Moet je maar zorgen dat ze je niet in kunnen halen.quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:33 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Persoonlijk vind ik het irritant als men na het inhalen te vroeg op 'mijn rijstrook' invoegt. Dat ik als het ware (tijdelijk) een bumperklever word
Komt wel goed wanneer ik een Hayabusa aanschaf.quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Moet je maar zorgen dat ze je niet in kunnen halen.
Beter dan met 70 op de snelweg.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 19:11 schreef grimselman het volgende:
Gisteravond alarmlichten op de vluchtstrook. Ik kom dichterbij en zie dat het om twee auto's gaat met ieder een paardentrailer. Ze reden ongeveer 70. Verlichting van de voorste trailer was kaduuk. Dat zal de reden geweest zijn dat ze op de vluchtstrook reden.
In mijn ogen kun je dan beter niet op de vluchtstrook rijden. Wat vinden jullie?
Als jij je aan de verkeersregels zou houden, dan kunnen automobilisten dat prima zien.quote:Op zondag 23 oktober 2016 17:30 schreef PandaDrop het volgende:
Ontopic: Als ik op mijn fiets op de rotonde rechts wil afslaan, kunnen de automobilisten niet in de spiegel zien of ik wil naar rechts wil afslaan. Meeste automobilisten remmen dus voor niets af.
Mobieltje in de hand, doppen in het oor en dan slingerend over de weg omdat alles interessanter is dan het verkeer om je heen. Wat mij betreft ook per direct een verbod erop.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:17 schreef goed_volk het volgende:
Appende fietsers.... Kan dat niet verboden worden ofzo? Vandaag weer bijna een op de motorkap gehad.
Proest. Zo uit New Kids gelopenquote:Op woensdag 26 oktober 2016 19:38 schreef karr-1 het volgende:
Golfje dat laagvliegend naast je voorbij komt, sta je een paar kilometer verderop naast ze voor het stoplicht. Kijk je een keer opzij, komt er net een of andere Anita omhoog die haar mond nog afveegt....
En altijd als de snelweg helemaal leeg is. Zijn dezelfde mensen die als het drukker wordt juist 13 km lang voor de kat z'n k*t op de derde rijstrook blijven hangen....quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:33 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Persoonlijk vind ik het irritant als men na het inhalen te vroeg op 'mijn rijstrook' invoegt. Dat ik als het ware (tijdelijk) een bumperklever word
Ze had dus haar gordel niet aan.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 19:38 schreef karr-1 het volgende:
Golfje dat laagvliegend naast je voorbij komt, sta je een paar kilometer verderop naast ze voor het stoplicht. Kijk je een keer opzij, komt er net een of andere Anita omhoog die haar mond nog afveegt....
Ik kon ook alleen maar heel hard lachen....quote:
Nope ze was drukker bezig met andere dingen volgens mijquote:Op donderdag 27 oktober 2016 02:44 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ze had dus haar gordel niet aan.
Ze zijn gewoon te huur http://www.tekstkar.nlquote:Op donderdag 27 oktober 2016 06:58 schreef Ridocar het volgende:
Werkverkeer dat door de hoofdstraat van ons dorp rijdt. Veel te snel, vaak met alleen drl aan, en allemaal met hetzelfde deprihoofd achter het stuur.
Eens zien wat ik moet doen om een tekstkar met "UW SNELHEID IS GEMETEN" neer te zetten.
Ik had het gezien. Vaak staan die dingen met websitesticker, dus ik dacht al dat er een bedrijf achter zat. Maar dat kost mij geld. Misschien iets voor de gemeente. En als het dan nog niet helpt, een echte flitser neerzetten (zonder mededeling en/of tekstkar uiteraard )quote:Op donderdag 27 oktober 2016 08:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ze zijn gewoon te huur http://www.tekstkar.nl
Of ze kijken over hun schouder zoals ze geleerd hebben en zien je dus wel aankomen, maar staan voor jan met de korte lul te wachten op iemand die niet even zijn hand uitsteekt.quote:Op zondag 23 oktober 2016 17:30 schreef PandaDrop het volgende:
Ontopic: Als ik op mijn fiets op de rotonde rechts wil afslaan, kunnen de automobilisten niet in de spiegel zien of ik wil naar rechts wil afslaan. Meeste automobilisten remmen dus voor niets af.
Dat betekent dat ze de praktijkexamen goed hebben afgelegd.
Zag je de kruiwagen te laat, waardoor je uitweek.. tegen een muur?quote:Op donderdag 27 oktober 2016 09:34 schreef sararaats het volgende:
de enige irritatie die ik heb is als obstakels op de weg staan, durf ik wel eens falen in het autorijden.
zo reed ik mijn vorige auto kapot tegen een muur omdat er een kruiwagen in de weg stond.
jaquote:Op donderdag 27 oktober 2016 10:20 schreef Voszje het volgende:
[..]
Zag je de kruiwagen te laat, waardoor je uitweek.. tegen een muur?
Bah, wat naar. Les van een instructeur of gewoon van je ouders? Ik meen dat dat laatste in België is toegestaan? Althans, dat vertelde een Belgische studiegenote.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:03 schreef sararaats het volgende:
[..]
ja
heel mijn zijflank in de prak ik had toen nog les maar zag lijkbleek van de schrik.
nee. het gebeurde toen ik naar school in Turnhout reed. ik wilde de parking inrijden van de Utopolis.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:06 schreef Voszje het volgende:
[..]
Bah, wat naar. Les van een instructeur of gewoon van je ouders? Ik meen dat dat laatste in België is toegestaan? Althans, dat vertelde een Belgische studiegenote.
Ah, op die manier. Vervelende situatie in ieder geval Hoop dat het de enige nare ervaring was voor je.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:11 schreef sararaats het volgende:
[..]
nee. het gebeurde toen ik naar school in Turnhout reed. ik wilde de parking inrijden van de Utopolis.
Ik steek mijn hand uit, maar mijn lichaam staat ervoor. links ziet met niet at ik rechts wil.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 09:40 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Of ze kijken over hun schouder zoals ze geleerd hebben en zien je dus wel aankomen, maar staan voor jan met de korte lul te wachten op iemand die niet even zijn hand uitsteekt.
Die fietser mag ook wel iets duidelijker richting aangeven. Gewoon de arm horizontaal houden, dat is tenminste duidelijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 17:41 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Ik steek mijn hand uit, maar mijn lichaam staat ervoor. links ziet met niet at ik rechts wil.
voorbeeld
https://www.google.nl/map(...)3D100!7i13312!8i6656
Of voornamelijk de gebruikelijke, die al tig keer zijn gemeld. Dat geldt in mijn geval tenminste.quote:Op maandag 31 oktober 2016 19:30 schreef Voszje het volgende:
Blijkbaar weinig ergernissen in de afgelopen dagen
Ondanks dat ik voorstander ben gaat dat verbod er niet komen. Domweg omdat het niet te handhaven is.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Mobieltje in de hand, doppen in het oor en dan slingerend over de weg omdat alles interessanter is dan het verkeer om je heen. Wat mij betreft ook per direct een verbod erop.
In de regel is het zo, dat als er een bord staat met een waarschuwing, er geen camera staat.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 06:58 schreef Ridocar het volgende:
Eens zien wat ik moet doen om een tekstkar met "UW SNELHEID IS GEMETEN" neer te zetten.
Ik weet het, dat is dan ook het grote nadeelquote:Op dinsdag 1 november 2016 07:59 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ondanks dat ik voorstander ben gaat dat verbod er niet komen. Domweg omdat het niet te handhaven is.
Ik zal wel moeten met een automaat... sorryquote:Op dinsdag 1 november 2016 22:01 schreef MCH het volgende:
Mensen die hun voet op de rem zetten als ze stilstaan voor het stoplicht. Megairritante felle remlichten in je face.
Je handrem is kapot?quote:Op dinsdag 1 november 2016 22:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zal wel moeten met een automaat... sorry
Op de handrem en in z'n vrij weiger ik voor korte tijd. De meeste verkeerslichten waar ik kom zijn scherp afgesteld, dus geen zin in traag vertrek.quote:
Vooral bui xenonlichtenquote:Op dinsdag 1 november 2016 22:01 schreef MCH het volgende:
Mensen die hun voet op de rem zetten als ze stilstaan voor het stoplicht. Megairritante felle remlichten in je face.
Guilty. is gevolg van de Auto Hold functie. Ik vind het erg prettig maar het heeft als gevolg dat m'n remlichten inderdaad branden.quote:Op dinsdag 1 november 2016 22:01 schreef MCH het volgende:
Mensen die hun voet op de rem zetten als ze stilstaan voor het stoplicht. Megairritante felle remlichten in je face.
Xenon achterlichten?quote:
Ik wist niet dat het bestond, tot ik mijn zonnebril op mocht zetten midden in de nacht.quote:
wtf. je gaat toch niet constant je handrem gebruiken?quote:Op dinsdag 1 november 2016 22:01 schreef MCH het volgende:
Mensen die hun voet op de rem zetten als ze stilstaan voor het stoplicht. Megairritante felle remlichten in je face.
Je rolt toch niet constant weg?quote:Op woensdag 2 november 2016 13:53 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
wtf. je gaat toch niet constant je handrem gebruiken?
Een waarschuwing is ter voorkoming van een overtreding, "Uw snelheid is gemeten" is een mededeling na de overtreding.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:05 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
In de regel is het zo, dat als er een bord staat met een waarschuwing, er geen camera staat.
Gewoon de rem gebruiken. Op een vlakke ondergrond heb je vaak geen rem nodig. Handrem hoogstens op een helling gebruiken.quote:
Doe ik normaal ook altijd hoor Heb er zelf eigenlijk nooit last van als iemand voor me dat doet overigens. Toevallig wel laatst een keer een BMW geloof ik voor me gehad wiens remlichten (LED oid) dermate fel waren dat het wel echt hinderlijk was.quote:Op dinsdag 1 november 2016 22:01 schreef MCH het volgende:
Mensen die hun voet op de rem zetten als ze stilstaan voor het stoplicht. Megairritante felle remlichten in je face.
Een automaat rolt dan netjes vooruit..quote:Op woensdag 2 november 2016 14:05 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Gewoon de rem gebruiken. Op een vlakke ondergrond heb je vaak geen rem nodig. Handrem hoogstens op een helling gebruiken.
Precies, bij die auto's is het dus hinderlijk.quote:Op woensdag 2 november 2016 14:07 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Doe ik normaal ook altijd hoor Heb er zelf eigenlijk nooit last van als iemand voor me dat doet overigens. Toevallig wel laatst een keer een BMW geloof ik voor me gehad wiens remlichten (LED oid) dermate fel waren dat het wel echt hinderlijk was.
m.u.v een automaat danquote:Op woensdag 2 november 2016 14:10 schreef Randy_S het volgende:
[..]
Een automaat rolt dan netjes vooruit..
Wat heeft het in godsnaam voor zin om dat te doen? Nul preventieve werking. En als je toch al geflitst bent (volgens het bord) kun je wel een beetje extra gas geven. Ik bedoel, wat is de kans dat je nog een keer geflitst wordt?quote:Op woensdag 2 november 2016 14:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een waarschuwing is ter voorkoming van een overtreding, "Uw snelheid is gemeten" is een mededeling na de overtreding.
Ik zie een T-splitsing met verkeerslichten daar op Google.quote:Op woensdag 2 november 2016 18:54 schreef karr-1 het volgende:
Wie heeft het verzonnen om op dit punt stoplichten te gaan neerzetten? https://www.google.nl/map(...)2.087658!4d5.1586718
Op Google staan ze er nog niet, maar nu dus wel. Met als gevolg dat je daar dus elke dag vaststaat omdat mensen de snelweg op willen maar na elke 2 autos het licht op rood gaat.
Ik zet mijn voet ook altijd op de rem als ik weet dat hij niet meer rolt of weg gaat rollen laat ik weer los. Maar superveel plekken moet ik hellingrekken richting mijn werk. Dus dan ontkom je er niet aan...quote:Op woensdag 2 november 2016 14:07 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Doe ik normaal ook altijd hoor Heb er zelf eigenlijk nooit last van als iemand voor me dat doet overigens. Toevallig wel laatst een keer een BMW geloof ik voor me gehad wiens remlichten (LED oid) dermate fel waren dat het wel echt hinderlijk was.
Klemzetten met de auto van invalide man, politie bellen. Klaar.quote:Op zondag 6 november 2016 22:57 schreef karr-1 het volgende:
Een of andere aso die zijn proletenbak op de invalidenparkeerplaats van de supermarkt gezet had omdat "hij toch maar 1 dingetje ging halen"
Vervolgens kwam er dus een invalide oudere man aan die vervolgens helemaal los ging op die vent. De rest van de parkeerplaats stond erbij te kijken terwijl die vent maar probeerde een excuus te verzinnen waarom hij daar stond....
Ik ken iemand met een volledig elektrische auto die dat inmiddels in een stad, weet even niet meer welke, wel mag. Bellen en dan dwars erachter zetten en aan de stroom hangen. Krijgt die foutparkeerder een prenten mag die wachten totdat die elektrische auto weer weg gaat.quote:Op zondag 6 november 2016 23:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Klemzetten met de auto van invalide man, politie bellen. Klaar.
Maarja, dat zal wel niet mogen.
Domme man, op de stoep is het 4 keer zo goedkoop.quote:Op zondag 6 november 2016 22:57 schreef karr-1 het volgende:
Een of andere aso die zijn proletenbak op de invalidenparkeerplaats van de supermarkt gezet had omdat "hij toch maar 1 dingetje ging halen"
De mijne niet (C3 Picasso) maar die heeft dan weer start/stopsysteem Als hij weer aanslaat haal ik mijn voet trouwens wel van de rem als de boel nog stilstaat.quote:Op woensdag 2 november 2016 14:10 schreef Randy_S het volgende:
Een automaat rolt dan netjes vooruit..
Hier wonen ook een zwik mensen die denken recht te hebben op twee plekken. Het is er smal, dus zelfs als iedereen netjes parkeert kan het wel eens gebeuren dat het een beetje krap wordt. Maar soms staan er zelfs x-2 auto'squote:Op zondag 6 november 2016 22:05 schreef Jihawti het volgende:
Vandaag naar een sportwedstrijd geweest. Hele parkeerterrein vol. Echt vol? Neen, er waren een stuk of vijf plekken over, maar aangezien mensen met Volvo's blijkbaar recht hebben op anderhalf vak en verrrr over de lijntjes gaan staan...
En oh ja, heb je na drie jaar sparen een nieuwe auto, heb je die op de tweede dag op een paar millimeter na niet meer omdat een ouwe zak in zo'n verhoogde auto m ff in zijn achteruit ramt zonder waarschuwing op datzelfde parkeerterrein. En dan gebaren van "rustig maar" als ik toeter omdat ik niet verder achteruit kan om hem te ontwijken. (Waarom? Omdat ik dus wel spiegelde en zag dat achter mij ook weer een auto stond.)
Pluspunt: je kan echt alle kanten op met zo'n kleine Fabia, je krijgt m zelfs tussen twee scheef en asociaal breed geparkeerde Volvo's waar verder niemand tussen komt Tevens kudos voor de anti-irritatie van deze avond: hondenbezitters die hun schatjes lichtjes aan hun halsband doen. Goed zichtbaar!
Da's nog eentje van de oude stempel. Die heeft geleerd dat een rotonde een oneindige eenrichtingsweg met enkel zijwegen naar rechts is. Oprijden betekende vroeger richting naar rechts aangeven. Afslaan betekent weer richting naar rechts aangeven.quote:Op maandag 7 november 2016 09:14 schreef Tunafish het volgende:
Als je op een rotonde rijdt en je knipperlicht naar rechts aan hebt staan, ga ik er van uit dat je afslaat. Niet dat je doorrijdt en dan boos toetert wanneer ik de rotonde op rijd. Druif.
Jij bent in de weekenden veel te veel op pad én je irriteert je veel te veel aan anderen.quote:Op zondag 6 november 2016 21:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ach, ja, het was weer een typische zondag...
- Invoegen met 70
- Middenplakken
- Links voorsorteren om rechtsaf te gaan
- Had ik middenplakken al genoemd?
- Verkeerde verlichting voeren
- met vmax -30 op links zitten
- Spitsstrook niet gebruiken
- Gas bijgeven als iemand naast je zit
- Binnen bebouwde kom 35 rijden
- 55 rijden waar je 80 mag
- Voor een stoplicht op 2 rijstroken gaan staan
Niets bijzonders eigenlijk.
quote:Op maandag 7 november 2016 10:25 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben dan weer zo'n eikel die zijn minder brede auto er tussen perst, het liefst tussen twee aso's in
Of ik lees je bericht verkeerd, of dat is precies wat ik ook zeg Als je op de rotonde rijdt en je hebt je richtingaanwijzer naar rechts aan, dan geef je aan dat je afslaat. Dan is het dus logisch dat ik er dan op kan rijden, want de ander gaat eraf, en niet alsnog verder over de rotonde.quote:Op maandag 7 november 2016 11:16 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Da's nog eentje van de oude stempel. Die heeft geleerd dat een rotonde een oneindige eenrichtingsweg met enkel zijwegen naar rechts is. Oprijden betekende vroeger richting naar rechts aangeven. Afslaan betekent weer richting naar rechts aangeven.
quote:
Zou ik niet te snel van uitgaan.quote:Op maandag 7 november 2016 12:41 schreef Tunafish het volgende:
Als je op de rotonde rijdt en je hebt je richtingaanwijzer naar rechts aan, dan geef je aan dat je afslaat. Dan is het dus logisch dat ik er dan op kan rijden
Nooit voor gewaarschuwd tijdens rijles? Mijn instructeur zei altijd op te passen met auto's van links op een rotonde omdat veel de richtingaanwijzer aan doen bij het opdraaien van een rotonde... Alsof je keuze hebt...quote:Op maandag 7 november 2016 12:49 schreef Nattekat het volgende:
Dat zijn voor mij de twee bijna ongelukken geweest
Mongolen die richting aangeven en vervolgens gewoon doorrijden.
Het ergste nog is dat ik dan de pineut ben.
Dat is dus juist het probleem, dat mensen zulke simpele dingen al fout doen. Als je knippert sla je af, dan ga je niet alsnog rechtdoor zoals de simpele ziel vanmorgen wel deed en vervolgens boos werd op mij dat ik de rotonde op kwam.quote:Op maandag 7 november 2016 12:55 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Zou ik niet te snel van uitgaan.
Wat is dan nog het nut van knipperen dat je de rotonde verlaat als anderen dan alsnog op je moeten staan wachten of je het daadwerkelijk gaat doen? Ik begrijp dat je in het verkeer geen aannames moet doen voor andere weggebruikers, maar dit is zoiets simpels dat je er toch wel vanuit moet kunnen gaan dat iemand die knippert ook afslaat.quote:Op maandag 7 november 2016 12:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nooit voor gewaarschuwd tijdens rijles? Mijn instructeur zei altijd op te passen met auto's van links op een rotonde omdat veel de richtingaanwijzer aan doen bij het opdraaien van een rotonde... Alsof je keuze hebt...
Inherent aan het niveau van sport... En 't was maar 255 kilometer dit weekend. Dat valt toch mee?quote:Op maandag 7 november 2016 11:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij bent in de weekenden veel te veel op pad én je irriteert je veel te veel aan anderen.
Loat gaon, loat gaon
Dan geef je toch gewoon direct links richting aan? Op een rotonde kan dat.quote:Op maandag 7 november 2016 18:09 schreef Fer het volgende:
Ik moet toegeven dat ik ook weleens verkeerd heb geknipperd op een rotonde, omdat ik mij even vergiste welke kant ik op moest (ik bezoek dagelijks verschillende klanten, dus moet iedere keer een andere route).
Lastig is ook dat mijn auto dan gelijk 3x knippert, zoals vele moderne auto's
Godverquote:Op maandag 7 november 2016 17:54 schreef opgebaarde het volgende:
Welke sport?
Ben je een nationale bekendheid?
Olympische spelen een droom?
Betaal je zelf voor het vervoer naar wedstrijden?
Wat is je favoriete kleur?
Mooiste moment in jouw sport (zelf ervaren) ?
Mooiste moment in jouw sport (YouTube link is een pre)?
Grootste ergenis in jouw sport?
Je coach, mort die op de achterbank of mag hij ook naast je zitten?
Word je er voor betaald? Zo ja, miljonair?
Geef je fooi in kantines (en als je uit speelt)? [Antwoord in percentage vd rekening]
Krijg je regelmatig een kaart?
Speel je wel eens vals?
Rijd je hard weg van de parkeerplaats?
Intimideer je de coach van je tegenstander(s)?
Hoe ver ga je om te winnen?
Kan je een remtest-soort manoeuvre uithalen bij jouw sport en pas je die toe?
Beoefen je de mooiste/leukste sport die er is?
Alvast bedankt
Alleen blokkeer je nu wel de verkeerde.quote:
1x knipperen vind je beter?quote:Op maandag 7 november 2016 18:09 schreef Fer het volgende:
Lastig is ook dat mijn auto dan gelijk 3x knippert, zoals vele moderne auto's
Nee maar je kan het niet uitzetten, je klikt 1x en dan knippert hij gelijk 3x, niks meer aan veranderen achteraf.quote:
Ja dat is dan helaas vaak het geval, maar goed ik stond.quote:Op maandag 7 november 2016 18:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
Alleen blokkeer je nu wel de verkeerde.
Een keer was niet eens op een rotonde.quote:Op maandag 7 november 2016 12:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nooit voor gewaarschuwd tijdens rijles? Mijn instructeur zei altijd op te passen met auto's van links op een rotonde omdat veel de richtingaanwijzer aan doen bij het opdraaien van een rotonde... Alsof je keuze hebt...
Ik denk dat iedereen wel eens een momentje heeft waarop je iets te vroeg richting aangeeft. Dat vind ik verder ook niet erg, hooguit even een 'wat doe je nou '. De irritatie was dat deze persoon al een tijdje dat knipperlicht aan had (vrij grote rotonde), ook aanstalten maakte om af te slaan en toen tóch op de rotonde bleef en dan nog eens te gaan toeteren naar mij als ik de rotonde op kom. Dan ben je gewoon een zak.quote:Op maandag 7 november 2016 18:09 schreef Fer het volgende:
Ik moet toegeven dat ik ook weleens verkeerd heb geknipperd op een rotonde, omdat ik mij even vergiste welke kant ik op moest (ik bezoek dagelijks verschillende klanten, dus moet iedere keer een andere route).
Lastig is ook dat mijn auto dan gelijk 3x knippert, zoals vele moderne auto's
Heb ik ook wel eens gedaan, Duitser die niet zo snel reed (maar ik had er eigenlijk geen last van) een lichtsignaal gegeven toen ik alleen even de cruise control uit wilde zetten. Voordeel was wel dat ie er met 100@80 vandoor schoot, dus dat was dan wel weer handigquote:Op maandag 7 november 2016 19:11 schreef Jihawti het volgende:
Ik was vanochtend denk ik even een irritatie voor iemand Heb sinds zaterdag cruise control. Knopjes zitten op het hendeltje voor de richtingaanwijzer plus groot licht. Bij het friemelen naar de bediening gaf ik eerst iemand voor me onbedoeld een stoot groot licht, en vervolgens om het nog erger te maken zette ik per ongeluk de richtingaanwijzer naar links aan. Als iemand achter mij dit zou doen, dan zou ik het interpreteren als "HEE IK WIL ER LANGS. DUUUUURT LAAAAANG! "
Toen heb ik maar even een tijdje riant afstand genomen om het proberen te herstellen
En dat ze dan ook meteen langzamer gaan rijden, mijn ACC houdt daar niet van.quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:33 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Persoonlijk vind ik het irritant als men na het inhalen te vroeg op 'mijn rijstrook' invoegt. Dat ik als het ware (tijdelijk) een bumperklever word
Ik zat een tijdje terug bij een collega in de auto, en die deed op een rotonde precies hetzelfde.... naar links knipperen, en dan rechts afslaan.quote:Op maandag 7 november 2016 12:55 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Zou ik niet te snel van uitgaan.
Prachtig he, die "IKKE IKKE IKKE" mentaliteit van sommige mensenquote:Op donderdag 10 november 2016 13:23 schreef Rewimo het volgende:
Doos kijkt boos maar moet uiteraard terug en manoeuvreert zeer onhandig schuin achteruit Kijkt me nog vuil aan als ik langsrijd, na een vette knipoog van verstandhouding van de wegwerker
Jep, vaak genoeg gezien. Komen ze de snelweg op en rijden ze zichzelf klem omdat ze naast me blijven rijden. Pas bij het richting aangeven kijken ze een keertje naar links en/of in de spiegel. Ik wil af en toe best een beetje ruimte maken, maar hier kan ik niet zoveel mee. Vervolgens ben ik de kloothommel die niet eventjes met m'n combi naar links gaat om ruimte te maken voor meneer/mevrouw de invoeg(st)er...quote:Op donderdag 10 november 2016 19:41 schreef Pap89 het volgende:
Mensen op een invoeg/uitvoegstrook die in plaats van gas bij geven, gaan remmen/gas loslaten.
Ik laat wel eens gas los, laat ik hem afzakken naar een gat (Als de vrachtwagens toch vlotter gingen dan verwacht/er een trage duikelaar voor mij zit), in zijn 3 en dan op snelheid daarin. En met een koude motor laat ik hem liever rustiger opwarmen door achter een vrachtwagen in te voegen dan door hem er zo nodig voor te drukken en meteen het blok op zijn kloten te geven.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:41 schreef Pap89 het volgende:
Mensen op een invoeg/uitvoegstrook die in plaats van gas bij geven, gaan remmen/gas loslaten.
Kun je dan niet beter je handrem gebruiken?quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:30 schreef sararaats het volgende:
Nog een irritatie: ik kan moeilijk op een helling rijden zonder achteruit te bollen (of heb ik dat al eens gepost)
De laatste keer heb ik volle gas gegeven hehe.
Gebruikte ik. Maar kom, ik ben erover geraakt.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:59 schreef Voszje het volgende:
[..]
Kun je dan niet beter je handrem gebruiken?
Ik ben net terug van een paar weken in Amerika rijden. Wat is het Nederlandse verkeer dan wennen zeg.. In Amerika gaan ze gewoon voor je aan de kant. Op een tweebaansweg. In een 'turnout'. Niet één keer, maar continu. Ik was echt verbaasd hoe veel rekening ze daar met je houden.quote:Op donderdag 10 november 2016 14:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Prachtig he, die "IKKE IKKE IKKE" mentaliteit van sommige mensen
Aangezien het toch een voertuiggerelateerde irritatie is: Waar komt de notie vandaan dat "gas" niet een onzijdig woord is?quote:
Ook leuk als je gebumperkleefd wordt tijdens het inhalen. Snelste manier is dan om je weer acher de vrachtwagen te laten zakken en de snelle jongen voorbij te laten. Voor added effect maak je in het voorbijgaan met de rechterarm een royaal gaat-u-voor-gebaar.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik laat wel eens gas los, laat ik hem afzakken naar een gat
Koppeling op laten komen (en afhankelijk van de kracht van de motor licht gas bij) totdat je de auto voelt trekken. Dan handrem er af en je gaat geen cm achteruit.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:30 schreef sararaats het volgende:
Nog een irritatie: ik kan moeilijk op een helling rijden zonder achteruit te bollen (of heb ik dat al eens gepost)
De laatste keer heb ik volle gas gegeven hehe.
Ik ga ook alleen met de vrachtauto naar links, voor een andere vrachtauto die anders zou moeten remmen, indien mogelijk.quote:Op vrijdag 11 november 2016 13:29 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Jep, vaak genoeg gezien. Komen ze de snelweg op en rijden ze zichzelf klem omdat ze naast me blijven rijden. Pas bij het richting aangeven kijken ze een keertje naar links en/of in de spiegel. Ik wil af en toe best een beetje ruimte maken, maar hier kan ik niet zoveel mee. Vervolgens ben ik de kloothommel die niet eventjes met m'n combi naar links gaat om ruimte te maken voor meneer/mevrouw de invoeg(st)er...
Dat gas bij geven zodra ze ingehaald worden schijnt weer in de mode te zijn ja. Was jaren geleden ook mode en het is heel irritant. Als je genoeg vermogen hebt om even gas bij te geven om er voorbij te komen is het geen probleem, maar als je dat niet hebt is het heel vervelend.quote:Op vrijdag 11 november 2016 13:52 schreef Tunafish het volgende:
Vorige week had ik ook zo'n druif op de weg. Ik ben een figuur aan het inhalen, invoegstrook komt eraan en mevrouw geeft wat extra gas bij, komt daardoor weer precies naast mij en iemand die al op de invoegstrook aan het versnellen was om voor haar in te voegen. Vervolgens begint ze moeilijk naar mij te gebaren en te knipperen dat ik opzij moet om haar invoeghulp te geven zodat zij invoeghulp kan geven. Denk dan gewoon een paar seconden vooruit en rij jezelf niet helemaal klem.
Super herkenbaar!!!quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:19 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik ben net terug van een paar weken in Amerika rijden. Wat is het Nederlandse verkeer dan wennen zeg.. In Amerika gaan ze gewoon voor je aan de kant. Op een tweebaansweg. In een 'turnout'. Niet één keer, maar continu. Ik was echt verbaasd hoe veel rekening ze daar met je houden.
En dan kom je in Nederland en heb je direct weer iemand die continu met honderd links blijft rijden en iemand die midden op de rijbaan stopt om vrouw en boodschappen uit te laten stappen, terwijl drie meter verderop een inrit is. Het was de andere kant op, maar toch. Welkom in Nederland! .
Maar op het moment dat jij lekker 105/110 rijdt waar je 100 mag en een of andere eikel begint je in te halen een halve kilometer voor het 130 wordt is dat wel wat jammer natuurlijk. Zeker als diegene nog 111 naast je rijdt als het al lang en breed 130 is, dan ben ik wel geneigd gas bij te gaan geven eigenlijk.quote:Op zaterdag 12 november 2016 09:17 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Dat gas bij geven zodra ze ingehaald worden schijnt weer in de mode te zijn ja. Was jaren geleden ook mode en het is heel irritant. Als je genoeg vermogen hebt om even gas bij te geven om er voorbij te komen is het geen probleem, maar als je dat niet hebt is het heel vervelend.
Koop een automaat.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:30 schreef sararaats het volgende:
Nog een irritatie: ik kan moeilijk op een helling rijden zonder achteruit te bollen (of heb ik dat al eens gepost)
De laatste keer heb ik volle gas gegeven hehe.
In het eerste geval helemaal met je eens, maar ik bedoel het 2e geval: mensen die 100 rijden waar je 120 mag en die dan als je ze inhaalt opeens wel 120 of zelfs nog harder gaan rijden zodat je er niet voorbij komt. En het is nog irritanter wanneer ze, als je het gas loslaat, dat ook doen zodat het heel erg duidelijk pesterij is.quote:Op zaterdag 12 november 2016 23:45 schreef waterloosunset het volgende:
[..]
Maar op het moment dat jij lekker 105/110 rijdt waar je 100 mag en een of andere eikel begint je in te halen een halve kilometer voor het 130 wordt is dat wel wat jammer natuurlijk. Zeker als diegene nog 111 naast je rijdt als het al lang en breed 130 is, dan ben ik wel geneigd gas bij te gaan geven eigenlijk.
Maar ik vind het ook erg vervelend als mensen eerst de hele tijd voor je hangen en dan wel snappen hoe je gas bij moet geven als je ze inhaalt.
Mja. Was daar geen andere wetgeving voor of ben ik mis?quote:
Ja, dat mag gewoon. Andersom niet.quote:Op zondag 13 november 2016 08:17 schreef sararaats het volgende:
[..]
Mja. Was daar geen andere wetgeving voor of ben ik mis?
Ik heb leren rijden met schakelen. Mag ik dan met automaat rijden?
Het is niet duidelijk voor me
Of een auto met Hill holder.quote:
En de categorie moraalridders die tergend langzaam inhalen want ' je mag hier toch niet harder', maar die moraal ineens een stuk minder belangrijk vinden als je ze dan maar rechts inhaalt.quote:Op zaterdag 12 november 2016 23:45 schreef waterloosunset het volgende:
[..]
Maar ik vind het ook erg vervelend als mensen eerst de hele tijd voor je hangen en dan wel snappen hoe je gas bij moet geven als je ze inhaalt.
Groetjes van Max de regenmaster.quote:Op maandag 14 november 2016 18:25 schreef karr-1 het volgende:
Waarom kunnen mensen niet omgaan met slecht weer? Zodra het weer ook maar een beetje slechter word gaan ze of als trutten rijden of als idioten, een normale tussenweg is er blijkbaar niet.
En als de radio waarschuwt voor gladheid is het echt niet nodig om elk bochtje met een slakkengang te nemen hoor, dat kan best iets harder.
Automobilisten lijken zo langzamerhand een bloedhekel te hebben aan motor/scooter rijders. En dat varieert van volslagen achterlijken die met hun Peugeot 308 Station ecohok je verkeerslicht na verkeerslicht "er uit proberen te trekken" tot mensen die je moedwillig blokkeren danwel bijna je buddyseat binnenrijden. Doe allemaal eens lekker normaal.quote:Op dinsdag 15 november 2016 00:14 schreef Tunafish het volgende:
De lul in zijn mooie witte busje die mij letterlijk op 10 centimeter na miste op de snelweg, omdat ik blijkbaar niet snel genoeg naar rechts ging ofzo. Drie stroken, 100km/u, vrachtwagen die een andere vrachtwagen inhaalt en ik rij op de meest linkerstrook ze allebei voorbij. Op het moment dat ik naar links ging reed er niks achter me, toen ik de vrachtwagen voorbij reed was er niks voor hem en nog steeds niets achter mij, toen ik naar rechts wilde in de spiegels en over mijn schouder keek zag ik enkel felle koplampen die van de vrachtwagen leken te zijn. Richtingaanwijzer aan naar rechts, insturen en op dat moment zien dat er iemand met goed 140mk/u rechts komt inhalen, in het donker, door de regen. Heb nog nooit zo'n harde ruk aan mijn stuur gegeven als toen. Nog wel getoeterd, maar volgens mij was hij tegen de tijd dat ik de motor weer onder controle had en de toeterknop gevonden al te ver weg om het überhaupt te kunnen horen.
Ik niet, dat is immers niet wederkerig.quote:Op dinsdag 15 november 2016 12:05 schreef Tunafish het volgende:
Ik irriteer me vaak zat aan vrijwel alles en iedereen in het verkeer
Is dat gebeurd? Want zoals ik het nu lees mag jij gevaarlijke en illegale dingen doen op de motor, maar moeten anderen zich vooral concentreren op jouw veiligheid?quote:Op dinsdag 15 november 2016 12:05 schreef Tunafish het volgende:
Ik ben de eerste die zal toegeven dat ik lang niet altijd voorbeeldig rijd. Soms ga ik net iets te dicht langs auto's tijdens het filteren, of ik druk hem ergens tussen waar eigenlijk niet genoeg ruimte is, maar daarom hoef je me nog niet van de sokken te rijden.
Ja. Ik moest hard naar links sturen waarbij ik behoorlijk moeite moest doen om de motor weer volledig onder controle te krijgen. Het scheelde echt niet veel of ik was op mijn snufferd gegaan en waarschijnlijk niet meer overeind gekomen.quote:Op dinsdag 15 november 2016 12:31 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ik niet, dat is immers niet wederkerig.
[..]
Is dat gebeurd? Want zoals ik het nu lees mag jij gevaarlijke en illegale dingen doen op de motor, maar moeten anderen zich vooral concentreren op jouw veiligheid?
En dat zit natuurlijk scheef.
Want? Doe ik altijd, gewoon lekker doorrijden. Bij 2000Rpm kan ik met mijn auto wel overslaan, Anders rijd ik 50 in de 5. Maar goed, ik trek ook altijd als snelste weg bij het verkeerslicht, zelfs als ik het rustig aan doe en binnen de grenswaarden van het kastje dat in de taxi zit blijf.(kastje dat precies bijhoud hoe je rijd en daar vervolgens een rapport van mailt)quote:Op dinsdag 15 november 2016 14:26 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Alhoewel bestuurders die met een relatief lage snelheid invoegen een ergernis kunnen wezen, zijn bestuurders die met een veel te hoge snelheid invoegen ook geen pretje.
Niets mis met het op relatief hoge snelheid invoegen; wat mij betreft de fijnste manier van invoegen.quote:Op dinsdag 15 november 2016 23:12 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Want? Doe ik altijd, gewoon lekker doorrijden. Bij 2000Rpm kan ik met mijn auto wel overslaan, Anders rijd ik 50 in de 5. Maar goed, ik trek ook altijd als snelste weg bij het verkeerslicht, zelfs als ik het rustig aan doe en binnen de grenswaarden van het kastje dat in de taxi zit blijf.(kastje dat precies bijhoud hoe je rijd en daar vervolgens een rapport van mailt)
Gisteren ook een mooie gehad. Reed vanaf Veendam bij knooppunt zuidbroek, toen ik 100 meter voor de afslag(had knipperlicht al aan) werd ingehaald door een BMW,die al remmend weer vlak voor mij kwam rijden omdat hij ook de afslag moest hebben. Als ik niet had meegeremd hadden we zij leuke tekening mogen maken...
Ik ben geen motorrijder, maar zie je zoiemand niet aankomen in het donker. Eventueel in je ooghoek, in je spiegel, of moet je er speciaal voor draaien met je hoofd?quote:Op dinsdag 15 november 2016 00:14 schreef Tunafish het volgende:
De lul in zijn mooie witte busje die mij letterlijk op 10 centimeter na miste op de snelweg, omdat ik blijkbaar niet snel genoeg naar rechts ging ofzo. Drie stroken, 100km/u, vrachtwagen die een andere vrachtwagen inhaalt en ik rij op de meest linkerstrook ze allebei voorbij. Op het moment dat ik naar links ging reed er niks achter me, toen ik de vrachtwagen voorbij reed was er niks voor hem en nog steeds niets achter mij, toen ik naar rechts wilde in de spiegels en over mijn schouder keek zag ik enkel felle koplampen die van de vrachtwagen leken te zijn. Richtingaanwijzer aan naar rechts, insturen en op dat moment zien dat er iemand met goed 140mk/u rechts komt inhalen, in het donker, door de regen. Heb nog nooit zo'n harde ruk aan mijn stuur gegeven als toen. Nog wel getoeterd, maar volgens mij was hij tegen de tijd dat ik de motor weer onder controle had en de toeterknop gevonden al te ver weg om het überhaupt te kunnen horen.
Witte bus was in de spiegel van de motorrijder verborgen achter de inhalende vrachtwagen wellicht?quote:Op dinsdag 15 november 2016 23:45 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik ben geen motorrijder, maar zie je zoiemand niet aankomen in het donker. Eventueel in je ooghoek, in je spiegel, of moet je er speciaal voor draaien met je hoofd?
Ja ik ken de rotondes, maar snap het probleem niet. Groen = gasgeven.quote:Op woensdag 16 november 2016 00:12 schreef Mister-Bradge het volgende:
Utrecht is mijn irritatie.
Ik werk sinds vandaag bij een bedrijf in Utrecht, maar ik moet de ring door, en krijg te maken met 3! Rotondes, voor de mensen die wel eens in Utrecht geweest zijn die weten wel wat ik bedoel... Wat zijn dat voor een ondingen
Ze zijn in mijn ogen in elk geval best wel onlogisch ingedeeld, wie heeft dit zo bedacht
Puur voor Utrecht zou Google Maps een functie moeten inbouwen waarmee je Rotondes kan omzeilen echt Sorry maar Snap er geen hout van, het gaat altijd goed gelukkig, maar het rijden door Utrecht vind ik puur door die rotondes echt een hel.
Als je voor het oprijden van de rotonde al in de juiste baan gaat staan kun je gewoon de baan volgen en ga je er bij de juiste afslag af.quote:Op woensdag 16 november 2016 00:31 schreef Mister-Bradge het volgende:
Ja true, maar ik vind het zo raar ingedeeld, ik snap wel dat rechts af voor rechts af is en links af voor links af, maar soms veranderd links af ook bij het 2e stoplicht in rechtdoor en dan denk ik
Ja precies, dat deed ik dus welquote:Op woensdag 16 november 2016 00:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je voor het oprijden van de rotonde al in de juiste baan gaat staan kun je gewoon de baan volgen en ga je er bij de juiste afslag af.
Maar dus niet in het midden voorsorteren als je driekwart rond moet, dat gaat idd mis.
Bekijk maar eens wat van die rotondes op streetview en dan op voorhand al bedenken waar je naartoe zou willen rijden en dan die baan volgen.quote:Op woensdag 16 november 2016 00:43 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Ja precies, dat deed ik dus wel
Maar nu komt het iig een stuk logischer over Volgende keer dat ik naar Utrecht hoop ik dat het wel goed gaat
Hahahaha!quote:Op woensdag 16 november 2016 00:12 schreef Mister-Bradge het volgende:
Rotondes
Sorry maar Snap er geen hout van
Je zou denken van wel ja, daarom schrok ik zelf ook zo. Hoe het mij geleerd wordt is, uitgaande van naar rechts gaan, eerst in je linkerspiegel te kijken, dan je rechter, en dan even over je schouder. Vervolgens knipperlicht aan, weer in je rechterspiegel en even opzij en dan gaan. Dat deed ik allemaal, en pas op het moment dat ik opzij ging zag ik dat busje. Gezien hoe hij met een absurde snelheid en zo dichtbij langs kwam racen vermoed ik dat 'ie best hard van links naar rechts over die stroken heeft moeten gaan en toevallig iedere keer net buiten mijn zichtveld is gebleven.quote:Op dinsdag 15 november 2016 23:45 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik ben geen motorrijder, maar zie je zoiemand niet aankomen in het donker. Eventueel in je ooghoek, in je spiegel, of moet je er speciaal voor draaien met je hoofd?
Jup. Je wordt gedwongen om een baan tot 100 of 150 km enkele reis te accepteren als je uit de WW komt.quote:Op woensdag 16 november 2016 19:08 schreef Fer het volgende:
Zou de aantrekkende economie ook het gevolg van meer idioten ongelukken op de weg?
Daar heb ik ook wel eens last van, daarom krijg ik het ook hondsbenauwd van die auto's die zo dicht bij je moeten staan. Maar meestal gaat het wel goed en als? Stja dan rol ik welgeteld 10cm achteruitquote:Op vrijdag 11 november 2016 14:30 schreef sararaats het volgende:
Nog een irritatie: ik kan moeilijk op een helling rijden zonder achteruit te bollen (of heb ik dat al eens gepost)
De laatste keer heb ik volle gas gegeven hehe.
Kan niet anders constateren dat er steeds meer "vreemde vogels" in de file/spits rijden. Beetje zoals op mooie dag die eindigt in regen, krijg je ook rare files altijd.quote:Op woensdag 16 november 2016 19:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Jup. Je wordt gedwongen om een baan tot 100 of 150 km enkele reis te accepteren als je uit de WW komt.
Cool, die heb ik op beeld!quote:Op zaterdag 19 november 2016 20:49 schreef opgebaarde het volgende:
En ik werd vd week rechts ingehaald, behoorlijk hard zelfs. Ja er was dus inderdaad ruimte maar de rechterbaan was afgekruist inclusief pionnen vanwege wegwerkzaamheden....
Nee, inderdaad. dat is onnodig linksrijden.quote:Op zaterdag 19 november 2016 21:18 schreef Scuidward het volgende:
Terzijde. Maar het is toch niet onnodig rechts rijden als ik op een 4 baans weg 130 rijd met twee banen vrij links?
Meestal als dat gebeurd wacht ik op een gaatje schakel ik er 2 terug (Meestal zit ik met 60 al in 5) En dan knal ik hem er langs.quote:Op zaterdag 19 november 2016 20:35 schreef Voszje het volgende:
Achter iemand zitten die met 60 de snelweg op gaat.
Wacht op een gaatje? Dat maak je dan toch zelf?quote:Op zaterdag 19 november 2016 21:59 schreef Mister-Bradge het volgende:
Meestal als dat gebeurd wacht ik op een gaatje schakel ik er 2 terug (Meestal zit ik met 60 al in 5) En dan knal ik hem er langs.
Haha die ja erg lekker.quote:
Oeps.quote:Op zaterdag 19 november 2016 21:51 schreef ambertje90 het volgende:
Nee, inderdaad. dat is onnodig linksrijden.
Links bedoel je denk ik. En ja, dat is het als je wel gewoon naar rechts kan.quote:Op zaterdag 19 november 2016 21:18 schreef Scuidward het volgende:
Maar het is toch niet onnodig rechts rijden als ik op een 4 baans weg 130 rijd met twee banen vrij links?
Zeker nog nooit in Amsterdam geweest?quote:Op zaterdag 19 november 2016 23:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dat is toch gewoon vreselijk dat zo'n grote stad niet voldoende parkeerplaatsen heeft in de woonwijken? Dan ben je uiteindelijk meer tijd kwijt aan het zoeken naar een parkeerplaats, dan het rijden zelf.
Nee ben ik ook niet, want ik kom uit een kleine stad genaamd Kerkrade. Daar is echt altijd genoeg parkeergelegenheid.quote:Op zondag 20 november 2016 00:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zeker nog nooit in Amsterdam geweest?
Grote steden moet je dan ook nooit met de auto willen bezoeken tenzij echt noodzakelijk.quote:Op zondag 20 november 2016 09:45 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nee ben ik ook niet, want ik kom uit een kleine stad genaamd Kerkrade. Daar is echt altijd genoeg parkeergelegenheid.
Net als jij dusquote:Op zondag 20 november 2016 13:06 schreef Diqiu-Long het volgende:
Vermoed alleen dat veel andere zich ook in dit soort straten de auto parkeren, want veel auto's komen helemaal niet uit Düsseldorf. Dat kun je aan de Duitse kentekens zien.
Nee. De meeste doen het met 60... :/quote:Op zondag 20 november 2016 22:25 schreef Gezicht het volgende:
Is het tegenwoordig de standaard om in te voegen met 80?
Maar wat is daar mis mee? Vooral in het donker zal ik ook niet vol gas invoegen, daarvoor is het zicht gewoon te weinig voor.quote:Op zondag 20 november 2016 22:25 schreef Gezicht het volgende:
Is het tegenwoordig de standaard om in te voegen met 80?
Als de rest wel 100/120/130 rijdt is dat knap irritant.quote:Op maandag 21 november 2016 06:37 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Maar wat is daar mis mee? Vooral in het donker zal ik ook niet vol gas invoegen, daarvoor is het zicht gewoon te weinig voor.
En dan zijn er alsnog mensen die dat best vinden, slecht zijn in timen en van probleem van de invoeger proberen af te schuiven op anderen.quote:Op maandag 21 november 2016 01:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Nee. De meeste doen het met 60... :/
Het klinkt misschien bot, maar wat doe je dan op de snelweg als je er angst voor hebt? Als je je bij iedere situatie gaat afvragen of het wel goed gaat komen gaat bet zeker niet goed komen. Niet iedere snelweg is verlicht, iedere auto wel. Die kun je niet over het hoofd zien, toch?quote:Op maandag 21 november 2016 07:05 schreef Diqiu-Long het volgende:
Omdat je in het donker minder ziet: Sorry ik ben dan te onzeker om volgas die invoegstrook op te rijden,tegenwoordig zijn snelwegen ook nog slecht verlicht ook ( Althans die in Duitsland ).
Dus ja ik rij dan wellicht door tot het einde, want met 60 invoegen zal ik trouwens ook niet doen. In Duitsland hadden ze overigens behoorlijk wat stukjes waar je i.v.m. wegwerkzaamheden slechts 60km/u mocht rijden.
Ik ga trouwens vaak naar links als ik zie dat andere willen invoegen, zo heb ik dat vrijdag op de Autobahn gedaan. Maar toen ik gisteravond terug reed in het donker durfde ik niet snellere dan 100km/u te rijden, je ziet ja geen ene f*ck.
Dit ja. Ruim 40 km/h langzamer invoegen dan de rest van het verkeer is veel gevaarlijker.quote:Op maandag 21 november 2016 07:12 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het klinkt misschien bot, maar wat doe je dan op de snelweg als je er angst voor hebt? Als je je bij iedere situatie gaat afvragen of het wel goed gaat komen gaat bet zeker niet goed komen. Niet iedere snelweg is verlicht, iedere auto wel. Die kun je niet over het hoofd zien, toch?
Rijervaring op doen! Die doe je in iedere geval niet op door niet savonds te rijden. Maar goed uiteindelijk wende het rijden in donker op de autosnelweg vrij snel, want je ziet inderdaad de lichten van andere.quote:Op maandag 21 november 2016 07:12 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het klinkt misschien bot, maar wat doe je dan op de snelweg als je er angst voor hebt? Als je je bij iedere situatie gaat afvragen of het wel goed gaat komen gaat bet zeker niet goed komen. Niet iedere snelweg is verlicht, iedere auto wel. Die kun je niet over het hoofd zien, toch?
Maar je moet je wel aanpassen aan de rest van het verkeer.quote:Op maandag 21 november 2016 07:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
Als ik dan op de snelweg of autoweg zit kan ik alsnog versnellen, maar het is in iedere geval geen verplichting om de max te rijden.
Hoeft ook niet volgas maar in ieder geval rond de maximale snelheid, dus meestal 110 - 120 km/h. Ik hoop dat je begrijpt dat het invoegen alleen maar moeilijker (en gevaarlijker!) is als je stukken langzamer rijdt dan het overige verkeer.quote:Op maandag 21 november 2016 07:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
Maar volgas invoegen? Sorry hoor, maar dat kan met 80km/u ook gewoon prima. Als ik dan op de snelweg of autoweg zit kan ik alsnog versnellen, maar het is in iedere geval geen verplichting om de max te rijden.
Op een weg waar men 120 of 130 mag? Lijkt me niet verstandig. Dan hinder je vrijwel altijd iemand. Je rijdt toch geen vrachtwagen of wel? 100 op de oprit haal je vrijwel overal makkelijk. Lukt me zelfs bij Oosterhout en ik schakel heel snel door naar 5 of 6. Ergo: weinig toeren.quote:Op maandag 21 november 2016 07:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
Maar volgas invoegen? Sorry hoor, maar dat kan met 80km/u ook gewoon prima.
Rijbewijs nog geen drie weken oud en dan alles van de lessen al vergeten?quote:Op maandag 21 november 2016 07:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
Maar volgas invoegen? Sorry hoor, maar dat kan met 80km/u ook gewoon prima. Als ik dan op de snelweg of autoweg zit kan ik alsnog versnellen,
Los van deze specifieke situatie is het misschien verstandig om wat meer zelfverzekerd te rijden. (Ook wel defensief rijgedrag genoemd) Je hebt je rijbewijs, dus ga ervoor. Bekijk alles, pas je aan en wees voorbereid. Trek je plan, want twijfelen is missen.quote:Op maandag 21 november 2016 07:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Rijervaring op doen! Die doe je in iedere geval niet op door niet savonds te rijden. Maar goed uiteindelijk wende het rijden in donker op de autosnelweg vrij snel, want je ziet inderdaad de lichten van andere.
Maar volgas invoegen? Sorry hoor, maar dat kan met 80km/u ook gewoon prima. Als ik dan op de snelweg of autoweg zit kan ik alsnog versnellen, maar het is in iedere geval geen verplichting om de max te rijden.
Je had ook kunnen remmen, dan had je geen overtreding hoeven maken.quote:Op maandag 21 november 2016 08:41 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Rijbewijs nog geen drie weken oud en dan alles van de lessen al vergeten?
Niet schrikken als je dan dit een keer overkomt:
(En ja dat is rechts inhalen)
Wat? 's Avonds rijden levert geen rijervaring op? Dat is juist een omgeving waarin je moet oefenen, gezien het toch de helft van de tijd donker is. Niet zo miepen en durven rijden.quote:Op maandag 21 november 2016 07:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Rijervaring op doen! Die doe je in iedere geval niet op door niet savonds te rijden.
Nee, dat kan niet prima. Doorgaan zijn het figuren als jij die dan met 80km/u de snelweg op willen en daarmee al het verkeer achter je dwingen om ook met maximaal 80 erop te gaan, maar vaak die snelheid nog niet kunnen halen omdat jij ervoor zit te treuzelen. Vervolgens krijg je dat die mensen in paniek raken en met 60km/u naar links komen en zo krijg je als het mee zit alleen een file, en als je pech hebt een ongeluk. Maargoed, jij bent op dat moment al voorbij dat punt en hebt er geen last van.quote:Op maandag 21 november 2016 07:30 schreef Diqiu-Long het volgende:Maar volgas invoegen? Sorry hoor, maar dat kan met 80km/u ook gewoon prima. Als ik dan op de snelweg of autoweg zit kan ik alsnog versnellen, maar het is in iedere geval geen verplichting om de max te rijden.
quote:Op maandag 21 november 2016 09:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je had ook kunnen remmen, dan had je geen overtreding hoeven maken.
Gas loslaten had voldoende geweest.quote:Op maandag 21 november 2016 09:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je had ook kunnen remmen, dan had je geen overtreding hoeven maken.
Je bent het er niet mee eens?quote:
Vol in de ankers op een snelweg is nooit een goed idee. Het is de taak van de invoeger om zich aan te passen aan het overige verkeer.quote:
Punt is dat je diegene(n) achter je dan ook dwingt om met een lage(re) snelheid in te voegen, dat is niet chill.quote:Op maandag 21 november 2016 07:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
Maar volgas invoegen? Sorry hoor, maar dat kan met 80km/u ook gewoon prima. Als ik dan op de snelweg of autoweg zit kan ik alsnog versnellen, maar het is in iedere geval geen verplichting om de max te rijden.
Mwua, vol in de ankers valt wel mee toch? Ik vond dit nou nog niet zo'n hele schokkende. Ja, irritant, ik zou er wellicht met haast ook rechts voorbij gegaan zijn, maar ik zie op zeer regelmatige basis wel idiotere invoegers. Met 95 invoegen en meteen naar de linkerstrook opschuiven om die vrachtwagen in te gaan halen bijvoorbeeld (2-strooks snelweg), zodat iedereen die daar 120-130 rijdt z'n ABS kan testen. Of hem meteen na het puntstuk met 70 erop flikkeren en dan nog een minuut erover doen om ergens rond de 95-100 uit te komen.quote:Op maandag 21 november 2016 10:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vol in de ankers op een snelweg is nooit een goed idee. Het is de taak van de invoeger om zich aan te passen aan het overige verkeer.
Hier hoef je niet vol in de ankers hoor. Je brengt het alsof filmer geen andere keuze heeft, terwijl ik zie dat achteropkomende bestuurder met dezelfde snelheid door blijft rijden.Bij het begin van het filmpje was de witte auto al vol in beeld. Tijd genoeg om daarop te anticiperen. Dat wil zeggen, alvast rondom je kijken en aanpassen. Maar dit is natuurlijk veel beter, want 1, het geeft een boodschap af en 2, je kunt lekker doorrijden. Dat een invoegstrook alleen is om in te voegen vergeten we dan maar even.quote:Op maandag 21 november 2016 10:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vol in de ankers op een snelweg is nooit een goed idee. Het is de taak van de invoeger om zich aan te passen aan het overige verkeer.
Nou weet je mijn hele punt is: Er staat nergens dat ik met 100 moet invoegen ( scheelt trouwens wel dat er weinig snelwegen in de buurt zijn, meeste zijn autowegen ) en als ik met 80km/u invoeg mag dat ook prima.quote:Op maandag 21 november 2016 10:29 schreef Voszje het volgende:
[..]
Punt is dat je diegene(n) achter je dan ook dwingt om met een lage(re) snelheid in te voegen, dat is niet chill.
Ik had het laatst ook: Persoon voor me kachelt tergend langzaam de snelweg op, blijft op de invoeg/uitvoegstrook richting Vught en ik moest een baan opschuiven richting Eindhoven. Verkeer op die baan reed vele malen sneller, niet fijn dus.
Rekening houden met je medeweggebruikers staat ook in je theorieboek. Samen met anticiperen.quote:Op maandag 21 november 2016 10:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nou weet je mijn hele punt is: Er staat nergens dat ik met 100 moet invoegen ( scheelt trouwens wel dat er weinig snelwegen in de buurt zijn, meeste zijn autowegen ) en als ik met 80km/u invoeg mag dat ook prima.
Al is het wel verschillende, maar ik zie in iedere geval niet het probleem om met 80km/u in te voegen. Vooral niet op een autoweg, op een snelweg zal ik wellicht proberen 10km/u snellere in te te voegen.
En ja tijdens rijles is mij geleerd dat je snelheid dient te maken bij het invoegen, alleen mij punt het is geen verplichting. Als ik bijwijze van spreke 100 op een autosnelweg wil rijden dan mag dat gewoon, die hele maximumsnelheid betekend niet dat je hem moet rijden.
Uiteraard kijk ik wel of ik veilig kan invoegen, anders rijdt ik gewoon door tot het einde van de invoegstrook. Wilt trouwens niet zeggen dat ik met 60km/u zal invoegen, maar bij 80km/u zie ik echt het probleem niet.
Staat ja in de theorie: Je auto moet minimaal 50km/u kunnen en mogen rijden om op de autoweg te rijden, en 60km/u voor op de autosnelweg. Dus ja ik doe niets fout
Theoretisch is het niet fout, daar heb je gelijk in. Het is echter niet zo dat verkeer hinder van jou moet ondervinden. Het gaat niet zozeer om het 'met 100 moeten voegen', want dat kan in sommige gevallen ook niet. Het gaat hier puur om het anticiperen op het overige verkeer.quote:Op maandag 21 november 2016 10:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nou weet je mijn hele punt is: Er staat nergens dat ik met 100 moet invoegen ( scheelt trouwens wel dat er weinig snelwegen in de buurt zijn, meeste zijn autowegen ) en als ik met 80km/u invoeg mag dat ook prima.
Al is het wel verschillende, maar ik zie in iedere geval niet het probleem om met 80km/u in te voegen. Vooral niet op een autoweg, op een snelweg zal ik wellicht proberen 10km/u snellere in te te voegen.
En ja tijdens rijles is mij geleerd dat je snelheid dient te maken bij het invoegen, alleen mij punt het is geen verplichting. Als ik bijwijze van spreke 100 op een autosnelweg wil rijden dan mag dat gewoon, die hele maximumsnelheid betekend niet dat je hem moet rijden.
Uiteraard kijk ik wel of ik veilig kan invoegen, anders rijdt ik gewoon door tot het einde van de invoegstrook. Wilt trouwens niet zeggen dat ik met 60km/u zal invoegen, maar bij 80km/u zie ik echt het probleem niet.
Staat ja in de theorie: Je auto moet minimaal 50km/u kunnen en mogen rijden om op de autoweg te rijden, en 60km/u voor op de autosnelweg. Dus ja ik doe niets fout
Er id idd geen enkel artikel dat je verbiedt met 80 (of zelfs 60) in te voegen. Als je dat met een lege snelweg wilt doen dan ga je je gang maar. Dat ontslaat je echter niet van de verplichting om voorrang te verlenen.quote:Op maandag 21 november 2016 10:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nou weet je mijn hele punt is: Er staat nergens dat ik met 100 moet invoegen ( scheelt trouwens wel dat er weinig snelwegen in de buurt zijn, meeste zijn autowegen ) en als ik met 80km/u invoeg mag dat ook prima.
Al is het wel verschillende, maar ik zie in iedere geval niet het probleem om met 80km/u in te voegen. Vooral niet op een autoweg, op een snelweg zal ik wellicht proberen 10km/u snellere in te te voegen.
En ja tijdens rijles is mij geleerd dat je snelheid dient te maken bij het invoegen, alleen mij punt het is geen verplichting. Als ik bijwijze van spreke 100 op een autosnelweg wil rijden dan mag dat gewoon, die hele maximumsnelheid betekend niet dat je hem moet rijden.
Uiteraard kijk ik wel of ik veilig kan invoegen, anders rijdt ik gewoon door tot het einde van de invoegstrook. Wilt trouwens niet zeggen dat ik met 60km/u zal invoegen, maar bij 80km/u zie ik echt het probleem niet.
Staat ja in de theorie: Je auto moet minimaal 50km/u kunnen en mogen rijden om op de autoweg te rijden, en 60km/u voor op de autosnelweg. Dus ja ik doe niets fout
Als jij dus met 80 komt invoegen met sneller achteropkomend verkeer heb je een probleem.quote:RVV 1990, artikel 1:
voorrang verlenen: het de betrokken bestuurders in staat stellen ongehinderd hun weg te vervolgen
Jij komt er wel!quote:
Geen verplichting maar je maakt geen vrienden natuurlijk. Tot tweemaal toe met een thuiskomertje van werk naar huis gereden. Max 80 km/u. Wat je dan over je heen krijgt - terwijl er duidelijk zichtbaar een noodwiel aan de achterzijde te zien was. Vrachtenwagens die op 2 meter van je bumper gaan toeteren en seinen. Ik heb me nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld in de auto als toen. Wat duurde die reis lang Je komt er snel genoeg achter dat je toch echt een beetje moet doorrijden.quote:Op maandag 21 november 2016 10:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
toweg, op een snelweg zal ik wellicht proberen 10km/u snellere in te te voegen.
En ja tijdens rijles is mij geleerd dat je snelheid dient te maken bij het invoegen, alleen mij punt het is geen verplichting. Als ik bijwijze van spreke 100 op een autosnelweg wil rijden dan mag dat gewoon, die hele maximumsnelheid betekend niet dat je hem moet rijden.
Als er verder geen verkeer is zou dat mogen... Maar je bent niet alleen op de weg. Andere weggebruikers mag je namelijk ook niet hinderen, dat Doe je wel als je met een snelheid van 50 onder de toegestane (of geadviseerde in het geval van Dld) snelheid invoegt.quote:Op maandag 21 november 2016 10:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nou weet je mijn hele punt is: Er staat nergens dat ik met 100 moet invoegen ( scheelt trouwens wel dat er weinig snelwegen in de buurt zijn, meeste zijn autowegen ) en als ik met 80km/u invoeg mag dat ook prima.
Ik heb er ook al een paar hartverzakkingen en vervloekingen bij ja je ziet ze pas in je koplampen zeg maar.quote:Op maandag 21 november 2016 11:28 schreef Anne het volgende:
Ik kom tegenwoordig meer fietsers zonder licht tegen dan mét licht.
Manmanmanmanman. Ze hebben zelf niet door, dat ze soms gewoon echt niet te zien zijn.
Was ooit een weekend kamperen met een groep mensen, busje, auto en auto met aanhanger. Om bij elkaar te blijven gingen we met z'n alle rustig op de rechter baan met z'n allen achter de auto met aanhanger, die mocht 90 en reed dat ook. Ik reed de auto zonder aanhanger , heb op weg naar oost-belgië echt een stuk of 10 vrachtwagens op m'n bumper gehadquote:Op maandag 21 november 2016 11:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
Geen verplichting maar je maakt geen vrienden natuurlijk. Tot tweemaal toe met een thuiskomertje van werk naar huis gereden. Max 80 km/u. Wat je dan over je heen krijgt - terwijl er duidelijk zichtbaar een noodwiel aan de achterzijde te zien was. Vrachtenwagens die op 2 meter van je bumper gaan toeteren en seinen. Je komt er snel genoeg achter dat je toch echt een beetje moet doorrijden.
Ik heb ze toch echt gewoon een middelvinger gegeven. Ik was zo wat in staat om de werkgevers in te lichten. Dat gedrag was echt potentieel dodelijk als ik ook maar een beetje genoodzaakt was om te remmen dan ben je totaal kansloos. Het was niet dat ik voor mijn lol met 80 op de snelweg reed. Op zo'n moment is een dashcam wel handig als bewijslast.quote:Op maandag 21 november 2016 11:30 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Was ooit een weekend kamperen met een groep mensen, busje, auto en auto met aanhanger. Om bij elkaar te blijven gingen we met z'n alle rustig op de rechter baan met z'n allen achter de auto met aanhanger, die mocht 90 en reed dat ook. Ik reed de auto zonder aanhanger , heb op weg naar oost-belgië echt een stuk of 10 vrachtwagens op m'n bumper gehad
Snap dat je er graag langs wil, maar dan zit je uiteindelijk hevig achter de aanhanger te drukken, seinen e.d. Maar die gaat echt niet harder.
Chauffeurs die lopen te drukken mogen ze van mij ook afschieten, ondanks een mogelijk inhaalverbod. Dat is gewoon levensgevaarlijk.quote:Op maandag 21 november 2016 11:30 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Was ooit een weekend kamperen met een groep mensen, busje, auto en auto met aanhanger. Om bij elkaar te blijven gingen we met z'n alle rustig op de rechter baan met z'n allen achter de auto met aanhanger, die mocht 90 en reed dat ook. Ik reed de auto zonder aanhanger , heb op weg naar oost-belgië echt een stuk of 10 vrachtwagens op m'n bumper gehad
Snap dat je er graag langs wil, maar dan zit je uiteindelijk hevig achter de aanhanger te drukken, seinen e.d. Maar die gaat echt niet harder.
what the fuck? Mooie reactiequote:Op maandag 21 november 2016 11:47 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Hehehe.... Die kwam vanzelf langs in de comments
[..]
[..]
[..]
Beetje jammer van dat versnellen op het moment van inhalen. Dat is gewoon trollen, bumperkleven of niet.quote:Op maandag 21 november 2016 11:47 schreef ambertje90 het volgende:
- weg, die 'privé-informatie', inclusief telefoonnummer hoeft niet op FOK! -
Dat komt dus omdat de max snelheid van 80 vanaf dat moment (schijnbaar) niet meer geldt.quote:Op maandag 21 november 2016 12:05 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Beetje jammer van dat versnellen op het moment van inhalen. Dat is gewoon trollen, bumperkleven of niet.
En janken als ze worden aangereden he, 'stomme auto's ook altijd!' Ik heb geen spider sense ofzo, kan niet heksen.quote:Op maandag 21 november 2016 12:13 schreef DrMarten het volgende:
Boetes voor fietsen zonder licht mogen ze wat mij betreft ook rustig op ¤200 zetten ipv die ¤55 die je nu kwijt bent. Voor ¤2 heb je led-lampjes dus een excuus om zonder licht te rijden is er gewoon niet.
En dan hoor je dat ze er minder op handhaven omdat het toch niks helpt
Meer handhaven en zwaar beboeten die onzin.
Niet?quote:Op maandag 21 november 2016 12:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En janken als ze worden aangereden he, 'stomme auto's ook altijd!' Ik heb geen spider sense ofzo, kan niet heksen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 november 2016 12:17 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Niet?
Fietsers zijn gewoon onschuldig hoor!! Bestuurders moeten gewoon maar beter opletten, zijn toch schuldig als ze iets of iemand aanrijden.Niet altijd schuldig. Wel aansprakelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij valt dit onder rechts inhalen. In zo'n geval wacht je tot de vrachtauto voorbij is gereden en ga je er links langs.quote:Op maandag 21 november 2016 12:11 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Dat komt dus omdat de max snelheid van 80 vanaf dat moment (schijnbaar) niet meer geldt.
Dat vind ik ook wel een beetje chauffeurtje pesten eigenlijk.quote:Op maandag 21 november 2016 12:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Volgens mij valt dit onder rechts inhalen. In zo'n geval wacht je tot de vrachtauto voorbij is gereden en ga je er links langs.
Nouja, dat is de theorie. Ik snap dat de praktijk anders werkt, maar op het bumperkleven na snap ik dat de chauffeur geirriteerd was.
quote:Op maandag 21 november 2016 12:17 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Niet?
Fietsers zijn gewoon onschuldig hoor!! Bestuurders moeten gewoon maar beter opletten, zijn toch schuldig als ze iets of iemand aanrijden.Dit, ze hebben gewoon de wetgeving mee. kwetsbare verkeersdeelnemers, net als voetgangers en trams.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
Ik was niet 100% serieus.quote:Op maandag 21 november 2016 12:34 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dit, ze hebben gewoon de wetgeving mee. kwetsbare verkeersdeelnemers, net als voetgangers en trams.
Dat vind ik ook irritant Even een laatste woord over het invoegen: Mijn auto trekt simpelweg niet zo snel op, dus vandaar dat ik op een autoweg rond 80 a 90km/u invoeg.quote:Op maandag 21 november 2016 11:28 schreef Anne het volgende:
Ik kom tegenwoordig meer fietsers zonder licht tegen dan mét licht.
Manmanmanmanman. Ze hebben zelf niet door, dat ze soms gewoon echt niet te zien zijn.
Zonet zei je nog dat het zicht te slecht is 's nachts. Volgens mij probeer je je eronderuit te lullen. In een ander topic heeft men geloof ik al geconcludeerd dat je echt wel met meer dan 80 km/u kan invoegen zelfs met een 1.0.quote:Op maandag 21 november 2016 12:39 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Dat vind ik ook irritant Even een laatste woord over het invoegen: Mijn auto trekt simpelweg niet zo snel op, dus vandaar dat ik op een autoweg rond 80 a 90km/u invoeg.
Op de snelweg zijn de invoeg stroken langer, dus dan probeer ik ook meer snelheid te maken. Echter die 100 bereik ik met moeite, als de teller zegt 100 dan is het eigenlijk eerdere 90 a 95 km/u.
Zelfde met op de teller 90km/u rijden, dan zit ik in werkelijkheid rond de 85km/u. Dus ja ligt ook voor een deel aan de auto, is gewoon geen krachtige motor. Is een 1.0
Ik ook niet. Ik bedoel, trams. Overduidelijk kwetsbare verkeersdeelnemers.quote:
wacht, ik las trams nietquote:Op maandag 21 november 2016 12:52 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik bedoel, trams. Overduidelijk kwetsbare verkeersdeelnemers.
Ik vroeg me al af wanneer iemand mijn geliefkoosde stelling over zou nemen. En nu is het moment daar.quote:Op maandag 21 november 2016 12:34 schreef Ridocar het volgende:
Dit, ze hebben gewoon de wetgeving mee. kwetsbare verkeersdeelnemers, net als voetgangers en trams.
Het is gewoon hetzelfde verhaal met inhalen, of mensen die links gaan hangen en niet daadwerkelijk inhalen. Jij voert een speciale handeling uit waarbij je andere weggebruikers niet moet hinderen.quote:Op maandag 21 november 2016 12:51 schreef waterloosunset het volgende:
[..]
Zonet zei je nog dat het zicht te slecht is 's nachts. Volgens mij probeer je je eronderuit te lullen. In een ander topic heeft men geloof ik al geconcludeerd dat je echt wel met meer dan 80 km/u kan invoegen zelfs met een 1.0.
Zit zelf in de luxepositie dat de auto 0 beperking vormt voor mijn imvoegverhaal. Maar vind het zelf altijd zeer storend als mensen een beetje 90 voor me gaan rijden op de invoegstrook van de snelweg. Als je eenmaal op de snelweg zit moet je vooral doen wat je niet laten kan en 90 gaan rijden, niet mijn probleem, maar als je mij het invoegen een beetje onmogelijk gaat zitten maken is dat wel zeer vervelend...
Dit gaat om een aanrijding tussen fietser en tram, in dit geval is artikel 185 van de WVW niet van toepassing.quote:Op maandag 21 november 2016 13:07 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af wanneer iemand mijn geliefkoosde stelling over zou nemen. En nu is het moment daar.
BAM! https://uitspraken.rechts(...)LI:NL:HR:2000:AA6526
Haha, Toch niet. Sliep uit!
Het spijt me hoor, maar zelfs met een 1.0 gebakje kun je zelfs op de meest korte Nederlandse invoegstroken makkelijk met 100 of meer km/u invoegen!quote:Op maandag 21 november 2016 12:39 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Dat vind ik ook irritant Even een laatste woord over het invoegen: Mijn auto trekt simpelweg niet zo snel op, dus vandaar dat ik op een autoweg rond 80 a 90km/u invoeg.
Op de snelweg zijn de invoeg stroken langer, dus dan probeer ik ook meer snelheid te maken. Echter die 100 bereik ik met moeite, als de teller zegt 100 dan is het eigenlijk eerdere 90 a 95 km/u.
Zelfde met op de teller 90km/u rijden, dan zit ik in werkelijkheid rond de 85km/u. Dus ja ligt ook voor een deel aan de auto, is gewoon geen krachtige motor. Is een 1.0
Niet in het geval van een fietser idd.quote:Op maandag 21 november 2016 13:35 schreef ambertje90 het volgende:
Juist, punt was dat een tram niet gezien wordt als "zwakke verkeersdeelnemer".
Ik neem aan dat mensen die 90 rijden gewoon lekker tussen de vrachtwagens op de rechterbaann blijven plakken toch. Als je 90 rijdt op de snelweg heb je niet bijzonder veel met de linkerbaan te maken. Hoop ik dan. Dus die zullen geen onoverkomelijke hindernis vormen op de snelweg zelf. Of begrijp ik je nou verkeerd?quote:Op maandag 21 november 2016 13:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het is gewoon hetzelfde verhaal met inhalen, of mensen die links gaan hangen en niet daadwerkelijk inhalen. Jij voert een speciale handeling uit waarbij je andere weggebruikers niet moet hinderen.
Misschien komt het doordat ik niet in zo'n heel ontzagwekkende auto rijd, maar het komt vaak genoeg voor dat iemand achter een vrachtwagen hangt en hem er bij mij op de linkerbaan even voor gooit om die vrachtwagen in te kunnen halen, waardoor ik in de ankers moet. Zo is het mij in ieder geval nooit geleerd (vooral als er de komende 3 km achter je niemand rijdt en ze daar meer dan genoeg ruimte hadden gehad )quote:Op maandag 21 november 2016 13:44 schreef waterloosunset het volgende:
[..]
Ik neem aan dat mensen die 90 rijden gewoon lekker tussen de vrachtwagens op de rechterbaann blijven plakken toch. Als je 90 rijdt op de snelweg heb je niet bijzonder veel met de linkerbaan te maken. Hoop ik dan. Dus die zullen geen onoverkomelijke hindernis vormen op de snelweg zelf. Of begrijp ik je nou verkeerd?
Maar idd als je naar de linkerbaan gaat is het ook zeer wenselijk om een beetje dezelfde snelheid als de rest te rijden en niet de rest van de weggebruikers een beetje te gaan lastigvallen.
Ben je wel eens bij Standdaarbuiten geweest?quote:Op maandag 21 november 2016 13:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Het spijt me hoor, maar zelfs met een 1.0 gebakje kun je zelfs op de meest korte Nederlandse invoegstroken makkelijk met 100 of meer km/u invoegen!
Op die manier ja, dat is inderdaad vrij naar, als mensen denken dat het zo werkt. Richtingaanwijzer uit en gaan, wat maakt ons het nou uit dat er iemand achter rijdt. Jammer dan, maar dan zit je gewoon even achter die vrachtwagen tot er ruimte is toch. Die mensen hadden gewoon eerder moeten bedenken dat er daar een vrachtwagen rijdt en dat ze die willen inhalen, niet op het moment dat jij er aan komt.quote:Op maandag 21 november 2016 13:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Misschien komt het doordat ik niet in zo'n heel ontzagwekkende auto rijd, maar het komt vaak genoeg voor dat iemand achter een vrachtwagen hangt en hem er bij mij op de linkerbaan even voor gooit om die vrachtwagen in te kunnen halen, waardoor ik in de ankers moet. Zo is het mij in ieder geval nooit geleerd (vooral als er de komende 3 km achter je niemand rijdt en ze daar meer dan genoeg ruimte hadden gehad )
Neuh, ik had eerst een Peugeot 107 en ging regelmatig de A30 op richting de A12, moest dan eerst een vrij scherpe bocht maken en vervolgens invoegen op de A30 waar het 120 is (en de snelweg is verhoogd, dus je gaat nog een beetje bergop ook). Als er dan iemand voor je aan het slakken is en het te lang duurt, zit je op de uitvoegstrook van de volgende afslag. Gelukkig is het daar altijd alsof mensen er rekening mee houden, want ik ben nooit in de problemen gekomen, maar echt prettig is het niet. En dan schakelde ik zoals jij zei, gewoon in de derde versnelling tot je denkt dat de boel ontploft. Maar de 100 haalde ik daar amper.quote:Op maandag 21 november 2016 13:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Het spijt me hoor, maar zelfs met een 1.0 gebakje kun je zelfs op de meest korte Nederlandse invoegstroken makkelijk met 100 of meer km/u invoegen!
Ligt puur aan je schakelgedrag... Probeer de volgende keer eens gewoon: in de drie blijven, flink gas intrappen en pas bij 80km/u ofzo doorschakelen naar de 4. Als je ingevoegd en echt op snelheid bent kun je wel naar de vijf.
Ja, dat maakt wat lawaai. Nee, dat is niet erg.
En verder kijken dan hun neus lang is. 'Achter dat autootje kan ik makkelijk inhalen.' Niet alleen naar de auto kijken die al bijna in hun dooie hoek zit.quote:Op maandag 21 november 2016 13:53 schreef waterloosunset het volgende:
[..]
Op die manier ja, dat is inderdaad vrij naar, als mensen denken dat het zo werkt. Richtingaanwijzer uit en gaan, wat maakt ons het nou uit dat er iemand achter rijdt. Jammer dan, maar dan zit je gewoon even achter die vrachtwagen tot er ruimte is toch. Die mensen hadden gewoon eerder moeten bedenken dat er daar een vrachtwagen rijdt en dat ze die willen inhalen, niet op het moment dat jij er aan komt.
Ben ergens van mening dat wanneer je regelmatig op de autoweg komt, je er maar voor moet zorgen dat je mee kan komen. Als je een aardige woon-werk afstand via de autoweg moet afleggen ga je toch niet in zo'n truttenschudder met 1.0 3 cylinder rijden?quote:Op maandag 21 november 2016 13:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Neuh, ik had eerst een Peugeot 107 en ging regelmatig de A30 op richting de A12, moest dan eerst een vrij scherpe bocht maken en vervolgens invoegen op de A30 waar het 120 is (en de snelweg is verhoogd, dus je gaat nog een beetje bergop ook). Als er dan iemand voor je aan het slakken is en het te lang duurt, zit je op de uitvoegstrook van de volgende afslag. Gelukkig is het daar altijd alsof mensen er rekening mee houden, want ik ben nooit in de problemen gekomen, maar echt prettig is het niet. En dan schakelde ik zoals jij zei, gewoon in de derde versnelling tot je denkt dat de boel ontploft. Maar de 100 haalde ik daar amper.
Ik heb de truttenschudder dan ook ingeruildquote:Op maandag 21 november 2016 15:38 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ben ergens van mening dat wanneer je regelmatig op de autoweg komt, je er maar voor moet zorgen dat je mee kan komen. Als je een aardige woon-werk afstand via de autoweg moet afleggen ga je toch niet in zo'n truttenschudder met 1.0 3 cylinder rijden?
Toevallig een Picanto 1.0 als leenauto gehad, de 100 op een oprit red je wel wanneer je goed gas geeft, maar prettig is anders(het kan dus wel). Maar wanneer je in wil halen vanaf de tragere rechter baan is een stuk lastiger gezien het vermogen van een trapauto. Ook vergeten veel mensen dat deze hokken wanneer je mee wil komen op de autoweg, gewoon best wel kunnen zuipen.
Je doet echt wel iets fout als je niet je snelheid aanpast aan het verkeer waar je in wilt voegen, dat is je tijdens de rijlessen ook geleerd. Ze noemen het anticiperen, dus aanpassen aan de andere weggebruikers.quote:Op maandag 21 november 2016 10:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nou weet je mijn hele punt is: Er staat nergens dat ik met 100 moet invoegen ( scheelt trouwens wel dat er weinig snelwegen in de buurt zijn, meeste zijn autowegen ) en als ik met 80km/u invoeg mag dat ook prima.
Al is het wel verschillende, maar ik zie in iedere geval niet het probleem om met 80km/u in te voegen. Vooral niet op een autoweg, op een snelweg zal ik wellicht proberen 10km/u snellere in te te voegen.
En ja tijdens rijles is mij geleerd dat je snelheid dient te maken bij het invoegen, alleen mij punt het is geen verplichting. Als ik bijwijze van spreke 100 op een autosnelweg wil rijden dan mag dat gewoon, die hele maximumsnelheid betekend niet dat je hem moet rijden.
Uiteraard kijk ik wel of ik veilig kan invoegen, anders rijdt ik gewoon door tot het einde van de invoegstrook. Wilt trouwens niet zeggen dat ik met 60km/u zal invoegen, maar bij 80km/u zie ik echt het probleem niet.
Staat ja in de theorie: Je auto moet minimaal 50km/u kunnen en mogen rijden om op de autoweg te rijden, en 60km/u voor op de autosnelweg. Dus ja ik doe niets fout
In NL hebben we ook wel stukken snelweg die onverlicht zijn. Zie je sowieso niet goed in het donker, of is het puur het minder ver vooruit kunnen kijken?quote:Op maandag 21 november 2016 17:26 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja zo doe ik dat uiteraard niet: Is echter wel zo dat als ik met 100 i.p.v. 130 door rij op de autosnelweg dat ik dan minder brandstof gebruikt, heb gister in donker sowieso niet veel hardere gereden.
Want in het donker kun je minder ver vooruit kijken, vooral in Duitsland waar ze geld nodig hebben Geen verlichting op de Autobahn
Dan hoop ik niet dat je ooit buiten de randstad komt, Ik ben juist verbaasd als ik op helder verlichte snelwegen rijdt. Groot deel van Nederland heeft ook gewoon onverlichte snelwegen. Ik snapte een paar jaar geleden dan ook helemaal niks van de heisa toen bekend werd dat op delen vamn de snelwegen de verlichting uitgeschakeld zou worden. Ben niet anders gewend.quote:Op maandag 21 november 2016 17:26 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja zo doe ik dat uiteraard niet: Is echter wel zo dat als ik met 100 i.p.v. 130 door rij op de autosnelweg dat ik dan minder brandstof gebruikt, heb gister in donker sowieso niet veel hardere gereden.
Want in het donker kun je minder ver vooruit kijken, vooral in Duitsland waar ze geld nodig hebben Geen verlichting op de Autobahn
Moest laatst van Leiden naar Ede, elf uur 's avonds, op sommige plekken tot aan Utrecht veel mist, en zodra je Leiden uitrijdt dus amper verlichting God wat heb ik een hekel aan mist.quote:Op maandag 21 november 2016 17:53 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dan hoop ik niet dat je ooit buiten de randstad komt, Ik ben juist verbaasd als ik op helder verlichte snelwegen rijdt. Groot deel van Nederland heeft ook gewoon onverlichte snelwegen. Ik snapte een paar jaar geleden dan ook helemaal niks van de heisa toen bekend werd dat op delen vamn de snelwegen de verlichting uitgeschakeld zou worden. Ben niet anders gewend.
Ik ben brildrager, maar nee is puur het minder ver vooruit kunnen kijken vermoed ik. Al lijkt het mij niet meer dan logisch dat je in het donker minder goed ziet, daarom rijden veel mensen in donker niet graag.quote:Op maandag 21 november 2016 17:46 schreef Voszje het volgende:
[..]
In NL hebben we ook wel stukken snelweg die onverlicht zijn. Zie je sowieso niet goed in het donker, of is het puur het minder ver vooruit kunnen kijken?
Ik draag ook een bril tijdens het autorijden. In het donker rijden vond ik in het begin ook vervelend, maar het is een kwestie van wennen, denk ik. Vandaar ook de 'wenfiles' waar ik afgelopen week over las.quote:Op maandag 21 november 2016 18:21 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ik ben brildrager, maar nee is puur het minder ver vooruit kunnen kijken vermoed ik. Al lijkt het mij niet meer dan logisch dat je in het donker minder goed ziet, daarom rijden veel mensen in donker niet graag.
In het donker kun je eigenlijk juist meer zien. Enige wat er toe doet zijn namelijk de auto's voor je en die vallen juist meer op want dat is het enige beetje licht in de verte. Veel minder afleiding. Hoe de weg loopt is ver genoeg van tevoren te zien aan de witte belijning. Alleen de combi donker en regen is vervelend.quote:Op maandag 21 november 2016 18:21 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ik ben brildrager, maar nee is puur het minder ver vooruit kunnen kijken vermoed ik. Al lijkt het mij niet meer dan logisch dat je in het donker minder goed ziet, daarom rijden veel mensen in donker niet graag.
Maja daarom vermijd ik het dus ook niet: Gister ja meer dan een uur in het donker gereden, was bij die onverlichte bochten wel even eng. Maar gelukkig heb ik groot licht, dus dan zie je het verloop van de bocht beter ( Geen tegenliggers of voorgangers had ik op die stukjes ).quote:Op maandag 21 november 2016 18:30 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik draag ook een bril tijdens het autorijden. In het donker rijden vond ik in het begin ook vervelend, maar het is een kwestie van wennen, denk ik. Vandaar ook de 'wenfiles' waar ik afgelopen week over las.
En al die fietsers zonder licht dan? Want die zie je gewoon hartstikke slecht! Soms word ik ook gewoon verblind door tegenliggers met hun felle dimlichtquote:Op maandag 21 november 2016 18:38 schreef alpeko het volgende:
[..]
In het donker kun je eigenlijk juist meer zien. Enige wat er toe doet zijn namelijk de auto's voor je en die vallen juist meer op want dat is het enige beetje licht in de verte. Veel minder afleiding. Hoe de weg loopt is ver genoeg van tevoren te zien aan de witte belijning. Alleen de combi donker en regen is vervelend.
Dit. Ik heb het meeste last van de weerkaatsing in m'n binnenspiegel.quote:Op maandag 21 november 2016 18:57 schreef CherryLips het volgende:
Word 's avonds ook wel schijtziek van al die felle verlichting van auto's hoor, het is echt een 'oma vertelt'-verhaal, maar zie soms echt geen zak meer door de weerkaatsing van m'n achterliggers in m'n spiegels, of gewoon door m'n tegenliggers
Al zullen anderen daar bij mijn auto ook wel last van hebben.
Je weet dat daar een nachtstand op zit?quote:Op maandag 21 november 2016 19:00 schreef Voszje het volgende:
[..]
Dit. Ik heb het meeste last van de weerkaatsing in m'n binnenspiegel.
+1quote:Op maandag 21 november 2016 18:38 schreef alpeko het volgende:
[..]
In het donker kun je eigenlijk juist meer zien. Enige wat er toe doet zijn namelijk de auto's voor je en die vallen juist meer op want dat is het enige beetje licht in de verte. Veel minder afleiding. Hoe de weg loopt is ver genoeg van tevoren te zien aan de witte belijning. Alleen de combi donker en regen is vervelend.
Dat dus en dan het liefst ook nog met een zwarte jas aan, dopjes in het oor en de blik op de telefoon gericht. Levens gevaarlijk dat soort mensen.quote:Op maandag 21 november 2016 11:28 schreef Anne het volgende:
Ik kom tegenwoordig meer fietsers zonder licht tegen dan mét licht.
Manmanmanmanman. Ze hebben zelf niet door, dat ze soms gewoon echt niet te zien zijn.
Ja maar de buitenspiegels nietquote:Op maandag 21 november 2016 19:02 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Je weet dat daar een nachtstand op zit?
Hij had het over de binnenspiegelquote:Op maandag 21 november 2016 19:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar de buitenspiegels niet
Zij.quote:Op maandag 21 november 2016 19:44 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Hij had het over de binnenspiegel
Fietsers kom je op de snelweg zelden tegen. We hadden het toch over de snelweg? In de bebouwde kom is voldoende licht doorgaans. Alleen kruisende fietsers zijn dan lastig te zien als ze geen licht voeren. En wederom: bij regen.quote:Op maandag 21 november 2016 18:43 schreef Diqiu-Long het volgende:
En al die fietsers zonder licht dan? Want die zie je gewoon hartstikke slecht! Soms word ik ook gewoon verblind door tegenliggers met hun felle dimlicht
Excusesquote:Op maandag 21 november 2016 19:49 schreef Voszje het volgende:
[..]
Zij.
Ik weet dat die erop zit, maar dan zie ik zo goed als niets in die spiegel. Ik word een beetje scheel van die vreemde weerspiegeling, al is het op een langere afstand wel beter dan continu felle koplampen. Hoewel ik vandaag ook continu iemand achter me had me groot licht, overdag. Dan maar even boven de Vmax rijden om er weg te komen, want ik krijg er koppijn van.
Wel dezelfde snelheid maar dan wel er voor of er achter svpquote:Op maandag 21 november 2016 20:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dat invoegen is nogal een ding, neem gas terug of geef gas bij.
Ga alsjeblieft niet dezelfde snelheid rijden als de auto op de rijstrook naast je, want dat schiet niet echt op.
Ik had er gisteren ook eentje .. Eerst schuin achter mij rijden, toen gas bij geven om naast mij te komen, toen toch weer remmen. En toen kwam ie aan het einde van de invoegstrook schuin voor mij ongeveer, dus toen heb ik toch maar op de rem getrapt, om 'm ervoor te laten ( ).quote:Op maandag 21 november 2016 20:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dat invoegen is nogal een ding, neem gas terug of geef gas bij.
Ga alsjeblieft niet dezelfde snelheid rijden als de auto op de rijstrook naast je, want dat schiet niet echt op.
Je hebt toch verlichting in je auto? Waarom heb je dan in godsnaam straatverlichting nodig?quote:Op maandag 21 november 2016 17:26 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja zo doe ik dat uiteraard niet: Is echter wel zo dat als ik met 100 i.p.v. 130 door rij op de autosnelweg dat ik dan minder brandstof gebruikt, heb gister in donker sowieso niet veel hardere gereden.
Want in het donker kun je minder ver vooruit kijken, vooral in Duitsland waar ze geld nodig hebben Geen verlichting op de Autobahn
Zodat ik verder vooruit kan kijken en ook het verloop van eventuele bochten goed kan zien, vooral bij dat laatste is straatverlichting erg welkom.quote:Op dinsdag 22 november 2016 09:08 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Je hebt toch verlichting in je auto? Waarom heb je dan in godsnaam straatverlichting nodig?
Ideaal juist zonder verlichting snelweg rijden!quote:Op dinsdag 22 november 2016 10:43 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Zodat ik verder vooruit kan kijken en ook het verloop van eventuele bochten goed kan zien, vooral bij dat laatste is straatverlichting erg welkom.
Je had er makkelijk links langs kunnen gaan, je bent zelf geen haar beter bezig.quote:
Ik heb het filmpje twee keer moeten bekijken, ik zie eigenlijk alleen maar raar rijgedrag van jezelf...quote:
Wat is dat? Een Donkervoort of zoiets?quote:
Snelheid inschatten in het donker is moeilijk hequote:Op dinsdag 22 november 2016 12:19 schreef ambertje90 het volgende:
Zou die Renault die ons daar inhaalt, dat niet vervelend hebben gevonden?
Eens zien: Richtingaangeven, en het overige verkeer voorlaten.quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Zoals je trouwens verderop (0:50) zelf van de rechter in één keer naar de linkerstrook doorsteekt is ook niet helemaal hoe je het geleerd hebt...
Is die Flitsservicechagerijn in z'n skelter een bekende van je? Of ben je het zelf?quote:
Kennelijk haar vriend / man.quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Is die Flitsservicechagerijn in z'n skelter een bekende van je? Of ben je het zelf?
quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:58 schreef ambertje90 het volgende:
quote:
Op woensdag 12 november 2014 19:31 schreef SuperFood het volgende:
niet rechts inhalen daar zou al een verbetering zijn denk je niet wat een mafketel.
:endquote
Hahahah! Dat was ik!
Het is misschien moeilijk te bevatten, maar je kan ook even gas inhouden of je CC uitzetten.quote:Op dinsdag 22 november 2016 12:19 schreef ambertje90 het volgende:
Zou die Renault die ons daar inhaalt, dat niet vervelend hebben gevonden?
Nee, in plaats van een overtreding te begaan door rechts in te halen, was je even achter de middenstroker blijven zitten en was je erna gegaan. Maar goed, het ligt aan de rest van de wereld en nooit aan ambertje.quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:34 schreef ambertje90 het volgende:
Dus dan maak ik van het probleem van de middenstrookplakkers het probleem van de renault?
Ja, dat kan.
quote:Artikel 11
1. Inhalen geschiedt links.
2. Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan, worden rechts ingehaald.
We mogen er trots op zijn dat het niveau hier een dermate minimaal niveau bereikt heeft dat de verkeerskundige prof.mr.dr. Geelhoed weer semi-actief mee wil posten hier.quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:04 schreef Ridocar het volgende:
Is die Flitsservicechagerijn in z'n skelter een bekende van je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |