abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:55:58 #101
409579 LuDann
All the way
pi_166354779
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]

A trekt mijn shirt omhoog, wijst en zegt "die!" Soms met nog "hap hap hap" er achteraan :'). En als ik vraag of hij wil drinken bij mama, dan volgt een "JA" met een bijna extatische blik in zijn ogen :D O+.

En hoera voor het eten!
'hap hap hap' :D O+ Zooo lief!

Jagar, dat klinkt niet erg discreet inderdaad. :P Maar wel schattig. O+

LB, hoe gaat het nu, trek je het een beetje tot donderdag? Ik vind het ook wel lang hoor...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 november 2016 @ 21:29:14 #102
147316 crew  DJMO
#trut
pi_166355916
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]

A trekt mijn shirt omhoog, wijst en zegt "die!" Soms met nog "hap hap hap" er achteraan :'). En als ik vraag of hij wil drinken bij mama, dan volgt een "JA" met een bijna extatische blik in zijn ogen :D O+.

En hoera voor het eten!
<3

Michael weet zich buitenshuis prima in te houden, maar thuis is het gewoon dwingend naar de tepel graaien met z'n hand in m'n shirt en idd ook DIE :') inmiddels bijna de 19 maanden aangetikt hier ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 1 november 2016 @ 22:34:46 #103
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166358542
Ik heb mijn kolf op mn werk laten liggen :X dus moest mijn zere borst wel laten drinken, en eigenlijk viel dat aardig mee!

Straks weer een dikke laag purelan en hopen dat t stijgende lijn blijft.

Donderdag ga ik sowieso wel naar de dokter, want t doet tussendoor ook nog wel zeer. Zo liep ik vandaag met mijn armen over elkaar omdat t zeer deed als mn borst hobbelde tijdens het lopen :')!
pi_166359121
Och LB dat is zo'n nare pijn :( sterkte! Hoop dat je heel snel er vanaf bent
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_166362534
Ik heb ook ineens pijn :{ Mini heeft een tandje en daar had ik weinig last van tot nu toe, maar ze drinkt zo slordig de laatste tijd dat ze nu volgens mij regelmatig toch met dat tandje over m'n tepel schraapt. Ik zie nog niet echt een wondje, maar het voelt alsof er een schaafplek zit. Ze bokt en slurpt en smakt en kijkt ook nog continue rond met de tepel nog in d'r mond. Zelfs s nachts laat ze niet gewoon los maar trekt ze d'r hoofd naar achteren als ze klaar is.

Is het een fase of moet ik toch wat meer aandacht besteden aan netjes drinken?
pi_166363167
Beide, Dot. Het gaat weer voorbij dit gedrag, maar ondertussen moet je wel de zeilen bijzetten om je tepels te sparen.
pi_166364420
Hallo allemaal, ik heb hier al best lang meegelezen maar nooit geregistreerd vanwege angst-voor-post-verslaving :D. Heb aan dit topic al veel gehad. Mijn oudste van bijna 3 heb ik 17 maanden aan de borst gehad (toen stopte ze zelf ivm mijn zwangerschap) en bij mijn jongste van negen maanden ben ik benieuwd hoe lang hij dat gaat doen. Tandjes zijn bij mijn kinders altijd reden geweest voor gedoe aan de borst-vooral bij het doorkomen. Vaakwist ik dat ze eraan zaten te komen omdat het dan ineens zo scherp voelde bij het drinken (terwijl er dan nog geen tand te zien was). Ging vanzelf over, maar het hielp wel extra op te letten bij aanhaps.
  woensdag 2 november 2016 @ 10:59:15 #108
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166364731
J heeft sinds een paar dagen iets nieuws... Boos worden aan de tepel/driftig zoeken/happen en zich dan overstrekken. Waar de voedingen eerst sneller leken te gaan, duren ze nu weer langer omdat ie soms zo slordig drinkt (veel loslaten, kreunen, zich verstoppen onder mijn borst). Gelukkig zitten er snachts wel steeds vaker 4 ipv 3 uur tussen de voedingen, scheelt weer iets :Z
pi_166365125
Ai LadyBlack, wat lopen met pijn klinkt heel erg naar ;( Ik had dat van de week ook ineens. Goddank kreeg ik het er uit geknepen.

Even een vraag. Mijn kleine S is nu 8 dagen oud, en drinkt vanaf dag 1 als een malle. De melk was er op dag 1 al en neemt snel toe. Goede volle borsten maar soms wat harde plekken.
Ik merk aan S dat de melk erg snel en heftig komt. Hij moet hard slikken om het weg te krijgen, maar het lukt hem doorgaans. Gisteren voor en na een voeding gewogen en er zat 100 gram verschil in :X :D Hij drinkt kort en effectief ens laapt dan heel wat uurtjes, waarin mijn borsten dus weer tot propvol vollopen.

Wat zou ik doen? Kolven in de tussentijd, met risico op nog meer melk? Het ergste afkolven/wegknijpen vlak voor de voeding? Hem laten wennen aan de harde stroom?

Nu laat ik hem even kort drinken, laat dan een boertje, en laat hem dan verder drinken, zodat hij niet teveel spuugt. Hoe meer ik hem laat drinken, hoe meer hij spuugt. Het is hem echt teveel en te snel.
  woensdag 2 november 2016 @ 11:35:32 #110
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166365359
Ik had hier ook zoiets, liggend op mn rug en hij op zn buik voeden hielp goed :) dan moet ie tegen de zwaartekracht in drinken.

Al wissel ik nu weer af want J werd dus vaak boos liggend sinds een paar dagen maar natural breastfeeding werkt nog steeds t beste, dan geeft ie 9 vd 10 keer niks terug

[ Bericht 15% gewijzigd door sproetjes op 02-11-2016 15:04:58 ]
  Manager PR/Moderator woensdag 2 november 2016 @ 18:28:40 #111
269689 crew  Viv
pi_166373852
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 10:59 schreef sproetjes het volgende:
J heeft sinds een paar dagen iets nieuws... Boos worden aan de tepel/driftig zoeken/happen en zich dan overstrekken.
Dat doet die van mij al sinds dag 3 ofzo. Hier lijkt het een teken van vermoeidheid te zijn, want als ze goed wakker is na een lang dutje kan ze prima aanhappen. Als dat niet meteen lukt (bij stuwing ofzo), wordt ze alsnog boos. :') Meestal geef ik haar dan aan mijn man, die kan haar goed kalmeren voor een nieuwe poging. O+
pi_166374559
Ik noemde F als hij zo driftig deed Chucky :@
Het ging uiteindelijk over
pi_166375563
Sproetjes en Vivi, M. deed dat in het begin ook vaak, tegenwoordig is het wat sneller te verhelpen omdat we nu weten wat er, meestal, aan de hand is. Vaak als ze zo doet zit er een boertje dwars. Als het boertje uiteindelijk gelukt is (op rug omhoog wrijven en kloppen) kan ze weer rustig drinken. Als het boertje niet het probleem is dan is ze vaak gewoon heel erg moe en zit ze vol. Ik geef haar dan een speentje.
Kan het zijn dat er een boertje dwarszit?
  woensdag 2 november 2016 @ 20:15:51 #114
409579 LuDann
All the way
pi_166376313
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:26 schreef Roomsnoes het volgende:
Ai LadyBlack, wat lopen met pijn klinkt heel erg naar ;( Ik had dat van de week ook ineens. Goddank kreeg ik het er uit geknepen.

Even een vraag. Mijn kleine S is nu 8 dagen oud, en drinkt vanaf dag 1 als een malle. De melk was er op dag 1 al en neemt snel toe. Goede volle borsten maar soms wat harde plekken.
Ik merk aan S dat de melk erg snel en heftig komt. Hij moet hard slikken om het weg te krijgen, maar het lukt hem doorgaans. Gisteren voor en na een voeding gewogen en er zat 100 gram verschil in :X :D Hij drinkt kort en effectief ens laapt dan heel wat uurtjes, waarin mijn borsten dus weer tot propvol vollopen.

Wat zou ik doen? Kolven in de tussentijd, met risico op nog meer melk? Het ergste afkolven/wegknijpen vlak voor de voeding? Hem laten wennen aan de harde stroom?

Nu laat ik hem even kort drinken, laat dan een boertje, en laat hem dan verder drinken, zodat hij niet teveel spuugt. Hoe meer ik hem laat drinken, hoe meer hij spuugt. Het is hem echt teveel en te snel.
Ik zou niet kolven in de tussentijd, daarmee stimuleer je je productie nog meer. Wat je wel kunt doen is na je tsr het eerste even weg te laten stromen en dan aanleggen als de ergste druk eraf is.
  woensdag 2 november 2016 @ 20:19:57 #115
409579 LuDann
All the way
pi_166376441
Ik zat me ook nog iets af te vragen. Ik had met Wolk veel problemen met aanleggen in het begin, met name vanwege vlakke tepels.

Nu is dat na bijna 15 maanden voeden wel minder geworden natuurlijk. Als je stopt met voeden, worden je tepels dan weer vlak? En omgekeerd, als je doorgaat met voeden, maakt dat het aanleggen van een volgende baby makkelijker?
  Manager PR/Moderator woensdag 2 november 2016 @ 21:00:22 #116
269689 crew  Viv
pi_166377820
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 19:50 schreef Mies_poes het volgende:
Als ze ineens loslaat tijdens de voeding en dan zo driftig doet komt er meestal wel een boertje, maar aan het begin van de voeding houd ik het op vermoeidheid.
pi_166379129
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:19 schreef LuDann het volgende:
Ik zat me ook nog iets af te vragen. Ik had met Wolk veel problemen met aanleggen in het begin, met name vanwege vlakke tepels.

Nu is dat na bijna 15 maanden voeden wel minder geworden natuurlijk. Als je stopt met voeden, worden je tepels dan weer vlak? En omgekeerd, als je doorgaat met voeden, maakt dat het aanleggen van een volgende baby makkelijker?
Nope, ze blijven groter dan ze voor de zwangerschap waren. Wel iets minder geprononceerd wellicht, maar nooit meer zoals het ooit was. Op je tweede vraag is het heel lastig antwoorden. Niet alleen de vorm van je tepels zijn daarop van invloed, maar ook de techniek van je kind en je eigen ervaring en kennis speelt ook een rol. Over het algemeen kunnen second time moms sowieso veel makkelijker en met zelfvertrouwen hun verse baby aanleggen.
  donderdag 3 november 2016 @ 05:17:47 #118
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166384395
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 19:50 schreef Mies_poes het volgende:
Sproetjes en Vivi, M. deed dat in het begin ook vaak, tegenwoordig is het wat sneller te verhelpen omdat we nu weten wat er, meestal, aan de hand is. Vaak als ze zo doet zit er een boertje dwars. Als het boertje uiteindelijk gelukt is (op rug omhoog wrijven en kloppen) kan ze weer rustig drinken. Als het boertje niet het probleem is dan is ze vaak gewoon heel erg moe en zit ze vol. Ik geef haar dan een speentje.
Is het hier ook vaak. Dus tussendoor veel laten boeren. Al ben ik soms alsnog na de voeding langer bezig met "verborgen" boertjes weg te krijgen als t voeden zelf.... Dan lijkt alles prima maar zodra ik hem plat leg is het kreunen en bozig want boer. Die komt na veel moeite... Even wachten.... Niks meer? Ok bed in... Ohnee grapje toch nog niet klaar
En dat nog 5/6x :') jammer is dat er zo vaak nog maar een uur/anderhalf overblijft voor mij om te slapen dus ben soms redelijk uitgeput

Er is niks veranderd aan zijn aanhappen etc dus waar dit nu vanaf komt?

[ Bericht 2% gewijzigd door sproetjes op 03-11-2016 06:03:58 ]
  donderdag 3 november 2016 @ 09:15:10 #119
409579 LuDann
All the way
pi_166385736
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 21:42 schreef WupWup het volgende:

[..]

Nope, ze blijven groter dan ze voor de zwangerschap waren. Wel iets minder geprononceerd wellicht, maar nooit meer zoals het ooit was. Op je tweede vraag is het heel lastig antwoorden. Niet alleen de vorm van je tepels zijn daarop van invloed, maar ook de techniek van je kind en je eigen ervaring en kennis speelt ook een rol. Over het algemeen kunnen second time moms sowieso veel makkelijker en met zelfvertrouwen hun verse baby aanleggen.
Oh kijk, dat eerste is goed nieuws! Ik ben benieuwd of het een (hopelijk) volgende keer dan soepeler zal gaan. Dat zal vast ook afhankelijk zijn van een herhaal ks of niet. Voorlopig blijf ik doorvoeden, we zien wel waar het schip strandt. :Y
pi_166389733
Ik val hier even binnen met een vraagje.

Mijn zoontje van bijna 7 weken krijgt borstvoeding op vraag. In januari ga ik terug werken, dus wil ik alvast een voorraadje moedermelk opbouwen en ben ik enkele dagen geleden gestart met afkolven, met een Medela Freestyle.

Ik heb inmiddels 4x afgekolft (telkens 15minuten per borst). De opbrengst was de eerste keer 120 ml, de tweede keer niets, de derde keer zo'n 30 ml en vandaag opnieuw niets (behalve enkele druppeltjes).

Maar ik snap het niet. Vandaag kwam er dus echt niets behalve een paar druppeltjes. Ik heb m'n zoontje bij mij genomen, naar filmpjes gekeken waarop hij huilt enz en dan kwamen er dus wel een paar druppeltjes, maar geen straaltje. Ik veronderstel geen toeschietreflex.

Echter als ik dan met de hand wat masseer, krijg ik metéén een toeschietreflex en dus 2-3 straaltjes uit de borst. Ik kolf dan handmatig met gemak op 10 minuten 50 ml (en nog meer ook, als ik had verder gedaan). Als ik vervolgens opnieuw probeer met de elektrische kolf, weer niks!

Kan dit een technische fout zijn (verkeerde maat borstschild ofzo)? Nuja, lijkt me niet logisch aangezien het de eerste keer wel lukte. Maar ik snap niet waarom het met de hand wél lukt en met de kolf niet...
pi_166390465
Is het een tweedehands kolf misschien? Ze kunnen nog wel eens kracht verliezen.
pi_166390498
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:44 schreef Unihipili het volgende:
Is het een tweedehands kolf misschien? Ze kunnen nog wel eens kracht verliezen.
Nee ze is nieuw, dus dat kan het niet zijn...
pi_166390513
Dan weet ik het niet. Lactatiekundige mee laten kijken?
pi_166390784
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:46 schreef Unihipili het volgende:
Dan weet ik het niet. Lactatiekundige mee laten kijken?
Dat is een goed idee. Ik ga daar eens een afspraak voor maken. :)
pi_166391562
Saarah wat vervelend zeg. Kolf je wel dubbelzijdig? Omdat je het had over per borst 15 minuten? Ik heb ook een Freestyle en hoewel ik daarmee prima kolf krijg ik geen toeschietreflex als ik het enkelzijdig probeer. Ook de standen van de eerste fase (de 2min sneller pompen) en de tweede kan belangrijk zijn. Voor mij werkt het toeschieten op stand 3 en het pompen dan op 4. Hoger of lager niet
pi_166391666
O ja; iedere vrouw werkt anders dus ook het type kolf is vaak anders. Als je een afspraak maakt met een lactatiekundige kun je vragen of ze er toevallig wat heeft die je kunt uitproberen. Sommige vrouwen zweren bij een ander type of een handkolf of zelfs volledig met de hand. Zelf doe ik dat laatste weleens als ik geen zin heb in afwas, maar vind dat wel zwaar vermoeiend voor mijn handen
pi_166391780
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:57 schreef Saarah het volgende:

[..]

Dat is een goed idee. Ik ga daar eens een afspraak voor maken. :)
Ik heb dezelfde kolf en had hetzelfde probleem; ene moment 20cc, andere moment niets terwijl er met de hand wel straaltjes uitkomen. Ik gebruik nu syntoncinon neusspray en kolf daar redelijk mee. Ook helpt bij mij om mijn borsten iets op te tillen tijdens het kolven. Misschien een idee? Overigens heeft een lactatiekundige met mij meegekeken.
pi_166391852
Iemand trouwens hier ervaring met fenegriekthee? Ik drink dat nu ivm maandelijks gezever :( en las dat dat al binnen 24-48 uur gaat werken en dat klinkt wel lekker snel :P
pi_166392069
Ik vond de Freestyle het minst fijn van de kolven die ik geprobeerd heb bij de lk. Had ook het idee dat het minder snel ging, maar dat zegt niet zo veel op zo'n korte periode en met meer achter elkaar testen.
pi_166392194
Vosje, ik heb tot nu toe enkelzijdig geprobeerd. Wist niet dat het een verschil kon maken om dubbelzijdig te kolven. Ga ik ook eens uitproberen!

Bedankt voor de andere tips en Mies_poes, jij ook bedankt voor de tips. Borsten wat optillen kan ik ook eens proberen.

Ik heb ook andere borstschilden besteld, een maat kleiner, want ik heb het idee dat dit schild misschien toch te groot is.
  donderdag 3 november 2016 @ 16:54:40 #131
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166393679
Ik ben vandaag bij t cb geweest ivm j zn klachten. Daar zeiden ze met niet zoveel woorden, na het zien van filmpjes dat het waarschijnlijk inderdaad verborgen reflux lijkt te zijn. We moeten nu proberen (want ze denken dat hij teveel drinkt want hij was goed aangekomen, maar kan dit überhaupt?) 2 min voeden- pauze -2 min voeden- pauze enz. Tot een minuut of 20 en dan geen toetje meer geven aan de andere borst. Zuigbehoefte moesten we maar opvangen met de pink. Als dat niets was dan jbpm geven met afgekolfde melk voor de voeding. Woensdag gaan we iig ook naar een osteopaat met em. (En bedje omhoog, na de voeding 20 min rechtop houden enz)

Kan dit geen kwaad voor mijn productie zo? Mijn man wil dat wisselvoeden eerst uitproberen voor we jbpm gaan halen. Maar ik voel me er niet lekker bij eigenlijk... Vind t lastig nu te bepalen wat we er mee moeten. Maar zal iig zn luiers goed in de gaten houden tot morgen offie ook wel echt genoeg drinkt op deze manier.
Wordt een korte nacht zo met minstens een uur of langer bezig zijn met voeden en alles eromheen.
  donderdag 3 november 2016 @ 17:06:39 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166393857
Sproetjes, ik heb zelf geen ervaring met reflux, maar vind het advies van het CB waardeloos... Met bv kan je baby niet te veel voeding krijgen, dus dat is sowieso al onzin. Elke 2 minuten afkoppelen lijkt me voor alle partijen frustrerend, en ik zie ook niet goed hoe dat zou helpen bij reflux, dus dat zou ik ook niet doen. Jbpm is bijvoeding, daar zou ik ook niet 'zomaar' voor kiezen... Kan je het hoofdeinde van het bedje omhoog zetten?
KuikenGuppy
pi_166393962
Even ontlurken: chanty's oudste had reflux. Wellicht dat zij je nuttige tips kan geven.
Inderdaad na iedere 2 minuten afkoppelen? 8)7
Ik lees al 9 jaar mee, dit heb ik werkelijk nog nooit gelezen...
Trotse mama van 2 :)
pi_166393963
Hm, ik zou een andere houding proberen, biological nurturing helpt soms goed. Best kans dat hij helemaal over de rooie gaat van wisselvoeden, dat lijkt me niet tof. Zijn zijn tong- en lipriempje al eens beoordeeld door een deskundige? Als die te strak zijn kan dat refluxklachten geven. Hij krijgt veel lucht mee net voeden toch? Kan daar ook aan liggen.
En wat ook nog kan is dat er een koemelkovergevoeligheid/-allergie is, die klachten lijken allemaal op elkaar.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 3 november 2016 @ 17:14:45 #135
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166393985
Dat zei mijn gevoel dus ook burdie :'). We kunnen wel een boek ofzo onder de poten leggen. Maar hij is nu na voedingen zo gefrustreerd en heeft mijn inziens flinke ongemakken (want hard tot bijna huilens toe kreunen en overstrekken enz) dat ik wel iets voor em wil doen.
  donderdag 3 november 2016 @ 17:16:43 #136
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166394019
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 17:13 schreef Morretje het volgende:
Hm, ik zou een andere houding proberen, biological nurturing helpt soms goed. Best kans dat hij helemaal over de rooie gaat van wisselvoeden, dat lijkt me niet tof. Zijn zijn tong- en lipriempje al eens beoordeeld door een deskundige? Als die te strak zijn kan dat refluxklachten geven. Hij krijgt veel lucht mee net voeden toch? Kan daar ook aan liggen.
En wat ook nog kan is dat er een koemelkovergevoeligheid/-allergie is, die klachten lijken allemaal op elkaar.
Die houding voed ik al in (je bedoeld liggend met buik op buik toch?) helpt voor het daadwerkelijk teruggeven maar de "pijn" of iig t overstrekken na de voeding en tot bijna huilens toe kreunen blijft. Tijdens onze ziekenhuis opname heeft er twee keer een uur een lk meegekeken en toen deed ie t keurig zei ze

Het wisselvoeden hebbik nu uitgeprobeerd, hij vond t niet relaxed en vermoeiend maar heeft niet meer zo liggen "bokken" maargoed die kans krijgt ie ook niet in 2 minuten telkens. Het kreunen erna bleef gewoon (iets minder heftig als vanmorgen) daarna wel.nog heel lang blijven zoeken naar tepel. Ook na pinken
pi_166394030
Goed aangekomen is toch niks mis mee? Of was het 'te veel'op de cb-curve?
Jbpm werkt volgens mij alleen maar averechts; langer vol gevoel, baby komt minder vaak, grotere hoeveelheden ineens, en het komt nog steeds omhoog er alleen niet meer uit?
  donderdag 3 november 2016 @ 17:17:56 #138
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166394038
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 17:14 schreef sproetjes het volgende:
Dat zei mijn gevoel dus ook burdie :'). We kunnen wel een boek ofzo onder de poten leggen. Maar hij is nu na voedingen zo gefrustreerd en heeft mijn inziens flinke ongemakken (want hard tot bijna huilens toe kreunen en overstrekken enz) dat ik wel iets voor em wil doen.
Logisch! Zo sneu als je niks kan doen ;(. Hopelijk heeft iemand hier raad waar je wat aan hebt, maar niet die CB onzin doen hoor ;).
KuikenGuppy
pi_166394064
Ik zou even naar je huisarts gaan en om maagzuurremmers vragen... Dat hielp bij ons iig iets. En zo veel mogelijk rechtop houden, eventueel in de doek.
  donderdag 3 november 2016 @ 17:21:03 #140
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166394096
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 17:17 schreef Unihipili het volgende:
Goed aangekomen is toch niks mis mee? Of was het 'te veel'op de cb-curve?
Jbpm werkt volgens mij alleen maar averechts; langer vol gevoel, baby komt minder vaak, grotere hoeveelheden ineens, en het komt nog steeds omhoog er alleen niet meer uit?
Het komt er nu ook niet uit (heel af wn toe maar binna niet meer sinds t natural breastfeeding). Dus indd omhoog maar niet eruit heb ik nu t vermoeden.
Sinds we thuis zijn bijna 700 gram. Hij zat na de week zkh met een week oud weer netjes op zn geboortegewicht van 3078 en woog gisteren 3700 gram (hij is morgen 3 weken, geboren met 36.0)

Ik bel morgen de ha wel voor een afspraak indd
pi_166394194
Ja buik op buik voeden bedoel ik ja.

Maar heeft die LK in zn mond gekeken, en getest wat hij kan? Er gaat iets niet goed, dat lijkt me duidelijk. Je zou ook een LK IBCLC nog kunnen consulteren? Uitsluiten dat het aan de manier van voeden ligt, en dan evt verder kijken. Maagzuurremmers hebben ook nadelen.
  donderdag 3 november 2016 @ 17:28:53 #142
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166394236
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 17:26 schreef Morretje het volgende:
Ja buik op buik voeden bedoel ik ja.

Maar heeft die LK in zn mond gekeken, en getest wat hij kan? Er gaat iets niet goed, dat lijkt me duidelijk. Je zou ook een LK IBCLC nog kunnen consulteren? Uitsluiten dat het aan de manier van voeden ligt, en dan evt verder kijken. Maagzuurremmers hebben ook nadelen.
Nee er is niet in zn mond gekeken indd. Ibclc moet ik even googlen want dat zegt me zo niks. Kan ik de LK daar gewoon voor benaderen? Voor t kijken naar zn tong/lipriempje
pi_166394312
De meeste LK's IBCLC zijn ondertussen op de hoogte van de hoed en de rand met betrekking tot lip -en tongriempjes. Ibclc geeft het soort opleiding aan, die titel mag niet elke LK dragen. Als je een LK IBCLC gevonden hebt, kun je gewoon je casus voorleggen, en vragen of ze eens meekijkt en zijn mond wil beoordelen.
  donderdag 3 november 2016 @ 18:13:10 #144
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166394964
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 17:33 schreef Morretje het volgende:
De meeste LK's IBCLC zijn ondertussen op de hoogte van de hoed en de rand met betrekking tot lip -en tongriempjes. Ibclc geeft het soort opleiding aan, die titel mag niet elke LK dragen. Als je een LK IBCLC gevonden hebt, kun je gewoon je casus voorleggen, en vragen of ze eens meekijkt en zijn mond wil beoordelen.
Ik ga er een aanmailen hier in de buurt. Thnx voor de tip!
  donderdag 3 november 2016 @ 20:57:37 #145
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166399617
Sproetjes ik herken de problemen met neerleggen en het boos worden aan de tepel wel van mijn verborgen reflux baby. Ze kwam heel vaak voor de borst, omdat het zuigen/drinken waarschijnlijk verlichting bood tegen de pijn in haar slokdarm. Maar als ze dan melk binnenkreeg werd ze 'boos' en onrustig, omdat ze eigenlijk geen honger had. Bovendien zorgde de 'te veel aan melk' (want eigenlijk al vol) ervoor dat het nog vaker omhoog kwam. Ik bood dan de leegste borst aan, maar vaak was die ook gewoon niet leeg genoeg.

Ik snap echter het advies van het cb niet. Ik zou idd een LK nog eens laten kijken en eens richting huisarts gaan als het niet aan de techniek of tong/lipriempje ligt.

Hier werd het pas beter toen we eindelijk via de kinderarts medicatie kregen.

Ik vond jbpm trouwens een crime met borstvoeding en het leek ook helemaal niet te helpen, dus na een week weer gestopt.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_166402845
Hier hielp jbpm (de pure, niet Nutriton) wel om het spugen acceptabel te houden (en dus weer langzaam te groeien). Maar ik had een 'happy spitter' (die achteraf kma bleek te hebben).
  vrijdag 4 november 2016 @ 00:11:51 #147
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166405803
Ik vind het nu gewoon zo moeilijk waar ik goed aan doe. Ik geef inmiddels maar wat kortere voedingen en maar 1 borst om te kijken of ie geen reflux krijgt van inderdaad teveel drinken en dan dat weer opgeven. Maarja dan twijfel ik weer of ik daar goed aan doe.
Hij vecht iig niet meer aan de borst in die 10-12 minuten, het huilen erna is er nog wel. Nu maar uitproberen of hij daar genoeg aan heeft of toch om de 2 uur weer gaat komen. Want tsja dan lees ik dat vaker kleine beetjes goed is, dan weer minder vaak een langere voeding...

Zit er onderhand zelf een beetje doorheen met wat ik nu wel of niet moet doen en wil niet dat mn productie ineens instort ofzo want t loopt nu zo goed (te goed dan wel weer?)
pi_166406371
Sproetjes, kun je niet weer contact opnemen met een lactatiekundige? Snap dat je nu niet weet waar je goed aan doet en je bang bent voor je productie. Misschien wel fijn om advies te krijgen van iemand met veel verstand van bv?
  vrijdag 4 november 2016 @ 00:55:49 #149
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166406391
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 00:54 schreef Mies_poes het volgende:
Sproetjes, kun je niet weer contact opnemen met een lactatiekundige? Snap dat je nu niet weet waar je goed aan doet en je bang bent voor je productie. Misschien wel fijn om advies te krijgen van iemand met veel verstand van bv?
Ik heb vanavond gemaild naar een LK IBCLC (en andere dus als die ik in t zkh had), en ik bel er morgen ochtend meteen achteraan :)
pi_166407287
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 00:55 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Ik heb vanavond gemaild naar een LK IBCLC (en andere dus als die ik in t zkh had), en ik bel er morgen ochtend meteen achteraan :)
Oh sorry, dat zei je al... Hoop dat je goed geholpen wordt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')