abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166163868
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.

Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

De multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_166163990
Ik had vorige week zondag mijn sluitingsritueel. Na afloop daarvan werd deze foto gemaakt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn meisje O+
pi_166165696
Wat een lieve, knusse foto Bloesem. O+
  maandag 24 oktober 2016 @ 10:54:40 #4
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166167306
Weten jullie of er toevallig een handige app ofzo bestaat om bij te houden welke borst enz je hebt gegeven? Ik hou nu alles bij in een notitie op mn telefoon maar dat moet vast makkelijker kunnen :P
  maandag 24 oktober 2016 @ 11:06:25 #5
327807 Mariposas
יה&#14
pi_166167462
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 10:54 schreef sproetjes het volgende:
Weten jullie of er toevallig een handige app ofzo bestaat om bij te houden welke borst enz je hebt gegeven? Ik hou nu alles bij in een notitie op mn telefoon maar dat moet vast makkelijker kunnen :P
Breast feeding friend, ik weet niet of het ook voor Android is maar voor iPhone: https://itunes.apple.com/(...)?mt=8&ign-mpt=uo%3D6
Simpel armbandje gebruikte ik. Vergat 'm alleen steeds om te wisselen.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_166168651
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 00:11 schreef Bloesem. het volgende:
Ik had vorige week zondag mijn sluitingsritueel. Na afloop daarvan werd deze foto gemaakt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn meisje O+
Supermooi Bloesem! O+
pi_166168796
quote:
Kan heel makkelijk! Gewoon even met je hand voelen welke het volst is...
  maandag 24 oktober 2016 @ 12:16:57 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_166168926
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:08 schreef WupWup het volgende:

[..]

Kan heel makkelijk! Gewoon even met je hand voelen welke het volst is...
ik kon dat in het begin echt nog niet herkennen hoor ;) na een tijdje wel inderdaad, maar dat duurt even.

Ik hield overigens gewoon een notitieboekje bij dus nuttige tips heb ik niet!
disclaimer
pi_166168952
Als je het mis hebt, merk je het een uur later wel ;) Of je kind begint eerder te miemelen dat ie de andere borst wil. Don't sweat it, bijhouden is echt niet nodig.
  maandag 24 oktober 2016 @ 12:25:40 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166169055
Ik gebruikte de app Feed Baby.
KuikenGuppy
pi_166169097
Waarom is het eigenlijk zo belangrijk om als eerste de borst te geven waar baby mee geeindigd is? :@ Mijn baby drinkt aan beide borsten per sessie ongeveer even lang, weet niet of dat wat uit maakt? Ik doe eigenlijk maar wat.
pi_166169098
En wat een mooie fijne foto Bloesem O+
  maandag 24 oktober 2016 @ 12:33:45 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_166169167
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:29 schreef Mies_poes het volgende:
Waarom is het eigenlijk zo belangrijk om als eerste de borst te geven waar baby mee geeindigd is? :@ Mijn baby drinkt aan beide borsten per sessie ongeveer even lang, weet niet of dat wat uit maakt? Ik doe eigenlijk maar wat.
om te zorgen dat de borst goed geleegd wordt en de vettere melk ook bij de baby komt.
Ik was daar overigens na een paar weken ook niet meer zo consequent in :')
disclaimer
pi_166169198
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

om te zorgen dat de borst goed geleegd wordt en de vettere melk ook bij de baby komt.
Ik was daar overigens na een paar weken ook niet meer zo consequent in :')
Komt die melk dan ineens 'vooraan'? Mij werd verteld dat de vettere melk pas na een minuut of tien komt dus als ze twintig minuten per borst drinkt, lijkt het me dat ze de borst dan goed leegt.
pi_166169226
Ik had Smallnest als app.

Hoe vet is melk eigenlijk? Als ik een flesje gekolfde melk laat staan komt er echt een minimaal laagje vet op, misschien 2-3 mm ofzo. Is sommige melk vetter dan andere?
pi_166169336
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:35 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Komt die melk dan ineens 'vooraan'? Mij werd verteld dat de vettere melk pas na een minuut of tien komt dus als ze twintig minuten per borst drinkt, lijkt het me dat ze de borst dan goed leegt.
Ligt aan je opslagcapaciteit en dat is voor iedereen verschillend. Heeft overigens niks met je cupmaat te maken.

Dot, dat wisselt ook per vrouw, maar ook per kolfbeurt en per tijdstip.
pi_166169821
quote:
Samen voeden heette de mijne geloof ik!
pi_166170351
quote:
Om de keuze nog ff groter te maken: ik O+ Baby Tracker
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_166170784
Mooi Bloesem O+ O+

Ik doe eigenlijk maar wat met m'n boobies, ik probeer 2x ene borst dan pas andere aan te bieden, maar soms weet ik het ook niet meer en dan voel ik wat, of niet en merk vanzelf wel of ze het oké vindt of niet :D. Ik let ook niet op tijd oid. Weet wel dat ik 's nachts de voorkeur heb voor links en overdag voor rechts.
pi_166174140
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:02 schreef Unihipili het volgende:
Mooi Bloesem O+ O+

Ik doe eigenlijk maar wat met m'n boobies, ik probeer 2x ene borst dan pas andere aan te bieden, maar soms weet ik het ook niet meer en dan voel ik wat, of niet en merk vanzelf wel of ze het oké vindt of niet :D. Ik let ook niet op tijd oid. Weet wel dat ik 's nachts de voorkeur heb voor links en overdag voor rechts.
Haha, ik ook. Soms denk ik te voelen welke borst voller is en dan bied ik die aan.
pi_166175416
Wat een mooie foto bloesem O+

Mijn rechter produceert meer dan links. Ik begin meestal links, in de hoop de productie een beetje gelijk te krijgen maar weinig succes tot nu toe :+
In het begin deed ik het met een elastiekje om mijn pols maar dat vergat ik ook steeds vaker.
pi_166182999
Ik zou me dan blijven afvragen "heb ik dat elastiekje nu de vorige keer wel aangepast of ben ik dat vergeten :?"
pi_166183216
*ontlurk * de app 'borstvoeding' is heel makkelijk als je constant de borst vergeet. 1 tik op links of rechts en hij voert in, nog een tik als je klaar bent (kan je ook uitzetten volgens mij maar ik vond de tijd bijhouden wel makkelijk, hij dronk heel kort altijd). Ik gebruik de app nu nog voor de flesjes.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 04:21:45 #24
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166186450
Ik ga er eens uitproberen thnx voor tips!
pi_166187177
Met dat elastiekje vergat ik altijd of dat nou de kant was die wel of niet moest.
pi_166189882
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:56 schreef WupWup het volgende:
Met dat elastiekje vergat ik altijd of dat nou de kant was die wel of niet moest.
:D _O- Ja of dat inderdaad.
pi_166191131
Ik ben fan van de app 'samen voeden' lekker overzichtelijk

Mooi bloesem!

Weten jullie of er nog andere aandenking opties zijn naast de sieraden?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  woensdag 26 oktober 2016 @ 13:03:56 #28
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166216672
Ik gebruik nu samen voeden en die is indd wel lekker overzichtelijk ja :) dat armbandje probeerde ik dus eerst ook maar vergat vooral snachts wat het nu ookalweer was haha

Ik merk trouwens als ik J bij een tweede borst aanleg (die ie wel nog echt wil anders komt hij heel snel weer na maar 1 borst) dat hij vooral links de stroom niet altijd even goed aankan. Hij verslikt zich dan vaak en geeft wat terug.als ik hem dan eraf haal stroomt de melk er ook echt uit.
Hoe voorkom ik dit? Eerst de druk eraf kolven ofzo?
pi_166216755
Kan. Je kan ook tegen de zwaartekracht in voeden, dus achterover liggend, kind op jou, voorhoofdje ondersteunen. Of je koppelt af bij het toeschieten en laat de hardste stroom in een hydrofiel of in een bakje lopen voor je weer aankoppelt.
pi_166217261
Dat afkoppelen, kan dat op een handiger manier dan pink erbij? Dat kost me best veel moeite en dan zou ik te laat zijn om de eerste stroom weg te laten lopen.
Wat ik nu doe op advies van de lk is rugby voeden met dr billen erg laag. Haar op mn buik hebben is nog wat naar vanwege de ks.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  woensdag 26 oktober 2016 @ 19:23:11 #31
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166224534
Wupwup ik heb dat indd eens geprobeerd, ook nadat mijn kraamhulp van t weekend begon over natural breastfeeding (even wat filmpjes gegoogled ook). Wat een verschil! Afkloppen misschien maar nu iig geen teruggeven, niet tussendoor boeren etc... :Y
pi_166225382
Nectarientje, je kunt haar ook overdwars op je neerleggen he, ze hoeft niet met jouw lengte mee te liggen! Eventueel een kussentje naast je als haar kont uitsteekt, laat je partner daarin even meehelpen die eerste keer.
pi_166229731
Hoi! Ik heb een vraag over welke borst ik moet geven. In het ziekenhuis kreeg ik van iedereen ander advies en de kraamzorg wist niet zoveel dus hier ben ik!

Zoon is 1.5 week oud en komt ok aan. Niet mega hard maar binnen de marges.

Ik geef nu borst 1, als hij los laat (20 minuten ongeveer) verschoon ik en geef ik borst 2. Borst 1 is duidelijk leeg en slap.
Door met borst 2 dan! Deze drinkt hij niet leeg. Na een paar minuten (meestal max 10min) valt hij in slaap en laat hij los.

Als hij dan later weer komt (na 1/2/3 uur, dat verschilt). Dan geef ik hem borst 2 eerst en daarna borst 1. Enz enz enz.

Mijn onzekerheid zit in het feit dat hij na elke voeding letterlijk overloopt en teruggeeft (thnx maar hou het binnen!) en dat hij best wat krampjes heeft (avond..).

Dank! <3
Veruca Salt: Hey, Daddy, *I* want an Oompa Loompa! I want you to get me an Oompa Loompa right away!
pi_166229826
Volgens mij doe je het helemaal goed :)
Krampjes en spugen is normaal, binnen zekere marges dan.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_166230056
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:57 schreef SaskiaR het volgende:
Volgens mij doe je het helemaal goed :)
Krampjes en spugen is normaal, binnen zekere marges dan.
Oh das fijn om te horen. Vet onzekere bussines zo'n baby 🙄
Veruca Salt: Hey, Daddy, *I* want an Oompa Loompa! I want you to get me an Oompa Loompa right away!
pi_166231514
Prima hoor V_A!

Krampjes en spugen is niet leuk, maar hoort er helaas bij. Ervaar het zelf nu ook met mijn kleine. ;(
:)
pi_166235299
Dat maagklepje sluit nog niet zo fantastisch, daarom is teruggeven heel normaal voor een jonge baby. Neem het als teken dat hij voldoende heeft gedronken. Krampjes zijn ook onderdeel van de normale darmrijping. Wist je dat zuigen aan de borst pijnstillend werkt? Kun je dus inzetten als troost.
Vind je het een prettige routine om tussendoor te verschonen? Want dat hoeft natuurlijk niet, kost ook energie voor de kleine.
  Manager PR/Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 08:57:08 #38
269689 crew  Viv
pi_166235754
Mijn baby is altijd knock out na 1 borst, dus als ik er 2 per voeding wil geven, dan moet ik haar wel verschonen tussendoor.

De kraam had haar laatst gewogen voor en na 1 borst en dat verschilde 80 gram, terwijl 40 ml per borst al prachtig zou zijn. O+

Overdag vind ik het daarom prima om 1 borst per keer te geven. Voordat ik ga slapen en 's nachts geef ik wel 2 borsten zodat ze er langer tussen laat, maar dat is dus voor mijn eigen gemak. :Y)
pi_166236872
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:54 schreef Veruca_Assault het volgende:
Hoi! Ik heb een vraag over welke borst ik moet geven. In het ziekenhuis kreeg ik van iedereen ander advies en de kraamzorg wist niet zoveel dus hier ben ik!

Zoon is 1.5 week oud en komt ok aan. Niet mega hard maar binnen de marges.

Ik geef nu borst 1, als hij los laat (20 minuten ongeveer) verschoon ik en geef ik borst 2. Borst 1 is duidelijk leeg en slap.
Door met borst 2 dan! Deze drinkt hij niet leeg. Na een paar minuten (meestal max 10min) valt hij in slaap en laat hij los.

Als hij dan later weer komt (na 1/2/3 uur, dat verschilt). Dan geef ik hem borst 2 eerst en daarna borst 1. Enz enz enz.

Mijn onzekerheid zit in het feit dat hij na elke voeding letterlijk overloopt en teruggeeft (thnx maar hou het binnen!) en dat hij best wat krampjes heeft (avond..).

Dank! <3
Bij mij gaat het ook ongeveer zo, hoor. Soms is ie nokkie na 1 borst. Dat geeft niet. Ik rommel maar wat aan; ik zie het heel goed als ie honger heeft en dan krijgt ie een borst en dan zie ik wel hoe ver ie komt. Soms zit er 2 uur tussen voedingen, en soms 6 uur. Hij groeit goed verder.
pi_166250914
Thnx! Verschonen tussen borsten door is fijn om hem wakker te maken. Hij valt in slaap aan de bar... dus dat werkt wel.
Zoals Viva zegt idd!

Dus ik ga zo door! Top!
pi_166252865
Dat tussendoor verschonen werkt prima inderdaad! :)

Wel grappig om te zien dat er zoveel verschil zit in de vrouwen hier. Las posts over afscheid nemen van het borstvoeden terwijl ik er totaal niet tegenop zie om over te stappen op de fles. Nu nog niet, waarschijnlijk december.
pi_166255043
De mevrouw van het CB vertelde bij de intake dat we vanaf zes weken wekelijks een flesje afgekolfde melk moeten geven om M. er aan te laten wennen voor als ik moet werken of een keer weg wil. Nu kolf ik nog steeds bar weinig dus de melk die ik heb gebruik ik liever als het écht nodig is. Mijn vraag is: is het echt belangrijk om nu te starten? Ben nu namelijk iets van zeven keer aan het kolven voor 1 flesje...
pi_166255681
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 01:35 schreef Mies_poes het volgende:
De mevrouw van het CB vertelde bij de intake dat we vanaf zes weken wekelijks een flesje afgekolfde melk moeten geven om M. er aan te laten wennen voor als ik moet werken of een keer weg wil. Nu kolf ik nog steeds bar weinig dus de melk die ik heb gebruik ik liever als het écht nodig is. Mijn vraag is: is het echt belangrijk om nu te starten? Ben nu namelijk iets van zeven keer aan het kolven voor 1 flesje...
Dat zet geen zoden aan de dijk idd. Doe je na een ochtendvoeding? En direct er na of tussen twee voedingen in?

Bij mij duurde het ook een tijdje voordat ik goede voorraadjes kon aanmaken hoor. Doe nu maar één keer per dag en heb dan ongeveer 90 cc en dat wordt met de week meer. Die verdeel ik dan ook soms in zakjes van 20/30 want dan kan ik de porties straks precies op zijn behoefte afstemmen.
pi_166256361
Wekelijks een hele fles oefenen zet juist geen zoden aan de dijk. Elke dag een klein beetje is voldoende, het is een andere techniek en een week is eindeloos lang voor zulke kleintjes. Vaak is flesweigeren een kwestie van niet willen, soms van niet kunnen. "Wilen" moet ik eigenlijk zeggen, want ze hebben het dan liever van de bron.
's Ochtends kolven levert waarschijnlijk het meeste op. Krijg je wel een tsr tijdens het kolven?

Bloesem, wat een mooi idee, zo'n sluitingsritueel. Heeft het je gebracht wat je wilde? Mooie foto ook!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_166256379
Sja, wij hebben pas een week voor ik ging werken een flesje gegeven en dat ging gelukkig goed, maar bijv Lamb heeft wel geoefend en die had alsnog een flesweigeraar.

Kolven deed ik tijdens m'n ontbijt, ongeveer een uurtje na de ochtendvoeding en dan kolfde ik 50 cc. Als ze dan wilde drinken kon dat gewoon omdat ik niet leeg kolfde en ik had een halve voeding per dag. Uiteindelijk zo 800 cc gespaard voor ik ging werken.
pi_166256380
Oefenen met flesjes is geen garantie voor een flesdrinkend kind. Niet oefenen met flesjes is geen garantie voor flesweigeren. Dus het is prima om dat over te slaan. Het kan wel op enig moment geruststellend zijn om te kijken ķf je kind uit een fles drinkt en hoe dat opwarmen eigenlijk werkt enzo.
pi_166257021
Hebben jullie ook tips over welke fles het beste past bij bv kindjes? Ik zag iets over een d'r brown brede hals fles. Maar met welke speen dan?

Ik ben zo'n n00b 🙈
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:48:33 #48
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166257196
Hier ook vanaf zes weken elke dag geoefend maar een week of drie voor ik ging werken besloot ze toch ineens te weigeren. Gelukkig heeft ze het na een paar weken op het kdv en tig flesjes proberen weer goed opgepakt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166257569
In een van die babydozen zat de Philips avent met een 0 naturel speen. Die geprobeerd en ging wel prima dus wij hebben het op Philips Avent gehouden :P Nu met speen 1 trouwens.
pi_166257642
De lk adviseerde hier de Calma van Medela, zou het meest lijken op bv qua drinktechniek. Nu vind ik de hele bvmaffia erg Medela-georiënteerd maar ik denk dat we deze speen wel gaan proberen. Verder ook echt nergens op gebaseerd, voor de lk zat ik me ook in te lezen over dr brown met de verschillende halsen :P
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_166257777
Ik heb een MAM fles met speen gebruikt.
Ik persoonlijk geloof niet in de bv-spenen oid want niks kan de borst vervangen m.i. (persoonlijke mening hoor, ik heb m'n kind ook al in de kraamweek 'verpest' met een speen voor de krampjes)
En speengrootte nooit vervangen, gewoon de eerste speen blijven gebruiken.

Kolven ben ik na week of 6 geloof ik mee begonnen en dan af en toe een keer een beetje door papa laten geven.
Fles weigeren gebeurde hier bij 9 maanden :')
pi_166258355
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:17 schreef BlueEyes het volgende:
Fles weigeren gebeurde hier bij 9 maanden :')
Help, is dat ook nog een optie :')

Wij hebben de m0mma (Lansinoh) btw. In het begin was het overigens sowieso een beetje prutsen met het flesje, dat ging pas echt soepel toen ze een tijdje naar het kdv ging en dus meerdere dagen per week de fles kreeg. En nog steeds drinkt ze soms maar kleine hoeveelheden of zit ze met de speen te spelen (knijpen en dan schrikken dat er een melkstraal uitkomt :D), eigenlijk net als aan de borst ;)
pi_166259907
Er is weinig maffia in de borstvoedingswereld. Als je rijk wilt worden, kun je beter melkpoedertjes gaan verkopen.

Qua flessenspenen is het soms gewoon heel erg uitproberen. Mijn oudste was tevreden met de Avent, waar de jongste deze niet snapte. Maar ook de Calma kon ze niet. We zijn uiteindelijk uitgekomen op de MaM.
pi_166261025
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:10 schreef nectarientje het volgende:
De lk adviseerde hier de Calma van Medela, zou het meest lijken op bv qua drinktechniek. Nu vind ik de hele bvmaffia erg Medela-georiënteerd maar ik denk dat we deze speen wel gaan proberen. Verder ook echt nergens op gebaseerd, voor de lk zat ik me ook in te lezen over dr brown met de verschillende halsen :P
Allebei mijn dames konden niets met de calma. Maar misschien heb ik rare borsten. :+
pi_166261659
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:07 schreef Miezziej het volgende:
In een van die babydozen zat de Philips avent met een 0 naturel speen. Die geprobeerd en ging wel prima dus wij hebben het op Philips Avent gehouden :P Nu met speen 1 trouwens.
Dat flesje ging bij M. te hard. We hebben zelf de Difraxflesjes.
pi_166262291
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 03:52 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Dat zet geen zoden aan de dijk idd. Doe je na een ochtendvoeding? En direct er na of tussen twee voedingen in?

Bij mij duurde het ook een tijdje voordat ik goede voorraadjes kon aanmaken hoor. Doe nu maar één keer per dag en heb dan ongeveer 90 cc en dat wordt met de week meer. Die verdeel ik dan ook soms in zakjes van 20/30 want dan kan ik de porties straks precies op zijn behoefte afstemmen.
Ik heb eerlijk gezegd nu een weekje niet gekolfd, ook op aanraden van mijn lk, omdat het zo'n ding werd en dat niet bevorderlijk is. Als ik kolf doe ik dat wanneer ik tijd heb en dat is soms 's middags, soms 's ochtends en soms 's avonds.

Goed om te weten dat oefenen dus niet per se moet.
pi_166263115
De Calma werkte hier als newborn niet en hebben we daarna nooit meer geprobeerd. De enige fles die ze in ons noodgeval hadden in de supermarkt was Difrax (smal), die ging wel, maar vond ik een rotfles (lekken). Uiteindelijk hebben we DrBrown (smal) met Difrax speen gebruikt.
pi_166263120
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:18 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Allebei mijn dames konden niets met de calma. Maar misschien heb ik rare borsten. :+
Of rare meisjes O+

Hoe is het met je oudste afgelopen trouwens wat betreft de bv? Heeft ze het weer opgepakt na de bevalling of is de interesse weggebleven?
pi_166265038
Hahah top! Conclusie; zelf uitproberen! En speen 1 blijven gebruiken. Ik ga dus geen grote flessenset kopen maar gewoon 1.
Ik begin straks wel met avent (want in huis) en ie pas ook onder mijn kolf <3 thnx
pi_166268725
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:50 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Of rare meisjes O+

Hoe is het met je oudste afgelopen trouwens wat betreft de bv? Heeft ze het weer opgepakt na de bevalling of is de interesse weggebleven?
Raar doen is wel een duidelijk talent van mijn grote. :+

Ze wil soms alsof drinken, dan kruipt ze lekker tegen me aan met jaar gezicht tegen mijn borst, maar echt drinken daar taalt ze niet naar.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:59:50 #61
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166268991
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:47 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ze wil soms alsof drinken, dan kruipt ze lekker tegen me aan met jaar gezicht tegen mijn borst, maar echt drinken daar taalt ze niet naar.
Haha zo zou E dat ook noemen :D geniale term!

Ik heb vanmiddag tepelhoedjes en purelan gekocht. Godallemachtig wat doet die kloof nog pijn zeg :X En doordat t zo pijn doet laat ik m onvoldoende leegdrinken blijkbaar, want vanochtend zaten er allemaal harde plekken in... Dus maar even in de buidel getast en de publieksfavorieten in huis gehaald. Pray for me dat t snel helpt ;(
pi_166269786
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:47 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Een beetje wat ik hier ook verwacht straks.
Zijn fascinatie voor de 'borstels' :') is er nogsteeds en hij doet z'n nanoseconde drinken er af en toe aan. Maar echt voorstellen doet het niets.
Ben erg benieuwd wat hij er straks van vinden gaat als de baby drinkt.

LB :X
Ik deed als ik een nare plek had een dikke dot Purelan of zelfs Bepanthen op mn tepel en dan zo'n onmogelijk dikke zoogcompres erop. Kon het daar meestal binnen een dag of 2 weer mee handelen. En smeerde gerust een paar keer per dag bij.
pi_166274223
Ik heb voor flesjes de standaard medelaspeen waarmee je therapeutisch kan voeden. (Medium flow denk ik? )

Ik vraag me even iets heel anders af: wat eten jullie 's nachts tussen het voeden door? Ik heb 's nachts en 's ochtends schreeuwende honger en zoek iets goed vet/calorierijks, een appel of drie werkt niet, kwark ook niet want koud..
Tijdje terug ging het hier ook over maar heb niks anders dan iets met tapioca in het nachtkastje van Bloesem onthouden.
pi_166274294
Ik had een rol met simpele kaakjes naast m'n bed liggen...
Ik moest ook echt wat eten idd ;) (en fruit haalde hier het honger gevoel ook niet weg, een kaakje wel :') )
pi_166274347
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 23:07 schreef Unihipili het volgende:
Ik heb voor flesjes de standaard medelaspeen waarmee je therapeutisch kan voeden. (Medium flow denk ik? )

Ik vraag me even iets heel anders af: wat eten jullie 's nachts tussen het voeden door? Ik heb 's nachts en 's ochtends schreeuwende honger en zoek iets goed vet/calorierijks, een appel werkt niet, kwark ook niet want koud..
Tijdje terug ging het hier ook over maar heb niks anders dan iets met tapioca in het nachtkastje van Bloesem onthouden.
Haha ja tapiocapudding O+ Nootjes, melk met amandelen (opwarmen, in de blender, evt met honing/ghee en evt weer af laten koelen), bananen, crackers met humus, appel met tahin en honing, stukjes kaas, blokjes pure chocolade.
pi_166277538
Hmm een kaas- en chocoladeplankje :9.
Ik werd weer wakker met buikpijn van de honger, vieze koekjes gegeten en terug naar bed.
Echt, genoeg eten is de grootste uitdaging van het moederschap nu de bv eenmaal goed loopt. Ooit toen ik nog eetlust had (pre zwangerschap) was ik al de hele dag bezig met eten, twee keer warm eten op een dag o.a., daar is nu de tijd niet meer voor maar heb wel méér eten nodig dan toen.
:{
  Manager PR/Moderator zaterdag 29 oktober 2016 @ 05:21:52 #67
269689 crew  Viv
pi_166277547
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 04:59 schreef Unihipili het volgende:
Echt, genoeg eten is de grootste uitdaging van het moederschap nu de bv eenmaal goed loopt.
Dit. Al heb ik een prima eetlust, maar mijn eten en drinken staat altijd nét buiten handbereik als ze is aangehapt. :')
pi_166277708
Ik heb/ had nooit honger 's nachts... Overdag daarentegen :Y)
Ben nu ook lichter dan ik ooit geweest ben *O* dat wordt nog wat als N straks stopt met bv...
Drinken is nog lastiger vind ik, daar moet ik echt aan denken. Je merkt het ook meteen, echt enorme dorst als ik niet genoeg drink.
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 08:30:20 #69
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166277829
Hier liggen mueslirepen en volkorenkoeken in het nachtkastje.
KuikenGuppy
pi_166279340
Oja, dat jaar waarin in ongestraft kan bunkeren :D
pi_166279556
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 11:16 schreef WupWup het volgende:
Bijna 15 mnd inmiddels, maar idd... Benieuwd wanneer ik weer normaal moet gaan eten :+
pi_166280624
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 11:16 schreef WupWup het volgende:
Tenzij je kind allergisch blijkt voor melk/soja/ei/pinda. ;(

Maar! Nu met 14 maanden (na 7 maanden dieet) blijkt dat ze via de bv wel weer tegen sporen van melk, soja en ei kan. Dus bunkeren indeed. :9~ Net op tijd voor Sint & Kerst. :Y)

Oh en ze heeft zelf een woord verzonnen voor borstvoeding, zo lief. Ze zegt dan 'jaja' en maakt het gebaar voor borstvoeding. Geen idee hoe ze bij jaja komt. :? Hoe noemen andere oudere kindjes het?
pi_166280664
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 13:03 schreef LuDann het volgende:

[..]

Maar! Nu met 14 maanden (na 7 maanden dieet) blijkt dat ze via de bv wel weer tegen sporen van melk, soja en ei kan. Dus bunkeren indeed. :9~ Net op tijd voor Sint & Kerst. :Y)

Oh en ze heeft zelf een woord verzonnen voor borstvoeding, zo lief. Ze zegt dan 'jaja' en maakt het gebaar voor borstvoeding. Geen idee hoe ze bij jaja komt. :? Hoe noemen andere oudere kindjes het?
"HMMMMMM!!!!! HMMMMM!!!!!" *trekt aan shirt* :')

Wat fijn dat ze weer tegen die sporen kan <3
pi_166280802
'Tiet! Tiet!'
*trekt aan shirt* :o

Superfijn Lu!!
pi_166280837
O+
Hier geen bv meer, maar als N. 's avonds nog een flesje warme melk krijgt vraagt ze om 'tuut tuut' omdat het uit de magnetron komt. Ze zijn erg inventief. :Y)
pi_166298620
Hallo dames,
Mijn dochter van 3 maanden krijgt sinds een week ontdooide melk. Maar even later begint ze dan te spugen ...komt dit iemand bekend voor? :)
pi_166301942
Te veel gedronken in te korte tijd?
pi_166302524
Nee dat viel wel mee, ze had nog niet de helft op en ook een boer gedaan. Bij verse afgekolfde melk heeft ze nergens last van.. :?
pi_166303430
Te warm of te koud geweest?
  zondag 30 oktober 2016 @ 15:57:09 #80
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166304197
Ik ben met een martel-kolfsessie bezig.... nog steeds een gapende kloof :{

Het is echt een open wond. De harde plekken zijn wel weg gelukkig (sterker nog, volgens mij is de productie van die borst volledig ingestort...), maar het is nog bij lange na niet geheeld. Ik laat S alleen drinken als ie geconcentreerd is, want anders gaat ie muiten vanwege het tepelhoedje en bijten ;(

Het speelt al een week. Wat moet ik hiermee? Word nu wel echt gek van t gehannes.
pi_166304284
LB wat heb je tot nu toe geprobeerd? Knap dat je zo doorzet, kloofjes zijn echt de HEL :X
  zondag 30 oktober 2016 @ 16:30:35 #82
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166305158
Drogen met melk, dikke klodders purelan, drinken met tepelhoedje, kolven ipv drinken....

Oh en paracetamol :')
pi_166305588
Bij mij hielp kokosolie beter dan purelan! En +1 op de kudo's voor je doorzettingsvermogen :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_166305689
Is spruw al uitgesloten?

Mocht je willen, ik heb monstertjes van Earth Mama Angel Baby nipple cream liggen, omdat ik die creme verkoop.. Is fijn spul O+ ik kan er altijd een paar opsturen :) als je wilt moet je je adres maar even PMen
pi_166305791
LB, ik moest ook gelijk aan spruw denken. Of aan een bacteriële infectie. Dat kan er beiden voor zorgen dat kloofjes niet weggaan. Sterkte ermee, het doet zo'n zeer!

Wat ik zelf heel fijn vond waren hydrogel compressen, bijvoorbeeld rite aid of mother mates.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_166305934
Ja rite aids, die waren fijn (mother mates vond ik minder).
Sterkte!!!
pi_166306557
Ik deed veel half naakt rondlopen en kolven, maar dat heeft wel 3 weken geduurd.
pi_166306571
Ieder geval sterkte!
pi_166306625
Tijd voor een lactatiekundige LB!
  zondag 30 oktober 2016 @ 19:55:43 #90
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166309442
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 17:51 schreef WupWup het volgende:
Tijd voor een lactatiekundige LB!
Ja ok dat lijkt me dan inderdaad een logische stap. Kan die kijken of t spruw is, en anders wat voor behandeling ik t beste volg.

Dank allemaal :*
  zondag 30 oktober 2016 @ 19:59:24 #91
409579 LuDann
All the way
pi_166309574
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:51 schreef angelatje het volgende:
Hallo dames,
Mijn dochter van 3 maanden krijgt sinds een week ontdooide melk. Maar even later begint ze dan te spugen ...komt dit iemand bekend voor? :)
Sommige kindjes vinden ontdooide melk niet zo lekker, maar dat heeft niet zo veel met spugen te maken denk ik. Weet je zeker dat het door de melk komt? Je zou kunnen proberen een portie te pasteuriseren, maar dat heeft niet zo'n fijne invloed op je melk, er verdwijnen wat vitamines en mineralen geloof ik (*klok-klepel verhaal, er verdwijnt iets maar weet niet meer zo goed wat :') )
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 15:57 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben met een martel-kolfsessie bezig.... nog steeds een gapende kloof :{

Het is echt een open wond. De harde plekken zijn wel weg gelukkig (sterker nog, volgens mij is de productie van die borst volledig ingestort...), maar het is nog bij lange na niet geheeld. Ik laat S alleen drinken als ie geconcentreerd is, want anders gaat ie muiten vanwege het tepelhoedje en bijten ;(

Het speelt al een week. Wat moet ik hiermee? Word nu wel echt gek van t gehannes.
Boh dat klinkt echt afschuwelijk. Ik zou ook een LK inschakelen ja... veel sterkte!
pi_166328276
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 19:59 schreef LuDann het volgende:

[..]

Sommige kindjes vinden ontdooide melk niet zo lekker, maar dat heeft niet zo veel met spugen te maken denk ik. Weet je zeker dat het door de melk komt? Je zou kunnen proberen een portie te pasteuriseren, maar dat heeft niet zo'n fijne invloed op je melk, er verdwijnen wat vitamines en mineralen geloof ik (*klok-klepel verhaal, er verdwijnt iets maar weet niet meer zo goed wat :') )

[..]

Boh dat klinkt echt afschuwelijk. Ik zou ook een LK inschakelen ja... veel sterkte!
Nee ik weet het niet zeker. Maar ze Was verder niet ziek. Soms spuugde ze echt veel uit een dat Was alleen na de voeding. Vandaag heeft ze alleen verse melk gehad en het spugen Was veel minder...Mijn zus denkt dat het komt omdat het melk Was die ik de eerste week heb gekolfd en die is wat dikker :?
  maandag 31 oktober 2016 @ 20:59:15 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166334708
Update: ik heb de lk gebeld, en bleek de meeste tips van hier ook al gehad te hebben ^O^ However, het leek haar ook wel slim om toch even te laten checken op spruw.

Kan ik donderdag pas terecht bij de huisarts voor een kweekje }:|

Godzijdank heb ik iets gevonden wat het draaglijker maakt: ik kolf eventjes tot de melk begint te stromen, en dan laat ik S drinken. Scheelt mij de gierende pijn als hij net aanhapt :X Volledig kolven is op een dag thuis geen doen: dan heb ik een krijsende baby terwijl ik aan de kolf hang. En bovendien drinkt hij de borst effectiever leeg. Zodra hij gaat sabbelen koppel ik af. En dan weer een dikke laag purelan.

Duimen maar dat t zo ook eens overgaat!
pi_166335554
Get LB, wat vervelend dat het zo duurt, klinkt erg pijnlijk :X Fijn dat je voor nu iets hebt wat het wat dragelijker maakt, hopelijk kan het op die manier een beetje helen of is er snel duidelijkheid over spruw zodat je daar wat mee kan..

Ik dacht trouwens dat spruw altijd zichtbaar was (witte waas?), maar blijkbaar dus niet?
  maandag 31 oktober 2016 @ 21:28:17 #95
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166335572
Nope, kan helaas ook in de borst zitten.
pi_166335786
Kokosolie zou toch ook goed zijn tegen spruw LB? Onder het mom van baat het niet? Wat gek dat je donderdag pas kunt komen. Dit lijkt me toch best wel iets dringends.
pi_166336779
Hou er rekening mee dat je niet van alles erop kan smeren met een open wond. Gentiaan bijv zou ik overslaan. Miconazol weet ik niet, maar wellicht kan dat gestart worden tot de kweekuitslag bekend is.
Waardeloos dat er niet zoiets als een lactatie-arts bestaat in het ziekenhuis, waar je met dit soort dingen terecht kan.
pi_166341997
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 13:03 schreef LuDann het volgende:

[..]

A trekt mijn shirt omhoog, wijst en zegt "die!" Soms met nog "hap hap hap" er achteraan :'). En als ik vraag of hij wil drinken bij mama, dan volgt een "JA" met een bijna extatische blik in zijn ogen :D O+.

En hoera voor het eten!
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_166342104
Wat rot LB. En eigenlijk schandalig dat je pas donderdag terecht kan bij de huisarts! Sterkte, hopelijk helpt je werkwijze in ieder geval genoeg om het dragelijk te houden :*.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_166342358
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]

A trekt mijn shirt omhoog, wijst en zegt "die!" Soms met nog "hap hap hap" er achteraan :'). En als ik vraag of hij wil drinken bij mama, dan volgt een "JA" met een bijna extatische blik in zijn ogen :D O+.

En hoera voor het eten!
Als T ook maar een hint van mijn borsten ziet dan trekt hij m'n shirt omlaag en begint hardop te lachen en te wijzen.

Opzich heel schattig, maar ik vind het soms ook heel irritant want in het openbaar of met bezoek ofzo niet altijd even discreet.

Sterkte, LB!

T was de afgelopen dagen ziek en heeft overdag veel meer gedronken bij mij. Nu ben ik weer aan het werk en heb bijna ploftetten. Wat gaat dat snel weer dat de productie omhoog gaat..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')