abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166600855
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 09:48 schreef Burdie het volgende:
Zo hebben wij het bij kuiken ook gedaan inderdaad.... Ik kan me het gevoel nog zo goed herinneren (en het komt met vlagen terug als guppy niet goed aanhapt). Bij kuiken werd het na 6 weken wel heel rap beter; zijn mondje was toen wat groter en het paste allemaal gewoon wat beter. En het kopen/in huis hebben van een pak nutrilon motiveerde om vooral niet te stoppen, gek genoeg.
Maar als het toen niet beter was geworden, had ik het denk ik ook niet lang vol gehouden, vooral dat tegenzin-gevoel is naar hè -O-.
Wij zijn ook meer anti-fles gebleken dan we dachten na het halen van die nutrilon inderdaad :D Hebben heel duidelijk uitgesproken dat we zo lang mogelijk door willen met de bv. Maar dat tegenzingevoel.. Je weet dat het pijn gaat doen, wilt niet maar voelt je daarna schuldig omdat uk er bewust echt niets aan kan doen. Hallo hormoonhuilbuien!
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  Manager PR/Moderator zaterdag 12 november 2016 @ 18:32:06 #277
269689 crew  Viv
pi_166609811
Zo, even achter de pc in plaats van mobiel. :Y) Bedankt voor het meedenken en meeleven jullie. O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 07:31 schreef Dot. het volgende:
Heb je trouwens al eens een tepelhoedje gebruik Vivi? Dat scheelde bij mij wel in pijn, alleen moest ik wel compressie toepassen om mijn borst helemaal leeg te krijgen.
Ja, ik heb die op aanraden van de kraam in huis gehaald voor het geval het aanhappen niet zou lukken ten tijde van De Stuwing. Met hoedje lukt de grote hap al helemaal niet, dus dan doet ze qua techniek precies wat ik niet wil, daarom niet meer gebruikt.
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 07:36 schreef Unihipili het volgende:
Misschien dan echt even je tepels rust geven. Ook met tijdje afgekolfde melk kan het goedkomen met aanhappen. Ik was ook bang dat ze het zou verleren door fulltime kolven dus fles maar het gaat hartstikke prima inmiddels.
Smeer je na elke voeding lanoline?
Ik heb nu die tepelbeschermers besteld bij bol.com vanwege de levering op zondag voor ¤ 0,99. Lanoline smeer ik al sinds het begin, inmiddels al aan de tweede tube begonnen. Fles vind ik dan weer tricky omdat ze de techniek eerst nog goed onder de knie moet krijgen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 09:20 schreef WupWup het volgende:
Bibi etc hebben allemaal van die platte dental spenen. Klinkt heel leuk, maar lijkt niet op een tepel.
Lijkt anders wel precies op mijn tepel na de voeding. ;)
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 09:48 schreef Burdie het volgende:
Bij kuiken werd het na 6 weken wel heel rap beter; zijn mondje was toen wat groter en het paste allemaal gewoon wat beter. En het kopen/in huis hebben van een pak nutrilon motiveerde om vooral niet te stoppen, gek genoeg.
Maar als het toen niet beter was geworden, had ik het denk ik ook niet lang vol gehouden, vooral dat tegenzin-gevoel is naar hè -O-.
Fijn dat het met de tijd vanzelf al beter kan worden, misschien ben ik dan al op de helft. Ik had voor ¤ 1,25 (3 portiezakjes Nutrilon) de zekerheid in huis gehaald dat ze geen honger hoeft te lijden als het (uiteraard 's nachts en/of in het weekend) zou mislukken, maar niet nodig gehad.
Ja dat tegenzin-gevoel, mijn meisje verdient een mama die denkt "ha gezellig!" als ze wakker wordt. :Y
pi_166610047
Vivi, als je tepel zo vervormt en het pijn doet, is er dan al eens gekeken in haar mond naar lip-en togriem?

Burdie, gefeliciteerd *O* *O*

LB, voorzichtige knuffel, wat een gedonder zeg :X
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  Manager PR/Moderator zaterdag 12 november 2016 @ 18:56:03 #279
269689 crew  Viv
pi_166610140
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 18:48 schreef Morretje het volgende:
Vivi, als je tepel zo vervormt en het pijn doet, is er dan al eens gekeken in haar mond naar lip-en togriem?
Ja, lip was normaal, tong niet (tongriem zit verder naar achteren dan normaal, is dus ook niet te klieven tenzij door een kinderarts), maar dit was volgens de lk niet overduidelijk de oorzaak. Wel iets om verder uit te zoeken als het ondanks optimaal aanhappen niet verbetert.
pi_166610260
Hm, ja uitzoeken lijkt me ook. Kan ze wel voldoende met haar tong? Misschien is laseren een optie, ipv klieven?
pi_166610537
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 18:56 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja, lip was normaal, tong niet (tongriem zit verder naar achteren dan normaal, is dus ook niet te klieven tenzij door een kinderarts), maar dit was volgens de lk niet overduidelijk de oorzaak. Wel iets om verder uit te zoeken als het ondanks optimaal aanhappen niet verbetert.
Ik heb F laten klieven bij de kno arts, kon de volgende dag terecht en het was zo gepiept (en wordt nog vergoed door de zorgverzekeraar ook itt de enige lactatiekundige hier die het ook kon, want die was niet IBCLC). Het heeft hier echt geholpen met aanhappen.
  Manager PR/Moderator zaterdag 12 november 2016 @ 19:24:07 #282
269689 crew  Viv
pi_166610589
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 19:03 schreef Morretje het volgende:
Hm, ja uitzoeken lijkt me ook. Kan ze wel voldoende met haar tong? Misschien is laseren een optie, ipv klieven?
Uit het verslag:
quote:
Tong komt bij huilen niet tot halverwege de mondholte. Bij uitsteken wel tot over de onderkaak.
Zowel bij uitsteken als optillen geen kenmerkende vervorming van de tong, zoals bij strakke tongriem gezien wordt (geen hart- of v-vorm). Onder de tong strakkere tongriem voelbaar, die tong naar beneden houdt.
ZZ cupt bij aanzuigen vinger haar tong prima en heeft een sterke zuigkracht, zonder verbreken van vacuum of snap back van de tong.
Aan het gehemelte is in het midden een uitstekende richel voelbaar die van voren tot achteraan loopt. Deze richel voelt scherp. Ook voelt gehemelte iets hoger dan bij de meeste baby's.
pi_166611168
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 18:32 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik heb nu die tepelbeschermers besteld bij bol.com vanwege de levering op zondag voor ¤ 0,99. Lanoline smeer ik al sinds het begin, inmiddels al aan de tweede tube begonnen. Fles vind ik dan weer tricky omdat ze de techniek eerst nog goed onder de knie moet krijgen.
Ja snap ik, als het niet hoeft dan beter geen fles inderdaad. Hier gevingervoed in het begin (eerste 2? weken). Daarna therapeutisch gevoed met fles totdat live weer lukte. Hoe oud is je baby nu?
  Manager PR/Moderator zaterdag 12 november 2016 @ 22:03:50 #284
269689 crew  Viv
pi_166613740
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 20:00 schreef Unihipili het volgende:
Ja snap ik, als het niet hoeft dan beter geen fles inderdaad. Hier gevingervoed in het begin (eerste 2? weken). Daarna therapeutisch gevoed met fles totdat live weer lukte. Hoe oud is je baby nu?
Ruim 3 weken nu.
pi_166613883
Wat ik wilde zeggen is met fles kan het goedkomen. Daar was ik zooo bang voor dat live voeden echt nooit meer ging lukken vanwege fles in het begin, dat ze borst zou gaan weigeren etc etc. Ik was echt bang ervoor, ongeacht wat anderen ook zeiden :'). Nouja nam niet weg dat ik het nog steeds niet fijn vond om fles te geven.. want live vervult zuigbehoefte meer, meer binding etc.
Ik weet niet of dit helpt maar wilde toch even delen.
  zondag 13 november 2016 @ 08:41:00 #286
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166619911
Als ze goed aan kan happen en drinken, zou ik inderdaad ook een flesje geven (daar heb ik toen de medela calma speen voor gekocht) om je tepels rust te gunnen. Is namelijk ook heel belangrijk :*
  zondag 13 november 2016 @ 18:12:48 #287
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166631020
Waar kan je ook alweer purelan kopen (fysieke winkel)? Mijn tube is bijna op.

(Niet opgemaakt in de 3 dagen dat guppy oud is hoor :D)
KuikenGuppy
pi_166631048
Etos!
  zondag 13 november 2016 @ 18:13:59 #289
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166631067
Ah fijn, dat zit hier in het dorp :).
KuikenGuppy
pi_166632215
Was kuiken nou eigenlijk gestopt of ben je aan het tandemen?
  zondag 13 november 2016 @ 18:47:08 #291
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166632425
Kuiken is gestopt na de termijnecho van gup :). Hij riep wel altijd dat hij ook weer wilde als de baby er is, maar toont vooralsnog geen interesse. Van mij mag hij het een keertje proeven als alles weer rustig en op de rit (ik typte 'tit' :')) is, maar ik heb eerlijk gezegd geen tandem ambities.
KuikenGuppy
pi_166638427
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 18:12 schreef Burdie het volgende:
Waar kan je ook alweer purelan kopen (fysieke winkel)? Mijn tube is bijna op.

(Niet opgemaakt in de 3 dagen dat guppy oud is hoor :D)
:D dat zou niet best zijn _O-

Kruidvat heeft het hier ook maar dat is wel een vrij grote vestiging.
pi_166640382
Bij de Jumbo hebben ze het ook Burdie, bij de luiers etc in het schap!
pi_166641097
Kruidvat ook bij kleine/gemiddelde vestiging hier.
En anders apotheek misschien? Desnoods gewoon als wolvet.
pi_166645916
Ik overweeg om in februari naar een conferentie in de US te gaan. Dat zou betekenen minstens 4 dagen geen borstvoeding voor mijn dan 17 maanden ( :o ) oude dreumes. Heeft iemand hier ervaring mee? Daar kolven (ben ik niet zo'n held in omdat ik het nooit heb hoeven te doen), en dan thuis gewoon weer op de gewone voet verder? Of zou het dan afgelopen zijn? Ook niet perse een ramp, denk ik, maar ik hou nog zo van bv geven. Hij drinkt nu nog 2-3x per dag, 's morgens, soms smiddags na het kdv, en voor het slapen gaan.
pi_166646589
Toen T 1,5 was ben ik 4 dagen weggeweest. Ik kolfde ongeveer 3/4 keer op 24 uur, en hij is daarna gewoon weer aan de borst verder gegaan. Ik kolfde toen standaard 1x per dag om te doneren, maar een echt geweldige opbrengst had ik niet. Maar, ook geen stuwing in die dagen. Ik zou de kolf meenemen en zien hoe het gaat, ik denk dat hij er niet zomaar klaar mee is eigenlijk.
pi_166647775
Dat is goed om te horen, Morretje. Het kolven zou dan ook niet om de opbrengst gaan, want ik denk dat ik de melk dan toch weggooi, maar om de productie in stand te houden en m'n borsten te legen/stuwing te voorkomen.
  maandag 14 november 2016 @ 16:11:24 #298
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166650972
Weet iemand hier of het echt beter is om een brede fles te gebruiken bij het introduceren van de fles? We hebben een dr browns standaard fles gekocht bij de kolf op aanraden van de verkoopster maar lees nu dat de brede hals beter zou zijn icm borstvoeding?
  maandag 14 november 2016 @ 16:13:17 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_166651009
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 16:11 schreef sproetjes het volgende:
Weet iemand hier of het echt beter is om een brede fles te gebruiken bij het introduceren van de fles? We hebben een dr browns standaard fles gekocht bij de kolf op aanraden van de verkoopster maar lees nu dat de brede hals beter zou zijn icm borstvoeding?
Volgens mij gaat dat niet zozeer om de hals maar om de vorm van de speen die bij breedhalzige flessen zit. De speen van bijv. Avent Natural zou beter aansluiten bij de vorm van de tepel.
Maar mijn ervaring is vooral dat je moet zoeken naar een speen die ze uberhaupt accepteren - en dat je daar als ouders van een borstgevoed kind vaak weinig in te willen / sturen hebt :')
disclaimer
pi_166652119
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 11:39 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik overweeg om in februari naar een conferentie in de US te gaan. Dat zou betekenen minstens 4 dagen geen borstvoeding voor mijn dan 17 maanden ( :o ) oude dreumes. Heeft iemand hier ervaring mee? Daar kolven (ben ik niet zo'n held in omdat ik het nooit heb hoeven te doen), en dan thuis gewoon weer op de gewone voet verder? Of zou het dan afgelopen zijn? Ook niet perse een ramp, denk ik, maar ik hou nog zo van bv geven. Hij drinkt nu nog 2-3x per dag, 's morgens, soms smiddags na het kdv, en voor het slapen gaan.
Toen dreumes 11 maanden was ging ik voor anderhalve week naar een conferentie (Azië). Wat me vooral tegenviel was de totale ontregeling door het tijdsverschil. Ik heb in het begin heel veel moeten kolven (maar had toen ook nog flinke productie, is misschien anders bij 17 maanden).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')