Moet je maar zorgen dat ze je niet in kunnen halen.quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:33 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Persoonlijk vind ik het irritant als men na het inhalen te vroeg op 'mijn rijstrook' invoegt. Dat ik als het ware (tijdelijk) een bumperklever word
Komt wel goed wanneer ik een Hayabusa aanschaf.quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Moet je maar zorgen dat ze je niet in kunnen halen.
Beter dan met 70 op de snelweg.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 19:11 schreef grimselman het volgende:
Gisteravond alarmlichten op de vluchtstrook. Ik kom dichterbij en zie dat het om twee auto's gaat met ieder een paardentrailer. Ze reden ongeveer 70. Verlichting van de voorste trailer was kaduuk. Dat zal de reden geweest zijn dat ze op de vluchtstrook reden.
In mijn ogen kun je dan beter niet op de vluchtstrook rijden. Wat vinden jullie?
Als jij je aan de verkeersregels zou houden, dan kunnen automobilisten dat prima zien.quote:Op zondag 23 oktober 2016 17:30 schreef PandaDrop het volgende:
Ontopic: Als ik op mijn fiets op de rotonde rechts wil afslaan, kunnen de automobilisten niet in de spiegel zien of ik wil naar rechts wil afslaan. Meeste automobilisten remmen dus voor niets af.![]()
Mobieltje in de hand, doppen in het oor en dan slingerend over de weg omdat alles interessanter is dan het verkeer om je heen. Wat mij betreft ook per direct een verbod erop.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:17 schreef goed_volk het volgende:
Appende fietsers....Kan dat niet verboden worden ofzo? Vandaag weer bijna een op de motorkap gehad.
Proest. Zo uit New Kids gelopenquote:Op woensdag 26 oktober 2016 19:38 schreef karr-1 het volgende:
Golfje dat laagvliegend naast je voorbij komt, sta je een paar kilometer verderop naast ze voor het stoplicht. Kijk je een keer opzij, komt er net een of andere Anita omhoog die haar mond nog afveegt....
En altijd als de snelweg helemaal leeg is. Zijn dezelfde mensen die als het drukker wordt juist 13 km lang voor de kat z'n k*t op de derde rijstrook blijven hangen....quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:33 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Persoonlijk vind ik het irritant als men na het inhalen te vroeg op 'mijn rijstrook' invoegt. Dat ik als het ware (tijdelijk) een bumperklever word
Ze had dus haar gordel niet aan.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 19:38 schreef karr-1 het volgende:
Golfje dat laagvliegend naast je voorbij komt, sta je een paar kilometer verderop naast ze voor het stoplicht. Kijk je een keer opzij, komt er net een of andere Anita omhoog die haar mond nog afveegt....
Ik kon ook alleen maar heel hard lachen....quote:
Nope ze was drukker bezig met andere dingen volgens mijquote:Op donderdag 27 oktober 2016 02:44 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ze had dus haar gordel niet aan.
Ze zijn gewoon te huur http://www.tekstkar.nlquote:Op donderdag 27 oktober 2016 06:58 schreef Ridocar het volgende:
Werkverkeer dat door de hoofdstraat van ons dorp rijdt. Veel te snel, vaak met alleen drl aan, en allemaal met hetzelfde deprihoofd achter het stuur.
Eens zien wat ik moet doen om een tekstkar met "UW SNELHEID IS GEMETEN" neer te zetten.
Ik had het gezien. Vaak staan die dingen met websitesticker, dus ik dacht al dat er een bedrijf achter zat. Maar dat kost mij geld. Misschien iets voor de gemeente. En als het dan nog niet helpt, een echte flitser neerzetten (zonder mededeling en/of tekstkar uiteraardquote:Op donderdag 27 oktober 2016 08:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ze zijn gewoon te huur http://www.tekstkar.nl
Of ze kijken over hun schouder zoals ze geleerd hebben en zien je dus wel aankomen, maar staan voor jan met de korte lul te wachten op iemand die niet even zijn hand uitsteekt.quote:Op zondag 23 oktober 2016 17:30 schreef PandaDrop het volgende:
Ontopic: Als ik op mijn fiets op de rotonde rechts wil afslaan, kunnen de automobilisten niet in de spiegel zien of ik wil naar rechts wil afslaan. Meeste automobilisten remmen dus voor niets af.![]()
Dat betekent dat ze de praktijkexamen goed hebben afgelegd.![]()
Zag je de kruiwagen te laat, waardoor je uitweek.. tegen een muur?quote:Op donderdag 27 oktober 2016 09:34 schreef sararaats het volgende:
de enige irritatie die ik heb is als obstakels op de weg staan, durf ik wel eens falen in het autorijden.
zo reed ik mijn vorige auto kapot tegen een muur omdat er een kruiwagen in de weg stond.
jaquote:Op donderdag 27 oktober 2016 10:20 schreef Voszje het volgende:
[..]
Zag je de kruiwagen te laat, waardoor je uitweek.. tegen een muur?
Bah, wat naar. Les van een instructeur of gewoon van je ouders? Ik meen dat dat laatste in België is toegestaan? Althans, dat vertelde een Belgische studiegenote.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:03 schreef sararaats het volgende:
[..]
ja![]()
heel mijn zijflank in de prakik had toen nog les maar zag lijkbleek van de schrik.
nee. het gebeurde toen ik naar school in Turnhout reed. ik wilde de parking inrijden van de Utopolis.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:06 schreef Voszje het volgende:
[..]
Bah, wat naar. Les van een instructeur of gewoon van je ouders? Ik meen dat dat laatste in België is toegestaan? Althans, dat vertelde een Belgische studiegenote.
Ah, op die manier. Vervelende situatie in ieder gevalquote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:11 schreef sararaats het volgende:
[..]
nee. het gebeurde toen ik naar school in Turnhout reed. ik wilde de parking inrijden van de Utopolis.
Ik steek mijn hand uit, maar mijn lichaam staat ervoor. links ziet met niet at ik rechts wil.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 09:40 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Of ze kijken over hun schouder zoals ze geleerd hebben en zien je dus wel aankomen, maar staan voor jan met de korte lul te wachten op iemand die niet even zijn hand uitsteekt.
Die fietser mag ook wel iets duidelijker richting aangeven. Gewoon de arm horizontaal houden, dat is tenminste duidelijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 17:41 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Ik steek mijn hand uit, maar mijn lichaam staat ervoor. links ziet met niet at ik rechts wil.
voorbeeld
https://www.google.nl/map(...)3D100!7i13312!8i6656
Of voornamelijk de gebruikelijke, die al tig keer zijn gemeld. Dat geldt in mijn geval tenminste.quote:Op maandag 31 oktober 2016 19:30 schreef Voszje het volgende:
Blijkbaar weinig ergernissen in de afgelopen dagen
Ondanks dat ik voorstander ben gaat dat verbod er niet komen. Domweg omdat het niet te handhaven is.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Mobieltje in de hand, doppen in het oor en dan slingerend over de weg omdat alles interessanter is dan het verkeer om je heen. Wat mij betreft ook per direct een verbod erop.
In de regel is het zo, dat als er een bord staat met een waarschuwing, er geen camera staat.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 06:58 schreef Ridocar het volgende:
Eens zien wat ik moet doen om een tekstkar met "UW SNELHEID IS GEMETEN" neer te zetten.
Ik weet het, dat is dan ook het grote nadeelquote:Op dinsdag 1 november 2016 07:59 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ondanks dat ik voorstander ben gaat dat verbod er niet komen. Domweg omdat het niet te handhaven is.
Ik zal wel moeten met een automaat... sorryquote:Op dinsdag 1 november 2016 22:01 schreef MCH het volgende:
Mensen die hun voet op de rem zetten als ze stilstaan voor het stoplicht. Megairritante felle remlichten in je face.
Je handrem is kapot?quote:Op dinsdag 1 november 2016 22:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zal wel moeten met een automaat... sorry
Op de handrem en in z'n vrij weiger ik voor korte tijd. De meeste verkeerslichten waar ik kom zijn scherp afgesteld, dus geen zin in traag vertrek.quote:
Vooral bui xenonlichtenquote:Op dinsdag 1 november 2016 22:01 schreef MCH het volgende:
Mensen die hun voet op de rem zetten als ze stilstaan voor het stoplicht. Megairritante felle remlichten in je face.
Guilty. is gevolg van de Auto Hold functie. Ik vind het erg prettig maar het heeft als gevolg dat m'n remlichten inderdaad branden.quote:Op dinsdag 1 november 2016 22:01 schreef MCH het volgende:
Xenon achterlichten?quote:
Ik wist niet dat het bestond, tot ik mijn zonnebril op mocht zetten midden in de nacht.quote:
wtf. je gaat toch niet constant je handrem gebruiken?quote:Op dinsdag 1 november 2016 22:01 schreef MCH het volgende:
Je rolt toch niet constant weg?quote:Op woensdag 2 november 2016 13:53 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
wtf. je gaat toch niet constant je handrem gebruiken?
Een waarschuwing is ter voorkoming van een overtreding, "Uw snelheid is gemeten" is een mededeling na de overtreding.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:05 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
In de regel is het zo, dat als er een bord staat met een waarschuwing, er geen camera staat.
Gewoon de rem gebruiken. Op een vlakke ondergrond heb je vaak geen rem nodig. Handrem hoogstens op een helling gebruiken.quote:
Doe ik normaal ook altijd hoorquote:Op dinsdag 1 november 2016 22:01 schreef MCH het volgende:
Een automaat rolt dan netjes vooruit..quote:Op woensdag 2 november 2016 14:05 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Gewoon de rem gebruiken. Op een vlakke ondergrond heb je vaak geen rem nodig. Handrem hoogstens op een helling gebruiken.
Precies, bij die auto's is het dus hinderlijk.quote:Op woensdag 2 november 2016 14:07 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Doe ik normaal ook altijd hoorHeb er zelf eigenlijk nooit last van als iemand voor me dat doet overigens. Toevallig wel laatst een keer een BMW geloof ik voor me gehad wiens remlichten (LED oid) dermate fel waren dat het wel echt hinderlijk was.
m.u.v een automaat danquote:Op woensdag 2 november 2016 14:10 schreef Randy_S het volgende:
[..]
Een automaat rolt dan netjes vooruit..
Wat heeft het in godsnaam voor zin om dat te doen? Nul preventieve werking. En als je toch al geflitst bent (volgens het bord) kun je wel een beetje extra gas geven. Ik bedoel, wat is de kans dat je nog een keer geflitst wordt?quote:Op woensdag 2 november 2016 14:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een waarschuwing is ter voorkoming van een overtreding, "Uw snelheid is gemeten" is een mededeling na de overtreding.
Ik zie een T-splitsing met verkeerslichten daar op Google.quote:Op woensdag 2 november 2016 18:54 schreef karr-1 het volgende:
Wie heeft het verzonnen om op dit punt stoplichten te gaan neerzetten? https://www.google.nl/map(...)2.087658!4d5.1586718
Op Google staan ze er nog niet, maar nu dus wel. Met als gevolg dat je daar dus elke dag vaststaat omdat mensen de snelweg op willen maar na elke 2 autos het licht op rood gaat.
Ik zet mijn voet ook altijd op de rem als ik weet dat hij niet meer rolt of weg gaat rollen laat ik weer los. Maar superveel plekken moet ik hellingrekken richting mijn werk. Dus dan ontkom je er niet aan...quote:Op woensdag 2 november 2016 14:07 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Doe ik normaal ook altijd hoorHeb er zelf eigenlijk nooit last van als iemand voor me dat doet overigens. Toevallig wel laatst een keer een BMW geloof ik voor me gehad wiens remlichten (LED oid) dermate fel waren dat het wel echt hinderlijk was.
Klemzetten met de auto van invalide man, politie bellen. Klaar.quote:Op zondag 6 november 2016 22:57 schreef karr-1 het volgende:
Een of andere aso die zijn proletenbak op de invalidenparkeerplaats van de supermarkt gezet had omdat "hij toch maar 1 dingetje ging halen"
Vervolgens kwam er dus een invalide oudere man aan die vervolgens helemaal los ging op die vent. De rest van de parkeerplaats stond erbij te kijken terwijl die vent maar probeerde een excuus te verzinnen waarom hij daar stond....
Ik ken iemand met een volledig elektrische auto die dat inmiddels in een stad, weet even niet meer welke, wel mag. Bellen en dan dwars erachter zetten en aan de stroom hangen. Krijgt die foutparkeerder een prenten mag die wachten totdat die elektrische auto weer weg gaat.quote:Op zondag 6 november 2016 23:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Klemzetten met de auto van invalide man, politie bellen. Klaar.
Maarja, dat zal wel niet mogen.
Domme man, op de stoep is het 4 keer zo goedkoop.quote:Op zondag 6 november 2016 22:57 schreef karr-1 het volgende:
Een of andere aso die zijn proletenbak op de invalidenparkeerplaats van de supermarkt gezet had omdat "hij toch maar 1 dingetje ging halen"
De mijne niet (C3 Picasso) maar die heeft dan weer start/stopsysteemquote:Op woensdag 2 november 2016 14:10 schreef Randy_S het volgende:
Een automaat rolt dan netjes vooruit..
Hier wonen ook een zwik mensen die denken recht te hebben op twee plekken. Het is er smal, dus zelfs als iedereen netjes parkeert kan het wel eens gebeuren dat het een beetje krap wordt. Maar soms staan er zelfs x-2 auto'squote:Op zondag 6 november 2016 22:05 schreef Jihawti het volgende:
Vandaag naar een sportwedstrijd geweest. Hele parkeerterrein vol. Echt vol? Neen, er waren een stuk of vijf plekken over, maar aangezien mensen met Volvo's blijkbaar recht hebben op anderhalf vak en verrrr over de lijntjes gaan staan...
En oh ja, heb je na drie jaar sparen een nieuwe auto, heb je die op de tweede dag op een paar millimeter na niet meer omdat een ouwe zak in zo'n verhoogde auto m ff in zijn achteruit ramt zonder waarschuwing op datzelfde parkeerterrein. En dan gebaren van "rustig maar" als ik toeter omdat ik niet verder achteruit kan om hem te ontwijken. (Waarom? Omdat ik dus wel spiegelde en zag dat achter mij ook weer een auto stond.)
Pluspunt: je kan echt alle kanten op met zo'n kleine Fabia, je krijgt m zelfs tussen twee scheef en asociaal breed geparkeerde Volvo's waar verder niemand tussen komtTevens kudos voor de anti-irritatie van deze avond: hondenbezitters die hun schatjes lichtjes aan hun halsband doen. Goed zichtbaar!
Da's nog eentje van de oude stempel. Die heeft geleerd dat een rotonde een oneindige eenrichtingsweg met enkel zijwegen naar rechts is. Oprijden betekende vroeger richting naar rechts aangeven. Afslaan betekent weer richting naar rechts aangeven.quote:Op maandag 7 november 2016 09:14 schreef Tunafish het volgende:
Als je op een rotonde rijdt en je knipperlicht naar rechts aan hebt staan, ga ik er van uit dat je afslaat. Niet dat je doorrijdt en dan boos toetert wanneer ik de rotonde op rijd. Druif.
Jij bent in de weekenden veel te veel op pad én je irriteert je veel te veel aan anderen.quote:Op zondag 6 november 2016 21:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ach, ja, het was weer een typische zondag...
- Invoegen met 70
- Middenplakken
- Links voorsorteren om rechtsaf te gaan
- Had ik middenplakken al genoemd?
- Verkeerde verlichting voeren
- met vmax -30 op links zitten
- Spitsstrook niet gebruiken
- Gas bijgeven als iemand naast je zit
- Binnen bebouwde kom 35 rijden
- 55 rijden waar je 80 mag
- Voor een stoplicht op 2 rijstroken gaan staan
Niets bijzonders eigenlijk.![]()
quote:Op maandag 7 november 2016 10:25 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben dan weer zo'n eikel die zijn minder brede auto er tussen perst, het liefst tussen twee aso's in
Of ik lees je bericht verkeerd, of dat is precies wat ik ook zegquote:Op maandag 7 november 2016 11:16 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Da's nog eentje van de oude stempel. Die heeft geleerd dat een rotonde een oneindige eenrichtingsweg met enkel zijwegen naar rechts is. Oprijden betekende vroeger richting naar rechts aangeven. Afslaan betekent weer richting naar rechts aangeven.
Zou ik niet te snel van uitgaan.quote:Op maandag 7 november 2016 12:41 schreef Tunafish het volgende:
Als je op de rotonde rijdt en je hebt je richtingaanwijzer naar rechts aan, dan geef je aan dat je afslaat. Dan is het dus logisch dat ik er dan op kan rijden
Nooit voor gewaarschuwd tijdens rijles? Mijn instructeur zei altijd op te passen met auto's van links op een rotonde omdat veel de richtingaanwijzer aan doen bij het opdraaien van een rotonde... Alsof je keuze hebt...quote:Op maandag 7 november 2016 12:49 schreef Nattekat het volgende:
Dat zijn voor mij de twee bijna ongelukken geweest
Mongolen die richting aangeven en vervolgens gewoon doorrijden.
Het ergste nog is dat ik dan de pineut ben.
Dat is dus juist het probleem, dat mensen zulke simpele dingen al fout doen. Als je knippert sla je af, dan ga je niet alsnog rechtdoor zoals de simpele ziel vanmorgen wel deed en vervolgens boos werd op mij dat ik de rotonde op kwam.quote:Op maandag 7 november 2016 12:55 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Zou ik niet te snel van uitgaan.
Wat is dan nog het nut van knipperen dat je de rotonde verlaat als anderen dan alsnog op je moeten staan wachten of je het daadwerkelijk gaat doen? Ik begrijp dat je in het verkeer geen aannames moet doen voor andere weggebruikers, maar dit is zoiets simpels dat je er toch wel vanuit moet kunnen gaan dat iemand die knippert ook afslaat.quote:Op maandag 7 november 2016 12:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nooit voor gewaarschuwd tijdens rijles? Mijn instructeur zei altijd op te passen met auto's van links op een rotonde omdat veel de richtingaanwijzer aan doen bij het opdraaien van een rotonde... Alsof je keuze hebt...
Inherent aan het niveau van sport... En 't was maar 255 kilometer dit weekend. Dat valt toch mee?quote:Op maandag 7 november 2016 11:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij bent in de weekenden veel te veel op pad én je irriteert je veel te veel aan anderen.
Loat gaon, loat gaon
Dan geef je toch gewoon direct links richting aan? Op een rotonde kan dat.quote:Op maandag 7 november 2016 18:09 schreef Fer het volgende:
Ik moet toegeven dat ik ook weleens verkeerd heb geknipperd op een rotonde, omdat ik mij even vergiste welke kant ik op moest (ik bezoek dagelijks verschillende klanten, dus moet iedere keer een andere route).
Lastig is ook dat mijn auto dan gelijk 3x knippert, zoals vele moderne auto's
Godverquote:Op maandag 7 november 2016 17:54 schreef opgebaarde het volgende:
Welke sport?
Ben je een nationale bekendheid?
Olympische spelen een droom?
Betaal je zelf voor het vervoer naar wedstrijden?
Wat is je favoriete kleur?
Mooiste moment in jouw sport (zelf ervaren) ?
Mooiste moment in jouw sport (YouTube link is een pre)?
Grootste ergenis in jouw sport?
Je coach, mort die op de achterbank of mag hij ook naast je zitten?
Word je er voor betaald? Zo ja, miljonair?
Geef je fooi in kantines (en als je uit speelt)? [Antwoord in percentage vd rekening]
Krijg je regelmatig een kaart?
Speel je wel eens vals?
Rijd je hard weg van de parkeerplaats?
Intimideer je de coach van je tegenstander(s)?
Hoe ver ga je om te winnen?
Kan je een remtest-soort manoeuvre uithalen bij jouw sport en pas je die toe?
Beoefen je de mooiste/leukste sport die er is?
Alvast bedankt
Alleen blokkeer je nu wel de verkeerde.quote:
1x knipperen vind je beter?quote:Op maandag 7 november 2016 18:09 schreef Fer het volgende:
Nee maar je kan het niet uitzetten, je klikt 1x en dan knippert hij gelijk 3x, niks meer aan veranderen achteraf.quote:
Ja dat is dan helaas vaak het geval, maar goed ik stond.quote:Op maandag 7 november 2016 18:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
Alleen blokkeer je nu wel de verkeerde.
Een keer was niet eens op een rotonde.quote:Op maandag 7 november 2016 12:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nooit voor gewaarschuwd tijdens rijles? Mijn instructeur zei altijd op te passen met auto's van links op een rotonde omdat veel de richtingaanwijzer aan doen bij het opdraaien van een rotonde... Alsof je keuze hebt...
Ik denk dat iedereen wel eens een momentje heeft waarop je iets te vroeg richting aangeeft. Dat vind ik verder ook niet erg, hooguit even een 'wat doe je nouquote:Op maandag 7 november 2016 18:09 schreef Fer het volgende:
Ik moet toegeven dat ik ook weleens verkeerd heb geknipperd op een rotonde, omdat ik mij even vergiste welke kant ik op moest (ik bezoek dagelijks verschillende klanten, dus moet iedere keer een andere route).
Heb ik ook wel eens gedaan, Duitser die niet zo snel reed (maar ik had er eigenlijk geen last van) een lichtsignaal gegeven toen ik alleen even de cruise control uit wilde zetten. Voordeel was wel dat ie er met 100@80 vandoor schoot, dus dat was dan wel weer handigquote:Op maandag 7 november 2016 19:11 schreef Jihawti het volgende:
Ik was vanochtend denk ik even een irritatie voor iemandHeb sinds zaterdag cruise control. Knopjes zitten op het hendeltje voor de richtingaanwijzer plus groot licht. Bij het friemelen naar de bediening gaf ik eerst iemand voor me onbedoeld een stoot groot licht, en vervolgens om het nog erger te maken zette ik per ongeluk de richtingaanwijzer naar links aan. Als iemand achter mij dit zou doen, dan zou ik het interpreteren als "HEE IK WIL ER LANGS. DUUUUURT LAAAAANG!
"
Toen heb ik maar even een tijdje riant afstand genomen om het proberen te herstellen
En dat ze dan ook meteen langzamer gaan rijden, mijn ACC houdt daar niet van.quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:33 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Ik zat een tijdje terug bij een collega in de auto, en die deed op een rotonde precies hetzelfde.... naar links knipperen, en dan rechts afslaan.quote:Op maandag 7 november 2016 12:55 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Zou ik niet te snel van uitgaan.
Prachtig he, die "IKKE IKKE IKKE" mentaliteit van sommige mensenquote:Op donderdag 10 november 2016 13:23 schreef Rewimo het volgende:
Doos kijkt boos maar moet uiteraard terug en manoeuvreert zeer onhandig schuin achteruitKijkt me nog vuil aan als ik langsrijd, na een vette knipoog van verstandhouding van de wegwerker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |