abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166298620
Hallo dames,
Mijn dochter van 3 maanden krijgt sinds een week ontdooide melk. Maar even later begint ze dan te spugen ...komt dit iemand bekend voor? :)
pi_166301942
Te veel gedronken in te korte tijd?
pi_166302524
Nee dat viel wel mee, ze had nog niet de helft op en ook een boer gedaan. Bij verse afgekolfde melk heeft ze nergens last van.. :?
pi_166303430
Te warm of te koud geweest?
  zondag 30 oktober 2016 @ 15:57:09 #80
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166304197
Ik ben met een martel-kolfsessie bezig.... nog steeds een gapende kloof :{

Het is echt een open wond. De harde plekken zijn wel weg gelukkig (sterker nog, volgens mij is de productie van die borst volledig ingestort...), maar het is nog bij lange na niet geheeld. Ik laat S alleen drinken als ie geconcentreerd is, want anders gaat ie muiten vanwege het tepelhoedje en bijten ;(

Het speelt al een week. Wat moet ik hiermee? Word nu wel echt gek van t gehannes.
pi_166304284
LB wat heb je tot nu toe geprobeerd? Knap dat je zo doorzet, kloofjes zijn echt de HEL :X
  zondag 30 oktober 2016 @ 16:30:35 #82
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166305158
Drogen met melk, dikke klodders purelan, drinken met tepelhoedje, kolven ipv drinken....

Oh en paracetamol :')
pi_166305588
Bij mij hielp kokosolie beter dan purelan! En +1 op de kudo's voor je doorzettingsvermogen :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_166305689
Is spruw al uitgesloten?

Mocht je willen, ik heb monstertjes van Earth Mama Angel Baby nipple cream liggen, omdat ik die creme verkoop.. Is fijn spul O+ ik kan er altijd een paar opsturen :) als je wilt moet je je adres maar even PMen
pi_166305791
LB, ik moest ook gelijk aan spruw denken. Of aan een bacteriële infectie. Dat kan er beiden voor zorgen dat kloofjes niet weggaan. Sterkte ermee, het doet zo'n zeer!

Wat ik zelf heel fijn vond waren hydrogel compressen, bijvoorbeeld rite aid of mother mates.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_166305934
Ja rite aids, die waren fijn (mother mates vond ik minder).
Sterkte!!!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_166306557
Ik deed veel half naakt rondlopen en kolven, maar dat heeft wel 3 weken geduurd.
pi_166306571
Ieder geval sterkte!
pi_166306625
Tijd voor een lactatiekundige LB!
  zondag 30 oktober 2016 @ 19:55:43 #90
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166309442
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 17:51 schreef WupWup het volgende:
Tijd voor een lactatiekundige LB!
Ja ok dat lijkt me dan inderdaad een logische stap. Kan die kijken of t spruw is, en anders wat voor behandeling ik t beste volg.

Dank allemaal :*
  zondag 30 oktober 2016 @ 19:59:24 #91
409579 LuDann
All the way
pi_166309574
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:51 schreef angelatje het volgende:
Hallo dames,
Mijn dochter van 3 maanden krijgt sinds een week ontdooide melk. Maar even later begint ze dan te spugen ...komt dit iemand bekend voor? :)
Sommige kindjes vinden ontdooide melk niet zo lekker, maar dat heeft niet zo veel met spugen te maken denk ik. Weet je zeker dat het door de melk komt? Je zou kunnen proberen een portie te pasteuriseren, maar dat heeft niet zo'n fijne invloed op je melk, er verdwijnen wat vitamines en mineralen geloof ik (*klok-klepel verhaal, er verdwijnt iets maar weet niet meer zo goed wat :') )
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 15:57 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben met een martel-kolfsessie bezig.... nog steeds een gapende kloof :{

Het is echt een open wond. De harde plekken zijn wel weg gelukkig (sterker nog, volgens mij is de productie van die borst volledig ingestort...), maar het is nog bij lange na niet geheeld. Ik laat S alleen drinken als ie geconcentreerd is, want anders gaat ie muiten vanwege het tepelhoedje en bijten ;(

Het speelt al een week. Wat moet ik hiermee? Word nu wel echt gek van t gehannes.
Boh dat klinkt echt afschuwelijk. Ik zou ook een LK inschakelen ja... veel sterkte!
pi_166328276
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 19:59 schreef LuDann het volgende:

[..]

Sommige kindjes vinden ontdooide melk niet zo lekker, maar dat heeft niet zo veel met spugen te maken denk ik. Weet je zeker dat het door de melk komt? Je zou kunnen proberen een portie te pasteuriseren, maar dat heeft niet zo'n fijne invloed op je melk, er verdwijnen wat vitamines en mineralen geloof ik (*klok-klepel verhaal, er verdwijnt iets maar weet niet meer zo goed wat :') )

[..]

Boh dat klinkt echt afschuwelijk. Ik zou ook een LK inschakelen ja... veel sterkte!
Nee ik weet het niet zeker. Maar ze Was verder niet ziek. Soms spuugde ze echt veel uit een dat Was alleen na de voeding. Vandaag heeft ze alleen verse melk gehad en het spugen Was veel minder...Mijn zus denkt dat het komt omdat het melk Was die ik de eerste week heb gekolfd en die is wat dikker :?
  maandag 31 oktober 2016 @ 20:59:15 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166334708
Update: ik heb de lk gebeld, en bleek de meeste tips van hier ook al gehad te hebben ^O^ However, het leek haar ook wel slim om toch even te laten checken op spruw.

Kan ik donderdag pas terecht bij de huisarts voor een kweekje }:|

Godzijdank heb ik iets gevonden wat het draaglijker maakt: ik kolf eventjes tot de melk begint te stromen, en dan laat ik S drinken. Scheelt mij de gierende pijn als hij net aanhapt :X Volledig kolven is op een dag thuis geen doen: dan heb ik een krijsende baby terwijl ik aan de kolf hang. En bovendien drinkt hij de borst effectiever leeg. Zodra hij gaat sabbelen koppel ik af. En dan weer een dikke laag purelan.

Duimen maar dat t zo ook eens overgaat!
pi_166335554
Get LB, wat vervelend dat het zo duurt, klinkt erg pijnlijk :X Fijn dat je voor nu iets hebt wat het wat dragelijker maakt, hopelijk kan het op die manier een beetje helen of is er snel duidelijkheid over spruw zodat je daar wat mee kan..

Ik dacht trouwens dat spruw altijd zichtbaar was (witte waas?), maar blijkbaar dus niet?
  maandag 31 oktober 2016 @ 21:28:17 #95
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166335572
Nope, kan helaas ook in de borst zitten.
pi_166335786
Kokosolie zou toch ook goed zijn tegen spruw LB? Onder het mom van baat het niet? Wat gek dat je donderdag pas kunt komen. Dit lijkt me toch best wel iets dringends.
pi_166336779
Hou er rekening mee dat je niet van alles erop kan smeren met een open wond. Gentiaan bijv zou ik overslaan. Miconazol weet ik niet, maar wellicht kan dat gestart worden tot de kweekuitslag bekend is.
Waardeloos dat er niet zoiets als een lactatie-arts bestaat in het ziekenhuis, waar je met dit soort dingen terecht kan.
pi_166341997
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 13:03 schreef LuDann het volgende:

[..]

Tenzij je kind allergisch blijkt voor melk/soja/ei/pinda. ;(

Maar! Nu met 14 maanden (na 7 maanden dieet) blijkt dat ze via de bv wel weer tegen sporen van melk, soja en ei kan. Dus bunkeren indeed. :9~ Net op tijd voor Sint & Kerst. :Y)

Oh en ze heeft zelf een woord verzonnen voor borstvoeding, zo lief. Ze zegt dan 'jaja' en maakt het gebaar voor borstvoeding. Geen idee hoe ze bij jaja komt. :? Hoe noemen andere oudere kindjes het?
A trekt mijn shirt omhoog, wijst en zegt "die!" Soms met nog "hap hap hap" er achteraan :'). En als ik vraag of hij wil drinken bij mama, dan volgt een "JA" met een bijna extatische blik in zijn ogen :D O+.

En hoera voor het eten!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_166342104
Wat rot LB. En eigenlijk schandalig dat je pas donderdag terecht kan bij de huisarts! Sterkte, hopelijk helpt je werkwijze in ieder geval genoeg om het dragelijk te houden :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_166342358
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]

A trekt mijn shirt omhoog, wijst en zegt "die!" Soms met nog "hap hap hap" er achteraan :'). En als ik vraag of hij wil drinken bij mama, dan volgt een "JA" met een bijna extatische blik in zijn ogen :D O+.

En hoera voor het eten!
Als T ook maar een hint van mijn borsten ziet dan trekt hij m'n shirt omlaag en begint hardop te lachen en te wijzen.

Opzich heel schattig, maar ik vind het soms ook heel irritant want in het openbaar of met bezoek ofzo niet altijd even discreet.

Sterkte, LB!

T was de afgelopen dagen ziek en heeft overdag veel meer gedronken bij mij. Nu ben ik weer aan het werk en heb bijna ploftetten. Wat gaat dat snel weer dat de productie omhoog gaat..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')