abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 10:22:55 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_165926546
Maar het nooit krijgen.

01: Bedrijfstak:
02: Functie:
03: Opleiding:
04: Leeftijd:
05: Aantal uren per week:
06: Aantal vakantiedagen:
07: 13e maand:
08: Bruto maand salaris:
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald:
11: Werkervaring:
12: Goodies:
13: Tevreden?:
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 10:24:31 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_165926561
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 10:21 schreef Spanky78 het volgende:
Ik zat ooit ook in een cao. Maar ook daar is vaak wel wat af te spreken. Als je er taken bij krijgt kun je vragen om een schaal omhoog. Als je gevraag dwordt extra prestaties te doen vraag je om een extra periodiek. En mensen die van buiten komen worden soms ook hoger ingeschaald. Bijna altijd is er speelruimte.

Overigens wordt bij ons ook iedereen buiten CAO wel degelijk ingeschaald, echter is er binnen een schaal wel meer ruimte om te onderhandelen en in loon te groeien. Er zitten ook een paar zaken in die wat minder voordelig zijn, geen adv bijvoorbeeld, maar wel weer een paar dagen meer vakantie.

Overigens begrijp ik wel dat je geen zin hebt in discussies over geld. De meeste werkgevers maken dankbaar gebruik van het feit dat veel mensen het lastig/niet leuk vinden om over loonsverhoging te praten. Alsof het not-done is om beloond te worden voor het opgeven van kostbare tijd. Want hey; uiteindelijk is het meest kostbare
Tja later kwam ik erachter dat iemand die tegelijk met mij was aangenomen een trede hoger zat, omdat hij ertussen een half jaar als postdoc had gewerkt. De grap was ik heb ook een half jaar als postdoc ertussen gewerkt maar heb dat dus niet afgedwongen. Diezelfde persoon was een jaar voor het aflopen van zijn contract al weer vertrokken, is hem allemaal niet in dank afgenomen.

Ik had dat ook kunnen doen, maar ik vind dat niet eens leuk... Zo boeiend is geld nou ook weer niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_165926647
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 10:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja later kwam ik erachter dat iemand die tegelijk met mij was aangenomen een trede hoger zat, omdat hij ertussen een half jaar als postdoc had gewerkt. De grap was ik heb ook een half jaar als postdoc ertussen gewerkt maar heb dat dus niet afgedwongen. Diezelfde persoon was een jaar voor het aflopen van zijn contract al weer vertrokken, is hem allemaal niet in dank afgenomen.
Er zitten soms best wat verschillen. Meestal is er wel een mogelijkheid wat meer te krijgen. Het hebben van een leuke baan als wetenschapper wil niet zeggen dat je niet beter betaald kan krijgen.

Ik zie het als een groot spel. Werkgever probeert zo veel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld te krijgen. En de werknemer moet dus eigenlijk omgekeerd proberen. Ergens in het midden kun je elkaar dan vinden. Het is verbazingwekkend hoeveel dat kan schelen.

Veel geld verdienen is relatief; tot 65k maakt het je echt een stuk relaxter. Want je hypotheek is veel makkekijke rte betalen, je kunt sparen, geld is een veel kleinere zorg in je leven. Daarboven is het vooral lekker, maar minder belangrijk in mijn optiek. Die eerste paar klappen maken je leven een stuk comfortabeler. Daarboven moet je er ook vaak knetterhard voor werken (en privetijd inleveren).

Loyaliteit is wat mij betreft een ander onderwerp. Ergens binennstappen en bij de minste verbetering weer opstappen is een beetje triest, tenzij het werk echt niet bevalt. Ik ben zelf best loyaal en ren ook niet zomaar weg. Het gras is altijd groener elders. Toch ga ik elk jaar het gesprek aan over geld, want anders is het voor werkgever te makkelijk om het bij inflatiecorrectie te houden en eventueel een periodiek.

Na een jaar of 5 ergens anders gaan werken is echter niet alleen fnancieel vaak aantrekkelijk. Je leert op een nieuwe plek vaak ook vanalles dat misschien niet direct inhoudelijk is, maar wel nuttig.
Whatever...
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 10:32:29 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_165926670
Achja ik moet eerst maar eens zien mijn eigen salaris bij elkaar te schrijven voordat ik kan gaan klagen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_165926788
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 10:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Achja ik moet eerst maar eens zien mijn eigen salaris bij elkaar te schrijven voordat ik kan gaan klagen.
Yup, maar bijvoorbeeld als je meer publiceert en dat wordt als belangrijk gezien; dan hang je meer loon toch op aan een bepaalde citation rate & aantal papers? Als je vooraf zoiets afspreekt en dan na een jaar laat zien hoe goed het ging: dan heb je het verdiend. Zo niet, dan is het ook terecht als je niet veel krijgt.

Of niet dan?
Whatever...
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 10:45:48 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_165926860
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 10:41 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Yup, maar bijvoorbeeld als je meer publiceert en dat wordt als belangrijk gezien; dan hang je meer loon toch op aan een bepaalde citation rate & aantal papers? Als je vooraf zoiets afspreekt en dan na een jaar laat zien hoe goed het ging: dan heb je het verdiend. Zo niet, dan is het ook terecht als je niet veel krijgt.

Of niet dan?
Ik vind niet dat salaris moet afhangen van citation rate of h-index, dat lijkt me erg kwalijk zelfs. Er zijn namelijk vrij eenvoudige manieren om die artificieel op te hogen. (bv. veel kleine artikelen publiceren ipv één grote etc.)

En verdienen vind ik een lastige eigenlijk verdienen wetenschappers niets omdat ze slechts geld opmaken...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_165926890
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 10:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik vind niet dat salaris moet afhangen van citation rate of h-index, dat lijkt me erg kwalijk zelfs. Er zijn namelijk vrij eenvoudige manieren om die artificieel op te hogen. (bv. veel kleine artikelen publiceren ipv één grote etc.)
Ja, nouja, weet ik veel hoe het voor jou werkt, je kunt ook iets anders afspreken waarmee jij waarde toevoegt. De universiteiten waarmee ik werk zijn nogal geil op publiceren (ik wil dat niet altijd)
Whatever...
  donderdag 13 oktober 2016 @ 10:49:00 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165926908
quote:
99s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 09:23 schreef XL het volgende:
Maar als je je ergens zo dankbaar positioneert, dat je er mag werken voor een klein starterssalaris. Doe je jezelf dan niet ongelofelijk tekort. Je onderhandelingspositie is dan nul komma nul. Ik weet niet of ik nu zoveel mazzel heb gehad, maar speelde vanaf het begin wel de kaart dat ik waarde ging toevoegen aan het bedrijf en nam in persoonlijke ontwikkelplannen dat soort dingen ook op. Waardoor ik bij evaluaties altijd kon rechtvaardigen waarom ik meer moest verdienen. Een discussie waarbij de werkgever aangeeft dat hij andere mensen kon krijgen voor minder geld om mij zo op mijn plek te houden liet ik nooit toe. Modaal lag heel snel achter me.
Ben wel benieuwd naar jouw lijstje dan :)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 10:52:18 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_165926963
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 10:47 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ja, nouja, weet ik veel hoe het voor jou werkt, je kunt ook iets anders afspreken waarmee jij waarde toevoegt.
Ik voeg geen waarde toe dat is een beetje inherent aan wetenschap. Als ik eerlijk zou zijn dan verdien ik te veel. Sowieso vind ik de verdeling van salarissen erg raar, wat mij betreft zouden verplegers, leraren, politieagenten, etc de hoogste salarissen in de maatschappij moeten verdienen. Zeg maar de beroepen waar je echt iets aan hebt. Als wetenschappers niet zoveel zouden verdienen zou er veel meer geld voor wetenschap zijn ik vind dat altijd een lastige spagaat, ik weet dat er bepaalde bedragen voor staan maar ik zou graag in projecten wat geld van salarissen naar nuttige zaken schuiven...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_165926994
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 10:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik voeg geen waarde toe dat is een beetje inherent aan wetenschap. Als ik eerlijk zou zijn dan verdien ik te veel. Sowieso vind ik de verdeling van salarissen erg raar, wat mij betreft zouden verplegers, leraren, politieagenten, etc de hoogste salarissen in de maatschappij moeten verdienen. Zeg maar de beroepen waar je echt iets aan hebt. Als wetenschappers niet zoveel zouden verdienen zou er veel meer geld voor wetenschap zijn ik vind dat altijd een lastige spagaat, ik weet dat er bepaalde bedragen voor staan maar ik zou graag in projecten wat geld van salarissen naar nuttige zaken schuiven...
Natuurlijk voeg jij wel waarde toe. Kennis die jij 'produceert' is gewoon geld waard. Alleen het inschatten van die waarde is soms lastig. D universiteit/vakgroep wordt ergens naar beloond/op afgerekend. Dat is de concrete waarde waar jij gebruik van kunt maken. Als dat iets banaals is als aantal artikelen en citation index... kan dat best toch een manier zijn.

In ieder geval is het zo dat je absoluut wel waarde toevoegt, alleen geen directe cash. Als je echt nutteloos onderzoek zit te doen, dan moet je met betere onderwerpen komen. Maar ik begrijp dat je in de biotech-hoek zit toch? Daar zit een enorm potentieel aan waarde, in allerlei productiemogelijkheden voor bedrijven als DSM, maar ook farma, gezondheid en dingen als self-healing beton, noem maar op.
Whatever...
pi_165927005
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 10:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik voeg geen waarde toe dat is een beetje inherent aan wetenschap. Als ik eerlijk zou zijn dan verdien ik te veel. Sowieso vind ik de verdeling van salarissen erg raar, wat mij betreft zouden verplegers, leraren, politieagenten, etc de hoogste salarissen in de maatschappij moeten verdienen. Zeg maar de beroepen waar je echt iets aan hebt. Als wetenschappers niet zoveel zouden verdienen zou er veel meer geld voor wetenschap zijn ik vind dat altijd een lastige spagaat, ik weet dat er bepaalde bedragen voor staan maar ik zou graag in projecten wat geld van salarissen naar nuttige zaken schuiven...
Ik denk dat dit niet waar is. Ik denk dat geld voor wetenschap er zou komen als wetenschappers iets minder bescheiden zouden zijn, uit hun labs kwamen en meer lieten zien wat voor fantastisch werk ze doen.

Jij bent bezig met alles waar onze wereld over 10-20-30 + jaar op gebouwd moet zijn. Superbelangrijk.
Whatever...
  donderdag 13 oktober 2016 @ 11:10:57 #12
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165927173
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 10:49 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar jouw lijstje dan :)
Je komt dan bij lijstjes waar direct de volgende 20 posts over oneerlijk en onrealistisch gaan. Bovendien werk ik in het buitenland (duitsland), waardoor het amper te vergelijken is.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 11:13:25 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_165927205
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 10:56 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik denk dat dit niet waar is. Ik denk dat geld voor wetenschap er zou komen als wetenschappers iets minder bescheiden zouden zijn, uit hun labs kwamen en meer lieten zien wat voor fantastisch werk ze doen.

Jij bent bezig met alles waar onze wereld over 10-20-30 + jaar op gebouwd moet zijn. Superbelangrijk.
:D maar als wetenschappers uit hun lab komen doen ze geen fantastisch werk meer.

Ik denk trouwens dat men juist zou schrikken over hoe bar weinig we eigenlijk weten, en van hoeveel dingen die gepubliceerd zijn gewoon niet waar blijken te zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_165927224
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 11:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D maar als wetenschappers uit hun lab komen doen ze geen fantastisch werk meer.

Ik denk trouwens dat men juist zou schrikken over hoe bar weinig we eigenlijk weten, en van hoeveel dingen die gepubliceerd zijn gewoon niet waar blijken te zijn.
Haha, ik bedoel dat je OOK moet laten weten wat je doet eh. En juist omdat er zoveel dingen nog onbekend zijn en ondanks goed onderzoek net even ingewikkelder liggen moet je dat uitleggen.

Tenminste, dat vind ik.
Whatever...
  donderdag 13 oktober 2016 @ 11:16:06 #15
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165927239
En Spanky ik reageerde niet specifiek op jou, meer op het sentiment in de laatste paar posts dat starters met weinig genoegen moeten nemen, omdat het slechts starters zijn. Wat je schrijft over doelen vastleggen en daar meer salaris aan koppelen is juist wat ik aanbeveel. Dat deed ik ook in het krijgen van mijn eerste kans: dit kom ik bij jullie doen, deze beloning kun je dan prima rechtvaardigen. Als ik het niet haal heb ik gefaald en moeten we daarover praten. Andere mindset als 2400 als startbod accepteren en dan jarenlang te leren om beter te worden.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 11:16:18 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_165927241
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 11:14 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Haha, ik bedoel dat je OOK moet laten weten wat je doet eh. En juist omdat er zoveel dingen nog onbekend zijn en ondanks goed onderzoek net even ingewikkelder liggen moet je dat uitleggen.

Tenminste, dat vind ik.
Nouja van mij mogen wetenschappers wel wat bescheidener zijn als je ziet hoe de Clevers en René Bernardsen hun onderzoek bij DWDD vertellen dat schiet het schaamrood je naar de kaken...

Ze doen geweldig werk maar dat verdunnen en ver jip-en janneke-iseren is echt tenenkromend, net alsof ze bang zijn om aan mensen te vertellen wat ze nou echt doen. Nou moet ik zeggen dat Matthijs van Nieuwkerk daar ook een enorme rol in speelt, de hele tijd mensen verleiden tot het zeggen boude uitspraken die ze niet waar kunnen maken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_165927334
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 11:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nouja van mij mogen wetenschappers wel wat bescheidener zijn als je ziet hoe de Clevers en René Bernardsen hun onderzoek bij DWDD vertellen dat schiet het schaamrood je naar de kaken...

Ze doen geweldig werk maar dat verdunnen en ver jip-en janneke-iseren is echt tenenkromend, net alsof ze bang zijn om aan mensen te vertellen wat ze nou echt doen. Nou moet ik zeggen dat Matthijs van Nieuwkerk daar ook een enorme rol in speelt, de hele tijd mensen verleiden tot het zeggen boude uitspraken die ze niet waar kunnen maken.
Ik denk dat mensen moeten leren te luisteren naar wetenschappers. Die complete afvlakking van alles omdat het in 2 minuten in DWDD moet passen..... Ik zou zeggen; juist meer wetenschap ipv minder. En minder jip-en-janneke-taal. Want de kleuters gaan het toch nooit snappen. Je moet de 'gewone' man aanspreken die niet dom is, maar gewoon niet alles kan overzien.

Daarmee kun je volgens mij veel meer positieve aandacht krijgen voor ziets belangrijks als onderzoek.Want in nederland wordt er veel te weinig aan gespendeerd.
Whatever...
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 11:28:52 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_165927425
maarja ontopic

01: Bedrijfstak: Academia
02: Functie: Postdoc
03: Opleiding: PhD
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week: 36 (betaald) 40 (praktisch)
06: Aantal vakantiedagen: :? een hoeveelheid
07: 13e maand: Jup / eindejaar uitkering
08: Bruto maand salaris:
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald: Nope
11: Werkervaring: Ja
12: Goodies: Persoonlijk budget :X (lees geld waarmee je niet mag doen wat je zelf wil)
13: Tevreden?: Ja
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_165927559
01: Bedrijfstak: Voedingsmiddelen-industrie
02: Functie: Proces-operator
03: Opleiding: MBO 3 - Vapro B
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 33.5
06: Aantal vakantiedagen: 26 + 8 ADV
07: 13e maand: Ja 8% van jaarloon
08: Bruto maand salaris: zal rond de ¤3800 zijn
09: Netto maand salaris: ¤2700, inc reisgeld, tegemoetkoming zorg, premiesparen en kleine afdracht pensioen.
10: Overuren betaald: Ja, 50% toeslag + tvt
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: 25% premievrij pensioen (toch wel belangrijk vind ik)
13: Tevreden?: uiteraard
pi_165927611
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 11:28 schreef Bosbeetle het volgende:
maarja ontopic

01: Bedrijfstak: Academia
02: Functie: Postdoc
03: Opleiding: PhD
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week: 36 (betaald) 40 (praktisch)
06: Aantal vakantiedagen: :? een hoeveelheid
07: 13e maand: Jup / eindejaar uitkering
08: Bruto maand salaris:
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald: Nope
11: Werkervaring: Ja
12: Goodies: Persoonlijk budget :X (lees geld waarmee je niet mag doen wat je zelf wil)
13: Tevreden?: Ja
Ik zie geen bedragen vriend.
pi_165927622
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 11:39 schreef Vliegbaard het volgende:
01: Bedrijfstak: Voedingsmiddelen-industrie
02: Functie: Proces-operator
03: Opleiding: MBO 3 - Vapro B
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 33.5
06: Aantal vakantiedagen: 26 + 8 ADV
07: 13e maand: Ja 8% van jaarloon
08: Bruto maand salaris: zal rond de ¤3800 zijn
09: Netto maand salaris: ¤2700, inc reisgeld, tegemoetkoming zorg, premiesparen en kleine afdracht pensioen.
10: Overuren betaald: Ja, 50% toeslag + tvt
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: 25% premievrij pensioen (toch wel belangrijk vind ik)
13: Tevreden?: uiteraard
Lekker gezien je opleiding! ^O^
  † In Memoriam † donderdag 13 oktober 2016 @ 11:43:28 #22
230491 Zith
pls tip
pi_165927631
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 11:28 schreef Bosbeetle het volgende:
maarja ontopic

01: Bedrijfstak: Academia
02: Functie: Postdoc
03: Opleiding: PhD
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week: 36 (betaald) 40 (praktisch)
06: Aantal vakantiedagen: :? een hoeveelheid
07: 13e maand: Jup / eindejaar uitkering
08: Bruto maand salaris:
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald: Nope
11: Werkervaring: Ja
12: Goodies: Persoonlijk budget :X (lees geld waarmee je niet mag doen wat je zelf wil)
13: Tevreden?: Ja
Je on-topic post mist je salaris ;) Maar als mede-onderzoeker weet ik wel ongeveer wat het verdient. Je zit iig bovenmodaal... Hoeveel jaar zit je al in de postdoc?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_165927665
quote:
4s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 11:42 schreef Leonos het volgende:

[..]

Lekker gezien je opleiding! ^O^
Ik mag niet klagen.
Maar in deze tak valt veel te verdienen, ik zou zelfs nog meer kunnen verdienen bij de Nederlandse grootmachten der industrie. Daar staat ook weer een andere verantwoordelijkheid tegenover.
Ik ben tevreden :)
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 12:36:48 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_165928485
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 11:43 schreef Zith het volgende:

[..]

Je on-topic post mist je salaris ;) Maar als mede-onderzoeker weet ik wel ongeveer wat het verdient. Je zit iig bovenmodaal... Hoeveel jaar zit je al in de postdoc?
4de
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_165929449
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:51 schreef Multiply het volgende:
01: Bedrijfstak: Big 4
02: Functie: Consultant
03: Opleiding: MBO aangevuld met vaktechnische opleidingen
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: nee, wel bonus
08: Bruto maand salaris: 2350
09: Netto maand salaris: 1720
10: Overuren betaald: Gedeeltelijk
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies: Auto, telefoon, laptop, internetvergoeding (30 euro)
13: Tevreden?: Zeker, uitdagende baan bij een boeiende werkgever. Wil wel gaan groeien naar Senior Consultant de komende 3 jaar.
Een jaar later:

01: Bedrijfstak: Big 4
02: Functie: Consultant
03: Opleiding: MBO aangevuld met vaktechnische opleidingen
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: nee, wel bonus
08: Bruto maand salaris: 2550
09: Netto maand salaris: 1765
10: Overuren betaald: Gedeeltelijk
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies: Auto, telefoon, laptop, internetvergoeding (30 euro)
13: Tevreden?: Nog steeds tevreden. Weer een stap dichterbij senior consultant en een aardige loonsverhoging gehad

Het verschil in netto salaris komt trouwens voort uit een andere leaseauto.
pi_165929658
quote:
4s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 11:42 schreef Leonos het volgende:

[..]

Lekker gezien je opleiding! ^O^
Vergeet niet dat het ploegenwerk is he. Waarschijnlijk in een 2-2-2 rooster. 2 dagen ochtenddienst, 2 dagen middagdienst, 2 dagen nachtdienst, 4 dagen vrij.

Dat levert je al vlug tussen de 28 en 32% ploegentoeslag op bovenop je brutoloon en dat tikt inderdaad best wel aan.
Aan de andere kant is het ook wel een aanslag op je sociale leven. Als je voor iedere verjaardag dat je moet werken vrij moet nemen zit je aan het einde van het jaar door je vakantiedagen heen en ben je nog niet op vakantie geweest. Om maar even een voorbeeldje te noemen.

Buiten dat leef je eigenlijk vol continu met een vreemd soort van jetlag wegens die wisselende diensten. Daar went je lijf echt niet aan.

En ja ik spreek uit ervaring; jarenlang 5 ploegen gewerkt :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_165929795
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:46 schreef Geralt het volgende:

[..]

Vergeet niet dat het ploegenwerk is he. Waarschijnlijk in een 2-2-2 rooster. 2 dagen ochtenddienst, 2 dagen middagdienst, 2 dagen nachtdienst, 4 dagen vrij.

Dat levert je al vlug tussen de 28 en 32% ploegentoeslag op bovenop je brutoloon en dat tikt inderdaad best wel aan.
Aan de andere kant is het ook wel een aanslag op je sociale leven. Als je voor iedere verjaardag dat je moet werken vrij moet nemen zit je aan het einde van het jaar door je vakantiedagen heen en ben je nog niet op vakantie geweest. Om maar even een voorbeeldje te noemen.

Buiten dat leef je eigenlijk vol continu met een vreemd soort van jetlag wegens die wisselende diensten. Daar went je lijf echt niet aan.

En ja ik spreek uit ervaring; jarenlang 5 ploegen gewerkt :)
Klopt ;)
Die aanslag op het sociale leven vind ik trouwens erg meevallen. Ja, je kunt niet elk weekend op stap op naar een verjaardag. Aan de andere kant heb je ook collega's die eens kunnen ruilen.

In de zomer werken we 2 á 3 maanden in dagdienst. Ik merk dan echt dat ik voor random zaken echt tijd tekort kom. Ik noem even gauw; kappersbezoek, kinderen van school halen, boodschappen doen, sporten, hobby's. Doordat mijn vrouw ook 25 uur werkt hebben we al 3/4 keer per week oppas nodig of iemand die thuis is na schooltijd. willen we in het weekend 1 dag of avond weg hebben we weer oppas nodig.
Een teamsport met 2 verplichtingen per week hoef ik niet aan te beginnen in ploegendienst, andere hobby's zijn er juist uitermate geschikt voor.
pi_165931260


[ Bericht 100% gewijzigd door TheeTijd op 13-10-2016 15:23:42 (foutje) ]
pi_165935278
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:46 schreef Geralt het volgende:
Als je voor iedere verjaardag dat je moet werken vrij moet nemen zit je aan het einde van het jaar door je vakantiedagen heen en ben je nog niet op vakantie geweest.
Kom jij op zoveel verjaardagen dan?
pindazakje
pi_165936551
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 11:46 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik mag niet klagen.
Maar in deze tak valt veel te verdienen, ik zou zelfs nog meer kunnen verdienen bij de Nederlandse grootmachten der industrie. Daar staat ook weer een andere verantwoordelijkheid tegenover.
Ik ben tevreden :)
Echt goede operators zijn goud waard. Wordt ook een steeds verantwoordelijkere baan. En de toeslagen voor ploegendiensten zijn meer dan terecht, lang niet iedereen kan daar goed mee omgaan.
Whatever...
pi_165936795
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 19:25 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Echt goede operators zijn goud waard. Wordt ook een steeds verantwoordelijkere baan. En de toeslagen voor ploegendiensten zijn meer dan terecht, lang niet iedereen kan daar goed mee omgaan.
Wij hebben hier altijd stagiaires rond lopen. Wat me opvalt is dat er steeds minder "echte" operators tussen zitten. De betere operators worden steeds schaarser. Dat is, buiten de toeslagen, dat het zo goed betaald. Gezien mijn opleidingsniveau dan ;)
pi_165937228
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 19:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Wij hebben hier altijd stagiaires rond lopen. Wat me opvalt is dat er steeds minder "echte" operators tussen zitten. De betere operators worden steeds schaarser. Dat is, buiten de toeslagen, dat het zo goed betaald. Gezien mijn opleidingsniveau dan ;)
Tsja, het niveau wordt ook wel hoger. Gaat niet lang meer duren voor je met alleen mbo zonder ervaring geen kans meer maakt. Je zult wel moeten meegroeien, want straks is die fabriek bijna helemaal in staat zichzelf te runnen.
Whatever...
pi_165937439
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 19:45 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Tsja, het niveau wordt ook wel hoger. Gaat niet lang meer duren voor je met alleen mbo zonder ervaring geen kans meer maakt. Je zult wel moeten meegroeien, want straks is die fabriek bijna helemaal in staat zichzelf te runnen.
Volgend jaar eerst maar eens mijn C gaan halen. Daarna wil ik nog D gaan doen maar dat is echt voor over minimaal 10 jaar.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 19:54:00 #34
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_165937503
STAGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

01: Bedrijfstak: GWW
02: Functie: Assistent-uitvoerder
03: Opleiding: hbo Civiele Techniek
04: Leeftijd: 22
05: Aantal uren per week: 45
06: Aantal vakantiedagen: geen, hooguit kerstvakantie en bouwvakantie in de zomer.
07: 13e maand: geen idee
08: Bruto maand salaris: 500 (Als het vast contract word, waarschijnlijk 2200 euro)
09: Netto maand salaris: 500
10: Overuren betaald: nee, zal ook nooit gebeuren.
11: Werkervaring:nee
12: Goodies: Ja en nee, wel PBM (gratis helm, schoenen, laarzen, jasje, hesje en elke dag koffie en frisdrank als Coca Cola en Fanta (en een auto van de zaak, maar alleen bij een vast contract).
13: Tevreden?: geen idee.

[ Bericht 7% gewijzigd door PandaDrop op 13-10-2016 19:59:49 ]
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_165939462
Ieder z'n keuze inderdaad, maar het maakt wel dat er een leuk salaris uit volgt, met die ploegendiensten. In de tijd dat ik onregelmatig werkte, vond ik de toeslagen ook een leuke aanvulling (al was het bij echt geen 30% op het hele salaris).

Bekende van me werkt in de babyvoeding, dat schijnt helemaal als een gek te verdienen.
Schip ahoy!
pi_165940720
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:34 schreef Multiply het volgende:

[..]

Een jaar later:

01: Bedrijfstak: Big 4
02: Functie: Consultant
03: Opleiding: MBO aangevuld met vaktechnische opleidingen
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: nee, wel bonus
08: Bruto maand salaris: 2550
09: Netto maand salaris: 1765
10: Overuren betaald: Gedeeltelijk
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies: Auto, telefoon, laptop, internetvergoeding (30 euro)
13: Tevreden?: Nog steeds tevreden. Weer een stap dichterbij senior consultant en een aardige loonsverhoging gehad

Het verschil in netto salaris komt trouwens voort uit een andere leaseauto.
Ik wil niet vervelend doen, maar met 2500 bruto zit je toch nog in de junior range?
pi_165944843
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 18:28 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Kom jij op zoveel verjaardagen dan?
Bij wijze van spreke. Gewoon sociale dingen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_165946054
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 21:23 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend doen, maar met 2500 bruto zit je toch nog in de junior range?
Dit lijkt me niet je standaard Deloitte S&O positie of EY-Parthenon. Richting modaal op je 28ste met een MBO opleiding lijkt me dikke prima
pi_165946506
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 01:55 schreef Maramba het volgende:

[..]

Dit lijkt me niet je standaard Deloitte S&O positie of EY-Parthenon. Richting modaal op je 28ste met een MBO opleiding lijkt me dikke prima
Ik zeg ook zeker niet dat het slecht is. Alleen bij sr consultant bij big4 denk ik aan iets andere getallen.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 07:26:40 #40
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_165946541
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 07:09 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik zeg ook zeker niet dat het slecht is. Alleen bij sr consultant bij big4 denk ik aan iets andere getallen.
hij zegt ook dattie slechts een stapje dichterbij senior consultant is gekomen, niet dattie het is.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_165946758
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 07:26 schreef fathank het volgende:

[..]

hij zegt ook dattie slechts een stapje dichterbij senior consultant is gekomen, niet dattie het is.
Had hij ook kunnen zeggen dat hij een stapje dichter bij partner is gekomen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_165947411
Ik heb een iets andere route genomen dan de meeste van mijn collega's. Toen ik van mijn vorige werkgever hierheen ging, ging ik er een paar honderd euro bruto + auto + bonus + onkostenvergoedingen op vooruit. Ik ben dus zeker tevreden.

Binnen de consultant functie heb je bij ons gradaties en daar zit ik nu op de "hoogste". Levert mij voor de rest niet zoveel op, maar toch een stap in de goede richting.

[ Bericht 0% gewijzigd door Multiply op 14-10-2016 09:41:34 ]
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:56:08 #43
85962 ioko
I Appear Missing
pi_165950840
01: Bedrijfstak: Rijksoverheid
02: Functie: Procesadviseur
03: Opleiding: Bedrijfskunde en Organisatiepsychologie
04: Leeftijd: 36
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 23
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 4.160
09: Netto maand salaris: 2.700
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: Bijna 10 jaar
12: Goodies: Telefoon, Tablet, NS-kaart, opleidingsbudget
13: Tevreden?: Ja.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:58:01 #44
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165950870
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 11:28 schreef Bosbeetle het volgende:
maarja ontopic

01: Bedrijfstak: Academia
02: Functie: Postdoc
03: Opleiding: PhD
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week: 36 (betaald) 40 (praktisch)
06: Aantal vakantiedagen: :? een hoeveelheid
07: 13e maand: Jup / eindejaar uitkering
08: Bruto maand salaris:
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald: Nope
11: Werkervaring: Ja
12: Goodies: Persoonlijk budget :X (lees geld waarmee je niet mag doen wat je zelf wil)
13: Tevreden?: Ja
En dit is dan een Mod. Rot dan gewoon op en zeg niks.
  Moderator vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:59:10 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_165950890
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 12:58 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

En dit is dan een Mod. Rot dan gewoon op en zeg niks.
Ik was al weg.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_165955023
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 12:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik was al weg.
Maakt ook niet uit wat voor werk je doet, zolang je moeder maar trots op je is toch?
pindazakje
pi_165955320
01: Bedrijfstak: zorg
02: Functie: SEH-verpleegkundige
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: ongeveer 3100 (incl ORT)
09: Netto maand salaris: ongeveer 2150 (incl ORT)
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies:
13: Tevreden?: mwa.. voor het salaris moet je niet in de zorg gaan werken.. maar het werk is leuk en ik heb in mijn schaal nog een hoop tredes te gaan.
pi_165967048
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 17:18 schreef Ace1 het volgende:
01: Bedrijfstak: zorg
02: Functie: SEH-verpleegkundige
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: ongeveer 3100 (incl ORT)
09: Netto maand salaris: ongeveer 2150 (incl ORT)
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies:
13: Tevreden?: mwa.. voor het salaris moet je niet in de zorg gaan werken.. maar het werk is leuk en ik heb in mijn schaal nog een hoop tredes te gaan.
Ben ik niet helemaal met je eens. Je kan best lekker verdienen (al geldt dat maar voor een klein deel van de zorgverleners..) maar er komt ook heel veel verantwoordelijkheid (en gezeik) bij kijken.
Overigens vind ik de verantwoordelijkheid die we dragen vaak ook niet in verhouding staan tot het salaris.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_165967528
01: Bedrijfstak: Iets met computers
02: Functie: NOC Engineer
03: Opleiding: Niet gerelateerd aan de functie
04: Leeftijd: Tja
05: Aantal uren per week: full time
06: Aantal vakantiedagen: 20 was voor de crisis 35
07: 13e maand: Hell No voor de crisis een ruime 13de maand
08: Bruto maand salaris: 3/5 ten opzichte van voor de crisis
09: Netto maand salaris: Zie boven..
10: Overuren betaald: NVT
11: Werkervaring: Veel erg veel
12: Goodies: laptop
13: Tevreden?: Nee! salaris is een teleurstelling net als de secondaire voorwaarden.

Ik moet deze baan (voor dit salaris) wel pakken want er zijn zoveel banen naar lagelonenlanden getrapt dat je wel een veel lager salaris moet accepteren omdat er per vacature honderden mensen solliciteren met een zelfde soort papieren/ervaring.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stokken_en_stenen op 15-10-2016 10:58:39 ]
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_165967825
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 10:48 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
01: Bedrijfstak: Iets met computers
02: Functie: NOC Engineer
03: Opleiding: Niet gerelateerd aan de functie
04: Leeftijd: Tja
05: Aantal uren per week: full time
06: Aantal vakantiedagen: 20 was voor de crisis 35
07: 13e maand: Hell No voor de crisis een ruime 13de maand
08: Bruto maand salaris: 3/5 ten opzichte van voor de crisis
09: Netto maand salaris: Zie boven..
10: Overuren betaald: NVT
11: Werkervaring: Veel erg veel
12: Goodies: laptop
13: Tevreden?: Nee! salaris is een teleurstelling net als de secondaire voorwaarden.

Ik moet deze baan (voor dit salaris) wel pakken want er zijn zoveel banen naar lagelonenlanden getrapt dat je wel een veel lager salaris moet accepteren omdat er per vacature honderden mensen solliciteren met een zelfde soort papieren/ervaring.
Goed veel info ook, geeft echt 0 beeld.
All management is Strategic Management.
pi_165967832
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 11:21 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Goed veel info ook, geeft echt 0 beeld.
Alstublieft ;)
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:34:00 #52
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_165968008
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 10:48 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
01: Bedrijfstak: Iets met computers
02: Functie: NOC Engineer
03: Opleiding: Niet gerelateerd aan de functie
04: Leeftijd: Tja
05: Aantal uren per week: full time
06: Aantal vakantiedagen: 20 was voor de crisis 35
07: 13e maand: Hell No voor de crisis een ruime 13de maand
08: Bruto maand salaris: 3/5 ten opzichte van voor de crisis
09: Netto maand salaris: Zie boven..
10: Overuren betaald: NVT
11: Werkervaring: Veel erg veel
12: Goodies: laptop
13: Tevreden?: Nee! salaris is een teleurstelling net als de secondaire voorwaarden.

Ik moet deze baan (voor dit salaris) wel pakken want er zijn zoveel banen naar lagelonenlanden getrapt dat je wel een veel lager salaris moet accepteren omdat er per vacature honderden mensen solliciteren met een zelfde soort papieren/ervaring.
Vind dat je nog vrij veel verdient eigenlijk.
2000 light years from home
pi_165968041
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 11:34 schreef Merkie het volgende:

[..]

Vind dat je nog vrij veel verdient eigenlijk.
Vroeger wel ja nu is het de broekriem aanhalen.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:38:34 #54
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_165968052
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 11:37 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Vroeger wel ja nu is het de broekriem aanhalen.
Ook nu, ik denk dat je 30% boven het gemiddelde zit, zeker gezien het feit dat je een zeer groot jankvermogen hebt.
2000 light years from home
pi_165968066
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 11:38 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ook nu, ik denk dat je 30% boven het gemiddelde zit, zeker gezien het feit dat je een zeer groot jankvermogen hebt.
Ik ben geen babyboomer hoor :(
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:56:55 #56
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_165969551
Het is allemaal de schuld van de crisis
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:07:19 #57
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_165969760
Noc engineer, is dat een fancy benaming van systeembeheerder? :?

Edit:oh nee,zo te lezen niet :P .
pi_165969781
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:56 schreef fathank het volgende:
Het is allemaal de schuld van de crisis
Veel werkgevers gebruiken de situatie wel om de lonen en secondaire voorwaarden zo schraal mogelijk te houden.

* Maar aan de andere kant rond 2000 toen men stond te springen om IT-jers waren de werknemers ook niet te bedonderd om vorstelijke salarissen te eisen.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_165969787
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:07 schreef bleiblei het volgende:
Noc engineer, is dat een fancy benaming van systeembeheerder? :?
Volgens mij wel ja, lang leve Amerikanisering
  † In Memoriam † zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:07:57 #60
230491 Zith
pls tip
pi_165970829
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 10:48 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
01: Bedrijfstak: Iets met computers
02: Functie: NOC Engineer
03: Opleiding: Niet gerelateerd aan de functie
04: Leeftijd: Tja
05: Aantal uren per week: full time
06: Aantal vakantiedagen: 20 was voor de crisis 35
07: 13e maand: Hell No voor de crisis een ruime 13de maand
08: Bruto maand salaris: 3/5 ten opzichte van voor de crisis
09: Netto maand salaris: Zie boven..
10: Overuren betaald: NVT
11: Werkervaring: Veel erg veel
12: Goodies: laptop
13: Tevreden?: Nee! salaris is een teleurstelling net als de secondaire voorwaarden.

Ik moet deze baan (voor dit salaris) wel pakken want er zijn zoveel banen naar lagelonenlanden getrapt dat je wel een veel lager salaris moet accepteren omdat er per vacature honderden mensen solliciteren met een zelfde soort papieren/ervaring.
Enige wat ik hiervan begrijp is dat je een laptop hebt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_165972023
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 10:48 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
01: Bedrijfstak: Iets met computers
02: Functie: NOC Engineer
03: Opleiding: Niet gerelateerd aan de functie
04: Leeftijd: Tja
05: Aantal uren per week: full time
06: Aantal vakantiedagen: 20 was voor de crisis 35
07: 13e maand: Hell No voor de crisis een ruime 13de maand
08: Bruto maand salaris: 3/5 ten opzichte van voor de crisis
09: Netto maand salaris: Zie boven..
10: Overuren betaald: NVT
11: Werkervaring: Veel erg veel
12: Goodies: laptop
13: Tevreden?: Nee! salaris is een teleurstelling net als de secondaire voorwaarden.

Ik moet deze baan (voor dit salaris) wel pakken want er zijn zoveel banen naar lagelonenlanden getrapt dat je wel een veel lager salaris moet accepteren omdat er per vacature honderden mensen solliciteren met een zelfde soort papieren/ervaring.
Heb jij zuurstoftekort gehad of ben je net wakker uit een coma ofzo?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_165972068
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:44 schreef Skv het volgende:

[..]

Heb jij zuurstoftekort gehad of ben je net wakker uit een coma ofzo?
:D
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_165973299
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:44 schreef Skv het volgende:

[..]

Heb jij zuurstoftekort gehad of ben je net wakker uit een coma ofzo?
Meest nuttige post van dit topic idd.
pi_165973629
01: Bedrijfstak: metaal
02: Functie: ingenieur
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 36
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 3900
09: Netto maand salaris:2500
10: Overuren betaald: bij goedkeuring
11: Werkervaring: 9 jaar
12: Goodies: laptop, reikosten vergoeding, winstuitkering, bonussen
13: Tevreden?: salaris vind ik wat aan de lage kant
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_165974305
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 17:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
01: Bedrijfstak: metaal
02: Functie: ingenieur
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 36
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 3900
09: Netto maand salaris:2500
10: Overuren betaald: bij goedkeuring
11: Werkervaring: 9 jaar
12: Goodies: laptop, reikosten vergoeding, winstuitkering, bonussen
13: Tevreden?: salaris vind ik wat aan de lage kant
Welke studie?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_165975909
Wat mij overigens opvalt is dat er zo geklaagd wordt over het feit dat in het onderwijs zo slecht verdiend wordt. Kwam ik zo net een vacature tegen voor leraar engels op het mbo met een max salaris van 4100 en doorgroei naar 4600 euro, tel daar een 13e maand bij en de vele vrije dagen dan mogen ze mi niet klagen toch? 4600 is met 13e maand gewoon 2x modaal.
pi_165976465
01: Bedrijfstak: Evenementenindustrie
02: Functie: Webmaster
03: Opleiding: MBO Mediadevelopment
04: Leeftijd: 23
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 24
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: ¤ 2100,-
09: Netto maand salaris: +/- ¤ 1700,- incl. reiskostenvergoeding
10: Overuren betaald: Nee, tijd voor tijd
11: Werkervaring: 4 Jaar
12: Goodies: Nope..
13: Tevreden?: Meh, wel oké.
That dude there. I need his prosthetic leg.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 20:24:04 #68
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_165976572
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:07 schreef bleiblei het volgende:
Noc engineer, is dat een fancy benaming van systeembeheerder? :?

.
Die werken hier:

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_165976675
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 20:24 schreef static het volgende:

[..]

Die werken hier:

[ afbeelding ]
Stokken en Stenen heeft er al menig toetsenbord vervangen.
pi_165981766
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 20:24 schreef static het volgende:

[..]

Die werken hier:

[ afbeelding ]
Heel erg warm :o
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_165981772
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 20:27 schreef Humberto-T het volgende:

[..]

Stokken en Stenen heeft er al menig toetsenbord vervangen.
:')
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_165984096
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 10:48 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
01: Bedrijfstak: Iets met computers
02: Functie: NOC Engineer
03: Opleiding: Niet gerelateerd aan de functie
04: Leeftijd: Tja
05: Aantal uren per week: full time
06: Aantal vakantiedagen: 20 was voor de crisis 35
07: 13e maand: Hell No voor de crisis een ruime 13de maand
08: Bruto maand salaris: 3/5 ten opzichte van voor de crisis
09: Netto maand salaris: Zie boven..
10: Overuren betaald: NVT
11: Werkervaring: Veel erg veel
12: Goodies: laptop
13: Tevreden?: Nee! salaris is een teleurstelling net als de secondaire voorwaarden.

Ik moet deze baan (voor dit salaris) wel pakken want er zijn zoveel banen naar lagelonenlanden getrapt dat je wel een veel lager salaris moet accepteren omdat er per vacature honderden mensen solliciteren met een zelfde soort papieren/ervaring.
Ach, blijkbaar betaal je geen inkomstenbelasting, dus valt het wel mee.
pi_165984238
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:34 schreef Multiply het volgende:

[..]

Een jaar later:

01: Bedrijfstak: Big 4
02: Functie: Consultant
03: Opleiding: MBO aangevuld met vaktechnische opleidingen
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: nee, wel bonus
08: Bruto maand salaris: 2550
09: Netto maand salaris: 1765
10: Overuren betaald: Gedeeltelijk
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies: Auto, telefoon, laptop, internetvergoeding (30 euro)
13: Tevreden?: Nog steeds tevreden. Weer een stap dichterbij senior consultant en een aardige loonsverhoging gehad

Het verschil in netto salaris komt trouwens voort uit een andere leaseauto.
Consultant bij een Big Four met MBO? Knap gedaan! Aangezien dat bij mij volgens de arbeidsvoorwaarden niet kan (ten minste HBO), blijf je Assistant. Maar als een Partner achter je staat kun je een hoop bereiken, nice!
pi_165984326
01: Bedrijfstak: Big Four
02: Functie: Consultant / Fiscalist
03: Opleiding: HBO Bedrijfseconomie, nu bezig met WO Fiscale Economie
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 40 (ten minste)
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: nee, wel bonus
08: Bruto maand salaris: 2.425
09: Netto maand salaris: 1.750
10: Overuren betaald: ja, alleen maak ik ze nooit
11: Werkervaring: 1 jaar
12: Goodies: leaseauto, laptop, iPhone, internetvergoeding, gratis boeken studie
13: Tevreden?: over het salaris? Mwah. Over de schat van leuke ervaringen die ik opdoe kan ik een boek schrijven. Elke keer komt er weer iets uitdagends langs. Oh ja, zodra ik m'n WO heb afgerond ga ik er zo'n 300 bruto op vooruit. Daarnaast is de leaseregeling zeer riant en rijd ik een super mooie auto.
pi_165984607
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 18:17 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Welke studie?
Werktuigbouwkunde en natuurkunde
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_165984740
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 09:17 schreef JDFS het volgende:
Daarnaast is de leaseregeling zeer riant en rijd ik een super mooie auto.
Wat dan? Want zo'n super mooie auto betekent meestal ook wel iets voor je netto salaris.
Schip ahoy!
  zondag 16 oktober 2016 @ 10:30:15 #77
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_165984873
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 10:13 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Wat dan? Want zo'n super mooie auto betekent meestal ook wel iets voor je netto salaris.
Kuch.... , bijtelling!! Je betaalt je scheel aan een lease auto als het een beetje luxe model is. In de lease moet je juist een zo goedkoop mogelijke auto rijden, zeker met die 24% die nu weer geldt voor alle autos behalve electrische... ik zou die bijtelling dan gecompenseerd willen zien in mijnsalaris. Dit is iets voor de jaarlijkse onderhandelingen. Duurdere auto betekent voor mij , meer salaris, want ik heb een hogere bedrag dat ik moet bijtellen.
pi_165984908
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 10:13 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Wat dan? Want zo'n super mooie auto betekent meestal ook wel iets voor je netto salaris.
Ik gok zomaar een Alfa Romeo of een Volkswagen Golf.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_165985004
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 10:30 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Kuch.... , bijtelling!! Je betaalt je scheel aan een lease auto als het een beetje luxe model is. In de lease moet je juist een zo goedkoop mogelijke auto rijden, zeker met die 24% die nu weer geldt voor alle autos behalve electrische... ik zou die bijtelling dan gecompenseerd willen zien in mijnsalaris. Dit is iets voor de jaarlijkse onderhandelingen. Duurdere auto betekent voor mij , meer salaris, want ik heb een hogere bedrag dat ik moet bijtellen.
Heerlijk, zo'n 14 procent bijteller.. Scheelt hoop geld.
Whatever...
pi_165985184
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 10:30 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Kuch.... , bijtelling!! Je betaalt je scheel aan een lease auto als het een beetje luxe model is. In de lease moet je juist een zo goedkoop mogelijke auto rijden, zeker met die 24% die nu weer geldt voor alle autos behalve electrische... ik zou die bijtelling dan gecompenseerd willen zien in mijnsalaris. Dit is iets voor de jaarlijkse onderhandelingen. Duurdere auto betekent voor mij , meer salaris, want ik heb een hogere bedrag dat ik moet bijtellen.
Hoezo? Je kiest er toch zelf voor om een dure auto te leasen die een hoge bijtelling oplevert? Het is de wereld op z'n kop, wat jij wil. Je hebt een mooie secundaire arbeidsvoorwaarde, namelijk voor een prikkie in een nieuwe auto rijden. En je wil dat de baas dat ook betaalt, als jij kiest voor een duurder model? Ik zou als werkgever je voor de keuze stellen: je leaset voor bedrag X en de bijtelling is voor jou, en anders vervalt de optie om er privé mee te rijden. Jij geen gedoe met bijtelling, ik geen zeurende werknemer. Sterker nog: ik ben minder geld kwijt, want bij lagere jaarkm's is het leasebedrag lager.

quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 10:34 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ik gok zomaar een Alfa Romeo of een Volkswagen Golf.
Het zal wel aan mij liggen, maar een doorsnee Golfje zie ik niet als super mooie auto.
Schip ahoy!
pi_165985711
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 10:13 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Wat dan? Want zo'n super mooie auto betekent meestal ook wel iets voor je netto salaris.
Klopt, heb een 7% bijtellingscategorie en betaal voornamelijk eigen bijdrage, welke minder wordt als ik promoveer (wat ik volgend jaar of het jaar erna verwacht te doen). Desalniettemin betaal ik zeer weinig in vergelijking tot hetzelfde model niet-elektrisch (Golf Highline, sportstoelen, parkeersensoren etc) en ik rijd tot 2021 met 7% bijtelling, maximaal profiteren!

Overigens vind ik een GTE een super mooie wagen, vooral als mijn eerste auto :).
  † In Memoriam † zondag 16 oktober 2016 @ 11:48:56 #82
230491 Zith
pls tip
pi_165985772
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 11:10 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Het zal wel aan mij liggen, maar een doorsnee Golfje zie ik niet als super mooie auto.
Past binnen het stereotype van een big 4 starter.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_165986168
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 11:10 schreef Piet__Piraat het volgende:

Het zal wel aan mij liggen, maar een doorsnee Golfje zie ik niet als super mooie auto.
Voor iemand die net begonnen is met werken kan dat zomaar heel leuk zijn.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Moderator zondag 16 oktober 2016 @ 12:22:10 #84
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_165986331
Tja, ik rijd een Seat Ibiza ST en zou zeker erg gelukkig worden van een Golf GTE.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_165986359
Ik rij een ford ka uit 2006 en zou niks anders willen 8-)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_165986716
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 11:48 schreef Zith het volgende:

[..]

Past binnen het stereotype van een big 4 starter.
Past binnen het stereotype van bijna elke starter. Hier kan je een BMW 1, Mini, Golf GTE of Audi A3 E-tron krijgen. Zie ook geen reden voor een dikkere auto persoonlijk? Drukt alleen maar op je salaris, en voor de klant hoef je het ook niet te doen.
  zondag 16 oktober 2016 @ 12:45:50 #87
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_165986789
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 12:23 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik rij een ford ka uit 2006 en zou niks anders willen 8-)
En zo heb je altijd baas boven baas.
pi_165989167
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 12:42 schreef Maramba het volgende:

[..]

Past binnen het stereotype van bijna elke starter. Hier kan je een BMW 1, Mini, Golf GTE of Audi A3 E-tron krijgen. Zie ook geen reden voor een dikkere auto persoonlijk? Drukt alleen maar op je salaris, en voor de klant hoef je het ook niet te doen.
Ook gewoon allemaal dikke prima. Stuk voor stuk perfecte auto's om zakelijk het verkeer mee te doen.

En zelf rijd je voor dat geld ook echt geen nieuwe of tweedehands auto. Afschrijving en onderhoud zijn veel. Hoger dan je jezelf voor mogelijk houdt.
Whatever...
  zondag 16 oktober 2016 @ 14:35:08 #89
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_165989223
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 11:44 schreef JDFS het volgende:

[..]

Klopt, heb een 7% bijtellingscategorie en betaal voornamelijk eigen bijdrage, welke minder wordt als ik promoveer (wat ik volgend jaar of het jaar erna verwacht te doen). Desalniettemin betaal ik zeer weinig in vergelijking tot hetzelfde model niet-elektrisch (Golf Highline, sportstoelen, parkeersensoren etc) en ik rijd tot 2021 met 7% bijtelling, maximaal profiteren!

Overigens vind ik een GTE een super mooie wagen, vooral als mijn eerste auto :).
Heb je thuis een laadpaal en/of op kantoor de mogelijkheid om structureel te laden of rij je gewoon een verkapte benzinewagen?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_165989496
Op kantoor laad ik iedere dag, thuis geen laadpaal maar hang hem aan het stopcontact en de Golf laadt de nacht door. Ik rij dagelijks 164 (82 heen en terug) en verbruik per rit zo'n 1,9 liter.

Ik ken genoeg mensen die nooit laden etc, maar ik probeer zo zuinig mogelijk te rijden. Tank 2x per maand en rijd per maand wel zo'n 3.200 km.
  zondag 16 oktober 2016 @ 15:29:19 #91
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_165990555
Netjes netjes ^O^
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_165991308
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 14:35 schreef fathank het volgende:

[..]

Heb je thuis een laadpaal en/of op kantoor de mogelijkheid om structureel te laden of rij je gewoon een verkapte benzinewagen?
Ik moet trouwens zeggen, ik huur nu een paar weken een niet-plugin Prius en op zich weet die het verbruik nog wel mooi laag te houden geloof ik. Zeker met korte afstanden zonder snelweg erbij weet 'ie dan tot wel 50% van de afstand uit de batterijen te halen. (Blijft natuurlijk jammer dat de batterij-energie niet uit een stopcontact kan komen, daar niet van, maar hij laadt bij het afremmen en van de heuvel af bijvoorbeeld nog best mooi op.)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_165992422
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:53 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ik moet trouwens zeggen, ik huur nu een paar weken een niet-plugin Prius en op zich weet die het verbruik nog wel mooi laag te houden geloof ik. Zeker met korte afstanden zonder snelweg erbij weet 'ie dan tot wel 50% van de afstand uit de batterijen te halen. (Blijft natuurlijk jammer dat de batterij-energie niet uit een stopcontact kan komen, daar niet van, maar hij laadt bij het afremmen en van de heuvel af bijvoorbeeld nog best mooi op.)
Nadeel is wel dat het een Prius is
pi_165992859
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 09:02 schreef JDFS het volgende:

[..]

Consultant bij een Big Four met MBO? Knap gedaan! Aangezien dat bij mij volgens de arbeidsvoorwaarden niet kan (ten minste HBO), blijf je Assistant. Maar als een Partner achter je staat kun je een hoop bereiken, nice!
Bij ons in principe ook niet, maar er zijn uitzonderingen. :)

Volgens mij kan ik alleen geen manager worden zonder minimaal een hbo-opleiding, maar tegen die tijd ben ik waarschijnlijk al weg.
pi_165998328
quote:
10s.gif Op zondag 16 oktober 2016 16:37 schreef Maramba het volgende:

[..]

Nadeel is wel dat het een Prius is
:D

Het is een Prius C, maakt dat wat goed? :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_165998916
quote:
10s.gif Op zondag 16 oktober 2016 16:37 schreef Maramba het volgende:

[..]

Nadeel is wel dat het een Prius is
Die haat jegens de Prius vind ik onterecht. Hij is niet lelijker dan de doorsnee leasebak.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2016 20:52:40 ]
pi_166003749
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 09:53 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Ben ik niet helemaal met je eens. Je kan best lekker verdienen (al geldt dat maar voor een klein deel van de zorgverleners..) maar er komt ook heel veel verantwoordelijkheid (en gezeik) bij kijken.
Overigens vind ik de verantwoordelijkheid die we dragen vaak ook niet in verhouding staan tot het salaris.
Dus over het algemeen geld mijn opmerking ;) Overal zijn uitzonderingen op de regel.. maar inderdaad.. in verhouding tot de verantwoordelijkheden is het een schijntje wat we krijgen.
pi_166003826
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 20:36 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

:D

Het is een Prius C, maakt dat wat goed? :+
Op geen enkele manier :P
Schip ahoy!
pi_166005893
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 20:52 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Die haat jegens de Prius vind ik onterecht. Hij is niet lelijker dan de doorsnee leasebak.
Het interesseert mij allemaal ook niet echt nee. Zo mooi als mijn zwarte Trek Madone zijn ze sowieso geen van allen. 8-)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_166092877
01: Bedrijfstak: ICT
02: Functie: Websites maken + ranken in de zoekmachines
03: Opleiding: Applicatie ontwikkelaar niveau 4 (tweedejaars)
04: Leeftijd: 16
05: Aantal uren per week: 40 uur (op school/stage/thuis)
06: Aantal vakantiedagen: Naast studie/stage om, altijd vrij.
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 3500 euro
09: Netto maand salaris: 2000 euro
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: Twee jaar bezig met bouwen van websites.
12: Goodies: Koop ik zelf
13: Tevreden?: Zeker. Eigen baas, altijd goed.
  Moderator donderdag 20 oktober 2016 @ 22:13:53 #101
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_166093792
Okeeej
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 07:47:36 #102
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_166100230
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 21:49 schreef Zlatan51 het volgende:
01: Bedrijfstak: ICT
02: Functie: Websites maken + ranken in de zoekmachines
03: Opleiding: Applicatie ontwikkelaar niveau 4 (tweedejaars)
04: Leeftijd: 16
05: Aantal uren per week: 40 uur (op school/stage/thuis)
06: Aantal vakantiedagen: Naast studie/stage om, altijd vrij.
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 3500 euro
09: Netto maand salaris: 2000 euro
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: Twee jaar bezig met bouwen van websites.
12: Goodies: Koop ik zelf
13: Tevreden?: Zeker. Eigen baas, altijd goed.
Nice, op je 16e al SEO-expert zijn en bovenmodaal verdienen :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door corehype op 21-10-2016 09:58:28 ]
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 07:51:22 #103
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166100255
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 21:49 schreef Zlatan51 het volgende:
01: Bedrijfstak: ICT
02: Functie: Websites maken + ranken in de zoekmachines
03: Opleiding: Applicatie ontwikkelaar niveau 4 (tweedejaars)
04: Leeftijd: 16
05: Aantal uren per week: 40 uur (op school/stage/thuis)
06: Aantal vakantiedagen: Naast studie/stage om, altijd vrij.
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 3500 euro
09: Netto maand salaris: 2000 euro
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: Twee jaar bezig met bouwen van websites.
12: Goodies: Koop ik zelf
13: Tevreden?: Zeker. Eigen baas, altijd goed.
Slechte bruto - netto verhouding man.
pi_166100506
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 07:47 schreef corehype het volgende:

[..]

Nice, op je 16e al SEO-expert zijn en bovenmodaal verdienen :')
En daarnaast nog fulltime studeren he.
pi_166100583
De afgunst is er weer hoor _O-
pi_166100651
Nu nog wachten op het moment dat hij doorkrijgt dat hij ook zijn klasgenoten aan het werk kan zetten, zelf de sales blijft doen en dat bedrag kan verveelvoudigen.

Dat wordt het over een paar jaar uitbesteed aan China en meneer is klaar op zijn 20e!
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:03:40 #107
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_166100784
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 08:50 schreef Jopie78 het volgende:
Nu nog wachten op het moment dat hij doorkrijgt dat hij ook zijn klasgenoten aan het werk kan zetten, zelf de sales blijft doen en dat bedrag kan verveelvoudigen.

Dat wordt het over een paar jaar uitbesteed aan China en meneer is klaar op zijn 20e!
Hij heeft al een klasgenoot voor em werken. In een ander topic van em gelezen. Die knul begrijpt het allemaal wel ^O^
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_166100793
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:03 schreef fathank het volgende:

[..]

Hij heeft al een klasgenoot voor em werken. In een ander topic van em gelezen. Die knul begrijpt het allemaal wel ^O^
Lol. Helemaal briljant.
pi_166100882
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 07:47 schreef corehype het volgende:

[..]

Nice, op je 16e al SEO-expert zijn en bovenmodaal verdienen :')
Waar lees jij precies dat ik een SEO-expert ben? Het hoeft niet moeilijk te zijn als je de juiste tools/keywords en geld hebt om te investeren.
pi_166100907
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 08:32 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

En daarnaast nog fulltime studeren he.
Nog even leren lezen. Waar staat "fulltime"? Hoe weet jij dat ik 40 uur per week op school zit?
pi_166101227
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:15 schreef Zlatan51 het volgende:

[..]

Nog even leren lezen. Waar staat "fulltime"? Hoe weet jij dat ik 40 uur per week op school zit?
Ben je niet nog gewoon leerplichtig?
pi_166101238
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:42 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Ben je niet nog gewoon leerplichtig?
Ik doe een MBO opleiding. Ik mag een aantal uren niet komen opdagen en daarnaast heb ik een rustig rooster. Geen 40 uur per week.
pi_166101314
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:43 schreef Zlatan51 het volgende:

[..]

Ik doe een MBO opleiding. Ik mag een aantal uren niet komen opdagen en daarnaast heb ik een rustig rooster. Geen 40 uur per week.
Dat heet nog steeds fulltime studeren. Als je een BBL opleiding doet heet dat deeltijd.

En je doet toch ook stage, hoeveel is dat dan? En waarom mag je op je stage met je eigen bedrijf bezig?
pi_166101774
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:43 schreef Zlatan51 het volgende:

[..]

Ik doe een MBO opleiding. Ik mag een aantal uren niet komen opdagen en daarnaast heb ik een rustig rooster. Geen 40 uur per week.
Goed bezig. Ik vind het knap :)
Whatever...
  zondag 23 oktober 2016 @ 17:05:52 #115
397873 Neeleh
Graag verwijderen
pi_166149768
01: Bedrijfstak: Telecom
02: Functie: Field service engineer, Storingsmonteur bij Ziggo via onderaannemer, vooral storingen in huis en kabelschades opsporen en soms fixen..
03: Opleiding: MBO 3 verkoop
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 24 geloof ik
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 1950
09: Netto maand salaris: 1625
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 1,5 jaar installaties gedaan en nu sinds 3 maanden storingsmonteur
12: Goodies: VW Caddy, vorig jaar nieuw gehad, wel alleen zakelijke km's, 50 % korting op abo Ziggo, Toughbook laptop
13: Tevreden?: Ja zeker, salarisverhoging gehad zonder dat ik erom gevraagd heb, jaarcontract via uitzendbureau gehad en de werkdruk is prima te doen..
pi_166149818
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 17:05 schreef Neeleh het volgende:
01: Bedrijfstak: Telecom
02: Functie: Field service engineer, Storingsmonteur bij Ziggo via onderaannemer, vooral storingen in huis en kabelschades opsporen en soms fixen..
03: Opleiding: MBO 3 verkoop
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 24 geloof ik
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 1950
09: Netto maand salaris: 1625
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 1,5 jaar installaties gedaan en nu sinds 3 maanden storingsmonteur
12: Goodies: VW Caddy, vorig jaar nieuw gehad, wel alleen zakelijke km's, 50 % korting op abo Ziggo, Toughbook laptop
13: Tevreden?: Ja zeker, salarisverhoging gehad zonder dat ik erom gevraagd heb, jaarcontract via uitzendbureau gehad en de werkdruk is prima te doen..
Kom je wel eens rare dingen tegen bij mensen in huis :P
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 23 oktober 2016 @ 17:09:11 #117
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_166149849
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 17:05 schreef Neeleh het volgende:
13: Tevreden?: Ja zeker, salarisverhoging gehad zonder dat ik erom gevraagd heb, jaarcontract via uitzendbureau gehad en de werkdruk is prima te doen..
Tering je bent tevreden met 1950 voor fulltime?
Je bent 30, er zijn 16 jarigen hier die 3500 verdienen en MBO nog niet eens hebben afgerond.
pindazakje
  zondag 23 oktober 2016 @ 17:18:50 #118
397873 Neeleh
Graag verwijderen
pi_166150033
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 17:07 schreef Geerd het volgende:

[..]

Kom je wel eens rare dingen tegen bij mensen in huis :P
Haha vaak zat ja.. Een keer meegemaakt dat iemand een varken als huisdier heeft, sta je ook wel raar te kijken..
  zondag 23 oktober 2016 @ 17:19:38 #119
397873 Neeleh
Graag verwijderen
pi_166150048
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 17:09 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Tering je bent tevreden met 1950 voor fulltime?
Je bent 30, er zijn 16 jarigen hier die 3500 verdienen en MBO nog niet eens hebben afgerond.
Ik vind het belangrijker dat ik plezier in mijn werk heb, salaris zegt niet alles..
  zondag 23 oktober 2016 @ 17:19:49 #120
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166150053
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 17:09 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Tering je bent tevreden met 1950 voor fulltime?
Je bent 30, er zijn 16 jarigen hier die 3500 verdienen en MBO nog niet eens hebben afgerond.
:') !
pi_166150069
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 17:18 schreef Neeleh het volgende:

[..]

Haha vaak zat ja.. Een keer meegemaakt dat iemand een varken als huisdier heeft, sta je ook wel raar te kijken..
_O- _O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 23 oktober 2016 @ 17:38:22 #122
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166150398
Waar ik van op kijk. 1950 en 1625 overhouden. Je draagt echt weinig af en hebt bovendien vermoedelijk rijkelijk recht op toeslagen. De salarissen die hier posten dragen per maand bijna je jaarlijkse belasting af.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 23 oktober 2016 @ 17:55:37 #123
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_166150726
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 17:09 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Tering je bent tevreden met 1950 voor fulltime?
Je bent 30, er zijn 16 jarigen hier die 3500 verdienen en MBO nog niet eens hebben afgerond.
En jij hebt?

Alsof geld altijd het belangrijkste is :')
  zondag 23 oktober 2016 @ 18:03:07 #124
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_166150873
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 17:55 schreef Mubassie het volgende:

[..]

En jij hebt?

Alsof geld altijd het belangrijkste is :')
Ik zou die jongen niet al te veel aandacht geven, die loopt toch alleen maar te trollen.

quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 17:19 schreef Neeleh het volgende:

[..]

Ik vind het belangrijker dat ik plezier in mijn werk heb, salaris zegt niet alles..
^O^
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_166150985
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 23:03 schreef Ace1 het volgende:

[..]

Dus over het algemeen geld mijn opmerking ;) Overal zijn uitzonderingen op de regel.. maar inderdaad.. in verhouding tot de verantwoordelijkheden is het een schijntje wat we krijgen.
Ja klopt. Misschien hadden we toch iets anders moeten kiezen..
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_166151051
quote:
99s.gif Op zondag 23 oktober 2016 17:38 schreef XL het volgende:
Waar ik van op kijk. 1950 en 1625 overhouden. Je draagt echt weinig af en hebt bovendien vermoedelijk rijkelijk recht op toeslagen. De salarissen die hier posten dragen per maand bijna je jaarlijkse belasting af.
In de lagere regionen is de belastingdruk natuurlijk wat lager en de arbeidskorting heeft in verhouding meer invloed. Plus misschien dat ie er per abuis een reiskostenvergoeding bijgeteld heeft?
Schip ahoy!
  Moderator zondag 23 oktober 2016 @ 18:12:45 #127
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_166151056
quote:
99s.gif Op zondag 23 oktober 2016 17:38 schreef XL het volgende:
Waar ik van op kijk. 1950 en 1625 overhouden. Je draagt echt weinig af en hebt bovendien vermoedelijk rijkelijk recht op toeslagen. De salarissen die hier posten dragen per maand bijna je jaarlijkse belasting af.
Nope. 1700/1800 bruto moet je dan ongeveer hebben. Anders heb je geen recht op toeslagen. Helaas.
Dit geld overigens voor zorgtoeslag en ik praat hierbij over wat jaren geleden. Maar het gaat boven de 19500 p/j rap omlaag.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zondag 23 oktober 2016 @ 18:14:13 #128
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_166151076
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:12 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

In de lagere regionen is de belastingdruk natuurlijk wat lager en de arbeidskorting heeft in verhouding meer invloed. Plus misschien dat ie er per abuis een reiskostenvergoeding bijgeteld heeft?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Proforma 2017-1.00.1 concept logo
Resultaat inkomensberekening
Berekeningsdatum:    23-10-2016
 
Berekening              Bruto-netto    Loon LH     
Salaris                        1950,00     1950,00      
   Loon LH                                   1950,00      
Loonheffing                 281,25-          
   NETTO/TOTAAL              1668,75     
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 23 oktober 2016 @ 18:27:03 #129
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166151310
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:12 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nope. 1700/1800 bruto moet je dan ongeveer hebben. Anders heb je geen recht op toeslagen. Helaas.
Dit geld overigens voor zorgtoeslag en ik praat hierbij over wat jaren geleden. Maar het gaat boven de 19500 p/j rap omlaag.
Zorgtoeslag:

quote:
Als u geen toeslagpartner hebt, mag uw inkomen niet hoger zijn dan ¤ 27.012 per jaar.

Als u een toeslagpartner hebt, mag uw inkomen samen niet hoger zijn dan ¤ 33.765 per jaar.
Best aardig, tot ong. 2000 per maand zit er als alleenstaande nog een kleine zorgtoeslag in.
Zal niet het maximum zijn, maar ca. 20 euro per maand zal Neeleh dan wel krijgen, vooropgesteld dat er geen (veel)verdienende partner is.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator zondag 23 oktober 2016 @ 18:50:25 #130
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_166151958
quote:
15s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:27 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Zorgtoeslag:

[..]

Best aardig, tot ong. 2000 per maand zit er als alleenstaande nog een kleine zorgtoeslag in.
Zal niet het maximum zijn, maar ca. 20 euro per maand zal Neeleh dan wel krijgen, vooropgesteld dat er geen (veel)verdienende partner is.
Dat is inderdaad pittig aangepast dan! Met 1700 bruto (en geen 13e maand) kreeg ik vier/vijf jaar geleden 50 euro ipv 72. Tegenwoordig krijg je dan maximaal. Eyeopener.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 23 oktober 2016 @ 19:40:04 #131
451005 Grems
Clown World
pi_166153429
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:47 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]
En je doet toch ook stage, hoeveel is dat dan? En waarom mag je op je stage met je eigen bedrijf bezig?
Een stage, vooral op mbo niveau, is weinig meer dan gelegaliseerde uitbuiting van jongeren. Zou dus volledig terecht zijn als hij zijn tijd daar nuttig weet te besteden, in zijn eigen voordeel.
  zondag 23 oktober 2016 @ 19:43:34 #132
397873 Neeleh
Graag verwijderen
pi_166153533
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:12 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

In de lagere regionen is de belastingdruk natuurlijk wat lager en de arbeidskorting heeft in verhouding meer invloed. Plus misschien dat ie er per abuis een reiskostenvergoeding bijgeteld heeft?
Nee denk dat het toch nog wel wat lager zal zijn, had met 1850 bruto 1560 netto..
Was een gokje :)
  zondag 23 oktober 2016 @ 19:45:44 #133
397873 Neeleh
Graag verwijderen
pi_166153605
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:50 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dat is inderdaad pittig aangepast dan! Met 1700 bruto (en geen 13e maand) kreeg ik vier/vijf jaar geleden 50 euro ipv 72. Tegenwoordig krijg je dan maximaal. Eyeopener.
Ik krijg geen zorgtoeslag meer, verdien ik teveel voor :/
  Moderator zondag 23 oktober 2016 @ 19:50:48 #134
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_166153751
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:45 schreef Neeleh het volgende:

[..]

Ik krijg geen zorgtoeslag meer, verdien ik teveel voor :/
dacht ik al :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 23 oktober 2016 @ 19:51:00 #135
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166153762
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:12 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

In de lagere regionen is de belastingdruk natuurlijk wat lager en de arbeidskorting heeft in verhouding meer invloed. Plus misschien dat ie er per abuis een reiskostenvergoeding bijgeteld heeft?
Ik begrijp hoe het werkt. Mijn verbazing komt volgens mij daaruit voort dat ik in gedachte heb hoger gestart te zijn met minder netto. 10 jaar geleden. Voor hem is nu een slecht punt in zijn carriere. Bij meer geld gaat hij er amper op vooruit, verlies van toeslagen, verlies van recht op goedkope huurwoningen. De volgende 1000 euro ga je financieel op eigen benen staan, maar je bestedingsruimte verandert zich niet groots.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 23 oktober 2016 @ 19:59:11 #136
397873 Neeleh
Graag verwijderen
pi_166154008
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:50 schreef Renesite het volgende:

[..]

dacht ik al :7
Ach ja ben inmiddels er al achter dat je in sommige gevallen, niet in mijn geval, beter in de bijstand kan zitten.. Ik als onder modaal val overal buiten, woon wel samen en hebben samen leuk salaris hoor, maar wij krijgen geen huurtoeslag, mogen alleen maar extta dokken.. Ik geen zorgtoeslag meer, partner wel behoorlijk omdat hij volledig is afgekeurd, maar heeft wel eigen bedrijf.. (heeft eigen bedrijf altijd naast loondienst gehad), wat het dan toch wel weer iets makkelijker maakt..
En geld is leuk hoor, maar plezier in je werk vind ik veel belangrijker dan geld, moet er wel 40 uur naartoe.. En bovendien leer je wel relativeren als je een erg zieke partner hebt gehad.. Inmiddels gaat dat na 4 jaar een stuk beter :)
pi_166154164
quote:
99s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:51 schreef XL het volgende:

[..]

Ik begrijp hoe het werkt. Mijn verbazing komt volgens mij daaruit voort dat ik in gedachte heb hoger gestart te zijn met minder netto. 10 jaar geleden. Voor hem is nu een slecht punt in zijn carriere. Bij meer geld gaat hij er amper op vooruit, verlies van toeslagen, verlies van recht op goedkope huurwoningen. De volgende 1000 euro ga je financieel op eigen benen staan, maar je bestedingsruimte verandert zich niet groots.
Dat klopt helemaal. Dat is een best lastig punt, het duurt vanuit daar wel even voordat je voor je gevoel weer echte stappen maakt.
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:43 schreef Neeleh het volgende:

[..]

Nee denk dat het toch nog wel wat lager zal zijn, had met 1850 bruto 1560 netto..
Was een gokje :)
Nouja, Renesite heeft hierboven nog een berekening geplaatst hè. Die lijkt me wel aardig te kloppen.
Schip ahoy!
pi_166154178
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:40 schreef Grems het volgende:

[..]

Een stage, vooral op mbo niveau, is weinig meer dan gelegaliseerde uitbuiting van jongeren. Zou dus volledig terecht zijn als hij zijn tijd daar nuttig weet te besteden, in zijn eigen voordeel.
Ik ben het volledig met je eens, maar hoe is dit een antwoord op mijn vraag :P
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:06:49 #139
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166154265
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:50 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dat is inderdaad pittig aangepast dan! Met 1700 bruto (en geen 13e maand) kreeg ik vier/vijf jaar geleden 50 euro ipv 72. Tegenwoordig krijg je dan maximaal. Eyeopener.
1700 euro toen was ook meer waard dan 1700 nu. In 2011 was een modaal inkomen nog 32,5k per jaar. Nu heb je 4k meer als Jan Modaal.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_166154395
quote:
12s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:06 schreef GSbrder het volgende:

[..]

1700 euro toen was ook meer waard dan 1700 nu. In 2011 was een modaal inkomen nog 32,5k per jaar. Nu heb je 4k meer als Jan Modaal.
Best bizar, 10% stijging in vier jaar in tijden van crisis, weinig inflatie etc.
Schip ahoy!
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:15:17 #141
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_166154569
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:10 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Best bizar, 10% stijging in vier jaar in tijden van crisis, weinig inflatie etc.
2011 was het volop crisis, 2016 duidelijk herstel en groei.
pi_166154634
Kan zijn, maar in de tussenliggende jaren was het nog geen hosanna.
Schip ahoy!
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:55:47 #143
397873 Neeleh
Graag verwijderen
pi_166156181
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:03 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal. Dat is een best lastig punt, het duurt vanuit daar wel even voordat je voor je gevoel weer echte stappen maakt.

[..]

Nouja, Renesite heeft hierboven nog een berekening geplaatst hè. Die lijkt me wel aardig te kloppen.
Zou betekenen dat ik meer over hou.. Ik krijg mijn geld echter per week, maar zou niet uit moeten maken toch?
Ach ik zie het volgende week op m'n loonstrook, dan heb ik weer een week 40 uur gedraaid :)
pi_166156701
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:55 schreef Neeleh het volgende:

[..]

Zou betekenen dat ik meer over hou.. Ik krijg mijn geld echter per week, maar zou niet uit moeten maken toch?
Ach ik zie het volgende week op m'n loonstrook, dan heb ik weer een week 40 uur gedraaid :)
Reken je wel per maand (of per 4 weken)...?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:35:19 #145
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_166158118
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 19:56 schreef zozozozo het volgende:
Wat mij overigens opvalt is dat er zo geklaagd wordt over het feit dat in het onderwijs zo slecht verdiend wordt. Kwam ik zo net een vacature tegen voor leraar engels op het mbo met een max salaris van 4100 en doorgroei naar 4600 euro, tel daar een 13e maand bij en de vele vrije dagen dan mogen ze mi niet klagen toch? 4600 is met 13e maand gewoon 2x modaal.
01: Bedrijfstak: onderwijs
02: Functie: juf
03: Opleiding: PABO + 3 HBO masters
04: Leeftijd: Tja
05: Aantal uren per week: full time
06: Aantal vakantiedagen: 12 weken ( op papier_
07: 13e maand: soort van, extra uitbetaling van wat voorheen terugbetalng van particuliere verzekering tov ziekenfonds was
08: Bruto maand salaris: 3900
09: Netto maand salaris: 2400..
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 20 jaar
12: Goodies: geweldige kinderen in mijn klas
13: Tevreden?: Leukste baan die er is.
Prrrrr
pi_166158288
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:35 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

01: Bedrijfstak: onderwijs
02: Functie: juf
03: Opleiding: PABO + 3 HBO masters
04: Leeftijd: Tja
05: Aantal uren per week: full time
06: Aantal vakantiedagen: 12 weken ( op papier_
07: 13e maand: soort van, extra uitbetaling van wat voorheen terugbetalng van particuliere verzekering tov ziekenfonds was
08: Bruto maand salaris: 3900
09: Netto maand salaris: 2400..
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 20 jaar
12: Goodies: geweldige kinderen in mijn klas
13: Tevreden?: Leukste baan die er is.
Basisschool?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:41:19 #147
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_166158421
so
Prrrrr
  Moderator zondag 23 oktober 2016 @ 21:51:25 #148
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_166158852
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:35 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

01: Bedrijfstak: onderwijs
02: Functie: juf
03: Opleiding: PABO + 3 HBO masters
04: Leeftijd: Tja
05: Aantal uren per week: full time
06: Aantal vakantiedagen: 12 weken ( op papier_
07: 13e maand: soort van, extra uitbetaling van wat voorheen terugbetalng van particuliere verzekering tov ziekenfonds was
08: Bruto maand salaris: 3900
09: Netto maand salaris: 2400..
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 20 jaar
12: Goodies: geweldige kinderen in mijn klas
13: Tevreden?: Leukste baan die er is.
groot verschil bruto/netto. Als ik 2400 netto invul zou je 3333 euro bruto moeten hebben. Mis ik dik 500?
Met CAO primair zou er 2600 netto moeten overblijven
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_166158875
Verkeerde topic :@
pi_166158905
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:41 schreef mrspoeZ het volgende:
so
Wat is dat?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:53:54 #151
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_166158965
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:51 schreef Renesite het volgende:

[..]

groot verschil bruto/netto. Als ik 2400 netto invul zou je 3333 euro bruto moeten hebben. Mis ik dik 500?
Met CAO primair zou er 2600 netto moeten overblijven
Inderdaad, er wordt weer flink getrolled in dit topique vandaag.
pindazakje
  zondag 23 oktober 2016 @ 22:01:41 #152
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_166159387
speciaal onderwijs
Prrrrr
  zondag 23 oktober 2016 @ 23:03:44 #153
397873 Neeleh
Graag verwijderen
pi_166161943
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:06 schreef baskick het volgende:

[..]

Reken je wel per maand (of per 4 weken)...?
Per maand :)
Weekloon x 52 / 12
pi_166161990
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:35 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

01: Bedrijfstak: onderwijs
02: Functie: juf
03: Opleiding: PABO + 3 HBO masters
04: Leeftijd: Tja
05: Aantal uren per week: full time
06: Aantal vakantiedagen: 12 weken ( op papier_
07: 13e maand: soort van, extra uitbetaling van wat voorheen terugbetalng van particuliere verzekering tov ziekenfonds was
08: Bruto maand salaris: 3900
09: Netto maand salaris: 2400..
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 20 jaar
12: Goodies: geweldige kinderen in mijn klas
13: Tevreden?: Leukste baan die er is.
Nou een prima salaris toch of hoor je bij de categorie klagers? ;)
  zondag 23 oktober 2016 @ 23:13:00 #155
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_166162380
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 23:04 schreef zozozozo het volgende:
13: Tevreden?: Leukste baan die er is.
13: Tevreden?: Leukste baan die er is.
Prrrrr
pi_166163881
01: Bedrijfstak: Big 4 (Advisory)
02: Functie: Senior Manager
03: Opleiding: Universitair + RE
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week: 40 (in werkelijkheid 50)
06: Aantal vakantiedagen: 34
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 5400
09: Netto maand salaris: 3150
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 9 jaar
12: Goodies: auto, telefoon, laptop, pensioen, internet-vergoeding
13: Tevreden?: Meeste dagen wel, door werkdruk soms niet
  maandag 24 oktober 2016 @ 00:09:03 #157
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_166163954
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 00:06 schreef vve_watermeter het volgende:
01: Bedrijfstak: Big 4 (Advisory)
02: Functie: Senior Manager
03: Opleiding: Universitair + RE
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week: 40 (in werkelijkheid 50)
06: Aantal vakantiedagen: 34
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 5400
09: Netto maand salaris: 3150
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 9 jaar
12: Goodies: auto, telefoon, laptop, pensioen, internet-vergoeding
13: Tevreden?: Meeste dagen wel, door werkdruk soms niet
Wat doe je zoal voor werkzaamheden, concreet?
2000 light years from home
pi_166164201
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 00:09 schreef Merkie het volgende:

[..]

Wat doe je zoal voor werkzaamheden, concreet?
De vraag kan je op meerdere manieren lezen:
- Ik schrijf en geef toelichting op rapporten aan directies, heb sales verantwoordelijkheden en moet collega's in de planning houden, review werkzaamheden etc.
- IT strategie, cyber security, data analyse, jaarrekeningcontrole
  maandag 24 oktober 2016 @ 00:22:37 #159
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_166164243
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 00:20 schreef vve_watermeter het volgende:

[..]

De vraag kan je op meerdere manieren lezen:
- Ik schrijf en geef toelichting op rapporten aan directies, heb sales verantwoordelijkheden en moet collega's in de planning houden, review werkzaamheden etc.
- IT strategie, cyber security, data analyse, jaarrekeningcontrole
Ok, thanks :) .
2000 light years from home
pi_166165797
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 00:06 schreef vve_watermeter het volgende:
01: Bedrijfstak: Big 4 (Advisory)
02: Functie: Senior Manager
03: Opleiding: Universitair + RE
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week: 40 (in werkelijkheid 50)
06: Aantal vakantiedagen: 34
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 5400
09: Netto maand salaris: 3150
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 9 jaar
12: Goodies: auto, telefoon, laptop, pensioen, internet-vergoeding
13: Tevreden?: Meeste dagen wel, door werkdruk soms niet
heb je in deze functie als senior manager nog veel perspectief op salarisgroei? Hoe werkt dit eigenlijk binnen de big4, zijn hier schalen van toepassing oid?
  maandag 24 oktober 2016 @ 09:17:44 #161
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166166142
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 00:20 schreef vve_watermeter het volgende:

[..]

De vraag kan je op meerdere manieren lezen:
- Ik schrijf en geef toelichting op rapporten aan directies, heb sales verantwoordelijkheden en moet collega's in de planning houden, review werkzaamheden etc.
- IT strategie, cyber security, data analyse, jaarrekeningcontrole
Heb je een persoonlijke doelstelling voor hoeveel uren jezelf facturabel moet zijn?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_166166187
Of de gemiddelde Fokker is hoog opgeleid of er wordt hier veel gelogen.
Eens even wat topics doorgescrolled en 75% van de mensen zit hier op een bruto salaris van boven de ¤ 3500-

Op FOK! is er schijnbaar geen crisis, apart om te zien :')
U MAD?
  maandag 24 oktober 2016 @ 09:23:44 #163
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_166166207
quote:
3s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:22 schreef de_boswachter het volgende:
Of de gemiddelde Fokker is hoog opgeleid of er wordt hier veel gelogen.
Eens even wat topics doorgescrolled en 75% van de mensen zit hier op een bruto salaris van boven de ¤ 3500-

Op FOK! is er schijnbaar geen crisis, apart om te zien :')
Misschien veel gelogen, of er post hier een groep die hoger opgeleid is. De hoeveelheid accountants valt mij altijd op :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_166166241
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Misschien veel gelogen, of er post hier een groep die hoger opgeleid is. De hoeveelheid accountants valt mij altijd op :+
Denk ook niet dat als je dat zooitje ongeregeld hier ziet posten en je hebt net een salaris van rond de 2 k. bruto dat je dat hier gaat posten.

Wat is de doelgroep van FOK! eigenlijk, leeftijd 16-25 ? Dan zouden de mensen die hier posten vooral 30+ 'ers moeten zijn met enige werkervaring. Ik zie hier bruto salarissen voorbij komen van 4500 euro. Knap als je dat, op een uitzondering na, als schoolverlater op je rekening gestort krijgt maandelijks.
U MAD?
  maandag 24 oktober 2016 @ 09:28:42 #165
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_166166254
quote:
3s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:27 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Denk ook niet dat als je dat zooitje ongeregeld hier ziet posten en je hebt net een salaris van rond de 2 k. bruto dat je dat hier gaat posten.
:+
quote:
Wat is de doelgroep van FOK! eigenlijk, leeftijd 16-25 ? Dan zouden de mensen die hier posten vooral 30+ 'ers moeten zijn met enige werkervaring. Ik zie hier bruto salarissen voorbij komen van 4500 euro. Knap als je dat, op een uitzondering na, als schoolverlater op je rekening gestort krijgt maandelijks.
Er is geen doelgroep voor FOK! toch?

De leeftijden staan er meestal bij. Ik verbaas me soms ook over sommige salarissen :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 24 oktober 2016 @ 09:30:10 #166
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_166166266
quote:
3s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:22 schreef de_boswachter het volgende:
Of de gemiddelde Fokker is hoog opgeleid of er wordt hier veel gelogen.
Eens even wat topics doorgescrolled en 75% van de mensen zit hier op een bruto salaris van boven de ¤ 3500-

Op FOK! is er schijnbaar geen crisis, apart om te zien :')
Het kunnen ook de types zijn die gewoon goed salaris kunnen onderhandelen.
Mensen met praatjes worden beloond in NL.

Niet iedereen is auti hier :P
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_166166437
quote:
3s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:22 schreef de_boswachter het volgende:
Of de gemiddelde Fokker is hoog opgeleid of er wordt hier veel gelogen.
Eens even wat topics doorgescrolled en 75% van de mensen zit hier op een bruto salaris van boven de ¤ 3500-

Op FOK! is er schijnbaar geen crisis, apart om te zien :')
Och, als je 1750 bruto krijgt als vuilnisman zit je wss A) niet op FOK!, en B) heb je niet echt de behoefte dat te delen. Zo is het natuurlijk ook weer, mensen die graag willen pochen komen hier, een paar uitzonderingen daargelaten.
  maandag 24 oktober 2016 @ 10:32:27 #168
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166167034
quote:
3s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:22 schreef de_boswachter het volgende:
Of de gemiddelde Fokker is hoog opgeleid of er wordt hier veel gelogen.
Eens even wat topics doorgescrolled en 75% van de mensen zit hier op een bruto salaris van boven de ¤ 3500-

Op FOK! is er schijnbaar geen crisis, apart om te zien :')
Tsja. Nou vind ik 3500 euro voor een afgestudeerde HBO'er van rond de 30/35 niet heel verkeerd. Misschien dat andere er anders over denken? Maar ik ben het met je eens dat er hier bovengemiddeld verdient wordt.
  maandag 24 oktober 2016 @ 10:40:12 #169
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166167131
Weet iemand toevallig of er een lijst is met een combinatie van opleidingsniveau en leeftijd en het daarbij behorende gemiddelde salaris?
  † In Memoriam † maandag 24 oktober 2016 @ 10:43:15 #170
230491 Zith
pls tip
pi_166167159
quote:
2s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:45 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Och, als je 1750 bruto krijgt als vuilnisman zit je wss A) niet op FOK!, en B) heb je niet echt de behoefte dat te delen. Zo is het natuurlijk ook weer, mensen die graag willen pochen komen hier, een paar uitzonderingen daargelaten.
Een vuilnisman krijgt gemiddeld 2550 EUR per maand B-)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_166168406
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 10:40 schreef Sunri5e het volgende:
Weet iemand toevallig of er een lijst is met een combinatie van opleidingsniveau en leeftijd en het daarbij behorende gemiddelde salaris?
Heb je iets aan http://www.intermediair.nl/salariskompas/#/ervaring?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 24 oktober 2016 @ 12:34:13 #172
64792 Mryc
play me one more song
pi_166169174
01: Bedrijfstak: semi-overheid
02: Functie: secretaresse
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: in de dertig
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 22
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 3200
09: Netto maand salaris: 2300
10: Overuren betaald: ja of tijd voor tijd
11: Werkervaring: 14 jaar
12: Goodies: goed pensioen (for what it's worth)
13: Tevreden?: eigenlijkmag ik niet klagen, maar tegelijkertijd is het vanwege de "gouden ketenen" erg lastig om van werkgever te wisselen
pi_166169329
quote:
3s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:22 schreef de_boswachter het volgende:
Of de gemiddelde Fokker is hoog opgeleid of er wordt hier veel gelogen.
Eens even wat topics doorgescrolled en 75% van de mensen zit hier op een bruto salaris van boven de ¤ 3500-

Op FOK! is er schijnbaar geen crisis, apart om te zien :')
Of, zou het misschien kunnen dat de hoger betaalde banen meestal banen zijn waarbij je ook kunt fokken?

De gemiddelde vrachtwageninpakkert of kledingverkoper kan vaak niet eens op z'n mobiel kijken zonder gezeik met de baas, laat staan beetje fokken.

Wel oneerlijke eigenlijk. Ik voer weinig uit op mijn werk, vang 3800 bruto + toffe 308 SW + tankpas en nog meer en werkdruk..... nul.

Echt helemaal niets. Sterker nog, als ik een week niet kom vraagt niemand waar ik ben. Treurig, maar wel de waarheid. Maar ik werk dan ook bij een bedrijf waar het "normaal" is om een project van 1 miljoen af te schrijven in een half jaar (Ja maar.... nu bouwen we het anders maar dan beter! Ja vast.)
  maandag 24 oktober 2016 @ 12:48:37 #174
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166169402
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:43 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Of, zou het misschien kunnen dat de hoger betaalde banen meestal banen zijn waarbij je ook kunt fokken?

De gemiddelde vrachtwageninpakkert of kledingverkoper kan vaak niet eens op z'n mobiel kijken zonder gezeik met de baas, laat staan beetje fokken.

Wel oneerlijke eigenlijk. Ik voer weinig uit op mijn werk, vang 3800 bruto + toffe 308 SW + tankpas en nog meer en werkdruk..... nul.

Echt helemaal niets. Sterker nog, als ik een week niet kom vraagt niemand waar ik ben. Treurig, maar wel de waarheid. Maar ik werk dan ook bij een bedrijf waar het "normaal" is om een project van 1 miljoen af te schrijven in een half jaar (Ja maar.... nu bouwen we het anders maar dan beter! Ja vast.)
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
pi_166169860
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:48 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Hoe oud ben je als ik vragen mag?
30
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:18:59 #176
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_166169990
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:43 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Of, zou het misschien kunnen dat de hoger betaalde banen meestal banen zijn waarbij je ook kunt fokken?

De gemiddelde vrachtwageninpakkert of kledingverkoper kan vaak niet eens op z'n mobiel kijken zonder gezeik met de baas, laat staan beetje fokken.

Wel oneerlijke eigenlijk. Ik voer weinig uit op mijn werk, vang 3800 bruto + toffe 308 SW + tankpas en nog meer en werkdruk..... nul.

Echt helemaal niets. Sterker nog, als ik een week niet kom vraagt niemand waar ik ben. Treurig, maar wel de waarheid. Maar ik werk dan ook bij een bedrijf waar het "normaal" is om een project van 1 miljoen af te schrijven in een half jaar (Ja maar.... nu bouwen we het anders maar dan beter! Ja vast.)
Waar werk je :9
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_166170577
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:18 schreef corehype het volgende:

[..]

Waar werk je :9
In de IT in ieder geval :')

Maar ik zie om me heen ook uurtarieven van 120 euro+ voor niks-kunners, die behalve een eigen zaak in de baas z'n tijd runnen ook echt niets kunnen. Het kan dus altijd erger.
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:55:30 #178
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_166170661
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:50 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

In de IT in ieder geval :')

Maar ik zie om me heen ook uurtarieven van 120 euro+ voor niks-kunners, die behalve een eigen zaak in de baas z'n tijd runnen ook echt niets kunnen. Het kan dus altijd erger.
Meestal zijn dat toch tarieven van UNIX-specialisten :?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_166173606
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:55 schreef corehype het volgende:

[..]

Meestal zijn dat toch tarieven van UNIX-specialisten :?
Was het maar zo'n feest. Je wilt niet weten waar onwetende "IT-Managers" handtekeningen onder zetten. Hoge uurtarieven voor niks-kunners, support contracten op producten die niet eens in gebruik zijn, dure software updates uitvoeren op systemen die over een maand weg zijn, licenties waarvan er 6-10 keer zoveel gekocht zijn dan nodig, bedrijven die gebeld worden voor support en doodleuk een factuur sturen voor niet uitgevoerde werkzaamheden, ik heb het allemaal gezien.

Mijn eerste (en mooiste) ervaring met debiliteit in de IT was in een ziekenhuis. Daar werden 6 HP servers van een upgrade voorzien, ze waren traag. Dat was mooi, er zat 1 processor in en er konden er 4 in. Het geheugen ook, slechts 4 bankjes in gebruik, er konden er 16 in.

WAUW! Dat hadden ze goed bedacht zeg!

Alleen jammer dat het XEON II 450Mhz processoren betrof, en 4 x 64MB ECC registered SD-RAM. We spreken dan over 2005 / 2006 ongeveer, toen overal een fucking Core2Duo desktop te koop was die RONDJES rende om ALLE 6 SERVERS qua performance

:') Jamajama we hebben de upgrade kits al binnen.

22K over de balk :')

De performance winst was natuurlijk 0,002%.

En dan heb ik pas 7-8 jaar ervaring op de arbeidsmarkt en NIET bij de (semi) overheid binnen gekeken nog. Daar schijnt het helemaal te debiel voor woorden te zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Wijnbo op 24-10-2016 16:59:08 ]
  maandag 24 oktober 2016 @ 16:46:51 #180
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_166173858
quote:
3s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:22 schreef de_boswachter het volgende:
Of de gemiddelde Fokker is hoog opgeleid of er wordt hier veel gelogen.
Eens even wat topics doorgescrolled en 75% van de mensen zit hier op een bruto salaris van boven de ¤ 3500-

Op FOK! is er schijnbaar geen crisis, apart om te zien :')
Denk dat mensen die minder verdienen hier niet snel over zouden (willen) posten.

Daar hoor ik niet bij trouwens. :P

01: Bedrijfstak: Accountancy & belasting advies. Internationaal. (Zelfstandig)
02: Functie: De baas. :P
03: Opleiding: LTS :')
04: Leeftijd: 50
05: Aantal uren per week: ~50
06: Aantal vakantiedagen: Hahaha
07: 13e maand: nope
08: Bruto maand salaris: ~13.500
09: Netto maand salaris: ~11.000
10: Overuren betaald: Hahaha
11: Werkervaring: In dit vak bijna 20 jaar
12: Goodies: Altijd gratis naar concerten :P (Ik werk in de muziek industrie)
13: Tevreden?: Mja. Hoewel ik toch wel weer erg graag met m'n handen zou willen werken.
pi_166174605
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2016 16:46 schreef Snakey het volgende:

[..]

Denk dat mensen die minder verdienen hier niet snel over zouden (willen) posten.

Daar hoor ik niet bij trouwens. :P

01: Bedrijfstak: Accountancy & belasting advies. Internationaal. (Zelfstandig)
02: Functie: De baas. :P
03: Opleiding: LTS :')
04: Leeftijd: 50
05: Aantal uren per week: ~50
06: Aantal vakantiedagen: Hahaha
07: 13e maand: nope
08: Bruto maand salaris: ~13.500
09: Netto maand salaris: ~11.000
10: Overuren betaald: Hahaha
11: Werkervaring: In dit vak bijna 20 jaar
12: Goodies: Altijd gratis naar concerten :P (Ik werk in de muziek industrie)
13: Tevreden?: Mja. Hoewel ik toch wel weer erg graag met m'n handen zou willen werken.
Hoe kan je zo'n lage belastingdruk hebben?
  maandag 24 oktober 2016 @ 17:44:00 #182
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166174785
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 17:31 schreef Maramba het volgende:

[..]

Hoe kan je zo'n lage belastingdruk hebben?
Z'n bedrijfstak is alvast een hint.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 24 oktober 2016 @ 17:51:01 #183
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_166174945
quote:
15s.gif Op maandag 24 oktober 2016 17:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Z'n bedrijfstak is alvast een hint.
_O-
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_166175015
quote:
15s.gif Op maandag 24 oktober 2016 17:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Z'n bedrijfstak is alvast een hint.
Goh, punt is dat er kosten zijn gemoeid met belastingontwijking, dus vroeg me af hoe je dat rendabel maakt met ~13k in de maand
pi_166175187
Voor al die grootverdieners hier..

FHF / [TOFFE ACTIE] Kerstpakkettenactie 2016
  maandag 24 oktober 2016 @ 18:08:11 #186
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166175233
quote:
10s.gif Op maandag 24 oktober 2016 17:55 schreef Maramba het volgende:

[..]

Goh, punt is dat er kosten zijn gemoeid met belastingontwijking, dus vroeg me af hoe je dat rendabel maakt met ~13k in de maand
Kosten opvoeren als bedrijfslasten, gaat de winst omlaag, hoef je minder winstbelasting te betalen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 24 oktober 2016 @ 18:19:36 #187
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_166175423
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 17:31 schreef Maramba het volgende:

[..]

Hoe kan je zo'n lage belastingdruk hebben?
Natte vingerwerk. Maar het zal er niet heel ver vanaf zitten. Het kost wat inderdaad zoals je hierboven zegt, en nee, ik ga niet in detail over mijn aftrekposten of aangifte. :P
  Moderator maandag 24 oktober 2016 @ 18:57:20 #188
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_166176159
quote:
10s.gif Op maandag 24 oktober 2016 18:19 schreef Snakey het volgende:

[..]

Natte vingerwerk. Maar het zal er niet heel ver vanaf zitten. Het kost wat inderdaad zoals je hierboven zegt, en nee, ik ga niet in detail over mijn aftrekposten of aangifte. :P
Netjes hoor Snakey. Keer je dat bedrag daadwerkelijk uit of moeten de kosten er nog af?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 24 oktober 2016 @ 18:58:42 #189
397873 Neeleh
Graag verwijderen
pi_166176179
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:50 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

In de IT in ieder geval :')

Maar ik zie om me heen ook uurtarieven van 120 euro+ voor niks-kunners, die behalve een eigen zaak in de baas z'n tijd runnen ook echt niets kunnen. Het kan dus altijd erger.
En jij haalt voldoening uit je werk?

Ik mag dan wel 'weinig' verdienen in vergelijking met anderen hier, maar mijn werk geeft zeker wel voldoening en ben ook vaak zat eerder klaar en dan mag ik gewoon naar huis 😬
En nee ik heb ook geen tijd om te fokken overdag.. Maar dat hoeft ook niet..
pi_166176376
quote:
12s.gif Op maandag 24 oktober 2016 18:08 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Kosten opvoeren als bedrijfslasten, gaat de winst omlaag, hoef je minder winstbelasting te betalen.
Zo ver was ik ook nog wel. Dat zijn vaak veel te simplistische constructies om meerjarig uit te voeren voor een dergelijke korting zonder dat je aan belastingontduiking doet

quote:
10s.gif Op maandag 24 oktober 2016 18:19 schreef Snakey het volgende:

[..]

Natte vingerwerk. Maar het zal er niet heel ver vanaf zitten. Het kost wat inderdaad zoals je hierboven zegt, en nee, ik ga niet in detail over mijn aftrekposten of aangifte. :P
Mooi dat je dit kan, zou het zelf alleen nooit doen denk ik. En daarnaast, als je kosten voor ontwijking er nog niet afzijn gaat je reële percentage dus ook nog omhoog, desalniettemin lekker bezig :)
pi_166177539
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 18:58 schreef Neeleh het volgende:

[..]

En jij haalt voldoening uit je werk?

Ik mag dan wel 'weinig' verdienen in vergelijking met anderen hier, maar mijn werk geeft zeker wel voldoening en ben ook vaak zat eerder klaar en dan mag ik gewoon naar huis 😬
En nee ik heb ook geen tijd om te fokken overdag.. Maar dat hoeft ook niet..
Over het algemeen wel. Ik werk met leuke mensen, nieuwe technologieën en heb weinig te klagen. Het "zakelijke" aspect van de IT is gewoon soms om te huilen.
pi_166182255
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 08:21 schreef zozozozo het volgende:

[..]

heb je in deze functie als senior manager nog veel perspectief op salarisgroei? Hoe werkt dit eigenlijk binnen de big4, zijn hier schalen van toepassing oid?
Er zijn inderdaad schalen voor. Er is nog één functielaag boven mij als werknemer of de stap om vennoot te worden. Qua schaal zit ik iets van 65% ten opzichte van het plafond van deze schaal.

quote:
99s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:17 schreef XL het volgende:

[..]

Heb je een persoonlijke doelstelling voor hoeveel uren jezelf facturabel moet zijn?
Voor alles wat je je kunt bedenken zijn doelstellingen. Aantal declarabele uren, sales bedragen, winstgevendheid van opdrachten, aantal uren waarvoor je verantwoordelijk bent in de planning enzovoorts.
pi_166184515
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 22:20 schreef vve_watermeter het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad schalen voor. Er is nog één functielaag boven mij als werknemer of de stap om vennoot te worden. Qua schaal zit ik iets van 65% ten opzichte van het plafond van deze schaal.
Director-traject? :)
pi_166186811
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 18:58 schreef Neeleh het volgende:

[..]

En jij haalt voldoening uit je werk?

Ik mag dan wel 'weinig' verdienen in vergelijking met anderen hier, maar mijn werk geeft zeker wel voldoening en ben ook vaak zat eerder klaar en dan mag ik gewoon naar huis 😬
En nee ik heb ook geen tijd om te fokken overdag.. Maar dat hoeft ook niet..
Voldoening is zeker belangrijk.
Als ik het stuk van Wijnbo lees krijg ik kromme tenen. Het is heel eerlijk van hem, maar tegelijkertijd ook treurig dat je zo eenvoudig gemist kan worden en je er voor je gevoel weinig toe doet. Leuk dat je dan ruim bovenmodaal verdient en een leasebak hebt. Ik zou dat best een jaartje willen, kun je mooi in de baas z'n tijd je eigen bedrijf runnen en dus dubbele winst pakken. Maar ik zou toch last krijgen van het ethische aspect daarvan, en bovenal nog van het idee dat je weinig onderscheid maakt.
Schip ahoy!
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:50:10 #195
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166187127
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 22:20 schreef vve_watermeter het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad schalen voor. Er is nog één functielaag boven mij als werknemer of de stap om vennoot te worden. Qua schaal zit ik iets van 65% ten opzichte van het plafond van deze schaal.

[..]

Voor alles wat je je kunt bedenken zijn doelstellingen. Aantal declarabele uren, sales bedragen, winstgevendheid van opdrachten, aantal uren waarvoor je verantwoordelijk bent in de planning enzovoorts.
Moet je zelf factureren. Zijn er uren van jou die klanten betalen? Indien ja, hoeveel?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_166187734
Kruisverhoor voor vve..
Whatever...
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:02:29 #197
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166191234
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:44 schreef Spanky78 het volgende:
Kruisverhoor voor vve..
Ja, het spijt. Ben een beetje huiverig voor het begrip manager in zulke organisaties. Het zijn kennisondernemingen, billable zijn is het enige wat ze hebben om geld te verdienen. Dan kun je niet veel jonge mensen 'senior manager' maken. Want die kosten volgens mijn definitie alleen geld, daarom toets ik mijn vermoeden dat de manager ook zelf facturabel werk uitvoert en in die zin dan ook geen klassieke manager is.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_166193976
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:02 schreef XL het volgende:

[..]

Ja, het spijt. Ben een beetje huiverig voor het begrip manager in zulke organisaties. Het zijn kennisondernemingen, billable zijn is het enige wat ze hebben om geld te verdienen. Dan kun je niet veel jonge mensen 'senior manager' maken. Want die kosten volgens mijn definitie alleen geld, daarom toets ik mijn vermoeden dat de manager ook zelf facturabel werk uitvoert en in die zin dan ook geen klassieke manager is.
Leiding geven aan een team is toch ook 'managen'? Juist in dit soort rollen zal je snel een team aansturen m.i.

[ Bericht 0% gewijzigd door Underdoggy op 25-10-2016 15:32:13 ]
pi_166195531
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:02 schreef XL het volgende:

[..]

Ja, het spijt. Ben een beetje huiverig voor het begrip manager in zulke organisaties. Het zijn kennisondernemingen, billable zijn is het enige wat ze hebben om geld te verdienen. Dan kun je niet veel jonge mensen 'senior manager' maken. Want die kosten volgens mijn definitie alleen geld, daarom toets ik mijn vermoeden dat de manager ook zelf facturabel werk uitvoert en in die zin dan ook geen klassieke manager is.
De klassieke manager als in afdelongshoofd sterft uit, zeker voor hoogopgeleiden. Het zijn ofwel managers met inhoudelijk verantwoordelijkheid (eventueel met een team - meewerkend voorman) in een 'matrix' (sorry, management bullshit) of echt strategisch management.

De ouderwetse afdelingen met veel typgeiten enz. Verdwijnen rap. Zelfsturende teams, specialisten en kleine groepjes met specifieke taken zie je meer en meer.

Zelfs in fabrieken worden de teams kleiner en kleiner.
Whatever...
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:38:11 #200
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166200102
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:26 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

De klassieke manager als in afdelongshoofd sterft uit, zeker voor hoogopgeleiden. Het zijn ofwel managers met inhoudelijk verantwoordelijkheid (eventueel met een team - meewerkend voorman) in een 'matrix' (sorry, management bullshit) of echt strategisch management.

De ouderwetse afdelingen met veel typgeiten enz. Verdwijnen rap. Zelfsturende teams, specialisten en kleine groepjes met specifieke taken zie je meer en meer.

Zelfs in fabrieken worden de teams kleiner en kleiner.
Er zijn genoeg fulltime managers, ik zie er zat om mee heen. Zowel de 'secretaresse' als de 'strateeg'. Zou in een team dure adviseurs een dertien in een dozijn HBO-er voor de groep zetten die 3000 euro in de maand naar huis brengt en niet de billable uren van een kracht die 5000 euro per maand rechtvaardigt opofferen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_166201377
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:05 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Voldoening is zeker belangrijk.
Als ik het stuk van Wijnbo lees krijg ik kromme tenen. Het is heel eerlijk van hem, maar tegelijkertijd ook treurig dat je zo eenvoudig gemist kan worden en je er voor je gevoel weinig toe doet. Leuk dat je dan ruim bovenmodaal verdient en een leasebak hebt. Ik zou dat best een jaartje willen, kun je mooi in de baas z'n tijd je eigen bedrijf runnen en dus dubbele winst pakken. Maar ik zou toch last krijgen van het ethische aspect daarvan, en bovenal nog van het idee dat je weinig onderscheid maakt.
Tja, iedereen kan gemist worden, 99,9% van de mensen kan gewoon wegblijven en het werk gaat door, hetzij met wat aanpassingen en stress. Al ben je neurochirurg, premier, vuilnisman of een executive. Een figuur zoals Elon Musk, dat is nou onmisbaar, plus dat is onderscheidend, daar heb je er gewoon weinig van. Ik vind het heel fijn dat ik de illusie heb dat ik enige waarde toevoeg, maar als je reëel kijkt is dat natuurlijk niet de situatie, voor bijna niemand :+
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_166201620
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:02 schreef XL het volgende:

[..]

Ja, het spijt. Ben een beetje huiverig voor het begrip manager in zulke organisaties. Het zijn kennisondernemingen, billable zijn is het enige wat ze hebben om geld te verdienen. Dan kun je niet veel jonge mensen 'senior manager' maken. Want die kosten volgens mijn definitie alleen geld, daarom toets ik mijn vermoeden dat de manager ook zelf facturabel werk uitvoert en in die zin dan ook geen klassieke manager is.
Als je bij de big four zit en je wil geen klassieke 'manager' zijn maar je zit er alleen voor de klant, wat is je functietitel dan? Niet ook gewoon '(senior) manager' :P?

edit - senior consultant dus.....
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:31:59 #203
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166202044
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:17 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Als je bij de big four zit en je wil geen klassieke 'manager' zijn maar je zit er alleen voor de klant, wat is je functietitel dan? Niet ook gewoon '(senior) manager' :P?

edit - senior consultant dus.....
Ah, dus bij KPMG is de senior manager gewoon een project leider. Dus gewoon het principe 'iedereen is manager'. Ik begrijp wel dat het een stapje in verantwoordelijkheid is, misschien nog een tikkeltje tech sales erbij. Vind de titel echter onnodig verwarrend. Zoals ik deze functiebeschrijving lees ben je minimaal 75% facturabel en dus consultant.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_166206592
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:50 schreef XL het volgende:

[..]

Moet je zelf factureren. Zijn er uren van jou die klanten betalen? Indien ja, hoeveel?
Ik moet inderdaad zelf factureren en de uren zijn niet voor mijzelf. Je bent gewoon in loondienst.

quote:
99s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:02 schreef XL het volgende:

[..]

Ja, het spijt. Ben een beetje huiverig voor het begrip manager in zulke organisaties. Het zijn kennisondernemingen, billable zijn is het enige wat ze hebben om geld te verdienen. Dan kun je niet veel jonge mensen 'senior manager' maken. Want die kosten volgens mijn definitie alleen geld, daarom toets ik mijn vermoeden dat de manager ook zelf facturabel werk uitvoert en in die zin dan ook geen klassieke manager is.
Tja partners (vennoten) moeten ook chargeable zijn, dus wat dat betreft zie ik niet helemaal waar dat deel van de zoektocht heen gaat. Het is slechts een kosten-toerekening-model. Vanuit mijn functie ben ik voor een team verantwoordelijk voor het grootste deel van het HR stuk, van recruitment, planning, functioneringsgesprek, ontwikkeling, ontslag. Ook beïnvloed je de marketing activiteiten van pers tot events voor de type dienstverlening die ik in de markt zet. Het succes van die dienstverlening binnen de markt waar ik me op richt, is waar mijn succes op afgerekend wordt. Is dat wat je zoekt?

Verder zijn de benamingen binnen consultancy en accountancy best aan inflatie onderhevig dus termen zien er al snel uit naar iets waar je meer geld voor kan vragen, dus verder snap ik je redenatie wel.
pi_166209692
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:02 schreef XL het volgende:

[..]

Ja, het spijt. Ben een beetje huiverig voor het begrip manager in zulke organisaties. Het zijn kennisondernemingen, billable zijn is het enige wat ze hebben om geld te verdienen. Dan kun je niet veel jonge mensen 'senior manager' maken. Want die kosten volgens mijn definitie alleen geld, daarom toets ik mijn vermoeden dat de manager ook zelf facturabel werk uitvoert en in die zin dan ook geen klassieke manager is.
Manager slaat op het feit dat ze een volledig project team managen. Een consultant doet dat een stuk minder. De stap hier nog boven is het binnen halen van eigen klanten, wat associate partners en partners doen. Partners zijn overigens ook gewoon facturabel; het project wordt met hun naam erbij verkocht, en zij zorgen er voor dat het een goede afloop heeft door hun ervaring en expertise.

Jonge mensen leveren overigens gewoon bakken met geld op in deze industrieën.
pi_166214970
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 16:34 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest. Je wilt niet weten waar onwetende "IT-Managers" handtekeningen onder zetten. Hoge uurtarieven voor niks-kunners, support contracten op producten die niet eens in gebruik zijn, dure software updates uitvoeren op systemen die over een maand weg zijn, licenties waarvan er 6-10 keer zoveel gekocht zijn dan nodig, bedrijven die gebeld worden voor support en doodleuk een factuur sturen voor niet uitgevoerde werkzaamheden, ik heb het allemaal gezien.

Mijn eerste (en mooiste) ervaring met debiliteit in de IT was in een ziekenhuis. Daar werden 6 HP servers van een upgrade voorzien, ze waren traag. Dat was mooi, er zat 1 processor in en er konden er 4 in. Het geheugen ook, slechts 4 bankjes in gebruik, er konden er 16 in.

WAUW! Dat hadden ze goed bedacht zeg!

Alleen jammer dat het XEON II 450Mhz processoren betrof, en 4 x 64MB ECC registered SD-RAM. We spreken dan over 2005 / 2006 ongeveer, toen overal een fucking Core2Duo desktop te koop was die RONDJES rende om ALLE 6 SERVERS qua performance

:') Jamajama we hebben de upgrade kits al binnen.

22K over de balk :')

De performance winst was natuurlijk 0,002%.

En dan heb ik pas 7-8 jaar ervaring op de arbeidsmarkt en NIET bij de (semi) overheid binnen gekeken nog. Daar schijnt het helemaal te debiel voor woorden te zijn.
Ik heb in mijn carriere al behoorlijk schokkende dingen gezien. Vooral overheid is een potje bv. dat er aan het eind van het financiële jaar nog ff wat servers worden neer geflikkerd om het budget maar op te maken. Voor IT vendors zijn het altijd wel lekkere cash cows.

Om maar te zwijgen over de incompetente overheids mensen die er al 20+ jaar werken nooit een relevante opleiding hebben gehad en in die 20 jaar zijn "doorgegroeid".

Uiteraard heb ik ook goede mensen gezien, maar het aantal mensen van het type "tijd uitzitten tot pensioen" is toch behoorlijk groot.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 00:47:52 #207
282714 Sovjet
CCCP ☭
pi_166233726
Als ik alle bedragen zo voorbij zie komen ben ik echt één van de slechts verdienende Nederlanders... 8)7
Natuurlijk overdreven, maar wel bizar sommige salarissen eerlijk gezegd. :X
Maar ik heb tenminste wel gewoon een fulltime baan inplaats van WW'tje trekken... ^O^

01: Bedrijfstak: IJzerwarenhandel.
02: Functie: Filiaalmanager.
03: Opleiding: MAVO (diploma behaald in 2002).
04: Leeftijd: 31.
05: Aantal uren per week: 40.
06: Aantal vakantiedagen: 25.
07: 13e maand: Nee.
08: Bruto maand salaris: ¤ 2.450,-
09: Netto maand salaris: ¤ 1.905,- (hiernaast ook nog ¤300,- EV-vergoeding dus per maand krijg ik minimaal ¤2.205,- gestort)
10: Overuren betaald: Ja, 125%.
11: Werkervaring: Werk al sinds mijn 14e parttime en vanaf 17e fulltime.In deze branche nu 8 jaar.
12: Goodies: Nee, wel 21% korting op aankopen binnen bedrijf.
13: Tevreden?: Meer dan tevreden. Zeer leuke baan, leuke en interessante branche.
☭ Да здравствует коммунизма! ☭
  donderdag 27 oktober 2016 @ 07:48:18 #208
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_166235200
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 00:47 schreef Sovjet het volgende:
Als ik alle bedragen zo voorbij zie komen ben ik echt één van de slechts verdienende Nederlanders... 8)7
Natuurlijk overdreven, maar wel bizar sommige salarissen eerlijk gezegd. :X
Maar ik heb tenminste wel gewoon een fulltime baan inplaats van WW'tje trekken... ^O^

01: Bedrijfstak: IJzerwarenhandel.
02: Functie: Filiaalmanager.
03: Opleiding: MAVO (diploma behaald in 2002).
04: Leeftijd: 31.
05: Aantal uren per week: 40.
06: Aantal vakantiedagen: 25.
07: 13e maand: Nee.
08: Bruto maand salaris: ¤ 2.450,-
09: Netto maand salaris: ¤ 1.905,- (hiernaast ook nog ¤300,- EV-vergoeding dus per maand krijg ik minimaal ¤2.205,- gestort)
10: Overuren betaald: Ja, 125%.
11: Werkervaring: Werk al sinds mijn 14e parttime en vanaf 17e fulltime.In deze branche nu 8 jaar.
12: Goodies: Nee, wel 21% korting op aankopen binnen bedrijf.
13: Tevreden?: Meer dan tevreden. Zeer leuke baan, leuke en interessante branche.
Het kan altijd erger, maar ik ben ook aan het denken om een bank te beroven als ik zie wat voor belachelijks aan mensen wordt uitgegeven links en rechts 8)7
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_166236274
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 00:47 schreef Sovjet het volgende:
Als ik alle bedragen zo voorbij zie komen ben ik echt één van de slechts verdienende Nederlanders... 8)7
Natuurlijk overdreven, maar wel bizar sommige salarissen eerlijk gezegd. :X
Maar ik heb tenminste wel gewoon een fulltime baan inplaats van WW'tje trekken... ^O^

01: Bedrijfstak: IJzerwarenhandel.
02: Functie: Filiaalmanager.
03: Opleiding: MAVO (diploma behaald in 2002).
04: Leeftijd: 31.
05: Aantal uren per week: 40.
06: Aantal vakantiedagen: 25.
07: 13e maand: Nee.
08: Bruto maand salaris: ¤ 2.450,-
09: Netto maand salaris: ¤ 1.905,- (hiernaast ook nog ¤300,- EV-vergoeding dus per maand krijg ik minimaal ¤2.205,- gestort)
10: Overuren betaald: Ja, 125%.
11: Werkervaring: Werk al sinds mijn 14e parttime en vanaf 17e fulltime.In deze branche nu 8 jaar.
12: Goodies: Nee, wel 21% korting op aankopen binnen bedrijf.
13: Tevreden?: Meer dan tevreden. Zeer leuke baan, leuke en interessante branche.
Nou, ik wil niet lullig doen, maar op je 31e met alleen MAVO hoef je volgens mij echt niet te klagen als je 2200+ netto verdiend. Ik krijg een eurtje of 500 netto meer, met een bruto salaris wat >1700 euro hoger ligt :') Lekker overuren betaald, dat hebben denk ik een hoop mensen die 'dik verdienen' ook niet
pi_166236355
Even een vraagje, hoe zit het met de netto-bruto verhouding? Meestal gaat er rond de 40% belasting van je loon af, maar als ik hier salarissen zie langskomen houdt men veel meer dan 60% over van het brutoloon.

Ik ben momenteel aan het afstuderen dus vergeef me voor mijn ontwetendheid :P
HAR!!! HAR!!11!!!1
pi_166236369
01: Bedrijfstak: Gezondheidszorg
02: Functie: woonbegeleider met coördinerende taken
03: Opleiding: HBO - SPH
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 21
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 3017
09: Netto maand salaris: 2100 (exc. 120 euro reiskosten)
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: Overuren uitbetaald, zelf roosteren, ipad van de baas.
13: Tevreden?: Ja
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_166236588
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 09:44 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:
Even een vraagje, hoe zit het met de netto-bruto verhouding? Meestal gaat er rond de 40% belasting van je loon af, maar als ik hier salarissen zie langskomen houdt men veel meer dan 60% over van het brutoloon.

Ik ben momenteel aan het afstuderen dus vergeef me voor mijn ontwetendheid :P
Je snapt wel hoe inkomensboxen werken toch?
  donderdag 27 oktober 2016 @ 10:07:41 #213
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_166236674
quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 09:38 schreef Loveless85 het volgende:
Nou, ik wil niet lullig doen, maar op je 31e met alleen MAVO hoef je volgens mij echt niet te klagen als je 2200+ netto verdiend. Ik krijg een eurtje of 500 netto meer, met een bruto salaris wat >1700 euro hoger ligt :') Lekker overuren betaald, dat hebben denk ik een hoop mensen die 'dik verdienen' ook niet
Mijn bruto salaris is 1100 hoger. Mijn netto salaris een paar tientjes lager _O-

Best duur, 'n lease auto :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_166236735
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:07 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Mijn bruto salaris is 1100 hoger. Mijn netto salaris een paar tientjes lager _O-

Best duur, 'n lease auto :')
Dan rijd je een audi ofzo?
Lambo of Rekt
pi_166236752
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:07 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Mijn bruto salaris is 1100 hoger. Mijn netto salaris een paar tientjes lager _O-

Best duur, 'n lease auto :')
Ik rijd geeneens een leasewagen :D
  donderdag 27 oktober 2016 @ 10:15:44 #216
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_166236767
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:13 schreef EggsTC het volgende:
Dan rijd je een audi ofzo?
Niet met mijn salaris _O-
Nee, maar wel bovenin mijn segment en max. eigen bijdrage. Octavia Combi Businessline. 21%
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_166236867
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:02 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Je snapt wel hoe inkomensboxen werken toch?
Ik weet dat er drie boxen zijn en dat alleen de eerste straks betrekking heeft op mij. Dan zijn er de verschillende schalen afhankelijk van inkomen. Ik ging er vanuit dat de belasting geheven werd over het bruto-inkomen, maar ik zie nu dat er een aantal aftrekposten zijn. Ligt het verschil puur daarin?
HAR!!! HAR!!11!!!1
  donderdag 27 oktober 2016 @ 10:24:25 #218
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_166236881
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 09:44 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:
Even een vraagje, hoe zit het met de netto-bruto verhouding? Meestal gaat er rond de 40% belasting van je loon af, maar als ik hier salarissen zie langskomen houdt men veel meer dan 60% over van het brutoloon.

Ik ben momenteel aan het afstuderen dus vergeef me voor mijn ontwetendheid :P
Heb je nooit economie gehad?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_166236912
quote:
11s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Heb je nooit economie gehad?
Jawel maar nooit over dit onderwerp
HAR!!! HAR!!11!!!1
pi_166237297
Dit is een berekening van de bruto-netto check, zou dit kunnen kloppen?

Proforma 2017-1.00.1 concept logo
Resultaat inkomensberekening
Berekeningsdatum: 27-10-2016

Persoonsgegevens
Geboortedatum: 01-01-1980
Deeltijdpercentage: 100,000
Soort tabel: Wit
Loonheffingskorting: Ja
Loontijdvak: Maand
Minimumloon: 1537,20

Berekening Bruto-netto Loon LH
Salaris 2200,00 2200,00
Loon LH 2200,00
Loonheffing 394,00-
NETTO/TOTAAL 1806,00

Berekeningsgegevens
Inkomensafh. arbeidskorting: 268,58
Heffingskortingen: 187,83
Afbouw heffingskorting: 25,33
HAR!!! HAR!!11!!!1
  donderdag 27 oktober 2016 @ 11:26:42 #221
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166237775
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:15 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Niet met mijn salaris _O-
Nee, maar wel bovenin mijn segment en max. eigen bijdrage. Octavia Combi Businessline. 21%
Ik heb nou al bij een aantal bazen een leaseauto gehad maar nog nooit een eigen bijdrage hoeven te betalen. Ik ben wel benieuwd hoe hoog zo'n eigen bijdrage is?
  donderdag 27 oktober 2016 @ 11:29:39 #222
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_166237820
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 11:26 schreef Sunri5e het volgende:
Ik heb nou al bij een aantal bazen een leaseauto gehad maar nog nooit een eigen bijdrage hoeven te betalen. Ik ben wel benieuwd hoe hoog zo'n eigen bijdrage is?
Volgens mij gaat het over een % van de leaseprijs/ aanschafwaarde.
Ik heb een drempel/ max. leasebedrag bij mijn functieprofiel en schaal, maar daar mag ik een bepaald % boven gaan zitten. Dan moet ik echter een eigen bijdrage gaan betalen. Die overigens weer van de bijtelling afgetrokken kan worden... Maar zo diep ben ik er nooit ingedoken. Effectief betaal ik ¤ 167,- (netto) Eigen bijdrage voor deze auto.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_166237943
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:23 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:

[..]

Ik weet dat er drie boxen zijn en dat alleen de eerste straks betrekking heeft op mij. Dan zijn er de verschillende schalen afhankelijk van inkomen. Ik ging er vanuit dat de belasting geheven werd over het bruto-inkomen, maar ik zie nu dat er een aantal aftrekposten zijn. Ligt het verschil puur daarin?
Je loon wordt progressief belast, dus hoe hoger je inkomen hoe hoger het percentage belasting dat je betaalt. De verschillen in de verhouding bruto-netto die je hier zit hangen dus ten eerste af van de hoogte van het loon. Daarnaast posten hier ook enkele ZZP'ers die onder een ander belastingregime vallen, omdat ze als ondernemers worden gezien.
pi_166237963
Je betaalt een bijtelling op je salaris van x procent van de nieuwwaarde van de auto. Dus als je 40k verdient en een auto van 40k rijdt. En een bijtelling van 25 procent. Dan wordt je brutoloon aangeslagen als 50k. En betaal je daar dus ook belasting over.

Een leaseauto wordt gezien als extra loon.

Eigen bijdrage mag je aftrekken van de. Bijtelling. 1000 euro aan bijtelling kan alleen als je een auto rijdt van ca. Een ton en een beetje ...

Echter ik denk dat veel mensen ook vergeten dat er soms pensioen betaald moet worden van brutoloon. Dat is soms erg veel. Paar honderd euro ben je zo kwijt.

Vandaar dat pensioen een belangrijke secundaire arbeidsvoorwaarde is.
Whatever...
  donderdag 27 oktober 2016 @ 15:46:32 #225
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_166242317
Nieuwe baan! Dus nieuw lijstje :) .
quote:
01: Bedrijfstak: Hightech Industrie
02: Functie: Teamlead
03: Opleiding: Hbo
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week: 34
06: Aantal vakantiedagen: 23 (+13adv :') )
07: 13e maand: Jep!
08: Bruto maand salaris: ¤4640
09: Netto maand salaris: ¤2700
10: Overuren betaald: tijd voor tijd
11: Werkervaring: 10 jaar
12: Goodies: 30min fietsen enkele reis (heerlijk! Itt. 1.5 uur filerijden), helft pensioen betaald, winstuitkering (redelijk stabiel 10-20% van jaarsalaris afgelopen 5 jaar,zolang dat duurt natuurlijk) en nog wat andere geinige arbeidsvoorwaarden (laptop/telefoon zie ik trouwens als het tegenovergestelde van een goodie).
13: Tevreden?: ja super! Ik lever nu een euro of 200 bruto & netto per maand in, maar daar staat een super gave werkgever tegenover qua product, uitdaging en sfeer. En dat fietsen klinkt lullig, maar vind ik echt een vooruitgang. Scheelt mij 8 uur per week reistijd die ik nuttiger kan besteden en ik heb nu extra beweging :P . Had ik echt veel eerder moeten doen :Y . Oh, en die vakantiedagen, WTF Moet ik met 36 dagen per jaar? Heerlijk :D .
pi_166242835
36 vrije dagen zou bijna denken dat je bij de overheid zit. :P
pi_166243240
Is 34 uur 1,0 FTE? Werk je ook 34, of werk je meer om die adv op te bouwen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 27 oktober 2016 @ 16:39:15 #228
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_166243278
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 16:13 schreef Craptacular het volgende:
36 vrije dagen zou bijna denken dat je bij de overheid zit. :P
Vergelijkbare constructie. 38 uur contract, dus je bouwt 2 uur per week op. Heb daarnaast 6 uur ouderschapsverlof per week opgenomen in de veronderstelling dat ik dan zo op 34 uit zou komen, - 2 adv uren = 32.

Maar ik merk dat ik dan weer te veel overuren opbouw. (Je klokt in en uit, lekker fabrieksmatig. Maar ik ben niet zo 9-5 dus had na een week al 6 overuren staan.) Dus die gebruik ik nu om die 2 uur te compenseren. Super complex systeem met al die compensatie-uren/adv-uren etc.. maar goed.

En dat klokken vind ik nogal suf, maar zonder in/uitklokken was mijn wg er stukken op vooruit gegaan en had ik een hoop gratis uren gemaakt :P .
  donderdag 27 oktober 2016 @ 16:42:32 #229
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166243319
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:26 schreef Spanky78 het volgende:
De klassieke manager als in afdelongshoofd sterft uit, zeker voor hoogopgeleiden. Het zijn ofwel managers met inhoudelijk verantwoordelijkheid (eventueel met een team - meewerkend voorman) in een 'matrix' (sorry, management bullshit) of echt strategisch management.

De ouderwetse afdelingen met veel typgeiten enz. Verdwijnen rap. Zelfsturende teams, specialisten en kleine groepjes met specifieke taken zie je meer en meer.

Zelfs in fabrieken worden de teams kleiner en kleiner.
Eens, vooral zo'n meewerkend voorman, daar wordt een stuk vaker naar gezocht dan een generalistische manager met weinig inhoudelijke ervaring, maar slechts projectsturing. Bij de financial waar ik werk zijn vrijwel alle managers ofwel lid van het MT, ofwel 'primus inter pares' en daarbij vormen ze dan het aanspreekpunt/loket van de afdeling. Lijkt me ook niet meer dan gezond, weinig zaken zijn zo desastreus als grote aantallen managementlagen met weinig inhoudelijke kennis.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 16:57:54 #230
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_166243520
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:46 schreef bleiblei het volgende:
Nieuwe baan! Dus nieuw lijstje :) .

[..]

Nog mensen nodig? :o
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 16:58:57 #231
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_166243540
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:46 schreef bleiblei het volgende:
Nieuwe baan! Dus nieuw lijstje :) .

[..]

is dat 4 dagen werken?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 27 oktober 2016 @ 17:10:08 #232
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_166243681
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 16:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nog mensen nodig? :o
Massa's! :Y
Ik krijg 1000 EUR referral bonus als ik iemand binnen haal. Schijnt wel dat de selectie criteria bijzonder hoog zijn. Aan de andere kant, mij wilden ze ook hebben dus tja :') :P .

Ouderschapsverlof heb ik trouwens al van mijn bruto salaris afgetrokken. Op basis van 38 uur,25 vakantiedagen per jaar zou ik excl. Winstuitkering op 70k per jaar zitten (waar ik te laag op ingezet heb, want salaris waar ik om vroeg werd direct geaccepteerd :{ . Al ben ik uitermate tevreden met het totaal dus klaag ik absoluut niet! :) ).

[ Bericht 6% gewijzigd door bleiblei op 27-10-2016 17:19:36 ]
  donderdag 27 oktober 2016 @ 17:28:49 #233
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_166243919
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 17:10 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Massa's! :Y
Ik krijg 1000 EUR referral bonus als ik iemand binnen haal. Schijnt wel dat de selectie criteria bijzonder hoog zijn. Aan de andere kant, mij wilden ze ook hebben dus tja :') :P .

Ouderschapsverlof heb ik trouwens al van mijn bruto salaris afgetrokken. Op basis van 38 uur,25 vakantiedagen per jaar zou ik excl. Winstuitkering op 70k per jaar zitten (waar ik te laag op ingezet heb, want salaris waar ik om vroeg werd direct geaccepteerd :{ . Al ben ik uitermate tevreden met het totaal dus klaag ik absoluut niet! :) ).
Referal's mogen niet. En zie DM
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 17:31:49 #234
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_166243967
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 17:28 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Referal's mogen niet. En zie DM
Mogen niet ? Op FOK! of überhaupt ?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  donderdag 27 oktober 2016 @ 17:32:12 #235
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_166243975
Was om aan te geven dat de nood vrij hoog is. Ik refer eigenlijk alleen mensen die ik uit werksfeer ken en erg goede ervaringen mee heb. Zit mijn reputatie immers ook aan gekoppeld helaas. Maar zal dadelijk je DMtje bekijken.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 17:41:37 #236
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_166244128
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 17:31 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Mogen niet ? Op FOK! of überhaupt ?
Dat was een grapje. Van die linkjes waar iemand geld mee verdient.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 17:32 schreef Loveless85 het volgende:
Soww dat wil kavoninnie ook wel
Altijd alle opties openhouden ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 17:32 schreef bleiblei het volgende:
Was om aan te geven dat de nood vrij hoog is. Ik refer eigenlijk alleen mensen die ik uit werksfeer ken en erg goede ervaringen mee heb. Zit mijn reputatie immers ook aan gekoppeld helaas. Maar zal dadelijk je DMtje bekijken.
Het stelt niet zo heel veel voor.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_166244150
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:46 schreef bleiblei het volgende:
Nieuwe baan! Dus nieuw lijstje :) .

[..]
En dat fietsen klinkt lullig, maar vind ik echt een vooruitgang. Scheelt mij 8 uur per week reistijd die ik nuttiger kan besteden en ik heb nu extra beweging :P
Heb je ook helemaal gelijk in, is niks lulligs aan. Tijdsbesparing, maar je hoort ook wel vaak dat auto-forensers de minst gelukkigen zijn. Vandaar dat ze ws ook zo uit de hoogte doen tegenover bv treinreizigers, om hun opgekropte frustratie toch nog een, err, uitlaat te geven. :P
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_166244564
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 17:43 schreef LintuxCx het volgende:
Heb je ook helemaal gelijk in, is niks lulligs aan. Tijdsbesparing, maar je hoort ook wel vaak dat auto-forensers de minst gelukkigen zijn. Vandaar dat ze ws ook zo uit de hoogte doen tegenover bv treinreizigers, om hun opgekropte frustratie toch nog een, err, uitlaat te geven.
Helemaal mee eens. Heb afgelopen 5 jaar 60-90min enkele reis gehad per dag, met de auto.Periode met de trein gedaan, 105min enkele reis: maar duidelijk meer ontspannen. Las toen 1 boek per week, heerlijk. Hoewel vertraging niet fantastisch is, toch beter. Nu weer auto, maar binnenkort verhuizen en dan lekker op de fiets (15 min) naar het werk :) Wat kijk ik daar naar uit zeg!
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 18:59:22 #239
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166245327
Ja, van die blije recruiters die denken dat 50 km verderop werken geen probleem is. Dan wijs je ze af, komen ze maanden later met iets in jouw stad: uhm, nee. Sorry, dat is aan de andere kant van de stad. Gaat hem niet worden!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 27 oktober 2016 @ 20:21:29 #240
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166247131
quote:
99s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 18:59 schreef XL het volgende:
Ja, van die blije recruiters die denken dat 50 km verderop werken geen probleem is. Dan wijs je ze af, komen ze maanden later met iets in jouw stad: uhm, nee. Sorry, dat is aan de andere kant van de stad. Gaat hem niet worden!
Niet eens aan de andere kant van de stad? Zoveel wereldsteden hebben we toch niet in Nederland?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:25:41 #241
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_166247227
quote:
11s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:21 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Niet eens aan de andere kant van de stad? Zoveel wereldsteden hebben we toch niet in Nederland?
Andere kant van de stad is voor mij toch 10km 8-) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 27 oktober 2016 @ 20:41:36 #242
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166247704
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:25 schreef Renesite het volgende:

[..]

Andere kant van de stad is voor mij toch 10km 8-) !
Sowww. Lijkt me een acceptabele reisafstand.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_166247729
quote:
99s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 18:59 schreef XL het volgende:
Ja, van die blije recruiters die denken dat 50 km verderop werken geen probleem is. Dan wijs je ze af, komen ze maanden later met iets in jouw stad: uhm, nee. Sorry, dat is aan de andere kant van de stad. Gaat hem niet worden!
:')
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:50:57 #244
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_166248044
quote:
15s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:41 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Sowww. Lijkt me een acceptabele reisafstand.
Ja hoor. Ik snap het probleem niet.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:39:32 #245
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_166258228
quote:
99s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 18:59 schreef XL het volgende:
Ja, van die blije recruiters die denken dat 50 km verderop werken geen probleem is. Dan wijs je ze af, komen ze maanden later met iets in jouw stad: uhm, nee. Sorry, dat is aan de andere kant van de stad. Gaat hem niet worden!
De andere kant van de stad.

Laat me raden; jij bent zon (import)Amsterdamse kosmopoliet
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_166258477
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:07 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Mijn bruto salaris is 1100 hoger. Mijn netto salaris een paar tientjes lager _O-

Best duur, 'n lease auto :')
Maar je bent geen euro meer kwijt aan reiskosten. Terwijl iemand anders nog 400 euro per maand voor een middenklasser kwijt is. Dan heb jij toch een stuk meer vrij besteedbaar inkomen.

En 10km van je werk af wonen. Dat lijkt me echt heerlijk. Dat heb ik niet gehad sinds ik een fatsoenlijke baan heb (dus geen krantenwijk of een studentenbaantje).
Schip ahoy!
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:04:51 #247
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_166258724
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar je bent geen euro meer kwijt aan reiskosten. Terwijl iemand anders nog 400 euro per maand voor een middenklasser kwijt is. Dan heb jij toch een stuk meer vrij besteedbaar inkomen.

En 10km van je werk af wonen. Dat lijkt me echt heerlijk. Dat heb ik niet gehad sinds ik een fatsoenlijke baan heb (dus geen krantenwijk of een studentenbaantje).
Klopt hoor, ik zeur ook niet. :) Hoewel mijn eigen bijdrage fors is, heb ik hier zelf voor gekozen en had ik voor dit geld geen vergelijkbare auto privé kunnen rijden. Met 40k plus kilometers in het jaar ga ik ook niet privé rijden.

10km van werk wonen is geen ambitie van mij. Dat past ook (nog) niet bij me. Misschien als ik in een andere levensfase zit. Ik werk voor een aantal verschillende bedrijven en overheden en die afwisseling vind ik fantastisch. Maar het kost ook wat. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_166258798
Ik snap het. Gaat er vooral omdat nettosalaris niet alles zegt :). Als er allerlei zaken al af zijn die een ander nog wel moet betalen, loopt de vergelijking al gauw scheef.

Ik hoef ook niet zo dicht bij m'n werk te wonen hoor. Maar ver weg wonen is ook niet altijd prettig. Je woont soms in je auto, er zijn prettigere zaken te bedenken.
Schip ahoy!
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:31:57 #249
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_166259250
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:46 schreef bleiblei het volgende:
Nieuwe baan! Dus nieuw lijstje :) .

[..]

Hightech industrie, dus in Eindhoven neme ik aan?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:34:23 #250
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_166259313
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 11:31 schreef corehype het volgende:

[..]

Hightech industrie, dus in Eindhoven neme ik aan?
asml
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:19:37 #251
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_166259942
quote:
99s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 18:59 schreef XL het volgende:
Ja, van die blije recruiters die denken dat 50 km verderop werken geen probleem is. Dan wijs je ze af, komen ze maanden later met iets in jouw stad: uhm, nee. Sorry, dat is aan de andere kant van de stad. Gaat hem niet worden!
100Km enkele reis hier, qua woon-werk. Is pittig, geef ik toe maar prima.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_166261707
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:46 schreef bleiblei het volgende:
02: Functie: Teamlead
08: Bruto maand salaris: ¤4640
09: Netto maand salaris: ¤2700
12: ...helft pensioen betaald...
Gebaseerd op 85% werk zou je midden in schaal 8 of laag in schaal 9 zitten. Wat ik om mij heen zie, zitten teamleads meestal in schaal 7. Ik ben dus niet helemaal zeker of ze een hoger bod geaccepteerd hadden. ASML heeft vaak een salaris ingedachte waar ze aan vast houden. Mijn hebben ze bijvoorbeeld meer gegeven dan ik gevraagd heb en collega's hebben aangegeven dat er weinig onderhandelingsruimte was.
De bruto / netto verhouding lijkt me aan de lage kant, verwacht rond de ~2900/2950. Verder betaalt ASML 2/3 van je pensioen, even de staff guide lezen.

Welkom ;)

[ Bericht 23% gewijzigd door TheeTijd op 28-10-2016 14:17:41 (Edit) ]
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:48:39 #253
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166261731
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:39 schreef fathank het volgende:

[..]

De andere kant van de stad.

Laat me raden; jij bent zon (import)Amsterdamse kosmopoliet
Ik woon niet in Nederland. Denk dat mijn pijngrens bij een half uur deur tot deur ligt. Daar kun je in steden vrij snel overheen. Ik vind langer niet nodig. Woon zelf overigens op een dorp, werk 80% home office, 20% kosmopoliet. Die 20% reizen vind ik dan weer heerlijk. Het dagelijkse tijdverlies staat me tegen. Mijn vrije tijd is schaars, die wil ik niet opofferen aan forensen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:22:53 #254
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166265031
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:48 schreef XL het volgende:

[..]

Ik woon niet in Nederland. Denk dat mijn pijngrens bij een half uur deur tot deur ligt. Daar kun je in steden vrij snel overheen. Ik vind langer niet nodig. Woon zelf overigens op een dorp, werk 80% home office, 20% kosmopoliet. Die 20% reizen vind ik dan weer heerlijk. Het dagelijkse tijdverlies staat me tegen. Mijn vrije tijd is schaars, die wil ik niet opofferen aan forensen.
Mijn reistijd is ca. 75 min. (enkele reis)
Gelukkig lost thuiswerken een deel van die pijn op.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:39:23 #255
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_166271989
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:47 schreef TheeTijd het volgende:

[..]

Gebaseerd op 85% werk zou je midden in schaal 8 of laag in schaal 9 zitten. Wat ik om mij heen zie, zitten teamleads meestal in schaal 7. Ik ben dus niet helemaal zeker of ze een hoger bod geaccepteerd hadden. ASML heeft vaak een salaris ingedachte waar ze aan vast houden. Mijn hebben ze bijvoorbeeld meer gegeven dan ik gevraagd heb en collega's hebben aangegeven dat er weinig onderhandelingsruimte was.
De bruto / netto verhouding lijkt me aan de lage kant, verwacht rond de ~2900/2950. Verder betaalt ASML 2/3 van je pensioen, even de staff guide lezen.

Welkom ;)
Tnx :) .
Het functiegedoe is nogal ondoorzichtig heb ik gemerkt. Maar goed, loopt wel een keer los ;) .
pi_166284418
quote:
15s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:41 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Sowww. Lijkt me een acceptabele reisafstand.
Ik vind 't maar kut.

Momenteel 4km voor mij maar kantoor verhuist naar andere kant van de stad → 10km vanaf volgende week.

't Is niet ver maar je bent gewoon meer tijd kwijt aan forensen dan nodig zou moeten zijn. :{
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:33:57 #257
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_166284819
Ver reizen voor je werk is soberso kut, je komt dan al gauw 60u per week op terwijl je 40u betaald krijgt (en ook nog eens verplicht aanwezig moet zijn!!!)
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:38:12 #258
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166284908
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 17:13 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ik vind 't maar kut.

Momenteel 4km voor mij maar kantoor verhuist naar andere kant van de stad → 10km vanaf volgende week.

't Is niet ver maar je bent gewoon meer tijd kwijt aan forensen dan nodig zou moeten zijn. :{
Dat is met forensen meestal het geval. Maar uiteindelijk is, voor mij althans, de situatie op mijn werk belangrijker dan de reistijd naar het werk. Ik werk 40 uur per week en reis maar 8-10 uur.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_166285616
quote:
15s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 17:38 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat is met forensen meestal het geval. Maar uiteindelijk is, voor mij althans, de situatie op mijn werk belangrijker dan de reistijd naar het werk. Ik werk 40 uur per week en reis maar 8-10 uur.
Oh, tuurlijk. En XL klinkt niet alsof hij ontevreden is met z'n werk, dus begrijpelijk dat hij niet een gok wil nemen met iets wat mogelijk minder leuk uitvalt. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_166285649
quote:
13s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 17:33 schreef corehype het volgende:
Ver reizen voor je werk is soberso kut, je komt dan al gauw 60u per week op terwijl je 40u betaald krijgt (en ook nog eens verplicht aanwezig moet zijn!!!)
Dan moet je wel in Brabant wonen en in Den Helder werken :P
pi_166285974
Eerder dit jaar verhuisd. Ben van 1km naar 2.8km gegaan :(

Zullen we weer salarissen posten?
pi_166302857
01: Bedrijfstak: Bouw
02: Functie:Fundering
03: Opleiding: mbo4 MM Design (totaal niet relevant :') )
04: Leeftijd:26
05: Aantal uren per week: 40 (+15-25 overuren p/w)
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: -
08: Bruto maand salaris: ¤2600+-?
09: Netto maand salaris: ¤1970 4 wekelijks, ¤2135 p/m
10: Overuren betaald: Ja, 130% , Zaterdagen 150% (komt weinig voor)
11: Werkervaring: 6 Jaar
12: Goodies: C Rijbewijs, E achter B op kosten van bedrijf mogen halen.
Mogelijkheid gereedschap/machines privé te gebruiken (hoewel ik dat niet vaak doe)
13: Tevreden?: Ja hoor, Salaris is niet slecht, door overuren vaak rond de 2500 euro per 4 weken, werk is vaak uitdagend, veel verschillende taken, dus veel afwisseling.
pi_166309547
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 18:48 schreef Maharbal het volgende:
Eerder dit jaar verhuisd. Ben van 1km naar 2.8km gegaan :(

Zullen we weer salarissen posten?
Ik hoef ook maar 1 min. naar m'n kantoor, met gevolg dat je 10u per dag werkt :')

Wat verdien jij Maharbal?
Facts don't care about your feelings
pi_166310412
01: Bedrijfstak: Wetenschap
02: Functie: PhD-student
03: Opleiding: MSc
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: >50
06: Aantal vakantiedagen: 20
07: 13e maand: Nee.
08: Bruto maand salaris: $ 3.050,-
09: Netto maand salaris: $ 2.600,-
10: Overuren betaald: Nope
11: Werkervaring: Starter
12: Goodies: Zorgverzekering gratis, gratis sportschool, studentenkorting, gesubsidieerde huisvestiging. Gratis volgen van vakken aan uni (van kunst tot beta), extra master tijdens PhD-traject. Daarnaast volledige vrijheid om uren te bepalen.
13: Tevreden?: Prima! Voorrecht om onderzoek te mogen doen.
  Moderator zondag 30 oktober 2016 @ 20:46:32 #265
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_166311338
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 15:03 schreef Pap89 het volgende:
01: Bedrijfstak: Bouw
02: Functie:Fundering
03: Opleiding: mbo4 MM Design (totaal niet relevant :') )
04: Leeftijd:26
05: Aantal uren per week: 40 (+15-25 overuren p/w)
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: -
08: Bruto maand salaris: ¤2600+-?
09: Netto maand salaris: ¤1970 4 wekelijks, ¤2135 p/m
10: Overuren betaald: Ja, 130% , Zaterdagen 150% (komt weinig voor)
11: Werkervaring: 6 Jaar
12: Goodies: C Rijbewijs, E achter B op kosten van bedrijf mogen halen.
Mogelijkheid gereedschap/machines privé te gebruiken (hoewel ik dat niet vaak doe)
13: Tevreden?: Ja hoor, Salaris is niet slecht, door overuren vaak rond de 2500 euro per 4 weken, werk is vaak uitdagend, veel verschillende taken, dus veel afwisseling.
Hard werken met de funderingen of iets controlerends?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_166312381
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 20:24 schreef Paganitzu het volgende:
01: Bedrijfstak: Wetenschap
02: Functie: PhD-student
03: Opleiding: MSc
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: >50
06: Aantal vakantiedagen: 20
07: 13e maand: Nee.
08: Bruto maand salaris: $ 3.050,-
09: Netto maand salaris: $ 2.600,-
10: Overuren betaald: Nope
11: Werkervaring: Starter
12: Goodies: Zorgverzekering gratis, gratis sportschool, studentenkorting, gesubsidieerde huisvestiging. Gratis volgen van vakken aan uni (van kunst tot beta), extra master tijdens PhD-traject. Daarnaast volledige vrijheid om uren te bepalen.
13: Tevreden?: Prima! Voorrecht om onderzoek te mogen doen.
Mooi salaris ja! Hoe komt het dat je netto zoveel overhoudt?
pi_166313838
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 20:24 schreef Paganitzu het volgende:
01: Bedrijfstak: Wetenschap
02: Functie: PhD-student
03: Opleiding: MSc
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: >50
06: Aantal vakantiedagen: 20
07: 13e maand: Nee.
08: Bruto maand salaris: $ 3.050,-
09: Netto maand salaris: $ 2.600,-
10: Overuren betaald: Nope
11: Werkervaring: Starter
12: Goodies: Zorgverzekering gratis, gratis sportschool, studentenkorting, gesubsidieerde huisvestiging. Gratis volgen van vakken aan uni (van kunst tot beta), extra master tijdens PhD-traject. Daarnaast volledige vrijheid om uren te bepalen.
13: Tevreden?: Prima! Voorrecht om onderzoek te mogen doen.
Iemand die $ 2.600,- verdient (= $ 31.200 per jaar) een gesubsidieerde woning en studentenkorting bieden? Vind ik toch ietwat vreemd.

En hoezo in dollars?
pi_166314161
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 20:24 schreef Paganitzu het volgende:
01: Bedrijfstak: Wetenschap
02: Functie: PhD-student
03: Opleiding: MSc
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: >50
06: Aantal vakantiedagen: 20
07: 13e maand: Nee.
08: Bruto maand salaris: $ 3.050,-
09: Netto maand salaris: $ 2.600,-
10: Overuren betaald: Nope
11: Werkervaring: Starter
12: Goodies: Zorgverzekering gratis, gratis sportschool, studentenkorting, gesubsidieerde huisvestiging. Gratis volgen van vakken aan uni (van kunst tot beta), extra master tijdens PhD-traject. Daarnaast volledige vrijheid om uren te bepalen.
13: Tevreden?: Prima! Voorrecht om onderzoek te mogen doen.
Ook aan zitten denken, maar toch te eenzaam voor mij. Hoe bevalt het je? Welk vakgebied?
  † In Memoriam † zondag 30 oktober 2016 @ 21:57:17 #269
230491 Zith
pls tip
pi_166314742
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 20:24 schreef Paganitzu het volgende:
01: Bedrijfstak: Wetenschap
02: Functie: PhD-student
03: Opleiding: MSc
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: >50
06: Aantal vakantiedagen: 20
07: 13e maand: Nee.
08: Bruto maand salaris: $ 3.050,-
09: Netto maand salaris: $ 2.600,-
10: Overuren betaald: Nope
11: Werkervaring: Starter
12: Goodies: Zorgverzekering gratis, gratis sportschool, studentenkorting, gesubsidieerde huisvestiging. Gratis volgen van vakken aan uni (van kunst tot beta), extra master tijdens PhD-traject. Daarnaast volledige vrijheid om uren te bepalen.
13: Tevreden?: Prima! Voorrecht om onderzoek te mogen doen.
Welk land? O

EDIT: zie dollars, USD? Of Canada/AUS? Zijn behoorlijke goodies voor anglo landen phds iig.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_166315908
VS, New York

Huurkosten zijn enorm hoog. En het is vanuit de universiteit, die bezitten nogal wat gebouwen hier. Ik hoef geen belasting voor sociale zekerheid te betalen, dus daarom valt dat lager uit. Maar dat heeft dus wel invloed op pensioen ed. in Nederland. Studentenkorting krijg je omdat je op papier nog een student bent.

En het bevalt prima! Medische hoek :)
pi_166316921
01: Bedrijfstak: Sociale werkplaats
02: Functie: Productiemedewerker
03: Opleiding: Buso Grootkeukenmedewerker
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 38
06: Aantal vakantiedagen: 20
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 1.509.66
09: Netto maand salaris: 1.405.24
10: Overuren betaald: Nee, worden omgezet in extra verlofdagen
11: Werkervaring: 3 Jaar
12: Goodies: Gratis bus abonnement via de overheid
13: Tevreden?: Kan altijd beter
Ура для россии
pi_166317358
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 19:58 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik hoef ook maar 1 min. naar m'n kantoor, met gevolg dat je 10u per dag werkt :')

Wat verdien jij Maharbal?
Mijn laatste post, zal binnenkort weer wijzigen:

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 11:13 schreef Maharbal het volgende:
Was:

[..]

Wordt:

01: Bedrijfstak: Financiële dienstverlening
02: Functie: Fiscalist / Advocaat
03: Opleiding: WO Fiscaal recht + WO Notarieel recht
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: officieel 40 (zoals hierboven ergens aangegeven, geen 9-5 baan. Maak ruim meer uren)
06: Aantal vakantiedagen: 26
07: 13e maand: Aanvullende bonusregeling 1 tot 2x maandsalaris + standaard eindejaarsbonus (4%).
08: Bruto maand salaris: EUR 5.750
09: Netto maand salaris: - (zal rond EUR 3.650/3.700 liggen)
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies: Telefoon, tablet, nog wat klein zut. Genoeg opleidingsbudget.
13. Tevreden? Ja.


[ Bericht 0% gewijzigd door Maharbal op 30-10-2016 23:18:47 ]
pi_166320079
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 20:46 schreef Renesite het volgende:

[..]

Hard werken met de funderingen of iets controlerends?
Lichamelijk kan het vrij zwaar zijn, maar dat ligt vooral aan de klus.

De ene keer sta je in een achtertuin, de andere keer in een loods. In principe zoveel mogelijk de machine het werk laten doen, uiteraard.
pi_166320631
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:11 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Mijn laatste post, zal binnenkort weer wijzigen:

[..]

Nice >:)

quote:
9s.gif Op zondag 30 oktober 2016 22:55 schreef Woestijnvos het volgende:
01: Bedrijfstak: Sociale werkplaats
02: Functie: Productiemedewerker
03: Opleiding: Buso Grootkeukenmedewerker
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 38
06: Aantal vakantiedagen: 20
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 1.509.66
09: Netto maand salaris: 1.405.24
10: Overuren betaald: Nee, worden omgezet in extra verlofdagen
11: Werkervaring: 3 Jaar
12: Goodies: Gratis bus abonnement via de overheid
13: Tevreden?: Kan altijd beter
Kan inderdaad alleen maar beter en niet slechter want je verdient zo goed als minimumloon :P Nou ja, die 13e maand maakt nog wel wat goed.
Facts don't care about your feelings
pi_166321643
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 15:03 schreef Pap89 het volgende:
01: Bedrijfstak: Bouw
02: Functie:Fundering
03: Opleiding: mbo4 MM Design (totaal niet relevant :') )
04: Leeftijd:26
05: Aantal uren per week: 40 (+15-25 overuren p/w)
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: -
08: Bruto maand salaris: ¤2600+-?
09: Netto maand salaris: ¤1970 4 wekelijks, ¤2135 p/m
10: Overuren betaald: Ja, 130% , Zaterdagen 150% (komt weinig voor)
11: Werkervaring: 6 Jaar
12: Goodies: C Rijbewijs, E achter B op kosten van bedrijf mogen halen.
Mogelijkheid gereedschap/machines privé te gebruiken (hoewel ik dat niet vaak doe)
13: Tevreden?: Ja hoor, Salaris is niet slecht, door overuren vaak rond de 2500 euro per 4 weken, werk is vaak uitdagend, veel verschillende taken, dus veel afwisseling.
Apart, ik verdien bruto net zo veel maar ik hou netto minder over.
Ik werk in transport, misschien heeft dat er mee te maken.
pi_166343660
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:09 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Apart, ik verdien bruto net zo veel maar ik hou netto minder over.
Ik werk in transport, misschien heeft dat er mee te maken.
Heeft te maken met wat voor pensioenfonds je hebt.
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_166343721
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 11:59 schreef Devion het volgende:

[..]

Heeft te maken met wat voor pensioenfonds je hebt.
ok, bedankt.
  Moderator dinsdag 1 november 2016 @ 14:04:15 #278
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_166346039
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 20:24 schreef Paganitzu het volgende:
01: Bedrijfstak: Wetenschap
02: Functie: PhD-student
03: Opleiding: MSc
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: >50
06: Aantal vakantiedagen: 20
07: 13e maand: Nee.
08: Bruto maand salaris: $ 3.050,-
09: Netto maand salaris: $ 2.600,-
10: Overuren betaald: Nope
11: Werkervaring: Starter
12: Goodies: Zorgverzekering gratis, gratis sportschool, studentenkorting, gesubsidieerde huisvestiging. Gratis volgen van vakken aan uni (van kunst tot beta), extra master tijdens PhD-traject. Daarnaast volledige vrijheid om uren te bepalen.
13: Tevreden?: Prima! Voorrecht om onderzoek te mogen doen.
Zo stevig salaris voor een phd student... ik krijg minder voor mijn postdoc. Oh wacht dollars... dan snap ik het misschien.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 1 november 2016 @ 14:46:04 #279
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_166346807
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:11 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Mijn laatste post, zal binnenkort weer wijzigen:

[..]

Misschien had ik ook rechten moeten studeren :@ c_/
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_166347541
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2016 14:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zo stevig salaris voor een phd student... ik krijg minder voor mijn postdoc. Oh wacht dollars... dan snap ik het misschien.
Amerikaanse salarissen zijn sowieso een stuk hoger, en in sommige gevallen ronduit idioot. Starters met mijn functie in de VS verdienen ongeveer $110.000 hun eerste jaar, dat is grof meer dan de Europese salarissen.
  † In Memoriam † dinsdag 1 november 2016 @ 16:57:01 #281
230491 Zith
pls tip
pi_166349311
Voor PHD candidates is dat minder vanzelfsprekend, maar ij dit geval zit hij in centrum New York.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_166380220
01: Bedrijfstak: Gezondheidszorg
02: Functie: Verpleegkundige
03: Opleiding: MBO 4 Verpleegkundige
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee, wel eindejaarsuitkering. Vanaf 2019 wel volledig 13e maand.
08: Bruto maand salaris: 3100
09: Netto maand salaris: 2050
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: hahahaha
13: Tevreden?: Ja hoor! Ik werk voornamelijk overdag. Kan prima rondkomen en heb het naar mijn zin!
pi_166381285
quote:
9s.gif Op zondag 30 oktober 2016 22:55 schreef Woestijnvos het volgende:
01: Bedrijfstak: Sociale werkplaats
02: Functie: Productiemedewerker
03: Opleiding: Buso Grootkeukenmedewerker
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 38
06: Aantal vakantiedagen: 20
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 1.509.66
09: Netto maand salaris: 1.405.24
10: Overuren betaald: Nee, worden omgezet in extra verlofdagen
11: Werkervaring: 3 Jaar
12: Goodies: Gratis bus abonnement via de overheid
13: Tevreden?: Kan altijd beter
:D
U MAD?
pi_166384920
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:11 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Mijn laatste post, zal binnenkort weer wijzigen:

[..]

Soepele cijfers hoor. :D

[ Bericht 8% gewijzigd door Skv op 03-11-2016 08:49:06 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:41:42 #285
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_166441406
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:09 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Apart, ik verdien bruto net zo veel maar ik hou netto minder over.
Ik werk in transport, misschien heeft dat er mee te maken.
De bruto-netto verhouding in het transport is inderdaad echt ruk.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:44:56 #286
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_166441480
01: Bedrijfstak: Emballage en industriele verpakkingsmaterialen
02: Functie:Vrachtwagenchauffeur
03: Opleiding:MAVO
04: Leeftijd:40
05: Aantal uren per week:40 (in de praktijk tussen de 40 en 50)
06: Aantal vakantiedagen:24
07: 13e maand:Nee
08: Bruto maand salaris:2034
09: Netto maand salaris:kaal ongeveer 1784
10: Overuren betaald:ja
11: Werkervaring:10 jaar als chauffeur
12: Goodies: Overnachtingsvergoeding van 38 euro, eten wordt betaald, auto mee naar huis.
13: Tevreden?: Nee. Geen fijne planner en werk/prive gaat niet helemaal goed, amar contract loopt 31/12 af.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_166442241
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:44 schreef Kentekenplaat het volgende:
01: Bedrijfstak: Emballage en industriele verpakkingsmaterialen
02: Functie:Vrachtwagenchauffeur
03: Opleiding:MAVO
04: Leeftijd:40
05: Aantal uren per week:40 (in de praktijk tussen de 40 en 50)
06: Aantal vakantiedagen:24
07: 13e maand:Nee
08: Bruto maand salaris:2034
09: Netto maand salaris:kaal ongeveer 1784
10: Overuren betaald:ja
11: Werkervaring:10 jaar als chauffeur
12: Goodies: Overnachtingsvergoeding van 38 euro, eten wordt betaald, auto mee naar huis.
13: Tevreden?: Nee. Geen fijne planner en werk/prive gaat niet helemaal goed, amar contract loopt 31/12 af.
Auto mee naar huis als een goodie? Damn als ik een vrachtwagen hier in Rotterdam kwijt zou moeten, ai ;)
Zicht op iets nieuws in 2017? Mooi moment om ervoor te zorgen dat werk-privé balans in orde komt zou ik zeggen :)
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:25:07 #288
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_166442523
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:12 schreef T_Fuff het volgende:

[..]

Auto mee naar huis als een goodie? Damn als ik een vrachtwagen hier in Rotterdam kwijt zou moeten, ai ;)
Zicht op iets nieuws in 2017? Mooi moment om ervoor te zorgen dat werk-privé balans in orde komt zou ik zeggen :)
Hij staat op het industrieterrein, maar dat kan ik op de fiets doen. Het scheelt me zo'n 120 euro per maand aan brandstof.

Nog geen zicht op iets nieuws, maar ik ga inderdaad proberen die balans te vinden.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_166447759
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:25 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Hij staat op het industrieterrein, maar dat kan ik op de fiets doen. Het scheelt me zo'n 120 euro per maand aan brandstof.

Nog geen zicht op iets nieuws, maar ik ga inderdaad proberen die balans te vinden.
2034 bruto is niet veel.
Als ik je een advies mag geven, ga je ADR basis+tank halen.
Ik zit zelf rond de 26** bruto per maand kaal loon.
  zondag 6 november 2016 @ 08:09:29 #290
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_166447901
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 22:16 schreef timp0e het volgende:
01: Bedrijfstak: Gezondheidszorg
02: Functie: Verpleegkundige
03: Opleiding: MBO 4 Verpleegkundige
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee, wel eindejaarsuitkering. Vanaf 2019 wel volledig 13e maand.
08: Bruto maand salaris: 3100
09: Netto maand salaris: 2050
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: hahahaha
13: Tevreden?: Ja hoor! Ik werk voornamelijk overdag. Kan prima rondkomen en heb het naar mijn zin!
Wow jij verdient echt veel meer dan ik als hbov'er.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  zondag 6 november 2016 @ 14:44:15 #291
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_166453003
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 06:59 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

2034 bruto is niet veel.
Als ik je een advies mag geven, ga je ADR basis+tank halen.
Ik zit zelf rond de 26** bruto per maand kaal loon.
Ik val bij dit bedrijf niet onder een CAO.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_166453912
Van:
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 12:41 schreef Rickvdh het volgende:
01: Bedrijfstak: Financieel
02: Functie: Service-adviseur bedrijven
03: Opleiding: WO Handels- en Ondernemingsrecht
04: Leeftijd: 23
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 52
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 2123 euro
09: Netto maand salaris: 1600 euro (verwacht ik)
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: Niet in deze sector
12: Goodies: Korting via collectieve ziekteverzekering, goedkope leningen/hypotheken/verzekeringen, persoonlijk budget 3%, bonus 7 tot 10%.
13. Tevreden? Best wel, salaris is prima, secundaire voorwaarden zeer in orde en veel vrije tijd. Minpunt is dat het geen juridische baan is, maar daar kan ik wel mee leven op het moment. Voor het imago maakt het niets uit, of je nu bankier bent of advocaat, je bent sowieso een rotte appel ;)
Ik was tevreden met bovenstaande baan, ware het niet dat het niet helemaal aansloot bij mijn opleiding. Uiteindelijk ben ik bij een advocatenkantoor in het oosten van het land terecht gekomen en ben ik na enige tijd mijn eigen kantoor gestart:

01: Bedrijfstak: Juridische dienstverlening
02: Functie: Ondernemer (advocaat)
03: Opleiding: WO Handels- en Ondernemingsrecht
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 60/70
06: Aantal vakantiedagen: in principe ongelimiteerd, in de praktijk heel weinig.
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris (winst): 10.000 euro
09: Netto maand salaris (winst): 6.000 euro (verwacht ik)
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: Inmiddels 3 jaar
12: Goodies: Heb mijn eigen werkgelegenheid in de hand.
13. Tevreden? Absoluut, ik ga (bijna) elke dag met veel plezier naar mijn werk.

Ik post dit onder een kloon. Echter: ik volg het topic op de voet en zie vaak mensen klagen over het feit dat er onvoldoende wordt verdiend en dat anderen veel meer verdienen. Ik wilde vroeger ook altijd meer verdienen en was net als velen enigszins jaloers op degenen in dit topic die hoge salarissen binnenharkten.

Mijn openbaring: met mijn lage salaris was ik net zo gelukkig als met mijn hoge 'salaris'. Zelfs als je op een relatief korte termijn veel meer gaat verdienen zoals ik heb gedaan maakt dat nauwelijks iets uit in levensvreugde. Een duurdere auto rijden went. Een groter huis ook. Meer vakantie ook. Je maakt je nog steeds zorgen over ongeveer dezelfde zaken, je vrouw houdt nog steeds net zoveel van je.

Met een hoog salaris wordt het leven niet makkelijker, simpeler of leuker. Je thuis voelen op je werk, dát is wat echt telt. Ik heb dat gevonden, met toevallig een goede compensatie. Ik zou echter dit werk ook doen als het minimumloon opleverde. Salaris is maar een randzaak die één maal per maand van belang is als het gestort wordt. De rest van de tijd maakt salaris geen verschil. Het is dan ook niet nodig om ook maar het minste beetje jaloers te zijn op mensen met hoge salarissen, weet ik nu uit ervaring.
pi_166454138
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 08:09 schreef Spaardertje het volgende:

[..]

Wow jij verdient echt veel meer dan ik als hbov'er.
En hoe lang werk jij al dan?
pi_166454159
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 22:16 schreef timp0e het volgende:
01: Bedrijfstak: Gezondheidszorg
02: Functie: Verpleegkundige
03: Opleiding: MBO 4 Verpleegkundige
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee, wel eindejaarsuitkering. Vanaf 2019 wel volledig 13e maand.
08: Bruto maand salaris: 3100
09: Netto maand salaris: 2050
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: hahahaha
13: Tevreden?: Ja hoor! Ik werk voornamelijk overdag. Kan prima rondkomen en heb het naar mijn zin!
Hoe weet jij dat vanaf 2019 er een volledige maandsalaris als eindejaarsuitkering er komt?

[ Bericht 2% gewijzigd door NB1983EM op 06-11-2016 15:46:41 ]
pi_166460345
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 15:26 schreef Rickvdh het volgende:
Van:

[..]

Ik was tevreden met bovenstaande baan, ware het niet dat het niet helemaal aansloot bij mijn opleiding. Uiteindelijk ben ik bij een advocatenkantoor in het oosten van het land terecht gekomen en ben ik na enige tijd mijn eigen kantoor gestart:

01: Bedrijfstak: Juridische dienstverlening
02: Functie: Ondernemer (advocaat)
03: Opleiding: WO Handels- en Ondernemingsrecht
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 60/70
06: Aantal vakantiedagen: in principe ongelimiteerd, in de praktijk heel weinig.
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris (winst): 10.000 euro
09: Netto maand salaris (winst): 6.000 euro (verwacht ik)
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: Inmiddels 3 jaar
12: Goodies: Heb mijn eigen werkgelegenheid in de hand.
13. Tevreden? Absoluut, ik ga (bijna) elke dag met veel plezier naar mijn werk.

Ik post dit onder een kloon. Echter: ik volg het topic op de voet en zie vaak mensen klagen over het feit dat er onvoldoende wordt verdiend en dat anderen veel meer verdienen. Ik wilde vroeger ook altijd meer verdienen en was net als velen enigszins jaloers op degenen in dit topic die hoge salarissen binnenharkten.

Mijn openbaring: met mijn lage salaris was ik net zo gelukkig als met mijn hoge 'salaris'. Zelfs als je op een relatief korte termijn veel meer gaat verdienen zoals ik heb gedaan maakt dat nauwelijks iets uit in levensvreugde. Een duurdere auto rijden went. Een groter huis ook. Meer vakantie ook. Je maakt je nog steeds zorgen over ongeveer dezelfde zaken, je vrouw houdt nog steeds net zoveel van je.

Met een hoog salaris wordt het leven niet makkelijker, simpeler of leuker. Je thuis voelen op je werk, dát is wat echt telt. Ik heb dat gevonden, met toevallig een goede compensatie. Ik zou echter dit werk ook doen als het minimumloon opleverde. Salaris is maar een randzaak die één maal per maand van belang is als het gestort wordt. De rest van de tijd maakt salaris geen verschil. Het is dan ook niet nodig om ook maar het minste beetje jaloers te zijn op mensen met hoge salarissen, weet ik nu uit ervaring.
Tja je hebt gelijk. Maar goed in loondienst zal je niet snel 60/70 uur per week werken, als ondernemer wel. Dit hou je alleen niet lang vol hoor, ook al ga je iedere dag met plezier naar je werk. Heb je een BV of een eenmanszaak?
Facts don't care about your feelings
  Moderator zondag 6 november 2016 @ 19:46:59 #296
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_166460549
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 15:26 schreef Rickvdh het volgende:
Van:

[..]

Ik was tevreden met bovenstaande baan, ware het niet dat het niet helemaal aansloot bij mijn opleiding. Uiteindelijk ben ik bij een advocatenkantoor in het oosten van het land terecht gekomen en ben ik na enige tijd mijn eigen kantoor gestart:

01: Bedrijfstak: Juridische dienstverlening
02: Functie: Ondernemer (advocaat)
03: Opleiding: WO Handels- en Ondernemingsrecht
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 60/70
06: Aantal vakantiedagen: in principe ongelimiteerd, in de praktijk heel weinig.
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris (winst): 10.000 euro
09: Netto maand salaris (winst): 6.000 euro (verwacht ik)
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: Inmiddels 3 jaar
12: Goodies: Heb mijn eigen werkgelegenheid in de hand.
13. Tevreden? Absoluut, ik ga (bijna) elke dag met veel plezier naar mijn werk.

Ik post dit onder een kloon. Echter: ik volg het topic op de voet en zie vaak mensen klagen over het feit dat er onvoldoende wordt verdiend en dat anderen veel meer verdienen. Ik wilde vroeger ook altijd meer verdienen en was net als velen enigszins jaloers op degenen in dit topic die hoge salarissen binnenharkten.

Mijn openbaring: met mijn lage salaris was ik net zo gelukkig als met mijn hoge 'salaris'. Zelfs als je op een relatief korte termijn veel meer gaat verdienen zoals ik heb gedaan maakt dat nauwelijks iets uit in levensvreugde. Een duurdere auto rijden went. Een groter huis ook. Meer vakantie ook. Je maakt je nog steeds zorgen over ongeveer dezelfde zaken, je vrouw houdt nog steeds net zoveel van je.

Met een hoog salaris wordt het leven niet makkelijker, simpeler of leuker. Je thuis voelen op je werk, dát is wat echt telt. Ik heb dat gevonden, met toevallig een goede compensatie. Ik zou echter dit werk ook doen als het minimumloon opleverde. Salaris is maar een randzaak die één maal per maand van belang is als het gestort wordt. De rest van de tijd maakt salaris geen verschil. Het is dan ook niet nodig om ook maar het minste beetje jaloers te zijn op mensen met hoge salarissen, weet ik nu uit ervaring.
Ja en nee, meer geld maakt het makkelijker. Het probleem is het geval dat je steeds meer-meer-meer wilt. Dan houd je, inderdaad, naar rato minder over. Dan maakt het vanaf modaal en hoger qua leven (wonen/etc) niet veel meer uit wanneer je ook steeds groter gaat wonen. De lasten stijgen equivalent aan de inkomsten
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_166461020
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 15:38 schreef NB1983EM het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat vanaf 2019 er een volledige maandsalaris als eindejaarsuitkering er komt?

Nieuwe CAO VVT ;)
pi_166461205
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 20:02 schreef timp0e het volgende:

[..]

Nieuwe CAO VVT ;)
Ah andere cao. Ik dacht al de CAO ziekenhuizen onderhandelingen moeten nog beginnen.
  zondag 6 november 2016 @ 20:16:50 #299
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_166461502
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 15:26 schreef Rickvdh het volgende:
Van:

[.

Met een hoog salaris wordt het leven niet makkelijker, simpeler of leuker. Je thuis voelen op je werk, dát is wat echt telt. Ik heb dat gevonden, met toevallig een goede compensatie. Ik zou echter dit werk ook doen als het minimumloon opleverde. Salaris is maar een randzaak die één maal per maand van belang is als het gestort wordt. De rest van de tijd maakt salaris geen verschil. Het is dan ook niet nodig om ook maar het minste beetje jaloers te zijn op mensen met hoge salarissen, weet ik nu uit ervaring.
Ik ben het niet met je eens. Wij hebben echt heel krap gezeten en dan maak je je elke maand weer zorgen hoe je de maand gaat door komen. Voordeel daarvan: je waarde van geld verandert. Vroeger kocht ik klakkeloos eten en drinken in de shop van een tankstation, nu vind ik dat veel te duur. Meer salaris maakt het leven wel degelijk makkelijker en leuker. Je kunt op vakantie en eens een dagje weg of uit eten. Wij hebben het jaren niet gekund, sinds kort godzijdank wel weer.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_166463173
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 15:26 schreef Rickvdh het volgende:
Mijn openbaring: met mijn lage salaris was ik net zo gelukkig als met mijn hoge 'salaris'. Zelfs als je op een relatief korte termijn veel meer gaat verdienen zoals ik heb gedaan maakt dat nauwelijks iets uit in levensvreugde. Een duurdere auto rijden went. Een groter huis ook. Meer vakantie ook. Je maakt je nog steeds zorgen over ongeveer dezelfde zaken, je vrouw houdt nog steeds net zoveel van je.

Met een hoog salaris wordt het leven niet makkelijker, simpeler of leuker. Je thuis voelen op je werk, dát is wat echt telt. Ik heb dat gevonden, met toevallig een goede compensatie. Ik zou echter dit werk ook doen als het minimumloon opleverde. Salaris is maar een randzaak die één maal per maand van belang is als het gestort wordt. De rest van de tijd maakt salaris geen verschil. Het is dan ook niet nodig om ook maar het minste beetje jaloers te zijn op mensen met hoge salarissen, weet ik nu uit ervaring.
Ik moet zeggen, ik vind het wel wat makkelijker. Het is fijn om, als je iets moet of wil doen, niet eerst uitgebreid moet kijken of je het kunt betalen of niet. Geen zorgen om geld, dat is wel fijn. Maar daar heb je de 10k/maand niet voor nodig normaal gesproken idd, tenzij je erg gekke dingen wil doen. :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_166463835
GELD GELD GELD, alles draait om geld.
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')