SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn meisje![]()
Breast feeding friend, ik weet niet of het ook voor Android is maar voor iPhone: https://itunes.apple.com/(...)?mt=8&ign-mpt=uo%3D6quote:Op maandag 24 oktober 2016 10:54 schreef sproetjes het volgende:
Weten jullie of er toevallig een handige app ofzo bestaat om bij te houden welke borst enz je hebt gegeven? Ik hou nu alles bij in een notitie op mn telefoon maar dat moet vast makkelijker kunnen
quote:Op maandag 24 oktober 2016 00:11 schreef Bloesem. het volgende:
Ik had vorige week zondag mijn sluitingsritueel. Na afloop daarvan werd deze foto gemaakt:Supermooi Bloesem!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn meisje![]()
Kan heel makkelijk! Gewoon even met je hand voelen welke het volst is...quote:Op maandag 24 oktober 2016 10:54 schreef sproetjes het volgende:
Weten jullie of er toevallig een handige app ofzo bestaat om bij te houden welke borst enz je hebt gegeven? Ik hou nu alles bij in een notitie op mn telefoon maar dat moet vast makkelijker kunnen
ik kon dat in het begin echt nog niet herkennen hoorquote:Op maandag 24 oktober 2016 12:08 schreef WupWup het volgende:
[..]
Kan heel makkelijk! Gewoon even met je hand voelen welke het volst is...
om te zorgen dat de borst goed geleegd wordt en de vettere melk ook bij de baby komt.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:29 schreef Mies_poes het volgende:
Waarom is het eigenlijk zo belangrijk om als eerste de borst te geven waar baby mee geeindigd is?Mijn baby drinkt aan beide borsten per sessie ongeveer even lang, weet niet of dat wat uit maakt? Ik doe eigenlijk maar wat.
Komt die melk dan ineens 'vooraan'? Mij werd verteld dat de vettere melk pas na een minuut of tien komt dus als ze twintig minuten per borst drinkt, lijkt het me dat ze de borst dan goed leegt.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
om te zorgen dat de borst goed geleegd wordt en de vettere melk ook bij de baby komt.
Ik was daar overigens na een paar weken ook niet meer zo consequent in
Ligt aan je opslagcapaciteit en dat is voor iedereen verschillend. Heeft overigens niks met je cupmaat te maken.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:35 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Komt die melk dan ineens 'vooraan'? Mij werd verteld dat de vettere melk pas na een minuut of tien komt dus als ze twintig minuten per borst drinkt, lijkt het me dat ze de borst dan goed leegt.
Samen voeden heette de mijne geloof ik!quote:Op maandag 24 oktober 2016 10:54 schreef sproetjes het volgende:
Om de keuze nog ff groter te maken: ikquote:Op maandag 24 oktober 2016 10:54 schreef sproetjes het volgende:
Haha, ik ook. Soms denk ik te voelen welke borst voller is en dan bied ik die aan.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:02 schreef Unihipili het volgende:
Mooi Bloesem![]()
Ik doe eigenlijk maar wat met m'n boobies, ik probeer 2x ene borst dan pas andere aan te bieden, maar soms weet ik het ook niet meer en dan voel ik wat, of niet en merk vanzelf wel of ze het oké vindt of niet. Ik let ook niet op tijd oid. Weet wel dat ik 's nachts de voorkeur heb voor links en overdag voor rechts.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 08:56 schreef WupWup het volgende:
Met dat elastiekje vergat ik altijd of dat nou de kant was die wel of niet moest.
Oh das fijn om te horen. Vet onzekere bussines zo'n baby 🙄quote:Op woensdag 26 oktober 2016 21:57 schreef SaskiaR het volgende:
Volgens mij doe je het helemaal goed
Krampjes en spugen is normaal, binnen zekere marges dan.
Bij mij gaat het ook ongeveer zo, hoor. Soms is ie nokkie na 1 borst. Dat geeft niet. Ik rommel maar wat aan; ik zie het heel goed als ie honger heeft en dan krijgt ie een borst en dan zie ik wel hoe ver ie komt. Soms zit er 2 uur tussen voedingen, en soms 6 uur. Hij groeit goed verder.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 21:54 schreef Veruca_Assault het volgende:
Hoi! Ik heb een vraag over welke borst ik moet geven. In het ziekenhuis kreeg ik van iedereen ander advies en de kraamzorg wist niet zoveel dus hier ben ik!
Zoon is 1.5 week oud en komt ok aan. Niet mega hard maar binnen de marges.
Ik geef nu borst 1, als hij los laat (20 minuten ongeveer) verschoon ik en geef ik borst 2. Borst 1 is duidelijk leeg en slap.
Door met borst 2 dan! Deze drinkt hij niet leeg. Na een paar minuten (meestal max 10min) valt hij in slaap en laat hij los.
Als hij dan later weer komt (na 1/2/3 uur, dat verschilt). Dan geef ik hem borst 2 eerst en daarna borst 1. Enz enz enz.
Mijn onzekerheid zit in het feit dat hij na elke voeding letterlijk overloopt en teruggeeft (thnx maar hou het binnen!) en dat hij best wat krampjes heeft (avond..).
Dank! <3
Dat zet geen zoden aan de dijk idd. Doe je na een ochtendvoeding? En direct er na of tussen twee voedingen in?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 01:35 schreef Mies_poes het volgende:
De mevrouw van het CB vertelde bij de intake dat we vanaf zes weken wekelijks een flesje afgekolfde melk moeten geven om M. er aan te laten wennen voor als ik moet werken of een keer weg wil. Nu kolf ik nog steeds bar weinig dus de melk die ik heb gebruik ik liever als het écht nodig is. Mijn vraag is: is het echt belangrijk om nu te starten? Ben nu namelijk iets van zeven keer aan het kolven voor 1 flesje...
Help, is dat ook nog een optiequote:Op vrijdag 28 oktober 2016 10:17 schreef BlueEyes het volgende:
Fles weigeren gebeurde hier bij 9 maanden
Allebei mijn dames konden niets met de calma. Maar misschien heb ik rare borsten.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 10:10 schreef nectarientje het volgende:
De lk adviseerde hier de Calma van Medela, zou het meest lijken op bv qua drinktechniek. Nu vind ik de hele bvmaffia erg Medela-georiënteerd maar ik denk dat we deze speen wel gaan proberen. Verder ook echt nergens op gebaseerd, voor de lk zat ik me ook in te lezen over dr brown met de verschillende halsen
Dat flesje ging bij M. te hard. We hebben zelf de Difraxflesjes.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 10:07 schreef Miezziej het volgende:
In een van die babydozen zat de Philips avent met een 0 naturel speen. Die geprobeerd en ging wel prima dus wij hebben het op Philips Avent gehoudenNu met speen 1 trouwens.
Ik heb eerlijk gezegd nu een weekje niet gekolfd, ook op aanraden van mijn lk, omdat het zo'n ding werd en dat niet bevorderlijk is. Als ik kolf doe ik dat wanneer ik tijd heb en dat is soms 's middags, soms 's ochtends en soms 's avonds.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 03:52 schreef Soof-87 het volgende:
[..]
Dat zet geen zoden aan de dijk idd. Doe je na een ochtendvoeding? En direct er na of tussen twee voedingen in?
Bij mij duurde het ook een tijdje voordat ik goede voorraadjes kon aanmaken hoor. Doe nu maar één keer per dag en heb dan ongeveer 90 cc en dat wordt met de week meer. Die verdeel ik dan ook soms in zakjes van 20/30 want dan kan ik de porties straks precies op zijn behoefte afstemmen.
Of rare meisjesquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:18 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Allebei mijn dames konden niets met de calma. Maar misschien heb ik rare borsten.
Raar doen is wel een duidelijk talent van mijn grote.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:50 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Of rare meisjes![]()
Hoe is het met je oudste afgelopen trouwens wat betreft de bv? Heeft ze het weer opgepakt na de bevalling of is de interesse weggebleven?
Haha zo zou E dat ook noemenquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 19:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Raar doen is wel een duidelijk talent van mijn grote.
Ze wil soms alsof drinken, dan kruipt ze lekker tegen me aan met jaar gezicht tegen mijn borst, maar echt drinken daar taalt ze niet naar.
Een beetje wat ik hier ook verwacht straks.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 19:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Raar doen is wel een duidelijk talent van mijn grote.
Ze wil soms alsof drinken, dan kruipt ze lekker tegen me aan met jaar gezicht tegen mijn borst, maar echt drinken daar taalt ze niet naar.
Haha ja tapiocapuddingquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 23:07 schreef Unihipili het volgende:
Ik heb voor flesjes de standaard medelaspeen waarmee je therapeutisch kan voeden. (Medium flow denk ik? )
Ik vraag me even iets heel anders af: wat eten jullie 's nachts tussen het voeden door? Ik heb 's nachts en 's ochtends schreeuwende honger en zoek iets goed vet/calorierijks, een appel werkt niet, kwark ook niet want koud..
Tijdje terug ging het hier ook over maar heb niks anders dan iets met tapioca in het nachtkastje van Bloesem onthouden.
Dit. Al heb ik een prima eetlust, maar mijn eten en drinken staat altijd nét buiten handbereik als ze is aangehapt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 04:59 schreef Unihipili het volgende:
Echt, genoeg eten is de grootste uitdaging van het moederschap nu de bv eenmaal goed loopt.
Bijna 15 mnd inmiddels, maar idd... Benieuwd wanneer ik weer normaal moet gaan etenquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 11:16 schreef WupWup het volgende:
Oja, dat jaar waarin in ongestraft kan bunkeren
Tenzij je kind allergisch blijkt voor melk/soja/ei/pinda.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 11:16 schreef WupWup het volgende:
Oja, dat jaar waarin in ongestraft kan bunkeren
"HMMMMMM!!!!! HMMMMM!!!!!" *trekt aan shirt*quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 13:03 schreef LuDann het volgende:
[..]
Tenzij je kind allergisch blijkt voor melk/soja/ei/pinda.![]()
Maar! Nu met 14 maanden (na 7 maanden dieet) blijkt dat ze via de bv wel weer tegen sporen van melk, soja en ei kan. Dus bunkeren indeed.Net op tijd voor Sint & Kerst.
![]()
Oh en ze heeft zelf een woord verzonnen voor borstvoeding, zo lief. Ze zegt dan 'jaja' en maakt het gebaar voor borstvoeding. Geen idee hoe ze bij jaja komt.Hoe noemen andere oudere kindjes het?
Ja ok dat lijkt me dan inderdaad een logische stap. Kan die kijken of t spruw is, en anders wat voor behandeling ik t beste volg.quote:
Sommige kindjes vinden ontdooide melk niet zo lekker, maar dat heeft niet zo veel met spugen te maken denk ik. Weet je zeker dat het door de melk komt? Je zou kunnen proberen een portie te pasteuriseren, maar dat heeft niet zo'n fijne invloed op je melk, er verdwijnen wat vitamines en mineralen geloof ik (*klok-klepel verhaal, er verdwijnt iets maar weet niet meer zo goed watquote:Op zondag 30 oktober 2016 11:51 schreef angelatje het volgende:
Hallo dames,
Mijn dochter van 3 maanden krijgt sinds een week ontdooide melk. Maar even later begint ze dan te spugen ...komt dit iemand bekend voor?
Boh dat klinkt echt afschuwelijk. Ik zou ook een LK inschakelen ja... veel sterkte!quote:Op zondag 30 oktober 2016 15:57 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben met een martel-kolfsessie bezig.... nog steeds een gapende kloof
Het is echt een open wond. De harde plekken zijn wel weg gelukkig (sterker nog, volgens mij is de productie van die borst volledig ingestort...), maar het is nog bij lange na niet geheeld. Ik laat S alleen drinken als ie geconcentreerd is, want anders gaat ie muiten vanwege het tepelhoedje en bijten
Het speelt al een week. Wat moet ik hiermee? Word nu wel echt gek van t gehannes.
Nee ik weet het niet zeker. Maar ze Was verder niet ziek. Soms spuugde ze echt veel uit een dat Was alleen na de voeding. Vandaag heeft ze alleen verse melk gehad en het spugen Was veel minder...Mijn zus denkt dat het komt omdat het melk Was die ik de eerste week heb gekolfd en die is wat dikkerquote:Op zondag 30 oktober 2016 19:59 schreef LuDann het volgende:
[..]
Sommige kindjes vinden ontdooide melk niet zo lekker, maar dat heeft niet zo veel met spugen te maken denk ik. Weet je zeker dat het door de melk komt? Je zou kunnen proberen een portie te pasteuriseren, maar dat heeft niet zo'n fijne invloed op je melk, er verdwijnen wat vitamines en mineralen geloof ik (*klok-klepel verhaal, er verdwijnt iets maar weet niet meer zo goed wat)
[..]
Boh dat klinkt echt afschuwelijk. Ik zou ook een LK inschakelen ja... veel sterkte!
A trekt mijn shirt omhoog, wijst en zegt "die!" Soms met nog "hap hap hap" er achteraanquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 13:03 schreef LuDann het volgende:
[..]
Tenzij je kind allergisch blijkt voor melk/soja/ei/pinda.![]()
Maar! Nu met 14 maanden (na 7 maanden dieet) blijkt dat ze via de bv wel weer tegen sporen van melk, soja en ei kan. Dus bunkeren indeed.Net op tijd voor Sint & Kerst.
![]()
Oh en ze heeft zelf een woord verzonnen voor borstvoeding, zo lief. Ze zegt dan 'jaja' en maakt het gebaar voor borstvoeding. Geen idee hoe ze bij jaja komt.Hoe noemen andere oudere kindjes het?
Als T ook maar een hint van mijn borsten ziet dan trekt hij m'n shirt omlaag en begint hardop te lachen en te wijzen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 10:05 schreef Phaidra het volgende:
[..]
A trekt mijn shirt omhoog, wijst en zegt "die!" Soms met nog "hap hap hap" er achteraan. En als ik vraag of hij wil drinken bij mama, dan volgt een "JA" met een bijna extatische blik in zijn ogen
![]()
.
En hoera voor het eten!
'hap hap hap'quote:Op dinsdag 1 november 2016 10:05 schreef Phaidra het volgende:
[..]
A trekt mijn shirt omhoog, wijst en zegt "die!" Soms met nog "hap hap hap" er achteraan. En als ik vraag of hij wil drinken bij mama, dan volgt een "JA" met een bijna extatische blik in zijn ogen
![]()
.
En hoera voor het eten!
<3quote:Op dinsdag 1 november 2016 10:05 schreef Phaidra het volgende:
[..]
![]()
.
En hoera voor het eten!
Dat doet die van mij al sinds dag 3 ofzo. Hier lijkt het een teken van vermoeidheid te zijn, want als ze goed wakker is na een lang dutje kan ze prima aanhappen. Als dat niet meteen lukt (bij stuwing ofzo), wordt ze alsnog boos.quote:Op woensdag 2 november 2016 10:59 schreef sproetjes het volgende:
J heeft sinds een paar dagen iets nieuws... Boos worden aan de tepel/driftig zoeken/happen en zich dan overstrekken.
Ik zou niet kolven in de tussentijd, daarmee stimuleer je je productie nog meer. Wat je wel kunt doen is na je tsr het eerste even weg te laten stromen en dan aanleggen als de ergste druk eraf is.quote:Op woensdag 2 november 2016 11:26 schreef Roomsnoes het volgende:
Ai LadyBlack, wat lopen met pijn klinkt heel erg naarIk had dat van de week ook ineens. Goddank kreeg ik het er uit geknepen.
Even een vraag. Mijn kleine S is nu 8 dagen oud, en drinkt vanaf dag 1 als een malle. De melk was er op dag 1 al en neemt snel toe. Goede volle borsten maar soms wat harde plekken.
Ik merk aan S dat de melk erg snel en heftig komt. Hij moet hard slikken om het weg te krijgen, maar het lukt hem doorgaans. Gisteren voor en na een voeding gewogen en er zat 100 gram verschil in![]()
Hij drinkt kort en effectief ens laapt dan heel wat uurtjes, waarin mijn borsten dus weer tot propvol vollopen.
Wat zou ik doen? Kolven in de tussentijd, met risico op nog meer melk? Het ergste afkolven/wegknijpen vlak voor de voeding? Hem laten wennen aan de harde stroom?
Nu laat ik hem even kort drinken, laat dan een boertje, en laat hem dan verder drinken, zodat hij niet teveel spuugt. Hoe meer ik hem laat drinken, hoe meer hij spuugt. Het is hem echt teveel en te snel.
Als ze ineens loslaat tijdens de voeding en dan zo driftig doet komt er meestal wel een boertje, maar aan het begin van de voeding houd ik het op vermoeidheid.quote:Op woensdag 2 november 2016 19:50 schreef Mies_poes het volgende:
Kan het zijn dat er een boertje dwarszit?
Nope, ze blijven groter dan ze voor de zwangerschap waren. Wel iets minder geprononceerd wellicht, maar nooit meer zoals het ooit was. Op je tweede vraag is het heel lastig antwoorden. Niet alleen de vorm van je tepels zijn daarop van invloed, maar ook de techniek van je kind en je eigen ervaring en kennis speelt ook een rol. Over het algemeen kunnen second time moms sowieso veel makkelijker en met zelfvertrouwen hun verse baby aanleggen.quote:Op woensdag 2 november 2016 20:19 schreef LuDann het volgende:
Ik zat me ook nog iets af te vragen. Ik had met Wolk veel problemen met aanleggen in het begin, met name vanwege vlakke tepels.
Nu is dat na bijna 15 maanden voeden wel minder geworden natuurlijk. Als je stopt met voeden, worden je tepels dan weer vlak? En omgekeerd, als je doorgaat met voeden, maakt dat het aanleggen van een volgende baby makkelijker?
Is het hier ook vaak. Dus tussendoor veel laten boeren. Al ben ik soms alsnog na de voeding langer bezig met "verborgen" boertjes weg te krijgen als t voeden zelf.... Dan lijkt alles prima maar zodra ik hem plat leg is het kreunen en bozig want boer. Die komt na veel moeite... Even wachten.... Niks meer? Ok bed in... Ohnee grapje toch nog niet klaarquote:Op woensdag 2 november 2016 19:50 schreef Mies_poes het volgende:
Sproetjes en Vivi, M. deed dat in het begin ook vaak, tegenwoordig is het wat sneller te verhelpen omdat we nu weten wat er, meestal, aan de hand is. Vaak als ze zo doet zit er een boertje dwars. Als het boertje uiteindelijk gelukt is (op rug omhoog wrijven en kloppen) kan ze weer rustig drinken. Als het boertje niet het probleem is dan is ze vaak gewoon heel erg moe en zit ze vol. Ik geef haar dan een speentje.
Kan het zijn dat er een boertje dwarszit?
Oh kijk, dat eerste is goed nieuws! Ik ben benieuwd of het een (hopelijk) volgende keer dan soepeler zal gaan. Dat zal vast ook afhankelijk zijn van een herhaal ks of niet. Voorlopig blijf ik doorvoeden, we zien wel waar het schip strandt.quote:Op woensdag 2 november 2016 21:42 schreef WupWup het volgende:
[..]
Nope, ze blijven groter dan ze voor de zwangerschap waren. Wel iets minder geprononceerd wellicht, maar nooit meer zoals het ooit was. Op je tweede vraag is het heel lastig antwoorden. Niet alleen de vorm van je tepels zijn daarop van invloed, maar ook de techniek van je kind en je eigen ervaring en kennis speelt ook een rol. Over het algemeen kunnen second time moms sowieso veel makkelijker en met zelfvertrouwen hun verse baby aanleggen.
Nee ze is nieuw, dus dat kan het niet zijn...quote:Op donderdag 3 november 2016 13:44 schreef Unihipili het volgende:
Is het een tweedehands kolf misschien? Ze kunnen nog wel eens kracht verliezen.
Dat is een goed idee. Ik ga daar eens een afspraak voor maken.quote:Op donderdag 3 november 2016 13:46 schreef Unihipili het volgende:
Dan weet ik het niet. Lactatiekundige mee laten kijken?
Ik heb dezelfde kolf en had hetzelfde probleem; ene moment 20cc, andere moment niets terwijl er met de hand wel straaltjes uitkomen. Ik gebruik nu syntoncinon neusspray en kolf daar redelijk mee. Ook helpt bij mij om mijn borsten iets op te tillen tijdens het kolven. Misschien een idee? Overigens heeft een lactatiekundige met mij meegekeken.quote:Op donderdag 3 november 2016 13:57 schreef Saarah het volgende:
[..]
Dat is een goed idee. Ik ga daar eens een afspraak voor maken.
Die houding voed ik al in (je bedoeld liggend met buik op buik toch?) helpt voor het daadwerkelijk teruggeven maar de "pijn" of iig t overstrekken na de voeding en tot bijna huilens toe kreunen blijft. Tijdens onze ziekenhuis opname heeft er twee keer een uur een lk meegekeken en toen deed ie t keurig zei zequote:Op donderdag 3 november 2016 17:13 schreef Morretje het volgende:
Hm, ik zou een andere houding proberen, biological nurturing helpt soms goed. Best kans dat hij helemaal over de rooie gaat van wisselvoeden, dat lijkt me niet tof. Zijn zijn tong- en lipriempje al eens beoordeeld door een deskundige? Als die te strak zijn kan dat refluxklachten geven. Hij krijgt veel lucht mee net voeden toch? Kan daar ook aan liggen.
En wat ook nog kan is dat er een koemelkovergevoeligheid/-allergie is, die klachten lijken allemaal op elkaar.
Logisch! Zo sneu als je niks kan doenquote:Op donderdag 3 november 2016 17:14 schreef sproetjes het volgende:
Dat zei mijn gevoel dus ook burdie. We kunnen wel een boek ofzo onder de poten leggen. Maar hij is nu na voedingen zo gefrustreerd en heeft mijn inziens flinke ongemakken (want hard tot bijna huilens toe kreunen en overstrekken enz) dat ik wel iets voor em wil doen.
Het komt er nu ook niet uit (heel af wn toe maar binna niet meer sinds t natural breastfeeding). Dus indd omhoog maar niet eruit heb ik nu t vermoeden.quote:Op donderdag 3 november 2016 17:17 schreef Unihipili het volgende:
Goed aangekomen is toch niks mis mee? Of was het 'te veel'op de cb-curve?
Jbpm werkt volgens mij alleen maar averechts; langer vol gevoel, baby komt minder vaak, grotere hoeveelheden ineens, en het komt nog steeds omhoog er alleen niet meer uit?
Nee er is niet in zn mond gekeken indd. Ibclc moet ik even googlen want dat zegt me zo niks. Kan ik de LK daar gewoon voor benaderen? Voor t kijken naar zn tong/lipriempjequote:Op donderdag 3 november 2016 17:26 schreef Morretje het volgende:
Ja buik op buik voeden bedoel ik ja.
Maar heeft die LK in zn mond gekeken, en getest wat hij kan? Er gaat iets niet goed, dat lijkt me duidelijk. Je zou ook een LK IBCLC nog kunnen consulteren? Uitsluiten dat het aan de manier van voeden ligt, en dan evt verder kijken. Maagzuurremmers hebben ook nadelen.
Ik ga er een aanmailen hier in de buurt. Thnx voor de tip!quote:Op donderdag 3 november 2016 17:33 schreef Morretje het volgende:
De meeste LK's IBCLC zijn ondertussen op de hoogte van de hoed en de rand met betrekking tot lip -en tongriempjes. Ibclc geeft het soort opleiding aan, die titel mag niet elke LK dragen. Als je een LK IBCLC gevonden hebt, kun je gewoon je casus voorleggen, en vragen of ze eens meekijkt en zijn mond wil beoordelen.
Ik heb vanavond gemaild naar een LK IBCLC (en andere dus als die ik in t zkh had), en ik bel er morgen ochtend meteen achteraanquote:Op vrijdag 4 november 2016 00:54 schreef Mies_poes het volgende:
Sproetjes, kun je niet weer contact opnemen met een lactatiekundige? Snap dat je nu niet weet waar je goed aan doet en je bang bent voor je productie. Misschien wel fijn om advies te krijgen van iemand met veel verstand van bv?
Oh sorry, dat zei je al... Hoop dat je goed geholpen wordt!quote:Op vrijdag 4 november 2016 00:55 schreef sproetjes het volgende:
[..]
Ik heb vanavond gemaild naar een LK IBCLC (en andere dus als die ik in t zkh had), en ik bel er morgen ochtend meteen achteraan
Reflux is gewoon zo ontzettend naar. Het enige wat bij muppet echt hielp was groter worden. En tomaat en paprika vermijden toen hij eenmaal ging eten. Drinken verzacht het keeltje dus het is wel logisch dat hij vaker komt. Ik hoop dat de lk goede tips heeft en volg vooral je hartquote:Op vrijdag 4 november 2016 00:11 schreef sproetjes het volgende:
Ik vind het nu gewoon zo moeilijk waar ik goed aan doe. Ik geef inmiddels maar wat kortere voedingen en maar 1 borst om te kijken of ie geen reflux krijgt van inderdaad teveel drinken en dan dat weer opgeven. Maarja dan twijfel ik weer of ik daar goed aan doe.
Hij vecht iig niet meer aan de borst in die 10-12 minuten, het huilen erna is er nog wel. Nu maar uitproberen of hij daar genoeg aan heeft of toch om de 2 uur weer gaat komen. Want tsja dan lees ik dat vaker kleine beetjes goed is, dan weer minder vaak een langere voeding...
Zit er onderhand zelf een beetje doorheen met wat ik nu wel of niet moet doen en wil niet dat mn productie ineens instort ofzo want t loopt nu zo goed (te goed dan wel weer?)
Kan prima hoor. Gewoon zo laat mogelijk kolven en als je wakker wordt meteen kolven. Kan wel zijn dat er dan heul veul melk in zit, maar dan heb je meteen weer een voorraadje klaarquote:Op vrijdag 4 november 2016 07:14 schreef Mies_poes het volgende:
Vraagje: mijn baby van zeven weken gaat misschien een nachtje logeren bij onze buren (wil ik niet maar het moet). Ik kan haar nu drie voedingen afgekolfde melk meegeven, maar wat is raadzaam om mijn productie op peil te houden als er niet wordt gedronken aan mijn borsten? Hoe vaak kolven per nacht? Ze komt nu elke 2-5 uur. Als ik elke drie uur moet kolven heeft het weinig zin dat ze gaat logeren... Of maakt het voor een nachtje niet veel uit en kan ik er zo lang tussen laten als voor mijn borsten goed voelt?
Ga ik dat doen!quote:Op vrijdag 4 november 2016 13:43 schreef Soof-87 het volgende:
[..]
Kan prima hoor. Gewoon zo laat mogelijk kolven en als je wakker wordt meteen kolven. Kan wel zijn dat er dan heul veul melk in zit, maar dan heb je meteen weer een voorraadje klaar![]()
Is het vanwege de slaap?
Super goede keuze!! Ook goed voor de baby, mama die wat uren slaap heeft gehad.quote:Op vrijdag 4 november 2016 14:42 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Ga ik dat doen!
Ja, die slaap (welke slaap?) heeft veel invloed op m'n psyche dus ik moet even aan mezelf denken.
Ik heb om 20 uur gevoed en om 4.30 en 8.00 uur gekolfdquote:Op vrijdag 4 november 2016 15:16 schreef Bloesem. het volgende:
En er alvast even rekening mee houden dat je morgen ook de hele dag in bed ligt met plakbaby
Ik zou trouwens voor borstonstekings-sake rond een uur of 3 een keer kolven. Dus dan slaap je bijv 21-3 en 330-9 of zoSlaap lekker en geniet ervan
Haha seksen, wat is dat?quote:Op vrijdag 4 november 2016 16:09 schreef Soof-87 het volgende:
[..]
Super goede keuze!! Ook goed voor de baby, mama die wat uren slaap heeft gehad.
Dus niet de hele nacht gaan sexen hè..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met rechts, that is. Links kolf ik nog steeds, en dat gaat nog steeds matig. Er komt pas melk na minstens een kwartierGelukkig iets minder pijnlijk, dat wel.
Ja, of ze heeft last van mijn theïnevrije thee (AH huismerk) waar toch gewone thee in bleek te zitten.quote:
Thanks, zie DM!quote:Op zaterdag 5 november 2016 18:33 schreef mignonne het volgende:
vivi baby??!?!*even kijken naar update* gefeliciteerd!!!
Wat is er mis met thee dan?quote:Op zaterdag 5 november 2016 18:53 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja, of ze heeft last van mijn theïnevrije thee (AH huismerk) waar toch gewone thee in bleek te zitten.In april al gemeld via Twitter zag ik, maar dus niet uit de schappen gehaald...
Er zit cafeïne (theïne) in, een kopje zwarte thee bevat evenveel als twee kopjes koffie. Ik drink nogal veel thee en daarom heb ik de hele zwangerschap decaf thee gedronken (van Twinings). Toevallig of niet is het gedoe met niet slapen precies begonnen toen die thee op was.quote:
Het is andersom, twee koppen zwarte thee bevatten ongeveer evenveel cafeïne als een kop koffiequote:Op zaterdag 5 november 2016 21:40 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Er zit cafeïne (theïne) in, een kopje zwarte thee bevat evenveel als twee kopjes koffie. Ik drink nogal veel thee en daarom heb ik de hele zwangerschap decaf thee gedronken (van Twinings). Toevallig of niet is het gedoe met niet slapen precies begonnen toen die thee op was.
Oh dat bedoelde ik ook, mijn hersenen functioneren niet zo goed met slaaptekort.quote:Op zaterdag 5 november 2016 21:50 schreef Bloesem. het volgende:
Het is andersom, twee koppen zwarte thee bevatten ongeveer evenveel cafeïne als een kop koffie![]()
Vivi doet niet aan een beetje theequote:Op zaterdag 5 november 2016 19:15 schreef Unihipili het volgende:
Een beetje thee zou toch niet zo veel effect hebben?
Mini is daar zelf mee begonnen 😂 Trok de beker uit mijn hand en ging drinken. Sindsdien geven we haar bij het eten een minilaagje water in een bekertje, om met ons mee te doen. Sinds kort (10m) hebben we ook een tuitbeker water bij ons. Ze had hele harde ontlasting, ondanks veel bv, en drinkt nu regelmatig ook wat water.quote:Op zondag 6 november 2016 08:44 schreef Lamb29 het volgende:
Vraagje
Wanneer beginnen jullie met aanbieden van ander drinken? Slokje water bijvoorbeeld na groente/fruit/brood
Ah zo liefquote:Op maandag 7 november 2016 19:52 schreef Mies_poes het volgende:
Madivi, goed dat je er vrede mee hebt. Hulde voor jouw doorzettingsvermogen, je verdient het grootste respect voor wat jij voor je kleintjes in je eentje gedaan hebt
Vraagje obver afgekolfde melk. Mijn vriend wil 's nachts af en toe een flesje gaan geven, maar we komen er niet uit hoe de melk het snelste op te warmen. In kokend water mag niet, magnetron niet... Wat doen jullie?
Nou dat Madivi, jij HELD! Echt, jouw positieve insteek altijd en doorzettingsvermogen, je mannen konden zich geen betere mama wensen!quote:Op maandag 7 november 2016 19:52 schreef Mies_poes het volgende:
Madivi, goed dat je er vrede mee hebt. Hulde voor jouw doorzettingsvermogen, je verdient het grootste respect voor wat jij voor je kleintjes in je eentje gedaan hebt
Hier de Difrax flessenwarmer. Binnen drie minuten op een goede temperatuur. Zitten wel nadelen aan: passen alleen difraxflesjes op. En je moet het goed aandraaien, anders gaat het lekken. Maar wel fijn dat het snel klaar is en dat het altijd op een goede temperatuur is.quote:Op maandag 7 november 2016 19:52 schreef Mies_poes het volgende:
Vraagje obver afgekolfde melk. Mijn vriend wil 's nachts af en toe een flesje gaan geven, maar we komen er niet uit hoe de melk het snelste op te warmen. In kokend water mag niet, magnetron niet... Wat doen jullie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Madivi op 08-11-2016 15:06:54 ]
Ze slaapt weer wat beter gelukkig! En ik drink even geen thee tot ik de goede weer in huis heb. Kruidenthee vind ik lekker voor af en toe, maar mijn dagelijkse thee moet echt zwart zijn (Earl Grey bijvoorbeeld).quote:Op maandag 7 november 2016 19:13 schreef Madivi het volgende:
Vivi, hoe is t nu je minder thee drinkt? Hopelijk heeft het wat geholpen. Misschien nog een tip: ik vind de borstvoedingmix van weleda heel lekkere thee en t stimuleert de bv ook nog eens.
Ik waste mn tepels nooit met die dingen... Gewoon zo erop, bliss!quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:55 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ze slaapt weer wat beter gelukkig! En ik drink even geen thee tot ik de goede weer in huis heb. Kruidenthee vind ik lekker voor af en toe, maar mijn dagelijkse thee moet echt zwart zijn (Earl Grey bijvoorbeeld).
Mooie foto trouwens!
Verder is hier de lactatiekundige geweest, ZZ heeft een richel op haar gehemelte waar het glad hoort te zijn, dit zou mijn pijnlijke tepels kunnen verklaren. Verder geoefend met een andere houding (biological nurturing), zodat zij de controle heeft over het aanhappen. Mijn timing is namelijk niet alles, vaak gaat haar mondje alweer dicht voordat ik haar dichterbij heb gebracht.En ik heb een soort blarenpleisters voor tepels gekregen (hydrogel breast discs van Rite Aid), maar die zijn erg onhandig in gebruik (tepels wassen voor en na iedere voeding).
+1. Mijn kraam zei ook dat dat niet nodig was.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:36 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik waste mn tepels nooit met die dingen... Gewoon zo erop, bliss!![]()
Wat een supermooie foto Madivi!!!
Week maken lukte bij mii niet, dus ik prikte ze door...quote:Op dinsdag 8 november 2016 21:45 schreef ViviRAWRS het volgende:
Argh, ik heb een melkblaar bij mezelf gediagnosticeerd.Prikken jullie die zelf door? Of week maken en dan open laten drinken?
Ik had direct na de bevalling een melkblaar. Wat ik samen met mijn kraamhulp deed (om te voorkomen dat die doorgeprikt moest worden: brrrr):een luier nat maken met warm water, vlak voor je bv geeft, over de tepel heen leggen en dan bv geven. I heeft 'em op die manier weggedronken.quote:Op dinsdag 8 november 2016 21:45 schreef ViviRAWRS het volgende:
Argh, ik heb een melkblaar bij mezelf gediagnosticeerd.Prikken jullie die zelf door? Of week maken en dan open laten drinken?
Die fotoquote:Op woensdag 9 november 2016 19:59 schreef Madivi het volgende:
Dank voor de lieve reacties.
Vivi, wat fijn dat de blaar pijnloos weg te halen was.
Hier loop ik een beetje vast met afbouwen. Ik kolf in de avond nog steeds ongeveer 100cc in totaal, maar niet/korter kolven is ook nog niet echt een optie. Het voelt echt vervelend/pijnlijk en vanochtend zelfs ook nog even kort moeten kolven omdat ik een pijnlijke plek voelde (was na 40cc weg maar toch).
Iemand nog tips hoe ik dit laatste stuk nu het beste kan verminderen zonder borstontsteking? Toch een keer langer ertussen laten? Of moet ik zo een tijdje doorgaan nog en wordt het vanzelf minder?
Wisselend. Mijn dreumes drinkt nog zo'n 4 keer per dag. Maar het kan ook zomaar 3 of 5 keer zijn soms..quote:Op woensdag 9 november 2016 22:28 schreef Soof-87 het volgende:
Hoe vaak geven jullie per 24 uur eigenlijk borstvoeding?
Vandaag? Ongeveer 100 keer denk ik.quote:Op woensdag 9 november 2016 22:28 schreef Soof-87 het volgende:
Hoe vaak geven jullie per 24 uur eigenlijk borstvoeding?
Er komt zo'n fase dat ze op alles gaan sabbelen om te ontdekken. Wat hier hielp was kijken naar hoe 'ie dat deed; als 'ie heel driftig op iets ging zuigen was het honger..quote:Op woensdag 9 november 2016 22:37 schreef Soof-87 het volgende:
Ik vind het zelf nog lastig te bepalen wanneer hij nou precies honger heeft.
Hij sabbelt elke keer nog op z'n vingertjes en maakt de hele dag door smakgeluidjes
Ja ik bedoel ook meer zonder hem de deur uitquote:Op donderdag 10 november 2016 14:35 schreef Budabuddumbam het volgende:
Zo gek is het niet hoor die frequentieEn buiten de deur drinkt hij wel iets minder dus dat gaat prima. Als hij wil drinken dan ga ik gewoon even ergens zitten.
Ah okquote:Op donderdag 10 november 2016 15:02 schreef Budabuddumbam het volgende:
Oh die behoefte is er niet eigenlijk,hij is nog zo klein er komen nog jaren zonder 'm
Ja hier hetzelfde gehad van de week. Heel veel tukken op een dag en 'slecht' drinken. En toen kon hij een gilletje produceren. Like whot!?!?quote:Op donderdag 10 november 2016 15:24 schreef Mies_poes het volgende:
Hier 7-9 keer, maar sinds vannacht doet ze maf. Vannacht dronk ze tien minuten en viel toen in coma, waar ze ook in bleef tijdens luier verschonen, wakker kietelen (ze wordt wel geïrriteerd maar wil gewoon slapen), uiteindelijk met volle licht aan na een half uur nog heel even gedronken.
Nu is hetzelfde geintje. Ze zit ook in een sprongetje, hoort slecht drinken daar ook bij?
Fien, bij mij was het met gaan werken ook qua kolven echt een week (of twee) echt op gang komen weer, ondanks dat ik bij m'n eerste ook al langer had gekolfd. De eerste dagen op werk kolfde ik te weinig, maar na een tijdje ging het 'vanzelf' beter. Lekker foto's en filmpjes kijken van je baby, de tijd nemen en veeeeeeel drinken zelf ook.quote:Op vrijdag 11 november 2016 06:52 schreef Fien10 het volgende:
Ik kom even met een vraag binnenvallen.
Ik ben sinds een week weer aan het werk en m'n productie is sindsdien echt compleet ingestort..Ik kolfde om de 3 uur op m'n werk dus dat kan ik wel gaan omzetten naar de 2 uur maar ik ben bang dat het al niet meer goed gaat komen. Ik heb al twee vrije dagen ingelast waarop ik S zoveel mogelijk aanleg en daarnaast nog veel kolf en compressie toepas maar de opbrengt blijft minimaal. S lijkt nog niet echt honger te hebben maar als ik zie wat ik kolf (nog geen 50 ml uit een borst die twee uur niet geleegd is na de nacht) heb ik er een hard hoofd in. Hebben jullie nog tips? Ik ben er echt heel verdrietig om want ik had in m'n hoofd zeker een half jaar bv te geven en het liefst een jaar.
quote:Op vrijdag 11 november 2016 10:35 schreef LadyBlack het volgende:
Ok nevermind ik heb huilend teruggebelden nu kan ik vanmiddag bij de dienstdoende huisarts terecht.
Pfffff
Medela tepelbeschermende schilden. Waren mijn redding met kloven. Mijn kraam kwam er mee, daarmee kun je luchtdrogen in je kleren. (Wel watjes onderin stoppen, ander buk je en loopt er melk uitquote:Op vrijdag 11 november 2016 10:31 schreef LadyBlack het volgende:
Fien, ben je al weer ongesteld geweest? Je productie kan flink dippen voor/tijdens menstruatie.
En ik baal zoMijn borst doet nog steeds f*ing veel pijn, de tep valt half uit elkaar, en toen ik net de huisartsenpraktijk belde of ik weer langs kon komen, had ze volgende week vrijdag pas plek!!! Bellen kon wel, as maandag want vandaag werkt ze niet.
Wat moet ik nou?Ik smeer miconazol maar inmiddels is het niet 1 kloof meer maar mn halve tepel die aan gort ligt.
Oh die ga ik ook op mijn lijstje zetten! Mijn linkertepel gaat prima, rechts hoef ik maar 1x niet op te letten met aanleggen en het ligt open. Dit ziet er heel comfi uit.quote:Op vrijdag 11 november 2016 17:34 schreef Fazzoletti het volgende:
Bedoelde je niet deze Crump?
http://www.medela.nl/bors(...)ing/tepelbeschermers
Deze inderdaad. Hoewel die van uni er bijna gelijk uitzien?quote:Op vrijdag 11 november 2016 17:34 schreef Fazzoletti het volgende:
Bedoelde je niet deze Crump?
http://www.medela.nl/bors(...)ing/tepelbeschermers
Comfi is het niet hoorquote:Op vrijdag 11 november 2016 17:58 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Oh die ga ik ook op mijn lijstje zetten! Mijn linkertepel gaat prima, rechts hoef ik maar 1x niet op te letten met aanleggen en het ligt open. Dit ziet er heel comfi uit.
wat lastigquote:Op zaterdag 12 november 2016 06:23 schreef ViviRAWRS het volgende:
LB ik vind je ontzettend moedig dat je doorgaat met de borstvoeding onder deze omstandigheden.![]()
Hier dus ook pijnlijke tepels en het drukt zo zwaar op de hele ervaring met onze baby. We hebben wel een prima kraamtijd gehad omdat ik toen nog dacht dat dit de pijn was die bij de eerste dagen hoort. Inmiddels heb ik ondanks inzet van een lactatiekundige geen zicht op verbetering. Ze maakt gewoon een te kleine hap, ook bij achteroverliggend voeden, en wat ook niet helpt is dat ze regelmatig een hele dag "clustert". Het maakt dat ik tegen de voedingen opzie, haar zelfs met tegenzin uit bed pluk.
Ik heb zo ook 6 weken doorgebikkeld met m'n oudste tot huilend voeden toe. Het deed zo'n pijn en mijn tepel werd ook helemaal vervormd door hem dus het lag echt aan zijn hap. Zelfs laten klieven mocht niks baten. Uiteindelijk dus ook met tegenzin overgestapt naar de fles, wat wel echt beter was voor mijn tepels. En nu bij de tweede had ik wel wat aanhappijn de eerste weken, denk wel een week of 8, maar dat verdween altijd zodra ze goed dronk. En nu voed ik haar alweer bijna 8 maanden probleemloos. Stoppen met bv betekent dus niet dat je een eventueel volgend kind niet kan voeden.quote:Op zaterdag 12 november 2016 06:23 schreef ViviRAWRS het volgende:
LB ik vind je ontzettend moedig dat je doorgaat met de borstvoeding onder deze omstandigheden.![]()
Hier dus ook pijnlijke tepels en het drukt zo zwaar op de hele ervaring met onze baby. We hebben wel een prima kraamtijd gehad omdat ik toen nog dacht dat dit de pijn was die bij de eerste dagen hoort. Inmiddels heb ik ondanks inzet van een lactatiekundige geen zicht op verbetering. Ze maakt gewoon een te kleine hap, ook bij achteroverliggend voeden, en wat ook niet helpt is dat ze regelmatig een hele dag "clustert". Het maakt dat ik tegen de voedingen opzie, haar zelfs met tegenzin uit bed pluk.
Als het zo blijft ga ik er niet mee door op deze manier, niet eens vanwege de pijn maar vanwege die tegenzin. Ik wil dit weekend nog wel wat proberen (andere houdingen) en we gaan maandag naar het weeguurtje, als ze het super doet qua gewicht kan ik daar wel motivatie uit putten. Overstappen op kv zie ik nu niet zitten. Ik denk als eerste stap aan een fopspeen voor die dagen dat ze continu aan de borst wil (met als risico dat haar aanhap nog slechter wordt), daarna aan kolven (volledig of in combinatie met live voeden).quote:Op zaterdag 12 november 2016 06:47 schreef Nazil het volgende:
wat lastigdit was het moment bij ons om over te stappen op kv... Helemaal je eigen keuze maar ik werd er een betere moeder door. Als je door wilt zetten: dikke bewondering
![]()
Hier doet alleen het aanhappen echt pijn, het drinken alleen omdat de tepels al stuk zijn. Ze komen inderdaad ook vervormd uit haar mondje. Ik huil ook wel, maar dan bij de gedachte over het stoppen met de borstvoeding.quote:
Thxquote:Op vrijdag 11 november 2016 19:10 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Deze inderdaad. Hoewel die van uni er bijna gelijk uitzien?
Nouja ik heb er een setje van en doe er sowieso niks meer mee LB. Roep gerust, kan ze morgen posten.
Zo hebben wij het bij kuiken ook gedaan inderdaad.... Ik kan me het gevoel nog zo goed herinneren (en het komt met vlagen terug als guppy niet goed aanhapt). Bij kuiken werd het na 6 weken wel heel rap beter; zijn mondje was toen wat groter en het paste allemaal gewoon wat beter. En het kopen/in huis hebben van een pak nutrilon motiveerde om vooral niet te stoppen, gek genoeg.quote:Op zaterdag 12 november 2016 08:56 schreef nectarientje het volgende:
Vivi, ik had afgelopen week hetzelfde. Alleen al het idee dat ze wilde drinken leverde een enorme huilbui op. Ik heb 24u gekolfd waarbij lief haar een flesje gaf, daarna weer begonnen met voeden met een tepelhoedje, daarna zonder hoedje en nu gaat het weer goed. We hebben een pak nutrilon in huis gehaald dus er is altijd back up. Het geeft rust dat het op deze manier gewerkt heeft en dat ik weet dat er een alternatief is als het weer veel pijn gaat doen.
Wij zijn ook meer anti-fles gebleken dan we dachten na het halen van die nutrilon inderdaadquote:Op zaterdag 12 november 2016 09:48 schreef Burdie het volgende:
Zo hebben wij het bij kuiken ook gedaan inderdaad.... Ik kan me het gevoel nog zo goed herinneren (en het komt met vlagen terug als guppy niet goed aanhapt). Bij kuiken werd het na 6 weken wel heel rap beter; zijn mondje was toen wat groter en het paste allemaal gewoon wat beter. En het kopen/in huis hebben van een pak nutrilon motiveerde om vooral niet te stoppen, gek genoeg.
Maar als het toen niet beter was geworden, had ik het denk ik ook niet lang vol gehouden, vooral dat tegenzin-gevoel is naar hè.
Ja, ik heb die op aanraden van de kraam in huis gehaald voor het geval het aanhappen niet zou lukken ten tijde van De Stuwing. Met hoedje lukt de grote hap al helemaal niet, dus dan doet ze qua techniek precies wat ik niet wil, daarom niet meer gebruikt.quote:Op zaterdag 12 november 2016 07:31 schreef Dot. het volgende:
Heb je trouwens al eens een tepelhoedje gebruik Vivi? Dat scheelde bij mij wel in pijn, alleen moest ik wel compressie toepassen om mijn borst helemaal leeg te krijgen.
Ik heb nu die tepelbeschermers besteld bij bol.com vanwege de levering op zondag voor ¤ 0,99. Lanoline smeer ik al sinds het begin, inmiddels al aan de tweede tube begonnen. Fles vind ik dan weer tricky omdat ze de techniek eerst nog goed onder de knie moet krijgen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 07:36 schreef Unihipili het volgende:
Misschien dan echt even je tepels rust geven. Ook met tijdje afgekolfde melk kan het goedkomen met aanhappen. Ik was ook bang dat ze het zou verleren door fulltime kolven dus fles maar het gaat hartstikke prima inmiddels.
Smeer je na elke voeding lanoline?
Lijkt anders wel precies op mijn tepel na de voeding.quote:Op zaterdag 12 november 2016 09:20 schreef WupWup het volgende:
Bibi etc hebben allemaal van die platte dental spenen. Klinkt heel leuk, maar lijkt niet op een tepel.
Fijn dat het met de tijd vanzelf al beter kan worden, misschien ben ik dan al op de helft. Ik had voor ¤ 1,25 (3 portiezakjes Nutrilon) de zekerheid in huis gehaald dat ze geen honger hoeft te lijden als het (uiteraard 's nachts en/of in het weekend) zou mislukken, maar niet nodig gehad.quote:Op zaterdag 12 november 2016 09:48 schreef Burdie het volgende:
Bij kuiken werd het na 6 weken wel heel rap beter; zijn mondje was toen wat groter en het paste allemaal gewoon wat beter. En het kopen/in huis hebben van een pak nutrilon motiveerde om vooral niet te stoppen, gek genoeg.
Maar als het toen niet beter was geworden, had ik het denk ik ook niet lang vol gehouden, vooral dat tegenzin-gevoel is naar hè.
Ja, lip was normaal, tong niet (tongriem zit verder naar achteren dan normaal, is dus ook niet te klieven tenzij door een kinderarts), maar dit was volgens de lk niet overduidelijk de oorzaak. Wel iets om verder uit te zoeken als het ondanks optimaal aanhappen niet verbetert.quote:Op zaterdag 12 november 2016 18:48 schreef Morretje het volgende:
Vivi, als je tepel zo vervormt en het pijn doet, is er dan al eens gekeken in haar mond naar lip-en togriem?
Ik heb F laten klieven bij de kno arts, kon de volgende dag terecht en het was zo gepiept (en wordt nog vergoed door de zorgverzekeraar ook itt de enige lactatiekundige hier die het ook kon, want die was niet IBCLC). Het heeft hier echt geholpen met aanhappen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 18:56 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja, lip was normaal, tong niet (tongriem zit verder naar achteren dan normaal, is dus ook niet te klieven tenzij door een kinderarts), maar dit was volgens de lk niet overduidelijk de oorzaak. Wel iets om verder uit te zoeken als het ondanks optimaal aanhappen niet verbetert.
Uit het verslag:quote:Op zaterdag 12 november 2016 19:03 schreef Morretje het volgende:
Hm, ja uitzoeken lijkt me ook. Kan ze wel voldoende met haar tong? Misschien is laseren een optie, ipv klieven?
quote:Tong komt bij huilen niet tot halverwege de mondholte. Bij uitsteken wel tot over de onderkaak.
Zowel bij uitsteken als optillen geen kenmerkende vervorming van de tong, zoals bij strakke tongriem gezien wordt (geen hart- of v-vorm). Onder de tong strakkere tongriem voelbaar, die tong naar beneden houdt.
ZZ cupt bij aanzuigen vinger haar tong prima en heeft een sterke zuigkracht, zonder verbreken van vacuum of snap back van de tong.
Aan het gehemelte is in het midden een uitstekende richel voelbaar die van voren tot achteraan loopt. Deze richel voelt scherp. Ook voelt gehemelte iets hoger dan bij de meeste baby's.
Ja snap ik, als het niet hoeft dan beter geen fles inderdaad. Hier gevingervoed in het begin (eerste 2? weken). Daarna therapeutisch gevoed met fles totdat live weer lukte. Hoe oud is je baby nu?quote:Op zaterdag 12 november 2016 18:32 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik heb nu die tepelbeschermers besteld bij bol.com vanwege de levering op zondag voor ¤ 0,99. Lanoline smeer ik al sinds het begin, inmiddels al aan de tweede tube begonnen. Fles vind ik dan weer tricky omdat ze de techniek eerst nog goed onder de knie moet krijgen.
Ruim 3 weken nu.quote:Op zaterdag 12 november 2016 20:00 schreef Unihipili het volgende:
Ja snap ik, als het niet hoeft dan beter geen fles inderdaad. Hier gevingervoed in het begin (eerste 2? weken). Daarna therapeutisch gevoed met fles totdat live weer lukte. Hoe oud is je baby nu?
quote:Op zondag 13 november 2016 18:12 schreef Burdie het volgende:
Waar kan je ook alweer purelan kopen (fysieke winkel)? Mijn tube is bijna op.
(Niet opgemaakt in de 3 dagen dat guppy oud is hoor)
Volgens mij gaat dat niet zozeer om de hals maar om de vorm van de speen die bij breedhalzige flessen zit. De speen van bijv. Avent Natural zou beter aansluiten bij de vorm van de tepel.quote:Op maandag 14 november 2016 16:11 schreef sproetjes het volgende:
Weet iemand hier of het echt beter is om een brede fles te gebruiken bij het introduceren van de fles? We hebben een dr browns standaard fles gekocht bij de kolf op aanraden van de verkoopster maar lees nu dat de brede hals beter zou zijn icm borstvoeding?
Toen dreumes 11 maanden was ging ik voor anderhalve week naar een conferentie (Azië). Wat me vooral tegenviel was de totale ontregeling door het tijdsverschil. Ik heb in het begin heel veel moeten kolven (maar had toen ook nog flinke productie, is misschien anders bij 17 maanden).quote:Op maandag 14 november 2016 11:39 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik overweeg om in februari naar een conferentie in de US te gaan. Dat zou betekenen minstens 4 dagen geen borstvoeding voor mijn dan 17 maanden () oude dreumes. Heeft iemand hier ervaring mee? Daar kolven (ben ik niet zo'n held in omdat ik het nooit heb hoeven te doen), en dan thuis gewoon weer op de gewone voet verder? Of zou het dan afgelopen zijn? Ook niet perse een ramp, denk ik, maar ik hou nog zo van bv geven. Hij drinkt nu nog 2-3x per dag, 's morgens, soms smiddags na het kdv, en voor het slapen gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |