abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf zondag 13 november 2016 @ 17:04:56 #126
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166628347
Op een diplomaat die wat extra aanmoediging nodig had om naar rechts te gaan na, gister geen irritaties gehad... Lekker door kunnen stampen. :)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_166651224
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 23:45 schreef waterloosunset het volgende:

[..]

Maar ik vind het ook erg vervelend als mensen eerst de hele tijd voor je hangen en dan wel snappen hoe je gas bij moet geven als je ze inhaalt.
En de categorie moraalridders die tergend langzaam inhalen want ' je mag hier toch niet harder', maar die moraal ineens een stuk minder belangrijk vinden als je ze dan maar rechts inhaalt.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  maandag 14 november 2016 @ 18:25:03 #128
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_166653391
Waarom kunnen mensen niet omgaan met slecht weer? Zodra het weer ook maar een beetje slechter word gaan ze of als trutten rijden of als idioten, een normale tussenweg is er blijkbaar niet.

En als de radio waarschuwt voor gladheid is het echt niet nodig om elk bochtje met een slakkengang te nemen hoor, dat kan best iets harder.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 14 november 2016 @ 18:49:50 #129
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_166653934
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 18:25 schreef karr-1 het volgende:
Waarom kunnen mensen niet omgaan met slecht weer? Zodra het weer ook maar een beetje slechter word gaan ze of als trutten rijden of als idioten, een normale tussenweg is er blijkbaar niet.

En als de radio waarschuwt voor gladheid is het echt niet nodig om elk bochtje met een slakkengang te nemen hoor, dat kan best iets harder.
Groetjes van Max de regenmaster.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_166655827
Het gemiddelde tempo ligt laag, zeker in de randstad. Een oplossing is zelf ook rustig aan rijden, dus vaak rijdt ik 100 op de teller en soms 110-120 op 120/130km wegen. Helaas moet ik concluderen, dat hoe langzaam ik ook ga, er altijd mensen nog langzamer moeten rijden.

Ok, op een droge driebaansweg komen ze allemaal voorbij, alsof de maximumsnelheid altijd minimaal 120 is bij 3 rijstroken of meer. 8)7

Maar ja, zodra het iets drukker wordt of de wegen zich splitsen of een beetje een bocht maakt of welke kulreden dan ook, gelijk gas los en langzaam rijden. Ofwel, het kan nooit langzaam genoeg lijkt het.
.
pi_166658604
Van die buitenlandse autobestuurders die voor elke fietser die wil oversteken stoppen, omdat het in hun eigen land geleerd wordt en niet weten dat hier haaientanden aangeven dat de fietser voorrang moet geven.
Diezelfde bestuurders die ook niet weten wat een (willeswaar irritante) 30 km zone inhoud en er met 80 doorheen scheuren, omdat ze weer eens gezien zijn met hun illegale, maar gedoogde 'handelswaren'.
En van de dit-is-toch-niet-veranderd-als-verkeerssituatie rijders, terwijl er al 2 jaar aan dezelfde 5 Km van de A2 wordt verbouwd.
pi_166662679
De lul in zijn mooie witte busje die mij letterlijk op 10 centimeter na miste op de snelweg, omdat ik blijkbaar niet snel genoeg naar rechts ging ofzo. Drie stroken, 100km/u, vrachtwagen die een andere vrachtwagen inhaalt en ik rij op de meest linkerstrook ze allebei voorbij. Op het moment dat ik naar links ging reed er niks achter me, toen ik de vrachtwagen voorbij reed was er niks voor hem en nog steeds niets achter mij, toen ik naar rechts wilde in de spiegels en over mijn schouder keek zag ik enkel felle koplampen die van de vrachtwagen leken te zijn. Richtingaanwijzer aan naar rechts, insturen en op dat moment zien dat er iemand met goed 140mk/u rechts komt inhalen, in het donker, door de regen. Heb nog nooit zo'n harde ruk aan mijn stuur gegeven als toen. Nog wel getoeterd, maar volgens mij was hij tegen de tijd dat ik de motor weer onder controle had en de toeterknop gevonden al te ver weg om het überhaupt te kunnen horen.

*knip - laat dat de volgende keer maar achterwege*

[ Bericht 9% gewijzigd door derLudolf op 16-11-2016 00:18:11 ]
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_166666214
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 00:14 schreef Tunafish het volgende:
De lul in zijn mooie witte busje die mij letterlijk op 10 centimeter na miste op de snelweg, omdat ik blijkbaar niet snel genoeg naar rechts ging ofzo. Drie stroken, 100km/u, vrachtwagen die een andere vrachtwagen inhaalt en ik rij op de meest linkerstrook ze allebei voorbij. Op het moment dat ik naar links ging reed er niks achter me, toen ik de vrachtwagen voorbij reed was er niks voor hem en nog steeds niets achter mij, toen ik naar rechts wilde in de spiegels en over mijn schouder keek zag ik enkel felle koplampen die van de vrachtwagen leken te zijn. Richtingaanwijzer aan naar rechts, insturen en op dat moment zien dat er iemand met goed 140mk/u rechts komt inhalen, in het donker, door de regen. Heb nog nooit zo'n harde ruk aan mijn stuur gegeven als toen. Nog wel getoeterd, maar volgens mij was hij tegen de tijd dat ik de motor weer onder controle had en de toeterknop gevonden al te ver weg om het überhaupt te kunnen horen.


Automobilisten lijken zo langzamerhand een bloedhekel te hebben aan motor/scooter rijders. En dat varieert van volslagen achterlijken die met hun Peugeot 308 Station ecohok je verkeerslicht na verkeerslicht "er uit proberen te trekken" tot mensen die je moedwillig blokkeren danwel bijna je buddyseat binnenrijden. Doe allemaal eens lekker normaal.

[ Bericht 4% gewijzigd door derLudolf op 16-11-2016 00:18:31 ]
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_166666595
Zou die animositeit niet worden aangewakkerd door het gedrag van de motorrijders zelf?
pi_166667794
Want het is verantwoord om iemand bijna om zeep te helpen vanwege een verkeersirritatie die niet eens noodzakelijk komt door degene die je platrijdt? Ik irriteer me vaak zat aan vrijwel alles en iedereen in het verkeer, en mafketels zoals die van gisteren ben ik liever kwijt dan rijk, maar dat betekent niet dat het maar goed is om er zelf voor te zorgen dat ze ook daadwerkelijk verdwijnen.

Ik ben de eerste die zal toegeven dat ik lang niet altijd voorbeeldig rijd. Soms ga ik net iets te dicht langs auto's tijdens het filteren, of ik druk hem ergens tussen waar eigenlijk niet genoeg ruimte is, maar daarom hoef je me nog niet van de sokken te rijden.

De dag waarop dat ineens wel zou mogen is de dag waarop we zo'n 90% van de Nederlandse bevolking in het ziekenhuis zullen hebben liggen.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_166668306
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 12:05 schreef Tunafish het volgende:
Ik irriteer me vaak zat aan vrijwel alles en iedereen in het verkeer
Ik niet, dat is immers niet wederkerig.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 12:05 schreef Tunafish het volgende:

Ik ben de eerste die zal toegeven dat ik lang niet altijd voorbeeldig rijd. Soms ga ik net iets te dicht langs auto's tijdens het filteren, of ik druk hem ergens tussen waar eigenlijk niet genoeg ruimte is, maar daarom hoef je me nog niet van de sokken te rijden.
Is dat gebeurd? Want zoals ik het nu lees mag jij gevaarlijke en illegale dingen doen op de motor, maar moeten anderen zich vooral concentreren op jouw veiligheid?
En dat zit natuurlijk scheef.
pi_166668348
Dat gezegd hebbende: Hier kan ik me ook wel over opwinden.
pi_166668716
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 12:31 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Ik niet, dat is immers niet wederkerig.

[..]

Is dat gebeurd? Want zoals ik het nu lees mag jij gevaarlijke en illegale dingen doen op de motor, maar moeten anderen zich vooral concentreren op jouw veiligheid?
En dat zit natuurlijk scheef.
Ja. Ik moest hard naar links sturen waarbij ik behoorlijk moeite moest doen om de motor weer volledig onder controle te krijgen. Het scheelde echt niet veel of ik was op mijn snufferd gegaan en waarschijnlijk niet meer overeind gekomen.
Je begrijpt best dat er een behoorlijk verschil zit tussen met 140km/u op een paar centimeter afstand iemand rechts voorbij knallen in het donker en de regen, en tussen stilstaand verkeer door rijden met 15km/u en daarbij geen 50cm maar 30cm van iemands spiegel zitten.

Ik zeg nergens dat ik alles mag en dat iedereen op mij moet letten, ik zeg dat ik begrijp dat er soms fouten gemaakt worden en dat ik die zelf ook maak. Wat die vent gisteravond deed was echter geen foutje, dat was simpelweg levensgevaarlijk.

We weten allemaal dat je hier graag mag komen trollen, en we trappen er ook iedere keer weer in, maar dit was toch echt van een andere orde dan de gewoonlijke foutjes die men wel eens maakt.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_166668888
Ik lees nu je verhaal pas, ik reageerde op BMWK111S.
Maar het ziet er niet naar uit dat dat een bewuste op motoren gerichte actie was. Gewoon een gehaaste bestuurder zoals je die vaker ziet.
pi_166670448
Alhoewel bestuurders die met een relatief lage snelheid invoegen een ergernis kunnen wezen, zijn bestuurders die met een veel te hoge snelheid invoegen ook geen pretje. |:(
pi_166683248
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 14:26 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Alhoewel bestuurders die met een relatief lage snelheid invoegen een ergernis kunnen wezen, zijn bestuurders die met een veel te hoge snelheid invoegen ook geen pretje. |:(
Want? Doe ik altijd, gewoon lekker doorrijden. Bij 2000Rpm kan ik met mijn auto wel overslaan, Anders rijd ik 50 in de 5. Maar goed, ik trek ook altijd als snelste weg bij het verkeerslicht, zelfs als ik het rustig aan doe en binnen de grenswaarden van het kastje dat in de taxi zit blijf.(kastje dat precies bijhoud hoe je rijd en daar vervolgens een rapport van mailt)

Gisteren ook een mooie gehad. Reed vanaf Veendam bij knooppunt zuidbroek, toen ik 100 meter voor de afslag(had knipperlicht al aan) werd ingehaald door een BMW,die al remmend weer vlak voor mij kwam rijden omdat hij ook de afslag moest hebben. Als ik niet had meegeremd hadden we zij leuke tekening mogen maken...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_166683722
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:12 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Want? Doe ik altijd, gewoon lekker doorrijden. Bij 2000Rpm kan ik met mijn auto wel overslaan, Anders rijd ik 50 in de 5. Maar goed, ik trek ook altijd als snelste weg bij het verkeerslicht, zelfs als ik het rustig aan doe en binnen de grenswaarden van het kastje dat in de taxi zit blijf.(kastje dat precies bijhoud hoe je rijd en daar vervolgens een rapport van mailt)

Gisteren ook een mooie gehad. Reed vanaf Veendam bij knooppunt zuidbroek, toen ik 100 meter voor de afslag(had knipperlicht al aan) werd ingehaald door een BMW,die al remmend weer vlak voor mij kwam rijden omdat hij ook de afslag moest hebben. Als ik niet had meegeremd hadden we zij leuke tekening mogen maken...
Niets mis met het op relatief hoge snelheid invoegen; wat mij betreft de fijnste manier van invoegen.

Maar sommigen gaan dermate snel van de invoegstrook naar de stroken links, dat ze op een paar haartjes na aan een ongeluk ontsnappen. Uiteraard kunnen ze eenmaal ingevoegd even snelheid minderen om zo nodig wat meer overzicht op de situatie te krijgen, maar dat is zonde van de tijd en energie. 8)7

Bestuurders die in de laatste momenten inzien dat ze met hun huidige koers hun afslag gaan missen, halen inderdaad wel eens gevaarlijke capriolen uit. Alsof het gebied in hun hersenen met betrekking tot 'veiligheid' in die momenten even uitgeschakeld wordt. :o
pi_166684088
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 00:14 schreef Tunafish het volgende:
De lul in zijn mooie witte busje die mij letterlijk op 10 centimeter na miste op de snelweg, omdat ik blijkbaar niet snel genoeg naar rechts ging ofzo. Drie stroken, 100km/u, vrachtwagen die een andere vrachtwagen inhaalt en ik rij op de meest linkerstrook ze allebei voorbij. Op het moment dat ik naar links ging reed er niks achter me, toen ik de vrachtwagen voorbij reed was er niks voor hem en nog steeds niets achter mij, toen ik naar rechts wilde in de spiegels en over mijn schouder keek zag ik enkel felle koplampen die van de vrachtwagen leken te zijn. Richtingaanwijzer aan naar rechts, insturen en op dat moment zien dat er iemand met goed 140mk/u rechts komt inhalen, in het donker, door de regen. Heb nog nooit zo'n harde ruk aan mijn stuur gegeven als toen. Nog wel getoeterd, maar volgens mij was hij tegen de tijd dat ik de motor weer onder controle had en de toeterknop gevonden al te ver weg om het überhaupt te kunnen horen.


Ik ben geen motorrijder, maar zie je zoiemand niet aankomen in het donker. Eventueel in je ooghoek, in je spiegel, of moet je er speciaal voor draaien met je hoofd?

[ Bericht 5% gewijzigd door derLudolf op 16-11-2016 00:21:28 (edit in quote) ]
.
pi_166684504
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 23:45 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik ben geen motorrijder, maar zie je zoiemand niet aankomen in het donker. Eventueel in je ooghoek, in je spiegel, of moet je er speciaal voor draaien met je hoofd?
Witte bus was in de spiegel van de motorrijder verborgen achter de inhalende vrachtwagen wellicht?
pi_166684713
Utrecht is mijn irritatie.

Ik werk sinds vandaag bij een bedrijf in Utrecht, maar ik moet de ring door, en krijg te maken met 3! Rotondes, voor de mensen die wel eens in Utrecht geweest zijn die weten wel wat ik bedoel... Wat zijn dat voor een ondingen :')

Ze zijn in mijn ogen in elk geval best wel onlogisch ingedeeld, wie heeft dit zo bedacht :')

Puur voor Utrecht zou Google Maps een functie moeten inbouwen waarmee je Rotondes kan omzeilen echt :') _O- Sorry maar :r Snap er geen hout van, het gaat altijd goed gelukkig, maar het rijden door Utrecht vind ik puur door die rotondes echt een hel.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2016 00:13:27 ]
pi_166684988
quote:
2s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:12 schreef Mister-Bradge het volgende:
Utrecht is mijn irritatie.

Ik werk sinds vandaag bij een bedrijf in Utrecht, maar ik moet de ring door, en krijg te maken met 3! Rotondes, voor de mensen die wel eens in Utrecht geweest zijn die weten wel wat ik bedoel... Wat zijn dat voor een ondingen :')

Ze zijn in mijn ogen in elk geval best wel onlogisch ingedeeld, wie heeft dit zo bedacht :')

Puur voor Utrecht zou Google Maps een functie moeten inbouwen waarmee je Rotondes kan omzeilen echt :') _O- Sorry maar :r Snap er geen hout van, het gaat altijd goed gelukkig, maar het rijden door Utrecht vind ik puur door die rotondes echt een hel.
Ja ik ken de rotondes, maar snap het probleem niet. Groen = gasgeven.
.
pi_166685002
Ja true, maar ik vind het zo raar ingedeeld, ik snap wel dat rechts af voor rechts af is en links af voor links af, maar soms veranderd links af ook bij het 2e stoplicht in rechtdoor en dan denk ik :')
  woensdag 16 november 2016 @ 00:37:33 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166685076
quote:
2s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:31 schreef Mister-Bradge het volgende:
Ja true, maar ik vind het zo raar ingedeeld, ik snap wel dat rechts af voor rechts af is en links af voor links af, maar soms veranderd links af ook bij het 2e stoplicht in rechtdoor en dan denk ik :')
Als je voor het oprijden van de rotonde al in de juiste baan gaat staan kun je gewoon de baan volgen en ga je er bij de juiste afslag af.

Maar dus niet in het midden voorsorteren als je driekwart rond moet, dat gaat idd mis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166685157
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je voor het oprijden van de rotonde al in de juiste baan gaat staan kun je gewoon de baan volgen en ga je er bij de juiste afslag af.

Maar dus niet in het midden voorsorteren als je driekwart rond moet, dat gaat idd mis.
Ja precies, dat deed ik dus wel :')
Maar nu komt het iig een stuk logischer over :D Volgende keer dat ik naar Utrecht hoop ik dat het wel goed gaat -O-
  woensdag 16 november 2016 @ 00:48:15 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166685218
quote:
2s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:43 schreef Mister-Bradge het volgende:

[..]

Ja precies, dat deed ik dus wel :')
Maar nu komt het iig een stuk logischer over :D Volgende keer dat ik naar Utrecht hoop ik dat het wel goed gaat -O-
Bekijk maar eens wat van die rotondes op streetview en dan op voorhand al bedenken waar je naartoe zou willen rijden en dan die baan volgen.
Die rotondes in Utrecht zijn juist handig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')