abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:55:58 #101
409579 LuDann
All the way
pi_166354779
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]

A trekt mijn shirt omhoog, wijst en zegt "die!" Soms met nog "hap hap hap" er achteraan :'). En als ik vraag of hij wil drinken bij mama, dan volgt een "JA" met een bijna extatische blik in zijn ogen :D O+.

En hoera voor het eten!
'hap hap hap' :D O+ Zooo lief!

Jagar, dat klinkt niet erg discreet inderdaad. :P Maar wel schattig. O+

LB, hoe gaat het nu, trek je het een beetje tot donderdag? Ik vind het ook wel lang hoor...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 november 2016 @ 21:29:14 #102
147316 crew  DJMO
#trut
pi_166355916
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]

A trekt mijn shirt omhoog, wijst en zegt "die!" Soms met nog "hap hap hap" er achteraan :'). En als ik vraag of hij wil drinken bij mama, dan volgt een "JA" met een bijna extatische blik in zijn ogen :D O+.

En hoera voor het eten!
<3

Michael weet zich buitenshuis prima in te houden, maar thuis is het gewoon dwingend naar de tepel graaien met z'n hand in m'n shirt en idd ook DIE :') inmiddels bijna de 19 maanden aangetikt hier ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 1 november 2016 @ 22:34:46 #103
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166358542
Ik heb mijn kolf op mn werk laten liggen :X dus moest mijn zere borst wel laten drinken, en eigenlijk viel dat aardig mee!

Straks weer een dikke laag purelan en hopen dat t stijgende lijn blijft.

Donderdag ga ik sowieso wel naar de dokter, want t doet tussendoor ook nog wel zeer. Zo liep ik vandaag met mijn armen over elkaar omdat t zeer deed als mn borst hobbelde tijdens het lopen :')!
pi_166359121
Och LB dat is zo'n nare pijn :( sterkte! Hoop dat je heel snel er vanaf bent
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_166362534
Ik heb ook ineens pijn :{ Mini heeft een tandje en daar had ik weinig last van tot nu toe, maar ze drinkt zo slordig de laatste tijd dat ze nu volgens mij regelmatig toch met dat tandje over m'n tepel schraapt. Ik zie nog niet echt een wondje, maar het voelt alsof er een schaafplek zit. Ze bokt en slurpt en smakt en kijkt ook nog continue rond met de tepel nog in d'r mond. Zelfs s nachts laat ze niet gewoon los maar trekt ze d'r hoofd naar achteren als ze klaar is.

Is het een fase of moet ik toch wat meer aandacht besteden aan netjes drinken?
pi_166363167
Beide, Dot. Het gaat weer voorbij dit gedrag, maar ondertussen moet je wel de zeilen bijzetten om je tepels te sparen.
pi_166364420
Hallo allemaal, ik heb hier al best lang meegelezen maar nooit geregistreerd vanwege angst-voor-post-verslaving :D. Heb aan dit topic al veel gehad. Mijn oudste van bijna 3 heb ik 17 maanden aan de borst gehad (toen stopte ze zelf ivm mijn zwangerschap) en bij mijn jongste van negen maanden ben ik benieuwd hoe lang hij dat gaat doen. Tandjes zijn bij mijn kinders altijd reden geweest voor gedoe aan de borst-vooral bij het doorkomen. Vaakwist ik dat ze eraan zaten te komen omdat het dan ineens zo scherp voelde bij het drinken (terwijl er dan nog geen tand te zien was). Ging vanzelf over, maar het hielp wel extra op te letten bij aanhaps.
  woensdag 2 november 2016 @ 10:59:15 #108
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166364731
J heeft sinds een paar dagen iets nieuws... Boos worden aan de tepel/driftig zoeken/happen en zich dan overstrekken. Waar de voedingen eerst sneller leken te gaan, duren ze nu weer langer omdat ie soms zo slordig drinkt (veel loslaten, kreunen, zich verstoppen onder mijn borst). Gelukkig zitten er snachts wel steeds vaker 4 ipv 3 uur tussen de voedingen, scheelt weer iets :Z
pi_166365125
Ai LadyBlack, wat lopen met pijn klinkt heel erg naar ;( Ik had dat van de week ook ineens. Goddank kreeg ik het er uit geknepen.

Even een vraag. Mijn kleine S is nu 8 dagen oud, en drinkt vanaf dag 1 als een malle. De melk was er op dag 1 al en neemt snel toe. Goede volle borsten maar soms wat harde plekken.
Ik merk aan S dat de melk erg snel en heftig komt. Hij moet hard slikken om het weg te krijgen, maar het lukt hem doorgaans. Gisteren voor en na een voeding gewogen en er zat 100 gram verschil in :X :D Hij drinkt kort en effectief ens laapt dan heel wat uurtjes, waarin mijn borsten dus weer tot propvol vollopen.

Wat zou ik doen? Kolven in de tussentijd, met risico op nog meer melk? Het ergste afkolven/wegknijpen vlak voor de voeding? Hem laten wennen aan de harde stroom?

Nu laat ik hem even kort drinken, laat dan een boertje, en laat hem dan verder drinken, zodat hij niet teveel spuugt. Hoe meer ik hem laat drinken, hoe meer hij spuugt. Het is hem echt teveel en te snel.
  woensdag 2 november 2016 @ 11:35:32 #110
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166365359
Ik had hier ook zoiets, liggend op mn rug en hij op zn buik voeden hielp goed :) dan moet ie tegen de zwaartekracht in drinken.

Al wissel ik nu weer af want J werd dus vaak boos liggend sinds een paar dagen maar natural breastfeeding werkt nog steeds t beste, dan geeft ie 9 vd 10 keer niks terug

[ Bericht 15% gewijzigd door sproetjes op 02-11-2016 15:04:58 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 2 november 2016 @ 18:28:40 #111
269689 crew  Viv
pi_166373852
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 10:59 schreef sproetjes het volgende:
J heeft sinds een paar dagen iets nieuws... Boos worden aan de tepel/driftig zoeken/happen en zich dan overstrekken.
Dat doet die van mij al sinds dag 3 ofzo. Hier lijkt het een teken van vermoeidheid te zijn, want als ze goed wakker is na een lang dutje kan ze prima aanhappen. Als dat niet meteen lukt (bij stuwing ofzo), wordt ze alsnog boos. :') Meestal geef ik haar dan aan mijn man, die kan haar goed kalmeren voor een nieuwe poging. O+
pi_166374559
Ik noemde F als hij zo driftig deed Chucky :@
Het ging uiteindelijk over
pi_166375563
Sproetjes en Vivi, M. deed dat in het begin ook vaak, tegenwoordig is het wat sneller te verhelpen omdat we nu weten wat er, meestal, aan de hand is. Vaak als ze zo doet zit er een boertje dwars. Als het boertje uiteindelijk gelukt is (op rug omhoog wrijven en kloppen) kan ze weer rustig drinken. Als het boertje niet het probleem is dan is ze vaak gewoon heel erg moe en zit ze vol. Ik geef haar dan een speentje.
Kan het zijn dat er een boertje dwarszit?
  woensdag 2 november 2016 @ 20:15:51 #114
409579 LuDann
All the way
pi_166376313
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:26 schreef Roomsnoes het volgende:
Ai LadyBlack, wat lopen met pijn klinkt heel erg naar ;( Ik had dat van de week ook ineens. Goddank kreeg ik het er uit geknepen.

Even een vraag. Mijn kleine S is nu 8 dagen oud, en drinkt vanaf dag 1 als een malle. De melk was er op dag 1 al en neemt snel toe. Goede volle borsten maar soms wat harde plekken.
Ik merk aan S dat de melk erg snel en heftig komt. Hij moet hard slikken om het weg te krijgen, maar het lukt hem doorgaans. Gisteren voor en na een voeding gewogen en er zat 100 gram verschil in :X :D Hij drinkt kort en effectief ens laapt dan heel wat uurtjes, waarin mijn borsten dus weer tot propvol vollopen.

Wat zou ik doen? Kolven in de tussentijd, met risico op nog meer melk? Het ergste afkolven/wegknijpen vlak voor de voeding? Hem laten wennen aan de harde stroom?

Nu laat ik hem even kort drinken, laat dan een boertje, en laat hem dan verder drinken, zodat hij niet teveel spuugt. Hoe meer ik hem laat drinken, hoe meer hij spuugt. Het is hem echt teveel en te snel.
Ik zou niet kolven in de tussentijd, daarmee stimuleer je je productie nog meer. Wat je wel kunt doen is na je tsr het eerste even weg te laten stromen en dan aanleggen als de ergste druk eraf is.
  woensdag 2 november 2016 @ 20:19:57 #115
409579 LuDann
All the way
pi_166376441
Ik zat me ook nog iets af te vragen. Ik had met Wolk veel problemen met aanleggen in het begin, met name vanwege vlakke tepels.

Nu is dat na bijna 15 maanden voeden wel minder geworden natuurlijk. Als je stopt met voeden, worden je tepels dan weer vlak? En omgekeerd, als je doorgaat met voeden, maakt dat het aanleggen van een volgende baby makkelijker?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 2 november 2016 @ 21:00:22 #116
269689 crew  Viv
pi_166377820
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 19:50 schreef Mies_poes het volgende:
Kan het zijn dat er een boertje dwarszit?
Als ze ineens loslaat tijdens de voeding en dan zo driftig doet komt er meestal wel een boertje, maar aan het begin van de voeding houd ik het op vermoeidheid.
pi_166379129
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:19 schreef LuDann het volgende:
Ik zat me ook nog iets af te vragen. Ik had met Wolk veel problemen met aanleggen in het begin, met name vanwege vlakke tepels.

Nu is dat na bijna 15 maanden voeden wel minder geworden natuurlijk. Als je stopt met voeden, worden je tepels dan weer vlak? En omgekeerd, als je doorgaat met voeden, maakt dat het aanleggen van een volgende baby makkelijker?
Nope, ze blijven groter dan ze voor de zwangerschap waren. Wel iets minder geprononceerd wellicht, maar nooit meer zoals het ooit was. Op je tweede vraag is het heel lastig antwoorden. Niet alleen de vorm van je tepels zijn daarop van invloed, maar ook de techniek van je kind en je eigen ervaring en kennis speelt ook een rol. Over het algemeen kunnen second time moms sowieso veel makkelijker en met zelfvertrouwen hun verse baby aanleggen.
  donderdag 3 november 2016 @ 05:17:47 #118
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166384395
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 19:50 schreef Mies_poes het volgende:
Sproetjes en Vivi, M. deed dat in het begin ook vaak, tegenwoordig is het wat sneller te verhelpen omdat we nu weten wat er, meestal, aan de hand is. Vaak als ze zo doet zit er een boertje dwars. Als het boertje uiteindelijk gelukt is (op rug omhoog wrijven en kloppen) kan ze weer rustig drinken. Als het boertje niet het probleem is dan is ze vaak gewoon heel erg moe en zit ze vol. Ik geef haar dan een speentje.
Kan het zijn dat er een boertje dwarszit?
Is het hier ook vaak. Dus tussendoor veel laten boeren. Al ben ik soms alsnog na de voeding langer bezig met "verborgen" boertjes weg te krijgen als t voeden zelf.... Dan lijkt alles prima maar zodra ik hem plat leg is het kreunen en bozig want boer. Die komt na veel moeite... Even wachten.... Niks meer? Ok bed in... Ohnee grapje toch nog niet klaar
En dat nog 5/6x :') jammer is dat er zo vaak nog maar een uur/anderhalf overblijft voor mij om te slapen dus ben soms redelijk uitgeput


Er is niks veranderd aan zijn aanhappen etc dus waar dit nu vanaf komt?

[ Bericht 2% gewijzigd door sproetjes op 03-11-2016 06:03:58 ]
  donderdag 3 november 2016 @ 09:15:10 #119
409579 LuDann
All the way
pi_166385736
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 21:42 schreef WupWup het volgende:

[..]

Nope, ze blijven groter dan ze voor de zwangerschap waren. Wel iets minder geprononceerd wellicht, maar nooit meer zoals het ooit was. Op je tweede vraag is het heel lastig antwoorden. Niet alleen de vorm van je tepels zijn daarop van invloed, maar ook de techniek van je kind en je eigen ervaring en kennis speelt ook een rol. Over het algemeen kunnen second time moms sowieso veel makkelijker en met zelfvertrouwen hun verse baby aanleggen.
Oh kijk, dat eerste is goed nieuws! Ik ben benieuwd of het een (hopelijk) volgende keer dan soepeler zal gaan. Dat zal vast ook afhankelijk zijn van een herhaal ks of niet. Voorlopig blijf ik doorvoeden, we zien wel waar het schip strandt. :Y
pi_166389733
Ik val hier even binnen met een vraagje.

Mijn zoontje van bijna 7 weken krijgt borstvoeding op vraag. In januari ga ik terug werken, dus wil ik alvast een voorraadje moedermelk opbouwen en ben ik enkele dagen geleden gestart met afkolven, met een Medela Freestyle.

Ik heb inmiddels 4x afgekolft (telkens 15minuten per borst). De opbrengst was de eerste keer 120 ml, de tweede keer niets, de derde keer zo'n 30 ml en vandaag opnieuw niets (behalve enkele druppeltjes).

Maar ik snap het niet. Vandaag kwam er dus echt niets behalve een paar druppeltjes. Ik heb m'n zoontje bij mij genomen, naar filmpjes gekeken waarop hij huilt enz en dan kwamen er dus wel een paar druppeltjes, maar geen straaltje. Ik veronderstel geen toeschietreflex.

Echter als ik dan met de hand wat masseer, krijg ik metéén een toeschietreflex en dus 2-3 straaltjes uit de borst. Ik kolf dan handmatig met gemak op 10 minuten 50 ml (en nog meer ook, als ik had verder gedaan). Als ik vervolgens opnieuw probeer met de elektrische kolf, weer niks!

Kan dit een technische fout zijn (verkeerde maat borstschild ofzo)? Nuja, lijkt me niet logisch aangezien het de eerste keer wel lukte. Maar ik snap niet waarom het met de hand wél lukt en met de kolf niet...
pi_166390465
Is het een tweedehands kolf misschien? Ze kunnen nog wel eens kracht verliezen.
pi_166390498
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:44 schreef Unihipili het volgende:
Is het een tweedehands kolf misschien? Ze kunnen nog wel eens kracht verliezen.
Nee ze is nieuw, dus dat kan het niet zijn...
pi_166390513
Dan weet ik het niet. Lactatiekundige mee laten kijken?
pi_166390784
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:46 schreef Unihipili het volgende:
Dan weet ik het niet. Lactatiekundige mee laten kijken?
Dat is een goed idee. Ik ga daar eens een afspraak voor maken. :)
pi_166391562
Saarah wat vervelend zeg. Kolf je wel dubbelzijdig? Omdat je het had over per borst 15 minuten? Ik heb ook een Freestyle en hoewel ik daarmee prima kolf krijg ik geen toeschietreflex als ik het enkelzijdig probeer. Ook de standen van de eerste fase (de 2min sneller pompen) en de tweede kan belangrijk zijn. Voor mij werkt het toeschieten op stand 3 en het pompen dan op 4. Hoger of lager niet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')