donkergekleurd iemand of een 'blank' iemand een vuurwapen zien vasthouden, dat leidt tot verschillende reacties (heel erg veel concrete voorbeelden maar ook gemeten bij wetenschappelijke experimenten). Als een 'blank' iemand in de auto een beweging maakt dan wordt er niet direct gedacht dat hij een vuurwapen pakt, bij een donkergekleurd iemand wel vaak. Het verschilt tussen korpsen en tussen agenten maar systematisch gezien komt dit soort racisme erg veel voor.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:57 schreef Kaji het volgende:
[..]
Lees dit bijv. maar eens door: NWS / Wanhoop bij Franse politie (en daar is zelfs al een aantal posts uit weggemod).
Het maatschappelijk debat wordt voor het overgrote deel gedomineerd door witte mensen die bepalen wat goed is voor zwarte mensen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:06 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Wat een verdraaide logica weer. Je moet er maar opkomen.
Ik hoop op 1 verhaal, niet 16 slappe varianten. Dan kun je beter in uitzending 1 Sinterklaas zijn nek omdraaien.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:03 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het wel wat hebben, de roetvegen. Sluit ook veel beter aan bij het Sinterklaasverhaal.
Hulde voor RTL.
Zitten die ook bij RTL? Kijk nauwelijks naar die zender.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:07 schreef Baconbus het volgende:
[..]
En alles waar Geer en Goor in zitten.
Bijzonder ook hoe mensen in de illusie verkeren dat zulke zaken een kwestie zijn van 'wat de meeste Nederlanders vinden'.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:08 schreef Onnoman het volgende:
Alle waar de meeste Nederlanders waarde aan hechten wordt vernietigd door een stelletje aandachtszoekers
.
Mogen dan ook meteen die drama `kijk ons een zielig zijn` programma´s weg?quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als ze nu ook nog stoppen met inhoudsloze soap-series, boulevard en Ik hou van Holland wordt het misschien nog wat daar.
Bij het koningshuis hoef je geen verhaal te bedenken want ze pronken er nog steeds mee op de koets.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:08 schreef Onnoman het volgende:
straks gaat het koningshuis ook weg omdat het teveel symboliseert aan de tijd van slavernij.
je hoeft er maar een verhaal bij te bedenken en het gaat zijn eigen leven leiden. Wat een slappe zakken wonen hier toch.
Alles waar de meeste Nederlanders waarde aan hechten wordt vernietigd door een stelletje aandachtszoekers
.
En de rest laat dat gebeuren..quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:08 schreef Onnoman het volgende:
straks gaat het koningshuis ook weg omdat het teveel symboliseert aan de tijd van slavernij.
je hoeft er maar een verhaal bij te bedenken en het gaat zijn eigen leven leiden. Wat een slappe zakken wonen hier toch.
Alles waar de meeste Nederlanders waarde aan hechten wordt vernietigd door een stelletje aandachtszoekers
.
dat is gewoon een feitquote:Op maandag 24 oktober 2016 14:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Bijzonder ook hoe mensen in de illusie verkeren dat zulke zaken een kwestie zijn van 'wat de meeste Nederlanders vinden'.
Volgens mij begrijp je het zeg maar echt totaal niet.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:08 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het maatschappelijk debat wordt voor het overgrote deel gedomineerd door witte mensen die bepalen wat goed is voor zwarte mensen.
Waar haal je deze onzin vandaan? Zover ik weet zijn beide kanten van dit debat representatief vertegenwoordigd door in Nederland woonachtige rassen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:08 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het maatschappelijk debat wordt voor het overgrote deel gedomineerd door witte mensen die bepalen wat goed is voor zwarte mensen.
Gaarne. Eigenlijk kan die hele zender wel weg.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mogen dan ook meteen die drama `kijk ons een zielig zijn` programma´s weg?
Ja, mooie koets. Afblijven dus.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:10 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Bij het koningshuis hoef je geen verhaal te bedenken want ze pronken er nog steeds mee op de koets.
Ach, toen ik klein was waren en maar 150(151) Pokemon, dat waren DE Pokemon.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zitten die ook bij RTL? Kijk nauwelijks naar die zender.
Ben wel benieuwd wat de andere omroepen gaan doen. Elke zender andere Pieten kan voor de kinders wel wat verwarrend zijn. Al blijven ze toch geïnteresseerd in snoepgoed en kado's.
Nope, dat is helemaal geen feit. Het is niet alsof ons democratisch gekozen parlement de cultuur bepaalt. Strikt genomen heeft de overheid hier niets mee te maken, en derhalve is dit ook geen democratisch vraagstuk.quote:
Ja en dan SBS ook weg...quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Gaarne. Eigenlijk kan die hele zender wel weg.
Het zou meteen een slok op een borrel schelen in de AT lijst hier.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mogen dan ook meteen die drama `kijk ons een zielig zijn` programma´s weg?
Lekker pronken met je vreselijke misdaden uit het verleden. Mooie cultuur man.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, mooie koets. Afblijven dus.
ik refereer graag aan de petitie..quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nope, dat is helemaal geen feit. Het is niet alsof ons democratisch gekozen parlement de cultuur bepaalt. Strikt genomen heeft de overheid hier niets mee te maken, en derhalve is dit ook geen democratisch vraagstuk.
Dat mag je doen... maar de uitslag van zo'n petitie heeft geen enkele relevantie. Juridisch niet, staatsrechtelijk niet, cultureel niet en maatschappelijk niet.quote:
Bijv. NWS / Wanhoop bij Franse politie en NWS / Wanhoop bij Franse politiequote:Op maandag 24 oktober 2016 14:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien lees ik er overheen maar waar dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |