Rekening houden met je medeweggebruikers staat ook in je theorieboek. Samen met anticiperen.quote:Op maandag 21 november 2016 10:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nou weet je mijn hele punt is: Er staat nergens dat ik met 100 moet invoegen ( scheelt trouwens wel dat er weinig snelwegen in de buurt zijn, meeste zijn autowegen ) en als ik met 80km/u invoeg mag dat ook prima.
Al is het wel verschillende, maar ik zie in iedere geval niet het probleem om met 80km/u in te voegen. Vooral niet op een autoweg, op een snelweg zal ik wellicht proberen 10km/u snellere in te te voegen.
En ja tijdens rijles is mij geleerd dat je snelheid dient te maken bij het invoegen, alleen mij punt het is geen verplichting. Als ik bijwijze van spreke 100 op een autosnelweg wil rijden dan mag dat gewoon, die hele maximumsnelheid betekend niet dat je hem moet rijden.
Uiteraard kijk ik wel of ik veilig kan invoegen, anders rijdt ik gewoon door tot het einde van de invoegstrook. Wilt trouwens niet zeggen dat ik met 60km/u zal invoegen, maar bij 80km/u zie ik echt het probleem niet.
Staat ja in de theorie: Je auto moet minimaal 50km/u kunnen en mogen rijden om op de autoweg te rijden, en 60km/u voor op de autosnelweg. Dus ja ik doe niets fout
Theoretisch is het niet fout, daar heb je gelijk in. Het is echter niet zo dat verkeer hinder van jou moet ondervinden. Het gaat niet zozeer om het 'met 100 moeten voegen', want dat kan in sommige gevallen ook niet. Het gaat hier puur om het anticiperen op het overige verkeer.quote:Op maandag 21 november 2016 10:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nou weet je mijn hele punt is: Er staat nergens dat ik met 100 moet invoegen ( scheelt trouwens wel dat er weinig snelwegen in de buurt zijn, meeste zijn autowegen ) en als ik met 80km/u invoeg mag dat ook prima.
Al is het wel verschillende, maar ik zie in iedere geval niet het probleem om met 80km/u in te voegen. Vooral niet op een autoweg, op een snelweg zal ik wellicht proberen 10km/u snellere in te te voegen.
En ja tijdens rijles is mij geleerd dat je snelheid dient te maken bij het invoegen, alleen mij punt het is geen verplichting. Als ik bijwijze van spreke 100 op een autosnelweg wil rijden dan mag dat gewoon, die hele maximumsnelheid betekend niet dat je hem moet rijden.
Uiteraard kijk ik wel of ik veilig kan invoegen, anders rijdt ik gewoon door tot het einde van de invoegstrook. Wilt trouwens niet zeggen dat ik met 60km/u zal invoegen, maar bij 80km/u zie ik echt het probleem niet.
Staat ja in de theorie: Je auto moet minimaal 50km/u kunnen en mogen rijden om op de autoweg te rijden, en 60km/u voor op de autosnelweg. Dus ja ik doe niets fout
Er id idd geen enkel artikel dat je verbiedt met 80 (of zelfs 60) in te voegen. Als je dat met een lege snelweg wilt doen dan ga je je gang maar. Dat ontslaat je echter niet van de verplichting om voorrang te verlenen.quote:Op maandag 21 november 2016 10:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nou weet je mijn hele punt is: Er staat nergens dat ik met 100 moet invoegen ( scheelt trouwens wel dat er weinig snelwegen in de buurt zijn, meeste zijn autowegen ) en als ik met 80km/u invoeg mag dat ook prima.
Al is het wel verschillende, maar ik zie in iedere geval niet het probleem om met 80km/u in te voegen. Vooral niet op een autoweg, op een snelweg zal ik wellicht proberen 10km/u snellere in te te voegen.
En ja tijdens rijles is mij geleerd dat je snelheid dient te maken bij het invoegen, alleen mij punt het is geen verplichting. Als ik bijwijze van spreke 100 op een autosnelweg wil rijden dan mag dat gewoon, die hele maximumsnelheid betekend niet dat je hem moet rijden.
Uiteraard kijk ik wel of ik veilig kan invoegen, anders rijdt ik gewoon door tot het einde van de invoegstrook. Wilt trouwens niet zeggen dat ik met 60km/u zal invoegen, maar bij 80km/u zie ik echt het probleem niet.
Staat ja in de theorie: Je auto moet minimaal 50km/u kunnen en mogen rijden om op de autoweg te rijden, en 60km/u voor op de autosnelweg. Dus ja ik doe niets fout
Als jij dus met 80 komt invoegen met sneller achteropkomend verkeer heb je een probleem.quote:RVV 1990, artikel 1:
voorrang verlenen: het de betrokken bestuurders in staat stellen ongehinderd hun weg te vervolgen
Jij komt er wel!quote:
Geen verplichting maar je maakt geen vrienden natuurlijk. Tot tweemaal toe met een thuiskomertje van werk naar huis gereden. Max 80 km/u. Wat je dan over je heen krijgt - terwijl er duidelijk zichtbaar een noodwiel aan de achterzijde te zien was. Vrachtenwagens die op 2 meter van je bumper gaan toeteren en seinen. Ik heb me nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld in de auto als toen. Wat duurde die reis lang Je komt er snel genoeg achter dat je toch echt een beetje moet doorrijden.quote:Op maandag 21 november 2016 10:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
toweg, op een snelweg zal ik wellicht proberen 10km/u snellere in te te voegen.
En ja tijdens rijles is mij geleerd dat je snelheid dient te maken bij het invoegen, alleen mij punt het is geen verplichting. Als ik bijwijze van spreke 100 op een autosnelweg wil rijden dan mag dat gewoon, die hele maximumsnelheid betekend niet dat je hem moet rijden.
Als er verder geen verkeer is zou dat mogen... Maar je bent niet alleen op de weg. Andere weggebruikers mag je namelijk ook niet hinderen, dat Doe je wel als je met een snelheid van 50 onder de toegestane (of geadviseerde in het geval van Dld) snelheid invoegt.quote:Op maandag 21 november 2016 10:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nou weet je mijn hele punt is: Er staat nergens dat ik met 100 moet invoegen ( scheelt trouwens wel dat er weinig snelwegen in de buurt zijn, meeste zijn autowegen ) en als ik met 80km/u invoeg mag dat ook prima.
Ik heb er ook al een paar hartverzakkingen en vervloekingen bij ja je ziet ze pas in je koplampen zeg maar.quote:Op maandag 21 november 2016 11:28 schreef Anne het volgende:
Ik kom tegenwoordig meer fietsers zonder licht tegen dan mét licht.
Manmanmanmanman. Ze hebben zelf niet door, dat ze soms gewoon echt niet te zien zijn.
Was ooit een weekend kamperen met een groep mensen, busje, auto en auto met aanhanger. Om bij elkaar te blijven gingen we met z'n alle rustig op de rechter baan met z'n allen achter de auto met aanhanger, die mocht 90 en reed dat ook. Ik reed de auto zonder aanhanger , heb op weg naar oost-belgië echt een stuk of 10 vrachtwagens op m'n bumper gehadquote:Op maandag 21 november 2016 11:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
Geen verplichting maar je maakt geen vrienden natuurlijk. Tot tweemaal toe met een thuiskomertje van werk naar huis gereden. Max 80 km/u. Wat je dan over je heen krijgt - terwijl er duidelijk zichtbaar een noodwiel aan de achterzijde te zien was. Vrachtenwagens die op 2 meter van je bumper gaan toeteren en seinen. Je komt er snel genoeg achter dat je toch echt een beetje moet doorrijden.
Ik heb ze toch echt gewoon een middelvinger gegeven. Ik was zo wat in staat om de werkgevers in te lichten. Dat gedrag was echt potentieel dodelijk als ik ook maar een beetje genoodzaakt was om te remmen dan ben je totaal kansloos. Het was niet dat ik voor mijn lol met 80 op de snelweg reed. Op zo'n moment is een dashcam wel handig als bewijslast.quote:Op maandag 21 november 2016 11:30 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Was ooit een weekend kamperen met een groep mensen, busje, auto en auto met aanhanger. Om bij elkaar te blijven gingen we met z'n alle rustig op de rechter baan met z'n allen achter de auto met aanhanger, die mocht 90 en reed dat ook. Ik reed de auto zonder aanhanger , heb op weg naar oost-belgië echt een stuk of 10 vrachtwagens op m'n bumper gehad
Snap dat je er graag langs wil, maar dan zit je uiteindelijk hevig achter de aanhanger te drukken, seinen e.d. Maar die gaat echt niet harder.
Chauffeurs die lopen te drukken mogen ze van mij ook afschieten, ondanks een mogelijk inhaalverbod. Dat is gewoon levensgevaarlijk.quote:Op maandag 21 november 2016 11:30 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Was ooit een weekend kamperen met een groep mensen, busje, auto en auto met aanhanger. Om bij elkaar te blijven gingen we met z'n alle rustig op de rechter baan met z'n allen achter de auto met aanhanger, die mocht 90 en reed dat ook. Ik reed de auto zonder aanhanger , heb op weg naar oost-belgië echt een stuk of 10 vrachtwagens op m'n bumper gehad
Snap dat je er graag langs wil, maar dan zit je uiteindelijk hevig achter de aanhanger te drukken, seinen e.d. Maar die gaat echt niet harder.
what the fuck? Mooie reactiequote:Op maandag 21 november 2016 11:47 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Hehehe.... Die kwam vanzelf langs in de comments
[..]
[..]
[..]
Beetje jammer van dat versnellen op het moment van inhalen. Dat is gewoon trollen, bumperkleven of niet.quote:Op maandag 21 november 2016 11:47 schreef ambertje90 het volgende:
- weg, die 'privé-informatie', inclusief telefoonnummer hoeft niet op FOK! -
Dat komt dus omdat de max snelheid van 80 vanaf dat moment (schijnbaar) niet meer geldt.quote:Op maandag 21 november 2016 12:05 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Beetje jammer van dat versnellen op het moment van inhalen. Dat is gewoon trollen, bumperkleven of niet.
En janken als ze worden aangereden he, 'stomme auto's ook altijd!' Ik heb geen spider sense ofzo, kan niet heksen.quote:Op maandag 21 november 2016 12:13 schreef DrMarten het volgende:
Boetes voor fietsen zonder licht mogen ze wat mij betreft ook rustig op ¤200 zetten ipv die ¤55 die je nu kwijt bent. Voor ¤2 heb je led-lampjes dus een excuus om zonder licht te rijden is er gewoon niet.
En dan hoor je dat ze er minder op handhaven omdat het toch niks helpt
Meer handhaven en zwaar beboeten die onzin.
Niet?quote:Op maandag 21 november 2016 12:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En janken als ze worden aangereden he, 'stomme auto's ook altijd!' Ik heb geen spider sense ofzo, kan niet heksen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 november 2016 12:17 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Niet?
Fietsers zijn gewoon onschuldig hoor!! Bestuurders moeten gewoon maar beter opletten, zijn toch schuldig als ze iets of iemand aanrijden.Niet altijd schuldig. Wel aansprakelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij valt dit onder rechts inhalen. In zo'n geval wacht je tot de vrachtauto voorbij is gereden en ga je er links langs.quote:Op maandag 21 november 2016 12:11 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Dat komt dus omdat de max snelheid van 80 vanaf dat moment (schijnbaar) niet meer geldt.
Dat vind ik ook wel een beetje chauffeurtje pesten eigenlijk.quote:Op maandag 21 november 2016 12:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Volgens mij valt dit onder rechts inhalen. In zo'n geval wacht je tot de vrachtauto voorbij is gereden en ga je er links langs.
Nouja, dat is de theorie. Ik snap dat de praktijk anders werkt, maar op het bumperkleven na snap ik dat de chauffeur geirriteerd was.
quote:Op maandag 21 november 2016 12:17 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Niet?
Fietsers zijn gewoon onschuldig hoor!! Bestuurders moeten gewoon maar beter opletten, zijn toch schuldig als ze iets of iemand aanrijden.Dit, ze hebben gewoon de wetgeving mee. kwetsbare verkeersdeelnemers, net als voetgangers en trams.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
Ik was niet 100% serieus.quote:Op maandag 21 november 2016 12:34 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dit, ze hebben gewoon de wetgeving mee. kwetsbare verkeersdeelnemers, net als voetgangers en trams.
Dat vind ik ook irritant Even een laatste woord over het invoegen: Mijn auto trekt simpelweg niet zo snel op, dus vandaar dat ik op een autoweg rond 80 a 90km/u invoeg.quote:Op maandag 21 november 2016 11:28 schreef Anne het volgende:
Ik kom tegenwoordig meer fietsers zonder licht tegen dan mét licht.
Manmanmanmanman. Ze hebben zelf niet door, dat ze soms gewoon echt niet te zien zijn.
Zonet zei je nog dat het zicht te slecht is 's nachts. Volgens mij probeer je je eronderuit te lullen. In een ander topic heeft men geloof ik al geconcludeerd dat je echt wel met meer dan 80 km/u kan invoegen zelfs met een 1.0.quote:Op maandag 21 november 2016 12:39 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Dat vind ik ook irritant Even een laatste woord over het invoegen: Mijn auto trekt simpelweg niet zo snel op, dus vandaar dat ik op een autoweg rond 80 a 90km/u invoeg.
Op de snelweg zijn de invoeg stroken langer, dus dan probeer ik ook meer snelheid te maken. Echter die 100 bereik ik met moeite, als de teller zegt 100 dan is het eigenlijk eerdere 90 a 95 km/u.
Zelfde met op de teller 90km/u rijden, dan zit ik in werkelijkheid rond de 85km/u. Dus ja ligt ook voor een deel aan de auto, is gewoon geen krachtige motor. Is een 1.0
Ik ook niet. Ik bedoel, trams. Overduidelijk kwetsbare verkeersdeelnemers.quote:
wacht, ik las trams nietquote:Op maandag 21 november 2016 12:52 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik bedoel, trams. Overduidelijk kwetsbare verkeersdeelnemers.
Ik vroeg me al af wanneer iemand mijn geliefkoosde stelling over zou nemen. En nu is het moment daar.quote:Op maandag 21 november 2016 12:34 schreef Ridocar het volgende:
Dit, ze hebben gewoon de wetgeving mee. kwetsbare verkeersdeelnemers, net als voetgangers en trams.
Het is gewoon hetzelfde verhaal met inhalen, of mensen die links gaan hangen en niet daadwerkelijk inhalen. Jij voert een speciale handeling uit waarbij je andere weggebruikers niet moet hinderen.quote:Op maandag 21 november 2016 12:51 schreef waterloosunset het volgende:
[..]
Zonet zei je nog dat het zicht te slecht is 's nachts. Volgens mij probeer je je eronderuit te lullen. In een ander topic heeft men geloof ik al geconcludeerd dat je echt wel met meer dan 80 km/u kan invoegen zelfs met een 1.0.
Zit zelf in de luxepositie dat de auto 0 beperking vormt voor mijn imvoegverhaal. Maar vind het zelf altijd zeer storend als mensen een beetje 90 voor me gaan rijden op de invoegstrook van de snelweg. Als je eenmaal op de snelweg zit moet je vooral doen wat je niet laten kan en 90 gaan rijden, niet mijn probleem, maar als je mij het invoegen een beetje onmogelijk gaat zitten maken is dat wel zeer vervelend...
Dit gaat om een aanrijding tussen fietser en tram, in dit geval is artikel 185 van de WVW niet van toepassing.quote:Op maandag 21 november 2016 13:07 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af wanneer iemand mijn geliefkoosde stelling over zou nemen. En nu is het moment daar.
BAM! https://uitspraken.rechts(...)LI:NL:HR:2000:AA6526
Haha, Toch niet. Sliep uit!
Het spijt me hoor, maar zelfs met een 1.0 gebakje kun je zelfs op de meest korte Nederlandse invoegstroken makkelijk met 100 of meer km/u invoegen!quote:Op maandag 21 november 2016 12:39 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Dat vind ik ook irritant Even een laatste woord over het invoegen: Mijn auto trekt simpelweg niet zo snel op, dus vandaar dat ik op een autoweg rond 80 a 90km/u invoeg.
Op de snelweg zijn de invoeg stroken langer, dus dan probeer ik ook meer snelheid te maken. Echter die 100 bereik ik met moeite, als de teller zegt 100 dan is het eigenlijk eerdere 90 a 95 km/u.
Zelfde met op de teller 90km/u rijden, dan zit ik in werkelijkheid rond de 85km/u. Dus ja ligt ook voor een deel aan de auto, is gewoon geen krachtige motor. Is een 1.0
Niet in het geval van een fietser idd.quote:Op maandag 21 november 2016 13:35 schreef ambertje90 het volgende:
Juist, punt was dat een tram niet gezien wordt als "zwakke verkeersdeelnemer".
Ik neem aan dat mensen die 90 rijden gewoon lekker tussen de vrachtwagens op de rechterbaann blijven plakken toch. Als je 90 rijdt op de snelweg heb je niet bijzonder veel met de linkerbaan te maken. Hoop ik dan. Dus die zullen geen onoverkomelijke hindernis vormen op de snelweg zelf. Of begrijp ik je nou verkeerd?quote:Op maandag 21 november 2016 13:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het is gewoon hetzelfde verhaal met inhalen, of mensen die links gaan hangen en niet daadwerkelijk inhalen. Jij voert een speciale handeling uit waarbij je andere weggebruikers niet moet hinderen.
Misschien komt het doordat ik niet in zo'n heel ontzagwekkende auto rijd, maar het komt vaak genoeg voor dat iemand achter een vrachtwagen hangt en hem er bij mij op de linkerbaan even voor gooit om die vrachtwagen in te kunnen halen, waardoor ik in de ankers moet. Zo is het mij in ieder geval nooit geleerd (vooral als er de komende 3 km achter je niemand rijdt en ze daar meer dan genoeg ruimte hadden gehad )quote:Op maandag 21 november 2016 13:44 schreef waterloosunset het volgende:
[..]
Ik neem aan dat mensen die 90 rijden gewoon lekker tussen de vrachtwagens op de rechterbaann blijven plakken toch. Als je 90 rijdt op de snelweg heb je niet bijzonder veel met de linkerbaan te maken. Hoop ik dan. Dus die zullen geen onoverkomelijke hindernis vormen op de snelweg zelf. Of begrijp ik je nou verkeerd?
Maar idd als je naar de linkerbaan gaat is het ook zeer wenselijk om een beetje dezelfde snelheid als de rest te rijden en niet de rest van de weggebruikers een beetje te gaan lastigvallen.
Ben je wel eens bij Standdaarbuiten geweest?quote:Op maandag 21 november 2016 13:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Het spijt me hoor, maar zelfs met een 1.0 gebakje kun je zelfs op de meest korte Nederlandse invoegstroken makkelijk met 100 of meer km/u invoegen!
Op die manier ja, dat is inderdaad vrij naar, als mensen denken dat het zo werkt. Richtingaanwijzer uit en gaan, wat maakt ons het nou uit dat er iemand achter rijdt. Jammer dan, maar dan zit je gewoon even achter die vrachtwagen tot er ruimte is toch. Die mensen hadden gewoon eerder moeten bedenken dat er daar een vrachtwagen rijdt en dat ze die willen inhalen, niet op het moment dat jij er aan komt.quote:Op maandag 21 november 2016 13:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Misschien komt het doordat ik niet in zo'n heel ontzagwekkende auto rijd, maar het komt vaak genoeg voor dat iemand achter een vrachtwagen hangt en hem er bij mij op de linkerbaan even voor gooit om die vrachtwagen in te kunnen halen, waardoor ik in de ankers moet. Zo is het mij in ieder geval nooit geleerd (vooral als er de komende 3 km achter je niemand rijdt en ze daar meer dan genoeg ruimte hadden gehad )
Neuh, ik had eerst een Peugeot 107 en ging regelmatig de A30 op richting de A12, moest dan eerst een vrij scherpe bocht maken en vervolgens invoegen op de A30 waar het 120 is (en de snelweg is verhoogd, dus je gaat nog een beetje bergop ook). Als er dan iemand voor je aan het slakken is en het te lang duurt, zit je op de uitvoegstrook van de volgende afslag. Gelukkig is het daar altijd alsof mensen er rekening mee houden, want ik ben nooit in de problemen gekomen, maar echt prettig is het niet. En dan schakelde ik zoals jij zei, gewoon in de derde versnelling tot je denkt dat de boel ontploft. Maar de 100 haalde ik daar amper.quote:Op maandag 21 november 2016 13:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Het spijt me hoor, maar zelfs met een 1.0 gebakje kun je zelfs op de meest korte Nederlandse invoegstroken makkelijk met 100 of meer km/u invoegen!
Ligt puur aan je schakelgedrag... Probeer de volgende keer eens gewoon: in de drie blijven, flink gas intrappen en pas bij 80km/u ofzo doorschakelen naar de 4. Als je ingevoegd en echt op snelheid bent kun je wel naar de vijf.
Ja, dat maakt wat lawaai. Nee, dat is niet erg.
En verder kijken dan hun neus lang is. 'Achter dat autootje kan ik makkelijk inhalen.' Niet alleen naar de auto kijken die al bijna in hun dooie hoek zit.quote:Op maandag 21 november 2016 13:53 schreef waterloosunset het volgende:
[..]
Op die manier ja, dat is inderdaad vrij naar, als mensen denken dat het zo werkt. Richtingaanwijzer uit en gaan, wat maakt ons het nou uit dat er iemand achter rijdt. Jammer dan, maar dan zit je gewoon even achter die vrachtwagen tot er ruimte is toch. Die mensen hadden gewoon eerder moeten bedenken dat er daar een vrachtwagen rijdt en dat ze die willen inhalen, niet op het moment dat jij er aan komt.
Ben ergens van mening dat wanneer je regelmatig op de autoweg komt, je er maar voor moet zorgen dat je mee kan komen. Als je een aardige woon-werk afstand via de autoweg moet afleggen ga je toch niet in zo'n truttenschudder met 1.0 3 cylinder rijden?quote:Op maandag 21 november 2016 13:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Neuh, ik had eerst een Peugeot 107 en ging regelmatig de A30 op richting de A12, moest dan eerst een vrij scherpe bocht maken en vervolgens invoegen op de A30 waar het 120 is (en de snelweg is verhoogd, dus je gaat nog een beetje bergop ook). Als er dan iemand voor je aan het slakken is en het te lang duurt, zit je op de uitvoegstrook van de volgende afslag. Gelukkig is het daar altijd alsof mensen er rekening mee houden, want ik ben nooit in de problemen gekomen, maar echt prettig is het niet. En dan schakelde ik zoals jij zei, gewoon in de derde versnelling tot je denkt dat de boel ontploft. Maar de 100 haalde ik daar amper.
Ik heb de truttenschudder dan ook ingeruildquote:Op maandag 21 november 2016 15:38 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ben ergens van mening dat wanneer je regelmatig op de autoweg komt, je er maar voor moet zorgen dat je mee kan komen. Als je een aardige woon-werk afstand via de autoweg moet afleggen ga je toch niet in zo'n truttenschudder met 1.0 3 cylinder rijden?
Toevallig een Picanto 1.0 als leenauto gehad, de 100 op een oprit red je wel wanneer je goed gas geeft, maar prettig is anders(het kan dus wel). Maar wanneer je in wil halen vanaf de tragere rechter baan is een stuk lastiger gezien het vermogen van een trapauto. Ook vergeten veel mensen dat deze hokken wanneer je mee wil komen op de autoweg, gewoon best wel kunnen zuipen.
Je doet echt wel iets fout als je niet je snelheid aanpast aan het verkeer waar je in wilt voegen, dat is je tijdens de rijlessen ook geleerd. Ze noemen het anticiperen, dus aanpassen aan de andere weggebruikers.quote:Op maandag 21 november 2016 10:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nou weet je mijn hele punt is: Er staat nergens dat ik met 100 moet invoegen ( scheelt trouwens wel dat er weinig snelwegen in de buurt zijn, meeste zijn autowegen ) en als ik met 80km/u invoeg mag dat ook prima.
Al is het wel verschillende, maar ik zie in iedere geval niet het probleem om met 80km/u in te voegen. Vooral niet op een autoweg, op een snelweg zal ik wellicht proberen 10km/u snellere in te te voegen.
En ja tijdens rijles is mij geleerd dat je snelheid dient te maken bij het invoegen, alleen mij punt het is geen verplichting. Als ik bijwijze van spreke 100 op een autosnelweg wil rijden dan mag dat gewoon, die hele maximumsnelheid betekend niet dat je hem moet rijden.
Uiteraard kijk ik wel of ik veilig kan invoegen, anders rijdt ik gewoon door tot het einde van de invoegstrook. Wilt trouwens niet zeggen dat ik met 60km/u zal invoegen, maar bij 80km/u zie ik echt het probleem niet.
Staat ja in de theorie: Je auto moet minimaal 50km/u kunnen en mogen rijden om op de autoweg te rijden, en 60km/u voor op de autosnelweg. Dus ja ik doe niets fout
In NL hebben we ook wel stukken snelweg die onverlicht zijn. Zie je sowieso niet goed in het donker, of is het puur het minder ver vooruit kunnen kijken?quote:Op maandag 21 november 2016 17:26 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja zo doe ik dat uiteraard niet: Is echter wel zo dat als ik met 100 i.p.v. 130 door rij op de autosnelweg dat ik dan minder brandstof gebruikt, heb gister in donker sowieso niet veel hardere gereden.
Want in het donker kun je minder ver vooruit kijken, vooral in Duitsland waar ze geld nodig hebben Geen verlichting op de Autobahn
Dan hoop ik niet dat je ooit buiten de randstad komt, Ik ben juist verbaasd als ik op helder verlichte snelwegen rijdt. Groot deel van Nederland heeft ook gewoon onverlichte snelwegen. Ik snapte een paar jaar geleden dan ook helemaal niks van de heisa toen bekend werd dat op delen vamn de snelwegen de verlichting uitgeschakeld zou worden. Ben niet anders gewend.quote:Op maandag 21 november 2016 17:26 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja zo doe ik dat uiteraard niet: Is echter wel zo dat als ik met 100 i.p.v. 130 door rij op de autosnelweg dat ik dan minder brandstof gebruikt, heb gister in donker sowieso niet veel hardere gereden.
Want in het donker kun je minder ver vooruit kijken, vooral in Duitsland waar ze geld nodig hebben Geen verlichting op de Autobahn
Moest laatst van Leiden naar Ede, elf uur 's avonds, op sommige plekken tot aan Utrecht veel mist, en zodra je Leiden uitrijdt dus amper verlichting God wat heb ik een hekel aan mist.quote:Op maandag 21 november 2016 17:53 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dan hoop ik niet dat je ooit buiten de randstad komt, Ik ben juist verbaasd als ik op helder verlichte snelwegen rijdt. Groot deel van Nederland heeft ook gewoon onverlichte snelwegen. Ik snapte een paar jaar geleden dan ook helemaal niks van de heisa toen bekend werd dat op delen vamn de snelwegen de verlichting uitgeschakeld zou worden. Ben niet anders gewend.
Ik ben brildrager, maar nee is puur het minder ver vooruit kunnen kijken vermoed ik. Al lijkt het mij niet meer dan logisch dat je in het donker minder goed ziet, daarom rijden veel mensen in donker niet graag.quote:Op maandag 21 november 2016 17:46 schreef Voszje het volgende:
[..]
In NL hebben we ook wel stukken snelweg die onverlicht zijn. Zie je sowieso niet goed in het donker, of is het puur het minder ver vooruit kunnen kijken?
Ik draag ook een bril tijdens het autorijden. In het donker rijden vond ik in het begin ook vervelend, maar het is een kwestie van wennen, denk ik. Vandaar ook de 'wenfiles' waar ik afgelopen week over las.quote:Op maandag 21 november 2016 18:21 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ik ben brildrager, maar nee is puur het minder ver vooruit kunnen kijken vermoed ik. Al lijkt het mij niet meer dan logisch dat je in het donker minder goed ziet, daarom rijden veel mensen in donker niet graag.
In het donker kun je eigenlijk juist meer zien. Enige wat er toe doet zijn namelijk de auto's voor je en die vallen juist meer op want dat is het enige beetje licht in de verte. Veel minder afleiding. Hoe de weg loopt is ver genoeg van tevoren te zien aan de witte belijning. Alleen de combi donker en regen is vervelend.quote:Op maandag 21 november 2016 18:21 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ik ben brildrager, maar nee is puur het minder ver vooruit kunnen kijken vermoed ik. Al lijkt het mij niet meer dan logisch dat je in het donker minder goed ziet, daarom rijden veel mensen in donker niet graag.
Maja daarom vermijd ik het dus ook niet: Gister ja meer dan een uur in het donker gereden, was bij die onverlichte bochten wel even eng. Maar gelukkig heb ik groot licht, dus dan zie je het verloop van de bocht beter ( Geen tegenliggers of voorgangers had ik op die stukjes ).quote:Op maandag 21 november 2016 18:30 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik draag ook een bril tijdens het autorijden. In het donker rijden vond ik in het begin ook vervelend, maar het is een kwestie van wennen, denk ik. Vandaar ook de 'wenfiles' waar ik afgelopen week over las.
En al die fietsers zonder licht dan? Want die zie je gewoon hartstikke slecht! Soms word ik ook gewoon verblind door tegenliggers met hun felle dimlichtquote:Op maandag 21 november 2016 18:38 schreef alpeko het volgende:
[..]
In het donker kun je eigenlijk juist meer zien. Enige wat er toe doet zijn namelijk de auto's voor je en die vallen juist meer op want dat is het enige beetje licht in de verte. Veel minder afleiding. Hoe de weg loopt is ver genoeg van tevoren te zien aan de witte belijning. Alleen de combi donker en regen is vervelend.
Dit. Ik heb het meeste last van de weerkaatsing in m'n binnenspiegel.quote:Op maandag 21 november 2016 18:57 schreef CherryLips het volgende:
Word 's avonds ook wel schijtziek van al die felle verlichting van auto's hoor, het is echt een 'oma vertelt'-verhaal, maar zie soms echt geen zak meer door de weerkaatsing van m'n achterliggers in m'n spiegels, of gewoon door m'n tegenliggers
Al zullen anderen daar bij mijn auto ook wel last van hebben.
Je weet dat daar een nachtstand op zit?quote:Op maandag 21 november 2016 19:00 schreef Voszje het volgende:
[..]
Dit. Ik heb het meeste last van de weerkaatsing in m'n binnenspiegel.
+1quote:Op maandag 21 november 2016 18:38 schreef alpeko het volgende:
[..]
In het donker kun je eigenlijk juist meer zien. Enige wat er toe doet zijn namelijk de auto's voor je en die vallen juist meer op want dat is het enige beetje licht in de verte. Veel minder afleiding. Hoe de weg loopt is ver genoeg van tevoren te zien aan de witte belijning. Alleen de combi donker en regen is vervelend.
Dat dus en dan het liefst ook nog met een zwarte jas aan, dopjes in het oor en de blik op de telefoon gericht. Levens gevaarlijk dat soort mensen.quote:Op maandag 21 november 2016 11:28 schreef Anne het volgende:
Ik kom tegenwoordig meer fietsers zonder licht tegen dan mét licht.
Manmanmanmanman. Ze hebben zelf niet door, dat ze soms gewoon echt niet te zien zijn.
Ja maar de buitenspiegels nietquote:Op maandag 21 november 2016 19:02 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Je weet dat daar een nachtstand op zit?
Hij had het over de binnenspiegelquote:Op maandag 21 november 2016 19:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar de buitenspiegels niet
Zij.quote:Op maandag 21 november 2016 19:44 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Hij had het over de binnenspiegel
Fietsers kom je op de snelweg zelden tegen. We hadden het toch over de snelweg? In de bebouwde kom is voldoende licht doorgaans. Alleen kruisende fietsers zijn dan lastig te zien als ze geen licht voeren. En wederom: bij regen.quote:Op maandag 21 november 2016 18:43 schreef Diqiu-Long het volgende:
En al die fietsers zonder licht dan? Want die zie je gewoon hartstikke slecht! Soms word ik ook gewoon verblind door tegenliggers met hun felle dimlicht
Excusesquote:Op maandag 21 november 2016 19:49 schreef Voszje het volgende:
[..]
Zij.
Ik weet dat die erop zit, maar dan zie ik zo goed als niets in die spiegel. Ik word een beetje scheel van die vreemde weerspiegeling, al is het op een langere afstand wel beter dan continu felle koplampen. Hoewel ik vandaag ook continu iemand achter me had me groot licht, overdag. Dan maar even boven de Vmax rijden om er weg te komen, want ik krijg er koppijn van.
Wel dezelfde snelheid maar dan wel er voor of er achter svpquote:Op maandag 21 november 2016 20:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dat invoegen is nogal een ding, neem gas terug of geef gas bij.
Ga alsjeblieft niet dezelfde snelheid rijden als de auto op de rijstrook naast je, want dat schiet niet echt op.
Ik had er gisteren ook eentje .. Eerst schuin achter mij rijden, toen gas bij geven om naast mij te komen, toen toch weer remmen. En toen kwam ie aan het einde van de invoegstrook schuin voor mij ongeveer, dus toen heb ik toch maar op de rem getrapt, om 'm ervoor te laten ( ).quote:Op maandag 21 november 2016 20:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dat invoegen is nogal een ding, neem gas terug of geef gas bij.
Ga alsjeblieft niet dezelfde snelheid rijden als de auto op de rijstrook naast je, want dat schiet niet echt op.
Je hebt toch verlichting in je auto? Waarom heb je dan in godsnaam straatverlichting nodig?quote:Op maandag 21 november 2016 17:26 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja zo doe ik dat uiteraard niet: Is echter wel zo dat als ik met 100 i.p.v. 130 door rij op de autosnelweg dat ik dan minder brandstof gebruikt, heb gister in donker sowieso niet veel hardere gereden.
Want in het donker kun je minder ver vooruit kijken, vooral in Duitsland waar ze geld nodig hebben Geen verlichting op de Autobahn
Zodat ik verder vooruit kan kijken en ook het verloop van eventuele bochten goed kan zien, vooral bij dat laatste is straatverlichting erg welkom.quote:Op dinsdag 22 november 2016 09:08 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Je hebt toch verlichting in je auto? Waarom heb je dan in godsnaam straatverlichting nodig?
Ideaal juist zonder verlichting snelweg rijden!quote:Op dinsdag 22 november 2016 10:43 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Zodat ik verder vooruit kan kijken en ook het verloop van eventuele bochten goed kan zien, vooral bij dat laatste is straatverlichting erg welkom.
Je had er makkelijk links langs kunnen gaan, je bent zelf geen haar beter bezig.quote:
Ik heb het filmpje twee keer moeten bekijken, ik zie eigenlijk alleen maar raar rijgedrag van jezelf...quote:
Wat is dat? Een Donkervoort of zoiets?quote:
Snelheid inschatten in het donker is moeilijk hequote:Op dinsdag 22 november 2016 12:19 schreef ambertje90 het volgende:
Zou die Renault die ons daar inhaalt, dat niet vervelend hebben gevonden?
Eens zien: Richtingaangeven, en het overige verkeer voorlaten.quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Zoals je trouwens verderop (0:50) zelf van de rechter in één keer naar de linkerstrook doorsteekt is ook niet helemaal hoe je het geleerd hebt...
Is die Flitsservicechagerijn in z'n skelter een bekende van je? Of ben je het zelf?quote:
Kennelijk haar vriend / man.quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Is die Flitsservicechagerijn in z'n skelter een bekende van je? Of ben je het zelf?
quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:58 schreef ambertje90 het volgende:
quote:
Op woensdag 12 november 2014 19:31 schreef SuperFood het volgende:
niet rechts inhalen daar zou al een verbetering zijn denk je niet wat een mafketel.
:endquote
Hahahah! Dat was ik!
Het is misschien moeilijk te bevatten, maar je kan ook even gas inhouden of je CC uitzetten.quote:Op dinsdag 22 november 2016 12:19 schreef ambertje90 het volgende:
Zou die Renault die ons daar inhaalt, dat niet vervelend hebben gevonden?
Nee, in plaats van een overtreding te begaan door rechts in te halen, was je even achter de middenstroker blijven zitten en was je erna gegaan. Maar goed, het ligt aan de rest van de wereld en nooit aan ambertje.quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:34 schreef ambertje90 het volgende:
Dus dan maak ik van het probleem van de middenstrookplakkers het probleem van de renault?
Ja, dat kan.
quote:Artikel 11
1. Inhalen geschiedt links.
2. Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan, worden rechts ingehaald.
We mogen er trots op zijn dat het niveau hier een dermate minimaal niveau bereikt heeft dat de verkeerskundige prof.mr.dr. Geelhoed weer semi-actief mee wil posten hier.quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:04 schreef Ridocar het volgende:
Is die Flitsservicechagerijn in z'n skelter een bekende van je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |